@FanGraczyBayern faktycznie, wiele to zmienia czy to 1/16 (mój błąd i nie boje się so tego przyznać, w przeciwienstwie do ciebie), czy 1/8.
@Reeken89 wyniki klubu to jedno, drugie to nazwisko (medialność).
25.08.2021 10:15
@Reeken89 a za ile miał pójść zawodnik z rocznym kontraktem niemal 30 letni? Teraz jego wartosc na tm jest niewiele wyższa niż kwota za jaką Bayern go sprzedał z rocznym kontraktem.
A Real ma coraz lepiej? Ostatnie wyniki w LM:
- odpadniecie z 1/16
- odpadnięcie z 1/16
- odpadniecie z 1/2
W lidze na 4 ostatnie sezonu 1 x Mistrz.
Faktycznie, są na genialne pozycji :)
25.08.2021 10:08
@FanGraczyBayern ale to gdybanie i sianie defetyzmu. A nie poważna rozmawa.
25.08.2021 09:58
Każdą dyskusje można sprowadzić do tego, że rzekomo można cos zrobić lepiej. Tutaj nieustannie narzuca się narracje, że ktoś czegoś nie potrafi tak jakby ten porta był wrecz wylęgarnią fachowców w dziedzinie piłki nożnej, finansow i zarządzania.
Real sprzedał piłkarzy z nazwiskiem, którzy cos osiągneli.
Bayern jest na minusie bo kupili zawodnikow z kontraktem, podobnie jak w zeszłym sezonie. Rea natomiast w ostatnim roku nie wydał ani 1 eurocenta na transfery.
A gadki o byciu na minusie nie rozumiem, bo ja przytaczam kwoty netto transferów a nie wyników finansowych za dany rok.
Edytowano : 2021-08-25 09:57:48
*odnosnie tego minusa w ostatnim akapicie to chodzi mi oczywiście o to, że już zrobiono z tego zarzut w stronę zarządu. Wszystko co by się nie napisało i tak zostanie obrócone na niekorzyść :) Jak napisze „a”, to napiszesz, ze lepsze „b”, a jak napisze ze „b”, to napiszesz, ze wcale nie bo lepsze „a” ;D
25.08.2021 09:52
Póki co te wykładanie na stół Realu 160 mln jest równe z rzekomym wykładaniem Bayernu 80 za Chiese. Plotki, plotki, plotki.
A co do faktów. To Real jest w obecnym okienku ok 80 mln na plusie, w ostatnim 100 mln na plusie. Bayern jest natomiast w tym okienku 40 kk na minusie, i podobnie w zeszłym.
Tak czy inaczej na oceny okienka przyjdzie czas na podstawie faktów po jego zamknięciu, a nie na podstawie plotek.
25.08.2021 09:38
@hoven bez zloscilwosci. Przestan pisać o rzeczach, o których nie możesz mieć pojęcia, jakby był to fakt niezaprzeczalny, a nie jedynie twoje przypuszczenie.
25.08.2021 07:06
@seco555 ja nic nie ustaliłem, ale wierze na słowo. Trudno mi bowiem wątpić w twój autorytet.
@dzojko bo pora zrozumieć, że takich przypadków jest coraz więcej. Że nie wystarczy umieć i chcieć bo jeśli chodzi o kontrakty to gra interesów wielu stron, włącznie z agentami, którzy coraz więcej znaczą i którym najczęściej się opłaca kiedy ich klient zmieni otoczenie mając swoją Martę w ręku.
24.08.2021 22:47
To czy rzuca to jeszcze się okaże.
Kredyt na remont ich kosztuje rocznie 30 mln euro co według wielu tutaj jest „niczym”.
Wielu również by chciało udowadniać jak to sytuacja w Bayernie jest fatalna byle tylko znaleźć kolejny wydumany pretekst do ataku. O sytuacji finansowej będzie można więcej powiedzieć po raporcie finansowym, ale stawiam, że wynik był porównywalny z tym z zeszłego sezonu. Klub jednak woli oglądać z kilku stron wydawane pieniądze i dopiero historia oceni, czy taka strategia jest słuszna. Nie wydarzenia w następnych miesiącach a kolejnych latach. Jeśli za 10 lat ponownie będziemy na szczycie rankingu to będzie oznaczać, że ta droga jest prawidłowa.
Mnie natomiast szokuje coś innego. Jak to możliwe, że nie widziałem tutaj wielkich głosów krytycznych pod adresem sterników psg, którzy dopuścili do tego, że Mbappe za rok kończy się kontrakt?!
Edytowano : 2021-08-24 22:31:31
A jak komuś imponują gigantyczne transfery Ala galacticos to chyba nie muszę nic więcej dodawać ;D
24.08.2021 22:29
@makaay tutaj forsowana jest wszem i wobec teza, że to nie miało szans wypalić. Co z tego, ze osoby oglądające na codzień ligę francuską miały inne zdanie (odsyłam do wywiadu na stronie). Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ci co nie widzieli ani razu Sarra w barwach Marsylii wiedza lepiej i kropka.
24.08.2021 18:32
No tak. Zapomniałem przecież, że siedziałes przy negocjacyjnym stole jako reprezentant dieroten.pl :)
24.08.2021 18:10
@Reeken89 ciagla to tutaj jest krytyka, która jest rzadko kiedy przerywana przytoczeniem faktów, które świadczą o tym, ze błąd transferowy tylu Sarr i tak wyglada niewinnie przy błędach reszty. A Bayern nie jest w próżni.
24.08.2021 17:03
1) skąd info, ze ktoś nie doczytał umowy?
2) skąd założenie, że dałoby zapłacić mniej niż 100k?
3) Lipsk miał dobrowolnie zrzekać się tej kwoty czy co?
4) czy aby nie twierdziłem, ze kluby się dogadają i Bayern finalnie nie zapłaci tych 250k? Znowu wyszło na moje, cytując klasyka „jak zawsze!”.
24.08.2021 16:39
Sprawa jest jednoznacznie prosta i mówiłem o tym wielokrotnie. Ja nie uciekam się do kategorycznych sądów nie mając obiektywnych danych. Dlatego ani nie pisze o tym, ze dany dyrektor jest zły, ani dobry. Raz mnie natomiast postrzeganie świata w biało-czarnych barwach, co ty uskuteczniasz.
W wielu klubach popełnia się błędy. Ba, nie tylko w klubach. Ty natomiast masz tendencje do tego do wyolbrzymiania wszelkich błędów w Bayernie i obwinianie o to jednego człowieka, a z drugiej strony umniejszasz albo nie chcesz pamiętać (a prawdopodobnie w ogole nawet nie wiesz) o wielbłądach reszty. Już tutaj pisałem o wielu błędach Liverpoolu, którego kiedyś wychwalałes.
Nie wiem kto za to ci płaci, ale mam przynajmniej nadzieje, ze nie produkujesz tych dyrdymałów za drobniaki.
24.08.2021 16:36
Oczywiście, że nie ma. Te jego zarzuty to w 99% przypadków zgadywanka dopasowywana pod z góry założoną tezę.
Fakty nie maja tutaj znaczenia.
24.08.2021 16:18
@seco555 dzięki za jak zawsze jakże „merytoryczną” uwagę.
@FanGraczyBayern doskonale wiem jak działa to tutaj. Jak są dobre transfery to na pewno nie zasługa Brazzo, jeśli natomiast złe - to musi być jego wina. Ja to wiem, tłumaczyć tych mechanizmów nie musisz
24.08.2021 15:38
@makaay ale przecież nie mówiłeś o końcu okna, tylko o tym co zarzad robi w ostatnim czasie. Teraz już się narracja zmienia, pewnie jak do tego nie dojdzie to deadline również się zmieni :) Ja od początku przecież twierdze, że potrzebujemy 2-3 zawodników i dopiero po końcu okienka przyjdzie go ocenić.
@hoven Już niejeden raz pisałe, że albo przyjmiemy, że wszytskie transfery idą na konto dyr sportowego albo nie ma to sensu. Bo zaraz można by polemizować, czy faktycznie taki Sarr czy Cuisance to transfery Brazzo…
Pierwsze natomiast słyszę tutaj, aby dyrektor sportowy miał płacić z własnej kieszeni za błędy. Może zatem ma tez otrzymywać prowizje od sprzedanych zawodników z zyskiem? W sumie chyba gdzieś do takich patologii dochodziło… ;D
Tak zwalono transfer Upamecano, że chciał przejść do nas, a nie do licznie zainteresowanych klubów, podaż na całej linii - nie ma co ukrywać! 100k? Przecież miało być 250 ;D
24.08.2021 15:29
@makaay te wtopy i tak przykrywają dwa transfery: Davies i Musiala.
Wystarczyłoby ta dwójkę teraz sprzedać i pokrylibysmy w całości te rzekome wtopy z nawiązką. Nie wspominając nawet o reszcie.
Ja wcale nigdy nie twierdziłem, że Hasan wielu dyrektorem był (podobnie zreszta jak jego poprzednicy), podobnie jak nie twierdziłem, że Kovac wieki trenerem był, ale krytyka w jednym i drugim przypadku jest tutaj posunięta do absurdalnych rozmiarów.
Edytowano : 2021-08-24 15:15:34
Już przewidywales wielkie transfery latem oraz wkurw kibiców po powrocie na trybuny. Tyle są warte twoje przewidywania :)
24.08.2021 15:11
Bzdury @hoven gadasz i pytanie tylko, czy robisz to z premedytacją, czy nie.
Nawet tutaj na stronie był wywiad bodaj z dwoma obserwatorami ligi francuskiej i nikt nie zapowiadał takiej tragedii. Wprost przeciwnie. Zresztą, paralitycy nie są w orbicie zainteresowań selekcjonera.
Ty jednak i tak uparcie będziesz forsować swoje tezy i nigdy nie przyznasz, że świat ma więcej odcieni niż tylko biel i czerń.
Edytowano : 2021-08-24 14:59:25
I nie mam najmniejszych problemów z przyznaniem, że transfer Sarra wyszedł fatalnie. Tylko tylko, ze robienie z tego wielkiej tragedii w obliczu tego ile wtop transferowych na rynku nest co roku, i ile kluby potrafią wtopić, jest niepoważne.
Każdy dyrektor sportowy miał i będziecie mieć wtopy niema w każdym okienku.
24.08.2021 14:57
@diablo ale na czym ma polegać to wyciąganie wniosków? Jakkolwiek byłby to mega daleko posunięte przemyślenie nie ma klubu, który nie miałby na swoim koncie wtopy transferowej. Ta z Sarrem była - w porównaniu do wielu innych top wielkich klubów - i tak mało kosztowna, wbrew temu co niektórzy tutaj twierdzą i robią z tego mega aferę.
Nawet tak ceniony w środowisku Monchi w romie wydał fortunę i co z tego wyszło? Mizeria.
24.08.2021 14:45
Ale przecież ty @makaay zapowiadałeś wielkie demonstracje zaraz po powrocie kibiców na stadion, a nie po zamknięciu okienka.
Tyle są warte te śmieszne petycje online ze śmieszną skąd inąd liczbą podpisów.
24.08.2021 13:38
@szczebelek
„ A może trzeba po prostu sponsorów zmienić na takich co dadzą więcej”
Porada z kategorii „jak żyć? weź kredyt i zmień pracę”.
Inwestor? Tzn na jakich zasadach? Taki model jak w Anglii czy w Psg nie przejdzie w Bundeslidze. I nadmienię raz jeszcze, że model angielski wcale nie jest idealny czego idealnym przykładem były protesty kibiców oraz całego środowiska piłkarskiego po ogłoszeniu superligi.
22.08.2021 14:13
Z pamięci dodam jeszcze Szewę.
Ale to przecież nic przy naszych „wielkich wtopach” typu Sarr ;)
22.08.2021 12:52
Jedynym wyznawca tutaj jesteś ty z twoja ciągłą krytyką pewnych osób i brakiem jakiejkolwiek refleksji. To ty nieustannie uciekasz się do kategorycznych osadow (w przeciwieństwie do mnie) i jeszcze masz tupet prawic o innych jakimi to są „wyznawcami”? Człowieku, to jest żałosne.
Edytowano : 2021-08-22 11:50:36
I kolejny raz powtórzę - niekwestionowany lider w ostrzeżeniach na tym portalu ma tupet, aby recenzować twórczość innych komentujących? Przecież to co najmniej niedorzeczne.
22.08.2021 11:48
Oczywiste jest to, że nie możemy konkurować finansowo z klubami szejków i oligarchów. Musimy stawiać na coś innego niż branie udziału w tym wyścigu „kto są więcej” i jak pokazują suche fakty (wyniki LM z ostatniej dekady), robimy to bardzo dobrze.
To wrecz niewiarygodne, że są wciaz ludzie, którzy nie potrafią tego zrozumieć.
22.08.2021 11:36
Tak, tak @hoven , ten twój mityczny spokoj gdzie pod kolejnym artykułem widzę jak to jedziesz na swoim rumaku wymachując mieczykiem :)
Edytowano : 2021-08-22 11:26:45
I znowu te brednie jakoby Bayern nie spełniał żadnych zyzczen trenera - rzekomo ktoś kiedyś tak mówił. Zapomniał jednak dodać, ze nie spełnia tych co nie pasują do ich koncepcji ;D Różnica fundamentalna ale nasz koń na białym rycerzu jej i tak jej zobaczy.
22.08.2021 11:25
I znowu dyskusja sprowadzona do jednego - szukanie okazji do wytknięcia bledu zarządowi. Ile można? Nie było mnie chwilę, a tutaj grana jest wciaz ta sama płyta…
Dzisiaj liczę na kolejny progres tej drużyny. Powoli zaczyna wyglada to dobrze i dzisiaj liczę, że to potwierdzimy.
22.08.2021 11:01
O jaka ciekawa dyskusja mnie ominęła i w sunie mogę się podpisać w 100% pod tym co pisze @Gladius . Nic dodać, nic ująć.
22.08.2021 10:47
Hola hola @makaay , przecież to ty przewidywałes wielkie transfery tego lata, bo twierdziłeś, że Bayern tylko skąpił w zeszłym roku ;D
A ta informacja o wolnych środkach z dopiskiem „ ale klub nie chce ruszać tej kwoty, albowiem są one niezbędne w kwestii przyszłych transferów, płac i innych spraw finansowych” brzmi mało poważnie. Czyli de facto nie są to „wolne środki”.
19.08.2021 05:12
@seco555 nie zarzucam innym tylko konkretnym. Tobie np nie zarzuciłem. Wszystko co tutaj przedstawiam staram się opierać nie tylko na subiektywnych opiniach, ale staram się popierać w miarę obiektywnymi danymi. Jeśli coś rzekomo się jue spina to wskaż palcem.
Dane przestawione przez tapczana są ciekawe i są jednym z argumentów w dyskusji. Chciałbym poznać nieco bardziej aktualne, ale to wciaz jeden z czynników, ale niekoniecznie decydujący. Bo nie można pomijać innych czynników jak np zasięgi w sm. I wciaz nie zapominajmy, ze Bayern kontrakt podpisywał w 2015 r i wtedy był to drugi tego typu kontrakt na świecie. Wszystko się zmienia i zapewnię jak Bayern będzie podpisywał kolejna umowę to będzie wyglądał konkurencyjnie w porównaniu do reszty. Co nie zmienia faktu, ze wyraziłem wcześniej zdziwienie, ze umowa została podpisana na tak długi okres.
07.08.2021 00:30
Nie, ty nie możesz tak na poważnie…To musi być żart.
Kurtyna…
06.08.2021 17:42
Pewnie. To tylko i wyłącznie wina Bayernu.
Aspekt językowy pewnie tutaj nie ma zadnego znaczenia. Co z tego, że na świecie jest 500 mln hiszpańskich native speakerow, przy 76 mln niemieckich.
Wina zarządu. Koniec kropka.
06.08.2021 16:29
@seco555 no widzisz, ja opieram się na wiarygodnie źródle, Ty natomiast wychodzisz z założenia, „że każdy z nas by tak mówił”. I wtedy rozmowa nie ma już większego sensu, bo jak odpowiedzieć na taki „argument” ?:)
Adidas być może wspiera klub w innej postaci, ale płacenie większych pieniędzy niż wskazują na to Realu rynkowe za daną usługę, byloby po prostu nierozsądne. Dlaczego? Już wyjaśniałem. Sprawiłoby że inne kluby chciałyby więcej i więcej.
Fragmentu o upadku Realu (ciekawe znowu kto jest autorem tej tezy) czy tez jeleni z Bayernu nawet nie są warte komentarza. Tacy jelenie, że w momencie podpisu był to drugi kontrakt na świecie.
Edytowano : 2021-08-06 15:49:03
Fajnie być udziałowcem w Bayernie. Musisz jeszcze więcej płacić za ich usługi niż reszcie. Wyborna współpraca!
06.08.2021 15:47
@Reeken89 Bayern z adidasem podpisał umowę w 2015 roku, czyż nie?
Na jakiej podstawie klub generujący o wiele mniejsze zasięgi od Realu, ma mieć umowę na taka sama kwotę? Wytłumaczysz mi w końcu ?
@seco555 w artykule z reutersa https://www.google.pl/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1SE2EP jest mowa nawet o tym, ze źródła adidasa dementują podawane kwoty rzędu 120 mln za sezon. Popraw mnie jeśli się myle.
Edytowano : 2021-08-06 15:28:15
O jakich artykułach mówisz?
Czy sam fakt bycia udziałowcem oznacza, ze należy przepłacać? Ze należy stawiać się w gorszej pozycji negocjacyjnej z reszta klubów mających wiekszy zasięg?
Edytowano : 2021-08-06 15:29:42
Na logikę dla mnie klub hiszpański czy angielski ma duzo wiekszy potencja marketingowy niż niemiecki. Decyduje o tym przede wszytskim czynnik językowy. I z tym walczyć się za bardzo nie da. A zasięgi w sm tylko to potwierdzają.
06.08.2021 15:26
@seco555 nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie.
Facebook:
Bayern - 52,9 mln
Real - 111,2 mln
Instagram:
Bayern - 27.5 mln
Real - 101 mln
06.08.2021 15:20
@Reeken89 i to będzie kolejna próba merytorycznej rozmowy.
Na jakiej podstawie uważasz, że generujący wielokrotnie wyższe zasięgi Real, nie zasługuje na takie pieniądze? Albo inaczej - co przemawia za Bayernem, w porównaniu do Realu, że kwota powinna być znacznie wyższa? I proszę tutaj o obiektywne argumenty.
Przypomnę również, bo to niezwykle ważne, że Bayern swoją umowę podpisywał bodaj 4 lata przed Realem. Wtedy była to druga (pod względem wielkości kontraktu) umowa na świecie tego typu.
06.08.2021 15:14
Przecież o tym pisałem. Dostali więcej, ale i tak niewspółmiernie do tego jak duża przewagę marketingowa mają. Podawalem przykład - Real ma 100% większy zasięg, a na ig - ponad 250% !
To ze ktoś jest udziałowcem klubu oznacza, że ma płacić zdecydowanie więcej niż dyktują realia rynkowe? Mają również sami osłabiać swoją pozycje negocjacyjną z innymi klubami? Oni są udziałowcami i za darmo tych udziałów raczej nie mają, prawda?
Pytanie również czy Adidas w inny sposób nie wspiera klubu, bo ja póki co nie doszperalem się do takich danych. Płacąc jednak duzo wyższe środki za dostarczenie sprzętu niż wskazują realia rynkowe strzeliliby sobie sami w stopę.
Edytowano : 2021-08-06 15:05:18
@seco jeśli wzrok mnie nie myli to Bayern inkasuje 60 mln, a Real 110 rocznie, co nawet nie jest kwota dwukrotnie wyższa, nie mówiąc o 2,5 krotnie :)
Bayern podpisywał umowę również kilka lat wcześniej, w innych warunkach (inflacja). Pytanie tutaj akurat wydaje się zasadne dlaczego na tak długi okres, bo jeśli się nie myle aż na 15 lat.
06.08.2021 14:58
@GuteSpiele ja wiem, ze o tym piszesz, ale jestem pewien, ze nie pamiętając nawet dokładnie źródła, mylisz pojęcia.
Edytowano : 2021-08-06 14:44:37
Zatem @reeken89 w którym miejscu te liczby zostały przestawione bez kontekstu.
Ja klarownie wyjaśniłem o co mi chodzi przy analizie wpływów z kontraktów sponsorskich
06.08.2021 14:43
Gdzie podawałem jakie dane? Różnice w zasięgach? Kwoty wydawane na transfery przez kluby z europejskiej czołówki od stary pandemii? Czy tez straty w dochodach Bayernu w pandemii? A może chodzi o wplywu klubu z ostatnich lat? Od początku dyskusji podaje konkrety i chce na nich operować.
Edytowano : 2021-08-06 14:40:40
@red
Poczekamy na oficjalne dane. Za sezon 2019/2020 Barca miała straty blisko 100 mln euro(jeśli znalazłem dobre dane), a Bayern wyszedł na plus 10 mln. Teraz podejrzewam, że jak będzie strata to minimalna, ale stawiam raczej na podobny wynik jak przed rokiem.
06.08.2021 14:34
Przedstawiłem szereg danych. Nie odniosłeś się do żadnych.
O które konkretnie Ci chodzi ?
Edytowano : 2021-08-06 14:24:47
@seco mylisz raczej sumy, bo wcześniej była mowa ze Real dostaje o 25 mln więcej, a nie ze Bayern dostaje 25.
06.08.2021 14:23
Mogę jedynie wchodzić w merytoryczną dyskusje popartą logicznymi argumentami.
A jakieś bzdurne zarzuty o jakies przekręcanie (czego?gdzie?) z pewnością do tego nie prowadzą.
Podobnie jak nie mamy absolutnie żadnej wiedzy w zakresie prób negocjacji umów sponsorskich. Zrestą, jak już trzymamy się faktów, to sporo koncernów maksymalnie ogranicza budżety marketingowe. Pogadaj z jakimkolwiek człowiekiem siedzącym w branży marketingowej.
I koniec końców adidas, czy tez inny udziałowiec nie jest w tym klubie ot tak, za darmo. Oni nie wchodzą do klubu, aby działać jak instytucja charytatywna, a tutaj niektorzy chyba tego by właśnie chcieli. Co z tego, ze Real ma wielokrotnie większe zasięgi - nam sir należy wincyj i wincyj. No proszę, to nie są argumenty w poważnej dyskusji.
Kontrakty sponsorskie za sprzęt to zupełnie oddzielna bajka. A jak widać Bayern i tak wypada w tym sektorze lepiej niż świadczyłyby o tym chociażby zasięgi w social mediach.
Edytowano : 2021-08-06 14:08:25
@reeken ostatni raz proszę o merytoryczne uwagi, a nie zaczepki i granie tylko i wyłącznie na emocjach.
Edytowano : 2021-08-06 14:09:20
Jeśli masz jakieś uwagi do podawanych przeze mnie danych to chętnie się z nimi zapoznam. Tylko operuj na konkretach, a nie rzucaj w eter oskarżenia wyssane z palca.
Edytowano : 2021-08-06 14:13:20
@maakay jeśli wg ciebie leżymy jeśli chodzi o kwoty od sponsorów to proszę o przedstawienie porównań do innych klubów. Konkrety!
06.08.2021 14:07
Adidas ma niecałe 9%, podobnie jak Audi oraz Allianz.
Ale jaki ma to związek z kwotami za kontrakt na dostarczenie koszulek?
06.08.2021 13:38
@GuteSpiele czyli gdzieś świta, ale nie do końca.
Piszesz zapewne o obrocie, ale w żadnym wypadku nie o środkach zgromadzonych „w skarpecie”.
Edytowano : 2021-08-06 13:24:13
Barca kończy sezon 2020/2021 ponoć ze stratami rzędu 487 mln euro. Widać różnice?
06.08.2021 13:17
@GuteSpiele jeszvze raz pytam. O jakich 600 mln mówisz? Skąd to info?
06.08.2021 12:52
No i wracam do punktu wyjścia czyli zero merytoryki, jakichkolwiek obiektywnych danych, tylko emocje i twoje „widzimisie”.
Dziękuje, raz jeszcze odpadam.
06.08.2021 12:36
Bayern stale zwiększa swoje zasięgi i takie są fakty.
Czy dałoby się zrobić więcej? Ty pewnie wiesz lepiej, bo ja akurat nie znam strategii marketingowej klubu.
Ale osobiście nie sądzę, że akurat różnicę w zasięgach da się tak łatwo nadgonić tylko odpowiednim działaniem ludzi na gorze. To duzo bardziej skomplikowane zagadnienie, na ktore np spore znaczenie maja czynniki historyczne i kulturowe (język!).
06.08.2021 12:28
Tzn Adidas ma wg Ciebie płacić duzo większe pieniądze niż wskazuje na to zdrowy rozsądek i twarde dane, bo… ?
No tak. A taki Real widząc, że klub mający kilkukrotnie niższe zasięgi i potencjał marketingowy, z pewnością nie uznałby, ze ktoś go robi w konia ;D
Twoja narracja kupy się nie trzyma. Mamy dostawać więcej kasy bo…tak. A jak nie to wina zarządu.
Edytowano : 2021-08-06 12:19:16
Gdzie i kiedy napisałem, ze jakiś kontrakt jest bez sensu? Z tobą nie da rozmawiać się merytorycznie, na poważnie. No nie da.
06.08.2021 12:17
Chwila kolego. Ja nie olewam tylko od początku podkreślałem o jakie dane powinnismy się opierać.
Przedstawienie samych liczb bez kontekstu jest bez sensu. To tak jakby powiedzieć, ze dorobek Lewego to nic przy jakimś napastniku z 7 ligi czeczeńskiej, który strzelił 2 razy tyle.
Edytowano : 2021-08-06 12:14:43
Dla przypomnienia o co prosiłem :
Niemiecki, czy amerykański - nie ma to większego znaczenia, bo to koncern, który musi liczyć i płacić odpowiednio do tego co dostaje wziąć. Dlatego chętnie zapoznam się z danymi ile dostają wymienione kluby(psg to czasami nie nike?) w porównaniu z ich potencjałem marketingowym(!!!!!!!!!!!!!!!) (np bazując na social mediach Real ma ponad 100% większa bazę, a United ok 50%) oraz kiedy te kontrakty zostały podpisane, bo to ma tez fundamentalne znaczenie. Operujemy na konkretach.
06.08.2021 12:09
@Reeken89
Oczywiście, ze sobie dałem spokoj bo i to mi pokazało, ze nawet niezbyt uważnie czytasz. Od początku pisałem bowiem o porównaniu nie tylko samych kwot ale również zasięgów, potencjału marketingowego. A ty rzuciłeś kwota i… tyle.
Ale jak chcesz w to iść to proszę. Krótko i na temat.
To w takim razie pytanie pomocnicze - na co przede wszystkim powinien zwracać uwagę koncern podpisujący umowę sponsorska? Bo Real w różnych social mediach ma potężną przewage nad Bayernem. Gigantyczna. Duzo mniejsza niz różnica w podanej wartości kontraktu za sezon.
Edytowano : 2021-08-06 12:02:38
*dużo większą, a nie dużo mniejszą
Edytowano : 2021-08-06 12:07:25
Jeszcze raz trochę twardych danych. Na ig Real ma o ok 260%(!) więcej obserwujących. Na fb o 110% więcej.
06.08.2021 12:01
@Reeken89 tego nie da się czytać. Nie da.
Barcelona „wcisnęła” jednego(!) zawodnika do ligi angielskiej w tym okienku. Wcisnęła go tak świetnie, że sprzedała go ze stratą.
Edytowano : 2021-08-06 11:51:37
W zeszłym sezonie sprzedali również jednego i to również ze strata.
To już trolling, czyż nie?
06.08.2021 11:48
No tak. Klub nie działa w sposób wymarzony przez kibica X, co z automatu musi oznaczać, że to klub nie wie czego chce i działa pokrętnie.
Wszystko jasne!
06.08.2021 11:40
@Abzyrl a to chętnie poczytam, które to kluby (nie angielskie i nie mogące liczyć na zastrzyk gotówki szejków/oligarchów), wydały w tym okienku na czysto ok 60 mln.
Edytowano : 2021-08-06 11:22:08
Znowu te brednie o skąpstwie. Jeden z najdroższych transferów w okienku, wydane 60 mln, w obliczu tego ze potężne europejskie marki takie jak Juve, Real, czy Barca łącznie nie wydały nawet tyle…Ręce opadają.
06.08.2021 11:20
@FanGraczyBayern nie chce mi się powtarzać wczorajszej dyskusji.
Nie wiem skąd przekonanie, że 20 mln to mało. Klub w zeszłym sezonie zarobił na czysto…10 mln.
Koniec końców nie wiemy w czym jest problem i czy faktycznie oczekiwania Lipska są takie jak media przedstawiają.
06.08.2021 09:29
Nie można również wykluczyć, że to gierki Bayernu mające na celu pokazanie Lipskowi, że wcale nie są tak napaleni na Austriaka i mogę poczekać.
Zobaczymy. Nie można w tej chwili wykluczyć żadnego scenariusza.
06.08.2021 09:21
Tak, z takimi argumentami wygrać się nie da.
Ps Podobnie jak z „tak bo tak”, albo „nie bo nie”.
Ps 2 wciaz czekam na te konkretne klubu, które miały upaść i nie „dziadują” jak my.
05.08.2021 16:06
Poddaje się bo pomimo wielu moich prósb Ty wciaz chcesz brnąc w swoje „widzimisie” nie poparte absolutnie żadnymi obiektywnymi danymi.
Szkoda czasu.
05.08.2021 16:02
@Reeken89 a wiesz jaki zasięg generuje Real? Nie żyjemy w próżni. To klub, który na samym fejsie ma ponad 100% więcej fanów, na insta przepaść jest jeszcze większa.
Można ciagle jojczec, zarzucać niekompetencje coraz to kolejnym, ale można tez spróbować spojrzeć na fakty i porozmawiać poważnie.
A fakty są takie, że czy się to komuś podoba, czy nie, Real jest duzo większą marką w ujęciu globalnym.
05.08.2021 15:57
Nie. Ty oczekujesz, że usłysz to co będzie chciał. Jak Bayern wydaje, a reszta jak np Barca musi ratować się sprzedazami, to tego nie widzisz i prawisz o tym jak rzekomo działają tak „jakby nigdy nic”, co jest oczywistą nieprawdą.
Niemiecki, czy amerykański - nie ma to większego znaczenia, bo to koncern, który musi liczyć i płacić odpowiednio do tego co dostaje wziąć. Dlatego chętnie zapoznam się z danymi ile dostają wymienione kluby(psg to czasami nie nike?) w porównaniu z ich potencjałem marketingowym (np bazując na social mediach Real ma ponad 100% większa bazę, a United ok 50%) oraz kiedy te kontrakty zostały podpisane, bo to ma tez fundamentalne znaczenie. Operujemy na konkretach.
05.08.2021 15:39
@Reeken89 wymagasz ode mnie rzeczy niemożliwych. A ja chce operować na liczbach, na danych do których można mieć dostęp.
Bo nikt tutaj nie ma żadnej wiedzy i podstaw do oceny tego jak wyglądają kontakty Bayernu ze sponsorami. Ja się chętnie natomiast zapoznam z danymi porównawczym z klubami o podobnym potencjale marketingowym. I to będzie rozmowa merytoryczna, z której można będzie wysnuć jakieś wnioski.
Zarząd mówiąc o wpływie covida ma racje i to już udowadniałem porównując potężny spadek dochodów klubu.
W zasadzie powtarzasz niemal to samo co ostatnio :|
Edytowano : 2021-08-05 15:21:45
Owszem, wiele klubów nie mogących liczyć na zastrzyk gotówki od szejków także jest w duzo gorszej sytuacji. Tylko jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji?
05.08.2021 15:20
@Reeken89
Apelowałem o rozmowę merytoryczną (kolega @FanGraczyBayern juz odpuścił proszony o konkrety), opartą o jakiś obiektywny wskaźnik, zapanowała chwila ciszy i widzę, że znowu wracasz ze swoimi oskarżeniami, w których jest pełno emocji i…to wszystko. I zaczyna się powrót do gadek nt sponsorów i kolejne szukanie okazji do uderzenie w zarzad. Nie ma sprawy i tutaj można porozmawiać merytorycznie. Zrób porownanie wpływów od sponsorów klubów z podobną baza fanów, z podobnym potencjałem marketingowym i będziemy dyskutować. I to będzie rozmowa z sensem, a nie szukanie kolejnego pretekstu, aby się przywalić.
Barcelona nie zachowuje się jak nigdy nic tylko nie wydała na transfery nawet 10 mln, a zarobili prawie 30. Netto są wiec na plusie ok 20 baniek. Tok temu tez musieli ratować budżet sprzedając i byli na plusie ok 20 mln. To nie jest normalne w Barcelonie, bo przed pandemia to obi wydawali na czysto 150 kk.
Edytowano : 2021-08-05 15:07:11
I Bayern w przeciwieństwie do Barcy miał kasę na transfery w poprzednim i obecnym okienku.
Bo przestawiasz jakaś wizje, która nie ma nic wspólnego z rzeczywtoscią. Bayern wydał w ostatnie 2 letnie okienka netto 100 mln, a Barca zarobiła netto 40 mln. To nie jest trudna matematyka raz jeszcze powtarzam.
Edytowano : 2021-08-05 15:09:11
Ps jak to taki mały problem i złoty środek na wszystko, to czemu Barca nie weźmie kredytu i nie kupi gwiazd? Czemu Real nie weźmie kredyty i nie kupi już teraz Mbappe? Przecież ten ich nowy stadion kosztuje ich rocznie „śmieszne” 30 mln euro. To nic - tak się tutaj mówi.
05.08.2021 15:03
To bazujemy w końcu na konkretach.
No to wymień kluby, które miały rzekomo upaść a „dziadują” tak jak my i wydają ok 60 mln euro w okienku.
Edytowano : 2021-08-05 10:02:51
Real placi rocznie za kredyt na stadion ok 30 mln euro. Jak 20 mln dla Bayernu to rzekomo nic, to tym bardziej powinno być dla Realu te 30 baniek.
05.08.2021 09:58
O tym czy są fajne to pogadamy za kilka miesięcy.
Na papierze to fajnie wyglada Garcia, który wrocil do nich bo wychowanek. Reszta to jednak znak zapytania.
Aguero ma często problemy ze zdrowiem, zaś depay już raz odbił się od poważnej ligi.
Edytowano : 2021-08-05 09:50:41
Ja tam nic na temat rzekomego trupa nie gadałem, ale pewnie wiesz lepiej.
05.08.2021 09:50
@Reeken89 jeszcze raz nawołuje do rozmowy merytorycznej bez tych głupawych prowokacji typu „tylko ty się znasz”. Argumenty. Argumenty i jeszcze raz argumenty. Pytałem się czy przeanalizowałeś zeznania finansowe i jakie są wnioski? Zero reakcji. Poprzyj swoje wypowiedzi proszę czymś więcej niż tylko emocjami i atakami na klub oraz rozmówcę.
@FanGraczyBayern Baywrn wydał netto ponad 60 mln euro w tym okienku. Nie 15, a ponad 60. Kto natomiast twierdził, że Bayern ma rządzić na rynku? Jestem ciekaw bo z finansow nijak to wynikało.
@GuteSpiele o jakiej przyszłości mówisz?
Te 80 mln to dla mnie mzonki. Właśnie z uwagi na niepewność w kolejnych latach klub zapewne zjedzie chciał jeszcze mniej ryzykować. A na transfer rzędu 80 mln euro trzeba było nawet przed pandemią pracować kilka sezonów. A teraz dochód jest o 75% mniejszy!
Nie wiem skąd to infoo 600 mln własnych(proszę o źródło), bo myśle ze mylisz obroty/przychód z dochodami.
Edytowano : 2021-08-05 09:42:22
Dziadujemy tak sako jak inni? A ile wydał Real? Ile wydała Barcelona? Ile wydał Juve.
05.08.2021 09:40
Niektórzy niestety mają koszmarną tendencję do popadania w skrajności. No z kasą musi być słabo - najnowszy wniosek.
Przeprowadziliśmy jeden z najdroższych transferów okienka i ściągnęliśmy za dużą kasę trenera oraz w ostatnich okienkach tez wydawaliśmy grubą kasę.
Prawda jak to często bywa leży po środku. Bayern świetnie sobie poradził w okresie pandemicznym i zanotował wciaz dochód. Dochód był jednak o ponad 75% niższy niż ten sezon wcześniej, wiec jasnym jest to, że klub musi ostrozniej działać i 15-20 mln euro to nie jest najwyraźniej kwota, którą są w stanie wydać „ot tak”.
Edytowano : 2021-08-05 06:21:46
Stawiam jednak na to, że pozbędziemy się Richardsa i dołożymy kilka milionów pozyskując właśnie Sabitzera.
Wolałbym aby to Tolisso poszedł na boczny tor, ale widocznie Francuza mało kto chce, albo sam zawodnik chce pójść drogą Alaby…
05.08.2021 06:12
@DonJupp4ever No tak, zawsze można mieć jakie „ale”. Jakbyśmy go nie kupili, a chłop 2-3 sezony później byłby wart ponad 100 mln to pewnie pisane by było, czemu go nie kupiliśmy za frytki. Upa to talent nieprzeciętny i rzadko kiedy nadarza się taka okazja.
@szczebelek oczywiscie, ze chodzi przede wszystkim o pozycje, a w zasadzie profil zawodnika.
@Reeken89 znowu te glupawe podśmiechujki. Ani razi nie odniosłeś się merytorycznie do przedstawionych danych, nie odpowiedziałeś nawet na pytanie czy pochyliles się nad raportami finansowymi klubu. Nic, a nic. Ale do krytyki polityki transferowej klubu jesteś pierwszy.
04.08.2021 22:45
Oczywiście, ze jest dobrze zarządzany co właśnie pokazuje ten i ostatni rok kiedy stać nas było na duże transfery, a sporo dużych ekip (bez wsparcia szejków) musiało panicznie szukać oszczędności.
Co do Uliego to w zasadzie nie rozumiem p czym tutaj dyskutować. O tym, że lubiał czasem coś palnąć bez głębszego zastanowienia?
Taka a nie inna budowa składu obiektywnie w ostatnich 10 latach (ranking) dała najlepsze wyniki w Europie. Nie może być wiec tak, że robiono to tak złe jak starasz się tutaj przestawić.
04.08.2021 17:42
Klub nikomu krzywdy nie robi mówiąc o oczywistościach.
Tutaj liczby mówią wszytsko. W porównaniu do sezonu sprzed pandemii, Bayern zanotował spadek dochodów o ponad 75%. Rozumiesz?
Edytowano : 2021-08-04 17:31:16
Tobie jakby w pracy ukrócili pobory o 75% to dalej byś udawał, że wszystko jest po staremu i zylbys na podobnym standardzie?
04.08.2021 17:30
@Reeken89 jesteś niestety bardzo uparty.
Spłodziłeś już dziesiątki postów na temat finansów i mogłeś sobie zadać choć odrobine trudu na analizę zeznań finansowych FCB z ostatniej dekady i wtedy byś nie tylko gdybać, a miałbyś przynajmniej jakieś rzetelne dane.
I oczywiście często upraszczasz. Bo fakt, że rada nadzorcza miała pełne przekonanie do kluczowej postaci pionu sportowego i zdecydowała się zaakceptować taki wydatek, oznacza że ma to robić w przypadku transferu, który komuś sie wymarzył?
Ja popieram transfer Sabitzer i chętnie porozmawiam na temat tego co Austriak mógłby dać drużynie. Tutaj natomiast widzę, że rozmowa znowu zmierza w rejony, w których już tutaj bywaliśmy serki razy.
Edytowano : 2021-08-04 17:22:28
Bayern wyda w tym okienku już ponad 60 mln euro i wbrew temu co zdajesz się mówić, to duża kwota w porównaniu do tego na co kogą sobie pozwolić kluby o podobnym modelu (tj bez wsparcia szejków). Rok temu wydano netto 40 mln, a 2 lata temu - 90 mln.
W dobrych czasach klub rocznie odnotowywal dochód na czysto ponad 30 mln euro. Matematyka w tym wypadku nie jest trudna.
04.08.2021 17:17
@AdiFantasti ale ja nie mówię, że nie może tam dostać szansy. Jak trener z zarządem uzna, że może to z chęcią to zobaczę.
Jeśli jednak postawnowią, że środki z jego sprzedaży przydadzą się bardziej w innym sektorze to będę tonę stanie zrozumieć.
I dla mnie osobiście, Richards to nie jest typ prawego obroncy, który u nas się sprawdzi na dłuższą metę, wiec tym bardziej będę w stanie zrozumieć jeśli dojdzie do takiego ruchu.
@KingWizard nie słabo, ale również nie tak, żeby wyjmować z sakiewki niemałe sumy i tego nie odczuwać. Transfery(również trenera) w ostatnich okienkach były przecież niemałe.
04.08.2021 12:43
@Reeken89 czy kiedykolwiek doczekam się z Tobą jakiejkolwiek sensownej dyskusji, gdzie nie będziesz próbował mi wmawiać tego, czego nie napisałem?
Kto i gdzie twierdził, że Sarr to strzał w 10?! Kto?!!!!
Nie sadze natomiast, żeby problemem była pensja bo ja na warunki europejskiego potentata, to powiedziałbym, że Sarr zarabia śmieszne pieniądze.
Edytowano : 2021-08-04 11:38:32
Adi Ty tak na poważnie? Przecież jakby za Sarra dałoby radę wyciągnąć 10 mln euro to by w klubie czym prędzej się pozbyli. To nie jest wybór miedzy Richardsem a Sarrem. To jest wybór pt mam kasę na zakup innego zawodnika czy nie.
Edytowano : 2021-08-04 11:40:20
A to że Pavard to tez był stoper to…jakie ma to znaczenie? To mamy trzymać dwóch takich? Nie rozumiem tej logiki.
04.08.2021 11:36
Wątpię aby medialny szum mia wpływ na podejmowane przez klub działania.
To że przekaz z klubu płyną taki, a nie inny (tzn o braku potrzeby wzmocnień) przecież wcale nie oznacza, że w klubie nie ma osób mających wątpliwości czy taki skład personalny jest w stanie zagwarantować jakość. Byłem i jestem przekonany, że w tym oknie będą jeszcze przynajmniej 2 wzmocnienia i na to właśnie cierpliwie czekam.
04.08.2021 10:09
Sabitzer to bardzo dobry wybór i mam nadzieję, że uda się niebawem dopiąć kontrakt.
@Reeken89 Jakie znowu przyznanie się do bledu? Jakaś dziwaczna tendencja tutaj jest u niektórych i ciagle prawią o tym przyznaniu się do bledu :|
Błędem byłoby oddawać grajka mającego jeden z najniższych kontraktów w drużynie za paczkę fajek(za darmo). Jakby była poważna oferta to pewnie oddaliby go i głupawe „przyznawanie się do bledu” nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Co do Richardsa to jeden z nielicznych na którym da się zarobić, a w mojej opinii to bardziej stoper niż prawy obrońca, którego szukamy.
Edytowano : 2021-08-04 10:03:29
Szczebelek - a co ma Chris do Omara? Przecież to inne pozycje.
04.08.2021 10:02
@RedMistrzuPL wszyscy mieli równe szanse, wiec nie szukajmy na siłe powodów, aby umniejszyć temu sukcesowi.
:|
03.08.2021 11:44
@hoven powiedz mi proszę, w jakim języku mam do ciebie pisać abyś zrozumiał, bo z polskim jest ewidentnie problem.
Piszę czarno na białym, że transfer Upamecano z wielu względów wydaje się bardzo dobrym posunięciem. Od sądów ostatecznych, podobnie jak w przypadku wszystkich innych transferów, bym się wstrzymał.
To tyle, bo powtarzać mi się nie chce. Królu gownoburz.
Edytowano : 2021-07-31 12:32:10
Boa to może se chcieć transferu do United. Problem w tym, że wątpię aby ktokolwiek go tam zechce.
31.07.2021 12:31
Ale przecież ja nie twierdzę, że Upa to będzie hit transferowy i kropka. Ten transfer wyglada co najmniej dobrze - stosunek ceny do jakosci, a przede wszystkim potencjału. Wyglada, ale czy będzie? Ja nie mam kryształowej kuli i rękami i nogami bronię się przed kategorycznymi osadami.
Nie ma tutaj absolutnie żadnej analogii z tymi co skreślają kupionych zawodników, których i tak w większości i tak na oczy nie widzieli.
Także o tym razem pudło.
30.07.2021 20:36
Ja tego nie widzę. Widzę natomiast, że ciagle prawisz o tych mitycznych 100 mln i nawet mnie zaczepiasz w tej sprawie. A słowem nie pisnalem nawet na ten temat.
30.07.2021 14:38
@Reeken89 teraz pytanie. W którym miejscu mojej wypowiedzi pada hasło o transferach za 100 mln ? :|
30.07.2021 14:22
Podwójne standardy. Po raz kolejny. Upamecano nie chwalmy bo jeszcze zobaczymy jak będzie grał. Ok. W takim razie poczekajmy jeszcze jak ta kadra będzie finalnie wyglądała i jak będzie prezentowała się na boisku.
Nie wymagam wiele, ale przynajmniej odrobiny rozsądku i konsekwencji.
30.07.2021 14:08
Czy jest z tobą szansa na jakakolwiek nirnalną dyskusje bez tych głupawych określeń typu „fachowcu”? Chcesz w ogole rozmawiać i wymieniać się opiniami, czy tylko narzucać jedyną słuszną rację, bo jak nie tos „fachowiec”?
Pytam się, bo odnoszę wrażenie, że nie masz najmjiejszej ochoty dyskutować, a jedynie raz po raz wrzucać na zarzad. A mi szkoda czasu na rozmowę jeśli ktoś zamyka się tylko i wyłącznie na jedna stronę.
30.07.2021 12:39
Nie ma szans. Schodzimy na dno, niebawem zapukamy od spodu. Pewne info!
30.07.2021 12:25
Żeby zrobić z takiego neutralnego fragmentu kolejny pretekst, aby uderzyć w zarzad :| To nie jest już zdrowe, to paranoja.
A skąd wnioski, że w ogole u nas nikt nie negocjuje…można tylko rozłożyć ręce.
30.07.2021 12:18
Ok 80 mln to Anglicy wydali tego lata raz. Co więcej, ponad 40 mln euro na jednego zawodnika wydał tylko Manchester United. Pora zatem zejść na ziemię - w obecnej sytuacji nawet Angole nie szaleją i trzymają się za kieszeń. Za Comana myślę, że udałoby się zebrać właśnie ok 40 mln euro.
30.07.2021 09:50
Jest się czemu dziwić. Tzn. można starać się zrozumieć takie zachowanie (ja rozumiem, ale nie popieram), ale trzeba tez widzieć druga stronę. Tutaj natomiast idealizuje się do pożygu jedną stronę i krytykuje za wszelkie zło - druga. Balansu w tym nie ma za grosz.
A są tacy, którzy potrafią się dopasować i zamiast rzucać zabawkami staraja się znaleźć wyjście z sytuacji (tutaj ostatnio mówi się o takich „marionetki”). Szczególnie jeśli pracują nad niezwykle ważnym dla nich projektem.
28.07.2021 15:40
@makaay daruj sobie te żenujące wstawki.
Jeśli chcesz głosić monolog to polecam założyć porta i tam pisać. Przecież ty tutaj nie chcesz rozmawiać tylko głosić jak to ty masz racje, a reszta niech się ogarnie i wyciągnie rękę z ognia.
No nie wiem, czy mam tylko zaśmiać się, czy zapłakać. Ale z pewnością jakakolwiek sensowna dyskusja jest tutaj wykluczona.
Edytowano : 2021-07-28 15:31:04
Adi.
Ja to widzę inaczej. Brazzo mógłby dalej pracować z Flickiem, ale wydaje się, ze ten drugi to wykluczał. Nie wiem kto stanął po czyjej stronie i nie wiem czy w ogole do tego doszło. Tak czy inaczej, w normalnym klubie raczej nie powinno dochodzić do sytuacji, ze trener zwalnia dyrektora sportowego.
Edytowano : 2021-07-28 15:35:39
Ale jak już tu pisałem - te dyskusje już były i nie widzę najmniejszego sensu, aby do nich wracać. Flicka u nas nie ma na własne jego życzenie, wiec pora się z tym pogodzic i wspierać nowego trenera.
28.07.2021 15:29
@makaay dyskutować mogę i będę, bo mam do tego pewne prawa. Jakkolwiek chciałbyś odebrać wszystkim mającym inne zdania prawa głosu to i tak tutaj nie przejdzie.
Bośniak jest tak samo mój jak Flick był. Każdy w Bayernie jest.
Zresztą, to trochę zabawne, ze Karl rzekomo przez dziesiątki lat użerał się ze złym Hoenessem (co kompletnie jest niedorzeczne, bo nie można przez tyle lat z sukcesemi prowadzić klub ciagle się rzekomo żrac), a Flick rzucił zabawki po jednym okienku :) Tutaj zatem czarno na białym widać kto stawiał Bayern na pierwszym miejscu :)
A ja tylko raz jeszcze przypomnę, że kupiliśmy również kilku świetnych zawodników, a nie tylko Sarrow. I to takich, którzy przyszli za bezcen, a teraz są warci fortune.
28.07.2021 15:13
Ja wszystko rozumiem, ale gadanie o pomiataniu Flickiem to w ogole jakiś wyższy poziom abstrakcji.
28.07.2021 14:10
W przypadku rezerwowego nie mówiłbym z pewnością o zbawieniu, ale fakt faktem wywiązał się ze swojej roli co najmniej dobrze. I to widocznie jest mocno nie na rękę tym, którzy rok temu wyśmiewali się z niego :)
Póki jest Lewandowski, który chce grać co mecz, nikt lepszy tutaj się nie pojawi.
28.07.2021 08:11
Bayern się chwali rekordowymi przychodami bo to są fakty. Ja Juventus, czy jakikolwiek inny klub (organizacja) notuje rekordowe (w swojej historii) przychody to media są motyl informowane.
I chętnie poznam nicki tych, co twierdzili, że Bayern jest najlepiej zarządzany na świecie.
Edytowano : 2021-07-26 15:11:54
Bayern się chwali rekordowymi przychodami bo to są fakty. Jak Juventus, czy jakikolwiek inny klub (organizacja) notuje rekordowe (w swojej historii) przychody to media są o tym informowane.
26.07.2021 15:10
A Ty poważnie zadajesz takie pytanie szaremu użytkownikowi portalu kibiców w Polsce i wierzysz, że wie on lepiej niż ludzie zarządzający wielką organizacją?
Edytowano : 2021-07-26 13:12:52
60 mln euro to średnio (bazując na erze przed covidowej) dochody z dwóch sezonów.
26.07.2021 13:08
Wielu liczyło wręcz tutaj na to, że Julek się szybko pożre z Hasem, bo przecież rzekomo w takich warunkach pracować się nie da. Nie i kropka - twierdzili. Póki co wszytsko wskazuje jednak na to, że Panowie się dogadują, bo z pewnością dla wszytskich ludzi dobrze życzących klubowi jest informacją dobrą.
A tymczasem tych, którzy przewidywali konflikt, najwidoczniej to bardzo boli, co nawet trudno komentować.
Już był super Kahn i super profesjonalista Hainer i obaj już tacy super nie są. Julian tez staje się wrogiem i obiektem wyzwisk i to tylko dlatego, że pokazuje, że można pracować w innym stylu niż co co wmawiali nam piewcy jedynej słusznej prawdy.
26.07.2021 09:23
Ja akurat pisałem o Omarzr, a ten transfer był przez niejednego tutaj krytykowany, włącznie z panem od fetyszu asystenta.
25.07.2021 13:52
@KingWizard jakie ironizowanie? Pro top. Wystarczy przeczytać ot komentarz @makaay . Wszystko jest - o zgrozo - czarno na białym.
25.07.2021 13:17
Zmierzamy na sportowe dno ? :D kto ostatni zgasi tutaj światło? ;D
No tak, ale przecież tutaj nikt nie dramatyzuje…
Edytowano : 2021-07-25 13:04:49
Fajnie wyglada wczoraj Richards. Wbrew temu co niektórzy twierdzili, możemy mieć a niego pożytek.
25.07.2021 13:03
@AdiFantasti formulujac oceny musisz patrzeć na otaczającą rzeczywistość. Nie żyjemy w próżni.
Bayern miał okresy kiedy wydawał mniej, mia kiedy wydawał więcej. Generalnie wydaje raczej tyle na ile może sobie pozwolić.
Co do tego, że Bayern potrzebuje poszerzyć swoją kadrę to się zgadzam i powtórzę, że wciaz liczę na 2 wzmocnienia.
22.07.2021 15:34
Jakie znowu wybielanie? Obserwacje rzeczywistości nazywasz wybielaniem?
Jak były plotki (!!!! !!!!) na temat tego jak to inne kluby chcą ściągnąć zawodnika x, czy y, to jakoś nie brakowało takich, którzy właśnie na ich podstawie uderzali w Bayern twierdząc jak to reszta się zbroi, tylko nie Bayern. Jak wychodzi, że reszta póki co wcale się nie kwapi z wydatkami, a transfer Upamecano to wciaz drugi transfer roku (pod względem sumy), to pojawiają się głosy o „wybielaniu”. Powagi trochę.
Edytowano : 2021-07-22 15:18:01
Nie rozumiem czeku Real ma na kogoś zbierać. Przecież mogą wziąć kredyt.
22.07.2021 15:17
W Realu ponoć transferów już ma nie być. Reszta czołówki, poza szejkami z psg rzecz jasna, tez poki co bez wielkich wzmocnień.
Donoszę, bo jak wcześniej były plotki o mocarnych planach konkurencji to niektórzy na podstawie plotek już atakowali Bayern :)
22.07.2021 12:13
Nic innego nie mógł powiedzieć.
Czas jednak pokaże jak to będzie wyglądało. Oby się dogadywali bo to będzie z pożytkiem dla całego klubu.
22.07.2021 09:56
@tapczan to jest właśnie ten aspekt, o którym wielokrotnie wspominałem, a o którym tak wielu zapomina.
Zawodnicy, a tak naprawdę to w większości ich agenci - potrafią liczyć. Jeśli masz na ręku swoją kartę możesz zarobić sporo więcej. A czasy są teraz takie, że bywa, że jest to jedyna możliwość na znaczącą podwyżkę.
Jesi zawodnik i jego otoczenie liczą na sporą podwyżkę to pierwsze o czym myślą to dotrwanie do końca umowy z obecnym klubem. Nikt na sile takiego zawodnika z klubu nie wypchnie.
Edytowano : 2021-07-21 14:52:18
Co do Liverpoolu to największa wypłatę pobiera tam rzekomo Salah - ok 12 mln euro ;D Już widzę jak Liverpool płaci fortune za transfer i daje ok 20 mln euro samemu zawodnikowi :)
21.07.2021 14:48
Ok. 150 mln za dwójkę? Odważna teza, ale w moim odczuciu niemająca wiele wspólnego z realiami.
Póki co najwiecej zapłacono w tym okienku wydano na pojedynczego zawodnika 60 mln euro. Drugim transferem pod względem wysokości jest…Upamecano.
Kluby naprawdę 2x patrzą na każdy wydany eurocent.
21.07.2021 14:40
@Arkady142 prosze o źródła odnośnie umów sponsorskich i jak to wyglada na tle Europy. Chętnie się zapoznam bo z tego co znalazłem na szybko wcale tak złe to nie wyglada, wprost przeciwnie. Tyle tylko że nie jestem pewien źródła :)
21.07.2021 14:24
@seco555 prostackie komentarze oraz mało wyszukana ironia to w mojej ocenie twoja domena, ale nie oceniam tego bo uważam, że komentarze na tym portalu to nie jest miejsce na tego typu dyskusje. Jeśli komuś nie podobają się komentarze danej jednostki to może takiego delikwenta dodać do zablokowanych, albo zgłosić. Bawienie się w recenzenta, czy głupawe wycieczki osobiste nie prowadzi do niczego konstruktywnego.
Nie mam pojęcia o czym bredzisz z tym odpadnięciem z LM, ale może następnym razem po prostu skomentuj to na bieżąco, a nie wypalaj po kilku miesiącach nie wiadomo po co?
Edytowano : 2021-07-21 12:02:41
Od przypisywania czegoś, co się nie napisało mamy tutaj przynajmniej kilku specjalistów. Kilku przede wszytskim z twojej grupki, tylko ze ich twórczość oczywiście w żadnym stopniu nie spotyka się z twoimi recenzjami, choć bywają tam i tacy, którzy pewnie brylują w ilości agresywnych ataków i ostrzeżeń :)
@FanGraczyBayern faktycznie, wiele to zmienia czy to 1/16 (mój błąd i nie boje się so tego przyznać, w przeciwienstwie do ciebie), czy 1/8.
@Reeken89 wyniki klubu to jedno, drugie to nazwisko (medialność).
25.08.2021 10:15
@Reeken89 a za ile miał pójść zawodnik z rocznym kontraktem niemal 30 letni? Teraz jego wartosc na tm jest niewiele wyższa niż kwota za jaką Bayern go sprzedał z rocznym kontraktem.
A Real ma coraz lepiej? Ostatnie wyniki w LM:
- odpadniecie z 1/16
- odpadnięcie z 1/16
- odpadniecie z 1/2
W lidze na 4 ostatnie sezonu 1 x Mistrz.
Faktycznie, są na genialne pozycji :)
25.08.2021 10:08
@FanGraczyBayern ale to gdybanie i sianie defetyzmu. A nie poważna rozmawa.
25.08.2021 09:58
Każdą dyskusje można sprowadzić do tego, że rzekomo można cos zrobić lepiej. Tutaj nieustannie narzuca się narracje, że ktoś czegoś nie potrafi tak jakby ten porta był wrecz wylęgarnią fachowców w dziedzinie piłki nożnej, finansow i zarządzania.
Real sprzedał piłkarzy z nazwiskiem, którzy cos osiągneli.
Bayern jest na minusie bo kupili zawodnikow z kontraktem, podobnie jak w zeszłym sezonie. Rea natomiast w ostatnim roku nie wydał ani 1 eurocenta na transfery.
A gadki o byciu na minusie nie rozumiem, bo ja przytaczam kwoty netto transferów a nie wyników finansowych za dany rok.
Edytowano : 2021-08-25 09:57:48
*odnosnie tego minusa w ostatnim akapicie to chodzi mi oczywiście o to, że już zrobiono z tego zarzut w stronę zarządu. Wszystko co by się nie napisało i tak zostanie obrócone na niekorzyść :) Jak napisze „a”, to napiszesz, ze lepsze „b”, a jak napisze ze „b”, to napiszesz, ze wcale nie bo lepsze „a” ;D
25.08.2021 09:52
Póki co te wykładanie na stół Realu 160 mln jest równe z rzekomym wykładaniem Bayernu 80 za Chiese. Plotki, plotki, plotki.
A co do faktów. To Real jest w obecnym okienku ok 80 mln na plusie, w ostatnim 100 mln na plusie. Bayern jest natomiast w tym okienku 40 kk na minusie, i podobnie w zeszłym.
Tak czy inaczej na oceny okienka przyjdzie czas na podstawie faktów po jego zamknięciu, a nie na podstawie plotek.
25.08.2021 09:38
@hoven bez zloscilwosci. Przestan pisać o rzeczach, o których nie możesz mieć pojęcia, jakby był to fakt niezaprzeczalny, a nie jedynie twoje przypuszczenie.
25.08.2021 07:06
@seco555 ja nic nie ustaliłem, ale wierze na słowo. Trudno mi bowiem wątpić w twój autorytet.
@dzojko bo pora zrozumieć, że takich przypadków jest coraz więcej. Że nie wystarczy umieć i chcieć bo jeśli chodzi o kontrakty to gra interesów wielu stron, włącznie z agentami, którzy coraz więcej znaczą i którym najczęściej się opłaca kiedy ich klient zmieni otoczenie mając swoją Martę w ręku.
24.08.2021 22:47
To czy rzuca to jeszcze się okaże.
Kredyt na remont ich kosztuje rocznie 30 mln euro co według wielu tutaj jest „niczym”.
Wielu również by chciało udowadniać jak to sytuacja w Bayernie jest fatalna byle tylko znaleźć kolejny wydumany pretekst do ataku. O sytuacji finansowej będzie można więcej powiedzieć po raporcie finansowym, ale stawiam, że wynik był porównywalny z tym z zeszłego sezonu. Klub jednak woli oglądać z kilku stron wydawane pieniądze i dopiero historia oceni, czy taka strategia jest słuszna. Nie wydarzenia w następnych miesiącach a kolejnych latach. Jeśli za 10 lat ponownie będziemy na szczycie rankingu to będzie oznaczać, że ta droga jest prawidłowa.
Mnie natomiast szokuje coś innego. Jak to możliwe, że nie widziałem tutaj wielkich głosów krytycznych pod adresem sterników psg, którzy dopuścili do tego, że Mbappe za rok kończy się kontrakt?!
Edytowano : 2021-08-24 22:31:31
A jak komuś imponują gigantyczne transfery Ala galacticos to chyba nie muszę nic więcej dodawać ;D
24.08.2021 22:29
@makaay tutaj forsowana jest wszem i wobec teza, że to nie miało szans wypalić. Co z tego, ze osoby oglądające na codzień ligę francuską miały inne zdanie (odsyłam do wywiadu na stronie). Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ci co nie widzieli ani razu Sarra w barwach Marsylii wiedza lepiej i kropka.
24.08.2021 18:32
No tak. Zapomniałem przecież, że siedziałes przy negocjacyjnym stole jako reprezentant dieroten.pl :)
24.08.2021 18:10
@Reeken89 ciagla to tutaj jest krytyka, która jest rzadko kiedy przerywana przytoczeniem faktów, które świadczą o tym, ze błąd transferowy tylu Sarr i tak wyglada niewinnie przy błędach reszty. A Bayern nie jest w próżni.
24.08.2021 17:03
1) skąd info, ze ktoś nie doczytał umowy?
2) skąd założenie, że dałoby zapłacić mniej niż 100k?
3) Lipsk miał dobrowolnie zrzekać się tej kwoty czy co?
4) czy aby nie twierdziłem, ze kluby się dogadają i Bayern finalnie nie zapłaci tych 250k? Znowu wyszło na moje, cytując klasyka „jak zawsze!”.
24.08.2021 16:39
Sprawa jest jednoznacznie prosta i mówiłem o tym wielokrotnie. Ja nie uciekam się do kategorycznych sądów nie mając obiektywnych danych. Dlatego ani nie pisze o tym, ze dany dyrektor jest zły, ani dobry. Raz mnie natomiast postrzeganie świata w biało-czarnych barwach, co ty uskuteczniasz.
W wielu klubach popełnia się błędy. Ba, nie tylko w klubach. Ty natomiast masz tendencje do tego do wyolbrzymiania wszelkich błędów w Bayernie i obwinianie o to jednego człowieka, a z drugiej strony umniejszasz albo nie chcesz pamiętać (a prawdopodobnie w ogole nawet nie wiesz) o wielbłądach reszty. Już tutaj pisałem o wielu błędach Liverpoolu, którego kiedyś wychwalałes.
Nie wiem kto za to ci płaci, ale mam przynajmniej nadzieje, ze nie produkujesz tych dyrdymałów za drobniaki.
24.08.2021 16:36
Oczywiście, że nie ma. Te jego zarzuty to w 99% przypadków zgadywanka dopasowywana pod z góry założoną tezę.
Fakty nie maja tutaj znaczenia.
24.08.2021 16:18
@seco555 dzięki za jak zawsze jakże „merytoryczną” uwagę.
@FanGraczyBayern doskonale wiem jak działa to tutaj. Jak są dobre transfery to na pewno nie zasługa Brazzo, jeśli natomiast złe - to musi być jego wina. Ja to wiem, tłumaczyć tych mechanizmów nie musisz
24.08.2021 15:38
@makaay ale przecież nie mówiłeś o końcu okna, tylko o tym co zarzad robi w ostatnim czasie. Teraz już się narracja zmienia, pewnie jak do tego nie dojdzie to deadline również się zmieni :) Ja od początku przecież twierdze, że potrzebujemy 2-3 zawodników i dopiero po końcu okienka przyjdzie go ocenić.
@hoven Już niejeden raz pisałe, że albo przyjmiemy, że wszytskie transfery idą na konto dyr sportowego albo nie ma to sensu. Bo zaraz można by polemizować, czy faktycznie taki Sarr czy Cuisance to transfery Brazzo…
Pierwsze natomiast słyszę tutaj, aby dyrektor sportowy miał płacić z własnej kieszeni za błędy. Może zatem ma tez otrzymywać prowizje od sprzedanych zawodników z zyskiem? W sumie chyba gdzieś do takich patologii dochodziło… ;D
Tak zwalono transfer Upamecano, że chciał przejść do nas, a nie do licznie zainteresowanych klubów, podaż na całej linii - nie ma co ukrywać! 100k? Przecież miało być 250 ;D
24.08.2021 15:29
@makaay te wtopy i tak przykrywają dwa transfery: Davies i Musiala.
Wystarczyłoby ta dwójkę teraz sprzedać i pokrylibysmy w całości te rzekome wtopy z nawiązką. Nie wspominając nawet o reszcie.
Ja wcale nigdy nie twierdziłem, że Hasan wielu dyrektorem był (podobnie zreszta jak jego poprzednicy), podobnie jak nie twierdziłem, że Kovac wieki trenerem był, ale krytyka w jednym i drugim przypadku jest tutaj posunięta do absurdalnych rozmiarów.
Edytowano : 2021-08-24 15:15:34
Już przewidywales wielkie transfery latem oraz wkurw kibiców po powrocie na trybuny. Tyle są warte twoje przewidywania :)
24.08.2021 15:11
Bzdury @hoven gadasz i pytanie tylko, czy robisz to z premedytacją, czy nie.
Nawet tutaj na stronie był wywiad bodaj z dwoma obserwatorami ligi francuskiej i nikt nie zapowiadał takiej tragedii. Wprost przeciwnie. Zresztą, paralitycy nie są w orbicie zainteresowań selekcjonera.
Ty jednak i tak uparcie będziesz forsować swoje tezy i nigdy nie przyznasz, że świat ma więcej odcieni niż tylko biel i czerń.
Edytowano : 2021-08-24 14:59:25
I nie mam najmniejszych problemów z przyznaniem, że transfer Sarra wyszedł fatalnie. Tylko tylko, ze robienie z tego wielkiej tragedii w obliczu tego ile wtop transferowych na rynku nest co roku, i ile kluby potrafią wtopić, jest niepoważne.
Każdy dyrektor sportowy miał i będziecie mieć wtopy niema w każdym okienku.
24.08.2021 14:57
@diablo ale na czym ma polegać to wyciąganie wniosków? Jakkolwiek byłby to mega daleko posunięte przemyślenie nie ma klubu, który nie miałby na swoim koncie wtopy transferowej. Ta z Sarrem była - w porównaniu do wielu innych top wielkich klubów - i tak mało kosztowna, wbrew temu co niektórzy tutaj twierdzą i robią z tego mega aferę.
Nawet tak ceniony w środowisku Monchi w romie wydał fortunę i co z tego wyszło? Mizeria.
24.08.2021 14:45
Ale przecież ty @makaay zapowiadałeś wielkie demonstracje zaraz po powrocie kibiców na stadion, a nie po zamknięciu okienka.
Tyle są warte te śmieszne petycje online ze śmieszną skąd inąd liczbą podpisów.
24.08.2021 13:38
@szczebelek
„ A może trzeba po prostu sponsorów zmienić na takich co dadzą więcej”
Porada z kategorii „jak żyć? weź kredyt i zmień pracę”.
Inwestor? Tzn na jakich zasadach? Taki model jak w Anglii czy w Psg nie przejdzie w Bundeslidze. I nadmienię raz jeszcze, że model angielski wcale nie jest idealny czego idealnym przykładem były protesty kibiców oraz całego środowiska piłkarskiego po ogłoszeniu superligi.
22.08.2021 14:13
Z pamięci dodam jeszcze Szewę.
Ale to przecież nic przy naszych „wielkich wtopach” typu Sarr ;)
22.08.2021 12:52
Jedynym wyznawca tutaj jesteś ty z twoja ciągłą krytyką pewnych osób i brakiem jakiejkolwiek refleksji. To ty nieustannie uciekasz się do kategorycznych osadow (w przeciwieństwie do mnie) i jeszcze masz tupet prawic o innych jakimi to są „wyznawcami”? Człowieku, to jest żałosne.
Edytowano : 2021-08-22 11:50:36
I kolejny raz powtórzę - niekwestionowany lider w ostrzeżeniach na tym portalu ma tupet, aby recenzować twórczość innych komentujących? Przecież to co najmniej niedorzeczne.
22.08.2021 11:48
Oczywiste jest to, że nie możemy konkurować finansowo z klubami szejków i oligarchów. Musimy stawiać na coś innego niż branie udziału w tym wyścigu „kto są więcej” i jak pokazują suche fakty (wyniki LM z ostatniej dekady), robimy to bardzo dobrze.
To wrecz niewiarygodne, że są wciaz ludzie, którzy nie potrafią tego zrozumieć.
22.08.2021 11:36
Tak, tak @hoven , ten twój mityczny spokoj gdzie pod kolejnym artykułem widzę jak to jedziesz na swoim rumaku wymachując mieczykiem :)
Edytowano : 2021-08-22 11:26:45
I znowu te brednie jakoby Bayern nie spełniał żadnych zyzczen trenera - rzekomo ktoś kiedyś tak mówił. Zapomniał jednak dodać, ze nie spełnia tych co nie pasują do ich koncepcji ;D Różnica fundamentalna ale nasz koń na białym rycerzu jej i tak jej zobaczy.
22.08.2021 11:25
I znowu dyskusja sprowadzona do jednego - szukanie okazji do wytknięcia bledu zarządowi. Ile można? Nie było mnie chwilę, a tutaj grana jest wciaz ta sama płyta…
Dzisiaj liczę na kolejny progres tej drużyny. Powoli zaczyna wyglada to dobrze i dzisiaj liczę, że to potwierdzimy.
22.08.2021 11:01
O jaka ciekawa dyskusja mnie ominęła i w sunie mogę się podpisać w 100% pod tym co pisze @Gladius . Nic dodać, nic ująć.
22.08.2021 10:47
Hola hola @makaay , przecież to ty przewidywałes wielkie transfery tego lata, bo twierdziłeś, że Bayern tylko skąpił w zeszłym roku ;D
A ta informacja o wolnych środkach z dopiskiem „ ale klub nie chce ruszać tej kwoty, albowiem są one niezbędne w kwestii przyszłych transferów, płac i innych spraw finansowych” brzmi mało poważnie. Czyli de facto nie są to „wolne środki”.
19.08.2021 05:12
@seco555 nie zarzucam innym tylko konkretnym. Tobie np nie zarzuciłem. Wszystko co tutaj przedstawiam staram się opierać nie tylko na subiektywnych opiniach, ale staram się popierać w miarę obiektywnymi danymi. Jeśli coś rzekomo się jue spina to wskaż palcem.
Dane przestawione przez tapczana są ciekawe i są jednym z argumentów w dyskusji. Chciałbym poznać nieco bardziej aktualne, ale to wciaz jeden z czynników, ale niekoniecznie decydujący. Bo nie można pomijać innych czynników jak np zasięgi w sm. I wciaz nie zapominajmy, ze Bayern kontrakt podpisywał w 2015 r i wtedy był to drugi tego typu kontrakt na świecie. Wszystko się zmienia i zapewnię jak Bayern będzie podpisywał kolejna umowę to będzie wyglądał konkurencyjnie w porównaniu do reszty. Co nie zmienia faktu, ze wyraziłem wcześniej zdziwienie, ze umowa została podpisana na tak długi okres.
07.08.2021 00:30
Nie, ty nie możesz tak na poważnie…To musi być żart.
Kurtyna…
06.08.2021 17:42
Pewnie. To tylko i wyłącznie wina Bayernu.
Aspekt językowy pewnie tutaj nie ma zadnego znaczenia. Co z tego, że na świecie jest 500 mln hiszpańskich native speakerow, przy 76 mln niemieckich.
Wina zarządu. Koniec kropka.
06.08.2021 16:29
@seco555 no widzisz, ja opieram się na wiarygodnie źródle, Ty natomiast wychodzisz z założenia, „że każdy z nas by tak mówił”. I wtedy rozmowa nie ma już większego sensu, bo jak odpowiedzieć na taki „argument” ?:)
Adidas być może wspiera klub w innej postaci, ale płacenie większych pieniędzy niż wskazują na to Realu rynkowe za daną usługę, byloby po prostu nierozsądne. Dlaczego? Już wyjaśniałem. Sprawiłoby że inne kluby chciałyby więcej i więcej.
Fragmentu o upadku Realu (ciekawe znowu kto jest autorem tej tezy) czy tez jeleni z Bayernu nawet nie są warte komentarza. Tacy jelenie, że w momencie podpisu był to drugi kontrakt na świecie.
Edytowano : 2021-08-06 15:49:03
Fajnie być udziałowcem w Bayernie. Musisz jeszcze więcej płacić za ich usługi niż reszcie. Wyborna współpraca!
06.08.2021 15:47
@Reeken89 Bayern z adidasem podpisał umowę w 2015 roku, czyż nie?
Na jakiej podstawie klub generujący o wiele mniejsze zasięgi od Realu, ma mieć umowę na taka sama kwotę? Wytłumaczysz mi w końcu ?
@seco555 w artykule z reutersa https://www.google.pl/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1SE2EP jest mowa nawet o tym, ze źródła adidasa dementują podawane kwoty rzędu 120 mln za sezon. Popraw mnie jeśli się myle.
Edytowano : 2021-08-06 15:28:15
O jakich artykułach mówisz?
Czy sam fakt bycia udziałowcem oznacza, ze należy przepłacać? Ze należy stawiać się w gorszej pozycji negocjacyjnej z reszta klubów mających wiekszy zasięg?
Edytowano : 2021-08-06 15:29:42
Na logikę dla mnie klub hiszpański czy angielski ma duzo wiekszy potencja marketingowy niż niemiecki. Decyduje o tym przede wszytskim czynnik językowy. I z tym walczyć się za bardzo nie da. A zasięgi w sm tylko to potwierdzają.
06.08.2021 15:26
@seco555 nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie.
Facebook:
Bayern - 52,9 mln
Real - 111,2 mln
Instagram:
Bayern - 27.5 mln
Real - 101 mln
06.08.2021 15:20
@Reeken89 i to będzie kolejna próba merytorycznej rozmowy.
Na jakiej podstawie uważasz, że generujący wielokrotnie wyższe zasięgi Real, nie zasługuje na takie pieniądze? Albo inaczej - co przemawia za Bayernem, w porównaniu do Realu, że kwota powinna być znacznie wyższa? I proszę tutaj o obiektywne argumenty.
Przypomnę również, bo to niezwykle ważne, że Bayern swoją umowę podpisywał bodaj 4 lata przed Realem. Wtedy była to druga (pod względem wielkości kontraktu) umowa na świecie tego typu.
06.08.2021 15:14
Przecież o tym pisałem. Dostali więcej, ale i tak niewspółmiernie do tego jak duża przewagę marketingowa mają. Podawalem przykład - Real ma 100% większy zasięg, a na ig - ponad 250% !
To ze ktoś jest udziałowcem klubu oznacza, że ma płacić zdecydowanie więcej niż dyktują realia rynkowe? Mają również sami osłabiać swoją pozycje negocjacyjną z innymi klubami? Oni są udziałowcami i za darmo tych udziałów raczej nie mają, prawda?
Pytanie również czy Adidas w inny sposób nie wspiera klubu, bo ja póki co nie doszperalem się do takich danych. Płacąc jednak duzo wyższe środki za dostarczenie sprzętu niż wskazują realia rynkowe strzeliliby sobie sami w stopę.
Edytowano : 2021-08-06 15:05:18
@seco jeśli wzrok mnie nie myli to Bayern inkasuje 60 mln, a Real 110 rocznie, co nawet nie jest kwota dwukrotnie wyższa, nie mówiąc o 2,5 krotnie :)
Bayern podpisywał umowę również kilka lat wcześniej, w innych warunkach (inflacja). Pytanie tutaj akurat wydaje się zasadne dlaczego na tak długi okres, bo jeśli się nie myle aż na 15 lat.
06.08.2021 14:58
@GuteSpiele ja wiem, ze o tym piszesz, ale jestem pewien, ze nie pamiętając nawet dokładnie źródła, mylisz pojęcia.
Edytowano : 2021-08-06 14:44:37
Zatem @reeken89 w którym miejscu te liczby zostały przestawione bez kontekstu.
Ja klarownie wyjaśniłem o co mi chodzi przy analizie wpływów z kontraktów sponsorskich
06.08.2021 14:43
Gdzie podawałem jakie dane? Różnice w zasięgach? Kwoty wydawane na transfery przez kluby z europejskiej czołówki od stary pandemii? Czy tez straty w dochodach Bayernu w pandemii? A może chodzi o wplywu klubu z ostatnich lat? Od początku dyskusji podaje konkrety i chce na nich operować.
Edytowano : 2021-08-06 14:40:40
@red
Poczekamy na oficjalne dane. Za sezon 2019/2020 Barca miała straty blisko 100 mln euro(jeśli znalazłem dobre dane), a Bayern wyszedł na plus 10 mln. Teraz podejrzewam, że jak będzie strata to minimalna, ale stawiam raczej na podobny wynik jak przed rokiem.
06.08.2021 14:34
Przedstawiłem szereg danych. Nie odniosłeś się do żadnych.
O które konkretnie Ci chodzi ?
Edytowano : 2021-08-06 14:24:47
@seco mylisz raczej sumy, bo wcześniej była mowa ze Real dostaje o 25 mln więcej, a nie ze Bayern dostaje 25.
06.08.2021 14:23
Mogę jedynie wchodzić w merytoryczną dyskusje popartą logicznymi argumentami.
A jakieś bzdurne zarzuty o jakies przekręcanie (czego?gdzie?) z pewnością do tego nie prowadzą.
Podobnie jak nie mamy absolutnie żadnej wiedzy w zakresie prób negocjacji umów sponsorskich. Zrestą, jak już trzymamy się faktów, to sporo koncernów maksymalnie ogranicza budżety marketingowe. Pogadaj z jakimkolwiek człowiekiem siedzącym w branży marketingowej.
I koniec końców adidas, czy tez inny udziałowiec nie jest w tym klubie ot tak, za darmo. Oni nie wchodzą do klubu, aby działać jak instytucja charytatywna, a tutaj niektorzy chyba tego by właśnie chcieli. Co z tego, ze Real ma wielokrotnie większe zasięgi - nam sir należy wincyj i wincyj. No proszę, to nie są argumenty w poważnej dyskusji.
Kontrakty sponsorskie za sprzęt to zupełnie oddzielna bajka. A jak widać Bayern i tak wypada w tym sektorze lepiej niż świadczyłyby o tym chociażby zasięgi w social mediach.
Edytowano : 2021-08-06 14:08:25
@reeken ostatni raz proszę o merytoryczne uwagi, a nie zaczepki i granie tylko i wyłącznie na emocjach.
Edytowano : 2021-08-06 14:09:20
Jeśli masz jakieś uwagi do podawanych przeze mnie danych to chętnie się z nimi zapoznam. Tylko operuj na konkretach, a nie rzucaj w eter oskarżenia wyssane z palca.
Edytowano : 2021-08-06 14:13:20
@maakay jeśli wg ciebie leżymy jeśli chodzi o kwoty od sponsorów to proszę o przedstawienie porównań do innych klubów. Konkrety!
06.08.2021 14:07
Adidas ma niecałe 9%, podobnie jak Audi oraz Allianz.
Ale jaki ma to związek z kwotami za kontrakt na dostarczenie koszulek?
06.08.2021 13:38
@GuteSpiele czyli gdzieś świta, ale nie do końca.
Piszesz zapewne o obrocie, ale w żadnym wypadku nie o środkach zgromadzonych „w skarpecie”.
Edytowano : 2021-08-06 13:24:13
Barca kończy sezon 2020/2021 ponoć ze stratami rzędu 487 mln euro. Widać różnice?
06.08.2021 13:17
@GuteSpiele jeszvze raz pytam. O jakich 600 mln mówisz? Skąd to info?
06.08.2021 12:52
No i wracam do punktu wyjścia czyli zero merytoryki, jakichkolwiek obiektywnych danych, tylko emocje i twoje „widzimisie”.
Dziękuje, raz jeszcze odpadam.
06.08.2021 12:36
Bayern stale zwiększa swoje zasięgi i takie są fakty.
Czy dałoby się zrobić więcej? Ty pewnie wiesz lepiej, bo ja akurat nie znam strategii marketingowej klubu.
Ale osobiście nie sądzę, że akurat różnicę w zasięgach da się tak łatwo nadgonić tylko odpowiednim działaniem ludzi na gorze. To duzo bardziej skomplikowane zagadnienie, na ktore np spore znaczenie maja czynniki historyczne i kulturowe (język!).
06.08.2021 12:28
Tzn Adidas ma wg Ciebie płacić duzo większe pieniądze niż wskazuje na to zdrowy rozsądek i twarde dane, bo… ?
No tak. A taki Real widząc, że klub mający kilkukrotnie niższe zasięgi i potencjał marketingowy, z pewnością nie uznałby, ze ktoś go robi w konia ;D
Twoja narracja kupy się nie trzyma. Mamy dostawać więcej kasy bo…tak. A jak nie to wina zarządu.
Edytowano : 2021-08-06 12:19:16
Gdzie i kiedy napisałem, ze jakiś kontrakt jest bez sensu? Z tobą nie da rozmawiać się merytorycznie, na poważnie. No nie da.
06.08.2021 12:17
Chwila kolego. Ja nie olewam tylko od początku podkreślałem o jakie dane powinnismy się opierać.
Przedstawienie samych liczb bez kontekstu jest bez sensu. To tak jakby powiedzieć, ze dorobek Lewego to nic przy jakimś napastniku z 7 ligi czeczeńskiej, który strzelił 2 razy tyle.
Edytowano : 2021-08-06 12:14:43
Dla przypomnienia o co prosiłem :
Niemiecki, czy amerykański - nie ma to większego znaczenia, bo to koncern, który musi liczyć i płacić odpowiednio do tego co dostaje wziąć. Dlatego chętnie zapoznam się z danymi ile dostają wymienione kluby(psg to czasami nie nike?) w porównaniu z ich potencjałem marketingowym(!!!!!!!!!!!!!!!) (np bazując na social mediach Real ma ponad 100% większa bazę, a United ok 50%) oraz kiedy te kontrakty zostały podpisane, bo to ma tez fundamentalne znaczenie. Operujemy na konkretach.
06.08.2021 12:09
@Reeken89
Oczywiście, ze sobie dałem spokoj bo i to mi pokazało, ze nawet niezbyt uważnie czytasz. Od początku pisałem bowiem o porównaniu nie tylko samych kwot ale również zasięgów, potencjału marketingowego. A ty rzuciłeś kwota i… tyle.
Ale jak chcesz w to iść to proszę. Krótko i na temat.
To w takim razie pytanie pomocnicze - na co przede wszystkim powinien zwracać uwagę koncern podpisujący umowę sponsorska? Bo Real w różnych social mediach ma potężną przewage nad Bayernem. Gigantyczna. Duzo mniejsza niz różnica w podanej wartości kontraktu za sezon.
Edytowano : 2021-08-06 12:02:38
*dużo większą, a nie dużo mniejszą
Edytowano : 2021-08-06 12:07:25
Jeszcze raz trochę twardych danych. Na ig Real ma o ok 260%(!) więcej obserwujących. Na fb o 110% więcej.
06.08.2021 12:01
@Reeken89 tego nie da się czytać. Nie da.
Barcelona „wcisnęła” jednego(!) zawodnika do ligi angielskiej w tym okienku. Wcisnęła go tak świetnie, że sprzedała go ze stratą.
Edytowano : 2021-08-06 11:51:37
W zeszłym sezonie sprzedali również jednego i to również ze strata.
To już trolling, czyż nie?
06.08.2021 11:48
No tak. Klub nie działa w sposób wymarzony przez kibica X, co z automatu musi oznaczać, że to klub nie wie czego chce i działa pokrętnie.
Wszystko jasne!
06.08.2021 11:40
@Abzyrl a to chętnie poczytam, które to kluby (nie angielskie i nie mogące liczyć na zastrzyk gotówki szejków/oligarchów), wydały w tym okienku na czysto ok 60 mln.
Edytowano : 2021-08-06 11:22:08
Znowu te brednie o skąpstwie. Jeden z najdroższych transferów w okienku, wydane 60 mln, w obliczu tego ze potężne europejskie marki takie jak Juve, Real, czy Barca łącznie nie wydały nawet tyle…Ręce opadają.
06.08.2021 11:20
@FanGraczyBayern nie chce mi się powtarzać wczorajszej dyskusji.
Nie wiem skąd przekonanie, że 20 mln to mało. Klub w zeszłym sezonie zarobił na czysto…10 mln.
Koniec końców nie wiemy w czym jest problem i czy faktycznie oczekiwania Lipska są takie jak media przedstawiają.
06.08.2021 09:29
Nie można również wykluczyć, że to gierki Bayernu mające na celu pokazanie Lipskowi, że wcale nie są tak napaleni na Austriaka i mogę poczekać.
Zobaczymy. Nie można w tej chwili wykluczyć żadnego scenariusza.
06.08.2021 09:21
Tak, z takimi argumentami wygrać się nie da.
Ps Podobnie jak z „tak bo tak”, albo „nie bo nie”.
Ps 2 wciaz czekam na te konkretne klubu, które miały upaść i nie „dziadują” jak my.
05.08.2021 16:06
Poddaje się bo pomimo wielu moich prósb Ty wciaz chcesz brnąc w swoje „widzimisie” nie poparte absolutnie żadnymi obiektywnymi danymi.
Szkoda czasu.
05.08.2021 16:02
@Reeken89 a wiesz jaki zasięg generuje Real? Nie żyjemy w próżni. To klub, który na samym fejsie ma ponad 100% więcej fanów, na insta przepaść jest jeszcze większa.
Można ciagle jojczec, zarzucać niekompetencje coraz to kolejnym, ale można tez spróbować spojrzeć na fakty i porozmawiać poważnie.
A fakty są takie, że czy się to komuś podoba, czy nie, Real jest duzo większą marką w ujęciu globalnym.
05.08.2021 15:57
Nie. Ty oczekujesz, że usłysz to co będzie chciał. Jak Bayern wydaje, a reszta jak np Barca musi ratować się sprzedazami, to tego nie widzisz i prawisz o tym jak rzekomo działają tak „jakby nigdy nic”, co jest oczywistą nieprawdą.
Niemiecki, czy amerykański - nie ma to większego znaczenia, bo to koncern, który musi liczyć i płacić odpowiednio do tego co dostaje wziąć. Dlatego chętnie zapoznam się z danymi ile dostają wymienione kluby(psg to czasami nie nike?) w porównaniu z ich potencjałem marketingowym (np bazując na social mediach Real ma ponad 100% większa bazę, a United ok 50%) oraz kiedy te kontrakty zostały podpisane, bo to ma tez fundamentalne znaczenie. Operujemy na konkretach.
05.08.2021 15:39
@Reeken89 wymagasz ode mnie rzeczy niemożliwych. A ja chce operować na liczbach, na danych do których można mieć dostęp.
Bo nikt tutaj nie ma żadnej wiedzy i podstaw do oceny tego jak wyglądają kontakty Bayernu ze sponsorami. Ja się chętnie natomiast zapoznam z danymi porównawczym z klubami o podobnym potencjale marketingowym. I to będzie rozmowa merytoryczna, z której można będzie wysnuć jakieś wnioski.
Zarząd mówiąc o wpływie covida ma racje i to już udowadniałem porównując potężny spadek dochodów klubu.
W zasadzie powtarzasz niemal to samo co ostatnio :|
Edytowano : 2021-08-05 15:21:45
Owszem, wiele klubów nie mogących liczyć na zastrzyk gotówki od szejków także jest w duzo gorszej sytuacji. Tylko jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji?
05.08.2021 15:20
@Reeken89
Apelowałem o rozmowę merytoryczną (kolega @FanGraczyBayern juz odpuścił proszony o konkrety), opartą o jakiś obiektywny wskaźnik, zapanowała chwila ciszy i widzę, że znowu wracasz ze swoimi oskarżeniami, w których jest pełno emocji i…to wszystko. I zaczyna się powrót do gadek nt sponsorów i kolejne szukanie okazji do uderzenie w zarzad. Nie ma sprawy i tutaj można porozmawiać merytorycznie. Zrób porownanie wpływów od sponsorów klubów z podobną baza fanów, z podobnym potencjałem marketingowym i będziemy dyskutować. I to będzie rozmowa z sensem, a nie szukanie kolejnego pretekstu, aby się przywalić.
Barcelona nie zachowuje się jak nigdy nic tylko nie wydała na transfery nawet 10 mln, a zarobili prawie 30. Netto są wiec na plusie ok 20 baniek. Tok temu tez musieli ratować budżet sprzedając i byli na plusie ok 20 mln. To nie jest normalne w Barcelonie, bo przed pandemia to obi wydawali na czysto 150 kk.
Edytowano : 2021-08-05 15:07:11
I Bayern w przeciwieństwie do Barcy miał kasę na transfery w poprzednim i obecnym okienku.
Bo przestawiasz jakaś wizje, która nie ma nic wspólnego z rzeczywtoscią. Bayern wydał w ostatnie 2 letnie okienka netto 100 mln, a Barca zarobiła netto 40 mln. To nie jest trudna matematyka raz jeszcze powtarzam.
Edytowano : 2021-08-05 15:09:11
Ps jak to taki mały problem i złoty środek na wszystko, to czemu Barca nie weźmie kredytu i nie kupi gwiazd? Czemu Real nie weźmie kredyty i nie kupi już teraz Mbappe? Przecież ten ich nowy stadion kosztuje ich rocznie „śmieszne” 30 mln euro. To nic - tak się tutaj mówi.
05.08.2021 15:03
To bazujemy w końcu na konkretach.
No to wymień kluby, które miały rzekomo upaść a „dziadują” tak jak my i wydają ok 60 mln euro w okienku.
Edytowano : 2021-08-05 10:02:51
Real placi rocznie za kredyt na stadion ok 30 mln euro. Jak 20 mln dla Bayernu to rzekomo nic, to tym bardziej powinno być dla Realu te 30 baniek.
05.08.2021 09:58
O tym czy są fajne to pogadamy za kilka miesięcy.
Na papierze to fajnie wyglada Garcia, który wrocil do nich bo wychowanek. Reszta to jednak znak zapytania.
Aguero ma często problemy ze zdrowiem, zaś depay już raz odbił się od poważnej ligi.
Edytowano : 2021-08-05 09:50:41
Ja tam nic na temat rzekomego trupa nie gadałem, ale pewnie wiesz lepiej.
05.08.2021 09:50
@Reeken89 jeszcze raz nawołuje do rozmowy merytorycznej bez tych głupawych prowokacji typu „tylko ty się znasz”. Argumenty. Argumenty i jeszcze raz argumenty. Pytałem się czy przeanalizowałeś zeznania finansowe i jakie są wnioski? Zero reakcji. Poprzyj swoje wypowiedzi proszę czymś więcej niż tylko emocjami i atakami na klub oraz rozmówcę.
@FanGraczyBayern Baywrn wydał netto ponad 60 mln euro w tym okienku. Nie 15, a ponad 60. Kto natomiast twierdził, że Bayern ma rządzić na rynku? Jestem ciekaw bo z finansow nijak to wynikało.
@GuteSpiele o jakiej przyszłości mówisz?
Te 80 mln to dla mnie mzonki. Właśnie z uwagi na niepewność w kolejnych latach klub zapewne zjedzie chciał jeszcze mniej ryzykować. A na transfer rzędu 80 mln euro trzeba było nawet przed pandemią pracować kilka sezonów. A teraz dochód jest o 75% mniejszy!
Nie wiem skąd to infoo 600 mln własnych(proszę o źródło), bo myśle ze mylisz obroty/przychód z dochodami.
Edytowano : 2021-08-05 09:42:22
Dziadujemy tak sako jak inni? A ile wydał Real? Ile wydała Barcelona? Ile wydał Juve.
05.08.2021 09:40
Niektórzy niestety mają koszmarną tendencję do popadania w skrajności. No z kasą musi być słabo - najnowszy wniosek.
Przeprowadziliśmy jeden z najdroższych transferów okienka i ściągnęliśmy za dużą kasę trenera oraz w ostatnich okienkach tez wydawaliśmy grubą kasę.
Prawda jak to często bywa leży po środku. Bayern świetnie sobie poradził w okresie pandemicznym i zanotował wciaz dochód. Dochód był jednak o ponad 75% niższy niż ten sezon wcześniej, wiec jasnym jest to, że klub musi ostrozniej działać i 15-20 mln euro to nie jest najwyraźniej kwota, którą są w stanie wydać „ot tak”.
Edytowano : 2021-08-05 06:21:46
Stawiam jednak na to, że pozbędziemy się Richardsa i dołożymy kilka milionów pozyskując właśnie Sabitzera.
Wolałbym aby to Tolisso poszedł na boczny tor, ale widocznie Francuza mało kto chce, albo sam zawodnik chce pójść drogą Alaby…
05.08.2021 06:12
@DonJupp4ever No tak, zawsze można mieć jakie „ale”. Jakbyśmy go nie kupili, a chłop 2-3 sezony później byłby wart ponad 100 mln to pewnie pisane by było, czemu go nie kupiliśmy za frytki. Upa to talent nieprzeciętny i rzadko kiedy nadarza się taka okazja.
@szczebelek oczywiscie, ze chodzi przede wszystkim o pozycje, a w zasadzie profil zawodnika.
@Reeken89 znowu te glupawe podśmiechujki. Ani razi nie odniosłeś się merytorycznie do przedstawionych danych, nie odpowiedziałeś nawet na pytanie czy pochyliles się nad raportami finansowymi klubu. Nic, a nic. Ale do krytyki polityki transferowej klubu jesteś pierwszy.
04.08.2021 22:45
Oczywiście, ze jest dobrze zarządzany co właśnie pokazuje ten i ostatni rok kiedy stać nas było na duże transfery, a sporo dużych ekip (bez wsparcia szejków) musiało panicznie szukać oszczędności.
Co do Uliego to w zasadzie nie rozumiem p czym tutaj dyskutować. O tym, że lubiał czasem coś palnąć bez głębszego zastanowienia?
Taka a nie inna budowa składu obiektywnie w ostatnich 10 latach (ranking) dała najlepsze wyniki w Europie. Nie może być wiec tak, że robiono to tak złe jak starasz się tutaj przestawić.
04.08.2021 17:42
Klub nikomu krzywdy nie robi mówiąc o oczywistościach.
Tutaj liczby mówią wszytsko. W porównaniu do sezonu sprzed pandemii, Bayern zanotował spadek dochodów o ponad 75%. Rozumiesz?
Edytowano : 2021-08-04 17:31:16
Tobie jakby w pracy ukrócili pobory o 75% to dalej byś udawał, że wszystko jest po staremu i zylbys na podobnym standardzie?
04.08.2021 17:30
@Reeken89 jesteś niestety bardzo uparty.
Spłodziłeś już dziesiątki postów na temat finansów i mogłeś sobie zadać choć odrobine trudu na analizę zeznań finansowych FCB z ostatniej dekady i wtedy byś nie tylko gdybać, a miałbyś przynajmniej jakieś rzetelne dane.
I oczywiście często upraszczasz. Bo fakt, że rada nadzorcza miała pełne przekonanie do kluczowej postaci pionu sportowego i zdecydowała się zaakceptować taki wydatek, oznacza że ma to robić w przypadku transferu, który komuś sie wymarzył?
Ja popieram transfer Sabitzer i chętnie porozmawiam na temat tego co Austriak mógłby dać drużynie. Tutaj natomiast widzę, że rozmowa znowu zmierza w rejony, w których już tutaj bywaliśmy serki razy.
Edytowano : 2021-08-04 17:22:28
Bayern wyda w tym okienku już ponad 60 mln euro i wbrew temu co zdajesz się mówić, to duża kwota w porównaniu do tego na co kogą sobie pozwolić kluby o podobnym modelu (tj bez wsparcia szejków). Rok temu wydano netto 40 mln, a 2 lata temu - 90 mln.
W dobrych czasach klub rocznie odnotowywal dochód na czysto ponad 30 mln euro. Matematyka w tym wypadku nie jest trudna.
04.08.2021 17:17
@AdiFantasti ale ja nie mówię, że nie może tam dostać szansy. Jak trener z zarządem uzna, że może to z chęcią to zobaczę.
Jeśli jednak postawnowią, że środki z jego sprzedaży przydadzą się bardziej w innym sektorze to będę tonę stanie zrozumieć.
I dla mnie osobiście, Richards to nie jest typ prawego obroncy, który u nas się sprawdzi na dłuższą metę, wiec tym bardziej będę w stanie zrozumieć jeśli dojdzie do takiego ruchu.
@KingWizard nie słabo, ale również nie tak, żeby wyjmować z sakiewki niemałe sumy i tego nie odczuwać. Transfery(również trenera) w ostatnich okienkach były przecież niemałe.
04.08.2021 12:43
@Reeken89 czy kiedykolwiek doczekam się z Tobą jakiejkolwiek sensownej dyskusji, gdzie nie będziesz próbował mi wmawiać tego, czego nie napisałem?
Kto i gdzie twierdził, że Sarr to strzał w 10?! Kto?!!!!
Nie sadze natomiast, żeby problemem była pensja bo ja na warunki europejskiego potentata, to powiedziałbym, że Sarr zarabia śmieszne pieniądze.
Edytowano : 2021-08-04 11:38:32
Adi Ty tak na poważnie? Przecież jakby za Sarra dałoby radę wyciągnąć 10 mln euro to by w klubie czym prędzej się pozbyli. To nie jest wybór miedzy Richardsem a Sarrem. To jest wybór pt mam kasę na zakup innego zawodnika czy nie.
Edytowano : 2021-08-04 11:40:20
A to że Pavard to tez był stoper to…jakie ma to znaczenie? To mamy trzymać dwóch takich? Nie rozumiem tej logiki.
04.08.2021 11:36
Wątpię aby medialny szum mia wpływ na podejmowane przez klub działania.
To że przekaz z klubu płyną taki, a nie inny (tzn o braku potrzeby wzmocnień) przecież wcale nie oznacza, że w klubie nie ma osób mających wątpliwości czy taki skład personalny jest w stanie zagwarantować jakość. Byłem i jestem przekonany, że w tym oknie będą jeszcze przynajmniej 2 wzmocnienia i na to właśnie cierpliwie czekam.
04.08.2021 10:09
Sabitzer to bardzo dobry wybór i mam nadzieję, że uda się niebawem dopiąć kontrakt.
@Reeken89 Jakie znowu przyznanie się do bledu? Jakaś dziwaczna tendencja tutaj jest u niektórych i ciagle prawią o tym przyznaniu się do bledu :|
Błędem byłoby oddawać grajka mającego jeden z najniższych kontraktów w drużynie za paczkę fajek(za darmo). Jakby była poważna oferta to pewnie oddaliby go i głupawe „przyznawanie się do bledu” nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Co do Richardsa to jeden z nielicznych na którym da się zarobić, a w mojej opinii to bardziej stoper niż prawy obrońca, którego szukamy.
Edytowano : 2021-08-04 10:03:29
Szczebelek - a co ma Chris do Omara? Przecież to inne pozycje.
04.08.2021 10:02
@RedMistrzuPL wszyscy mieli równe szanse, wiec nie szukajmy na siłe powodów, aby umniejszyć temu sukcesowi.
:|
03.08.2021 11:44
@hoven powiedz mi proszę, w jakim języku mam do ciebie pisać abyś zrozumiał, bo z polskim jest ewidentnie problem.
Piszę czarno na białym, że transfer Upamecano z wielu względów wydaje się bardzo dobrym posunięciem. Od sądów ostatecznych, podobnie jak w przypadku wszystkich innych transferów, bym się wstrzymał.
To tyle, bo powtarzać mi się nie chce. Królu gownoburz.
Edytowano : 2021-07-31 12:32:10
Boa to może se chcieć transferu do United. Problem w tym, że wątpię aby ktokolwiek go tam zechce.
31.07.2021 12:31
Ale przecież ja nie twierdzę, że Upa to będzie hit transferowy i kropka. Ten transfer wyglada co najmniej dobrze - stosunek ceny do jakosci, a przede wszystkim potencjału. Wyglada, ale czy będzie? Ja nie mam kryształowej kuli i rękami i nogami bronię się przed kategorycznymi osadami.
Nie ma tutaj absolutnie żadnej analogii z tymi co skreślają kupionych zawodników, których i tak w większości i tak na oczy nie widzieli.
Także o tym razem pudło.
30.07.2021 20:36
Ja tego nie widzę. Widzę natomiast, że ciagle prawisz o tych mitycznych 100 mln i nawet mnie zaczepiasz w tej sprawie. A słowem nie pisnalem nawet na ten temat.
30.07.2021 14:38
@Reeken89 teraz pytanie. W którym miejscu mojej wypowiedzi pada hasło o transferach za 100 mln ? :|
30.07.2021 14:22
Podwójne standardy. Po raz kolejny. Upamecano nie chwalmy bo jeszcze zobaczymy jak będzie grał. Ok. W takim razie poczekajmy jeszcze jak ta kadra będzie finalnie wyglądała i jak będzie prezentowała się na boisku.
Nie wymagam wiele, ale przynajmniej odrobiny rozsądku i konsekwencji.
30.07.2021 14:08
Czy jest z tobą szansa na jakakolwiek nirnalną dyskusje bez tych głupawych określeń typu „fachowcu”? Chcesz w ogole rozmawiać i wymieniać się opiniami, czy tylko narzucać jedyną słuszną rację, bo jak nie tos „fachowiec”?
Pytam się, bo odnoszę wrażenie, że nie masz najmjiejszej ochoty dyskutować, a jedynie raz po raz wrzucać na zarzad. A mi szkoda czasu na rozmowę jeśli ktoś zamyka się tylko i wyłącznie na jedna stronę.
30.07.2021 12:39
Nie ma szans. Schodzimy na dno, niebawem zapukamy od spodu. Pewne info!
30.07.2021 12:25
Żeby zrobić z takiego neutralnego fragmentu kolejny pretekst, aby uderzyć w zarzad :| To nie jest już zdrowe, to paranoja.
A skąd wnioski, że w ogole u nas nikt nie negocjuje…można tylko rozłożyć ręce.
30.07.2021 12:18
Ok 80 mln to Anglicy wydali tego lata raz. Co więcej, ponad 40 mln euro na jednego zawodnika wydał tylko Manchester United. Pora zatem zejść na ziemię - w obecnej sytuacji nawet Angole nie szaleją i trzymają się za kieszeń. Za Comana myślę, że udałoby się zebrać właśnie ok 40 mln euro.
30.07.2021 09:50
Jest się czemu dziwić. Tzn. można starać się zrozumieć takie zachowanie (ja rozumiem, ale nie popieram), ale trzeba tez widzieć druga stronę. Tutaj natomiast idealizuje się do pożygu jedną stronę i krytykuje za wszelkie zło - druga. Balansu w tym nie ma za grosz.
A są tacy, którzy potrafią się dopasować i zamiast rzucać zabawkami staraja się znaleźć wyjście z sytuacji (tutaj ostatnio mówi się o takich „marionetki”). Szczególnie jeśli pracują nad niezwykle ważnym dla nich projektem.
28.07.2021 15:40
@makaay daruj sobie te żenujące wstawki.
Jeśli chcesz głosić monolog to polecam założyć porta i tam pisać. Przecież ty tutaj nie chcesz rozmawiać tylko głosić jak to ty masz racje, a reszta niech się ogarnie i wyciągnie rękę z ognia.
No nie wiem, czy mam tylko zaśmiać się, czy zapłakać. Ale z pewnością jakakolwiek sensowna dyskusja jest tutaj wykluczona.
Edytowano : 2021-07-28 15:31:04
Adi.
Ja to widzę inaczej. Brazzo mógłby dalej pracować z Flickiem, ale wydaje się, ze ten drugi to wykluczał. Nie wiem kto stanął po czyjej stronie i nie wiem czy w ogole do tego doszło. Tak czy inaczej, w normalnym klubie raczej nie powinno dochodzić do sytuacji, ze trener zwalnia dyrektora sportowego.
Edytowano : 2021-07-28 15:35:39
Ale jak już tu pisałem - te dyskusje już były i nie widzę najmniejszego sensu, aby do nich wracać. Flicka u nas nie ma na własne jego życzenie, wiec pora się z tym pogodzic i wspierać nowego trenera.
28.07.2021 15:29
@makaay dyskutować mogę i będę, bo mam do tego pewne prawa. Jakkolwiek chciałbyś odebrać wszystkim mającym inne zdania prawa głosu to i tak tutaj nie przejdzie.
Bośniak jest tak samo mój jak Flick był. Każdy w Bayernie jest.
Zresztą, to trochę zabawne, ze Karl rzekomo przez dziesiątki lat użerał się ze złym Hoenessem (co kompletnie jest niedorzeczne, bo nie można przez tyle lat z sukcesemi prowadzić klub ciagle się rzekomo żrac), a Flick rzucił zabawki po jednym okienku :) Tutaj zatem czarno na białym widać kto stawiał Bayern na pierwszym miejscu :)
A ja tylko raz jeszcze przypomnę, że kupiliśmy również kilku świetnych zawodników, a nie tylko Sarrow. I to takich, którzy przyszli za bezcen, a teraz są warci fortune.
28.07.2021 15:13
Ja wszystko rozumiem, ale gadanie o pomiataniu Flickiem to w ogole jakiś wyższy poziom abstrakcji.
28.07.2021 14:10
W przypadku rezerwowego nie mówiłbym z pewnością o zbawieniu, ale fakt faktem wywiązał się ze swojej roli co najmniej dobrze. I to widocznie jest mocno nie na rękę tym, którzy rok temu wyśmiewali się z niego :)
Póki jest Lewandowski, który chce grać co mecz, nikt lepszy tutaj się nie pojawi.
28.07.2021 08:11
Bayern się chwali rekordowymi przychodami bo to są fakty. Ja Juventus, czy jakikolwiek inny klub (organizacja) notuje rekordowe (w swojej historii) przychody to media są motyl informowane.
I chętnie poznam nicki tych, co twierdzili, że Bayern jest najlepiej zarządzany na świecie.
Edytowano : 2021-07-26 15:11:54
Bayern się chwali rekordowymi przychodami bo to są fakty. Jak Juventus, czy jakikolwiek inny klub (organizacja) notuje rekordowe (w swojej historii) przychody to media są o tym informowane.
26.07.2021 15:10
A Ty poważnie zadajesz takie pytanie szaremu użytkownikowi portalu kibiców w Polsce i wierzysz, że wie on lepiej niż ludzie zarządzający wielką organizacją?
Edytowano : 2021-07-26 13:12:52
60 mln euro to średnio (bazując na erze przed covidowej) dochody z dwóch sezonów.
26.07.2021 13:08
Wielu liczyło wręcz tutaj na to, że Julek się szybko pożre z Hasem, bo przecież rzekomo w takich warunkach pracować się nie da. Nie i kropka - twierdzili. Póki co wszytsko wskazuje jednak na to, że Panowie się dogadują, bo z pewnością dla wszytskich ludzi dobrze życzących klubowi jest informacją dobrą.
A tymczasem tych, którzy przewidywali konflikt, najwidoczniej to bardzo boli, co nawet trudno komentować.
Już był super Kahn i super profesjonalista Hainer i obaj już tacy super nie są. Julian tez staje się wrogiem i obiektem wyzwisk i to tylko dlatego, że pokazuje, że można pracować w innym stylu niż co co wmawiali nam piewcy jedynej słusznej prawdy.
26.07.2021 09:23
Ja akurat pisałem o Omarzr, a ten transfer był przez niejednego tutaj krytykowany, włącznie z panem od fetyszu asystenta.
25.07.2021 13:52
@KingWizard jakie ironizowanie? Pro top. Wystarczy przeczytać ot komentarz @makaay . Wszystko jest - o zgrozo - czarno na białym.
25.07.2021 13:17
Zmierzamy na sportowe dno ? :D kto ostatni zgasi tutaj światło? ;D
No tak, ale przecież tutaj nikt nie dramatyzuje…
Edytowano : 2021-07-25 13:04:49
Fajnie wyglada wczoraj Richards. Wbrew temu co niektórzy twierdzili, możemy mieć a niego pożytek.
25.07.2021 13:03
@AdiFantasti formulujac oceny musisz patrzeć na otaczającą rzeczywistość. Nie żyjemy w próżni.
Bayern miał okresy kiedy wydawał mniej, mia kiedy wydawał więcej. Generalnie wydaje raczej tyle na ile może sobie pozwolić.
Co do tego, że Bayern potrzebuje poszerzyć swoją kadrę to się zgadzam i powtórzę, że wciaz liczę na 2 wzmocnienia.
22.07.2021 15:34
Jakie znowu wybielanie? Obserwacje rzeczywistości nazywasz wybielaniem?
Jak były plotki (!!!! !!!!) na temat tego jak to inne kluby chcą ściągnąć zawodnika x, czy y, to jakoś nie brakowało takich, którzy właśnie na ich podstawie uderzali w Bayern twierdząc jak to reszta się zbroi, tylko nie Bayern. Jak wychodzi, że reszta póki co wcale się nie kwapi z wydatkami, a transfer Upamecano to wciaz drugi transfer roku (pod względem sumy), to pojawiają się głosy o „wybielaniu”. Powagi trochę.
Edytowano : 2021-07-22 15:18:01
Nie rozumiem czeku Real ma na kogoś zbierać. Przecież mogą wziąć kredyt.
22.07.2021 15:17
W Realu ponoć transferów już ma nie być. Reszta czołówki, poza szejkami z psg rzecz jasna, tez poki co bez wielkich wzmocnień.
Donoszę, bo jak wcześniej były plotki o mocarnych planach konkurencji to niektórzy na podstawie plotek już atakowali Bayern :)
22.07.2021 12:13
Nic innego nie mógł powiedzieć.
Czas jednak pokaże jak to będzie wyglądało. Oby się dogadywali bo to będzie z pożytkiem dla całego klubu.
22.07.2021 09:56
@tapczan to jest właśnie ten aspekt, o którym wielokrotnie wspominałem, a o którym tak wielu zapomina.
Zawodnicy, a tak naprawdę to w większości ich agenci - potrafią liczyć. Jeśli masz na ręku swoją kartę możesz zarobić sporo więcej. A czasy są teraz takie, że bywa, że jest to jedyna możliwość na znaczącą podwyżkę.
Jesi zawodnik i jego otoczenie liczą na sporą podwyżkę to pierwsze o czym myślą to dotrwanie do końca umowy z obecnym klubem. Nikt na sile takiego zawodnika z klubu nie wypchnie.
Edytowano : 2021-07-21 14:52:18
Co do Liverpoolu to największa wypłatę pobiera tam rzekomo Salah - ok 12 mln euro ;D Już widzę jak Liverpool płaci fortune za transfer i daje ok 20 mln euro samemu zawodnikowi :)
21.07.2021 14:48
Ok. 150 mln za dwójkę? Odważna teza, ale w moim odczuciu niemająca wiele wspólnego z realiami.
Póki co najwiecej zapłacono w tym okienku wydano na pojedynczego zawodnika 60 mln euro. Drugim transferem pod względem wysokości jest…Upamecano.
Kluby naprawdę 2x patrzą na każdy wydany eurocent.
21.07.2021 14:40
@Arkady142 prosze o źródła odnośnie umów sponsorskich i jak to wyglada na tle Europy. Chętnie się zapoznam bo z tego co znalazłem na szybko wcale tak złe to nie wyglada, wprost przeciwnie. Tyle tylko że nie jestem pewien źródła :)
21.07.2021 14:24
@seco555 prostackie komentarze oraz mało wyszukana ironia to w mojej ocenie twoja domena, ale nie oceniam tego bo uważam, że komentarze na tym portalu to nie jest miejsce na tego typu dyskusje. Jeśli komuś nie podobają się komentarze danej jednostki to może takiego delikwenta dodać do zablokowanych, albo zgłosić. Bawienie się w recenzenta, czy głupawe wycieczki osobiste nie prowadzi do niczego konstruktywnego.
Nie mam pojęcia o czym bredzisz z tym odpadnięciem z LM, ale może następnym razem po prostu skomentuj to na bieżąco, a nie wypalaj po kilku miesiącach nie wiadomo po co?
Edytowano : 2021-07-21 12:02:41
Od przypisywania czegoś, co się nie napisało mamy tutaj przynajmniej kilku specjalistów. Kilku przede wszytskim z twojej grupki, tylko ze ich twórczość oczywiście w żadnym stopniu nie spotyka się z twoimi recenzjami, choć bywają tam i tacy, którzy pewnie brylują w ilości agresywnych ataków i ostrzeżeń :)
21.07.2021 12:00