DieRoten.pl

Wraz z końcem bieżącego sezonu 2020/21, w ekipie rekordowego mistrza Niemiec dojdzie do kilku pożegnań − mowa nie tylko o zawodnikach, ale i również członkach sztabu szkoleniowego.

Jeśli mowa o piłkarzach, którzy tego lata opuszczą stolicę Bawarii, wyróżnić można takich graczy jak David Alaba, Jerome Boateng oraz Javi Martinez. Ostatnio na temat odchodzących zawodników wypowiedział się legendarny Klaus Augenthaler.

Niemiec przyznał wprost, że ich odejście będzie stratą dla „Bawarczyków”, ale z drugiej strony 63-latek nie ma wątpliwości, że pozyskując Dayota Upamecano, monachijczycy pozyskali godnego defensora, który jego zdaniem może zostać w przyszłości szefem obrony FCB.

− Odejście takich graczy jak Alaba i Boateng będzie oczywiście stratą dla klubu. Jednakże Bayern sprowadził Dayota Upamecano z Lipska, którego od dawna śledzę. Wyobrażam sobie, że w przyszłości może zostać szefem obrony FCB – powiedział Augenthaler.

− Dayot przypomina mi młodego Boatenga. Już w tym wieku Upamecano wybitnie wyróżnia się dynamiką, siłą w grze głową i przeglądem pola. Bawarczykom można tylko pogratulować tego transferu. Jestem również przekonany, że Lucas także będzie kluczowym graczem FCB w przyszłości – mówił dalej.

W dalszej części rozmowy legendarny piłkarz Bayernu Monachium nie szczędził też pochwał pod adresem Lucasa Hernandeza, który jego zdaniem również będzie kluczowym zawodnikiem rekordowego mistrza Niemiec w przyszłości.

− To niesprawiedliwe, że ciągle mówi się, że Hernandez kosztował 80 mln €. On też potrzebował czasu jako obcokrajowiec, aby się odnaleźć. Do tego często grał na boku obrony, zamiast na swojej normalnej pozycji – dodał.

− Nawet jeśli Lucas nie wyróżniał się w wielu meczach, to zawsze dobrze wykonywał swoją pracę i widziałem niewiele błędów. Hernandez zawsze mnie do siebie przekonywał – podsumował Klaus Augenthaler.

źródło: Welt

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (40)

reklama



06.05.2021 20:56
Ja uważam że nie, z całym szacunkiem dla tego co robili dla klubu, chwała im za to, ale mają już swoje lata i ich czas przeminął.
06.05.2021 18:11
@Globin23 nie poprawiaj @Edmund bo dobrze pisze - młodzi muszą dostać w końcu szansę bo na nią najzwyczajniej zasługują (sam napisałeś że Richards zbiera dobre recenzje tak samo jak Mai). Dlaczego Nianzou nie zagrał pełnego meczu? - bo betonowy Flick woli cały czas stawiać wolne klocki w stylu Boa czy Sule zamiast już teraz ogrywać go na przyszły sezon i pewnie tak samo zrobi w ostatnich 3 meczach mimo że mistrza już mamy. Nie ma sensu wydawać kolejnych wielkich pieniędzy za następnego stopera, bo takich mamy w składzie zdolnych i ambitnych (Tanguy w rok ogarnął niemiecki co świadczy z jakim do czynienia talentem mamy jeśli chodzi o profesjonalizm) Skupmy nasze fundusze na pozyskaniu 2 środkowych pomocników którzy będą realną konkurencją dla podstawowego duetu (czyli nie drugoligowe patałactwo typu roca czy wiecznie kontuzjowany Tolisso) a wtedy będziemy myślę wszyscy zadowoleni
06.05.2021 17:09
Wiadomo, że człowiek się przyzwyczaja i później ciężej przychodzi kogoś pożegnać, ale tak to już jest, że piłkarze będą przychodzić i odchodzić. Jedni zostaną w klubie na sezon, czy dwa, a inni będą w nim całe lata. Ale zawsze nadejdzie ten czas, że przychodzi pożegnać starych wyjadaczy, a powitać nowych by wspólnie dalej grać i walczyć o najwyższe cele.
06.05.2021 16:05
@misza spokojnie, przedłużenie umów z Alabą czy Boatengiem byłoby tak samo i przez te same osoby krytykowane. Zmiana wiatru, mała korekta i choragiewki już ustawione na dalszą krytykę.
06.05.2021 15:45
Nie spotkałem tutaj nikogo twierdzącego, że Bayern robi tylko dobre ruchy. Wprost przeciwnie, nawet ja, tzn. Uznawany tutaj za wielkiego obrońcę zarządu m, niejeden raz przyznawałem, że klub popełnia błędy. Tyle tylko, że tutaj te błędy są mega wyolbrzymiane i zupełnie zapomina się, że każdy klub błądzi. Nie ma takiego, który prowadzony jest idealnie.

A wyniki pokazują, że wbrew temu co usiłują tutaj wmówić pewne grupy, ten klub nie jest źle prowadzony.

Co do Alaby i Boatenga to lepiej byłoby oczywiście ich mieć niż nie, ale z drugiej strony wątpliwe jest aby zgodzili się ja status rezerwowych (No i oczywiście obniżkę wynagrodzenia w związku z tym).
06.05.2021 15:42
@tapczan
"od dekad Bayern wygrał CL 2"
A mógł 10 razy tylko jest "źle zarządzany" a ja i Ty patrzymy jak pisze @Reeken89 przez "różowe okulary" i tego nie widzimy.
06.05.2021 15:34
@Reeken89 na szczęście tego typu błędy to margines, którego niestety nikt w pełni nie wyeliminuje. Błędów nie popełnia tylko ten co nikt nie robi. Przed Alabą poprzednim zawodnikiem kluczowym, który odszedł w ten sposób był Ballack więc na szczęście często to się nie zdarza.

Edytowano : 2021-05-06 15:35:32

*nic
06.05.2021 15:15
tapczan-> Dobrze, że chociaż przyznałeś, że to naiwność i błąd Bayernu, czyli aż tak różowo w klubie nie ma, ale może wyciągną wnioski, a może i nie :) FCBM!
06.05.2021 15:12
@Reeken89 najlepiej to widzieć to co się chce i jak się chce. Czy Bayern chciał sprzedać Thiago i nie oferował mu nowej umowy ? Czy Bayern chciał odejścia Alaby i nie proponował mu nowej umowy ? Dopuszczenie do takiej sytuacji to inna sprawa i jest to oczywiście naiwność Bayernu i błąd.
06.05.2021 15:08
tapczan-> to czego Thiago został sprzedany za grosze, a w tamtym momencie był to kluczowy zawodnik ? I czego teraz Alaba odchodzi za darmo ? Najlepiej tego nie widzieć...FCBM!
06.05.2021 15:00
@Reeken89 nie sprzedaje, nie sprzedawał i raczej nie będzie sprzedawał swoich kluczowych zawodników. Bayern nie sprzedaje, bo nie musi.
Sytuacja finansowa klubu oraz wyniki sportowe jasno pokazują, że obrana droga jest jak najbardziej słuszna i działa. I Twoje opinie i oceny nie zmienią faktów :)
06.05.2021 14:46
tapczan-> A za to na pewno sprzedają z zyskiem heh :) FCBM!
06.05.2021 14:20
Przykład p$g czy $ity pokazuje ile kosztuje możliwy tryumf w CL gdzie jednym z głównym czynników jest duża dawka szczęścia, a tego nie zapewnią nawet transfery Neymara i Mbappe za ponad 400 mln euro, gdzie w międzyczasie "kiszący w skarpecie " pieniądze kupujący samych Sarrow i osłabiając się od dekad Bayern wygrał CL 2 razy i poniżej pewnego wysokiego poziomu w CL nigdy nie schodzi.
Bayern wie jak prowadzić klub i robić transfery i nie trzeba go uczyć robić dzieci.
06.05.2021 14:03
Edmund-> nie mam różowych okularów i nie będę mówił, że wszystko jest wspaniałe i piękne jak nie jest :) FCBM!

Edytowano : 2021-05-06 14:06:30

Prosty przykład, że w Bayernie nie potrafią sprzedawać z zyskiem i bawią się w dobrych wujków jak z drugiej strony doją z Bayernu.
06.05.2021 13:59
@Reeken89
To że BL jest najważniejsza nie oznacza że reszta się nie liczy ale nie za wszelką cenę. Jak napisał @Pir5 Bayern nie jest jedyną drużyną która chce wygrać LM. Są też inne kluby które także mają na to środki finansowe. Bayern am swoje inni albo swoje albo z kredytów albo od bogatego właściciela.

Powtórzę po raz kolejny krytykujesz politykę klubu a jednocześnie to dzięki tej polityce możesz mówić że BL to "za mało" dla Bayernu.
06.05.2021 13:50
Edmund-> takie gadanie, że BL i nic więcej się nie liczy to wiesz klimaty polskiej ligi, a Bayern powinien utrzymywać poziom, a nie po jednym wielkim sukcesie usiąść na laurach i mówić jakoś to będzie i może tym razem się uda, gdzie kadrowo poziom się zniża :) FCBM!

Edytowano : 2021-05-06 13:52:55

Pir5-> czyli taka na maksa pazerność powoduje, że tracą nie dwa a cztery razy...FCBM
06.05.2021 13:49
@Reeken89 ale wszyscy chcą zdobywać LM, tylko zarząd chce tak robić by wygrywać, a przy tym nie wykładać dużych pieniędzy na zawodników. Jeszcze trzeba wziąść pod uwagę jak Hasan pochodzi do transferów,na ostatnią chwilę.
06.05.2021 13:46
@Reeken89
Widzisz krytykujesz politykę klubu a jednocześnie to dzięki tej polityce możesz mówić że BL to "za mało" dla Bayernu.

Z transferami już tak jest że jeden to sukces a drugi to wtopa. Każdy zespół popełnia błędy transferowe Bayern nie jest ani gorszy ani lepszy w tym temacie.
06.05.2021 13:36
Edmund-> a gdzie ja napisałem, że oczekuję transferów po 100 mln ? Można robić transfery, ale z głową i nie wydawać nie wiadomo jakich kwot i takie nastawienie, że tylko BL nie przystoi takiemu klubowi, bo ani Bayern nie rozwinie już BL ani BL nie rozwinie Bayernu i można się bawić w półśrodki, gdzie za rogiem można niewiele dołożyć i mieć kogoś konkretnego...FCBM!
06.05.2021 13:30
@Globin23
Do środka jest Sule, Hernandez, Upamecano. Nianzou stracił sporą część sezonu przez kontuzję ale teraz w dwóch meczach pokazał że grać umie (przynajmniej takie jest moje zdanie) i uważam że trzeba dać mu szansę i go ogrywać. Richards jeżeli Nagelsmann go będzie chciał to niech wraca z wypożyczenia a jak nie to niech zostanie na jeszcze jeden sezon. To samo z Mai uważam że decyzja dla Nagelsmanna jak będzie chciał go w zespole to niech będzie a jak nie to albo wypożyczyć znowu albo sprzedać. A co do Mbi to on jest jeszcze na tyle młody że różnie z nim może być i rzeczywiście przy nim największy znak zapytania.

Ja generalnie uważam że młodym należy dać szanse bo jest paru bardzo ciekawych młodych ale absolutnie nie należy na nich opierać pierwszego składu tylko rozsądnie rotować.

@Reeken89
Dla ciebie BL może nie być priorytetem dla innych może być. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy.
Już Real i Barca zadłużyli się po "uszy" bo LM najważniejsza i trzeba ją wygrywać za wszelką cenę. Ja bym nie chciał iść w tą stronę co oni.
06.05.2021 13:23
@Globin23 weź nie pisz głupot, że Upamecano jest gorszy od Alaby! A jak już przywołałeś mecz z P$G to kto w pierwszym meczu grał u nas na środku obrony i niemal rozkładał czerwony dywan dla Mbappe? No właśnie Alaba tak się składa...więc nie gadaj głupot bo w drugim meczu różnica pomiędzy Alabą a Lucasem była aż nadto widoczna. Rozumiem twoje obawy co do młodych zawodników na ŚO ale chyba nie spojrzałeś na prawą obronę...i środek pola jeszcze. Akurat w środku obrony mamy jakąkolwiek rotację a na prawej obronie? Pomyślałeś chociaż przez chwilę co będzie jak wyleciałby Pavard (nieważne czy kartki czy kontuzje)? Będziemy jak Real wczoraj grać skrzydłowym na PO? Wczoraj dobrze było widać jak Vinicius totalnie nie rozumiał swojego zadania co Chelsea wykorzystała nie raz. Poza tym juniorzy na zawsze pozostaną juniorami jak będą (albo nie będą jak np. Mbi) grać w trzecioligowym spadkowiczu...
#MiaSanMia
06.05.2021 13:12
Pir5-> co sezon każdy z Nas jest naiwny, że może coś im się w głowie przestawi, ale nie liczyłbym na to i teraz, bo priorytetem Bayernu jest BL, więc kadry nie trzeba mieć wyrównanej jak inni :) FCBM!
06.05.2021 12:56
Mogę być naiwny ale liczę że może Hasan kupi piłkarzy których chce Julek. Draxler na ławce czy może Hakimi chociaż to za dużo. Trzeba poszerzyć kadrę bo inaczej znowu będziemy musieli szukać w rezerwach.
06.05.2021 12:39
A dla mnie odejście Alaby to ogromna strata. Był podstawowym graczem Bayernu od 10 lat, grał u wszystkich trenerów. Tak naprawdę zabezpieczył 3 pozycje. Głupi fakt. Jesli nie byłoby Alaby to w meczach z PSG nie miałby kto grać w w środku pola. Na wzmocnienia tej pozycji się nie zanosi więc sytuacja kadrowwa w przyszłym roku będzie jeszcze gorsza. Upa to raczej przychodzi za Boatenga i na pewwno w chwili obecnej to nie jest wartość dodana do zespołu.

@Edmund
Nianzou - jak można opierać środek obrony na zawodniku, który przez cały sezon nie zagrał ani jednego, pełnego meczu? To straszna niewiadoma.
Richards - w Hoffe pokazuje się z dobrej strony. Optymalnie byłoby przedłużyć to wypożyczenie. No chyba że odejdzie Sule to będzie trzeba łatać środek obrony. Ale czy Chris jest już gotowy?
Mai - po prostu gra w przeciętniaku z 2.BL. Nic poza tym. Top już rok temu Fein prezetował się lepiej w wlepszym zespole a w Bayernie i PSV odbił się od ściany.
Mbi - stracił miejsce w trzecioligowych rezerwach i nie gra....
Moim zdaniem jak chociaż jeden z wyżej wymienionej czwórki (obstawiam Richardsa) będzie reprezentował poziom Bayernu to będzie super..
06.05.2021 12:29
Akurat odejście Alaby to dla nas poniekąd wzmocnienie...bo jego gra na ŚO to do zawału doprowadzała nie raz...
I nie płaczcie nad środkiem obrony bo to jest najmniejszy problem w tym momencie...jest wyjściowy garnitur tj. Lucas z Upamecano czyli profesor walczak ze ścianą. Mamy Sule, który może nie jest niesamowity ale grać na środku potrafi. Jest młody talent Niazou, ogromnie perspektywiczny Richards w Hoffe a nawet Mai więc nie jest aż tak źle. Natomiast co mi powiecie o naszym środku pola...jest Leon i Jo jako wyjściowa dwójka ale co dalej? Tolisso, no nie róbcie sobie żartów, mam nadzieję, że on już pakuje walizkę, dalej Roca, który za dużo się jeszcze pokazał ale jego ostatni sezon w Espanyolu był co najmniej średni. Idąc dalej jest Fein...i może lepiej, żeby on się też zwijał. Cuisance, do widzenia...i co dalej? Powiecie Musiala, ale kto daje Musialę na ŚP przy jego zdolnościach na rozegraniu i skrzydle...on się tam nie nadaje, dlatego właśnie potrzebujemy środkowego pomocnika, który odciąży wyjściowy duet. Tylko, że to musi być ktoś solidny, jak Neuhaus, Zakaria albo ktoś na podobnym poziomie (nie Camavinga). Poza tym nasza prawa obrona...hmm niby jest Pavard ale wybitnym obrońcą to on nie jest...bardziej solidny do niego pasuje ale poza nim? Chyba nikt tu nie powie Sarr albo Sule.... :/
#MiaSanMia
06.05.2021 12:28
@Reeken89
Pewnie tak będzie że nikogo więcej nie kupimy ale to dlatego że na miejsce odchodzących są: Upamecano, Nianzou, Richards może Mai czy Mbi. Kiedyś ci gracze też muszą dostać szanse jeśli mają dalej się rozwijać.
06.05.2021 11:31
Marienplatz-> to się okaże jeśli na ich miejsce kogoś nie kupią, a na 99,99 % nie kupią to sam Upamecano nic nie zdziała i będą posiłki z drugiej drużyny...FCBM!
06.05.2021 11:29
Żadna strata. Czasem trzeba przewietrzyć szatnię a teraz jest na to dobry czas.
06.05.2021 11:23
@Reeken89
Dlatego ja wśród przyczyn podałem także ławkę ale to nie jedyny powód.
Gdyby prawdą było że przegraliśmy tylko przez ławkę to wzeszłym sezonie wygraliśmy tylko przez Covid. Przerwa w rozgrywkach sprawiła że chociażby Lewy i Thiago nie stracili najważniejszych meczy przez kontuzję. Idąc dalej można by też powiedzieć że to nie zasługa Flicka że wygraliśmy tylko właśnie Covid. To są oczywiście bzdury. Ale do każdego zwycięscy LM można by znaleźć jakby bardzo się uparł.
06.05.2021 11:17
Zgadzam się w pełni z @Edmund jeśli chodzi o odpadnięcie z p$g - to była nieszczęśliwa kumulacja kilku czynników, które razem spowodowały "przegrany remis".
06.05.2021 11:08
Edmund-> tylko nie od dziś można zauważyć, że na końcowym etapie sezonu zbliżają się kontuzję w Bayernie, a co za tym idzie jak się nie ma szerokiej kadry to później jest jak jest...FCBM!
06.05.2021 11:03
Oczywiście odejście takich doświadczonych graczy to strata ale kiedyś musi nastąpić wymiana starych na młodych.
W kolejce czekają już Upamecano, Nianzou, Richards może Mai czy Mbi. Kiedyś ci gracze też muszą dostać szanse jeśli mają dalej się rozwijać.

@Kuffour1
Zgadzam się przez cały sezon Flick nic nie zmienił w obronie ilość bramek jaką tracimy w tym sezonie to jest najlepszy obraz jak słabo gramy w obronie jako cały zespół (bo cały zespól broni i cały atakuje).

@Reeken89
Z PSG przegraliśmy i przez obronę i przez ławkę i przez kontuzję i przez Covid i przez mecz sezonu w wykonaniu PSG. Było kilka czynników które o tym zdecydowały.
06.05.2021 11:02
karl1985-> Też prawda, ale w drugim meczu, gdzie brakowało jednej bramki i patrząc na mizerną ławkę to tak naprawdę Bayern przez swoje skąpstwo sam sobie zaszkodził i to w sumie nie po raz pierwszy :) FCBM!
06.05.2021 10:57
Nie wiem czy strata to dobre określenie, po prostu taka jest kolej rzeczy.
06.05.2021 10:42
Można by rzec, że przegraliśmy z PSG przez Neuera, bo puścił babola już w 3 min co ustawiło mecz... xd
06.05.2021 10:28
Jeśli ktoś uważa, że Bayern przegrał z PSG przez obronę no to bez komentarza, bo tak naprawdę nie było nikogo kto mógłby dać impuls z ławki...FCBM!
06.05.2021 10:22
Obrona szwankowała od samego początku sezonu trzeba było coś zmieniać szukać innego ustawienia. Było kwestią czasu kiedy trafimy na jakieś PSG które strzeli nam tyle goli że atak nie odrobi strat i zakończymy sezon. Ligę wygraliśmy ale ile było meczy że oni nam 3 bramki a my im 4 tak nie da się grać w LM która była spokojnie do wygrania. Flick postawił na Lucasa jak skład mu się posypał. Co Lucas miał zbawić Bayern jak cały sezon był rezerwowym ??? Taka sama sytuacja była kiedyś z Jamesem jak Kovaciowi palił się grunt pod nogami z Liverpoolem to nagle sobie przypomniał że gdzieś na rezerwie jest taki piłkarz. James też nie zbawił Bayernu w tym meczu bo jak się siedzi cały sezon na ławce to trudno oczekiwać cudu mimo że był najbardziej kreatywnym piłkarzem naszej drużyny.
06.05.2021 09:30
Sugerujesz, że Flick "przegrał prawie wszystko co się dało" bo nie wystawiał Lucasa. Dawno większej głupoty nie czytałem.
Tak się składa że Lucas grał pełne spotkania zarówno dwumeczu z PSG, gdzie odpadliśmy z LM a także gdy odpadaliśmy z amatorami w Pucharze Niemiec
06.05.2021 09:30
Kuffour1-> nie róbmy z Lucasa takiego zbawcę obrony Bayernu, bo jeden w defensywie tylko nie gra...FCBM!

Edytowano : 2021-05-06 09:32:03

Co do odejścia Alaby, Boatenga i Martineza to pewnie w Bayernie myślą, że samo kupno Upamecano zmieni wszystko, bo w sumie po co wydawać więcej kasy jakoś to będzie :)
06.05.2021 09:10
Każdy wie że Lucas to dobry obrońca i przyszłość Bayernu tylko Flick uparł się i robił na złość Salihamidzic owi nie stawiają na niego. Ale na sam koniec przejechał się i przegrał prawie wszystko co się dało ...