DieRoten.pl

Gnabry show! Bayern rozbija VfB 5:0

14.12.2021, 20:22:21
FotoOlimpik

Bayern Monachium ma już za sobą dwudziesty piąty oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2021/22. Podobnie jak ostatnio, drużynie prowadzonej przez Juliana Nagelsmanna przyszło mierzyć się w Bundeslidze.

Nie tak dawno temu, dobiegło końca kolejne spotkanie z udziałem ekipy rekordowego mistrza Niemiec, gdzie obowiązki trenera pełni Julian Nagelsmann. Tym razem FCB w ramach szesnastej kolejki Bundesligi mierzyło się na wyjeździe z VfB Stuttgart. Dla bawarskiego klubu było to już 25. starcie w sezonie 2021/22.

Koniec końców pojedynek na Mercedes-Benz Arenie zakończył się wynikiem 5:0 na korzyść bawarskiego klubu. Jeśli mowa o bramkach, to na listę strzelców wpisywali się kolejno Serge Gnabry (2), Robert Lewandowski (2) oraz ponownie Gnabry, który skompletował hat-tricka.

Warto wspomnieć, że dzięki dzisiejszym dwóm trafieniom, Polak wyrównał rekord Gerda Muellera pod względem goli strzelonych w jednym roku kalendarzowym (w 1972 roku legendarny snajper strzelił dokładnie 42 bramki). 

Angielskie tygodnie powoli dobiegają końca i lada moment mistrzowie Niemiec udadzą się na zasłużony urlop świąteczny. Zanim jednak do tego dojdzie, to podopieczni Nagelsmanna podejmą u siebie w najbliższy piątek o 20:30 drużynę VfL Wolfsburg w ramach siedemnastej kolejki niemieckiej Bundesligi.

Musiala i Roca w środku pola

Mając na uwadze spotkanie ligowe sprzed kilku dni, kiedy to monachijczycy w meczu 15. kolejki Bundesligi pokonali na własnym podwórku FSV Mainz 2:1 (bramki zdobyli Kingsley Coman oraz Jamal Musiala), trener Julian Nagelsmann zdecydował się na trzy zmiany.

Poza szeroką kadrą na dzisiejsze zawody w Stuttgarcie znalazło się łącznie sześciu zawodników pierwszego składu FCB. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim Joshuę Kimmicha, który podobnie jak Eric Maxim Choupo-Moting boryka się z powikłaniami po zakażeniu koronawirusem.

Ponadto „Bawarczycy” musieli dziś radzić sobie także bez takich graczy jak Josip Stanisic (kontuzja uda), Marcel Sabitzer (brak gotowości), Leon Goretzka (problemy z rzepką) oraz Corentin Tolisso (problemy mięśniowe). Co do wyjściowej XI, to zgodnie z zapowiedziami prasy, od początku szansę gry otrzymał Marc Roca.

Biorąc pod uwagę obecną sytuację kadrową, klub ze stolicy Bawarii dzisiejsze zawody na Mercedes-Benz Arenie w Stuttgarcie rozpoczął w następującym ustawieniu: Manuel Neuer w bramce, Benjamin PavardLucas HernandezNiklas Suele oraz Alphonso Davies w obronie. Duet środkowych pomocników tworzyli z kolei Marc Roca oraz Jamal Musiala.

Jeśli mowa o skrzydłach, to trener postawił na Kingsleya Comana oraz Serge’a Gnabry’ego. Podczas gdy funkcję napastnika pełnił tradycyjnie Robert Lewandowski, to za jego plecami wystąpił Thomas Mueller. Na ławce rezerwowych znaleźli się natomiast: Sven UlreichChristian Fruechtl, Omar Richards, Malik TillmanBouna SarrTanguy NianzouDayot Upamecano, Mickael Cuisance oraz Leroy Sane.

Gnabry próbuje i w końcu strzela

Jak można było się spodziewać, Bayern zaczął bardzo odważnie i już od pierwszej minuty próbował napocząć swoich rywali. W 3. minucie szczęścia zza pola karnego spróbował Lewandowski, ale Polak pomylił się i golkiper gospodarzy mógł odetchnąć z ulgą. W kolejnych minutach byliśmy świadkami dość chaotycznej gry obu zespołów.

Nie tylko Stuttgart, ale i również goście z Monachium często tracili niepotrzebnie piłkę i popełniali błędy, jednakże z czasem mistrzowie Niemiec przejęli kontrolę nad meczem i zdominowali swoich rywali. Kilkukrotnie strzelić bramkę próbował Gnabry, ale przy każdej próbie brakowało szczęścia i odpowiedniego wykończenia.

W 18. minucie powinno być 1:0 dla FCB, ale próba przelobowania Muellera przez Serge’a zakończyła się niepowodzeniem. Niemiec próbował jeszcze dobić futbolówkę, ale ostatecznie zmarnował idealną okazję. Kilka minut później z groźną kontrą ruszył Marmoush, ale Egipcjanin został w porę zatrzymany przez Comana.

Niestety, ale Francuz przypłacił to kontuzją i został zmieniony przez Sane, który wniósł sporo ożywienia w grze monachijczyków po swoim wejściu na boisku. Mimo wielu nieudanych prób, „Bawarczycy” nie poddawali się i próbowali strzelić upragnionego gola.

Koniec końców cierpliwość Bayernu została nagrodzona – w 40. minucie Leroy pognał kilkadziesiąt metrów z piłką, po czym dograł do dobrze ustawionego Gnabry’ego, który tym razem nie pomylił się i strzelił piękną bramkę na 1:0. Ostatecznie wynik nie uległ już zmianie i obie strony udały się na przerwę do swoich szatni.

„Rozstrzelali się chłopcy”

Na drugą część spotkania zarówno Bayern, jak i Stuttgart pojawili się na murawie w niezmienionym składzie. Co do początku gry w drugiej połowie, gospodarze zaczęli bardzo dobrze i w przeciągu kilkudziesięciu sekund dwukrotnie zagrozili bramce strzeżonej przez Manuela Neuera, ale szczęśliwie dla FCB wynik nie uległ zmianie.

Koniec końców po siedmiominutowej fali ataków VfB, mistrzowie Niemiec przełamali się – Marc Roca odzyskał piłkę w środku pola, zaś akcję po świetnym podaniu Muellera wykończył Gnabry, który nawinął defensora i pewnym strzałem wpakował piłkę do siatki, kompletując Doppelpacka.

W 57. minucie na 3:0 mógł podwyższyć Lewandowski, ale Polak trafił prosto w ręce golkipera. Kilka minut później w dobrej okazji znalazł się Foerster, ale Niemiec uderzył wysoko nad poprzeczką. Na dwadzieścia jeden minut przed końcem regulaminowego czasu gry, w końcu przełamał się Lewandowski, który pięknym lobem pokonał Muellera.

Następnie byliśmy świadkami dwóch kolejnych i błyskawicznych trafień dla FCB – swojego drugiego gola dołożył Lewandowski w 72. minucie, po czym 120 sekund później hat-tricka skompletował Gnabry. Co prawda w ostatnim kwadransie goście mieli jeszcze kilka okazji bramkowych, ale ostatecznie wynik nie uległ już zmianie i „Bawarczycy” rozbili VfB aż 5:0.

Mistrzowie Niemiec po raz kolejny będą mieli niewiele czasu na przygotowania i regenerację, albowiem już w najbliższy piątek czeka ich domowy bój z VfL Wolfsburg w ramach 17. kolejki Bundesligi (początek o 20:30). Dla Bayernu będzie to zarazem ostatni mecz w 2021 roku.

 

VfB Stuttgart - FC Bayern

Mercedes-Benz-Arena 14-12-2021, 18:30
Bundesliga, Kolejka - 16

(0-5)
(0-1)
źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (113)



16.12.2021 11:26
Tylko, że Klopp lubi chyba przejmować takie drużyny, które mają problemy... coś tam kiedyś pisali, że szukał drużyny która ma świetną historię, ale problemy sportowe czy coś takiego i padło na LFC, ale nie jestem pewien, chyba dla niego to większe wyzwanie, niż trenowanie Realu czy jakiegoś giganta... Ja bym go widział potem w Seria A, jakieś Napoli czy Milan :)
16.12.2021 10:13
@bayern1987dwa hehe Klopp i BVB to jest juz nierealne on jest na poziomie top klubow a BVB - badzmy realistami - niczym sie nie rozni od Ajaxu, jedynie srodowisko jest inne bo w BL jest wicej pieniedzy niz w Holandii. Tanio kupic, wychowac, zajac miejsce premiowane LM, sprzedac, zarobic, powtorzyc cykl. A jak my sie potkniemy to moze jakis puchar niemiec wpadnie.
16.12.2021 10:08
BVB nie ma składu ani mentalu aby z nami powalczyć w lidze, Bayern jest sam w lidze i czasem ktoś mu po piętach depnie, ale zawsze uciekamy, jak BVB i Lipsk nie odkręca kurka z kasa, to będą zawsze widzieć nasza dupę i tyle... gdyby może Klopp jakimś cudem wrócił do Dortmundu i dostał troszkę hajsu, to myślę, że wtedy by mogli coś powalczyć... Lipsk po odejściu Nagelsmanna też rozbity, nie potrafią się zebrać... Sabitzer rozegrał słaby mecz, ale nie grał na swojej pozycji, dwa głupie błędy i dupa, gość potrafi grać, ale musi przejść jakiś okres przygotowawczy, w Lipsku i reprze grał dobrze, ale musi grać wyżej , nie ma co go skreślać :)
16.12.2021 06:07
Oglądałem wczoraj BVB - Ci to dopiero mają problemy. W drugiej polowie zanim zdobyli bramkę na 2-0 to Fürth gralo piłka, a BVB wybijala na oslep.
Zbyt często zdarzają im się takie mecze w tym sezonie. Choć z drzyna co ma 4 punkty po 16 meczach to kompromitacja taka gra.
16.12.2021 05:50
@DonJupp4ever jak dla mnie trzeba dawać wiecej minut Roce a nie Tolisso czy Sarrowi . Gość praktycznie nie grał przez cały rok , wchodzi z marszu do składu i daje rade . Nie jest zawodnikiem pokroju Kimmicha , ale na takie mecze jest jak znalazł . Ściagamy Sabitzera , który w Lipsku grał bardzo dobrze , podkreślam GRAŁ i co pokazuje w tych meczach co zagrał ? NIC!!!! Więc jak chcesz oceniać zawodnika , czy ma talent czy nie ma , skoro nie otrzymuje szans ? Nie oszukujmy się , jak wróci Kimmich z Leonem to ciezko będzie łapać występy i to nie tylko Roce ale reszcie naszych środkowych pomocników z Sabitzerem na czele . Dobrym pomysłem byłoby wypożyczenie i przekonanie sie czy sobie radzi lub dawanie wiecej minut, bo tych minut i praktyki meczowej właśnie brakuje żeby się rozwijać
16.12.2021 03:14
@DonJupp4ever jak ktoś nie rozróżnia pewnych rzeczy jak wartość marketingowa i wartość sportowa, hejtuje bez powodu bo kogoś nie lubi to tak, lepiej się nie odzywać ;)

A to co napisałem to są rzeczy które po raz pierwszy nie pojawiły się ode mnie tylko od innych, ale się z nimi zgadzam. Kogo byś chciał na rezerwę? Kroosa, Brozovicia i De Bruyne na raz? Niby jesteś kibicem Bayernu a sam nie zdajesz sobie sprawy że to niemożliwe. Już przyszedł Sabitzer za niską cenę i gra poniżej poziomu a krytykowanie Rocy który nie zawalił ani jednego spotkania to absurd. Owszem, wyróżniać się nie wyróżnial przez małą ilość szans ale jak grał to poziomu na pewno nie zaniżał. ale jak ktoś ma klapki na oczach to tego nie zobaczy.
15.12.2021 22:51
nie wierze w jego talent, raczej większych szans od trenera JN dostawać nie będzie, bo tak fatalna sytuacja kadrowa ze środkowymi pomocnikami się nie przydarzy - oby, to taki sam talent jak nasz Błona z Marsylii, oby Bayern się głupio nie pozbył Coco w przerwie bo Sabi też nie przekonuje
15.12.2021 22:44
@DonJupp4ever , w tych koncówkach i szansach które dostał Roca, nie grał zle i trzymał poziom, ja nie mówie ze jest super ekstra, ale jako odciazenie w takich słabszych meczach jest spoko, nie popełniał jakiś błedów, był pod gra i nie bał sie piłki... myśle, że jak bedzie dalej cieżko pracował, to bedziemy mieć z niego pożytku troche, nawet gdyby został sprzedany on, Cusinance i Tolisso, to bardziej się boje, że Hasan spowadzi jakiegoś gorszego grajka albo wcale... taki Brozovic z Interu na rotacje byłby naprawde okej, ale wiemy jak, to w Bayernie wyglada :), wiec niech Nagelsmann wyciska z nich dalej ile sie da
15.12.2021 22:32
Na tle Stuttgartu to i Peszek wyglądałby dobrze na boku, pojęcie o piłce też ma.
15.12.2021 21:47
Dawka przypominająca podziałała, teraz ide do buka zagrać Śląsk, bo też ostatnio była rozmowa:P
15.12.2021 21:45
Hahahaha Legia dostała oklep od kiboli, reszta się wystraszyła, zmienili trenera i 4:0 wygrywają:D
15.12.2021 20:38
@hoven tobie się nie nudzi powtarzanie tego samego?Co twoje postulaty dadzą. Nic się w Bayernie nie zmieni.
15.12.2021 20:35
@AdiFantasti ale Roca nie jest zadna solidna opcja, ranyboskie zagral 1 przyzwoity mecz poltora roku po transferze. To jak po nastepnym poltora roku zagra jeszcze nawet 5 to powiemy ze wartosciowy zmiennik? musimy miec kogos kto zagra 20 dobrych meczow (licze ze Sabitzer taki bedzie). Ale ok nie pastwmy sie nad hiszpanem bo nie o to chodzi, beda duzo wieksze wyzwania zaraz zwiazane z kadra

#hasanout

#edwardsin
15.12.2021 20:32
Genau, tutaj nie chodzi o to że po jednym solidnym występie ktoś robi z Roci "geniusza", "kozaka" środka pola i że ma grać od razu kosztem Kimmicha czy Leona jeśli ci będą zdrowi. Tutaj chodzi o to by mieć solidnego gracza na którego nie będziemy bali się postawić i będzie opcją do rotacji. Jak dostał szansę to niech go Julian "pociągnie" i niech gra pod nieobecność tych z pierwszego składu ... jasne wczoraj dobry występ a "jutro" może mieć słaby występ, taka piłka ale może warto "zaryzykować" i "zbudować" zawodnika, już raczej niczym nie ryzykujemy a możemy tylko zyskać opcję do rotacji.

I tak jak twierdziłem że Rode to była "lepsza" opcja od Rudego, tak twierdziłem że gdyby Pep "pociągnął" Gaudino czy Hojbjerga dalej a nie sadzał ich czy nawet Rodego po dobrym meczu na ławie być może byliby jakąś opcją na dłużej w Bayernie, no ale potoczyło się jak się potoczyło.

Edytowano : 2021-12-15 20:34:36

Po Roce widać że pojęcie o graniu ma, już samym poruszaniem się i zachowaniem, bo np jak się patrzy na Sarra to widać że chłop jest z innej bajki i widać po jego poruszaniu się po boisku że chyba nie do końca ma jakieś pojęcie o grze na takim poziomie.
15.12.2021 20:16
Na ławce mogą być również Sabitzer/Goretzka, Suele czy Coman/Gnabry. Zawodnicy, którzy mieliby plac w zdecydowanej większości europejskiego topu.

Edytowano : 2021-12-15 20:18:23

Nikt tutaj z Roci nie robi geniusza, ale zauważa oczywisty fakt - Hiszpan zagrał wczoraj całkiem dobre zawody i w tym zawodniku jest potencjał. Czy potencjał na to, zeby odgrywać czołowe role w tym klubie? Wątpliwe. Nie zmienia to faktu, że to wciaz może być sensowne uzupełnienie składu. Uzupełnie mało kosztowne.
15.12.2021 19:48
Dlatego mówię ze widziałem już zachwyty nad marnymi graniami którzy wchodzili na boisko i tez dawali jedno czy dwa fajna podania. I dieroten wrzało ze czemu nie grają więcej. Ano nie grali z tego samego powodu dla którego nie zrobili karier.

Ile razy to trzeba powtarzać? Roca był uznawany za talent w Hiszpanii…. 6 lat temu. Przed Bayernem jego dwa sezony w Espanyolu były po prostu bardzo slabe. I my żeśmy takiego grajka co się nie wyróżniał w spadkowicza kupili za 9+7 jednocześnie oszukując (bo w mediach mówiono wprost) młodzież. Bo przecież Fein i był Stiller (który mówił o tym transferze wprost)

Serio oczekujecie ze gość który wyglada przeciętnie (od lat) w spadkowiczu po przejściu do Bayernu nagle zacznie grać na miarę Rej drużyny? Już tu rok trenuje - można mu zaufać na tyle ze z jakimś cienkim przeciwnikiem nie przyczyni się do do gola.

Jak to się ma co ławki na której kiedyś był Javi, Vidal czy Thiago?
15.12.2021 18:31
@Prezes42 dokładnie, jeszcze większą kompromitacją jest porównywanie Hiszpana do Goretzki
15.12.2021 18:11
Jeden dobry mecz to nawet Lell, Ottl czy Pranjic potrafili zagrać. Nie oszukujmy się Roca na dłuższą metę to jest piłkarz na poziom Herthy czy innego Sassuolo, ale nie na Bayern.

Edytowano : 2021-12-15 18:11:52

kwestionowanie umiejętności Flicka to już w ogóle kompromitacja...
15.12.2021 17:52
Ok masz rację ale jeśli kolejny trener robi to samo czyli nie wystawia Roce bo widzi go na codzień na treningach że jest zwyczajnie słabszy od Jo, Leo, Coco, Sabi czy nawet Nianzou to jednak jest coś na rzeczy...
Dobra już nie piszę o Hiszpańskim zawodniku bo już zostałem osądzony i obrzucony błotem przez kibiców Bayernu na stronie dieroten.
15.12.2021 17:50
Po pierwszej połowie mało kto spodziewał się takie wyniku. Ale po raz kolejny pokazaliśmy charakter. Teraz zlejmy jeszcze Wolfsburg i koniec roku:)
15.12.2021 17:09
Flick jak każdy trener ma/miał "swoich" piłkarzy którzy są w formie czy nie zawsze będą grać (u Juppa takim piłkarzem był Kroos, przyszła kontuzja, wszedł Arjen i wiemy jak to się skończyło) ... Flick miał swój trzon drużyny od którego zaczynał jedenastkę (Manu, Alaba, Kimmich, Muller, Pan RL) a resztę zawodników dokooptowywał. Tak samo są zawodnicy na których trenerzy nie widzą mimo że aż tacy źli nie są, a przychodzi inny trener lub odchodzą do innych klubów gdzie spisują się całkiem solidnie.
15.12.2021 16:10
@bayern1987dwa już zapomniałeś co Flick zrobił z Bayernu? To była istna maszyna, narazie Bayern Julka nie jest aż tak mocny. A teraz przechodząc do piłkarzy porównujesz Roce z reprezentantem Niemiec czyli Leonem to może matematycznie spójrz na statystki i sobie w ciszy porównaj...W sumie szybko to zrobisz.
Zejdź na ziemię ok?
15.12.2021 15:56
@DonJupp4ever , a co Flick był taki genialny ? nie potrafił nic z Sane wyciągnąć, Lucas siedział na ławie, gdzie Alaba sądził babol za babolem, jak przyszedł normalny sezon, to zdobył tylko ligę, w obronie nic nie poprawił, sądzili nam te bramki jak chcieli... Roca akurat wolno wracał do obrony, ale nie bał się podejść do piłki, biegał wzdłuż, wystawiał się i fajnie rozrzucał te długie podania, gość ma smykałkę do krótkich i długich podań, w jakim meczu choć raz Goretzka tyle podań wymienił ? jakoś Roca i Tolisso nie musieli mieć obok siebie Kimmicha, aby cokolwiek zrobić, Leon dostał szansę pod nieobecność Kimmicha, aby pokazać jaki lider z niego jest i nie pokazał kompletnie nic, sam Nagelsmann powiedział chyba na konfie, że nawet gdyby był zdrowy na Barce, to i tak nie był uwzględniany w składzie... już jak Musiała gra w środku, to więcej z tego pożytku jest, gdzie to nie jego pozycja, Ballack będzie grał, bo ma parasol ochronny i tyle go ratuje, gdyby sprowadzili naprawdę przecinaka z prawdziwego zdarzenia, jakiegoś murzynka, to by Leon nawet nie wstał z lawy.
15.12.2021 15:08
A ja czekam na dwa momenty, które mam nadzieje w końcu się spełnią.
Hoeness przestanie maczać paluchy przy transferach, i pociągać z drugiego rzędu za sznurki a drugi ze w koncu ktoś przejrzy na oczy i wywali na zbity pysk mistrza Hassana i jego super świtę.
15.12.2021 14:47
@Zerafaelo mam inne zdanie. Dlaczego konkretnie wyleciał to nie wiadomo i nie równa się z tym, że w klubie nie poznali się na jego talencie.
15.12.2021 14:44
@Zerafaelo zgnile jablka powoduja ze inne tez gnija, wiec tu jak najbardziej sluszna decyzja trenerow. To ze sie nawrocil to good for him. Moze gdzies zawiodla praca z pilakrzem ale jesli juz bylo zle to decyzja klubu sluszna
15.12.2021 14:38
@tapczan Adeymi to swoją drogą też wtopa może nie scoutingu niewiem, wywalili go bo był podobno nie spokojny wtedy scout powinien też go bronić i przekonać trenera/dyrektora sportowego, Oli Kahna też wyrzucą też jest niespokojny czasem w sumie?
15.12.2021 14:18
@tapczan nie, dyskusja jest o transferach ogolnie, ani nie zaczalem od wonderkidow ani jej do tego nie sprowadzam, jesli juz to przeciwnie podkreslam caly czas ze niedlugo trzeba bedzie zastapic rdzen: Neuera/Mullera/Lewego (ktory wraz z Kimmichem i Flickiem dal nam 6 picharow)

I kompletnie nie ufam ze "Trojka Drombo" na ktorej spoczywa cala odpowiedzialnosc, czyli: Hasan, Neppe i Schwegler daja szanse na zrobienie tego dobrze i z odpowiednia skutecznoscia. I nie jest to zlozeczenie (bo trzymam kciuki zeby trafiali samych Daviesow) tylko:

1. Ich skutecznosc do tej pory nie pozwala miec takiej nadziei
2. Ich styl dzialania pozostawia wiele do zyczenia (juz nie chodzi o kogo ale o 'jak')
3. Nie znam zadnej firmy ktorej na dobre wyszlo zatrudnienie kogos bez kwalifikacji na strategiczne stanowisko - wrecz przeciwnie, jest wiele przykladow gdzie konczylo sie to zle (Milan, Barcelona a nawet Real gdzie Mihajlovicowi wcale nie szlo az tak zle)

Nie moge tez pojac jak taki klub jak Bayern nie probuje pozyskac najlepszego czlowieka na rynku - czyli Edwardsa, wiedzac ze jest wolny

Edytowano : 2021-12-15 14:27:57

i chociaz nie widze co pisza @misza i @edmund to widze ze komentuja i mam 100% pewnosci ze nie ma tam slowa o tym ze chcieliby aby za transfery w Bayernie wzial sie w koncu ktos KOMPETENTNY tylko jest podwazanie mojego kibicowania klubowi. Tylko pytanie kto jest bardziej kibiciem? ten komu zalezy na dobru klubu i wysokiej jakosci rekrutacji? czy ten kto broni bosniaka bez kompetencji wstawionego na stolek?

odpowiedz zostawiam kazdemu z osobna ;)
15.12.2021 14:10
Ale Ty nadal chcesz przekonać, że wystraczylo pojechać do drugoligowego Burmingham i zapakować mlokosa do samolotu i po temacie? No że tez United nie wpadło na ten pomysł. A mieli jeszcze krócej - wystarczyła limuzyna.

Edytowano : 2021-12-15 14:13:34

Dokładnie @tapczan. Te ciagle szukanie pretekstów, aby doczepić się do wszystkiego i absolutne wychwalanie pod niebiosa reszty, która tez ma swoje niemałe wpadki. Tylko, że o nich się akurat zapomina, bo by nie pasowało do tezy :)
15.12.2021 14:09
@hoven nie kpiłem tylko nie rozumiem tej wiecznej narracji gdzie trawa u sąsiadów jest bardziej zielona. I dyskusja nie dotyczy wypożyczeń czy transferów Sarra/Tolisso tylko skautingu wonderkidow, gdzie u nas jest tak samo jak u sąsiadów albo lepiej.
Transfer Sancho, Haalanda, Bellinghama czy Adeyemi to jest super praca skautów bvb ? Sprowadzenie piłkarzy, o których wszyscy wiedzą ?
15.12.2021 14:04
@tapczan To po co przyszli Kimmich i Alaba do Bayernu, po co klub płaci na scouting? Wkraczasz na złą drogę. Akurat Jude przyszedł do Niemiec jak odszedł Alcantara rozumiał bym Twój tok myślenia jakby Thiago został u nas.

Edytowano : 2021-12-15 14:08:11

@hoven Jak jest jak mówisz to ten Neppe jest tak samo do WYJ...... jak Sarr i tyle w temacie.
15.12.2021 13:50
@Zerafaelo a kto by uwierzyl Neppe? jak gosc jest zoltodziobem. Niby utalentowanym ale nadal...

A tak jak mowisz bylo; w przypadku Reschke i Karla w sprawie Kimmicha. Karl oponowal bo 10mln za nieznanego gracza z doswiadczeniem na poziomie 2 bundesligi to byly duze pieniadze, ale Reschke sie uparl. Guardiola sie o Jo tez ponoc niesamowicie dobrze wyrazal.

Musisz miec cos czym podpierasz te rekomendacje. Taki Neppe nie ma wielu argumentow. Hasan mimo wszystko ma stanowisko i wsparcie Uliego.

@tapczan zgoda, na pewno wielu znamy i wielu przegramy. Ale tez (z czego kpiles nizej) kadra nie sklada sie z samych wonderkidow. Jak zas uzupelniano kadre? wypozyczeniami za 100mln (STO MILIONOW!!!) oraz Sarrem i Roca.

Nie lubie wypominac transferow mlodych ale kurde ten Cuisance... chlopak jest z Bundesligi, problemy sprawial juz wczesniej - takie 'oczywiste' wtopy z Bundesligi nie powinny sie zdarzac.

Edytowano : 2021-12-15 13:53:05

a Tolisso to tez niezla wtopa bo przeciez przychodzil na pozycje 6 (po Xabim) o ktora bardzo prosil Carlo. No i poszly przeciez niemale pieniadze. Lucas dopiero cos gra (regularnie ale tez nie zawsze) dopiero w swoim 3 sezonie.

Wiec ile tych sukcesow jest w erze Hasana? I jak spokojnie patrzec w przyszlosc? zaraz sie okaze (tfu tfu) ze jednak wyciagnelismy gorszego obronce z Liverpoolu...

Edytowano : 2021-12-15 13:53:48

*z Lipska (a od Liverpoolu)
15.12.2021 13:48
Bellingham tak jak Haaland poszli do BVB nie dlatego że tam mają super scouting tylko dlatego że jest to drużyna grającą w LM, posiadająca wyrobioną markę w której dostali z miejsca szansę gry w pierwszej 11.
Chiesa to nie był żaden anonimowy piłkarz gdy przechodził do Juve a i jego koszt wcale taki mały nie jest.

Każdy ma sukcesy i ma porażki normalna sprawa. U nas wcale nie jest gorzej niż u innych.
15.12.2021 13:46
bvb nadal będzie ogrywało dla topowych klubów kolejnych Haalandow, Sancho, Bellinghama czy Adeyemi, bo taki jest ich profil. Taki Bellingham przyszedłby do nas i co ? Grał w U19 czy RL ? Przychodzą z gwarancją składu oraz klauzulami za ile i po jakim czasie odejdą. Bayern to inna liga i tyle. Takie klubu jak Bayern czy Real to nigdy nie będą dobre kierunki dla młodych.
15.12.2021 13:43
Bo to nie sklep gdzie bierzesz towar i wychodzisz ze sklepu. Sami zawodnicy, szczególnie o takiej reputacji wonderkidow, doskonale zdaje sobie sprawę, że czas działa na ich korzyść.
15.12.2021 13:37
@ZielonyPomidor Ale znów powtarzam, czemu scout Bayernu nie powiedział wcześniej: Hasan bierz Bellinghama jak nie to idę do Uliego, a jak nie Uli to jak nie bierzecie Bellinghama to odchodzę, jak będzie się bał to powiesz że i tak jest u nas dziura w pomocy Alcantara odchodził w tym samym momencie. A zamiast tego co scout zajął się Couisancem, z cztery razy słabszym od Juda a kosztującym tylko dwa razy więcej , czy Feinem, Dantasem?
Naprawdę jak nie znamy się na scoutnigu to kupujmy tych co inni wielcy chcą, a klub nie chce sprzedać, dwa nie kupujmy młodzieżowca którego nawet nie wzięli do pierwszego składu na próbę, a tak było z Dantasem @Adifantasti pisał o tym.
15.12.2021 13:31
Może sobie pozwolić Kun, na wyspach dobrze płacili. Eriksen głupi jest, że tam na coś liczy w zawodowym sporcie.
15.12.2021 13:29
W przypadku transferu Davies'a i tak zostało nałożone mnóstwo czynników. Został sprowadzony jako zawodnik stricte ofensywny, a tylko kontuzje Naszych wówczas podstawowych obrońców i - wynikające z tego braki w składzie - wymusiły niejako przesunięcie Alphonso na pozycję LO (albo wręcz wdrożenie do pierwszego składu). Raczej nie rozpatrywałbym tego wyłącznie w kategoriach "sukcesu transferowego", ale bardziej "konieczności". A że wyszło świetnie, to już inna bajka. I teraz możemy się tylko cieszyć - mamy jednego z najlepszych LO w Europie - niesamowicie przyszłościowego.
15.12.2021 13:28
Odbiegając od Bayernu, i talentów. To właśnie Kun Aguero zakończył karierę, zdrowie nie pozwoliło na więcej
15.12.2021 13:26
My trafiliśmy z Daviesem czy Musiala, 8arca z Pedrim, a Juve z Chiesa i tak to po prostu wychodzi. Pamiętajmy, ze Bayern to jest ścisły top i przebicie się do pierwszego składu z dołu jest jak trafienie 6 w totka. Tutaj nie ma czasu na ogrywanie i dawania czasu. Chyba, że przychodzi kryzys sportowy czy finansowy, ale obyśmy jak najdłużej nie musieli ratować się w ten sposób.
15.12.2021 13:18
@ZielonyPomidor tak jak mowisz - dlatego tez w wywiadach z Phonzim tak mocno podkreslane jest ze "nikt nie chcial Kanadyjczyka" (w dodatku z MLS). My trafilismy - super, brawo, udalo sie - nie mam problemu zeby to napisac: zapewne tylko dzieki Hasanowi bo to on naciskal. Ale nie mozna miec 1 sukcesu raz na jakis czas, my ich mamy za malo.

Edwards do nas! Hasan niech ma sobie jakas prestizowa ale mniej odpowiedzialna fuche skoro jest nieusuwalny
15.12.2021 13:17
Bellinghama od długiego czasu obserwowali tez United. Chłopak doskonale wiedział co robi - chciał klubu, w którym będzie regularnie grać.

@Zerafaelo nie wiem szczerze o czym mówisz. Ja się odniosłem do wcześniejszego fragmentu, w którym twierdziłeś, że trzeba znajdować perełki przed innymi. W obecnych czasach jednak jest to bardzo, bardzo rzadkie. Najczęściej jest tak jak w przypadku Daviesa, o którym się tutaj wspomina. Tacy są na radarze wielu klubów.
15.12.2021 13:10
Z Davisem był jeszcze taki myk, że chciała go mocno barcelona, jeszcze za czasów rozrzucania kasy i Bartomeu, ale pierwsze pytanie było takie, jakiej narodowości jest Davis, jak się okazało że to Kanadyjczyk to podziękował..i jak to @hoven pisze poszło o kase, Bayern dał więcej to i mamy Davisa..a z Bellingham jak było? Chłopak praktycznie już był w borussi a rekin się obudził i dawał większą kasę w ostatniej chwili, no sorry gdzie tu rozum?
15.12.2021 13:10
@misza Mi nie chodzi o notesy i wstępne analizy mocnych słabych stron. Porządny scout to taki który widzi więcej od innych potrafi się poznać na charakterze, technice, wydolności i potrafi później przekonać dyrektora sportowego do wydania kasy na wybranego piłkarza.
15.12.2021 12:57
Davies to przyklad ryzyka (ktore trzeba podejmowac) ale zaznaczmy ze byl to pilkarz w notesach kazdego w europie - byl tylko po prostu bardzo drogi jak na pilkarza z MLS i wiele klubow z niego zrezygnowalo. Everton chcial go sezon wczesniej ale nie chcieli wydac 7mln, my dalismy 15. Byl fjany wywiad ze scoutem Manchesteru ktory wyslal "1000" raportow zeby koniecznie kupic Daviesa - znowu przeszkoda byla cena. Phonzie jest bodajze 3 czy 4 najdrozej sprzedanym pilkarzem - wydalismy po prostu na niego (jak na lige i doswiadczenie) bardzo duzo.

Again; trzeba podejmowac takie ryzyka ale scouting ma wylapywac Pedrich z Las Palmas czy Chiesy w Fiorentinach a nie gdy analogicznie sa juz w Barcelonie/Juve. Oczywiscie ze jak Dembele wielu pilkarzy tez przegramy bo taki pilkarz woli isc do slabszego klubu, ale juz np Desta (moze i dobrze) i prawdopodobnie Bellinghama przegralsmy po Hasan zaspal (za Desta rzucil na koniec tyle ile chcial Ajax, zas Judeowi oferowal wiecej niz dawalo BVB ale pilkarz byl juz doslownie przed podpisem).

Sorry ale nikt mi nie powie ze czlowiek ktory nigdy wczesniej tego nie robil, wraz z czlowiekiem ktory robi to krotko i jeszcze jednym ktory rok temu skonczyl kariere pilkarze beda nagle wylapywac talenty lepiej niz Luis Campos czy Michael Edwards. Narazie statystyka tego co sie udalo i co sie nie udalo wyglada zle a za chwile odejdzie rdzen druzyny Neuer/Muller/Lewy. Juz pomijam ze mamy ogromne problemy z przedluzaniem kontraktow a to tez nie wzielo sie z nikad bo rekinom (agentom) nagle nie wyrosly zeby tylko poczuly krew i slabosc Hasana.

Cala sytuacja z Hasanem i jego swita (Neppe, Schwegler (blednie ostatnio pisalem Gerlinger)) przypomina jedynie to co sie dzieje w spolkach skarbu panstwa, a nie powazna firme i zatrudnianie na kluczowe dla 1 druzyny stanowiska....

Edytowano : 2021-12-15 13:01:26

@tapczan ale po co takie ad absurdum? nikt nie mowi ze ktokolwiek ma 100% skutecznosci, ale mozna byc lepszym czy gorszym. Barcelona dzis lezy bo na stanowiska dyrektorow sportowych zatrudniala bylych pilkarzy i tam tez od czasu do czasu wpadl ktos fajny - ale sumarycznie; kwoty transferow, wybor pilkarzy, problemy z kontraktami i przeplacanie - ich to rozlozylo.

Czy my nie mamy dzis podobnych problemow? Co bedzie jak podobnie jak w Barcelonie trzon i kluczowi pilkarze sie zestarzeja/odejda? U nas na szczescie nie ma Bartomeu ktory nie mial zadnych hamulcow tylko byl Karl i jest Kahn (ktory wydaje sie racjonalny)
15.12.2021 12:43
@misza
Szkoda czasu. Zaraz znowu będzie że o Daviesie i Musiali wiedział cały świat i tylko ślepy traf chciał że trafili do nas a już napewno nie było to wynikiem dobrej pracy kogoś z Bayernu. Co to to nie.
Tutaj jest jakaś dziwna mania wśród części użytkowników umniejszania wszystkiego co związane z Bayernem i gloryfikacja wszystkich innych. Bo jak inaczej odebrać to jak @hoven pisze że w Realu nie jest potrzebny fachowiec bo wszystko działa super ale i tak chcą poprawić i biorą Edwardsa. W takim razie ja się spytam co z transferem Jovica za 60 mln? (super no nie). Kolejny to Diaz koszt ponad 20 mln, spora pensja (taki Realowy Sarr tylko że droższy) (gość też siedzi i ani myśli odchodzić nawet jak jest jakaś oferta za niego). No ale u nich jest super za to po nas ten użytkownik jeździ cały czas jak to jest źle.

Edytowano : 2021-12-15 12:49:05

PS. Pytanie do @hoven
Jaki nieodkryty wcześniej supertalent wytransferował do LFC geniusz Edwards?
15.12.2021 12:43
@Zerafaelo czekaj. Ty naprawdę myślisz, że w dzisiejszych czasach jesteś w stanie wyłowić talent, którego żaden inny scout nie ma w swoim notesie? Niemal wszystkie wonderkidy były i są na listach wielu klubów. To normalne. W takiej Anglii to potrafią zmieniać nawet kilkukrotnie akademie.
15.12.2021 12:40
@misza Daviesa chciał Manchester Utd był już przez nich rozpoznany, Musiale też już Chealsy wylukało. Chodzi o to żeby odkrywać i być przed scoutem z Londynu czy Manchesteru.
15.12.2021 12:39
@ZielonyPomidor ja tez bym wolał, żeby Bayern produkował co roku 15 zawodników z akademii, ale mówimy o realu, a nie football managerze.

W praktyce, jeśli w topowym(podkreślam - topowym) klubie raz na 2 lata ktoś przedrze się na stałe z drugiej do pierwszej drużyny to jest już sukces.
15.12.2021 12:35
No tak, bo taki Liverpool czy Real to praktycznie w składach mają samych turbo graczy z tego skautingu dzieciaków.
Pokaż więcej