Ja to bardziej się dziwię zarządowi. Rozumiem, że zwolnienie trenera nie wchodzi teraz w rachubę, ale czy oni zdają sobie sprawę z tego jak Bayern będzie wyglądał, gdy Guardiola w końcu odejdzie?? Sztab z Hiszpanii, lekarze pewnie też niebawem z Hiszpanii (Pep gdyby mógł to i sam zarząd by wymienił), nie wspominając już o tym że pewnie nie koniec zaciągu piłkarzy z Półwyspu Iberyjskiego. Na razie jeszcze za wcześnie by takie rzeczy mówić, ale jeśli wszystko będzie krok po kroku postępowało w tym kierunku, to się okaże że nie możemy zatrudniać innych trenerów niż hiszpańscy, by nie robić rewolucji w całej strukturze klubu. Smutne co się dzieje, w moich oczach Pep nie obroni się już nawet zdobyciem LM.
16.04.2015 22:08
Jak dla mnie rewanż wciąż pozostaje kwestią otwartą, aczkolwiek już sprawa będzie trudna. Dzisiaj indywidualnie zawiódł praktycznie każdy z defensorów, jeżeli zdołają zagrać bardziej skoncentrowani może uda się wygrać. Pytanie tylko czy i jak wysoko. Bo strzelić musimy np. dwie, nie tracąc żadnej. Na naszą niekorzyść działa fakt, że to tylko sześć dni.
15.04.2015 22:49
Za Ivanoviciem jest sporo plusów, tylko jedna wada - wiek. Nie chcę, by Bayern stał się drugim Milanem, w którym zapomnieli że trzeba systematycznie pozyskiwać młodych, po czym trzeba było rewolucji. Schweini, Lahm, Robben, Ribery - oni wszyscy potrzebują następców. I to w najbliższych dwóch latach.
13.04.2015 20:29
Adi
No widzisz, ja Sportu po Wiadomościach nie oglądałem ani wczoraj ani dziś, za to cały dzień mam podgląd w internecie i ewentualnie jak wrócę to w TV. Wszędzie były zapewnienia o meczach. Tak trudno zmodyfikować program, odkąd dodatkowo weszła cyfryzacja? Poza tym zamiast dać chociaż drugą połowę BVB-Hoffenheim, to leciały wywiady i gadki przez pół godziny po meczu tenisa. Nie piszę tego jako przeciwnik transmisji tenisa, tylko jako kibic, z którego zakpiono. Jutro nie wiem jak to będzie, w końcu turniej wciąż trwa. Aha - żeby było śmieszniej, transmisje z katowickiego turnieju są również na Eurosporcie, do którego dostęp ma raczej każdy, kto posiada również TVP Sport :).
07.04.2015 22:16
TVP po raz kolejny pokazała, gdzie ma kibiców piłki nożnej, w zamian fundując turniej tenisowy, w którym grają dziewczyny z pierwszej 100. rankingu. BVB - Hoffenheim nie wiem czy poleci, bo coś tam pisali że wtedy akurat będzie grała Radwańska. Wzruszająca troska o widzów. Nie interesuje mnie czy więcej ludzi ogląda tenis, czy Puchar Niemiec, ale na Boga - w programie chyba widniało coś innego. Kontrargument w postaci steam już dawno do mnie nie trafia, więc jak ktoś się z tym nie zgadza, to niech sobie daruje komentarz.
07.04.2015 19:45
Trochę z innej beczki (nie wiem czy już było). RB Lipsk niedawno zakupił Selke - co było dla mnie ogromnym zaskoczeniem, bo chłopak jest naprawdę dużym talentem - teraz walczą o Linettyego, Malcolma i Vollanda. Różnie można to oceniać, bo wiadomo czyim tworem jest ten klub, a z drugiej strony może w przyszłości dojść kolejna drużyna niemiecka do walki w Europie.
07.04.2015 15:57
Gratuluję "poczucia humoru" tym, którzy potraktowali ten news jako żart, sadząc że na tej stronie "wszystkie chwyty dozwolone" w kwestii formułowania artykułów 1 kwietnia. Idąc dalej tym tokiem za parę lat moglibyśmy zacząć uśmiercać ludzi.
01.04.2015 11:21
Komentarze to ja też bym miał gdzieś :). Zarząd i tak zrobi co będzie uważał za słuszne, ja De Bruyne w Bayernie nie chcę. Tak jak nie chciałem Reusa. Jakościowo VFL i BVB wówczas jeszcze bardziej odstawałyby od nas, a ja naprawdę wolę zwycięstwo w lidze po jakiś emocjach :). Co do tego, że potrzebujemy kreatywnych graczy zgadzam się, ale rynek transferowy to nie tylko Niemcy :).
25.03.2015 14:17
Ja De Bruyne'a tutaj nie chcę. Po pierwsze da to kolejny pretekst, do komentarzy w stylu "Bayern podkupuje zawodników, by osłabić rywali". Po drugie, jest w tym ziarno prawdy (choć jaki wielki klub tak nie robi). Po trzecie osłabiłoby to BL. Wniosek - mnie nigdy by nie ucieszyło zdobycie mistrzostwa z 30 punktami przewagi, najlepiej na początku roku. To tylko usypia czujność. Ja chcę, by Bayern walczył o mistrza w silnej lidze, z której 3,4 zespoły mogą nam REALNIE zagrozić.
25.03.2015 13:00
Może akurat nie Sterling, ale transfer młodego, obiecującego skrzydłowego jak najszybciej należy wdrożyć w życie. Robben i Ribery mają swoje lata i są podatni na kontuzje, za parę lat się okaże że nie mamy dla nich zastępcy. Podobnie jak Lahm, Schweini... Ja bym się nie ociągał, parę lat temu podobny "myk" zrobił Milan, gdzie później połowa składu była do natychmiastowej wymiany (bo zbyt wiekowa), a klub nie miał pieniędzy na rewolucję kadrową. U nas na razie rewolucja niepotrzebna, ale jeden albo dwóch młodych piłkarzy na przyszłość by się przydało. Chyba, że są tacy, co uważają że najlepszy klub w Europie będzie w przyszłości zależał od Greena, Hojbjerga, Weisera itp.
24.03.2015 11:05
Dobrze, że VFL trafił na Napoli, przynajmniej będzie wyrównany mecz i okazja do tego, by pokazać wyższość BL nad Serie A, bo kibice ligi włoskiej z tej podniety, że mają tyle zespołów, już zaczęli fantazjować o zbliżającym się wyprzedzeniu ligi niemieckiej w rankingu UEFA.
20.03.2015 13:27
W sumie chciałem Juve, ale też może być. Chociaż nie można Smoków lekceważyć, grają bardzo ciekawą i ofensywną piłkę.
20.03.2015 12:26
@meisterspieler
Dobrze, że wspomniałeś o RB Lipsk, bo jest to drużyna z pewnością na przyszłość. Powstał tam projekt, który zakłada że najpóźniej do 2017 roku bodajże mają awansować do BL, a później wykorzystując jej renomę i możliwość grania przeciw najlepszym ściągnąć do klubu kilku czołowych już zawodników. Już teraz grają tam bardzo ciekawi zawodnicy, z Poulsenem, Khedirą i wypożyczonym obecnie do Salzburga Bruno na czele. A propos Salzburga, to w przyszłości ma być klub filialny w pełnym tego słowa znaczeniu dla Leipzig, co miałoby tej drużynie jeszcze bardziej pomóc w szybkim rozwoju. Bardzo ciekawy klub, któremu należy się przyglądać, bo w przyszłości może sporo namieszać. A gdyby faktycznie powstał z nich poważny konkurent dla Bayernu w BL, to wcale bym nie protestował :).
18.03.2015 23:53
@meisterspieler
A czy ja gdzieś napisałem, że to jest jakiś wstyd? Ja właśnie widzę postęp, co z resztą nie omieszkałem we wcześniejszym wpisie zamieścić. Uprzedzając już kolejne posty, to nie neguję tego że BL to jedna z 3 najlepszych lig Europy, bo to pokazuje ranking i wyniki, z tym nie ma się co sprzeczać. Tylko uważałbym z tym hurraoptymizmem następnym razem zaraz po zakończeniu fazy grupowej (bo tutaj się to wielu ludziom udzieliło) i życzyłbym sobie, by zespoły niemieckie pilnowały raczej swojej odpowiedniej liczby na odpowiednim etapie rozgrywek w Europie. Bo patrzymy w rankingach przed siebie, ale za nami też nie śpią :).
18.03.2015 23:29
Spokojniejszy będę, gdy nadejdzie czas, że zespoły z BL nauczą się w końcu grać w 1/8, bo syndrom Arsenalu na takich Schalke i Leverkusen również ciąży od dłuższego czasu. Chociaż postęp widać, bo jednak łomotu (jak przewidywano) od Atletico i Realu nie zebrały.
18.03.2015 23:13
Niekoniecznie dziesiątki lat, ranking jest pięcioletni. Chociaż co do struktury obu lig jestem w stanie się zgodzić, że Serie A jest daleko za Bundesligą, to jednak mnie niespecjalnie interesuje wyprzedzenie Premiership, tylko jak najdłuższe utrzymanie się w "3". Pożyjemy, zobaczymy - na razie wygląda to tak, że Juve i Bayern są na tym samym etapie, jutro dalej pójdzie Wolsfburg oraz najprawdopodobniej Napoli, Roma i być może uda się Torino. Generalnie więcej drużyn w następnej rundzie od Serie A mieć nie będziemy.
18.03.2015 23:06
Każdy ostrzył sobie zęby na więcej niż jeden zespół z Niemiec w 1/4 finału LM, a skończyło się dla BL najgorzej jak mogło. Ja szczerze mówiąc zamiast patrzeć w rankingu lig na Premiership, bardziej spoglądałbym za plecy i (chociaż brzmi to na razie utopijnie, ale wyniki tego sezonu pokazują inaczej) uważał by za parę lat nie doskoczyła do nas Serie A, która w tym sezonie już na bank będzie miała więcej punktów, głównie ze względu na LE. Także w następnej rundzie życzę sobie Juve.
18.03.2015 22:50
Szczerze powiedziawszy, to wolę obejrzeć dobry mecz w TV, na dużym ekranie i w jakości HD, niż na streamach z minecraftową grafiką i tysiącem ad. Mojej uwagi płaczem bym nie nazwał, raczej jest to zdziwienie logiką postępowania ludzi odpowiedzialnych za wybór spotkań.
18.03.2015 11:24
Brawo dla TVP za wybór meczu, którego wynik (w kwestii awansu) jest już praktycznie przesądzony. Szkoda, ale chyba zaważyły głosy niezadowolenia z faktu, iż lecą jedynie mecze z udziałem Polaków. W tym wypadku jednak sprawa jest o wiele bardziej niejasna, niż w przypadku meczu FCB-ManC.
18.03.2015 11:12
Komentatorzy dzisiejszego meczu Wolfsburga - żenada... Jak już decydują się na kogoś, kto ma komentować mecz, to niech będą to ludzie znający się na rzeczy - jeden interesujący się ligą włoską, a drugi niemiecką na przykład. Oni natomiast obaj oglądali chyba tylko ligę włoską, w dodatku nie będąc bezstronnymi w niektórych sytuacjach. Gdy padła bramka dla Interu, to był wyłącznie kunszt Palacio (co jest półprawdą, bo Wolfsburg sam tę bramkę sprokurował), natomiast gdy pada 2 gol dla Wilków, to był wyłącznie błąd Carrizo (co faktycznie miało miejsce, ale na Boga - to samo wcześniej zrobił VFL)... Może się czepiam, ale już od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że komentujący mecze zespołów z Niemiec (czy to w TVP, czy teraz w TVN), nie są przychylnie nastawieni do tych drużyn i nieco po macoszemu traktują sprawę merytorycznego przygotowania się do tych spotkań z perspektywy kibica ligi niemieckiej (nazwiska, typowe zagrania itp). Naprawdę warto na koniec również dodać (co dzisiaj było ulubionym zajęciem komentatorów), że mecz sędziowali ludzie z Polski...
12.03.2015 21:24
Do tej garści należałoby dodać jeszcze ostatnią plotkę na temat Pogby. To mógłby być dobry transfer, środek pola mamy co prawda dobrze obsadzony, ale Schweini i Lahm mają swoje lata, Thiago i Martinez są podatni na kontuzje, a Alonso to raczej nie jest poziom Bayernu (z czasem będzie coraz gorzej). Nie mniej jednak Juve chcąc za tego gracza około 100 mln (!) zdrowo przesadza, nie chciałbym by Bayern płacił tyle za jednego piłkarza. Wiem, że to jedynie plotki, ale pospekulować można :).
09.03.2015 11:23
Huntelaar na 6 meczów wypada... Jakby nazywał się Ronaldo, to tylko z nami by nie zagrał.
03.02.2015 11:01
Niestety, ale nasz styl gry idealnie pasuje drużynom grającym z kontry. Dzisiaj 3 bramki stracone w ten sposób, a przypominam że to "tylko" Wolfsburg. Taka Chelsea, albo Real nie będą grali z nami otwartej piłki, a zawodników do kontry mają lepszych od Wilków. Także obawiam się jakiegoś wysokiego wyniku z tymi rywalami w LM. Poza tym dobrze, że taka porażka przyszła na tym etapie, gdzie tak naprawdę dostarcza jedynie materiału do analizy. MAM NADZIEJĘ, że dostarczyła bo tracić gole z kontry niestety potrafimy jak mało kto.
30.01.2015 22:47
Tego typu info nie traktuję nigdy poważnie. Wątpię również, by w Hiszpanii (zwłaszcza tam) nie potrafili dostrzec u kogoś potencjału i zsyłali do rezerw gracza utalentowanego. Jeden dobry mecz na PNA wiosny nie czyni, tym bardziej że poziom gry tam nie powala.
27.01.2015 11:50
Ravall - nareszcie ktoś, kogo zdanie w pełni podzielam. I też nie rozumiem oburzenia i ciągłego obrażania... Może inaczej - nie zniżajmy się do poziomu stron Realu i Barcy, bo tam co chwila lecą hejty w kierunku klubów rywalizujących, czy innych piłkarzy. Pokażmy, że kibicem można być pełną gębą - będącym ze swoim klubem na dobre i na złe, ale też z szacunkiem i obiektywizmem wyrażającym się o innych, niekoniecznie lubianych.
12.01.2015 20:40
Hugo82 - akurat co do Lwa to z Tobą się nie zgadzam (błąd zamierzony ofkoz) :).
12.01.2015 20:12
Ja jako kibic Bayernu z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że to zasłużone rozstrzygnięcie. CR7 miał świetny sezon, strzelał jak oszalały. Nie każdy może go lubić, ale obiektywnie należy przyznać że piłkarzem jest genialnym. Nie ma sensu rozprawiać, czy on jest lepszy czy Messi - oni obaj wyprzedzają epokę o kilka(naście) lat i po zakończeniu przez nich kariery sportowej, jeszcze długo długo nikt nie będzie w stanie się zbliżyć do ustanowionych przez nich rekordów. Gratulacje dla Manu za wspaniały rok i głębokie życzenia na obecny, miejmy nadzieję obfitujący w sukcesy.
12.01.2015 20:07
Hugo82... Brak słów. Od jutra wszyscy pozmieniajmy nicki na własne imiona i nazwiska (tylko bez błędów!!!), bo nikt nie wie z kim tutaj polemizuje.
12.01.2015 19:33
No Luiz w obronie to chyba za pokaz swojej klasy w meczu z Niemcami na mundialu. Ale w sumie czym ja się przejmuję - to jest nagroda tak subiektywna, że tak naprawdę za każdym razem mogłaby wyglądać inaczej. Co do ZP to wszystko mi jedno. Cała trójka to piłkarze absolutnej czołówki, jak wygra CR7 to wypada to uszanować, bo graczem jest wybitnym.
12.01.2015 18:49
Ktoś napisał, że wyjazd na Ukrainę w lutym może być ciekawy. A dla mnie równie ciekawe czy to jeszcze wówczas będzie Ukraina.
15.12.2014 18:16
Jeszcze całkiem niedawno wszystkie zespoły BL wygrywały mecze w LM i LE, a wczoraj i dziś czarna seria... Leverkusen i BVB awans już i tak mają, Schalke wczoraj dało ciała po całości...
26.11.2014 22:43
W zasadzie z przebiegu gry w meczu można być zadowolonym, bo grając w "10" potrafiliśmy całkowicie zdominować ManCity, a że mecz w ostateczności przegraliśmy, to wcale nie zasługa przeciwnika, ale wina naszych. Nie ma co panikować i się denerwować, w sumie obojętne mi jest czy dalej awansuje City czy Roma, ja sobie w następnej rundzie życzę Arsenal :).
25.11.2014 22:58
Myślę, że zwycięzcę nietrudno przewidzieć, Casillas i Buffon to tylko za nazwiska.
25.11.2014 10:19
Myślę, że zwycięzcę nietrudno przewidzieć, Casillas i Buffon to tylko za nazwiska.
25.11.2014 10:19
Kahn zdobył Złotą Piłkę? Kiedy niby?
07.11.2014 17:34
Robben z pewnością im nie ustępuje, ale rozmowa o Złotej Piłce nie ma w jego kontekście żadnego sensu. Jak i z resztą w kontekście każdego piłkarza. Niestety ale póki swojej kariery nie zakończą Ronaldo i Messi, to przyznanie ZP będzie jedynie formalnością, a czasy gdy tę nagrodę przyznawano za osiągnięcia w danym roku minęły. Sammer sam dostał kiedyś ZP dzięki wygranej na Euro 96', chociaż wybitnych piłkarzy było wówczas wielu. Także ja cudów się nie spodziewam, jeszcze przez 2,3 lata gdy CR7 i Messi są "na chodzie".
05.11.2014 14:25
A mi brakuje oliwek w pizzy, którą niedawno codziennie zamawiałem i przez ten czas się zmieniła. Bądźmy poważni - w każdej lidze najlepsi piłkarze idą do najlepszego klubu z tejże ligi. Ja w tym nic dziwnego nie widzę, więc dla mnie cała dyskusja odnośnie Reusa w Bayernie jest jałowa. Będzie chciał - przyjdzie. Nie będzie chciał - pójdzie gdzie indziej.
31.10.2014 15:07
Jazz jest formą improwizowaną, mam nadzieję że nie o to chodziło ;).
18.10.2014 20:13
W reprezentacji Niemiec problem występuje na kilku pozycjach. Przede wszystkim boki obrony. Nie wiem dlaczego z uporem maniaka Loew za każdym razem chce na bok przesuwać ŚO, mają w lidze kilku graczy o charakterystyce czystego bocznego obrońcy - Jung, Aogo, Diekmeier, Schulz itp... Na 99% żaden z nich nie zagrałby gorzej chociażby od takiego Durma, który przez kompletny brak gry lewą nogą jest obrońcą strasznie przewidywalnym i nie stanowiącym zagrożenia. Już nawet lepiej jakby na boku obrony zagrał Boateng, który przecież w swojej historii występy na takiej pozycji ma zaliczone. Ruediger być może błędów wielkich nie popełnia, ale to nie będzie nigdy BO! Brakuje tutaj również elementu zaskoczenia, szybszej gry pod bramką, co jednak można w pewnym sensie tłumaczyć kontuzjami podstawowych graczy, chociaż i to nie jest dla mnie wystarczającym argumentem. A więc: potencjał z pewnością jest, co pokazuje ilość sytuacji sobie stwarzanych, brakuje wykończenia i stabilnej gry w obronie (dziś Niemcy to zespół któremu strasznie łatwo strzelić bramkę, szczególnie z kontry).
14.10.2014 23:05
Oglądałem MC - Roma bardzo dokładnie i na zespół z Włoch bym bardzo uważał. Grają ciekawą, szybką piłkę. Drugą młodość przeżywa Totti, Gervinho nigdy nie był w takiej dobrej formie, mają młodych Florenziego i Pjanica. Oczywiście Citizens przez ostatnie lata w LM nic nie pokazują, więc ten remis może nieco zamazywać prawdziwy stan rzeczy, nie mniej jednak Roma to bardzo groźny przeciwnik, tym bardziej że pierwszy mecz gramy w Rzymie.
30.09.2014 22:44
Nigdy nie miałem zbytniego szacunku do piłkarzy, którzy zmieniają 10 razy klub w ciągu kariery. Ibra zawsze miał zbyt wygórowane mniemanie o sobie i tego już się nie zmieni. W Barcelonie będzie teraz grał piłkarz o podobnych rozmiarach ego - Luis Suarez. Ale to już ich problem :).
30.09.2014 10:42
W przypadku kontuzji zerwania więzadeł krzyżowych, każdy mięsień w nodze będzie po ich rekonstukcji dodatkowo obciążony. Niestety, ale noga po kontuzji więzadeł praktycznie nigdy nie jest tak samo sprawna jak przed urazem, toteż Holger może dołączyć do graczy FCB, którzy w przeszłości całe sezony borykali się z kontuzjami, by ostatecznie przez ich mnogość zakończyć kariery. Szkoda chłopaka, bo serca na pewno nie można mu odmówić. Podnieść na pewno się podniesie, ale co do gry na najwyższym poziomie, pozostaję pesymistą.
14.09.2014 16:11
U19 - na pewno trzeba się przyglądać jak będzie się rozwijał Davie Selke, bo to może być w przyszłości podstawowy napastnik reprezentacji Niemiec. Świetny mecz rozegrali też Oztunali i Mukhtar. Generalnie gratulacje dla wszystkich młodych.
31.07.2014 21:57
A propos U19 - na razie dobry turniej Davie Selke. Ciekawy chłopak, ma już na koncie 5 bramek.
25.07.2014 22:24
Bawarczyk1993
Gdyby liczył się tylko sezon klubowy, to nominacja dla Jamesa byłaby niemożliwa. Podobnie jak nominacja dla aż 4 naszych, de facto przegranych w półfinale LM. A wracając do sprawy - pewnie Ronaldo albo Messi. Chyba do końca ich karier wszystkie nagrody są zarezerwowane, niezależnie od tego jak kto gra. Wniosek prosty - miałeś świetny sezon? G... nas to obchodzi.
19.07.2014 18:33
Niech idzie. Po transferze Jamesa prawdopodobnie będzie rywalizował z Modriciem i Alonso o skład. Ciekawi sytuacja Isco, który po tych dwóch zakupach straci jakiekolwiek szanse na regularną grę. Możnaby spróbować o niego powalczyć, zwłaszcza że cena nie powinna być teraz zbyt wysoka. Real Madryt jest klubem, który przypomina nieco człowieka wchodzącego do sklepu bez listy zakupów. Kupuje tylko te produkty, które jakościowo są dobre, pomimo tego że posiada je już w domu. To daje świadectwo braku organizacji i jeśli dalej będzie to postępowało, to za rok Bale albo Rodriguez mogą wylądować na ławce, bo nagle w ciągu sezonu ktoś inny wystrzeli formą i w Madrycie zapragną go mieć w składzie. To jest klub oparty wyłącznie na marketingu i pieniądzach, tam zawsze najlepszymi piłkarzami byli tylko ci kupieni (wyłączając Butragueno). Jeżeli imponuje to piłkarzom wybierającym ten kierunek - proszę bardzo. Ja osobiście zawsze największy szacunek miałem tylko do tych, którzy prezentują większe przywiązanie do barw klubowych.
15.07.2014 22:29
Niemcy w przekroju całego turnieju zasłużyli jak nikt. Sprawdza się to co pisałem wcześniej:
Włochy - MŚ 38 - dwa mundiale później - Niemcy
Włochy - MŚ 82 - dwa mundiale później - Niemcy
Włochy - MŚ 06 - dwa mundiale później - Niemcy.
Poezją jest gra, poezją jest sposób, poezją jest styl. Ale interpretacją tej poezji jest efekt.
14.07.2014 01:14
Już to pisałem, ale powtórzę takie małe odniesienie:
MŚ 1938 - zwycięstwo Włoch. Dwa mundiale później - zwycięstwo Niemiec.
MŚ 1982 - zwycięstwo Włoch. Dwa mundiale później - zwycięstwo Niemiec.
MŚ 2006 - zwycięstwo Włoch. Dwa mundiale później - wiadomo :).
A co do meczu, to żałuję że nie było Neymara, bo takie zwycięstwo z nim w składzie kompletnie uniemożliwiłoby Brazylijczykom szukania argumentów tak wysokiej przegranej, a teraz ci ortodoksi (w większości ślepi) będą uważali, że z Neymarem byłoby inaczej. Wg mnie tak grającej machiny nikt i nic nie było w stanie zatrzymać, a Neymar i Silva, mimo iż są piłkarzami wysokiej klasy (Silva na pewno, Neymar bardziej gwiazda brazylijskich mediów), dzisiaj w kwestii wygranej niczego by nie zmienili.
09.07.2014 02:49
Ja bym z kolei wolał żeby zarówno Neymar jak i Silva mogli zagrać, bo w przypadku wygranej Niemców, cała Brazylia będzie zdania, że z tą dwójką by było inaczej. A jak wiadomo, chodzi o to by ciemnotę w każdym aspekcie uświadamiać :).
06.07.2014 13:41
Może trochę głupie odniesienia, ale:
Włochy - MŚ 38', Niemcy - mistrz dwa mundiale później
Włochy - MŚ 82', Niemcy - mistrz dwa mundiale później
Włochy MŚ 06', ... - mistrz dwa mundiale później.
Aha, no i marzy mi się mecz typu Niemcy-Włochy na wspomnianym Mundialu 2006, gdzie eliminowani są gospodarze, z zamianą roli Niemiec i wyeliminowaniem Brazylii. Bo im już chyba tylko w Brazylii kibicują :).
05.07.2014 00:08
Jeszcze Szpaku najlepszy na koniec 1 połowy "i koniec 2 połowy"... Jak tak dalej pójdzie, to za 4 lata może oznajmić rzuty karne, a jeśli dotrwa do Kataru to sędziego pomyli z piłkarzem.
04.07.2014 20:45
Mówią krótko - jak powiedzieli tak zrobili. Nie trzeba grać ładnie, by wygrywać, czy to z Algierią czy z Francją. Ja szczerze mówiąc sam nie wiem kogo bym wolał w półfinale. Dziś kibicuję oczywiście Kolumbii, ale przy ich ultraofensywnym nastawieniu (bo po prostu przy takim składzie inaczej być nie może), a przy niepewnej grze obronnej Niemiec (co jak co, ale np Howedes na lewej to pomyłka) może być różnie. Na pewno grają oni bardziej ofensywny futbol niż Francja. Brazylia wbrew pozorom aż tylu argumentów nie ma i są trochę pod formą. Nie mniej jednak jak chce się zostać mistrzem to trzeba wygrywać z każdym, dlatego czy to będzie Kolumbia, czy Brazylia - i tak ich rozjedziemy :).
04.07.2014 20:20
@Bajerniak1987
Zgadzam się, że może być trudno - bramka zdobyta na początku przez Die Nationalelf zdecydowanie bardziej ułatwiłaby grę Niemcom. Także liczę, że szybki gol i rozwiąże się worek z bramkami. A wtedy Tomek i Mirek po 2 gole :P. A tak serio, to taktyka gry defensywnej jaką Algieria pokazała chociażby w meczu z Belgią, zastosowana będzie również z nami, więc tylko od skuteczności wykończenia naszych akcji będzie zależało jak sobie z tym poradzimy. Niepokoi trochę to, że Niemcy znowu sprawiają wrażenie jakby grali wolno, bez wysilania się. Na Euro 12' każdy uważał, że to oszczędzanie się na kolejne spotkania, po czym kondycyjnie wcale nie było widać różnicy np w meczu z Włochami. A teraz generalnie im silniejszy byłby przeciwnik, tym mniej bałbym się o wynik. Z Algierią albo będzie pogrom, albo wielka wtopa. Wyniku oscylującego wokół 1:0, 2:1 raczej nie przewiduję.
27.06.2014 17:15
Liczę, że Tomek z Algierią nabije sobie licznik (może kolejna korona króla strzelców MŚ?) i na Mirka, żeby w końcu strzelił i zamknął na dobre gębę grubasowi z Brazylii.
27.06.2014 09:36
Mimo, iż chciałbym żeby Niemcy odnieśli w końcu sukces na MŚ, to jednak ich problemy z kontuzjami czołowych piłkarzy nie pozwalają myśleć optymistycznie. Ktoś kiedyś powiedział, że dopóki selekcjonerem jest Loew, Niemcy nigdy złota nie zdobędą. Coś w tym musi być, bo zawsze brakuje im niewiele, ale ostatecznie kończą na półfinale. To jest ogólnie świetny wynik, ale ludzie mieszkający w Niemczech zgodnie twierdzą, że woleliby raz zdobyć mistrzostwo, kosztem dwóch turniejów (nawet odpadając w grupie). Zobaczymy jak to będzie, chociaż cały środek pola (poza Lahmem i Kramerem) jest po ciężkich urazach, do tego teraz doszedł Reus (który spokojnie mógłby być gwiazdą mistrzostw) i to nie napawa optymizmem. Pocieszenie można znaleźć w tym, że potencjał kadry nadal jest bardzo wysoki, tylko czy ten turniej nie będzie znów kolejnym etapem "zmęczenia materiału"? Pożyjemy, zobaczymy. Na razie na półfinał typuję: Urugwaj (bardziej jako kibic), Brazylię (z rozsądku), Włochy (niestety, ale też z rozsądku) i mam nadzieję, że właśnie Niemcy.
07.06.2014 20:40
W sumie przesunięcie Lahma na bok obrony miałoby sens, gdyby z kolei w środku pola Niemcy mieli komfort. A zarówno Schweini jak i Khedira są po kontuzjach, nie będą w 100% formy. Całkiem możliwe, że Loew może nawet zaryzykować wariant z Kramerem, chociaż tutaj istnieje ryzyko braku doświadczenia na arenie międzynarodowej. Dla mnie ogólnie pół roku temu z tym potencjałem Niemcy byli murowanym faworytem do medalu, teraz przez kontuzje czołowych piłkarzy może być różnie.
07.06.2014 13:23
Chyba muszę do znajomka zadzwonić i powiedzieć o tym incydencie, który jest bliźniaczo podobny do tego który rzeczony znajomy zrobił kiedyś kiedyś w akademiku :).
27.05.2014 01:55
Dla mnie nadal jesteśmy najlepsi na świecie (może trochę subiektywizmu :)), a brak Bayernu w finale LM o niczym nie świadczy. Tak jak napisał AdiFantasti, Barca w 2010 mimo porażki z Interem nadal była uważana za najlepszą. W ciągu ostatnich 5 edycji LM - 3 razy finał LM, 4 razy półfinał LM, 1 zwycięstwo LM. Koniec pytań. Padło gdzieś tutaj stwierdzenie, że wygraliśmy KMŚ, więc jesteśmy najlepsi - nie wiem kto to napisał, ale idąc dalej tym tokiem, rok przed nami najlepszy na świecie był w takim razie zespół Corinthians...
25.05.2014 15:28
@heat
Ostatnia sytuacja z PSG dobitnie pokazuje jaki poziom intelektu ma Platini. Na mających w zasadzie nieograniczoną ilość gotówki szejków nakłada się karę pieniężną... Śmiech na sali. Nie dziwię się późniejszemu podejściu Nassera Al-Khelaifiego (czy jakoś tak), który generalnie wyśmiał Platiniego, twierdząc przy tym że będzie kupował kogo chce. TYLKO i WYŁĄCZNIE wykluczanie z pucharów może uratować sytuację, kara pieniężna jest jak zerwanie dwóch owoców plantatorowi jabłek.
24.05.2014 23:59
@Ivann
Jak się Platini nie ogarnie z tym Financial Fair Play i nie przestanie sypać śmiesznych kar w postaci grzywny, to faktycznie transfery wysokości 100 mln będą dalej możliwe. Ale wątpię, żeby wygrali za rok, bowiem już nie takie drużyny będące wówczas najlepsze na świecie nie broniły LM (Milan, Barca i obecnie nasz Bayern). A gwoli ścisłości wcale Realu za taką drużynę obecnie nie uważam.
24.05.2014 23:39
Najgorsze jest jednak to, że wynik ZDECYDOWANIE lepszy od gry. Za kilka lat wszyscy kibice RM będą mówili, że była to ZDECYDOWANA wygrana...
24.05.2014 23:30
Przypomina mi się baraż o BL, gdy Djourou leżał na boisku spokojnie z 5 minut, po czym sędzia dolicza 3... A tutaj jeżeli w myśl zasady 20 sekund za zmianę, to nie wiem jeszcze co tam się wydarzyło że 3 kolejne minuty gdzieś Atletico "skradło". Tak czy inaczej dla Realu gratulacje, chociaż wygrali niesamowitym fartem, wcale nie grając wielkiego futbolu.
24.05.2014 23:28
Ja się już rozwodził nad poszczególnymi wypowiedziami nie będę, mi ogólnie chodzi o to, że w niedalekiej przyszłości filozofia Pepa i zmiana stylu gry Bayernu doprowadzi do konieczności wywalenia niektórych piłkarzy po odejściu Hiszpana i przekonstruowania drużyny. A jak będzie naprawdę, pokaże czas.
22.05.2014 17:33
@lascah
Zwróć uwagę tylko na to, że Thiago i Gotze to piłkarze do gry WYŁĄCZNIE technicznej. Myślę, że poza Guardiolą nie ma zbyt wielu szkoleniowców u których mogli by dostawać więcej szans, bo raczej do kontry ani do gry siłowej stworzeni nie są. A Ty napisałeś to w taki sposób, jakby każdy trener wybierał losowo graczy do składu (albo co gorsza myślałeś, że ja tak napisałem). W każdym razie chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi :).
22.05.2014 17:19
@Michi50
Napisałem, że MOGĄ nie grać. Każdy szkoleniowiec ma swoje widzimisię i nikt nie zabroni Guardioli wystawiać Riberyego w połowie spotkań, ani nikt nie zabronił Van Gaalowi robić to samo z Lucio.
Chciałbym, żeby grał środkiem Schweini/Martinez, ale przy filozofii wdrażanej przez Hiszpana różnie może być.
Strzał Kroosa bynajmniej nie odnosił się do ery Pepa, gdzie sam Guardiola za każdym razem takie zachowanie ganił. Generalnie sam bym chciał się we wszystkim mylić, ale obecna sytuacja nie pozwala mi myśleć inaczej jak tylko o przesadnej wierze we własne możliwości Pepa i o utracie wielu zalet gry Bayernu (m.in. skrzydła!!!!) z poprzednich lat. Jak się wszystko skończy, czas pokaże. Wierzę w Guardiolę, ale zostawiam duży margines.
22.05.2014 17:01
@Dziki79
Nie "składam" na niego winy, tylko piszę że Hiszpan preferuje styl, jakiego z pewnością podstawowym elementem nie był Kroos.
22.05.2014 16:48
@ozzy
Elastyczność Pepa ma to do Kroosa, że gdy Hiszpan karierę w Bayernie zakończy, to przy trenerze z innym podejściem do futbolu taki Thiago, albo Gotze mogą w ogóle nie zagrać. A wiadomo, że Pep będzie do końca tłukł tiki-takę, więc poza wymienioną dwójką jeszcze paru zawodników do tego systemu będzie chciał ściągnąć. Spójrz jakie efekty były, gdy Bayern korzystał ze strzału Kroosa, skrzydeł RiRo i żelaznego środka pola Schweini/Martinez. U Guardioli tego nie ma i nie będzie, a realizacja jego filozofii niestety będzie pochłaniała kolejnych graczy. Obym się mylił, ale na razie tak to wygląda.A Kroos? Jeżeli poszło o kasę, to niech idzie. Ale jeśli sami go oddajemy, to błąd dosyć duży, bo piłkarz to wybitny.
22.05.2014 16:42
Może za wcześnie na takie uwagi, ale niepokoi mnie to co się dzieje w Bayernie. Specjalnie do taktyki Guardioli zostali kupieni Thiago i Gotze. Transfery nie są złe, ale jak odejdzie Kroos, to po odejściu Pepa (a w międzyczasie pewnie jeszcze z 2,3 zawodników do tiki-taki przyjdzie) i zatrudnieniu nowego szkoleniowca, który preferuje inny styl gry, duża część składu będzie do wymiany. A ponieważ każdy wie, jak kończą się rewolucje kadrowe, pozostaje mieć nadzieję że Pep pójdzie po rozum do głowy i stanie się nieco bardziej elastyczny (póki co to próżne życzenia).
22.05.2014 16:22
@Globin23
Generalnie się z Tobą zgadzam, chociaż na końcu napisałeś że Pep powinien zrugać zespół za wykonanie jedynie 10% jego planu. Ja właśnie myślę, że oni wykonali większość z założeń Guardioli, co z resztą zdeterminowało jego późniejszą wypowiedź o "dumie". Przy założeniu oczywiście, że plan polegał na stylu gry, a nie na awansie. To po pierwsze. Po drugie - sezon uważam za wyjątkowo udany. Przed jego rozpoczęciem mistrzostwo BL, półfinał LM i finał PN brałbym w ciemno i nie zastanawiał jak te dwa ostatnie się zakończą. Nie mniej jednak muszę się również zgodzić co do stylu (a w zasadzie jego braku) w jakim Bayern rzeczony półfinał LM przegrał. Słabość tiki-taki została w brutalny sposób obnażona już rok temu nomen omen przez nas, więc system ten nie powinien mieć racji bytu przez dłuższy czas. Ale Guardiola jest niestety mało elastycznym trenerem. Każdy ma swoją filozofię, jednak nadmierna ilość słów "gra z piłką" podczas wczorajszej konferencji pomeczowej użytych przez Pepa pozwala mi sądzić, iż do tego systemu nie ma on żadnych zastrzeżeń. Trudno mu się w sumie dziwić, ale ja jednak wolę trenerów którzy są trochę bardziej nieprzewidywalni. Czy to oznacza brak perspektyw? Aż tak daleko idących wniosków bym nie wysnuwał, nie mniej jednak wczorajsza porażka dobitnie udowadnia że dla przyzwyczajonych do zupełnie innego stylu gry Niemców, tiki-taka nie jest idealnym rozwiązaniem. Do tego dochodzi kwestia motywacji, psychiki itp, ale to już materiał na inną dyskusję...
30.04.2014 10:45
Pomimo dzisiejszej "tragedii" dla mnie osobiście sezon już można uznać za niezwykle udany, natomiast dzisiejsza porażka niech nikomu tego obrazu nie zaciera. Do Guardioli można mieć wiele pretensji począwszy od gry setką podań, aż do braku strzałów z dystansu. Niezaprzeczalnie od początku sezonu twierdziłem, że Bayern z zeszłego roku był drużyną lepszą, nie mniej jednak półfinał LM, mistrzostwo Niemiec, półfinał (i najprawdopodobniej finał) pucharu Niemiec, myślę że nie są to złe wyniki. Obronić LM będzie niezwykle trudno, jednak nie zwalniajmy Pepa zaraz po tym jak nawet się to nie uda. Dla mnie wykonał kawał dobrej roboty, a miał zadanie z gatunku impossible. Nie mniej jednak ja nadal wierzę w naszych i nawet odpadnięcie z Realem i brak sukcesu w pucharze nie zmieni mojego ogólnego podejścia do dużego wkładu w pracę Guardioli. Co do dzisiejszego meczu - oby był to zimny prysznic i otrząśnięcie się naszych z myśli, że są tylko ludźmi. FCB!!!
12.04.2014 21:08
@heat
Myślę, że wejście Rafinhy uspokoiło grę z tyłu nie tyle z powodu jego wkładu w grę (chociaż ten również był duży), tylko po prostu ze zmiany taktyki. Gdy Lahm grał jako PO/DP, często prawa flanka się otwierała, stamtąd również nadbiegł Evra. Natomiast po wejściu Rafinhy i przyklejeniu go na stałe do pozycji prawego obrońcy, zupełnie inaczej wyglądała również cała defensywa. Tak czy inaczej gratulacje dla naszych :).
09.04.2014 22:53
W grupie MC, poprzednio Arsenal, teraz MU, w półfinale przydałaby się Chelsea i Anglia podbita :).
22.03.2014 00:48
Zwycięzców się nie rozlicza, ale kolejny mecz gdzie przeciwnik stwarza sobie zbyt dużo okazji bramkowych. Bardziej klasowa drużyna mogłaby je wykorzystać, co trochę utrudniłoby nam zadanie. Tak czy inaczej gratulacje dla naszych, a także dla Pepa za zmiany :).
08.03.2014 17:33
Bayern - Schalke 5:1 - 2 piłkarzy w "11". Borussia - Nurnberg 3:0 - 5 piłkarzy w "11". Jakie to typowe :).
04.03.2014 14:25
Quebo - jasne, że nie ma porównania :). To była hiperbola ;). Nie mniej jednak śmieszy mnie wymyślanie coraz to nowych informacji przez nowe "branżowe" magazyny.
04.03.2014 13:46
Gundogan? Na cóż po cóż? Swoją drogą coraz lepsze magazyny "donoszące" o transferach Bayernu. Niedługo zobaczymy: 'Jak donosi tygodnik "Niedziela", albo 'Powołując się na "Pudelka"...
04.03.2014 13:30
Dla mnie priorytetem jest, aby BL utrzymywała miejsce w pierwszej trójce w rankingu lig, by mieć 4 miejsca w LM. Zawsze gdy zbliża się kolejka LM, kibicuję każdej z drużyn z Niemiec, ale nie czarujmy się - do ćwierćfinału awansują pewnie tylko Bayern i prawdopodobnie Borussia. Czy to faktycznie wynika z niższego poziomu? Być może problem tkwi po stronie zarządów innych klubów (przyzwyczajonych do oszczędności i ostrożnego wydawania pieniędzy), bo na przykład taki Wolfsburg, mający zaraz po nas najwyższy budżet w lidze, powinien co roku przeprowadzać jeden, dwa transfery piłkarzy z wysokiej półki. Obecnie mają przyzwoitą, ale dość nierówną kadrę, gdyż piłkarze bardzo wysokiej klasy muszą grać obok średniaków (pokłosie rządów Magatha). Z BVB będzie niedługo podobnie, bo jeśli za Lewego mają sprowadzić Ramosa, to przyszłości świetlanej im nie wróżę... Schalke? Draxler odejdzie, Meyer niedługo pewnie też, a klub dopiero wyprowadzany jest z kłopotów finansowych, więc o wysokich transferach nie może być mowy. Leverkusen nigdy nie przeprowadzało spektakularnych transferów, więc również nie spodziewam się wiele.
Badzo cieszy mnie postawa Bayernu w tym sezonie (i nie tylko), ale tak szczerze mówiąc, to wolałbym gdyby do poziomu naszych dostosowali się inni, przez co liga byłaby o wiele silniejsza. Wolę zaciętą rywalizację (z końcowym sukcesem FCB najlepiej :)) i nie chciałbym dopuścić do sytuacji znanej z ligi włoskiej, gdzie na Juve nie ma mocnych, co niezbyt pozytywnie wpływa na ogólny obraz Serie A. A nasza BL? Cóż, na krajowym podwórku chciałbym by wymienione przeze mnie wyżej kluby były nieco większą konkurencją dla nas (nie gardzę wcześniejszym mistrzem, ale wolę by dostarczał mi on emocji), a w LM by dochodziły jednak nieco dalej niż do 1/8, bo przy grupach które losują żadną nobilitacją jest z nich wyjść ;).
23.02.2014 01:16
U Kloppa to normalne, że w obliczu porażki tylko sędziowie ponoszą winę, co przekłada się na wzmożoną ilość dyskusji z nimi podczas meczu ;). Ten sam typ co Mourinho w zasadzie, więc nie ma o czym gadać ;). Co do BVB, to w meczu Zenitem będę oczywiście za Dortmundem, bo chodzi o zwiększanie siły BL, chociaż patrząc na ostatnią formę Dortmundu to chodzi bardziej o siłę "papierową".
22.02.2014 17:40
Zwycięzców się co prawda nie rozlicza, ale Pep powinien wyciągnąć wnioski po tych pierwszych minutach, bo obrona wyglądała tak, jakby pierwszy raz ze sobą grali. Arsenal zbyt łatwo konstruował akcje, więc tutaj widzę rzecz do poprawki. A tak to oczywiście gratulacje za zwycięstwo i prawdopodobnie ćwierćfinał!
19.02.2014 22:50
@Rizzitelli
No więc właśnie przyznałeś mi rację. Piszesz "teraz nie ma szans żeby jakikolwiek średni klub wskoczył do top 10 drużyn bez użycia dużych sum". Zgodziłbym się z tym, gdybyś dodał do tego stwierdzenia słowa: "od razu". Gdyby prowadzili zdrową politykę, to też by im się udało, ale na to potrzeba by trochę więcej czasu. Inwestycja w wychowanków, akademię, sprowadzanie młodych piłkarzy. Arab natomiast zapragnął natychmiast ze słabizny zrobić wielki klub. Czy się uda tego nie wiem, ale wiem, że szacunku na pewno w moich oczach nie zyskają. Bo to wszystko tylko dzięki kasie. Ja bardziej szanuję człowieka, który zarobi ciężką pracą 1000 zł, niż wygra je w telegrze.
09.02.2014 22:47
@bassactiv
Być może nie przyszedł żaden piłkarz wart 100mln, ale w bardzo krótkim czasie przyszło kilku o sumie przekraczającej 100 mln. Dla mnie obecna "potęga" PSG jest całkowicie sztuczna, mimo iż kasa być może bardziej rozsądnie wpłacana niż w przypadku MC, czy przede wszystkim Monaco. Dla porównania - HSV też kiedyś stanowiło o sile niemieckiej piłki, ba, ma nawet większe sukcesy od omawianego PSG i gdzie jest obecnie w tabeli? Przeszłością się nie gra. Klub z Francji (celowo piszę klub, a nie drużyna) zawdzięcza swoją pozycję tylko i wyłącznie pieniądzom jednego człowieka, co w przełożeniu dało takie transfery i silniejszą kadrę. Choć przyznaję, że na pewno są one przeprowadzane nieco mądrzej od klubu z Anglii i Księstwa Monaco.
09.02.2014 22:38
@Rizzitelli, PSG nie ma nawet choćby w 1/8 tak bogatej historii jak Bayern, a poza tym zanim przyszedł pan Nasser Al Khalafi abn ibn Zawahiri, czy jakoś tak, PSG regularnie przez kilka sezonów zajmowało miejsca w górnej połowie tabeli, nie wspominając o mistrzostwie. Być może użyte przeze mnie słowo "gówno" było w tym wypadku za mocne, ale adekwatnie do obecnej pozycji klubu z Francji, jestem skłonny nawet do takiego porównania. Pytasz co to znaczy, że klub ma dojść sam do jakiejś pozycji? A kibicujesz Bayernowi? No to masz przykład jak powinna wyglądać zdrowa rywalizacja. Właściciel oczywiście może inwestować, ale nie mówmy wtedy o sile klubu, tylko o sile kasy którą w niego włożono, najczęściej przez jednostkę, co oznacza że gdyby nie pieniądze rzeczonego araba, dziś o PSG słyszelibyśmy jedynie jako o drużynie ze stolicy Francji.
09.02.2014 22:16
Nie powinno się mówić PSG, tylko "pompowany arabskimi pieniędzmi klub z Paryża". Gardzę takimi klubami, do których przyjdzie nafciarz albo arab i z gówna chce nagle zrobić wielką drużynę. Gdyby klub z Francji doszedł do tego składu, fortuny i pozycji sam, to byłbym pełen podziwu i przyznał Rudiemu rację.
09.02.2014 21:50
To był pokaz siły naszych, nic dodać nic ująć - tyle na temat meczu i Borka to mam w d...
Mnie dzisiaj bardziej rozbawił mecz wcześniejszy i sytuacja z końcówki, gdzie sędzia po raz kolejny dał pokaz swoich niekompetencji, odbierając Hercie przynajmniej punkt. Jak dla mnie to był błąd ewidentny, no ale problem to wyłącznie Hethy :).
02.02.2014 19:45
Z dniem dzisiejszym połowa dziennikarzy Onetu straciła pracę...
04.01.2014 20:15
Proste - jeśli wygra Ronaldo, to dla mnie będzie oznaczało, że niezależnie od tego kto ile trofeów zdobędzie, już do końca swoich karier najważniejsze nagrody będą zgarniali Messi i CR7.
03.01.2014 19:51
@mm
To był wyjątek potwierdzający regułę :). Bo grupa i późniejsze drużyny do pokonania zawsze trafiają im się poniżej ich poziomu. Nie twierdzę, że omijają najsilniejszych, ale do 1/4 finału zawsze losują najłatwiej (za wyjątkiem ostatniego sezonu, ale rok w rok to samo praktycznie). Ale może piszę tak przez wrodzoną awersję do tego klubu ;).
16.12.2013 12:56
Jakoś dziwnie od paru sezonów MU losuje najłatwiej jak może na tym etapie... Nie lubię tej drużyny, a szczęście im zawsze dopisuje, także podczas losowania grup.
16.12.2013 12:33
Wygrać w Anglii 3:1, prowadzić u siebie 2:0 i oddać pierwsze miejsce w grupie, to trzeba być zdolnym. Miejmy nadzieje, że na tym koniec popisów MC.
10.12.2013 22:11
Nie no, ten Hitz niech się u mnie nie pokazuje... Inna sprawa, że Arjen nie musiał aż tak bardzo angażować się w przerwaną już akcję, o czym zapewne wiedział.
04.12.2013 22:40
Gratulacje dla Naszych, a bramka Goetze - poezja :). Ja tylko (jak podczas każdej kolejki LM) kibicując wszystkim drużynom z BL żałuję tego wyniku Leverkusen, no i Schalke na 3. miejsce również spadło. Chociaż i tak wszystkie drużyny po przerwie zimowej nadal będą w pucharach, czy to LM czy LE.
28.11.2013 13:57
Po raz kolejny się powtórzę - jeśli o mnie chodzi to akurat przegrane niemieckich drużyn w LM mnie nie cieszą, bo tutaj gramy o punkty dla BL. Co innego w naszej rodzimej lidze, cieszyłbym się z porażki żółtych...
06.11.2013 22:43
Nigdy nie byłem zwolennikiem tego transferu, ALE - może w "polskich" mediach przestaną pieprzyć o "polskim trio" od żółtych itp. A tak na poważnie - Lewy na pewno jest w chwili obecnej jednym z 3 najlepszych napastników świata, natomiast nie każdemu ten transfer pasuje. Jak to mówił (śpiewał) klasyk - Let it Be :). (or We will see).
10.10.2013 14:31
@josh1982 - Zapewne ze względu na wiek :). Mimo iż Iniesta ledwie o rok młodszy, to jednak ten rok w piłce robi niestety różnicę. Podobnie Dante...
09.10.2013 09:25
Ja bym sobie nie zaprzątał głowy "atakiem na Anglików", tylko jak najdłuższym utrzymaniem pozycji 3. w rankingu 5-letnim. Przewaga, jaką BL wypracowała sobie nad Serie A i resztą stawki pozwala myśleć, że przez najbliższe 3, 4 sezony kluby niemieckie będą miały 3 miejsca gwarantujące start w LM (plus 4 w kwalifikacjach), co będzie czyniło tę lige atrakcyjniejszą i silniejszą. Dlatego we wtorki, środy i czwartki zawsze kibicuję wszystkim klubom z Niemiec, by tę siłę Bundesligi wspólnie budowały. W weekend ograniczam się już do trzymania kciuków za jedną drużynę ;).
20.09.2013 14:42
karl1985 - głupio nie gadasz, ale gwoli ścisłości - Wilki w przekroju 5 ostatnich lat mają drugi największy budżet w BL, zaraz po naszych.
16.09.2013 18:56
Oczywiście nie trawię Schalke, ale dla dobra Bundesligi i punktów UEFA, chciałbym aby wszystkie 4 drużyny zaszły jak najdalej. A nasz FCB jako pierwszy obronił LM. Pozdro dla wszystkich.
20.08.2013 14:43
Problem psychiczny zostaje na zawsze. Jestem szczęśliwy, że kibicuję drużynie która dała Breno szansę. Ale do jakiegokolwiek składu Bayernu droga Breno jest zamknięta, Życzę mu szczęścia w karierze i powrotu do Bundesligi w barwach whathever we want, except for Bayern.
20.08.2013 14:31
Nie ma co brać na poważnie człowieka, który uważa że najlepszym piłkarzem na świecie jest obecnie Neymar (5 lat temu mówił tak o Freddy'm Adu, a 8 lat temu o Robinho).
22.06.2013 17:34
Pieprzy mnie ten transfer. Ogólnie Kucharski się znowu ośmieszył (jeżeli jeszcze bardziej można).
Ja to bardziej się dziwię zarządowi. Rozumiem, że zwolnienie trenera nie wchodzi teraz w rachubę, ale czy oni zdają sobie sprawę z tego jak Bayern będzie wyglądał, gdy Guardiola w końcu odejdzie?? Sztab z Hiszpanii, lekarze pewnie też niebawem z Hiszpanii (Pep gdyby mógł to i sam zarząd by wymienił), nie wspominając już o tym że pewnie nie koniec zaciągu piłkarzy z Półwyspu Iberyjskiego. Na razie jeszcze za wcześnie by takie rzeczy mówić, ale jeśli wszystko będzie krok po kroku postępowało w tym kierunku, to się okaże że nie możemy zatrudniać innych trenerów niż hiszpańscy, by nie robić rewolucji w całej strukturze klubu. Smutne co się dzieje, w moich oczach Pep nie obroni się już nawet zdobyciem LM.
16.04.2015 22:08
Jak dla mnie rewanż wciąż pozostaje kwestią otwartą, aczkolwiek już sprawa będzie trudna. Dzisiaj indywidualnie zawiódł praktycznie każdy z defensorów, jeżeli zdołają zagrać bardziej skoncentrowani może uda się wygrać. Pytanie tylko czy i jak wysoko. Bo strzelić musimy np. dwie, nie tracąc żadnej. Na naszą niekorzyść działa fakt, że to tylko sześć dni.
15.04.2015 22:49
Za Ivanoviciem jest sporo plusów, tylko jedna wada - wiek. Nie chcę, by Bayern stał się drugim Milanem, w którym zapomnieli że trzeba systematycznie pozyskiwać młodych, po czym trzeba było rewolucji. Schweini, Lahm, Robben, Ribery - oni wszyscy potrzebują następców. I to w najbliższych dwóch latach.
13.04.2015 20:29
Adi
No widzisz, ja Sportu po Wiadomościach nie oglądałem ani wczoraj ani dziś, za to cały dzień mam podgląd w internecie i ewentualnie jak wrócę to w TV. Wszędzie były zapewnienia o meczach. Tak trudno zmodyfikować program, odkąd dodatkowo weszła cyfryzacja? Poza tym zamiast dać chociaż drugą połowę BVB-Hoffenheim, to leciały wywiady i gadki przez pół godziny po meczu tenisa. Nie piszę tego jako przeciwnik transmisji tenisa, tylko jako kibic, z którego zakpiono. Jutro nie wiem jak to będzie, w końcu turniej wciąż trwa. Aha - żeby było śmieszniej, transmisje z katowickiego turnieju są również na Eurosporcie, do którego dostęp ma raczej każdy, kto posiada również TVP Sport :).
07.04.2015 22:16
TVP po raz kolejny pokazała, gdzie ma kibiców piłki nożnej, w zamian fundując turniej tenisowy, w którym grają dziewczyny z pierwszej 100. rankingu. BVB - Hoffenheim nie wiem czy poleci, bo coś tam pisali że wtedy akurat będzie grała Radwańska. Wzruszająca troska o widzów. Nie interesuje mnie czy więcej ludzi ogląda tenis, czy Puchar Niemiec, ale na Boga - w programie chyba widniało coś innego. Kontrargument w postaci steam już dawno do mnie nie trafia, więc jak ktoś się z tym nie zgadza, to niech sobie daruje komentarz.
07.04.2015 19:45
Trochę z innej beczki (nie wiem czy już było). RB Lipsk niedawno zakupił Selke - co było dla mnie ogromnym zaskoczeniem, bo chłopak jest naprawdę dużym talentem - teraz walczą o Linettyego, Malcolma i Vollanda. Różnie można to oceniać, bo wiadomo czyim tworem jest ten klub, a z drugiej strony może w przyszłości dojść kolejna drużyna niemiecka do walki w Europie.
07.04.2015 15:57
Gratuluję "poczucia humoru" tym, którzy potraktowali ten news jako żart, sadząc że na tej stronie "wszystkie chwyty dozwolone" w kwestii formułowania artykułów 1 kwietnia. Idąc dalej tym tokiem za parę lat moglibyśmy zacząć uśmiercać ludzi.
01.04.2015 11:21
Komentarze to ja też bym miał gdzieś :). Zarząd i tak zrobi co będzie uważał za słuszne, ja De Bruyne w Bayernie nie chcę. Tak jak nie chciałem Reusa. Jakościowo VFL i BVB wówczas jeszcze bardziej odstawałyby od nas, a ja naprawdę wolę zwycięstwo w lidze po jakiś emocjach :). Co do tego, że potrzebujemy kreatywnych graczy zgadzam się, ale rynek transferowy to nie tylko Niemcy :).
25.03.2015 14:17
Ja De Bruyne'a tutaj nie chcę. Po pierwsze da to kolejny pretekst, do komentarzy w stylu "Bayern podkupuje zawodników, by osłabić rywali". Po drugie, jest w tym ziarno prawdy (choć jaki wielki klub tak nie robi). Po trzecie osłabiłoby to BL. Wniosek - mnie nigdy by nie ucieszyło zdobycie mistrzostwa z 30 punktami przewagi, najlepiej na początku roku. To tylko usypia czujność. Ja chcę, by Bayern walczył o mistrza w silnej lidze, z której 3,4 zespoły mogą nam REALNIE zagrozić.
25.03.2015 13:00
Może akurat nie Sterling, ale transfer młodego, obiecującego skrzydłowego jak najszybciej należy wdrożyć w życie. Robben i Ribery mają swoje lata i są podatni na kontuzje, za parę lat się okaże że nie mamy dla nich zastępcy. Podobnie jak Lahm, Schweini... Ja bym się nie ociągał, parę lat temu podobny "myk" zrobił Milan, gdzie później połowa składu była do natychmiastowej wymiany (bo zbyt wiekowa), a klub nie miał pieniędzy na rewolucję kadrową. U nas na razie rewolucja niepotrzebna, ale jeden albo dwóch młodych piłkarzy na przyszłość by się przydało. Chyba, że są tacy, co uważają że najlepszy klub w Europie będzie w przyszłości zależał od Greena, Hojbjerga, Weisera itp.
24.03.2015 11:05
Dobrze, że VFL trafił na Napoli, przynajmniej będzie wyrównany mecz i okazja do tego, by pokazać wyższość BL nad Serie A, bo kibice ligi włoskiej z tej podniety, że mają tyle zespołów, już zaczęli fantazjować o zbliżającym się wyprzedzeniu ligi niemieckiej w rankingu UEFA.
20.03.2015 13:27
W sumie chciałem Juve, ale też może być. Chociaż nie można Smoków lekceważyć, grają bardzo ciekawą i ofensywną piłkę.
20.03.2015 12:26
@meisterspieler
Dobrze, że wspomniałeś o RB Lipsk, bo jest to drużyna z pewnością na przyszłość. Powstał tam projekt, który zakłada że najpóźniej do 2017 roku bodajże mają awansować do BL, a później wykorzystując jej renomę i możliwość grania przeciw najlepszym ściągnąć do klubu kilku czołowych już zawodników. Już teraz grają tam bardzo ciekawi zawodnicy, z Poulsenem, Khedirą i wypożyczonym obecnie do Salzburga Bruno na czele. A propos Salzburga, to w przyszłości ma być klub filialny w pełnym tego słowa znaczeniu dla Leipzig, co miałoby tej drużynie jeszcze bardziej pomóc w szybkim rozwoju. Bardzo ciekawy klub, któremu należy się przyglądać, bo w przyszłości może sporo namieszać. A gdyby faktycznie powstał z nich poważny konkurent dla Bayernu w BL, to wcale bym nie protestował :).
18.03.2015 23:53
@meisterspieler
A czy ja gdzieś napisałem, że to jest jakiś wstyd? Ja właśnie widzę postęp, co z resztą nie omieszkałem we wcześniejszym wpisie zamieścić. Uprzedzając już kolejne posty, to nie neguję tego że BL to jedna z 3 najlepszych lig Europy, bo to pokazuje ranking i wyniki, z tym nie ma się co sprzeczać. Tylko uważałbym z tym hurraoptymizmem następnym razem zaraz po zakończeniu fazy grupowej (bo tutaj się to wielu ludziom udzieliło) i życzyłbym sobie, by zespoły niemieckie pilnowały raczej swojej odpowiedniej liczby na odpowiednim etapie rozgrywek w Europie. Bo patrzymy w rankingach przed siebie, ale za nami też nie śpią :).
18.03.2015 23:29
Spokojniejszy będę, gdy nadejdzie czas, że zespoły z BL nauczą się w końcu grać w 1/8, bo syndrom Arsenalu na takich Schalke i Leverkusen również ciąży od dłuższego czasu. Chociaż postęp widać, bo jednak łomotu (jak przewidywano) od Atletico i Realu nie zebrały.
18.03.2015 23:13
Niekoniecznie dziesiątki lat, ranking jest pięcioletni. Chociaż co do struktury obu lig jestem w stanie się zgodzić, że Serie A jest daleko za Bundesligą, to jednak mnie niespecjalnie interesuje wyprzedzenie Premiership, tylko jak najdłuższe utrzymanie się w "3". Pożyjemy, zobaczymy - na razie wygląda to tak, że Juve i Bayern są na tym samym etapie, jutro dalej pójdzie Wolsfburg oraz najprawdopodobniej Napoli, Roma i być może uda się Torino. Generalnie więcej drużyn w następnej rundzie od Serie A mieć nie będziemy.
18.03.2015 23:06
Każdy ostrzył sobie zęby na więcej niż jeden zespół z Niemiec w 1/4 finału LM, a skończyło się dla BL najgorzej jak mogło. Ja szczerze mówiąc zamiast patrzeć w rankingu lig na Premiership, bardziej spoglądałbym za plecy i (chociaż brzmi to na razie utopijnie, ale wyniki tego sezonu pokazują inaczej) uważał by za parę lat nie doskoczyła do nas Serie A, która w tym sezonie już na bank będzie miała więcej punktów, głównie ze względu na LE. Także w następnej rundzie życzę sobie Juve.
18.03.2015 22:50
Szczerze powiedziawszy, to wolę obejrzeć dobry mecz w TV, na dużym ekranie i w jakości HD, niż na streamach z minecraftową grafiką i tysiącem ad. Mojej uwagi płaczem bym nie nazwał, raczej jest to zdziwienie logiką postępowania ludzi odpowiedzialnych za wybór spotkań.
18.03.2015 11:24
Brawo dla TVP za wybór meczu, którego wynik (w kwestii awansu) jest już praktycznie przesądzony. Szkoda, ale chyba zaważyły głosy niezadowolenia z faktu, iż lecą jedynie mecze z udziałem Polaków. W tym wypadku jednak sprawa jest o wiele bardziej niejasna, niż w przypadku meczu FCB-ManC.
18.03.2015 11:12
Komentatorzy dzisiejszego meczu Wolfsburga - żenada... Jak już decydują się na kogoś, kto ma komentować mecz, to niech będą to ludzie znający się na rzeczy - jeden interesujący się ligą włoską, a drugi niemiecką na przykład. Oni natomiast obaj oglądali chyba tylko ligę włoską, w dodatku nie będąc bezstronnymi w niektórych sytuacjach. Gdy padła bramka dla Interu, to był wyłącznie kunszt Palacio (co jest półprawdą, bo Wolfsburg sam tę bramkę sprokurował), natomiast gdy pada 2 gol dla Wilków, to był wyłącznie błąd Carrizo (co faktycznie miało miejsce, ale na Boga - to samo wcześniej zrobił VFL)... Może się czepiam, ale już od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że komentujący mecze zespołów z Niemiec (czy to w TVP, czy teraz w TVN), nie są przychylnie nastawieni do tych drużyn i nieco po macoszemu traktują sprawę merytorycznego przygotowania się do tych spotkań z perspektywy kibica ligi niemieckiej (nazwiska, typowe zagrania itp). Naprawdę warto na koniec również dodać (co dzisiaj było ulubionym zajęciem komentatorów), że mecz sędziowali ludzie z Polski...
12.03.2015 21:24
Do tej garści należałoby dodać jeszcze ostatnią plotkę na temat Pogby. To mógłby być dobry transfer, środek pola mamy co prawda dobrze obsadzony, ale Schweini i Lahm mają swoje lata, Thiago i Martinez są podatni na kontuzje, a Alonso to raczej nie jest poziom Bayernu (z czasem będzie coraz gorzej). Nie mniej jednak Juve chcąc za tego gracza około 100 mln (!) zdrowo przesadza, nie chciałbym by Bayern płacił tyle za jednego piłkarza. Wiem, że to jedynie plotki, ale pospekulować można :).
09.03.2015 11:23
Huntelaar na 6 meczów wypada... Jakby nazywał się Ronaldo, to tylko z nami by nie zagrał.
03.02.2015 11:01
Niestety, ale nasz styl gry idealnie pasuje drużynom grającym z kontry. Dzisiaj 3 bramki stracone w ten sposób, a przypominam że to "tylko" Wolfsburg. Taka Chelsea, albo Real nie będą grali z nami otwartej piłki, a zawodników do kontry mają lepszych od Wilków. Także obawiam się jakiegoś wysokiego wyniku z tymi rywalami w LM. Poza tym dobrze, że taka porażka przyszła na tym etapie, gdzie tak naprawdę dostarcza jedynie materiału do analizy. MAM NADZIEJĘ, że dostarczyła bo tracić gole z kontry niestety potrafimy jak mało kto.
30.01.2015 22:47
Tego typu info nie traktuję nigdy poważnie. Wątpię również, by w Hiszpanii (zwłaszcza tam) nie potrafili dostrzec u kogoś potencjału i zsyłali do rezerw gracza utalentowanego. Jeden dobry mecz na PNA wiosny nie czyni, tym bardziej że poziom gry tam nie powala.
27.01.2015 11:50
Ravall - nareszcie ktoś, kogo zdanie w pełni podzielam. I też nie rozumiem oburzenia i ciągłego obrażania... Może inaczej - nie zniżajmy się do poziomu stron Realu i Barcy, bo tam co chwila lecą hejty w kierunku klubów rywalizujących, czy innych piłkarzy. Pokażmy, że kibicem można być pełną gębą - będącym ze swoim klubem na dobre i na złe, ale też z szacunkiem i obiektywizmem wyrażającym się o innych, niekoniecznie lubianych.
12.01.2015 20:40
Hugo82 - akurat co do Lwa to z Tobą się nie zgadzam (błąd zamierzony ofkoz) :).
12.01.2015 20:12
Ja jako kibic Bayernu z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że to zasłużone rozstrzygnięcie. CR7 miał świetny sezon, strzelał jak oszalały. Nie każdy może go lubić, ale obiektywnie należy przyznać że piłkarzem jest genialnym. Nie ma sensu rozprawiać, czy on jest lepszy czy Messi - oni obaj wyprzedzają epokę o kilka(naście) lat i po zakończeniu przez nich kariery sportowej, jeszcze długo długo nikt nie będzie w stanie się zbliżyć do ustanowionych przez nich rekordów. Gratulacje dla Manu za wspaniały rok i głębokie życzenia na obecny, miejmy nadzieję obfitujący w sukcesy.
12.01.2015 20:07
Hugo82... Brak słów. Od jutra wszyscy pozmieniajmy nicki na własne imiona i nazwiska (tylko bez błędów!!!), bo nikt nie wie z kim tutaj polemizuje.
12.01.2015 19:33
No Luiz w obronie to chyba za pokaz swojej klasy w meczu z Niemcami na mundialu. Ale w sumie czym ja się przejmuję - to jest nagroda tak subiektywna, że tak naprawdę za każdym razem mogłaby wyglądać inaczej. Co do ZP to wszystko mi jedno. Cała trójka to piłkarze absolutnej czołówki, jak wygra CR7 to wypada to uszanować, bo graczem jest wybitnym.
12.01.2015 18:49
Ktoś napisał, że wyjazd na Ukrainę w lutym może być ciekawy. A dla mnie równie ciekawe czy to jeszcze wówczas będzie Ukraina.
15.12.2014 18:16
Jeszcze całkiem niedawno wszystkie zespoły BL wygrywały mecze w LM i LE, a wczoraj i dziś czarna seria... Leverkusen i BVB awans już i tak mają, Schalke wczoraj dało ciała po całości...
26.11.2014 22:43
W zasadzie z przebiegu gry w meczu można być zadowolonym, bo grając w "10" potrafiliśmy całkowicie zdominować ManCity, a że mecz w ostateczności przegraliśmy, to wcale nie zasługa przeciwnika, ale wina naszych. Nie ma co panikować i się denerwować, w sumie obojętne mi jest czy dalej awansuje City czy Roma, ja sobie w następnej rundzie życzę Arsenal :).
25.11.2014 22:58
Myślę, że zwycięzcę nietrudno przewidzieć, Casillas i Buffon to tylko za nazwiska.
25.11.2014 10:19
Myślę, że zwycięzcę nietrudno przewidzieć, Casillas i Buffon to tylko za nazwiska.
25.11.2014 10:19
Kahn zdobył Złotą Piłkę? Kiedy niby?
07.11.2014 17:34
Robben z pewnością im nie ustępuje, ale rozmowa o Złotej Piłce nie ma w jego kontekście żadnego sensu. Jak i z resztą w kontekście każdego piłkarza. Niestety ale póki swojej kariery nie zakończą Ronaldo i Messi, to przyznanie ZP będzie jedynie formalnością, a czasy gdy tę nagrodę przyznawano za osiągnięcia w danym roku minęły. Sammer sam dostał kiedyś ZP dzięki wygranej na Euro 96', chociaż wybitnych piłkarzy było wówczas wielu. Także ja cudów się nie spodziewam, jeszcze przez 2,3 lata gdy CR7 i Messi są "na chodzie".
05.11.2014 14:25
A mi brakuje oliwek w pizzy, którą niedawno codziennie zamawiałem i przez ten czas się zmieniła. Bądźmy poważni - w każdej lidze najlepsi piłkarze idą do najlepszego klubu z tejże ligi. Ja w tym nic dziwnego nie widzę, więc dla mnie cała dyskusja odnośnie Reusa w Bayernie jest jałowa. Będzie chciał - przyjdzie. Nie będzie chciał - pójdzie gdzie indziej.
31.10.2014 15:07
Jazz jest formą improwizowaną, mam nadzieję że nie o to chodziło ;).
18.10.2014 20:13
W reprezentacji Niemiec problem występuje na kilku pozycjach. Przede wszystkim boki obrony. Nie wiem dlaczego z uporem maniaka Loew za każdym razem chce na bok przesuwać ŚO, mają w lidze kilku graczy o charakterystyce czystego bocznego obrońcy - Jung, Aogo, Diekmeier, Schulz itp... Na 99% żaden z nich nie zagrałby gorzej chociażby od takiego Durma, który przez kompletny brak gry lewą nogą jest obrońcą strasznie przewidywalnym i nie stanowiącym zagrożenia. Już nawet lepiej jakby na boku obrony zagrał Boateng, który przecież w swojej historii występy na takiej pozycji ma zaliczone. Ruediger być może błędów wielkich nie popełnia, ale to nie będzie nigdy BO! Brakuje tutaj również elementu zaskoczenia, szybszej gry pod bramką, co jednak można w pewnym sensie tłumaczyć kontuzjami podstawowych graczy, chociaż i to nie jest dla mnie wystarczającym argumentem. A więc: potencjał z pewnością jest, co pokazuje ilość sytuacji sobie stwarzanych, brakuje wykończenia i stabilnej gry w obronie (dziś Niemcy to zespół któremu strasznie łatwo strzelić bramkę, szczególnie z kontry).
14.10.2014 23:05
Oglądałem MC - Roma bardzo dokładnie i na zespół z Włoch bym bardzo uważał. Grają ciekawą, szybką piłkę. Drugą młodość przeżywa Totti, Gervinho nigdy nie był w takiej dobrej formie, mają młodych Florenziego i Pjanica. Oczywiście Citizens przez ostatnie lata w LM nic nie pokazują, więc ten remis może nieco zamazywać prawdziwy stan rzeczy, nie mniej jednak Roma to bardzo groźny przeciwnik, tym bardziej że pierwszy mecz gramy w Rzymie.
30.09.2014 22:44
Nigdy nie miałem zbytniego szacunku do piłkarzy, którzy zmieniają 10 razy klub w ciągu kariery. Ibra zawsze miał zbyt wygórowane mniemanie o sobie i tego już się nie zmieni. W Barcelonie będzie teraz grał piłkarz o podobnych rozmiarach ego - Luis Suarez. Ale to już ich problem :).
30.09.2014 10:42
W przypadku kontuzji zerwania więzadeł krzyżowych, każdy mięsień w nodze będzie po ich rekonstukcji dodatkowo obciążony. Niestety, ale noga po kontuzji więzadeł praktycznie nigdy nie jest tak samo sprawna jak przed urazem, toteż Holger może dołączyć do graczy FCB, którzy w przeszłości całe sezony borykali się z kontuzjami, by ostatecznie przez ich mnogość zakończyć kariery. Szkoda chłopaka, bo serca na pewno nie można mu odmówić. Podnieść na pewno się podniesie, ale co do gry na najwyższym poziomie, pozostaję pesymistą.
14.09.2014 16:11
U19 - na pewno trzeba się przyglądać jak będzie się rozwijał Davie Selke, bo to może być w przyszłości podstawowy napastnik reprezentacji Niemiec. Świetny mecz rozegrali też Oztunali i Mukhtar. Generalnie gratulacje dla wszystkich młodych.
31.07.2014 21:57
A propos U19 - na razie dobry turniej Davie Selke. Ciekawy chłopak, ma już na koncie 5 bramek.
25.07.2014 22:24
Bawarczyk1993
Gdyby liczył się tylko sezon klubowy, to nominacja dla Jamesa byłaby niemożliwa. Podobnie jak nominacja dla aż 4 naszych, de facto przegranych w półfinale LM. A wracając do sprawy - pewnie Ronaldo albo Messi. Chyba do końca ich karier wszystkie nagrody są zarezerwowane, niezależnie od tego jak kto gra. Wniosek prosty - miałeś świetny sezon? G... nas to obchodzi.
19.07.2014 18:33
Niech idzie. Po transferze Jamesa prawdopodobnie będzie rywalizował z Modriciem i Alonso o skład. Ciekawi sytuacja Isco, który po tych dwóch zakupach straci jakiekolwiek szanse na regularną grę. Możnaby spróbować o niego powalczyć, zwłaszcza że cena nie powinna być teraz zbyt wysoka. Real Madryt jest klubem, który przypomina nieco człowieka wchodzącego do sklepu bez listy zakupów. Kupuje tylko te produkty, które jakościowo są dobre, pomimo tego że posiada je już w domu. To daje świadectwo braku organizacji i jeśli dalej będzie to postępowało, to za rok Bale albo Rodriguez mogą wylądować na ławce, bo nagle w ciągu sezonu ktoś inny wystrzeli formą i w Madrycie zapragną go mieć w składzie. To jest klub oparty wyłącznie na marketingu i pieniądzach, tam zawsze najlepszymi piłkarzami byli tylko ci kupieni (wyłączając Butragueno). Jeżeli imponuje to piłkarzom wybierającym ten kierunek - proszę bardzo. Ja osobiście zawsze największy szacunek miałem tylko do tych, którzy prezentują większe przywiązanie do barw klubowych.
15.07.2014 22:29
Niemcy w przekroju całego turnieju zasłużyli jak nikt. Sprawdza się to co pisałem wcześniej:
Włochy - MŚ 38 - dwa mundiale później - Niemcy
Włochy - MŚ 82 - dwa mundiale później - Niemcy
Włochy - MŚ 06 - dwa mundiale później - Niemcy.
Poezją jest gra, poezją jest sposób, poezją jest styl. Ale interpretacją tej poezji jest efekt.
14.07.2014 01:14
Już to pisałem, ale powtórzę takie małe odniesienie:
MŚ 1938 - zwycięstwo Włoch. Dwa mundiale później - zwycięstwo Niemiec.
MŚ 1982 - zwycięstwo Włoch. Dwa mundiale później - zwycięstwo Niemiec.
MŚ 2006 - zwycięstwo Włoch. Dwa mundiale później - wiadomo :).
A co do meczu, to żałuję że nie było Neymara, bo takie zwycięstwo z nim w składzie kompletnie uniemożliwiłoby Brazylijczykom szukania argumentów tak wysokiej przegranej, a teraz ci ortodoksi (w większości ślepi) będą uważali, że z Neymarem byłoby inaczej. Wg mnie tak grającej machiny nikt i nic nie było w stanie zatrzymać, a Neymar i Silva, mimo iż są piłkarzami wysokiej klasy (Silva na pewno, Neymar bardziej gwiazda brazylijskich mediów), dzisiaj w kwestii wygranej niczego by nie zmienili.
09.07.2014 02:49
Ja bym z kolei wolał żeby zarówno Neymar jak i Silva mogli zagrać, bo w przypadku wygranej Niemców, cała Brazylia będzie zdania, że z tą dwójką by było inaczej. A jak wiadomo, chodzi o to by ciemnotę w każdym aspekcie uświadamiać :).
06.07.2014 13:41
Może trochę głupie odniesienia, ale:
Włochy - MŚ 38', Niemcy - mistrz dwa mundiale później
Włochy - MŚ 82', Niemcy - mistrz dwa mundiale później
Włochy MŚ 06', ... - mistrz dwa mundiale później.
Aha, no i marzy mi się mecz typu Niemcy-Włochy na wspomnianym Mundialu 2006, gdzie eliminowani są gospodarze, z zamianą roli Niemiec i wyeliminowaniem Brazylii. Bo im już chyba tylko w Brazylii kibicują :).
05.07.2014 00:08
Jeszcze Szpaku najlepszy na koniec 1 połowy "i koniec 2 połowy"... Jak tak dalej pójdzie, to za 4 lata może oznajmić rzuty karne, a jeśli dotrwa do Kataru to sędziego pomyli z piłkarzem.
04.07.2014 20:45
Mówią krótko - jak powiedzieli tak zrobili. Nie trzeba grać ładnie, by wygrywać, czy to z Algierią czy z Francją. Ja szczerze mówiąc sam nie wiem kogo bym wolał w półfinale. Dziś kibicuję oczywiście Kolumbii, ale przy ich ultraofensywnym nastawieniu (bo po prostu przy takim składzie inaczej być nie może), a przy niepewnej grze obronnej Niemiec (co jak co, ale np Howedes na lewej to pomyłka) może być różnie. Na pewno grają oni bardziej ofensywny futbol niż Francja. Brazylia wbrew pozorom aż tylu argumentów nie ma i są trochę pod formą. Nie mniej jednak jak chce się zostać mistrzem to trzeba wygrywać z każdym, dlatego czy to będzie Kolumbia, czy Brazylia - i tak ich rozjedziemy :).
04.07.2014 20:20
@Bajerniak1987
Zgadzam się, że może być trudno - bramka zdobyta na początku przez Die Nationalelf zdecydowanie bardziej ułatwiłaby grę Niemcom. Także liczę, że szybki gol i rozwiąże się worek z bramkami. A wtedy Tomek i Mirek po 2 gole :P. A tak serio, to taktyka gry defensywnej jaką Algieria pokazała chociażby w meczu z Belgią, zastosowana będzie również z nami, więc tylko od skuteczności wykończenia naszych akcji będzie zależało jak sobie z tym poradzimy. Niepokoi trochę to, że Niemcy znowu sprawiają wrażenie jakby grali wolno, bez wysilania się. Na Euro 12' każdy uważał, że to oszczędzanie się na kolejne spotkania, po czym kondycyjnie wcale nie było widać różnicy np w meczu z Włochami. A teraz generalnie im silniejszy byłby przeciwnik, tym mniej bałbym się o wynik. Z Algierią albo będzie pogrom, albo wielka wtopa. Wyniku oscylującego wokół 1:0, 2:1 raczej nie przewiduję.
27.06.2014 17:15
Liczę, że Tomek z Algierią nabije sobie licznik (może kolejna korona króla strzelców MŚ?) i na Mirka, żeby w końcu strzelił i zamknął na dobre gębę grubasowi z Brazylii.
27.06.2014 09:36
Mimo, iż chciałbym żeby Niemcy odnieśli w końcu sukces na MŚ, to jednak ich problemy z kontuzjami czołowych piłkarzy nie pozwalają myśleć optymistycznie. Ktoś kiedyś powiedział, że dopóki selekcjonerem jest Loew, Niemcy nigdy złota nie zdobędą. Coś w tym musi być, bo zawsze brakuje im niewiele, ale ostatecznie kończą na półfinale. To jest ogólnie świetny wynik, ale ludzie mieszkający w Niemczech zgodnie twierdzą, że woleliby raz zdobyć mistrzostwo, kosztem dwóch turniejów (nawet odpadając w grupie). Zobaczymy jak to będzie, chociaż cały środek pola (poza Lahmem i Kramerem) jest po ciężkich urazach, do tego teraz doszedł Reus (który spokojnie mógłby być gwiazdą mistrzostw) i to nie napawa optymizmem. Pocieszenie można znaleźć w tym, że potencjał kadry nadal jest bardzo wysoki, tylko czy ten turniej nie będzie znów kolejnym etapem "zmęczenia materiału"? Pożyjemy, zobaczymy. Na razie na półfinał typuję: Urugwaj (bardziej jako kibic), Brazylię (z rozsądku), Włochy (niestety, ale też z rozsądku) i mam nadzieję, że właśnie Niemcy.
07.06.2014 20:40
W sumie przesunięcie Lahma na bok obrony miałoby sens, gdyby z kolei w środku pola Niemcy mieli komfort. A zarówno Schweini jak i Khedira są po kontuzjach, nie będą w 100% formy. Całkiem możliwe, że Loew może nawet zaryzykować wariant z Kramerem, chociaż tutaj istnieje ryzyko braku doświadczenia na arenie międzynarodowej. Dla mnie ogólnie pół roku temu z tym potencjałem Niemcy byli murowanym faworytem do medalu, teraz przez kontuzje czołowych piłkarzy może być różnie.
07.06.2014 13:23
Chyba muszę do znajomka zadzwonić i powiedzieć o tym incydencie, który jest bliźniaczo podobny do tego który rzeczony znajomy zrobił kiedyś kiedyś w akademiku :).
27.05.2014 01:55
Dla mnie nadal jesteśmy najlepsi na świecie (może trochę subiektywizmu :)), a brak Bayernu w finale LM o niczym nie świadczy. Tak jak napisał AdiFantasti, Barca w 2010 mimo porażki z Interem nadal była uważana za najlepszą. W ciągu ostatnich 5 edycji LM - 3 razy finał LM, 4 razy półfinał LM, 1 zwycięstwo LM. Koniec pytań. Padło gdzieś tutaj stwierdzenie, że wygraliśmy KMŚ, więc jesteśmy najlepsi - nie wiem kto to napisał, ale idąc dalej tym tokiem, rok przed nami najlepszy na świecie był w takim razie zespół Corinthians...
25.05.2014 15:28
@heat
Ostatnia sytuacja z PSG dobitnie pokazuje jaki poziom intelektu ma Platini. Na mających w zasadzie nieograniczoną ilość gotówki szejków nakłada się karę pieniężną... Śmiech na sali. Nie dziwię się późniejszemu podejściu Nassera Al-Khelaifiego (czy jakoś tak), który generalnie wyśmiał Platiniego, twierdząc przy tym że będzie kupował kogo chce. TYLKO i WYŁĄCZNIE wykluczanie z pucharów może uratować sytuację, kara pieniężna jest jak zerwanie dwóch owoców plantatorowi jabłek.
24.05.2014 23:59
@Ivann
Jak się Platini nie ogarnie z tym Financial Fair Play i nie przestanie sypać śmiesznych kar w postaci grzywny, to faktycznie transfery wysokości 100 mln będą dalej możliwe. Ale wątpię, żeby wygrali za rok, bowiem już nie takie drużyny będące wówczas najlepsze na świecie nie broniły LM (Milan, Barca i obecnie nasz Bayern). A gwoli ścisłości wcale Realu za taką drużynę obecnie nie uważam.
24.05.2014 23:39
Najgorsze jest jednak to, że wynik ZDECYDOWANIE lepszy od gry. Za kilka lat wszyscy kibice RM będą mówili, że była to ZDECYDOWANA wygrana...
24.05.2014 23:30
Przypomina mi się baraż o BL, gdy Djourou leżał na boisku spokojnie z 5 minut, po czym sędzia dolicza 3... A tutaj jeżeli w myśl zasady 20 sekund za zmianę, to nie wiem jeszcze co tam się wydarzyło że 3 kolejne minuty gdzieś Atletico "skradło". Tak czy inaczej dla Realu gratulacje, chociaż wygrali niesamowitym fartem, wcale nie grając wielkiego futbolu.
24.05.2014 23:28
Ja się już rozwodził nad poszczególnymi wypowiedziami nie będę, mi ogólnie chodzi o to, że w niedalekiej przyszłości filozofia Pepa i zmiana stylu gry Bayernu doprowadzi do konieczności wywalenia niektórych piłkarzy po odejściu Hiszpana i przekonstruowania drużyny. A jak będzie naprawdę, pokaże czas.
22.05.2014 17:33
@lascah
Zwróć uwagę tylko na to, że Thiago i Gotze to piłkarze do gry WYŁĄCZNIE technicznej. Myślę, że poza Guardiolą nie ma zbyt wielu szkoleniowców u których mogli by dostawać więcej szans, bo raczej do kontry ani do gry siłowej stworzeni nie są. A Ty napisałeś to w taki sposób, jakby każdy trener wybierał losowo graczy do składu (albo co gorsza myślałeś, że ja tak napisałem). W każdym razie chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi :).
22.05.2014 17:19
@Michi50
Napisałem, że MOGĄ nie grać. Każdy szkoleniowiec ma swoje widzimisię i nikt nie zabroni Guardioli wystawiać Riberyego w połowie spotkań, ani nikt nie zabronił Van Gaalowi robić to samo z Lucio.
Chciałbym, żeby grał środkiem Schweini/Martinez, ale przy filozofii wdrażanej przez Hiszpana różnie może być.
Strzał Kroosa bynajmniej nie odnosił się do ery Pepa, gdzie sam Guardiola za każdym razem takie zachowanie ganił. Generalnie sam bym chciał się we wszystkim mylić, ale obecna sytuacja nie pozwala mi myśleć inaczej jak tylko o przesadnej wierze we własne możliwości Pepa i o utracie wielu zalet gry Bayernu (m.in. skrzydła!!!!) z poprzednich lat. Jak się wszystko skończy, czas pokaże. Wierzę w Guardiolę, ale zostawiam duży margines.
22.05.2014 17:01
@Dziki79
Nie "składam" na niego winy, tylko piszę że Hiszpan preferuje styl, jakiego z pewnością podstawowym elementem nie był Kroos.
22.05.2014 16:48
@ozzy
Elastyczność Pepa ma to do Kroosa, że gdy Hiszpan karierę w Bayernie zakończy, to przy trenerze z innym podejściem do futbolu taki Thiago, albo Gotze mogą w ogóle nie zagrać. A wiadomo, że Pep będzie do końca tłukł tiki-takę, więc poza wymienioną dwójką jeszcze paru zawodników do tego systemu będzie chciał ściągnąć. Spójrz jakie efekty były, gdy Bayern korzystał ze strzału Kroosa, skrzydeł RiRo i żelaznego środka pola Schweini/Martinez. U Guardioli tego nie ma i nie będzie, a realizacja jego filozofii niestety będzie pochłaniała kolejnych graczy. Obym się mylił, ale na razie tak to wygląda.A Kroos? Jeżeli poszło o kasę, to niech idzie. Ale jeśli sami go oddajemy, to błąd dosyć duży, bo piłkarz to wybitny.
22.05.2014 16:42
Może za wcześnie na takie uwagi, ale niepokoi mnie to co się dzieje w Bayernie. Specjalnie do taktyki Guardioli zostali kupieni Thiago i Gotze. Transfery nie są złe, ale jak odejdzie Kroos, to po odejściu Pepa (a w międzyczasie pewnie jeszcze z 2,3 zawodników do tiki-taki przyjdzie) i zatrudnieniu nowego szkoleniowca, który preferuje inny styl gry, duża część składu będzie do wymiany. A ponieważ każdy wie, jak kończą się rewolucje kadrowe, pozostaje mieć nadzieję że Pep pójdzie po rozum do głowy i stanie się nieco bardziej elastyczny (póki co to próżne życzenia).
22.05.2014 16:22
@Globin23
Generalnie się z Tobą zgadzam, chociaż na końcu napisałeś że Pep powinien zrugać zespół za wykonanie jedynie 10% jego planu. Ja właśnie myślę, że oni wykonali większość z założeń Guardioli, co z resztą zdeterminowało jego późniejszą wypowiedź o "dumie". Przy założeniu oczywiście, że plan polegał na stylu gry, a nie na awansie. To po pierwsze. Po drugie - sezon uważam za wyjątkowo udany. Przed jego rozpoczęciem mistrzostwo BL, półfinał LM i finał PN brałbym w ciemno i nie zastanawiał jak te dwa ostatnie się zakończą. Nie mniej jednak muszę się również zgodzić co do stylu (a w zasadzie jego braku) w jakim Bayern rzeczony półfinał LM przegrał. Słabość tiki-taki została w brutalny sposób obnażona już rok temu nomen omen przez nas, więc system ten nie powinien mieć racji bytu przez dłuższy czas. Ale Guardiola jest niestety mało elastycznym trenerem. Każdy ma swoją filozofię, jednak nadmierna ilość słów "gra z piłką" podczas wczorajszej konferencji pomeczowej użytych przez Pepa pozwala mi sądzić, iż do tego systemu nie ma on żadnych zastrzeżeń. Trudno mu się w sumie dziwić, ale ja jednak wolę trenerów którzy są trochę bardziej nieprzewidywalni. Czy to oznacza brak perspektyw? Aż tak daleko idących wniosków bym nie wysnuwał, nie mniej jednak wczorajsza porażka dobitnie udowadnia że dla przyzwyczajonych do zupełnie innego stylu gry Niemców, tiki-taka nie jest idealnym rozwiązaniem. Do tego dochodzi kwestia motywacji, psychiki itp, ale to już materiał na inną dyskusję...
30.04.2014 10:45
Pomimo dzisiejszej "tragedii" dla mnie osobiście sezon już można uznać za niezwykle udany, natomiast dzisiejsza porażka niech nikomu tego obrazu nie zaciera. Do Guardioli można mieć wiele pretensji począwszy od gry setką podań, aż do braku strzałów z dystansu. Niezaprzeczalnie od początku sezonu twierdziłem, że Bayern z zeszłego roku był drużyną lepszą, nie mniej jednak półfinał LM, mistrzostwo Niemiec, półfinał (i najprawdopodobniej finał) pucharu Niemiec, myślę że nie są to złe wyniki. Obronić LM będzie niezwykle trudno, jednak nie zwalniajmy Pepa zaraz po tym jak nawet się to nie uda. Dla mnie wykonał kawał dobrej roboty, a miał zadanie z gatunku impossible. Nie mniej jednak ja nadal wierzę w naszych i nawet odpadnięcie z Realem i brak sukcesu w pucharze nie zmieni mojego ogólnego podejścia do dużego wkładu w pracę Guardioli. Co do dzisiejszego meczu - oby był to zimny prysznic i otrząśnięcie się naszych z myśli, że są tylko ludźmi. FCB!!!
12.04.2014 21:08
@heat
Myślę, że wejście Rafinhy uspokoiło grę z tyłu nie tyle z powodu jego wkładu w grę (chociaż ten również był duży), tylko po prostu ze zmiany taktyki. Gdy Lahm grał jako PO/DP, często prawa flanka się otwierała, stamtąd również nadbiegł Evra. Natomiast po wejściu Rafinhy i przyklejeniu go na stałe do pozycji prawego obrońcy, zupełnie inaczej wyglądała również cała defensywa. Tak czy inaczej gratulacje dla naszych :).
09.04.2014 22:53
W grupie MC, poprzednio Arsenal, teraz MU, w półfinale przydałaby się Chelsea i Anglia podbita :).
22.03.2014 00:48
Zwycięzców się nie rozlicza, ale kolejny mecz gdzie przeciwnik stwarza sobie zbyt dużo okazji bramkowych. Bardziej klasowa drużyna mogłaby je wykorzystać, co trochę utrudniłoby nam zadanie. Tak czy inaczej gratulacje dla naszych, a także dla Pepa za zmiany :).
08.03.2014 17:33
Bayern - Schalke 5:1 - 2 piłkarzy w "11". Borussia - Nurnberg 3:0 - 5 piłkarzy w "11". Jakie to typowe :).
04.03.2014 14:25
Quebo - jasne, że nie ma porównania :). To była hiperbola ;). Nie mniej jednak śmieszy mnie wymyślanie coraz to nowych informacji przez nowe "branżowe" magazyny.
04.03.2014 13:46
Gundogan? Na cóż po cóż? Swoją drogą coraz lepsze magazyny "donoszące" o transferach Bayernu. Niedługo zobaczymy: 'Jak donosi tygodnik "Niedziela", albo 'Powołując się na "Pudelka"...
04.03.2014 13:30
Dla mnie priorytetem jest, aby BL utrzymywała miejsce w pierwszej trójce w rankingu lig, by mieć 4 miejsca w LM. Zawsze gdy zbliża się kolejka LM, kibicuję każdej z drużyn z Niemiec, ale nie czarujmy się - do ćwierćfinału awansują pewnie tylko Bayern i prawdopodobnie Borussia. Czy to faktycznie wynika z niższego poziomu? Być może problem tkwi po stronie zarządów innych klubów (przyzwyczajonych do oszczędności i ostrożnego wydawania pieniędzy), bo na przykład taki Wolfsburg, mający zaraz po nas najwyższy budżet w lidze, powinien co roku przeprowadzać jeden, dwa transfery piłkarzy z wysokiej półki. Obecnie mają przyzwoitą, ale dość nierówną kadrę, gdyż piłkarze bardzo wysokiej klasy muszą grać obok średniaków (pokłosie rządów Magatha). Z BVB będzie niedługo podobnie, bo jeśli za Lewego mają sprowadzić Ramosa, to przyszłości świetlanej im nie wróżę... Schalke? Draxler odejdzie, Meyer niedługo pewnie też, a klub dopiero wyprowadzany jest z kłopotów finansowych, więc o wysokich transferach nie może być mowy. Leverkusen nigdy nie przeprowadzało spektakularnych transferów, więc również nie spodziewam się wiele.
Badzo cieszy mnie postawa Bayernu w tym sezonie (i nie tylko), ale tak szczerze mówiąc, to wolałbym gdyby do poziomu naszych dostosowali się inni, przez co liga byłaby o wiele silniejsza. Wolę zaciętą rywalizację (z końcowym sukcesem FCB najlepiej :)) i nie chciałbym dopuścić do sytuacji znanej z ligi włoskiej, gdzie na Juve nie ma mocnych, co niezbyt pozytywnie wpływa na ogólny obraz Serie A. A nasza BL? Cóż, na krajowym podwórku chciałbym by wymienione przeze mnie wyżej kluby były nieco większą konkurencją dla nas (nie gardzę wcześniejszym mistrzem, ale wolę by dostarczał mi on emocji), a w LM by dochodziły jednak nieco dalej niż do 1/8, bo przy grupach które losują żadną nobilitacją jest z nich wyjść ;).
23.02.2014 01:16
U Kloppa to normalne, że w obliczu porażki tylko sędziowie ponoszą winę, co przekłada się na wzmożoną ilość dyskusji z nimi podczas meczu ;). Ten sam typ co Mourinho w zasadzie, więc nie ma o czym gadać ;). Co do BVB, to w meczu Zenitem będę oczywiście za Dortmundem, bo chodzi o zwiększanie siły BL, chociaż patrząc na ostatnią formę Dortmundu to chodzi bardziej o siłę "papierową".
22.02.2014 17:40
Zwycięzców się co prawda nie rozlicza, ale Pep powinien wyciągnąć wnioski po tych pierwszych minutach, bo obrona wyglądała tak, jakby pierwszy raz ze sobą grali. Arsenal zbyt łatwo konstruował akcje, więc tutaj widzę rzecz do poprawki. A tak to oczywiście gratulacje za zwycięstwo i prawdopodobnie ćwierćfinał!
19.02.2014 22:50
@Rizzitelli
No więc właśnie przyznałeś mi rację. Piszesz "teraz nie ma szans żeby jakikolwiek średni klub wskoczył do top 10 drużyn bez użycia dużych sum". Zgodziłbym się z tym, gdybyś dodał do tego stwierdzenia słowa: "od razu". Gdyby prowadzili zdrową politykę, to też by im się udało, ale na to potrzeba by trochę więcej czasu. Inwestycja w wychowanków, akademię, sprowadzanie młodych piłkarzy. Arab natomiast zapragnął natychmiast ze słabizny zrobić wielki klub. Czy się uda tego nie wiem, ale wiem, że szacunku na pewno w moich oczach nie zyskają. Bo to wszystko tylko dzięki kasie. Ja bardziej szanuję człowieka, który zarobi ciężką pracą 1000 zł, niż wygra je w telegrze.
09.02.2014 22:47
@bassactiv
Być może nie przyszedł żaden piłkarz wart 100mln, ale w bardzo krótkim czasie przyszło kilku o sumie przekraczającej 100 mln. Dla mnie obecna "potęga" PSG jest całkowicie sztuczna, mimo iż kasa być może bardziej rozsądnie wpłacana niż w przypadku MC, czy przede wszystkim Monaco. Dla porównania - HSV też kiedyś stanowiło o sile niemieckiej piłki, ba, ma nawet większe sukcesy od omawianego PSG i gdzie jest obecnie w tabeli? Przeszłością się nie gra. Klub z Francji (celowo piszę klub, a nie drużyna) zawdzięcza swoją pozycję tylko i wyłącznie pieniądzom jednego człowieka, co w przełożeniu dało takie transfery i silniejszą kadrę. Choć przyznaję, że na pewno są one przeprowadzane nieco mądrzej od klubu z Anglii i Księstwa Monaco.
09.02.2014 22:38
@Rizzitelli, PSG nie ma nawet choćby w 1/8 tak bogatej historii jak Bayern, a poza tym zanim przyszedł pan Nasser Al Khalafi abn ibn Zawahiri, czy jakoś tak, PSG regularnie przez kilka sezonów zajmowało miejsca w górnej połowie tabeli, nie wspominając o mistrzostwie. Być może użyte przeze mnie słowo "gówno" było w tym wypadku za mocne, ale adekwatnie do obecnej pozycji klubu z Francji, jestem skłonny nawet do takiego porównania. Pytasz co to znaczy, że klub ma dojść sam do jakiejś pozycji? A kibicujesz Bayernowi? No to masz przykład jak powinna wyglądać zdrowa rywalizacja. Właściciel oczywiście może inwestować, ale nie mówmy wtedy o sile klubu, tylko o sile kasy którą w niego włożono, najczęściej przez jednostkę, co oznacza że gdyby nie pieniądze rzeczonego araba, dziś o PSG słyszelibyśmy jedynie jako o drużynie ze stolicy Francji.
09.02.2014 22:16
Nie powinno się mówić PSG, tylko "pompowany arabskimi pieniędzmi klub z Paryża". Gardzę takimi klubami, do których przyjdzie nafciarz albo arab i z gówna chce nagle zrobić wielką drużynę. Gdyby klub z Francji doszedł do tego składu, fortuny i pozycji sam, to byłbym pełen podziwu i przyznał Rudiemu rację.
09.02.2014 21:50
To był pokaz siły naszych, nic dodać nic ująć - tyle na temat meczu i Borka to mam w d...
Mnie dzisiaj bardziej rozbawił mecz wcześniejszy i sytuacja z końcówki, gdzie sędzia po raz kolejny dał pokaz swoich niekompetencji, odbierając Hercie przynajmniej punkt. Jak dla mnie to był błąd ewidentny, no ale problem to wyłącznie Hethy :).
02.02.2014 19:45
Z dniem dzisiejszym połowa dziennikarzy Onetu straciła pracę...
04.01.2014 20:15
Proste - jeśli wygra Ronaldo, to dla mnie będzie oznaczało, że niezależnie od tego kto ile trofeów zdobędzie, już do końca swoich karier najważniejsze nagrody będą zgarniali Messi i CR7.
03.01.2014 19:51
@mm
To był wyjątek potwierdzający regułę :). Bo grupa i późniejsze drużyny do pokonania zawsze trafiają im się poniżej ich poziomu. Nie twierdzę, że omijają najsilniejszych, ale do 1/4 finału zawsze losują najłatwiej (za wyjątkiem ostatniego sezonu, ale rok w rok to samo praktycznie). Ale może piszę tak przez wrodzoną awersję do tego klubu ;).
16.12.2013 12:56
Jakoś dziwnie od paru sezonów MU losuje najłatwiej jak może na tym etapie... Nie lubię tej drużyny, a szczęście im zawsze dopisuje, także podczas losowania grup.
16.12.2013 12:33
Wygrać w Anglii 3:1, prowadzić u siebie 2:0 i oddać pierwsze miejsce w grupie, to trzeba być zdolnym. Miejmy nadzieje, że na tym koniec popisów MC.
10.12.2013 22:11
Nie no, ten Hitz niech się u mnie nie pokazuje... Inna sprawa, że Arjen nie musiał aż tak bardzo angażować się w przerwaną już akcję, o czym zapewne wiedział.
04.12.2013 22:40
Gratulacje dla Naszych, a bramka Goetze - poezja :). Ja tylko (jak podczas każdej kolejki LM) kibicując wszystkim drużynom z BL żałuję tego wyniku Leverkusen, no i Schalke na 3. miejsce również spadło. Chociaż i tak wszystkie drużyny po przerwie zimowej nadal będą w pucharach, czy to LM czy LE.
28.11.2013 13:57
Po raz kolejny się powtórzę - jeśli o mnie chodzi to akurat przegrane niemieckich drużyn w LM mnie nie cieszą, bo tutaj gramy o punkty dla BL. Co innego w naszej rodzimej lidze, cieszyłbym się z porażki żółtych...
06.11.2013 22:43
Nigdy nie byłem zwolennikiem tego transferu, ALE - może w "polskich" mediach przestaną pieprzyć o "polskim trio" od żółtych itp. A tak na poważnie - Lewy na pewno jest w chwili obecnej jednym z 3 najlepszych napastników świata, natomiast nie każdemu ten transfer pasuje. Jak to mówił (śpiewał) klasyk - Let it Be :). (or We will see).
10.10.2013 14:31
@josh1982 - Zapewne ze względu na wiek :). Mimo iż Iniesta ledwie o rok młodszy, to jednak ten rok w piłce robi niestety różnicę. Podobnie Dante...
09.10.2013 09:25
Ja bym sobie nie zaprzątał głowy "atakiem na Anglików", tylko jak najdłuższym utrzymaniem pozycji 3. w rankingu 5-letnim. Przewaga, jaką BL wypracowała sobie nad Serie A i resztą stawki pozwala myśleć, że przez najbliższe 3, 4 sezony kluby niemieckie będą miały 3 miejsca gwarantujące start w LM (plus 4 w kwalifikacjach), co będzie czyniło tę lige atrakcyjniejszą i silniejszą. Dlatego we wtorki, środy i czwartki zawsze kibicuję wszystkim klubom z Niemiec, by tę siłę Bundesligi wspólnie budowały. W weekend ograniczam się już do trzymania kciuków za jedną drużynę ;).
20.09.2013 14:42
karl1985 - głupio nie gadasz, ale gwoli ścisłości - Wilki w przekroju 5 ostatnich lat mają drugi największy budżet w BL, zaraz po naszych.
16.09.2013 18:56
Oczywiście nie trawię Schalke, ale dla dobra Bundesligi i punktów UEFA, chciałbym aby wszystkie 4 drużyny zaszły jak najdalej. A nasz FCB jako pierwszy obronił LM. Pozdro dla wszystkich.
20.08.2013 14:43
Problem psychiczny zostaje na zawsze. Jestem szczęśliwy, że kibicuję drużynie która dała Breno szansę. Ale do jakiegokolwiek składu Bayernu droga Breno jest zamknięta, Życzę mu szczęścia w karierze i powrotu do Bundesligi w barwach whathever we want, except for Bayern.
20.08.2013 14:31
Nie ma co brać na poważnie człowieka, który uważa że najlepszym piłkarzem na świecie jest obecnie Neymar (5 lat temu mówił tak o Freddy'm Adu, a 8 lat temu o Robinho).
22.06.2013 17:34
Pieprzy mnie ten transfer. Ogólnie Kucharski się znowu ośmieszył (jeżeli jeszcze bardziej można).
12.06.2013 17:52