DieRoten.pl

Urban: Kovac jest zwycięzcą tego sezonu

07.06.2019, 20:04:19

Choć sezon 2018/19 dopiero dobiegł końca i pozostawił wiele pytań, na które należy sobie odpowiedzieć, to na horyzoncie pojawia się już kampania 2019/20 i związane z nią chociażby tematy transferowe.

Drodzy użytkownicy naszego serwisu, mam ogromną przyjemność zaprosić was do przeczytania obszernego wywiadu z Tomkiem Urbanem, czyli jednego z największych autorytetów i ekspertów niemieckiej piłki, którego znać możecie między innymi z magazynu „Piłka Nożna” czy stacji telewizyjnej „Eleven Sports”.

Tym razem porozmawialiśmy z Tomkiem na temat zapowiadanej od wielu miesięcy wymiany pokoleniowej w drużynie rekordowego mistrza Niemiec. Ponadto pojawi się kilka pytań związanych z zakończonym sezonem 2018/19. Jak poradził sobie Kovac? Jest zwycięzcą czy przegranym tej kampanii? Zachęcamy do lektury!

Póki co Bayern potwierdził transfery Lucasa i Pavarda. Jak oceniasz te dwa ruchy?
Transfer Lucasa jak najbardziej pozytywnie. Wszechstronny piłkarz, mogący grać na dwóch pozycjach, mający jeszcze dużą wartość sprzedażową ze względu na stosunkowo młody wiek. Odciąży w razie potrzeby Alabę i zaostrzy rywalizację wśród środkowych obrońców. Pewnie, kosztował sporo, ale Bayern jest na takim poziomie, że zawodnicy kosztujący 20 czy 30 mln € już go nie wzmocnią. Będą co najwyżej uzupełnieniem kadry. Pewnie, trafi się czasem okazja w postaci klauzuli czy wolnego transferu, ale trudno liczyć tylko na to. A co do Pavarda – mam wrażenie, że Bayern się nieco pospieszył z tym transferem. Nie uważam, by Pavard znacząco wzmocnił monachijczyków. Jako środkowy obrońca będzie według mnie wyborem numer 4, a jako prawy obrońca nie da na boku tyle jakości, ile daje Kimmich. Boczni obrońcy Bayernu muszą grać praktycznie jak skrzydłowi. A to nie jest naturalne środowisko Pavarda.

Nie od dziś wiadomo, że latem Bayern opuści duet Robbery. Jako potencjalnych następców wymienia się między innymi Leroya Sane, Nicolasa Pepe czy Calluma Hudsona-Odoia. Upatrujesz tutaj godnych następców Francuza i Holendra?
Sane byłby takim piłkarzem i to od razu. To byłby świetny transfer Bayernu i to pod każdym względem – piłkarskim i marketingowym. Bayern potrzebuje takiego transferu, także po to, by pobudzić wyobraźnię kibiców, wywołać wokół klubu euforię, dać nowy impuls. Bo nie oszukujmy się – transfer obrońcy, nawet znakomitego, nie przemawia do wyobraźni kibica tak, jak transfer gwiazdy do ofensywy. Sane rzeczywiście mógłby się stać twarzą Bayernu. Ma ku temu potencjał. Co do pozostałych – trudno ocenić. Nie wiem, czy wzmocniliby Bayern tak od razu. Z Pepego raczej zrezygnowano, Hudson-Odoi natomiast może - według najnowszych doniesień – przedłużyć jednak umowę z Chelsea. Tak czy inaczej – rynek dla Bayernu nie jest łatwy, a biorąc pod uwagę, kto Bayernowi teraz został na stanie, jeden a nawet dwóch solidnych skrzydłowych to absolutny mus.

Kolejnym łączonym z FCB zawodnikiem jest Timo Werner. Nie sądzisz jednak, że 23-lateknie pasuje zbytnio do stylu gry monachijczyków? Mimo wszystko gdzie byś go widział w przypadku transferu?
Tylko na pozycji numer 10, czyli na pozycji Thomasa Müllera. Oczywiście, doraźnie może pomóc i na boku, ale nie da tam dodatkowej jakości. Werner potrzebuje w swej grze przestrzeni, żeby się rozpędzić. Nie jest to drybler bazujący na wyszkoleniu technicznym, bardziej właśnie na swojej szybkości. Rywale Bayernu grają najczęściej głęboko ustawioną linią defensywną, za którą nie ma już miejsca. Na 10 Werner mógłby natomiast korzystać z miejsca robionego mu przez Lewego, który ściągałby na siebie uwagę środkowych obrońców i Werner mógłby wbiegać w te wolne strefy. Pisze się, że Werner miałby zastąpić Lewego na 9. Nie zgadzam się z tą tezą, bo to nie jest taka 9, jak Lewy. Werner, owszem, mógłby grać na szpicy, ale w drużynach ustawionych stricte pod kontrę. A Bayern gra przede wszystkim atakiem pozycyjnym.

Lewy to bez wątpienia numer jeden i pewniak do wyjściowej XI. Czy któryś ze wspomnianych do tej pory piłkarzy może go zastąpić w przyszłości? Może warto byłoby spojrzeć na Campus i niejakiego Zirkzee?
Trudno przepowiadać. Pewnie, że byłoby fajnie, gdyby ktoś z akademii wreszcie przebił się do pierwszego zespołu, ale Bayern to nie Real i nie Barcelona. Nie tak prosto wstawić juniora do składu za jedną z najlepszych 9 świata, jaką jest Lewandowski. Poza tym, trzeba pamiętać, że Bayern jest od robienia wyników, a nie od wychowywania młodych piłkarzy. To trochę inne realia niż np. w BVB. Borussię stać na ryzyko eksperymentowania z młodymi piłkarzami, bo jeśli skończą sezon bez tytułu, to nikt tam nikomu głów urywał nie będzie. A gdyby tak Bayern zaliczył sezon bez tytułu, to poleciałyby głowy w Monachium. Sporo głów. Lewy pogra jeszcze te 3-4 lata na tym samym poziomie. Jest piekielnie silny, świetnie się prowadzi, nieruszony przez kontuzje. Wiara w jego zdrowie i formę jest w Monachium bardzo duża, skoro nie szukają dla niego zmiennika. Ja osobiście żałuje, że nie powalczyli o Jovicia. Może Lewemu przydałby się konkurent z prawdziwego zdarzenia, żeby wykrzesać z niego jeszcze dodatkowe pokłady energii i motywacji? Nie trafia też do mnie tłumaczenie, że Jovic nie chciałby siedzieć na ławce Bayernu, póki jest Lewy. W Realu też będzie musiał się przebić przez ulubieńca Zidane’a, czyli Benzemę, poza tym, mógłby grać obok Lewego. Obaj potrafią grać w piłkę, nie są typowymi wbijakami. Dałoby się ich zestawić ze sobą.

Wróćmy jeszcze do defensywy. Lucas Hernandez kosztował 80 milionów euro. Według Ciebie to adekwatna cena do jego umiejętności czy jednak Bayern nieco przesadził?
Takie są realia dzisiejszej piłki. Bayern musiał się dostosować. To oczywiście bardzo dużo pieniędzy, ale biorąc pod uwagę fakt, że Lucas kryje dwie pozycje na bardzo wysokim poziomie, można tę kwotę przeboleć. Dla Bayern ważne jest mieć w drużynie piłkarzy uniwersalnych, mogących grać na kilku pozycjach także po to, by nie rozdmuchiwać niepotrzebnie kadry i nie sadzać gwiazd na trybunach, bo to generuje ogromne niezadowolenie. Dlatego uważam, że pieniądze na Lucasa, choć spore, wydatkowano mimo wszystko całkiem sensownie.

Mówimy o zawodnikach, którzy łączeni są z Bayernem przez media, ale czy sam osobiście posiadasz jakiś typ i odpowiedniego kandydata do gry w Monachium?
Był nim Jovic, ale o nim już pisałem. Na ten moment Bayern na gwałt potrzebuje skrzydłowych. I Sane jest tu optymalnym wyborem. Uważam, że bossowie Bayernu powinni zrobić absolutnie wszystko, by go przekonać do przeprowadzki. Wydaje mi się, że w tym przypadku warto zaryzykować i pójść w te „szalone kwoty” o których mówił ostatnio w kickerze Hoeness. Sane jest mniej więcej w tym samym miejscu, w którym był Ribery, kiedy przychodził od Monachium. I twierdzę, że mógłby napisać podobną historię. Nie widzę na rynku na ten moment nikogo lepszego, kto byłby dla Bayernu dostępny. Oczywiście, trzeba też wspomnieć o Havertzu, który idealnie pasuje do Bayernu i jestem przekonany, że w przyszłym sezonie do niego trafi. Ale póki co, nie ma go na rynku, więc nie ma sensu dłużej się teraz nad nim rozwodzić.

Niko Kovac – na pewno zostanie w klubie. Potwierdził to m. in. Uli Hoeness. Dla Ciebie Niko jest zwycięzcą czy przegranym tego sezonu? Jak oceniasz jego pierwszy rok pracy w Monachium?
Zdecydowanie zwycięzcą. Pracował w trudnych warunkach i to od samego początku. On sam i całe otoczenie dobrze wiedziało, że przyszedł do Bayernu jako trzecia opcja, po tym, jak nie powiodły się próby zatrzymania Heynckesa i po tym, jak Hoeness zwlekał z decyzją w sprawie Tuchela, faworyta Rummeniggego. To sprawiło, że od samego początku Kovac musiał walczyć o zaufanie, które inni trenerzy w normalnych warunkach otrzymują na wejście. Nie dostał żadnego nowego piłkarza (Daviesa nawet nie ma co liczyć), musiał przeprowadzić zespół przez trudny okres rozstania z egoistyczną brygadą RRR, musiał przyzwyczaić piłkarzy do swoich metod pracy, jakże innych od tych, które wykorzystywali w Bayernie Heynckes czy Guardiola. Pojawia się zarzut, że Bayern nie ma stylu, że kibice w Monachium chcą oglądać efektowniejszą piłkę. Na Boga – 5:1 w finale sezonu z Eintrachtem, 5:0 z BVB, 6:0 z Wolfsburgiem i z Mainz, 3:0 w finale pucharu z Lipskiem… Jak tu narzekać na styl? Oczywiście, mówimy tu o meczach z wiosny, bo jesienią było pod tym względem o wiele gorzej. Ale te wiosenne mecze oznaczają, że Kovac wyciąga wnioski i idzie w dobrym kierunku. Pamiętacie, że jego założeniem było, by Bayern grał na jedną 6 i każdorazowo za linią piłki pozostawało 4 piłkarzy? Z czasem zmienił podejście. Zaczął grać na dwie 6, ale za akcją zostawało najczęściej już tylko 3 piłkarzy. Kovac to trener, który analizuje i szuka rozwiązań. Oczywiście, nie jest to ten kaliber, co Guardiola, którego duch ciągle unosi się nad Monachium i do którego bossowie Bayernu, a szczególnie Rummenigge, tęsknie wzdychają. Kovac to nie jest taktyczny magik. To pracuś, który do wszystkiego doszedł ciążka pracą, a niekoniecznie wizją i nadprzyrodzonym intelektem piłkarskim, jak Pep. I tak też układa grę Bayernu. Jego Bayern ma na boisku pracować, a nie czarować. Rummenigge mówi, że chciałby, by Bayern nawiązywał stylem do ekipy Guardioli, grał tiki-takę. Przypomnę więc, że ta tiki-taka nie dała Bayernowi sukcesów w Europie (Manchesterowi City póki co też nie). Poza tym, zastanawiam się, czy Bayern ma do takiej gry odpowiednich wykonawców (patrząc na Javiego Martineza czy Thomasa Müllera – niekoniecznie). Po kolejne wreszcie – mam wrażenie, że era tiki-taki trochę już przebrzmiała. W cenie jest piłka błyskawiczna, nastawiona na jak najwyższy odbiór piłki i ekspresową kontrę. Mówiąc inaczej – piłka preferowana właśnie przez Liverpool. I według mnie, tą drogą powinien Bayern teraz iść. Nie wzdychać sentymentalnie do tiki-taki. Taki Blitzkrieg też może być hiper efektowny i też może zadowolić wybrednych monachijskich widzów. Oczywiście, do tego też potrzeba odpowiednich wykonawców. Szczególnie na pozycji numer 6 widziałbym potrzebę ściągnięcia kogoś. Reasumując – jeśli ktoś jest rozczarowany stylem gry Bayernu pod wodzą Kovaca, to pretensje powinien mieć nie do Chorwata, a do ludzi, którzy ściągali go do Bayernu. To oni powinni zawczasu wiedzieć, jaką piłkę chcieliby oglądać i pod te oczekiwania dobierać szkoleniowca. Wzięli Kovaca, który we Frankfurcie zrobił świetny wynik, ale którego drużyna wszystko wyszarpywała na boisku walką i zaangażowaniem. Bayern Kovaca ma grać tak samo. I oczekiwania spełnia. Udało się sięgnąć po podwójną koronę, czego na przykład nie dokonano w zeszłym roku pod wodzą wielkiego Juppa. A że styl się komuś nie podoba? Cóż, widziały gały, co brały.

Suele, Tolisso, Gnabry, Pavard, Lucas i wielu innych młodych piłkarzy Bayernu. Jak do tej pory oceniasz wymianę pokoleniową? Przy założeniu, że wspomniani wyżej zawodnicy dołączą do FCB, to mistrzowie Niemiec będą w stanie odnieść sukces w Europie?
Wymiana ta przebiega stosunkowo bezboleśnie, skoro Bayern na krajowym podwórku wciąż bije wszystkich na głowę, a w tym sezonie nie było to takie oczywiste. Ale to oczywiście nie koniec, ta transformacja Bayernu jest w toku i jeszcze potrwa pewnie ze dwa lata. A czy Bayern będzie stać na sukces w Europie? Jeśli do Lucasa dołączyłby Sane, a za rok na przykład Havertz, to jak najbardziej. Z drugiej strony – przy odrobinie szczęściamoże się udać już w przyszłym sezonie. No bo czemu nie? Popatrzmy na Ajax czy Tottenham. Czy były to drużyny silniejsze kadrowo od Bayernu? No, nie powiedziałbym. Wiele zależy od losowania i od formy, jaką się prezentuje na wiosnę. Wystarczą dwie kontuzje ważnych zawodników i drużyna, która jesienią sprawiała wrażenie zespołu nie do pobicia, może się posypać jak domek z kart. Dlatego Bayern co roku ma prawo liczyć, że w Lidze Mistrzów zawędruje daleko. W tym roku zabrakło i szczęścia w losowaniu i – obiektywnie patrząc – umiejętności, by pokonać Liverpool. Drużyna Kloppa była w tym dwumeczu po prostu lepsza i tyle. Za rok może być inaczej.

Wracając do transferów – Sane i Rodri wedle plotek mogą w sumie kosztować nawet 170 milionów euro (mniej więcej) Wierzysz, że Bayern wyda w jednym okienku ponad 300 milionów euro?
Nie jest to niemożliwe. Jestem w stanie to sobie wyobrazić. Hoeness zapowiadał wielkie transfery, a te wymagają wielkich nakładów. Czas przekuć słowa w czyny.

Kończąc już naszą rozmowę. Pojawiają się pytania o zakupy, ale kto według Ciebie może latem opuścić Bayern oraz kto powinien?
Dla Boatenga byłoby oczywiście najlepiej, by poszukał sobie nowego pracodawcy. Środkowych obrońców Bayern będzie miał w przyszłym sezonie pod dostatkiem i dla Jerome’a miejsca nie będzie, a siedząc na ławce będzie tylko psuł klimat w drużynie i dostarczał tematów bulwarowej prasie. No i jeszcze Renato Sanches. Bayern musi się mocno nad nim zastanowić. Portugalczyk nie sprawia wrażenia kogoś, kto chce walczyć o swoje. Wychodzi raczej z założenia – skoro nie gram, to czas się pakować. To nie jest mentalność piłkarza Bayernu. Piłkarz Bayernu musi chcieć w nim grać za wszelką cenę, musi chcieć wszystkim wokół udowodnić, że jest najlepszy. Sanches tego nie ma, James też tego nie miał i dlatego Bayern pożegnał go bez żalu, nawet jeśli Rummenigge oficjalnie mówi coś innego. Reszta musi zostać, bo kadra Bayernu liczna nie jest, a o wartościowych następców łatwo wcale nie będzie. 

Tomaszem Urbanem rozmawiał Gabriel Stach.

źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (138)



10.06.2019 08:32
To jest chyba na zasadzie ile dany klub ma w budżecie kasy na czysto.
10.06.2019 01:00
@ sylwester123 - " ... To prawda że klub może wydać tylko o 100 mln.
Więcej niż zarobił ze sprzedaży graczy ? ..."

PSG i kilku klubów to chyba nie dotyczy - a powinna być strona UEFA gdzie to by było czytelnie przedstawione - a tak to Kreatywna Księgowość robi swoje.

Też pytanie do kogoś kto ma ten temat ogarnięty - jak czasowo to wygląda.
Czy liczy się od początku okienka letniego do początku następnego ?
Czyli od 1 lipca do 30 czerwca czy inaczej.
Jeżeli tak to w obecnym sezonie Bayern jest chyba zgodny z nowym prawem FFP.
Bo wydał 115 za Pavarda i Lukasa plus 10 za Daviesa czyli 125 mln
Za Vidala i Bernata 12 mln plus 15 za Rudego czyli 2 mln im zostało do wydania
od lipca stan jest wyzerowany czyli 100 mln możemy jeszcze wydać nie sprzedając nikogo
10.06.2019 00:11
To prawda że klub może wydać tylko o 100 mln. Więcej niż zarobił ze sprzedaży graczy?
09.06.2019 22:44
jak skończy się okno, to bedzie podsumowanie, Kovac nie może realizować swojej taktyki, bo Uli i Karl dobieraja sobie zawodnikow, ma grać czym ma...zresztą okej, kto ostatnio zrobił furore grajac bez skrzydłowych co??...była jakaś drużyna??
09.06.2019 22:22
Wuj wie w co gra zarząd,sami nakręcili taką korbę na transfery w tym okienku , że cały świat teraz zgaduje nazwiska .
Nie rozumiem zwłaszcza tej zagrywki z Sane,bo transfery zawsze były przeprowadzane po cichu.
09.06.2019 22:20
Twoje pisanie wierszem irytuje mnie za kazdym razem gdy nie jestem zalogowany i musze widziec Twoje a) bezsensowne b) pisanie wierszem, albo cos masz z klawiatura i czas kupic nowa albo z glowa i czasem sie wziac w garsc, robienie akapitow po przeciwnku czy co kazde nowe zdanie jest nie tylko obraza dla jezyka ale rowniez brakiem szacunku dla innych (w tym czytajacych na mobile)
09.06.2019 22:05
@ hoven - dostałeś po uszach od kolegów i od Admina i znowu sobie przypomniałeś o mnie.
A tak fajnie i spokojnie było.
Masz ostrzeżenie to nie chcesz być z tym samotny - ale poszukaj sobie kolegów gdzie indziej.
09.06.2019 21:59
Oli widać wie o co biega i myśli obecna rzeczywistością w przeciwieństwie do Uliego...FCBM!
09.06.2019 21:53
Kahn powiedział że 100 mln euro za Sane to taka średnia cena jak za graczy o takim poziomie. Czyli po zmianie zarządu można się spodziewać trochę otworzenia sejfu. Ale jak Hoeness to przeczyta to zastanowi się nad przekazanie władzy w ręce Kahna.
09.06.2019 21:53
Zaczynasz myśleć jak Kovac - tylko kiedy grał swoim systemem to traciliśmy punkty.
Przykład Liverpoolu na AA pokazuje że to jest ślepa uliczka - która może w konsekwencji doprowadzić
że obudzimy bez trofeów - bo kiedy na wiosnę już rzadziej grał swoim systemem
- to wszyscy stwierdzają że na wiosnę wyglądało to lepiej niż na jesieni
- kiedy Kovac nie miał umiaru w swoich pomysłach


czy ktos mu moze dac ostrzezenie za te akapity przed "że"? :DDD człowieku wez sie nauczuc pisac bo sie scyzoryk w kieszeni otwiera
09.06.2019 21:24
No Bayern taki biedny klub, że ledwo starcza na pensje dla zawodników nie mówiąc już o transferach heh...FCBM!
09.06.2019 21:23
@ DonJupp4ever - " ... A nie lepiej zagrać innym systemem skoro nie mamy skrzydłowych? tzn mamy ale nie są to giganci piłki. Kovać ma nad czym pracować. Ja wychodzę z założenia że skoro nie ma się mocnych skrzydeł to czas na to aby zmienić filozofię gry. ... "

Zaczynasz myśleć jak Kovac - tylko kiedy grał swoim systemem to traciliśmy punkty.
Przykład Liverpoolu na AA pokazuje że to jest ślepa uliczka - która może w konsekwencji doprowadzić
że obudzimy bez trofeów - bo kiedy na wiosnę już rzadziej grał swoim systemem
- to wszyscy stwierdzają że na wiosnę wyglądało to lepiej niż na jesieni
- kiedy Kovac nie miał umiaru w swoich pomysłach
09.06.2019 20:57
A nie lepiej zagrać innym systemem skoro nie mamy skrzydłowych? tzn mamy ale nie są to giganci piłki. Kovać ma nad czym pracować. Ja wychodzę z założenia że skoro nie ma się mocnych skrzydeł to czas na to aby zmienić filozofię gry. Mamy grać szybciej to może nie w poprzek a do przodu? Jeśli nie uda się ściągnąć Sane czy Pepe to zostanie nam jeden typowy skrzydłowy - Coman, bo Gnabry równie dobrze mógłby grać w ataku w systemie z dwoma napastnikami.
09.06.2019 20:51
@Sopariev
Nie wiem jal zarząd, ale kibice na pewno nie są zadowoleni z tego faktu.
09.06.2019 20:28
Moze to i racja ze Bayern nie wyda takiej kasy na jednego zawodnika, natomiast prawda jest taka ze musiny kupic 2, 3 ofensywnych graczy i moze goscia na 6... do ofensywy w "dobrych" pieniadzach moznaby wykupic zyiecha za 40mln, moze by powalczyc o tego bergwijna, mlody, zdolny i dobrze wyszkolony holender, mozeby sie udalo w rozliczeniu np za renato... moze tego rebicia jako zmiennika, moze zagrac na kazdej pozycji z przodu a przy kovacu naprawde fajnie sobie gral... jako 6 najlepsza opcja bylby rodri... sorry ale duet coman gnabry to niewypał... lm takimi skrzydlami nie osiagniemy, a jak znowu zlapia kontuzje to pol sezonu spedza u fizjoterapeuty... za rok za free wziac wernera i zaklepac havertza... w tym sezonie zostanie u nas hummels martinez i byc moze boa ale za rok pasowaloby tez poszukac jeszcze jednego so, fajnie zapowiada sie n'dicka albo konate( bo de.ligt pewnie pojdzie do liverpoolu za meeega kase...) Bayern przez lata byl malo aktywny na rynku transferowym i nie odmladzal systematycznie kadry wiec jak chca sie dalej liczyc w europie i w niemczech byc na szczycie to musza sie wzmocnic, bvb w tamtym okienku zrobila fajne transfery a i w tym juz 3 dobrych grajkow wzieli, beda mocni... chyba nikt nie chce znowu powtorki, gdzie 2 lata nie zdobedziemy trofeów...
09.06.2019 20:26
Osobiście mam nadzieję, że informacje o porozumieniu Griezmanna z PSG okażą się prawdziwe. W zasadzie chodzi mi tylko o to, aby ten zawodnik nie trafił do Bayernu. W naszym przypadku 120 mln za 28-letniego zawodnika, który nie jest skrzydłowym to zwyczajnie niepotrzebny transfer, a tak dużą kwotę można przeznaczyć na inne wzmocnienie.

Nie wiem na ile te informacje były prawdziwe, na ile były sprawdzone, pochodzące z dobrego źródła, ale przeczytałem dziś, jakoby Draxler nie jest zainteresowany transferem do Bayernu, gdyż chce zostać w PSG. Ciekawa opcja, ale chyba lepiej niech zostanie w Paryżu.

Edytowano : 2019-06-09 20:29:14

Chociaż prawdę powiedziawszy w zasadzie to może być jakąś alternatywą. Z pewnością mógłby zagrać na kilku pozycjach, ale już lepszą opcją jest Ziyech :D
09.06.2019 20:25
@RedMistrzuPL zważywszy, że od lat kisimy kasę to tak - stać.
@gregor problem polega na tym, że my nie celujemy w LM. Jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani 1/8 finału.
09.06.2019 20:22
Wydanie przez nas 300 milionów jest realne ale nie jest racjonalne.
09.06.2019 20:22
Draxler z tego co można było przeczytać namawiał Sane do przenosin do Bayernu, a wyjdzie, że sam przejdzie hehe zresztą Bayern nastawiony na BL nie na LM to taki transfer by styknal :) FCBM!
09.06.2019 20:14
Mam nadzieję, że kupimy Sane. Draxler to średni zawodnik, z którym nie zwojujemy LM. Z Leroy'em szansa jest spora.
09.06.2019 20:05
Powraca temat Draxlera w Bayernie
09.06.2019 18:23
Tak czytam komentarze, i wychodzi że według niektórych z was musimy wydać coś około 300 mln€.
Myślę że to jest nierealne, zwłaszcza w jednym oknie transferowym, a proste bo Bayern nie stać na taki jednorazowy wydatek.
Proste jak budowa cepa.
I nue piszcie że przyjdzie do nas Sane, czy Griezmann itp. Bo to jest niemożliwe i tyl mam do napisania w tym temacie.
09.06.2019 18:21
@ dzordan - " ... Kataloński Sport podaje że jednak Griezmann do Psg. Jeśli tak to na pewno odpuszczą De Ligta bo nie będą mieli możliwości opłacić mu kontraktu. A to szansa na transfer Boatenga do nich. Wiadomo że nie za jakieś wielkie pieniądze ale te 20 mln trzeba wyciągnąć. ... "

" ... ale te 20 mln trzeba wyciągnąć ... "

20 mln ?! - jak pójdzie do Barcelony lub PSG to za tyle ile Vidal i Bernat czyli za 5 / 6 mln

Czyli za całą trójkę zarobimy najwyżej 18 mln
czyli w sam raz by mieć kasę na Sane - [ taki żart działaczy ]
A Boa pójdzie do dużego klubu - tak jak ostatnio deklarowali.
09.06.2019 16:22
Kataloński Sport podaje że jednak Griezmann do Psg. Jeśli tak to napewno odpuszczą De Ligta bo nie będą mieli możliwości opłacić mu kontraktu. A to szansa na transfer Boatenga do nich. Wiadomo że nie za jakieś wielkie pieniądze ale te 20 mln trzeba wyciągnąć.
09.06.2019 16:01
Jeden z angielskich fan page-ów Bayernu przygotował listę piłkarzy, którymi według plotek interesował się Bayern Monachium (liczono od 2016 roku).

Kalidou Koulibaly
James Rodriguez (wypożyczony)
Isco
Anthony Martial
Mats Hummels (kupiony)
Elseid Hysaj
Mauro Icardi
Callum Hudson Odoi
Leroy Sane
Lucas Hernandez (kupiony)
Julian Brandt
Leon Bailey
Ivan Rakitic
Matthijs de Ligt
Rodrigo Hernandez
Frenkie de Jong
Benjamin Pavard (kupiony)
Miralem Pjanic
Federico Bernadeschi
Patrik Schick
Luka Jovic
Serge Gnabry (kupiony)
Gareth Bale
Ante Colic
Alphonso Davies (kupiony)
Nicolas Pepe
Alexis Sanchez
Florian Thauvin
Corentin Tolisso (kupiony)
Antoine Griezmann
Paulo Dybala
Yannick Carrasco
Kyle Walker
Toby Alderweireld
Niklas Süle (bought)
Ousmane Dembele
Julian Draxler
Henry Onyekuru
Jeremy Toljan
Leon Goretzka (kupiony)

Edytowano : 2019-06-09 16:01:57

taka ciekawostka, fajne nazwiska;)
09.06.2019 15:58
Bayern przede wszystkim potrzebuje skrzydłowego, Sane to idealna opcja.
09.06.2019 15:13
@ Reeken89 - " ... dzordan-> podobno Messi nie chce Francuza w Barcelonie,
bo woli Neymara...FCBM! ... "

Porobiło się Gwiazdy decydują kogo chcą kogo nie chcą.

Lewy chce Sane i Boa w Bayernie
Ronaldo nie chce Szczęsnego i Dybałe - za to chce Marceli i Ramosa
Messi nie chce Griezmana tak jak kiedyś Pep nie chciał go w Bayernie - a działacze przebierali nogami
09.06.2019 14:57
dzordan-> podobno Messi nie chce Francuza w Barcelonie, bo woli Neymara...FCBM!
09.06.2019 14:52
Kramaric, Kruse bo nawet Brandt czy Hazard nie dla nas (oczywiście Thorgan). Znów pojawi się Perisic, Rebic i jeszcze kilka perełek z Bl. I tak całe lato. Jeszcze będzie Bailey gwiazda pół sezonu.
09.06.2019 14:46
Griezmann, O.Dembele czy Mbappe... kto to będzie, kto to będzie :-D
09.06.2019 14:46
Griezmann na 90?rcelona. Szczególnie że Coutinho, Malcom i Dembele nie wypalili więc napewno ktoś z tej 3 odejdzie. Malcom raczej na pewno a Coutinho duże szanse na transfer do Psg. Dembele również ostatnio podpadł bo spóźnił się na zgrupowanie przed finałem pucharu króla. A Griezmann jeszcze 2-3 lata temu jak najbardziej na tak ale po mistrzostwach jakoś spuścił z tonu. Chyba bardziej wolałbym Dybale.

Edytowano : 2019-06-09 14:47:04

*Na 90?rcelona
09.06.2019 14:37
my gramy z reguly na tyle wysoko ze napastnik na skrzydle jest bardziej tym co potrzeba niz faktyczny skrzydlowy dlatego Griezmann bedzie ok, wiadomo ze byl tematem rok temu (czytajcie miedzy wierszami;)) ale na dzis zarabia astronomiczna kase i pewnie nie szuka obnizki wiec zakladam ze walczymy ale jesli PSG wylozy kase to pojdzie tam (jest franzuzem = kontrakty sponsorskie w ojczyznie + bedzie pewnie wiekszym symbolem niz Neymar)
09.06.2019 14:21
Grizmann ale kaj miołby grać ? w ataku razem z Panem RL czy na skrzydle gdzie dawno już nie groł i nie jest takim przebojowym zawodnikiem jakim był Ribery czy Robben ?
09.06.2019 14:05
nie wiem dlaczego, ale też ostatnio pomyslałem o tym Griezmannie, że będzie naszym nowym zawodnikiem...myśle, że po meczach Reprezentacji wszystko już ruszy...trzeba uzbroić się w cierpliwość:) gorzej jak sprowadza Jan Schufaludów, Edsonów Braifidów czy jak było temu Holendrowi, to wtedy załamka...nawet jak Sane zawita, to nie wiadomo czy będzie tak wymiatał jak w City, bo jakoś za Kovaca nikt się nie wybił.
09.06.2019 13:53
dzordan-> niby mieli wszystko załatwić przed urlopami także zobaczymy w przyszłym tygodniu po meczach eliminacyjnych jeśli nic się nie ruszy to trzeba będzie dalej czekać o ile będzie na co :) FCBM!
09.06.2019 13:51
Mam dziwne przeczucie że Griezzman w nastepnym roku będzie grał w naszych trykotach
09.06.2019 13:47
Teraz przez 2 tygodnie będzie cisza. Może w lipcu coś się wydarzy. Chociaż coraz mniej wierze w jakąś wielką niespodzianke.
09.06.2019 13:31
seco555-> 80 mln to była by suma na która Uli by się zgodził od ręki, ale 100 mln za Sane, gdzie powiedział, że nie da tyle w tym okienku za jednego zawodnika to już nie, zresztą można bazować na jego wypowiedziach, bo co tak naprawdę ma w głowie tego nikt nie wie :) FCBM!
09.06.2019 13:25
@bayern1987dwa za Pepe również trzeba dać ~80 mln
09.06.2019 13:24
Musimy zrobić wszystko aby sprowadzić do nas Sane, do tego Zyiech i możemy zamykać okienko.
09.06.2019 13:18
bayern1987dwa-> jest takie prawdopodobieństwo, że transfer Sane może pozamykać dalsze transfery lub Bayern dokupi półśrodki z BL...FCBM!
09.06.2019 13:16
ja bym zostawił już tego SAne, sprowadził 5 innych dobrych graczy jak Pepe, który chce u nas grac czy Ziecha...bo co? sprowadzimy Sane za 100+ i uzupełniać kadre będziemy szrotem po 20 mln?? jak on nie jest przekonany to elo 5 2 0 niech sobie siedzi w City...;]
09.06.2019 13:03
hoven-> chcieć to Bayern sobie zawsze może tylko, że Bayer za takiego Havertza będzie chciało 100 mln, bo kto im co zrobi jak Uli chce go w Bayernie niech płaci, ale jak sam Uli powiedział jeśli on będzie w Bayernie to nigdy nie wyłoży 100 mln za jednego gracza i wg mnie nie przekona go to tego nawet jeśli taki piłkarz jest Niemcem...FCBM!

Edytowano : 2019-06-09 13:04:33

Podsumowując można powiedzieć tak tamten za drogi na Bayern, a tamten za słaby heh trochę paranoja, ale ok...
09.06.2019 12:57
@dzordan gada bzdury, zaden pilkarz nie generuje 20mln, uzytkownicy instagrama sa fajni ale monetyzuja sie bardzo slabo, sprzedaz 100000 koszulek (to juz duzo) to 2-4mln dla klubu, i jesli ktos fanem Bayernu to kupi prawdopodobnie inna wiec trzeba liczyc samych fanow Jamesa, dwa lata wystarczyly dla Bayernu zeby skorzystac na jego sile w Ameryce Poludniowej - pewnie bysmy lepiej go zmonetyzowali gdyby Bayern gral ladniejsza pilke a tak jest jak jest, na pewno nie jest warty ponad 200k na tydzien bo po prostu nie daje tyle ile gwiazda powinna

nie bylo sensu go kupowac jesli chcemy Havertza (oby)

Edytowano : 2019-06-09 12:58:56

z Sane jest w tej chwili gra agentow, natomiast u nas bedzie gwiazda gdzie u Guardioli jest jednym z pomocnikow, dla niego ciezki wybor, fajnie jakby jednak wybral nas
09.06.2019 12:50
dzordan-> no można powiedzieć, że to jest nękanie ze strony zawodników Bayernu hehe, ale moim zdaniem na 99 % zostanie w City, a taka prawdziwa przebudowa zespołu zostanie przeniesiona na kolejny rok, bo może za rok ktoś sprzeda Bayernowi piłkarza za pół darmo (takie naiwne myślenie ze strony Uliego wg mnie) :) FCBM!
09.06.2019 12:44
@AdiFantasti

Jakiś ekspert powiedział że Bayern straci ok 20 mln euro na rok przez odejście Jamesa.
Odnośnie Sane to już zaczyna być śmiesznie media ciągle informują że zawodnicy Bayernu z Kimmichem na czele próbują przekonać go do transferu. Goretzka siedzi obok Sane podczas posiłków. Oby nie doszło do tego transferu chyba że za max 60 mln.
09.06.2019 12:41
@misza masz racje, podzielilem tylko przez bramki a chodzilo o obie metryki, bylem przed kawa zwalmy to na to;-)
09.06.2019 11:42
w Polsce na razie nie dogoniliśmy Zachodu w tym zakresie i nie słyszałem o tego typu napadach.

Lewego to na razie tylko w Dortmundzie okradli
- w Monachium na razie ma spokój. - A on się wybierał do Madrytu.
Chyba po to by go znowu okradli.

" ... Uzbrojeni bandyci włamali się do domu Alvaro Moraty. W środku była żona piłkarza z dwójką dzieci
W piątek wieczorem Hiszpania mierzyła się na wyjeździe z Wyspami Owczymi w el. ME. W tym czasie na przedmieściach Madrytu dokonano włamania do domu Alvaro Moraty.

Jak przekazuje "AS", świadkami rabunku była żona piłkarza i dwójka dzieci - na szczęście nikomu nic się nie stało. Według wstępnych relacji, przestępcy byli uzbrojeni.

Policja już wszczęła postępowanie w tej sprawie. Wciąż nie ustalono tożsamości sprawców. Śledczy nie zdradzają, jaką wartość miały skradzione przedmioty.

To kolejne włamanie, którego ofiarą padł znany piłkarz. W ostatnich miesiącach okradziono Daniego Alvesa, Kevina-Prince Boatenga, Sadio Mane czy Karima Benzemę.

https://www.meczyki.pl/newsy/uzbrojeni-bandyci-wlamali-sie-do-domu-alvaro-moraty-w-srodku-byla-zona-pilkarza-i-dwojka-dzieci/114632-n ... "
09.06.2019 11:37
Bayern po odejściu Jamesa może "stracić" trochę marketingowo, mowa o kilku milionach rocznie ... lekarstwem na to może być zatrudnienie kolejnego tak rozpoznawalnego piłkarza i lubianego na całym świecie jakim był James.
09.06.2019 11:33
@hoven skąd ja wziąłem to wiem, pytanie skąd Ty wytrzasnąłeś te 190 min?

Coman strzelił 10 bramek i zaliczył 7 asyst = 17.

Rozegrał 1928 minut. 1928/17=113

To nie jest trudna matematyka :)

Edytowano : 2019-06-09 11:34:44

Navas przez ponad 15 lat kariery jedynie w jednym sezonie zdobył 10 bramek...przy 51 spotkaniach. Normalnie dobijał do max 5 trafień.
Pokaż więcej