300 zł za gola Bayernu w Betfan
300 zł za gola Bayernu w Betfan
300 zł za gola Bayernu w Betfan
DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: predator Strona 5

@Jurgen1982 sens tych słów jest taki, że zwłaszcza w dwóch sytuacjach (zawodnicy Schalke domagali się karnego aż pięciokrotnie) Fritz z łatwością mógł wskazać na wapno.

@Arkady142 jeżeli chodzi o tamten okres, do końca życia nie zapomnę 4:1 i 4:2 z Realem :) Uroku całości dodaje fakt, że był to przecież debiutancki sezon Casillasa. Jeśli natomiast idzie o Comana, to można mu zarzucić o wiele, wiele więcej niż tylko słabe zdrowie i skłonność do kontuzji.

@GwiazdaPoludnia ilu kibiców, tyle opinii. Moim zdaniem Bayern wypadł słabo, Kovač tkwi w trenerskim średniowieczu, a Pavard i Tolisso zgodnie z przewidywaniami, czyli gdzieś pomiędzy "to on grał? Dobrze, że przez niego nie straciliśmy gola" a "co on w ogóle robi w Bayernie?!". Perišić nierówno, Coutinho nerwowo. Summa summarum, nic istotnego Cię nie ominęło.

25.08.2019 00:28

Poza tym nie da się grać z kontry, kiedy przeciwnik też jest zorientowany defensywnie ;P

24.08.2019 23:15

@Jurgen1982 a czy ja napisałem, że Schalke zostało oszukane?

Jeszcze jedną rzecz powinieneś wziąć pod uwagę: w tej sytuacji media starają się zachować bezstronnie, co oznacza również nieoskarżanie sędziów. Stąd np. zastrzeżenia, że którejś sytuacji mógł nie widzieć dobrze, a także trzymanie się zasady, że powiedzieć raczej mniej niż za dużo. Słowo "dyskusyjny" też zresztą nie jest najtrafniejsze, kiedy czytasz np. "Zumindest bei zwei Situationen hätte Schiri Marco Fritz gut und gerne auf den Punkt zeigen können" (Merkur.de).

Edytowano : 2019-08-24 23:13:40

*że lepiej powiedzieć

24.08.2019 23:12

@Jurgen1982 a Ty jesteś znawcą przepisów obowiązujących sędziów Bundesligi? Gdybyś przeczytał treść tekstu, któremu towarzyszył ten wykres, wiedziałbyś, że nie jest to żadna wytyczna. Poza tym póki co i "Spiegel", i "N-tv", i "TZ" przyznają w relacjach i/lub sprawozdaniach, że decyzje Fritza były dyskusyjne.

24.08.2019 22:37

@Danie1 przecież z tego tekstu wynika, żeby nie traktować schematu literalnie, a jedynie jako narzędzie pomocnicze. Choć może być i tak, że nawet sędziowie mają problem z racjonalnym wykorzystywaniem go w sytuacjach kontrowersyjnych.

24.08.2019 21:49

@GuteSpiele a Ty rozumiesz, na czym polega ekonomia, czy tak nie za bardzo? Kluby z czołówki światowej mają dużo pieniędzy, bo a) są własnością potężnych kapitalistów, których fortuny liczone są w miliardach dolarów; b) grają w Premier League i otrzymują nieprawdopodobne pieniądze z tytułu praw telewizyjnych; c) czasem wymieniają się między sobą, sprzedając pozornie niesprzedawalnego piłkarza za 100-200 mln euro. Bayern nie spełnia żadnego z tych kryteriów. Bayern jest dużo wart, Bayern na siebie zarabia, ale mówiąc o "małym wydatku" w kontekście 40 mln euro wygadujesz po prostu głupoty.

24.08.2019 21:38

@jastrzab123 zaczynam myśleć, że nigdy w życiu nie zdarzyło Ci się podskoczyć. Natomiast ręka Perišicia ewidentnie wyciągnięta w lewo, próbował to maskować ruchem całego ciała.

@GuteSpiele kolega @hoven nie przesadza, kolega @hoven ma rację.

24.08.2019 21:18

@DonJupp4ever od razu pięknej gry? Jakie: od razu? Pięknej gry nie było tu w zeszłym sezonie, pięknej gry nie było we Frankfurcie, Chorwacja Kovača też nie grała pięknie, podobnie zresztą jak Kovač.

@TomiiiFCB Süle przyciężkawy i nadal daleko mu do światowego topu - to jestem w stanie zrozumieć. Ale co czyni Pavarda lepszym od Sülego, tego już nie jestem.

@jastrzab123 ręka przy ciele? Ruch tej ręki i z Księżyca byłoby widać.

24.08.2019 21:01

@DonJupp4ever Ty nazywasz to eksperymentowaniem, ja błądzeniem po omacku.

@blaze26 LOL :)

24.08.2019 20:45

@ares079 a jak ten Kimmich ma wyglądać w środku, skoro gra obok Tolisso i Müllera? Ten sam problem dotyczy Thiago.

@GuteSpiele od kiedy to przyznaje się punkty za urazy?

@marioashford to "nie czekaj" tego i idź już spać.

24.08.2019 20:35

Trudno powiedzieć, co bardziej daremne: postawa Schalke, ten bezruch z przodu czy praca sędziego. Efektowny wynik, gra wciąż marna.

24.08.2019 20:24

@TomiiiFCB najpierw musi nauczyć się gry w tzw. systemie Kovača - co dla piłkarza poruszającego się głównie w środkowej strefie boiska będzie nie lada wyzwaniem

23.08.2019 00:55

@AdiFantasti co tylko oznacza, że jego problemy z aklimatyzacją były jeszcze większe, niż nam się zdawało. Niech się idzie resetować gdzie indziej; może miał talent, który w Bayernie zrujnowano, a może nawaliły etyka pracy i psyche. Przykro patrzeć na życiową porażkę młodego, chociaż żadna to nowość.

23.08.2019 00:51

@Str1k3r ja też umiem biegać - i co z tego? Na szóstce liczą się inne umiejętności, na ósemce Tolisso może sobie rywalizować z Goretzką i - póki co - Sanchesem, głównie o miano najbardziej nijakiego piłkarza tego przejściowego i przepłaconego Bayernu.

@GuteSpiele skład jest wręcz wybitny. Dlatego możliwy transfer rezerwowego Sanchesa przyciąga uwagę największych piłkarskich firm, a o Comana i Gnabry'ego bije się cała Europa.

23.08.2019 00:42

@nyy32 no właśnie moim zdaniem przeceniasz i jego odpowiedzialność, i rolę. Nie dyrektora sportowego w ogóle - co to, to nie. Mam na myśli tylko tę jedną kukłę (excusez mon français), która może i siada do rozmów, ale bez jakichkolwiek prerogatyw. Żebyśmy się dobrze zrozumieli: ja nie dostrzegam nic, co by Salihamidžicia broniło, uważam natomiast, że jego największym błędem pozostaje przyjęcie tej roli, którą mu rok temu zaproponowano. Możliwe zresztą, że wówczas zwyciężyło ego i może teraz to ego właśnie powstrzymuje Salihamidžicia przed dymisją - niestety ze szkodą dla klubu.

15.08.2019 02:45

@rafalfcbm rację ma raczej @Moe - Salihamidžić to nawet nie marionetka, to zwykły słup. Mimo to jego rolę w klubie trudno przecenić, ponieważ to na nim kibice mogą wyładować całą swoją frustrację, oskarżyć o brak sukcesów, niepowodzenia na rynku i ogólny deficyt profesjonalizmu. Nie wiem, czy taki był zamysł Hoeneßa i Rummeniggego - rzecz mało prawdopodobna - ale jeśli tak było, to potraktowali Salihamidžicia po chamsku. Inna sprawa, że sam się wpakował w sytuację, w której władzy ma tyle, co kot napłakał, podczas gdy odpowiedzialnością - z racji stanowiska - można go obarczyć za wszystko, co złe.

Jeśli z tych fragmentów można wyłuskać coś sensownego, to chyba to, że Salihamidžić słabo radzi sobie w kontaktach z kluczowymi klientami, zwłaszcza z podtrzymywaniem tego kontaktu. Bo raczej nie trzeba mieć MBA, żeby wpaść na to, iż każda okazja do przekonania klienta o swoim zainteresowaniu, pogadania z nim i utwierdzenia o sensowności rozmów, które toczyły się wcześniej, powinna być wykorzystana. Odrzucanie propozycji spotkania, prowokowanie potencjalnego partnera i wielotygodniowe milczenie to rzeczywiście totalna amatorszczyzna.

No ale ktoś przecież tego Salihamidžicia tam zainstalował.

14.08.2019 23:24

@GuteSpiele pewnie te same, co w zeszłym sezonie: 1) atakować pozycyjnie i może ktoś coś strzeli, 2) atakować szybko i może ktoś coś strzeli, 3) nie atakować, a już zwłaszcza nie środkiem

13.08.2019 14:17

@GuteSpiele tak, to byłoby coś, ale absurdalnego. Alaba nie trzyma pozycji, jest raczej mizerny w rozegraniu i umie posługiwać się tylko jedną nogą. Żadna alternatywa dla Thiago.

@dzordan z takim ego, jakie ma Ribéry, to bardzo prawdopodobne. Ciekawe czy dziwi się, że Salihamidžić nie dzwoni.

11.08.2019 16:11

@Hourdeau tak naprawdę ciekawe jest to, jakie Bayern ma alternatywy na wypadek niepozyskania Sanégo. Różne umowy na pewno zostały zawarte, ale w zaistniałej sytuacji musimy liczyć się z tym, że do transferu w ogóle nie dojdzie. Co wówczas? Dembélé? Mało prawdopodobne, żeby jego pozycja w Barcelonie uległa w najbliższym czasie jakieś istotnej poprawie.

Instynktownie wyczuwam, że przyszłoroczne lato będzie znacznie ciekawsze od tegorocznego. No, chyba że kryzys klimatyczny definitywnie nas dopadnie. Przynajmniej skończą się dywagacje nt. tego, gdzie Havertz z Wernerem, Oyarzabalem i Roką powinni grać.

10.08.2019 23:50

@JazGod ale to jest poza dyskusją, że Bayernowi potrzeba skrzydłowego z najwyższej półki. Chyba zresztą zgodzimy się co do tego, że plan był, tylko niezbyt udany. Nie ma natomiast sensu uleganie panice, czego której wyznacznikami są Olmo i Bergwijn. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że Bayern czeka na raporty dot. Sanégo, jego stanu zdrowia i rekonwalescencji, i dopiero w oparciu o nie będą zapadały decyzje inwestycyjne.

@kamdi jak na moje to wróżką nie zostaniesz. Spełnienie tej wizji wymagałoby wydania 170-200 mln euro ad hoc + 50-60 mln na wynagrodzenia. Not gonna happen.

@FanGraczyBayern przestań Ty już czytać te pseudoźródła, znajdź sobie lepiej jakąś dobrą książkę

10.08.2019 22:37

@Beckenbauer90 nie, nie znamy szczegółów, ale albo wiemy, albo przynajmniej umiemy sobie wyobrazić, jak wygląda praca w poważnej firmie i jak obraca się pieniędzmi, którymi się dysponuje. Salihamidžić nie dał ciała, ponieważ nic nie znaczy i nie ma nic do gadania. Pisałem to gdzie indziej, ale powtórzę: odpowiedzialność ponoszą ci, którzy go zatrudnili.

Przykro się patrzy, jak Salihamidžić gra rolę zderzaka. Być może jest głupi i sam sobie winien, skoro na to przystał, a być może nie jest i bawi się wyśmienicie. Nie jego to wina, że Sammera nie ma w Bayernie - wina leży po stronie tych, którzy do odejścia Sammera doprowadzili, a potem olali Eberla i Mislinata. Ale to zrozumiałe: z Eberlem i Mislinatem trzeba by było podzielić się władzą.

10.08.2019 22:17

@FanGraczyBayern wiek, wiek... Pff, młodszy od Messiego i Cristiano. Słusznie Ci @zabson79 tłumaczy, co jest ważne.

@zabson79 gdyby Perišić kosztował 50 mln euro, mielibyśmy cyrk nie tylko na tej stronie, ale i w całym internecie. Mnie bardziej bawi, z jaką częstotliwością powraca nazwisko Bergwijna, który a) większości z nas jest znany tylko z kompilacji na YT, b) kosztowałby pewnie 30-50 mln euro i c) w niczym nie wydaje się lepszy od Comana i Gnabry'ego.

10.08.2019 22:04

jednego dnia wszyscy lamentują, że Bayern ma wąską kadrę. Drugiego dnia, kiedy pojawia się informacja, że tę kadrę za bezcen uzupełni całkiem przyzwoity piłkarz, wszyscy... znów lamentują. W tym momencie Perišić da klubowi więcej niż Singh z Daviesem; przed nimi jeszcze bardzo długa i niepewna droga. Abstrahując od tego, że odstają umiejętnościami, nie powinni znajdować się pod zbyt dużą presją; są na to po prostu po prostu za młodzi, nie dość doświadczeni.

Pomyślcie o tym jak o zwykłej korporacji. Singh i Davies to stażyści, nikt stażystom nie powierzy negocjowania nawet mało ważnych umów. I słusznie.

10.08.2019 21:21

@Ziginho kontrakt kończy mu się w 2020 roku i spekuluje się, że chce trafić do Realu

10.08.2019 19:45

@Beckenbauer90 w lipcu to należało mieć zaklepanego Brandta. Nie uważam go za wybitnie utalentowanego piłkarza, ale za kilkanaście milionów euro stanowiłby wartościowe uzupełnienie składu.

Nie mam ochoty bronić zarządu, ale transferu Sanégo ewidentnie nie udało się "szybko dogadać". Dlatego m.in. Bawarczycy przyjęli karkołomną strategię uporczywego nagabywania piłkarza: City najprawdopodobniej nie było zainteresowane sprzedażą, a w każdym razie nie za 100 mln euro, których pewnie i tak nikt w Monachium nie miał ochoty wykładać. Przedstawiciele Sanégo też raczej zaczęli od kwot znacznie wyższych niż 18 mln za sezon, a trzeba jeszcze przecież doliczyć wynagrodzenie dla pośredników. Jeśli cała gra toczyła się o 20-40 mln euro, to z pewnością trzeba było ją podjąć.

10.08.2019 19:14

@Silesi temu, że dwudziestolatek bez doświadczenia i wystarczających umiejętności nie będzie dla drużyny odpowiednim wzmocnieniem. Perišić to nie Messi, ale jest to piłkarz już ukształtowany, świadomy, ogarnięty taktycznie - taki, którego wpuszczasz na boisko i wiesz, czego się spodziewać. Bramki z niczego raczej nie wyczaruje, ale poniżej przyzwoitego poziomu też nie zejdzie. Póki co Jeong Woo-yeong nie ma do Perišicia startu i pozostaje jedynie życzyć mu, żeby rozwinął się we Freiburgu na tyle, iż jego powrót do Bayernu będzie miał sens.

Inna sprawa, że tu jest potrzebny ktoś lepszy i od Koreańczyka, i od Chorwata. I proszę nie wyskakiwać mi z żadnymi Bergwijnami.

10.08.2019 19:03

@Moe lepiej nie, bo jeszcze odleżyn dostanie

10.08.2019 15:56

@KamilMSM taa, Neymara kupuje. Chyba podróbę koszulki.

@Mathias są jeszcze panowie odpowiedzialni za zatrudnienie tego pana, choć przecież mogliby się postarać o Eberla lub Mislinata. Są panowie trzymający w tym klubie Reschkego, którego koniec końców zastąpili, na zasadzie stryjka i kijka, Neppem. Ta cała bufonada sięga samego szczytu i to jest w tej chwili najpoważniejszy problem.

BTW, jest pewien pozytyw trwającego okienka: Bayern kupił Carolin Simon z Lyonu, podobno najdroższy transfer w tym roku.

10.08.2019 15:54

@dzordan przecież Kovač mówi tylko to, co oni każą mu powiedzieć. A nie, czekaj, może w tym przypadku Rummenigge każe mu jednak zdementować.

10.08.2019 15:19

jakoś przegapiłem to, że Mandžukiciem interesował się Man Utd, ale też nie śledziłem Transfer Deadline Day; za duża to pompa i zbyt wiele wymuszonej ekscytacji. W każdym razie interesujące jest, że Bayern planuje sprowadzić lub sprowadza zawodników, których Czerwonym Diabłom z różnych przyczyn nie udało się pozyskać. Może nasi nie ogarnęli, że po odejściu Sir Alexa jego klub w zasadzie przestał się liczyć?

10.08.2019 15:10

@GuteSpiele ogarnąć to on powinien to, że się do tej pracy nie nadaje

10.08.2019 15:03

@KingWizard oprócz tego, że musi dojść do porozumienia między piłkarzem a kupującym go klubem, potrzebne jest jeszcze porozumienie z aktualnym pracodawcą. Czyż nie tak? Bayern zabrał się do tego transferu po swojemu, w sposób arogancki, być może z pominięciem Guardioli i zarządu City. Nie mamy pojęcia, czy City w ogóle było gotowe na sprzedaż, a jeśli nawet, to czy Bayern był gotów spełnić oczekiwania finansowe klubu z Manchesteru.

A już oskarżanie trenera o kontuzję piłkarza dlatego, że piłkarz zagrał w meczu, jest niepoważne.

10.08.2019 14:40

@Janson mhm, bo jak tylko Hoeneß usiadł do rozmów, Al Mubarak z Begiristain natychmiast zeszli ze 150 na 80 mln euro. To są w większości brednie i czcze insynuacje' nie mamy żadnych mocnych przesłanek, by sądzić, że porozumienie między klubami choć przez moment było możliwe. Te same media, tyle że związane z City, w ogóle zresztą milczą, a występ Sanégo w meczu o szczyptę prestiżu i stary talerz jeszcze bardziej przeczy bliskości tego transferu.

@zielo151 za 50 mln euro to ja bym nie wolał Wernera

Edytowano : 2019-08-10 14:32:17

*z Begiristainem

10.08.2019 14:30

o, nie, nawet jego sprzątną nam sprzed nosa :(

10.08.2019 14:15

@Hourdeau przecież do czynników ryzyka należy również to, na jakiej pozycji i jak piłkarz gra. Coman jest jednowymiarowym, szybkim skrzydłowym o ograniczonej wyobraźni - wiadomo, że takiego będą brutalnie faulowali, a ciało systematycznie ulegające uszkodzeniom raczej nie reaguje dobrze na kolejne.

@sylwester123 poza tym Sánchez ostatni dobry mecz zaliczył gdzieś w 2017 roku, a kontrakt ma na poziomie 25 mln euro za sezon.

10.08.2019 14:13

@vaterland są w drodze, Mandžukić i Perišić

10.08.2019 12:57

ale tu ruch :)

@Elessar przywołaną przez Ciebie wcześniej informację nt. Rummeniggego, o ile ma ona jakikolwiek związek z rzeczywistością (zapewne nie ma wcale, jak większość informacji w bieżącym okienku), można też czytać w inny sposób: że mianowicie celem na to okienko był transfer Sanégo (zapewne za mniej niż 80 mln euro, toteż zamiast na rozmowach z City skoncentrowali się na urabianiu piłkarza) i koniec, żadnych alternatywnych rozwiązań. Plan Hoeneßa i Salihamidžicia, o ile (znowu...) taki istnieje, może jeszcze zakładać, że za rok dołączy darmowy Werner. No i spróbują wyciągnąć Havertza. Żadnego Chiesy, Oyarzabala, Olmy ani innych cudów na kiju.

@Nokia jak dobrze trafić tu na głos rozsądku :)

@matiibal1998 Olmo? A co ten Olmo ma, czego nie mają Coman i Gnabry? Kolejny wynalazek, nie na ten poziom, nie na tę chwilę.

@LukaszDuda a Ty wydałeś kiedyś na luzie 250 mln euro? To nie Football Manager tu nie ma opcji edytowania sejwów.

10.08.2019 12:22

@FanGraczyBayern siedzieć na ławce to może Perišić, też ma dupsko. Bayern potrzebuje rzeczywistych wzmocnień, a wydawanie kilkudziesięciu milionów euro na rezerwowego byłoby absurdalne.

10.08.2019 00:49

@FanGraczyBayern nie ma nikogo lepszego? Czy Messi i Ronaldo zginęli tragicznie? Czy ja o czymś nie wiem?

No ale dobrze, nie łapmy się za słówka. Jesteś przekonany, że Bergwijn jest lepszy od Comana i Gnabry'ego?

10.08.2019 00:39

@kropekk przydałaby się do czego? Nikt tu spontanicznie nie wyciągnie z kapelusza 100 mln euro ani nie zrekonstruuje Sanému więzadeł.

10.08.2019 00:24

co Wy macie z tym Bergwijnem? Też obejrzałem w życiu kilka kompilacji, ale to są kompilacje, a w dodatku z pieprzonej Eredivisie.

10.08.2019 00:15

@Elessar i zapewne trafi do PSG, ewentualnie dalej będzie kisił się w Barcelonie. Nie ma zresztą czego żałować, Coutinho to nie skrzydłowy.

@Prezes42 heh, wyczuwam w Twojej wypowiedzi pewną ciekawą sprzeczność. Z jednej strony mówisz, że skład jest bardzo mocny, z drugiej, że sprowadzenie Mandžukicia stanowiłoby natychmiastowe wzmocnienie ataku. Cóż, ja również nie miałbym nic przeciwko powrotowi Chorwata, o ile w grę wchodziłoby roczne lub dwuletnie wypożyczenie. Wolałbym jednak patrzeć na sprawy bardziej rzeczowo i z większym realizmem: skład jest względnie dobry (braki na skrzydłach raczej niepodważalne), a Mandžukić to uzupełnienie, odciążenie Lewandowskiego, nie realne wzmocnienie.

09.08.2019 22:48

@Ivan7 oj tam, to może być część planu. Sané może być już od dawna dogadany, umówili się tylko, że zerwie sobie więzadła, bo to obniży cenę. Teraz udają transfer Perišicia, bo to wywrze na City dodatkową presję: widzicie, nie jesteśmy zdesperowani, mamy gotowe zastępstwo. Nowa umowa Ziyecha też stanowi podpuchę, chłopak od dawna siedzi w kieszeni Hoeneßa. A tak w ogóle to Havertz jest tylko wypożyczony do Leverkusen...

09.08.2019 22:34

@dzordan o, Braafheid, wybitny piłkarz! A Pranjić nawet trochę pograł. Wraz z transferem Perišiciem zapowiada się kontynuacja pięknej tradycji chorwackich skrzydłowych.

@Elessar i pewnie odejdzie, ale tam, gdzie rzucą ponad 100 mln euro, a samemu piłkarzowi zaoferują porównywalny do aktualnego kontrakt. Z Barcelony naprawdę wolałbym już Dembélégo.

Edytowano : 2019-08-09 22:23:29

*z transferem Perišicia

09.08.2019 22:22

@dzordan jeszcze Baumjohann i Schlaudraff gdzieś tam po drodze :)

@Elessar piękne to wszystko, tylko gdybyś tak zrobił (ale nie zrobiłbyś, bo Barça ciuła na powrót Neymara i nie ma najmniejszego powodu odsprzedawać Coutinho w promocji), to otworzyłbyś drogę do potężnych kominów finansowych. Nagle każdy Lewandowski i każdy Kimmich zawołaliby, że chcą zarabiać tyle samo co Walijczyk z Brazylijczykiem. Poza tym 50 mln euro na wynagrodzenie dla dwóch piłkarzy, których klub i tak nie wykupi, to 50 mln euro mniej na transfer Sanégo, Havertza, Oyarzabala, Roki czy kogo tam Bayern może jeszcze chcieć. Skrajnie nieodpowiedzialny ruch.

09.08.2019 22:12

@matiibal1998 Salihamidžić w tym Paryżu to pewnie na wycieczce był.

@Elessar same umowy Bale'a i Coutinho składają się na wydatek rzędu 50 mln euro, a o ile Real, ze względu na starą przyjaźń, mógłby nam pójść na rękę, o tyle Barça zażąda ze 20 mln euro za samo wypożyczenie. Summa summarum, nikt nikomu tyle w Bayernie nie da.

09.08.2019 20:47

@Szymonb Rummenigge też nadepnął na odcisk Guarioli, a Guardiola - przy mojej całej do niego sympatii - ma jednak horrendalne ego. Co stało się potem, wiemy wszyscy.

@GuteSpiele A któż Ci takich niedorzeczności naopowiadał? Ma normalną umowę o pracę i pieniądze dostaje, większe zresztą niż Ty i ja przez całe nasze życie.

09.08.2019 20:08

@KingWizard kierownictwo Eintrachtu jest świadome problemów Bayernu i bez mrugnięcia okiem zażąda za Rebicia 60 mln euro. 60 mln za szrot to dużo, Perišić to również szrot, ale przynajmniej tani i docelowo na rok. Nie tacy geniusze już tutaj grali. BTW, nigdzie nie widzę, żeby "La Gazetta" pisała cokolwiek o jakieś "opcji obowiązkowego wykupienia", szczególnie że coś takiego stanowi po prostu nonsens.

09.08.2019 19:09

@dzojko nie, nie pomoże. Na przygotowanie następców Robbena i Ribéry'ego było kilka lat. Nic nie wydarzy się w ciągu kilku dni tylko dlatego, że piłkarze przegrali jakiś mecz.

@matiibal1998 dobra kiełbasa nie jest zła. Ja bym nie pogardził.

09.08.2019 18:59

@GuteSpiele jak się Coman połamie, a połamie się na pewno, to nie będzie

Edytowano : 2019-08-09 15:06:18

Perišić ma kontrakt rzędu 4 mln euro, Coutinho 23 mln, Bale 27 mln. Dodatkowo w obu przypadkach trzeba by dopłacić 10-20 mln za samo wypożyczenie. Not gonna happen.

09.08.2019 15:03

@dzordan a mówisz o 2023 czy 2024 roku?

09.08.2019 15:02

@kamdi spójrz na pozytywy: jak chcą, to wciąż umieją w szybkie, sprawne i skuteczne negocjacje :)

09.08.2019 14:38

@zabson79 taki duopol co do zasady rzeczywiście nie musi być zły, natomiast w Bayernie przestał się sprawdzać. Pal licho, kto w konflikcie Kovača z Jamesem miał więcej racji. Gorzej, że prezes i prezydent klubu usadowili się po dwóch stronach barykady i wysyłali w świat sprzeczne sygnały. Nie wiem, jak Ty, ale ja odniosłem wrażenie postępującego chaosu, nie równowagi. Na pewnym zresztą etapie cyrk wokół osoby Kovača zrobił się po prostu smutny; teraz to samo mamy z Salihamidžiciem. Z tym samym Salihamidžiciem, którego dawno już powinien zastąpić Mislinat, autor genialnych wynalazków od Aubameyanga po Jadona Sancho. Niestety Mislinat nie jest figurantem; wbiłby się klinem pomiędzy naszych wszechwładnych przywódców, podczas gdy Salihamidžić siedzi cicho (no, czasem coś powie, ale prawdę mówiąc, wolę, kiedy siedzi cicho), a jego jedyną zaletą jest to, że pobiera jakieś śmieszne wynagrodzenie.

Moim zdaniem przebudowa tego klubu powinna zacząć się nie od wybierania między Perišiciem, Wernerem a Bergwijnem, lecz od zakontraktowania kompetentnego dyrektora sportowego i przyznania mu realnej władzy, z głosem decydującym w kwestii polityki transferowej włącznie.

09.08.2019 14:30

heh, w kontekście tego wypożyczenia głośne słowa Hoeneßa ("Gdybyście wiedzieli, kogo kupimy na przyszły sezon. Nasi obecni piłkarze mogliby poczuć się urażeni, gdybym to powiedział") nabierają całkiem nowego, zaskakującego znaczenia

09.08.2019 14:10

no i kto by pomyślał: https://imgur.com/vGNImOB

09.08.2019 13:39

@zabson79 a skąd Ci w ogóle przyszło do głowy rozważanie mojej wypowiedzi w kategoriach naukowości/nienaukowości? Bo ja np. nie mam tu takich ambicji. Na Twoim miejscu nie byłbym też taki pewny swego. Przypisujesz mi słowa, których nie napisałem: pomiędzy "pseudofilozofią" (bezwartościowym bełkotem utrzymującym pozory wywodu filozoficznego) a "rzekomą filozofią" (czymś, co filozofią nie jest) zachodzi zasadnicza różnica. Ponadto ignorujesz kontekst: odniosłem się przecież do transferu Sanégo nie po to, żeby ten transfer pochwalić, ale żeby wykazać, jak za te same pieniądze można kupić trzech znakomitych piłkarzy. Ten sam przypadek (tj. nieudany zakup Sanégo oraz sprowadzenie Salaha, Firmina i Manégo przez Liverpool) możesz potraktować jako ilustrację fatalnych i dobrych decyzji, złego i dobrego skautingu itd. A "absolutystyczny duopol"? Cóż, może rzeczywiście zanadto skondensowane, choć w moim odczuciu względnie dobrze oddaje model zarządzania klubem przez dwie nieznoszące sprzeciwu jednostki, które w sposób zasadniczy różnią się swymi wizjami, politykami itd., co niestety znajduje przykre odzwierciedlenie w działaniu tegoż klubu (vide historia konfliktu między Kovačem a Jamesem).

09.08.2019 11:47

@Arcatera80 ja mam do Kovača jedno zasadnicze zastrzeżenie: kiedy otrzymywał ofertę pracy w Bayernie, powinien zmierzyć zamiary według sił. Spojrzeć w lustro, krytycznie ocenić własne umiejętności, zastanowić się, dlaczego lepsi od niego odmówili, nie przyjmować, dać sobie czas. Zaoferowano mu jedno z najgorętszych stanowisk, wymagające nie tylko charyzmy i umiejętności, lecz także - jak widać - bezwarunkowego posłuszeństwa. Kovač nie jest partnerem dla naszych prezesów, oni go nie traktują w ten sposób. Jednocześnie wciąż nie umie dostosować się do pracy w większej firmie niż Eintracht, czego najlepszym dowodem głupia wypowiedź ws. Sanégo.

@zabson79 dziękuję za merytoryczny głos w dyskusji. Ponieważ nie bardzo mam się do czego odnieść, wyjaśnię Ci tylko dwie rzeczy: 1) jeśli nie rozumiesz tekstu, który czytasz, równie dobrze może to wynikać z immanentnych cech rzeczonego tekstu, jak i z Twoich ograniczonych zdolności poznawczych; 2) pojęcie "filozofii" ma związek przede wszystkim z poszukiwaniem prawdy, nie uporządkowanym systemem praktyk - kluby piłkarskie mają swoje polityki, nie filozofie.

09.08.2019 10:47

@misza a kto mówi o wydawaniu 300-500 mln euro? To oczywiste, że Bayernu nie stać na licytowanie się z Realem, PSG czy City. Porażające jest jednak co innego: indolencja skautów, brak czytelnej i racjonalnej wizji sportowej, maskowanie fatalnych decyzji rzekomą filozofią, nieprzygotowanie rozwiązań alternatywnych lub ich przypadkowość, absolutystyczny duopol zamiast merytokracji. Jeśli ktoś ma problem z dużymi inwestycjami, musi działać w inny sposób. Zwróć uwagę, że wszyscy trzej atakujący Liverpoolu - Firmino, Salah i Mané - kosztowali po ok. 40 mln euro za sztukę, razem mniej niż 130. Mniej więcej tyle co jeden Sané! A przecież nie od wczoraj wiadomo było, że Robbena i Ribéry'ego trzeba będzie kimś zastąpić, tak jak nie od wczoraj powinno być oczywiste, że Coman i Gnabry to nie ten kaliber.

09.08.2019 10:01

@vaterland zdecydował się dołączyć również dlatego, że zaoferowano mu czterokrotnie wyższą pensję. Gdyby jego motywacje były czyste, szlachetne, naiwne i piękne, wołałby o zmianę w meczu przeciwko Rottach-Egern, nie Liverpoolowi. Jeśli przyczyną przeciągających się negocjacji rzeczywiście były jego oczekiwania finansowe, jest tak samo odpowiedzialny za niepowodzenie transferu jak nasi decydenci. Jeżeli decydowały inne czynniki, np. stanowisko mamy, pozostaje życzyć mu - oprócz zdrowia - żeby dojrzał.

@Sopariev @vaterland jestem - przykro to mówić - tego samego zdania i m.in. dlatego oceniam miniony sezon jako nieudany. Przegrawszy ligę zarząd nie tylko znalazłby się pod porządną presją, ale i prawdopodobnie zerwałby umowę z Kovačem.

09.08.2019 00:36

@Moe made my day

@Reeken89 czasem trzeba, czasem trzeba nie. IMHO na Saném nie trzeba było, na Rebiciu trzeba.

08.08.2019 22:41

@Reeken89 wolałbym wziąć za bezcen skrawki i oddać je po roku, zaoszczędzając po drodze 40 mln euro, niż pieprzyć się 4 lata z kosztownym i przehajpowanym szrotem

08.08.2019 22:28

@Reeken89 lepszy? Jeśli trzeba wyłożyć na niego 50 mln euro, a Perišicia można by wypożyczyć na rok za 5-10, to pod jakim względem niby?

Edytowano : 2019-08-08 22:15:36

@GuteSpiele Boateng jest w formie, tak, ale beznadziejnej. Z roku na rok coraz bardziej przypomina atrapę piłkarza.

08.08.2019 22:13

@GuteSpiele mhm, Pavard. Obrońca wydarty przemocą od spadkowicza za 30 mln euro. Niby mistrz świata, ale mistrzami świata zostawali też Stéphane Guivarc'h i Alain Boghossian. Ja na razie nie widzę powodu, żeby uważać go za realne wzmocnienie.

No i w razie kontuzji Alaby kto zagra na środku obok Sülego? Rzeczony Pavard? Boateng?

Edytowano : 2019-08-08 22:08:34

A Renato, Goretzka, Tolisso na środku? To jest mniej więcej jeden i ten sam format piłkarza: dobrzy motorycznie, wybiegani, sprawni i z ciągiem na bramkę, ale technicznie surowi, a taktycznie w ogóle nieukształtowani. Sorry, Winnetou, nie ten poziom.

08.08.2019 22:07

a ja jednak trochę się wyłamię: jeżeli chodziłoby wyłącznie o roczne wypożyczenie Perišicia, to jakoś bardzo bym nie protestował. Kimś trzeba te dziury załatać, a Perišić to opcja prawie bezkosztowa, szczególnie że zarabia rocznie tylko 4 mln euro. Gorzej, że wobec braku innych, poważniejszych transferów takie wypożyczenie udowodniłoby pożałowania godną prowizoryczność polityki transferowej Bayernu - rzecz niebezprecedensową, bo jednak mamy przypadek Man Utd, niemniej jednak wstrząsającą na poziomie tak dużego przedsiębiorstwa.

Choć może to też jest symptomatyczne: pamiętamy wszak kryzys finansowy sprzed kilku lat, który zaczął się od upadku Lehman Brothers, pamiętamy przypadek Grecji zrujnowanej decyzjami europejskich technokratów podejmowanymi w imię ochrony interesów wielkich korporacji, m.in. Deutsche Bank, które przez lata niemal wcale nie liczyły się z ryzykiem inwestycyjnym. Może fatalne i bezmyślne zarządzanie to po prostu normalna cecha współczesnego rynku, o wiele bardziej immanentna niż mogłoby się wydawać?

08.08.2019 21:56

@fcbm00 Perišić? A czemu by nie! Dobry, młody, perspektywiczny, tani.

08.08.2019 20:55

patrzę na TM, kto jest do wzięcia za darmo, a tam całkiem sympatyczne nazwiska: Keisuke Honda, Claudio Marchisio, Fábio Coentrão, Lazar Marković, Hatem Ben Arfa... To już pięciu, więcej niż chciał Lewandowski. (Napastników oczywiście nie uwzględniam, nie są nam do niczego potrzebni).

08.08.2019 20:44

ten Singh podoba mi się. Taki lepszy Sané.

08.08.2019 20:11

czy tylko we mnie budzą niesmak przebitki na cieszącego japę Salihamidžicia?

08.08.2019 19:51

@KingWizard ale pieniądze lepsze. Popracuje parę lat, obłowi się i może pójdzie do Anglii obłowić się jeszcze bardziej.

08.08.2019 19:42

@TomiiiFCB nie jestem chirurgiem - czy na sali jest jakiś? - ale jeżeli się nie mylę, uszkodzenie więzadeł przednich jest jednak poważniejsze niż uszkodzenie więzadeł bocznych. To raz. Dwa, Sané może wrócić do pełnej sprawności, ale może też mieć problemy aż do końca kariery (zwłaszcza że bazuje na szybkości, przyśpieszeniu, zwrotności). Zresztą, znając nasze szczęście, nazajutrz po transferze wdałoby mu się zakażenie i konieczna byłaby amputacja. Po trzecie wreszcie, Tolisso póki co biega, ale z twierdzeniem, że po kontuzji ślad nie pozostał, zaczekałbym do końca sezonu.

08.08.2019 19:39

@Piotrek89r problem w tym, że a) nie wiadomo, jak Sané będzie wyglądał po kontuzji i b) City nie musi być zainteresowane jego sprzedawaniem, nie za zaniżoną kwotę. Wydanie 100-120 mln euro + 90 mln euro kontraktu na piłkarza z zerwanymi więzadłami to po prostu niesłychane ryzyko, i nie chodzi nawet o to, że przez rok nie będzie on zdolny do gry. Najpierw konieczne są zabieg i określenie rokowań, dopiero potem można się zastanawiać. To zaś niestety wymaga czasu, a Bayern tego czasu nie ma.

08.08.2019 19:24

@Moe ale dla Wernera Bayern to niepodważalny awans sportowy i szczyt możliwości, podczas gdy Sané, przechodząc do Monachium, zrobiłby krok wstecz w karierze. Krok może i sensowny, skoro z miejsca stałby się największą gwiazdą klubu albo i całej ligi, ale jednak wstecz. W przypadku transferu Lewandowskiego klub miał jeszcze ten sam atut, który przekonał Thiago: Guardiolę. No i lepszą reputację; były to przecież czasy, kiedy Bayern słusznie uchodził za jedną z trzech największych potęg piłkarskich w Europie.

Jeżeli teraz nie wykona się ruchu, który potwierdzi podobne ambicje - a takim ruchem byłby transfer np. Eriksena lub Havertza - to absolutnie nie będę miał za złe Sanému, jeśli postanowi przedłużyć umowę z City.

No i nie liczyłbym na promocję za rok. Pod warunkiem, że kolano Sanégo się nie rozleci, znajdą się kluby gotowe wyłożyć 80-100 mln euro.

08.08.2019 18:56

@Moe Robbenowi i Ribéry'emu też początkowo nie bardzo zależało. W przypadku Thiago głównym magnesem była osoba Guardioli, ale mimo że Katalończyka zabrakło, zdecydował się zostać. Tak to już najwyraźniej działa w tym klubie: najpierw nie są zachwyceni, ale się przekonują.

Mnie zresztą nie obchodzi, czy Sanému zależy, czy nie. Takie czasy, że mamy rynek pracownika (przynajmniej w cywilizowanych krajach) i to pracodawca musi o niego zabiegać, oferując mu jak najlepsze warunki do rozwoju, udział w fajnym projekcie, dobre wynagrodzenie itd.

@fcbm00 Szkopuł w tym, że tych skrzydłowych ubywa, a wydanie pierdyliarda euro na skrzydłowego City wciąż może pozostawać priorytetem - tyle że na kolejny rok. Co oczywiście zablokuje transfer Havertza. Było nie bawić się w żenujące podchody, tylko od razu realizować realistyczne plany transferowe.

08.08.2019 18:30

@krisp I jak oceniasz tę pierwszą fazę: Tolisso, Goretzka, Hernandez? Bo we mnie, nawet gdybym miał Twoją wiarę, zasiałaby ona poważne wątpliwości. Oficjalny komunikat ws. Sanégo już zresztą jest; w przyszłym tygodniu operacja, ani słowa o jakimkolwiek transferze.

08.08.2019 18:18

gdzie Salihamidžić? Kiedy jak nie teraz ma się zgrywać z zespołem?

08.08.2019 18:09

@Moe mam na myśli ten transfer, który ostatecznie doszedł do skutku, ale dokładna kwota nie jest znana - z uwzględnieniem zmiennych mówi się o 110-130 mln funtów. Hazard miał umowę do 2020 roku. Natomiast kontuzjowany Sané z pewnością rozważy swoją sytuację i za rok może mieć już nowy kontrakt z City.

08.08.2019 18:07

@Moe ostatnio te ceny lecą tak srogo w dół, że Hazard mógł kosztować Real nawet 130 mln funtów, przynajmniej wg niektórych źródeł. A tam przecież wiadomo było, że piłkarz chce i nie odpuści.

08.08.2019 17:59

@Danielowaty no dobrze, może faktycznie Kovač chce nas zaskoczyć. Chyba że wcześniej przeczytamy coś takiego:

BRAKING: a promising winger Hasan Salihamidžić close to Man City in exchange for permanently injured Leroy Sané and €500 million

Tak będzie!

@IbracadabraFCB a to jest swoją drogą niesamowite, jak musi wyglądać w tym klubie proces decyzyjny. Trener ewidentnie nie miał pojęcia, jak przebiegają negocjacje z Man City i Saném, ale nie powstrzymało go to przed zabraniem głosu. Za co też od prezesa rady nadzorczej dostał srogą burę i został zmuszony do upokarzających przeprosin. Poziom profesjonalizmu aż zapiera dech.

08.08.2019 16:19

@fcb25 jesteś pewien? Bo wg moich nieprawdopodobnie wiarygodnych źródeł ma zacząć na ławce i dopiero w drugiej połowie rozruszać flankę. Przyda się taki dziczek.

08.08.2019 15:47

@FanGraczyBayern haha, dobre, ale ja słyszałem co innego: Hoeneß ma biegać w kółko i straszyć rywali financial fair play, hakami, transferami i zemstą Angeli Merkel

08.08.2019 15:33

podobno pojawiły się przecieki składu na Herthę. Mają zagrać Hoeneß, Rummenigge i obaj bracia Kovač. Niko jest wściekły i szuka kreta.

08.08.2019 15:28

@Piotreczek Z pewnością ma. Może ten lekarz obmacujący kolana Salihamidžicia badał po prostu, czy Bośniak nadaje się jeszcze do gry?

08.08.2019 15:10

@JonSnow96 może lepiej nie, bo jeszcze Bale'a wyczarują za 100 mln euro

08.08.2019 15:02

@DieRoten Będzie, jak już wreszcie pozbędziemy się nadmiaru piłkarzy.

08.08.2019 14:46

@Elessar przepraszam, ale przemoc wobec kobiet i seksizm śmieszą mnie jeszcze mniej niż rasizm. Zresztą to, że ktoś gdzieś kiedyś postanowił sobie urządzić prywatne 120 dni Sodomy nie ma tu nic do rzeczy: "zwyrole z Arabii" to ta sama prymitywna retoryka co "kozojebcy" i "zgwałcą nasze żony".

@retrinho z ostatniego zdania Twojej wypowiedzi, że pasuje do naszego trenera jak ulał. Brać!

Edytowano : 2019-08-08 14:47:35

zjadło mi się: wynika

08.08.2019 14:41

@Arcatera80 bardzo celne spostrzeżenia. Bayern ma swoje metody, które wielu może uważać za nieeleganckie (to say the least) i w ubiegłym sezonie już ich próbował na innym klubie z PL, a mianowicie Chelsea. Z jakim skutkiem, wiemy i pamiętamy, a fakt, że znów mamy do czynienia z kontuzją, zakrawa na niezłą ironię losu.

08.08.2019 14:34

@Elessar "zwyrol" to raczej forma potoczna "zwyrodnialca", a więc zboczeniec, degenerat

08.08.2019 14:27

@retrinho poczekaj tylko, aż się do Was dobierze kiełbasiany bóg o wielu twarzach! Posieka ten Wasz klub na plasterki!

@dzojko ja rozumiem nerwy, ale daruj sobie może rasistowskie wtręty

08.08.2019 14:21

@FanGraczyBayern no przecież wyjdzie, Hertha to całkiem dobra drużyna

08.08.2019 13:54

@Zerafaelo jedno pytanie: od kiedy to kibice są wiarygodnym źródłem w kwestiach rozstrzyganych na najwyższym poziomie międzynarodowych korporacji i instytucji?

08.08.2019 13:48

@Arcatera80 na miejscu dyrektorów City też zaczynałbym od takiej kwoty. Podobno nawet upasiony Lukaku ma kosztować Inter 80 mln.

08.08.2019 13:44

@Nokia Hurr, durr, bo Cię Hoeneß przerobi na kiełbasy! ;P

@krisp Różne mogą stosować sztuczki negocjacyjne. Bayern nie chce demonstrować swojej desperacji, City prawdopodobnie w ogóle nie jest zainteresowane sprzedażą, a jeśli już, to za 150 mln euro. No i w obliczu takich pieniędzy lepiej zaczekać na bardzo ale to bardzo dokładną diagnozę.

@DieRoten a nie wystarczy po prostu uzależnić Brexitu od transferu Sanégo?

08.08.2019 13:31

@FanGraczyBayern co ciekawe z punktu widzenia City niewiele się pisze i mówi o transferze Sanégo (przynajmniej na pierwszy rzut oka), ale tu i ówdzie przewija się stanowisko, że sposób postępowania władz Bayernu był w tej sprawie niesmaczny. Sam piłkarz, zaprzątnięty podwyżką, też się nie popisał. Teraz wygląda to trochę tak, jakby City chciało się odegrać, co najmniej utrudniając całą procedurę.

08.08.2019 13:12

@DieRoten To prawda i mam nadzieję, że kolejne badania i diagnozy pozwolą postawić jak najlepszą prognozę, a w konsekwencji sfinalizować ten zakup. Ale ryzyko istnieje i trzeba je poddać sensownej ocenie, zwłaszcza że Sané to nie środkowy pomocnik, który bez szczególnych obciążeń może sobie dreptać w miejscu.

08.08.2019 12:11

@DieRoten Był już taki jeden Sebastian Deisler, ale nawet tam chodziło o 20 mln marek, nie 100-150 mln euro.

08.08.2019 11:44

@Moe Jeśli w grę wchodziłoby od 3 do 6 miesięcy i udałoby się wykluczyć (no dobra: sprowadzić do absolutnego minimum) ryzyko powikłań, które miałyby przełożenie na zdolności motoryczne piłkarza, to również jestem zdania, że transfer nie upadnie. O ile oczywiście Bayern i City doszły do porozumienia co do kwoty odstępnego.

@zabson79 To oczywiste, że podejrzenia nie biorą się znikąd. Dlatego powtórzę: moim zdaniem kluczowy wpływ na ten transfer będzie miało nie tyle stwierdzenie kontuzji, ile zarządzanie ryzykiem. W przypadku Hernandeza kontuzja też była poważna, a jednak po konsultacjach lekarskich musiano stwierdzić, że prawdopodobieństwo pełnej rekonwalescencji bez trwałych powikłań jest satysfakcjonujące i wciąż opłaca się wydawać 80 mln euro.

08.08.2019 11:39

póki co źródła mówią o "możliwych podejrzeniach" i "zachodzących obawach". Równie możliwe jest jednak to, że wstępną diagnozę już przeprowadzono i rzeczywiście wykazała ona uszkodzenie więzadeł, a teraz czekamy tylko - i aż - na orzeczenie o rokowaniach. I to rokowania, nie zaś taka czy inna diagnoza, będą podstawą do podjęcia decyzji, co dalej robić z transferem Sanégo.

@Moe Jak przytomnie zauważyli chłopcy z bavarianfootballworks.com, w tej chwili tracą wszystkie strony. Z samym piłkarzem włącznie, który długo się wahał i prawdopodobnie naciskał na jak największe pieniądze.

08.08.2019 11:15

a może by tak Lewandowski na grającego prezydenta klubu? ;P

08.08.2019 02:56

@Elessar przecież wiem, drwię sobie. Ja rozumiem, że Sané to Niemiec itd., ale opcji Oyarzabal + Pépé nie należało ignorować, cóż dopiero przeoczyć. A w Bayernie chyba nikt nie brał jej pod uwagę.

No ale teraz to przeszłość. Jeśli jednak Sané się połamał, zostaje żart w osobie Bale'a.

08.08.2019 02:55

@fcbm00 Oyarzabal zamiast Sanégo to byłaby naprawdę sensowna opcja. Wymagałaby tylko znalezienia jeszcze jednego skrzydłowego, który szybkością, odwagą i dryblingiem rekompensowałby braki Hiszpana - całkiem jak Nicolas Pépé.

No i patrz, obaj kosztowaliby circa 150 mln euro, niewiele więcej niż Sané. I obyłoby się bez tej całej sagi, o coraz bardziej prawdopodobnym upokorzeniu nawet nie wspominając.

08.08.2019 02:42