DieRoten.pl

Viktoria dla Bayernu: Monachijczycy gromią 5:0

04.10.2022, 20:36:32
skwiot.pl

Bayern Monachium ma już za sobą trzynasty oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2022/23. Tym razem drużynie prowadzonej przez Juliana Nagelsmanna przyszło mierzyć się w Lidze Mistrzów.

Jakiś czas temu dobiegło końca kolejne starcie z udziałem piłkarzy Bayernu Monachium, gdzie obowiązki trenera pełni 35-letni Julian Nagelsmann. Tym razem rywalem monachijczyków w ramach trzeciej kolejki fazy grupowej Champions League była drużyna Viktorii Pilzno. Dla FCB był to z kolei trzynasty bój w kampanii 2022/23.

Koniec końców mecz na wypełnionej po brzegi Allianz Arenie zakończył się wynikiem 5:0 na korzyść ekipy rekordowego mistrza Niemiec. Jeśli mowa o bramkach, to na listę strzelców wpisywali się tego wieczoru Leroy Sane, Serge Gnabry, Sadio Mane, ponownie Sane oraz Eric Maxim Choupo-Moting.

Warto podkreślić, że dla „Bawarczyków” był to dokładnie 31. bój w fazie grupowej bez porażki (28 zwycięstw i 3 remisy) – tym samym wieloletni rekord Realu Madryt został ostatecznie pobity. Po rozegraniu trzech kolejek, Neuer i spółka mogą pochwalić się 9 punktami i bilansem bramkowym 9:0.

Podobnie jak miało to miejsce ostatnio, podopieczni Nagelsmanna będą mieli niewiele czasu na przygotowania do kolejnego starcia, albowiem już w najbliższą sobotę o 18:30 odbędzie się wyczekiwany przez kibiców „Der Klassiker”. Pojedynek dziewiątej kolejki niemieckiej Bundesligi odbędzie się na Signal Iduna Park o 18:30.

Nagelsmann decyduje się na kilka zmian

Mając na uwadze zeszłotygodniowe starcie ligowe, w którym to piłkarze „Gwiazdy Południa” rozbili na własnym podwórku Bayer 04 Leverkusen 4:0 (bramki zdobyli Leroy SaneJamal MusialaSadio Mane oraz Thomas Mueller), trener Nagelsmann zdecydował się dokonać czterech zmian.

Poza szeroką kadrą na dzisiejsze zawody w Monachium znalazło się dokładnie sześciu zawodników ekipy „Die Roten”. Będąc dokładniejszym mowa o Bounie Sarrze, który będzie zmuszony pauzować kilka miesięcy z powodu kontuzji rzepki w kolanie (Senegalczyk z całą pewnością opuści Mundial w Katarze).

Ponadto do grona nieobecnych musimy jeszcze zaliczyć Kingsleya Comana, który wciąż nie odzyskał pełnej sprawności, Lucasa Hernandeza (kontuzja uda) oraz zakażonych koronawirusem Joshuę Kimmicha, Thomasa Muellera oraz Paula Wannera. Co do wyjściowej XI, to zgodnie z zapowiedziami szansę gry otrzymał Ryan Gravenberch.

Biorąc pod uwagę taką, a nie inną sytuację kadrową, zawodnicy bawarskiego klubu rozpoczęli pojedynek na Allianz Arenie w następującym ustawieniu:  Manuel Neuer w bramce, Noussair MazraouiDayot UpamecanoMatthijs de Ligt oraz Alphonso Davies w obronie. W środku pomocy wystąpili Ryan Gravenberch oraz Leon Goretzka.

Jeśli natomiast mowa o ofensywie, to tym razem trener postawił na takich graczy jak Jamal MusialaSerge GnabryLeroy Sane oraz Sadio Mane. W przypadku ławki rezerwowych, to zasiedli na niej: Sven Ulreich, Benjamin PavardJosip Stanisic, Marcel SabitzerEric Maxim Choupo-Moting oraz Mathys Tel.

Trzy ciosy Bayernu

Piłkarze Bayernu Monachium stosunkowo spokojnie rozpoczęli pojedynek w Monachium, ale już po kilku minutach podopieczni Nagelsmanna przejęli inicjatywę i narzucili rywalom swój styl gry. W rezultacie na pierwszego gola nie przyszło nam czekać zbyt długo, albowiem już w 7. minucie na listę strzelców wpisał się Leroy Sane.

Pomocnik otrzymał podanie od Musiali, po czym przebiegł kilkanaście metrów i silnym uderzeniem wpakował piłkę do siatki, pozostawiając golkipera Viktorii bez szans na obronę. Monachijczycy idąc za ciosem nie odpuszczali i w dalszym ciągu nacierali na bramkę mistrzów Czech.

W 13. minucie świetnym prostopadłym podaniem Gnabry’ego uruchomił Goretzka – Niemiec nie zmarnował okazji i pewnym uderzeniem podwyższył prowadzenie „Bawarczyków” na 2:0. Chwilę później powinno być 3:0, ale Tvrdon pokazał się tym razem z bardzo dobrej strony i uratował kolegów przed stratą bramki.

Co się odwlecze, to nie uciecze – w 21. minucie świetną indywidualną akcją popisał się z kolei Sadio Mane, który wymanewrował obronę Viktorii i strzelił na 3:0. Mimo wysokiego prowadzenia w stosunkowo krótkim czasie, gospodarze nie zwalniali i przy każdej sposobności atakowali zespół prowadzony przez Michala Bileka.

Na dziewięć minut przed końcem pierwszej połowy, do siatki trafił Musiala, lecz po chwili gol nie został uznany po interwencji VAR, albowiem wcześniej na minimalnym spalonym znalazł się Mane. W końcówce monachijczycy jeszcze raz wypracowali stuprocentową okazję, ale ponownie górą był bramkarz z Pilzna. Koniec końców wynik 3:0 nie uległ zmianie i obie strony udały się na przerwę.

Kolejne bramki i spokojna gra

Podczas gdy Nagelsmann zdecydował się wpuścić na drugą połowę Stanisica i Choupo-Motinga, to trener Bilek dał szansę gry Jemelce. Po zmianie stron obraz gry nie uległ zmianie, albowiem mistrzowie Niemiec w dalszym ciągu kontrowali mecz i nacierali na swoich przeciwników.

W 50. minucie Mane dograł idealną piłkę do Sane, który w wielkim stylu przyjął futbolówkę i bez najmniejszych problemów strzelił na 4:0. Osiem minut później Niemiec opuścił boisko, zaś jego miejsce na boisku zajął Mathys Tel. Kilkadziesiąt sekund później gospodarze doprowadzili do stanu 5:0 – na listę strzelców wpisał się  tym razem Choupo-Moting, któremu dogrywał Goretzka (druga asysta).

Na ostatnie osiemnaście minut na murawie zameldowali się jeszcze Sabitzer oraz Pavard. Choć monachijczycy wrzucili niższy bieg po piątym trafieniu, to przy każdej sposobności starali się jeszcze zagrozić bramce mistrzów Czech. W 82. minucie dobrą okazję zmarnował Gnabry, ale skrzydłowy uderzył niecelnie.

W ostatnich minutach tego meczu byliśmy jeszcze świadkami kilku akcji bramkowych ze strony „Bawarczyków”, ale ostatecznie wynik nie uległ już zmianie i Bayern wygrał zasłużenie 5:0, dopisując do swojego dorobku kolejny komplet punktów (9 na 9).

Podopieczni Juliana Nagelsmanna będą mieli raptem kilka dni na regenerację i przygotowania do kolejnego starcia, albowiem już w najbliższą sobotę Manuel Neuer i spółka zagrają na wyjeździe w ramach dziewiątej kolejki Bundesligi z Borussią Dortmund. Początek „Der Klassikera” dokładnie o 18:30.

FC Bayern - FC Viktoria Plzen

Allianz Arena 04-10-2022, 18:45
Liga Mistrzów, Group C - 3

(5-0)
(3-0)
źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (244)



07.10.2022 17:41
Wayethe powiedz mi, ty czytasz w ogóle to co piszesz? Pomijając błędy składniowe, brak przecinków, brak logiki, to starasz się czytać to co wypisujesz? Dlaczego nie sprawdzasz tego co piszesz? Ja rozumiem by wszystkiego nie pamiętać, bo w zasadzie na co komu daty urodzin ale cały czas piszesz o tym Mbappe młodszym, a inni ci piszą, że to nie jest prawda, dlaczego tego nie sprawdzisz, nie przyznasz się do błędu? Ale dobra to ja uświadomię, otóż Halland urodzil się w 2000 roku, a więc rocznikowo ma jak łatwo policzyć 22 lat, Mbappe urodzil się w 1998 roku a wiec ma 24, chlopie gdzie tutaj widzisz młodego Kyliana? Po co piszesz coś czego nie wiesz?
Napisałeś "Mpappe w wieku 17 lat był mistrzem świata. Wytłumacz mi jak to się stało, skoro debiutował w 2017 roku a więc 5 lat temu? 24-5=19. Jak w wieku 17 lat mógł być mistrzem świata, skoro debiutował mając 19? 2018-1998= 17, tak wayethe? Czy jednak 20? Obserwuje to co piszesz i nie za bardzo wiem dlaczego nie potrafisz czegoś sprawdzić, przyznać się do pomyłki.
"Halland strzela bo ma kto mu podać" ta? A w reprezentacji to kto mu podaje? W Salzburgu tez mu podawali? Który piłkarz strzela "jak mu nie podają"? Może Lewandowski, co?
"Nie byl w półfinale LM" nie za bardzo rozumiem co z tego, 22 latek musi mieć już wszystko wygrane? Czyli jeśli trafi się wybitny piłkarz grający dajmy na to w Bilbao, strzelający po 60 goli w sezonie, ale strasznie przywiązany do klubu, który ma restrykcyjne podejście do transferów, to nie będzie można takiego uważać za kogoś wybitnego bo Liga mistrzów? To co sądzisz o Buffonie, o Zlatanie, o Kane, o Reusie, każdy z nich cienki bo nie ma LM? Kane czy Son to juz w ogóle przegrywy, bo nic nie mają, tak? Co to w ogóle znaczy "bliżej wygranej" kogo będzie obchodziło za 50 lat, że jakiś piłkarz byl bliżej czy dalej? Liczy się co wygrał, a na ten moment i Francuz i Norweg nie mają LM. Jeszcze odnośnie wygrywania, czyli uważasz, że niech będzie Mandzukic jest lepszy od Lewandowskiego, tak? W końcu LM mają po jednej ale to Chorwat był bliżej Mistrzostwa świata. Przykre jest to, że bierzesz tylko to co Ci pasuje, ale mam nadzieję na konsekwencje tego i, że napiszesz jasno, że przez to, że Mandzukic był bliżej Mistrzostwa świata to jest lepszy niż Lewandowski.
Jeśli City wygra Lige Mistrzów to zaraz wyskoczysz, że "ma De Bruyne" albo kogoś innego
07.10.2022 08:28
Dobrze, że Union w końcu zapunktował w LE (choć oni są wciąż w dość trudnej sytuacji), brawa również dla Freiburga. Wicelider BL ma dużą szansę wyjść z pierwszego miejsca w grupie.
07.10.2022 07:41
ironmaidenpl - ??? a co gdy drugi raz z rzędu nie wyjdą z grupy LM? Budżet się zepnie? raczej nie. Ale co tam, uruchomi się najwyżej kolejną dźwignię i tak w kółko:-) dla mnie to chore podejście, to tak jakby włodarze Bayernu zakładali co roku wygranie trypletu.
07.10.2022 07:13
@Bawarka79
Co ma ten koleś zakładać, że wygrają LM, choć z drugiej strony takie podejście może drużynie podciąć skrzydła, ale fakt mówi dobrze.
06.10.2022 20:28
Nie chce mi się wierzyć, aby zawodowy piłkarz stracił formę fizyczną w 5 dni. Zarówno Mueller jak i Kimmich trenowali w tygodniu gdzieś na siłowni i jak jutro będą mieli ok testy jestem pewny, że oboje zagrają od początku z BVB.

Poza tym tak jak pisałem grali ostatnio dużo ( licząc reprezentację ) i taka pauza może wyjść tylko na plus.
06.10.2022 20:24
Eduard Romeu: Tegoroczny budżet zakłada wygranie ligi i dotarcie do ćwierćfinału Ligi Mistrzów. [@monfortcarlos] - ten Pan to wiceprezydent Barcelony i szef ds. finansowych. Dla mnie niepojęte jak można tak planować??? W BL był podobny przypadek - najbliższy nasz rywal BVB - to było chyba tuż po wygraniu LM, winowajcami byli prezydent Gerd Niebaum i dyrektor sportowy Michael Meier - po tryumfie w 1997 r zaczęli lekką ręką wydawać pieniądze na transfery i planowali w podobny sposób - zakładali grę w LM a tam nie awansowali i 200 mln długu stało się faktem. Obecny prezydent a w 2001 skarbnik w BVB uratował klub z opresji.
06.10.2022 20:24
Co do Kimmicha i Tomka to tak, jutro mają pojawić się na treningu o ile będą mieli wyniki negatywne (testy przed treningiem). Jeśli wszystko będzie ok, to wezmą udział w treningu, a to czy zagrają w pierwszej jedenastce będzie zależeć od formy fizycznej.
06.10.2022 20:13
Na ten moment brak Kimmicha to nasze wzmocnienie, a nie osłabienie. Gość strasznie obniżył loty w ostatnim czasie, a zachowuje się jakby był naszym kluczowym graczem w ostatnich meczach.
06.10.2022 20:09
Tapczan wedle mediów obydwoje czują się dobrze i nie mają żadnych objawów. Wcale bym się nie zdziwił gdyby to były wadliwe testy.
06.10.2022 19:39
Ale fajnie byłoby zobaczyć Ryana z większym rywalem dłużej niż przez parę minut. We wtorek razem z Leonem dobrze wyglądali
06.10.2022 19:18
To czy Kimmich i Mueller będą gotowi to z tego co pamietam będzie uzależnione od tego czy wynik kolejnego testu będzie negatywny więc to jeszcze nic pewnego.
06.10.2022 18:53
To dobrze, ostatnio dużo narzekania było na Kimmicha ale wydaje mi się że z nim w składzie lepiej wyglądamy niż bez niego.
06.10.2022 18:44
Tak, bo kwarantanna trwa 5 dni czyli do piątku więc on jak i Mueller będą dostępni na BVB do nich dołączy Coman.

Edytowano : 2022-10-06 18:45:24

A te kilka dni bez treningów nie powinno w niczym przeszkodzić a może nawet pomóc. Kimmich jak i Mueller często grają od dechy do dechy.
06.10.2022 18:34
A z innej beczki, ktoś wie czy na bvb będzie Kimmich gotowy? Jest jakieś potwierdzenie?
06.10.2022 17:03
Prawda, by być :) zgadzam się w 100%
06.10.2022 17:02
Haaland ma wszelkie papiery by być topowym napastnikiem na lata. Z tego co czytałem o nim dba o dietę, trening, sen więc raczej sodówka i imprezowy tryb życia mu nie grozi. Gra w klubie, który co roku walczy o najwyższe cele. Jedyną skazą na tym pięknym obrazie jest jego reprezentacja z którą raczej większych sukcesów nie odniesie. Jak będą go omijały urazy to jest murowany kandydat do zdobycia złotej piłki i to nie jednej,
06.10.2022 17:00
Oczywiście Mort jestem tego samego zdania. Patrząc 12 lat wstecz tez ciężko porównać bo były inne pieniądze i inne możliwości w dostępie do wszystkiego :) bo mowa o 12 lat ale szkolenie lewy mial kolejne 12 lat wstecz to w 1998 trener rzucał pile i mówił biegamy Xd
06.10.2022 16:49
Porównywanie napastników, których dzieli 12 lat jest trochę bez sensu, bo wiadomo, że doświadczeniem i wyrachowaniem Lewy zjada wszystkich, uczciwie byłoby powiedzieć, kto w jakim klubie grał mając te 18, 19 czy 20 lat, ile wtedy bramek strzelał i na jakim był poziomie, a co dalej z karierą Erlinga? Trudno powiedzieć, to potwór, ale bardzo podatny na kontuzje, ja mu życzę dużo zdrowia, wyciągnięcia maksa ze swojej kariery i chętnie poczytam o jego ewentualnych rekordach... Co i tak nie zmienia faktu... Lewy, Erling, ktokolwiek... Kiedy zmierzy się z Bayernem, życzę mu srogiego lania xD
06.10.2022 16:44
Nie mówię kogo lubi Pep, ale to ma większe umiejętnosci piłkarskie na ten moment :) każdy może mieć inne zdanie
06.10.2022 16:40
Heh. Sam nie wierzysz w to co napisałeś :)

Już widzę jak Pep godzi się na układ: "Pepcio, Haaland wroci za rok, a teraz dajemy Ci Benzeme żeby zwiększyć szansę na LM w tym sezonie" :)

Oczywiście nie umniejszam klasie Francuza.

No i Mbappe same sukcesy w ostatnich latach z PSG i Francją :) Bo w Ligue 1 gdyby zastąpić go Haalandem to nic by się nie zmieniło.

Tyle ode mnie, szkoda czasu na jałowe dyskusje.
06.10.2022 16:34
Gwzd to weźmie Mbape albo Benzeme.

Edytowano : 2022-10-06 16:35:49

Benzema pchnal sam Real w lidze mistrzów w decydujących meczach ligi mistrzów

Edytowano : 2022-10-06 16:41:37

Baltazar, dokładnie tak ma wszystko w swoich rękach i może być najlepszy na świecie, ale jeszcze wg mnie nie jest. Nie będę się kłócił jeśli uważacie ze juz jest w top2 to spoko, ale wg mnie przed nim jest Mbappe, Lewandowski, Kane
06.10.2022 16:32
Haaland jest w wieku 22 lat mega kocurem, a jeśli będzie się odpowiednio prowadził może przez x lat być numerem 1
06.10.2022 16:26
Moim zdaniem trochę meczów im odmienił, tak jak nam Lewandowski - może nie tych najważniejszych ale jednak...

Skoro nie zgadzasz się z opinią że Haaland jest najlepszym lub jednym z dwóch najlepszych obecnie napastnikow na świecie to załóż sobie taką sytuację. Trener dowolnego zespołu na świecie dostaje ultimatum: może wybrać do składu dowolnego napastnika ale musi w tym sezonie osiągnąć sukces albo straci stanowisko.

Każdy wybrałby jednego z dwójki Mbappe lub Haaland zależnie od potrzeb i żaden nie powiedziałby "hmm ten Haaland, no nie wiem, może za trzy lata bym zaryzykował"...

Edytowano : 2022-10-06 16:28:03

Doooobreee :) cieszmy się że w 2013 roku, w tamtym składzie BVB zamiast Lewandowskiego nie było obecnego Haalanda bo mógłby się jeden z najpiękniejszych wieczorów w historii Bayernu nie wydarzyć :)
06.10.2022 16:20
I w jakim meczu sam odmienił losy w bvb? Zmienił cokolwiek grając tam przez 3 sezony? Co zdobyli z nim w składzie ? Nic....

Edytowano : 2022-10-06 16:22:59

Poczekam aż sam odmieni losy w meczu z Realem czy z jakimś silnym rywalem w fazie pucharowej ligi mistrzów :)

Edytowano : 2022-10-06 16:24:29

W każdym meczu z Bayernem schodził z opuszczoną głową i kilka bramek w plecy
06.10.2022 16:17
Napisałbym po chcialem Ci wyluscic to co wskazał @Gladius - mylisz ocenę miejsca w historii z oceną obecnego statusu.
Norweg i Francuz to obecnie najlepsi napastnicy na świecie, zdolni w pojedynkę odmienić losy meczu. Będą nimi również za 3 lata, co najwyżej moze to nich ktoś dołączyć lub któregoś mogą poskładać kontuzje.

Oceniając po roczniku musisz pamiętać Nazario z czasów PSV i Barcelony (chociaz wiadomo ze dostep do przekazów medialnych byl wtedy ograniczony. Przecież wystarczyło obejrzeć kilka akcji a nie meczów by powiedzieć że gość jest Fenomenem. Tak samo jest w przypadku Mbappe i Haalanda. A Ty byś chciał czekać z oceną kilka lat...
06.10.2022 16:15
"..bo widzi że będzie z niego super grajek na lata, ale jeszcze nie jest" - poważnie? jeszcze nie jest? Gość w wieku 22 lat ma 21 bramek w 23 meczach reprezentacji, 28 bramek w 22 meczach LM (sic!), 62 bramki w 67 meczach BL i 14 bramek w 8 meczach PL. Rzeczywiście, nie jest to super grajek. A to czy zdrowie pozwoli na bycie legendą, to kompletnie inna kwestia...
06.10.2022 16:07
Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś tak nie pisał :) city kupiło go za kupę kasy i płaci mu kupę kasy bo widzi że będzie z niego super grajek na lata, ale jeszcze nie jest. Dopiero się rozwija i pewnie za 2-3 lata jak się wszystko dobrze rozwinie i nie będzie kontuzji będzie najlepszy na swiecie. Ale musi zajść parę składowych które mogą się udac lub nie. Oprócz piłkarskich umiejętności które ma na wysokim poziomie musi jeszcze nie mieć kontuzji oraz głową musi być ok żeby mu nie odwaliło jak neymarowi itd.
06.10.2022 15:59
Innymi słowy Hasan powinien brać piłkarzy ok 34 roku życia do Bayernu bo wtedy będzie można powiedzieć czy na pewno są świetnymi piłkarzami bo w przypadku 22 letniego gościa który dosłownie gwałci każde rozgrywki w których się pojawia i bije wszystkie rekordy to jeszcze trochę za wcześnie na ocenę jakości?
06.10.2022 15:36
Zresztą nieważne każdy może ocenić po swojemu :) ja ocenie po sezonie a nie po 8 meczach :) ile na końcu strzeli goli w lidze i i lidze mistrzow, czy będzie miał dużo kontuzji itd itd a każdy niech ocenia po swojemu :)

Edytowano : 2022-10-06 15:38:43

Mnie w pełnych ostatnich 3 sezonach nie przekonał. Łapał kontuzje, nie strzelił jakoś fury goli itd.

Edytowano : 2022-10-06 15:41:45

Potencjalnie to będzie super grać ale musi to najpierw udowodnić
06.10.2022 15:36
A czy ja oceniam go wyżej niż Lewandowskiego? Haaland ma jeszcze mnóstwo do osiągnięcia, i ma na to też mnóstwo czasu. Oceniam go w tym momencie sezonu wyżej od Lewandowskiego - to fakt. Czy u utrzyma formę cały sezon - zobaczymy. Faktem jest, ż kontuzje mu przeszkadzają w karierze. I to jego najsłabszy punkt.
06.10.2022 15:23
To trochę tak jak przyznać Oskara aktorowi za rolę którą dopiero ma rozegrać :) dobrze wygląda strzelił kilka goli i już oceniasz go lepiej niż lewego który tak ładował przez 10 lat pod rząd :) nie mówię że masz czekać 10 lat ale poczekaj do końca sezonu chociaż, czy rozegra cały sezon, czy zdobędzie chociaż mistrzostwo Anglii i nie będzie siedział w gabinecie lekarza więcej niż będzie grał :) weźcie oddech i obserwujcie ;)

Edytowano : 2022-10-06 15:26:16

A nie ze po 8 meczach mówicie ze jest najlepszy na świecie :)
06.10.2022 15:18
@Jurgen1982, jasne, że można poczekać dekadę, żeby ocenić Haalanda. Tylko jaki w tym sens? Jak skończy karierę, albo będzie u jej schyłku, to będzie można ocenić jego miejsce w historii tej dyscypliny (o ile będzie o czym mówić). Nie zmienia to jednak faktu, że możemy oceniać stan obecny. A obecnie wygląda jak potwór. I jak na swoje lata, również wypada wyjątkowo okazale, także w ujęciu historycznym.
06.10.2022 14:22
I żeby nie było nie umniejszam Halaandowi, tylko uważam, że na ohy i ahy jeszcze jest za wcześnie ;)

Edytowano : 2022-10-06 14:24:48

Nie zdobył jeszcze mistrzostwa kraju, nie wygrał ligi mistrzów, nie ma żadnych spektakularnych wyczynów na swoim koncie ;) Wszystko przed nim i transfer do City na pewno da mu duże możliwości. Obserwujmy i trzymajmy kciuki żeby tylko go kontuzje nie złamały ;)
06.10.2022 13:57
Lewy trzyma wysoki poziom przez wiele sezonów i strzela regularnie bardzo dużo goli, przez ostatnie 12 sezonów, czyli wszystkie sezony w Bundeslidze, strzelił:

>= 40 goli - 1
>= 30 goli - 4
>= 20 goli - 5
Raz miał 17 goli w sezonie 14/15 i raz miał 8 w 1 sezonie w Bundeslidze sezon 10/11.

A najważniejsze jest to, że on praktycznie nie łapał kontuzji i przez te wszystkie sezony miał >= 30 meczy w Bundeslidze (wyjątek jest jeden w sezonie 20/21, gdzie zagrał 29 meczy, ale w tym sezonie strzelił 41 goli co jest rekordem Bundesligi) ;)

Na ten moment Mbappe na 5 pełnych sezonów w PSG tylko raz strzelił więcej niż 30 goli w sezonie i to był sezon 18/19 gdzie strzelił 33 gole i to jest jego maks. W dwóch sezonach ma 28 i 27, a w dwóch następnych ma 18 i 13 ;) w Ligue 1 gra się 38 meczy, a on rozegrał w 3 pierwszych sezonach mniej niż 30 meczy(kolejno 27, 29, 20), dopiero w dwóch ostatnich ma 31 i 35 ;)

Halaand w 3 sezonach Bundesligi też nie szalał z występami bo w każdym sezonie grał poniżej 30 meczy (15, 28, 24) i gole też nie tak seryjnie bo 13, 27 i 22.

Więc na porównania ich przyjdzie jeszcze czas ;)

Edytowano : 2022-10-06 14:04:32

Bo narazie ten absolutny fenomen ma na swoim koncie 1 puchar niemiec. Poza tym, że fajnie się zapowiada nic jeszcze nie zdobył i nie złapał żadnych fenomenalnych cyfr, ten sezon się jeszcze nie skończył i równie dobrze może zerwać więzadła za miesiąc i tyle będzie z tematu ;)
06.10.2022 13:54
Gość jest absolutnym fenomenem, czołowym piłkarzem obecnie na świecie. Zasługuje na to żeby zapisywać jego nazwisko poprawnie, to naprawdę nie jest bardzo trudne. Podobnie jak de Ligt chociaż to nie ten kaliber jeszcze ;)
06.10.2022 13:33
Poczekajmy z porównywaniem Lewego i pary Halland i Mbape... Narazie dobrze zaczeli, ale Lewy grał równo wiele sezonów. Zobaczymy gdzie będą za 4-5 sezonów bo Halland może szokować 2 sezony i skończyć z wieloma kontuzjami jak Ronaldo (Brazylijczyk) itd.
06.10.2022 13:20
A te wszystkie osiągnięcia Mbappe bledną przy jego umiejętności zaginania czasoprzestrzeni tak, by mimo że urodził się wcześniej był jednak młodszy od Norwega.

@tapczan dobra uwaga z tym Lewym :)

WayeThe to ma jedną umiejętność na poziomie Mbappe lub Haalanda, jak kto woli - potrafi sam siebie zaorać na przestrzeni kilku komentarzy, a czasami nawet w jednym.
06.10.2022 13:06
@Jurgen1982 był taki przypadek, Napoli w 2013
06.10.2022 13:03
Pir5 - no właśnie matematyczne szansę są. Bo po 4 kolejkach po 6 pkt i jakby wygrali z nami po 3-0 to matematycznie jesteśmy za burtą. Wiem że to nieprawdopodobne i nigdy się chyba w historii nie zdążyło żeby 3 kluby miały po 12 pkt i jakiś odpadł ale matematycznie jest taka szansa. Dlatego wspomniałem żeby się skupić na 2 następnych meczach a nie pisać że ostatni mecz to sparing o nic :)
06.10.2022 12:55
@WayeThe a gdzie był Lewy w wieku 17 lat i jakie miał sukcesy na międzynarodowych imprezach ? Chyba znowu nikogo nie przekonasz do swojej pokrętnej logiki :). Haaland to jest fenomen i najlepsza aktualnie 9 na świecie.
06.10.2022 11:57
@Kimas W każdej lidze byłoby głośno, gdyby Lewy nie strzeliłby w 3, 4 meczach z rzędu.
06.10.2022 11:40
@Kimas Werner też przerastał i wrócił
06.10.2022 10:58
Haaland się dobrze prowadzi z tego co czytałem więc jest w stanie bardzo długo grać na najwyższym poziomie.

Wczoraj oglądałem Lipsk Nkuku jest niesamowity widać, on przerasta Lipsk chętnie widział bym go w Monachium.
06.10.2022 10:55
@tapczan to samo można powiedzieć że w City Haaland strzela bo ma z kim grać. Haaland drużynowo nic nie osiągnął nawet nie grał w półfinale lm. Pisanie że żaden napastnik w jego wieku nie był tak dobry jak Norweg. Poniżej tak ktoś napisał chyba prezes jest absurdem bo Mbappe jeszcze nie ma tylu lat bo jest młodszy gdy Mbappe zdobywał mistrzostwo świata Halanda w jego wieku uczył się grać w piłkę. Mbappe był już w półfinale lm. Monaco w tym czasie. A Haland jeszcze nie grał nigdy ma takim etapie.

Edytowano : 2022-10-06 10:57:43

Mbappe w wieku 17 był podstawowym piłkarzem reprezentacji Francji na mundialu gdyby był słaby to by nie grał. Gdzie był Haland w wieku 17lat

Edytowano : 2022-10-06 11:01:40

Haaland jeszcze nie grał ważnego meczu o finał lm czy w finale pod presją. Chłop nie wykazał się nicz takim a uznajecie go za piłkarza pokroju Ronaldo co rozegrał kilka finałów lm czy elclasico. Zobaczymy jak City zagra w dalszej części sezonu czy znowu nie narobi głupot i odpadnie.
06.10.2022 10:15
W Polsce panuje narracja, że Lewego nie można tknąć dosłownie. Dlatego cenie takich ekspertów jak Wichniarek lub Rokuszewski, którzy w kanale sportowym potrafią otwarcie powiedzieć, że Lewy zagrał słaby mecz. Hiszpania jest specyficzna. Ich gorące głowy nie są w stanie przyjąć nic po środku. Jesteś albo Biegiem, albo jest pocisk w Twoją stronę. Jak by Lewy nic nie strzelił w 3-4 meczach to byście zobaczyli co by się tam działo.

Z całym szacunkiem dla Lewego to w tym momencie Haaland to jest nr 1 jeśli chodzi o napastników.
06.10.2022 09:38
@tapczan tu jest niczym w "Ferdydurce", Lewy najlepszym piłkarzem jest, bo ci @WayeThe tysiąc razy tłumaczył, że jest :P przecież wiadomo,że jak Polska by nie pojechała na mundial to wina słabej drużyny, a jak nie jedzie Norwegia to wina Hochlanda xD
06.10.2022 08:47
Turtle jest skończony w Realu, mógł być gwiazdą w pełnym słowa znaczeniu a tak to jest hm?
06.10.2022 08:31
Sodówka u Pepcia? chyba raczej odpada, praktycznie gdzie trenował, to szatnia i zawodnicy chodzili jak w zegarku, gdyby Haland odwalał coś, pewnie by na ławę poszedł, Guardiola się tam nie cacka z zawodnikami, Haland będzie rósł w City, a Mbappe, będzie kisił się w PSG, mógł iść do Realu i mieć świeta kariere, PSG to jeden wielki ściek, a ten filmik z Mbappe jak ma pretensje do Hakimiego, że mu nie podał piłki i przeprosiny nie wystarcza, to mega żenujące... moim zdaniem jak Real zgłasza się po ciebie, chce zrobić z ciebie gwiazdę i twarz całego klubu, to nie powinno się odmawiać, zwłaszcza że niby dał słowo Perezowi... szkoda, że Norweg tutaj nie trafił, przy naszej kadrze, mógłby nawet przebić rekord Lewego :)
06.10.2022 08:26
Dołączam się do pochwał to była dobra kolejka dla naszych zespołów. To już nie pierwszy raz gdzie drużyna Niemiecka ogrywa Hiszpańską, Oby tak dale.

Dortmund wysoko wygrał na Sevilli, ale doskonale wiemy w jakim kryzysie jest Sevilla.

Haaland to kocur niech strzela, bo niedługo miesiąc wakacji ;)
06.10.2022 08:02
Podłączam się do pochwał, kluby BL dały pięknie rade (brawo)! A na obecną chwilę wyżej cenię Haalanda z jednego prostego powodu przeszedł do ligi poziom może dwa lepszą i dalej strzela, sodówka jeszcze nie wystrzeliła i dalej się super rozwija. A Mbappe to trochę rozkapryszone dziecko co wolał zostać w klubie za przeogromne pieniądze niż postawić na rozwój osobisty i sukcesy.
Pokaż więcej