DieRoten.pl

Bayern pokonany: Alonso prowadzi B04 do zwycięstwa

19.03.2023, 19:31:36
Ł. Skwiot

Bayern Monachium ma już za sobą trzydziesty siódmy oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2022/23. Podobnie jak ostatnio, drużynie prowadzonej przez Juliana Nagelsmanna przyszło mierzyć się w Bundeslidze.

Dosłownie przed chwilą dobiegło końca kolejne starcie z udziałem zawodników rekordowego mistrza Niemiec – tym razem w ramach 25. kolejki niemieckiej Bundesligi, podopieczni Juliana Nagelsmanna mierzyli się z Bayerem 04 Leverkusen. Dla FCB było to zarazem 37. oficjalne spotkanie w kampanii 2022/23.

Ostatecznie pojedynek na wypełnionej po brzegi BayArenie w Leverkusen zakończył się wynikiem 2:1 na korzyść klubu z Leverkusen. Jeśli mowa o jedynym trafieniu dla gości z Bawarii, to w pierwszej połowie na listę strzelców wpisał się Joshua Kimmich. Katem FCB okazał się Palacios, który wykorzystał dwie jedenastki.

W wyniku dzisiejszej porażki, ekipa rekordowego mistrza Niemiec spadła na drugą lokatę w tabeli ligowej, jako że Borussia Dortmund rozbiła wczoraj Kolonię i prowadzi w tej chwili w Bundeslidze z przewagą jednego oczka nad Bayernem. 

Było to zarazem ostatnie spotkanie „Bawarczyków” przed marcową przerwą reprezentacyjną. Monachijczycy do akcji wracają dopiero 1 kwietnia, kiedy to w absolutnie szlagierowym pojedynku 26. kolejki ligowej zmierzą się na własnym podwórku z Borussią Dortmund – początek boju na Allianz Arenie w Monachium o 18:30.

Musiala odpoczywa, Cancelo od początku

Biorąc pod uwagę spotkanie Bundesligi sprzed kilku dni, kiedy to zawodnicy rekordowego mistrza Niemiec pokonali u siebie FC Augsburg 5:3 po bramkach takich graczy jak Joao CanceloBenjamin Pavard (dwukrotnie), Leroy Sane oraz Alphonso Davies, trener Julian Nagelsmann zdecydował się dokonać 2 zmian w wyjściowej XI.

Poza kadrą na dzisiejsze zawody w Leverkusen znalazło się z kolei trzech graczy pierwszego zespołu. Nieobecny jest przede wszystkim Manuel Neuer, który na początku grudnia minionego roku przeszedł operację złamanej nogi (golkiper monachijczyków będzie nieobecny do końca sezonu 2022/2023).

Nieobecni są również Lucas Hernandez (zerwane więzadło krzyżowe) oraz Eric Maxim Choupo-Moting, który z racji na problemy z plecami, opuścił już drugie spotkanie z rzędu (ma być gotowy na kwietniowy bój z Borussią Dortmund).

Mając na uwadze taką, a nie inną sytuację kadrową, monachijczycy dzisiejsze zawody na BayArenie w Leverkusen, zaczęli w następującym ustawieniu: Yann Sommer w bramce, Dayot UpamecanoMatthijs de Ligt oraz Benjamin Pavard w obronie. Na wahadłach wystąpili Joao Cancelo i Alphonso Davies.

W pomocy zagrali Joshua KimmichLeroy Sane oraz Leon Goretzka. W ataku Nagelsmann postawił zaś na duet Sadio Mane oraz Thomas Mueller. W przypadku ławki rezerwowych, to zasiedli na niej: Sven Ulreich, Josip StanisicNoussair MazraouiJamal Musiala, Daley BlindMathys Tel, Ryan GravenberchSerge Gnabry oraz Kingsley Coman.

Kimmich daje prowadzenie

Pojedynek na BayArenie rozpoczął się w dużej mierze pod dyktando gospodarzy, którzy od samego początku starali się zagrozić bramce Bayernu Monachium. Niemniej jednak dobrze dysponowana defensywa monachijczyków nie pozwalała „Aptekarzom” na zbyt wiele w swoim polu karnym.

W 10. minucie na 1:0 mógł strzelić Demirbay, ale świetnym refleksem wykazał się Yann Sommer, który przerzucił piłkę nad poprzeczką po uderzeniu pomocnika Bayeru. Kilka minut później kolegów ponownie uratował Szwajcar – tym razem golkiper „Bawarczyków” obronił uderzenie Frimponga z ostrego kąta.

Choć to piłkarze B04 w dużej mierze naciskali na swoich rywali, to w 22. minucie wystarczyła jedna groźna sytuacja FCB, aby doprowadzić do stanu 1:0 – podopieczni Juliana Nagelsmanna świetnie rozegrali akcję i na listę strzelców wpisał się Joshua Kimmich, któremu idealną piłkę wyłożył Leon Goretzka.

Zdobyta bramka ostudziła zapały klubu z Leverkusen, który nie atakował już tak ochoczo i nieco się wycofał, podczas gdy monachijczycy stopniowo zaczęli przejmować coraz większą inicjatywę w pojedynku na BayArenie. Mimo wszystko gra w dużej mierze toczyła się w środku pola, gdzie górą byli goście.

Ostatni kwadrans to „piłkarskie szachy” w wykonaniu obu zespołów – ze wskazaniem na Bayern, który przeprowadził dwie groźne kontry, ale w ostatniej chwili zabrakło odpowiedniego wykończenia. Koniec końców wynik nie uległ już zmianie i obie drużyny udały się na przerwę.

Palacios z dubletem

Podczas gdy Xabi Alonso nie dokonał żadnej zmiany po przerwie, to Julian Nagelsmann zdecydował się na wpuszczenie na boisko Musiali, Comana i Gnabry’ego kosztem Muellera, Cancelo oraz Mane. Po zmianie stron gospodarze ponownie zaczęli bardzo ofensywnie i chcieli jak najszybciej doprowadzić do wyrównania.

Niestety, ale w 55. minucie na 1:1 strzelił Palacios, który wykorzystał rzut karny po faulu Benjamina Pavarda na Adlim (wcześniej interweniował system VAR). Chwilę później trener FCB postanowił zareagować i zmienił Francuza, dając szansę gry Stanisicowi. W 61. minucie szczęścia z główki próbował Goretzka, ale Lukas Hradecky nie miał problemy z obroną strzału Niemca.

W 68. minucie minimalnie pomylił się Jamal Musiala, który w fenomenalnym rajdzie zabrał ze sobą kilku defensorów B04. Zaledwie pięć minut później drugą jedenastkę na bramkę zamienił Palacios, po tym jak w polu karnym Wirtza sfaulował Upamecano (ponownie interweniował VAR).

Na dwie minuty przed końcem starcia w Leverkusen powinno być 2:2 – najpierw bliski szczęścia był Sane, a następnie Davies – w obu przypadkach genialnie interweniował golkiper B04. W ostatnich sekundach de Ligt mógł dać kolegom 1 punkt, ale piłka przeleciała tuż obok słupka… Ostatecznie wynik nie uległ zmianie i „Aptekarze” zasłużenie zdobyli 3 punkty, pokonując gości 2:1.

Podopieczni Juliana Nagelsmanna do akcji powracają dopiero za dwa tygodnie, po zakończeniu przerwy reprezentacyjnej. Dokładnie 1 kwietnia (w sobotę) na Allianz Arenie w Monachium odbędzie się bój 25. kolejki ligowej pomiędzy Bayernem a Borussią Dortmund – początek tego szlagierowego starcia zaplanowano o 18:30.

Bayer Leverkusen - FC Bayern

BayArena 19-03-2023, 17:30
Bundesliga, Kolejka - 25

(2-1)
(0-1)
źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (184)



20.03.2023 17:49
@Skobry
Rozliczać trzeba każdy sezon nawet ten w którym się wygrywa.
To samo dotyczy błędów zawsze jakieś są (raz wielkie, raz małe) i można je poprawić.

Sezon bez mistrzostwa przyjdzie bo taki jest sport a nie bo winny będzie ktoś. To że znajdzie się winny to inna sprawa bo winny zawsze "musi" być, ktoś będzie miał tego "pecha" że właśnie na niego trafiło.
Przykład mistrzostwa Leicester dobrze obrazuje to że "taki sezon MUSI nadejść". Szanse że wygrają były iluzoryczne ale były i wygrali ale na powtórkę pewnie będą czekać następne pokolenie albo 2 kibiców.
20.03.2023 17:36
@Edmund
Drogi Edmundzie faktycznie chyba się nie zrozumiemy. Dla Ciebie: "taki sezon przyjdzie i już (niczyja wina)". Dla mnie: "taki sezon przyjdzie, ale trzeba będzie poprawić błędy (i winnych rozliczyć)". Niech każdy oceni na swój sposób. Pozdrawiam.
20.03.2023 17:34
Nieobiektywny, nierzetelny i strasznie „pudelkowaty”
20.03.2023 17:28
A tak szczerze skoro ten temat poruszyliśmy co sądzicie o tym magazynie i jego ekspertach? Pewnie sporo osób tutaj ogląda Bundestalk.
20.03.2023 17:24
@Skobry
Po raz kolejny
"Wiadome było że w końcu skończy się wygrywanie BL taki sezon w końcu MUSI nadejść i nie będzie to wina ani zarządu, ani trenera, ani zawodników bo tak po prostu jest że nikt wiecznie nie wygrywa.".
i
""Dokładnie! Przyjdzie taki sezon! Być może nawet ten, którego jesteśmy świadkami!"
Dokładnie o to chodzi przyjdzie taki sezon i już."

Jeśli nie rozumiesz o co mi chodzi to nie potrafię ci pomóc żebyś to zrozumiał.
20.03.2023 17:13
Bundestalk się ciężko ogląda po odejściu Lewego. Znaczy gdyby Bayern dominował BL i zawodził w LM to zmiana trenera byłaby zrozumiała ale w LM idzie dobrze i można być dumnym jak gra drużyna. W lidze zresztą też wiele meczów Bayern gromił. Nie ma w lidze takiej motywacji. Często Bayern prowadzi po pierwszej połowie a w drugiej odpuszcza i tracimy punkty.
20.03.2023 17:05
Gąska to fan Bayernu, Wichniar też jest w miarę obiektywy. Co do Borka i Borzęckiego raczej będzie tak jak piszesz.

Edytowano : 2023-03-20 17:05:49

Według Borka dyrektor Mbappe miał nas wyjaśnić.
20.03.2023 16:58
Co powiedzą chłopaki w Bundestalk ? W programie, w którym prowadzący i goście po prostu nie lubią i źle życzą Bayernowi ? No ciekawe, ale coś mam przeczucie, że poza świętowaniem będą gadali brednie i oczywiście przewidywali odpadnięcie z $ity
20.03.2023 16:55
@Edmund
O czym Ty w ogóle piszesz? :)

Wciąż nie odniosłeś się do swoich słów: "nie będzie to wina ani zarządu, ani trenera, ani zawodników". Długo jeszcze będziesz tego unikał?
20.03.2023 16:52
Jak dla mnie to nie wina trenera że piłkarze przechodzą kolejny raz koło meczu . Nie ważne kto teraz by był trenerem to byłoby to samo. Po prostu po sezonie potrzebujemy jakiegoś wstrząsu w zespole , sprzedać Sane czy Gnabryego i pokazać że jeżeli Ci się nie chce to Bayern nie jest klubem dla Ciebie . Płacimy "gwiazdom " grube miliony a więcej ambicji i chęci mają nasi juniorzy . Mam nadzieję że ta sielanka się skończy i ktoś wyfrunie , bo nie może być tak że graja "gwiazdy" bez formy bo strzela focha. Mam nadzieję że Julian znajdzie jaja w majtach i tupnie w końcu nogą bo nie wyszła nam ta zmiana pokoleniowa za Robbery . Mamy bezjajeczne panienki w zespole i brakuje kogoś z charakterem

Edytowano : 2023-03-20 16:55:54

Niezrozumiałe jest to że mecz wcześniej miażdżymy PSG a w kolejnym dostajemy w czape . Jak nie chce sie komuś zapieprzać to wyjazd i tyle . Mam nadzieję że Kahn czy Hasan w końcu zrobią porządek bo widząć miny tych panów to zaczynają się gotować i Mia San Mia komuś może nie po0móc :)
20.03.2023 16:51
Ja nikogo nie chce za Juliana ma pracować dalej. Stanąłem na przeciw osobom piszącym ,, nic się nie stało, jest ok " skoro jest ok to dlaczego Hasan udzielił takiego wywiadu po meczu, skąd ta mina Kahna na trybunach. Ciekaw jestem co jutro chłopaki powiedzą w Bundestalk.

Bayern ma najmocniejszą jedenastkę w lidze i najlepiej opłacanych piłkarzy jak coś nie wyjdzie krytyka będzie zawsze, bo taki to jest sport.

A w tym roku Bayern w bardzo wielu momentach nie jest sobą co wielu użytkowników zdaje się nie zauważać w ogóle.
20.03.2023 16:41
@Skobry
Wrócę do przykładu z Leicester po wygraniu PL przez nich i Guardiola i Klopp powinni zostać zwolnieni bo jak mogli przegrać z takim zespołem i nie wygrać nic w tamtym sezonie ani ligi ani LM.

"Dokładnie! Przyjdzie taki sezon! Być może nawet ten, którego jesteśmy świadkami!"
Dokładnie o to chodzi przyjdzie taki sezon i już.
20.03.2023 16:23
@Edmund
Dokładnie! Przyjdzie taki sezon! Być może nawet ten, którego jesteśmy świadkami! I wówczas kogo trzeba będzie rozliczyć? Według Ciebie: "nie będzie to wina ani zarządu, ani trenera, ani zawodników" - NIKOGO.
20.03.2023 16:17
Tego nie da się czytać w komentarzach. Jedynie Edmund i kilku użytkowników mają zdrowe spojrzenie na sytuację. Po pierwsze to Bundeslige wygrywaliśmy 10 razy z rzędu i KIEDYŚ MUSIMY PRZEGRAĆ MISTRZA. BVB gra bardzo dobrze w Bundeslidze i jak tak dalej pójdzie to im tytuł się należy. Po drugie kogo chcecie za Julka bo taki on zły jest? Klopp może nie odejść z Liverpoolu, a Tuchel za chwilę może znaleźć posadę. Dlaczego mamy zwalniać trenerów co 2 lata a nie pociągnąć z nimi do 5 lat na przykład. LM jest najważniejsza. PSG nie strzeliło Bayernowi bramki mając Mbappe czy Messiego w składzie!!!Nie widzę by panikować.
20.03.2023 16:10
@Skobry
"Wiadome było że w końcu skończy się wygrywanie BL taki sezon w końcu MUSI nadejść i nie będzie to wina ani zarządu, ani trenera, ani zawodników bo tak po prostu jest że nikt wiecznie nie wygrywa.".
Znaczy dokładnie to co napisałem nieważne co będzie robił klub to w końcu przyjdzie sezon w którym nie wygra BL.

@Kimas
A jak wytłumaczysz w takim razie wygranie przez Leicester parę lat temu PL jeśli nie tym że w sporcie czasem i ten "słabszy" wygrywa?
Piszesz że BVB jeszcze niedawno było na 4 miejscu a na którym w tym sezonie jest Leicester?
20.03.2023 16:09
Szkoda naszej porażki ale trzeba przyznać że znakomity mecz rozegrał zespół z Leverkusen. Cóż, nie ma co rozpamiętywać tylko patrzeć do przodu. Tytuł przecież cały czas jest w naszych rękach!!
20.03.2023 15:32
Boże jaka jajowa dyskusja aż oczy bolą. Oczywiście, że w sporcie nie zawsze się wygrywa z tym że popatrzmy na kadrę finanse. Bayern przegrywając Bundeslige by się skompromitował. Dortmund jeszcze jakiś czas temu był na 4 miejscu.

Jak jest słabszy okres to zawsze jest czyjas wina nie na czegoś takiego, że to jest wpisane. To tak jak By Cię żona zdradziła i byś to usprawiedliwiał tym, że to jest wpisane niejako w ryzyko małżeństwa ludzie..

Julian na najlepszy zasób ludzki ostatnich lat nie będę się powtarzał 5 raz takiej laski nie miał Flick a gramy maniane że aż uszy bolą i to jest niczyja wina. Po co będziecie po Sane słabsza forma jest wpisana w sport ( śmiech )

Gdyby tak było to trenerzy nie byli by zwalniani. Przed sezonem każdy klub ma pewne cele jeżeli trener ich nie realizuje to leci proste i logiczne.

Edytowano : 2023-03-20 15:32:48

Ławki*
20.03.2023 15:11
@Edmund
Ponawiam pytanie, cytując Ciebie: "Wiadome było że w końcu skończy się wygrywanie BL taki sezon w końcu MUSI nadejść i nie będzie to wina ani zarządu, ani trenera, ani zawodników bo tak po prostu jest że nikt wiecznie nie wygrywa.".

Owszem, taki sezon nadejdzie. Ale czemu twierdzisz, że to nie jest KOGOKOLWIEK wina? Bo mam wrażenie, że uciekasz od odpowiedzi na pytanie, które postawiłem: Czemu wg Ciebie to nie będzie niczyja wina?
20.03.2023 14:44
@Skobry
Po prostu porażka jest wpisana w sport.
Klub piłkarski to nie jakiś zawodnik w sporcie indywidualnym który może zacząć wygrywać wszystko i po kilku latach zakończyć karierę będąc "niepokonanym". Klub działa przez wiele lat i raz wygrywa raz przegrywa, nie ma klubu który przez całą swoją historię wygrywa, czy też jak zacznie wygrywać to już tylko wygrywa.
W tym sensie że w historii każdego klubu są sezony gdzie się przegrywa nie jest to wina "ani zarządu, ani trenera, ani zawodników".
20.03.2023 14:30
@Edmund
Czy mógłbyś wreszcie to: "nie będzie to wina ani zarządu, ani trenera, ani zawodników" wytłumaczyć?
20.03.2023 13:54
2,08 punktu na sezon Nagelsmanna w tym sezonie. Gorzej niż za Kovacia :) W dodatku JN dysponuje lepszą kadrą i to o wiele.
20.03.2023 13:52
Zarząd siebie nie zwolni i do winy nie przyzna więc Edmund pogódź się z tym że Nagelsmann poleci jak przegra majstra bądź nie wygra lm (chciałbym że dał radę na przekór wszystkiemu ale widać że niema chemii z zawodnikami i grają nie stabilnie i brzydko, czasem dupe ratuje lepszy dzień bądź ich indywidualne umiejętności szkoda ze Nagelsmann nie potrafi z nich wyciskać 100procent co mecz i tu jest winny trener) , kumasz czy dalej bujasz w obłokach?! Może po sezonie straconym wymienimy pół składu gdzie mamy tylko brak jeśli chodzi o napastnika, a trenera zostawimy? Co uważasz że taniej wyjdzie? Nierozumiejący Julka piłkarze do sprzedania czy sam Julek? Kto poleci? Hmmm
20.03.2023 13:45
@Edmund dokładnie o to chodzi. Można przegrać mistrzostwo, nikt nie wygrywa wiecznie. Ale ważne żeby widzieć progres i kroki w dobrym kierunku jak np w 2012 roku. A tu niestety są jednak niepokojące symptomy. I o to nam wszystkim chodzi. Jak zaznaczałem nieraz, nie jestem zwolennikiem zwolnienia Juliana.

Szczerze mówiąc piszę swoje żale, z nadzieją że jeśli parę osób się ze mną zgodzi to być może podobny proces myślowy zajdzie u Juliana i wszystko się ułoży :D
20.03.2023 13:40
@Skobry
Skoro nie odpowiada ci moje podejście
"Ok zgoda zawsze jest winny ale niekoniecznie zawsze musi ponieść konsekwencje porażki.
Ktoś kto nie rozumie że czasem się przegrywa nie ma co szukać w sporcie."
To jakie jest twoje jeśli nie zwolnienie?

Można krytykować a nawet trzeba po słabej grze ale nie zgadzam się że jak przegramy mistrza BL to trener do zwolnienia a takie głosy na stronie są i to nie od dziś. Ty nie pisałeś o zwolnieniu to dobrze.
20.03.2023 13:10
@Edmund
Przytoczysz mi jakikolwiek mój komentarz, który wskazywałby chęć zwolnienia wówczas trenera? Albo jeszcze inaczej - obecnie?

W ani jednym komentarzu - podpowiem - nie wspomniałem o zwolnieniu trenera.
20.03.2023 13:00
Hovena raziły podśmiechujki z rywali, ale radzi komuś, zeby „nie jęczał” jak sam obraza zawodników Bayernu. Ahahahah

Poezja! Fikołki raz po raz.
20.03.2023 12:53
@Skobry
Czyli w 2012 roku trener powinien zostać zwolniony bo przegraliśmy wszystko.
Tylko z takim podejściem w 2013 roku nie wygralibyśmy wszystkiego.

I dalej uważam że kiedyś nadejdzie sezon gdy przegramy mistrza BL bo normalną rzeczą w sporcie jest że się kiedyś przegrywa.
20.03.2023 12:34
@Jam42MUSIALA Real przez ostatnie 3 lata wydał na transfery 110 mln, a my ponad dwukrotnie więcej.
20.03.2023 12:28
@Jam42MUSIALA Z tego akurat bierze się siła Bayernu. Że potrafi być tak konkurencyjny mimo braku pieniędzy od szejków czy też braku aż tak popularnej marki jak Real czy Barcelona. To wspaniałe eliminować takie kluby.
20.03.2023 12:25
Real ma 350 mln na transfery. A my? 120?
20.03.2023 12:21
@Edmund
"Ok zgoda zawsze jest winny ale niekoniecznie zawsze musi ponieść konsekwencje porażki.
Ktoś kto nie rozumie że czasem się przegrywa nie ma co szukać w sporcie."

Wskazałbyś mi sportowca (jakiegokolwiek, w jakiejkolwiek dyscyplinie), który myśli w sposób - nikt nie jest winny, musiałem w końcu przegrać, bo tak było zapisane w gwiazdach? Mnie nie chodzi o porażki, tylko o podejście drogi Edmundzie. Z Twoim Bayern byłby właściwie stracony. A ja ponieważ ten klub zawsze będę szanował nigdy nie napiszę, że "to niczyja wina, bo tak musiało być". Nie!
20.03.2023 12:01
@hoven sam jęczałeś o człapaka co było prawdą o Messim i nawet niektórzy dziennikarze tak o nim mówili. Trochę szacunku, o który upominasz się kiedy ci się podoba
20.03.2023 11:59
@Edmund juz nie jecz o tym straszliwym obrazaniu slowem ciamajda, czizas
20.03.2023 11:56
@hoven
"4 ciamajdy"
no tak tylko obrażać umiesz.
Nie spytam bo i tak nie mam tego jak sprawdzić czy osiągnąłeś więcej w życiu od tych których tak nazywasz?

Zdecyduj się czy Hasana chcesz zwalniać czy tylko ponarzekać?
20.03.2023 11:47
Źle się dzieje. Najpierw kret wynoszący taktykę Julka, teraz oklep od Alonso, na koniec kontuzja Musiali. A w dodatku przerwa reprezentacyjna nie pomaga.
20.03.2023 11:42
@hoven , jak co roku wygramy ligę, BVB dostanie lepy i zejdzie z nich powietrze, jak zacznie się większą presja meczowa w końcówce sezonu, to Bayern to wytrzyma, a żółtki zaczną gubić pkt, my mamy doświadczenie, jestem spokojny, bardziej bym się obawiał Manchesteru City, że zaczną klepać tą swoją tiki srake, a nasi nie będą w stanie odebrać piłki i będą się bronić... często tak jest, że jak ktoś nas zepchnie, to ani Kimmich, a tym bardziej Goretzka nie potrafią przejąć inicjatywy, mam nadzieję, że będziemy szybko ich kontrować i punktować, zobaczymy :) ... być może jeszcze zgubimy pkt, ale nie wyobrażam sobie, że stracimy mistrza mając taki skład, szkoda mi tylko Gravenbacha, bo jak grał, to nieźle sobie radził, zniszczą mu karierę i tyle, niech się chłop ratuje jak Sabitzera i ucieka jak najdalej z Monachium :) ...

Edytowano : 2023-03-20 11:49:23

Z taką kadra, Bayern powinien tłamsić rywali w bundeslidze, a moim zdaniem na boisku panuje wielki chaos, piłkarze nie wiedzą chyba, co za bardzo grać :/ ... rywale powinni bać się, tak jak Lipsk kompletnie się zesrał w starciu z obywatelami, a chyba każdy widzi, że da się nam zabrać pkt :/ ... sezon zapowiada się świetnie, walczymy na 3 frontach, ale równie dobrze, możemy zostać z niczym, ciekawe jak to wszystko się potoczy... :)
20.03.2023 11:39
Gdzie ta bawarska maszyneria z poprzednich lat?
20.03.2023 11:35
Być może, chociaż z tym samym składem zdobyliśmy Ligę Mistrzów.

Oczywiście, że rotacja jest częścią futbolu, ale fakt że raz grasz jako prawoskrzydłowy, raz jako ofensywny pomocnik a raz w ogóle to nie pomaga. W dodatku nie potrafię sobie przypomnieć kiedy sukcesy osiągała drużyna z tak płynną taktyką jak nasza, praktycznie bez przywiązania do pozycji. Raczej sukces z reguły wiązał się z perfekcyjnym opanowaniem określonego stylu gry i przekładaniem tego na boisko.
20.03.2023 11:34
@hoven tylko ze na razie wygraliśmy grupę LM i z PSG bez straty gola, wszystkie mecze w Champions League wygrane. Nie jesteśmy bez szans z MC, właśnie dlatego, że nie tracimy goli, a Guardiola specem od obrony nie jest. Więc los Julka rozstrzyga się, postawa zespołu w BL jest skandaliczna, ale wszystko jest jeszcze do odkręcenia.

Najważniejsze rozgrywki, czyli Liga Mistrzów na razie bez zarzutu - bo nikt mi nie powie, że gromienie Mainzów i Augsburgów jest bardziej ekscytujące.
20.03.2023 11:32
Niko miał problem z szatnią piłkarze nie byli za nimi, natomiast nie miał tak szerokiego składu jak Julian.

Rotację są częścią futbolu na nich bym nie zwalał. Piłkarze grają ze sobą od lat nie zapomnieli jak się gra w piłkę, problemem jest mentalność i brak reakcji. Tutaj widzę dużo problem jak i duże rezerwy. Do tego cała atmosfera w około zespołu Sane, Gnabry i tak dalej.

Jak nie będzie reakcji po przerwie na reprezentację to zacznę się zastanawiać czy oby Julian jest odpowiednim trenerem.
20.03.2023 11:23
@Kimas w pełni się z Tobą zgadzam co do tego że problem istnieje natomiast mam inne odczucia co do głównych powodów "kryzysu". Mental oczywiście jest istotny, ale sport zawodowy to przede wszystkim gra automatyzmów, nawyków, pamięci mięśniowej - ciągłe rotacje w składzie i taktyce wprowadzają może zaskoczenie w szeregach rywala, ale przede wszystkim chaos w głowach naszych zawodników. I to jest według mnie główna przyczyna słabej i niespójnej gry Bayernu w większości meczów pod wodzą Juliana. A to rzeczywiście przekłada się na coraz gorszy mental, rozdrażnienie, napięcia w szatni. Taki efekt śnieżnej kuli.

Śmieszy mnie jak niektórzy użytkownicy DieRoten piszą, że nasi zawodnicy mają po prostu wylane na Bundes bo sama się wygra według nich. To nie jest prawda, wystarczy spojrzeć na mimikę naszych zawodników. Widać w nich złość i przede wszystkim niepewność co do tego co mają robić na boisku. Dla takiego Kimmicha czy De Ligta każdy mecz jest jak o życie - gdyby widzieli że ktoś odpuszcza to już na boisku daliby temu wyraz.

Chciałbym zaznaczyć jedną rzecz - to że ktoś narzeka na styl gry i ogólny stan zespołu mimo kapitalnej sytuacji w LM, nie znaczy że jest przeciwko Negelsmannowi albo klubowi. Ja osobiście kilka razy już byłem zrezygnowany ale Julian dawał radę podnieść zespół. Kolejny raz mam ten stan, tym razem bardziej niż w poprzednich sytuacjach wydaje mi się że nie ma chemii między zawodnikami a trenerem i w dłuższej perspektywie może mieć to negatywne reperkusje (np strata szans na wykupienie Cancelo, który jest zawodnikiem jakiego potrzebowaliśmy od lat).

Przyznam się, że jestem jednym z tych "kibiców" którzy cieszyli się z blamażu z Eintrachtem skutkującym odejściem Kovaca. Pamiętam, że dla niektórych taka postawa jest niegodna kibica (potrafię zrozumieć takie stanowisko) Ale koniec końców wyszło to klubowi najlepiej jak mogło. To tylko dygresja, bo jak zaznaczałem nieraz - nie jestem pewny czy odejście Negelsmana jest tym co potrzebuje klub, w przypadku Nico byłem przekonany.
20.03.2023 11:18
@bayern1987dwa pewnie z nimi wygramy, pytanie czy jeszcze gdzies glupio nie stracimy punktow...
20.03.2023 11:15
Na ten mecz z BVB , Bayern zmotywuje się jak na Union czy PSG, moim zdaniem Bawarczycy rozwala żółtków z 3:0, 4:0 , co roku jest tak samo praktycznie, BVB potem zacznie gubić pkt, Bayern ma doświadczenie w trudnych sytuacjach i wytrzyma ten wyścig w lidze, chyba, że będzie smród w szatni i będą sami sobie grać i mieć w dupie Nagelsmana... można zachwycać się szybka gra BVB czy ich kombinacjami, ale to my gramy narazie o potrójna koronę, a oni co rok cieniuja...
20.03.2023 11:14
dodajmy ze Julek dostal absolutnie wszystko; przebudowa bazy treningowej wg jego widzimise, zachcianki typu telebim, system monitoringu, PELNE POPARCIE ZARZADU wyrazane co chwile, w tym wymianie trenera bramkarzy bo z Tapalovicem niby byly zgrzyty, wzgledy spokoj w szatni tj Muller nie wychodzi jak u Carlo na konfe i nie mowi ze nie wie co ma grac - problemy z dyscyplina sa tylko i wylacznie wina trenera

Sabitzer byl sciagniety (tak, wiem ze odszedl) na jego zyczenie wbrew reekomendaci pionu sportowego, de Ligt, Mane ktorego ponoc chcial bo klasyczna 9 jest przestarzala do jego wizji, Sommer tez na jego zyczenie

i co?

od kiedy przyszedl poza poczatkiem 1 sezonu gramy zwyczjanie brzydko, nawet w tych meczach gdzie wygrywamy wysoko gra klei sie srednio, nie ma plynnosci, jest szarpanie i wygrywanie przeblyskami. Ile razy w poprzednim sezonie Lewy walnal cos z niczego? Teraz go nie ma i tej indywidualnosci brakuje.

Nie wprowadzil Ryana czy Tela, Wanner tez nie gra, co chwila wolne, brak motywacji, brak dyscypliny, brak schematow. Odpadniecie z Villareal ktore badzmy szczerzy: bylo kompromitujace.

To chyba nie tak mialo wygladac i nie tego nalezy poczekiwac od najdrozszego trenera na rynku z pensja jaka mial Flick po zdobyciu 6 pucharow w sezonie (8mln)?

dodatkowo co chwila palnie cos na konferencji...

ile razy juz czytalismy ze kontempluje zeby cos zmienic? ciekawe czy dzis tez smutny chodzi po osrodku ;) BVB grala bez napastnika (w zasadzie dalej gra), BVB nie dokonalo jakichs niesamowitych wzmocnien,, trenerem tam tez nie jest Mourinho - jakim cudem nas wyprzedzili? + nie graja juz w europie beda sie koncentrowac na lidze

co to za argument ze wygralismy tyle razy lige to musi nadejsc porazka? no kiedys musi ale dlaczego niby teraz? zrobilismy najwieksze transfery, kadra jest szeroka, pelne wsparcie i wielkie pieniadze dla trenera i co? gramy fajny dla oka mecz raz na 3 miesiace...

Edytowano : 2023-03-20 11:17:44

@Edmund, a rozumiem, 4 ciamajdy, klapa z Destem, przeoczenie tego kiedy zaczyna sie umowa Upamecano to moja wina bo narzekalem i nie dawalem Hasanowi spokojnie pracowac xD
20.03.2023 11:12
Trafimy na zespół, któremu "się chce" to nas zweryfikuje rzeczywistość taka prawda (psg cieni na na dzień dzisiejszy i jeszcze większy chaos, inter cieniutki a tu podniecenie jakby to był zespół z 2010...,a barca w budowie i dziś jest inna niż w fazie grupowej). Dziwny hurraoptymizm tu panował u niektórych ale może się skończyć źle bo ka, dy na kogo w lm możemy trafić ma za cel teraz lm więc to jest najlepszy sprawdzian dla Nagelsmanna i skończy się płaczem i rozpieprzeniem w jakimś stopniu tej druzyny(a jak pokazal przykład Flicka nie trzeba czasem wiele zmieniać np pierwszego trenera ;) i drużyna nagle gra). Więc skoro to nie wina Juliana to niech im zmienia psychologów sportowych bo coś ewidentnie leży a teraz niema czasu już na zabawę. Przypomnę że teraz przerwa na repre, a jak po przerwie grają każdy wie...
20.03.2023 11:11
@hoven
" nikt nie pisze o zwolnieniu poza toba "
Pozostaje się tylko cieszyć że kończysz z "durną bośniackąrewolucją" i pozwalasz zarządowi spokojnie pracować, trenerowi i zawodnikom również.
Lepiej późno niż wcale.
20.03.2023 10:58
Pocieszna jest ta samokrytyka: ach jak słabo zagraliśmy, jak nie zasłużyliśmy na zwycięstwo. Który to już raz oddajemy przeciętniakom za frajer punkty? Ileż można nie uczyć się na własnych błędach? Żeby nie mieć za grosz pokory do ciułania punktów, do takiego spojrzenia, dobra dziś nam nie idzie, może zagrajmy bardziej kunktatorsko np.

Bo jak to jest możliwe że Borussia ma bilans bramkowy +24 i 53 punkty,
A Bayern ma bilans bramkowy +45 i... 52 punkty.
Oczywiście wszystkie mecze przegrane jedną bramką... No nóż się w kieszeni otwiera na tę "ekonomikę" gry. Czy oni w ogóle myślą?

Edytowano : 2023-03-20 10:59:54

Patrząc na to, jak BVB punktuje w lidze wiosną, a jak my - tendencja jest dość jednoznaczna i nie chcę być złym prorokiem. Ale naprawdę możemy nie wygrać tej ligi, w której nie mamy żadnego rywala.

Edytowano : 2023-03-20 11:03:31

Ile my mieliśmy nad nimi przewagi po rundzie jesiennej? 7 czy 9 - już nie pamiętam. Ale wnioski niech każdy sam wyciągnie. Jak można wygrywać w Paryżu i u nas z PSG, a tak dołować w krajowych rozgrywkach. Przecież mamy szeroką kadrę, rezerwowi o potencjale na pierwszą jedenastkę powinni być głodni gry i rywalizacji, udowodnienia czegoś trenerowi. O co tu w ogóle chodzi? Czy kontrakty nie są za wysokie i czy nie ma syndromu sytych kotów?
20.03.2023 10:55
Postanowiłem odbić piłeczkę dla wszystkich tych, którzy uważają że nic się nie dzieje i wszystko jest pod kontrolą. Futbol jest dialogiem więc podyskutujmy.

Bayern w tym roku 3 remisy, 2 porażki. Wygraliśmy kilka spotkań, ale co to były za zwycięstwa? 2:1 Stuttgart gdzie w końcówce nas cisnęli i tego typu rzeczy. Jedyne dwa zwycięstwa w stylu Bayernu to 4:0 Mainz Puchar i 2:0 Union.

Kolejny przez was przytaczany argument cytuje ,, ograliśmy Barcelonę i Inter bez straty gola '' powiem tak oglądacie piłkę na codzień? Barcelona z wczoraj a Barcelona z fazy grupowej to dwa różne zespoły. Słaby MU ich wyjaśnił, Inter nie jest żadną potęgą Europejską to jest w tym momencie solidny co najwyżej zespół. Idźmy dalej pokonaliśmy NAJSŁABSZE PSG od 5 lat z jednym piłkarzem klasy światowej Mbappe i Messim, który po zdobyciu MŚ ma delikatnie mówiąc wywalone. Jak ja to widzę nasze świetne wyniki w LM są pochodnią słabej formy zespołów z jakimi graliśmy. Ani Barcelona, ani Inter, ani PSG grając z nami nie byli w swojej top formie.

Idźmy dalej po MŚ piłkarze Bayernu mieli NAJWIĘCEJ wolnego ze wszystkich czołowych klubów w Europie. Bundesliga ruszyła coś koło 20 stycznia biorąc pod uwagę, że Niemcy szybko odpadli niektórzy mieli ponad miesiąc wolnego. Jedynym wyjątkiem są zawodnicy Francuscy, także o żadnym zmęczeniu nie może być mowy.

Mamy świetny skład, ale kapryśny. Sane notorycznie spóźniający się, Gnabry gdzieś balujący po Paryżu robiący się coraz grubszy z tygodnia na tydzień. Kret w szatni, ściągnięcie Muellera po czerwonej kartce co też odbiło się echem w mediach. Moim zdaniem szwankuje mental i za to odpowiada trener.

Można przegrać z Leverkusen, ale co my graliśmy w 1 połowie to jest żenada. Zero zaangażowania mając 8 dni wolnego ( Leverkusen grało w czwartek ) brak spójności, brak jakiegokolwiek rozegrania. Za to wszystko odpowiada trener i ja nie kupuje argumentu, że LM jest dla nas piorytetem, bo żaden z tych rywali nie był wyznacznikiem naszej formy. Pokonujemy słabe PSG po czym dostaje 3 gole od Augsburg na AA o co chodzi?

Nie jestem za zwalnianiem trenera, ale coś jest grubo nie halo. Ponoć najlepsza kadra w historii grająca taki piach ? powtarzam można przegrać to jest futbol, ale pierwsza połowa Bayernu wczoraj to był kryminał. Problem jest mental i jak Julian tego nie ogarnie po przerwie na reprezentacje to jego pozycja będzie mocno zagrożona.

I powtórzę jeszcze raz nie podniecajcie się LM, bo ona jest myląca mało tego jak sobie przypomnicie mecz na AA z Barceloną to oni byli lepsi tylko cud sprawił, że gola nie straciliśmy.

Nie jestem takim optymistą jak wy widzę dużo złego. Sane fochy, Cancelo fochy, Gnabry wyjebka, kret w szatni brak wyników dużo straconych goli ostatnio.

Po przerwie na Repre jak nie będzie reakcji będzie bardzo źle.

Edytowano : 2023-03-20 10:59:19

Barcelona była lepsza w 1 połowie z nami na AA.
20.03.2023 10:48
@Edmund nikt nie pisze o zwolnieniu poza toba
20.03.2023 10:36
@arturito Zgadza się, nie ma co panikowac po drugiej porażce w tym roku, choć należy sie bura od Kahna i Nagelsmana do niekturych zawodników co wczoraj pokazali.
Pokaż więcej