DieRoten.pl

Bayern remisuje z Bayerem 1:1

05.03.2022, 17:30:01
FotoOlimpik

Bayern Monachium ma już za sobą trzydziesty piąty oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2021/22. Podobnie jak ostatnio, drużynie prowadzonej przez Juliana Nagelsmanna przyszło mierzyć się w Bundeslidze.

Nie tak dawno temu dobiegło końca kolejne spotkanie z udziałem zawodników rekordowego mistrza Niemiec, gdzie trenerem jest 34-letni Julian Nagelsmann. Tym razem monachijczycy mierzyli się na własnym podwórku w ramach 25. kolejki Bundesligi z Bayerem 04. Warto podkreślić, że dla FCB było to dokładnie trzydzieste piąte starcie w kampanii 2021/22.

Koniec końców pojedynek na Allianz Arenie, gdzie zasiadło 25 000 kibiców, zakończył się wynikiem 1:1. Jedynego gola dla klubu ze stolicy Bawarii zdobył w pierwszej części spotkania Niklas Suele, dla którego było to pierwsze trafienie w tym sezonie.

Piłkarze „Gwiazdy Południa” co prawda umocnili się na fotelu lidera i powiększyli swoją przewagę nad Borussią Dortmund do 9 oczek, ale warto mieć na uwadze fakt, że BVB ma jeszcze do rozegrania mecz z Mainz (przełożony z racji na 19 przypadków koronawirusa w ekipie M05). 

Klub ze stolicy Bawarii na przygotowania do kolejnego wyzwania będzie miał niewiele czasu, albowiem już w najbliższy wtorek mistrzów Niemiec czeka bardzo ważny mecz w Lidze Mistrzów – monachijczycy podejmą u siebie w ramach rewanżu 1/8 finału Ligi Mistrzów drużynę RB Salzburg (w pierwszym starciu 1:1).

Musiala i Richards zaczynają w podstawie

Biorąc pod uwagę spotkanie ligowe sprzed tygodnia, kiedy to w ubiegłą sobotę monachijczycy pokonali na wyjeździe Eintracht Frankfurt 1:0 (jedynego gola na wagę triumfu zdobył Leroy Sane) w ramach 24. kolejki Bundesligi, trener Julian Nagelsmann zdecydował się dokonać dwóch zmian.

Poza szeroką kadrą na dzisiejsze zawody w Monachium znalazło się łącznie pięciu zawodników pierwszego składu FCB. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim Leona Goretzkę, który na całe szczęście powinien od 7 do 14 dni powrócić do pełnych treningów z kolegami.

Ponadto nieobecni byli Manuel Neuer (brak gotowości), Alphonso Davies (zapalenie mięśnia sercowego), Corentin Tolisso (kontuzja uda) oraz Lucas Hernandez (zawieszony za żółte kartki). Warto odnotować, że po tygodniowej przerwie do akcji wrócił Thomas Mueller.

Mając na uwadze taką, a nie inną sytuację kadrową, mistrzowie Niemiec pojedynek na Allianz Arenie rozpoczęli w następującym ustawieniu: Sven Ulreich w bramce, Benjamin Pavard, Niklas Suele, Dayot Upamecano oraz Omar Richards w obronie. W środku pomocy wystąpił duet Joshua Kimmich oraz Jamal Musiala.

Jeśli mowa o skrzydłach, to Nagelsmann postawił na takich graczy jak Kingsley Coman oraz Serge Gnabry. Funkcję napastnika pełnił tradycyjnie Robert Lewandowski, zaś za jego plecami znalazł się Thomas Mueller. Na ławce znaleźli się: Christian FruechtlPaul WannerTanguy NianzouBouna SarrJosip StanisicMarcel SabitzerMarc RocaMalik Tillman oraz Eric Maxim Choupo-Moting.

Suele strzela, Mueller wyrównuje

Jak można było się spodziewać, Bayern Monachium zaczął bardzo odważnie i już od samego początku starał się wyjść na prowadzenie. Niemniej jednak po kilku nieudanych próbach, obie ekipy zaczęły grać nieco ostrożniej i czekać na błąd rywala.

W 14. minucie szczęścia z dystansu spróbował Pavard, ale Francuz uderzył obok bramki. Z minuty na minutę monachijczycy „rozkręcali się” i zaczęli stwarzać coraz większe zagrożenie w polu karnym „Aptekarzy” – w 16. minucie na 1:0 mógł strzelić Lewandowski, ale Polakowi tuż przed linią bramkową przeszkodził Mueller…

Koniec końców napory gospodarzy opłaciły się – w 18. minucie zamieszanie w szesnastce Bayeru wykorzystał Niklas Suele, który huknął z kilku metrów i pewnie pokonał Hradecky’ego. W kolejnych minutach tempo gry FCB nieco podupadło, ale „Bawarczycy” dalej próbowali atakować i podwyższyć prowadzenie.

Niestety, ale ostatni kwadrans w dużej mierze należał do gości z Leverkusen, którzy coraz śmielej atakowali bramkę Ulreicha – w 36. minucie Thomas Mueller próbował przeciąć dośrodkowanie z rzutu wolnego, ale wychowanek bawarskiego klubu źle ustawił stopę i trafił do własnej bramki…

Na trzy minuty przed końcem pierwszej połowy fatalny błąd popełnił Upamecano, ale szczęśliwie Adli uderzył obok bramki. Z kolei w 45. minucie na 2:1 mógł podwyższyć Aranguiz, lecz tym razem świetnie interweniował Ulreich. Ostatecznie wynik nie uległ już zmianie i obie strony udały się na przerwę z rezultatem 1:1.

Brak skuteczności po obu stronach

Na drugą część spotkania trenerzy obu klubów nie zdecydowali się na zmiany i obie ekipy zaczęły w niezmienionym ustawieniu. Bayern zaczął bardzo dobrze i już w 47. minucie mógł wyjść na prowadzenie za sprawą Jamala Musiali, ale uderzenie 19-latka została w świetnym stylu wybronione przez Hradecky’ego.

Kilka minut później w bardzo dobrej sytuacji znalazł się Wirtz, któremu idealnie w porę zagrał Adli. Młody Niemiec szczęśliwie źle przymierzył i uderzył tylko w boczną siatkę. W 61. minucie odpowiedział Omar Richards, jednakże Anglik minimalnie się pomylił.

W 62. minucie na boisku zameldowali się Sane i Sabitzer, który kilkadziesiąt sekund później nie wykorzystał sytuacji sam na sam. Tempo gry rosło z minuty na minutę, zaś większość akcji toczyła się na połowie „Aptekarzy”. Szczęścia dwukrotnie próbował później m. in. Lewandowski, ale Polak nieznacznie się pomylił w obu okazjach.

Na dwie minuty przed końcem regulaminowego czasu gry, Frimpong mógł dać B04 prowadzenie, ale świetnie w bramce zachował się Ulreich. Mimo kilku innych prób po obu stronach, koniec końców wynik nie uległ już zmianie i starcie w Monachium zakończyło się podziałem punktów i remisem 1:1.

Dla monachijczyków była to zarazem próba generalna przed rewanżowym starciem Bayernu w elitarnych rozgrywkach Champions League. Już w najbliższy wtorek na Allianz Arenie, mistrzowie Niemiec powalczą o awans do ćwierćfinału Ligi Mistrzów z Red Bull Salzburg (początek o 21:00).

FC Bayern - Bayer Leverkusen

Allianz Arena 05-03-2022, 15:30
Bundesliga, Kolejka - 25

(1-1)
(1-1)
źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (137)



07.03.2022 13:03
@tapczan
Czy ja wiem, czy on "zgasł"? Raczej nie pasuje pod chorą taktykę. Choć sam już nie wiem jaką taktyką staramy się obecnie grać... Przejdźmy ten Salzburg (!) i dalej się zobaczy.
07.03.2022 12:51
Sane to zgasł od momentu kiedy Nagelsmann przeszedł w ten dziwaczny system w którym Sane przestał być skrzydłowym tylko nie wiadomo kim.
07.03.2022 11:52
@Pir5
Mecz Sane z Frankfurtem był jego pierwszym sensownym od kilku dobrych meczów.
07.03.2022 11:42
@FanGraczyBayern xdddd tak piłkarza który wreszcie gra na bardzi dobrym poziomie (dał ważne 3 pkt z Frankfurtem) mamy sprzedać. Z Gnabrym przedłużymy, przepłacimy za kontakt ale musi zostać. Sane z tego sezonu u boku Nagelsmana wreszcie coś daje!!
A Coman zaczyna też dobrze grać. Więc nie martw się. Ta trójka zostanie w Bayernie :)

Edytowano : 2022-03-07 11:46:05

@bayern1987dwa no ale i tak to dużo. Myślę że wschodnia Ukraina może być wchłonięta przez Rosje, ale Zachodnia czyli Lwów nie jest atakowana i tam ofiar pewnie jest bardzo mało. Więc różnie to się może ułożyć.
07.03.2022 11:28
@FanGraczyBayern masakra, gosc zarabiajacy 17 milionow trenuje tajk slabo ze mimo robienia liczb trener go nie wystawia, gosc zarabiajacy 15 chociaz sie stara ale co z tego skoro jest zwyczajnie conajwyzej niezlym pilkarzem (i w meczu z Leverkusen byl totalnie niewidoczny), a jest jeszcze podobnie conajwyzej niezly pilkarz ktory chce zarabiac tyle samo...

Trzeba przyznac ze bardzo trudna sytuacja z perspektywy klubu

Edytowano : 2022-03-07 11:40:41

a swoja droga swego czasu Saka byl dostepny na darmowym transferze...
07.03.2022 10:22
Bild: Powodem umieszczenia Leroya Sana na ławce w ostatnich dwóch meczach ligowych ma być fakt, że skrzydłowy nie daje z siebie 100% w ostatnich treningach. Ponadto znów można zauważyć u niego złą mowę ciała.

Znów się źle z nim dzieje. Tak dalej i będzie do sprzedaży latem. Sytuacja z Gnabrym też nie jasna, zaraz się okaże, że na skrzydłach zostaniemy z jedynie Comanem.
07.03.2022 10:06
Syn marnotrawny wróci do Bvb? Dembele z powrotem w żółtych? XD
07.03.2022 10:00
@Edmund zostaje trzymac kciuki zeby Upa jednak dojrzal szybko do gry u nas
07.03.2022 09:57
Ruhr Nachrichten: Transfer Karima Adeyemiego do Borussii Dortmund upadł. Pomiędzy klubami istniały zbyt duże rozbieżności co do sumy odstępnego.

Szansa dla Bayernu?
07.03.2022 09:19
@Pir5 , 10 tys. zabitych żołnierzy, wiesz co to jest dla Putina? to nawet nie jest splunięcie dla niego, już podobno gdzieś potajemnie mobilizują kolejne oddziały, moim zdaniem, Ukraina może bronić się zaciekle jak cholera, ale i tak nie zatrzymają go... co do Bayernu, skończy się monopol, jak BVB albo Lipsk wywala więcej kasy w kadrę, muszą zatrudnić też jakiegoś świetnego fachowca Ala Kloppa, Ten Haga czy może kogoś z topu, w bundeslidze nawet nie ma teraz drużyny, która by grała równo, jechała na farcie, punktowała cały czas, nawet po słabych występach, nie widzę kompletnie zagrożenia dla Bayernu, BVB jak miało 9? pkt przewagi nad nami, to to była jedyna szansa, aby zgarnąć mistrza i się wysrali.
07.03.2022 09:05
@Reeken89
Tylko niestety to co Putin wysyła na Ukrainę to nie jest ich najlepszy sprzęt. Gdzieś słyszałem, że chciał najmniejszym nakładem sił wygrać przy okazji nie odsłaniając się przed Zachodem. Teraz walki to pełno zdjęć i analiz. Chciałbym się mylić. Te statystyki to wiadomo można sobie tak o czytać. Codziennie ginie kilkaset ruskich a Ukraińców paru. Przecież to absurd. Wiadomo, że Ukraina dla pokrzepienia też musi odpowiednio te dane przedstawiać. Rosja jest nieobliczalna plus jest 2 potęga militarną świata więc dlatego zachód się tak z nią cacka. Również polecam wywiad, który zamieścił @hoven .
Zachód od dawna mu pobłażał budując powoli jego poczucie bezkarności. Choć niestety też trzeba przyznać, że mieszaniem się w sprawę ukrainy w przeszłości poniekąd też przyczynił się do obecnej eskalacji.
07.03.2022 07:08
@hoven
Co do "ciamajd" jak ich określasz to już nie raz odpisywałem więc po raz kolejny nie zamierzam.
Powtórzę tylko to co napisałem ostatnio a mianowicie żebyś uważał z takim obrażaniem innych bo kryteria jakich używasz do oceny innych są takie że równie dobrze o Tobie też ktoś może napisać "ciamajda".

Natomiast co do Upa i Konate to jak wygląda nasza obrona czy szerzej nasza gra w defensywie i to nie od tego sezonu a dużo dłużej każdy widzi. I ja bardziej tu widzę problem a nie w jednym piłkarzu.
Natomiast obrona LFC w każdej konfiguracji (zwykle parę ŚO tworzą Matip i VVD) wygląda stabilnie.
Na razie Upa gra słabo i wygląda to na problem z mentalnością gdzie gdy idzie to jest ok ale jeden błąd i się gubi już całkowicie.
Więc na dziś, tak, Konate gra lepiej od Upa.
07.03.2022 06:25
Było już o o tym jak to można było brać Conte, który przegrywa z ligowymi średniakami, bo udało mu sie wygrać z City, teraz gadka o Konate, który jest tak świetny, że grywa w Liverpoolu od święta. Pewnie dlatego, że wprowadza za duzo spokoju.
A z kim przegrywa rywalizację? Z Matipem.
07.03.2022 00:16
@hoven Dokładnie Upa jak podpisał kontrakt grał katastrofę w Lipsku.
06.03.2022 22:40
swoja droga pamietam dyskusje przed sezonem z @Edmund w ktorej (mam nadzieje ze tego juz sie nie wyprze, no ale cytaty nie mam) stwierdzil ze Upamecano to swietny transfer "lidera obrony". Pomijam juz ze rok wczesniej jak przychodzily slynne "4 ciamajdy" to mowil o tym by z ocenami sie wstrzymac dio konca sezonu i ze dzis ten podwojny standard sie msci, ale...

Juz wtedy Upamecano byl po fatalnej rundzie, nie byl nawet brany pod uwage jako pilkarz do repry a jako ze tamta dyskusja zeszla na Edwardsa i Hasana to rzucilem ze jeszcze zobacyzmy kto wyjal lepszego obronce z Lipska. Hasan czy Michael. Juz w Niemczech panowala opinia ze Konate to ten lepszy - ktory wprowadza spokoj, ale Upamecano to ten z wiekszym potencjalem...

Niestety wyglada na to ze nawet majac pilkarzy pod nosem wybralismy tego bardziej hypowanego a nie zwyczajnie lepszego. Taki Konate wlasnie dzis by nam sie przydal, gosc do wprowadzenia spokoju...

Edytowano : 2022-03-06 22:50:42

A co do Putina to polecam ten wywiad: https://businessinsider.com.pl/gospodarka/putin-nie-potrafi-obslugiwac-internetu-i-panicznie-boi-sie-wirusa/61vzqqt
06.03.2022 22:31
@Prezes42 ostatnio oglądałem ten dokument Navalnego nt. Pałacu Putina i nie tylko. Zastanawia mnie ze on chyba przeżył 2 otrucia, jest we więzieniu a... Nadal publikuje tweety. O ile to jest on. Mi się wydaje że jeżeli faktem jest to że on jest w więzieniu, przeżył i nadal publikuje tweety (o ile to on) to myślę że pewne persony, trzymają go po to, by odrzucić Putina i stworzyć pozory demokracji. A Nawalny to doskonała osoba. Mająca na pieńku z Putinem itp.

Ale trzeba mieć na myśli to że Wladimirowicz to dość potężna osoba będzie bardzo trudno go zrzucić z urzędu. Tam niestety nadal, wszyscy myślą że świat należy albo do USA lub Rosji. Tak to nie działa.

@WayeThe naprawdę jesteś zaskoczony? Bo ja nie. Już kilkaset lat temu, mówiono że Polska ma najgorsze położenie na mapie i to nie jest nowinka a chyba w interesie innych państw jest to, aby jak najwcześniej zatrzymać Rosję, zanim ona dojdzie do granic ich państw.

Tak,sie kończy polityka pobłażania. Oczekuję, że jeżeli się uda, Rosjan powstrzymać, w końcu niech się każdy nauczy że obok nazistów, w Norymberdze powinni również być sadzeni komuniści z ZSRR a nie jak teraz, są poniekąd chwale i. Mało kto pamięta że to ZSRR z III rzeszą rozpoczął II, wojnę światową. A w Rosji lata 1939-41 to jest biała plama.
06.03.2022 22:14
@Arkady142
Hakerzy z Anonymusa zhakowali streamową TV rosyjską i netflixa i wielu rosjan widziało co się dzieje dzieje na Ukrainie bo wszędzie transmitowali materiały wojenne. Dopóki najbliższa świta nie postawi się Putinowi dopóty lepiej nie będzie. Strajki w Moskwie czy Petersburgu są co raz większe, ale to wciąż za mało.
06.03.2022 22:14
Mnie niechodzi o to czy Rosja pokona NATO bo nei pokona to pewne ale chodzi oto że wojna z NATO rozpocznie sie nie na Time squere czy nad Tamiza czy na polach elizejskich tylko u nas. Zrównają z ziemia nasz kraj, będzie to samo co 80 lat temu potem Rosja się podda na pewnych zasadach i wróci jakaś normalność ale nas już nie bedzie. Wszystkie województwa wschodnie Polski dostana po tylku najbardziej łącznie z Warsza i trójmiastem.
06.03.2022 22:07
Zaatakowanie państw NATO przez Putina to samobójstwo dla Rosji patrząc jaki sprzęt wysylaja Ruscy na Ukraine, a czasy się zmieniły i jedynie czym moze straszyć to bron nuklearna...FCBM!
06.03.2022 22:04
@jastrzab123 Putin się śmiał w 2014 teraz tak różowo nie ma. Rubel leci na łeb na szyję. Jemu nie w smak że zachód Ukrainie wysyła uzbrojenie i pomoc. Putin sam myślał że w 3 dni zajmie Kijów i co? Mamy, dziesiąty dzień wojny a Ukraina nadal, się nie poddaje. Nie siej negatywnych rzeczy. Putin może się śmiać, ale jak coraz więcej obywateli będzie klepac biedę to nawet oni nie wytrzymają. Nawet oni buntowali się przeciwko caratowi a Putin poniekąd jest współczesnym Carem.

Wydaje mi się że nadal nie rozumiesz pewnych spraw... Czego Ty w ogóle oczekujesz?

Edytowano : 2022-03-06 22:06:36

@WayeThe - no proszę kolejny... I co z tego że ma większy? A sprawdzałes dokładne dane kto ile ma? Ile ma NATO a ile Rosja?

Poza tym czy znajoma jest Ci taktyka np. Izraela nt. Jak przeciwstawić się atakowi rakietowemu? To się chyba nazywało parasol antyrakietowy
06.03.2022 22:04
Putin to nei oblcizalny człowiek, jeśli Polska zaangażuje się militarnie kto wie, będie mial pretekst że czuje sie zagrożony. Należy pamietać ze Putin ma nie wyobrażalny arsenał nukelarny większy od USa.
06.03.2022 21:50
@Pir5 to jest właśnie ta naiwność, Putin to się śmieje na reakcje świata, ok Ukraina to nie NATO
06.03.2022 21:47
@WayeThe mogę cię uspokoić ale u nas nie będzie wojny. To ja Ci zadam pytanie
Czy Putin zaatakuje członka NATO podczas gdy 10 tys. żołnierzy rosyjskich już zginęło na Ukrainie? Czy chce Putin pogrążyć swój kraj gospodarczo? Mi się wydaje że nie. A nawet gdyby była wojna to będzie trzeba iść do wojska i walczyć. Ale jak mówię Putin musiałby być szaleńcem by atakować państwo NATO.

A co do piłki dzisiaj City ładnie zagrało. Razem z Liverpoolem są bardzo mocni.
06.03.2022 21:31
@WayeThe Wojna to będzie prędzej czy później jak nie teraz to za ileś lat . Rosja nie pozwoli by taki kraje jak dawne ZSRR czy Polska będa się wzmacniały zbrojeniowo. Bo to będzie zagrożenie dla Rosji i oni na to nie pozwolą nawet Polsce. Także zajebista przyszłość czeka nasze dzieci.
06.03.2022 21:16
Jak się nasza władza bedzie pchała z pomoca militarną Ukrainie to niestety bedzie źle. Mieszkam 90 km od granicy z Ukraina niechce tu wojny.
06.03.2022 20:53
Bayern zwolnił kitmana który pracował ponad dziesięć lat ! A wszystko z powodu oskarżenia o rasizm !
06.03.2022 20:11
Straszna ta wojna.Wszystkiego się odechciewa i żadnego meczu nie oglądałem w ten weekend.Nie wiem jakoś nie mogę się na niczym skupić.
U naszych bram się to dzieje,oby się tylko nie rozeszlo poza terytorium Ukrainy:(
06.03.2022 19:31
06.03.2022 19:29
@hoven ee tam, jakby United wygrało to chociaż LFC miałby równą ilość punktów z city :P
06.03.2022 19:27
ah zawsze milo jak United upokorzone

Edytowano : 2022-03-06 19:27:52

jestem ciekawy co Garry i Roy powiedza ^^
06.03.2022 19:26
Cóż za weekend… Nasz remis a teraz derby obejrzałem oczywiście Manchesteru, United nie wie co gra za to City na nieszczęście pełna kontrola, od początku do końca.
06.03.2022 18:48
@Edmund

"To że Tuchelowi nie wyszło w PSG to nic więcej jak normalne życie trenera.
Ancelotti u nas a nawet w Evertonie poległ a w Realu robi dobrą robotę."

Może zastanów się, dlaczego Tuchel poleciał...? Tuchel poleciał tylko i wyłącznie ze względu na to że miał na pieńku z Leonardo. Troszkę inna sytuacja bo Flick sam odszedł, bo nie chciał być zależny od widzi mi się Salihamidzicia. I tu trzeba przyznać że Leonardo tylko szukał pretekstu by pozbyć się Niemca. Hasan może bezpośrednio winny nie był, ale pośrednio jak najbardziej.

Tuchel może i nie był liderem ligi, ale odszedł przez to że Leonardo wtrącał się do jego sztabu. Najpierw chyba Tuchel powiedział, że zbyt dużo zawodników opuściło PSG (np. Thiago Silva który również krytykował klub bo chciał zostać) a nie przyszedł za bardzo nikt wartościowy. Chciał box to box i go nie dostał. Leonardo mu odpowiedział że klub zwiększył zakres jego kompetencji i ma poparcie z góry. Okej.

Tylko że Leonardo nie puścił mu tego płazem i wywalił kogoś ze sztabu (chyba chodziło o klubowego lekarza) a tego człowieka Tuchel szanował i podziwiał za to co robi ale... on został zwolniony bez jego wiedzy. On się dowiedział po fakcie. Nikt nie przyszedł nawet pogadać o tym. Leonardo chyba miał sen i ot na podstawie tego snu zwolnił lekarza. A co tam. I głównie o to chodziło jeżeli chodzi o Tuchela a Leonardo jak widać, również jest człowiekiem który "nie odpuszcza".
06.03.2022 18:29
@hoven mam w zwyczaju oceniać trenera po sezonie. Trudno oczywiście nie mieć obaw, trudno również oprzeć się wrażeniu, że się trochę pogubił.
06.03.2022 17:46
@misza
Gdybym chciał zabawić się w chwili obecnej w paremiologa i zaczął rozbierać na czynniki pierwsze powiedzenie "Nikt nie jest nieomylny", to z pewnością nie koncentrowałbym się na znaczeniu sensu stricte, tylko na definicji bliższej ludziom - w tym wyrażeniu chodzi tak naprawdę o to, kto w stosunku do kogo je wypowiada oraz w jakim kontekście. Inaczej mówiąc: chodzi o to, kto ile tak naprawdę tych błędów popełnił. A jeszcze inaczej: żongler, który upuści po raz 10 podczas występu swoje piłeczki i wypowie te słowa będzie brzmiał wyjątkowo śmiesznie w porównaniu do kogoś, kto tyle samo czasu żongluje obok i również skwitował swoje niepowodzenie, ale upuścił je po raz pierwszy.

Szkoda, że odebrałeś mój post nieco go hiperbolizując, ani przez chwilę bowiem nie twierdziłem że można trafić na kogoś, kto się w sporcie nie myli. Nigdzie nie napisałem również o ciągłym "idealnym trafianiu", nie mam pojęcia skąd Ty to bierzesz. :) Słabszy okres w przypadku klubu o sięgającym o wiele dalej potencjale to z reguły (nie licząc czynników zewnętrznych) suma popełnionych błędów. Milan, ManU, Juve, Barcelona itd... Wątpię czy w ich kontekście ktokolwiek byłby w stanie stwierdzić, że "słabszy okres mieli zapisany w gwiazdach". ;)

Czy mój pierwszy akapit dotyczył Bayernu? Nie, dotyczył prośby o zmianę języka. Mówienie "Nadejdzie słabszy sezon, bo tak to już jest" w tonie pogodzenia się z losem może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji, gdy ludzie faktycznie mający wpływ na wiele spraw będą właśnie w TEN SPOSÓB tłumaczyli swoje niepowodzenie, nie bacząc na popełnione po drodze błędy. Nie, to nie jest retoryka którą kiedykolwiek pochwalę.
06.03.2022 17:38
@tapczan pocieszenie part 2 - United juz w plecy :D

@admin to nie ma wyjscia! musi powstac Rejestr Slow Zakazanych - coby kazdy mogl sprawdzic i nie trzeba bylo pamietac

Edytowano : 2022-03-06 17:39:14

a jakies przemyslenia na temat Juliana? :)
06.03.2022 17:35
Ale ja już o tym pisałem co myśle o tym terminie i do czego to prowadzi. Myślałem, że nie była to skomplikowana polszczyzna.
06.03.2022 17:32
@admin ale to nie jest pejoratywny przyrostek, prosze mnie nazywac Pepista czy Flickista. Podzial nie wynika dlatego ze ktos powie jestes fanem Hasana czy fanem Uliego tylko tresci postow tych osob - no przeciez chyba nie ma powodu do wstydu - przeciez to pracownik Bayernu?

Edytowano : 2022-03-06 17:33:26

wolalbym zeby pietnowane bylo "idz kibicuj komus innemu" a nie jakas zabawa jezykowa
06.03.2022 17:29
A czy ja nie pisałem już kiedyś o jakimś głupawym, próbującym znowu dzielić tutejsza społeczność terminie „hassanisci”? Idzie ręce załamać.
06.03.2022 16:44
@nyy32 ” Tak, i w 100% popieram jego decyzję, uważając, iż postąpił absolutnie słusznie. Ja będąc na jego miejscu w takich okolicznościach i warunkach, które mu zaproponowano zrobiłbym dokładnie tak samo.”

A czy my czasami już o tym samym nie dyskutowalismy? Dla mnie warunki miał takie, że 99.9% trenerów na świecie nigdy takich nie miało i mieć nie będzie. Warunków idealnych nie ma nikt, idealnie nie ma nawet u szejków śpiących na kasie.

Ty masz inne zdanie i ja je szanuje, chociaż się z nim nie zgadzam (podobnie jak w przypadku np superligi).
Jak już jednak mówiłem - tą rozmowę już przerabialiśmy i nie za bardzo rozumiem po co do niej wracać ;)


„ Kibicuje się piłkarzom na boisku” - kibicuje się klubowi. Jeśli cały czas w niego uderzasz, wypowiadasz się na jego temat tylko w negatywnym tonie to jest to po prostu dalekie od idei kibicowania. Nie chodzi tutaj o to, żeby nie powiedzieć nic złego, ale liczy się skala. Kibic przede wszystkim kibicuje (tzn wspiera), a nie jebie na każdym kroku i każdej okazji.
Możemy się różnic w ocenie niektórych osób, ale to jest chore, że tutaj ludzie są atakowani tylko dlatego, że…stoją w obronie klubu i pracucujacych w nim ludzi. Czy to nie jakiś tragiczny chichot losu i znak chorych czasów?

@Skobry fajny post, ale mam trochę inne zdanie. Nie było, nie ma i pewnie nie będzie w tym sporcie człowieka, który się nie myli. Nawet sir Alex Ferguson miał podczas swojej kariery potężne wpadki. Nie ma po prostu fizycznie możliwości, aby budując skład na przestrzeni wielu lat zawsze idealnie trafiać . Niekiedy zawodnik z własnej winy spuszcza z tonu, nieraz decydują czynniki zewnętrzne, nieraz po prostu…szczęście lub jego brak.

Przykład Juve jest o tyle fajny, ze jeszcze niedawno czytaliśmy tutaj(!) jak to nam odjeżdżają i jak to powinnismy brać z nich przykład. Z perspektywy lat zawsze się łatwo pisze o błędach, ale jak już pisałem, w tym sporcie każdy się myli. Kwestia jak bardzo i jak szybko wroci na dobra drogę.
06.03.2022 16:13
@Zerafaelo Za Flicka świetnie te trójkąty funkcjonowały również w wykonaniu Goretzki i Pavarda. Co najważniejsze obrońcy zawsze mieli do zagrania Kimmicha i Goretzke, teraz tam jest dziura. Sabitzer czy Musiala są bardziej nastawieni ofensywnie. Brakuje Alaby,brakuje konkurencji jaką był swego czasu np. Perisic. Wszystko na dzień dzisiejszy wygląda bardzo chaotycznie i nie zgodzę się z tym że Julian robi dobrą robotę. Bayern obecnie ciężko się ogląda
06.03.2022 15:23
To też nie jest tak że Bayern gra ultra football i dlatego jest niepokonany, tylko że mamy politykę klubu że nie pozbywamy się każdego kto się sprawdzi. A rywale jak bvb czy Leverkusen jak tylko ktoś się wybije ponad przeciętność to od razu jest handlowany lub zawodnicy sami chcą uciekać bo wiecznie być za Bayern em też nikt nie chce. Przez te wszystkie lata w bvb się tylko reus utrzymał a reszta 2-3 lata i odchodzą. W ten sposób się nie da drużyny zbudować na mistrzostwo. Teraz Leverkusen wygląda ciekawie a jakby wyglądał z haverzem i Brandtem? Tego się nie dowiemy ale z drugiej strony taki reus się zakisil w bvb i co zdobył? 2 razy puchar Niemiec? 0 mistrzostw Niemiec :) to jest odpowiedź dlaczego gracze chcą w Bayernie się zasiedlić a w innych klubach tylko się odbić w 2-3 do kolejnego klubu...
06.03.2022 14:50
Nie mamy kadry jakościowo gorszej od tej np 10 lat temu, bez przesady. Wtedy opieraliśmy ofensywę na duecie Robbery, teraz Bayern nie ma takich dobrych skrzydłowych,
06.03.2022 14:14
Pisze to kibic zespołu który może wcześniej niż Juventus odpaść z lm i jest to bardzo realne jeśli nie zmieni się coś radykalnie we wtorek. Bayern od zdobycia lm dwa lata temu ma ewidentny zjazd. Kolejny rok szybkie odpadnięcia z PN wstydliwe wpadki, odpadnięcie z lm już w 1/4 a teraz też optymizmu niema.
06.03.2022 14:09
Mark van Bommel był dzisiaj obecny na treningu Bayernu i rozmawiał z Julianem Nagelsmannem.

Przyszłość Tolisso jest otwarta, jeszcze nie zostały podjęte żadne decyzje o odejściu lub pozostaniu (nowego kontraktu).
06.03.2022 13:00
Swoją drogą bardzo ciekawe, że znów padła tutaj nazwa "Juventus", gdyż jest to świetny przykład jak zaprzepaścić potencjał klubu przez błędy podejmowane na szczeblu zarządzania i złe decyzje personalne. Dziś Stara Dama jest drużyną, która prawdopodobnie znów nie zdobędzie mistrza i znów drży o przejście przez 1/8 LM. W takich wypadkach wręcz nakazuje mówić się o BŁĘDACH, a nie o tym że "taki okres musiał nadejść".

Nie jestem zwolennikiem jakiegoś szczególnego przypadku predestynacji w sporcie, nie uważam że słabszy okres w historii danej drużyny to wyłącznie przeznaczenie i coś, co było po prostu zapisane w gwiazdkach. Wolę raczej wierzyć, że to wina błędów popełnionych na przestrzeni lat (jeśli nie mają wpływu czynniki zewnętrzne, nie zawsze zależne od klubu). Tak też jest w przypadku Turyńczyków.

Po co w ogóle ja to piszę? Ano po to, żeby odejść wreszcie od nieco zwariowanego, prezentowanego tutaj przez niektórych poglądu, że "Słabszy okres, bez trofeów musiał przyjść, trudno". Bo po pierwsze - z logicznego punktu widzenia jest to truizm. A po drugie, nie żadne "trudno", tylko z JAKIEGOŚ POWODU on nastąpił. A jeśli mamy do czynienia z drużyną, której potencjał sięga o wiele dalej - należy jak najszybciej wyciągnąć wnioski z tych wszystkich błędów.

Czy to będzie dotyczyło Bayernu? Kiedyś pewnie tak. Ale wówczas nie należy poprzestać na: "tak musiało w końcu być", tylko zintensyfikować działania mające na celu wyeliminowanie błędów, które do tego doprowadziły. Odnoszę wrażenie, że niektórzy mylą nieco pojęcie "braku monopolu na wygrywanie" z ciągłą pracą i próbami doskonalenia, by do słabszych okresów próbować najzwyczajniej w świecie nie dopuszczać.
06.03.2022 12:55
@mariuszhtpc Pierwsza zasada taktykę, układ formacji dostosowujesz do piłkarzy jakich masz, mówił o tym wiele razy Ancelotti. Tobie chodzi o szybką grę w trójkątach z wieloma podaniami, jak za Pepa. To niemożliwe, nie możesz tak grać mając Sabitzera, Pavarda czy Goretzkę, w ogóle brakuje środkowych pomocników kluczowych do tego o czym mówisz.
Julian robi dobrą robotę wygrywa, mając duże braki kadrowe, część piłkarzy gra nie na swojej pozycji dlatego mogą wyglądać przeciętnie.
Pavard był najlepszy wczoraj, zawsze go bronię bo jest przydatny drużynie, gra bardzo dobrze w trudnych momentach gdy drużynie nie idzie, często kryje strefę środkowego i prawego obrońcy.
06.03.2022 12:29
Reken ty widzisz co ty piszesz? Zaczynasz temat, dostajesz argumenty po czym uciekasz od odpowiedzi, śmieszne
06.03.2022 12:19
Edmund: ja kibicuję Bayernowi id 1996 roku, to zawsze był mój klub i mimo różnych zawirowań nigdy się to nie zmieniło i nie zmieni ale jeśli coś idzie nie tak to trzeba głośno o tym mówić a nie siedzieć cicho i zamiatać pod dywan!! Nie może być tak że coś zaczyna nie grać a kibice będą udawać że nic się nie dzieje. Mamy słabą ławkę i wczoraj dobitnie to widzieliśmy!! Czy się to komuś podoba czy nie to jest zasługa Hasana !! Można też odnieść wrażenie że wewnątrz klubu zrodziły się podziały, do niczego dobrego to nie prowadzi.
06.03.2022 12:12
@AdiFantasti
Ty uważasz że "ułatwiamy" innym przerwanie passy a ja uważam że każda passa się kiedyś kończy więc i nasze wygrywanie BL kiedyś zostanie przerwane.
Czy koniec będzie związany z błędami tak. Ale już tak jest że jak coś robisz to nie zawsze perfekcyjnie czasami też popełnia się błędy.

Edytowano : 2022-03-06 12:15:56

Kończę tą bezowocną dyskusję.
Ja napisałem już wszystko co miałem do napisania. Przekonarzanie się nie sensu.
06.03.2022 12:05
@Edmund

Już pisałem, inni też Ci tłumaczyli że ta passa się kiedyś skończy z wygrywaniem ... tylko nie ułatwiajmy rywalom tego ! Drużyna musi się rozwijać, wzmacniać jakościowo i niech pokona Nas drużyna lepsza i zdobędzie mistrza, a nie że My będziemy z roku na rok jakościowo, kadrowo słabsi, a przeciwnicy ze swoją "nieudolnością" jak teraz na przykład Nas pokonają, wyprzedzą w tabeli .. niech się znajdzie przeciwnik który zagra dobry, równy sezon. Równie dobrze nikt nie wygrał 7 razy Bundesligi i mogliśmy powiedzieć dość wtedy i odpuścić ... teraz raczej uda się wygrać 10 mistrza, ale jeśli dalej to pójdzie w tą stronę że kadra będzie słabsza to o 11 mistrza będzie ciężko ... tylko nie ułatwiajmy tego przeciwnikom, to przeciwnicy muszą się postarać, Nas pokonać i zagrać równy sezon.

Edytowano : 2022-03-06 12:06:57

@WayeThe

Nie zdziwi mnie jak ten Ukrainiec zagra i w czasie meczu będzie miał koszulkę z "przesłaniem" i zademonstruje ją ;]
Pokaż więcej