DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: GuteSpiele Strona 53

To było wiadome już wcześniej, że tak będzie. Na szczęście jesteśmy potęgą piłkarską i mamy kim grać tak, aby punktów nie natracić.

17.11.2020 14:40

Davies póki co jest kontuzjowany, jak wróci będziemy się martwić. Lucas zagrał bardzo dobry mecz z BVB na CB.

17.11.2020 14:39

Zawodnicy roku:
1. Lewandowski
2. Kimmich
3. Neuer
Trener roku: Flick
Bramkarz roku: Neuer

Edytowano : 2020-11-17 14:38:01

Szkoda, że złotą piłkę odwołali, bo Lewy by dostał.
Neuer też na pewno dostałby nagrodę Lwa Jaszyna, a Kopa Trophy dla Daviesa :(

17.11.2020 14:34

Chyba raczej nie odejdzie, ale Hertha to nie ten poziom. Boa jest w stanie na pewno grać w sporo lepszym klubie, byle nie BVB i Schalke :)

17.11.2020 14:30

To się musi wydarzyć. Bramkarz wszechczasów musi być na szczycie listy.

17.11.2020 14:29

Norwegowie chcą wstrzymania meczów reprezentacyjnych. Ostatnio z powodu zakażeń w kadrze nie rozegrali meczu z Rumunią. Zakażony w sumie był jeden obrońca, ale zgodnie z wytycznymi norweskiego ministerstwa zdrowia cały zespół musiał przejść 10- dniową kwarantannę. Nie pomogło nawet to, że reszta ma negatywne wyniki, a Norwegia jeszcze liczy się w grze i awans. W związku z czym do Wiednia jutro przyjedzie ponoć jakiś rezerwowy skład, a za mecz z Rumunią będzie walkower. Chociaż tyle szczęścia, że będą mieli 2 miejsce w grupie i nie spadną niżej.

Edytowano : 2020-11-17 14:23:54

Według tabelki pucharowej na EURO. Jeżeli Polska będzie 2 to ma szczęście, bo jako rywal przypada im drugie miejsce grupy D, czyli prawdopodobnie Chorwacja.
Austria jak będzie 2, to trafi na 1 miejsce grupy A prawdopodobnie Włochy.

Bez sensu trochę te drabinki, zależy od szczęścia niektóre pary 1/8 to dwa drugie miejsce, a niektóre to 2 z 1.

Edytowano : 2020-11-17 14:25:47

https://de.wikipedia.org/wiki/Fußball-Europameisterschaft_2021

można sobie sprawdzić kto ewentualnie z kim będzie grał w fazie pucharowej.

17.11.2020 14:17

@TomiiiFCB Mecz o final four. Może to będzie powód, że będzie im się chciało, bo te mecze w UEFA Nations League są na ogół słabe.

17.11.2020 08:41

Już pomijając, że w Austrii dostaje się 14 pensji w roku, jedna dodatkowa w lato, a druga na święta, a średnie wynagrodzenie wynosi 4 000 EUR.

Edytowano : 2020-11-17 08:27:45

Poza tym w Austrii bardzo dobrze się płaci fachowcom, lepiej niż w Niemczech.

PS Sorry, że tak dopisuje, ale nie przeczytałem całości od razu.

17.11.2020 08:25

@TomiiiFCB A jakie to ma znaczenie? Zresztą w którym klanie Süle nie miał zerwanych? Drugi raz już w karierze, a dopiero 25 lat.

17.11.2020 08:22

@hoven Powiedziałbym, że w Austrii produkty wcale nie są jakieś bardzo drogie. Życie w tym kraju jest na bardzo wysokim poziomie, może dużo to płacą w Szwajcarii, ale życie też dość drogie.
Ile wynoszą średnie pensje w USA? Jednak tam jest dużo milionerów i miliarderów. Jak pracujesz u kogoś to z reguły się nie dorobisz, a jak pracujesz na swoim to zysk często jest bardzo wysoki i dużo powyżej średniej,

17.11.2020 08:00

Na podstawie tych dwóch meczy Austria-Polska z eliminacji. Generalnie to miały być oba wyrównane mecze i pod względem wyników takie były, ale mimo że Austria zdominowała Polaków w obu nie wygrała, jeden remis i jedna porażka. Z Włochami Polska jeden mecz remis i drugi porażka, z Holandią niby też słabo, ale jednak te porażki są niskie, czyli obrona jako sama w sobie funkcjonuje prawidłowo, tylko gorzej z atakiem. Przyznam się szczerze, że jak wczoraj przed meczami patrzyłem to boków obrony i skrzydeł w PL nie znam :)

16.11.2020 22:31

@Arkady142 Tak 2,5 tyd EUR to mało na życie w Monachium dlatego tymi ochraniarzami za taką stawkę są głównie emeryci. Pomijając fakt, że to kwota brutto, netto to z 1,7k EUR.
1 k EUR to kosztuje wynajem byle jakiego mieszkania w Monachium, a nie mówiąc już o kosztach życie i jeszcze jak było w dyskusji wysyłaniu pieniędzy do PL np. rodzinie.

Edytowano : 2020-11-16 22:25:13

Oczywiście jeżeli przeliczymy sobie EUR na PLN to wychodzi ponad 10 tys. PLN i w PL to jest dużo, ale jak pracujesz na stałe w Niemczech to taki przelicznik nie ma żadnego sensu. Równie dobrze można przeliczyć dinary kuwejckie na PLN. W Kuwejcie ponoć zarobki to ok. 1500 dinarów, czyli ok. 19000 tys PLN miesięcznei.

16.11.2020 22:20

@buuuU Chyba Cię jednak zablokuję, bo walczyć z chamstwem można tylko chamstwem, a ostrzeżeń nie warto.

16.11.2020 20:31

@hoven Muszę Ci przyznać rację, bo to było trochę głupie i faktycznie mogło zabrzmieć jako wywyższanie.

16.11.2020 20:24

@buuuU Zawistny zazdrośnik się odezwał.

16.11.2020 20:04

Tak raz coś pisałem o polskim komentarzu bo byłem w PL o dziadków @hoven .

Edytowano : 2020-11-16 16:30:47

@Tomi Nie wmawiaj mi żadnych robali.

16.11.2020 16:30

@FanGraczyBayern Ale ja to doceniam. Wiem, że włożyli we wszystko bardzo dużo pracy itd. i wiem, że dostając nawet z marszu dobre stanowisko trzeba się nameczyc i napracować.


@Zerafaelo Skoro byłeś w Monachium to po co takie pierdoły piszesz?
Mówimy o pracy na miejscu i będąc tam zarabiasz euro i żyjesz za euro, a nie za złotówki.

Edytowano : 2020-11-16 14:51:32

@GwiazdaPoludnia Tak na pewno każdy dochodzi do poziomu by występować w kadrze A. Tym bardziej w Austrii gdzie ogólnie narciarstwo jest sportem narodowym.

Edytowano : 2020-11-16 14:54:29

Co masz hoven na myśli?
Że niby jak masz możliwość dobrej pracy np. w firmie rodziców to źle i lepiej iść zaczynać samemu od nowa? :)

16.11.2020 14:50

@GwiazdaPoludnia Ja nie plece głupot. Czy gdybyś miał (może masz)
bogatych rodziców to poszedłbyś pracować za niska pensje?

@pir

Edytowano : 2020-11-16 14:45:44

Skoczkiem już jestem, ale lekarzem chyba mi się już zmienilo lepiej wziąć to co czeka u rodziców, a nie próbować na nowo.

16.11.2020 14:44

@Zerafaelo Dziecko :)
Jesteś 4 lata starszy :)
Jak już powiedziałem znam inne życie i tyle.
12 eur/h to z z 2500 eur/mies i dla mnie to mało, bo wiecej dostaje za nie robienie.
Ty przeliczasz to na PLN i odpowiedz mi po co?
Rozumiem ludzi na Ukrainie, którzy np. prawie wszystko wysyłają do rodziny to jest duzo, ale jakbyś przyjechał do Monachium i chciał z tego wyżyć bez niczego to byś na dworcu musiał mieszkać.

16.11.2020 14:38

@cayman Może i są tacy może nie, ale gdybym w pierwszej pracy tyle zarobił jakoś bardzo wyprowadza z domu by mnie nie bolała.

Edytowano : 2020-11-16 14:32:42

@Fan A czy Ty rozumiesz, ze ja nie mieszkam w Polsce i nie będę i nie interesują mnie PLN.
Jak na standard w którym żyje nie chwaląc się to 50 eur nie było by źle.

Może jeszcze przeliczysz 50 dinarow kuwejckich / h na Polski?

16.11.2020 14:30

@PoloMarko Dokładnie.
Planował byś pracować codziennie na umowę na 2 lata np. i latać codziennie z Monachium do Polski?
Ja rozumiem życie i takie 50 eur/h też jest w miarę ok i za tyle mogę zacząć pracować :)
Nie oczekuj, że w 100% zrozumiem ludzi którzy ledwo wiążą koniec z końcem i muszą wybierać pomiędzy rzeczami. Staram się to zrozumiec, ale jak się czegoś nie doświadczy to sie w pełni nie zrozumie.

Edytowano : 2020-11-16 14:19:32

@GwiazdaPoludnia Wiem, że tak jest co nie zmienia faktu, że dobrzeplatne stanowisko wymaga b. dużo pracy.

Edytowano : 2020-11-16 14:20:47

@cayman A nie rozumiesz, że w takim Monachium w zasadzie nie da się za tyle wyżyć.

Edytowano : 2020-11-16 14:22:13

Niedawno zmienili, ale wcześniej w Austrii fajki i alkohol od 16 roku życia mozna bylo kupić.

16.11.2020 14:18

@FanGraczyBayern Wiem, że żaden pieniądz nie hańbi, wiem, że po przeliczeniu na różne waluty się opłaca itd. Nie nie utrzymuje się sam jeszcze.

@GwiazdaPoludnia Na mnie już posadka czeka :) Nie mówię, że wszystko jest łatwe i przyjemne, a zwłaszcza tam gdzie dobrze płacą są duże wymagania i odpowiedzialność, pożyjemy zobaczymy.

Życie jest ciężkie jak się nie ma zapewnionego startu, a tak jest lżejsze. Jednak zanim zacznę pracować długa droga, bo ja co miesiąc chce robić coś innego:)

16.11.2020 14:04

@GwiazdaPoludnia Serio ktoś tak myśli? Życie w Austrii jest świetna jak i w każdym kraju pod warunkiem, że jesteś na swoim. Mieszkam w Austrii i rodzice mają firmę i życie cudowne, a jak niektórzy przyjeżdżają na roboty to robią za tyle co żaden Austriak by robić nie chciał.

16.11.2020 13:33

@Zerafaelo Nie widzisz, że to żart? :)
Za takie drobniaki to ciężko wyżyć.

Edytowano : 2020-11-16 13:25:56

Już więcej kieszonkowych na godzinę dostaje xD

16.11.2020 13:25

Ponoć takie są :)

Edytowano : 2020-11-16 12:49:28

12 eur/h xD na bogato :)

16.11.2020 12:48

Gratulacje bardzo ładna bramka. W Lyonie Tolisso co chwile takie cuda zza pola karnego ładował.
U nas też mu się kilka pięknych bramek strzelić udało jak np. z Freiburgiem w 17/18, czy Olimpiacosem w zeszłym sezonie.

16.11.2020 12:14

@Piter1985 A tak zupełnie serio to co mieli robić? Płakać?
No przegrali i skoro mimo tego po meczu uśmiech to znaczy, że ogólnie atmosfera dobra. Tak samo w Bayernie jakie krzyki były, że jak Alaba samobója strzelił z Barcelona to się śmiał, czy Pavard wcześniej w lidze. Jak się nabuzujesz i będzie to w Tobie siedzieć to dobrze już czegoś nie zrobisz.

16.11.2020 12:12

Jutro hit UEFA Nations League Hiszpania-Niemcy, mecz o final four. Oby Niemcy dali radę, a nasi się pokazali jak najlepiej, choć ogólnie w tej Lidze Narodów pojęcie dobry mecz generalnie nie istnieje.

16.11.2020 12:00

@Matilegolas Pewnie tak, a transfer zostanie sfinalizowany za 1 euro :)

16.11.2020 10:44

Zobaczymy jak to będzie, tylko ja jakoś tego nie widzę. Kimmich i Goretzka klasa światowa na swoich pozycjach, on ewentualnie też na ''10'' grywa więc może następca Müllera?
Zobaczymy co zarząd zaplanuje, a Szoboszlai ma umowę do 2022 r, więc w lato może być taniej.

16.11.2020 09:40

Lepiej, żeby pierwsza dwójka została, ale jak będzie zobaczymy. Szkoda, że za darmo, bo taki Alaba to z 60 mln co najmniej jeżeli by miał 2 lata do końca umowy.

16.11.2020 09:38

Największą wadą demokracji jest to, że każdy ma głos.

16.11.2020 08:25

Mimo, że mecz Austrii słaby i dość wolny to emocje były do samego końca i wielka radość.

16.11.2020 08:05

@Arkady142 No sorry, ale Austria ma bardzo mocny środek pole.
Baumgartlinger, Ilsanker, Grillitsch, Sabitzer, czy Laimer

15.11.2020 22:40

2-1 Austria!! uff Grbic.

Edytowano : 2020-11-15 22:37:47

@Adi Ogólnie ciężko w Lidze Narodów o dobry mecz.

15.11.2020 22:35

@AdiFantasti W prawie całych el. do WM 2018 grał na ''8'', a na EURO 2016 grał na ''10'', później różnie, czasem LB, czasem wahadło, czasem LM, ale generalnie dużo częściej schodził do środka niż dzisiaj. To też zależy kto w tym środku jest i jaka formacja.

15.11.2020 22:05

Widzę, że Polska słabo. Austria też na razie nie najlepiej, ta Irlania Płn. muruje, że ciężko się przebić.

Edytowano : 2020-11-15 21:41:28

@Adi Dzisiaj wyjątkowo rzadko tam schodzi, ale zwykle robi to zdecydowanie częściej. Choć skoro chwile oglądałeś to widziałeś ten murator, ciężko cokolwiek zrobić.

15.11.2020 21:38

Włosi bardzo mocny skład i tak dzisiaj.
Austria mocna na słabą Irlandie Płn. musi być wygrana.

Edytowano : 2020-11-15 20:55:58

Nie pamiętam kto się że mną wyklucza o pozycję Alaby. Nie wiem czy w Polsce nadają gdzieś mecz Austrii ale przelacz sobie i zobacz, że ten Alaba na papierze grający na lewej pomocy w większości gra w środku jako CM/CAM

15.11.2020 20:47

@Pir5 Tak ponoć Wellinger jest w już w kadrze na konkursy w Wiśle.
Niemcy to zależy od dyspozycji, bo jak Wellinger jest bez formy, a po roku przerwy na pewno jest.
Do tego jeżeli do formy nie wrócą Freitag i Eisenbichler to będą mieli ciężko. Mimo, że w zeszłym sezonie na wyższy poziom wszedł Geiger. Wraca też Freund bardzo ciekawy powrót, choć on miał tak długą przerwę, że długo może potrwać nabranie dyspozycji. Polska nie ma czwartego do układanki. Kubacki lider, Stoch to huśtawka, choć raczej poniżej normy mu ostatnio wychodzi i Żyła solidny, a jak w formie to świetny.
Norwegie zeszły sezon mieli jak na nich słaby. Prevc raczej nie wróci do szczytowej formy tak samo jak Schlierenzauer niestety.

Edytowano : 2020-11-15 16:34:02

@Danie1 A dla tego, że postawiłem wygraną Bayernu za handicupem 4:0.

Edytowano : 2020-11-15 16:35:52

*Norwegowie

15.11.2020 16:33

@WayeThe To tutaj się dogadamy :) W drużynowych też?
Skoki to najlepsza dyscyplina, ale ciężko określić przed sezonem, kto wygra. Obronić kryształową kule jest bardzo ciężko, a ten sezon podwójnie ciekawy, bo poza MŚ w narciarstwie klasycznym jeszcze zaległe MŚ w lotach. Myślę, że wśród faworytów do wygrania MŚ w lotach są: Kraft, Kobayashi i Zajc/Żyła.
W narciarstwie klasycznym na pewno do gry włączy się Kubacki i Geiger, choć to pewnie jakaś niespodzianka się przytrafi, bo to tylko jeden konkurs.
Sukces w całym sezonie liczę, że PŚ dla Krafta, choć Kobayashi też ma ogromne szanse. Japończyk jest niesamowity, a zwłaszcza to co robił w 2018/19. To było coś jak Bayern w zeszłym sezonie, daleko poza zasięgiem reszty. TCS też będzie ciekawy, czy ktoś jeszcze dołączy do klubu Hannawalda, choć typuje, że raczej nie ma na to szans. Myślę, że Puchar Narodów wygra Austria.

15.11.2020 16:20

Za tydzień w końcu wraca Bayern do gry, a do tego startuje Puchar Świata. Zaczyna się robić ciekawie, bo mecz Bayern-Werder na AA jest gwarantem sporej ilości bramek i wysokiej wygranej Bayernu.

15.11.2020 16:05

Słabo wtedy graliśmy, strasznie bez pomysłu, ale na plus za czasów Carolo było to, że mieliśmy najszczelniejszą obronę w Europie :)
Wtedy Kimmich nie miał szans na regularną grę przy Vidalu i Thiago w środku, ani przy Lahmie na RB

@Arkady142 Ja mam wrażenie, że Guardiola widział w nim wielki talent, ale nie do końca wiedział jak go wykorzystać i rzucał nim po całym boisku. Pierwszą osobą, która rzuciła go na głęboką wodę był Löw wystawiając go na RB.

15.11.2020 15:15

@WayeThe Algieria to kolonia francuska więc to wcale nie takie dziwne pochodzenie.
No właśnie tak było mieszkali w Polsce, a później się wyprowadzili. To kim się ktoś potem czuje zależy od sposobu wychowania. Mnie wychowano na Austriaka i nim się czuję. Z drugiej strony Ty nie zrozumiesz jak to jest być pomiędzy pomiędzy, bo jednak mimo wszystko Polska jest dla mnie trochę ważniejsza niż inne obce kraje, ale najważniejsza Austria.

@Danie1 Z różnych rzeczy to wynika. Ukraina jest średnio rozwinięta gospodarczo, a Polska wysoko więc wtedy może pojawia się w głowie, że relatywnie mógł być tam gdzie jest lepiej, bo jednak Ukraina to bardzo biedne państwo.

15.11.2020 15:09

@WayeThe No na pewno nie porozmawiasz jak z Polakiem, ale moi rodzice mają pochodzenie pół na pół przecież :)

15.11.2020 14:41

@Arkady142 Dobra, masz mnie :)

15.11.2020 14:37

Z pewnością Tolisso. Goretzka potrafi brać grę na siebie co pokazuje w reprezentacji, więc myślę, że w związku z kontuzją Kimmicha trochę zmienią się jego zadania na boisku.

15.11.2020 14:32

@WayeThe Jakim kosmopolitą? Skoro mój dziadek jest Austriakiem to znaczy, że mama ma korzenie pół polskie pół austriackie. Taty dziadek też był Austriakiem więc też jest pół na pół. Więc ja mam genetycznie geny pół takie pół takie, a skoro urodziłem się i mieszkam w Austrii to znaczy, że jestem Austriakiem.
Poza tym już widzę jak nawet masz stuprocentowo polskich rodziców i urodził byś się i mieszkał za granicą to na pewno byś latał z flagą Polski :)

Edytowano : 2020-11-15 14:28:43

@Arkady Co takiego nacjonalistycznego napisałem? :)

15.11.2020 14:28

@seco555 Jak już wspomniałem to nie jedyny powód. Moi przodkowie też byli Austriakami. Więc we mnie austriacka krew płynie. Tu mieszkam od urodzenia i to jest moja ojczysta ziemia i najwspanialszy kraj na świecie. Mlekiem i miodem płynący.

15.11.2020 13:37

@seco555 W dokumentach mam coś innego. Mój pradziadek był Austriakiem i mój dziadek jest Austriakiem. Mam pochodzenie Austriackie bardziej niż Polskie. Poza tym przyjmując Austriackie obywatelstwo trzeba zrzec się obcego wiec nie jestem Polakiem.

15.11.2020 11:50

@WayeThe Czysto genetycznie można i tak u mnie jest, ale pod względem czucia narodowego masz rację.
Tak jest jestem Austriakiem i kocham Austrię.

15.11.2020 11:25

@WayeThe Rozumiem co to znaczy reprezentacja i kibicuje reprezentacji Austrii w której zwycięstwo będę wierzył nawet jak będzie wątpliwe tak samo jak ty w Polskę.
Pisze też tutaj, bo jednak spora część rodziny mam w Polsce i często u nich bywam więc używam polskiego, jestem Polakiem tylko trochę, bo nie czuje przywiązania do tego kraju i tyle.

15.11.2020 10:19

@WayeThe Nie jestem Polakiem. Nie jest to moja reprezentacja i wf ogóle tego nie czuje, bo urodziłem się w Austrii gdzie moi rodzice się przeprowadzili. Stąd nie czuje przywiązania do Polski.

15.11.2020 09:22

Czy przypadkiem @hoven nie pisał zawsze, że ktoś się nie zna, bo ogląda mecz na livescore, a sam się pochwalił, że chce Wernera który dziś dobrze gra, bo widzi statystyki meczu :)

14.11.2020 22:26

Koch bardzo ciekawy zawodnik. Dobry w obronie i świetne przerzuty.

14.11.2020 21:26

Nogi dzisiaj Goretzka jak w Schalke. To on prowadzi grę w środku pola po prostu w Bayernie ma inne zadania, a jak będzie grał w duecie np. z Roca to pewnie przejmie zadania rozgrywającego.

14.11.2020 21:22

@TomiiiFCB Jak to ratuje? Świetna bramka Sane po świetnym pociągnięciu akcji przez Goretzka.

Edytowano : 2020-11-14 21:19:23

Werner 2-1 kapitalna asysta Goretzki

Edytowano : 2020-11-14 21:19:54

Jak to Leon przyjął to poezja.

14.11.2020 21:17

Goretzka jaki strzał! Nasi są świetni.

Edytowano : 2020-11-14 21:12:18

Szkoda, że bramkarz wyjął.

14.11.2020 21:11

Niemcy 0-1 Ukraina :)
Na farcie.

Edytowano : 2020-11-14 21:09:29

1-1 gol Sane, asysta Goretzka

14.11.2020 20:58

@WayeThe O czym Ty mówisz? Niemcy dziś dwójką w środku, bo w 3-5-2 grają i jest to Goretzka i Gündogan. To jest kilka razy lepszy środek pola niż ma ukraina.

Edytowano : 2020-11-14 20:06:06

Z tą Polską też pojechałeś. Nie ma szans na 3 pkt we Włoszech

14.11.2020 19:59

@WayeThe Obejrzę Niemców. Gra tam sporo naszych zawodników, a poza tym lubię ich oglądać. Nie wiem czemu na Ukrainę byś stawiał. Absurdalna teza.

14.11.2020 19:40

@AdiFantasti Nie mówię, że reprezentacja jest nieważna, tylko że jest mniej ważna niż gra w klubie. Gdyby każdy piłkarz chciał zdobyć WM, czy EM to nie grając w mocnej reprezentacji, a tylko mocnym klubie zmienił by obywatelstwo np. na Niemieckie bo np, mieszka tam długo więc mógłby się starać i próbować zdobyć te trofea jednak na ogół nikt tego nie robi.

14.11.2020 18:24

@FanGraczyBayern Jakby dla zawodnika reprezentacja była ważniejsza niż klub to by zaniedbywał grę w klubie, bo codziennie rano wstając myślałby tylko kiedy ta przerwa reprezentacyjna itd.
Tak nie jest. Zawodnik gra w klubie na 100%, a właśnie często podczas zgrupowań jest oszczędzany w związku z zaleceniami lekarzy klubowych, a mimo że ten uraz był wcześniej to w klubie grał cały czas, a w przerwie na reprezentacje odpoczywał. Gdyby reprezentacja była ważniejsza to piłkarz nie marzył by o CL jako spełnieniu marzeń, a jako młody piłkarz nie opowiadał, że marzy mu się gra dla takiego, czy innego klubu. Wiadomo, że powołanie do reprezentacji to zaszczyt i ogromne wyróżnienie, że jest się jednym z najlepszych piłkarzy w kraju, ale to nie jest ważniejsze od klubu, ani nie może. Gdyby tak było to Ribery jak i wielu piłkarzy nie skończyłoby kariery reprezentacyjnej dużo wcześniej niż klubowej.
Gra w reprezentacji to tylko dodatek do piłki klubowej która rządzi światem. Piłkarz w klubie gra 90% meczy w sezonie, a ta reprezentacja to może z 10%.

14.11.2020 17:02

@WayeThe Nie, reprezentacja nie jest ważniejsza niż klub. To w klubie się gra na co dzień, a nie w kadrze. Reprezentacja to wyróżnienie.

14.11.2020 16:10

Czterech piłkarzy reprezentacji Ukrainy z koronawirusem. Niedawno grali z Polska, a dzisiaj z Niemcami jeszcze tego brakowało, żeby nam pół składu wyeliminowali na 2 tyg.
Te szybkie testy mają taką skuteczność, że równie dobrze mogą być zdrowi, ale również dobrze ci co otrzymali ujemne mogą być dodatni.
Stop z bezsensownymi przerwami na reprezentacje w szczycie pandemii. Piłkarze w klubie podróżują, ale samolotem, czy autokarem klubowym, a na kadrę się trzeba dostać samemu i wcale nie dziwne, że są zakażenia. UEFA Nations League to coś czego w ogóle nie powinno być, a przed EURO mogło by być kilka meczy towarzyskich.

14.11.2020 10:04

@Arkady142 Prawo legendy :)
U nas takie dość długo posiadał Müller, który na początku dobrze te karne strzelał, a potem coraz więcej pudeł. Mają podobną technikę z Lewandowskim. Obu chodzi o zmylenie bramkarza i uderzenie w przeciwnym kierunku. Müller zawsze miał taka śmieszna minę jak truchtał do tej piłki i patrzył się na bramkarza w która stronę pójdzie :)
Różnica jest taka, że Lewandowski ewidentnie przed wykonaniem karnego ma plan B i już jak ustawi piłkę to wie, że jak bramkarz się nie ruszy to np. ładuje w lewy górny, a Müller ewidentnie w momencie kiedy bramkarz do końca zostawał na linii nie wiedział co zrobić i kończylo się to średniej jakości strzałami.

14.11.2020 01:19

@Arkady142 Pamiętam ten mecz z Chorwacją, to była masakra po prostu. Nie tylko Polacy nie mieli siły już, ale również i szczęścia, bo przez długi czas nie zdobywali bramki, a pudłowali po słupkach, a Chorwacja każda piłka do przodu i sam na sam, nawet siły wracać na czas nie mieli.
Swoją drogą jak to szybko może się zepsuć Polska topowa drużyna 3 miejsce MŚ 2015, 7 miejsce MŚ 2016, 4 miejsce IO 2016, a MŚ 2017 już tylko President Cup, a potem nawet brak awansów. Choć ten mecz a Argentyną w 2017 był bardzo ciekawy come back :)

Edytowano : 2020-11-14 01:14:37

*ME 2016

14.11.2020 01:10

Wydaje mi się, że Sane będzie grał sporo w reprezentacji, bo ostatnio w Bayernie dużo nie pograł więc siłę ma.

14.11.2020 01:05

@JazGod Jednak to miano grupy śmierci bardziej pasuje do grupy w której są Niemcy, Francja, Portugalia i Węgry, bo tu są 3 topowe drużyny, a jednak w grupie Polski jest Szwecja na zbliżonym poziomie. Słowacja jest na niższym i Hiszpania wyższym więc tu raczej walka o 2 miejsce.
Choć zapewne aby wyjść z 3 miejsca wystarczą 3 pkt. więc zapewne Hiszpania, Polska i Szwecja jak i Niemcy, Francja i Portugalia wyjdą z grupy.

14.11.2020 01:01

@Arkady142 Prostu ludzie leworęczni/nożni (lepiej rozwiniętą prawą półkulą) są bardziej nerwowi. Stąd wynika to, że gorsza skuteczność. Nasze reakcje są bardziej impulsywne i tak już z tymi karnymi po prostu jest.

14.11.2020 00:56

@Arkady142 W piłce ręcznej też gęsto zdarzają się niespodzianki, jak np. Niemcy w 2016 roku, które przyjechały na EURO bez kilku ważnych zawodników i sprawili niespodziankę wygrywając z Hiszpanią, więc faworytów nigdy nie można być pewnym.
Dujszebajew to przekozak, a Hiszpania jeszcze ma Maqueda, czy Fernandeza i też mogą ostatecznie wygrać.
Będzie ciekawy turniej.

Ciekawe z tym finałem. Lepiej tak niż miałby przepaść.

14.11.2020 00:46

@Arkady142 Z tym Neuerem się zgadzam, pamiętam jak strzelał w finale CL z Chelsea. Jak to się mówi Neuer nie ma układu nerwowego. Pewnie, że karne po których nie ma bramki są źle wykonane, ale tu nie wystarczy mieć głowy tylko bardzo dobrze ułożoną nogę. Lewandowski jest w te karne chyba najlepszy w historii i nawet jak bramkarz wyczuje kierunek to i tak nie wybroni mimo, że nie strzela jakoś bardzo mocno. Ważna jest precyzja. Robben i jego karne swego czasu były dobre, ale naukowo jest udowodnione, że lewonożni częściej pudłują niezależnie od poziomu i w to wierze bo sam często pudłuje z karnych jak gdzieś w piłkę kopie.

Edytowano : 2020-11-14 00:23:20

PS Ale to co Neuer wyczyniał po czerwonej kartce Martineza było niesmowite.

14.11.2020 00:22

@Arkady142 Reprezentacja Francji swego czasu to była istna potęga, byli poza zasięgiem wszystkich. Pamiętam ten finał z 2017 to był karygodny błąd jak na ten poziom.
W piłce ręcznej bardzo ciekawą drużyną jest reprezentacja Norwegii , a Berge to taki trochę Flick piłki ręcznej może w końcu uda im się wygrać MŚ 2021, a nie są bez szans.
Może w piłce nożnej przychody z CL są duże, ale porównaj sobie wartość surowców z których wykonano puchar CL, a choćby paterę za mistrzostwo Niemiec, czy DFB Pokal :)
Swego czasu był artykuł, że pychar CL to ok. 3000 funtów, a patera mistrzowska Bundesligi ok 45000 funtów, a DFB Pokal aż 90 000 funtów.

14.11.2020 00:08

@Arkady142 Faktycznie zapomniałem o Martinezie. Ta kartka faktycznie była naciągana. I jeszcze zapomniałem, że w rewanżu Boateng posłał cudowną piłkę do Lewego, który był sam na sam, a obrona daleko za nim i odgwizdali spalonego, którego według powtórki nie było. Pewnie Lewy by to wykorzystał.

Wracając do sezonu 2016/17 ciekawi mnie dlaczego to elektryczny Vidal strzelał karnego, a nie Robben, czy Müller. Tamten sezon jednak mimo wszystko ujawnił nasze słabości za czasów Carlo, czyli totalny brak pomysłu i prawie każda akcja taka sama, czyli podanie na skrzydło, obiegający obrońca i wrzutka.

13.11.2020 23:53

@AdiFantasti Mówi się, że są mecze w których żeby wygrać trzeba zrobić wszystko idealnie i błąd nie może się przydarzyć. Mecz z Realem, czy Liverpoolem w CL z pewnością do takich należą.
Nie chodzi o popełnianie małych błędów, bo skoro padają bramki to wiadomo, że po błędach, ale rzeczy, które zrobił Rafinha i Ulreich w 1/2 z Realem zrobić nie można i nie powinny się zdarzać nigdzie. Wtedy gdyby nie te błędy myślę, że by wystarczyło do finału, a z Liverpoolem również, bo mimo, że graliśmy słabo miejąc 0-0 mieliśmy dogrywkę, a do awansu wystarczyło 1-0, bo patrząc na naszą grę w tamtym meczu taki był plan, a stracona bramka zaburzyła wszystko. Jak Bayern Flicka jest taką potęgą, że nawet po takich błędach i tak strzeli dwa razy więcej niż rywal, ale jednak trzeba dostosować standardy do czasów w których się przebywa.

13.11.2020 23:42

@Arkady142 Nie można jednoznacznie powiedzieć, że Sarr jest lepszy niż Rafinha.
Taki Rafinha 2012/13 to świetny zawodnik i taki Sarr nie ma startu. Natomiast taki Rafinha 2017/18+ jest już słabszy. Dostał 2 wielkie szanse jak 1/2 CL z Realem i 1/8 z Liverpoolem w obu zawalił bardzo ważne bramki po tragicznych błędach. Sarr też z lepszym rywalem jak BVB robił błędy, ale przyczynowo nie doprowadziły do straty bramek. Trochę mnie te dwa mecze zraziły do Rafinhi.

A pomyśleć, że dzisiaj sytuacja z sezonów 2017/18 i 2018/19 by się nie powtórzyła, bo w przypadku kontuzji Alaby na LB jest Davies i Lucas, a w przypadku wykartkowanego Kimmicha na RB mógłby być Pavard :)

13.11.2020 23:15

@Piter1985 Na początku siedzieli na ławce, gdzie co drugie krzesełko ma napis, żeby nie siadać. Nic się nie zmieniło, a na trybunach dystans jest pozorny, bo i tak tworzą grupki i siedzą w nich koło siebie,

13.11.2020 23:10

Nieszczęśliwa historia Bayernu, wielki sukces Realu i prawdo Zidane.


Real wygrywający CL 3x pod rząd to największy fart w historii tych rozgrywek.
Sezon 2015/16, który Real rozpoczął tragicznie pod wodzą nowego trenera Beniteza zaczął popadać w nicość. Nagle decyzja o zastąpieniu go przez Zidane. Ogólnie ten sezon był słaby w ich wykonaniu. Wygrali finał CL z Atletico, które ich zdominowało. Po prostu fart. Zidane wybitnym trenerem ogłoszony

Sezon 2016/17 Wtedy już wielka forma i wielkie kontrowersje wokół 1/4 z Bayernem , gdzie w rewanżu Vidal dostaje czerwoną kartkę za wejście w piłkę, a taki Casemiro dalej lata bezkarnie. Wcale nie chodziło o tę konkretną sytuacje, ale o wiele wcześniejszych. Obaj powinni wylecieć już wcześniej. Poza tym Real dwie bramki ze spalonych w dogrywce, a do tego przy jednej z interwencji Neuer łamie kości śródstopia i wylatuje na kilka miesięcy, żeby wrócić na kilka tygodni i wylecieć znowu na rok. Tyle nieszczęścia w jednym meczu, choć sami sobie też trochę byliśmy winni, bo w Monachium mogliśmy zejść na przerwę z prowadzeniem 3-0, a Vidal z hattrickiem (poza bramką z rożnego zmarnowany karny i główka z 5 metrów po wrzutce Robbena). Trochę przepchani i wygrywają i dalej Zidane wielki trener.

2017/18 Gra Realu taka sobie i trafiają na Bayern w 1/2. Pierwsza minuta meczu i Lewandowski był faulowany w polu karnym, za co powinien być rzut karny. Później kilka zmarnowanych sytuacji np. Ribery, który dostał piłkę sam na sam, ale tragicznie piłkę przyjął i bramkarz był pierwszy. Marcelo wyrównuje przed przerwą po dziwnej bramce, a po przerwie asysta Rafinhi, a pomyśleć, że gdyby dzisiaj nie było Alaby jak wtedy to byłby tam Lucas, bądź Davies. Rewanż znowu wiele niewykorzystanych sytuacji i tragiczny błąd Ulreicha. Ręka Marcelo w polu karnym, karnego brak. Wtedy byliśmy pod względem gry dużo lepsi. Real w finale wygrywa po prezentach Kariusa, który od tamtego momentu nie może przestać i co jakiś czas traci bramkę w taki głupi sposób. Zidane nazywany najlepszym trenerem jaki tylko jest, ale postanowił odejść.

2018/19 Real bez Zidane i Ronaldo gra tragicznie jednak pod koniec sezonu wraca na stanowisko, żeby odbudować zespół.

2019/20 Bardzo słaby sezon Realu w CL. Wygrywają mistrzostwo Hiszpanii jednak cała konkurencja bez formy

2020/21 Dalej słaba gra...

I okazuje się, że Zidane jest cienkim trenerem, a tak naprawdę Real trenował Ronaldo, który miał wolną rękę ;)

13.11.2020 23:08

@Arkady142 Mówi się, że piłka ręczna to sport niszowy, aczkolwiek bardzo ciekawy i moim zdaniem bardziej emocjonujący niż piłka nożna. Jednak dla zawodników nie ma znaczenia czy wygrywają UEFA CL, czy EHF CL. Choć dla kibiców ma to znaczenie oczywiście i taki klub piłki ręcznej będący w Monachium nawet jakby co rok zdobywał CL to w takim mieście nie ma szans marketingowych i zawsze będzie gdzieś daleko.

13.11.2020 22:47

@Piter1985 Co? Niby czemu by nie mieli? Ten sam termin.

13.11.2020 17:47

Ciekawe czy będą pracować nad tą poprawą w technice biegu. Szkoda, żeby przez taką drobnostkę się powtórzyło.

13.11.2020 14:30

Chciałbym, żeby został, ale w tej sytuacji wszystko jest możliwe.

Edytowano : 2020-11-13 14:16:25

17 mln to bardzo dużo, zasłużył na podwyżkę za zeszły sezon tak gdzieś z 12-15, ale 17 to b. dużo i raczej to kwota, którą powinien przyjąć. Zahavi wie jak się interesy robi.

13.11.2020 14:15

Dobrze, że to nie z THW Kiel :)

13.11.2020 14:13

@Oknoliz Też mi na takiego wygląda, choć Kimmich również.

13.11.2020 14:12

Wcale lepiej od Barcelony byście nie zagrali :)
Real w takiej formie jak teraz to średniak, a nie topowa drużyna.

13.11.2020 13:52

@Pir5 Polska ma trudną grupę, ale Słowacja nie da rady z Polakami i jeżeli dobrze zagrają są wstanie być tym jednym z najlepszych 3 miejsc, choć i w meczu ze Szwecją też wcale nie są na straconej pozycji, taki mecz na styku. Na pewno uda się 2 lub 3 miejsce.

Austria gra z Holandią, Ukrainą i Macedonią Płn. Tu musi być drugie miejsce.

Pamiętam jak Pepe już pisało, że w Bayernie za 80 mln, a potem sprawa ucichła i całe szczęście, bo absolutnie tyle nie wart, a Dest wcale nie pokazuje się z dobrej strony póki co, myślę, że Brazzo kogoś obserwuje i czeka żeby był taniej, choć mam wrażenie, że na tego Klostermanna się pokusi i mamy świetnego zawodnika na RB

13.11.2020 12:34

Perspektywa z trybun jest dużo lepsza niż jak się stoi na tej samej wysokości co zawodnicy, a jeszcze gorsza jak się siedzi na ławce, która często jest w dołku, więc to bardzo dobry pomysł, bo z góry jest widać wszystko, a z prostokąta po których chodzi trener sporo jest zasłonięte.

Edytowano : 2020-11-13 12:13:32

Nie bez powodu przy zamkniętych stadionach rezerwowi idą na trybuny, bo tam lepiej widać niż na ławce.

13.11.2020 12:12

@diablo Lewandowski też mógłby mieć obywatelstwo Niemiec, bo już trochę tam jest, a nie ma i to nie znaczy, że chce grać w Polsce. Wybrał Anglie, bo tam już grał wcześniej, może po prostu czuje się Anglikiem i tyle. Gra w Bayernie, a przecież został tu sprowadzony z Chelsea więc raczej to nie rzutuje na tym, że chce grać w Anglii.

Edytowano : 2020-11-13 12:08:47

Wiem, że głupi przykład bo w Ekstraklasie nie ma klubu na jego poziomie, ale z przekonaniami obywatelskimi się nie dyskuteje.

13.11.2020 12:07

@Adorian Myślę, że Niemcy i Francja wyjdą w tradycyjny sposób, a Portugalia z trzeciego.

Na EURO 2012 też była taka grupa śmierci: Niemcy, Portugalia, Holandia, Dania. Ostatecznie mimo trudności Niemcy wygrali wszystkie mecze, a taka Holandia nie zdobyła ani jednego punktu.
Dobrze, że teraz 4 najlepsze z 6 drużyn zajmujących 3 miejsca też wychodzą z grupy, bo krzywdzące dla turnieju byłoby odpadnięcie takich drużyn.

Niezłe grupy myślę, że Austria i Polska dadzą radę wyjść z grupy, choć Polska ma cięższe zadanie.

Edytowano : 2020-11-13 11:02:51

@hoodykr Transfer Sarra do Bayernu musiał być zaskoczeniem. Jeżeli byłby młody i wykazywał potencjał to ok, ale w wieku 28 lat do Bayernu to może jakiś topowy piłkarz przyjść, ale jak na standardy OM był dobry.

13.11.2020 11:01

@Danie1 Normalnie. Nie każdy musi znać wyjściową XI takich drużyn jak OM, ale to nie znaczy, że jest słaby. OM wcale nie jest jakimś bardzo słabym klubem, a Sarr tam był pierwszym wyborem i fajnie potrafił pociągnąć akcje bokiem. Dobra prędkość+dobry drybling. Po prostu trzeba mu dać trochę czasu tym bardziej, że nie brał udziału w sezonie przygotowawczym i nie zna jeszcze odpowiednio taktyk itd.

13.11.2020 10:49

@Arkady142 Ciężko inaczej odebrać ten komentarz "rzygnięcie Comanem tutaj."
Nie pasuje mu to tutaj, a tutaj chodzi o Lewego więc to jest nacjonalizm.

12.11.2020 22:34

@Piter1985 Ach przepraszam za tę zniewagę. Jakim prawem bowiem koło wielkiego Polaka, piłkarskiego Boga stawia się jakiegoś Francuza, który "rzygnął" i pobrudził Twoją dumę narodową.

Patriotyzm chwalebna cecha, ale nacjonalizm już nie.

12.11.2020 20:41

@WayeThe Czyli nie jest, bo był.

12.11.2020 17:57

@FanGraczyBayern Z tym Cuisance na razie tego zarobku nie widać. Było blisko sprzedaży, ale niestety się nie udało.
CP jest bardzo słabe i tam ciężko mieć dobry sezon, ale jak w meczach z Manchesterami, Liverpoolami itd. tańczył z piłką to robiło wrażenie.

Bayern ma topową drużynę.
Neuer - Najlepszy bramkarz na świecie
Davies- klasa światowa, jeden z najlepszych LB
Alaba - topowy wszechstronny zawodnik, który może grać w zasadzie wszędzie i dobrze sobie radził
Boateng- świetny obrońca z ogromnym doświadczeniem, swego czasu był w ścisłym topie.
Pavard- solidny obrońca.
Kimmich - najlepszy środkowy pomocnik na świecie
Goretzka- najlepszy box-to-box
Müller- najlepsza na świecie ''10''. Liczby fenomenalne i gra.
Lewandowski- najlepszy napastnik na świecie
Sane- klasa światowa, fenomenalny skrzydłowy z potencjałem na następcę Robbena 0.9:1 Poziom odpowiedni i styl gry też
Gnabry- klasa światowa. Świetny skrzydłowy, który jedną akcją potrafi zmienić wynik mimo, że mało czasami mało widoczny. Poza tym świetne liczby
Lucas- aktualna forma i potencjał na klasę światową na LB/CB.
Süle- świetny stoper z talentem, choć mnie osobiście nie przekonuje.
Tolisso- bardzo solidny zawodnik z świetnym uderzeniem z dystansu + bardzo dobre przerzuty.
Martinez- kiedyś topowa ''6'' dziś dobry zawodnik z ogromnym doświadczeniem.
Coman- bardzo solidny zawodnik z przyspieszeniem, czy techniką. Czasami jest w stanie zagrać mecz jak TOP3 na swojej pozycji.
Sarr- dobry piłkarz z szybkością i w miarę dryblingiem, póki co za mało na ocenę
Roca- za krótko na ocene.
Costa- za krótko na ocenę, choć jak na razie to cień tego zawodnika z 15/16.
Chupo-Moting- dobry napastnik, taki w sam raz, żeby Lewy nie "płakał", że nie ma rytmu meczowego jak było w przypadku Wagnera.
Nübel- wielki talent, być może następca Neuera, choć nie wiadomo ile czasu od zakończenia kariery przez Manu mu zostanie na odklejenie się od ławki.
Musiala- wielki talent, świetna technika
Zirkzee- talent, który kiedyś może być naprawdę zmiennikiem na poziomie.
Nianzou- wielki talent z potencjałem
Richards- młody z potencjałem na b. dobrego CB/RB.

Nasza drużyna wygląda kapitalnie i daje nam ogromne szanse na obronę CL, oraz na spokój w nadchodzących latach.

12.11.2020 17:43

@Simon89 Jakbyś przeczytał wszystkie komentarze dotyczące dyskusji to byś wiedział, że porównanie dotyczy poziomu Lewandowskiego w wieku 24 lat do Comana, który 24 lata ma teraz i wyrażenie nadziei, że ogromny rozwój u Francuza jeszcze przyjdzie. Nie ma w tych komentarzach, ani słowa na temat, że Lewandowski jest słaby, czy coś, a Ty wyskakujesz nagle, z jakimś nielubieniem Lewandowskiego :) No weź to trochę na chłodno, a nie unosisz się bezzasadnie.

12.11.2020 17:17

@hoodykr Też mi się marzył Saul, ale na transfer gdzieś w okolicach 150 mln+, bo pewnie taką ma klauzule jest bardzo mało prawdopodobny.

Mi się marzy Kolstermann jako prawy obrońca, bo grał tam naprawdę bardzo dobrze, a jest lepszy niż Pavard. Przede wszystkim jest bardziej techniczny i szybszy. Francuz w tym sezonie zupełnie bez formy i przydałby się taki.

Upamecano może być, ale raczej w środku będzie grał Lucas, a na lewej Davies, dla którego potrzeba kogoś na zastępstwo, którym mógłby być Wendell.

Thuram jak najabrdziej.

Zaha, jego technika jest nie z tej ziemi + niesamowita szybkość, nie wiem jak to możliwe, że dalej siedzi w CP.

Następca Lewandowskiego, którym może być Haland.

Neuhaus/Zakaria jako świetne uzupełnienie składu.

12.11.2020 17:01

@Simon89 Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Czy ja mu umniejszam?
Wcale tak nie jest, że go nie lubię, bo to nie prawda, ale nie jest moim ulubionym zawodnikiem w zespole i tyle. To nie są żadne herezje tylko nadzieja na rozwój innych zawodników, że w późniejszym wieku też może przyjść. Nie pisz głupot, bo zawodnicy klasy światowej to do Bayernu co roku prawie przychodzą.

12.11.2020 16:45

Widziałem filmik ze starym meczem Bayernu i wyszło, że nasze aktualne Torhymne było już w latach 1996-2000. Ciekawe, czy ta zmiana miała do czegoś nawiązywać? Bo z tego co patrzę to choćby w CL te lata były raczej przykre, odpadnięcie z BVB, czy finał z Manchesterem.

Edytowano : 2020-11-12 16:25:16

@Fan Roca to dość dziwny w skutkach transfer. On w ogóle nie gra, a nic o żadnym urazie nie wiadomo. Wcale jakoś tragicznie w DFB Pokal nie zagrał. Z nim trzeba jeszcze poczekać no bez przesady, że kupią zawodnika i nie dadzą mu nawet szansy się pokazać. Zakaria za Martineza jak najbardziej na +, choć wolałbym Neuhausa, bo nam potrzeba kogoś bardziej to tworzenia akcji.

12.11.2020 16:21

@Arkady142 Coman w wieku 24 lat jest jednym z najlepszych skrzydłowych w lidze.
Jest gdzieś w TOP 10-15 skrzydłowych w Europie i wygryzł ze składu Ribery'ego w sezonie 2018/19, a co tam ładnie brzmi, mimo, że nie do końca tak :). Zdobywał bramki w finałach CL, czy DFB Pokal, a do tego regularnie gra w jednej z najlepszych reprezentacji świata. Poza tym zdobył już 22 trofea, a Bayern jest jego 3 topowym klubem, więc brzmi pięknie, może za te 2-3 lata będzie już ścisły top.

12.11.2020 15:25

@tapczan Kibic neutralny widział tam takich topowych zawodników jak Reus, czy Hummels, świetnego Halanda i Sancho, którzy są obserwowani przez wszystkie media, a zwłaszcza ten drugi, który moim zdaniem jest trochę przereklamowany. Mieli możliwość oglądania topowej ''6'' w Europie, którą bez wątpienia jest Witsel. Poza tym obejrzeli bardzo solidny składy BVB i Bayern gdzie prawie wszyscy to absolutny top więc i gwiazdeczki były. Z opinii, które ja zasłyszałem wynika, że der Klassiker był dużo lepszy pod względem poziomu gry zawodników od el Clasico, które było kilka tygodni temu i generalnie sporo kibiców neutralnych było zafascynowanych tym widowiskiem.

12.11.2020 15:15

No coś koło tego, ale takie top 3 na świecie od zeszłego sezonu.

Edytowano : 2020-11-12 13:03:57

Wątpiący w Comana, zobaczcie na Lewego w wieku 24 lat :)

12.11.2020 13:02