DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: misza Strona 26

@Niiirvo Flick nie dostał tylko Sarra, ale również Musiale, czy Sane.

Jest już także zaklepany obiekt westchnień niemal całej europejskiej czołówki - Upamecano. Póki co raczej mało kto wydał więcej niż Bayern.

05.05.2021 12:38

@Reeken89

Ciekawi mnie jedno. Tak zupełnie na poważnie. Dla ciebie wszystko co się dzieje w tym klubie to zło. Obraz nędzy, rozpaczy - patologia goni patologie. Czy Ty się chłopie nie samokaleczysz ? :) Jaki ma sens kibicowanie klubowi, który według Ciebie robi tyle złego ?:)

To luźne pytanie, bo próbuje zrozumieć jak ktoś może spędzać tyle godzin na wypisywanie tylu negatywnych opinii.

05.05.2021 10:06

Doprawdy uśmiać się można! :)

Hoven wybiera sobie fragmenty wywiadu dziennikarza-celebryty (jak to ktoś ładnie ujął) i odtrąbia jak to zawsze ma racje. Ego wystrzelone w kosmos. Już pomijając jego wybiórczośc - jak ludzie będący bliżej klubu wypowiadali się w nieco innym tonie to jakoś zbywał to. Teraz odtrabia swoje zwycięstwo. Urocze, czyż nie? :)

I jeszcze na koniec wjeżdża mój ulubieniec pan - ej to inni źli bo robią gownobuerze - czyli @Arkady142 . Prowokuje do kolejnej scysji, aby potem żalić się, ze jest gownoburza ;D

To nawet nie zasługuje na komentarz. Można się tylko uśmiać :)

Edytowano : 2021-05-05 09:57:51

Ps i jeszcze hoven chce czegoś zabraniać. Ahahahahah
Ahahahahs
Ahahahahah

05.05.2021 09:49

W kwiatkach to jesteś niekwestionowanym liderem i chocbys - być może - bardzo chciał to nikt nie zasłużył na to, żeby pozbawić cię koszulki lidera :)

03.05.2021 12:34

Uli? Jaki Uli ? :D

Radzę czytać nie tylko nagłówki bo potem takie kwiatki :)

03.05.2021 12:12

@Sonny ale tutaj od miesięcy jest to tłumaczone i...nic.

Flick doskonale wiedział z czym wiąże się praca w Bayernie i nagle tak zaczęło mu to doskwierać, że nie wyobraża sobie dalszej współpracy ? Przecież to się tak nie klei, że mnie wciaz mocno dziwi, że tylu łyka taką wersje wydarzeń.

Edytowano : 2021-05-02 21:00:23

I jak widać tutaj wciaz nie ma zrozumienia prostych rzeczy. Nikt Ficka nie zwolnił, to on sam chciał odejść bo wybrał przede wszytskim swoje dobro, a przynajmniej tak mu się wydaje.

Nikt go z klubu nie wyrzucał, ale nie chcieli grać tak jak on zagrał. Brazzo ultimatum nie stawiał.

02.05.2021 20:57

Widzę to samo co pod dziesiątkami innych newsow. To samo. Identyczne przekonaniem tym, że ma się racje bo...tak. Identyczne przekonanie, ze ma się receptę na wszelkie zło tego świata w przeciwieństwie do ludzi, którzy siedzą w tym biznesie długie lata.

A że moja reakcja jest wciaz taka sama i wciaz pokazuje jakie błędy sa w tym rozumowaniu? Doprawdy, to dziwne...

02.05.2021 19:55

No widzisz @nyy32 i @FanGraczyBayern - moglbym napisac dokładnie to samo o was tylko do czego to ma prowadzić? Widzicie to co chcecie widzieć i to co sobie dawno założyliście.

I ja tutaj nie mam najmniejszej ochoty się bronić, bo nie po to tutaj przychodzę. Wy atakujecie zarzucając mi rzeczy, które...sami robicie. Jak się to nazywa ?:)

02.05.2021 19:35

Nie. Najzabawniejsze jest to, ze ty jestem przekonany o swojej nieomylności niemając do wstęgi żadnych (!!!) podstaw. Żadnych.

Edytowano : 2021-05-02 19:24:22

*nie mając do tego

02.05.2021 19:24

Znowu te same absurdy o wypychaniu kogoś z klubu? Tzn według zasady, że kłamstwo powtórzone setki razy stanie się prawdą?

Tutaj knuli się teorie jak to po przybyciu Kahna w klubie zapanuje porządek. A jak już korpoludek Heiner to w ogole będzie oznaka pełnego profesjonalizmu i wzór, a nie to co wcześniej za Uliego - mówili.

No i cóż - czas pokazał ile w tych dyrdymalach było sensu. Teraz już robią niektórzy z KHR tego co nie ogarnia bo przecież musza wciaz forsować swoje tezy. Nie obserwują rzeczywstości, a kreują ją aby wpasowała się w to co założyli.

A to że taki hoven znowu sprowadza rozmowę do poziomi szamba kolejny raz wmawiając rozmówcy rzeczy, których nigdy nie napisał? Ileż można ? Toc jawna prowokacja albo po prostu trolling. Na jedno i drugie nie powinno być tutaj miejsca.

02.05.2021 19:17

Jeszcze dojdzie do tego, ze niebawem ktoś będzie wymagał tego, żeby to kibice wybierali nie tylko wyjściowy skład na mecz, ale i trenera :) Przecież liczy się ponoć głos kibiców... :)

30.04.2021 10:19

@tapczan pewnie. Pytanie kiedy skończy się szukanie tego zbawiciela? :) Bo jak kolejni wchodzą do klubu i idą ścieżką wyznaczoną przez poprzedników to ile jeszcze lat można zmarnować na narzekanie, że klub działa po swojemu a nie tak jak jeden iksinski z drugim sobie wymarzył?

Edytowano : 2021-04-30 10:14:09

To nie klub zmienia trenera, tylko trener chce zmienić otoczenie. Fakt, nie opinia.

30.04.2021 10:12

Czy to nie jest aby zabawne? Jak był w klubie Uli, a nie było Kahna to wielu zapewniało jak to Oli wejdzie z buta i zrobi porządek.

Czas mija, trofea do gabloty wpadają. zmian w zarządzie było całkiem sporo i wciaz ci sami ludzie narzekają na to samo. Szukaja „zbawiciela”, który zrobi w klubie to co obi uważają za słuszne. Jednym słowem muszą działać tak jak chce ta grupka kibiców, bo inaczej działają rzekomo na szkodę klubu. Nie może być zabawniej, czyż nie?

Edytowano : 2021-04-30 10:10:43

Śmiesznie by było jakby zarzad słuchał na każdym kroku kibiców, którzy o pewnych sprawach w ogole nie maja pojęcia. A jeszcze śmieszniej jak ta sama grupa prawi coś o kompetencjach, których przecież w zdecydowanej większości nie posiada, a o futbolu czy biznesie wiedza tyle co wyczytali w necie :)

30.04.2021 10:05

No tak. Jak teraz spełnia jego życzenia to będzie tez gownoburza jak to można spełnić życzenie Julka, a Flicka nie. Nonzawzze jakiś powód do narzekania się znajdzie.

A ze cele trenera A mogą być zbieżne z wizja zarządu, a cele trenera B już nie? Nie ma to znaczenia... ;D

29.04.2021 12:37

@Arkady142 wtracasz się w dyskusje nie proponując żadnych merytorycznych uwag, tylko po to aby sprowokować, a potem będziesz znowu się żalił jak to gownoburza. Zabawne.

@Reeken89 oczywisxoe ze są lepsze, bo poprzeczka nie jestvustawiona zreszta wysoko. Piszesz w kółko to samo, zupełnie nie argumentując swojego stanowiska. A co gorsza - wmawiasz ludziom to czego ani razu nie napisali, by walczyć z tymi zmyślonymi przez siebie tezami. A jak zadaje proste pytanie to nie odpowiesz tylko skaczesz do kolejnego wątku

29.04.2021 12:31

@Reeken89 przestaniesz w końcu marnować nasz czas takimi dyrdymalami? Czy ja kiedykolwiek napisałem, ze wszystkie wypożyczenia wypaliły? To po co piszesz te bzdurne teksty, które zaniżają tylko poziom dyskusji?

To Ty starasz się tutaj udowodnić jak to sam szrot ściąga Bayern, a nie ja, że wszytskie ruchu Bayernu wypalają.

Ile można...

29.04.2021 11:59

@DarthSmd otóż to, ale tutaj dyskusje często tak wyglada. Szrot, same Saary. Taka rzeczywistość.

Co do młodych to pragnę jednak przypomnieć, że Bayern tez ich sprowadza. To nie jest tak, ze strategia z wypożyczeniami przekreśla pozyskiwanie i dawanie szans młody. Właśnie dlatego, ze kadra wyglada tak czy inaczej, w zeszłym sezonie urósł Davies, a w tym Musiala. Wydaje się, że kolejnymi w kolejce są Nianzou, a być może tez Richards i Mai.

29.04.2021 11:50

@DarthSmd no to czekaj. Dopiero co czytam, że na wypożyczenia przychodzi sam szrot, a teraz znowu kolejny zarzut :)

Nie ma ich z nami, ale każdy z nich miał swoj mniejszy bądź wiekszy wkład w sukcesy.

@Reeken89 a w czym to się zamotałam? Ja od zawsze mówię, ze rynek transferowy nie jest tak oczywisty jak w grach komputerowych. Nigdy nie masz gwarancji. Nie zmienia to jednak faktu, że Upamecano to jeden z najlepiej zapowiadających się stoperów w Europie. A czy wypali to inna strona medalu.

To w końcu Bayern sprowadza sam szrot na wypożyczenia czy nie?

29.04.2021 11:27

Coutinho, Perisic i James to szrot?

29.04.2021 11:10

@Reeken89 mowisz w kółko to samo. Kupując kogokolwiek nigdy nie masz pewności, ze poradzi sobie w nowym otoczeniu. Dlatego mówienie pustych frazesów, ze mogli kupić x,y, z po czasie jest wprawdzie łatwe, ale mało sensowne. Gdyby rybek transferowy był taki prosty jak niektórzy tutaj przestawiają to nie byłoby niewypałów. A tymczasem nawet najlepsi w tym biznesie maja na swoim koncie cała listę wpadek. Wystarczy chociaż popatrzeć na takich ludzi jak Ferguson, czy Wenger którzy nie mieli nad sobą dyr soortowych i pracowali w swoich klubach długo. Nie żyjmy w bance, tylko patrzmy na realia.

Idzmy w stronę BVB? Znowu ze skrajnosci w skrajność. Bayern wciaz kupuje młode talenty (Davies, Richards, Nianzou, Musiala), ale to nie są w założeniu zawodnicy, którzy z miejsca dostają miejsce w drużynie. BVB może sobie na to pozwolić, może im obiecać więcej bo oczekiwania tez tam są mniejsze. Chcemy iść w kierunku mniejszych oczekiwan i mniejszej presji? Chyba nie do końca.

Bayern stara się wypośrodkować swoją strategie i to wcale nie oznacza, ze nie ma żadnej. A raczej to, że stara się działać na wielu polach.

29.04.2021 11:06

Nie wiem do czego się w końcu odnosisz.

W przypadku mowy o stratach w pandemii to nie jest narzekanie tylko wytłumaczenie się z pewnych ruchów. Bo niektórzy zdają się nie dostrzegać nawet takich oczywistości i mają nieadekwatne wymagania.

Wydanie 60 mln euro na świetnie zapowiadającego sir stopera i trenera nazywasz kasą z nieba? Nie rozumiem. Jak Bayern nie wydaje to zle, jak zapłaci (wcale nie tak duzo w porównaniu do tego co się dzieje we futbolu) za swoje upatrzone cele to tez źle. O comCi tak naprawdę chodzi? I to, żeby albo kupowali ze setki milionów albo wcale? I znowu wracamy do punktu wyjścia. Czerń i biel...

29.04.2021 09:52

Upamecano to raczej nie przed pandemią. Nie w tym rzecz. Poniżej padł zarzut, ze Bayern oszczędza od zawsze (raczej nie w pozytywnym znaczeniu), wiec się do tego odniosłem.

Nie ma kim grać? Jeśli jest plaga kontuzji, a do tego COVID - to czego się spodziewać? Jeśli wypadłoby 10ciu zawodników to mówiłbys ze trzeba było kupić 20 chłopa? Sytuacji, że nie było kim grać nie było, a sytuacji bez opcji na ławie? Comnajwyzej kilka, a to i tak nic w porównaniu np do Liverpoolu muszącego grać tygodniami pomocnikami na stoperze.

Skąd info, że w Bayernie zawsze kiepsko z kasą? Albo gadajmy na poważnie albo dajmy sobie spokoj.

29.04.2021 09:43

Bayern od dawna stara się wydawać rozsądnie, ale trudno nazwać to oszczędzaniem. Upamecano, Pavard, Sane, czy Lucas to przecież niedawne zakupy, a łącznie klub wyłożył na nich ok 200 mln euro! I nie gramy w Anglii gdzie możemy liczyć na mega wpływy z tytułu praw tv, nie możemy także liczyć na wpływy od „dobrych wujków” z dalekiego wschodu.

To jak potrafimy sobie radzić to wynik świetnego zarządzania od lat panów KHR czy Uliego.

Potrafimy wydawać, ale wtedy kiedy uznamy, że jest to niezbędne. I tak było w przypadku Nagelsmana, którego najwidoczniej uznano za brakujący element układanki.

Nie rozumiem tego nastawienia - mówicie o stratach, a wydajecie 20 mln na trenera. Powiedziałbym, że po stokroć wolałbym wydać 20 mln na trenera niż tą samą kwotę na piłkarza.

29.04.2021 09:31

Ale o to właśnie chodzi takim jak fan @FanGraczyBayern . Nie chodzi o dobro klubu, tylko o to, żeby wyszło „na jego”. Żeby czuł satysfakcję jak to Brazzo dostał po tyłku...

Co za czasy...

28.04.2021 14:42

@FanGraczyBayern generalnie to uważam Kovaca za trenera dobrego, ale nie każdy trener pasuje do każdego klubu i nie każdy trener (nawet świetny) ma sposób na każdego zawodnika. I tutaj dochodzimy do sedna - to ze np Saarowi, Roce czy Sane
Nie idzie u Ficka to wcale nie znaczy, że są to piłkarze źli.

28.04.2021 13:32

@FanGraczyBayern tzn czego to dowodzi? Bo ja tu czytałem miesiącami jaki to Kovac był fatalny. Teraz nagle zmiana frontu, ze to jednak Chorwat nie był taki zły, ale Flick to był w ogole nadgeniusz? To czemu w takim razie nie odpalił Saara czy Roce?

Sprzeczność goni sprzeczność.

28.04.2021 13:17

@Reeken89 byloby miło gdybys jednak mówił o konkretach i odnosił się do konkretnych wypowiedzi, bo tego typu paplanina „niektórzy mówią, że...”

Edytowano : 2021-04-28 13:16:02

Do niczego nie prowadzi.

28.04.2021 13:15

@Nookie +1

@Reeken89 a kim to Flick wygra sekstet jak nie grajkami sprowadzonymi przez zarzad?

28.04.2021 13:08

Musiała został kupiony w 2019 roku.

Edytowano : 2021-04-28 12:13:12

Ma znaczenie, ale niekoniecznie zarzad musi się zgadzać z trenerem i spełniać jego zachcianki. Rozumiesz?

28.04.2021 12:10

A Sane, Musiała czy Upamecano to nic? Dostał także „swojego” Dantasa.

I powtarzam. To że zarzad Bayernu nie zgadzał się w ocenie przydatności zawodnika x, wcale nie oznacza, ze podobnie będzie z zawodnikiem y. Nie wiek zatem co próbujesz tutaj przeforsować.

Edytowano : 2021-04-28 12:06:51

Co będzie jeśli zgodzi się z Nagelsmannem aby pozyskać zawodnika z? To będzie tez złe czy już dobrze? Bo już się gubię o co Ci chodzi.

28.04.2021 12:04

@Reeken89 co konkretnie to pokaże ? To że zarzad Bayernu na danego zawodnika ma podobne zapatrywanie jak trener.

I coś jest w tym złego?

28.04.2021 11:57

@FanGraczyBayern chwila. Twoim orężem są statystyki, a jak wychodzi na to, że nie pasują do przyjętej trzy to są już nieważne? Bądźmy poważni.

Liczby mogą mówić całkiem sporo, ale trzeba je umiejętnie interpretować. Ty najwidoczniej masz z tym problemy.

Edytowano : 2021-04-28 11:06:30

Bez sensu jeta porównywanie liczb zawodnika x do zawodnika y, kiedy x ma na swoim koncie duzo więcej minut. Jeśli chcesz porównywać to przy przynajmniej staraj się brać pod uwagę w miarę obiektywne kryteria.

28.04.2021 11:04

@FanGraczyBayern

„ Bla,bla, bla jak zwykle jak nasi wypadają gorzej to nie ma sensu porównywać itp....

A Werner gra w cięższej lidze, i zespole, w którym ciężej się nabija statystyki, bo generalnie gra trochę minimalistycznie.”

Celowo mijasz się z prawda czy nie sprawdzasz swoich „pewniaków”?

Werner średnio ma udział przy bramce co 141 minut.

Sane co 130, a Coman co 125.

Fakty, fakty, fakty!

Edytowano : 2021-04-28 10:56:35

Ps bla, bla, bla!

Edytowano : 2021-04-28 11:01:40

Ps 2 aż parsknąłem smiechem jak czytałem o tym kroczeniu pod prąd @maakaya

28.04.2021 10:55

@Reeken89 przeciez Ci pisze, że nawet takie City, które gra w bogatszej lidze i może liczyć na finansowanie z zewnątrz, miało kłopoty i musieli sobie radzić grając bez napastnika! Rozumiesz? Bez napastnika.

28.04.2021 10:37

@FanGraczyBayern chcialbym takiego grajka jak Rashford, ale nie o tym mowa. Chłopak musi grać w sytuacji kiedy jest wyraźnie kontuzjowany. W zeszłym sezonie miał kłopoty z plecami, teraz z kostką. Gra bo w United, które nawiasem może liczyć na olbrzymie wpływy, nie ma nikogo na zastępstwo.

Takie są realia. Wiele klubów ma w obecnej sytuacji olbrzymie problemy. I nie można tego nie widzieć w formułując oceny.

28.04.2021 10:29

A kim musiał grać Liverpool? Pomocnikami na stoperze.

W United to musi grać kulawy Rashford, a City grywalo często bez napastnika.

A u nad robi się tragedie z faktu, ze akurat nieszczęśliwie w rewanżu z psg było wiele urazów + COVID.

28.04.2021 10:13

Nie należy wszystkiego wrzucać do jednego worka.

To uznana kilkukrotnie, że da Die kogoś zatrzymać niema na sile to to nie oznacza, ze robiono tak w każdym przypadku. Tonze robiono tak z piłkarzem wcale nie oznacza, że podobnie będzie z trenerem.

Jeśli zatem nie zatrzymano go na sile to również można przypuszczać, że determinacja Flicka była być może bardzo duża.

28.04.2021 09:15

Cwiakala w temacie Nagelsmana. Szczególnie polecam fragment nt wysokości tego „transferu” ;)

https://youtu.be/GPyAduZ9eAw

27.04.2021 19:16

Nie @Arkady142 , nigdzie nie powiedziałem, że coś wiem „lepiej”. Nie w tym rzecz. To Ty budujesz tutaj nieprawdziwy obraz jakoby do Bayernu nie chcieli przyjść zawodnicy z uwagi na rzekome złe traktowanie.

Ja się jedynie trzymam faktów, a fakty są takie, że niedawno trafił do nas Upa, który jest obiektem westchnień wielu topowych klubie w Europie.

Edytowano : 2021-04-27 17:40:21

Po tym jak potwierdzono nazwisko trenera z cierpliwością czekam na kolejne ruchy kadrowe, a te które zostały poczynienie na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy oceniam bardzo pozytywnie.

27.04.2021 17:38

@FanGraczyBayern chlopie, po czym co pokazałeś przy okazji dyskusji superlidze jasno pokazałeś swoją konsekwencje.

Ja żadnych bzdur nt psucia futbolu nie pisałem, co próbujesz zmawiać.

27.04.2021 14:53

@FanGraczyBayern z podwójnej moralności to ty tutaj slyniesz, wiec wypraszam sobie takie pomówienia.

Absolutnie nie uważam za psucie futbolu (zreszta nie pamietam, żebym określał jakiekolwiek ruchy transferowe w ten sposób), że płacenie za czołowego trenera w Europie kilka razy mniej niż za czolowego piłkarza w Europie

27.04.2021 14:47

@Arkady142 tak zniechęca do siebie, że przychodzi rozchwytywany przez pół Europy Upamecano? Ty widzisz co piszesz? Tutaj nie trzeba mędrca, żeby zauważyć, że coś się nie klei w tym co starasz się nam przekazać.
Nie wiem tylko po co nagle zmieniasz temat i chcesz wałkować po raz setny ten sam temat jak odnosiłem się we wcześniej wypowiedzi do innej kwestii.

Edytowano : 2021-04-27 14:36:55

Znowu zle reeken. Bayern nie chciał odejscia Flicka. To Hansi tego chciał.

Edytowano : 2021-04-27 14:38:19

Jedyne co mógł zrobić Bayern to przedłużać, walczyć i...łokieć końców mogłoby się okazać, że np Nagelsman wyładowane innym klubie. I do by wtedy mówili ci wieczni malkontentach? „Jak można było targować się o kilka milionów?!”, „tomdzialanie maszkarę klubu!”

Edytowano : 2021-04-27 14:39:34

Jedyne co mógł zrobić Bayern to przedłużać, walczyć i...koniec końców mogłoby się okazać, że np Nagelsman wylądował w innym klubie. I co by wtedy mówili ci wieczni malkontenci „Jak można było targować się o kilka milionów?!”, „to działanie na szkodę klubu!”

27.04.2021 14:35

@Arkady142 nie, to nie jest wielka niewiadoma, a naturalna kolej rzeczy. O czym pisało tutaj kilka osób, które przewidywały taki rozwój wypadków i co więcej tłumaczyły mechanizmu za tym stojące.

Tyle, że większość lubi zamknąć się na jedyną słuszną „prawdę”, a potem robi wielkie oczy.

Wszystko co się dzieje ma swoje przyczyny tylko trzeba chwileczkę się zastanowić, przeanalizować mechanizmu zachodzące w tym klubie, i wszystko absolutnie da się wytłumaczyć. To nie nest wielka sztuka, zapewniam.

27.04.2021 13:13

@FanGraczyBayern pogubiles to się ty przekonując dziesiątkami komentarzy jak to Bayern musi wejść do superligi, aby po 2 dniach domagać się kary dla tych co wstąpili do tego projektu.

Ja natomiast nie mam najmniejszego problemu w tym, że klub płaci miliony za zatrudnienie trenera(!).

Można było uniknąć? Można było (w teorii) także uniknąć odejścia Guardioli. W teorii to każdy ma szanse zostać wielkim piłkarzem, albo i geniuszem. W teorii.

Fakty są takie, ze trzeba bylo zareagować na to w jakiej sytuacji postawił klub Hansi i wydaje się, że Bayern wybrał najlepszą opcje. Kosztowną? Tak. Jestem jednak w stanie zrozumieć nie najmniejszy wydatek na trenera, który przecież szefuje piłkarzom, niż na samych grajków.

27.04.2021 11:40

@Reeken89 Ty dalej swoje smęty. Naprawdę porównujesz 20 mln (chociaż oficjalnie wciaz chyba nie ma potwierdzenia?) wydanego na człowiek, który ma prowadzić(!) cały zespół do jednego zawodnika?! Zastanów się chwile przed napisaniem kolejnego komentarza.

Obiektywnie jak najbardziej można zrozumieć wydanie całkiem niemałej kwoty na „szefa”. A ty to chcesz porównywać do kasy przeznaczonej na jednego z wykonawców i tworzyć wokół tego pokrętne tezy...

Edytowano : 2021-04-27 11:28:39

I już nie wspomnę jak żenująco wyglada te ciagle wspominanie jednego Sarra. Ogarnij się.

27.04.2021 11:28

@Reeken89 byc może został najdroższym trenerem. Wciaz jednak pytam się co maja deklaracje nt wysokości transferów piłkarzy do trenerów ?:|

27.04.2021 11:12

@Reeken89 co ma wspólnego deklaracja nt zakupu piłkarza do trenera ?:|

Z racjonalnego punktu widzenia trener jest ważniejszy dla całej drużyny niż jeden(!) zawodnik.

Edytowano : 2021-04-27 11:02:50

Witaj Julek! Powodzenia!

27.04.2021 11:02

@Arkady142 nie przyszedłem tutaj dyskutować o sobie, wiec nie mam zamiaru nawet się bronić przed tymi - bzdurnymi wg mnie - zarzutami. Masz prawo do swojego zdania i ja nawet nie mam zamiaru z tym walczyć.

Jestem tutaj w zdecydowanej mniejszości, wiec jak tak bardzo przeszkadza ci moja twórczość to polecam ignora.

26.04.2021 17:59

Ty dalej swoje @Reeken89 . To nie chodzi, że ktoś woli Salihamidzica. W klubie wolą kontynuować wypracowaną strategię, a nie zmieniać jej. Jeśli w ogole to by coś dało w kontekście Flicka bo tego akurat nie jestem pewien.

26.04.2021 17:54

@Arkady142 kolejny raz prawisz to samo. Wybacz, że miałem typer aby odezwać się wtedy, kiedy mam ma to ochotę. Kolejny raz poproszę Cię o pozwolenie.

Nie, nigdy tutaj nie szukałem kozła ofiarnego i tak samo jak broniłem np Kovaca twierdząc, że nie jest tak zły jak niektórzy to przedstawiają, tak i teraz jest podobnie.

26.04.2021 17:43

@Reeken89 całą winę zwala się na Flicka?

To Ty bardzo chcesz raz po raz podkreślać ciągła wojnę i szukać winnych, przy tym w skrajnie lekceważący sposób wypowiadając się o jednej ze stron. Ja w tym polowaniu na kozła ofiarnego uczestniczyć nie chce. Mnie to nie bawi. Bawi mnie natomiast jak dorośli ludzie z taka gorliwością atakują.

26.04.2021 17:18

No tak, Bayern zmuszał Flicka do takiej decyzji. Zabawa trwa w najlepsze, granica absurdu przesuwana coraz dalej ;D

26.04.2021 17:08

Masz zatem krótką pamięć @Arkady142 .

Edytowano : 2021-04-26 17:06:42

Sam tutaj dyskutowałem z kilkoma osobami, które twierdziły jak to Bayern gardzi(!) Flickiem nie spełniając jego życzeń transferowych.

26.04.2021 17:05

@hoven jak zawsze próbuje atakować i jak zawsze równie skutecznie co Marcin Najman.

Próbuj dalej, może kiedyś wyjdzie.

26.04.2021 16:49

Z niecierpliwością czekam jak jeszcze więcej osób, które wcześniej prawili banialuki jak to Bayern nie szanuje Flicka, teraz krytykuje monachijczyków za to, że obecnie według plotek(!) szanuje wolę Hansiego.

Nie ma lepszego przykładu samozaorania. Wrecz książkowy, śmiało można wpisać do encyklopedii :)

26.04.2021 16:41

@FanGraczyBayern wymyślasz. Nikt tutaj raz po raz nie pisze o zasługach Brazzo w kontekście Daviesa, Musiali czy Upamecano. Jest jednak wielu takich co wspominają nagminnie nazwisko Sarra tak jakby Bayern nie sprowadził żadnych innych sensownych zawodników.

26.04.2021 14:08

Tak, Sane z pocałowaniem teki wzięłoby wiele drużyny z topu. Zapewne gdyby nie miał nagranego już transferu z FCB to byłoby wielu chętnych.

Inne transfery? Musiala, Davies.

Edytowano : 2021-04-26 13:52:52

A tu ciagle Sarr, Sarr i Sarr.

26.04.2021 13:51

@FanGraczyBayern a ty nadal z tymi bzdurami?

Po raz kolejny przypominam, że Bayern nie sprowadził tylko Sarra, ale również innych zawodników, o których pół Europy marzyło albo teraz marzy.

Pewnie tez nie wiesz, ze Lipsk na swojej liście również wpadki transferowe. I to wcale nie trzeba się daleko cofać...

26.04.2021 13:40

Trzeba z pewnością odrzucić z miejsca kandydatury trenerów preferujących skrajnie rożny styl gry od tego, co można było w Bayernie obserwować w ostatnich latach. Myślę, że zarzad wyciągnął lekcje z ery Kovaca (którego warsztat oceniam wysoko, ale styl jego drużyn jest inny niż to, czego oczekuje się od FCB) i postawi na kontynuowanie wizji.

Pewnie będzie przeciągnie liny, próba dogadania się z Lipskiem i jeśli będą nieugięci to być może trzeba będzie spojrzeć w inna stronę np Ten Haaga.

26.04.2021 07:31

Najpierw setki komentarzy jak to zarzad nie szanuje Flicka, a teraz w przypadku uszanowania jego woli - będą frajerami.

Mówienie już w tym momencie o tym jak rzekomo ta cała sytuacja jest żałosna to już w ogole szczyt absurdu. Jeszcze do niczego nie doszło, niewiadomo ile i czy w ogole Bayern zapłaci, a już to ma być żałosne...No ludzie :|

26.04.2021 06:27

Jak już zaczniesz pracować to zrozumiesz, że nie ma idealnego przełożonego i często ten, który wydawał się najgorszy i tak był lepszy od kolejnego ;D

Żeby być w 100% zadowolony z szefa...musisz sam nim zostać ;)

25.04.2021 22:09

@miroslawBayern juz przestaje mnie dziwić, że nie rozumiesz.

25.04.2021 21:45

@Filozof czesto mi się nie chce, ale czasami mój wykrywacz absurdalnych tez aż wyje, co potem powoduje, że taki jeden z drugim piszę, że pojawiam się tylko wtedy, kiedy jest gownoburza ;)

Pozdrawiam!

25.04.2021 21:34

@hoven prawi coś o obrażaniu. Hipokryzja level hard.

Ile chłopie dostałeś już tutaj ostrzeżeń? Idzie w serki już?

Nie kompromituj się.

I to tyle bo ja tutaj chce rozmawiać o futbolu, a nie bawić się w jakieś personalne wojenki, z których jesteś tutaj znany.

25.04.2021 21:29

@nyy32 „dyskusja” zawsze tak będzie wyglądała jeśli jedna ze stron zakłada, ze ma racje i koniec kropka.

Do pewnych „argumentów” nie ma najmniejszego sensu również się schylać z tych samych względów. Jeden powie a, drugi powie b - a tak naprawdę nikt tego nie może zweryfikować. Problem jest jednak w tym, ze jedna strona pomimo nie wiedzy jest pewna swego, a druga - wstrzymuje się z jedboznaczną oceną i podkreśla, że nie ma wystarczająco informacji, aby jednoznacznie ocenić daną jednostkę.

25.04.2021 21:27

Tzn co ma pokazać następne okienko? Kto ma racje w czym konkretnie?

Bo ja jedynie co pisze to o ostatnim okienku i obecnym sezonie, który był wielką niewiadomą. Klub nie miał zielonego pojęcia jak będzie w kolejnych miesiącach wyglądała sytuacja finansowa i jak mocno pandemia odbije się na wynikach w kolejnym roku. Obecnie wiemy już natomiast więcej i zarzad być może również podejdzie do zbliżającego się okna inaczej.

25.04.2021 21:22

@hoven ty naprawdę się pytasz czy udajesz głupka? Widzę ze nie wyszedłeś ze swojej roli.

25.04.2021 21:16

Standardowy hoven. Co mi jeszcze będziesz próbował wmówić? Że mam plakat Uliego nad łóżkiem i modlę się do niego kilka razy dziennie? Bo dzisiaj jeszcze tego standardowego w twoim wykonaniu (pseudo)argumenty nie czytałem.

Szkoda nawet odnosić się do tego paszkwila poniżej.

25.04.2021 21:11

„ Także żeby kadra była równomierna trzeba albo wzmocnić ją do pilkarzy klasy Lewego/Neuera/Mullera
albo sprzedać Lewego/Neuera/Mullera i dążyć do klasy Motinga/Roci/Sarra ,która opcje wybierasz?”

Że co? Proszę po polsku.

25.04.2021 21:06

Uwielbiam ego niektórych tutaj. Jeden sam sobie przyznaje racje, drugi prawi jak to właśnie on nie zakłamuje rzeczywistości (nie to co ta zła reszta!). W szkole pewnie sami sobie przyznawali oceny, a w pracy sami sobie dawali premie.

Nikt nie polemizuje z tym, ze zespół w tym sezonie był słabszy np biz w ubiegłym (sam to pisałem wcześniej, ale wcale nie uważam, ze różnica była znaczna). Potrafię jednak zrozumieć przyczyny dla których klubowi sternicy chcieli wejść w ten sezon z wariantem „oszczędnym”.

Nie wiem z kim tak usilnie dyskutujesz, ale Teoche tak wyglada jakbyś sam sobie tworzył jakiegoś rywala w dyskusji i wciskał mu argumenty, które nie padły.

Edytowano : 2021-04-25 21:05:14

Słowa Hoenessa w żadnych wypadku biedna haniebne. I jestem przekonany, ze podobnie sądzi wielu kibiców.

Edytowano : 2021-04-25 21:05:44

*nie są

25.04.2021 21:01

@miroslawBayern bayern022 ver 2. Nie ma tutaj sensu dyskutować.

@makaay ale co ma na celu takie porownanie bo nie kumam? Ja nawet nie dyskutuje z tym, która drużyna była lepsza bo nie widzę w tym żadnego sensu, a i tak można by godzinami debatować i nie odejść do żadnych sensownych wniosków.

Odniosłem się jedynie do Origiego w kontekście rzekomej słabości Czupo. A porownanie tych dwóch zawodników jest korzystne, ale właśnie dla zawodnika FCB.

Edytowano : 2021-04-25 20:51:48

Przyszedł hoven marudzić, ze ktoś marudzi na marudzenie innych.

No ma to sens!

Edytowano : 2021-04-25 20:53:06

Wcale się nie dziwie, ze osoba twojego pokroju nie jest w stanie zrozumieć tych, co nie mając podstawowych danych nie uciekają sie do ostatecznych osadów. Nie zrozumiesz i kropka. Ja o tym już wiem, reszta myśle ze podobnie.

25.04.2021 20:50

Teoche to przypomina zeszłoroczna dyskusje z bayernem022, który przekonywał jak to Bayern stal się klubem drugiej kategorii.

Czupo zły, ale nie liczy się, ze ustrzelił 2 bramki psg. Origi natomiast już bardzo dobry, bo strzelił...

Nawiasem wspomniany wcześniej Origi w tym sezonie 1 bramka, w zeszłym 6, 2 sezony temu - 8. Czupo już przebija najlepszy sezon strzelecki Origiego.

I tyle jest warte te wasze ciagle narzekanie na wszytsko.

Edytowano : 2021-04-25 20:36:49

Wróć, Origi 2 sezony temu to strzelił 7.

25.04.2021 20:36

No tak, głos kibiców wtedy się liczy kiedy...pasuje :)

Ciekaw jestem ile % kibiców chciało Flicka jako następcę Kovaca... :)

25.04.2021 14:50

@makaay no tak, bo Sane to nie dostał. Aha.

25.04.2021 12:58

No właśnie @AdiFantasti sporo jest niewiadomych, wiec narzekanie już w tym momencie, że Bp nie pozyska się Garcii jest mocno przesadzone.

Bayern bowiem młodych stoperów ma i może się okazać, że jednak chcą na początku dać szanse swoim.

25.04.2021 12:16

@makaay to ze Ty twierdzisz, że kasa jest to ja wiem. Nigdy i nigdzie nie wytłumaczyłeś skąd to przeświadczenie, a ja już czekam dobrych kilka miesięcy na jakiś pierwszy merytoryczny post w twoim wykonaniu w tym temacie. Bez „wydajemisie”, tylko analiza poparta faktycznymi, dostępnymi danymi.

Ja nie wiem czy Niemcy do nas nie chcą przyjść. Nie mam takich informacji. To ze nie przyszli wcale nie oznacza, ze to oni nie chcieli.

Z jednej strony mówisz o tym, ze nie ma się co zachwycać Upa (nikt się póki co nie zachwyca, a pokazuje jedynie, ze jest to grajek cieszący się sporym zainteresowaniem w Europie), a z drugiej płaczesz bo nie udało się zakontraktować x czy y. A skąd możesz wiedzieć czy x,y,z by zachwycali? Jesteś piorunująco niekonsekwentny.

25.04.2021 12:12

Ale po co kolejny młody stoper jak już jest Nianzou, Richards oraz Mai? Bez sensu.

Edytowano : 2021-04-25 12:03:47

Co do Depaya to pewnie zdecyduje kasa albo chęć samego zawodnika do dołączenia do danego klubu.

Należy również pamiętać, ze fakt, ze np media nie spekulują o ewentualnym zainteresowaniu Bayernu, wcale nie oznacza, ze sternicy FCB nie wypytali agenta danego zawodnika nt jego dostępności.

25.04.2021 12:01

Maakay to jescze niedawno przekonywał jak to w lecie wydamy fortunę na transfery, he he he.

To ile Bayern może wydać mniej więcej widać po przeanalizowaniu zeznań finansowych. Mówiłem o tym już kilka razy, ale jak się nie chce oprzeć o suche liczy tylko o własne „wydajemisie” to cóż.

Te teorie o tym jak nie kupujemy gwiazd Bundesligi? Takiego Upamecano to chciało pół Europy.

Nie, nie bankrutujemy (No tak, zaraz pewnie będzie o plakatach nad łóżkiem, czy modłach to „bozka Hasana” - to ten poziom dyskusji), ale w dobie pandemii i tak wydajemy na transfery całkiem niemal w porównaniu do wielu europejskich potentatów.

Edytowano : 2021-04-25 11:58:30

Havertz czy Werner to grają w Chelsea gorzej niż Sane. Ale Sane zły bo nasz, a tamci dobrze bo kosztowało fortunę. Sens w tym wielki...

25.04.2021 11:57

Są gdzieś granice sensownej dyskusji, a jak ktoś zaczyna prawic o gardzeniu w kontekście traktowania zarządu przez Flicka, pokazuje tylko, ze te granice już dawno przekroczył.

25.04.2021 11:45

@miroslawBayern transfeey nigdy nie były, nie są i nie będą forną wynagrodzenia dla trenera. Skąd takie brednie są brane i co gorsza - czemu powtarzane?

Poniżyło go? Absurd goni absurd. Przewietrz się chłopie bo z komentarza na komentarz jest gorzej.

Dziecinada to mało powiedziane.

Edytowano : 2021-04-24 22:22:08

Nyy32. No tak, w swoim stylu sam przyznajesz sobie racje :)

Edytowano : 2021-04-24 22:23:49

Jakie to zabawne jak niektórzy tutaj lubią upychać do jakiś zmyślonych obozów „fanów pepcia”, „fanów Kovaca”, czy „zwolenników Brazzo”. Czekam jeszcze na wstawki o plakatach...I to tylko dlatego, ze nie chce sir wieszać psów na kim nie mając podstawowych informacji.

24.04.2021 22:20

@miroslawBayern ale kto mówi o niemożliwym? O Neymarze? Bo ja nie.

Wielkich gwiazd nie chciał także Kovac, a i tak nikogo ze swojej listy nie otrzymał. Tak to działa w tym klubie i Hansi doskonale zdawał sobie z tego sprawę przyjmując propozycje pracy.

Nie wiem z jakich względów jego kandydatury zostały odrzucone, ale wiem jedno - Bayern wypracował skuteczny model działania i wierzę, że w dłuższej perspektywie po raz kolejny wyjdziemy na tym dobrze.

Edytowano : 2021-04-24 22:11:35

A gdzie ja napisałem, ze model brytyjski jest „czarny”? Wprost przeciwnie, niejednokrotnie twierdziłem, ze nie ma tego idealnego.

24.04.2021 22:10

@miroslawBayern tak, świt się zmienia. Wiele klubów nawet w Anglii dochodzi do wniosku, ze ich model, gdzie managerowi w pojedynke decydowali o wzmocnieniach. Wcale nie jest idealny.

W Bayernie natomiast wypracowano lata temu model, który się sprawdza, wiec nikt nie będzie go zmieniał dla samej zmiany.

24.04.2021 21:45

Znowu hoven i znowu sprowadzanie dyskusji do jednego. Ręce opadają...

Z taką gorliwością to nawet nie atakowali tutaj najwięksi przeciwnicy Pepa, z których tak sam szydził.

Strach w ogole otwierać jakakolwiek dyskusje tutaj z udziałem hovena bo można być pewnym, ze wcześniej czy później i tak wszytsko skończy się na Brazzo.

Edytowano : 2021-04-24 21:10:26

Tutaj i tak niektórzy wiedza lepiej co robi dyrektorzy, co mogą trenerzy etc niż ludzie, którzy wcześniej w Bayernke zajmowali podobne stanowiska ;D

Jakby powiedział klasyk - beka!

24.04.2021 21:08

Kolejny człowiek, który był wewnątrz klubu i doskonale wie jakie tam mechanizmy działają. A tutaj i tak są tacy co twierdzą, że wiedza lepiej i...kropka.

24.04.2021 11:51

Klubową filozofią jest to, że trener w pojedynkę nie decyduje o transferach. Tyczy się to poprzedników Flicka z czego sam Hansi musiał sobie zdawać sprawę bo wszak pracował chwile chociażby z Chorwatem.

Fakt, że Brazzo zostaje na stanowisku raz jeszcze dowodzi tego o czym tutaj wielokrotnie pisałem - to nie była różnica zdan pomiędzy Brazzo a Flickiem. To była różnica zdan pomiędzy filozofia szkoleniowca i zarządu, którą egzekwuje dyrektor sportowy. Na niego natomiast spływa krytyka, bo jest obecnie bardzo łatwym celem. Do czego także przyczynił się niestety Flick.

Nie. Czy zarzad popełnił błąd pokaże przyszłość, a nie subiektywna opinia jednego z użytkowników tego portalu. Przez lata czytałem tutaj jak to zarzad robi błąd za błędem i jak to czołówka nam z roku na rok odjeżdża. Nie minęły nawet 2-3 lata i tamtych userow już nie ma (albo są pod innymi nickami :) ), bo rzeczywistość pokazała jak ich oceny były „trafne”.

24.04.2021 11:49

Żeby wiedzieć czy klub wybrał złe to musi minąć przynajmniej kilka lat. Teraz to można jedynie zastanawiać się nad prawdopodobnym scenariuszem.

Klub koniec końców zdecydował się kontynuować strategie, która sprawiła, ze Bayern w ostatnich latach jest absolutnie topową europejską drużyną i przez wielu postronnych obserwatorow stawianą za wzór do naśladowania jeśli chodzi o zarządzanie.

Czy można obiektywnie stwierdzić na ten moment, że kontynuowanie obranej drogi to działanie na szkodę klubu? Oczywiście nie ma to wiele wspólnego z racjonalną oceną sytuacji. Czas jednak pokaże, czy ten model, który dał tyle sukcesów trzeba modyfikować.

24.04.2021 10:49

@Gladius w punkt zdefiniował problem. Przekonanie niektórych tutaj o swojej nieomylności nie mając wielu podstawowych informacji jest nierozważne. Przynajmniej ja staram się nie wychodzić z kategorycznymi sądami w tego typu sytuacjach i o tym tez mówiłem wielokrotnie wcześniej.

Krytyka krytyką, ale wyzywanie od najgorszych, nieudaczników etc na podstawie informacji do których mamy dostęp? Niepoważne w moim mniemaniu.

23.04.2021 14:00

@nyy32 nie, to nie jest sprawiedliwa ocena sytuacji jeśli bierze się pod uwagę kilka spotkań w sezonie. Nie przekonasz mnie do tego. W danym okresie zbiegło się szereg czynników, które spowodowały takie problemy i jak wspomniałem - wiele drużyn na kontynencie po wypadnięciu 3-4 kluczowych zawodników miałoby (i miało) tez kłopoty.

Ocena Flicka odnośnie jakosci kadry wydaje mi się oczywiście całkiem racjonalna. Nie uważam jednak, ze utrata jakosci była bardzo duża, a raczej decydowały detale.

23.04.2021 12:56

@nyy32 i ławka w jednym, dwóch meczach ma wpływać na moja opinie ? To tak jakby oceniać prace dyrektora sportowego Liverpoolu w momencie kiedy Klopp musiał grać pomocnikami na stoperze. Bez sensu, trąci populizmem.

Przy pladze kontuzji, kwarantannach, ewentualne inne transfery mogły dać identyczny efekt.

@nyy32 przypomne Ci również, ze przez długie momenty sezonu większość kluczowych zawodników Bayernu nie prezentowało wysokiej formy. Pavard, Davies, Sane czy Gnabry - grali z pewnością słabiej niż rok temu. Grali dalej pomimo słabszej dyspozycji. Mówienie o takim zawodniku jak Roca jak o amatorze jest mocno nie fair bo neo dostałeś poważnej szansy. Wszyscy widzimy ile regularna gra może dać w kontekście Czupo.

23.04.2021 12:27

@nyy32 fakty są takie, że rzadko kiedy w Bayernie o transferach decydowała jednostka.

A jeśli zakładamy, że Brazzo odpowiada za wszytskie wzmocnienia to - podobnie jak każdy inny dyrektor sportowy - miał udane oraz nieudane wybory. Ja lubię oceniać transfery z dłuższej perspektywy, a nie kilkunastomiesięcznej. Bo co jeśli Nianzou czy Roca odpalą za rok-dwa?

23.04.2021 11:57

@Niiirvo zupełnie nieadekwatne porownanie.

Jeśli Brazzo realizuje klubową strategię narzuconą przez zarzad to z jakich względów ma być przez nich zwolniony?

23.04.2021 11:48

Niestety, ale właśnie do tego prowadzi wszechobecny hejt i ciagle nakręcanie się.

23.04.2021 11:16

@makaay sak przyznaje sobie racje i mówi o swojej subiektywnej opinii jak o fakcie - urocze!

LM co drugi rok? No tak, bo przecież w LM grają damę ogórki z budżetami, które są wielokrotnie niższe od Bayernu. Ni tak, jakie to proste...Tylko ci frajerzy z Bayernu tego nie widza...

Człowieku...Szkoda gadać.

Edytowano : 2021-04-23 11:14:01

O przykładzie Liverpoolu wielokrotnie tutaj wspominałem. Tyle ze u nas są tacy, co potrafią wypominać nawet najmniejszy błąd, a u rywali wychwalać pod niebiosa wszytsko co możliwe. I to są fakty.

23.04.2021 11:12

Słowa Hainera idealnie oddają to co mówiłem tutaj od kilku miesięcy.

Edytowano : 2021-04-23 11:09:22

@tapczan tzn czego oczekujesz? Że padną przed nim na kolana? Że nagle zmienią klubowa strategie?

23.04.2021 11:08

Specjalistą od pieprzenia farmazonów jesteś człowieku ty. Usmażyłes niejeden komentarz jak to trzeba dołączyć do tej śmiesznej ligi, bo bałeś się jak to Bayern może wypad z topu. Teraz prawisz morały jak to ta liga miała zniszczyć futbol i nagle apelujesz o poważne kary.

Widzisz co sibą prezentujesz? Nie odpowiadaj, wszyscy to widza.

Rzygac się chce. Jak dobrze, ze kibice i nawet srodowisko piłkarskie, któremu przecież daleko do ideału, ma - w przeciwieństwie do ciebie - jakikolwiek kręgosłup moralny.

21.04.2021 09:01

@FanGraczyBayern raczyłeś nas tutaj wpisami jak to Bayern musi dołączyć do SL, a teraz nagle mówisz, ze trzeba karać „buntowników”? :D Zabawne to mało powiedziane :)

Edytowano : 2021-04-21 08:49:45

Nagle zauważyłeś, że to miało zniszczyć futbol jaki znamy? Nagle się otrzasnales? Szkoda strzępić ryja na takie osoby.

21.04.2021 08:48

Czupo to miał być taki amator, a tutaj kolejny bardzo udany mecz i coraz więcej osób dostrzega jego wartość.

To wchodzimy w końcu do tej superligi? Przecież ponoć nie mieliśmy wyjścia.

Piękny dzień, piękny!

20.04.2021 22:32

Piękny pokaz środowiska pilkarskiego. Pokazali tym wszytskim dla których liczy sie tylko coraz więcej hajsu, rzekoma większa widowiskowość, środkowy palec.

W piłce są olbrzymie pieniądze, ale niektórzy myśleli, ze sport będzie schodził zdecydowanie na drugi plan. Jak dobrze, ze póki co wydaje się, ze tą wojnę przegrywają. Kij wam w oko!

Piłka dla kibiców!

20.04.2021 21:28

@nyy32 zadam proste pytanie.

Jakie będą zatem kolejne kroki w celu zwiększenia widowiskowości? Są gdzieś granice, czy będziemy je nieustannie przesuwać? Czy wyobrażasz sobie jakikolwiek element gry, który jest „swiety” i nie powinien byc w żadnym stopniu wystawiony na ocenę w kontekście widowiskowości?

20.04.2021 13:43

Stanie się popularna czy nie? Jakie ma to znaczenie?

Kibice, działacze innych klubów, całe środowisko piłkarskie ma milczeć bo „nic już się nie da zrobić”? Ignorancja najwyższych lotów.

20.04.2021 10:44