DieRoten.pl

Hoeness: Dziś ciężko znaleźć piłkarza, który sam negocjowałby warunki umowy lub brał udział w rozmowach

22.01.2021, 11:08:03
FotoOlimpik

Problem agentów piłkarskich i negocjacji z nimi jest coraz bardziej widoczny w świecie piłki nożnej. Jako przykład można podać chociażby kwestię negocjacji ws. Alaby z Zahavim.

Niedawno niemiecki dziennik „Bild” zaprezentował fragment z książki „Für die Helden von morgen”, która została napisana przez wielokrotnego medalisty w narciarstwie alpejskim Felixa Neureuthera.

W opublikowanych fragmentach znajdziemy wypowiedzi honorowego prezydenta Bayernu Monachium, czyli Uliego Hoenessa, który to pochylił się nad coraz częstym spotykanym w piłce problemem z negocjacjami. 69-latek nie ukrywa, iż obecnie rzadko spotykana jest sytuacja, kiedy zawodnik na własną rękę prowadziłby rozmowy z klubem.

– W dzisiejszych czasach ciężko jest znaleźć piłkarza, który sam negocjowałby warunki lub był obecny podczas rozmów. To byłoby wskazane, aby zawodnicy również brali udział w negocjacjach, dzięki czemu sami mogliby rozeznać się w sytuacji – powiedział Hoeness.

– Kiedy Paul Breitner i ja sam negocjowaliśmy w przeszłości nasze kontrakty, to sami siedzieliśmy przy stole, nikt inny nas nie reprezentował. Kłóciliśmy się o to, lecz wszystko wypracowaliśmy sami – dodał Niemiec.

W dalszej części rozmowy honorowy prezydent Bayernu Monachium odniósł się również do kwestii agentów zawodników, którzy jego zdaniem bardzo często nie mają na uwadze dobra swoich klientów, lecz własne interesy.

– Problem z dzisiejszymi piłkarzami widzę głównie w tym, że są oni w pewnym sensie coraz bardziej kontrolowani przez swoich agentów i doradców. Niestety, ale konsultanci nie zawsze mają na uwadze dobro graczy, a raczej swoje własne – podsumował Uli Hoeness.

źródło: Bild.de

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (41)

reklama



23.01.2021 19:11
Dzisiaj są inne czasy zarobki wielkie gwiazdy i Menagerki ;) w dzisiejszych czasach Gerda nie strzelił by takiego rekordu jaki zrobił 30 lat temu
23.01.2021 10:57
Tak no jasne piłkarz bez agenta kontra klub i jego prawnicy. Przepisy się co rok zmieniają i nieznający się na tym zawodnik podpisze wszystko...
23.01.2021 08:44
Zgadzam się z Ulim,żerują tylko na klubach i zawodnikach. szczególnie ten żyd i włoski opas.
22.01.2021 16:43
Chciwi agenci, co raz bardziej ,,życzeniowi'' piłkarze, szejkowe kluby kuszące brudnymi pieniędzmi doprowadzili do sytuacji gdzie zakup dobrego piłkarza staje się problemem ponieważ wykładając przykładowo 60 mln euro za gracza trzeba się liczyć z tym, że klub wyda 120 mln biorąc pod uwagę różne premie, klauzule itp.
22.01.2021 16:27
Czyli jakbyśmy sprzedali Lewego, Manu, Kimmicha i paru jeszcze za 400 mln i później kupili graczy za 400 mln to byłoby super i świadczyło o wielkości Bayernu ?
22.01.2021 16:23
Takie czasy i widać to po postawie Alaby najbardziej dobitnie. Co zrobić.
22.01.2021 15:44
Piszesz kolejny raz o inwestycjach Atletico (już pomijając to, ze wzorowanie się na nich to jakiś wyższy poziom abstrakcji, bo to raczej oni powinni nam zazdrościć), a tymczasem oni wcale nie inwestują więcej niż Bayern. Tzn netto na transfery wyłożyli mniej niż Bayern! MNIEJ !!!

Edytowano : 2021-01-22 15:45:42

I tak jak Atletico potrwfi robić transfery za przyzwoite pieniądze tak i Bayern. I również jedni i drudzy zaliczają wpadki. To fakty, reszta to twoja opinia.
22.01.2021 15:37
Zgadzam się z nim w pełni ale niestety takie mamy czasy i uważam że będzie jeszcze gorzej:(
22.01.2021 15:27
widzisz i komentujesz co chcesz i ty trolujesz odbiegasz o tematu- kto nie inwestuje nie wygrywa (i juz chlopie nie wyskakuj z psg,czy city bo atletico przy nich finansach to mizerota a jednak potrafi robic dobre transfery za przyzwoite pieniadze)bo ja niemówie o transferach bez pojęcia .Takze bez odbioru .Miejmy nadzieje, że bedzie dobrze jak nikt teraz nie przyjdzie choc ja to widze inaczej ale ja trzezwo mysle.
22.01.2021 15:22
Czas już zweryfikował jakie podejście daje sukcesy. Taka a nie inna polityka dała Bayernowi sukcesy. Nie Atletico, nie psg, nie City.

Rozmowa zreszta mija się z celem. Pomijasz fakty, który przeczą twoim tezom. Pytanie tylko czy robisz to umyślnie (tj trollujesz), czy faktycznie w to wierzysz. Myśle natomiast, ze zdanie Hoenessa ma duzo większe znaczenie w środowisku piłkarskim niż niejakiemu @makaay.
22.01.2021 14:59
@Pir5 raczej dłużej niz Ty i twoje zdanie mnie mało interesuje i wiem jaką polityke nie udolną prowadzi od tylu lat(R&R i Lewy,Neuer to piłkarze którzy "ciągli/ciągną" ta drużyne i trzymali /trzymają poziom),a Ty sobie możesz wierzyć w co chcesz bo widze tu każdemu chyba sodówka uderzyła po tamtym sezonie ,którego architektem jest Flick i jeszcze raz Flick(tyle ten zarząd dobrego zrobił i trafił) ale nieda się przez dwa sezony,a w tych czasach gdzie Bayern gra co 3 dni łapie już zadyszkę i do tego jest potrzebna szeroka kadra i zrównoważona umiejestnosciami ,a z tym cięzko.Czas zweryfikuje i obym sie mylił ale juz jeden puchar odpadł i na nastepne przyjdzie czas.A Hoeness to zyd za kase by sie zabił zreszta za to wałkarz siedział(jakby sam sie nie zgłosił to by wie gdzie by reszte życia skonczył także nie małe pieniążki)?! I jego zdanie mało kogo interesuje w świecie piłkarskim i przez jego gadke nikt mu niebedzie pilkarzy za darmo oddawał bo jemu sie to nie podoba ...

Edytowano : 2021-01-22 15:02:57

No to nikt im nie broni za darmo brać piłkarzy ale czy taki Depay czy wijnaldum tu przyjdzie?marne szanse i najwazniejsza jest reakcja w momencie kiedy cos sie zaczyna sypać a reakcji niema

Edytowano : 2021-01-22 15:14:46

A Ty @Edmund jak juz sie tak mądrzysz to kto wygrał lM od 2000 roku to tylko jedno Porto(które całkiem dobry skład miało wtedy)jest odstepstwem od reguły .Bo jeżeli Real,Barca ,ManU,Milan,Inter,Chelsea,Liverpool to kluby ,które nie wydały majątku za sukces to spoko...A ze Atletico(tylko to Atletico zawsze grało do konca i pamietam jak nas cisło) i Psg czy City tego niepotrafia to zgodzee sie ze pieniądze nie graja i nie mówe o na siłe wydawaniu kasy jak to robia city czy psg ale mądrych inwestycjach Upamecano bez szczypania juz powinien tu być i Pilkarz klasy Modrica do środka ale no nikt za darmo nie pusci klasowych piłkarzy i tu jest własnie ale i przyjda takie wynalazki jak Neuhausy i inne wynalazki sezonowe.
22.01.2021 14:59
@makaay
"Atletico inwestuje i co roku jest w topie europy, real no to wiadomo do czasu ronaldo, Juve, psg inwestują sa w topie"
Sprawdź ile razy od 2000 roku te kluby grały w półfinale, finale LM i ile razy ją wygrały. Potem sprawdź jak to jest ze "skąpym" Bayernem. (Tylko Real może z nami rywalizować ale ile ich to kosztowało?)
22.01.2021 14:21
@tapczan I do tego rzekomo Bayern nie sprowadza gwiazd :)
A Lewandowski, Hummels, Vidal, Sane, Cou, James, Hernandez to co niby jest?
22.01.2021 14:20
@makaay widzę że znowu masz dziwne zdania. Trochę śmieszne co mówisz, bo my wygraliśmy w tamtym sezonie wszystko, zrozumiałbym gdyby to Atletico wygralo LM, a my nie. Nie wiem ile kibicujesz Bayernowi ale Bayern taka politykę prowadzi. Nie będzie transferów (jak narazie) za 200 mln.
22.01.2021 13:47
Zawsze dziwie się zdziwieniem w sprawie polityki transferowej Bayernu, która jest praktycznie niezmienna i spójna od conajmniej 30 lat.
22.01.2021 13:06
@admin Co nie zmienia faktu, że korzyści oczywiście z wypożyczeń jakieś tam są, tak jak wspomniałeś marketing, wizerunek, czy sprzedaż koszulek, wkład w sukces klubu w jakimś stopniu na pewno i owszem niejednokrotnie piłkarz wypożyczony sprawdzi się lepiej niż kupiony za grube pieniądze.
22.01.2021 12:57
@GwiazdaPoludnia być może porównanie nie jest trafione, ale wciąż nie uważam jak z jednej strony przy transferach w ogóle nie wliczamy do kosztów pensji, a w przypadku wypożyczeń niektórzy sumują te wydatki. To moim zdaniem trąci trochę manipulacją, ale oczywiście to moje zdanie i możesz mieć inne :)

Co do wypożyczeń to czołowe kluby z reguły nie sprowadzają do siebie młodych zawodników na zasadzie wypożyczenia. Raczej oddają.
Dla mnie osobiście wypozyczenia doświadczonych zawodników mają w pewnych okolicznościach sens. Można ich przez rok wypróbować i zdecydować czy są warci swojej ceny, co chroni potencjalnie przed jeszcze większymi stratami.
22.01.2021 12:51
@admin Mi chodzi tylko i wyłącznie o wypożyczenia. Nie jestem ich zwolennikiem i mam takie o nich zdanie. Idę starą szkołą i uważam że wypożyczać powinno się graczy młodych, rozwijających się a nie starych upadłych ,,gwiazd" pokroju Costy, wypalonego Coutinho czy emeryta Perisicia, bo takie transakcje są finansowo, powtarzam finansowo mało opłacalne zważywszy na to iż są wypożyczani na rok zazwyczaj i zagrają raptem z 20 - 25 meczy w sezonie. Dlatego porównanie z transferem (nie wypożyczeniem) Lewandowskiego nie jest w tym przypadku trafne. Ale powtarzam to tylko moje zdanie i moja opinia, ty jak najbardziej możesz mieć swój pogląd na tą sytuację :)
22.01.2021 12:50
No pamietam tez jak my walilismy glowa w mur z tym slabym atletico ;) dla mnie to za darmo moga wszystkich sprowadzac tylko nie szrot (a nie skamlec jaki to ten rynek pilkarski zly bo trzeba wydawac no niestety) i niech reaguja w dobrym momencie
22.01.2021 12:47
Pstryczek w nos wielu piłkarzy na świecie i ich agentów. Niestety są takie czasy, że kto ma dużo, chce jeszcze więcej. Agenci nie zginą, w miejsce jednych, co mają swoje pięć minut, przyjdzie pięciu następnych. Tego nie da się uniknąć. Jednak Bayern ma swoje zasady i twardo negocjuje, do tego nie "odlatuje" z pensjami dla zawodników. Jest wyraźna granica i kto ją będzie chciał przekroczyć, może szukać sobie innego klubu.
22.01.2021 12:46
Teraz dopiero dostrzegłem to Atletico xD Bayern jest i był dużo lepszym zespołem.
Atletico się tak rozwija względem Bayernu, że przegrywa z nim 4-0, a potem kompromituje się u siebie remisując 1-1 z rezerwowym składem Bayernu w dziwnej formacji. Mało tego oni ledwo wyszli z grupy i już nie raz się zdarzało im grać w Lidze Europy. Atletico jest dużo niżej niż Bayern, który rzekomo nie inwestuje, szkoda tylko, że my jesteśmy maszynką do seryjnego zdobywania trofeów, a Atletico przez większość lat tłem dla Realu i Barcelony.
22.01.2021 12:45
Bayern to ci Flick uratowal w tamtym sezonie ale wiesz nieda sie zajezdzac zespolu 12-14 pilkarzy przez caly sezon i kiedys padną i trzeba wzmacniac mądrze a nie szrotem. A jak wszystko przegraja w tym sezonie to wiesz gdzie Flick bedzie i myślę ze nie bedzie to jego wina bo przeciez po to oni są zeby reagowac a oni mówią ze nikogo nie bedzie zimą...
22.01.2021 12:44
@GuteSpiele no właśnie. Chodzi o to, żeby przy operowaniu kwotami starać się być jak najbardziej obiektywnym, a nie wydaje mnie się, żeby fair było z jednej strony doliczać gaże do kosztów wypożyczenia, a przy transferach zupełnie to pomijać.

Podobnie jestem zdania, że wypożyczeni zawodnicy mieli swój wkład w sukcesy i nie jest tak, że były to pieniądze wyrzucone w błoto. Może nie odegrali pierwszoplanowych ról, ale na przestrzeni sezonu tacy piłkarze potrafią mieć niemały wkład.

Edytowano : 2021-01-22 12:47:38

Można by również kompleksowo podejść do tematu i wyliczyć (chociaż nie wiem jak, ale jak wchodzimy tak głęboko w finanse to może ktoś ma odpowiednie dane ;) ) również wpływy jakie do klubu "przynieśli" chociażby tacy zawodnicy jak James, czy Coutinho. Mowa np. o sprzedanych koszulkach, ale nie tylko.
22.01.2021 12:40
@makaay inwestuje, ale najpierw sprzedaje. Inwestuje, a i tak nie jest w stanie wygrać LM, w przeciwieństwie do - uwaga, bo zdajesz się o tym fakcie zapominać - Bayernu.

Bayern poza jednym odpadnięciem z późniejszym triumfatorem, jest w ostatnich latach ciagle w czubie europejskim.

Wymienione przez ciebie klubu również nie potrafiły wygrać LM. Jak to wiec jest, ze ci wydający olbrzymie kwoty nie wygrywają, a tyle osób zdaje się popierać ta politykę? To troche zabawne :)
22.01.2021 12:38
Pensję też należy wliczać, bo te pieniądze się z kosmosu nie biorą, ale również w przypadku piłkarzy grających "na stałe", a nie tylko wypożyczeń.

Jak już tak mówimy o stratach piłka nożna to nie tylko pieniądze na transfery czy pensję. Co z tego, że taki Coutinho ma pensje bodajże 20 milionów i mimo, że tylko na rok to jednak jest częścią zespołu i w mniejszy, czy większy sposób przyczynia się do sukcesu zespołu, czyli pucharów, ale także pieniędzy, więc ja nie uważam, że była to strata, czy choćby wypożyczenie Perisicia, Jamesa. Odriozola akurat strata pieniedzy, ale niewielka.


Lepiej zobacz sobie ile Barcelona wyrzuciła pieniędzy na transfery, który dają niewiele, albo nic.
22.01.2021 12:36
@GwiazdaPoludnia czyli rozumiem, że jeśli Robert u nas zakończy karierę, ewentualnie na stare lata odejdzie gdzieś za darmo, to nie powiemy o świetnym transferze za darmo, tylko za ok 200 mln euro ? :)
22.01.2021 12:35
Uli na starość złagodniał, gdyby miał 20 lat mniej to by do tego na bank dopowiedział nazwisko Alaba i że sam to nawet nie umie podpisać kwitu z pralni i potrzebuje do tego agenta!
22.01.2021 12:32
Pilka dzis taka jest kasa i jeszcze raz kasa Atletico inwestuje i co roku jest w topie europy, real no to wiadomo do czasu ronaldo, Juve, psg inwestują sa w topie zobaczymy jak Bayern wyjdzie na nie sprowadzeniu obroncy w tym okienku na wiosne wtedy wylejecie fale.... Nie wzmacniasz sie to lecisz...

Edytowano : 2021-01-22 12:41:47

A co do szczypania w sprawie transferow Atletico - suarez, carrasco, morata i jeszcze kilku
Bayern krol europy ktory zarobil kupe kasy na lm, ma tak pewny sklad ze sie oslabil (thiago, coutinho, perisic) sprowadza-costa, sarr, moting. Klasa sama w sobie
22.01.2021 12:32
Coutinho, Perisić, Odriozola, Costa, Moting (bo jego można też wliczyć jako wypożyczenie jednosezonowe), Tak to również myślę że należy wliczać.
22.01.2021 12:25
@GwiazdaPoludnia skąd te 90 mln na wypożyczenia ? Czy jak mówimy o kwotach transferowych to wliczamy wobec tego również gażę zawodnika ?:)
22.01.2021 12:23
Nie wiem skąd wniosek, ze nie pamietam czasów Aguero jak pamietam duzo wcześniejsze. Chcesz się postawić w roli mentora ale bardzo marnie ci wychodzi.

Nie rozumiem jaki sens jest wytykanie błędów transferowych, bo takowe popełni każdy duży klub. Wspomniane Atletico ma ich na swoim koncie chociażby w ostatnich latach całkiem niemało.

Już natomiast tłumaczyłem z czego się bierze większa aktywność Atletico na rynku. Ty jednak rzucasz jakieś ogólnikowe hasła i w ogole nie wchodzisz głębiej w temat. Tak, Atletico wydaje duzo, ale tez sprzedaje duzo(a tak naprawdę sprzedaje gwiazdy co u nas jest nie do pomyślenia) i suma Summarum netto wydaje mniej. To są fakty, nie opinia.
22.01.2021 12:23
Panowie, Bayern nigdy nie będzie dokonywał takich ogromnych ciągle transferów jak Barcelona, Real, PSG czy City i bardzo dobrze, bo w 80% te wielkie transfery są nieopłacalne i przepłacone kilkakrotnie czasami. Trzymajmy się dalej swojej polityki transferowej, lecz także nie popadajmy w skrajności jak np. 90mln na wypożyczenia, kupno Sarra za 10 milionów zamiast Dest'a za 20-25mln.
22.01.2021 12:14
Bayernowi ktoś bronił kupić Aguero(pewnie nie pamietasz tych czasów) ale tak Hoeness sie szczypał z nim bo szkoda było kasy na niego ,podobno nawet o Neymarze sie mówiło tylko wtedy wzieli Goetze bo był tańszy chłopie tu chodzi o to że czasy sie zmieniły jak cos jest perełką to kosztuje bardzo duzo i o to że takie Atletico nie boi sie inwestycji ,a Hoeness zawsze skamle że za dużo itp ,także Liga Mistrzów to tez dla nas za dużo...

Edytowano : 2021-01-22 12:23:10

Jedyne co umieją to negocjowac i schodzić z ceny np Sane ale tez niewydaje mi sie, że bedzie to pilkarz pokroju Robbena czy Riberyego,Inni by zapłacili pewnie z 70mln za niego.Ale też może być niewypałem bo szkoda na piłkarzy z Topu Światowego.Za Wernera też by im było szkoda zaplacic,Draxlery,Havertzy,czy nawet Sane czemu oni wszsycy idą w zagranice zamiast Bayern sie o nich bić ? bo szkoda kasy...Najlepiej ustawionemu chyba klubowi w Europie.Gorzka prawda nie wzmacniasz się to spadasz z piedestału.
22.01.2021 12:06
Chłopie. Popatrz skąd oni maja pieniądze na te inwestycje. Ze sprzedaży największych gwiazd. Jakby Bayern sprzedawałby swoich topowych zawodników to tez by nie narzekał, że nie ma skąd finansować dużych zakupów.

Tylko ze Bayern nie sprzedaje swoich gwiazd. Ewentualnie jest to wyjątek, a nie reguła.

Edytowano : 2021-01-22 12:10:06

Zależność jest prosta jął budowa cepa. Sprzedają i z tego maja na zakupy. A netto wydają jeszcze mniej niż Bayern.

Edytowano : 2021-01-22 12:14:13

I Atletico zaliczyło również niejedna droga wtopę.
22.01.2021 12:02
chłopie spójrz jakie oni robią transfery(i nie boją sie inwestycji i nie płacza że takie czasy i takie wydatki) od lat, a nie że Bayern pojdzie w ich strone bo nie pojdzie to co wypala transfery jak R&R i Lewy nie odejdzie bo nie puszczą i tylko za to im mozna dziekowac,a to co przyszło przez tyle lat to konczyło jak Goetze i wielu innych także my zabardzo nie zarabiamy na transferach...Bayern to przecież koncowy przystanek dla rozwinietego klasy światowej piłkarza?!więc inne kluby mają puszczać najlepszych za grosze tylko dlatego że Bayern i Hoeness tak chce?haa haa dobre też bym chciał żeby do nas de Bruyne przyszedł za max 20 mln,a najlepiej za darmo ale wiesz rzeczywistość jest inna.Więc czytaj ze zrozumieniem,a jak masz problemy to cóż...

Edytowano : 2021-01-22 12:07:06

Sprawdz jeszcze przez ostatnie lata ile Bayern stracił netto na piłkarzach których kupił te gwiazdy jak Costa,Goetze(tego mi szkoda),Sanches i wielu wielu innych gwiazd jednego sezonu Bundesligi ...
22.01.2021 11:51
@makaay o czym Ty rozmawiasz? Chciałbyś aby Bayern szedł w stronę Atletico i pozbywał się największych gwiazd, które maja finansować transfery? Madryt wydał spore sumy ale podobne pieniądze zarobił na sprzedażach. 2 lata temu ok 300 mln ze sprzedaży.

Edytowano : 2021-01-22 11:53:42

W ostatnich okienkach wydaliśmy (netto) znacznie więcej niż Atletico. To fakty.
22.01.2021 11:44
@Danie1 , @FanGraczyBayern xD
Przecież to standard dzisiejszych czasów.
22.01.2021 11:43
Taa bo on by chciał,żeby piłkarz błagał go o możliwość zakontraktowania (czy nowej umowy na jego warunkach),czasy sa jakie są nie płacisz za "pracę" na najwyższym poziomie to "pracownik" idzie do konkurencji(gdzie są lepsze warunki i płaca).Skończyło się,że Bayern to był bóg w niemczech i europie bo te czasy wspomina Hoeness i jak się niema szkólki z której produkuje się klasowych piłkarzy tylko "wieczne talenty" to sie szuka jak davies'a perełek za grosze ,gdzie jeden wypali drugi nie... Jeśli takie Atletico potrafi po "słabym" sezonie się wzmocnic tak jak to zrobili chocby w letnim oknie gdzie niemowie o innych transferach(grube mln i nie boją się inwestować w Aguero,Falcao,Joao Felix itp) ,a Wielki Bayern i zarząd się boją i żydzą to niestety trzeba się przyzwyczaic i kibicom powiedziec prosto dla nas max Bundesliga.
22.01.2021 11:26
lekki pstryczek w alibabe
22.01.2021 11:16
Oczywiście Uli ma racje, ale takie są czasy i niestety trzeba to zaakceptować.
22.01.2021 11:14
Widzę tu odniesienie do Alaby.