DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: bawaria42 Strona 15

@hoven Każdy inaczej reaguje na problemy. Jeden stara się z nimi walczyć, inny podczas tej walki traci zmysły :D

17.05.2024 13:17

Wielka szkoda, że właśnie na sezon 2024/25 przypada finał na AA. Co prawda w sezonie 2011/12 nie byliśmy stawiani w gronie faworytów do finału, ale jednak była to zupełnie inna kadra, na dodatek ze znakomitym trenerem...

17.05.2024 13:11

Zaraz się okaże, że to gra Tuchela o lepsze warunki kontraktowe...

17.05.2024 13:06

@fiidoo To raczej pewne, ale ciekawe kogo znajdą na ten rok i- co najważniejsze- czy ktoś z tej dwójki (chyba że jeszcze Pep będzie w grze) zdecyduje się na przejście do Nas...

17.05.2024 13:04

@tapczan I jeszcze może zagrać, gdyby kadra była za krótka ;)

17.05.2024 13:03

Dobrze, że Thomas będzie stawiał na rozwój młodych.

17.05.2024 12:57

2

Wygląda na to, że rzeczywiście Thomas Müller jest najlepszą opcją na trenera tymczasowego. Zna klub, jest lubiany przez piłkarzy i ma łeb na karku. To nie może się nie udać :D

17.05.2024 12:54

A kto lepszy ma stać (bo Flick raczej nie)? Za to tych gorszych to jest cała lista :D

17.05.2024 12:49

Wydawało się, że nie mamy do nich podjazdu w tym aspekcie. A jednak ich dogoniliśmy ;)

17.05.2024 12:38

Ja nie wierzę xD
Tego już za wiele...

17.05.2024 12:35

Nie wiem, ale nie Tuchela xD

16.05.2024 21:33

Idź do Erica na przeszkolenie.

16.05.2024 21:09

IMO Zubimendi jest znacznie lepszą opcją, ale kto jak woli :)

16.05.2024 21:08

Kto nie słucha Uliego i Karla , ten w błocie się tarza ;)

16.05.2024 21:05

@hoven Tamten miał YouTube Premium, a ten Prime ;)

16.05.2024 21:01

Najgorsze w pozostaniu Tuchela (gorsze od utraty wizerunku i możliwego braku trofeów) jest to, że kolejny z rzędu słaby sezon w wykonaniu "asów" będzie usprawiedliwiany winą trenera, ponieważ TT z powodu przegrania praktycznie wszystkiego (odkąd przyszedł) wszystkim kojarzy się z mierną grą. I zgadza się- zespół TT jako całość nie gra ładnej, ani w efekcie nawet skutecznej piłki. Niemniej przecież to nie pierwszy sezon, kiedy niektórzy piłkarze z osobna dają ciała. A i ich zarobki oscylują w granicy 15-18 mln Euro...

16.05.2024 19:38

Niby tak, ale medialnie wyglądamy jak definicja piłkarskiego memu...

16.05.2024 17:57

1

Jeśli ten proceder Tuchelowi wypali, to będzie to historyczne zezłomowanie naszego zarządu xD

16.05.2024 17:27

Z Goretzką i Hummelsem w 100% wygraliby złoto xD...

16.05.2024 17:23

Bardzo dobre powołania. Pozytywnie się zaskoczyłem już za pierwszym razem, teraz Julian to kontynuuje.

16.05.2024 16:22

Najbardziej daje do myślenia fakt, że te same zarzuty jak nieprofesjonalne podejście piłkarzy czy konflikt trenera z szatnią powtarzają się właściwie co roku. Przyszedł sezon, kiedy w lidze trafił się potężny rywal i zostaliśmy zmieceni- tak musiało się wydarzyć, mając na uwadze fakt, że w ostatnich latach wygrywaliśmy mistrzostwa z poniżej osiemdziesięcioma punktami...

16.05.2024 16:18

Gdyby Kimmich nie grał na RB w klubie, to Nagelsmann nie mógłby na niego postawić na tej pozycji. Teraz Kimmich sobie przypomniał, jak tam grać, więc Julian może to uczynić :)

16.05.2024 14:15

Może nie największe wzmocnienie, ale czy znajdzie ktoś większe na RB? Chyba nie Wolf...

16.05.2024 14:03

1

Przecież Tuchel zostaje na kolejnym sezon ;)

16.05.2024 14:01

1

Dożywotni kontrakt z opcją przedłużenia o kilka lat, gdyby zmartwychwstał.

16.05.2024 13:55

1

@hoven Za dużo rymów częstochowskich ;)

16.05.2024 13:52

@hoven Zdecydowanie za dużo za niego zapłacili, ale nie uważam, że byłby to zły transfer, gdyby gościu był zdrowy jak koń...

16.05.2024 12:47

1

Nie od dzisiaj zarząd nie grzeszy logiką.

16.05.2024 11:53

@Piter1985 No właśnie, przecież Kimmich już stary (czytałem takie komentarze bodajże na meczykach) xD

16.05.2024 11:51

@Simon89 Twierdzisz, że potajemnie kibicował Bayernowi w tym dwumeczu?
XD

16.05.2024 11:11

1

Jeśli już Tuchel zostanie to ciekawe, kogo sobie zażyczy. Araujo pewnie nie będzie już taki drogi ;)

16.05.2024 11:09

2

To nie jest tak, że zarząd chce Tuchela. Zarząd jest na niego skazany, jeśli są nadal uprzedzeni do Flicka. I to jest przerażające :/

15.05.2024 21:39

@BaltazarGabka Dobre nawet ;)

15.05.2024 21:38

Miejmy nadzieję, że jego potencjał zostanie przekłuty w coś większego. Dajmy mu czas.

15.05.2024 19:56

Z całym szacunkiem, ale niech już nie wraca na boisko ;)

15.05.2024 19:54

Kroos jak zwykle z klasą.

15.05.2024 19:53

Nie spodziewałbym się, że do tego będzie mogło dojść, ale jednak...

15.05.2024 19:53

1

Nasz zarząd nie chce być gorszy od Barcelony i też chcą zrobić z siebie kompletnych durniów. Barcelona była o krok od zakontraktowania Flicka, ale zrezygnowała. My robimy to samo :D

15.05.2024 19:49

Znów za darmo transfer jak z Alabą. Eh...

15.05.2024 19:48

@Jurgen1982 Po prostu zaczął grać De Ligtem i gdy Kim wrócił do składu (bo Puchar Azji się nakładał z pierwszymi meczami w tym roku czy jakoś tak) to po prostu o nim zapomniał ;)

14.05.2024 21:43

@alien666 Zgadza się, ale...
Arsenal "mega słaby"? Real co roku jest najsłabszy od lat. A kogo chcesz wystawić za Manu?
Oprócz tego się zgadzam :D

14.05.2024 21:41

@hoven Pytanie brzmi: co jeśli nie chcą Tuchela i nie chcą Flicka? Glasner za 100 mln? xD

14.05.2024 21:40

@Sopariev Okej, jaką więc powinna być konkluzja twoim zdaniem? Też dostrzegam błędy Flicka, ale czy istnieje jakikolwiek wybór?
@Jurgen1982 Zajeżdżał zawodników, bo nie miał kim grać. Zgadzam się, że niektóre decyzję personalne były co najmniej dziwne (w szczególności przyspawanie De Ligta do ławki) ale z tego co zauważyłem, to Tuchel stawia na zawodników, którzy są teraz zgrani z zespołem, ale jeśli dostaną jakiegoś urazu czy wypadną, to potem mają problem, by wrócić do podstawowej XI (tak było z Kimem, który grał wszystko do momentu Pucharu Azji, a potem nagle wypadł ze składu) :D

14.05.2024 21:31

Jeśli już Thomas Tuchel (sławny prekursor stylu piłkarskiego nazwanego- odrobinę prześmiewczo- "Tuchelball", noszący pseudonim "wuefista", który został mu nadany przez użytkowników strony dieroten.pl)
miałby pozostać na stanowisku, wówczas należy sobie zadać pytanie: czy sezon 2023/24 daje mu mandat do prowadzenia tego klubu przez jeszcze jeden rok? Aby to zrobić, należy wymienić wszystkie "za" i "przeciw" w kwestii zespołu Tuchela w tym sezonie.
Zaznaczę jedynie, że pewnie niektóre kwestie niechcąco nie poruszę, niemniej postaram się w pełni obiektywnie to ocenić.
1. Punktowanie w Bundeslidze:
Stan na 33 kolejkę (przedostatnią) to 72 punkty. W poprzednim sezonie na koniec mieliśmy 71 pkt. (a mimo to zdobyliśmy paterę). W sezonie 2022/23 (JN) na koniec było 77 pkt. a w sezonach 2021/22 (Flick) i 2018/19 (Kovač) na finiszu mieliśmy 78 pkt. Dalej nie ma sensu się cofać, gdyż był to zespół złożony z innych piłkarzy. Najwięcej w ostatnich latach zdobyliśmy oczywiście w sezonie 2019/20, ale były to jedynie 82 punkty (co nie dałoby nam mistrzostwa w tym sezonie). Warto oczywiście zaznaczyć, że sporo punktów pogubił Nico Kovač, ale jednak...
Do jakich wniosków to prowadzi? Otóż punktowanie w tym sezonie jest na porównywalnym poziomie do poprzednich sezonów. Dodatkowo rywale w BL są w tym sezonie na wyższym poziomie aniżeli w tamtych latach, stąd można wnioskować, że trudniej było punktować. Z drugiej strony jednak większa rywalizacja równa się z większą motywacją piłkarzy Bayernu w porównaniu z poprzednimi sezonami. Ostatecznie jednak dochodzę do wniosku, że punktowanie jest ZA Tuchelem, ponieważ nikt nie zwolnił Nagelsmanna po tym, jak zdobył 77 pkt w sezonie 2022/23 (na ten moment 5 pkt więcej od Tuchela, a być może będzie to wynik tylko o 2 pkt lepszy).
2- Bramki stracone:
Na ten moment mamy aż 41 bramek straconych w 33 kolejkach BL. Ostatnim razem (nie licząc meczu z VFL) czyste konto zachowaliśmy 13 kwietnia w meczu z Köln, a jeszcze wcześniej dopiero 24 stycznia z Unionem. Wynik ten jest jeszcze gorszy niż w ostatnim sezonie (38 bramek straconych) czy w sezonie 2021/22 (37). Póki co wynik jest lepszy niż w sezonie 2020/21 (44), ale dobrze pamiętamy jak tragicznie grała wtedy nasza defensywa. Ten aspekt bez wątpienia jest argumentem PRZECIW pozostaniu TT.
3- Plaga kontuzji i brak stabilności w klubie.
Cały ten sezon był pełen kontuzji i urazów. Od lat zdarza nam się sporo kontuzji, ale w tym sezonie było jakieś apogeum. Miejmy jedynie nadzieję, że klub znajdzie źródło tej plagi i je wyeliminuje, aby taka sytuacja już się jej powtórzyła. Połączyłem braki kadrowe z brakiem stabilności w klubie (niejasność co do przyszłości kluczowych piłkarzy, nowy zarząd) ponieważ to wszystko ma istotny wpływ na atmosferę wewnątrz klubu i w szatni. Bez wątpienia te kwestie nie ułatwiły Tuchelowi pracy, stąd jest to argument ZA jego pozostaniem.
4- "Rekordy" i trofea (właściwie ich brak).
Nie ma sensu wymieniać "dokonań" zespołu Tuchela w tym sezonie. Rozpoczęło się wszystko od upokarzającej porażki z RBL (porażka w Superpucharze Niemiec), następnie pomimo dobrego punktowania w BL przegraliśmy z... Saarbrucken, ale z drugiej strony awansowaliśmy do 1/8 finału z 1 miejsca z niełatwej grupy. Wszystko legło w gruzach od początku 2024 roku, kiedy przestaliśmy dobrze punktować w BL. Przegraliśmy zatem walkę w lidze z potężnym Leverkusen i ostatecznie zakończyliśmy naszą historię w UCL na półfinale (najlepszy wynik od sezonu 2019/20).
Trofea? Nie ma. "Rekordy"? Są ;)
Oczywiście to argument PRZECIW.
5- Styl.
Powinniśmy wyjaśnić sobie, że celem gry jest wygrana. A wygrywa nie ten, kto gra ładniej, lecz ten, kto strzeli więcej, bądź mniej straci. Styl jest tylko środkiem do celu i to czy jest ładny czy nie jest jedynie oceną subiektywną. Więc jeśli ktoś jest za zwolnieniem Tuchela, ponieważ styl jest niezgodny z jego oczekiwaniami, wówczas należy zaznaczyć, że jest to jedynie subiektywny osąd, poparty własnymi upodobaniami. Nie zmienia to faktu, że w sezonie 2023/24 ostatecznie nie było ani stylu ofensywnego, ani tytułów :D
Jaki wniosek?
#teamFlick

14.05.2024 19:59

Wygląda jak Kimmich w 2020, więc zero zdziwienia...

14.05.2024 19:05

Taaa, w 2022 to dopiero wyglądał...
Ten sezon ma najlepszy od czterech lat, co nie oznacza, że dobry. Po prostu w ostatnich latach poprzeczkę postawił tak nisko, że wcale nie dziwię się takiej decyzji Juliana.

14.05.2024 19:03

Kto więc jest przeciw? Kimmich, Goretzka i znakomity Tel pewnie...

14.05.2024 17:29

My cię też nie zapomnimy, bratku. Trzymaj się tam, bądź zdrów i ciesz się życiem :D

14.05.2024 17:27

Już nic mnie nie zaskoczy w tym klubie. Żenada...

14.05.2024 17:26

1

Decyzja najlepsza z możliwych. Widać, że Julian dojrzał do podejmowania mądrych decyzji personalnych :)

14.05.2024 16:35

Akurat rozumiem, że nie chcą podpisywać długiego kontraktu. Ale czy rzeczywiście są pewni podpisania Alonso/Guardioli/Kloppa za rok? Ja nie jestem pewien czy ktokolwiek z nich będzie wyrażał chęć na przeprowadzkę do Monachium.

13.05.2024 11:12

Dokładnie, decydujący był początek roku, kiedy wszystko się posypało- zaczęło się od porażki z Werderem na początku stycznia i potem seria porażek...
Czy to ostatni mecz Tuchela na AA? Oto jest pytanie...

13.05.2024 11:10

Przyznajcie, że chodzi wam po głowie przeproszenie się z Juppelem ;)

13.05.2024 11:09

@hoven No tak i w obliczu niezrozumiałej niechęci do Flicka wydaje się to najlepszą opcją. Tylko czy ktoś z tej trójki będzie wyrażał chęć przejścia do Nas za rok?

13.05.2024 11:04

Tuchel ma kontrakt do 2025, więc żadne umowy słowne nie są istotne. Jeśli będzie chciał wymusić na Bayernie zerwanie, to pewnie będzie musiał sporo zapłacić. Wygląda na to, że z nim zostaniemy ;)

13.05.2024 10:40

Zaczyna się Era Posthasanowska ;)

12.05.2024 20:14

Ja bym mu dał jeszcze 15/16 sezonów i kontrakt na 50 mln na sezon. Albo kontrakt do końca życia w ramach zasług dla klubu. To pewnie zmotywowałoby go jeszcze bardziej :D

12.05.2024 19:28

2

Nagelsmann i Flick za to tylu młodych wprowadzali, że szok...

12.05.2024 19:25

1

Ładnie na pewno grają Zaragoza i Zvonarek. Widać, że im się chce. Oczywiście Pavlo, Müller czy Davies. Trochę odstaje Tel, ale z drugiej strony Francuz nie ma zbytnio miejsca do gry.

12.05.2024 18:24

1

Nic dziwnego, że atmosfera jest grobowa. Pewnie przegramy walkę o 2 miejsce, bo już nie będzie żadnej motywacji (a o umiejętnościach nawet nie będę pisał) :/

11.05.2024 20:43

Myślicie, że Flick i zarząd zrobią porządek z tym składem? Wydaje mi się, że więcej niż jednego odejścia gwiazdki, niestety nie będzie.
Theo za Daviesa byłby chyba najlepszym możliwym wyborem, ale nawet gdyby się udało, to mamy też do wyjaśnienia kwestię Kimmicha i Sané, a przecież są kolejni piłkarze, którym kończy się kontrakt w 2026...

11.05.2024 20:39

2

Awansowali w BL. Przecież wywalczyli, że 5 miejsce daje grę w LM.

11.05.2024 20:18

Niezłe pomysły mają. 60kk to może za Lucasa ;)

11.05.2024 19:07

Niech się nie martwią. Za rok go pobije :D

11.05.2024 19:06

@Sopariev No nie wiemy jakby skończył się ten sezon. Może wygralibyśmy jakoś BL, ale czy przeszlibyśmy City w takiej formie? Wątpię.

11.05.2024 17:54

1

Jestem za. To jest jedyny pozostały kandydat, którego wybranie nie będzie wiązało się z ośmieszeniem medialnym. Oby piłkarsko wyglądało to przynajmniej jak sezon 2020/21 (co prawda długimi momentami nie był dobry, ale i tak był o niebo lepszy od aktualnej gry czy lepszy od dwóch lat Juliana...

11.05.2024 09:50

Ciężko było przełknąć tę porażkę, ale przychodzi to łatwiej, wiedząc co graliśmy przez cały mecz w Madrycie. Graliśmy prawie jak Real przeciwko City na Etihad...
W sprawie Marciniaka- był to oczywiście błąd (tj. arbiter główny powinien dać dokończyć tę akcję do końca) ale nie bądźmy naiwni- nawet gdybyśmy wywalczyli dogrywkę, wówczas i tak nie mieliśmy kim atakować (zasługa wspaniałej zmiany Choupo-Kane, ponieważ zmiana Müller-Musiala była chyba wymuszona).

10.05.2024 09:25

4

Potrzebujemy jak najwięcej piłkarzy z taką mentalnością jak Konrad. Pokazał, że jest znacznie pewniejszym punktem od Leona, nawet jeśli umiejętnościami go nie przewyższa.

10.05.2024 09:22

I tak gol nie może być uznany, bo sędzia gwizdnął przed strzałem De Ligta...
TRAGEDIA...

08.05.2024 23:03

2

Z tymi dwoma piłkami na raz było niezłe... Jakby to wpadło, najlepszy sędzia na świecie byłby ośmieszony ;)

08.05.2024 21:59

Chyba nie wytrwamy do 90 minuty nawet...
Musimy coś strzelić!

08.05.2024 21:56

@Patryk233 Dlatego mówię, że podania Goretzki opadają wolno jak ślimaki ;)

08.05.2024 20:53

Też się obawiam o Pavlovica, ale jednak to lepszy wybór niż Leon, po którego przerzutach piłka opada dwa razy dłużej :)
Mazraoui i Gnabry na lewej oczywiście na plus. Najlepszy aktualnie skład.
DO BOJU!
PACK MA'S!

08.05.2024 20:30

Ja bym ruszył wysokim pressingiem. Gra niskim pressingiem jest dobra przez większość sezonu, by właśnie w takich meczach zespół nie był wyeksploatowany. Musimy dać z siebie wszystko!

08.05.2024 13:34

1

Przewiduję, że będzie remis i dogrywka. Jeśli tam nic się nie wydarzy, wówczas zadecyduje loteria...
Oby Manu sobie przypomniał, jak się broni karne...

08.05.2024 13:29

Raczej zalicza się do tych pozytywnych zaskoczeń (podobnie jak Guerreiro).

08.05.2024 13:26

@hoven Śmiesznie jakby pokonali Real, a nie Nas :)

07.05.2024 22:01

1

To półfinał LM czy sparing w okresie przygotowawczym?
Niech to BVB przepchnie i czeka na Nas :D

07.05.2024 21:53

Mbappe zrobi miazgę z Ryersona :/

07.05.2024 20:24

BVB może da sobie radę. Bardziej martwię się o Nas :)

07.05.2024 20:22

1

Ciekawe czy Hansi będzie w stanie ogarnąć ten burdel...
O ile w ogóle przyjdzie ;)

07.05.2024 20:19

1

@hoven Oczywiście, że pamiętam "Chico". Jakoś z rok temu gdzieś znalazłem artykuł, że dalej strzela bramki gdzieś w lidze paragwajskiej :D

07.05.2024 20:14

@hoven Kto nie ma sentymentu do piłkarzy z Ameryki Południowej ;)
Chociaż Irankunda chyba z Australii pochodzi, ale jednak...

07.05.2024 19:26

@hoven Będzie Irankunda czy jak mu tam ;)

07.05.2024 19:12

Bądźmy poważni- Flick to jednak najlepsza opcja z tych trzech. To też oczywiście ryzyko, ale nie aż tak duże jak Ten Hag czy De Zerbi...

07.05.2024 18:26

Pavlo to znacznie lepsza opcja od Leona, o ile oczywiście jest w formie (przed kontuzją był, teraz de facto nie wiadomo). Goretzka dał ciała przeciwko Realowi i uważam, że było to ostateczne potwierdzenie tezy, że od lat nie prezentuje się na poziomie Bayernu (o ile kiedykolwiek się prezentował)...

07.05.2024 18:25

3

Zgadza się- Bayern 2020>Bayern 2018
;)

07.05.2024 16:50

@hoven @Mistrz358
To kto w końcu ma iść do specjalisty? :D

07.05.2024 16:48

Kim mógł zostać w Monachium :D

07.05.2024 16:40

Na początku sezonu sobie odpoczął. Teraz czas na grę!

07.05.2024 16:38

Trzeba będzie się przerzucić ;)

07.05.2024 16:34

Nie ma co zwalać winę na sędziów. Sami musimy być skuteczni.

07.05.2024 16:33

Szkoda tylko, że w komentarzach teksty o "hitlerowcach" xD

07.05.2024 16:14

@Sopariev Niestety wszystkich nie uda się wyrzucić w jednym okienku. Nawet jeśli rozpoczniemy przebudowę, wówczas nadal kilka marud pozostanie w składzie :)

07.05.2024 12:40

Nie no, "Królewscy", nie zniechęcajcie się tak szybko ;)

07.05.2024 12:36

Na Bernardo Silvę co roku zarzucają i jakoś nic nie wpada :D

07.05.2024 12:09

@Sopariev To się zgadza. Zresztą pewnie jego relacje z naszymi asami byłyby jeszcze gorsze niż te Tuchela z nimi...

07.05.2024 12:06

Myślicie, że Ten Hag jest dobrą opcją? Na plus pewnie fakt, że zna nasz klub, ale ten sezon z United...
Ja byłbym za (z racji na fakt braku innych kandydatur). Ten Hag preferuje ofensywny futbol, więc może bardziej by tu pasował od TT.

07.05.2024 12:02

Mi się podobają, ale rzeczywiście sztuczność jest wyczuwalna. Ważne, żeby piłkarze dobrze w nich grali :D

06.05.2024 12:59

1

Gdyby udało się jakoś wyciągnąć Pepa, to byłoby cudownie. Ale uważam, że nie ma na to szans :/

05.05.2024 19:40