DieRoten.pl

Klub ze stolicy Bawarii ma już za sobą dwunasty oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2020/21. Tym razem drużynie prowadzonej przez Hansiego Flicka przyszło mierzyć się w rozgrywkach Ligi Mistrzów.

Dziś późnym wieczorem zespół rekordowego mistrza Niemiec pod wodzą Hansiego Flicka mierzył się na wyjeździe w ramach trzeciej kolejki fazy grupowej Champions League z drużyną RB Salzburg. Dla monachijczyków było to zarazem dwunaste starcie w ramach kampanii 2020/21.

Koniec końców pojedynek na Red Bull Arenie zakończył się pogromem 6:2 na korzyść monachijczyków. Na listę strzelców wpisywali się kolejno Robert Lewandowski, Rasmus Kristensen (samobójcze trafienie), Jerome Boateng, Leroy Sane, ponownie Lewandowski oraz Lucas Hernandez.

Dzięki dzisiejszej wygranej „Bawarczycy” umocnili się na pozycji lidera i mają już 5 punktów przewagi nad drugim Atletico. Warto podkreślić, że dla FCB było to dokładnie czternaste zwycięstwo z rzędu w Lidze Mistrzów, co jest absolutnym rekordem w historii tych jakże elitarnych rozgrywek.

Maraton angielskich tygodni powoli dobiega już końca, albowiem w najbliższą sobotę o 18:30 mistrzowie Niemiec rozegrają mecz ligowy z Borussią Dortmund na Signal Iduna Park, po czym spora grupa zawodników „Dumy Bawarii” rozjedzie się w różne zakątki świata, albowiem w przyszły poniedziałek rozpocznie się trzecia w tym sezonie przerwa reprezentacyjna.

Coman i Lewy wracają do XI

Tym razem w porównaniu do meczu sprzed kilku dni, kiedy to w ubiegłą sobotę zespół prowadzony przez Hansiego Flicka pokonał na wyjeździe 1. FC Koeln w ramach szóstej kolejki Bundesligi 2:1 (po bramkach Muellera i Gnabry'ego), trener FCB zdecydował się przeprowadzić łącznie pięć zmian.

Poza szeroką kadrą na dzisiejsze zawody w Salzburgu znalazło się dokładnie czterech graczy rekordowego mistrza Niemiec. Jak już wiemy od kilku tygodni z kontuzją uda boryka się Tanguy Nianzou, który na całe szczęście jest coraz bliższy powrotu do treningów z kolegami.

Listę nieobecnych uzupełnia również Alphonso Davies (kontuzja kostki), Leon Goretzka (problemy z łydką) oraz Niklas Suele (zakażenie koronawirusem). Warto zauważyć, że do wyjściowej jedenastki powrócili dziś przede wszystkim Robert Lewandowski oraz Kingsley Coman.

Mając na uwadze taką, a nie inną sytuację kadrową, mistrzowie Niemiec dzisiejsze zawody na Red Bull Arenie w Salzburgu rozpoczęli w następującym ustawieniu: Manuel Neuer w bramce, Benjamin PavardDavid AlabaJerome Boateng oraz Lucas Hernandez w obronie. W środku pomocy wystąpił zaś duet Corentin Tolisso oraz Joshua Kimmich.

Na skrzydłach Hansi postawił na duo Serge Gnabry oraz Kingsley Coman. Podczas gdy funkcję napastnika tradycyjnie pełnił Robert Lewandowski, to za jego plecami wystąpił Thomas Mueller. Na ławce rezerwowych zasiedli: Alexander NuebelBouna Sarr, Javi Martinez, Jamal MusialaMarc RocaDouglas Costa, Eric Maxim Choupo-Moting, Leroy Sane oraz Joshua Zirkzee.

Szalone 45 minut w Salzburgu

Początek spotkania z całą pewnością należał do gospodarzy, którzy od pierwszych minut starali się zagrozić bramce strzeżonej przez Manuela Neuera. Koniec końców napory salzburczyków przyniosły efekt − w 4. minucie RBS przeprowadził szybki atak, który zakończył się bramką niepilnowanego Berishy.

Mistrzowie Niemiec od razu próbowali odpowiedzieć, ale podopieczni Marscha w dalszym ciągu byli bardzo niebezpieczni i tylko czekali na kolejne błędy defensywy bawarskiego klubu, których pojawiało się na pęczki. W 12. minucie sfaulowany w polu karnym został Lucas Hernandez. Sędzia wskazał na wapno, ale po chwili cofnął swoją decyzję korzystając z systemu VAR.

Podrażniona ekipa gości nie odpuszczała i atakowała raz za razem − w 15. minucie piłka znalazła się w siatce, ale i tym razem szczęście nie uśmiechnęło się dla FCB, ponieważ Serge Gnabry znalazł się na minimalnym spalonym. Spotkanie nabierało tempa, zaś chwilę później genialną interwencją przy uderzeniu Ramalho popisał się Manuel Neuer.

Ostatecznie cierpliwość monachijczyków została nagrodzona − w 21. minucie w polu karnym został sfaulowany Mueller, zaś jedenastkę pewnie na bramkę zamienił Robert Lewandowski, który przełamał się po prawie 300 minutach impasu w LM. W kolejnych minutach byliśmy świadkami bardzo otwartej gry, choć coraz lepiej prezentowali się podopieczni Hansiego Flicka, którzy kilkukrotnie mogli objąć prowadzenie, ale w decydujących momentach brakowało nie tylko szczęścia, ale i odpowiedniego wykończenia.

W 37. minucie 100-procentową okazję zmarnował Lewandowski, ale końcówka pierwszej połowy i tak należała do „Bawarczyków”. Mueller mocno wstrzelił piłkę w pole karne, ta odbiła się od Kristensena i wpadła do bramki pozostawiając Stankovica bez szans na obronę. Ostatecznie wynik nie uległ już zmianie i obie strony udały się na przerwę.

Grad bramek w Salzburgu

Druga połowa mogła zacząć się od bramki na 2:2, ale genialną paradą popisał się Manuel Neuer, który wybronił uderzenie Mwepu. Obraz gry w żadnym wypadku nie uległ zmianie i w kolejnych minutach mogliśmy oglądać bardzo otwartą i ofensywną piłkę po obu stronach.

W 62. minucie mogło być 3:1, ale tym razem kapitalnie strzał Gnabry'ego obronił Stankovic. Bayern nie odpuszczał i zaledwie 120 sekund później w poprzeczkę po udanej akcji trafił Coman... Niestety, ale niewykorzystane okazje lubią się mścić − dokładnie w 66. minucie wprowadzony w drugiej połowie Okugawa wpakował piłkę do bramki kapitana FCB.

Mimo wyniku 2:2, mecz w Salzburgu z minuty na minutę nabierał tempa i obie drużyny nieustannie atakowały bramki swoich rywali. Końcówka boju na Red Bull Arenie przeszła jednak wszelkie oczekiwania... W 79. minucie na 3:2 trafił Jerome Boateng, zaś cztery minuty później przepięknym golem w stylu Arjena Robena popisał się wprowadzony na boisko nieco wcześniej Leroy Sane.

Kto powiedział jednak, że Bayern zatrzyma się na czterech golach? Na dwie minuty przed końcem regulaminowego czasu gry dublet skompletował Robert Lewandowski, zaś w 92. minucie swoją debiutancką bramkę dla bawarskiego klubu zdobył Lucas Hernandez, który czekał na to 34 spotkania. Ostatecznie wynik nie uległ zmianie i „Bawarczycy” rozbili RB Salzburg aż 6:2!

Podopieczni Hansiego Flicka na przygotowania, regenerację i wyciągnięcie odpowiednich wniosków będą mieli niewiele czasu, albowiem w najbliższą sobotę czeka ich kolejne starcie. Tym razem na Signal Iduna Park w Dortmundzie monachijczycy zagrają z miejscową Borussią w ramach siódmej kolejki Bundesligi. Początek meczu o 18:30.

Red Bull Salzburg - FC Bayern

Red Bull Arena 03-11-2020, 21:00
Liga Mistrzów, Faza grupowa - 3

(2-6)
(1-2)
źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (222)

reklama



07.11.2020 01:04
@GuteSpiele - rozmawialiśmy tylko o futbolu, i to tylko polskim sam zszedłeś z tematu a Twoje tłumaczenia... zresztą nie wymiguj się już, a przyznać się do błędu trzeba potrafić ;)

Edytowano : 2020-11-07 01:11:42

PS. Ja nie kwestionuję osiągnięć także nie wiem o co Ci w ogóle chodzi ;)
05.11.2020 21:17
Mówiąc krótko Petarda !!!
05.11.2020 21:05
@Arkady142 Tu chodzi o ciągłość i wysoki poziom. Może i TSV klubem piłkarskim zostało później, ale kiedy zostało założone i co osiągnęło. Poza tym już mówiłem cała masa klubów w Austrii i Niemczech powstała przed 1900 rokiem.
Rapid Wien 1899 rok
Werder Bramek 1899 rok
First Vienna FC 1894 - najstarszy klub piłkarski w Austrii
F. D'dorf 1895 rok
HSV- 1887 rok
E. Brunszwik 1895 rok.
E. Frankfurt 1899 rok
No i można by tak cały dzień wymieniać.

Edytowano : 2020-11-05 21:13:27

*Bremen
05.11.2020 20:45
@GuteSpiele - mój błąd. Ale jednak mimo wszystko to nadal nie to samo co kupienie sobie miejsca w najwyższej lidze.

Do właścicieli nic nie mam. Pod warunkiem że są tacy jak Hopp, kulturowo (Niemiec), niemieckojęzyczny, związany po prostu a nie szejk który nie ma co z kasą zrobić. No i oczywiście jeżeli szanują nazwę barwy itp. bo fakt że w przypadku Salzburga zachowali się karygodnie, tak nadal nie widzę co może być nie tak w nowym klubie, który sami stworzyli.

W takim razie podaj mi te najstarsze kluby piłkarskie w Niemczech. Ja znalazłem tylko Germanię z 1888 roku.

Hehe co do tego Twojego PS to sorki ale rozbawiłeś mnie. Jest to kolejny przypadek, kiedy starasz się odwrócić coś na swoją korzyść mimo że fakty temu przeczą. My rozmawiamy o piłce nożnej, a nie o innych dyscyplinach sportowych. TSV zostało założone jako towarzystwo gimnastyczne, promujące sport. Jestem absolutnie przekonany, że w tamtych latach (lata 50/60 XIX wieku) nikomu nawet piłka nożna nie przeszła przez myśl. Sekcja piłkarska została założona gruuuubo po założeniu towarzystwa gimnastycznego. Ale skoro już tak zeszło, to na ziemiach polskich istniały podobne stowarzyszenia, nazywały się Sokół, niedawno chyba 2 albo 3 lata temu było obchodzone ich 150-lecie. To było to samo, towarzystwo sportowe.
05.11.2020 19:50
@Arkady142
Otóż nie zaczęli od najniższej klasy rozgrywkowej w Niemczech. Najniższą jest 4.Kreisklasse (12 liga w kolejności) i tam by grał nowo założony klub, a na mocy wykupionej licencji grali tam gdzie SSV Markranstädt było czyli w Oberliga (5 w kolejności) Więc zakładając, że co roku awansują wyżej, gdyby założyli nowy klub dotarcie to 1.Bundesliga trwało by co najmniej 7 lat dłużej.
Ostatecznie to się na szczęście nie udało, ale nie uważasz, że niedorzeczne jest przyjście do klubu, który istnieje 160 lat i ma się dobrze tak jak w 2009 roku TSV i oferta kupna i zmiany strojów nazwy i loga itd?

Wiadomo, że w trakcie wojny w piłkę się nie grało, a w Niemczech też kluby istniały dużo wcześniej natomiast poza BFC Germania 1888, która gra w niskiej lidze to cała reszta istnieje do dziś i są klubami profesjonalnymi, poza TSV wszyscy grają w 1.Bundesliga w obu krajach.

Edytowano : 2020-11-05 19:57:39

PS 2 Ale klub tyle istnieje jednak :)
05.11.2020 19:24
@AdiFantasti - wiem domyślam się, bardziej mi chodziło o fakt, że niektóre media lubią sobie co nieco poprzekręcać i np. powiedzą że kiedyś Ruch wygrał z 30 krotnym mistrzem Niemiec, a nie wspomną jak wyglądała mniej więcej sytuacja tych drużyn i byle laik powie "o, wygraliśmy z nimi, byliśmy niesamowicie mocni skoro wygraliśmy z wielkim Bayernem" ;)

@GuteSpiele - mój błąd, przyznaję, telefon poprawiał na Austria Wiedeń.

No okej nie da rady tego zaprzeczyć że rzeczywiście tak było. Ale RB, nie kupił klubu bo trafili na pewne przeszkody ktorych nie sposób było przeskoczyć, tylko kupił jego licencję, sam klub o którym wspomniałeś, istnieje. To po pierwsze. Po drugie, dlaczego mówisz że klub sobie przyspieszył sprawę awansu do Bundesligi o 7 lat? To jest niedorzeczne, startowali od najniższej klasy rozgrywkowej i w pełni legalnie do niej awansowali, dzieki grze, a nie np. przekupstwu czy też odkupionej licencji na grę od razu w III lidze i sory, ale nie widzę problemu w postępowaniu działaczy Red Bulla w sprawie Lipska.

Sprawa z Sabitzerem to się zgodzę, jest niedorzeczna.

Co do Twojego ostatniego akapitu. Ja nigdzie nie porównywałem piłkarstwa polskiego z niemieckim. Skąd Ci się to wzięło? Tylko chciałem pokazać że istniało życie 30-40 czy nawet 50 lat przed powstaniem Górnika Zabrze więc tradycje piłkarskie jakby nie patrząc w Polsce były/są i to nie był sport niszowy bo w piłkę na polskich ziemiach się grało, gdy była ona pod zaborami. I z tym się nie zgadzam kategorycznie co napisałeś. Nie zapominaj że jeden z mistrzów Polski, Pogoń Lwów po wojnie został rozwiązany a dziś funkcjonuje tylko jako amatorski klub na Ukrainie dla tamtejszej Polonii i tylko dlatego że pasjonaci postanowili go przywrócić. A to klub który w latach 20 zdobył bodajże 4 mistrzostwa kraju. A gdyby Lwów był nadal polski to najprawdopodobniej reaktywowana Pogoń, byłaby nadal w Ekstraklasie. Po niej za kontynuatora ich tradycji uważają się w znacznej części Polonia Bytom, bo to klub założony przez członków Pogoni. Nawet barwy mają takie same.

PS. Większość klubów piłkarskich w Polsce miało początki nie w latach 30 tylko o wiele wcześniej, Cracovia i Wisła to rok 1906. ŁKS 1908, Widzew 1922 ale on jest kontynuatorem tradycji stowarzyszenia TMRF z 1910 roku, Pogoń Lwów to rok 1904 (początki w sekcji sportowej IV gimnazjum we Lwowie), Legia 1916, Polonia Warszawa 1911, Warta Poznan 1912 to te ważniejsze z tych pierwszych. Oczywiście są też kluby jak Śląsk, Górnik czy Lechia Gdańsk, ale to kluby założone po II wojnie światowej na ziemiach odzyskanych. Więc jak na tamte lata tradycja piłkarska była. Nie byle kto przegrywa z wielką Brazylią na mundialu w stosunku 6-5. Więc sam widzisz że nie było dokładnie tak jak mówisz. Wiesz dlaczego Anglicy uważają się za ojczyznę futbolu? Bo nadali zasady gry. A w piłkę nożną grało się o wiele wcześniej. Tak przynajmniej mówił jeden wykładowca

Edytowano : 2020-11-05 19:30:13

PS2. Nie zapominaj że jest ogrom klubów zlikwidowanych z powodu II wojny światowej. Myślę że to co Ci wymieniłem powinno w zupełności wystarczyć nt piłkarskich tradycji w Polsce i proszę... nie porównuj tego z Niemcami.
A i jeszcze coś. 1860 to data reaktywacji TSV Munchen ale sekcja piłkarska w tym klubie powstała w 1899 roku. Także tego...
05.11.2020 18:43
@Arkady142 Wiem, tylko zwróć uwagę, że cię poprawiłem, bo wcześniejszym komentarzu napisałeś Austria Wiedeń, a nie Austria Salzburg :)
Cieszę się, że trochę się dowiedziałeś na temat austriackiej piłki i, że w tym przypadku ci się nie do końca to podoba, ale RB Leipzig też powstał na wskutek przejęcia innego klubu, bo zaczęli by w 4.Kreisklasse, czyli 12 lidze tej najniżej, a nie w 5, czyli Oberliga.
Poza tym nie wiem czy wiesz, ale RB też próbował namieszać i chciał kupić połowę udziałów i zmienić nazwę i barwy takich legendarnych drużyn z tradycjami jak: FC St. Pauli, TSV 1860 Monachium, czy Fortuna D'dorf , ale na szczęście się na to nie zgodzili. Red Bull kupił prawa do gry od SSV Markranstädt grającego w Oberlidze i przyspieszył sobie procedurę dostania się do 1.Bundesliga o 7 lat. Mówi się o ledwie 350 tys. za ten klub, pomijając ich swego czasu 200 mln na transfery i ogromną szkółkę piłkarską, czyli chyba jedyny powód który jest dobry to również klub, który rozprawił się z tradycją i wszystko załatwił kasą. Poza tym taka historia o ich skąpości. W 2014 roku było głośno, bo Sabitzer był zawodnikiem Rapid Wien a RB Salzburg chciało go kupić, i miał klauzule 2 mln, ale obowiązywała ona tylko kluby z zagranicy więc zamiast wspomóc taki klub, który notabene jest utożsamieniem piłki w Austrii to woleli kupić go za 2 mln przez RB Leipzig i od razu wypożyczyć więc ich moralność kuleje wszędzie i wszędzie postąpili tak samo. Nie ma co porównywać Hoppa i Hoffenheim, bo on nie kazał zmienić nazwy klubu na SAP Hoffenheim itd. Jakoś akurat jego szanuje, bo ewidentnie robi to z pasji.

Wracając do historii piłki w Polsce mówisz, że najstarszy klub to Cracovia, no sprawdziłem powstał w 1906 roku, a Bayern w 1900 i wcale nie jest stary jak na klub w Niemczech. Np. taka BFC Germania 1888 powstała w 1888 roku, TSV 1860 Monachium powstał w 1860 roku, Werder Bremen 1899 rok, czy w Austrii Rapid Wien 1899 rok, FC Admira Wacker Mödling 1905 rok i w Austrii jak i w Niemczech cała masa klubów grająca w pierwszych ligach jak i w większości kluby z innych powstały sporo przed
1900 rokiem jak i do 1900 rok, a w Polsce zdecydowana większość to jednak lata 30-40 i 50 i nawet dalej więc o jakiej tradycji w porównaniu do tych państw mówimy.

Edytowano : 2020-11-05 18:52:43

@Weye The Co to za porównanie z tymi skokami? Ammann był po prostu lepszą jednostką idywidualną wtedy i tyle. W skokach to można 10 mln dać i też nie pomoże. Niby miał jakieś nowe wiązania, ale to nie było nic nielegalnego, ani ponad możliwości innych./
05.11.2020 18:40
@Arkady142

Ale mnie nie chodziło o pokazanie czy Bayern był potęgą czy nie .. gadaliście o Polskich klubach jakoby "nie miały istnieć" w tamtych latach i nic nie znaczyły to zapodałem tylko taką ciekawostkę że jednak "jakieś życie było".
05.11.2020 18:37
@AdiFantasti - pytanie tylko, czy wtedy Bayern był rzeczywiście tak mocny? Wbrew pozorom, potęga Bayernu zaczęła się kiełkować w latach 60, po awansie do Bundesligi. Wtedy, kiedy był rozgrywany ten mecz, to Bayern, pomimo zdobytego mistrzostwa w 1932 roku nie znaczył zbyt wiele na piłkarskiej mapie Niemiec. A na pewno nie tyle co np. Schalke.

W tamtych latach mówiło się że najlepsze są kluby z Europy Wschodniej (Czechosłowacja) i Austrii.Ruch mógł być wielki gdyby nie wojna. Trio Wilimowski, Peterek, Wodarz biło wiele rekordów, nie wiem czy przypadkiem oni jakiegoś nie mieli co dopiero przebiło trio Messi/Suarez/Neymar.
05.11.2020 18:21
Taka ciekawostka jak kiedyś Bayern przegrał z Polskim klubem

https://www.sport.pl/sport/1,69628,2469592.html
05.11.2020 17:34
@GuteSpiele - po pierwsze, z tego co udało mi się znaleźć, to Austria Salzburg został założona z powodu fuzji Herthy i Rapidu w 1933 roku. Więc SV Austria Salzburg był kontynuatorem aż do przejęcia przez koncern Red Bulla

Panie mądry, Red Bull jak przejął klub, zrezygnował z nazwy, koloru strojów i logo, zastępując to swoimi logotypami nazwami i barwami. Kibice zerwali rozmowy, poczuli się upokorzeni, bo RB zaoferowało że zostawi barwę fioletową w postaci... fioletowych getrów bramkarza. Pewna grupa zarejestrowała na nowo SV Austria Salzburg i dlatego ten klub funkcjonuje. A Hertha-Rapid Salzburg, to była peirwotna nazwa SV Austria Salzburg, bo powstał ten klub z fuzji Herthy i Rapidu Salzburg.

Hahah a to dobre. Polska w latach 50 nie miała rozwiniętej tradycji piłkarskiej? Co prawda najstarszym klubem piłkraskim w Polsce jest Cracovia z połowy pierwszej dekady XX wieku ale nie rób sobie jaj. Piłkarstwo w polsce oczywiście, zaczęło dopiero raczkować jako tako przed wojną, ale po wojnie Polsko-Bolszewickiej w 1920 roku ruszył pełną parą rozgrywki ligowe więc nie, nie zgadzam się kompletnie z Twoim bzdurnym stwierdzeniem że Polska nie miała tradycji piłkarskich, bo to wygląda tak jakby dopiero w latach 50 coś się zaczęło kształtować. Co za nonsens... jak mozna tak zakłamywać historię. Panie mądry, poczytaj pare publikacji a nie tego co sobie ubzdurasz nt. początków piłkarstwa to przestaniesz pisać takie durnoty.

Panie mądry. Ja nie popieram tego co zrobił RB w Austrii bo tam tak, wykorzystał i potraktowal starą nazwę jak pannę lekkich obyczajów, ale w Niemczech nikt nikomu krzywdy nie zrobił bo ani żaden klub nie został wykorzystany ani nic.

Edytowano : 2020-11-05 17:37:57

@turtlexxx - okej ale nie można tych dwóch rzeczy utożsamiać. RB w Austrii przejął klub, wyrzucił do kosza 70-letnią tradycję i to jest faktycznie godne potępienia. Pewna grupa osób wykorzystało to, zabrali nazwę SV Austria salzburg jak i logo, i działają w niższych ligach jako kontynuator tej tradycji a faktycznie, przez pewien zcas po zakupie przez koncern RB klub SV Austria Salzburg nie istniał. I to klub, który powstał z fuzji Herthy i Rapidu a nie co GuteSpiele probuje nam wmówić, że to nie Austrię przejął RB tylko Herthę-Rapid która to nazwa była nazwą pierwotną tego klubu który istnieje.

W takim razie nie wiem czemu trzeba potępiać z kolei za to co zrobili w Lipsku. nie wykorzystali nic i niczego, założyli nowy klub, odkupili licencję, zbudowali go i teraz się cieszą graniem w najwyższej lidze i Lidze Mistrzów.
05.11.2020 17:26
Ponieważ się nie znam, to się wypowiem :)

Ogólnie rzecz biorąc, na takim ludzkim poziomie, to nawet rozumiem co GuteSpiele chce(sz) przekazać.
Tak jak swego czasu pojawia się w Chelsea (w mojej pamięci to oni właśnie zapoczątkowali ten trend, że stali się "zabawką" jakiegoś bogacza) ogromny zastrzyk gotówki i nagle mogą sobie pozwolić na nieograniczone nią szastanie, to w porównaniu z innymi, którzy przez dekady budowali swoją pozycję, to można uznać, że to wręcz nie do końca uczciwe. Kluby pokroju Evertonów, West Hamów czy innych Aston Villi pewnie nie były zachwycone.

Wydaje mi się jednak, że głównie ocena zależy jak wygląda ciąg dalszy - zdrowe gospodarowanie klubem, chociaż startując z "ułatwionej" pozycji (tak wydaje się robi właśnie RB Lipsk) czy robi się taki Football Manager na żywo, no i jak wyjdzie to fajnie, a jak nie no to cóż... jak w przypadku Mallorki albo innej Anży Machaczkała. Chociaż zapewne intencje były zupełnie inne - miał być sukces.
05.11.2020 16:35
@GuteSpiele co byśmy bez ciebie zrobili tu powinieneś książki pisać.

Edytowano : 2020-11-05 16:40:00

Zawsze na końcu w sporcie decydują umiejętności, Małysz dominował w sezonie olimpijskim a na IO w przyjechał Simon Amann i pokazał mu kto jest lepszy i co Małysz miał iść na skargę ze to nie w porządku.
05.11.2020 15:05
@Arkady142 xD Austria Wien to klub normalnie funkcjonujący.
Klub który kupiło RB to Hertha-Rapid Salzburg. Poza tym to porównanie do legi wcale nie takie głupie, a Polska w latach 50 no sorry, ale ze względu na historie była bardzo słabo rozwinięta i nie było zbyt rozwiniętej tradycji piłkarskiej.
Każdy się nabija? Porozmawiajmy o tym w Niemczech, czy Austrii to z Ciebie się będą nabijać, że nie wiesz co to tradycja itd.

PS Wyobrażasz sobie, że w Ameryce partia polityczna powstanie 11 lat temu i zostawi w tyle Republikanów i Demokratów? Tak samo jest z Salzburgiem i Leipzig to nie ma prawa bytu.
05.11.2020 14:49
@GuteSpiele - powinieneś w kabarecie występować ;)

Twoje porównanie z Legią jest absurdalne. Bo RB, w przypadku Lipska , nie wykupił żadnej drużyny, wykupił tylko licencję. Klub od którego ją kupili nadal istnieje. W Austrii zrobili tak z Austrią Wiedeń (choć nie wiem jak to było na dłuższą metę, gdyż nie jestem w temacie czy Austria była bankrutem czy też nie). Wykupując ją nastąpił koniec tej historii i oddzielenie jej grubą krechą, to po pierwsze.

Po drugie Panie mądry, w latach 50 ubiegłego wieku, w Polsce został utworzony klub Górnik Zabrze. Już niedługo po jego powstaniu zaczął się kręcić wokół tytułu mistrzowskiego, aż go zdobyli, Przez całe lata 50 i 60 Górnik bodajże zdobył ponad 10 tytułów mistrzowskich i dogonili w tym Ruch Chorzów, który kilka tytułów zdobył w okresie międzywojennym. I jakoś teraz, nikt nie mówi że Górnik to Górnik tamto. Ba... jestem przekonany że jest o wiele bardziej szanowany niż wspomniana przez Ciebie Legia i nigdy nie słyszałem aby kiedykolwiek było to wypominane że Górnik to klub bez historii, chodzi o tamte lata.

Po trzecie, myślę, że jakby RB chciał zainwestować w Polsce to przede wszystkim, spojrzeliby na poziom naszego piłkarstwa i szybciej zdecydowaliby się startować od najniższych klas bo to dla nich żadna konkurencja. I szczerze? Marzę aby taki gracz pojawił się w tym padole łez nazwanym Ekstraklasą. I pewnie w Niemczech każdy przymyka oko na Lipsk, bo widzą w nim gracza, który może w przyszłośći rzucić rękawicę Bayernowi.

I naprawdę się dziwię że nadal w to brniesz, każdy się nabija bo coś sobie ubzdurałeś. Chcesz czy nie,Lipsk zagościł na mapie Bundesligi wykorzystując luki w prawie, a jeśli coś nie jest zabronione, to jest dozwolone.

Gdyby niemieckie kluby chciały jechać tylko i wyłącznie na niemiekich zawodnikach, to w tych czasach byłby tylko Bayern, a reszta daleko daleko pod nim.
05.11.2020 14:31
@nyy32 Mylisz się. Ta "hołota i chuligani" to głównie ultrasi, a reszta (czyt. większość) to nromalni kibice. Ciekawe co byś powiedział jakby np. RB kupił Legie Warszawa i kazał zmienić nazwę na RB Warschau i zmienić logo i stroje na czerwone z bykami i stworzyć drużynę wygrywającą z Lechem po 5-0 i co roku zdobywającym ligę długo przed jej końcem

Edytowano : 2020-11-05 14:34:35

żądają Zbyt dużej ingerencji w klub, choć zgodzę się, że inwestuj pieniądze lepiej niż takie PSG,
05.11.2020 13:02
Powiedzieć, iż o kibicach piłkarskich w Niemczech nie mam dobrego zdania to nic nie powiedzieć. Brutalne ataki na Neuera po przyjściu do Bayernu, skandaliczna akcja z panem Hoppem, wygwizdywanie reprezentanta Niemiec Wernera na wielu stadionach - zwykli chuligani i hołota. Trudno się zatem dziwić, iż w przypadku Lipska mam również dokładnie odmienne zdanie - jestem absolutnie zachwycony tym projektem. Świetnie zainwestowane pieniądze, doskonałe decyzje personalne, konsekwentny plan rozwoju i pierwsze sukcesy w postaci wysokich lokat w Bundeslidze i półfinału Ligi Mistrzów. Powiem więcej, jestem wręcz rozczarowany, iż Red Bull nie ma jeszcze większych ambicji sportowych związanych z drużyną z Lipska. Nie mówię o kupowaniu Mbappe czy Neymara, ale choćby utrzymaniu swych najlepszych graczy, jak Werner czy Keita. Bundesliga jak tlenu potrzebuje drugiego obok Bayernu "klubu docelowego" dla gwiazd światowej piłki, a RB mógłby się takim zespołem powoli stawać. Osobiście bardzo mocno im kibicuje i mam nadzieję, iż będą się jak najszybciej rozwijać.
05.11.2020 12:48
podobno kolega Alaba zaśpiewał pensje netto 15 baniek Barcelonie i Katalończyków na to nie stać.
05.11.2020 12:40
@Pir5 Nie, nie powinni grać w pierwszej lidze po 50 latach od stworzenia tylko po tylu, aż klub założony w 2009 roku jest w stanie rozwinąć się i zebrać odpowiednich sponsorów.
Nie wiem jak można nic dziwnego nie widzieć w obecności 11 letniego klubu w 1.Bundesliga. Przecież to ścisła czołówka najlepszych lig na świecie.

PS 4.Kreisklasse to nie 4 liga w kolejności tylko z 10 ;)
05.11.2020 12:25
@Dziki79
Nie "doskoczyła", tylko "przeskoczyła". Po tym sezonie natomiast odejdzie kampania z 15/16 i wówczas Serie A wskoczy przed BL.

https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/#/yr/2020

Ten sezon będzie kluczowy dla klubów z BL, by utrzymać trzecią pozycję. Z resztą po reformie przepisów ważne, by liga wciąż miała miejsce w czwórce (a o to ciężko nie powinno być).
05.11.2020 12:20
@Dziki79 ostatnia aktualizacja jest na dzień 30.10 i wydaje mi się, że następna powinna być jutro po spotkaniach w LE. Wszystko wskazuje na to, że przeskoczymy ligę włoską.
05.11.2020 12:08
Bundesliga super wczoraj ,oby dziś też były wygrane .
Jak wygląda teraz ranking ,chyba już bundesliga doskoczyła wloska . Wie ktoś z was ?
05.11.2020 11:49
@GuteSpiele to że Lispk powstał w 2009 to nie znaczy że muszą grać teraz 4 lidze. Czyli wg. ciebie kiedy oni powinni grać w 1 Bundeslidze. Po 50 lata czy ilu. Tradycja, tradycja ale Lipsk sportowo sobie zasłużył by grać w najwyższej lidze krajowej.

Edytowano : 2020-11-05 11:50:14

*Lipsk
05.11.2020 11:23
Tak teraz myślę orientuje się ktoś jak to będzie z meczami narodowymi? Teraz dużo jest państw co po powrocie do kraju nakazują od razu udać się na kwarantanne ,klub może nie puścić zawodnika na zgrupowanie kadry ?? Niby na ligę mistrzów podróżują ale no ..
05.11.2020 10:47
PSG mega oslabione, brak kluczowych zawodników, coś jakby nam zabrali Lewego,Kimmicha,Gnabriego,Sane,Boatenga i Nojera, w normalnych warunkach by dojechali byczki jak United :)
05.11.2020 10:33
@WayeThe Może, gdyby. Nie ma czegoś takiego. To nie ma żadnego znaczenia, że mieli karnego jak go nie wykorzystali. Może za 3 tygodnie wynik będzie odwrotny, a może nie.
Generalnie cała Bundesliga w tej kolejce CL spisała się fenomenalnie, oby jeszcze dziś Hoffeheim i Leverkusen wygrali w LE.
05.11.2020 10:13
@DonJupp4ever tydzień temu były jęki teraz zachwyty??? Sam brniesz w takie rozumowanie. Wczoraj Di Maria mógł zamknąć mecz z karnego do tego szejki grały mocno osłabione za 3 tygodnie wynik będzie odwrotny i co wtedy.
05.11.2020 09:39
No przecież ta BL jest taka słaba a w Niemczech to tylko Bayern potrafi wygrywać w LM...jeszcze tydzień temu były stęki, jęki po porażce RB Lipska.
05.11.2020 09:18
@GuteSpiele no i spoko. Przeczytam po robocie.
05.11.2020 08:59
@Sopariev https://www.theguardian.com/football/2016/sep/08/why-rb-leipzig-has-become-the-most-hated-club-in-german-football
05.11.2020 08:45
Brawo Bundesliga :D

@GuteSpiele podrzuć konkretny artykuł. "Poszukaj sobie w necie" to szury rzucają, żeby udowodnić, że Amerykanów nie było na Księżycu, Covid nie istnieje czy że WTC zburzył Bush. Ciebie stać na więcej.
05.11.2020 08:27
@ikki Tradycja nie polega na tym, że nie można założyć klubu. Skąd taki absurdalny wniosek? Klub, który został założony w 2009 roku to w normalnych warunkach powinien grać w 4.Kreisklasse, a nie w 1.Bundesliga.
50+1...
05.11.2020 08:07
Brawo dla całej Bundesligi dziś bayer i Hoffe też dają radę i będzie piękny tydzień. Szczególnie oklaski dla Lipska, bo mieli najgroźniejszego rywala. tym ludziom co nie pasuje RB zadaje jedno podstawowe pytanie - a czym że jest tradycja piłkarska? to jak nasze kluby zakładali 100 lat temu to mieli tego nie robić bo ktoś już istniał wcześniej? :P @GuteSpiele walnij się w łeb czasem pod lasem :)
05.11.2020 07:08
Na BvB powinien wyjść taki skład:
Neuer - Lucas - Alaba - Boateng - Pavard - Goretzka - Kimmich - Costa - Muller - Sane - Lewy
05.11.2020 06:18
Lipsk to fajna drużyna, ja tam mega się ciesze, że mamy kolejnego rywala o mistrzostwo, bo kto nam zagrozi oprócz BVB i byczkow? Neverkusen?, gdyby wydawali co okno 200 mln, to rozumie, jak City czy PSG, ale wydaja mało i na młodych chłopaków, ja widze same plusy powstania tego klubu :) ...gdyby wbił np. taki szejk do hmm... Schalke i wydawal gruba kase, to rozumie, ale nic takiego nie grozi...co do meczów Bayernu, kolejny mecz czytam, że gramy słabo ale wygrywamy, ale moim zdaniem takich meczy bedzie w tym sezonie wiecej, zauważyłem, że my różnie wchodzimy w mecz, poczatki jakby słabo, ale to rywale mocniej się skupiaja na nas, tu raczej nie chodzi o forme, bo Flick dużo rotuje, każdy się na nas spina i takich meczarni bedzie o wiele wiecej i wyników, 1:0 czy 2:1, mi brakuje kogoś kreatywnego w środku pola, choć niby dobrze obstawiona mamy te pozycje.
04.11.2020 23:12
Lipsk słaba pierwsza połowa, ale w drugiej to już umówmy się była raczej kontrola i spokojnie dowieźli wynik do końca.
04.11.2020 23:07
@Arkady142 To, że kibicuje Bayernowi to nie znaczy, że zgadzam się z wszystkimi działaniami jego przedstawicieli. Z tym jest jak z polityką. Są ludzie, którzy popierają partię A i nawet jak się z czymś nie zgadzają to i tak udają, że im nie pasuje, a partia B nawet jak dobrze mówi to i tak wbrew swoim wartością twierdzi się, że źle mówią. To jest bardzo niedobre stąd nie można popierać każdego działania przedstawicieli zarządu. Poruszyłeś dość ciekawy temat, bo jednak nie zauważyłem absolutnie poparcie przez zarząd działań Hoffenheim tylko i wyłącznie stanęli w obronie Hoppa, bo zachowanie kibiców w tym pamiętnym meczu było skandaliczne i niedopuszczalne. Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie, ale jednak jak już się gdzieś przychodzi, gdzie od dawien dawna panuje pewna hierarchia i pewne normy (czyt. Bundesliga) to zabużanie tego nie jest dobre.
Choć jeżeli chodzi o pewne barwy próbujące imitować zjawisko meteorologiczne to trochę cios poniżej pasa w klubie który zwraca uwagę na tradycje.
04.11.2020 23:02
Każda porażka szejków cieszy.
04.11.2020 23:00
Brawa dla BVB i Lipska. Z drugiej strony kiedy RB miał wygrać z PSG jak nie w momencie, gdy Paryżanie przyjechali właściwie bez połowy drużyny?
04.11.2020 22:56
12 punktów klubów z Bundesligi.

Wielkie brawa dla Lipska!
04.11.2020 22:56
@Arkady142 no właśnie, nikomu to nie przeszkadza że Lipsk nie ma tradycji.
04.11.2020 22:55
No i BL 4/4, super punkty wpadają. Super sprawa jakby wszystkie wyszły z grupy i do tego powalczymy w fazie grupowej.
04.11.2020 22:55
Brawo dla RB, ale z taką gra to nie mają chyba czego szukać w tej grupie. Mecz na bardzo słabym poziomie.
04.11.2020 22:53
no i pięknie...Bundesliga komplet zwycięstw
04.11.2020 22:51
@dzojko czemu ma polecieć braki kontuzje Neymar Mbappe Icardi Veratti. To jakby Bayern grał bez lewego Gnabrego Comana kimmicha
04.11.2020 22:51
ale ten Upamecano dziś gówniany
04.11.2020 22:49
@dzojko dziś nie, poleci jak nie wyjdą z grupy
04.11.2020 22:48
Myślę, że jak odpadnie z grupy to tak, dzisiaj jeszcze nie.

Edytowano : 2020-11-04 22:48:48

P.S Utd powinno płakać, bo będzie ciasno o wyjście z grupy.
04.11.2020 22:43
Panowie jak myślicie, Tuchel poleci jeżeli dzisiaj przegrają?
04.11.2020 22:39
@GuteSpiele - a ludzie związani z Bayernem, któremu też kibicujesz, jego symbole, nie widzą żadnych przeciwwskazań dla klubów typu Lipsk czy Hoffe. Ba... nawet Kaiser doradzał i pomagał RB gdzie powinni zwrócić swoją uwagę na lokację dla przyszłego klubu.

A Rummenigge - chairman, publicznie opowiedział się, że zasada 50+1 (czyli zerwanie z tradycją) powinno być zniesione, żeby Bundesliga była konkurencyjna dla innych.

Może i umiesz myśleć. Tylko pytanie czy wiedzę użytkuje się we właściwy sposób. Komuniści też tak myśleli że wszystko wiedzą i słusznie ją wykorzystują :D
Pokaż więcej