DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: ThomasKonig Strona 36

Polityka zagraniczna mało kogo obchodzi. Ludzi obchodzi to, co mają na podwórku. Tak się tworzy zdrowe społeczeństwo, od podstaw, od najmniejszych komórek, czyli rodzin, zakładów, osiedli, miast, przez okolice, regiony, kraje i państwo na końcu. Nie na odwrót, nie gdy jest to narzucane i kontrolowane centralnie.

Gospodarka i tożsamość to podstawa w zdrowym państwie.

25.08.2015 21:30

Wiec nikt w Bawarii nie musi mieć zbytnio ciągot do niezależności. Bo mają szeroką autonomię, własny parlament, hymn, premiera, niezależność gospodarczą i kulturową itd. Także to odmienna sprawa niż Katalonia, która wprawdzie autonomią jest, ale uciskana gospodarczo i politycznie przez stolicę. I kompletnie odmienna niż Śląsk będący w całkowicie scentralizowanym państwie co jest jedną z największych bolączek kraju. Ta kompletna centralizacja jeszcze po PRLu. Gdy w każdym normalnym kraju dawno zrozumiano, że decentralizacja i samorządność to jedne z podwalin rozwoju gospodarczego i społecznego kraju.

25.08.2015 21:28

Bawaria jest oddzielnym krajem.

25.08.2015 21:23

Kross i Podolsski skąd przyjadą? Muller na defensywnym pomocniku? :D

25.08.2015 21:20

Tomek na pewno do Bawarii :D

25.08.2015 21:19

Jesli o to chodzi, to ja akurat mam solidną maszynę do pisania (bo inwestuję ostatnio w naukę), ale zarówno ME jak i ME2 oraz DA i DA2 od BioWare mi działały. Zresztą i pierwszy i drugi Wiedźmin też. W pierwszych obu przypadkach podobno trójki i tak nie są warte gry, zwłaszcza w przypadku Mass Effect więc straty wielkiej nie ma :)

Także jeśli masz taki biurowy PC to nie powinieneś mieć problemu. Nie mówiąc o tych starszych czy strategiach.

25.08.2015 21:17

Seria Crusader Kings jest podobna do Europy Universalis bo to też robota Paradoxu :) Dlatego ogólnie jak ktoś chce wymagającej strategicznego myślenia gry to może do tych Szwedów zajrzeć.

25.08.2015 21:12

San Marino jest słabsze od Polski :D

25.08.2015 21:10

A jeśli szukasz skomplikowanych i wymagających gier strategicznych to tutaj z pomocą przychodzi szwedzkie Paradox Interactive. Zwłaszcza cała seria Europa Universalis. Zresztą to oni stoją też za poleconym przez Mariana Hearts of Iron. Ogólnie są znani z tworzenia najbardziej szczegółowych, skomplikowanych gier strategicznych :)

25.08.2015 21:07

Android, jeśli mowa o Mass Effect i zasadniczo o RPG, to ogólnie gdy od Bioware stoją na wysokim poziomie pod względem fabuły. Poczynając od kompletnej klasyki jak seria Baldur`s Gate. A obok serii ME (poza trzecią częścią) od nich chyba warto jeszcze bardziej polecić Dragon Age, zwłaszcza pierwszą część.

Jeśli nie przeszkadza Ci, że gra jest stara i graficznie niewyrobiona, ale zależy Ci na świetnej fabule to Planescape Torment powinien Cię zadowolić. Scenariusz do tej gry liczy tysiące stron :) Ogólnie skoro wcześniej nie grywałeś to chyba dobrze zacząć od takich klasyków. I starszych jak Fallout 1 oraz 2 i nowszych jak Wiedźminy :)

25.08.2015 21:03

Niemcom, nie Niemcą. Bez przesady z tymi błędami.

25.08.2015 20:57

Polskie media. W piłce mecze Niemiec z Polską nigdy nie były prestiżowe. No, może ten półfinał z 74 i kilka w tych okolicach. Ale nie przez ostatnie 30-35 lat.

Tylko były to mecze to odbębnienia. Wyjątkowo Niemcy byli nasyceni po mistrzostwie świata, w przebudowie, z juniorską obroną i niesamowitym pechem, gdzie z jednej strony były 22 okazje bramkowe i 0 bramek, z drugiej 3 po kontrach i dwie bramki a Niemcy obijali piłką wszystko w bramce i wokół bramki tylko nie siatkę..

Chyba, że mowa o polskich mediach. Ale ich wiele osób na poważnie nie traktuje, z wszystkiego robią wielką sprawę jakby ich coś uwierało.

25.08.2015 20:43

Co do Rafinhii to nie ma w Niemczech lepszego prawego obrońcy. A na turnieje jedzie się z najlepszymi zawodnikami by wygrywać. Nie by młodzi zdobywali doświadczenie. Od tego są towarzyskie, a w przypadku Niemców też eliminacje.

25.08.2015 20:35

"Mecze Niemcy vs Polska zawsze były spotkaniami o prestiż,"

Nie, nie były.

25.08.2015 20:31

Pamiętajmy o tym, że zwycięzca LE z automatu gra w LM. To też spory bonus. Zwłaszcza w Anglii i Niemczech, gdzie ambicje do LM ma po sześć drużyn (Chelsea, City, MU, Arsenal, Liverpool, Tottenham oraz Bayern, Borussia, Wolfsburg, Bayer, Schalke i Gladbach), a miejsca są cztery.

25.08.2015 16:02

Nie ma czegoś takiego jak Liga Europejska.

25.08.2015 14:56

Brać Neuera, Boatenga oraz Mullera i IO wygrane :D

25.08.2015 12:30

"Warto mieć na uwadze fakt, że liczba fanklubów w Stanach Zjednoczonych wzrosła z 8 do imponującej liczby 88 oficjalnych fanklubów (wszystko za sprawą ostatniej wizyty Bawarczyków w USA przed rokiem). W Stanach znajduje się najwięcej takich grup zaraz po Niemczech. W Austrii Bayern posiada 125 fanklubów."

Zaraz po Niemczech i Austrii w takim razie :)

25.08.2015 02:54

I to jest porządna jedenastka. Nie jak w Kickerze.

25.08.2015 02:04

Dziwię się deprecjonowaniu pomocy Bayeru, zwłaszcza w tak agresywny sposób, jakby ktoś sucharowi matkę obraził. Bayer ma problem z napastnikami, średnią obronę, ale pomoc to ich siła właśnie. A nie ma tak, że Bayern to wychodzi na boisko i każdy musi się Goliatowi poddać. Gra 11 na 11. Sam uważam, że Bayern wygra, ale taka opinia, taki sposób jej wyrażenia jest wielce niestosowny. Nie tylko obraźliwy dla użytkowników, ale i dla myślenia.

25.08.2015 00:43

Ja tam nie wiem, czy zdominuje. Wiem tylko, że to najlepszy wybór, by przenieść ciężar walki na stronę swych atutów, nie braków. I bocznymi obrońcami bronić przed kontrami.

Chociaż łatwe to nie będzie zwłaszcza, że Bayer w środku pola ma dużo jakości, a jeśli chce się atakować to bez środka pola nie da się rady. Z tym, że takie zadanie należy stawiać Bayernowi. Należy wymagać, by próbował.

24.08.2015 23:04

Nie powiedziałem, że łatwo to wykonać. Ale od czegoś Bayern jest Bayernem, a nie Hamburgiem.

FanGraczyBayernu - naprawdę sądzisz, że Lewandowski nie zagra z Bayerem?

24.08.2015 22:58

Najlepszym sposobem na to, by się obronić przed Bayerem, to grać pod jego bramką i nie dać mu nic zrobić w środku pola. Wtedy te niedobitki obrońców i tak będą się pałętać w pobliżu środkowej linii. Jak Lewandowski przyciśnie pressingiem obrońców, Muller będzie ich ściągać i zamęczać ciągłym uciekaniem i przestawianiem się, Costa zrobi im wiatrak, Thiago rozklepie a Vidal potłucze to Neuer będzie się nudzić.

Na plus to, że mecz na Allianz Arenie. To najlepszy sposób na obronę w nim - zdominować przeciwnika i go zamknąć w hokejowym zamku. Wtedy na obronę przed kontrą taki Rafinha czy Bernat będą lepsi od Boatenga i Benatii, bo szybsi.

24.08.2015 22:39

Bayern nie ma się bronić. Bayern ma atakować!

24.08.2015 22:33

Prędzej będzie obrona Rafinha, Dante, Alaba. Lub Kimmich albo Xabi w obronie.

24.08.2015 22:16

Czy ja wiem, czy plotka, skoro skauci Bayernu obserwują go odkąd grał w juniorach PSG. Tyle, że Juventus pewnie również zdaje sobie sprawę z potencjału Comana i Ruganiego, jeśli chodzi o ich młodych zawodników i tak łatwo nie puszczą. Ale skoro Bayern wyciągnął z Juve Vidala to czemu nie mieliby dać racy z Comanem. Prędzej czy później :D

Bayern jest cierpliwy.

24.08.2015 21:37

Hajto? :D

24.08.2015 21:26

Tylko po co zastępować dziesiątkę ustawianą na skrzydle za pomocą dziesiątki ustawianej na skrzydle. Gotze na lewej stronie gra warunkowo, bo Ribery kontuzjowany. Jeśli sprowadzać kogoś na skrzydło by dziesiątka na nim nie grała to skrzydłowego lub schodzącego napastnika. Nie kolejną dziesiątkę.

A Coman to właśnie lewoskrzydłowy/schodzący napastnik - prawonożny, więc jako schodzący idealny na lewą. No i Francuz, więc liczba Francuzów, jeśli zastąpi Francka, będzie się zgadzać :D

24.08.2015 21:25

Bruyne nie jest skrzydłowym.

24.08.2015 21:14

Owszem. Tylko to nie te czasy. Kiedyś obrońca musiał być wysoki i silny. Musiał przepchnąć przeciwnika, utrudnić mu życie, wybić piłkę gdziekolwiek, na aut nawet, byleby wybić. Do ostatnich takich dinozaurów należy Terry przykładowo. Dzisiaj obrońca musi przewidywać co się dzieje, umieć rozegrać piłkę pod pressingiem, wyprowadzić ją. Musi myśleć i nie ma zmiłuj :)

I nawet jeśli może chwilami irytować, że pod naciskiem przeciwników obrońcy zamiast wybić bezpiecznie to rozgrywają to przynosi to straty o wiele rzadziej niż korzyści. Raz na ileś razy będzie strata i problem. Ale w większości przypadków zamiast oddania inicjatywy nie tylko wyprowadza się akcję, ale do tego w ten sposób można uzyskać przewagę liczebną gdy wychodzi się spod pressingu pod własną bramką i szybko przenosi lub wyprowadza piłkę w przód.

Tylko trzeba myśleć wtedy, analizować, przewidywać. I być zwinnym, a najczęściej wzrost i siła temu przeszkadzają, choć są wyjątki.

No ale piszę rzeczy oczywiste.

24.08.2015 18:57

Wszyscy już umiemy wymienić ten skład :D

24.08.2015 18:47

Oczywiście zawsze przydaje się doświadczony obrońca, który godzi się z ławką a w swej karierze pokazał, że grać potrafi. Ale takiego Bayern już ma, jest nim Dante. Brakuje kogoś z przyszłością. Kto już zagrał swoje (Sule przykładowo 50 spotkań w Hoffenheim, Rugani 81 w Empoli), ale jest młodziutki, nadal się rozwija, może i zagrać i dać coś świeżego drużynie i jednocześnie pogodzi się z ławką.

A jednocześnie takiego, który myśli. Jeśli piłkarz myśli to więcej wynosi z wszystkiego. I z wejścia z ławki, i z wyjścia w pierwszym składzie i z treningu. A mamy erę piłkarzy myślących. Czas Hajtów i Spahiców przeminął dawno temu.

24.08.2015 18:42

Spahić nie tylko nie jest, ale i nie będzie poziomem Bayernu. Zresztą ma nierówno w głowie. Cahill... to las, by angielskie drewno zwozić? :D Zresztą Mourinho go nie puści odkąd Terry utracił jego zaufanie. Duży stać ma Demichelis... do tego już się w Bayernie ograł.

A na poważnie to warto poszukać wśród młodych właśnie. Jak Sule czy Rugani. Bo trzeba pamiętać - Benatia wróci za miesiąc, wróci Badstuber, Martinez. I kogo wtedy posadzisz na ławce? Cahilla, Badstubera, Martineza, Benatię czy Sule? Młody zawodnik, jeśli skład będzie pełen i zdrowy, zawsze ma ten czas, by pouczyć się jeszcze gry, odczekać na swój moment. By się rozwijać.

A to, że ktoś zagrał kilkadziesiąt spotkań w lidze zamiast stu nie oznacza od razu, że ma mniejsze doświadczenie. Te zdobywa się też głową i wkładem w grę, odpowiedzialnością za nią, nie samym stażem minutowym. Więcej doświadczenia wyniesie z 90 minut obrońca, który bierze na siebie grę w defensywie, niż ze 180 minut taki, który przejdzie obok meczu.

24.08.2015 18:36

Teraz zagrał niby lepiej, ale jest inna sprawa - za ile Borussia puściłaby go do Bayernu. 20 milionów minimum by było. Watzke to śliska ryba, przymila się w tej chwili tylko. A Niklas Sule ma zadatki na białego Boatenga.

24.08.2015 18:25

Ginter? To nie lepiej brać Sule? Mi zaimponował tym, jak po ciężkiej kontuzji wrócił do gry. A obok Baumanna był najlepszy na boisku w sobotę u Wieśniaków. Chociaż nie o ten mecz chodzi - ten jeszcze 19-latek od dawna jest wielkim talentem. Mało kto zresztą debiutuje w BL w wieku 17 lat. Mecz z Bayernem był jego 50-tym spotkaniem w seniorskiej piłce. A stracił czas przez kontuzję. Ma warunki - 195 cm, ale mimo to jest zwinny. Doskonale się ustawia jakby grał od lat z seniorami. Inteligentny zawodnik.

Pytaniem było jak będzie wyglądać po ciężkiej kontuzji. Zerwał więzadło krzyżowe, wypadł na 7 miesięcy z gry. Ale z Bayernem nie było jej widać.

Jest wart kilka milionów, Wieśniaki pewnie za kilkanaście by go puścili. Sam Sule z chęcią by do Bayernu przyszedł. A profil jest - młody, utalentowany Niemiec z reprezentacji - na razie młodzieżowej, ale powoli ma być przymierzany do seniorskiej.

Przy Boatengu by się wiele nauczył. Na ligę jest już gotowy, zagrał w niej dziesiątki spotkań. Za niedługo skończy 20 lat. Ginter zaś w Borussii pokazał tylko regres.

24.08.2015 18:15

Niby. Ale Kirchoffa raczej nikt nie liczy. Chociaż kto wie - jak grał wcześniej to grał solidnie. Naprawdę nie dostał większej szansy w drużynie i może okaże się, że zaskoczy... nie gra się tyle w niemieckiej młodzieżówce za frajer. Doświadczenie w Bundeslidze ma - 80 spotkań. Grał nawet w Lidze Mistrzów. Ma też warunki, prawie dwa metry wzrostu. Przyszedł do Bayernu nie dlatego, że był za darmo - ale dlatego, że ponoć jest utalentowany. W Schalke pograł mniej ale to ze względu na kontuzje - gdy był zdrowy to grał.

Trudno go oceniać w Bayernie po tych 190 minutach, jakie spędził w jego barwach na murawie. Jest tylko jedna kwestia...

Czy on również nie jest kontuzjowany w tej chwili?

24.08.2015 18:03

"Jeśli jakiś piłkarz ma wybrać pomiędzy Bundesligą a Premier League to wybiera te drugie. Nie ma co się oszukiwać dla takiego piłkarza Liga Angielska jest bardziej atrakcyjna niż Niemiecka"

Boateng wybrał BL. Benatia BL (miał oferty). Lahm miał oferty, został. Alaba miał, został. Muller wyśmiał MU. O Lewandowskiego starały się kluby z Anglii, wybrał jak wybrał. To tylko przykłady. Wiadomo, Bayern. Ale zarówno Hummels jak i Reus gdy BVB była w kryzysie odrzucili starania klubów angielskich. Schurrle i Bruyne długo się nie zastanawiali. Calhanoglu wolał zostać w Bayerze. Przykładów takich piłkarzy jest więcej.

O atrakcyjności można mówić dopiero w przypadku czołowych klubów tak naprawdę. Wymiana niemiecko-angielska jest skromna dosyć, transfery tam i z powrotem są jednostkowe. I dotyczą głównie piłkarzy, którzy nie mieli miejsca u siebie. Jak Can czy powoli Bastian - lub w drugą stronę jak Schurrle czy Bruyne. Takim transferem piłkarza, który miał u siebie pewne miejsce, był ostatnio chyba Firmino tylko jeśli chodzi o transfery między znaczącymi klubami.

Liga angielska jest atrakcyjna finansowo. To prawda. Nie ma pod tym względem atrakcyjniejszej. Ale na pewnych poziomach to jest argument drugorzędny. Zwłaszcza, że argument sportowy wiąże się w przyszłości i z finansowym.

24.08.2015 17:58

Dante chciał zostać, klub chciał go sprzedać. Pewnie Brazylijczyk użył jakiejś magii, by Bayern stracił parę środkowych obrońców. Teraz został jako jedyny ŚO w drużynie, więc ma niepodważalną pozycję i do zimy nikt go nie sprzeda.

Podobnie robił Grosskreutz. Co miał siadać to ktoś nagle łapał kontuzję. Teraz Grosskreutz został odstawiony do rezerw nawet, mówiło się o sprzedaniu go, to nagle Piszczek i Durm mają urazy. Przypadek? Nie sądzę.

24.08.2015 17:50

Jaki koniec? Nadal te marzenia trwają. Od początku w sferze marzeń to pozostawało...

24.08.2015 17:44

Więcej tutaj artykułów o piłkarzu Wolfsburga niż o którymkolwiek z piłkarzy Bayernu... :D Niech sobie robi co chce.

24.08.2015 17:43

Jeśli u Francka się nie poprawi a coś stanie się z Robbenem, który młody nie jest a i swe problemy zdrowotne miał, to zostaje dwóch skrzydłowych. Costa i Muller, przy czym Muller to bardziej schodzący napastnik. Gotze może od biedy na skrzydle zagrać.

Stąd z Comanem coś jest na rzeczy. Może Ribery wygląda źle, trener i zarząd o tym wiedzą - trzymają to jeszcze w ciszy by nie utrudniać sobie zadania na rynku, czyli nie stawiać się w roli zdesperowanego. A po drodze chce skrzydła zabezpieczyć Comanem.

Jedno jest pewne - Bayern w końcu uniezależnił się od duetu Robbery. Ta para kontrolowała grę Bayernu przez ostatnie lata. I uniezależnienie się momentami było bolesne, ale było czymś potrzebnym, koniecznym. Cała sprawa przejścia ze starej gwardii. Ribery od dawna nie gra, Robben jest w gazie, ale bez niego Muller czy teraz Costa robią niekiedy więcej. Schweinsteigera nie ma. Lahm stracił rolę przewodnią chociaż dalej jest kapitanem.

Dzieje się nieuniknione. I chwała dla Bayernu, że dzieje się bezboleśnie - że zmiana warty odbywa się w warunkach kolejnych trofeów i w ścisłej europejskiej czołówce.

Już zasadniczo duet Muller - Lewandowski czy wejście Costy w drużyną pomagają o Robbery zapomnieć.

24.08.2015 17:39

"gololo

23.08.2015, 19:01

U Kloppa nie było rotacji i dawał jakoś radę"

Zwłaszcza w ostatnim sezonie.

23.08.2015 19:04

Co do Comana to dla wielu może być nonamem, który zagrał 500 minut ledwie. Ale tych piłkarzy obserwują fachowcy - często latami, jeszcze od zespołów juniorskich. Tak było też z Costą - mówiono o tym, że obserwowany jest od kilku lat. Ci ludzie wiedzą, co robią. Ja o Comanie usłyszałem kilka miesięcy temu, że to duży talent. A ludzie się tym zajmujący pewnie obserwują go od kilku lat zbierając różne informacje na jego temat. Taka jest różnica.

Także coś w nim musi być, skoro Bayern się uwziął na niego a Juventus na to, by został.

23.08.2015 19:03

Z ocen Bildu wynika, że Hoffenheim zagrało równie dobrze co Bayern (42:41). Ja na boisku widziałem co innego.

Ale te oceny to już klasyka w Bildzie. Zubera w ogóle z gry nie kojarzę, a w Bayernie ledwie trójka piłkarzy lepiej od niego zagrała :D

23.08.2015 02:43

To nie było w meczu z Termalicą :D

22.08.2015 20:05

Napastnikiem z kałachem w tym pociągu był Marokańczyk. Już wiecie, czemu zarząd zakazał Benatii cieszynki. Jak mówiłem - trzeba wykorzeniać złe nawyki.

22.08.2015 19:56

"Szczerze to z Hoffenheim nie należała nam się wygrana"

Co decyduje o tym, czy się należy? Mi się wydaje, że drużynie, która strzeliła więcej bramek należała się wygrana. Bo komu ma się należeć. Tej, co strzeli mniej? Co jedyną sytuację miała po błędzie Alaby i drugą po karnym? Czy ta, co w dziesiątkę walczyła, kreowała masę sytuacji? I jaki gol z dupy, był rezultatem świetnej i szybkiej akcji.

Bayern nie grał na niebiesko, golem z dupy był ten Wieśniaków, może o to Ci chodziło :D

22.08.2015 19:38

Szkoda, że się nie udało. Byłaby okazja do narzekania, że drugi mecz i drugą żółtą zobaczył :D A na poważnie to sędziego nieźle poniosło. Karnego mógł podyktować, chociaż ręce Boateng miał przy sobie to łokieć nieco odstawał. Chociaż zazwyczaj w drugą stronę sędziowie to pomijają.

Ale żółta na czerwoną za takie coś? Ogólnie kartkował Bayern jak leci, a Hoffenheim grało agresywnie i nic. Dopiero ten Koreańczyk musiał już żółtą ujrzeć. Polanski jak bez czerwonej skończył to nie wiem. Raz podbiegł tylko po to by "uderzyć" Xabiego ciałem gdy ten wyprowadzał piłkę. Podbiegł, staranował, poszedł sobie. I nic. Albo tamten inny, co od tyłu przy polu karnym w nogi wszedł i nic. I kilka innych podobnych sytuacji.

A Rafinha uderza barkiem w bark przeciwnika to od razu żółta. Muller faulowany - żółta. Boateng być może bez kontaktu nawet - żółta i wolny, nabity łokieć czerwona i do widzenia. W drugą stronę już to tak nie działało...

22.08.2015 19:37

Alaba jak i Robben ewidentnie cierpią jeszcze z powodu ostatnich kontuzji. Fizycznie śladu po nich nie ma, ale nie grali trochę czasu. Alaba jednak w jednej akcji pokazał się z najlepszej strony, jak czysto odebrał piłkę a potem od razu wprowadził ją w ofensywę. Taki Alaba był i taki jeszcze będzie.

Zaś przed Costą pierwszy egzamin. Leverkusen. To już będzie mecz na szczycie Bundesligi. Kolejnym egzaminem będzie Liga Mistrzów. Na razie zdaje celująco.

22.08.2015 19:21

Robben ciągle jest jeszcze nieco pod grą po kontuzji. Ale się wyrobi. To Robben. Jak już zaskoczy to będzie szaleć aż miło. Gotze dał mniej niż Costa, Muller, Lewandowski, wiem, w pełni sie zgadzam. Chodzi o to, że ma w sobie nadal potencjał na ten błyszczący diament. I dzisiaj to pokazał. Oby tylko pokazywał to częściej i stabilniej, ja tam ciągle w niego wierzę.

Costa. To osobny temat. Kiedy przychodził to nic nie mówiłem na jego temat albo niewiele. Bo miał czystą kartę. Ale raczej panowało przekonanie, że Bayern przespał okienko. Że miał być Hazard, di Maria, Griezzmann, Sterling. A przyszedł Costa z Ukrainy.

W meczach towarzyskich grał ślicznie ale to były mecze towarzyskie. Przed otwarciem sezonu mówiłem znajomemu - obejrzyj sobie choćby ze względu na Costę. I było warto go polecić. Co on robi to jest niemożliwe. Dzisiaj kilka razy przeciągnął piłkę, zmarnował też dwie okazje. Ale ta dynamika, szybkość, przyjęcie i umiejętność wyjścia na wolną pozycję. To miał Robben w swym najlepszym okresie.

Zaczynam wierzyć w to, że Costa wprawdzie nie będzie nowym Ronaldinho bo to różni zawodnicy, ale w dużej mierze dorówna jego sławie.

22.08.2015 19:17

Mi się Gotze dzisiaj momentami podobał. A ta akcja jak w polu karnym przedryblował kilku przeciwników i oddał do Costy potem była jak za najlepszych chwil Messiego. On ciągle to coś ma. I trzeba to z niego wydobyć. Dwa razy dzisiaj poczarował.

Dzisiaj Muller grał bardzo dobrze, ale wkurzył tą ręką. Kto wie, czy ten strzał Lewandowskiego nie szedł na gola nawet, miał ładną rotację a bramkarzowi byłoby trudno. Niepotrzebnie Tomek przyjął to ręką i wykańczał. Ale to pewnie była ambicja jeszcze. Ale jak nie on, bo bezmyślnie.

22.08.2015 19:07

Teraz Dortmund nie może wygrać zbyt wysoko. By był lider tabeli nadal. Wolfsburg na start odstawiony na dwa punkty. Ale to dopiero początek. Liga łatwa nie będzie bo kilka drużyn ma aspiracje.

22.08.2015 19:01

"Moim zdaniem Pepciu już kolejny raz przekonał się że bez Lewego nie ma gry w przodzie.Tylko pytanie kiedy wbije sobie to do makuwy:)"

To dla przypomnienia początku całej sprawy. I na tym zakończę by tego nie ciągnąć. Dobrze, że na koniec piszesz już normalnie. Jakby pisały dwie różne osoby.

Co do posunięcia to oceniać można je różnie. Dla mnie było świetne, bo wszedł z ławki i dał wygraną. Normalnie mówi się wtedy o trenerze dobrze - że miał nosa, wyczuł sytuację. Ale można oceniać różnie i z tym się nie spieram.

22.08.2015 18:58

Nie, pisałeś o grze. Poziom jednak utrzymujesz. Poziom swych wypowiedzi.

To dodam ciekawostkę dla tych co dzisiaj tak świrowali z Lewandowskim. Podium najczęściej grających u Guardioli zawodników od momentu, gdy Lewandowski dołączył do drużyny - czyli obecny i zeszły sezon.

1. Neuer - 4727 minut
2. Lewandowski - 4245 minut
3. Bernat - 4207 minut

Myślę, że to wyczerpuje temat zaufania do Roberta u Guardioli.

22.08.2015 18:49

"chyba nie musze Ci przypominać faktów odnośnie tamtego sezonu jakie wyniki notował Bayern bez Lewego."

Z Hamburgiem i Szachtarem Lewandowski grał.

Wiesz, ja ci dawałem szansę, by wybrnąć jak mężczyzna. Dzisiaj pomyliłem się z ustawieniem czwórką obrońców. Nookie zwrócił mi uwagę. Co zrobiłem? Wykłócałem się? Pisałem o tym jakie inni mają o nim zdanie? Obrażałem trenera? Strzelałem focha?

Nie - przyznałem mu rację i tyle, na tym się skończyło. Ty nie potrafisz powiedzieć "myliłem się, Guardiola wie, że na Lewandowskiego trzeba stawiać, trzyma go na boisku prawie 90% czasu gdy jest zdrowy, a nawet jak miał uraz to go puszczał do gry bo liczył na niego, przepraszam, że nazwałem go pepciem i myślałem, że o tym nie wie chociaż nawet ja to widzę".

Ale nie, kończysz na chęci przypominania wyników Bayernu gdy Lewandowski nie grał, co potem zmieniasz na wejścia z ławki. Co zresztą i tak nie ma powiązania z pierwotną sprawą jakoby Guardiola nie wiedział by na niego stawiać. Nawet w obliczu faktów.

22.08.2015 18:43

Będzie więc ciężko z Leverkusen bez obrońców. Oby był jakiś transfer.

22.08.2015 18:34

Nie patrzę na sytuację w kadrze, tylko w Bayernie. Z Bremą był zdrowy, siedział na ławce, być może odpoczywał po tym ze Szkocją ale grać mógł. Było 6:0 więc odpoczął.

Nie grał też z Mainz i Leverkusen, leczył urazy. Tyle. Wszystkie jego absencje u Guardioli. Przy czym to był chyba trzeci czy czwarty raz gdy wchodził z ławki zamiast od początku grać.

kubla - miałeś mi przypomnieć coś. Zaoferowałeś się. Przypomnij więc. Chyba, że nie jesteś słowny. Dalej, przypomnij! Miałeś mnie tym przypomnieniem przekonać. Na razie piszesz osobiste wycieczki bo chyba to zostało tylko. Gdybyś miał argumenty po swojej stronie, nie chęć obrażania trenera i potem osobiste wycieczki to byś przypomniał i olśnił mnie tym argumentem, jaki trzymałeś w zanadrzu.

A jak nie chcesz by ci odpisywano w dyskusji to z niej zrezygnuj i nie mów kto ma się odzywać a kto nie skoro podejmujesz jakiś temat.

22.08.2015 18:31

Ojej. Przynajmniej rozbawiłeś na koniec. Najpierw chciałeś pojechać po trenerze, żeś mądry bo widzisz by stawiać na Lewego a trener ma to sobie wbić do głowy. A gdy wyłożono ci na ławę fakty strzelasz focha.. Nie wchodź na publiczne strony dyskusyjne, skoro dyskusja cię przerasta gdy padną merytoryczne argumenty.

Wtedy unikniesz rzeczywistości.

22.08.2015 18:27

Ułatwię ci. Nie będę złośliwy. I teraz się wczytaj mędrcze kublo pouczający "pepcia", żeby wbił sobie do głowy by stawiać na Lewandowskiego.

Bayern bez Lewandowskiego (gdy był zdrowy) osiągnął następujące rezultaty: 6:0 z Bremą.

Tyle. Lewandowski u Guardioli od przyjścia do teraz nie zagrał będąc zdrowym JEDEN MECZ. To nie krzyk, to podkreślenie.

22.08.2015 18:25

kubla - kwestionujesz. Pisząc, żeby "pepcio" (ale szacunek dla trenera) wbił sobie do głowy by na niego stawiać, jakby tego nie robił cały czas. Jakbyś był tym mądrym, który widzi wagę Lewandowskiego dla drużyny i przypominał trenerowi o tym - gdy nie trzeba.

I dobrze coś napisałeś. "Chyba nie musze Ci przypominać faktów odnośnie tamtego sezonu jakie wyniki notował Bayern bez Lewego."

Czekam - przypomnij. Naprawdę przypomnij. Wtedy zrozumiesz co nieco z tego jakie znaczenie dla Guardioli ma Lewandowski i jakie zaufanie u niego.

22.08.2015 18:22

Arturro, a o co chodzi? Ucina mi posty, a ta "makuwa" to cytat :) Zaś te strzałki stosuje się niekiedy jako cytat w cytacie. Dokładniej zaznaczenie konkretnego słowa w cytacie, naznaczenie go.

22.08.2015 18:18

"do makuwy" by na niego stawiać, jakby tego nie robił i jakby był jakiś upośledzony a ty zaś mędrcem ponad niego. I potem bronisz się przed faktami w taki sposób. Wstyd.

P.S.
Ucina mi posty, więc niech jakiś admin skasuje tego z 18:14 :)

22.08.2015 18:15

"do >>makuwy

22.08.2015 18:14

"@ThomasKonig jesteś najbardziej zadufanym w sobie osobnikiem:)Nie wszystko co piszesz Ty czy Ja jest jedyną prawdą dla mnie zle zrobił Pep nie wystawiając Lewego tak samo jak by posadził na ławie Thomasa więc nie graj za każdym razem mędrca bo widze że ty uważasz że jesteś dietetykiem sprzątaczką oraz trenerem i menago w jednym zazdroszczę Ci:)"

A potrafisz merytorycznie odnieść się do FAKTÓW, czy wolisz takie rzeczy pisać? Mam kłamać co do faktów by nie być zadufanym i cię tym zadowolić? Nie kłóć się z rzeczywistością to nie dojrzysz zadufania, a żadnym mędrcem nie muszę być by po prostu widzieć jak sytuacja wygląda naprawdę zamiast tworzyć własną w głowie.

Fakty są takie, że Lewandowski jest jednym z trzech chyba najczęściej grających zawodników w Bayernie. Guardiola ciągle na niego stawia. A ty piszesz że "pepciu ma sobie wbić do >>makuwy

22.08.2015 18:13

''...Niemiaszki zasrane z Łysolem na czele''

A za takie teksty to w ogóle powinny bany lecieć. Najpierw hiszpańskie brudasy, teraz zasrane niemiaszki. Mam nadzieję, że admini pilnują poziomu strony.

22.08.2015 18:10

kubla - masz prawo do swojego zdania, ale nie dziw się jego krytyce skoro jest bzdurą. Lewandowski u Guardioli w zeszłym sezonie zagrał 49 razy. Słownie czterdzieści dziewięć razy. Niemal zawsze od początku - 46 pełnych spotkań chyba z tego wyszło.

Także jak piszesz bzdury to nie miej za złe i nie każ się odstosunkować od krytyki tego. Tylko się zastanów co piszesz. Bo jeślibym napisał, że zielone jest różowe gdy słoń gra w baseball to bym się nie zdziwił, gdyby ktoś uważał, że mam nierówno pod sufitem.

22.08.2015 18:05

"Pepciu już kolejny raz przekonał się że bez Lewego nie ma gry w przodzie.Tylko pytanie kiedy wbije sobie to do makuwy:"

Kolejny... po pierwsze makówy. Po drugie przecież Lewandowski jest jednym z kilku najczęściej grających u Guardioli zawodników. Chyba tylko Neuer ma takie zaufanie jak Lewy u Pepa. Wam poodbijało coś na mózg?

22.08.2015 17:57

Zagrał w prawie kilkudziesięciu meczach, a apolla piszą o tym, że pogra w kilku spotkaniach. Guardiola niszczy mu karierę. Tak niszczy, że pod jego okiem Rode znalazł się w kręgu zainteresowań kadry - wcześniej był "drewnem". Także dla ludzi tutaj. U Guardioli świetnie się rozwija i idzie do przodu. A że jest rezerwowym? Bardziej klasowi piłkarze są w drużynie.

22.08.2015 17:54

Jak to nie mamy. A Dante? :D

22.08.2015 17:42

"Wcześniej statystyki mówiły za siebie(jeden celny strzał)."

Jeden celny strzał to oddało Hoffenheim. Nawet przed karnym Bayern wiele razy zagroził bramce, a celnych strzałów było kilka (poprzeczka i słupek też groziły, ale nie były celne więc ich nie liczę).

Możliwe, że po tym meczu będzie transfer obrońcy.

22.08.2015 17:41

Mówiłem w przerwie, że Lewandowski i Rode mogą się rozgrzewać, bo zapomniałem o Thiago. I myślałem, że powinni wejść za Robbena i Lahma. Nie wiem jak można krytykować manewr z Lewandowskim, skoro odpoczął i został doskonale użyty przez Guardiolę by w trudnym momencie dobić i dać wygraną. Powinno się za to Pepa chwalić, nie ganić. A ci co myśleli o jego transferze... nadal się z was śmieję :D

Kolejny mecz i sędzia nawala. Oby to nie było celowe by Bayern nie wygrał 4 raz z rzędu ligi. Myślałem, że po zeszłym sezonie tak nie będzie a tu powtórka z rozrywki. Ale i tak Bayern wygrywa. W osłabieniu atakując i tworząc akcje nadal.

Dlatego brawa dla wszystkich. Minusy dla Alaby i Boatenga bo w ten sposób nie przeszkadza się drużynie. Chociaż moim zdaniem Boateng został skrzywdzony. Bardzo łatwo te kartki mu poleciały.

Plus dla Gotze. Pokazał kilka razy co potrafi. Plus też dla Guardioli za zmiany. Obrońcy bardzo utrudnili mu życie asystując samobójczo, łapiąc kontuzje lub dostając czerwone kartki, ale z tego Bayern wybrnął. Problem będzie z Leverkusen. Został Dante...

22.08.2015 17:35

Muszą tylko wykorzystywać sytuacje. Bo było ich pełno. Słupek, poprzeczka, spojenie, Baumann się kilka razy wykazał, kilka razy koło słupka.

Masa pecha. 7 sekunda i Alaba, kontuzja Benatii, wykartkowanie bezsensowne Boatenga (co sędzia zrobił to była przesada). Agresywna gra Wieśniaków bez konsekwencji, Bayern od razu kartki. I te zmarnowane sytuacje. Ale i tak wygrana na niewygodnym terenie.

Piękny mecz, tylko szkoda, że zawodnicy utrudnili robotę zamiast po prostu zakończyć to wcześniej.

Mullendowski 5 bramek w 2 mecze :)

22.08.2015 17:28

W 88 minuciekopnąłem drzwi i stłukłem stopę, gdy mimo osłabienia Bayern atakował dalej a tu kolejne spojenia i poprzeczki lub bramkarz cudem broni. By po dwóch minutach stłuc drugą po niekontrolowanym skoku radości.

Są emocje w końcu :D I mówiłem, że wygra. Alaba i Boateng zrobili wszystko by Bayern dzisiaj przegrał a mimo to wygrywa :D Szkoda tylko zmarnowanych sytuacji bo była ich masa. I sędziego, który kartkuje Bayern. Hoffenheim może ostro grać i nic. A kartka dla Mullera za bycie faulowanym już rozbawiła tylko.

22.08.2015 17:21

Nookie - masz rację, od początku była trójka. Przy powtórce bramki Vollanda to widać.

gololo - Lewandowski był zmęczony. W meczu z Hamburgiem mógł nie zagrać, ale Bayern chciał mieć dobre otwarcie ligi. W przerwie Robert na kadrę jeszcze jeździł, 10 dni temu sam mówił, że nie jest w pełni gotowy. Gotze zaś ma ostatnią szansę na odbudowę.

Dlatego Robert sobie odpoczywa. A Gotze jest na boisku bo mecz z Hoffenhem, nie z Leverkusen czy City. Guardiola uznał, że to wystarczy i przekonamy się z końcowym gwizdkiem czy ma rację. Lewandowski grał w praktycznie każdym meczu do tej pory a człowiek to nie robot.

22.08.2015 16:34

Chociaż jeśli Bayernowi nie uda się wygrać to wtedy odpoczynek dla Lewandowskiego okaże się błędem Guardioli. Bo go brakuje w kilku momentach, to widać. Ale na ten moment Bayern idzie po zwycięstwo, a w Bundeslidze wygrywa się zdobywając punkty regularnie, nie wygrywając 5:0 co drugi mecz.

22.08.2015 16:31

gololo, zamknij się już bo przynudzasz. Idź napisz protest do Bayernu, że Robert usiadł na ławce, ale już skończ :)

22.08.2015 16:29

Bayern zagrał 4 z tyłu, ale po tej bramce przeszedł na trójkę z miejsca. Alaba ustawił mecz, ale teraz wszystko zaczyna się od początku.

Ze względu na uraz Benatii trójka będzie teraz grała. Aż sobie myślałem, że Rafinha by się przydał a tu bum, uraz i zmiana. Rode i Lewandowski powinni być w drugiej połowie gotowi do wejścia.

Nie powiedziałbym, że Bayern topornie. Było sporo szybkich akcji, rozrzuceń na boki, przyśpieszeń. Brakowało zamknięcia albo szczęścia. Zwłaszcza Mullerowi - mógł mieć już 5 goli w tym sezonie BL, po dwóch meczach :D

Teraz druga połowa, a Guardiola jest elastyczny, Bayern najczęściej w drugiej połowie gra lepiej, szybciej. A Hoffenheim już zostało mocno wymęczone. Ten Koreańczyk aż się świecił od potu :D

22.08.2015 16:27

DarthSmd, nawet jak wygrywamy to wina Pepa :D A niektórzy ostro pojechali po bandzie już do przerwy. Jak banda histerycznych nastolatek. Błąd Alaby, trudno, rywal u siebie gra dobrze to Bayern i tak go zdominował, wyrównał, wygra. A tutaj zlot histeryczek, Guardiola raus, jechanie (o dziwo nie po Alabie, trzeba było o Xabim wspomnieć i "pulpecie"). To od dłuższego czasu cyrk.

Niektórzy czekają chyba nawet na jakiś błąd, bo siedzą cicho dopóki się coś złego nie przytrafi. A Bayern gra swoje. Jak Alaba zrobił pod górkę to przejęli inicjatywę i to naprawili. A po przerwie wygrają bo Wieśniaki nic poza bieganiem za piłką już nie są w stanie pokazać, tak ich Guardiola rozpracował.

22.08.2015 16:23

Dobra połowa Bayernu. Alaba schrzanił (gdyby to był Xabi to już by go jechano, to w kontekście nagonki), a potem dominacja Bayernu i sporo sytuacji. Hoffenheim od 7 sekundy nie było w stanie celnego strzału oddać, a sam Muller mógł hattricka mieć.

Wygrana to kwestia czasu, chociaż Hoffenheim skupiło się na faulowaniu a po tym błędzie Alaby zrobiło się nerwowo i za dużo spalonych. Ale już to poukładali, a Guardiola potrafi odmienić drużynę w szatni i najczęściej poprawia błędy drużyny tak, że po przerwie Bayern gra lepiej.

22.08.2015 16:19

"gololo

Przykro się parzy jak Pep pomiata napastnikami, najpierw Ibra, teraz Lewy..."
Przykro to się takie debilizmy czyta. Jak niby pomiata Lewandowskim (i jak niby pomiatał Ibrahimovicem, ten "Szwed" po prostu ma nierówno pod kopułą).

No jak? Jakieś wyjaśnienie na pisanie takich głupot, gololo?

22.08.2015 15:29

Patryk, a oni dalej :D Gość zagrał pół setki spotkań w Bayernie w zeszłym sezonie, plus kadra, od początku tego sezonu gra, dzisiaj usiadł na ławce to już niektórzy znaleźli powód do narzekań :D Jak dzisiaj Bayern wygra 4:0 to będą mówić, że jest regres w grze bo Guardiola posadził Lewego na ławce :D

22.08.2015 15:10

Bawi za to marudzenie kilku osób na jego brak, pisanie o logice, jakiś wtręt o niestawianiu na niego itd względem Guardioli. Mało kto tyle u Guardioli gra co Lewandowski, w ważnych meczach nawet z tą maską grał. A tu już robienie nie wiadomo czego. Jak zawodnik gra te 50 spotkań w roku to niech sobie dychnie raz czy dwa.

W poprzednim sezonie rozegrał 49 spotkań w Bayernie, minutowo ponad 44 pełne. Plus kilka w kadrze. A już ten zaczął od gry w każdym meczu o punkty - SN, PN, Hamburg. Dlatego niektórzy niech nie panikują, że Guardiola ma swoją logikę.

22.08.2015 14:59

Lewandowski odpoczywa, a Xabi w parze z dynamicznym pomocnikiem wiele daje i gra bardzo dobrze. Jak rok temu z Alabą czy teraz z Vidalem. W dwójkę zdominowali środek pola w Hamburgu notując średnią 92.5% celnych podań. A grali do przodu.

22.08.2015 14:53

Świetny skład. Idealnie ułożony. 4-2-3-1 wyjściowo (będzie się zmieniać bo wszystko jest płynne u Guardioli).

Neuer, blok obronny Lahm, Boateng, Benatia, Alaba (zgodnie z zapowiedziami powrotu Lahma na prawą), para Vidal-Xabi, która z Hamburgiem zagrała świetnie i się uzupełnia, trójka Robben, Gotze, Costa, Gotze na dziesiątce za napastnikiem gdzie jego miejsce i Muller w ataku.

Aż klasycznie to wygląda jeśli chodzi o wyjściowe ustawienie.

22.08.2015 14:51

To ten Hitzfeld, co nie sprowadzał niemalże Niemców tylko ich sprzedawał? Też znalazł sobie podstawy do krytyki. Szanuję go, ale tutaj okazał się hipokrytą. Więcej Niemców przyszło do Bayernu za Guardioli niż za Hitzfelda.

22.08.2015 03:34

Bayern, City, Sevilla, Roma brzmi groźniej niż Bayern, Real, Lyon i Roma. W pierwszym przypadku awans jest spokojny. W drugim Sevilla może namieszać.

22.08.2015 03:33

Dziesiątki akcji, 23 strzały, 5:0, okazji na spokojne dwa razy tyle, ale i tak styl się nie podobał. Niektórzy są niereformowalni. A jak Bayern dzisiaj wygra 4:0 na przykład to będą pisać pewnie o regresie, skoro rozniesienie rywala po masie sytuacji nie satysfakcjonuje stylem. Nawet nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.

22.08.2015 03:30

MrSuchar - wtedy najbogatsi wyciągaliby z biedniejszych klubów zawodników za grosze nęcąc zarobkami. I taki biedny klub zamiast zarobić na swoim wychowanku np 8 milionów dostanie kilkaset tysięcy. I będzie jeszcze biedniejszy.

Tutaj wyjściem jest FFP. Byleby było stosowane. Zarabiasz - kupujesz, nie masz pokrycia w zarobkach - nie kupujesz.

21.08.2015 18:36

Nookie - Rode zagrał u Guardioli kilkadziesiąt razy co zsumowało się w ponad 16 pełnych, 90-minutowych spotkań. Jak na rezerwowego w drużynie pełnej środkowych pomocników najwyższej klasy i do tego pierwszy sezon w nowym zespole to niezły rezultat. Jak można więc mówić, że Guardiola go nie wystawiał? To skąd wasza opinia o jego grze - by była opinia musiał grać ;p

No i kolejny temat - znowu o Xabim. I ktoś mi powie, że to nie nagonka? :D

21.08.2015 18:31

Batistuta i Totti nie są z Afryki. Trzeba wykorzeniać pewne zwyczaje.

21.08.2015 18:27

Finał Bayern - Wolfsburg a w męskiej Superpuchar Europy Bayern - Borussia :)

21.08.2015 18:26

Wyciągnął Hojbjerga tak, że dał mu pograć 21 minut. To u Guardioli zagrał 23 razy, zadebiutował w Lidze Mistrzów (i innych pucharach) oraz został wypożyczony do Augsburga gdzie dograł kolejne 16 spotkań w seniorskiej piłce. Dzięki czemu za kadencji Guardioli zadebiutował też w kadrze :)

21.08.2015 10:39

Ciekawostka :D

http://www.goalimpact.com/2015/07/top50-football-players-july-2015-edition.html

21.08.2015 06:41

Puchar to puchar. Nie ma, że neutralne. Zwłaszcza, że Superpucharu Europy Bayern nigdy wcześniej nie dał rady zdobyć. Widzę tutaj podejście z naginaniem pod swoją teorię (zwłaszcza z zaznaczeniem KMŚ zamiast SE).

Jak napisał pele - to tylko statystyki. I gdybanie bo Jupp miał drużynę ze starą gwardią w kluczowym momencie (Ribery, Bastian, Lahm) głodną sukcesów i wściekłą dzięki Borussii, Pep drużynę częściowo wypaloną i z kontuzjami albo po mundialu.

A jeśli już chcesz koniecznie statystyk bez uwzględnienia reszty, to zsumuj wszystkie sezony Juppa w Bayernie i wtedy wyciągaj średnią. Bo było ich 6 plus kawałek w 2009 roku gdy sprzątał po Klinsmannie.

I już wychodzi nam 8 tytułów w ponad 6 sezonów z Bayernem. Z czego 3 to Superpuchary Niemiec. 1 i 1/3 tytułu na sezon przy 2 i 1/2 Pepa.

Oczywiście teraz możesz napisać o sytuacji jaka była wtedy, jaka teraz itd. Ale widzisz - to już by podważało Twoją istotę statystyczną - a nawiązywało do sytuacji i relatywizmy :)

Więc bądź konsekwentny. Jeśli mówisz, że Jupp miał smykałkę do Bayernu bo w 2 lata zdobył 4 trofea, to Pep w 2 lata zdobył 5 trofeów. I nie ma neutralności. Bo z Chelsea Heynckes sobie nie poradził, więc nie można powiedzieć, że poradziłby sobie w SE. Pierwszym w historii dla Bayernu więc niepozbawionym wartości.

21.08.2015 06:26

Co kontrakt Guardioli ma do Rode? Przecież trener nie chce się go pozbyć, tylko planuje sezon z Rode w drużynie.

21.08.2015 06:17

Myślisz, że Bayern Juppa co dwa lata wygrywałby LM a w przerwach byłby w finale? Co rok finał? Takie gdybanie jest zabawne. Zwłaszcza, że gdy Jupp miał problemy kadrowe (chociaż mniejsze niż Pep w zeszłym sezonie) plus sezon po euro, nawet nie mundialu, to już przegrał na wszystkich frontach. Porównujesz okres głodu i wzrostu z okresem nasycenia i przebudowy. Niemiarodajne i abstrakcyjne.

I tak Real, który nawet w półfinale nie był w 2012 roku zdobył więcej punktów niż Bayern Juppa w finale :DSwoją drogą Pep nie wie jak zdobywać trofea z Bayernem? W 2 lata zdobył ich więcej niż Jupp w 2 lata :)

21.08.2015 04:48

Gaudino nie jest za słaby na Bayern. Po prostu nie jest gotowy fizycznie, stąd ma najpierw nadrobić te braki.

21.08.2015 04:42

Jaka nagonka? Co jakiś temat, gdzie tylko jest możliwość nawiazania do Xabiego (nawet jeśli temat go nie dotyczy) to jazda po nim w oparciu o kilka przypadków z jego gry, nie całokształtu. Nawet po bardzo dobrym ostatnim meczu był krytykowany dla zasady. Co chwilę jakiś wjazd na niego. Po dobrym sezonie, gdzie nie bez powodu znalazł się w jedenastce Bundesligi i LM. W innym poście wyjaśniałem szeroko skąd jego przydatność mimo braku efektowności (chociaż 10 bramek i asyst wbił jako "szóstka", co jest świetnym dorobkiem). Nikt nie nawiązał do tego tylko dalej "Xabi musi odejść".

Jak dla mnie to nagonka. Spowodowana tym, że Hiszpan, a po błędzie sędziego z Porto stał się idealnym kozłem ofiarnym.

21.08.2015 04:41

Na emeryturę może przejdzie za 40 lat :D Fajnie byłoby w sumie nie dożyć do opuszczenia przez Mullera Bayernu. Jakby posiedział w nim jeszcze te 10 lat jako piłkarz i 30-40 lat jako niepiłkarz to byłoby to możliwe :D

Hej, panie 100 milionów, ile jest warta twoja koszulka? :D

21.08.2015 04:37

Android - im jest łatwiej z dwóch powodów. Pierwszy to kasa - dzięki temu mają zagwarantowany indywidualny i najwyższy poziom nauczania. Drugi to praca w Niemczech - z niemieckim mają styczność codziennie i w ten sposób człowiek uczy się dodatkowo, na żywo uzupełnia język zwłaszcza, że obaj już jakiś czas w Niemczech żyją. Xabi rok, Thiago dwa lata.

"każda rzecz jest ważna i inteligentny, ciekawy człowiek, powinien zdawać sobie sprawę ze wszystkich procesów jakie mają miejsce we wszechświece. Każda wiedza to skarb i powinniśmy być wdzięczni, że możemy ją chłonąc bez ograniczeń."

Już Cię lubię :)

21.08.2015 04:34