DieRoten.pl

Rummenigge: Neuer to najlepszy bramkarz, jaki chodził po tym świecie

25.01.2020, 00:11:21
FotoOlimpik

Podczas ostatniego obszernego wywiadu dla niemieckiego "TZ" swojego głosu na wiele tematów związanych z Bayernem Monachium użyczył Karl-Heinz Rummenigge.

Prezes bawarskiego klubu odniósł się między innymi do osoby obecnego szkoleniowca, czyli Hansiego Flicka oraz Olivera Kahna, który na początku stycznia powrócił do Bayernu i został włączony do zarządu "Gwiazdy Południa".

W dalszej części rozmowy poruszono również temat Manuela Neuera i jego przyszłości. Karl-Heinz Rummenigge nie ukrywa, że 33-letni kapitan FCB jest najlepszym bramkarzem, jaki kiedykolwiek chodził po tym świecie.

Jak można było się domyślać, nie obyło się również bez pytań o Alexandra Nuebela oraz politykę transferową Bayernu. Poniżej znajdziecie fragmenty wypowiedzi "Kalle" dla "TZ".

Karl-Heinz Rummenigge na temat:

...Hansiego Flicka:

"... Moim zdaniem Hansi Flick wprowadził dobry plan gry i szybkość w treningi Bayernu. Jupp Heynckes dzwonił do mnie ostatnio i powiedział: 'Hansi jest dobrym reprezentantem Bayernu!' Taka też jest prawda! Ciągle ze sobą rozmawiamy i świetnie się rozumiemy."

...Manuela Neuera:

"...Miałem do czynienia z wszystkimi: Sepp Maier, Oliver Kahn, a teraz Manu. Największym szacunkiem darzę Seppa i Olliego, prezentowali absolutnie światową klasę. Ale to co zrobił Neuer jest inne: wyniósł grę bramkarza na inny poziom. Manuel jest najlepszym bramkarzem, jaki chodził po tym świecie."

...przedłużenia umowy z Neuerem:

"...Wiemy dobrze, kogo posiadamy w osobie Manuela. Nie musimy o tym dyskutować. Proszę Was jednak o zrozumienie, że najpierw musimy porozmawiać o wszystkim z zawodnikiem i jego doradcami."

...Nuebela:

"...To było dla nas oczywiste, że publicznie zrobi się problem z tego tematu. Jeśli mam być szczery, to gralibyśmy w złym filmie, gdybyśmy nie pozyskali zawodnika, który uchodzi za najlepszego młodego zawodnika i był dostępny za darmo na rynku. Hasan wykonał świetną pracę."

...chęci ponownego triumfu w Lidze Mistrzów:

"...Nadal pamiętam finał z 2013 roku, który sprowadził na nasz klub wielką presję, ponieważ w poprzednim sezonie przegraliśmy nie tylko mistrzostwo, ale i Puchar Niemiec z BVB. Posiadamy dobry zespół, który ma nasze pełne wsparcie. W naszym zespole panuje też świetny duch walki i atmosfera, co też w dużej mierze jest zasługą Hansiego. Muszę to powiedzieć szczerze, że jestem optymistycznie nastawiony na drugą część tego sezonu. "

...Olivera Kahna:

"...Myślę, że jego rozwój jest niezwykły. Ma teraz do czynienia z czymś nowym i moim zdaniem, to coś dobrego. Koniec końców Oliver będzie bardzo cenny dla Bayernu."

...dyskusji o transferach:

"...W ostatnich tygodniach sporo rozmawialiśmy na temat transferów. Oliver Kahn również brał w tym udział jako nowy członek zarządu. W moich oczach Oliver jest dla nas wzmocnieniem. Wszystko zmierza obecnie w bardzo dobrym kierunku."

...Haalanda:

"...Mamy w składzie najlepszego napastnika na świecie. Jeśli pozyskalibyśmy Haalanda, to nie byłby zawodnikiem pierwszego wyboru. Nie chodzi tylko o to, aby sprzątnąć konkurencji zawodnika sprzed nosa."

źródło: TZ

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (35)

reklama



26.01.2020 01:47
Może Manu sprzed paru lat.
25.01.2020 21:11
Haaland prędzej czy później trafi do Bayernu. Wróżę mu taką samą drogę jaką miał Robert:)
25.01.2020 18:49
Ciężka sprawa. Każdy wybór słuszny i zarazem błędny.
25.01.2020 18:16
@FanGraczyBayern
po obejrzeniu samych najlepszych interwencji to nawet można stwierdzić że Boruc jest geniuszem ze ścisłego topu.
25.01.2020 17:32
@cayman
Wystarczy sobie obejrzeć jego interwencję, by stwierdzić, że to jakiś geniusz. Neuer jest w top 10, może top 5 wszechczasów.
25.01.2020 17:30
@FanGraczyBayern
rozumiem że nie piszesz tego na podstawie 4 minutowego filmiku na YT i propagandy historycznej tamtych czasów, tylko oglądałeś masę historycznych meczów z jego udziałem i masz obiektywne porównanie.
25.01.2020 16:50
Po prostu bramkarz jest dobry jak jego ostatni mecz :P
25.01.2020 16:40
@buuuU Mylisz się. W przypadku Malarza babol też jest następstwem czegoś.

Edytowano : 2020-01-25 16:41:06

Ter Stegen nie sprosta do pięt Neuerowi i Neuer będzie bronił na EURO
25.01.2020 16:30
Akurat leci Barca z Valencią, ter Stegen to przekozak, jeśli nie będzie nr. na ME a Niemcom powinie się noga Loew zostanie zlinczowany.
25.01.2020 15:54
@buuuU - daj se siana. Przecież on Ci nie odpowie żadnym poważnym argumentem. Neuer jest najlepszy i tyle i nie potrafi żadnych argumentów przytoczyć na obronę swojej tezy. Typowe zachowanie rozpieszczonego dzieciaka.

@FanGraczyBayern ale to Neuer jest najlepszy bo GuteSpiele tak mówi. Pogódź się z tym :)
25.01.2020 15:48
@GuteSpiele
Był ktoś taki jak Lev Yashin. On jest dla mnie najlepszy. To co robił czasami przechodziło ludzkie pojęcie
25.01.2020 15:29
@buuuU To jest coś w stylu. On to wpuścił, bo go źdźbło trawy ukuło w łydkę i nie mógł się skupić na bronieniu i dla tego wpuścił. Różne wypadki losowe faktu, że to był babol nie zmieniają.
Neuer najlepszy i tyle.
25.01.2020 14:21
@GuteSpiele
Kolejny przykład słabej wiedzy młodego kibica. Kahn wypluł tą piłkę, bo kilkanaście minut wcześniej Jancker bodaj nadtepnął go na palec i grał z mocnym dyskonfortem. Jak śmiesz nazywać to babolem babolu?
Mia san Mia. Kahn z lekka przewaga nad Manu za charakter !

Edytowano : 2020-01-25 14:22:18

dyskomfortem*

Edytowano : 2020-01-25 14:27:30

Błąd. Nie Jancker, a któryś z Brazylijczyków.
25.01.2020 14:20
@GuteSpiele a ten znowu swoje... XD

Jesli chodzi o moje zdanie. Wg mnie, na ocenę Neuera przyjdzie czas wtedy, kiedy zakończy karierę. W porównaniu z Kahnem cenie go wyżej gdyż jak mówili przedmówcy, Oli potrafił bronić niemożliwe piłki, ale nie potrafił ustabilizować formy.
Mowienie o Manu jako najlepszym w historii jest nie na miejscu zważywszy na chociażby fakty, iż nie jest najlepszy nawet w historii Bayernu. To miano przysługuje nadal Maierowi. Ktoś powie ale Manu może pobić rekord czystych kont. Zgoda, lecz w latach 60 i 70 Bundesliga była o wiele bardziej wyrównana, wystarczy spojrzeć na ilość tytułów zdobytych przez Bayern nawet. W obecnej dekadzie zdobyliśmy 8 tytułów mistrzowskich a wtedy tylko 3 lub 4, źrebaki miały więcej.
Ale wracając do porządku obrad. Manu na pewno ma to, czego nie miał Maier i nie miał Kahn. Potrafi bronić 11. Jasne jest ze Manu nie ma raczej słabych punktów jak np Casillas. Ale czasami miałem wrażenie że potrafił/potrafi puścić piłkę którą ktoś wypuści i przeleci tuż obok niego po ziemi.
Jak mówiłem na oceny Manu przyjdzie czas po zakończeniu kariery.
I Kallemu pewnie też chodzi o tą rewolucję na pozycji bramkarza bo nikt nie grał tak jak Neuer jako ostatni stoper itp. Coś w tym jest. Tylko że kiedyś też już tak ktoś robił. Był to Lev Yashin i jesli mam być szczery... Na razie Manuelowi brakuje jeszcze do Yashina, Buffona, Zoffa, Banksa czy wspomnianego Maiera.
25.01.2020 14:19
Co do Roberta się zgodzę. Nie ma obecnie lepszego napastnika od niego. Jeśli chodzi o Manu to w przeszłości tak, ale na dzisiaj są lepsi.
25.01.2020 14:13
Kahn był lepszy jeden na jeden i lepiej bronił karne. Nojer gra lepiej nogami, Tytan to najlepszy bramkarz w historii, w latach 2001-02 dwukrotnie zajmował trzecie miejsce w plebiscycie na "Złotą Piłkę" magazynu "France Football"
25.01.2020 13:44
Haha, coś mi się przypomniałem i nie odpuszczę sobie, gdy tego nie wstawię :D

"Najlepszy bramkarz na świecie siedział u mnie na ławce [Alisson w AS Romie], a najlepszy bramkarz w historii siedzi u mnie na ławce obecnie [Gianluigi Buffon w Juventusie]. To oznacza, że jestem najlepszym bramkarzem na świecie i w historii" - żartował Wojciech Szczęsny :P

Edytowano : 2020-01-25 13:45:27

*,coś mi się przypomniało :D
25.01.2020 13:10
Czy Neuer jest najlepszym bramkarzem w historii, to nie wiem, ale z pewnością jest najlepszym bramkarzem na świecie odkąd interesuje się piłką (czyli jakieś 22 lata), a świetnych bramkarzy przewinęło się w tym czasie sporo, że wspomnę o takich bramkarzach jak Kahn, Casillas, Buffon, Barthez czy obecnie choćby taki de Gea.
25.01.2020 12:37
Właśnie dla Neuera ściąga się zaplecze a dla napastnika nie...porażka, gdzie tu sens, gdzie logika.
Albo więc wcale im nie zależy na przedłużeniu kontraktu z Manu albo sami nie wiedzą o co im chodzi. Żadnej nauki z błędów popełnionych w przypadku RR.
25.01.2020 12:23
Co do Pana RL ... rozumiem że momy "najlepszego napastnika na świecie" jak to pedzioł KHR ale On grać wiecznie nie będzie, ciekawe kto go zastąpi w przyszłości ? Skoro dla najlepszego bramkarza na świecie który chodzi po tym świecie ściąga się konkurenta i prawdopodobnie przyszłość Bayernu (Nubel), to dlaczego nie można to samo zrobić z napastnikiem ? I już nie godom o Haalandzie ale o jakimś innym napastniku bo ani Zirkzee a tym bardziej Arp to chyba nie będzie nasza przyszłość i czołowymi snajperami na świecie
25.01.2020 12:21
@p[UserID=9722]Piter1985[/user] Jak napisałem wcześniej zmiana ustawienia pod kątem zawodników... Serio przy takiej dwójce napastników odpowiedzialność za zdobywanie goli przez skrzydłowych i środkowych pomocników zostałaby ograniczona do uzupełnienia ataku. Kiedyś graliśmy z Maakayem i Pizarro razem potem zaczęliśmy grać jednym napastnikiem, bo mieliśmy bramkostrzelnych skrzydłowych, a obecni są gorsi, ale nie lepiej grać jednym ustawieniem...
25.01.2020 12:05
Neuer to bezapelacyjnie bramkarz, który zrewolucjonizował tą pozycję. Kilka lat temu bezsprzecznie był jednym z najlepszych bramkarzy, ale teraz już tak nie jest. Zgadzam się z Karlem w sprawie Nübla i cieszę się, że Bayern sprowadził go do siebie.

Edytowano : 2020-01-25 12:09:09

A z Hålandem będzie jak z Wernerem w tamtym sezonie. Wtedy dużo osób pisało, że Niemiec nie jest na poziomie Bayernu, a teraz wszyscy widzą jak jest. W przypadku Norwega mówi się, żeby udowodnił swoją jakość w ważnych meczach czy przez cały sezon.
25.01.2020 11:59
No z tym Haalandem to lipa i już widać na jakie transfery nie ma co się nastawiać w najbliższych oknach.
25.01.2020 11:48
W ostatnich tygodniach sporo rozmawialiśmy na temat transferów. Oliver Kahn również brał w tym udział jako nowy członek zarządu. W moich oczach Oliver jest dla nas wzmocnieniem.

Wszystko jasne! Tytan to po prostu kolejne wzmocnienie po Alvaro - czego jeszcze wymagacie? :D
25.01.2020 11:44
Chodzi pewnie o to, że Neuer gra jak połączenie bramkarza z libero. Od tego momentu większość stawia bramkarzom także wymóg by dobrze grać nogami. Tego właśnie nie mieli Kahn, Iker czy Buffon. Tam podanie do bramkarza kończyło się wybicie piłki do przodu, a nie rozegraniem.

Plusem Neuera jest to, że nie ma słabych punktów. Dobrze gra nogami, na refleks i jest dobry sam na sam. Przy dośrodkowaniach i strzałach z dystansu tez jest dobry. Taki Casillas był rewelacyjny na linii i sam na sam, ale juz przy strzalach i wrzutkach często wypuszczal piłki przed siebie.
25.01.2020 11:34
Kahn był świetny, ale Neuer jest genialny. Takiego bramkarza długo nie będzie w Bayernie, ani na świecie.
25.01.2020 11:11
Zdecydowanie stawiam Neuera wyżej niż Kahna jeżeli chodzi o całokształt kariery, ale z tym najlepszym bramkarzem w historii to gruba przesada. Musiałbym się dobrze zastanowić czy umieścić go w czołowej piątce wszechczasów. Do dziesiątki by się raczej załapał.
25.01.2020 11:10
@FanGraczyBayern
Biorąc pod uwagę topowych bramkarzy ostatnich lat na palcach jednej ręki można policzyć rażące błędy Neuera prowadzące do straty gola. Ilość sytuacji obronionych przez niego, a wydających się niemożliwymi do wybronienia jest zdecydowanie większa. On już nawet w Schalke jak grał to 1/2 finału LM to była zasługa głównie Neuera przez to jakie nie raz sytuacje wyciągał, a roboty jednak miał sporo w S04 . Kahn miał takie momenty, że przez 2-3 miesiące bronił w sposób niemożliwy, ale stabilność formy u niego była niższa niż u Manu. Kiksy zdarzało mu się popełniać jednak trochę częściej. Jednak ta charyzma i determinacja u niego dawała całemu zespołowi ,,kopa''.
Tak po za tematem dzisiaj jakoś nie wyobrażam sobie zespołu w którym grają np. Kahn i Effenberg razem z tymi dzisiejszymi ,, piłkarzami pizdusiami'' jak ktoś już napisał tutaj kiedyś :)
Jednak co do porównaniu Manu z Kahnem wstrzymałbym się do zakończenia kariery przez Neuera.
25.01.2020 10:50
@GuteSpiele
Neuer też nie raz popełniał rażące błędy
25.01.2020 10:41
Ma absolutną racje. Neuer to najlepszy bramkarz w historii, a Kahn był legendarny, ale przydarzały mu się rażące oczy babole. Jak np. ten z finału MŚ 2002.
25.01.2020 10:13
Nojer może i zrewolucjonizował pozycję bramkarza ale Tytanowi do pięt nie dorasta.
Teksty Pana KHR trzeba albo i nie trzeba czytać z przymrużeniem oka...
25.01.2020 10:00
To Bayern nie mógłby zmienić systemu pod dwóch napastników kosztem gry jednego ze środkowych pomocników?
25.01.2020 08:57
Tylko Tytan...oprocz geniuszu na bramce wola walki i zwyciestwa
25.01.2020 08:55
Pamietam lata temu bylo w niemieckiej tv video ze zgrupowania reprezentacji. Niemieckiego zbytnio nie rozumialem ale chodzilo tam o testy sprawnosciowe i pokazali jak sie podciagali szerokich chwytem na drazku. Ballack bidulek sie tam meczyl zeby sie podniesc a Khan sobie lecial z tematem jakby to byla rozgrzewka. Po prostu TYTAN!
25.01.2020 01:21
Trochę przesadzają z tymi zachwytami .To dobry bramkarz , czy najlepszy w historii ? .. myślę że kahn był lepszy .

reklama