DieRoten.pl

Bawarski walec rozjechał Bochum 7:0

21.08.2022, 19:23:07
Vitalii Vitleo / Shutterstock.com

Bayern Monachium ma już za sobą czwarty oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2022/23. Tym razem drużynie prowadzonej przez Juliana Nagelsmanna przyszło mierzyć się w Bundeslidze.

Dosłownie przed chwilą dobiegło końca kolejne spotkanie z udziałem zawodników rekordowego mistrza Niemiec, gdzie trenerem jest Julian Nagelsmann. Tym razem monachijczycy mierzyli się na wyjeździe w ramach 3. kolejki Bundesligi z VfL Bochum. Dla FCB był to zarazem czwarty bój o stawkę w sezonie 2022/23.

Koniec końców starcia na Vonovia Ruhrstadion zakończyło się rezultatem 7:0 na korzyść klubu ze stolicy Bawarii. Jeśli mowa o bramkach, to na listę strzelców wpisywali się kolejno Leroy SaneMatthijs de LigtKingsley ComanSadio Mane (dwukrotnie), Christian Gamboa (samobójcze trafienie) oraz Serge Gnabry.

Dzięki dzisiejszej wygranej nad ekipą z Nadrenii Północnej-Westfalii, Manuel Neuer i spółka umocnili się na pozycji lidera i powiększyli swoją przewagę nad rywalami do dwóch oczek. Warto przy okazji podkreślić, że bilans FCB po trzech kolejkach to: 3 zwycięstwa, 14 strzelonych oraz 1 stracona bramka.

Mistrzowie Niemiec na regenerację i przygotowania do kolejnego spotkania ligowego będą mieli sześć dni – dokładnie w najbliższą sobotę o 18:30, mistrzowie Niemiec podejmą na własnym podwórku w szlagierowym starciu 4. kolejki Bundesligi ekipę Borussii M’Gladbach (początek boju o 18:30).

Kilka zmian w zespole

Mając na uwadze starcie ligowe sprzed tygodnia, kiedy to monachijczycy w ramach drugiej kolejki niemieckiej Bundesligi pokonali na własnym podwórku VfL Wolfsburg 2:0 (bramki zdobyli kolejno Jamal Musiala oraz Thomas Mueller), trener Nagelsmann zdecydował się na trzy zmiany.

Poza szeroką kadrą na dzisiejsze zawody w Bochum znalazło się dokładnie pięciu zawodników. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim Leona Goretzkę, który pod koniec lipca przeszedł operację kolana i będzie zmuszony pauzować jeszcze do 2 tygodni (ma wrócić do akcji na początku września).

Ponadto listę nieobecnych uzupełniają jeszcze tacy zawodnicy jak Eric Maxim Choupo-Moting (brak gotowości), Alphonso Davies (problemy mięśniowe), Jamal Musiala (niegroźny uraz w okolicach przywodziciela) oraz Joshua Zirkzee (poza kadrą), który ma być rzekomo bliski transferu do Anderlechtu.

Mając na uwadze taką, a nie inną sytuację kadrową, mistrzowie Niemiec pojedynek na Vonovia Ruhrstadion w Bochum rozpoczęli w następującym ustawieniu: Manuel Neuer w bramce, Benjamin Pavard, Dayot Upamecano, Matthijs de Ligt oraz Lucas Hernandez w obronie. W środku pomocy wystąpił duet Joshua Kimmich oraz Marcel Sabitzer.

Jeśli mowa o ofensywie, to Nagelsmann postawił na takich graczy jak Kingsley Coman, Thomas Mueller, Leroy Sane oraz Sadio Mane. Jeśli mowa o ławce rezerwowych, to zasiedli na niej: Sven UlreichJosip Stanisic, Noussair MazraouiRyan GravenberchBouna Sarr, Gabriel Vidović, Paul Wanner, Mathys Tel oraz Serge Gnabry.

Bawarski walec nie zatrzymuje się

Jak można było się spodziewać, monachijczycy zaczęli bardzo odważnie i ofensywnie, starając się od samego początku zagrozić bramce strzeżonej przez Riemanna. Na pierwszą bramkę nie przyszło nam czekać zbyt długo – w 4. minucie Coman obsłużył podaniem Sane, który pięknym uderzeniem wpakował piłkę do siatki.

Kilka minut później gospodarze odpowiedzieli groźnym atakiem, ale ofiarna interwencja De Ligta uchroniła gości przed stratą gola. W dziesiątej minucie powinno być 2:0, ale tym razem golkiper Bochum w świetnym stylu wybronił uderzenie Sane, który od pierwszych minut znajdował się w niesamowitym gazie.

W kolejnych minutach „Bawarczycy” popełnili kilka błędów w defensywie, ale szczęśliwie VfL nie było w stanie ich wykorzystać. W 25. minucie swoim debiutanckim trafieniem popisał się Matthijs de Ligt. Gol był jeszcze sprawdzany przez system VAR z uwagi na zagranie ręką, ale ostatecznie bramka została uznana.

Na kwadrans przed końcem pierwszej połowy klub z Nadrenii Północnej-Westfalii mógł trafić na 1:2, ale Neuer uratował kolegów po groźnym strzale Hofmanna. W 33. minucie monachijczycy wykorzystali fatalny błąd defensywy gospodarzy i na listę strzelców wpisał się Coman, który dobił piłkę do siatki po nieudanej próbie Muellera.

Mistrzowie Niemiec nie zamierzali jednak poprzestawać na trzech trafieniach – w 40. minucie bramkę zdobył Mane, ale gol nie został uznany z racji na dotknięcie ręką (Senegalczyk sam sygnalizował przewinienie). Niemniej jednak kilkadziesiąt sekund później Sadio w końcu zdobył upragnionego gola dla FCB w Bundeslidze, zaś pierwsze 45 minut zakończyło się wynikiem 4:0 na korzyść Bayernu.

Kanonada strzelecka w Bochum

Na drugą część spotkania, trenerzy nie zdecydowali się na zmiany i obie drużyny wyszły na murawę w niezmienionym ustawieniu. Monachijczycy zaczęli bardzo spokojnie, jednakże w 52. minucie powinno być 5:0, ale Kimmich fatalnie przestrzelił po świetnym podaniu Leroya Sane.

Kilka minut później bliski szczęścia był Coman, ale piłka nieszczęśliwie przeleciała tuż obok słupka. Co się odwlecze, to nie uciecze – w sześćdziesiątej minucie gry na Vonovia Ruhrstadion rzut karny wykorzystał Sadio Mane, który podwyższył na 5:0. Chwilę później Nagelsmann dokonał pierwszych zmian – na murawie zameldowali się Stanisic i Gravenberch.

Z kolei w 69. minucie monachijczycy przeprowadzili zabójczą kontrę, która zakończyła się nieszczęśliwym golem samobójczym Gamboy. Co do kolejnych zmian FCB, szansę gry otrzymali jeszcze Gnabry, Mazraoui oraz Vidovic. Mimo gradu bramek, goście z Monachium nie odpuszczali – w 76. minucie swoje trzy grosze dołożył Gnabry.

Choć „Bawarczycy” zdobyli 7 bramek, to w dalszym ciągu starali się podwyższyć prowadzenie, ale to Holtmann był najbliżej zdobycia bramki w końcówce starcia – Neuer nie dał się jednak pokonać i uratował kolegów przed stratą bramki. Ostatecznie wynik nie uległ zmianie i mistrzowie Niemiec rozbili rywali aż 7:0.

Tym razem podopieczni Juliana Nagelsmanna na przygotowania do kolejnego spotkania będą mieli sześć dni. Dokładnie 27 sierpnia w sobotę, Bayern podejmie na własnym podwórku ekipę Borussii M’Gladbach. Początek starcia w ramach 4. kolejki niemieckiej Bundesligi o 18:30.

źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (250)



24.08.2022 17:36
@Simon89 jak mówiłem, ranking był wtedy istotny, ale już mniej jak z niego wynikało jak dużo dzieli La Ligę od PL :)

"Piękna piłka dla mnie to finezja, utrzymywanie się przy piłce, gra na małej przestrzeni na jeden, dwa kontakty."

Ale zdążyłeś zauważyć, że tak właśnie gra czołówka angielska? To bardziej czołówka hiszpańska (Real, Atletico) ostatnio gra raczej z kontry?

Real miał średnia posiadanie piłki w tamtej edycji LM 50.8%
Atletico 39.6?rca 57.9% (pomimo tego, że grali tylko w grupie)
Liverpool 62.4%
Chelsea 61.2%
Man City 60.5%

Jeśli chodzi o celność podań to jest podobnie - w top 10 3 angielskie zespoły i tylko Barca z Hiszpanii.

To jest dopiero przepaść.

Nie odniosłeś się chociażby jeden raz do faktu, że na ostatnie 18 spotkań pomiędzy drużynami niemieckimi, a hiszpańskimi te ostatnie wygrały tylko 3. Przypomnę bowiem, że chcesz udowodnić, że te ligi dzieli przepaść. Przepaść i ledwie 16% wygranych spotkań ?

Edytowano : 2022-08-24 17:38:35

To, że niby sędziowanie wygląda inaczej to TWOJA OPINIA, a nie fakty. FAKTY są takie, że w Hiszpanii częściej się fauluje.
24.08.2022 15:49
@admin
Fajne statystyki fauli. Nie wziąłeś tylko pod uwagę że zupełnie inaczej wygląda sędziowanie w Anglii i Hiszpanii.
Piękna piłka dla mnie to finezja, utrzymywanie się przy piłce, gra na małej przestrzeni na jeden, dwa kontakty.
Dla kogoś innego to szybki odbiór piłki i jak najszybsze przedostanie się pod bramkę rywala. Szanuję takie postrzeganie piłki. Nie narzucam nikomu swojego zdania , nie obrażam, nie stosuje epitetów, a okazuje się że to mnie przypina się już łatkę trolla.

Co do wyższości La Liga nad Bundesliga to przytoczyłem ranking UEFA na który sam się powolywales, z którego wynika że ta strata Bundesligi nie jest mała i przyznałes mi rację
24.08.2022 15:00
trollowanie - polega na zamieszczaniu kontrowersyjnych, napastliwych, często nieprawdziwych treści w celu zwrócenia na siebie uwagi albo sprowokowania.
24.08.2022 14:52
@Simon89 z każdym komentarze utwierdzam się tylko w przekonaniu, że jesteś tak daleko od obiektywnej oceny jak tylko się da i pomimo zapewnień nie chcesz rozmawiać o faktach, a o SWOIM postrzeganiu piłki. Mocno naznaczonym miłością do futbolu hiszpańskiego, co mnie może tylko dziwić w kontekście tego portalu.

"Nie jestem hejterem ligi angielskiej. Co najwyżej krytykiem. Jak już wcześniej pisałem wolę piękna piłkę od kopania się po kostkach. "

Przecież to brzmi jak żart. Co to znaczy piękna piłka? To mocno, mocno subiektywne. Kopanie po kostkach w Anglii? Chyba ktoś zatrzymał się w latach 90-tych, albo po prostu żyje w "hiszpańskiej bańce".
Kopanie się po kostkach?

Kilka faktów z zeszłego sezonu:
- średnio najwięcej fauli w LL odnotowała Valencia (16.9). W Anglii natomiast Leeds (12.3), co w Hiszpaniii dawałoby...18. miejsce!
- Valencia zaliczyła również najwięcej żółtych kartek (123). W Anglii Leeds 101. następne w klasyfikacji Newacastle (79) zajęłoby w LL 18.miejsce.

Edytowano : 2022-08-24 14:54:11

"Doskonale wiesz że Bundesliga nie była i nie jest nawet blisko La Ligi. "

To jest tylko TWOJE ZDANIE, a nie fakt. Zrozumiesz w końcu?
24.08.2022 14:49
@Gladius
Brak argumentu i znów ad personam .
Doskonale wiesz że Bundesliga nie była i nie jest nawet blisko La Ligi.
Trzeba w tym zaznaczyć że denerwują mnie hejterzy nazywając Bundeslige liga farmerów. To bzdura. Liga niemiecka to nadal jedna z czterech najsilniejszych lig w Europie. Może konkurować z liga włoska o miano trzeciej ligi Europy. Nie ma natomiast takiego potencjału by być jedną z dwóch najlepszych lig. Premier League i La Liga są ponad wszystkimi.
24.08.2022 14:40
@Simon89 Barca i piękna piłka? Haha dobre Sociedad mógł wygrać 4:1 gdyby no Ter Stegen. Arsenal ładnie gra od Barcy, Tottenham, Manchester City. A w La lidze jest Atletico co gra,, brzydko ''. Widzisz że nikt cie nie popiera w twoich opiniach?
24.08.2022 14:26
@Simon89 jakie argumenty do licha ciężkiego? Że oglądałeś mecz i coś Ci się wydawało? Nie podałeś żadnych argumentów, oprócz swoich opinii, po czym stwierdziłeś, żeby nie gadać z ludźmi, którzy nie odróżniają jednego od drugiego.
Wszelkie rankingi i mecze? @admin przytoczył Ci mecze między drużynami z tych krajów a ranking za ubiegły rok (rozmawiamy o obecnej sile obu lig, nie tej sprzed 50, 10 czy 5 lat), nie wygląda wcale dobrze dla Hiszpanii.
Liga hiszpańska to też w tej chwili liga jednego zespołu. Jej wicemistrz przegrywa w "drugorzednej lidze europejskiej" ze średniakiem BL. A Twoje twierdzenie o sile ich drużyn na papierze, jest takie jak całe Twoje wypowiedzi w tym temacie. Na papierze Bvb też jest mocne. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ja się zastosuję w końcu do Twojej rady. Więcej sensu ma tłumaczenie dziecku mechaniki kwantowej, niż Tobie, że to co się Tobie wydaje, nie jest argumentem.
Żyj dalej w swoim świecie i oglądaj najlepsiejsza ligę na świecie.

Edytowano : 2022-08-24 14:30:11

Aaa i zaraz, zaraz. Gdzie ja napisałem, że Ty napisałeś, że posługujesz się wyłącznie faktami? W ogóle nie posługujesz się faktami-w tym cały ambaras. Napisałem, że napisałeś, że nie warto rozmawiać z ludźmi, którzy nie odróżniają faktów od opinii.
Tak czy inaczej basta.
Pozdrawiam.
24.08.2022 14:02
@Gladius
Zaraz zaraz. Gdzie ja napisałem że posługuje się wyłącznie faktami?
Podałem argumenty które obalają absurdalną tezę że Bundeslidze nie jest daleko do La Ligi. Wszelkie rankingi i występy europejskich pucharach są po stronie La Liga. Bundesliga to liga jednego zespołu który ma ogromną przewagę nad resztą stawki.
La Liga to kilka bardzo mocnych drużyn. Nie ma porównania.
Co do Lewego i zbliżającej się w moim mniemaniu dominacji ligi hiszpańskiej to na razie tylko moje przypuszczenia.
@admin
Nie jestem hejterem ligi angielskiej. Co najwyżej krytykiem. Jak już wcześniej pisałem wolę piękna piłkę od kopania się po kostkach.
24.08.2022 12:18
@admin ale Ty odnosiłeś się do rankingu z poprzedniego sezonu więc wszystko zgadza się z tymi różnicami.
24.08.2022 12:00
@Simon89 co do rankingu to muszę faktycznie przyznać rację. Teraz szukając tych danych za ostatnie 5 lat wychodzi, że jest większa różnica pomiędzy BL a LL niż pomiędzy LL, a PL.

Odnośnie tego, że LL się odradza to jednak poczekałbym, bo póki co to tylko myślenie życzeniowe, nic więcej. W ostatnich 5-ciu latach tylko raz (w sezonie 19/20 kiedy lepsza od PL było również Bundesliga) kluby hiszpańskie miały wyższy wskaźnik niż angielskie. Co więcej, w zeszłym sezonie Hiszpanom było bliżej do Francji niż do Anglii.

Małe inwestycje w obecnym okienku, problemy finansowe niejednego klubu - to nie zwiastuje odwrócenie trendu, a wprost przeciwnie.

"Przekonamy się za parę lat jaka ta PL jest potężna, gdy odejdą Guardiola i Klopp. " - tego typu wstawki kolejny raz dowodzą, że nie chcesz tutaj obiektywnie dyskutować, tylko jesteś po prostu wyznawcą hiszpańskiego futbolu, albo hejterem angielskiego. Jedno i drugie trochę nie koreluje z tematyką tego portalu.

ps Generalnie ranking Bundesligi mocno psuje fatalny sezon 17/18, który już w przyszłym sezonie uwzględniany nie będzie.
24.08.2022 11:32
@Simon89 chłopie zejdź na ziemię. Bo znowu jako argumentów próbujesz używać jakiś swoich pobożnych życzeń jak to Hiszpanie się odbudują i jak to nie są mocni na PAPIERZE. Jak już się odbudują, to porozmawiamy o tych FAKTACH, a na razie daj spokój z tymi farmazonami.

Dodatkowo przypomnę jak zaczęła się ta dyskusja, bo zdaje się, że zapomniałeś.
Otóż, swoim zapatrzonym w Lewandowskiego, Barcelonę i ligę hiszpańską okiem doznałeś impresji na temat wspaniałości tychże i na tej podstawie stwierdziłeś, że liga niemiecka nie ma podjazdu do hiszpańskiej. Wyraziłeś to słowami:
"Oglądałem mecze Barcy z Vallecano i Sociedad i niestety gołym okiem widać jak bardzo Bundesliga odstaje poziomem od La Liga poczynając od dyscypliny taktycznej, a kończąc na wyszkoleniu technicznym. Sam Lewy w Niemczech często strzelał gole jakby od niechcenia, a w Hiszpanii musi włożyć dużo więcej wysiłku, by dojść do pozycji strzeleckich."
Ja też oglądałem ostatnio kilka meczów i odniosłem inne wrażenie. I?
Następnie stwierdziłeś, że w zasadzie są dwie równe sobie ligi i długo nic. Po czym zacząłeś snuć dziwne wizje o tym ile to bramek Lewy nie strzeli. Dowód:
"Są dwie potężne , porównywalne ligi - PL i La Liga. Lewandowski gra w jednej z nich. Zrobi furorę w Hiszpanii.
W tym sezonie 25 goli w samej lidze powinno być na luzie. W następnym będzie jeszcze lepiej ze średnią 1 gola na mecz."
Na tym etapie, nie ma nic co można by uznać za fakt. Są jedynie Twoje opinie, odczucia i przewidywania, oparte na myśleniu życzeniowym
Po czym nokautujesz siebie sam pisząc chwilę później:
"Dyskusja z ludźmi, którzy mylą fakty z opiniami nie ma najmniejszego sensu."
Ato był dopiero początek dyskusji. Dalej nie było lepiej.
Smutne, że nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo popłynąłeś w tej dyskusji.
24.08.2022 11:06
@Simon89 czytam i nie wierzę. Nie widzisz że nie masz racji. Premier league przez kolejne 5 lat nikt nie wyprzedzi. To wspaniała liga. Mówię w 2019 i 2021 angielskie finały a rok temu Liverpool był w finale i dostał tylko jedna bramkę. La liga jest mocna ale Bundesliga czy Serie A wcale nie są gorsze od La ligi.
24.08.2022 10:59
@admin
" I świadczy o tym ranking uefa, na który się wcześniej powoływałeś i który pokazuje, że premier League od la liga dzieli więcej niż BL od LL."
To nieprawda. Aktualny ranking: 1. Anglia - 88998, 2. Hiszpania - 78855, 3. Niemcy - 67856.
PL od La Liga dzieli mniej niż BL od La Liga wg tego rankingu. Nie może być inaczej biorąc pod uwagę zjazd formy hiszpańskich gigantów w ostatnich kilku latach. Wszystko powoli wraca do normy. Real w zeszłym sezonie skopał tyłki Angolom i wygrał LM. Odradza się Barcelona. Bardzo mocne na papierze jest Atletico. Sevilla i Villareal też są mocne. Przekonamy sie za parę lat jaka ta PL jest potężna, gdy odejdą Guardiola i Klopp.
24.08.2022 07:04
@Simon89 ale to Ty próbujesz wszystkim tutaj udowodnić, że pomiędzy tymi ligami jest przepaść. Przywołujemy tylko fakty, które wskazują, że realnie tego nie widać. I świadczy o tym ranking uefa, na który się wcześniej powoływałeś i który pokazuje, że premier League od la liga dzieli więcej niż BL od LL.
Pokazują to również starcie z ostatnich dwóch lat (dalej nie patrzyłem), w których na 18 spotkań hiszpańskie wygrały tylko 3! A przypominam, że próbujesz udowadniać, że dzieli owe ligi przepaść. Spodziewanym się zatem, że drużyny ligowe z dużo lepszej ligi będą miały znacznie większa skuteczność zwycięstw niż 16% w ostatnich dwóch latach LM i LE.

Dobrze, ze w końcu przyznałeś, że Anglicy mają lepszą ligę, bo wcześniej pisałeś tak jakby Anglia i Hiszpania były na tym samym poziomie, a reszta nie miała jakiegokolwiek podjazdu( przypomnę Twoje słowa „na chwilę obecną jest PL, La Liga i długo, długo nic”).

Przywołam Twoje słowa, które świetnie opisują całą dyskusję - Dyskusja z ludźmi, którzy mylą fakty z opiniami nie ma najmniejszego sensu.
24.08.2022 06:11
@Simon89 no właśnie Ty wmawiasz wszystkim że w ostatniej dekadzie LaLiga była najlepsza , co jest tylko Twoim zdaniem . Każdy ma prawo do swojego i nikt tu nikomu nie narzuca swoich racji poza Tobą . No właśnie napisałeś że Bundesliga znacząco odbiega od Laliga co jest absurdem , bo boisko pokazuje inaczej i własnie to wytknął Ci @admin . Statystykami i jakimiś pkt zajmują się statystycy , ale te cyferki nie grają . Porównujesz 2 silne ligi poprzez pryzmat czego ? W ostatnich meczach pomiędzy klubami niemieckimi i hiszpańskimi lepsze były niemieckie . Jakie to ma znaczenie że we wczesnych fazach ? Powołujesz się na statystyki i ze statystycznie jakaś liga jest lepsza od drugiej , więc patrz na wszystko a nie tylko na to kto zdobył puchar . Real wygrał w tamtym sezonie , ale czy był najlepszy ? Ja śmiem wątpić bo przechodził na dużym farcie i tylko dzięki katastrofalnej skuteczności przeciwników zdobył ten puchar . Czy to pokazało że liga hiszpańska jest najlepsza ? No nie . To pokazało że Real akurat tego dnia miał wiecej szczęścia i zdobył puchar . Tylko tyle i aż tyle . Wszystko weryfikuje boisko a nie tabelki i statystyki . Ludzi nie obchodzi to co mówią eksperci że jakaś liga nie ma podjazdu do drugiej i nie chrzań ze miarodajną oceną są jakieś punkciki z 10 lat . Miarodajną oceną są mecze pomiędzy klubami . To że w ostatnich 10 latach Real wygrał ligę mistrzów 4 razy czy Bayern 2 to nie pokazuje że któraś liga jest mocniejsza . To pokazuje że te 2 kluby są mocne , są dobrze prowadzone i odnoszą sukcesy . Liczy sie to co tu i teraz a nie co było 10 lat temu i jakieś śmieszne punkciki . Na boisku kluby niemieckie pokazały ze nie są gorsze od hiszpańskich i tyle , a to że uważasz że liga hiszpańska jest lepsza to tylko Twoje zdanie . Każdy ma prawo do swojego i nie narzucaj innym swoich racji , każdy kieruje się czymś innym
23.08.2022 22:43
@raaafal
Wmawiasz mi coś czego nie napisałem. Ja nie twierdzę, że obecnie liga hiszpańska jest najlepsza. Twierdzę, że była najlepsza przez cała poprzednią dekadę , początek trwającej należy do Anglii. Powtarzam to już chyba trzeci raz. To po pierwsze.
Po drugie cała ta dysputa zaczęła się od tego, że napisałem, że Bundesliga znacząco odbiega poziomem od La Liga. Ktoś wrzucił potem tezę, że La Liga od Premier League dzieli taki dystans jak Bundesligę od La Liga. No jakiś kompletny absurd na co nie ma żadnych mocnych dowodów.
Później @admin jak napisałeś "zarzucił mnie faktami" na które wyskoczyłem z pytaniem: Kto wygrał LM? Co miałem na myśli? Jakie znaczenie mają zwycięstwa drużyn niemieckich nad hiszpańskimi we wczesnej fazie gry jak w kluczowym momencie jak zwykle dały ciała i mogli tylko pomarzyć o półfinale LM. Nawet Bayern rozczarował w ćwierćfinale. Ile drużyn hiszpańskich zagrało w półfinałach? Dokładnie tyle ile angielskich. Czy to znaczy, że Bayern nie ma podjazdu do czołówki angielskiej i hiszpańskiej? Nie! Czy to znaczy, że obecnie La Liga=PL. Nie!
Jeden sezon w europejskich pucharach nie jest wyznacznikiem poziomu poszczególnych lig. W przeciwnym razie w 2004 roku najlepsza byłaby liga portugalska co jest oczywistym absurdem. Trzeba to rozpatrywać w okresie kilku lat. Dokładnie na tej zasadzie tworzone są rankingi UEFA, na które tak ochoczo niektórzy się powołują. Rankingi to nie wszystko. Ważne też są sezony ligowe z system punktacji i grą każdy z każdym. Jest to najbardziej miarodajna weryfikacja poziomu poszczególnych klubów i lig.
Analizując ostatnie kilka sezonów między bajki można włożyć tezy, że La Liga nie ma podjazdu do PL, co niektórzy usiłowali wmawiać. Konkludując obecnie najlepsza jest PL przed La Ligą co nie oznacza, że utrzyma prymat.
23.08.2022 21:48
@Simon89 ale nikt tego nie neguje kto jakim jest klubem . Wszyscy Ci pokazują że to Twoje pieprzenie i naginanie faktów pod jedyną słuszną dla Ciebie tezę że Laliga jest najlepsza jest gówno warte . Bo jak @admin zarzucił Cie faktami i nie potrafiłeś sie do nich odnieść to wyskoczyłeś z pytaniem kto zdobył w tamtym sezonie Lige Mistrzów . Na tym własnie oparłeś swoja tezę że liga hiszpańska była najlepsza w tamtym sezonie . Oczywiscie według postronnego obserwatora . Ale jak 2 kluby niemieckie były najlepsze w Europie to nagle ten postronny obserwator chyba odwrócił wzrok :D . Śmieszne jest to jak brniesz i naginasz fakty byle tylko było na Twoim . To tak na dobranoc :D
23.08.2022 21:41
@tapczan ja chętnie udowodnię! El Classico jest najpopularniejsiejszym meczem piłkarskim na świecie. Szach-mat.
23.08.2022 21:37
@raaafal
To na dobranoc jeszcze dorzucę, że Real Madryt to bez wątpienia największy klub w historii piłki. Jako kibic Bayernu muszę przyznać to otwarcie i uczciwie. Nie mogę
oklamywac samego siebie że względu na osobiste sympatie. Fakt, nie opinia.
23.08.2022 21:31
Wszyscy jesteście wg moich faktów, rzetelnej i obiektywnej ocenie wielbłądami, a jak nie to udowodnijcie, że nie jesteście ;).
23.08.2022 21:18
@Simon89 weź chłopie zamilcz bo pieprzysz 3 po 3 . " To że Bundesliga nigdy nie była najlepsza to oczywiste dla każdego postronnego obserwatora który rozumie piłkę.
Śmieszne jest to zmniejszanie Realowi sukcesów które wynika tylko z kompleksów." - czyli jak Real wygrywał Lige mistrzów to super a jak spotykają sie w finale 2 niemieckie kluby już nie ? Kto tu komu umniejsza ? Według Twojego pieprzenia to właśnie wtedy Bundesliga była najmocniejszą ligą bo w finale najważniejszego pucharu zagrały 2 niemieckie kluby Panie postronny obserwatorze . Teraz bronisz swoich bzdur tym że kluby hiszpańskie klepały kluby angielskie . @admin wczoraj Ci wypunktował jak to sie ma do ostatnich pojedynków klubów hiszpańskich z niemieckimi . HISZPAŃSKIE DOSTAJĄ RÓWNO PO DUPIE OD NIEMIECKICH i nie przykryje nawet tego wypadek przy pracy z Villarealem . Idąc Twoim tokiem rozumowania Bundesliga jest mocniejsza w ostatnim czasie i tyle w temacie . Fakty są faktami i ten Twój bełkot tego nie zmieni
23.08.2022 21:17
zobaczymy jak ci genialni Hiszpanie poradzą sobie na MŚ w Katarze, mistrzami świata zostali tylko raz i to w kiepskim stylu wygrywając po 1:0 lub 2:1przeczołgali się do finału, defensywny styl del Bosque zatryumfował. Nie sądzę, żeby kiedykolwiek udało im się powtórzyć taki sukces.
23.08.2022 21:11
Jasne że siła ligi to nie tylko giganci.
Po to wprowadzono system punktacji i zasadę gry każdy z każdym żeby w miarę obiektywnie ocenić poziom całej ligi.
Wbrew obiegowej opinii o kilku druzynach walczacych o tytul w Anglii o mistrzostwo od kilku lat walczą dwie ekipy A reszta jest daleko za nimi.
Już w La Liga Atletico potrafi się w miarę postawić Realowi i Barcy.
Różnice punktowe między zespołami w środkowej i dolnej części tabeli są porównywalne zarówno w Anglii jak i Hiszpanii
23.08.2022 20:57
Tyle że siła ligi to nie tylko giganci o czym wiemy z Bundesligi... Bayern też sprzedawał oklep zespolom z PL i nikt po tym nie wnosi że Bundes jest mocniejsza od PL...
23.08.2022 20:38
Tak PL ma te pieniądze od lat a w poprzedniej dekadzie dostawał sklep od hiszpańskich gigantów.
Liga włoska miała dużą przewagę w 90 tych latach tak jak hiszpańska w poprzedniej dekadzie.
W tej dekadzie przeważa na razie PL co nie oznacza że utrzyma prymat.

Edytowano : 2022-08-23 20:39:54

*oklep od hiszpańskich gigantów
23.08.2022 20:30
@Simon89 dla każdego postronnego obserwatora który rozumie piłkę od lat Premier League jest najlepszą ligą ze względu na pieniądze które tam są. Wczesniej taką przewagę nad pozostałymi miala Serie A w latach 90.

Ja i parę innych osób nie tyle atakujemy Ciebie co punktujemy a Ty nie umiesz się do tego odnieść (jak np wpisy @admin)

La Liga to piękne zjawisko, lubie ogladac jej mecze. Mogę się zgodzić, że obecnie i w poprzednich latach może być mocniejsza od Bundesligi ale na pewno nie jest to tak znaczna różnica jak Ty to przedstawiasz. Co ciekawe to moja opinia (w jakimś stopniu zgodna z Twoją) ale o dziwo fakty tego wcale nie potwierdzają co wykazal Admin i paru innych - z tego względu akurat ten zwrot "fakty, nie opinie" jest bardzo niefortunny.

Co więcej uważam również, że gdyby dac w tv przykładowe mecze Mainz - Stuttgart i Rayo - Betis bez informowania oglądających kto gra to o dziwo więcej zainteresowania mógłby wzbudzić mecz Bundesligi ponieważ prawdopodobnie oferowałby więcej tempa gry kosztem maestrii technicznej i kółeczek gracz z LaLigi. Ale to tylko przypuszczenia i moje dywagacje.

Fakty i liczby nie działają na korzyść LaLigi w porównaniu z Bundesligą, wbrew temu co ciągle powtarzasz nie przytoczyłeś żadnej zerojedynkowej i logicznej argumentacji. Tyle ode mnie, jestem już też zmęczony tym tematem troche :)
23.08.2022 19:55
@Gwzd44
To że Bundesliga nigdy nie była najlepsza to oczywiste dla każdego postronnego obserwatora który rozumie piłkę.
Śmieszne jest to zmniejszanie Realowi sukcesów które wynika tylko z kompleksów.
Jeszcze raz powtarzam. La Liga od lat była uznawana za najlepszą na świecie. Wyniki hiszpańskich drużyn to tylko potwierdzaly. W ostatnim czasie
To się zmieniło. Jestem w tym konsekwentny i nie ma tu sprzeczności.
To Ty i parę innych osób atakujecie mnie bo nie macie argumentów.
Jak ja nie mam argumentów to po prostu siedzę cicho. Nie muszę nikogo atakować.
23.08.2022 19:39
Trzeci raz pytam, czy w 2013 roku Bundesliga była najlepszą ligą na świecie bo dwa jej kluby grały w Finale LM?

Podpowiem Ci panie "merytoryczny fakty nie opinie", jak potwierdzisz to sie ośmieszysz bo Bundesliga prawdopodobnie nigdy nie była najmocniejszą ligą, a jak zaprzeczysz to również się ośmieszysz bo udowadniasz siłę LaLigi wynikami Realu w ostatnich latach w LM. Dość szczęśliwymi i nierzadko opartymi o konkretne wałki sędziowskie.
23.08.2022 19:23
Nie karmcie trolla bo już wczoraj @admin vel "KOŃ" Go wypunktował a ten dalej brnie w te swoje bzdury :D . Kurde deLigt jak nawija po niemiecku to jestem w szoku :O , nie próżnował chłop :)
23.08.2022 19:21
Ćśśś, koniec dyskusji. Hiszpańska była kiedyś uznawana za najlepszą na świecie i mają prawdopodobnie najbardziej medialny mecz piłkarski na świecie. To chyba jasno świadczy o tym która obecnie liga jest najlepsza na świecie c'nie? Nie ma sensu dalej brnąć.
23.08.2022 19:14
Teraz znowu wyciągamy kolejny „obiektywny” argument. Tym razem liczy się fakt, że transfery były zbliżone. Dobre, nie?!

Przypomnę tylko fakty - w Hiszpanii w tym okienku transferowym wydano ponad 4 razy(!!!!) mniej niż w Anglii.

Nawet w Niemczech wydawano więcej. I mówimy to w sytuacji kiedy ostatnio drużyny hiszpańskie w Europie nie zachwycają, wiec teoretycznie powinnyście wzmacniać.

Ale tu dochodzimy do sedna - my staramy się mówimy globalnie, opierać się o faktach. A Ty wszystko sprowadzasz nagle(bo wcześniej była mowa o innych „argumentach) do…zwycięzcy finału LM.
23.08.2022 18:45
Pewnie, hiszpańska jest najlepsiejsza, bo mają ładniejszą pogodę. Czy się to komuś podoba, czy nie! Nikt nam nie powie, że białe jest białe, a czarne jest czarne!
23.08.2022 18:30
Kolejny twój komentarz ad personam który świadczy o tym że polegles w tej dyskusji. Ludzie którzy nie mają argumentów merytorycznych odrzucają niewygodne prawdy i atakują personalnie.
Czy Ci się to podoba czy nie liga hiszpańska przez wiele lat była uznawana za najlepszą na świecie. To się zmieniło w ostatnich kilku 2-3 latach za sprawą gigantycznych pieniędzy z praw telewizyjnych i obniżenia poziomu hiszpańskich gigantów. Nie zmienia to faktu że to w Hiszpanii rozgrywany jest najważniejszy mecz w klubowej piłce gdzie zainteresowanie medialnie jest porównywalne z finałem mistrzostw świata. Anglicy mają swoje dni chwały co nie znaczy że bardzo odjechali Hiszpanom. To absurd. Biorąc pod uwagę transfery w tym okienku te ligi są bardzo zbliżone.
23.08.2022 17:36
Hipokryzja level hard. Ktoś kto merytorycznie jest notorycznie wyjaśniany i ucieka od faktów pisze coś o nie dawaniu rady merytorycznie. Człowieku im szybciej zrozumiesz, że wystawiasz się na śmieszność tym lepiej będzie dla wszystkich, a w szczególności dla ciebie samego.
23.08.2022 16:35
Merytorycznie daje rady, fakty, nie opinie. Komedia normalnie. Samozaoranie dalej w modzie.
23.08.2022 16:31
To jeszcze raz :) czy w 2013 roku Bundesliga byla najlepszą ligą na świecie? Hiszpańska za nią a angielska gdzies hen daleko?

Merytorycznie.
23.08.2022 16:28
Cóż jak ktoś merytorycznie nie daje rady to pozostaja personalne wrzutki typu : " Żyjesz w swojej bance"
W jednym zgadzam się w 100 proc.
To dalej nie ma sensu. Miłego dnia
23.08.2022 15:54
Człowieku uciekasz i nie odnosisz się do niczego co Ci nie pasuje przez co taka dyskusja jest bezsensowna.
I co mi wyjdzie jak porównam składy np. Mainz z Osasuna ? Zresztą i tak wymyślisz zaraz żeby porównać rzuty różne między ostatnimi drużynami z tabeli albo jakieś inne absurdy.

Możesz żyć w swojej bańce, ale to nie zmieni faktu, że liga angielska to aktualnie najlepsza piłkarska liga.

Wypadam
23.08.2022 15:50
@Simon89 , żadnego sensu w dyskusji. Masz rację. LE to drugorzędne rozgrywki, w których Barcelona przegrywa z 11 zespołem BL, więc skończmy już rozmawiać o tym trzeciorzędnym zespole. Dla Ciebie i tak będzie najlepsiejszy. A sensu w dyskusji nie ma, gdzie sobie wybierasz które argumenty się liczą. A najbardziej się liczą te oparte na opini typu Alaba ładniejszy od Lucasa. Real wygrał fartem LM więc całą liga jest najlepsiejsza...
Dla mnie koniec tematu.
Pozdrawiam.
23.08.2022 15:50
Widze ze objawił się kolejny ulubieniec poza ŁajemDe.

Czyli w 2013 roku Bundesliga byla najlepsza liga na świecie bo mieliśmy niemiecki finał LM?
23.08.2022 15:44
@ tapczan
LE to drugorzędne rozgrywki. Liczy się LM.
Miałem na myśli TOP10 Bundesligi i La Liga i porównanie składów tych drużyn.
@Gladius
Kogo obchodzi to że City miało więcej z gry? Liczy się to co w sieci. Real cierpiał ale pokazał mistrzowska klasę. Gratuluję im tego mimo że nie spałam do nich sympatią.
Bild już obwieścił że transfer Lewego wyzwolil Bayern. Nie będzie kwasów więc Nagelsmann jest bez jakiejkolwiek wymówki w tym sezonie.

Edytowano : 2022-08-23 15:49:57

@tapczan
Villareal był drużyna lepsza w tamtym dwumeczu. Ogólnie ustępują Bayernowi
23.08.2022 15:33
@Simon89 a 11 drużyna BL wygrała z wicemistrzem LL w ćwierćfinale LE.
I czekam na ten wymyślony ranking top 10 za poprzedni sezon i ciekawe czy będzie w nim Levante albo Cadiz.

Edytowano : 2022-08-23 15:36:26

aha a czy wyeliminowanie Bayernu przez Villarreal czyni go lepszym zespołem od Bayernu ? No chyba nie...
23.08.2022 15:32
@Simon89, pewnie, że Ci odpowiada bardziej niż ranking. Bo wynik jednego zespołu, który doszedł zdecydowanie ponad stan, przy kupie szczęścia ma świadczyć o poziomie całej ligi. Tak samo odpadnięcie Bayernu, który posypał się na wiosnę, prawdopodobnie przez kwasy w zespole. Oczywiście, że wolisz brać pod uwagę wybiórczo pojedydyncze mecze, zamiast całość sezonu. Tak wygodniej, a że nieobiektywnie? Już dawno pokazałeś, że Cie to nie obchodzi.
23.08.2022 15:24
@misza Odniosłem się do tych argumentów.
Mistrz Niemiec przegrał z 7 zespołem ligi hiszpańskiej w ćwierćfinale LM. Jakie znaczenie mają wyniki we wcześniejszych fazach gry jak w półfinale LM nie było żadnego klubu niemieckiego? Zagrały tam dwie ekipy z Hiszpanii.
Kto w końcu wygrał LM?

La Liga tak nie ma podjazdu PL że mistrz Hiszpanii wygrywa po kolei z Chelsea, City i LFC. Dla mnie bezpośrednie starcia w najbardziej prestiżowych rozgrywkach świata znaczą więcej niż rankingi.
Polska kiedyś była 5 w rankingu FIFA ale czy to oznacza że była piąta potęga piłkarską na świecie. No chyba nie....
Kto w końcu wygrał LM
23.08.2022 15:14
@Simon89

"Dałem już sobie spokój bo ta dyskusja do niczego nie prowadziła. Nie ma sensu kopać się z koniem. Faktami można operować wybiórczo żeby uzasadnić swoją tezę. Moi interlokutorzy robili dokładnie to samo. Szanuję ich kontrargumenty ale w tym konkretnym temacie zostaniemy przy swoim."

Aha, dobrze wiedzieć.

Pozdrawiam serdecznie, Koń
23.08.2022 15:13
@Simon89 spojrzeć na składy top 10 ? A jakie jest to top 10 za poprzedni sezon ? Ja mam ranking uefa ( ty pewnie zupełnie inny bez żadnego źródła) i wygląda to tak:
Liverpool
Real
Eintracht
$ity
Bayern
Chelsea
Villarreal
Feyenoord
Roma
Ajax
23.08.2022 15:10
Nie ma podjazdu? Nie ma podjazdu na takiej zasadzie to liga hiszpańska do angielskiej. Co za bzdurne, dziecinne gadanie.

Nie odniosłeś się chociażby do pojedynków hiszpańskich drużyn z niemieckimi z ostatniego sezonu.

Nie odniosłeś się również do faktu, ze La liga jest wobec rankingów, którym wcześniej przyklaskiwales, daleko w tyle za Premier League. Dzieli ja zdecydowanie większa różnica niz Bundesige i ligę hiszpańska. Tak pokazuje ranking co słusznie zostało Ci wytknięte.

Argument typu porównaj składy? Najpierw wyjeżdzasz że najlepiej operować na faktach, a teraz rzucasz propozycje, której wynik nie może być chyba mniej obiektywny ;D

Jeszcze jakbyś porównał np ilość reprezentantów w danych drużynach, zestawił to z rankingiem fifa etc. To może by dao jakiś obraz ale nie propozycja typu, czyja dziewczyna jest ładniejsza.
23.08.2022 15:09
@Simon89 pewnie, że się nie odniosłeś. Wystarczy spójrzeć na wyniki meczów bezpośrenich między drużynami rzeczonych krajów. Na punkty w rankingu, które z tego wynikły. A co rozumiesz przez składy drużyn? Czyżby znowu zamiast faktów jakieś opinie typu Alaba>Lucas?
23.08.2022 14:57
@misza
Do jakich argumentów się nie odniosłem?
"Bundesliga niewiele odbiega poziomem od La Liga". Tak niektórzy twierdzili . Jest tu się do czego odnosić. Wystarczy spojrzeć na składy TOP 10 drużyn poprzedniego sezonu by nie mieć żadnych wątpliwości że Bundesliga nie ma podjazdu do La Liga.
23.08.2022 14:44
Nie potrafisz odnieść się do żadnego argumentu. Rzucasz opinie, które w twoim mniemaniu są faktami, a na kontry w ogole nie odpowiadasz. To prawda, to nie ma sensu.
Pokaż więcej