Jesli to zawodnik reaguje a nie trener to jeszcze lepiej, to tylko dobrze swiadczy o mentalnosci grupy. A trener nie jest w stanie dojrzec wszystkiego, oko jest zawodne.
13.04.2019 16:35
Serio, sprzedac? Gdzie znajdziecie czlowieka o takim doswiadczeniu na takim poziomie, z takim zestawem umiejetnosci? Jeszcze takim ktory bedzie pokornie siedzial na lawie? Rafinha to idealny zmiennik i trzeba go zatrzymac w klubie. Tacy zawodnicy to skarb.
21.12.2017 16:02
@Moe
Dobrze kombinujesz. Byliśmy bardzo podatni na kontry. Nie zwracasz uwagę na jeden szczegół. Real bronił nisko, my broniliśmy wyżej, to wymaga innej funkcjonalości od zawodników na pozycjach. Przegraliśmy, bo nie potrafiliśmy zachowywać odpowiedniej struktury w ataku do bronienia kontr - to niekoniecznie zależy tylko od środka pomocy. Ale trafiłeś w punkt z przyczynami porażki.
19.04.2017 11:14
W takich akademiach jak ta Bayernu jest scisla selekcja. Moze najzwyczajniej w swiecie Robben junior nie zalapal sie do FCB w swoim roczniku?
19.08.2016 00:29
"licza sie statystyki - asysty i bramki", "kroos gra do tylu i w poprzek" - dzizas, ale natezenie bzdur w jednym miejscu...
21.05.2016 00:29
Panowie, jesli wy nie widzicie rozwoju indywidualnego praktycznie KAZDEGO naszego zawodnika, to nie wiem co wy ogladacie... Guardiola jest kims wiecej niz trenerem-menadzerem, to NAUCZYCIEL. On uczy, realnie podnosi umiejetnosci kazdego zawodnika. Byc moze sa trenerzy-managerowie, ktorzy z tym Realem czy Barca wygrali by te polfinaly LM. Ale wiem jedno - Ancelotti dostanie zespol kompletny. I to jest absolutna zasluga Pepa. Tego czlowieka nie mozna rozliczac tylko za wyniki, to bardzo plytkie podejscie. Ancelotti jest geniuszem jesli chodzi o zarzadzenie dostepnym kapitalem ludzkim. Dlatego sadze ze kadencja Guardioli wplynie niesamowicie mocno na przyszle sukcesy Ancelottiego - bo ten gosc po prostu bedzie potrafil wygrywac z ta ekipa.
29.12.2015 21:06
@zywieczdroj
Czlowieku, jest zupelnie odwrotnie - Guardiola KAZDY mecz gra inaczej. A to ze porusza sie w obrebie swojego modelu gry - sprawa absolutnie normalna dla kazdego powaznego trenera.
20.12.2015 17:30
Nawracajace kontuzje, zwlaszcza miesniowe to symptom bledu w doborze obciazen - to fakt. Nie spieprzamy roboty az tak jak Arsenal, ale zdecydowanie cos jest nie tak. No chyba ze Benatia prowadzi sie wyjatkowo nieprofesjonalnie, ale nie sadze.
11.12.2015 15:15
"Zespół turniejowy" - największa bzdura jaką kiedykolwiek wymyślili dziennikarze :)
14.10.2015 21:25
@Misiek
Tylko sciagnij sobie tez VLC Player (jesli nie masz) i w Sopcascie w ustawieniach wybierz VLC jako zewnetrzny odtwarzacz - wtedy klikasz na ekranie odtwarzacza wbudowanego w Sopcasta takie dwa nachodzace na siebie kwadraty. Mecz wtedy odpali Ci sie w VLC (wbudowany w Sopcasta odtwarzacz moze nie udzwignac meczu o wysokiej jakosci).
A najlepiej to zainstaluj TorrentStreama, tam jest wbudowany dobry odtwarzacz, po prostu klikasz w link i dziala :)
16.09.2015 13:37
Jak zainstalujesz TorrentStreama i Sopcasta, to korzystajac z takich stron jak livefootballvideo.com czy rojadirecta.me mozesz ogladac kazdy mecz w jakosci HD.
16.09.2015 12:29
@Klinsmann18 - Przy zachowaniu uznania do klasy i inteligencji Lahma, zaden byly pilkarz nie moze bezposrednio po zakonczeniu kariery dostac tak waznego stanowiska jak trener grupy mlodziezowej, a juz zwlaszcza koordynator pionu szkoleniowego!!! Wiedza dotyczaca szkolenia, planowania procesu treningowego jest tak rozlegla, ze samo granie w pilke, obojetnie na jakim poziomie to zdecydowanie (podkreslam - ZDECYDOWANIE) za malo!!! To moze byc swietny wstep (dla Philippa na pewno bedzie, bo gosc jest swiadomy tego co robi jak malo kto), ale to jeszcze za malo!
10.09.2015 13:57
Costa doskonaly w grze 1x1. Ma jednak problemy z dzialaniem po wygraniu pojedynku. Na szczescie, jest to dosc latwe do poprawienia - w miare uplywu czasu, kiedy jego komunikacja niewerbalna z reszta zespolu wejdzie na wyzszy poziom, bedziemy widziec wiecej jego asyst/bramek.
05.08.2015 00:49
To troche zabawne Tostu, ze nie dalbys bylym zawodnikom pracy jako skaut, ale powierzylbys znacznie bardziej odpowiedzialna i wymagajaca innej wiedzy prace jaka jest trener mlodziezy :)
05.06.2015 13:43
Ten gosc jest warty 2x tyle... Bayern powinien zrobic wszystko, zeby miec go w swoich szeregach!
11.05.2015 13:27
Co do skrzydlowego, ostatniego dnia czerwca konczy sie kontrakt Konopliance, swietny zawodnik, styl gry podobny do Robbena.
07.05.2015 19:13
Pep jako trener musi znac fizjologie wysilku tak na marginesie.
23.04.2015 22:26
Skad to dziwaczne skojarzenie obciazen z medycyna czy fizjoterapia? Przeciez to sa dyscypliny z innej galaktyki niz obciazenia treningowe. I wlasnie po to Pep ma Bonaventure, fachowca od przygotowania motorycznego zeby z nim konsultowac. Dlatego wymienilem obu.
23.04.2015 22:15
Android wybacz, ale nie wiesz o czym mowisz. Od obciazen sa trenerzy, nie lekarze czy naukowcy.
23.04.2015 22:10
Uwielbiam Guardiole, uwazam go za wybitnego stratega, jest pionierem w wielu rzeczach w futbolu, jest trenerem idealnym dla FCB. Ale niestety - nadmiar kontuzji sugeruje blad w obciazeniach treningowych - jest to blad Guardioli i Bonaventury (trenera przyg. fiz.). Od lat splywa krytyka na Wengera wlasnie za to samo - przede wszystkim ze strony wybitnych postaci "football fitness". Ostatnio ci sami ludzie zaczeli wytykac bledy Guardioli. Obawiam sie, ze podobne historie beda sie powtarzac - pamietacie wiecznie kontuzjowanych w Barcelonie? Puyol, Pique, Milito i im podobni, wiecznie w gabinetach lekarskich...to niestety nie przypadek!
23.04.2015 21:55
Do tych co uwazaja ze Valdes gra slabo nogami - wiecie skad wziely sie te bledy? Wlasnie dlatego, ze Valdes pilke rozgrywa noga, a nie wybija na oslep. Jesli zalozymy ze przecietny bramkarz dostaje 15x podanie w meczu, to jakies 10x zagrywa dluga pilke, a 5 razy gra do najblizszego. W tej skali Valdes pilke dostaje 30x, a 25x uczestniczy aktywnie w rozegraniu pilki od tylu. To chyba oczywiste, ze w takim ukladzie prawdopodobienstwo popelnienia bledu wzrasta?
29.07.2014 22:08
Szkoda tylko, ze obroncy Franka zapominaja ze marihuana jest dla pilkarza zabroniona - jesli zostanie wykryta w tescie, to Frank moze zostac zawieszony przez komisje antydopingowa.
Poza tym, jakby nie patrzec, jest to uzywka nielegalna, jest to narkotyk - wizerunek FCB cierpi na tym bardzo mocno, a to jest naganne.
19.06.2014 11:49
Najwiekszym sukcesem Hoenessa jest to, ze mimo jego odejscia w klubie nic sie nie zmieni. Zbudowal tak silne podstawy, ze wypadniecie jednego elementu nie spowoduje zawalenia sie calej konstrukcji. Ciezko jest nam sobie wyobrazic klub bez Uliego...ale to wlasnie jego praca spowodowala to, ze FCB nie jest zalezny od jednostek, nawet wybitnych.
14.03.2014 13:03
Cebula dobrze podsumowal. Podatki to wlasciwie wieksze zlodziejstwo niz ich nieplacenie, ale ... dura lex, sed lex. Tak jak sadzilem, Uli zachowal sie honorowo, a nawet bardziej honorowo niz moglem sobie wyobrazic. 3,5 roku szybko mina, a kto wie, moze wyjdzie wczesniej.
14.03.2014 12:51
Wsparcie nie wyklucza trzezwego spojrzenia. Dobro klubu przede wszystkim - tym haslem powinien sie kierowac KAZDY pracownik klubu.
13.03.2014 14:58
Powinien. Funkcje honorowa moze sobie pelnic, ale to troche niepowazne ze czlowiek z wyrokiem mialby stac na czele klubu slynacego z transparentnosci i bdb kondycji finansowej.
13.03.2014 14:50
I uwazam, ze jeszcze dzis Uli powinien zlozyc rezygnacje z pelnionej funkcji.
13.03.2014 14:44
Niestety, duzy wplyw na wyrok z pewnoscia mialo zatajenie prawdziwego dlugu wobec panstwa. Najpierw 3,5; potem 18; skonczylo sie na 27mln...zle to Pan rozegral, Panie Hoeness...
13.03.2014 14:42
Panowie to nie jest football manager, ze za jednego zawodnika sciagasz mlodszego i gitara gra. To jest druzyna pilkarska. Zanim nowego czlowieka wprowadzisz do zespolu, do taktyki, zanim nauczy sie komunikowac z druzyna, zanim zbuduje pozytywne relacje - a futbol to gra opierajaca sie na relacjach - raz ze minie mnostwo czasu, a dwa nigdy nie jest powiedziane, ze te wszystkie rzeczy w ogóle kiedykolwiek zatrybią.
11.01.2014 03:25
Reeken - przeciez jest wyraznie napisane ze sa to zarobki brutto.
Uwazam ze trener powinien byc najlepiej zarabiajaca osoba w pionie sportowym - zaden pilkarz nie powinien dostawac wiecej niz jego trener.
19.12.2013 13:38
Takie sa zalozenia Guardioli, ze z tylu zostaje 3-4 zawodnikow, a nie 5,6 jak w innych druzynach. Jego filozofia jest natychmiastowy odbior po stracie - jesli po stracie zespol od razu nie przechodzi do defensywy, to robi sie groznie. I nasze przejscie z ataku do obrony w tym meczu bylo bardzo slabe - stad te nerwowe momenty. Po prostu aktualna dyspozycja naszych graczy jest jeszcze niekompatybilna z filozofia Pepa. To wymaga pracy na treningach - i na pewno w koncu przyjdzie.
09.08.2013 23:08
Taktyki glupie bo co? Widziales jak graja? Znasz zalozenia? Zobaczyles ustawienie na grafice i wypowiadasz sie o taktyce ze jest glupia, smiech.
02.07.2013 13:08
Sami madrzejsi. Zaden z was nawet nie pochylil sie i nie zastanowil co taka zmiana pozycji moglaby dac zespolowi? Jaka w tym moze miec mysl Guardiola? Macie ograniczony horyzont. Wy widzicie "10" tylko jako typowego rozgrywajacego, a Pep moze ma inna wizje? Moze widzi tam czlowieka ktory potrafi wejsc dryblingiem w pole karne, w wolne miejsce ktore zrobi mu czlowiek grajacy na "9", absorbujacy obroncow? Moze ma na taki styl jakis plan?
27.06.2013 11:52
Pecz - w eurosporcie w ogole nie tlumacza tylko wymyslaja odpowiedzi na podstawie 1-2 slow ktore wylapia.
24.06.2013 12:59
Jak dla mnie wypowiedzi nt Gomeza sugeruja jego odejscie. To chyba oczywiste ze bedzie na treningu skoro, ciagle ma kontrakt z FCB. Guardiola zrzucil odpowiedz na zarzad, a zarzad odpowiedzial asekuracyjnie.
24.06.2013 12:43
Nie lubie ogladac na eurosporcie losowan i konferencji, bo polscy redaktorzy wymyslaja sobie tlumaczenie odpowiedzi. Lepiej ogladac po niemiecku na fcb.tv, nawet jesli ktos rozumie trzy po trzy, tak jak ja ;)
24.06.2013 12:33
Jaki jest sens wymieniac Gomeza na Cavaniego? To ten sam typ napastnika. Skoro Gomez ma odejsc, to Pep zapewne nie widzi miejsca dla tego typu napastnikow w swoim planie.
07.06.2013 13:13
korsarz - Vermaelen to najslabszy pilkarz Arsenalu, jakie ten czlowiek robi bledy pozycyjne, to az glowa boli. Poziom juniora. Tylko ze o tym nigdzie nie pisza, bo poziom wiedzy dziennikarskiej jest zerowy.
28.05.2013 12:30
Panowie, tak jak w 2001r nie dalo sie nikogo wyroznic w naszym zespole, bo po prostu Bayern byl jednoscia, tak i w 2013r jest podobnie. Mozemy mowic, ze Robben dal bramke i asyste, ze Ribery ma kapitalny sezon itp - ale o kazdym zawodniku mozna powiedziec. Wrocila ta sila, monolit, bawarska skała, to co nas charakteryzowalo 12 lat temu, to dlatego mozemy dzis sie cieszyc tytulem najlepszej druzyny na kontynencie :)
26.05.2013 15:50
No tak, tylko ze Walker juz wpisuje sie w to co napisalem - KLASOWY zawodnik. Alabe wystawie bo to KLASOWY zawodnik. Nie sadze zeby Walker przyszedl do nas grzac lawke. Znajdz prosze lepszego zmiennika niz Rafinha, takiego pilkarza ktory nie bedzie marudzil bedac tylko w odwodzie dla Lahma.
08.04.2013 17:20
Panowie...przestancie wreszcie oceniac zawodnikow po wieku! Mlody zawodnik za Rafinhe? I co, jesli Lahm bedzie zawieszony na final LM, wstawisz do skladu np. Junga? To nie Football Manager...Zmiennik musi byc klasowym, doswiadczonym graczem (doswiadczony to nie synonim "stary", zeby mi ktos nie zarzucil). Zobaczcie np na bocznych obroncow Barcelony. Alba, Alves, Abidal, Adriano. Jak nawet dwoch wypadnie, to nie maja bolu glowy...mlodych zawodnikow to mozna brac swoich, z druzyn mlodziezowych, zgranych, zwiazanych blisko z klubem, z jego filozofia gry etc.
08.04.2013 16:18
Ciuus to chyba oczywiste ze to wlasnie decyzja o ukaraniu de Jonga tylko zoltkiem jest bledna? Co zreszta przyznal sam Howard Webb prowadzacy ten mecz. Real podlizujacy sie sedziom...chlopie, ten zespol tyle razy po dupie od sedziow dostal ze az zal. A juz w meczu z MU na pewno nie byli faworyzowani. Czerwo oczywiste i to powie ci kazdy sedzia.
07.03.2013 19:53
Ciuus - ale bzdury gadasz chlopie, no nie wiadomo czy sie smiac czy plakac. Tylko pierwsza linijka w twoim tekscie jest prawdą.
07.03.2013 13:55
Tak, tylko ze Giggs z dynamicznego skrzydlowego wraz z wiekiem przeszedl do bardziej konserwatywnej roli, teraz gra bardziej jako srodkowy pomocnik. Czasu nie oszukasz, cechy motoryczne z wiekiem sie gubi...chociaz! jak patrze na innego 40-latka, Zanettiego...;)
04.03.2013 22:08
Druga polowa wcale nie byla dnem jak tu niektorzy sugeruja, owszem, pierwsze 10-15min 2 polowy bylo slabe, natomiast dalsza czesc to po prostu madra gra Bayernu, nie da sie narzucac tempa przez 90min. Tak wiec zagralismy dobre 75min, mamy swietny wynik, jest super.
19.02.2013 22:42
Cayman, w obecnej pilce, a zwlaszcza na takim poziomie jak FCB nie ma miejsca w skladzie dla "przecinakow". Na def pomocy graja gracze z wysoko rozwinieta inteligencja boiskowa, przegladem gry i dokladnym podaniem. Umiejetnosci gry w defensywie stoja na drugim miejscu na tej pozycji.
25.01.2013 23:10
Ciuus - technika uzytkowa to jest wlasnie prowadzenie pilki, przyjecie itp...:)
19.01.2013 22:23
Panowie blagam, Jose Enrique to gra w Liverpoolu... LUIS ENRIQUE !
16.01.2013 23:11
Czy to ten Phillip Laux, co gral kiedys w Bundeslidze na pozycji bramkarza? W Lautern chyba?
07.01.2013 21:06
Ja z kolei z jego poczatkow najbardziej pamietam 8-0 z FC Koeln w DFB Pokal, strzelil dwie wowczas jak dobrze pamietam.
09.12.2012 00:14
Ci co pisza, ze czerwona kartka niezasluzona maja powazne problemy z nieobiektywnoscia, albo znajomoscia zasad pilki noznej. Teraz bedziemy mieli problem w 1/8, bo Holger kontuzja, a Boateng zawieszony.
06.12.2012 08:48
Poza tym: "65 proc. jest zdania, że przepisy dotyczące karania za faul na zawodniku na czystej pozycji do zdobycia gola (kartka, wyrzucenie z boiska, zawieszenie) są zbyt restrykcyjne" zgadzam sie ze wszystkim.
23.11.2012 23:23
Mysle, ze na chlopski rozum wiele osob jest w stanie duzo z tego zrozumiec:) Co do Anglii to takie samo odnioslem wrazenie, natomiast nie rozumiem skad tak olbrzymia roznica w porownaniu z hiszpanskimi druzynami - maja tylko 2 domowe mecze w lidze wiecej. Szczerze mowiac troche mnie ta roznica szokuje. Zreszta we wpisie o Bayernie na blogu jest tabelka, ktora pokazuje, ze taki Real zarabia srednio 4.3M na mecz, MU 4.1, Barca 3.8, Arsenal 3.7, a Bayern ledwie 3.1. Cena biletow robi swoje.
17.11.2012 02:09
Morata jest napastnikiem.
16.11.2012 20:59
Rizzitelli wszystko swietnie juz wyjasnil, ja tylko dodam, ze o finansach mozna poczytac na swietnym blogu -> http://swissramble.blogspot.com/. Jak poprzegladacie to na pewno zwrocicie uwage na olbrzymia roznice w prawach TV. Niestety olbrzymie pieniadze Bayern traci tez (w stosunku do Realu, MU i Barcy, a takze Arsenalu) z dnia meczowego. Nie wiem, czy polega to na nizszej cenie biletow, czy tez mniej piwa sprzedajemy na stadionie. Do Arsenalu tracimy 30mln EUR z tego tytulu na sezon, a mamy podobna frekwencje. Do Realu ponad 50mln EUR (ci z kolei maja wieksza frekwencje, ale niewiele). Razem ze strata w wysokosci 110mln eur z tytulu praw TV (!) do Realu, sami widzicie jak olbrzymia jest to roznica. Z TV wiecej od nas dostaje nawet taka Marsylia. Wszystkie dane za sezon 10/11.
16.11.2012 20:58
Na pewno, ale to tylko jeden ze slabszych zespolow 2.BL.
08.11.2012 18:08
Nikt nigdy nie widzial go jak gra z seniorami, nikt nie jest w stanie przewidziec jak sie rozwinie, ale wy juz mowicie ze bedzie "zajebisty srodek na lata". Jestem za sciaganiem takich pilkarzy, ale przeciwko takiemu hurraoptymizmowi, popartego tylko mlodym wiekiem oraz gra na _ME_U17_...
08.11.2012 17:52
Zdecydowanie zgadzam sie z Rizzitellim.
25.10.2012 18:23
Piechot - dwa sezony temu, z Newcastle (na wyjezdzie). Ale faktycznie, tez mi ten mecz na mysl przyszedl od razu.
16.10.2012 23:47
martin nie martw sie, o pilce wiem wiecej niz ty :) natomiast tez proponuje czasem tobie przefiltrowywac informacje z netu i nie lykac wszystkiego jak pelikan.
15.10.2012 22:33
widze martin ze przebywasz na codzien z reprezentacjami Hiszpanii i Niemiec, dorabiasz praca w Madrycie i Dortmundzie, no gratulacje, ale wiesz, troche to nielojalne puszczac takie informacje w obieg
15.10.2012 13:28
Litości...Islandia i Skandynawia...
11.10.2012 00:02
Rizzitelli - to nie do konca tak jest jak piszesz. Ty otwierajac czy pizerrie, czy luksusowa restauracje, przygotowujesz sie na zyski, na plynnosc finansowa. Jesli szejkowie wydadza miliard euro na transfery, potrafiac przy tym zadbac o wielomilionowe zyski z gadzetow, biletow itp - nikt im tego nie broni. Zabronione jest dokladanie do interesu od osob trzecich - innymi slowy latanie dziury w budzecie przez zastrzyki gotowki od arabów.
27.09.2012 21:19
Nie graja slabiej po strzeleniu gola, tylko szanuja pilke. Sezon jest dlugi, nie da sie prowadzic gry przez 90min w kazdym z 60 meczow. Wiedza co robia. Natomiast nie moga zapominac o koncentracji w takich momentach.
20.09.2012 13:18
Panowie, tylko WIZIWIG.TV. Wiele meczow mozna ogladac wrecz w jakosci HD (wcale nie przesadzam). Czasami z rosyjskim komentarzem, ale uwierzcie, warto.
15.09.2012 03:08
Wy sie nabijacie, ale niestety podobna sytuacja przy topowym transferze juz wystapila kiedys i ekwiwalent za wyszkolenie zaplacic musial klub, ktory wlasnie pozyskal pilkarza. Niestety, za Chiny nie moge sobie przypomniec przy okazji jakiego transferu ta historia miala miejsce...
14.09.2012 00:38
Tu nie chodzi o procent z transferu, a o ekwiwalent za wyszkolenie. Kto go zaplaci - zalezy jak zostala skonstuowana umowa miedzy FCB a Bilbao.
11.09.2012 13:10
Wplyw Javiego na druzyne bedzie ogromny. To ten sam typ pilkarza co Busquets w Barcelonie. Dzieki niemu Alaba i Lahm beda mogli swobodniej oferowac sie na skrzydlach, a Ribery i Robben beda mogli grac blizej srodka i beda mieli wiecej wsparcia. W razie problemow z tylu, zaden van Buyten czy Tymoszczuk nie beda musieli grac, bo Martinez dobrze radzi sobie na stoperze. Jest dobrze!
29.08.2012 19:17
wdcaviar nie kompromituj sie bo nie masz zielonego pojecia o pilce. argumentow brak to poszly bluzgi. zamilcz.
29.08.2012 17:28
wdcaviar, tworzysz nowe teorie futbolu:)
29.08.2012 15:11
wdcaviar...Martinez na ofensywnej pomocy mowisz...naprawde teraz sie nie dziwie dlaczego tak wielu z was narzeka, skoro nie ma w ogole pojecia co ten pilkarz oferuje.
29.08.2012 12:19
Hilario, Uli moze mowic co mu sie zywnie podoba, zgoda. Ale po co w mediach?
06.08.2012 10:38
Dlatego nie powinnismy kupowac nikogo, zostawic tego Tymo na sezon, powoli ogrywac Cana, zeby za rok byl pewnym zmiennikiem, a Tymo mogl odejsc.
12.07.2012 20:10
Od biedy to moze i tak, prawda jest ze zostanie nam tylko Gustavo i Can. Oczywiscie ze trzeba Canowi dawac szanse. Ale przypomnijcie sobie Mullera np - on tez wcale nie wskoczyl od razu do skladu, bo istnial najpierw w kadrze, wchodzil na koncowki. Schweinsteiger tez z marszu wcale nie wszedl. Badstuber chyba jako jedyny dal rade. Ale co jak sie nie uda? Alaba poszedl w odstawke na 1,5 roku po tym, jak zawalil ze 2 mecze na lewej obronie wchodzac z marszu do pierwszego skladu. Mysle ze trzeba tego mlodziaka rozsadnie wprowadzac do zespolu.
12.07.2012 15:29
Ciekawe kim zagramy na defensywnej pomocy, kiedy nie bedzie mogl grac Gustavo. Zoltodziobem Canem?
12.07.2012 13:25
Gdzie Modric zmiennikiem Francka? To ze moze zagrac z boku nie znaczy ze moze byc zmiennikiem Riberygo. Bo my w naszej taktyce potrzebujemy typowych skrzydlowych, szybkich, z dryblingiem, wykorzystujacych szerokosc boiska. A Modric jak przyjmie pilke na boku i to tak bedzie do srodka na rozegranie schodzil. Tak samo nie jest pomocnikiem defensywnym. Moze zagrac na 10, albo srodkowego pomocnika.
Ale zeby nie bylo, to tez bym go widzial.
28.06.2012 22:59
Po 1 to juz widze jak zarzad Bayernu spiewa mediom, kim sie interesuje. Po drugie, z Twoich pilkarzy tylko Diarra, Pizarro i Melo są tym typem zawodnika, o ktorym pisalem. Marchisio w zadnym wypadku nie gra przed stoperami, Pirlo owszem, ale to jest cofniety rozgrywajacy, a nie zabezpieczenie tylow. Zaden z tej trojki nie dorownuje umiejetnosciami Martinezowi, nie mowiac juz o tym ze taki Diarra to ma malo do zaoferowania w grze piłką. Melo tez nie za duzo. Jedynie Pizarro potrafi rozegrac, tylko ze gosc ma juz 33 lata.
22.06.2012 14:21
Kto go nazywa czeresniakiem, slabiakiem itp to sorry, ale nie zna sie na pilce. Ten czlowiek idealnie pasowalby do naszej taktyki - jako ze gramy dwoma ofensywnie usposobionymi obroncami, potrzebujemy takiego rygla w srodku pola grajacego przed obroncami - a jednoczesnie swietnie grajacego pilka. Ilu jest takich pilkarzy na swiecie? Busquets na pewno, moze Alex Song bo ostatnio zrobil postep i lepiej czuje sie z pilka przy nodze, Khedira tez ostatnio zrobil postep bo wczesniej z pilka byl slaby, z tym ze on juz nie gra typowego defensywnego przed stoperami. No i wlasnie Javi Martinez. Nie widze nikogo innego.
22.06.2012 00:02
Apollo, to powiedz mi kto w Bayernie oprocz Tymo jest na pozycje defensywnego pomocnika skoro mowisz ze to tak dobrze obstawiona pozycja? TYPOWEGO defensywnego grajacego przed stoperami? Bo ja widze tylko Gustavo i dopiero wchodzacego w seniorski futbol Cana. Ani Schweinsteiger ani tym bardziej Kroos nie sa defensywnymi pomocnikami.
05.06.2012 20:10
Ja jestem ciekawy co bedzie z Dale Jenningsa
02.06.2012 12:43
xxraphaelxx - oczywiscie np. taki Eden Hazard to zawsze grał we Francji prawda?
Neymar - za to kupowanie zawodnika na podstawie kilku meczow w turnieju w ogole nie jest kupowaniem na hura i jest swietnym pomyslem, prawda?
24.05.2012 22:58
A mnie za to irytuje nazywanie karnych loterią. To po co strzelają, niech lepiej rzucą kostką, szybciej będzie. Rzut karny to element meczu, element sztuki piłkarskiej.
21.05.2012 13:11
Zmiana vBuyten za Mullera nie byla bledna decyzja. Bledem bylo ustawienie trojki z tylu - bo tak Bayern sie ustawil po tej zmianie! PO CO trzech srodkowych obroncow przeciwko jednemu Drogbie? Dopiero po stracie bramki Bayern ustawil to, co powinien ustawic od razu po zmianie - vB i Boa w obronie, Kroos Schweinsteiger wyzej, Tymo na defensywnym pomocniku. Po prostu trzeci stoper wprowadzil chaos. Wystarczylo zrobic zmiane personalna, a system zostawic taki sam.
20.05.2012 20:54
Co do napastnikow, Villarreal wlasnie spadl do drugiej ligi, mozna byloby sciagnac Rossiego...tylko ze chlop chyba juz rok sie leczy:/ ewentualnie Nilmar
20.05.2012 19:38
Tymo i Contento - KLASA
20.05.2012 00:11
Prosze was tylko, nie piszcie nic o autobusie Chelsea. Trzeba im oddac ze taktyke maja skuteczna a to jest sztuka...i przystopujcie z tym Robbenem, jakkolwiek dobrze czy zle sie zasluzyl w tym meczu i w tym sezonie.
19.05.2012 23:46
kowalw - faktycznie, nie dopisalem jeszcze gdzie on te pilki kieruje, nie chce mi sie teraz wertowac po linkach do poszczegolnych meczow, kto chce niech sobie zobaczy na whoscored.com ;)
zdf - polecam wszelkie teksty Michaela Coxa.
16.05.2012 20:55
zdf - kiedy Guardiola zaczal ustawiac Alvesa wyzej niz na prawej obronie, Yaya przestal grac. Zgadnij dlaczego?:) Guardiola jest swietnym taktykiem, natomiast czasem zostaje pokonany i popelnia bledy - nie ma ludzi bezblednych i niepokonanych.
16.05.2012 17:24
zdf - Guardiola jest swietnym taktykiem. To jest czlowiek, ktory przywrocil do łask pomocnikow inteligentnych, z przegladem pola, kreatywnoscią - przed jego erą dominowali pomocnicy wybiegani, jak to w Anglii mowia box to box (Ballack, Lampard, Gerrard, to srodkowi pomocnicy polowy lat 2000 uznawani z najlepszych w tamtym okresie). Natomiast na pewno przekombinowal w tym sezonie grajac zbyt czesto trojką z tyłu (choc sam system, tak naprawde jego autorski tylko potwierdza ze ten gosc widzi wiecej niz inni), wiec zgadzam sie z Tobą jedynie ze popelnia bledy. Ja z kolei polecam Ci zwlaszcza zagraniczna FACHOWA lekture nt. taktyki w pilce noznej. Zreszta caly czas piszesz, ze Yaya lepiej pasuje do Barcelony, po czym argumentujesz to jego umiejetnosciami ("jest wszechstronniejszy"). Ja juz Ci powiedzialem, mozemy dyskutowac o tym kto jest lepszy personalnie, to jest sprawa dyskusyjna, natomiast Barcelonie wiecej oferuje Busquets - ze wzgledu na styl jego gry, niekoniecznie umiejetnosci.
16.05.2012 17:05
Panowie proponuje troszke podciagnac sie z taktyki w futbolu:)
16.05.2012 16:43
zdf, a czy Ty widzisz jak gra Barcelona? I powiedz mi czy w ich systemie jest potrzebny typowy srodkowy statyczny napastnik jak Ibra? Widzisz jak wysoko tam grają boczni obroncy? Kto ma wspierac stoperow, Yaya ktory lubi grac wysoko, czy Busquets ktory dobrze czuje sie przed stoperami? Tu nie chodzi o to kogo lubi kogo nie. To ze mial zle relacje z tymi zawodnikami to dlatego, ze ich ambicja na pewno nie bylo przesiadywanie na lawce rezerwowych.
16.05.2012 16:18
zdf, pewnie dlatego Guardiola sie go pozbyl;) NIE DAWAL wiecej Barcelonie, bo Yaya jest graczem bardziej ofensywnym, a Barcelona ma kim grac w ofensywie. Na defensywnym w Barcelonie musi grac ktos kto zaasekuruje takiego Alvesa, kto odciazy Xaviego. Nie gosc ktorego ciagnie do przodu. Mozesz sie spierac o indywidualne umiejetnosci - kto jest lepszy, Yaya czy Busquets, ale wlasnie Barcelonie wiecej dawal/daje Busquets, dlatego tez Yaya opuscil klub, bo Guardiola nie byl w stanie zagwarantowac mu wystepow w 1 skladzie.
16.05.2012 15:59
W ofensywie owszem, Yaya lubi prowadzic pilke z glebi pola. W defensywie - na pewno nie:)
16.05.2012 15:40
zdf - gdyby nie Busquets, to nie istnialby Alves czy Xavi w takiej formie w jakiej istnieja obecnie. Yaye ciagnie do przodu i nie jest w stanie zaoferowac takiej asekuracji jak Busquets - zobacz ze nawet w Man City typowymi defensywnymi są Barry albo de Jong. A jak Cie to nie przekonuje, to poczytaj wywiady z trenerami nt Busquetsa. Chociazby co mowi o nim Ferguson:)
16.05.2012 15:15
LaBayernESTIA - pelna zgoda, Alex Song to nr2 na tej pozycji na swiecie. A co do Busquetsa - to jest nr1 na swiecie. Choc jest maly znak zapytania jakby sobie poradzil w innym klubie, w innym systemie. Tylko ze wlasnie Busquets w ofensywie tez wiele oferuje. Oczywiscie, nie ma przerzutu, konczacego podania itp - ale ponad 90% celnych podan i ponad 70 podan na mecz robi wrazenie.
16.05.2012 14:45
Jeszcze co do polemiki o Alonso - Alonso jest swietny...ale wlasnie nie na defensywnej pomocy;) Kiedy grał w Liverpoolu, był ustawiany wyzej - na defensywnej pomocy czarną robotę odwalał za niego Mascherano. Miał wiecej swobody. Bardziej blyszczal swoimi podaniami w waznych meczach. Teraz w Realu gra przed stoperami. W meczach Realu z ogorkami z ligi hiszpanskiej w niczym mu to nie przeszkadza, ale przeanalizujcie chociazby Gran Derby - Xabi chyba we wszystkich wylapal zoltko, bo jest wiecznie spozniony w defensywie - on po prostu w defensywie jest slaby. Do tego jego przerzuty, dlugie podania nie uruchamiaja tak efektywnie, gdyz Xabi nie lubi grac pod pressingiem - on zeby rozegrac, potrzebuje czasu. W Liverpoolu ten czas znajdowal dla niego Mascherano, teraz kiedy Xabi sam odbiera pilke od stoperow, po prostu nie ma czasu rozegrac. Zreszta Mourinho prawdopodobnie sam zauwazyl ten problem, bo glosno mowi o sprowadzeniu Javi Martineza wlasnie na pozycje defensywnego pomocnika.
16.05.2012 14:02
Bastian nie jest typowym defensywnym pomocnikiem to po pierwsze. Po drugie Bastian i Yaya to ZUPELNIE INNY TYP PILKARZA. Po trzecie Yaya to pilkarz genialny - nie boje sie uzyc tego slowa. Doskonaly na defensywnym pomocniku - z zadaniami zaasekuruj, sprobuj odebrac, wyprowadz pilke z obrony. Ale jesli ktos ogladal City w tym sezonie, to na pewno zauwazyl, ze Yaya potrafi tez swietnie grac za napastnikiem. Typowa zmiana Manciniego - Silva albo Nasri out, de Jong wchodzi, a Yaya przesuwa sie wyzej do pomocy. Jego poruszanie sie, energicznosc, latwosc znajdowania pozycji jest unikalna, malo jest takich zawodnikow grajacych wlasnie pod napastnikiem. Polecam chociazby niedawny mecz City na wyjezdzie z Newcastle. 62min de Jong za Nasriego. Obejrzyjcie sobie ostatnie pol godziny, albo chociazby bramki z tego meczu:) Tego nam brakuje w grze - za bardzo jestesmy przewidywalni - wiadomo ze silą Bayernu są skrzydla, Yaya uwszechstronnilby nasza gre, dajac sporo w ataku srodkiem.
I nie mowcie nic o wieku, Panowie - to nie Fifa ani FM, grajac o trofea nie gra sie 20 latkami tylko uksztaltowanymi pilkarzami - a tacy wystepuja i w wieku 20 lat jak i 30.
16.05.2012 13:56
lukaswa jeszcze jedno;) w 442 na bokach pomocy grali pilkarze typu Beckham czy z nowoczesnych Ramires. Taki Beckham od kiedy zaczeto grac powszechnie 433 czy 4231 nigdy nie zagral juz na skrzydle. Ramires za Villasa Boasa gral w srodku pola i nie prezentowal nic ciekawego, za Di Matteo Chelsea zaczela grac 442 i Ramires zaczal blyszczec na prawej pomocy;)
13.05.2012 23:06
Pietrek to jest jakas opcja, ale tylko przeciwko druzynom grajacym 442. Przeciwko zespolom z jednym napastnikiem nieefektywnie byloby miec 3 stoperow;) Nie daj boze Alaba z Lahmem sie zapedza, Dante z Badstuberem musieliby pokryc skrzydlowych i Boateng zostaje 1 na 1 ze srodkowym napastnikiem co jest zabojstwem;P
13.05.2012 23:00
A widzisz, nie wiedzialem o Montolivo, dzieki za info;)
Jesli to zawodnik reaguje a nie trener to jeszcze lepiej, to tylko dobrze swiadczy o mentalnosci grupy. A trener nie jest w stanie dojrzec wszystkiego, oko jest zawodne.
13.04.2019 16:35
Serio, sprzedac? Gdzie znajdziecie czlowieka o takim doswiadczeniu na takim poziomie, z takim zestawem umiejetnosci? Jeszcze takim ktory bedzie pokornie siedzial na lawie? Rafinha to idealny zmiennik i trzeba go zatrzymac w klubie. Tacy zawodnicy to skarb.
21.12.2017 16:02
@Moe
Dobrze kombinujesz. Byliśmy bardzo podatni na kontry. Nie zwracasz uwagę na jeden szczegół. Real bronił nisko, my broniliśmy wyżej, to wymaga innej funkcjonalości od zawodników na pozycjach. Przegraliśmy, bo nie potrafiliśmy zachowywać odpowiedniej struktury w ataku do bronienia kontr - to niekoniecznie zależy tylko od środka pomocy. Ale trafiłeś w punkt z przyczynami porażki.
19.04.2017 11:14
W takich akademiach jak ta Bayernu jest scisla selekcja. Moze najzwyczajniej w swiecie Robben junior nie zalapal sie do FCB w swoim roczniku?
19.08.2016 00:29
"licza sie statystyki - asysty i bramki", "kroos gra do tylu i w poprzek" - dzizas, ale natezenie bzdur w jednym miejscu...
21.05.2016 00:29
Panowie, jesli wy nie widzicie rozwoju indywidualnego praktycznie KAZDEGO naszego zawodnika, to nie wiem co wy ogladacie... Guardiola jest kims wiecej niz trenerem-menadzerem, to NAUCZYCIEL. On uczy, realnie podnosi umiejetnosci kazdego zawodnika. Byc moze sa trenerzy-managerowie, ktorzy z tym Realem czy Barca wygrali by te polfinaly LM. Ale wiem jedno - Ancelotti dostanie zespol kompletny. I to jest absolutna zasluga Pepa. Tego czlowieka nie mozna rozliczac tylko za wyniki, to bardzo plytkie podejscie. Ancelotti jest geniuszem jesli chodzi o zarzadzenie dostepnym kapitalem ludzkim. Dlatego sadze ze kadencja Guardioli wplynie niesamowicie mocno na przyszle sukcesy Ancelottiego - bo ten gosc po prostu bedzie potrafil wygrywac z ta ekipa.
29.12.2015 21:06
@zywieczdroj
Czlowieku, jest zupelnie odwrotnie - Guardiola KAZDY mecz gra inaczej. A to ze porusza sie w obrebie swojego modelu gry - sprawa absolutnie normalna dla kazdego powaznego trenera.
20.12.2015 17:30
Nawracajace kontuzje, zwlaszcza miesniowe to symptom bledu w doborze obciazen - to fakt. Nie spieprzamy roboty az tak jak Arsenal, ale zdecydowanie cos jest nie tak. No chyba ze Benatia prowadzi sie wyjatkowo nieprofesjonalnie, ale nie sadze.
11.12.2015 15:15
"Zespół turniejowy" - największa bzdura jaką kiedykolwiek wymyślili dziennikarze :)
14.10.2015 21:25
@Misiek
Tylko sciagnij sobie tez VLC Player (jesli nie masz) i w Sopcascie w ustawieniach wybierz VLC jako zewnetrzny odtwarzacz - wtedy klikasz na ekranie odtwarzacza wbudowanego w Sopcasta takie dwa nachodzace na siebie kwadraty. Mecz wtedy odpali Ci sie w VLC (wbudowany w Sopcasta odtwarzacz moze nie udzwignac meczu o wysokiej jakosci).
A najlepiej to zainstaluj TorrentStreama, tam jest wbudowany dobry odtwarzacz, po prostu klikasz w link i dziala :)
16.09.2015 13:37
Jak zainstalujesz TorrentStreama i Sopcasta, to korzystajac z takich stron jak livefootballvideo.com czy rojadirecta.me mozesz ogladac kazdy mecz w jakosci HD.
16.09.2015 12:29
@Klinsmann18 - Przy zachowaniu uznania do klasy i inteligencji Lahma, zaden byly pilkarz nie moze bezposrednio po zakonczeniu kariery dostac tak waznego stanowiska jak trener grupy mlodziezowej, a juz zwlaszcza koordynator pionu szkoleniowego!!! Wiedza dotyczaca szkolenia, planowania procesu treningowego jest tak rozlegla, ze samo granie w pilke, obojetnie na jakim poziomie to zdecydowanie (podkreslam - ZDECYDOWANIE) za malo!!! To moze byc swietny wstep (dla Philippa na pewno bedzie, bo gosc jest swiadomy tego co robi jak malo kto), ale to jeszcze za malo!
10.09.2015 13:57
Costa doskonaly w grze 1x1. Ma jednak problemy z dzialaniem po wygraniu pojedynku. Na szczescie, jest to dosc latwe do poprawienia - w miare uplywu czasu, kiedy jego komunikacja niewerbalna z reszta zespolu wejdzie na wyzszy poziom, bedziemy widziec wiecej jego asyst/bramek.
05.08.2015 00:49
To troche zabawne Tostu, ze nie dalbys bylym zawodnikom pracy jako skaut, ale powierzylbys znacznie bardziej odpowiedzialna i wymagajaca innej wiedzy prace jaka jest trener mlodziezy :)
05.06.2015 13:43
Ten gosc jest warty 2x tyle... Bayern powinien zrobic wszystko, zeby miec go w swoich szeregach!
11.05.2015 13:27
Co do skrzydlowego, ostatniego dnia czerwca konczy sie kontrakt Konopliance, swietny zawodnik, styl gry podobny do Robbena.
07.05.2015 19:13
Pep jako trener musi znac fizjologie wysilku tak na marginesie.
23.04.2015 22:26
Skad to dziwaczne skojarzenie obciazen z medycyna czy fizjoterapia? Przeciez to sa dyscypliny z innej galaktyki niz obciazenia treningowe. I wlasnie po to Pep ma Bonaventure, fachowca od przygotowania motorycznego zeby z nim konsultowac. Dlatego wymienilem obu.
23.04.2015 22:15
Android wybacz, ale nie wiesz o czym mowisz. Od obciazen sa trenerzy, nie lekarze czy naukowcy.
23.04.2015 22:10
Uwielbiam Guardiole, uwazam go za wybitnego stratega, jest pionierem w wielu rzeczach w futbolu, jest trenerem idealnym dla FCB. Ale niestety - nadmiar kontuzji sugeruje blad w obciazeniach treningowych - jest to blad Guardioli i Bonaventury (trenera przyg. fiz.). Od lat splywa krytyka na Wengera wlasnie za to samo - przede wszystkim ze strony wybitnych postaci "football fitness". Ostatnio ci sami ludzie zaczeli wytykac bledy Guardioli. Obawiam sie, ze podobne historie beda sie powtarzac - pamietacie wiecznie kontuzjowanych w Barcelonie? Puyol, Pique, Milito i im podobni, wiecznie w gabinetach lekarskich...to niestety nie przypadek!
23.04.2015 21:55
Do tych co uwazaja ze Valdes gra slabo nogami - wiecie skad wziely sie te bledy? Wlasnie dlatego, ze Valdes pilke rozgrywa noga, a nie wybija na oslep. Jesli zalozymy ze przecietny bramkarz dostaje 15x podanie w meczu, to jakies 10x zagrywa dluga pilke, a 5 razy gra do najblizszego. W tej skali Valdes pilke dostaje 30x, a 25x uczestniczy aktywnie w rozegraniu pilki od tylu. To chyba oczywiste, ze w takim ukladzie prawdopodobienstwo popelnienia bledu wzrasta?
29.07.2014 22:08
Szkoda tylko, ze obroncy Franka zapominaja ze marihuana jest dla pilkarza zabroniona - jesli zostanie wykryta w tescie, to Frank moze zostac zawieszony przez komisje antydopingowa.
Poza tym, jakby nie patrzec, jest to uzywka nielegalna, jest to narkotyk - wizerunek FCB cierpi na tym bardzo mocno, a to jest naganne.
19.06.2014 11:49
Najwiekszym sukcesem Hoenessa jest to, ze mimo jego odejscia w klubie nic sie nie zmieni. Zbudowal tak silne podstawy, ze wypadniecie jednego elementu nie spowoduje zawalenia sie calej konstrukcji. Ciezko jest nam sobie wyobrazic klub bez Uliego...ale to wlasnie jego praca spowodowala to, ze FCB nie jest zalezny od jednostek, nawet wybitnych.
14.03.2014 13:03
Cebula dobrze podsumowal. Podatki to wlasciwie wieksze zlodziejstwo niz ich nieplacenie, ale ... dura lex, sed lex. Tak jak sadzilem, Uli zachowal sie honorowo, a nawet bardziej honorowo niz moglem sobie wyobrazic. 3,5 roku szybko mina, a kto wie, moze wyjdzie wczesniej.
14.03.2014 12:51
Wsparcie nie wyklucza trzezwego spojrzenia. Dobro klubu przede wszystkim - tym haslem powinien sie kierowac KAZDY pracownik klubu.
13.03.2014 14:58
Powinien. Funkcje honorowa moze sobie pelnic, ale to troche niepowazne ze czlowiek z wyrokiem mialby stac na czele klubu slynacego z transparentnosci i bdb kondycji finansowej.
13.03.2014 14:50
I uwazam, ze jeszcze dzis Uli powinien zlozyc rezygnacje z pelnionej funkcji.
13.03.2014 14:44
Niestety, duzy wplyw na wyrok z pewnoscia mialo zatajenie prawdziwego dlugu wobec panstwa. Najpierw 3,5; potem 18; skonczylo sie na 27mln...zle to Pan rozegral, Panie Hoeness...
13.03.2014 14:42
Panowie to nie jest football manager, ze za jednego zawodnika sciagasz mlodszego i gitara gra. To jest druzyna pilkarska. Zanim nowego czlowieka wprowadzisz do zespolu, do taktyki, zanim nauczy sie komunikowac z druzyna, zanim zbuduje pozytywne relacje - a futbol to gra opierajaca sie na relacjach - raz ze minie mnostwo czasu, a dwa nigdy nie jest powiedziane, ze te wszystkie rzeczy w ogóle kiedykolwiek zatrybią.
11.01.2014 03:25
Reeken - przeciez jest wyraznie napisane ze sa to zarobki brutto.
Uwazam ze trener powinien byc najlepiej zarabiajaca osoba w pionie sportowym - zaden pilkarz nie powinien dostawac wiecej niz jego trener.
19.12.2013 13:38
Takie sa zalozenia Guardioli, ze z tylu zostaje 3-4 zawodnikow, a nie 5,6 jak w innych druzynach. Jego filozofia jest natychmiastowy odbior po stracie - jesli po stracie zespol od razu nie przechodzi do defensywy, to robi sie groznie. I nasze przejscie z ataku do obrony w tym meczu bylo bardzo slabe - stad te nerwowe momenty. Po prostu aktualna dyspozycja naszych graczy jest jeszcze niekompatybilna z filozofia Pepa. To wymaga pracy na treningach - i na pewno w koncu przyjdzie.
09.08.2013 23:08
Taktyki glupie bo co? Widziales jak graja? Znasz zalozenia? Zobaczyles ustawienie na grafice i wypowiadasz sie o taktyce ze jest glupia, smiech.
02.07.2013 13:08
Sami madrzejsi. Zaden z was nawet nie pochylil sie i nie zastanowil co taka zmiana pozycji moglaby dac zespolowi? Jaka w tym moze miec mysl Guardiola? Macie ograniczony horyzont. Wy widzicie "10" tylko jako typowego rozgrywajacego, a Pep moze ma inna wizje? Moze widzi tam czlowieka ktory potrafi wejsc dryblingiem w pole karne, w wolne miejsce ktore zrobi mu czlowiek grajacy na "9", absorbujacy obroncow? Moze ma na taki styl jakis plan?
27.06.2013 11:52
Pecz - w eurosporcie w ogole nie tlumacza tylko wymyslaja odpowiedzi na podstawie 1-2 slow ktore wylapia.
24.06.2013 12:59
Jak dla mnie wypowiedzi nt Gomeza sugeruja jego odejscie. To chyba oczywiste ze bedzie na treningu skoro, ciagle ma kontrakt z FCB. Guardiola zrzucil odpowiedz na zarzad, a zarzad odpowiedzial asekuracyjnie.
24.06.2013 12:43
Nie lubie ogladac na eurosporcie losowan i konferencji, bo polscy redaktorzy wymyslaja sobie tlumaczenie odpowiedzi. Lepiej ogladac po niemiecku na fcb.tv, nawet jesli ktos rozumie trzy po trzy, tak jak ja ;)
24.06.2013 12:33
Jaki jest sens wymieniac Gomeza na Cavaniego? To ten sam typ napastnika. Skoro Gomez ma odejsc, to Pep zapewne nie widzi miejsca dla tego typu napastnikow w swoim planie.
07.06.2013 13:13
korsarz - Vermaelen to najslabszy pilkarz Arsenalu, jakie ten czlowiek robi bledy pozycyjne, to az glowa boli. Poziom juniora. Tylko ze o tym nigdzie nie pisza, bo poziom wiedzy dziennikarskiej jest zerowy.
28.05.2013 12:30
Panowie, tak jak w 2001r nie dalo sie nikogo wyroznic w naszym zespole, bo po prostu Bayern byl jednoscia, tak i w 2013r jest podobnie. Mozemy mowic, ze Robben dal bramke i asyste, ze Ribery ma kapitalny sezon itp - ale o kazdym zawodniku mozna powiedziec. Wrocila ta sila, monolit, bawarska skała, to co nas charakteryzowalo 12 lat temu, to dlatego mozemy dzis sie cieszyc tytulem najlepszej druzyny na kontynencie :)
26.05.2013 15:50
No tak, tylko ze Walker juz wpisuje sie w to co napisalem - KLASOWY zawodnik. Alabe wystawie bo to KLASOWY zawodnik. Nie sadze zeby Walker przyszedl do nas grzac lawke. Znajdz prosze lepszego zmiennika niz Rafinha, takiego pilkarza ktory nie bedzie marudzil bedac tylko w odwodzie dla Lahma.
08.04.2013 17:20
Panowie...przestancie wreszcie oceniac zawodnikow po wieku! Mlody zawodnik za Rafinhe? I co, jesli Lahm bedzie zawieszony na final LM, wstawisz do skladu np. Junga? To nie Football Manager...Zmiennik musi byc klasowym, doswiadczonym graczem (doswiadczony to nie synonim "stary", zeby mi ktos nie zarzucil). Zobaczcie np na bocznych obroncow Barcelony. Alba, Alves, Abidal, Adriano. Jak nawet dwoch wypadnie, to nie maja bolu glowy...mlodych zawodnikow to mozna brac swoich, z druzyn mlodziezowych, zgranych, zwiazanych blisko z klubem, z jego filozofia gry etc.
08.04.2013 16:18
Ciuus to chyba oczywiste ze to wlasnie decyzja o ukaraniu de Jonga tylko zoltkiem jest bledna? Co zreszta przyznal sam Howard Webb prowadzacy ten mecz. Real podlizujacy sie sedziom...chlopie, ten zespol tyle razy po dupie od sedziow dostal ze az zal. A juz w meczu z MU na pewno nie byli faworyzowani. Czerwo oczywiste i to powie ci kazdy sedzia.
07.03.2013 19:53
Ciuus - ale bzdury gadasz chlopie, no nie wiadomo czy sie smiac czy plakac. Tylko pierwsza linijka w twoim tekscie jest prawdą.
07.03.2013 13:55
Tak, tylko ze Giggs z dynamicznego skrzydlowego wraz z wiekiem przeszedl do bardziej konserwatywnej roli, teraz gra bardziej jako srodkowy pomocnik. Czasu nie oszukasz, cechy motoryczne z wiekiem sie gubi...chociaz! jak patrze na innego 40-latka, Zanettiego...;)
04.03.2013 22:08
Druga polowa wcale nie byla dnem jak tu niektorzy sugeruja, owszem, pierwsze 10-15min 2 polowy bylo slabe, natomiast dalsza czesc to po prostu madra gra Bayernu, nie da sie narzucac tempa przez 90min. Tak wiec zagralismy dobre 75min, mamy swietny wynik, jest super.
19.02.2013 22:42
Cayman, w obecnej pilce, a zwlaszcza na takim poziomie jak FCB nie ma miejsca w skladzie dla "przecinakow". Na def pomocy graja gracze z wysoko rozwinieta inteligencja boiskowa, przegladem gry i dokladnym podaniem. Umiejetnosci gry w defensywie stoja na drugim miejscu na tej pozycji.
25.01.2013 23:10
Ciuus - technika uzytkowa to jest wlasnie prowadzenie pilki, przyjecie itp...:)
19.01.2013 22:23
Panowie blagam, Jose Enrique to gra w Liverpoolu... LUIS ENRIQUE !
16.01.2013 23:11
Czy to ten Phillip Laux, co gral kiedys w Bundeslidze na pozycji bramkarza? W Lautern chyba?
07.01.2013 21:06
Ja z kolei z jego poczatkow najbardziej pamietam 8-0 z FC Koeln w DFB Pokal, strzelil dwie wowczas jak dobrze pamietam.
09.12.2012 00:14
Ci co pisza, ze czerwona kartka niezasluzona maja powazne problemy z nieobiektywnoscia, albo znajomoscia zasad pilki noznej. Teraz bedziemy mieli problem w 1/8, bo Holger kontuzja, a Boateng zawieszony.
06.12.2012 08:48
Poza tym: "65 proc. jest zdania, że przepisy dotyczące karania za faul na zawodniku na czystej pozycji do zdobycia gola (kartka, wyrzucenie z boiska, zawieszenie) są zbyt restrykcyjne" zgadzam sie ze wszystkim.
23.11.2012 23:23
Mysle, ze na chlopski rozum wiele osob jest w stanie duzo z tego zrozumiec:) Co do Anglii to takie samo odnioslem wrazenie, natomiast nie rozumiem skad tak olbrzymia roznica w porownaniu z hiszpanskimi druzynami - maja tylko 2 domowe mecze w lidze wiecej. Szczerze mowiac troche mnie ta roznica szokuje. Zreszta we wpisie o Bayernie na blogu jest tabelka, ktora pokazuje, ze taki Real zarabia srednio 4.3M na mecz, MU 4.1, Barca 3.8, Arsenal 3.7, a Bayern ledwie 3.1. Cena biletow robi swoje.
17.11.2012 02:09
Morata jest napastnikiem.
16.11.2012 20:59
Rizzitelli wszystko swietnie juz wyjasnil, ja tylko dodam, ze o finansach mozna poczytac na swietnym blogu -> http://swissramble.blogspot.com/. Jak poprzegladacie to na pewno zwrocicie uwage na olbrzymia roznice w prawach TV. Niestety olbrzymie pieniadze Bayern traci tez (w stosunku do Realu, MU i Barcy, a takze Arsenalu) z dnia meczowego. Nie wiem, czy polega to na nizszej cenie biletow, czy tez mniej piwa sprzedajemy na stadionie. Do Arsenalu tracimy 30mln EUR z tego tytulu na sezon, a mamy podobna frekwencje. Do Realu ponad 50mln EUR (ci z kolei maja wieksza frekwencje, ale niewiele). Razem ze strata w wysokosci 110mln eur z tytulu praw TV (!) do Realu, sami widzicie jak olbrzymia jest to roznica. Z TV wiecej od nas dostaje nawet taka Marsylia. Wszystkie dane za sezon 10/11.
16.11.2012 20:58
Na pewno, ale to tylko jeden ze slabszych zespolow 2.BL.
08.11.2012 18:08
Nikt nigdy nie widzial go jak gra z seniorami, nikt nie jest w stanie przewidziec jak sie rozwinie, ale wy juz mowicie ze bedzie "zajebisty srodek na lata". Jestem za sciaganiem takich pilkarzy, ale przeciwko takiemu hurraoptymizmowi, popartego tylko mlodym wiekiem oraz gra na _ME_U17_...
08.11.2012 17:52
Zdecydowanie zgadzam sie z Rizzitellim.
25.10.2012 18:23
Piechot - dwa sezony temu, z Newcastle (na wyjezdzie). Ale faktycznie, tez mi ten mecz na mysl przyszedl od razu.
16.10.2012 23:47
martin nie martw sie, o pilce wiem wiecej niz ty :) natomiast tez proponuje czasem tobie przefiltrowywac informacje z netu i nie lykac wszystkiego jak pelikan.
15.10.2012 22:33
widze martin ze przebywasz na codzien z reprezentacjami Hiszpanii i Niemiec, dorabiasz praca w Madrycie i Dortmundzie, no gratulacje, ale wiesz, troche to nielojalne puszczac takie informacje w obieg
15.10.2012 13:28
Litości...Islandia i Skandynawia...
11.10.2012 00:02
Rizzitelli - to nie do konca tak jest jak piszesz. Ty otwierajac czy pizerrie, czy luksusowa restauracje, przygotowujesz sie na zyski, na plynnosc finansowa. Jesli szejkowie wydadza miliard euro na transfery, potrafiac przy tym zadbac o wielomilionowe zyski z gadzetow, biletow itp - nikt im tego nie broni. Zabronione jest dokladanie do interesu od osob trzecich - innymi slowy latanie dziury w budzecie przez zastrzyki gotowki od arabów.
27.09.2012 21:19
Nie graja slabiej po strzeleniu gola, tylko szanuja pilke. Sezon jest dlugi, nie da sie prowadzic gry przez 90min w kazdym z 60 meczow. Wiedza co robia. Natomiast nie moga zapominac o koncentracji w takich momentach.
20.09.2012 13:18
Panowie, tylko WIZIWIG.TV. Wiele meczow mozna ogladac wrecz w jakosci HD (wcale nie przesadzam). Czasami z rosyjskim komentarzem, ale uwierzcie, warto.
15.09.2012 03:08
Wy sie nabijacie, ale niestety podobna sytuacja przy topowym transferze juz wystapila kiedys i ekwiwalent za wyszkolenie zaplacic musial klub, ktory wlasnie pozyskal pilkarza. Niestety, za Chiny nie moge sobie przypomniec przy okazji jakiego transferu ta historia miala miejsce...
14.09.2012 00:38
Tu nie chodzi o procent z transferu, a o ekwiwalent za wyszkolenie. Kto go zaplaci - zalezy jak zostala skonstuowana umowa miedzy FCB a Bilbao.
11.09.2012 13:10
Wplyw Javiego na druzyne bedzie ogromny. To ten sam typ pilkarza co Busquets w Barcelonie. Dzieki niemu Alaba i Lahm beda mogli swobodniej oferowac sie na skrzydlach, a Ribery i Robben beda mogli grac blizej srodka i beda mieli wiecej wsparcia. W razie problemow z tylu, zaden van Buyten czy Tymoszczuk nie beda musieli grac, bo Martinez dobrze radzi sobie na stoperze. Jest dobrze!
29.08.2012 19:17
wdcaviar nie kompromituj sie bo nie masz zielonego pojecia o pilce. argumentow brak to poszly bluzgi. zamilcz.
29.08.2012 17:28
wdcaviar, tworzysz nowe teorie futbolu:)
29.08.2012 15:11
wdcaviar...Martinez na ofensywnej pomocy mowisz...naprawde teraz sie nie dziwie dlaczego tak wielu z was narzeka, skoro nie ma w ogole pojecia co ten pilkarz oferuje.
29.08.2012 12:19
Hilario, Uli moze mowic co mu sie zywnie podoba, zgoda. Ale po co w mediach?
06.08.2012 10:38
Dlatego nie powinnismy kupowac nikogo, zostawic tego Tymo na sezon, powoli ogrywac Cana, zeby za rok byl pewnym zmiennikiem, a Tymo mogl odejsc.
12.07.2012 20:10
Od biedy to moze i tak, prawda jest ze zostanie nam tylko Gustavo i Can. Oczywiscie ze trzeba Canowi dawac szanse. Ale przypomnijcie sobie Mullera np - on tez wcale nie wskoczyl od razu do skladu, bo istnial najpierw w kadrze, wchodzil na koncowki. Schweinsteiger tez z marszu wcale nie wszedl. Badstuber chyba jako jedyny dal rade. Ale co jak sie nie uda? Alaba poszedl w odstawke na 1,5 roku po tym, jak zawalil ze 2 mecze na lewej obronie wchodzac z marszu do pierwszego skladu. Mysle ze trzeba tego mlodziaka rozsadnie wprowadzac do zespolu.
12.07.2012 15:29
Ciekawe kim zagramy na defensywnej pomocy, kiedy nie bedzie mogl grac Gustavo. Zoltodziobem Canem?
12.07.2012 13:25
Gdzie Modric zmiennikiem Francka? To ze moze zagrac z boku nie znaczy ze moze byc zmiennikiem Riberygo. Bo my w naszej taktyce potrzebujemy typowych skrzydlowych, szybkich, z dryblingiem, wykorzystujacych szerokosc boiska. A Modric jak przyjmie pilke na boku i to tak bedzie do srodka na rozegranie schodzil. Tak samo nie jest pomocnikiem defensywnym. Moze zagrac na 10, albo srodkowego pomocnika.
Ale zeby nie bylo, to tez bym go widzial.
28.06.2012 22:59
Po 1 to juz widze jak zarzad Bayernu spiewa mediom, kim sie interesuje. Po drugie, z Twoich pilkarzy tylko Diarra, Pizarro i Melo są tym typem zawodnika, o ktorym pisalem. Marchisio w zadnym wypadku nie gra przed stoperami, Pirlo owszem, ale to jest cofniety rozgrywajacy, a nie zabezpieczenie tylow. Zaden z tej trojki nie dorownuje umiejetnosciami Martinezowi, nie mowiac juz o tym ze taki Diarra to ma malo do zaoferowania w grze piłką. Melo tez nie za duzo. Jedynie Pizarro potrafi rozegrac, tylko ze gosc ma juz 33 lata.
22.06.2012 14:21
Kto go nazywa czeresniakiem, slabiakiem itp to sorry, ale nie zna sie na pilce. Ten czlowiek idealnie pasowalby do naszej taktyki - jako ze gramy dwoma ofensywnie usposobionymi obroncami, potrzebujemy takiego rygla w srodku pola grajacego przed obroncami - a jednoczesnie swietnie grajacego pilka. Ilu jest takich pilkarzy na swiecie? Busquets na pewno, moze Alex Song bo ostatnio zrobil postep i lepiej czuje sie z pilka przy nodze, Khedira tez ostatnio zrobil postep bo wczesniej z pilka byl slaby, z tym ze on juz nie gra typowego defensywnego przed stoperami. No i wlasnie Javi Martinez. Nie widze nikogo innego.
22.06.2012 00:02
Apollo, to powiedz mi kto w Bayernie oprocz Tymo jest na pozycje defensywnego pomocnika skoro mowisz ze to tak dobrze obstawiona pozycja? TYPOWEGO defensywnego grajacego przed stoperami? Bo ja widze tylko Gustavo i dopiero wchodzacego w seniorski futbol Cana. Ani Schweinsteiger ani tym bardziej Kroos nie sa defensywnymi pomocnikami.
05.06.2012 20:10
Ja jestem ciekawy co bedzie z Dale Jenningsa
02.06.2012 12:43
xxraphaelxx - oczywiscie np. taki Eden Hazard to zawsze grał we Francji prawda?
Neymar - za to kupowanie zawodnika na podstawie kilku meczow w turnieju w ogole nie jest kupowaniem na hura i jest swietnym pomyslem, prawda?
24.05.2012 22:58
A mnie za to irytuje nazywanie karnych loterią. To po co strzelają, niech lepiej rzucą kostką, szybciej będzie. Rzut karny to element meczu, element sztuki piłkarskiej.
21.05.2012 13:11
Zmiana vBuyten za Mullera nie byla bledna decyzja. Bledem bylo ustawienie trojki z tylu - bo tak Bayern sie ustawil po tej zmianie! PO CO trzech srodkowych obroncow przeciwko jednemu Drogbie? Dopiero po stracie bramki Bayern ustawil to, co powinien ustawic od razu po zmianie - vB i Boa w obronie, Kroos Schweinsteiger wyzej, Tymo na defensywnym pomocniku. Po prostu trzeci stoper wprowadzil chaos. Wystarczylo zrobic zmiane personalna, a system zostawic taki sam.
20.05.2012 20:54
Co do napastnikow, Villarreal wlasnie spadl do drugiej ligi, mozna byloby sciagnac Rossiego...tylko ze chlop chyba juz rok sie leczy:/ ewentualnie Nilmar
20.05.2012 19:38
Tymo i Contento - KLASA
20.05.2012 00:11
Prosze was tylko, nie piszcie nic o autobusie Chelsea. Trzeba im oddac ze taktyke maja skuteczna a to jest sztuka...i przystopujcie z tym Robbenem, jakkolwiek dobrze czy zle sie zasluzyl w tym meczu i w tym sezonie.
19.05.2012 23:46
kowalw - faktycznie, nie dopisalem jeszcze gdzie on te pilki kieruje, nie chce mi sie teraz wertowac po linkach do poszczegolnych meczow, kto chce niech sobie zobaczy na whoscored.com ;)
zdf - polecam wszelkie teksty Michaela Coxa.
16.05.2012 20:55
zdf - kiedy Guardiola zaczal ustawiac Alvesa wyzej niz na prawej obronie, Yaya przestal grac. Zgadnij dlaczego?:) Guardiola jest swietnym taktykiem, natomiast czasem zostaje pokonany i popelnia bledy - nie ma ludzi bezblednych i niepokonanych.
16.05.2012 17:24
zdf - Guardiola jest swietnym taktykiem. To jest czlowiek, ktory przywrocil do łask pomocnikow inteligentnych, z przegladem pola, kreatywnoscią - przed jego erą dominowali pomocnicy wybiegani, jak to w Anglii mowia box to box (Ballack, Lampard, Gerrard, to srodkowi pomocnicy polowy lat 2000 uznawani z najlepszych w tamtym okresie). Natomiast na pewno przekombinowal w tym sezonie grajac zbyt czesto trojką z tyłu (choc sam system, tak naprawde jego autorski tylko potwierdza ze ten gosc widzi wiecej niz inni), wiec zgadzam sie z Tobą jedynie ze popelnia bledy. Ja z kolei polecam Ci zwlaszcza zagraniczna FACHOWA lekture nt. taktyki w pilce noznej. Zreszta caly czas piszesz, ze Yaya lepiej pasuje do Barcelony, po czym argumentujesz to jego umiejetnosciami ("jest wszechstronniejszy"). Ja juz Ci powiedzialem, mozemy dyskutowac o tym kto jest lepszy personalnie, to jest sprawa dyskusyjna, natomiast Barcelonie wiecej oferuje Busquets - ze wzgledu na styl jego gry, niekoniecznie umiejetnosci.
16.05.2012 17:05
Panowie proponuje troszke podciagnac sie z taktyki w futbolu:)
16.05.2012 16:43
zdf, a czy Ty widzisz jak gra Barcelona? I powiedz mi czy w ich systemie jest potrzebny typowy srodkowy statyczny napastnik jak Ibra? Widzisz jak wysoko tam grają boczni obroncy? Kto ma wspierac stoperow, Yaya ktory lubi grac wysoko, czy Busquets ktory dobrze czuje sie przed stoperami? Tu nie chodzi o to kogo lubi kogo nie. To ze mial zle relacje z tymi zawodnikami to dlatego, ze ich ambicja na pewno nie bylo przesiadywanie na lawce rezerwowych.
16.05.2012 16:18
zdf, pewnie dlatego Guardiola sie go pozbyl;) NIE DAWAL wiecej Barcelonie, bo Yaya jest graczem bardziej ofensywnym, a Barcelona ma kim grac w ofensywie. Na defensywnym w Barcelonie musi grac ktos kto zaasekuruje takiego Alvesa, kto odciazy Xaviego. Nie gosc ktorego ciagnie do przodu. Mozesz sie spierac o indywidualne umiejetnosci - kto jest lepszy, Yaya czy Busquets, ale wlasnie Barcelonie wiecej dawal/daje Busquets, dlatego tez Yaya opuscil klub, bo Guardiola nie byl w stanie zagwarantowac mu wystepow w 1 skladzie.
16.05.2012 15:59
W ofensywie owszem, Yaya lubi prowadzic pilke z glebi pola. W defensywie - na pewno nie:)
16.05.2012 15:40
zdf - gdyby nie Busquets, to nie istnialby Alves czy Xavi w takiej formie w jakiej istnieja obecnie. Yaye ciagnie do przodu i nie jest w stanie zaoferowac takiej asekuracji jak Busquets - zobacz ze nawet w Man City typowymi defensywnymi są Barry albo de Jong. A jak Cie to nie przekonuje, to poczytaj wywiady z trenerami nt Busquetsa. Chociazby co mowi o nim Ferguson:)
16.05.2012 15:15
LaBayernESTIA - pelna zgoda, Alex Song to nr2 na tej pozycji na swiecie. A co do Busquetsa - to jest nr1 na swiecie. Choc jest maly znak zapytania jakby sobie poradzil w innym klubie, w innym systemie. Tylko ze wlasnie Busquets w ofensywie tez wiele oferuje. Oczywiscie, nie ma przerzutu, konczacego podania itp - ale ponad 90% celnych podan i ponad 70 podan na mecz robi wrazenie.
16.05.2012 14:45
Jeszcze co do polemiki o Alonso - Alonso jest swietny...ale wlasnie nie na defensywnej pomocy;) Kiedy grał w Liverpoolu, był ustawiany wyzej - na defensywnej pomocy czarną robotę odwalał za niego Mascherano. Miał wiecej swobody. Bardziej blyszczal swoimi podaniami w waznych meczach. Teraz w Realu gra przed stoperami. W meczach Realu z ogorkami z ligi hiszpanskiej w niczym mu to nie przeszkadza, ale przeanalizujcie chociazby Gran Derby - Xabi chyba we wszystkich wylapal zoltko, bo jest wiecznie spozniony w defensywie - on po prostu w defensywie jest slaby. Do tego jego przerzuty, dlugie podania nie uruchamiaja tak efektywnie, gdyz Xabi nie lubi grac pod pressingiem - on zeby rozegrac, potrzebuje czasu. W Liverpoolu ten czas znajdowal dla niego Mascherano, teraz kiedy Xabi sam odbiera pilke od stoperow, po prostu nie ma czasu rozegrac. Zreszta Mourinho prawdopodobnie sam zauwazyl ten problem, bo glosno mowi o sprowadzeniu Javi Martineza wlasnie na pozycje defensywnego pomocnika.
16.05.2012 14:02
Bastian nie jest typowym defensywnym pomocnikiem to po pierwsze. Po drugie Bastian i Yaya to ZUPELNIE INNY TYP PILKARZA. Po trzecie Yaya to pilkarz genialny - nie boje sie uzyc tego slowa. Doskonaly na defensywnym pomocniku - z zadaniami zaasekuruj, sprobuj odebrac, wyprowadz pilke z obrony. Ale jesli ktos ogladal City w tym sezonie, to na pewno zauwazyl, ze Yaya potrafi tez swietnie grac za napastnikiem. Typowa zmiana Manciniego - Silva albo Nasri out, de Jong wchodzi, a Yaya przesuwa sie wyzej do pomocy. Jego poruszanie sie, energicznosc, latwosc znajdowania pozycji jest unikalna, malo jest takich zawodnikow grajacych wlasnie pod napastnikiem. Polecam chociazby niedawny mecz City na wyjezdzie z Newcastle. 62min de Jong za Nasriego. Obejrzyjcie sobie ostatnie pol godziny, albo chociazby bramki z tego meczu:) Tego nam brakuje w grze - za bardzo jestesmy przewidywalni - wiadomo ze silą Bayernu są skrzydla, Yaya uwszechstronnilby nasza gre, dajac sporo w ataku srodkiem.
I nie mowcie nic o wieku, Panowie - to nie Fifa ani FM, grajac o trofea nie gra sie 20 latkami tylko uksztaltowanymi pilkarzami - a tacy wystepuja i w wieku 20 lat jak i 30.
16.05.2012 13:56
lukaswa jeszcze jedno;) w 442 na bokach pomocy grali pilkarze typu Beckham czy z nowoczesnych Ramires. Taki Beckham od kiedy zaczeto grac powszechnie 433 czy 4231 nigdy nie zagral juz na skrzydle. Ramires za Villasa Boasa gral w srodku pola i nie prezentowal nic ciekawego, za Di Matteo Chelsea zaczela grac 442 i Ramires zaczal blyszczec na prawej pomocy;)
13.05.2012 23:06
Pietrek to jest jakas opcja, ale tylko przeciwko druzynom grajacym 442. Przeciwko zespolom z jednym napastnikiem nieefektywnie byloby miec 3 stoperow;) Nie daj boze Alaba z Lahmem sie zapedza, Dante z Badstuberem musieliby pokryc skrzydlowych i Boateng zostaje 1 na 1 ze srodkowym napastnikiem co jest zabojstwem;P
13.05.2012 23:00
A widzisz, nie wiedzialem o Montolivo, dzieki za info;)
13.05.2012 22:53