DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Arkady142 Strona 29

@Danie1 - obawiam się, że na nieszczęście dla BVB, już w najbliższe lato mogą go stracić na rzecz np. City. Ale jakby chcieli się z nimi zamienić na Gabriela Jesusa czy nawet Aguero... Źle by nie wyszli.

24.11.2020 21:45

@Danie1 - będzie to ogromna strata dla BVB i Bundesligi gdy ją opuści. W sumie tak jak Aubameyang, może nawet on by został gdyby nie Watzke.

24.11.2020 21:30

@GuteSpiele - pomijając zakaz. Myślisz że gdyby nie zakaz to ciągle by wydawali? Wiadomo że były dość wysokie sumy na jedno okienko jak Morata po sezonie 16/17 ale w latach mniej więcej 2011/12-16-17 był w miarę względny spokój. Tak mniej więcej od niewypału "Torresowego".

Edytowano : 2020-11-24 20:15:08

Ale tak myślałem że zwróci ktoś mi na to uwagę i na 110 procent wiedziałem że to Ty będziesz.

Edytowano : 2020-11-24 20:15:18

Ale tak myślałem że zwróci ktoś mi na to uwagę i na 110 procent wiedziałem że to Ty będziesz.

24.11.2020 20:11

@hoodykr - Obrona Chelsea i Thiago Silva to kolejny przykład jak jej lider może poukładać linię defensywną.

@WayeThe tak apropo tego bogatego, to wydaje mi się że minęły czasy kiedy Romek dawał czek in blanco za gracza i kazał wpisać dowolną sumę. Teraz mało co słychać o jakiejś rozrzutności włodarza Chelsea. Tak naprawdę tylko w tym okienku było w miarę głośno ze względu na Havertza i Wernera a w poprzednich to już niekoniecznie.

24.11.2020 20:02

@GuteSpiele - wybacz, ale nie zarzucaj reszcie brak kultury skoro sam jej nie masz, Pozdrawiam.

24.11.2020 14:46

@GuteSpiele - Sprawdź ile meczów rozegrał Holger w roku 2011 i 2012. Gdybyś nie wiedział, podczas rundy jesiennej w sezonie 2012/13, doznał pierwszej kontuzji poważnej kontuzji, która spowodowała najprawdopodobniej reakcję łańcuchową przez którą jego pech ciągnął się latami. To po pierwsze.

Po drugie, w roku 2011 i 2012 rozegrał w reprezentacji odpowiednio 10 i 12 spotkań. To niby ma być mało i miał grać jako pierwszy wybór tylko na Euro?
Trener jednak uznał że duet Hummels/Badstuber wygląda lepiej (Badstuber jako 20 latek grywał często na lewej stronie w Bayernie Van Gaala) niż Hummels/Boateng więc zrobił tak a nie inaczej. Mertesacker, w tych samych latach rozgrywał po 6 spotkań. Doprawdy dziwne też jest to, że Bad nie zrobił kariery na miarę swojego talentu. Ciekawe dlaczego...?

No bez... Naprawdę zaskakujące dlaczego na MŚ 2014 w obronie rep. grali Boateng, Mertesacker czy Hummels a nie Badstuber.

PS. Jak sobie przypominam opinie, to właśnie Holger z Matsem byli najczęściej chwalonymi ŚO rodem z Niemiec, Boateng także ale nie tak jak ta dwójka. Gdyby było inaczej, HB zostałby wytransferowany z Monachium w trybie natychmiastowym jak Hummels, różnica polega na tym że na Holgerze ktoś się poznał a z Matsa dopiero Klopp ulepił zawodnika jaki dał się później poznać. A to że Boateng szybciej dał się poznać można łatwo wytłumaczyć. Hummels i Badstuber to wychowankowie Bayernu i tu zawsze bardzo ciężko jest się przebić, trzeba być nadzwyczaj utalentowanym i trafić na takiego kogoś jak Van Gaal który nie boi się stawiać na utalentowaną młodzież. Uważam że gdyby nie Luis (choć miał swoje odpały, do dzisiaj mam mu za złe stan defensywy a konkretniej jej środek) to może nawet i Muller by nie wskoczył na wyższy poziom. Natomiast Jerome tak jak Oezil, Khedira czy Gomez mieli ułatwione zadanie bo startowali w słabszych zespołach.

PS2. Ciekawe dlaczego Bad nie doskoczy do najwyższego poziomu.

23.11.2020 22:41

@Danie1 - tylko że to będzie bardzo trudne bo nie da się ukryć że pewna opinia już powstała.

23.11.2020 19:18

@Moe - ja bym powiedział że upadek Boatenga zaczął się od meczu z Barcą w 2015. Jerome dał się ograć jak junior.

Może i Boateng w swoim czasie był jednym z najlepszych stoperów, ale nigdy nie był tym numero uno. Według mnie jeśli chodzi o tamte lata, to wymiatali Chiellini, Hummels, Ramos, Thiago Silva (kolejność przypadkowa). A gdyby Badstuber nie był zniszczony, to Boateng nawet w reprezentacji za wiele by nie pograł bo podstawowym duetem byłby zapewne Holger/Mats. Guardiola nawet przyznawał że gdyby nie kontuzje, to Bad byłby najlepszym stoperem świata i również się z tym zgadzam.

Chyba że z przymusu grałby na prawej obronie a Lahma Loew wystawiłby na LO jak miało to miejsce w poprzedniej dekadzie.

23.11.2020 16:25

@GuteSpiele ale mimo wszystko nie ten poziom. Pizarro ostatni sezon w którym zaliczył więcej niż 10 trafień, to sezon 2015/16 jeśli dobrze pamiętam. Później to głównie trafienia z karnych.

Jego rekordowa zdobycz w Bundeslidze to było 17 bramek w jednym sezonie. Trochę mało.

22.11.2020 23:41

Nic nie wiadomo jak będzie z Lewym, sam wątpię aby był w Bayernie do 40 ale kto wie...

Sory ale Ibrahimović a Pizarro to dwa różne światy.

22.11.2020 22:23

@WayeThe - i właśnie tacy jak Ibra udowadnia że Lewy może być taki sam. Że o CR nie wspomnę.

Poza tym licze, że Milan wprowadzi powiew świeżości w Serie A bo tamta liga podobnie jak BL w większości opierała się na sile jednego zespołu. Na razie różnica polega na tym że Juve jak i do dość niedawna numer 2, Napoli pikuja w dół, Lazio też środek tabeli. A w BL jednak na razie czołówka się trzyma.

Edytowano : 2020-11-22 22:18:41

Skąd się wziął Pizarro skoro mowa o Ibrze...

22.11.2020 22:17

@WayeThe - to w takim razie skoro mówisz że statystyka gra rolę, proszę bardzo. Sumując oceny wszystkich użytkowników, którzy oddali głos najlepszą średnią not dostał Lewy, a w pierwszej piątce byli Neuer, Davies, Muller i Kimmich. Tolisso miał bardzo słabą średnią, bodajże coś w okolicach 3.0. I co? Większość się myli? Tylko jeden użytkownik dawał tak dobre noty Coco. Czyli wychodzi na to że nawet w tych 13 spotkniach Tolisso wg. ocen wystawionych przez wszystkich użytkowników tutejszego portalu nie zaspokoił ich oczekiwań. Ba, biorąc pod uwagę całokształt Coco miał jedne z gorszych ocen. Czego tu nie rozumieć?

22.11.2020 16:46

@WayeThe - i to jest powód dlaczego Tolisso miałby mieć lepszą średnią? Inaczej. Nie przypominam sobie aby Tolisso grał w taki sposób aby zasłużyć na lepszą notę. Mieliśmy dwa miejsca w środku pola i mimo wszystko, głównymi kandydatami do ich zajęcia była trójka Goretzka, Kimmich, Thiago. Pytanie, czy Tolisso grał na to aby zasłużyć na tak dobre noty? Wątpię.

Edytowano : 2020-11-22 16:34:29

@Edmund - gdyby Lazio miało lepszą ławkę, to myślę że rok temu byliby w stanie pyknąć Starą Damę. Do półmetka dobrze im szło tylko później było jak było.

Inter to klub który wchodzi na szczyt tylko wtedy jak główni rywale mają problemy. Niestety ale taka jest prawda. Mieli wielu znakomitych piłkarzy i nie potrafili wyrwać mistrzostwa w swoim czasie.

22.11.2020 16:32

A ja bym Sane również dał 5.0 i Gnabry'emu też. Drugi zupełnie niewidoczny a Sane koszmarna strata która mogła zakończyć się bramką.

22.11.2020 14:50

@Piter1985 - w zeszłym sezonie jego średnia ocen była mniej więcej taka, Neuer 1.10, Tolisso 1.83, Coman też coś podobnie a Lewy... 2,20-2,30. Gnabry miał jeszcze gorszą.

@GuteSpiele - jak mamy Cię serio traktować, jak robisz to samo co @vaterland, dając za darmo lepsze oceny swoim ulubionym piłkarzom? No jak?
No śmiałem się bo wiem że specjalnie to wykorzystasz aby tylko Lewemu dowalić ;) Nie od dzisiaj wiadomo że u Was, Wasi ulubieńcy zawsze mają fory i dodatkowe punkty. Tak bylo jest i będzie.

22.11.2020 14:47

@Simon89 - może powiedz mi skąd Ci się wzięło to że jestem jego zwolennikiem (Halaanda)? Chyba że pomyliłeś osoby.

@GuteSpiele - to zabawne co mówisz. Ocena po 4 meczach? Ty po pół godzinie gry oceniłeś że Lucas i Alaba to świetny nowoczesny wybór stoperów, więc nie bądź hipokrytą.

Mam wrażenie że mój post przeczytałeś bez zrozumienia. Może i Goretzka z Kimmichem się świetnie uzupełniają ale Panie mądry jakbyś nie zauważył, właśnie Kimmicha nie ma! Nie mamy nikogo kto pośle taką piłkę jak Kimmich czy wcześniej Thiago. Jakby nie było Niemca, Hiszpan by przejął jego rolę.

I znowu kulą w płot. Ja od bardzo dawna nie napisałem niczego negatywnego jeśli chodzi o Leona (mam na myśli dyspozycję w trakcie meczu). A co do konkursu popularności to aż wybuchłem śmiechem. To niestety ale Alaba właśnie jedzie ciągle na marce sprzed kilku lat i współpracy z Franckiem. Widzę jak sobie radził wtedy, jak radził sobie w zeszłym sezonie i jak radzi sobie teraz i zdania nie zmieniam. Gość dla mnie ma za głośne nazwisko w stosunku do umiejętności i nie zmienia tego nawet to że odchodzi, od dawna mam takie zdanie.

A co do konkursu popularności mógłbyś nas uczyć. To Ty masz problem aby stwierdzić ze Twój ulubiony zawodnik popełnił błąd lub zawalił mecz i winę zwalasz na innych których ta wina była mniejsza.


PS. Jestem ciekaw w czym 50+1 przeszkadza koncernowi Bayer ładować pieniądze w Leverksuen skoro od dawien dawna są absolutnymi posiadaczami większości hehe

@AdiFantasti - daj sobie spokoj. Niektórzy lubią pisać historię na nowo aby wpasowała się w trendy.
Zgadzam się z @Moe - w tym momencie Lewy i Flick są najbardziej winni ;) A na whoscored np. Lewy dostał jedne z najlepszych not.

22.11.2020 13:44

@GuteSpiele - tjaa mocniejszą i weź nie pie***rz głupot o tym że Alaba minimalnie obniżył loty. W zeszłym sezonie świetnie grał w Bundes ale poczekałem do Final 8 i się nie myliłem, biorąc pod uwagę całokształt to on i Boateng grali najsłabiej dostali najsłabsze oceny, to po pierwsze.

Po drugie, w tym sezonie nawet widać że Bundesliga przerasta Austriaka i nie zakłamuj rzeczywistości że jest inaczej.

Po trzecie, widać co się dzieje jak nie ma Kimmicha i nie ma Thiago. Środek pola leży, może i jest Leon, Martinez itp. ale samym odbiorem wiele nie zdziałamy.

Po czwarte Sane jak i Gnabry niestety ale obecnie są w dołku. U Leroya dłużej to trwa.

Po piąte Perisić mimo wszystko dał radę w Final 8.

22.11.2020 01:14

Jest jeszcze jedno, dlaczego Bayern mógłby być sceptyczny ws transferu Halanda. Jego menago, a wątpię że teraz zwłaszcza po przygodach z Zahavim, Bayern zechce wejść w interakcję z Raiolą.

21.11.2020 23:42

@WayeThe - no nie wiem my średnio z Koeln zagraliśmy. Ja, jednak żałuję że Lewy w nim nie zagrał bo i tak wiadome było że więcej odpoczynku byłoby na kadrze.

Co do Norwega to nie stwierdziłbym jednoznacznie że kasa to główny powód dla którego poszedłby do PL. Tam grał jego ojciec, on może mu doradzić te ligę no i jednak więcej skandynawów robi karierę w PL aniżeli w BL. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale jaki był ktoś z Danii, Norwegii czy Szwecji? Ja sobie przypominam tak na szybko tylko Patrika Anderssona i Samiego Hyppię. Tylko czy można liczyć jako poważne wzmocnienie 36 letniego stopera który najlepsze czasy miał już niestety za sobą?

21.11.2020 22:52

@SebQ - dzisiaj jakoś żaden z ofensywnych graczy się nie wybijał. Dzisiaj zabrakło Kimmicha, w normalnej sytuacji byłby za niego Thiago lub ktoś podobny, niestety nie ma takiego. A Halaand? Z tego co wiem to też nie jest gracz który wykreuje sobie sytuację.

@WayeThe - tak bo Halaand mysli o Lewym. Trener postanowił go zdjąć Gdy wynik nie ulegnie zmianie i sprawdzić inny wariant.

21.11.2020 22:39

@GuteSpiele - znając Ciebie będziesz miał pole do popisu i dla Lewego 4.0 haha :D

21.11.2020 22:07

@WayeThe - Halaand to się nie zdziwię jak wyląduje w City prędzej czy później. Angielskie kluby jak i Real są faworytami w wyścigu o jego podpis. Jak Lewy zakończy przygodę w Bayernie nie będę wymagał równie bramkostrzelnego piłkarza bo liczę, że ciężar rozłoży się na środkowego napastnika i skrzydła (Sane/Gnabry).

21.11.2020 22:06

@GuteSpiele - robisz to samo w przypadku Sule to samo co my niby z Comanem, a skoro jest w Bayernie to nie musi być genialny jak Ribery ale niech nauczy się celnie podawać, celnie wrzucać i strzelać chociaż tak aby zmusić bramkarza do wysiłku. Tylko tyle i aż tyle.

@Legend567 - Nikt tutaj nie mówi że ter-Stegen jest lepszy od Neuera, nie wiem skąd Ci się to wzięło ;)

21.11.2020 21:59

@bayern1987dwa - wbrew pozorom w City nie pracują idioci i zapewne nie bez powodu przedłużyli z nim umowę.

@GuteSpiele - czasami historia lubi się powtarzać. Jestem przekonany że gdyby była para Hummels/Sule za Flicka w Bayernie, byłaby to jedna z najlepszych par w Europie, Sule w roli "Katsche" a Hummels "Kaisera" tak jak w latach 70 bo z Sule to żaden lider obrony tak jak i z Alaby (a mówiły to chyba te same osoby).

A skoro United to klub na miarę Sule, to jaki klub jest na miarę Comana?

To akurat jest pytanie retoryczne.

21.11.2020 20:27

Nie rozumiem oburzenia. Golden Boy to nagroda tylko i wyłącznie indywidualna i nie pierwszy raz zwycięzcą jest ktoś, kto nie osiągnął tytułów. A nagroda moim zdaniem zasłużona, Norweg naprawdę na nią popracował. U Fatiego przebłysk talentu było widać już w zeszłym sezonie. Pierwsza trójka to taka do której nie ma za bardzo o co się przyczepić.

21.11.2020 18:39

Już nie przesadzajcie. To był ciężki mecz. Werder się postawił ale to nie powód aby też grać marsza żałobnego. Strata punktów może być wkalkulowana. Mi się Werder bardzo podobał, gryźli trawę i naprawdę, jakbyśmy nawet przegrali to nie powiedziałbym że to nie była niezasłużona porażka.

Swoją drogą zastanowiłbym się nad paroma ich graczami w kontekście letniego okienka.

Dzisiaj Leon bezapelacyjnie MVP jeśli chodzi o Bayern bo całego meczu to niestety ale bardziej ktoś z Bremy zasłużył. Manu też ratował ale jednak Leon to Pan Leon. Boateng też byłoby bardzo dobrze, tylko ta nieszczęsna sytuacja bo w sumie... Musiał próbować, choć czy od razu musiał wykonać wślizg? Nadal twierdzę że powinien zostać.

Tak naprawdę wszystkie zmiany, oprócz Leona na minus. Sane łatwa strata i ciekaw jestem czy gdyby Werder strzelił bramkę, byłyby głosy oburzenia jak w przypadku Lewego. Gnabry niewidoczny. Myślę że nie warto wprowadzać Chupo aby grał obok Lewego, tę zmianę można było lepiej spożytkować. No i wrócić do pierwotnego ustawienia a nie bawić się w 4-1-4-1.

21.11.2020 17:49

@Marienplatz - ale takie strzały też trzeba bronić. Niestety ale Manu też czasem puszczał bramki po strzałach które były oddawane w kierunku tuż obok niego nieco nad murawą.

@hoodykr - pytanie, czy naprawdę stosowne jest stawianie w tym szeregu Rocę? Okej nie gra, może nie jest to przypadkiem, ale jednak póki nie gra i nie ma go na boisku to nie można mówić że nie gra na poziomie. Liczę że za tydzień ze Stuttgartem w końcu zagra albo niech dadzą mu grać w rezerwach, jak tam się sprawdzi to do pierwszej drużyny.

21.11.2020 17:20

@Matilegolas - wyjąłeś mi to z klawiatury ;) Gnabry'ego to ja dzisiaj w ogóle nie widzę. Sane też słabo i jeszcze tak fatalna prosta strata...

21.11.2020 17:15

Ja pier**ę Leon dzisiaj gracz meczu. Bezapelacyjnie.

Miałem pisać już że Boateng świetnie ale... no ta akcja trochę będzie miała wpływ na jego ocenę jak go położyli, jednak nadal podtrzymuję aby go zostawić bo jednak wcześniej dobrze grał.

21.11.2020 17:13

@vaterland gdybyś nie nabijał gwiazdek, to byś nie pisał głupot. Każdy wie jakie masz preferencje i tylko wtedy się odzywasz kiedy Ci to podpasuje ;)

21.11.2020 17:00

@FanGraczyBayern - hahahaha tak myślałem że w takie sytuacji ponownie się pojawi :D

Leon ładna wrzutka.

21.11.2020 16:51

@bayern1987dwa - trudno oczekiwać od zawodnika szybkości, jak męczą go ciągle kontuzje. Gdzieś to się zgubi po drodze. Kiedyś w połowie lat 90 Del Piero był takim graczem, szybki i mógł zagrać nawet z boku ataku. Lecz parę urazów w tym jedna koszmarna kontuzja, która zabrała mu kilka miesięcy i musiał zmienić swój styl gry bo utracił szybkość, ale w zamian za to wykształtował inne swoje atuty.

@FanGraczyBayern - będzie coraz ciężej. Kamil bodajże jest najstarszym zdobywcą kryształowej kuli w historii, choć chciałbym aby poprawił ten wynik :)

Edytowano : 2020-11-21 16:50:25

A żeby mi ktoś typu Edmund nie zarzucał że nie chwalę, to fajnie Goretzka teraz przechwyca piłki i zabezpiecza tyły ;)

Ale mimo wszystko widoczny jest brak Kimmicha czy też Thiago. Chcąc nie chcąc musimy pozyskać bardziej kreatywnego gracza aby mógł zastąpić josha gdy będzie taka potrzeba.

21.11.2020 16:48

@Pir5 - szczerze mówiąc nie spodziewałem się niczego wielkiego po Douglasie. Tutaj niektórzy pisali że będzie bardzo szybki itp. a nawet mając w pamięci MŚ 2018 to jak wchodził np. w meczu z Belgami to chyba nie próbował nawet biegać i jego styl w ćwierćfinale polegał na tym że przekładał piłkę do lewej nogi i dogrywał. W takim wypadku liczę na jego inteligencję i próby posłania fajnej piłki aby dograć.

PS. a jak Stoch?

@FanGraczyBayern - dlatego podziwiam Gute że potrafi iść w zaparte, jego starszy "kumpel" pojawi się za kilka dni zapewne jak już troszkę ucichnie :D

21.11.2020 16:40

Zwróćmy uwagę tez na jeszcze jedno. Werder miał więcej klarownych sytuacji niż my! To naprawdę coś musi być nie tak skoro przez 45 minut pod Hansim nie zagroziliśmy bramce rywala w taki sposób jak oni nam. Werder mógł już wcześniej prowadzić 1-0 gdyby nie Manuel. Liczę na zmiany.

@FanGraczyBayern - rozpoczął "dyskusję" (swoją drogą jak zwykle u niego absurdalne argumenty) i zniknie na jakiś czas i pojawi się ponownie aby głupoty popisać i po jednym udanym zagraniu Comana znów będzie go wychwalał pod niebiosa że gra coraz lepiej :)

21.11.2020 16:29

To co? Coman gra coraz lepiej? Bullshit.

Ehh szkoda tej bramki :/

Edytowano : 2020-11-21 16:19:26

Jednak trzeba mieć nadzieję aby chłopcy wyszli na II połowę z innym nastawieniem.

21.11.2020 16:17

@vaterland - Ty masz ten sam problem co Gute. nie potraficie przyznać kiedy Wasi ulubieńcy grają słabo. A czy tego chcesz czy nie Manu w sezonach 17/18 czy 18/19 absolutnie nie był najlepszy. Najlepszy bramkarz od kilku dekad? No sory ale na tym poziomie co Manu śmiało mogę 3-4 wymienić a Neuer się wyróżnia tym że gra inaczej (więc nie da się jednoznacznie tego stwierdzić) niż pozostali a to nie znaczy że reszta gra gorzej bo jakiś użytkownik tak mówi ;)

PS. Masz rację że Bayernowi z różnych powodów się kibicuje. U Ciebie jest niemieckość i ulubieni gracze, sory ale tak można to stwierdzić nawet jak napisałeś "bramki, a szczególnie te strzelone przez Thomasa smakują najlepiej". No nie wiedziałem że bramki strzelone przez pozostałych zawodników Bayernu są bardziej gorzkie ;)

@szczebelek - napisałeś to w taki sposób jakby Roca dzisiaj grał. Z drugiej strony Lucas też nie był pierwszym wyborem pod koniec zeszłego sezonu...

21.11.2020 16:04

@vaterland - hehe a Ty potrafisz coś innego robić niż tylko gadać głupoty lub prowokować? ;)

@szczebelek - wybacz ale ja nie rozumiem Twojego posta. Rocy nie ma na boisku.

21.11.2020 15:50

@GuteSpiele ja tak jeszcze tylko dodam że w Tobie brak jakiejkolwiek krytyki ws swoich ulubionych graczy. Nawet jeśli Rafinha popełnił błąd, tak największy zrobił Neuer który źle ocenił sytuację wychodząc z bramki. W głównej mierze bramka na 1-0 obciąża jego konto. Gdyby został na pozycji (a w tym czasie jak Mane pociągnął akcję wracali nasi obrońcy i byłoby dwóch zawodników LFC na 3-4 naszych) to wtedy Mane albo by musiał uciekać do zewnętrznej albo wstrzymać akcję aby poczekać na partnerów a tak wykorzystał to że w bramce nikogo nie ma. Każdy to mówił tylko Ty wolisz mówić to co jest wygodne dla Ciebie.

21.11.2020 14:42

@kamdi - tak jest, racja pomyliło mi się ;)

@GuteSpiele - z takim potencjałem kadrowym mimo wszystko nie należało dopuścić do takiej przewagi Borussi. To nie Borussia była wtedy mocna tylko Bayern pod formą. Jak dogoniliśmy Borussię to oni zamiast dobić Bayern to tracili punkty gdy Bayern je tracił i na odwrót.

Ten Martinez, to był najlepszym graczem zremisowanego pojedynku z LFC a Kimmich nie był jeszcze tym piłkarzem którym teraz jest i był podstawowym RB.

21.11.2020 01:01

@GuteSpiele - naprawdę dziwię się co nam próbujesz wmówić. Styl w jakim wywalczyliśmy mistrzostwo 2017/18 to był jeden z najgorszych w nowym tysiącleciu a Ty nie dość że nas próbujesz to jeszcze siebie oszukujesz.

20.11.2020 23:22

@GuteSpiele - akurat znam trochę osób które zamiast budować (a to nie są biedne osoby) dom z cegły to budują ten drewniany który zapewne wyśmiewasz (lub takowy odkupują i przenoszą do innego miejsca czy też łączą i robią z dwóch, jeden) więc drewniany dom nie jest powodem do wstydu. Jedź do Szwecji, tam nadal mają słomę na dachach.

20.11.2020 13:14

@GuteSpiele o proszę. Jeden mecz z Realem który zadecydował o świetności Sule. To to samo co próbujecie udowodnić z Kingiem ;)

Sule będzie świetny ale musi poprawić ustawianie się jak ktos mówił i potrzebuje obok Beckenbauera. Wtedy będzie luks. Pamięta każdy schawrzenbecka, to był taki sam przypadek. Gość obok Cesarza grał swoje, gorzej było później.

19.11.2020 18:02

@Globin23 - Van Buyten tylko i wyłącznie jako zmiennik. Nie jako gracz pierwszego składu. Już Van Gaal tak zakombinował że wywalił lidera obrony Lucio i musieliśmy grać z Belgiem i Demichelisem. Wszyscy wiemy jak to się skończyło, gracz jednego lub dwóch sezonów Milito zatańczył z nim tango i przegrana.

19.11.2020 17:59

@GuteSpiele - i to zadaje kłam teoriom niektórych. którzy mu umniejszają. Jakoś Pellegrini i Mancini po jakimś czasie żegnali się z posadami w tamtejszym klubie pomimo zdobycia mistrzostwa a Pep się trzyma ;)

A już dajcie spokój z tym Lewym, teraz będzie tak że jak Brzęczek będzie coś mówił, kichnie sobie i już "podważa wypowiedź trenera".

Edytowano : 2020-11-19 17:56:57

@Wayethe - oczywista oczywistość. W Primie Nawałki, część roku 2014, ale zwłaszcza 2015 i 2016 to był poziom może nie na tier I, jak ja mówię na drużyny pokroju Francji/Brazylii, ale na tier II na pewno i to była kadra która może była słabsza, ale jak by się wzięli to mogli wygrać z każdym w jednym meczu (choć pozostałe 4 by zremisowali lub przegrali).

19.11.2020 17:55

@GuteSpiele - nikt tu nie pisał że Szczena był lepszy od Neuera co najwyżej że jest w TOP 10 ;)

Aczkolwiek według mnie nawet miał taką sobie jesień 2019, no i co z tego że był kontuzjowany przez sezon 17/18? Nie grał czyli palmę pierwszeństw na ten moment przejął ktoś inny. Świat się nie zatrzymał.

19.11.2020 17:49

@GuteSpiele - juz nie zmyślaj, krytyka dotyczyła końcówki 16/17, 17/18 jak i 18/19 bo wtedy nie był najlepszy.

19.11.2020 10:09

@kamdi - a okej myslałem że chodzi ogólnie :) Ale masz rację obie drużyny wystąpiły wtedy w rezerwowych składach :)

19.11.2020 10:08

@kamdi - a nie 4 x Niemcy? wiosna 2014 było chyba 0:0, później jesien 2014 wygrana 2:0, Rok 2015 przegrana we Frankfurcie 3:1 i EURO 2016 remis w grupie 0:0.

Jeszcze raz towarzysko graliśmy z Islandią tylko jak ją interpretować? Niby z nazwy przeciwnik taki sobie, ale wtedy to były ich można powiedzieć złote lata...

19.11.2020 01:50

@Matilegolas - już szybciej Piechniczek i nie mówię tu o sukcesie na miarę 3 miejsca tylko o bycie pupilkiem władz ;)

18.11.2020 23:44

@Pir5 - no ale jednak mimo kalibru drużyn, starcie tylko na papierze ciekawe. W trakcie meczu to było tylko do jednej bramki.

Szkoda, zaczęło się dzisiaj fajnie...

Edytowano : 2020-11-18 22:54:06

Co do Brzęczka to logicznie rzecz biorąc, na razie nie ma podstaw do zwolnienia ale takich że mogłyby znacząco zaważyć na tym. No bo co? awans jest? Jest. Utrzymanie się w lidze narodów jest? Jest.

18.11.2020 22:52

Świetnie brawo J :)

Hehe no tak. Wywalił gracza który bądź co bądź ma potencjał i co najważniejsze nie wali jakoś byków a podniecamy się graczem który rozegra 2 świetne mecze na 10. No brawo.

18.11.2020 20:53

Na miejscu Liverpoolu teraz bym się postarał o Alabę z tego względu, że klauzula za Upamecano będzie niższa (albo będzie dopiero obowiązywac) w lecie, a Alaba będę za pół darmo. Lecz prawdopodobnie na nic się to zda bo nasi go nie oddadzą.

18.11.2020 18:11

@GuteSpiele - to post do mnie? Dla mnie @vaterland jest prowokatorem a nie żadnym patriotą. Może i jest ale nie udowodnił tu tego i nawet tego nie oczekuję.

18.11.2020 12:03

@FanGraczyBayern - i przejmujesz się opiniami @vaterland dla którego wszystko co niemieckie jest najlepsze na świecie? :) Nawet rząd tutaj wychwalał hehe :)

Edytowano : 2020-11-18 12:01:08

Z tego co widzę to chyba tylko ja wczoraj byłem za Hiszpanami...

18.11.2020 11:59

@vaterland a ja myślę że choć jedni i drudzy nie są idealni, ba ja bym ich wszystkich w kosmos wysłał, tak dziwnym trafem jedna opcja ma ból tyłka że przegrała wybory i to samo było w USA gdy wygrał Trump bo jednak przyznaję że jest/był dość nieobliczalny i nie nadawał się na to stanowisko bo nie miał odpowiednich kwalifikacji. A z drugiej strony ten co niby teraz wygrał, to powinien wnuki bawić a nie politykę na najwyższym poziomie uprawiać.

18.11.2020 00:54

Skoro ten mecz miał być niby na szczycie, ale nie był bo jedna drużyna miała odpuścić ligę narodów, tak o 0:00 dopiero będzie mecz na szczycie. Kwalifikacje do MŚ, Urugwaj - Brazylia.

17.11.2020 23:36

@GuteSpiele konstruktywna krytyka jest wskazana i nie mówię o tym przypadku. Tylko mam nadzieję że nie będzie tak, że reprezentacje będą przypominać kluby. Jeśli do tego dojdzie to powinny skończyć z meczami międzynarodowymi bo to nie będzie miało sensu.

17.11.2020 23:30

@GuteSpiele Szczerze? Nawet Griezmann chyba jest innego pochodzenia, a najlepszy piłkarz w ich historii, Platini o wiele większy związek ma z Włochami.

Edytowano : 2020-11-17 23:24:23

@Wayethe - być może ale mnie Włochy do końca nie przekonują jednak. Może i braków jakichś tam nie ma ale takiej kadry gdzie na każdej pozycji praktycznie był ktoś ze światowej czołówki to nie mają. Oczywiście Hiszpania też ale Hiszpania wygląda lepiej.

17.11.2020 23:22

@Panczo - Francja to bardzo dużo bazuje na ludziach ze swoich byłych kolonii. Mają świetną mieszankę, gdyby nie to to prawdopodobnie byliby może nie tyle średniakami, co jednak poziom niżej. Zwłaszcza to widać na przykładzie środkowych/defensywnych pomocników, kiedyś Makelele i Vieira, teraz N'Golo Kante. A jakby chciał to i Yaya Toure mógłby zagrać dla Francji.

@WayeThe - Hiszpania powoli się odradza. Jeśli miałbym typować głównych kandydatów do zwycięstwa w EURO to ich właśnie oraz Francuzów.

17.11.2020 23:17

Są takie przypadki kiedy drużyny odpuszczają poszczególne rozgrywki. Nie neguję tego tylko że porażki może są w skali 0-2 lub maksymalnie 0-3 albo nawet próbują coś w ofensywie a tutaj to wyglądało jak rzeź niewiniątek.

17.11.2020 22:53

hehe 6-0 ;)

Tak z ciekawości sprawdziłem jaka jest najwyższa porażka reprezentacji Niemiec. Wynosi 0:9 z... Angielskimi amatorami z 1909 roku, najwyższa porażka na wyjeździe.

Ale jeśli chodzi o drużyny "bardziej profesjonalne" to miano to należy do drużyny która Niemców pokonała na ich własnym terenie najdotkliwiej w historii, wynik 0:6 należy do Austrii z 1931 roku, czyli wunderteam z Matthiasem Sindelarem na czele.

17.11.2020 22:40

@GuteSpiele ja nie mówię tylko w kontekście reprezentacji Niemiec, ale i finału LM 2017 gdzie jedną z bramek Real zdobył po tym jak piłkarz na prawym skrzydle ścignął i zostawił w tyle Chielliniego a boczni (Alex Sandro w tym wypadku) nie było, nie zdążył wrócić. A że na drugim wahadle grał wiekowy Dani Alves to też wiele wyjaśnia.

17.11.2020 22:27

Taki wynik nawet z tak mocną reprezentacją jak Hiszpania (choć nie tak mocną jak kilka lat temu) Niemcom nie przystoi. Głowa nie poleci ale w głowie Loewa musi kiełkować się myśl że to naprawdę nie idzie w dobrym kierunku i coś trzeba zmienić. Również się zgadzam nt. gry wahadłami. Nigdy nie lubiłem tej taktyki, jak ktoś ma szybkie skrzydła i wolnych stoperów to powstaje taka autostrada że głowa mała. A Ci boczni zawsze są spóźnieni.

17.11.2020 22:18

@WayeThe - hahaha aż mi się przypomniały memy z mundialu 2018 gdzie było "poczekajcie jeszcze jednym samolotem wrócimy" :D

17.11.2020 22:03

@Simon89 - nie sprawdzałem jego statystyk ale coś w tym jest. Dobrym przykładem jest Cristiano Ronaldo. Grał w 6 finałach LM z czego aż 5 wygrał. Lecz często było tak że on doprowadzał swoje drużyny (w sumie to dotyczy najbardziej Realu Madryt) do finału ładując ogrom bramek a w finale oddawał pole innym. Kiedyś Cris również miał łatkę gościa który nie staje na wysokości zadania. Finał 2008 okej, strzelił bramkę, ale w najważniejszym momencie jak seria rzutów karnych nawet ten zatrzymany rozbieg nie pomógł, Cech wyciągnął jego strzał i tylko szczęście miał/mieli że Terry się... poślizgnął (swoją drogą kiedyś gdzieś wyczytałem, że Terry notorycznie notował poślizgi przy rozbiegu do strzału z rzutu karnego). W 2009 też nic szczególnego i przegrany finał LM. W 2014 z kolei również doprowadził Real a w finale pole do popisu oddał innym, Ramosowi, Bale'owi czy MVP tamtego spotkania Di Marii. Starał się ale nic nie wychodziło i pamiętam doskonale ten komentarz kiedy Real dostał 11 "W takiej sytuacji on nikomu nie ustąpi musi strzelić". W 2016 było tak samo czy nawet w 2018. Rozstrzelał Juventus a w finale bezbarwny, i znów błyszczał Bale. Tylko w 2017 był na pierwszym planie.

17.11.2020 21:58

Hiszpania bardzo ładnie, choć nie spodziewałem się takiego wyniku do przerwy.

@FanGraczyBayern - nie tylko, gol w meczu z Liverpoolem to też wina Rafinhi a nie Neuera ;) Ale sam wiesz, swoich ulubieńców nie można krytykować ;)

@GuteSpiele - jakbym był złośliwy, to bym powiedział że Rafinhi nie było i Real 3 bramki strzelił. Ale dość naprawdę, masz fakty na stole i jeszcze z tym dyskutujesz.

17.11.2020 21:37

@GuteSpiele - moglibyśmy tak liczyć, jeżeli klubowe odbywały się na początku sezonu a nie na jego półmetku! Jak można porównywać Bayern z czasów Heynckesa (12/13) do tego Guardioli (13/14) gdzie faktycznie za czasów Juppa Rafinha grał mało. Ale jak Pep przejął Bayern to zaczął przesuwać Lahma na środek boiska to kto miał grać na PO? Renifer?

Ja Ci podałem statystyki Rafinhi od początku sezonu 13/14 gdzie zdrowy był najlepszy PO na świecie na tamten moment a i tak Rafa zbierał minuty. Ale skoro tak to masz uzupełnienie w postaci LM i DFB Pokal

LM: Rozegrał 9 spotkań na 12, z czego 1 raz byl zmieniany i dwa razy wszedł z ławki.

DFB Pokal: Rozegrał wszystkie 6 meczów z czego tylko w jednym spotkaniu wchodził na boisko jako rezerwowy.

UEFA SuperCup z Chelsea - rozpoczął jako PO a Lahm grał w środku pola.

Nie tłumacz się już. Przedstawiłem Ci fakty że Rafa w sezonie 13/14 był podstawowym zawodnikiem drużyny a Ty nadal kłamiesz że to nie prawda i przedstawiasz dane Tolisso licząc że nabierzemy się na to iż był podstawowym zawodnikiem.

17.11.2020 20:50

@GuteSpiele - hehe bo podpiąłeś Puchar Niemiec, a tam gralismy z takimi "tuzami" jak kolejno: Energie Corrbus i VFL Bochum. Dopiero później coś mocniejszego jak Hoffenheim wygrany 4:3 i Schalke...

Proszę naprawdę daruj sobie bo średnio Ci to wychodzi.

Edytowano : 2020-11-17 20:30:44

@Panczo - przypominając sobie te posty z facebooka Ziela sprzed 8-10 lat to można się domyślić mniej więcej jaki jest hehe ;)

17.11.2020 20:29

@GuteSpiele po pierwsze, ja podałem samą Bundesligę a Ty już podpinasz wszystkie rozgrywki aby wyszło na Twoje.
Po drugie czemu nie napiszesz w ilu spotkaniach Tolisso zaczynał od początku? Proszę nie wypaczaj rzeczywistości, każdy może wejść na statystyki i zobaczy. Nie powiesz to ja powiem. 6/13, a w LM jest jeszcze gorzej bo tylko 3 razy zaczynał jako podstawowy gracz z czego raz był zmieniany.

Edytowano : 2020-11-17 20:22:42

Rozmowa tyczyła 13/14 bo wtedy był sezon, kiedy były rozgrywane w trakcie trwania Klubowe Mistrzostwa oraz to był pierwszy sezon już z nowym trenerem, Guardiolą.

17.11.2020 20:21

@GuteSpiele - edytowałem post tam wszystko masz.

@Pir5 - akurat Loew na bank zostanie selekcjonerem do 2022 roku czyli do mundialu. Federacji nie opłaca się go zwalniać jest zbyt mało czasu na przygotowania i zbyt mało czasu aby nowy trener się w tym odnalazł. No a poza tym... kto niby miałby być trenerem reprezentacji? Jak historia pokazała reprezentacja to nie jest szczyt marzeń czy to w przypadku Włochów (Mancini długo odmawiał prowadzenia reprezentacji np. w swoim prime z Interem czy Ancelotti) i tak samo jest/było w przypadku Niemców (Hitzfeld, Heynckes). Berti Vogts po nieciekawej grze i wyniku na mundialu 1994 utrzymał posadę i 2 lata później z Anglii przywiózł Puchar więc to nie jest reguła że jeden słaby turniej i adios. Del Bosque również utrzymał posadę po katastrofie w Brazylii.

17.11.2020 20:13

Aż specjalnie poszukałem:

Sama Bundesliga:

Na 34 mecze rozegrane mecze, wystąpił w 28 spotkaniach z czego 25 w podstawowym składzie, w 3 meczach zabrakło go a w pozostałych 3 pauza za czerwoną kartkę. Schodził z boiska 3 razy i 3 razy na nie wchodził z ławki. 22 mecze w pełnym wymiarze czasowym, w podstawowym składzie wyszedł w ponad 3/4 spotkań w BL. Także mówiłeś coś o rezerwowym...

Edytowano : 2020-11-17 20:06:02

Oczywiście to są statystyki Rafinhy.

Równie dobrze mogę Ci powiedzieć, że zdobywa bramki w finale z Chelsea 2012 czyli Muller był rezerwowym bo na jego pozycji w półfinale grał Kroos, który w finale został cofnięty, i zajął miejsce obok Schweinsteigera w miejsce Luiza Gustavo.

Edytowano : 2020-11-17 20:07:05

Sezon 13/14 to już te czasy kiedy Pep przestawiał Lahma na środek boiska. A wątpię aby się na to zdecydował gdyby nie wierzył w Rafinhę.

17.11.2020 20:04

@GuteSpiele - Kroos rezerwowy? Rezerwowy rozgrywa ponad 50 spotkań w sezonie? Albo Rafinha? ponad 40 to też rezerwowy? Co do Thiago i Shaqua się zgodzę a Robben miał chyba uraz i dlatego go nie było.

Nie wiedziałem że wystarczą 3 nazwiska z ławki i już można powiedzieć "hej przegraliśmy bo wystawiliśmy drugi garnitur". No bez jaj.

Edytowano : 2020-11-17 19:48:15

Możesz wierzyć lub nie, ale Argentyńska Primera Division i Campeonato Brasileiro Serie A to TOP 10 lig piłkarskich na świecie a w poprzedniej dekadzie jedna z nich była w TOP 5 a druga tuż "pod tym progiem" także Twoja gadka że to zespoły słabsze od Mainz jest idiotyczna i absurdalna.

17.11.2020 19:45

@GuteSpiele chlopie co Ty... serio porównujesz nie wiem... np. Corinthians Sao Paulo z Mainz? Co Ty bierzesz? Jaki drugi garnitur?

Skład z finału Bayern vs. Casablanca Neuer - Rafinha, Boateng, Dante, Alaba - Lahm - Shaquiri, Thiago, Kroos, Ribery - Muller

Chcesz nam wmówić że to jest drugi garnitur? W 2006 roku Kapitalna Barca Rijkaarda dostała od Internacionalu a rok wcześniej ten Liverpool z najlepszego finału LM w historii, przegrał z Sao Paulo FC.

Naprawdę czasem aż ręce opadają... wszyscy amatorzy tylko Bayern, Bundesliga i Reprezentacja Niemiec to elita.

Edytowano : 2020-11-17 19:28:40

@Pancho - hehe a dzisiaj był news że Lewy jednak zagra :D

Niby matematyczne szanse są ale wątpię po pierwsze w zwycięstwo, a po drugie Bośnia to nie Polska, może urwać punkty Włochom. Chyba że sobie odpuszczą bo Bośniacy już o nic nie walczą.

17.11.2020 19:27

@Simon89 i to podtrzymuję. Szkoda że FIFA tak późno zaczęła organizować swój plebiscyt ale tu sie zgodzę, historia i to wszystko z tym związane wpłynęły na prestiż chodź według mnie i tak troszkę nadszarpnięty w późniejszych latach gdy złote piłki dostawali Weah czy później tak się uzależnili od duetu Messi/Cristiano Ronaldo że nikogo więcej nie zauważali.

Ronald de Boer to człowiek Barcy, trudno się dziwić. Ale myślę, że chodziło Holendrowi o to jakim Leo jest piłkarzem, o jego wachlarz możliwości który jest większy niż Lewego. Leo to naturalny talent poparty pracą, natomiast Lewy czy Cristiano ciężko pracowali na swoją pozycję. Leo nadal jest magiczny ale powoli przestanie być decydujący o ile już nie przestaje. Teraz Barca może mieć gorzej bo chyba na dość długo Fati wypada, a nie wiem jak się spisują inni gracze Barcy bo poza El Classico nie oglądałem żadnego innego spotkania.

17.11.2020 19:21

Jak na razie jest pewnych tylko 3 uczestników, przedstawiciel gospodarzy tj. mistrz ligi katarskiej, zwycięzca Afrykańskiej Ligi Mistrzów i Europejskiej Ligi Mistrzów. Finał Copa Libertadores jest zaplanowany na styczeń 2021 i nie zostały rozegrane żadne mecze, na razie czekają na rozegranie fazy 1/8 jeżeli chodzi o Azję, to jest już znany jeden finalista, lecz jeżeli chodzi o drugą część drabinki, która ma na celu wyłonić drugiego finalistę rozgrywek, to jeszcze nie wiadomo nawet kto weźmie udział w fazie pucharowej. Natomiast co do Ameryki Północnej, w trakcie trwania są ćwierćfinały, zostały rozegrane tylko 3 spotkania i to jeszcze przed pandemią. Natomiast nie wiadomo jak będzie ze strefą Oceanii. Bo tam najpierw zawieszono, a następnie anulowano tamtejszą Ligę Mistrzów bez rozegrania meczu w fazie pucharowej, a reprezentant tamtej strefy, ma mierzyć się z mistrzem Kataru w jednym pojedynku pierwszej rundy.

Może i to troszkę wypacza sportową rywalizację, ale w sumie porównując siły Ameryki Płd czy Europy, logiczne jest że z miejsca Ci przedstawiciele mają zapewniony półfinał. Gdyby mieli rozegrać tak od 1/8 to w przypadku trafienia przez Bayern na reprezentanta OFC, mogłoby się to skończyć pogromem jak Tahiti na Pucharze Konfederacji 2013.

17.11.2020 19:06

@Simon89 - Nie wiem czy tu było, ale Islandia po 4 kolejkach zakończyła rozgrywki ligowe.

Francja może znowu się poddać bez walki, ale wątpię aby Ci z FF byli jeszcze większymi idiotami aby drugi rok z rzędu go odwołać.

17.11.2020 17:59

Jestem zdania, że jeśli nie teraz to Lewy prawdopodobnie nie wygra tej nagrody. Może jeszcze byłaby szansa gdyby nie było tego nieszczęsnego ME, ale za rok kolejny turniej, bo Mistrzostwa Świata. Naprawdę ciężko i wielka szkoda że Francuzi jak zwykle wywiesili białą flagę zanim zabawa się jeszcze zaczęła, Lewy nie tyle mógł wygrać Ballon d'Or jako pierwszy Polak w historii, ale i pierwszy gracz Bayernu od czasów Kalle (1981) i pierwszy gracz z Bundesligi od czasów Sammera (1997).

Dobrze by się ułożyło dla niego, gdyby przyszłoroczne Euro, wygrała reprezentacja która nie ma jakiejś wybitnej indywidualności typu Hiszpania, choć tam jest Ramos...

17.11.2020 16:31

O ile mam nadzieję że Jerome zejdzie ze swojego kontraktu o przynajmniej dobre 3-5 mln bo to już nie ta sama wartość sportowa co 6 lat temu kiedy "zlitował się i odpuścił Oscarowi" (bo sory ale tak to wyglądało że gdyby pocisnął to "Canarinhos" nie zdobyliby tej bramki) tak jeśli miałby gdzieś odejść, to aby do jakiegoś innego klubu BL, nawet do takiej Herthy aby im trochę pomóc, może nawet jego nazwisko stałoby się magnesem na kilku fajnych piłkarzy.

17.11.2020 15:29

@hoodykr - no nie dziwię Ci się bo jednak transfer za 80 mln to powinien z miejsca wejść i grać. Jeśli dobrze pamiętam to Javi kosztując 40 mln (wg. Rummenigge dzisiejsze 100 mln EU) nie było problemów i z miejsca zaczął grać. A Lucas swoje stracił i na domiar złego przypałętały się kontuzje. No i czy 80 mln (bo też jestem zwolennikiem jego gry na LO) za lewego defensora nie jest przesadą? Niby może grać i na LŚO ale czułbym się pewniej z duetem Upamecano/Sule (najbardziej prawdopodobny wariant obok Lucas/Sule). No i jeszcze jest Alphonso. Szkoda że nie ma drugiej nogi, można by go na PO sprawdzić bo Szczęsny miał rację, na tej pozycji jak i na klasycznej 9 jest największy niedobór na rynku. To nie są czasy kiedy Lahm i Alves wyznaczali poziom gry na tej pozycji, nie bez powodu w Barcelonie tę pozycję okupuje Sergi Roberto a u nas mimo że lepszy niż na ŚO, to jednak nominalny stoper jeśli się nie mylę.

PS. Trochę tylko słabo że Lucasa kupiliśmy z bardzo poważną kontuzją, a z Sane zrezygnowaliśmy jak ją odniósł. Oczywiście było to na plus pod względem finansowym bo nie daliśmy się obywatelom wydoić, ale mogło to np. urazić zawodnika że Lucas został kupiony.

@Pir5 - sorki ale mam wrażenie że ciągle wywołujesz tych przeciwników, czy to Goretzki, czy to teraz Lucasa... a że tak zapytam, a co z Gnabry'm?

17.11.2020 15:26

@Atari85 - otóż to. Sam nie dopowiedziałem ale o to mi chodziło. Mam znajomych którzy swego czasu mówili że wyciągną 10 tys na miesiąc i to jest świetna pensja. No ale oni co jakiś czas zjeżdżają do kraju i te pieniądze albo są dla rodziny, albo dla siebie.

A z drugiej strony mam troszkę rodzinki w Ameryce. Wydawałoby się "o Ameryka to na pewno nadziani". Otóż, jak wujek kiedyś przyjechał to zapytany o swoją siostrę odpowiedział że na razie trochę kasy brakuje aby mogła zjechać. Jeżeli chcesz jechać za lepszym życiem, to możesz je dostać, ale zapomnij o tym że jak zostaniesz na stałe to będziesz bogaty. Oczywiście jak na polskie warunki, stawiając dla porównania sytuację w której regularnie się wraca do kraju. A jeszcze jak się pracuje i przynajmniej nocleg Cię nie obchodzi to już jest naprawdę świetna sytuacja

17.11.2020 15:16

Biorąc pod uwagę kiedy były te występy to robi wrażenie.

Oli mógłby mieć spokojnie więcej wystepów, może pobiłby w ostateczności rekord Matthausa, lecz pierwszym bramkarzem reprezentacji stał się dopiero w 1998 roku w wieku 29 lat, więc bardzo późno, bo wcześniej byli Illgner i Kopke (swoją drogą już po Euro '96 Oli mógł bronić bo Andreas nie był w formie). Neuer został pierwszym bramkarzem dopiero w wieku 24 lat, wcześniej nie był brany nawet pod uwagę, mówiło się dużo o Enke (według słów Lowa miał być pierwszym bramkarzem w RPA) a był jeszcze Adler, również bardzo utalentowany. A Schumacher to po prostu konflikt z Beckenbauerem.

17.11.2020 11:53

@Zerafaelo - okej ale sam podkreślasz że Lewy nie ma pomocników do gry w kadrze. Każda jakakolwiek próba dogrania nie tyle co do Lewego co do linii pomocy była tłamszona w zarodku. Powiedz w jaki sposób Lewy miał te piłki dostawać skoro nasi nie potrafili ani jej utrzymać ani nawet jej rozegrać na własnej połowie?

A z drugiej strony może i faktycznie wstydem jest to że Lewy dał się Acerbiemu, ale nie zapominajmy że Cristiano Ronaldo był wyłączony z gry przez.... Pazdana. A gdzie Ronaldo a gdzie Pazdan to chyba nie muszę tłumaczyć.

17.11.2020 10:59

@Kimas - hahaha chociaż w sumie nie wiem czy się śmiać czy płakać.
Górki geniuszem też nie był. Tylko był znakomitym psychologiem i miał bardzo dobry sztab. Asystenta Gmocha (który był genialny i szalony równocześnie) i Strejlaua. Gmoch miał mnóstwo pomysłów, a Kaziu na pewno dawał coś od siebie, a jak przyszło co do czego wybierał najlepsze pomysły bo Jacek miał tyle samo złych co dobrych. Przykład? W Argentynie (Gmoch był wtedy selekcjonerem) podstawowemu stoperowi Gorgoniowi zakomunikował, że nie pojawi się nawet na ławce bo jest za mało zwrotny i wolny (ponad 190 cm wzrostu) a Argentyńczycy nie są skorzy do grania głową więc najpewniej będą grać po ziemi a obok Żmudy zagra Kasperczak... nominalny środkowy pomocnik, w kadrze miał tylko przekazywać piłki Deynie a w Stali Mielec był głównym reżyserem gry i nigdy nie grał jako stoper, czy w ogóle w linii obrony. Jak Kempes zdobył bramkę chyba na 1:0 głową to Gorgoń miał spalić papierosa, zaśmiać się i powiedzieć do kolegów "Przecież po ziemi mieli grać" :D

Edytowano : 2020-11-16 22:58:00

PS. Przy normalnej dyspozycji remis byłby na wyciągnięcie ręki (choć przyznaję się że liczyłem na jakąś większą zdobyć) a tak to grali z nami jak na treningu. Jak mówiłem, to były opanowane do perfekcji podstawowe zagrania, nic wielkiego ale jak widać to nawet przerosło naszych piłkarzy i nasz sztab.

Lewy może i narobił ale z drugiej strony... i tak się dziwię że to wytrzymuje. Ktoś mówił, pracował z jednymi z największych trenerów na świecie a teraz z kimś kto maksymalnie zajął 4-5 miejsce z Wisłą Płock.

16.11.2020 22:54

@Kimas - nie tylko do zmiany. Był mecz z 1.FC Koln. Tam powinien był grać Lewy, za Leona Roca.

16.11.2020 22:39

@Kimas - a czytałeś ją może? W ogóle to jest autobiografia czy książka jakiejś dziennikarzyny który tylko pozbierał parę informacji na jego temat.

Na mundialu może i było wypalenie ale też błędy. Formacja 3-4-3 dla naszej reprezentacji? Nigdy... ale też zwróciłbym uwage na pechowy terminarz. Gdybyśmy ostatni mecz w grupie grali z Senegalem, to myślę że wygralibyśmy go. Bo Senegal to mocna fizycznie i wybiegana reprezentacja, ale słabsza taktycznie. Nie przez przypadek sportowcy czarnoskórzy mają tak świetne osiągi. Choć nawet w tym meczu był pech bo Senegal jakoś mocny nie był, tak w ostatnim meczu grupowym myślę że nie dałby nam rady gdybyśmy kończyli grupę tym właśnie meczem.

Tak jeszcze apropos naszej kadry. Linię pomocy najlepiej byłoby oprzeć na Klichu. W Premier League zbiera dobre recenzje, w Championship był jedną z wiodących postaci swojego zespołu a Zielińskiego traktował tylko i wyłącznie jako ciekawostkę.

16.11.2020 22:38

@hoven - według mnie wyszedł brak doświadczenia Nawałki na najwyższym poziomie. Już mówiłem o syndromie Allegriego który go dopadł na EURO 2016 (brak odwagi tylko obrona) ale i coś sie zepsuło. Bardzo prawdopodobne jest to, że Adaś i tak osiągnął wynik ponad stan. Po nieudanym Mundialu i tak uważałem że należy dać mu szansę bo kto wie, może naprawi błędy choć myślę że sam chciał odejść/odpocząć.

Co do Bońka o czym wspomniałeś, istnieje multum wypowiedzi o jego zachowaniu. Kiedyś przytaczałem Deynę w Argentynie '78, rozgrywał 100 mecz w kadrze i był rzut karny, podstawowym wykonawcą był Kazik ale widać było na materiałach wideo po wyrazie twarzy że coś jest z nim nie tak. Może by oddał tego karnego tylko podszedł Boniek i powiedział "Jeśli się boisz czy coś to daj ja strzelę" a że Boniek miał prze***e od kolegów to ten mu nie oddał. Ktoś z tamtych reprezentantów wspominał że jak Zibi wchodził do repry to od razu rozstawiał kolegów po kątach,(akurat zachowanie nieco podobne do jednego użytkownika z tego portalu) a jak przechodził chrzest to nikogo nie zlali bardziej niż jego, wyżyli się na nim. Zresztą pamiętacie tą akcję 50 gwiazd Juventusu? Z okazji otwarcia nowego stadionu, najbardziej zasłużeni piłkarze mieli otrzymać swoją gwiazdę a kibice postawili veto, podpisali chyba petycję twierdząc że choć Zibi to piłkarz świetny tak człowiekiem jest niedzięcznym i nie życzą sobie aby jego gwiazda widniała przy Juventus Stadium. Głównie chodzi o to że ciagle wbijał szpilki w Juve, no i zapewne nie bez znaczenia był transfer do Romy o której zawsze wypowiadał się w superlatywach. Gwiazdę dostał Davids i sobie przypominam jaki Zibi był zły i mówił "Najpierw wysłali list z koszulką że jestem na liście gwiazd i będę ją miał na stadionie a później się z tego wycofali, tak byc nie może nieładne zachowanie". Widać że hipokryta to też jest konkretny bo bez powodu mu jej nie cofnęli. To tak jakby dzisiaj Barca powiedziała że umieszcza 100 gwiazd na Camp Nou, było nazwisko Figo, a wiadomo co zrobił, kibice zrobili by petycję a ten jeszcze się oburzył że nie rozumie z jakiego powodu wycofali się z jego gwiazdy :D

16.11.2020 22:20

@Kimas - to samo sobie pomyślałem. Jak nie teraz to kiedy? Grafik napięty do granic możliwości. Nic się nie stanie jak odchodzący Alaba sobie nie pogra, czy nawet Lucas. Sule akurat musi, bo jeszcze widać że to nie to.

Albo wystawiać ich regularnie w meczach rezerw. Ktoś tutaj pisał że obserwował Rocę i widać to, że ma pojęcie o grze, rozsyła fajne piłki itp.

16.11.2020 22:09

Jak tak czytam ten wątek z tym nic nie robieniem to mi się przypomina jak strach zajrzeć na jakikolwiek większy portal internetowy bo na głównej czy też na jednym z głównych wątków jest o.... Danielu Martyniuku. Synu Disco-polowca co jedyne co osiągnął to to że jest synem słynnego taty i baluje za jego pieniądze i nic więcej nie robi bo siedzi i kasa sama spływa bo ma dostęp do konta.

Sory ale to tak trochę wygląda. A te 2,5 tys EU że to niby mało? Wiecie... przemilczę to bo szkoda klawiatury.

16.11.2020 22:07

@Prezes42 - to z Mączyńskim pamiętam. Każdy (w tym ja) zadawał sobie pytanie: Kto to w ogóle jest? Koleś z... Ligi Chińskiej. Ale przyznam się że w 2015 i 2016 roku naprawdę grał dobrze. Spojrzmy, mówi się że Linetty i Zieliński to wielkie talenty. A kto dał nam więcej? Środek pola którego częścią był "Mąka". Ba, nawet Jodłowiec dawał kadrze więcej. Ja tylko chciałem powiedzieć że niby Nawałka też spektakularnych wyników nie notował. Ale miał to coś, widać było że świetnie żyje z zawodnikami. Szczerze żałuję że Fornalikowi nie wyszło, był krytykowany, błędy popełnił ale tak patrząc teraz to nie był taki zły. Kto by się spodziewał że jego Piast wydrze Legii Mistrzostwo Kraju?


Co do Grecji i Danii to to były drużyny, które potrafiły sprawić niespodziankę tylko raz. I tak też było z nami w 2016. Mieliśmy pecha i niestety trzeba jasno to powiedzieć, brak odwagi aby zaatakować. EURO 2016 w ogóle było pełne niespodzianek, tylko szkoda że to nie my ją sprawiliśmy a Portugalia która zanotowała tylko jedno zwycięstwo w regulaminowym czasie gry i wyszła z 3 miejsca.

16.11.2020 22:03

@Prezes42 tak ja np. Nie zamierzam zaklinac rzeczywistości i wmawiać sobie ze mamy Bóg wie jaka reprezentacje ale spójrz. U Nawałki przegraliśmy z Niemcami we Frankfurcie (choć nie powiem że byliśmy znacząco gorsi) ale ta porażka... Jakoś wyglądała. Była po walce a teraz? Szkoda gadać. Aczkolwiek wiadomo że Polska nie jest tak mocna jak inne reprezentacje, tak np. Na Euro 2016 powiem że mieliśmy potencjał na półfinał i mówię to absolutnie poważnie. Tak jak mecz ze Szwajcaria i Portugalia mogliśmy wygrać tylko Nawałka miał syndrom Allegriego tj. Strzelić lub wyrównać i do obrony. To była fatalna taktyka bo skoro taka Portugalia w finale wygrała z Francuzami którzy przebojem szli do finału to myślę że my nie bylibyśmy gorsi. I to ma do siebie Euro , że teoretycznie słabsze drużyny sprawiają niespodziankę. Taka Grecja naprzyklad. Chyba nikt mi nie powie ze miała wybitnych graczy w 2004. A Dania z 92? Jej najlepszy gracz Laudrup wolał siedzieć na jakichś bahamach bo uważał że i tak przerżną ten turniej.

A liga narodow to fatalny pomysł

16.11.2020 20:10

@Zerafaelo - ale co miał dać? No co? Widziałeś jak grają Włosi? Nasi nie istnieli kompletnie, nawet był problem aby wyjść z własnej połowy bo Włosi już podchodzili zakładając wysoki pressing. Co Lewy miał zrobić? Jedyne wyjście to chyba cofnąć go i aby sam próbował coś rozegrać. Ale musiał otrzymać piłkę a jak ją miał otrzymać jak grali tylko do tyłu? A każda próba zagrania akcji do przodu to strata? A skoro się nie cofał zbytnio po nią, oznaczało to że trzyma się założeń taktycznych. Jak w Bayernie był problem, to Robert się cofał i próbował sam zająć pozycję rozgrywającego aby zrobić miejsce dla kolegów którzy go mogli zastąpić.
Ciekawe jest też to że nasi absolutnie nie byli przygotowani, była np. taka sytuacja gdzie nasza dwójka wychodziła na dwójkę Włochów. Efekt? Momentalnie wracali i sytuacja już była naszych dwóch na 4 włoskich graczy a reszta biało czerwonych jeszcze na własnej połowie, gdzie akcja zbliżała się już do pola karnego przeciwnika.

16.11.2020 18:37

@Zerafaelo - dlatego też są znani. Jeżeli ktoś zabłyśnie w reprezentacji, ma większe szanse na długą pamięć wśród kibiców a zwłaszcza w przypadku takich którzy na codzień się futbolem nie interesują, tylko od święta. Taki Maradona, gdyby nie reprezentacja to tak naprawdę znany by był co najwyżej w ojczyźnie i w Neapolu ;) Kempes też jest znany i pamiętany za sprawą udanego mundialu w '78. A co do przeciwieństwa to nie porównuj reprezentacji Niemiec, do reprezentacji Polski. Klose i Poldi mieli partnerów (to że aż tak w klubach nie błyszczeli to inna sprawa) którzy sprawili, że ładowali bramki. W linii pomocy biegał niedoceniany i wydaje się że zapomniany Bernd Schneider (świetnie wyszkolony), kapitalny pomocnik (Ballack) czy gość od czarnej roboty który nie tylko grał w pomocy ale mógł sobie poradzić chyba w każdej formacji II linii, a nawet tak jak wcześniej, z konieczności mógł zająć pozycję w obronie (Torsten Frings). Ktoś te piłki Klose'mu musiał dogrywać partnerów miał bardzo dobrych do gry.

Edytowano : 2020-11-16 17:32:27

PS. Napoli coraz bardziej zaczyna mi przypominać jakąś sektę, nikt nie może wyjść bez pozwolenia a jak chcesz odejść to klub kokosa, że nie wspomnę o braku praw do własnego wizerunku :D

@bayern - no ale nadal nie kapuję co w tym złego. Wiadomo, Kahn (nie Khan, naprawdę kibicowi Bayernu ciężko zapamiętać krótkie nazwisko?) to legenda tego klubu, ale nie można mówić że on tak mógł a Alaba nie. Owszem każdy wie jaki jest Neymar, że to tak naprawdę wyrośnięte dziecko jak syn tego disco polowca co wiadomości jest multum i nic nie zmieniają w życiu, ale to nie zmienia faktu że nawet jego nie można pocieszać. Człowiek jak każdy inny. Może coś w nim pękło bo wie jaka presja na nim ciąży że to na nim przede wszystkim spoczywa odpowiedzialność za drużynę? Spójrz, Robert to też twardziel, ale jak sam mówił, po wygraniu pucharu LM coś w nim pękło.

16.11.2020 17:27

Akurat zachowanie Alaby w stosunku do Neya było jednym z bardzo niewielu jego pozytywnych zachowań w ostatnim czasie i absurdem jest takie gadanie. Kahn też się chwilę "pocieszył" po obronionej 11 w 2001 ale znalazł czas aby podejść do Canizaresa i to było piękne zachowanie. Jakby go nie było, nic by się nie stało a tak to był piękny widok.

Kovać=Brzęczek? No nie wiem :D

Swoją drogą Nawałka też nie miał jakichś kolosalnych osiągnięć przed pracą z reprezentacją, choć Górnik chyba zdobył wicemistrzostwo a tego nikt się po nich nie spodziewał.
Adama od Jurka wyróżnia też to (przynajmniej według mnie) że Adam był bardziej otwarty. Brzęczek wydaje się służbistą gdzie na jakieś bliższe relacje pozwalał sobie tylko co najwyżej może z Błaszczykowskim, z wiadomych względów.

Nie wiem czy po tym co wczoraj wszyscy widzieli jak i po tym wywiadzie pomeczowym Lewego, czy jest jakiś sens utrzymania Jurka na tym stanowisku.

16.11.2020 16:46

@Pir5 - Sarri, Wojtek miałby przynajmniej z kim na fajkę wyskoczyć po meczu :D

16.11.2020 00:30

@FanGraczyBayern - to pytanie powinno być zadane Brzęczkowi. Boli to tym bardziej że tak na chłodno przypominając sobie ten mecz, Włosi nic spektakularnego nie zagrali. Opanowali podstawy na wysokim poziomie. PODSTAWY, czyli nasi to kompletna amatorka. Porównując ten mecz, do tego co był poprzednio w ramach Ligi Narodów to niebo a ziemia. Aż strach pomyśleć co to będzie za Blietzkrieg z Holendrami w ich wykonaniu.

Sytuacja Lewego jest identyczna do tej Szewczenki. Reprezentacja Ukrainy to też był tylko Szewczenko. Solidny bramkarz (choć Wojtek według mnie lepszy niż Szowkowski a następnie Piatow), Tymoszczuk i wspomniany Szewa.

16.11.2020 00:25

@FanGraczyBayern - co powiedział?

15.11.2020 23:46

Przychodził jako chyba najlepszy stoper włoskiej Serie A sezonu 2013-14 lecz niestety coś nie wyszło.

15.11.2020 22:59

@GuteSpiele nie powiedziałem że ma słaby środek pola. Tylko zapytałem się kto tam teraz gra, nie oglądam teraz tyle futbolu co kiedyś.

Jeśli chodzi o mecz z Włochami to tylko Szczęsnego należy docenić. Zrobił co mógł. Reszta fatalnie. Lewy bez piłek jego okazja chyba była najlepsza choć trzeba to podciągnąć pod strzał rozpaczy. Wygrała drużyna lepsza, ale Włosi zasłużyli na, wyższe zwycięstwo.

Co do Góralskiego, okazało się ze jest bardzo bezmyślny. Wyróżniał się ale nie tym co trzeba. Zawodnik taki może i jest potrzebny ale grać należy z głową a nie tak aby prąd odcinało.

15.11.2020 22:56

@AdiFantasti - ale nie mówię o tym tylko następnym meczu, że może obejrzę :)

A w ogóle Alaba ma jakąś ostra konkurencję w środku że już tam nie gra? Bo zawsze wydawało mi się że gra tam po prostu dlatego że nie mają nikogo lepszego.

Edytowano : 2020-11-15 22:39:48

Najgorsze jest to, że to nie są te słynne Włochy które punktowały każdego rywala a praktycznie o każdego ich zawodnika, biła się cała światowa śmietanka klubów.

15.11.2020 22:38

Zwycięstwo 1-0 byłoby dla Włochów niesprawiedliwe. Bramka ta wisiała w powietrzu. Teraz tylko aby nie dać bagażu z Holandią, a to jest bardziej ofensywny zespół.

@AdiFantasti jeśli uda mi się trafić z wolnym czasem i nie tylko sam będę musiał tę Austrię obejrzeć :)

15.11.2020 22:29