DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Arkady142 Strona 25

hahaha co za akcja :D

Tolisso nie pchaj się więcej. To Muller powinien dublować Lewego a nie Ty.

No to może hat trick :D

Edytowano : 2021-01-03 19:42:42

@hoven - ja bym wystawił 3.5 bo może w jakiejś akcji do Alaby śmiał nie podać...? :D

03.01.2021 19:41

Robert normę z Mainz wyrobił bramka jest jak zresztą dotychczas. Mógłby przełamać i strzelić przynajmniej jeszcze jedną ;)

03.01.2021 19:39

Na flashu pokazuje że to gol samobójczy

03.01.2021 19:24

@tapczan akurat dopiero od tego momentu oglądam drugą połowę.

Z tego co widzę największą robotę robią Kimmich Lewy i teraz Sane. Zrobił coś Leon?

03.01.2021 19:17

@Matilegolas Kimmich gra na PO.

Ja nie rozumiem tych zmian. Środek Tolisso/Goretzka? Nonsens...

03.01.2021 19:07

@KingWizard - kubeł zimnej wody zawsze się przyda. Ale z drugiej strony... włodarze mogą powiedzieć "to był ciężki sezon to nie nasza wina a natłoku spotkań".

@tapczan - a jeżeli Goretzka wejdzie i nie odmieni naszej gry? To Ty wtedy posypiesz głowę popiołem?

03.01.2021 18:58

Spokojnie, jeszcze jest druga połowa, a nawet jak stracimy punkty to nic się nie stanie. Nawet jeżeli to jest... Mainz...

Nawiasem Tolisso chyba dzisiaj robi za Lewandowskiego. Co on ciągle robi w polu karnym rywala,

Kimmich kilka strat no ale on się dociera. Sam jestem zdania aby wprowadzić Leona i porównać jak to będzie wyglądało z nim.

03.01.2021 18:53

@Marienplatz hehe mowisz i masz, szybciej jest :D

03.01.2021 18:23

@MateuszFCB równi i równiejsi ;)

Mimo wszystko coraz lepiej to wygląda. Pachnie golem

03.01.2021 18:18

Ale pech...

03.01.2021 18:09

@Daro - ale to nie na miejscu. Faktem jest że skoki w takich krajach jak Polska czy Austria to narodowe dyscypliny. Obie nacje mają zawodników którzy odnoszą sukcesy.

A co do meczu.

PS. Stoch nie da rady. Gala Mistrzów sportu jest za kilka dni. Stoch nie ma osiągnięć pozwalających na konkurencję, typu zwycięstwo w generalce a zresztą, Kurek go pokonał za rok 2018, a w tymże roku Kamil odebrał Kryształową kulę.

@DonJupp4ever - cóż... może i chore ale nadal mam zdrowsze od Ciebie czyli najgorzej nie jest ;))
I proszę, nie wywołuj mnie już bo z ułomnymi dzbanami staram się nie wdawać w "dyskusję".

Edytowano : 2021-01-03 17:23:03

Co do meczu zwycięstwo może być wysokie i pewnie ze straconą bramką jak tradycja mówi ;)

03.01.2021 17:22

@WayeThe - akurat tutaj z @GuteSpiele się zgodzę. Na ten moment Schlieri jest w TOP 3. Dlatego mówiłem co Stoch musi zrobić aby stanąć zająć jego miejsce.

@GuteSpiele już tak nie gloryfikuj swojego rodaka bo z Austrii i Twój ulubieniec. Matti Nykanen, 11 razy brał udział w Pucharze świata. Aż w 8/11 sezonów, był klasyfikowany w pierwszej 10. Z czego 4 razy wygrywał i raz było srebro. Widzisz różnicę? Po pierwsze, 10-11 sezonów to jest naprawdę dobry okres. Po drugie, 3/4 tego okresu to czołówka i zwycięstwa. Schlieri po fantastycznym okresie tak zjechał że łapie się w "trzydziestkach" czy nawet "czterdziestkach" może. A brutalna prawda (dla Ciebie) jest taka że Stoch pomimo wieku, od dobrych lat trzyma się w okolicach tej czołówki. Jest najstarszym zdobywcą kryształowej kuli a mało kto mówił że po 30 nadal mozna wygrywać sezony.

Co jest ważniejsze... Klasyfikacja Generalna czy złoty krążek olimpijski? To jest naprawdę trudne pytanie. Z jednej strony coroczny cykl, który wybiera najlepszego zawodnika danego sezonu, poziom przypadkowości jest zminimalizowany. A z drugiej bardzo prestiżowy turniej, odbywający się co 4 lata. O ile wyjątkiem jest piłka nożna, bo od dobrych 90 lat to mistrzostwo świata jest najważniejszym trofeum piłkarskim (Sam Matthaus mówił, że nie żałuje tego iż nie ma Ligi Mistrzów bo jest mistrzem świata z 1990 roku) tak złoto olimpijskie jest traktowane z obojętością.

Ja bym powiedział, że nieznacznie wyżej jest Klasyfikacja Generalna Pucharu Świata. NIEZNACZNIE, bo jednak medal IO to medal IO. Na niekorzyść medalu IO przemawia to, że potrafią go wygrać zawodnicy... których nigdy nie uznalibysmy za tuzy skoków. Ale jeśli wygra go skoczek który świetnie sobie radzi też biorąc pod uwagę całe sezony... to naprawdę wyśmienite combo.

I sory ale o ile @GuteSpiele będzie starał się zaprzeczać, tak Gregor wcale nie jest taki nienaruszalny. Nabił zwycięstw w krótkim czasie ale od 5-6 lat nic nie znaczy w skokach. Nic a nic. Jeżeli chodzi o Austrię i Kraft pociągnie to Kraft może go prześcignąć.

03.01.2021 17:04

@GuteSpiele żebyś się nie zdziwił... ;)

03.01.2021 16:35

@WayeThe dlatego chodzi o to że Kamil musi przynajmniej się zbliżyć do tych rekordów! nie łudzę się że przeskoczy Małysza i Nykanena w ilości złotych medali PŚ, co najwyżej wyrówna, nie jest młodzieniaszkiem. Ale nawet to jest trudnym osiągnięciem. Według mnie, jeszcze chociaż raz powinien generalkę wygrać. Bardziej realny wydaje się rekord Ahonena (108 miejsc na podium przy 74 Kamila łącznie z dzisiejszym czy dogonienie Gregora, zakładając że ten drugi nic więcej już nie osiągnie (37 zwycięstw przy 53 Gregora).

@Panczo - hahaha Tajner to karierowicz który zrobił sobie "karierę" bazując tylko na sukcesie Adama. Ale zobacz jak do tej pory jest postrzegany, jako ten Pan z Wąsem który puszczał Małysza do skoku :D

Edytowano : 2021-01-03 16:32:01

Taki Nikoś Dyzma ;)

03.01.2021 16:31

@Panczo Ja akurat skoki może nie tyle oglądałem (byłem za młody) ale kojarzę mniej więcej od czasów małej dominacji Martina Schmita. Później Małysz i... to prawda. Wtedy chyba każdy oglądał. Zawsze i wszędzie. Teraz też ale to nie to samo. Sam po sobie myślę że o ile obejrzę (nie jestem zatwardziałym fanem, tylko dla rozrywki więc mój stosunek to nawet lubię i szanuję) teraz, to jeżeli przyjdzie "susza" na tym polu to pewnie przestanę, chyba że przypadkowo gdzieś znajdę. A niestety, trzon naszej kadry starzeje się nieubłaganie. Stoch i Żyła po 30, Kubacki okolice 30, Kot przepadł i też niewiele młodszy.
A można powiedzieć że może i sezonowa, ale od czasów Adama, skoki stały się narodową dyscypliną obok piłki nożnej czy siatkówki.

Swoją drogą szkoda że Małysz wepchał się do związku. Tam się zbyt dobrze nie dzieje a on sam jest jego twarzą.

Edytowano : 2021-01-03 16:20:43

Myślę, że na ocenianie Stocha przyjdzie czas po tym jak zakończy karierę. Na razie na pewno jest w cieniu Nykanena. Z Małysza wychodzi. A jest jeszcze Gregor Schlierenzauer, który natłukł tych zwycięstw w dość młodym wieku. Tylko że od 5-6 lat próżno go szukać w pierwszej 10 klasyfikacji generalnej. Sporo osiągnął w dość krótkim czasie, ale on nadal skacze i od kilku lat nic nie znaczy. Jeżeli Stoch pociągnie jeszcze czołówkę przez parę lat, to myślę że pod względem osiągnięć jak i formy przebije i Gregora.

03.01.2021 16:17

@Pir5 - o nie nie. Ten drugi akapit "ktoś tu próbuje zastąpić GuteSpiele" odnosi się do zupełnie kogoś innego, nie miałem na myśli akurat hovena, mój błąd że tego jakoś nie oddzieliłem wyraźniej ;) Nie bulwersuj się.

Stoch to jednak jest fenomen. W tym wieku niektórzy albo kończyli kariery, albo odcinali kupony a on wciąż potrafi wygrać. Brawo. Może jednak coś zrobi w tym sezonie w Klasyfikacji Generalnej tj. zdobędzie kulę?

03.01.2021 15:29

@hoven Kovać nie cenił Kovaca?

Ktoś tu chyba chce zastąpić GuteSpiele...

03.01.2021 15:12

@hoven - ale też nie można zaprzeczyć że ciągle iskrzyło na linii Kovać/Hummels. To było widać w trakcie tamtego sezonu. Wiem że po części byłeś jego zwolennikiem... albo nawet jeśli to za duże słowo to go broniłeś, no ale też Niko nie jest bez winy. Miał swoje "widzimisię" co ma w sumie chyba każdy trener na świecie. Do Hansiego nie można za bardzo się przyczepić bo widać że z każdym zawodnikiem starał się/stara się budować porozumienie które będzie jak najlepsze dla obu stron. Jestem skłonny nawet zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie Hansi, to i Javi by odszedł do klubu gdzie mógłby łapać minuty, a został dla Flicka który nie ma szerokiej kadry i żeby miał jakikolwiek wybór. Wydaje się że to nie jest typ Samiego Khediry, który usłyszał od Pirlo że nie bierze go pod uwagę w nowym sezonie a i tak został nie grając ani minuty (chyba nawet na ławce go nie ma) i tylko trzepie kasę z kontraktu. A Hiszpan został dla Flicka.

A ten gość za 80 baniek wcale nie musiał wygryźć któregokolwiek ze środkowych obrońców. W tamtym czasie już Alaba dawał niewiele na boku. A mówiło się jeszcze o próbach wdrożenia systemu z wahadłami a Lucas miał być tym lewym obrońcą w trzyosobowym bloku...

PS. Sam nie wiem o co kaman z tymi numerami... kto ma w ogóle wiedzieć na jakiej pozycji gra? Ja mogę powiedzieć że nr 3 uważam Lewego defensora bo z tym numerem grał Roberto Carlos, Ashley Cole, za nr 2 bo kojarzę z tym numerem Cafu, Belettiego, Sagnola a 4 i 5 za ŚO bo z tymi grali Beckenbauer, Hummels, Marquez, Puyol, Cannavaro itp. a ktoś może mi powiedzieć: Ja tak nie uważam! Dla mnie nr 6 to środkowy obrońca bo z takim grał Terry w reprezentacji Anglii :D

03.01.2021 00:32

@JazGod yyy... a czym się sugerowałeś/sugerujesz przypisując te numery?

03.01.2021 00:05

@JazGod - sory, ale żeby było przejrzyście dla wszystkich, nie możesz pisać normalnie tj. LŚO albo PŚO? Co to znaczy pozycja nr 4 w obronie? Jeżeli liczymy od lewej do prawej, oznacza ona prawego obrońcę? Czy może od prawej do lewej i wtedy w formacji z "czwórką" z tyłu oznacza lewego obrońcę? Owszem, nawet komentatorzy wspominają o typowej 6 która oznacza defensywnego pomocnika, 8 która oznacza środkowego pomocnika, 10 która oznacza rozgrywającego czy 9 która oznacza klasycznego środkowego napastnika, ale nikt nie używa takich pojęć, jakich Ty używasz.

Zresztą, np. w Barcelonie jak na środku grali Puyol z Marquezem, mieli numery 5 i 4, później Puyol i Pique, 5 i 3, w Bayernie było jeszcze inaczej, Lucio i Van Buyten to 3 i 5... w jaki sposób mamy to czytać? Myślę że nie tylko ja mam z tym problem, dlatego lepiej pisać LŚO bądź PŚO.

02.01.2021 23:54

@hoven - była konferencja prasowa gdzie Niko podkreślał że "sprowadziliśmy Lucasa za 80 mln EU" potem coś o rywalizacji.

Smutne jest tylko to, że jak to dotyczy Matsa (widać było ze nie jest trochę traktowany jak reszta, bardziej jak człowiek z BVB który przyszedł po puchary) to można po nim jechać. A co robił Muller czy jego żona ws. Niko chociażby? Jak już wszystkich to wszystkich a nie, Tomka rozgrzeszamy bo to gracz Bayernu. Tomek zawsze miał specjalne traktowanie w tym klubie a takiego czegoś być nie powinno. Jego winy zostały zapomniane a łatwiej jest krytykować kogoś, kogo już nie ma i gra w innych barwach. Zresztą to była też opinia postronnych kibiców, że miał napieńku z Kovacem i jemu to było na rękę. Przecież przed odejściem Hummelsa Uli się wypowiedział (tak mi się wydaje że to było przed) że po przyjacielsku radzi Jerome'owi, aby szukał sobie nowego klubu. Przyszła oferta z BVB ale nie za Boatenga tylko za Hummelsa i powiedzieli o tym Chorwatowi który od razu bez zastanowienia przyklasnął a Boateng już musiał zostać aby nie było "niedoboru" środkowych obrońców. A grał przecież gorzej niż Hummels. Defensywa też nie należała do zgranych w sezonie 18/19.

Przypomina mi się trochę Van Gaal i jego sprawa z Lucio. Brazylijczyk oczywiście, nie popisał się swoim zachowaniem że każdy musi walczyć o swoje. Ale Holender rozwalił nam defensywę. W sezonie 07/08, defensywa za kadencji "Generała" zaliczyła ówczesny rekord w najmniejszej liczbie straconych bramek w Bundeslidze. Później przyszedł Klinsmann... to wiadomo. A jak przybył Louis to jego podejście że "nikt nie ma pewniaka w składzie" może i było słuszne, ale wiemy jaki LvG ma charakter i pewnie miło nie było. A po zakończeniu sezonu, mimo że zakończonego pomyślnie, to finał LM pokazał co znaczą jego "walczący" obrońcy jak Van Buyten prostymi zwodami nabierał Diego Milito i po tym meczu zacząłem trochę rozumieć L3, że mimo wszystko musiał potwornie się czuć z tym że takie "tuzy" jak DvB czy Demichelis, zabierają mu miejsce w składzie.
Zresztą Lucio miał poparcie władz. Beckenbauer był wściekły jak się okazało że klub pod jego nieobecność go wytransferował.

Edytowano : 2021-01-02 23:39:35

@nyy32 - hahaha nawet GuteSpiele takich ocen nie dawał :D

02.01.2021 23:38

No zobaczymy co będzie dalej, jest już styczeń więc może ogłosić swojego następnego pracodawcę.

Pomimo że kiedyś uwielbiałem Alabę, to zawsze jakoś miałem go za takiego, który nie dałby się pokroić za klub jak choćby Thomas Muller. Ta pompa, młodzieniec wchodzący do pierwszej 11, medialność w tak młodym wieku, to mogło mu zawrócić w głowie. Bayern naprawdę dawał dobrą ofertę. 11 podstawy i 7 bonusów. Nawet jeśli nie zdobyłby LM to myslę że za występy, za dublet, zgarnąłby od 4 do 5 mln. To wciąż są bardzo dobre pieniądze jak na gośćia który... w ostatnich 3 latach zagrał może tak do roku czasu na poziomie pozwalającym na płacenie tak dużej pensji.

Naprawdę nie miałbym żalu o odejście. Ja mam żal za to w jakiej postawił sytuacji klub i swoich kibiców. Bo to od początku wyglądało na sytuację grubymi nićmi szytą w której chodzi tylko o odejście. A następnie wyszedłby i powiedział "chciałem zostać ale klub nie chciał płacić mi tyle co czołowi zawodnicy a jestem czołowym zawodnikiem". Jeżeli dostatnie te 10 baniek w Hiszpanii to i tak najprawdopodobniej brutto, podatek trochę zabierze. Oczywiście premia do tego za podpis (myślę że może to byc nawet 40, po połowie dla Davida i Piniego).

Padają tutaj również głosy o tym że chciwy Żyd. Najpewniej tak, w końcu trudno jest z nimi rozmawiać o czym innym niż pieniądze, majątki itp.
Ale to nie Pini się pchał do Davida, tylko David do Piniego. Lewego wyrwać się nie udało, ale Austriaka już tak. Mission Succesfull.

PS. Szkoda że mecz naszych dopiero jutro a nie dzisiaj... :/

02.01.2021 20:44

@GuteSpiele - mówię ogólnie nie mam na myśli konkretnie dziś. Raczej już wczoraj.

02.01.2021 00:35

@Pir5 ale tutaj nikt nie pisze że Bayern będzie słabeuszem! Skąd Ci się to wzięło chłopie? Sam prowokujesz w ten sposób do dyskusji a na pewno nikt tak nie myśli. nawet jakbysmy przerżnęli dwa majstry z rzędu. Dlatego dobrze Ci radzę, ogarnij się bo czasem jak piszesz te posty o słabiakach... sory ale to nie jest śmieszne. To jest poniżej poziomu.

PS. Sam mam czasem dziwne wrażenie że jury robi dużo, aby ktoś "naszych" rozdzielił na podium w skokach.
Jedyny kto może się notami obronić to chyba Stoch. Chyba z Kraftem najładniej skaczący.

Edytowano : 2021-01-02 00:08:17

Przepraszam za określenie, ale każdy głupi nawet wie, że Bayern ma takie zasoby że prędzej czy później powróci na tron w Niemczech. Sami włodarze BVB tak mówili, że mozna wydrzeć 2 czy nawet 3 mistrzostwa Bayernowi a ten i tak prędzej czy później zaatakuje ze zdwojoną siłą. Także uważam niestety Twój post jest na pograniczu glupoty i prowokacji bezsensownej "dyskusji".

02.01.2021 00:03

@Pir5 jak już, to jest dyskusja o przyszłości, nieco odległej niż ten sezon więc naprawdę... przestań pisać głupoty z tym 2 miejscem bo nikt tutaj tak nie pisze

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :) Chciałoby się powiedzieć że "Wspaniały był ten rok, nie zapomnę go nigdy" ale niestety tak nie do końca było (oprócz sportowych osiągnięć).

01.01.2021 20:34

@GuteSpiele nie ośmieszaj się bo odwracasz kota ogonem każdy najprawdopodobniej zrozumiał o co chodzi tylko jak zwykle jeden nie

Co do imienia, jakoś nie słyszałem aby moi znajomi narzekali że ktoś zza granicy przekłada imię aby brzmiało po nich. Ale cóż... ten typ tak ma.

PS. Nie ma takiego klubu jak Al-Ahly Kair. Ta nazwa jest niepoprawna jak już.

PS2. Jak Ci nie pasuje to naprawdę nie wchodź tutaj tylko znajdź inny odpowiednik strony o Bayernie.

30.12.2020 23:42

@GuteSpiele - chłopie. Ale widać że to Ci ciąży a nadal tu jesteś. Jak lubisz podyskutować, to idź na austriackie strony a nie z tymi okropnymi "słowianami" będziesz się tutaj męczył.

Mam rodzinę, znajomych w różnych państwach. Niektórzy od urodzenia. Ale przyjeżdżają w czasie do kraju i wiedzą o nim wszystko. Sam z powodów prywatnych niektóre kraje są mi bliskie z różnych powodów i wiem o nich... myślę że dużo ale nigdy bym nie poszedł na stronę innych fanów Bayernu (tj. z innego państwa) i nie robiłym takiego burdelu jaki Ty tutaj robisz, i dzieje się z Twojego powodu.

Tutaj nie chodzi o moją dumę narodową. Tym co robisz a skoro jest jak mówisz że masz trochę polskiej krwi, okazujesz brak szacunku do swoich przodków.

PS. Al-Ahly Kair? Serio?

30.12.2020 22:43

@hoven tak pół żartem pół serio, @GuteSpiele jest bardziej polski niż my :D Najłatwiej wchodzi w konflikty ze wszystkich tutaj, a to taka mozna powiedzieć cecha :D

Oj chyba to mu się nie spodoba...

PS. I nadal chcemy się dowiedzieć, skoro Polska jest be a to jest strona kibiców polskich kibiców Bayernu, społeczność która się integruje, to po jaką cholerę tutaj jesteś? To tak jakbym poszedł w "najlepszym" przypadku na stronę kibiców BVB czy Barcy i im ubliżał. Chociaż to i tak inny kaliber, ale typ taki sam.

30.12.2020 22:07

@GuteSpiele ja mówię o tym co tutaj widzę/widziałem i to się absolutnie kwalifikowało nie potrzebuję dostępów do privów.

Nadal n ie odpowiedziałeś na pytanie. Co robisz na tej stronie?

30.12.2020 21:53

@GuteSpiele - widzę że nadal nie rozumiesz...


O proszę. Taki mądry jesteś że nie wiesz do jakiej grupy języków należą języki największych krajów Europy? Przecież Ty wszystko wiesz.

Administracjo! Nie wierzę że z własnej woli możecie na taki proceder pozwalać. FanGraczyBayern nie zachowywał się swego czasu gorzej a można powiedzieć za darmo dostawał ostrzeżenia, które w najgorszym wypadku powinni dostać obaj.

Edytowano : 2020-12-30 21:31:43

A mnie i nie tylko mnie zapewne obraża Twój brak szacunku. Bo jednak to jest polska strona fanów Bayernu. Jak tak Ci źle to wypad na Austriacką czy inną. Po co tu jesteś?

30.12.2020 21:30

Ja to się dziwię, że jeszcze tutaj nie było że Bundesliga Austriacka to taki sam prestiż jak Niemiecka ;)

30.12.2020 21:01

Ja mam chyba zastrzeżenia tylko ws. tego, dlaczego w kwestii rozczarowania, znalazł się moment "wycofanie oferty dla Alaby". Powinno być na odwrót tj. odmawianie podpisania nowej umowy przez Alabę. Wiadomo z jakich powodów.

30.12.2020 20:59

@Simon89 tak samo jak i moja teza. Nie wspomniałeś jeszcze o Pucharach kraju, Barca także i tam ma dużą przewagę. A nie jest to trofeum, które jest traktowane pół serio jak jakiś superpuchar tylko trofeum, składające się na potrójną koronę.

29.12.2020 23:47

@GuteSpiele - oczywiście że jest prestiżowe. Tylko że zapomniałeś dodać, że dla zawodników poziomem nie pozwalającym na reprezentowanie zespołu z wyższej półki tudzież innej ligi. Może liga San Marino to również jest prestiż porównywalny choćby z mistrzem Belgii

Edytowano : 2020-12-29 15:55:07

@admin - i to samo można powiedzieć z klubem Al-Ahly. Lokalnie (czyt. w swojej strefie) to może i jest potęgą. Ale w znaczeniu globalnym, nic nie znaczy. Nawet w KMŚ ich rekordy to, brązowy medal i czwarte miejsce. W finale jedyne kluby z CAF jakie grały to Raja Casablanca (Bayern z nimi grał o złoto w 2013) i Mazembe.

29.12.2020 15:51

@AdiFantasti, @hoven jak zerkniecie niżej, to będziecie mieli "próbę" zrównania lig takich jak La Liga czy Serie A do ligi.... łotewskiej

29.12.2020 14:40

@hoven - wybacz ale chyba nie zrozumiałeś. Wiesz jaki cel miało moje porownanie? Ktoś poniżej sugerował że Real to najlepszy klub lat 2001-do teraz głównie sugerując się Pucharami Europy marginalizując inne osiągnięcia które powodowały ze drużyny były uznawane za potwory i każdy robił w gacie jak miał do czynienia z Barceloną czy Bayernem bo to były monstra i udowadniały to nie tylko trofeami ale i swoją grą.

A przykład Pepa to jest kontrargument który wyklucza twierdzenie tych, którzy się sugerują ilością zdobytych Pucharów Europy przez Real, bo nic tu nie ma o Pepie który wygrał ten plebiscyt, a tychże "uszatków" ma mniej niż nazwiska Zidane i Ancelotti. Bo jeżeli Real powinien być klubem dwudziestolecia bo zdobył tyle i tyle "uszatków" to tym tropem Pep Guardiola nie powinien dostać nagrody. Tylko o to mi chodziło.

@GuteSpiele różnica polega na tym że Al-Ahly zapewne jeśli chodzi o zasięg globalny, mało kogo "powala" swoimi osiągnięciami które są spore. Natomiast strefy CONMEBOL i UEFA mają zespoły które mają wpływ na światowy futbol. UEFA zapewne większy ale to przez dołek w strefie południowoamerykańskiej. Zwłaszcza jeśli chodzi o Brazylię i tamtejszych działaczy/idiotów.

29.12.2020 14:26

@Skobry - mówisz trenowanie,zgrywanie... ale reprezentacja spotyka się ledwie pare razy do roku. Więc jakie zgranie? Wystarczy że jest w Bayernie i tutaj się zgra z kolegami których ma na codzień a nie raz na parę miesięcy.

29.12.2020 13:46

@tapczan - pomylił odwagę z odważnikiem ;)

29.12.2020 13:40

@AdiFantasti - jasne, możesz tak uważać. Ja na obronę swojej tezy według której no... ciężko mi uznać Real za najlepszy klub w Europie, postawię fakt że trenerem dwudziestolecia został Pep Guardiola. A w tym okresie, są szkoleniowcy jak Zidane, Ancelotti którzy zdobyli Puchary Europy 3 razy (więcej niż Pep) a wraz z Pepem na jednej pozycji jest np. Mourinho, obaj mają dwa puchary. A osiągnięcie Jose nie powoduje gorszego wrażenia, bo osiągnął swoje wyniki z FC Porto i Interem Mediolan który nie potrafił przez lata 1/8 przebrnąć.

Ale pierwsza trójka z Barcą i Bayernem jak najbardziej.

I żeby było jasne. Mówię tylko o Europie. Nie zagłębiałem się dokładniej w inne rozgrywki aby nikt mi tu nie wyjechał z Al-Ahly czy innymi.

@GuteSpiele co to znaczy klub stulecia? Klubem XX wieku został Real Madryt, uznany nawet przez FIFA.

29.12.2020 13:39

@GuteSpiele - ale jak będziesz wybierał np. drużynę ostatniego dwudziestolecia to będziesz się kierował osiągnięciami w Europie tak? Ktoś może i wszystkie na Łotwie mistrzostwa zdobyć po 2000 roku, ale przez słaby poziom ligi, przez "osiągnięcia" tychże zespołów w Europie od razu na starcie taka kandydatura będzie przekreślona.

Edytowano : 2020-12-29 11:25:29

@FanGraczyBayern - dlatego należy wstrzymać rumaka przed takimi... tezami bo jednak poziom w Afryce znacznie odbiega od tego w Europie.

Szybciej porównać mógłbym zespoły ze strefy CONMEBOL. Międzynarodowa Federacja Statystyków i Historyków, przy swoich obliczeniach, Copa Libertadores i Lidze Mistrzów daje taki sam przelicznik. To samo jest z Ligą Europy i Copa Sudamerica.

29.12.2020 11:23

@GuteSpiele ale czy w kwestii wyboru najlepszego europejskiego klubu, brałbyś pod uwagę drużyny z Polski czy Łotwy? Oczywiście że nie. Europejskie puchary to jeden z kryteriów.

Edytowano : 2020-12-29 11:12:28

@Pir5 a może to Legia jest najlepszym klubem...? :D

29.12.2020 11:11

@WayeThe ale ja porównywałem Celtic czy Rangers do Realu... naprawdę muszę to aż tak rozkładać na czynniki pierwsze? Każdy inny zrozumiał.

A stwierdzeniem: Mistrzostwa Ligi są nic nie warte? Chyba mówisz o polskiej lidze, czy innej łotewskiej.
Ameryki nie odkryłeś. Ale Negowanie sukcesów z własnego podwórka świadczy... może nie będę kończył.

@czarnapolewka - zapewniam Cię że są "lepsi" agenci ;) Nawiasem mówiąc zabawne, wypomina się wałki w meczu z Chelsea a wybiela się Real. Tak jak z odpadaniem, Barca odpada teraz ale to że Real kiedyś też to już się to nie liczy :) Czy nawet teraz ;)

@dzojko - plebiscyt plebiscytem, jakie było dokładnie kryterium w głosowaniu Global?

28.12.2020 21:46

@WayeThe - naprawdę? Sukcesy krajowe są mało znaczące? Dobrze wiedzieć ;)

Nie mniej powiem Ci to z czym na pewno się zgadzamy. Real przyznaję to najlepszy klub XX wieku. Dlaczego? Ilość trofeów, poziom ligi hiszpańskiej nie pozwala stwierdzać inaczej i nawet jak Celtici czy Rangersy mają więcej tytułów na własnym podwórku to i tak są "mniej ważne" w pojęciu międzynarodowym od mistrzostwa Hiszpanii. I z tym się kłócić nie można. Real ma 27 mistrzostw (XX wiek) i 7 PE. No nie da rady inaczej.

A nawiasem mówiąc. W dekadzie lat 90 Real ma 2 puchary Europy. Reszta drużyn po jednym. A nie jest wymieniany jako jedna z najlepszych drużyn lat 90. A jeżeli nawet to nie jest na pierwszym miejscu.

28.12.2020 00:12

@WayeThe - Co za... ehh. Napisałem że najpierw biorę trofeum europejskie następnie dodaję mistrzostwo i krajowy puchar. Nigdzie nie napisałem tak absurdalnej tezy aby wybierać najlepszy zespół tylko i wyłącznie na podstawie różnicy w Pucharach Europy która umówmy się. Nie jest duża. Nawet średnia nie.

Edytowano : 2020-12-27 23:54:59

Szkoda że nie potrafisz przyswoić racjonalnych argumentów ale dobrze... tacy niestety także muszą być ;)

au revoir ;)

Edytowano : 2020-12-27 23:57:13

Ekhem... Milan ma 7, to jest nawet ciut więcej niż połowa w ujęciu procentowym ;))

Poza tym znów sam sprowadzasz dyskusję poza ramy tematu i się nie dziw że biją ;)

27.12.2020 23:47

@Simon89 tak tylko nie zapominaj, że mistrzostwa Niemiec na ogół przez większość czasu było nieco mniej warte niż Hiszpanii, Włoch czy Anglii. Dopiero w tej dekadzie Niemcy można powiedzieć są takim numerem 3 na równi z Serie A.

Ja też nie znoszę obu hiszpańskich gigantów ale to nie znaczy że nie mam prawa porzucić subiektywnych odczuć na rzecz obiektywizmu. Dyskutujemy o trofeach głównie. A kto kiedy i gdzie odpadał można brać pod koniec gdy nie ma klarownej sytuacji.

Przy swoich typach na drużynę dwudziestolecia w Europie (w Europie, trudno jest zinterpretować sytuację choćby z Al Ahly bo po prostu te rozgrywki są na niższym poziomie). biorę pod uwagę PE, następnie mistrzostwo kraju i na końcu Puchar. Superpuchary czy Europy czy kraju traktuję jako taki czynnik... który może przechylić szalę o te parę punktów ale nie jako decydujący czynnik bo na ogół te rozgrywki są traktowane jak rozgrzewki przedsezonowe. A jeszcze dochodzą takie czynniki jak dublety, tryplety...

Edytowano : 2020-12-27 23:30:01

@Wayethe - i naprawdę mamy twierdzić w kontrze do czegoś bo nie lubimy tego kogoś? Bez jaj to jest naprawdę słabe.

27.12.2020 23:28

@WayeThe kwestionuję wybór Realu dlatego, że biorę pod uwagę cały XXI wiek a nie tylko ostatnie lata.
Kwestionuję wybór Realu dlatego, że nigdy w żadnym sezonie nie potrafili zdominować jednocześnie Europy i własnego podwórka. Sam się nadziałeś pisząc "jak przy Barcelonie Real miał zdominować Hiszpanię". Barca to zrobiła. I to 4 razy przy tylko jednym razie Realu. A 2 razy z tych czterech, to były tryplety.

Gdybym tak zrobił za najlepszy klub być może uznałbym... Corinthians ;))

27.12.2020 23:16

@Simon89 jakie 2 puchary? Barca triumfy: 2006, 2009, 2011, 2015. Od kiedy 4-1=2??

Sam podałeś takie kryterium że tryplet z 2009 roku jest bardzo kontrowersyjny.

I wybacz ale nie, nie wychodzi ;) Ty i @WayeThe próbujecie niestety obniżyć rangę trofeów krajowych, mistrzostw aby podpasowało pod Wasze tezy. Po raz kolejny, Real tylko raz zdobył dublet, a Barca ma taki nie jeden i w tym aż dwa tryplety. To samo Bayern Monachium.


@WayeThe - to ciekawe co mówisz że Barca wygranej w 2015 roku leci w LM w dół i Real lepiej wychodzi.
Real w latach 2003-2009 odpadał z "tuzami" pokroju Monaco (drużyna jednego sezonu choć może i to na wyrost) czy Roma w sezonie 2007/2008 ;) I to na dość wczesnej fazie bo z Romą odpadli w 1/8 jeśli się nie mylę. A na pewno nie wyżej niż ćwierćfinał. Jak już to bierzmy pod uwagę całokształt tego dwudziestolecia. W sezonie 2007/08 ta "słaba" Barca potrafiła wyciągnąć półfinał LM odpadając z przyszłym triumfatorem rozgrywek, Man United w dwumeczu tylko jedną bramką Paula Scholesa.

Wskaż mi w którym miejscu napisałem że Puchar Europy i Superpuchar traktuję gorzej niż Puchar Niemiec i Mistrzostwo Niemiec ;)

27.12.2020 22:58

@WayeThe - literówka.

Wydaje mi się że jest dokładnie na odwrót i to nie ja jestem ciężki. Nie patrzę tylko na liczbę trofeów wpisaną w statystykę ale staram się patrzeć głębiej i co mamy? Fakt że Real pomimo tego że ma jeden puchar EU więcej, nie potrafił zrobić wiele, aby zdominować Hiszpanię. Takie są fakty.

Realowi cięzko jest rywalizować w LM i u siebie z Barcą? Naprawdę? Bardzo zabawne. Jakoś Barcelonie Real nie przeszkadzał i potrafili wygrywać i w Lidze Mistrzów, i w Lidze Hiszpańskiej. Sory ale tutaj dałeś ciała. Bo Realowi może być ciężko i nie wygrywał ale za to że Barca miała identyczne warunki jak i Real w lidze to o tym nie wspomnisz ;)

@Simon89 - ale wiesz że zaprzeczasz trochę sam sobie? Najpierw piszesz że tryplet Barcy był niesłuszny. A Ligi Mistrzów wygrywane przez Real Madryt w latach 2017-18 to co? Bądźmy konsekwentni. Jak jedni to i drudzy.

PS. @WayeThe - jak już tutaj jesteśmy tak drobiazgowi, to Manchester United nie zdobywał ligi dwa razy pod rząd ale aż 3 ;)

PS2. Może Bayern ma łatwiej nie neguję tego ale na litość... czy to powód aby Bundesligę zrównać z poziomem... Ekstraklasy? Bez jaj.

PS3. To było bodajże w studiu Sky Sports. W studio byli Gary Neville i Jamie Carragher. Wieloletni piłkarze odpowiednio Man Utd i Liverpool. Przy Gary'm jak realizator go przedstawiał było napisane bodajże siedmiokrotny mistrz Anglii (mogę się mylić, nie mam w pamięci wszystkich danych) a zamiast przy Carragherze napisać nie wiem... zdobywca Pucharu Europy to został podpisany że rozegrał siedemset parę spotkań w barwach LFC ;)

Edytowano : 2020-12-27 22:32:31

Sory za to co powiem. Ale Tobie po prostu brak argumentów. Nawet Gute mi przyzna rację a często mamy jakby to powiedzieć... inne punkty widzenia.

27.12.2020 22:31

@WayeThe Nie absolutnie nie jest to powodem,

Aż ci rozpiszę. I rozmawiamy tylko o latach 2001-2020 więc nie wciskaj tutaj innych lat.

Bayern:
3x Puchar Europy
14x Mistrzostwo Niemiec
10x Puchar Niemiec
2x Superpuchar Europy
6x Superpuchar Niemiec
3x Klubowe Mistrzostwo Świata/Puchar Interkontynentalny

FC Barcelona
4x Puchar Europy
10x Mistrzostwo Hiszpanii
6x Puchar Hiszpanii
3x Superpuchar Europy
8x Superpuchar Hiszpanii
3x Klubowe Mistrzostwo Świata/Puchar Interkontynentalny

Real Madryt:
5x Puchar Europy
7x Mistrzostwo Hiszpanii
2x Puchar Hiszpanii
4x Superpuchar Europy
2x Superpuchar Hiszpanii
5x Klubowe Mistrzostwo Świata/Puchar Interkontynentalny

Jeżeli chodzi o tzw. combo
Barca i Bayern zdobyly dwa tryplety (Puchar Europy, Mistrzostwo i Puchar Kraju_
Prócz tego Barca, zdobyła dwa najcenniejsze dublety, czyli Mistrzostwo i Puchar Kraju, Bayern taki dublet zdobył tylko raz, w sezonie 2000/2001, reszta to były tryplety.
Real Madryt, zdobył tylko jeden dublet Mistrzostwo + Puchar Europy za sezon 2016/2017, i raz dublet Pucharowy, czyli Puchar Europy + Puchar Hiszpanii za sezon 2013/2014

Szczerze? Dla mnie trudno uznać jest zespół za dominujący jak... nie potrafi zdominować własnego krajowego podwórka.
Carlo Ancelotti, jest uznawany za specjalistę od pucharów. Bardzo lubię tego trenera, ale nigdy nie przekonywał mnie do tego aby był trenerem najwyzszej klasy. Dlaczego? A dlatego, że przy tych 3 pucharach europy które wygrał, w ciągu swojej przeszło dwudziestoletniej kadencji trenerskiej. wygrał tyko 1x Serie A z Milanem za sezon 2003/04, 1x Premier League z Chelsea za sezon 2009/10, 1x Ligue 1 z PSG za sezon 2012/13 i 1x Bundeslige za sezon 2016/17. Trochę mało jak na fachowca najwyższej klasy.

Mówiąc że Puchar Europy tylko się liczy to jest ignorancja najwyższych lotów, bo to oznacza że liga, która jest wyznacznikiem pracy trenera i zespołu czy potrafi się utrzymać z formą na topie, się nie liczy i najlepiej w ogóle jej nie rozgrywać. Mówi się na Guardiolę że nie potrafi od jakiegoś czasu wygrać Ligi Mistrzów, ale w ligach w których prowadzi swoje zespoły, pomimo ostatniej zadyszki, jego zespoły są istnymi potworami.

27.12.2020 22:14

@GuteSpiele Anglia jest na tyle specyficzna, że zdaje się że to jedyne rozgrywki w których tytuł krajowy jest bardziej ceniony niż Puchar Europy.

@WayeThe Ty nadal nie rozumiesz jednego. Nie mówimy o zespołach gdzie różnica jest w 3-4 pucharach Europy, tylko ta różnica wynosi 1 tudzież 2. To po pierwsze.
Po drugie, mówimy o całokształcie a nie tylko o jednych rozgrywkach a przez całokształt rozumiem rozgrywki europejskie, mistrzostwa kraju i Puchar kraju.
Po trzecie. Nikt nie mówi że Real zdominował swoją grą Europe.
Po czwarte. W ilości tytułow Real czyści buty Barcelonie i Realowi.
Po piąte, kiedyś był taki artykuł postaram się go znaleźć, w którym najbardziej utytułowanym europejskim klubem był Glasgow Rangers. I to jest o tyle ciekawe że oni mają 0 pucharów Europy ale jakieś 55 tytuły mistrza kraju. I uważam że to jest nie na miejscu bo w Europie nie zaznaczyli swojej obecności na tyle aby o nich tak mówić.

27.12.2020 21:41

@GuteSpiele - ale ja powiedziałem że Bayern też dobrze wygląda na tym tle. Dwie potrójne korony. tak samo jak i Barca. Tylko na niekorzyć Bayernu może przemawiać trochę postrzeganie BL jako ligi słabszej od La Ligi.

@WayeThe - po pierwsze, mówimy o zespołach, które różni tylko jeden triumf w Lidze Mistrzów.
Po drugie, Barca ma sporo więcej tytułów krajowych od Realu a Real dostawał swego czasu regularnie.
Po trzecie, kibice jak mówili o drużynach które były najlepsze czy potrafiły zdominować rozgrywki to mówiło sie najczęściej o Barcy czy Bayernie. Ba, nawet o Interze przełomu dekad a wiesz dlaczego? bo to ekipy które kosiły WSZYSTKO w sezonach a nie, ślizgały się nie prezentując futbolu na najwyższym poziomie, najczęściej korzystając z prezentów. Oczywiście postawienie Interu byłoby głupotą, tak najlepsze trzy zespoły to Real, Bayern i Barca, jednak patrząc na całokształt a nie tylko rozgrywki Europejskie, to Real powinien był być na najniższym stopniu podium. A będąc bardziej drobiazgowym, zawsze mozna przypomnieć gdzie był Real jak odpadał w latach 2002-2009 z "tuzami" pokroju AS Romy.

A rozgrywki ligowe geniuszu, pokazują też regularność bo musisz mieć formę cały czas, aby je wygrać a nie liczyć na łut szczęścia w tym jednym jedynym meczu.

27.12.2020 20:53

@tapczan - może po prostu równiej grają? Jeśli chodzi o mnie to również jestem zaskoczony że jest tak mało naszych a najbardziej to z pozycją bramkarza.

Ale to podobnie jak Fabiański w UK. On też miał albo największy procent udanych interwencji, albo po prostu liczbę udanych interwencji (i na jego bramkę strzelano najczęściej w lidze) więc w dużej ilości spotkań był po prostu graczem meczu.

27.12.2020 19:55

@WayeThe - to nie Twoja rzecz czy trzeźwieje czy nie. Ale to Ty dajesz ostro w palnik jak widzę i to kolejna sytuacja gdzie nie czytasz dokładnie postów, siejesz ferment i próbujesz zrobić gównoburzę.

27.12.2020 19:38

Kłóciłbym się z wyborem agenta stulecia. Według mnie Raiola.

Ale Klub stulecia i Real? A raczej dwudziestolecia... No nie wiem czy to dobry typ... jeśli już to raczej Barca, może mają o jedną Ligę Mistrzów mniej ale na koncie dwie potrójne korony, 10 mistrzostw Hiszpanii (Real "tylko" 7). Real nie potrafił zdominować Europy tak jak Bayern i Barca. Mają na koncie ledwie jeden dublet za rok 2017 (LM i Mistrzostwo).

27.12.2020 17:31

@Simon89 Ale ja nie mówię czy jest lepszy czy gorszy bo patrząc na całokształt kariery to Lewy bije każdego polskiego piłkarza. Nawet medale MŚ i IO się chowają przy tym.

Kojarzę tę wypowiedź. No ale widzisz, Włodek był również piekielnie skuteczny. jeśli napastnik, połączy skuteczność i szybkość to jest naprawdę świetnym wyborem. Lewy ma inne walory. Włodek natomiast potrafił sam pociągnąć akcję minąć kilku graczy i bramkarza dwa razy bo on też nie tyle był snajperem co potrafił grać na innej pozycji niż środek ataku. Świetnie wykorzystywał swoją szybkość. Włodek był bardziej kompletny według mnie aniżeli Lewy bo wyobraź sobie Lewego na skrzydle...

Zresztą nie byle kto debiutuje w wieku 16 lat i przez kolejne 10 stanowi o sile reprezentacji. Karierę Lubańskiego w kontekście piłkarza światowej klasy należy rozpatrywać tylko i wyłącznie do 1973 roku czyli do feralnej kontuzji którą odniósł mając 26 lat. Później nie chcę powiedzieć że to był średniak, ale na pewno nie czołówka. Stracił atuty którymi dysponował przed urazem.

Nie chcę aby to zabrzmiało jako umniejszanie Lewemu, tylko po prostu jego wielki poprzednik to był gracz który mógł poradzić sobie na każdej pozycji w ataku. Lewy na skrzydle nie zagra, będzie szpica albo na ofensywnym pomocniku. Oczywiście jak sytuacja wymaga to na skrzydło zejdzie aby pomóc czy zrobić miejsce koledze, ale na pewno nie na dłuższą metę.

@KeeRay - nie tylko Włodek. Np. Deyną interesował się także Real (była już koszulka z nr. 14 naprzeciw Cruijffa) ale chyba także i Bayern z Milanem. I nie wiem czy przypadkiem wtedy nie miało być polskie trio w Realu, tylko wyleciało mi z głowy to trzecie nazwisko.

27.12.2020 16:15

@Marienplatz - a wiesz kto dał szansę temu najlepszemu pokoleniowi w historii Barcelony? Właśnie Pep. Spójrz na to. Owszem, Xavi, Iniesta, Messi jako wychowankowie grali wcześniej. Ale kto Pique wyciągnął z głębokich rezerw Man Utd? Właśnie Guardiola. Wcześniej jeszcze mały epizod był w Realu Saragossa. Wygrał rywalizację z Gabrielem Milito (choć on chyba już wtedy miał tę bardzo długą kontuzję) oraz z Rafaelem Marquezem. A Sergio Busquets? Zaczął być zawodnikiem do 1 składu dopiero w 2008 roku w wieku 20 lat kiedy przyszedł Pep. To jego podopieczny z drugiej drużyny Barcy. Pedro najpierw był zmiennikiem a w kolejnym roku zaczął wygrywać rywalizację z Thierry'm Henry'm. Mnie osobiście to trochę śmieszy jak się mówi że Pep trafił na talenty. czy nawet bazował na pracy Rijkaarda, co jest trochę stwierdzeniem na wyrost bo właśnie on wywalił najważniejszych graczy Franka. Na jego pracy bazował Luis Enrique. Rezerwy Barcy w którymś sezonie mieli taki skład że zajęli... 3 miejsce (albo 4) w Segunda, drugi poziom ligowy w Hiszpanii.

Możesz tak twierdzić w przypadku przygody Pepa w Bawarii, ale myślę że głównymi winowajcami wyniku z Barcą a zwłaszcza z Atletico byli sami piłkarze. Muller przed meczem z Atletico nie strzelił kilka waznych karnych na przeciągu sezonu a zapytany o to czy może aby nie pomyśleć nad zmianą wykonawcy, oburzył się i powiedział że nie odda. Dopiero jak Bayern odpadł, on po raz kolejny nie strzelił z wapna się zreflektował i odpuścił. Szkoda tylko że tak późno to zrozumiał.

Edytowano : 2020-12-27 13:09:07

@Piter1985 - i nie tylko Robert, Robben rok albo dwa temu również to powiedział że Hiszpan był trenerem który najwięcej go nauczył ;)

@Marienplatz - tak jeszcze przypomnę dwie 11 Rijkaarda i Pepa z najlepszych sezonów (odpowiednio 2005-06 i 2008-09).
FR: Valdes - Oleguer, Puyol, Marquez, Sylvinho - Xavi, Van Bommel, Deco - Giuly, Eto'o, Ronaldinho
PG: Valdes - Dani Alves, Puyol, Pique, Abidal - Busquets, Xavi, Iniesta - Messi, Eto'o, Henry

Oczywiście Sylvinho, Marquez, Henry, Abidal byli w składzie obu szkoleniowców, ale jedni zostali odsunięci a drudzy swój szczyt osiągnęli za kadencji Pepa ;)

27.12.2020 13:05

@Marienplatz - jeśli chodzi o talent to najbardziej utalentowanym napastnikiem w historii reprezentacji Polski był Lubański. Debiut już w wieku 16 lat i bramka w debiucie z Norwegią (8-0). Na początku lat 70 mówiło się że pod względem formy jak i kompletności, Lubański i Cruijff to były najlepsze nazwiska na świecie. Włodek występy w 11 FIFA zaliczał (tak jak Anczok, kolega z Górnika). Ba, transfer do Realu upadł tylko i wyłącznie przez system no a późnej kontuzja, 2 lata bez piłki i koniec tego wielkiego zawodnika w wieku 26 lat... tzn trochę jeszcze później pokopał w Belgii, we Francji ale to nie był już ten poziom.

27.12.2020 12:45

To jest średnia ocen ze wszystkich drużyn Bundesligi. Jak np. whoscored by podało drużynę finału LM wg. not to wiadome by było że do dyspozycji tylko są gracze Bayernu i PSG. A tak nie wiem skąd te oburzenia. Noty to noty, a w BL jest 18 zespołów a nie 3 lub 4. To jest podstawowe kryterium.

Choć żeby Manuel miał niższe oceny od Rafała...?

27.12.2020 12:41

@avator - bo Lewy przychodził za darmo. Goretzka jak przyszedł, również za free, to on także dostał pokaźną premię za podpis i to, że poczekał na Bayern i nie poszedł gdzie indziej.

27.12.2020 00:17

@tapczan - źle zrozumiałem post, wybacz ;)

@Marienplatz - ale właśnie pamiętam tamten dwumecz. Ale rozpaczliwa obrona to tak... no nie wiem. Pamiętam co robiło Juve z Realem w "równoległym" dwumeczu LM. W pierwszym meczu prowadzenie 2:1, wprowadzony Barzagli i wtedy też była ta rozpaczliwa obrona. W drugim meczu to samo tylko rozpaczliwa obrona rezultatu 1:1 który dawał awans Turyńczykom.
A skoro brak było jakości w składzie, to dlaczego należy obwiniać o tę porażkę Pepa? No dlaczego? Chyba dlatego bo tak najwygodniej.

Przy całej tej otoczce zapomina się że to Pep stworzył Barcę która dominowała i na jej bazie później czerpali Tito (La Liga 2013), Luis Enrique (La Liga 2015, 2016, LM 2015) i na koniec Valverde, korzystając z piłkarzy którym szansę dał własnie Pep. 3 mistrzostwa Hiszpanii, dwa puchary LM w ciągu 4 lat w Katalonii to fantastyczne osiągnięcie. Ja mam tylko pretensje za pogrom z Realem i tyle. Nie sądzicie że to się wzajemnie wyklucza? Piszecie że Pep jest winny porażki z Barcą a dodajecie (brakowało jakości). Przecież to nie pasuje.
Pep to w ogóle trener ligowy, w lidze jego zespoły są świetne, tego wykluczyć nie można. Potrafi przygotować zespól. Jasne że w City mu ostatnio nie idzie, ale jeżeli by spojrzeć głębiej, to trzon jego zespołu stanowili zawodnicy już w dość "podeszłym" wieku. Gabriel Jesus choć młodszy do tej pory nie potrafi zastąpić Sergio Aguero.

27.12.2020 00:07

@tapczan - wbrew temu co myślisz i co poniektórzy, to Pep jest jednym z tych ludzi którzy wyznaczyli standardy w dzisiejszym futbolu.

@Pir5 zgadzam się, ale ja bym jeszcze dorzucił dwumecz z Barcą, bo w pierwszym meczu tym przegranym 3-0 naprawdę nie byliśmy gorszą drużyną. A nawet jeśli to nieznacznie, po prostu gol Messiego wszystko napoczął.

26.12.2020 19:59

@Simon89 - ale to Kalle mówił że jest pewien, iż Lewy zakończy karierę w Bayernie. Ja uwazam że zakończy, ale poważną karierę, później pójdzie w jakieś egzotyki. Ale myślę że do 36-37 czy nawet 38 roku życia jak sam Robert mówi, zostanie bo uważa że 38 lat to jest taka granica swojej kariery na najwyższym poziomie.

26.12.2020 19:57

Hainer po prostu wie na czym polega rynek i jakie są jego realia. Sam jestem zdania, że Norwega sprzątnie ktoś z Premier League. Nie wystarczy kierować sie tylko umiejętnościami. Ale też narodowościa. Norwegowie robili kariery w Premier League. Nie tylko w sumie Norwegowie ale ogólnie gracze związani ze Skandynawią i Halaand zapewne wyląduje w PL i pewnie Hainer doskonale to wie. W przypadku Lewego też trochę poskutkowało to że Polacy robili w sumie dobre kariery w Bundeslidze. Dlatego też zapewne trzymał się Niemiec i przeszedł do Bayernu. A jeśli nie Halaand to pojawia się nowi napastnicy. Może nie tak skuteczni jak RL i EH ale czy Mandzukić był bardzo skuteczny? Nie, a był bardzo dobrze wspominany. A Elber? Makaay? Równiez. To jest jedyny taki gracz od czasów Gerda Müllera i Rummenigge. Müller byl trzymany do końca poważnej kariery, puścili go dopiero wtedy jak ostatni sezon odbiegał od poprzednich. Rummenigge przechodził jako jeden z najlepszych graczy świata do Internazionale Milano tylko dlatego, że Bayern miał problemy finansowe. Bo tak, to najpewniej Kalle nadal grałby w Bayernie do końca kariery. Myślę podobnie jak Kalle, tylko że on wie na pewno, ja jestem tylko pewny że przedłuży kontrakt. Kalle mówił że Lewy zakończy kariere w Bayernie, a moim zdaniem przedłuży go ale później po 37-8 roku życia wyjedzie pokopać gdzieś na innym kontynencie. Także nie ma się czego bać, nawet i podeszłego wieku Lewego który pewnie będzie dziurawił siatki.

26.12.2020 17:27

@Marienplatz - Już za jakieś 1,5 miesiąca, bo 5 lutego Cristiano Ronaldo skończy 36 lat, aktualnie w 12 meczach w Serie A, w średnio grającym juve ma 12 bramek w 14 meczach. Jeżeli w jego wieku Lewy będzie miał taką samą średnią to nie wiem jak Ty, ale ja się nie martwię, tylko musi mieć dobrego "pomocnika" typu Muller ;)

25.12.2020 22:40

@josh1982 - już dajmy spokój. Kiedyś Argentyna została pokonana przez Boliwię w La Paz w trakcie kadencji Maradony jako selekcjonera w eliminacjach do MŚ w RPA 2010 aż 6:1 i paradoksalnie, bramkarz Juan Pablo Carrizo został uznany za najlepszego gracza Argentyny w tamtym spotkaniu.

25.12.2020 20:21

@josh1982 najważniejsze że w Bayernie gra tak, jak powinien reprezentacja Niemiec to mniejsza o ;)

25.12.2020 20:20

Tuchel mógłby iść do Arseanlu, tam przydałby się ktoś taki jak on.

Swoją drogą ciekawe dlaczego wyleciał. Czyżby z gwiazdkami miał nie po drodze?

Edytowano : 2020-12-25 13:53:34

Bo trochę słaby jest powód, jeśli faktycznie taki jest, że PSG nie jest liderem tabeli. Emery przerżnął z Monaco mistrzostwo i dali mu jeszcze szansę.

25.12.2020 13:51

Nie ma Josha? :O

25.12.2020 12:54

@tapczan - ale powiedz, czy w przypadku bardziej cenionej nagrody jaką jest najlepszy bramkarz świata, i zyskał uznanie nie kolegów po fachu tylko dziennikarzy, kapitanów, trenerów i kibiców, nie powinniśmy się cieszyć? Może i to jest szpilka, (nie neguję tego) że się nie znalazł w 11 która była wybierana zupełnie inaczej, jednak ma nagrodę najlepszego bramkarza także to "ważniejsze" osiągnięcie zostało zdobyte ;) O wiele bardziej czepiałbym sie wyboru Flicka a nie że Manu nie znalazł się w 11 ale kosztem tego został uznany najlepszym bramkarzem ;) Zresztą... o Manu każdy mówi najlepszy bramkarz, nie o Alissonie.

25.12.2020 12:53

@vaterland - a kto mówi o XIX wieku? Mamy XXI ale to nie oznacza że pewne rzeczy które były kiedyś i teraz są przestarzałe.

Ja myślę że człowiek który ma problemy z własną tożsamością jest słaby. Tak właśnie, jest słaby. Ale my sie nie dogadamy. Jesteś za globalizacją, ja z kolei uważam że ma plusy i minusy i pewne rzeczy nie powinny zostać przekroczone bo to może spowodować problemy w przyszłości.

Wolałbym piłkarza który wybiera od razu kogo chce reprezentować jeśli ma wybór a nie "zastanawia się" bo on myśli tylko gdzie będzie miał większe szanse na profity.

Jesteś kibicem reprezentacji Niemiec. Powinieneś widzieć co się dzieje z Twoją reprezentacją. To już nie są te same Niemcy które walczyły do końca i jak przeciwnik myśli o victorii to oni robią come back i przechylają szalę na swoją korzyść.

24.12.2020 20:47

Z "jury" się nie dyskutuje. Ten werdykt to ogromne zaskoczenie. Tak jak Panowie z Kanału Sportowego wspominali, Klopp jest po prostu bardziej znany, z tym przybije piątkę, z tamtym... mogli głosować z czystej sympatii.

Smokowski ciekawą rzecz mówił że nie wszyscy ale z reguły przedstawiciele krajów Afrykańskich w związku z głosowaniem na piłkarza roku FIFA oddawali głosy na... Mane :D

Edytowano : 2020-12-24 17:21:50

Choć z drugiej strony może i lepszy wybór niż Messi.

24.12.2020 17:21

@Pawlszon Pełna zgoda.

Szkoda tylko że coraz częściej reprezentacje przypominają kluby.

24.12.2020 16:08

@Gladius - ale z drugiej strony, Ribery ile pobierał pod koniec? Tutaj mówiło się o 7 mln. I teraz jak myślisz? Zasługiwał czy nie? Robił różnicę ale tylko może na jedną połowę później nie miał siły.

Ale nie przesadzajmy już z tym "wiekowym" Boatengiem. 32 lata to już dziadek? Maldini grał do 41 lat. Oczywiście klasa Maldiniego była na wyższym poziomie, to nie ulega wątpliwości. Ale dziadkiem nie jest i myślę że 8-9 jak na teraz jest ok. Jeżeli kontrakt byłby przedłużany rok po roku to ok 34-35 można pomyśleć o dalszej redukcji. Ale oczywiście dotyczy też kim on będzie, czy utrzyma przyzwoity poziom czy ława.

24.12.2020 15:00

@Silesi - ale zauważ że połowa kwoty jest opodatkowana. Na rękę to jakieś 4 mln z hakiem. A wątpię aby Boa zgodził się na 4 mln czyli 2 z hakiem na rękę.

Edytowano : 2020-12-24 13:38:35

A w czym Boa miałby zarabiać mniej niż Arp? Nie tędy droga bo jednak Jerome to gracz podstawowej 11 ewentualnie pierwszy zmiennik na ŚO. 4 mln pensja brutto to obraza jednak ;)

24.12.2020 13:37

Redukcja płacy. Ile on zarabia? 12? Myślę że obniżka do 8/9 byłaby bardzo adekwatna do wieku no i że mimo wszystko to nie jest prime Boatenga.

24.12.2020 12:59

С Рождеством Христовым и с наступающим Новым годом ;)

24.12.2020 12:54

@Marienplatz - ciekawe jest to że w Bayernie dostał 10, a nie 11 w której biegał w koszulce reprezentacji i Realu ;)

Swoją drogą apropo Sane. Nie zapominajmy że to gracz, za którego tutaj chcieli niektórzy dawać niecałe 100 baksów. A taki Coutinho jak przyszedł (tak, wiem że to wypożyczenie, ale grał dla Bayernu i miał chęci aby zostać bo tutaj na pewno bardziej by pasował aniżeli do Barcy) to zanim kopnął piłkę, zgraja pewnych osób nie dała nawet szansy i tylko wyliczali i czekali na potknięcia. Co nie zmienia faktu że pobyt Brazylijczyka pozostawia niedosyt, ale nie był piątym kołem u wozu choć fakt, drogim.

24.12.2020 00:23

@JazGod - na litość boską Ty znowu z tym Kimmichem na PO? Zgoda miał tam statystyki, ofensywnie świetne no ale nie da się ich rozmnożyć i dać na te dwie pozycje. W trakcie poprzedniej jesieni sam byłem zwolennikiem aby zachował pozycję PO bo naprawdę świetnie sobie radził i chciałem aby klub albo dał szansę Martinezowi, albo kupił DP. Nie zrobił tego.

Co się czepiasz tego Josha? Nie ma liczb? Przepraszam a Luka Modrić ma? Nie, a w Realu jest najważniejszym człowiekiem środka pola (a przynajmniej był do nie dawna). Naprawdę sądzisz że środkowy pomocnik będzie nie wiem... drugim strzelcem drużyny po Lewandowskim? Nonsens... to nie są jego główne zadania. Dla ŚP gole to są wisienki na torcie on ma inne zadania.

Śmiem twierdzić, że gdyby Pavard grał na PO a Josh w środku, tak czy siak wygralibyśmy LM. A Josh jednak błędy popełniał na PO, dał się łatwo ograć Albie i sami tutejsi bywalcy zwracali uwagę że w meczu z Lyonem prawa strona "przecieka". Ale sugerowanie między wierszami że Josh jest osłabieniem w środku to jest taka abstrakcja.

Nie wiem czemu twierdzisz że Josh ustępuje Thiago. W jednych elementach Josh był/jest lepszy a w innych Thiago. Ba, dla mnie Josh stał się jeszcze lepszym piłkarzem po poprzednim sezonie.

23.12.2020 19:17

@Simon89 - otóż to. Jeżeli Titi byłby 10 lat młodszy to najprawdopodobniej przystosowałby się do "naszych" czasów. Przecież np. Lewy jak miał 20 lat to niczym się nie wyróżniał szczególnym na tle innych rówieśników ;)

23.12.2020 12:25

@tapczan - no to zależy jak na to spojrzeć. Rep. Polski to była chyba wg. statystyk, 5 drużyna EURO 2016 (ćwierćfinał, czyli najlepsza ósemka turnieju). Indywidualnie współrekordzista z Davidem Healy'em z Irlandii Płn. jako król strzelców eliminacji do EURO i chyba rekordzista wg. eliminacji europejskich do mundialu, a jeśli chodzi o wszystkie strefy to chyba przegrywa tylko z Karimem Bagherim z Iranu.

Alaba z kolei na EURO 2016 nie wyszedł z grupy, a na pozostałych turniejach nie było rep. Austrii.

Edytowano : 2020-12-23 12:23:24

@Marienplatz - Macię tą colkę jeszcze? :D

23.12.2020 12:22

@Marienplatz - ja obstawiam City/PSG ze wskazaniem na tych drugich. W tym drugim zespole będzie miał więcej możliwości aby się wykazać, LO powinien mieć na pewno. A Madrycka Hala może i by dała taką kasę, tylko problem jest że Zahavi chce również ekstra premii dla siebie i to może być kością niezgody. Real remontuje Bernabeu więc w czasie remontu nie będą szaleć z wysokimi transferami.

23.12.2020 12:02

@Simon89 - statystyki mają lepsze tego negować nie można. Ale zauważ w jakich czasach grał Henry. Dopiero pojawienie się Messiego i Cristiano... choć nie tyle pojawienie się, ale jak poszli w prime, kiedy zaczęli zaliczać rekordowe sezony zmieniło postrzeganie. Henry grał w troszkę innych czasach, ale patrząc na jego grę jestem przekonany że miałby porównywalne a może i lepsze statystyki. Śmiem twierdzić że byłby numerem jeden na świecie. A Henry ich złych nie miał miał lepsze niż absolutna większosć piłkarzy którzy grali w dekadzie 2000-2009.

23.12.2020 11:10

@tapczan - faktycznie ta ręka to rysa na jego wizerunku. Choć sam się przyznał po meczu do tego, ale logiczne jest że się nie przyznał w trakcie meczu. Tak samo postąpiłaby ogromna większość graczy. Czy Ramos przyznałby się że upozorował "faul" Cuadrado? Nie.

A co do tego że miał mega karierę i z tym będzie kojarzony to jest trochę niepoważne, bo zabrzmiało to tak jakoby ten jeden incydent zaważył na ocenie jego postaci. Nie pochwalam tego co zrobił ale jeśli myślę Henry, to pierwsze co mi przychodzi do głowy to jego bajeczna gra w Arsenalu. Więc mimo wszystko się broni.

23.12.2020 10:38

Jak to mówił Rummenigge, gdyby to oplucie było w drugą stronę to mielibyśmy na 95 procent dyskusję o rasizmie. A że Thuram to zrobił, takich słów nie ma.

23.12.2020 10:34

@josh1982 - pełna zgoda. Od dość dawna jest wałkowane jedno i wynika zawsze to samo. Ani żadnego przełomu, ani zmiany w postępowaniach, nic. Mam nadzieję że chociaż zachowa się fair i jak najszybciej ogłosi nowego pracodawcę, aby niektórzy fani przestali się łudzić. Im szybciej ta pępowina zostanie przecięta, tym lepiej.

22.12.2020 22:38

W tym sezonie Serie A rzeczywiście może dojść do zmiany warty.

Mamy dwóch nowicjuszy na ławce w zespołach z TOPu, Chelsea Lamparda i Juventus Pirlo. O ile o Lampsa zawsze byłem spokojny i nadal tak jest, to co do "Andrzeja" mam mieszane uczucia z przewagą tych negatywnych. Nie wiem czy on to jest to. Czy od razu nie został rzucony na głęboką wodę. Nie każdy jest Beckenbauerem.

22.12.2020 22:36

@Panczo - Henry to dopiero był napastnik. Myślę, że gdyby grał dzisiaj, to zmiażdżyłby konkurencję. To było coś

https://www.youtube.com/watch?v=p_3sLec2igk - część nagrań pochodzi z filmu GOL 2 ale właśnie spotkanie finałowe w tym filmie z Arsenalem (w rzeczywistości to była faza 1/8 LM) było prawdziwe.

22.12.2020 22:34

@GuteSpiele - absolutnie. Mamy w tej chwili 5 topowych lig, a wyłączając francuską, 4, i każda ma przynajmniej dwa zespoły na poziomie pozwalającym rywalizować z najlepszymi. To byłby błąd aby nie dawać ani Realu ani Barcy w jednym sezonie (teoretycznie). Ja byłbym zwolennikiem tego, aby mistrzowie 5 najlepszych lig mieli pewne miejsce, natomiast wice, walczyliby w eliminacjach, wraz z mistrzami lig które są sklasyfikowane nizej.
Bo jeżeli każda liga miałaby tylko jednego przedstawiciela, znów trafiłby się rodzynek w postaci mistrza Białorusi czy mistrza Węgier. tak ryzyko byłoby zminimalizowane i o wiele większa sznasa że rywalizowaliby najlepsi z najlepszych.

22.12.2020 15:20

Zasadniczo ws. fazy grupowej Kalle poniekąd ma rację, lecz myślę że nie do końca. Winą za obecny stan jest to, że jest po prostu zbyt wiele zespołów, Jeżeli mamy 10 zespołów topowych, i dajmy na to 14 zespołów aspirujących do tego miana, lecz ciągle im czegoś brakuje, tak reszta to typowe zapychacze. Następnie rodzą się grupy typu 2+2 czyli dwóch pewniaków i dwa podmioty, toczące walkę o 3 miejsce aby zagrać w tym "pucharze pocieszenia".

Mi by najbardziej pasowało "Zelitaryzowanie" Ligi Mistrzów. Najlepiej redukcja zespołów o połowę. Nie obchodzi mnie czy mistrz Polski awansuje czy nie. Rozgrywki powinny być elitarne, najlepsi z najlepszych. A i Liga Europy by zyskała bo byłoby więcej klubów z pierwszych stron gazet. Np. jeżeli w Lidze Mistrzów byłby Liverpool i Man City, tak w LE Chelsea, United, Tottenham czy Leicester i to już sprawia że ten drugi puchar również będzie miał dość przyzwoitą oglądalność. Na plus jeszcze dodać 3 puchar aby do LE nie napchać "szrotu" i myślę że to byłby bardzo dobre rozwiązanie.

22.12.2020 15:03

@GuteSpiele i po co Ty to tutaj piszesz? Czy mówimy o tytule piłkarz roku czy sportowca roku? Nie rozumiem o co Ci chodzi czyżby to prowokacja?

W plebiscycie Przeglądu Sportowego tylko 3 razy wygrywał piłkarz jak wspomniał @nyy32. Wacław Kuchar (1926, piłka nożna, lekkoatletyka, hokej, łyżwiarstwo) i Boniek (1982) więc skąd Ci się wzięło że Robert wygrywa co roku tytuł sportowca? Tak jak admin wspominał, najpierw zrób resarch a potem pisz.

22.12.2020 14:00

@tapczan też bym go widział, nawet trójkę z Bayernu jak niegdyś trojka z Barcelony. Tylko problem polega na tym że od czasów Xaviego i Iniesty, środkowi pomocnicy mający wpływ na grę są pomijani. Teraz albo bramkarz się znajdzie, albo skrzydłowi czy napastnicy jak Lewy i Suarez. Zresztą widać to także na przykładzie tego roku. To De Bruyne powinien był być w TOP 3 zamiast Messiego lub Ronaldo.

22.12.2020 11:24

Kto wie może za rok pierwsza trójca to Lewy, Neuer i ktoś inny...?

22.12.2020 11:16

@AdiFantasti - po stokroć nie w Monachium dla tego pana. Też ma tupet. Nawet nie chciał odejść woli grzać trybuny w Turynie bo ma dobry kontrakt i nigdzie takiego nie dostanie.

22.12.2020 11:14

Trudno o lepszy wybór zresztą Alaba cierpi na to co Lewy w Polsce. Nie ma takiego drugiego który by był konkurentem na dłuższą metę.

@GuteSpiele - taki jeden użytkownik (nie mowię o Tobie spokojnie) odkąd wszyscy się dowiedzieli że Lewy zdobył piłkarza roku nawet się tutaj nie pojawił aby nikt go o to nie zapytał co o tym sądzi :D

22.12.2020 11:10

Jeśli mnie pamięć nie myli, Robben w swoim pierwszym sezonie w Bayernie (2009/10) miał 16 bramek w samej Bundeslidze i był najskuteczniejszy. Olić w tyle, lecz Olić nadrobił to w LM ale chyba i tak to właśnie Arjen był najskuteczniejszy, jeżeli chodzi o wszystkie rozgrywki w tamtejszym sezonie.

22.12.2020 00:30

@Gladius przez złe czytanie ze zrozumieniem, czy błędną interpretację później się tworzą takie rzeczy.

@Danie1 - co tu mówić. Rok na plus. Bardzo na plus. Ale czy lepszy od 2013? Nie mam zdania.

Bracia Bender po sezonie kończą kariery.

21.12.2020 16:49

Nie ma co prognozować co będzie w przyszłości. Jak na razie Lewy ma szczyt formy, 17 bramek w 12 meczach mówi bardzo dużo. Nawet jakby miał 6 bramek w 12 meczach nie byłoby źle patrząc na jego wiek, ale przechodzi samego siebie. Umowa do 2023 roku, sam Lewy mówi że do 37-38 może pociągnąć na najwyższym poziomie, a później najwyżej transfer w jakieś tropiki, bo chce pokopać do 40. Z drugiej strony Rummenigge powiedział że jest przekonany iż Robert zakończy karierę w FCB, także wielce prawdopodobne jest to że kontrakt będzie przedłużony. Mam nadzieję tylko że to będą warunki finansowe bardziej na plus dla klubu bo Lewy ma bardzo wysoki kontrakt. Po 2023 jednak jeśli nawet Lewy zostanie, powinien zostać sprowadzony napastnik który by się przy nim uczył. Zresztą... jest jeszcze 365 bramek do pobicia ;)

Zresztą co do zastępstwa, i Manu będzie bardzo trudno zastąpić. Niewykluczone że obaj odejdą w tym samym momencie. Najprawdopodobniej niestety trzeba będzie sypnąć pokaźnym groszem na dobrego następcę. Oby tylko nie drugi Rensing czy Kraft.

21.12.2020 16:44

@Gladius ale tutaj nikt nie powiedział że Goretzka się nie nadaje. Skąd to wziąłeś? Ja prywatnie doceniam Goretzkę i to co robi na boisku ale chodzi mi o fakty. A fakty niestety są takie że nie jest to zawodnik typowy box to box (dawałem przykłady takich zawodników) ani nie jest liderem który pociągnie zespół ale to nie oznacza że jest niepotrzebny.

Sami to sobie niektórzy dopowiadają.

21.12.2020 14:53

@tapczan - mówimy ogólnie o charakterystyce Goretzki. Mam wrażenie że się nie rozumiemy. Ja mówię o jednym a Ty o drugim. Goretzka jest ciągle taki sam. On nie rozgrywa piłki bo drużyna nie jest w dyspozycji? On nigdy tego nie robił i nie chodzi o dyspozycję drużyny. Bo zgodzę się że nawet Josha słabsza forma by dosięgnęła ale nie zmienia to faktu że to jedyny pomocnik który bierze ciężar gry na siebie. Nie mamy obecnie takiego gracza. To co prezentuje Sane i Gnabry przemilczę. Tylko Coman szarpie na chwilę obecną i może Davies jak wróci do formy to wzmocni naszą lewą flankę. I mi tylko o to chodzi że niestety choćbyśmy nie wiem jak chcieli to Leon nie jest box to box bo jeżeli porównać innych box to box to mają to czego nie ma Leon i niestety nie jest też liderem bo nie bierze na siebie ciężaru gry. To jest gracz jak ja to mówię skrajny. Może być świetny w zadaniach typowych defensywnych i świetny w typowych ofensywnych... coś typu Muller bo w polu karnym jeżeli trzeba wykończyć akcję to potrafi się odnaleźć jak i potrafi wbiec w nie w najbardziej odpowiednim momencie.

I wbrew temu co sądzi @Pir5 nie robię z niego nieudacznika bo nim nie jest.

Edytowano : 2020-12-21 14:09:33

@bayern1987dwa - Modrić nie ma statystyk ;) On ma z reguły bardzo słabe statystyki ale jakość jego gry jest nieoceniona. Tak samo Messi, miał nawet dobre (czy bardzo dobre staty) w zeszłym sezonie ale nawet fani Barcy mówią że nie zasłużył ani na TOP 3 ani na bycie w 11 sezonu FIFA i ja się z tym zgadzam bo widziałem jak grał Messi w La Liga i pomimo tych świetnych statystyk, jak była dobrze zorganizowana obrona to nie potrafił jej przejść w żaden sposób, odbijał się od ścian. Jeżeli idziemy statystykami to Immobile powinien być w TOP 3 ;)

A Zielińskiego bym nie chciał. Talent może i ma ale woli się kisić u handlarza niewolników jakim jest De Laurentis. A poza tym też zawsze byłem sceptykiem. Może mylnie, ale nie przepadałem za tym piłkarzem i w sumie się to nie zmieniło. A gdyby miał ambicje już dawno by był pod Kloppem a Jurgen nie dałby mu zginąć. Spójrzmy co zrobił z Hendersona, nikt nie mówił że może grać tak dobrze. uchodził za wyrobnika.

21.12.2020 14:04

@tapczan - ale chłopie Nadal nie rozumiesz. Wymieniłem atuty Goretzki. Mówi się (i zgadzam się z tym) że to nasz najlepszy pomocnik bez podziału na role obok Josha. Tylko... skoro mówicie że jest box to box i liderem drużyny to oczekuję że choć w części zastąpi Kimmicha lub Thiago! Czy tak jest? Nie bardzo więc sorry że się czepiam ale od jednego z najlepszych pomocników ligi mam prawo wymagać czegoś więcej niż bieganie w te i z powrotem (skoro twierdzicie że box to box nie musi rozgrywać ani brać udziału w akcjach). A skoro nie można to sory, dla mnie kłóci się to trochę z rolą box to box i bycia liderem.

Edytowano : 2020-12-21 13:23:09

@DonJupp4ever - ten jeden raz Ci odpiszę bo postawiłem sobie że nie będę się zniżał do Twojego poziomu który i tak jest niski. Tutaj, w większości "parska" się ze śmiechu, jak się czyta Twoje "wypociny". Tyle w temacie i bez odbioru.

21.12.2020 13:20