@karolina96 jakby zarzad postąpił tak jak teraz piszesz to byś była pierwsza tutaj pisząca o kompromitującej segregacji.
Klub rzadko kiedy działa zero-jedynkowo. Szczególnie w przypadku zawodników, co do których są długoterminowe plany. I jeśli ktoś chciałby, aby temat szczepionki miał decydować o przyszłości zawodnika w klubie to powinien się zastanowić, czy jako pierwszy(a) nie proponuje - o dziwo - segregacji.
23.11.2021 11:14
@x4n szczerze wątpię, że jesteś w tej samej „drużynie”. Powielasz te same argumenty, które już zresztą nie są aktualne.
Nikt tutaj ani nie mówi, że układ odpornościowy jest niepotrzebny. Ja także nie uważam, że każdy musi się szczepić. Nie musi. Niech jednak ponosi konsekwencje swoich wyborów, a nie pitoli o segregacji.
23.11.2021 08:25
Wystarczyłby, ale nie wystarcza. Na tym polega życie w społeczeństwie. To co wydaje ci się odpowiednie dla innych wcale takie być nie musi i możesz albo za to umierać, albo spróbować zachować się racjonalnie i szukać kompromisów.
Mnie tez się nie podoba, że płace duże podatki, które w wielu wypadkach trafiają do darmozjadow, czy tez kombinatorów, ale to nie oznacza, ze w ramach walki o swoje przekonania mam ich nie płacić.
Edytowano : 2021-11-22 22:33:36
I ogarnijcie się z tymi teoriami spiskowymi bo jak na tych, co mówią, ze każdy ma prawo do własnego wyboru, zdecydowanie za bardzo nachalnie wykładacie swoje teorie.
22.11.2021 22:30
Nie no, generalnie płacić bonusy powinni za to, że pracownik na własne życzenie jest niezdolny do wykonywania swoich obowiązków. Podwyżka + bonusy są w takim wypadku racjonalnym wyjściem z tej sytuacji. Ot co!
22.11.2021 22:17
@karolina96 dokladnie, wolni. I moje jest takie, że Twoje zachowanie ostatnio jest co najmniej podejrzane.
22.11.2021 19:14
To przyjdź tutaj jak będą zmuszać bo nie rozumiem co ma na celu ta krucjata w twoim wykonaniu.
Jakiś wysyp antyszczepionkowej brygady chcącej poszerzyć swoje wpływy ? :|
22.11.2021 19:05
@karolina96 a kto ich do tego zmusza?
22.11.2021 19:02
Uszanować, ale przede wszystkim edukować i rozwiewać wątpliwości.
22.11.2021 18:10
Bayern raczej nie będzie w stanie wydać tyle na jednego zawodnika biorąc pod uwagę fakt, że w lecie trzeba będzie kupić co najmniej dwóch.
22.11.2021 18:08
@ZielonyPomidor o, w końcu bez teorii spiskowych.
Tak jak mówiłem od początku. Każdy ma wybór i tutaj nie widziałem nikogo kto by chciał ten wybór odebrać. Każdy musi się jednak liczyć z jego konsekwencjami. To proste jak budowa cepa i żyjąc w społeczeństwie, a nie na bezludnej wyspie, musisz sobie z tego zdawać sprawę. Masz wiec pewne prawa, ale rowniez obowiązki i gadki o pełnej wolności można włożyć miedzy bajki.
I niedopuszczalne jest, aby szerzyć dezinformacje i powielać fake newsy. Szkodliwość społeczna takiego działania jest olbrzymia. Jest jednak wielu ludzi, którzy maja olbrzymie problemy z weryfikacja źródeł, nie wspominając nawet o statystyce, którą łatwo manipulować.
Konkludując - wybór tak, głoszenie fake newsow i ufanie patocelebrytom vel lekarzom z YouTube - wielkie NIE.
18.11.2021 06:55
Oczywiście, że nieprawdą jest to, że tak samo zarażają się ci szczepieni i niezaszczepieni. Nie tylko bardziej narażeni na sama infekcję są ci drudzy, ale również w zdecydowanej większości przechodzą gorzej samą chorobę.
Nie wiem po co @josh1982 szerzysz dezinformacje.
17.11.2021 20:55
Robisz go ty bo już wcześniej prosiłem o wskazanie osoby, która ma problem z Kimmichem i spolka i standardowo przemilaczales i znowu zacząłeś od nowa…o niczym.
Nikt tutaj nie ma problemu z niezaszczepionymi zawodnikami. No może prócz hovena, który właśnie napisał per „foliarz” o Kimmichu, ale hoven to…hoven ;)
17.11.2021 16:40
@Reeken89 problem jest, że to ty zbaczasz z kursu dyskusji i proponujesz rozmowy nie powiązane z tym wątkiem, a nie ja. Tutaj jest mowa o zawodnikach, a ty gdybasz i gdybasz. Tutaj nie ma problemu osoby, która nie może sie zaszczepić, wiec po co stwarzasz ten problem?
17.11.2021 15:57
@Reeken89 ale zejdź chłopie na ziemie i rozmawiaj o faktach w końcu.
Ja tutaj nie widzę wrogich komentarzy w stosunku do wymienionych graczy. Wskaż autorów i ich komentarze, albo skończ.
Edytowano : 2021-11-17 15:33:43
Tryb wprowadzeni szczepionki był wyjątkowy, ale grupy badawcze były ogromne. Oczywiście, można było testować kolejne lata albo wprowadzić szybko i uratować wiele istnień. Jestem jednak przekonany, ze jakby zginęło kilka razy więcej ludzi to podniosłoby się larum - czemu nie dopuściliśmy tego wcześniej. Zresztą, mnie trochę śmieszy, że grono anty najeżdża na szczepionkę przetestowana przez dziesiątki tysięcy ludzi, a jednocześnie prawi jaka to super jest amantadyna. I takich paradoksów jest sporo.
Edytowano : 2021-11-17 15:34:36
@zielony
No właśnie dlatego lidzie powinni się szczepić, żeby służba zdrowia nie była sparaliżowana i mogła leczyć w miarę normalnie.
Edytowano : 2021-11-17 15:36:12
Tych teorii spiskowych nie będę komentował. Równie dobrze mogę napisać, ze wszyscy zaszczepiło zakażeni to ci co kupili fałszywe certyfikaty. Nikt nie jest w stanie tego zweryfikować, wiec i rozmowa traci sens. Dlatego jeśli chcemy dyskutować to bazujmy na faktach, a nie teoriach, które nikt nie może zweryfikować.
17.11.2021 15:30
Nie, nie pomyliłem. Są to obserwacje rzeczywistości, również tej wirtualnej.
Obracam się teraz w takich realiach, że zdecydowanie częściej słyszę teorie anty niż pro. I to ci pierwsi zdecydowanie częściej przejawiają zachowania, o których mówię. Zresztą, wystarczy wejść na sm i zrobić krótki research.
Chcesz polemizować z faktami? A fakty są takie, że jak wpuścisz do hotelu 100 osób nieszczepionych i 100 osób zaszczepionych, to duzo większe jest prawdopodobieństwo, że w tej pierwszej grupie będzie więcej osób z koroną.
17.11.2021 14:19
Jeśli chociażby statystyka nie jest logicznym uzasadnieniem to nie wiem, czy cokolwiek nim jest.
Jeśli ktoś woli wierzyć patocelebrytom głoszącym swoje teorie w internecie - droga wolna. Tylko należy liczyć sie z konsekwencjami swoich wyborów. Smutne jest natomiast to, że ta grupa społeczna jest w większości agresywna i przejawia niezdrową wrecz skłonność do manifestowania swoich teorii oraz stawiania się ponad resztę („włącz myślenie!111”).
17.11.2021 14:05
A kto tutaj i gdzie osądza ?
Nie ma kompletnie tutaj mowy o tych, którym zdrowie nie pozwala się zaszczepić, wiec może lepiej trzymać się po prostu tematu?
No chyba ze gdzieś pojawiła się informacja o kłopotach Jamala, Jo czy Sergea? :>
Edytowano : 2021-11-17 12:43:08
Segregacja na „lepszych” i „gorszych” była, jest i bedzie i nie mam zielonego pojęcia, czemu tak wielu jest tym zaskoczona. Co więcej, mało komu to do tej pory przeszkadzało, ale jak wyrosły jak grzyby po deszczy antyszczepionkowcy to nagle robi się problem.
17.11.2021 12:40
Daleki jestem od jechania po Sousie, ale to kolejny taki bezbarwny mecz. Trudno oprzeć się wrażeniu, że te dobre mecze za jego kadencji to wyjątki.
Z kimkolwiek nie zagramy o awans to będzie mocne męczenie buły.
16.11.2021 09:23
Pepe czy Malcom tez do nas nie przeszli, a wykazywali chęć. Tzn popełniliśmy błąd?
Naprawdę nie ma co szukać kolejnego pretekstu do krytyki, bo to już dawki przestało być zabawne ;)
A co do Tolisso to nie wierze, ze podpisze nową umowę. Będzie chciał odejść za darmo na czyn zarobi on i jego agent.
15.11.2021 14:45
No proszę, znowu temat tego Liverpoolu ;D hoven już nawet mówi o sukcesie Edwardsa w kontekście sprowadzenia 18-latka z drugoligowego Charltonu za 3,5 mln (Gones). Wymienia także Wijnalduma, który przecież dopiero co odszedł…za darmo! Jakby u nas do tego doprowadzono, a również skompromitowano się w ten sam sposób co przy pierwszej próbie kupna VVd, to ten sam hoven przez kolejnych co najmniej 5 lat nawijalby o amatorskiej postawie dyrektora. Przypomnę również, ze w Liverpoolu takim zawodnikom jak Mane, Salah, Firmino, czy Keita za półtora roku kończy się kontrakt. Dla hovenow to oczywiście byłby powod do rozprawki o amatorstwie, ale…jakby to było w Bayernie ;D
15.11.2021 09:43
@Daro
Jaki szrot?! Przecież byli tu ta y specjaliści, którzy krytykowali Bayern za to, że nie sięgnęli po takich wirtuozów jak Aguero. Świetna okazja - twierdzili…
Tak czy inaczej smutno sienpatrzy jak się kończy kariera tak świetnego niegdyś zawodnika jak Kun.
12.11.2021 13:03
Fajnie widzieć kolejne trafienia Sane. Byli tacy co przecież już zaczęli mocno po nim jechać i prawic coś o transferowym niewypale.
Oby tak dalej Leroy!
12.11.2021 08:20
Co innego brać udział w sesjach, a co innego prowadzić zajęcia. Ferguson brał udział w sesjach, ale najczęściej byl po prostu ich obserwatorem, a sesje prowadzili jego asystenci.
01.11.2021 10:50
Jestem jeszcze w stanie zrozumieć, że ktoś może cenić wyżej któraś inna drużynę w Europie, ale mówienie, że obecny Bayern nie miałby żadnych (!) szans z drużyną x, czy Y to kpina ze zdrowego rozsądku.
Nie ma obecnie drużyny w Europie, która jest poza zasięgiem. Co więcej, wg postronnych obserwatorow (buki) Bayern zalicza się do ścisłych faworytów.
31.10.2021 14:53
Niewytłumaczalny blamaż. Oni chyba sami nie wiedzieli, że potrafią zagrać tak zle.
Czekam na powrót na ławkę Nagelsmanna.
28.10.2021 09:38
@buuuU
Że co? Mailem już paść po pierwszej dawcę. Potem mówili, ze po drugiej. Potem mówili, ze po kilu tygodniach zobaczę jaki to syf. Teraz już mówią o latach. Strach pomyśleć co Brdzie jak mnie rozjedzie koparka - pewnie będzie wina szczepionki ;)
26.10.2021 13:16
Szkoda, że nie można pulsować bo bardzo chętnie właśnie w ten sposób podpisałbym się pod komentarzem @predator :)
26.10.2021 12:47
Kupy to się nie trzymają te produkowane raz po raz fake newsy przez grupę szurow.
Wiem, że z pewnością zrobiłeś doktorat z wirusologii na yt, ale ja nie mam zamiaru Ciwbie do niczego przekonywać. W swoim środowisku mam podobne osoby i doskonale wiem do czego (nie)prowadzą tego typu dyskusje.
24.10.2021 19:20
@davout taka skuteczność była na grypie badawczej. Potem wirus mutowal (również dlatego, ze tak wielu się nie zaszczepiło), wiec i skuteczność spada co i tak nie zmienia faktu, że wciaz patrząc na suche fakty, zdecydowanie lepiej(bezpieczniej) się zaszczepić niż nie.
24.10.2021 15:41
Ja nie mam absolutnie problemu z Kimmichem. Problem miałbym gdyby ten dam Kimmich się żalił na rzekoma segregację w związku z tym, że np przepisy sanitarne nie pozwalają mu wejść do restauracji albo zagrać w jakimś meczu. Każdy bowiem ma wybór, ale musi się liczyć z konsekwencjami tych wyborów. A jedną z konsekwencji może być np utrudnienie w pewnych strefach życia.
24.10.2021 15:06
@Floyd nie wiem, ale pewnie wiesz lepiej, wiec i tym razem ( po raz drugi) poproszę o rzetelne źródła tych rewelacji.
24.10.2021 12:10
@Floyd bardzo duzo prac naukowych? Mówimy o zweryfikowanych i rzetelnych badaniach na dużych próbach?
Bo mnie się wydaje, ze to ułamek w porównaniu do reszty.
Chwała tym specjalistom, którzy potrafią to zweryfikować. Mieliśmy kiedyś miliony specjalistów od katastrof lotniczych, teraz mamy miliony fachowców od medycyny, czy biologii. Super. Ja tego nie jestem w stanie zweryfikować ale podchodzę do życia racjonalnie i staram się wybierać te warianty, które wydają się bardziej prawdopodobne. A w obecnych czasach bardziej prawdopodobne jest to co mówi 10 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie, a nie 1 ich przeciwnik.
24.10.2021 11:55
@Arkady142 to nie takie łatwe. Osoby, które się nie szczepią wcale nie decydują tylko o sobie, ale mają duży wpływ na resztę społeczeństwa.
Nie twierdzę z drugiej strony, że jestem za 100% segregacją, ale jak powiedziałem na wstępie - to nie takie łatwe i warto wypracować jakieś rozwiązanie. Z pewnością wyjściem z sytuacji nie jest mówienie, ze to tylko wybór jednostki bo koniec końców ten wybór przekłada się na sytuacje ogółu.
24.10.2021 11:46
@UKU , proszę o źródło tych rewelacji. Ja znalazłem jesdynie info, ze w uk od stycznia do lipca 2021 z powodu COVID-19 zmarło ponad 51 tys osób, w tym jedynie 640 w pełni zaszczepionych.
@Floyd owszem, statystka można bardzo łatwo manipulować co doskonale pokazuja twórcy wielu absurdalnych teorii spiskowych.
24.10.2021 11:36
Czupo ponownie ukuł i ponownie muszę podkreślić, że pozyskanie takiego grajka to świetnych ruch z naszej strony.
Przyjemne zwycięstwo, choć gra nie porywa.
23.10.2021 17:17
@mariuszwr80 w uk nie ma prawie 80%, a 67% w pełni zaszczepionych. To po pierwsze.
Po drugie - to ze w gronie Twoich znajomych nikt nie zachorował nie ma naprawdę najmniejszego znaczenia. Szczęście dopisało - spoko. Ja tez rzucę kostka 10 razy i mkze się zdarzyć, ze ani razu nie wypadnie 1, a 6 kilka razy ;)
Edytowano : 2021-10-22 14:04:26
Gwarancji nikt nie daje. Ale jak duże niższe ryzyko poważnego przejścia choroby to mało, to ja już nie wiem, czego się tutaj obawiać.
22.10.2021 14:02
Tez za bardzo nie łapię o co chodzi z tył powoływaniem się na buków.
Przecież nikt nie mówi o tym, że to jest wyrocznia. Ich notowania pokazują jednak, że mówienie o Bayernie w kontekście faworytów LM to nie są pobożne życzenia ich kibiców tylko…fakty! Nic więcej.
I tak to wyglada na obecną chwile.
19.10.2021 05:45
Nie wiem czemu niektórzy tak reagują na łatkę jednego z głównych faworytów.
To przecież jest fakt. Bukmacherzy typują Bayern jako jednego z absolutnie głównych faworytów do zwycięstwa LM. Ot taki STS równo ocenia szanse na zwycięstwo Bayernu, PSG oraz City.
Oczywiście, wiele może się jeszcze zmienić, ale w tej chwili nie ma po prostu obiektywnie lepiej grającej drużyny na kontynencie.
18.10.2021 18:21
Jak gramy na takiej intensywności to nie ma chyba takiej drużyny w tej chwili, która byłaby w stanie nas powstrzymać.
Super się na to patrzy i z niecierpliwością można wyczekiwać na kolejne mecze. Idealnie byłoby zobaczyć czasem większą rotację, ale być może i to przyjdzie z czasem ;)
18.10.2021 15:34
Jak Julek nie ma zamiaru na niego stawiać to w zimie trzeba się go pozbyć.
15.10.2021 16:21
@dzojko nie! Mediom trzeba ufać zawsze i wszędzie i nigdy, a to przenigdy nie podchodzić do ich rewelacji z duża rezerwą. Sprawa jasna!
13.10.2021 10:25
@nyy32 to Twoje zdanie, ale ja mam inne. Myśle że ostatnie o czym myśleli twórcy superligi to zdrowie zawodników.
Jak otwierasz furtkę kierując się tylko i wyłącznie chęcią zysku oraz chęcią najczęstszego dostarczenia rozrywki na „najwyższym poziomie” to potem ta furtkę trudno ot tak zamknąć i wyprosić gości.
Futbol to gra wielu interesów i niekoniecznie ci co mieliby potencjalnie największe zyski z częstszego mundialu, zarobiliby na superlidze. Ale z pewnością motywowaliby chęć częstszej organizacje Mundialu w identyczny sposób jak twórcy superklapy. Trudno byłoby to powstrzymać.
Ale wszystko pozostaje w sferze gdybania, niczego więcej ;)
11.10.2021 17:02
@nyy32 sprzeczne? Nie wiem, tego nie napisałem. Pisałem, że wg mnie jedno i drugie się ze sobą wiążę i dostrzegam poważne obawy, ze wprowadzenie jednego rozwiązania wpłynie bezpośrednio na drugie. To nie są bowiem ludzie, którym wydaje się, że może wystarczyć i pod przykrywką dostarczania ludzi coraz większych wrażeń, będą chcieli napełniać swoje i tak już wypchane kieszenie.
Każdy może oczywiście swoje zdanie, ale według mnie sprawę wydaje się prosta i trzeba jak najdłużej sprzeciwiać się tym dzikim rządzom klubowych działaczy ;) Bo po drugiej stronie jest już tylko plastikowy futbol, a tak to mamy jeszcze przynajmniej jakieś minimalne dawki romantycznego futbolu ;)
11.10.2021 14:37
@nyy32 jak to co? Jedno i drugie wynika z tego samego - rządzą pieniądza motywowana serwowaniem najwyższej jakosci rozgrywki możliwie jak najczęściej.
Ja już przy dyskusji o superlidze mówiłem do czego może doprowadzić ta pogoń i twierdziłem, ze kolejnym krokiem byłaby organizacja mundialu częściej niż 4 lata. To naturalna kolej rzeczy - lud chciał super rozgrywek klubowych ale już mu mało, wiec trzeba dać mu coś nowego.
11.10.2021 14:19
Wprowadzenie ewentualnej superligi to tylko jeden z kroków mający na celu wyciągnięcie większej kasy. Kolejnym byłoby częstsze Mundiale czy ME. To naturalna kolej rzeczy.
Dlatego niezmiernie mnie cieszy, że tak duża cześć środowiska piłkarskiego opowiedziała się przeciw superlidze i na chwile obecną mało prawdopodobne wydaje się perspektywa grzebania w kolejnych rozgrywkach.
11.10.2021 13:09
Jasnym jest to, że wielu piłkarskim działaczom zależy tylko na tym, aby wycisnąć jak najwiecej kasy tu i teraz i nie patrzeć na żadne konsekwencje. Stad koszmarny pomysł z superligą i zapewne nie była to ostatnia próba mająca na celu wyciągnięcie jeszcze większych pieniędzy.
Szkoda tylko, że te obrzydliwe środowisko nie tylko nie myśli o zdrowiu samych zawodników, ale nie potrafi przewidzieć, że kibic tez będzie miał dość. To co robi się powszechne traci swoj urok, taka prawda. Nawet najlepsze danie świata jedzone codziennie koniec końców się znudzi.
11.10.2021 09:56
@Reeken89 wypowiadasz się publicznie, wiec się licz z tym, że Twoje wypowiedzi będę komentowane. A szczególnie takie absurdalne.
Nie wiem gdzie znowu znalazłeś w mojej wypowiedzi „obronę zarządu”, ale zdążyłeś już do tego przyzwyczaić, że widzisz rzeczy, których nie ma.
Te twoje ciagle nawoływanie, żeby ktoś przyznał się do bledu jest już po prostu żałosne. Przestało być śmieszne, przestało już nudzić, a po prostu stało się żałosne.
05.10.2021 19:29
@Reeken89 z tym przyznawaniem się do bledu robisz się już karykaturalny.
Ciagle domagasz się aby ktoś się przyznał do bledu, a jednocześnie ciagle ci nie pasuje jak lidzie z klubu mówią o innych trudnych sytuacjach (wpływu pandemii).
Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie mówił o swoim obecnym zawodniku jako o błędzie. Co więcej, nawet o byłym zawodniku raczej się tak nie mówi. Z wielu względów, wystarczy tylko przez chwile się zastanowić.
05.10.2021 15:40
Wyglada fajnie :) Nie mogę się doczekać.
Oczywiście może hyc trochę przesłodzone, ale myśle że poznamy odpowiedzi na kilka pytań ;)
04.10.2021 16:11
Myślę @hoven, że coraz więcej ludzi nie potrzebuje kolejnych przykładów, aby obnażyć twoje hejterskie oblicze. Każdym kolejnym komentarzem tylko utwierdzasz mnie w przekonaniu o co ci tutaj chodzi i nie wyciągniesz mnie w te zabawy typu „jak obrazić rozmówcę, żeby nie dostać ostrzeżenia”. Dziękuję, to nie mój poziom :)
04.10.2021 09:04
A nie mówiłem ? ;D xD
Koszmarną wręcz i trudną do zniesienia na dłuższa metę, przypadłość ma hejter @hoven. Kreuje sobie grupę, aby potem móc z nią walczyć. Teraz nazywa ją „Hassanistami”, choc przecież równie dobrze można by tutaj mówić o „Bayernistach”. Bo wystarczy przecież, że wierzysz w ten klub i w ludzi nim sterujących, a jesteś postrzegany przez hejtera jako „Hassanista”, ale zdecydowanie bardziej adekwatne jest przecież „Bayernista” ;) Rozumiem jednak, ze głupio byłoby walczyć z „Bayernistami”, a w zasadzie wtedy musiałby zdjąć maskę, wiec musiał jakoś inaczej zdefiniować grupę, z którą mu nie po drodze :)
Błędy były, są i…beda się zdarzać. To nie ostatni bubel Upamecano i nie ostatnie pudło Lewego, czy zła interwencja Neuera. Dla normalnego kibica Bayernu nie powinna być to jednak okazja do triumfu. Dla normalnego…
04.10.2021 07:28
Dembele, Griezman…
Nie zapominajmy, że ochy i achy pojawiały się tutaj nawet w przerwie letniej. Depay, Garcia czy Aguero - byli tacy, którzy wzdychali ja myśl o takich transferach krytykując jednocześnie poczynania Bayernu.
Wiem, trudno w to uwierzyć…
01.10.2021 16:38
@Pir5 jak to gdzie są? Tam gdzie byli zaraz po zwycięstwie w LM, by niedługo potem wrócić i siać obraz nędzy i rozpaczy.
Oni wrócą. Wrócą przy pierwszy niepowodzeniu. Podobnie jak wszyscy usilnie przekonywującymi jak to Bayern ma słabą kadrę oraz jak to jest złe zarządzany :)
30.09.2021 12:13
No ale Sarr! Co z tego, że byli i są Musiala oraz Davies, którzy teraz da warci pewnie ponad 200 mln euro. Hejterzy wciaz w akcji - „ale Sarr” rozbrzmiewa jak mantra!
Hejterzy również nie są w stanie przez tyle lat nauczyć się czytania ze zrozumieniem i nie wiadomo skąd (tzn wiadomo, ale nie wypada mówić) powtarzaja te brednie o tym „bieda-klubie”, czego nikt nigdy tutaj nie powiedział.
Piecze tych hejterow tyłek niemiłosiernie widząc kolejne zwycięstwa Bayernu.
@Arkady142 chwalony…bo mówi jak chcesz? Dla mnie próba omijania ffp to nie jest powód do chluby, a raczej krytyki i tłumaczenie tego „zawsze byli równi i równiejsi” jest mało poważne. W dyskusje nt psucia transferowego rynku nigdy nie wchodziłem, ale jeśli chcemy, żeby futbol wciaz przypomina tą grę, którą tak wielu pokochalo, to jakieś finansowe regulacje misza być. Nawet w tych skomercjalizowanych do pozygu stanach, ich NBA etc, są pewne ograniczenia. A tutaj chcemy wolnej - skąd inad - amerykanki?
Nie mam nic przeciwko innemu modelowi zarządzania jak Bayern, ale jakieś regulacje muszą być, a z pewności zastrzyk finansowy z podejrzanych źródeł nie jest czymś na co przymykał bym oko tłumacząc to faktem, ze „każdy klub budowany jest inaczej”.
Edytowano : 2021-09-26 08:40:24
Ja bym tego nie odbierał jako atak na Barce, a pokazanie paluszkiem jak się mylili ci wszyscy, którzy zachłystneli się poczynaniom barcy i krzyczeli „brać kredyty, robi transfery!”
26.09.2021 08:34
Znowu temat adidasa wraca jak bumerang :) Bo zawsze można się do czegoś próbować dowalić. Teraz Nagelsman i drużyna nie dają powodów, wiec możemy odgrzewać stare kotlety :)
A fakty są takie, że jak Bayern podpisywa umowę z adidasem to wyższą umowa mógł się pochwalić tylko Manchester United. Co więcej, wiele topowych europejskich zespołów dostawali wtedy duzo, duzo mniej.
Lata mijają, inflacja robi swoje, ale jestem pewien, ze kolejna umowa Bayernu ponownie sprawi, że FCB wroci i na tym polu do topu.
Edytowano : 2021-09-25 11:40:31
Z tym adidasem to wyglada jak rozmowa o transferach. Jak nie ma do czego się przywalić to zawsze można wyciągać „Ale Sarr!”. Tak teraz - „ale Adidas!” ;D
25.09.2021 11:38
Mogę się tylko pod tym podpisać :)
25.09.2021 10:22
@AdiFantasti spytaj się tych, którzy cały czas twierdzili jaki to jest genialny, a potem opłakiwali jego odejście twierdząc, że „jeszcze pokaże jak się pomyliliśmy”.
Ja to zawsze twierdziłem, ze to dobry zawodnik ale jednak z przerośniętym ego.
20.09.2021 15:26
@AdiFantasti a w którym miejscu napisałem, że jest słabym zawodnikiem?
Nie wystawiam takich laurek zawodnikom, którzy w swoim cv maja takie kluby jak Real czy Bayern. Hype na niego był jednak mocno przesadzony co pokazały tylko kolejne lata. To nie był i nie jest po prostu materiał na lidera drużyny ze ścisłego europejskiego topu.
20.09.2021 14:50
No tak, bo @Reeken89 będzie mówił o co dziennikarze maja pytać, i jak zarzad ma odpowiadać. Jeeeez!
Oni w większości odpowiadają na zadane pytania, Ty natomiast raz po raz komentujesz ich wypowiedzi w identyczny sposób. Krytykujesz ich za to…co sam robisz. Tylko ze ciebie nikt nie pyta, a ich tak…
Edytowano : 2021-09-20 14:13:45
@Obiektywizm w punkt. Tylko ze sam widzisz jaki sens maja takie dyskusje - nie odniesie się do meritum, tylko zacznie gadać o tym jak to zarzad nie powinien o tym kryzysie wspominać. I tak można się kręcić w kółko.
20.09.2021 14:11
James niechciany w Evertonie.
Kolejny krok? Pewnie Katar…
Aż się micha sama śmieje jak sobie przypomnę co mówili tutaj fani talentu Kolumbijczyka ;D
20.09.2021 14:04
A mnie bawi to jak ludzie nagminnie hejtują i skrywają to jeszcze pod płaszczykiem…krytyki. Ha! Dobre! Polecam zatem zapoznać się z definicją.
Jeśli ktoś uparcie pisze non stop to samo, próbujac zreszta w agresywny sposób narzucić swoje zdanie wszystkim, częstokroć przy tym uciekając się do mało wyrafinowanych określeń (amator, leszcze etc), to jak najbardziej podpada to pod hejtera.
Jak krytykujesz kogoś to robisz to konstruktywnie i nie prawisz o tym przy każdej sposobności.
Edytowano : 2021-09-19 14:15:30
Co do tej dwójki - wyszło to na dobre Bayernowi bo dzięki temu swoje szanse dostał Musiala, który fantastycznie się rozwija.
19.09.2021 14:14
Mocne 4, powiedziałbym nawet 4+.
Transfery Upamecano oraz Sabitzera to świetne posunięcia. Stosunek ceny do jakosci więcej niż dobry. Do tego jest jeszcze ściągnięty za darmo Richards, który wydaje się być solidnym grajkiem do rotacji. Do idealnego okienka brakowałoby kogoś na prawą obronę, ale z drugiej strony dzięki temu swoje szanse otrzyma Stanisic i kto wie, czy nie wyjdziemy jeszcze na tym lepiej.
Trudno również stawiać zarzuty, ze nie udało się kogoś sprzedać. Przecież nie wystarczy, żeby klub tego chciał. Sam zawodnik musi chcieć przede wszystkim, ale również musi byc chętny. Klub chcący sprzedać może robić wszytsko, ale jest tyko jedną z kilku stron.
19.09.2021 11:15
Czupo ma niesamowite liczby w tym sezonie. Wychodzi bramka średnio bodaj co 30 minut ;O
18.09.2021 17:13
Thiago nie odszedł za darmo, a za kasę adekwatna donswojej wartości oraz sytuacji kontraktowej. A Martinez czy Boateng już byli „po drugiej stronie rzeki”, a nie kluczowymi postaciami.
Ich strata w porównaniu do nazwisk, które wymieniłem wcześniej brzmi bardzo niewinnie.
16.09.2021 15:22
Odszedł za darmo Messi, odszedł Wijnaldum, odszedł Donnarumma, a bardzo możliwe ze to samo będzie niebawem z Pogbą oraz Mbappe.
Może być na to ślepym nie dostrzegając pewnego oczywistego trendu i tym samym znaleźć sobie kolejny pretekst do uderzenia w klub…
16.09.2021 14:46
@hoven specem od wymyślania, a dokładniej wkładania w czyjeś usta czegoś czego nie padło, jesteś ty i doskonały przykład mamy poniżej.
Dalej hejtuj, przecież gdyby nie to to twój byt na tej stronie nie miałby sensu, nie?
16.09.2021 08:02
Przecież tutaj nest wszystko czarno na białym.
Towarzysz hoven wrecz wyczekuje słabszego meczu Leona. To nie wymaga szerszego komentarza…
#antyBayern
15.09.2021 15:33
@Edmund nie bój się! Miej pewność, że teraz będą prawic o tym, ze to przecież jeden mecz i nie ma co kpić z tych transferów, ale oni przed sezonem mogli siać defetyzm i jestem przekonany, ze przy pierwszym potknięciu Bayernu wparują tutaj i będą siać fatalistyczne wizje nt klubowej polityki ;D
15.09.2021 10:58
Jeszcze napisze dwa słowa o Musiala bo fantastycznie patrzeć jak złowiliśmy, a następnie daliśmy świetnemu talentowi okazje na rozwiniecie swojego talentu.
Wielu narzekało, ze nie ma głębi składu, że dla Jamala to za szybko. I dzięki właśnie temu, że w tamtym sezonie nie było wielkiej rywalizacji w przodzie, szanse otrzymał Jamal i teraz mamy efekty tej „nauki”. Fenomenalny progres.
Średnio wychodzi, ze co 2 sezony za Hasana mamy jedną perełkę wyciągnięta „z nikąd”. Wcześniej Davies, teraz Musiala. Ile zaoszczędzone? Pewnie lekko licząc 200 mln euro. Jeśli utrzymamy ten trend to nie ma się co martwić o przyszłość klubu :)
15.09.2021 10:26
Heh, a tak mieliśmy zazdrościć tych świetnych transferów Barcy. Depay to w ogole wyszedł z szatni? Nie wspominając już o Aguero ;D
Świetny mecz Bayernu, pełna kontrola.
14.09.2021 22:53
Off topic
Trafiłem na fajny artykuł na temat kibiców Liverpoolu, ale śmiało można to podciągnąć pod wielu innych kibiców, ciągłych malkotentow ;)
Daremne i nie mające NIC wspolnego z rzeczywistością, ergo to co najmniej trollowanie, jest wygadywania jakoby do Bayernu NIKT nie chciał przychodzić.
Edytowano : 2021-09-14 10:49:29
Aguero nawet meczu jeszcze dla Barcy nie zagrał…
14.09.2021 10:48
No tak. Do nas nikt nie chce przychodzi . Biedni Sabitzer, Upamecano czy Sane - nie chcieli przyjść, ale przymusem się znaleźli w Monachium. To jest dopiero współczesne niewolnictwo!
14.09.2021 10:27
Dziwne czasy na stały…Niektórym bardziej przeszkadza wyzywanie rywali niż ludzi z własnego klubu ;D
Nie znam szerszego kontekstu tej wypwoiedzi, ale wydaje się ona co najmniej mało fortunna.
13.09.2021 16:34
@FanGraczyBayern wywołujesz znowu do tablicy innych, i to ci idzie z ogromna łatwością, a sam rozpływałes się chyba tutaj na temat Realu i kupna przez nich Mbappe. Nie chwaliłeś tez czasami Barcy jeszcze kilka tygodni temu przed tym całym zamieszaniem ?:)
Edytowano : 2021-09-01 09:49:42
Zgadzam się w większości z Dartem. Ja bym dał jednak mocniejsza 4, z małym pluskiem, bo zakup po tak okazyjnych cenach dwóch takich zawodników na to zasługuje ;)
01.09.2021 09:48
Dokładnie.
Tak jak niektórzy nie rozumieją, czemu klubu szejków i oligarchów mogą sobie pozwolić na więcej niż np kluby Bundesligi
No cóż, a dopiero niektórzy zazdrościli Barcie okienka :)
31.08.2021 22:06
Naprawdę trudno jest mi zrozumieć te ciagle przywoływanie przykładów klubów wspieranych przez szejków czy tez oligarchów i jednocześnie porównywać ich sytuacje z Bayernem tj szukać pretekstu do uderzenia w FCB.
Oni mogą pozwolić sobie na znacznie więcej i dopóki w Bundeslidze będą takie, a nie inne zasady to nie ma możliwości, żeby z nimi konkurować. Można zatem wciaz psioczyc, albo po prostu znaleźć pozytywy tej sytuacji. Ja tam wcale nie marzę o tym, żeby Bayern mógł być wykupiony przez jakiegoś szejka…
31.08.2021 21:07
@hoodykr nie wierze, ze mielibyśmy sięgać po kolejnego środkowego pomocnik (Saul).
Zdecydowanie lepiej skupić się na sprowadzeniu PO.
30.08.2021 22:34
Nie musi być kosztowne ale:
- musi za rok wygasać kontakt
- musi być to zawodnik z poważna kontuzja
No tak, nie musi być kosztowne ;D
30.08.2021 22:30
@seco555 osobiście nie negocjowałem, ale wiem z autopsji jak długo może trwać proces decyzyjny w całkiem dużej firmie, nie mówiąc już o potężnej korpo.
30.08.2021 22:28
Mega przeciętniak tupu Daniel James odchodzi z United za ok 30 kk. Jeśli chcielibyśmy wyciągnąć kogoś sensownego z Anglii, nie mówiąc już o gwiazdach całej logi typu TAA, trzeba by zapłacić wielokrotność tej kwoty. Chore pieniądze.
30.08.2021 22:26
Na czyn oparte jest przekonanie, że można było ściągnąć kogoś wcześniej?
No w sumie można było ściągnąć jak grał w Admirze. Byłoby szybciej i taniej. Win win.
30.08.2021 22:07
Brawo! Świetny transfer.
I jesteśmy w tym momencie o krok od niemalże kompletnej kadry. Jeszcze tylko prawdy defensor i będę więcej niż zadodowlony z tego okienka.
Brawo!
30.08.2021 16:14
@Zerafaelo na podstawie jakich danych wyciągasz wnioski o tych 300kk?
@Elessar swietnie. Nie oznacza to jednak, ze jesteś nieomylny. Bo wydaje mnie się, że tutaj się po prostu za bardzo czepiasz, i nie patrzysz w ogole na kontekst, ale ja w to już dalej nie brnę. Rób z tym co chcesz :) Pozdrawiam
30.08.2021 13:02
Nie zgadzam się, że w tym kontekście jest to błąd kardynalny, ale nie mam tutaj zamiaru robic z tego wątku pobocznego.
30.08.2021 12:56
Nie myle tylko jawnie pisze o upraszczaniu tłumacząc pewne rzeczy.
Edytowano : 2021-08-30 12:54:57
Stad np tez mówienie o wydatkach „netto”.
30.08.2021 12:54
@Elessar i to jest już gdybanie, co wyjaśniałem wcześniej.
30.08.2021 12:50
Nie odpowiedziałeś wciaz na podstawowe pytanie, o które tutaj nest spór.
Jaką kwotę wpisujesz rozliczając budżet transferowy w sezonie 2019/2020. -139 kk, czy -85? Bo to jest fundament dyskusji, w której padały określenia mające uprościć rozmowę (co było podkreślane!).
Edytowano : 2021-08-30 12:47:40
Na temat tego jaki był i jest budżet to możemy spekulować.
Ja twierdze, że nierealny jest 200kk, a raczej bliżej 100kk. Ale to czysta spekulacja poparta ruchami w historii i analiza zeznań finansowych.
30.08.2021 12:45
@Elessar nie.
I nie czepiaj się słówek typu „bilans” bo to piszę w formie uproszczenia, co podkreślam.
Nic więcej do dodania nie mam. Jeśli uważasz, że rozliczając budżet transferowy wpisano kwotę -139 kk to nie mamy i czyn rozmawiać :)
30.08.2021 12:42
@Elessar ale ja tego nie napisałem.
Ja napisałem, że jak ustalamy budżet 100 mln to jest to - w skrócie - bilans transferowy, a nie tylko i wyłącznie możliwa suma wydatków.
Edytowano : 2021-08-30 12:34:54
I dlatego np w budżecie za 2019/2020 pojawia się kwota -85kk, a nie -139kk
30.08.2021 12:33
@GuteSpiele bingo!
Dlatego ze nie jest wiadomym kto może odejść, bo to sytuacja płynna, budżet ustala się nie w odniesieniu do samych wydatków (kto tak robi?!) tylko do bilansu zysków i strat.
Edytowano : 2021-08-30 12:31:41
I stad wiele spekulacji w klubach, gdzie mówi się jawnie, ze trzeba najpierw kogoś sprzedać.
Edytowano : 2021-08-30 12:32:04
I ostatni raz proszę o źródło tych 200 kk.
30.08.2021 12:30
Wiesz @Elessar…Jeśli dobrze kojarzę to były to tylko medialne spekulacje, nic oficjalnego. Równie dobrze te spekulacje mogły być tyle warte ile te bajki o Hoffamnie czy Ginterze.
Mówiąc o finansach staram się zebrać jak najbardziej obiektywnych danych i analizując obroty Bayernu z ostatniej dekady, jakoś mi się za bardzo nie spina ta kwota 200 kk. I podobnie mówią ruchy transferowe, gdzie jak napisałem nigdy nie przekroczyliśmy netto 100 kk, nie mówić o 200. To każe mi z dużym prawdopodobieństwem (nie pewnością !) stwierdzić, że budżet waha się raczej w okolicach 100kk.
Edytowano : 2021-08-30 12:29:09
W tych 139 mln wydanych w 2019 zawarte jest 8.5 mln za Cou.
139-54 =85
30.08.2021 12:26
@Elessar ja to wiem. Problem polega na tym, że Gute stara się udowodnić, że fakt wydania ponad 100 mln, nie patrząc w ogole na dochód z transferów, oznacza że budżet Bayernu wynosi ok 200 mln.
A ja twierdze na przykładzie historii, w której „netto” (czyli wydatki-dochody)nie wydaliśmy nigdy więcej niż 100 mln, że to jest raczej mało prawdopodobne.
Edytowano : 2021-08-30 12:19:54
Czekam na źródło tych informacji o tych 200 mln.
30.08.2021 12:19
@GuteSpiele ostatni raz bo szkoda czasu na powtarzanie się.
Podaj zatem źródło tych rzekomych 200 mln. Bo mnie się wydaje, ze to mzonki dziennikarzy, a nie realia.
Nie rozumiem ponownie przykładu ze sklepu, bo ja od początku piszę jak działa kwestia budzetowania w poważnej firmie, a nie codziennych zakupów. Dlatego przy rubryce transfery będzie widniała kwota -86 kk, a nie -140kk.
Edytowano : 2021-08-30 12:04:55
@Obiektywizm, Bayern wypracował w zeszłym roku dochód równy 9.8 mln euro.
30.08.2021 12:03
Mówimy o budżecie transferowym, a wtedy operuje się kwotami, które dla ułatwienia nazywamy „netto”. Czyli wydatki minus przychody.
Edytowano : 2021-08-30 11:19:01
Nie wiem za bardzo o jakim podatku prawisz :)
30.08.2021 11:17
@GuteSpiele nie, Bayern nigdy nie wydał „na czysto” w okienku więcej niż 100 mln euro.
W przypadku dyskusji o finansach ostatnie co chce robić to gdybanie.
Być może Sane by przyszedł, być może wyjątkowo przesuniętoby kwotę z budżetu z kolejnego roku. Można gdybać i gdybać, ale skupmy się na faktach. Historia pokazuje, że Bayern nigdy nie wydał więcej niz 100 mln euro i naprawdę trudno sobie wyobrazic wobec powyższego, ze budżet na transfery jest dwukrotnie wyższy.
Edytowano : 2021-08-30 10:45:17
W 2019 roku wydaliśmy na transfery
ok 86 mln., nie 140.
Edytowano : 2021-08-30 10:46:04
Przynajmniej takie sumy są w ten sposób rozpisywane w każdej poważnej firmie przy rubryce „budżet” i jego wykorzystanie.
30.08.2021 10:43
Tak to można zawsze być na „nie”
Większość niby byłaby w stanie to zrobić, ale jakoś zrobiły o Bayern. Sztuką jest również przekonać samych zawodnikow.
Nic mnie bardziej nie bawi niż pewność specjalistów sprzed komputera nt szczegółów negocjacji. Nawiasem mówiąc, Negocjowałeś jakakolwiek umowę biznesowa warta miliony, że zdajesz sobie sprawę z tego ile to trwa?
Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Każdy kibic Bayernu z pewnością jest zadowolony z wydanej kwoty na ten duet bo stosunek jakosc/ cena jest tutaj bardzo wysoki :) A reszta niech gada dalej…
30.08.2021 10:21
@obiektywizm mówiąc
o kwocie „netto” - i tak się przyjęło w rozmowach na temat transferów - mam na myśli wydatki minus przychody.
Przecież określając budżet transferowy na sezon nie określasz tylko tego ile możesz wydać na transfery, tylko określasz finalnie całość operacji tj wydatki minus przychody = budżet.
30.08.2021 10:16
@FanGraczyBayern ty jak zwykle gdybasz i szukasz argumentów na „nie”.
A ja jak zwykle mówię o faktach - taka kwota za zawodników o takim potencjale i takiej klasie to majstersztyk.
30.08.2021 10:12
Kwota transferu ponoć poniżej 15 kk euro.
Dostać Sabitzera i Upa za mniej niż 60 mln euro - majstersztyk!
@karolina96 jakby zarzad postąpił tak jak teraz piszesz to byś była pierwsza tutaj pisząca o kompromitującej segregacji.
Klub rzadko kiedy działa zero-jedynkowo. Szczególnie w przypadku zawodników, co do których są długoterminowe plany. I jeśli ktoś chciałby, aby temat szczepionki miał decydować o przyszłości zawodnika w klubie to powinien się zastanowić, czy jako pierwszy(a) nie proponuje - o dziwo - segregacji.
23.11.2021 11:14
@x4n szczerze wątpię, że jesteś w tej samej „drużynie”. Powielasz te same argumenty, które już zresztą nie są aktualne.
Nikt tutaj ani nie mówi, że układ odpornościowy jest niepotrzebny. Ja także nie uważam, że każdy musi się szczepić. Nie musi. Niech jednak ponosi konsekwencje swoich wyborów, a nie pitoli o segregacji.
23.11.2021 08:25
Wystarczyłby, ale nie wystarcza. Na tym polega życie w społeczeństwie. To co wydaje ci się odpowiednie dla innych wcale takie być nie musi i możesz albo za to umierać, albo spróbować zachować się racjonalnie i szukać kompromisów.
Mnie tez się nie podoba, że płace duże podatki, które w wielu wypadkach trafiają do darmozjadow, czy tez kombinatorów, ale to nie oznacza, ze w ramach walki o swoje przekonania mam ich nie płacić.
Edytowano : 2021-11-22 22:33:36
I ogarnijcie się z tymi teoriami spiskowymi bo jak na tych, co mówią, ze każdy ma prawo do własnego wyboru, zdecydowanie za bardzo nachalnie wykładacie swoje teorie.
22.11.2021 22:30
Nie no, generalnie płacić bonusy powinni za to, że pracownik na własne życzenie jest niezdolny do wykonywania swoich obowiązków. Podwyżka + bonusy są w takim wypadku racjonalnym wyjściem z tej sytuacji. Ot co!
22.11.2021 22:17
@karolina96 dokladnie, wolni. I moje jest takie, że Twoje zachowanie ostatnio jest co najmniej podejrzane.
22.11.2021 19:14
To przyjdź tutaj jak będą zmuszać bo nie rozumiem co ma na celu ta krucjata w twoim wykonaniu.
Jakiś wysyp antyszczepionkowej brygady chcącej poszerzyć swoje wpływy ? :|
22.11.2021 19:05
@karolina96 a kto ich do tego zmusza?
22.11.2021 19:02
Uszanować, ale przede wszystkim edukować i rozwiewać wątpliwości.
22.11.2021 18:10
Bayern raczej nie będzie w stanie wydać tyle na jednego zawodnika biorąc pod uwagę fakt, że w lecie trzeba będzie kupić co najmniej dwóch.
22.11.2021 18:08
@ZielonyPomidor o, w końcu bez teorii spiskowych.
Tak jak mówiłem od początku. Każdy ma wybór i tutaj nie widziałem nikogo kto by chciał ten wybór odebrać. Każdy musi się jednak liczyć z jego konsekwencjami. To proste jak budowa cepa i żyjąc w społeczeństwie, a nie na bezludnej wyspie, musisz sobie z tego zdawać sprawę. Masz wiec pewne prawa, ale rowniez obowiązki i gadki o pełnej wolności można włożyć miedzy bajki.
I niedopuszczalne jest, aby szerzyć dezinformacje i powielać fake newsy. Szkodliwość społeczna takiego działania jest olbrzymia. Jest jednak wielu ludzi, którzy maja olbrzymie problemy z weryfikacja źródeł, nie wspominając nawet o statystyce, którą łatwo manipulować.
Konkludując - wybór tak, głoszenie fake newsow i ufanie patocelebrytom vel lekarzom z YouTube - wielkie NIE.
18.11.2021 06:55
Oczywiście, że nieprawdą jest to, że tak samo zarażają się ci szczepieni i niezaszczepieni. Nie tylko bardziej narażeni na sama infekcję są ci drudzy, ale również w zdecydowanej większości przechodzą gorzej samą chorobę.
Nie wiem po co @josh1982 szerzysz dezinformacje.
17.11.2021 20:55
Robisz go ty bo już wcześniej prosiłem o wskazanie osoby, która ma problem z Kimmichem i spolka i standardowo przemilaczales i znowu zacząłeś od nowa…o niczym.
Nikt tutaj nie ma problemu z niezaszczepionymi zawodnikami. No może prócz hovena, który właśnie napisał per „foliarz” o Kimmichu, ale hoven to…hoven ;)
17.11.2021 16:40
@Reeken89 problem jest, że to ty zbaczasz z kursu dyskusji i proponujesz rozmowy nie powiązane z tym wątkiem, a nie ja. Tutaj jest mowa o zawodnikach, a ty gdybasz i gdybasz. Tutaj nie ma problemu osoby, która nie może sie zaszczepić, wiec po co stwarzasz ten problem?
17.11.2021 15:57
@Reeken89 ale zejdź chłopie na ziemie i rozmawiaj o faktach w końcu.
Ja tutaj nie widzę wrogich komentarzy w stosunku do wymienionych graczy. Wskaż autorów i ich komentarze, albo skończ.
Edytowano : 2021-11-17 15:33:43
Tryb wprowadzeni szczepionki był wyjątkowy, ale grupy badawcze były ogromne. Oczywiście, można było testować kolejne lata albo wprowadzić szybko i uratować wiele istnień. Jestem jednak przekonany, ze jakby zginęło kilka razy więcej ludzi to podniosłoby się larum - czemu nie dopuściliśmy tego wcześniej. Zresztą, mnie trochę śmieszy, że grono anty najeżdża na szczepionkę przetestowana przez dziesiątki tysięcy ludzi, a jednocześnie prawi jaka to super jest amantadyna. I takich paradoksów jest sporo.
Edytowano : 2021-11-17 15:34:36
@zielony
No właśnie dlatego lidzie powinni się szczepić, żeby służba zdrowia nie była sparaliżowana i mogła leczyć w miarę normalnie.
Edytowano : 2021-11-17 15:36:12
Tych teorii spiskowych nie będę komentował. Równie dobrze mogę napisać, ze wszyscy zaszczepiło zakażeni to ci co kupili fałszywe certyfikaty. Nikt nie jest w stanie tego zweryfikować, wiec i rozmowa traci sens. Dlatego jeśli chcemy dyskutować to bazujmy na faktach, a nie teoriach, które nikt nie może zweryfikować.
17.11.2021 15:30
Nie, nie pomyliłem. Są to obserwacje rzeczywistości, również tej wirtualnej.
Obracam się teraz w takich realiach, że zdecydowanie częściej słyszę teorie anty niż pro. I to ci pierwsi zdecydowanie częściej przejawiają zachowania, o których mówię. Zresztą, wystarczy wejść na sm i zrobić krótki research.
Chcesz polemizować z faktami? A fakty są takie, że jak wpuścisz do hotelu 100 osób nieszczepionych i 100 osób zaszczepionych, to duzo większe jest prawdopodobieństwo, że w tej pierwszej grupie będzie więcej osób z koroną.
17.11.2021 14:19
Jeśli chociażby statystyka nie jest logicznym uzasadnieniem to nie wiem, czy cokolwiek nim jest.
Jeśli ktoś woli wierzyć patocelebrytom głoszącym swoje teorie w internecie - droga wolna. Tylko należy liczyć sie z konsekwencjami swoich wyborów. Smutne jest natomiast to, że ta grupa społeczna jest w większości agresywna i przejawia niezdrową wrecz skłonność do manifestowania swoich teorii oraz stawiania się ponad resztę („włącz myślenie!111”).
17.11.2021 14:05
A kto tutaj i gdzie osądza ?
Nie ma kompletnie tutaj mowy o tych, którym zdrowie nie pozwala się zaszczepić, wiec może lepiej trzymać się po prostu tematu?
No chyba ze gdzieś pojawiła się informacja o kłopotach Jamala, Jo czy Sergea? :>
Edytowano : 2021-11-17 12:43:08
Segregacja na „lepszych” i „gorszych” była, jest i bedzie i nie mam zielonego pojęcia, czemu tak wielu jest tym zaskoczona. Co więcej, mało komu to do tej pory przeszkadzało, ale jak wyrosły jak grzyby po deszczy antyszczepionkowcy to nagle robi się problem.
17.11.2021 12:40
Daleki jestem od jechania po Sousie, ale to kolejny taki bezbarwny mecz. Trudno oprzeć się wrażeniu, że te dobre mecze za jego kadencji to wyjątki.
Z kimkolwiek nie zagramy o awans to będzie mocne męczenie buły.
16.11.2021 09:23
Pepe czy Malcom tez do nas nie przeszli, a wykazywali chęć. Tzn popełniliśmy błąd?
Naprawdę nie ma co szukać kolejnego pretekstu do krytyki, bo to już dawki przestało być zabawne ;)
A co do Tolisso to nie wierze, ze podpisze nową umowę. Będzie chciał odejść za darmo na czyn zarobi on i jego agent.
15.11.2021 14:45
No proszę, znowu temat tego Liverpoolu ;D hoven już nawet mówi o sukcesie Edwardsa w kontekście sprowadzenia 18-latka z drugoligowego Charltonu za 3,5 mln (Gones). Wymienia także Wijnalduma, który przecież dopiero co odszedł…za darmo! Jakby u nas do tego doprowadzono, a również skompromitowano się w ten sam sposób co przy pierwszej próbie kupna VVd, to ten sam hoven przez kolejnych co najmniej 5 lat nawijalby o amatorskiej postawie dyrektora. Przypomnę również, ze w Liverpoolu takim zawodnikom jak Mane, Salah, Firmino, czy Keita za półtora roku kończy się kontrakt. Dla hovenow to oczywiście byłby powod do rozprawki o amatorstwie, ale…jakby to było w Bayernie ;D
15.11.2021 09:43
@Daro
Jaki szrot?! Przecież byli tu ta y specjaliści, którzy krytykowali Bayern za to, że nie sięgnęli po takich wirtuozów jak Aguero. Świetna okazja - twierdzili…
Tak czy inaczej smutno sienpatrzy jak się kończy kariera tak świetnego niegdyś zawodnika jak Kun.
12.11.2021 13:03
Fajnie widzieć kolejne trafienia Sane. Byli tacy co przecież już zaczęli mocno po nim jechać i prawic coś o transferowym niewypale.
Oby tak dalej Leroy!
12.11.2021 08:20
Co innego brać udział w sesjach, a co innego prowadzić zajęcia. Ferguson brał udział w sesjach, ale najczęściej byl po prostu ich obserwatorem, a sesje prowadzili jego asystenci.
01.11.2021 10:50
Jestem jeszcze w stanie zrozumieć, że ktoś może cenić wyżej któraś inna drużynę w Europie, ale mówienie, że obecny Bayern nie miałby żadnych (!) szans z drużyną x, czy Y to kpina ze zdrowego rozsądku.
Nie ma obecnie drużyny w Europie, która jest poza zasięgiem. Co więcej, wg postronnych obserwatorow (buki) Bayern zalicza się do ścisłych faworytów.
31.10.2021 14:53
Niewytłumaczalny blamaż. Oni chyba sami nie wiedzieli, że potrafią zagrać tak zle.
Czekam na powrót na ławkę Nagelsmanna.
28.10.2021 09:38
@buuuU
Że co? Mailem już paść po pierwszej dawcę. Potem mówili, ze po drugiej. Potem mówili, ze po kilu tygodniach zobaczę jaki to syf. Teraz już mówią o latach. Strach pomyśleć co Brdzie jak mnie rozjedzie koparka - pewnie będzie wina szczepionki ;)
26.10.2021 13:16
Szkoda, że nie można pulsować bo bardzo chętnie właśnie w ten sposób podpisałbym się pod komentarzem @predator :)
26.10.2021 12:47
Kupy to się nie trzymają te produkowane raz po raz fake newsy przez grupę szurow.
Wiem, że z pewnością zrobiłeś doktorat z wirusologii na yt, ale ja nie mam zamiaru Ciwbie do niczego przekonywać. W swoim środowisku mam podobne osoby i doskonale wiem do czego (nie)prowadzą tego typu dyskusje.
24.10.2021 19:20
@davout taka skuteczność była na grypie badawczej. Potem wirus mutowal (również dlatego, ze tak wielu się nie zaszczepiło), wiec i skuteczność spada co i tak nie zmienia faktu, że wciaz patrząc na suche fakty, zdecydowanie lepiej(bezpieczniej) się zaszczepić niż nie.
24.10.2021 15:41
Ja nie mam absolutnie problemu z Kimmichem. Problem miałbym gdyby ten dam Kimmich się żalił na rzekoma segregację w związku z tym, że np przepisy sanitarne nie pozwalają mu wejść do restauracji albo zagrać w jakimś meczu. Każdy bowiem ma wybór, ale musi się liczyć z konsekwencjami tych wyborów. A jedną z konsekwencji może być np utrudnienie w pewnych strefach życia.
24.10.2021 15:06
@Floyd nie wiem, ale pewnie wiesz lepiej, wiec i tym razem ( po raz drugi) poproszę o rzetelne źródła tych rewelacji.
24.10.2021 12:10
@Floyd bardzo duzo prac naukowych? Mówimy o zweryfikowanych i rzetelnych badaniach na dużych próbach?
Bo mnie się wydaje, ze to ułamek w porównaniu do reszty.
Chwała tym specjalistom, którzy potrafią to zweryfikować. Mieliśmy kiedyś miliony specjalistów od katastrof lotniczych, teraz mamy miliony fachowców od medycyny, czy biologii. Super. Ja tego nie jestem w stanie zweryfikować ale podchodzę do życia racjonalnie i staram się wybierać te warianty, które wydają się bardziej prawdopodobne. A w obecnych czasach bardziej prawdopodobne jest to co mówi 10 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie, a nie 1 ich przeciwnik.
24.10.2021 11:55
@Arkady142 to nie takie łatwe. Osoby, które się nie szczepią wcale nie decydują tylko o sobie, ale mają duży wpływ na resztę społeczeństwa.
Nie twierdzę z drugiej strony, że jestem za 100% segregacją, ale jak powiedziałem na wstępie - to nie takie łatwe i warto wypracować jakieś rozwiązanie. Z pewnością wyjściem z sytuacji nie jest mówienie, ze to tylko wybór jednostki bo koniec końców ten wybór przekłada się na sytuacje ogółu.
24.10.2021 11:46
@UKU , proszę o źródło tych rewelacji. Ja znalazłem jesdynie info, ze w uk od stycznia do lipca 2021 z powodu COVID-19 zmarło ponad 51 tys osób, w tym jedynie 640 w pełni zaszczepionych.
@Floyd owszem, statystka można bardzo łatwo manipulować co doskonale pokazuja twórcy wielu absurdalnych teorii spiskowych.
24.10.2021 11:36
Czupo ponownie ukuł i ponownie muszę podkreślić, że pozyskanie takiego grajka to świetnych ruch z naszej strony.
Przyjemne zwycięstwo, choć gra nie porywa.
23.10.2021 17:17
@mariuszwr80 w uk nie ma prawie 80%, a 67% w pełni zaszczepionych. To po pierwsze.
Po drugie - to ze w gronie Twoich znajomych nikt nie zachorował nie ma naprawdę najmniejszego znaczenia. Szczęście dopisało - spoko. Ja tez rzucę kostka 10 razy i mkze się zdarzyć, ze ani razu nie wypadnie 1, a 6 kilka razy ;)
Edytowano : 2021-10-22 14:04:26
Gwarancji nikt nie daje. Ale jak duże niższe ryzyko poważnego przejścia choroby to mało, to ja już nie wiem, czego się tutaj obawiać.
22.10.2021 14:02
Tez za bardzo nie łapię o co chodzi z tył powoływaniem się na buków.
Przecież nikt nie mówi o tym, że to jest wyrocznia. Ich notowania pokazują jednak, że mówienie o Bayernie w kontekście faworytów LM to nie są pobożne życzenia ich kibiców tylko…fakty! Nic więcej.
I tak to wyglada na obecną chwile.
19.10.2021 05:45
Nie wiem czemu niektórzy tak reagują na łatkę jednego z głównych faworytów.
To przecież jest fakt. Bukmacherzy typują Bayern jako jednego z absolutnie głównych faworytów do zwycięstwa LM. Ot taki STS równo ocenia szanse na zwycięstwo Bayernu, PSG oraz City.
Oczywiście, wiele może się jeszcze zmienić, ale w tej chwili nie ma po prostu obiektywnie lepiej grającej drużyny na kontynencie.
18.10.2021 18:21
Jak gramy na takiej intensywności to nie ma chyba takiej drużyny w tej chwili, która byłaby w stanie nas powstrzymać.
Super się na to patrzy i z niecierpliwością można wyczekiwać na kolejne mecze. Idealnie byłoby zobaczyć czasem większą rotację, ale być może i to przyjdzie z czasem ;)
18.10.2021 15:34
Jak Julek nie ma zamiaru na niego stawiać to w zimie trzeba się go pozbyć.
15.10.2021 16:21
@dzojko nie! Mediom trzeba ufać zawsze i wszędzie i nigdy, a to przenigdy nie podchodzić do ich rewelacji z duża rezerwą. Sprawa jasna!
13.10.2021 10:25
@nyy32 to Twoje zdanie, ale ja mam inne. Myśle że ostatnie o czym myśleli twórcy superligi to zdrowie zawodników.
Jak otwierasz furtkę kierując się tylko i wyłącznie chęcią zysku oraz chęcią najczęstszego dostarczenia rozrywki na „najwyższym poziomie” to potem ta furtkę trudno ot tak zamknąć i wyprosić gości.
Futbol to gra wielu interesów i niekoniecznie ci co mieliby potencjalnie największe zyski z częstszego mundialu, zarobiliby na superlidze. Ale z pewnością motywowaliby chęć częstszej organizacje Mundialu w identyczny sposób jak twórcy superklapy. Trudno byłoby to powstrzymać.
Ale wszystko pozostaje w sferze gdybania, niczego więcej ;)
11.10.2021 17:02
@nyy32 sprzeczne? Nie wiem, tego nie napisałem. Pisałem, że wg mnie jedno i drugie się ze sobą wiążę i dostrzegam poważne obawy, ze wprowadzenie jednego rozwiązania wpłynie bezpośrednio na drugie. To nie są bowiem ludzie, którym wydaje się, że może wystarczyć i pod przykrywką dostarczania ludzi coraz większych wrażeń, będą chcieli napełniać swoje i tak już wypchane kieszenie.
Każdy może oczywiście swoje zdanie, ale według mnie sprawę wydaje się prosta i trzeba jak najdłużej sprzeciwiać się tym dzikim rządzom klubowych działaczy ;) Bo po drugiej stronie jest już tylko plastikowy futbol, a tak to mamy jeszcze przynajmniej jakieś minimalne dawki romantycznego futbolu ;)
11.10.2021 14:37
@nyy32 jak to co? Jedno i drugie wynika z tego samego - rządzą pieniądza motywowana serwowaniem najwyższej jakosci rozgrywki możliwie jak najczęściej.
Ja już przy dyskusji o superlidze mówiłem do czego może doprowadzić ta pogoń i twierdziłem, ze kolejnym krokiem byłaby organizacja mundialu częściej niż 4 lata. To naturalna kolej rzeczy - lud chciał super rozgrywek klubowych ale już mu mało, wiec trzeba dać mu coś nowego.
11.10.2021 14:19
Wprowadzenie ewentualnej superligi to tylko jeden z kroków mający na celu wyciągnięcie większej kasy. Kolejnym byłoby częstsze Mundiale czy ME. To naturalna kolej rzeczy.
Dlatego niezmiernie mnie cieszy, że tak duża cześć środowiska piłkarskiego opowiedziała się przeciw superlidze i na chwile obecną mało prawdopodobne wydaje się perspektywa grzebania w kolejnych rozgrywkach.
11.10.2021 13:09
Jasnym jest to, że wielu piłkarskim działaczom zależy tylko na tym, aby wycisnąć jak najwiecej kasy tu i teraz i nie patrzeć na żadne konsekwencje. Stad koszmarny pomysł z superligą i zapewne nie była to ostatnia próba mająca na celu wyciągnięcie jeszcze większych pieniędzy.
Szkoda tylko, że te obrzydliwe środowisko nie tylko nie myśli o zdrowiu samych zawodników, ale nie potrafi przewidzieć, że kibic tez będzie miał dość. To co robi się powszechne traci swoj urok, taka prawda. Nawet najlepsze danie świata jedzone codziennie koniec końców się znudzi.
11.10.2021 09:56
@Reeken89 wypowiadasz się publicznie, wiec się licz z tym, że Twoje wypowiedzi będę komentowane. A szczególnie takie absurdalne.
Nie wiem gdzie znowu znalazłeś w mojej wypowiedzi „obronę zarządu”, ale zdążyłeś już do tego przyzwyczaić, że widzisz rzeczy, których nie ma.
Te twoje ciagle nawoływanie, żeby ktoś przyznał się do bledu jest już po prostu żałosne. Przestało być śmieszne, przestało już nudzić, a po prostu stało się żałosne.
05.10.2021 19:29
@Reeken89 z tym przyznawaniem się do bledu robisz się już karykaturalny.
Ciagle domagasz się aby ktoś się przyznał do bledu, a jednocześnie ciagle ci nie pasuje jak lidzie z klubu mówią o innych trudnych sytuacjach (wpływu pandemii).
Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie mówił o swoim obecnym zawodniku jako o błędzie. Co więcej, nawet o byłym zawodniku raczej się tak nie mówi. Z wielu względów, wystarczy tylko przez chwile się zastanowić.
05.10.2021 15:40
Wyglada fajnie :) Nie mogę się doczekać.
Oczywiście może hyc trochę przesłodzone, ale myśle że poznamy odpowiedzi na kilka pytań ;)
04.10.2021 16:11
Myślę @hoven, że coraz więcej ludzi nie potrzebuje kolejnych przykładów, aby obnażyć twoje hejterskie oblicze. Każdym kolejnym komentarzem tylko utwierdzasz mnie w przekonaniu o co ci tutaj chodzi i nie wyciągniesz mnie w te zabawy typu „jak obrazić rozmówcę, żeby nie dostać ostrzeżenia”. Dziękuję, to nie mój poziom :)
04.10.2021 09:04
A nie mówiłem ? ;D xD
Koszmarną wręcz i trudną do zniesienia na dłuższa metę, przypadłość ma hejter @hoven. Kreuje sobie grupę, aby potem móc z nią walczyć. Teraz nazywa ją „Hassanistami”, choc przecież równie dobrze można by tutaj mówić o „Bayernistach”. Bo wystarczy przecież, że wierzysz w ten klub i w ludzi nim sterujących, a jesteś postrzegany przez hejtera jako „Hassanista”, ale zdecydowanie bardziej adekwatne jest przecież „Bayernista” ;) Rozumiem jednak, ze głupio byłoby walczyć z „Bayernistami”, a w zasadzie wtedy musiałby zdjąć maskę, wiec musiał jakoś inaczej zdefiniować grupę, z którą mu nie po drodze :)
Błędy były, są i…beda się zdarzać. To nie ostatni bubel Upamecano i nie ostatnie pudło Lewego, czy zła interwencja Neuera. Dla normalnego kibica Bayernu nie powinna być to jednak okazja do triumfu. Dla normalnego…
04.10.2021 07:28
Dembele, Griezman…
Nie zapominajmy, że ochy i achy pojawiały się tutaj nawet w przerwie letniej. Depay, Garcia czy Aguero - byli tacy, którzy wzdychali ja myśl o takich transferach krytykując jednocześnie poczynania Bayernu.
Wiem, trudno w to uwierzyć…
01.10.2021 16:38
@Pir5 jak to gdzie są? Tam gdzie byli zaraz po zwycięstwie w LM, by niedługo potem wrócić i siać obraz nędzy i rozpaczy.
Oni wrócą. Wrócą przy pierwszy niepowodzeniu. Podobnie jak wszyscy usilnie przekonywującymi jak to Bayern ma słabą kadrę oraz jak to jest złe zarządzany :)
30.09.2021 12:13
No ale Sarr! Co z tego, że byli i są Musiala oraz Davies, którzy teraz da warci pewnie ponad 200 mln euro. Hejterzy wciaz w akcji - „ale Sarr” rozbrzmiewa jak mantra!
Hejterzy również nie są w stanie przez tyle lat nauczyć się czytania ze zrozumieniem i nie wiadomo skąd (tzn wiadomo, ale nie wypada mówić) powtarzaja te brednie o tym „bieda-klubie”, czego nikt nigdy tutaj nie powiedział.
Piecze tych hejterow tyłek niemiłosiernie widząc kolejne zwycięstwa Bayernu.
@Arkady142 chwalony…bo mówi jak chcesz? Dla mnie próba omijania ffp to nie jest powód do chluby, a raczej krytyki i tłumaczenie tego „zawsze byli równi i równiejsi” jest mało poważne. W dyskusje nt psucia transferowego rynku nigdy nie wchodziłem, ale jeśli chcemy, żeby futbol wciaz przypomina tą grę, którą tak wielu pokochalo, to jakieś finansowe regulacje misza być. Nawet w tych skomercjalizowanych do pozygu stanach, ich NBA etc, są pewne ograniczenia. A tutaj chcemy wolnej - skąd inad - amerykanki?
Nie mam nic przeciwko innemu modelowi zarządzania jak Bayern, ale jakieś regulacje muszą być, a z pewności zastrzyk finansowy z podejrzanych źródeł nie jest czymś na co przymykał bym oko tłumacząc to faktem, ze „każdy klub budowany jest inaczej”.
Edytowano : 2021-09-26 08:40:24
Ja bym tego nie odbierał jako atak na Barce, a pokazanie paluszkiem jak się mylili ci wszyscy, którzy zachłystneli się poczynaniom barcy i krzyczeli „brać kredyty, robi transfery!”
26.09.2021 08:34
Znowu temat adidasa wraca jak bumerang :) Bo zawsze można się do czegoś próbować dowalić. Teraz Nagelsman i drużyna nie dają powodów, wiec możemy odgrzewać stare kotlety :)
A fakty są takie, że jak Bayern podpisywa umowę z adidasem to wyższą umowa mógł się pochwalić tylko Manchester United. Co więcej, wiele topowych europejskich zespołów dostawali wtedy duzo, duzo mniej.
Lata mijają, inflacja robi swoje, ale jestem pewien, ze kolejna umowa Bayernu ponownie sprawi, że FCB wroci i na tym polu do topu.
Edytowano : 2021-09-25 11:40:31
Z tym adidasem to wyglada jak rozmowa o transferach. Jak nie ma do czego się przywalić to zawsze można wyciągać „Ale Sarr!”. Tak teraz - „ale Adidas!” ;D
25.09.2021 11:38
Mogę się tylko pod tym podpisać :)
25.09.2021 10:22
@AdiFantasti spytaj się tych, którzy cały czas twierdzili jaki to jest genialny, a potem opłakiwali jego odejście twierdząc, że „jeszcze pokaże jak się pomyliliśmy”.
Ja to zawsze twierdziłem, ze to dobry zawodnik ale jednak z przerośniętym ego.
20.09.2021 15:26
@AdiFantasti a w którym miejscu napisałem, że jest słabym zawodnikiem?
Nie wystawiam takich laurek zawodnikom, którzy w swoim cv maja takie kluby jak Real czy Bayern. Hype na niego był jednak mocno przesadzony co pokazały tylko kolejne lata. To nie był i nie jest po prostu materiał na lidera drużyny ze ścisłego europejskiego topu.
20.09.2021 14:50
No tak, bo @Reeken89 będzie mówił o co dziennikarze maja pytać, i jak zarzad ma odpowiadać. Jeeeez!
Oni w większości odpowiadają na zadane pytania, Ty natomiast raz po raz komentujesz ich wypowiedzi w identyczny sposób. Krytykujesz ich za to…co sam robisz. Tylko ze ciebie nikt nie pyta, a ich tak…
Edytowano : 2021-09-20 14:13:45
@Obiektywizm w punkt. Tylko ze sam widzisz jaki sens maja takie dyskusje - nie odniesie się do meritum, tylko zacznie gadać o tym jak to zarzad nie powinien o tym kryzysie wspominać. I tak można się kręcić w kółko.
20.09.2021 14:11
James niechciany w Evertonie.
Kolejny krok? Pewnie Katar…
Aż się micha sama śmieje jak sobie przypomnę co mówili tutaj fani talentu Kolumbijczyka ;D
20.09.2021 14:04
A mnie bawi to jak ludzie nagminnie hejtują i skrywają to jeszcze pod płaszczykiem…krytyki. Ha! Dobre! Polecam zatem zapoznać się z definicją.
Jeśli ktoś uparcie pisze non stop to samo, próbujac zreszta w agresywny sposób narzucić swoje zdanie wszystkim, częstokroć przy tym uciekając się do mało wyrafinowanych określeń (amator, leszcze etc), to jak najbardziej podpada to pod hejtera.
Jak krytykujesz kogoś to robisz to konstruktywnie i nie prawisz o tym przy każdej sposobności.
Edytowano : 2021-09-19 14:15:30
Co do tej dwójki - wyszło to na dobre Bayernowi bo dzięki temu swoje szanse dostał Musiala, który fantastycznie się rozwija.
19.09.2021 14:14
Mocne 4, powiedziałbym nawet 4+.
Transfery Upamecano oraz Sabitzera to świetne posunięcia. Stosunek ceny do jakosci więcej niż dobry. Do tego jest jeszcze ściągnięty za darmo Richards, który wydaje się być solidnym grajkiem do rotacji. Do idealnego okienka brakowałoby kogoś na prawą obronę, ale z drugiej strony dzięki temu swoje szanse otrzyma Stanisic i kto wie, czy nie wyjdziemy jeszcze na tym lepiej.
Trudno również stawiać zarzuty, ze nie udało się kogoś sprzedać. Przecież nie wystarczy, żeby klub tego chciał. Sam zawodnik musi chcieć przede wszystkim, ale również musi byc chętny. Klub chcący sprzedać może robić wszytsko, ale jest tyko jedną z kilku stron.
19.09.2021 11:15
Czupo ma niesamowite liczby w tym sezonie. Wychodzi bramka średnio bodaj co 30 minut ;O
18.09.2021 17:13
Thiago nie odszedł za darmo, a za kasę adekwatna donswojej wartości oraz sytuacji kontraktowej. A Martinez czy Boateng już byli „po drugiej stronie rzeki”, a nie kluczowymi postaciami.
Ich strata w porównaniu do nazwisk, które wymieniłem wcześniej brzmi bardzo niewinnie.
16.09.2021 15:22
Odszedł za darmo Messi, odszedł Wijnaldum, odszedł Donnarumma, a bardzo możliwe ze to samo będzie niebawem z Pogbą oraz Mbappe.
Może być na to ślepym nie dostrzegając pewnego oczywistego trendu i tym samym znaleźć sobie kolejny pretekst do uderzenia w klub…
16.09.2021 14:46
@hoven specem od wymyślania, a dokładniej wkładania w czyjeś usta czegoś czego nie padło, jesteś ty i doskonały przykład mamy poniżej.
Dalej hejtuj, przecież gdyby nie to to twój byt na tej stronie nie miałby sensu, nie?
16.09.2021 08:02
Przecież tutaj nest wszystko czarno na białym.
Towarzysz hoven wrecz wyczekuje słabszego meczu Leona. To nie wymaga szerszego komentarza…
#antyBayern
15.09.2021 15:33
@Edmund nie bój się! Miej pewność, że teraz będą prawic o tym, ze to przecież jeden mecz i nie ma co kpić z tych transferów, ale oni przed sezonem mogli siać defetyzm i jestem przekonany, ze przy pierwszym potknięciu Bayernu wparują tutaj i będą siać fatalistyczne wizje nt klubowej polityki ;D
15.09.2021 10:58
Jeszcze napisze dwa słowa o Musiala bo fantastycznie patrzeć jak złowiliśmy, a następnie daliśmy świetnemu talentowi okazje na rozwiniecie swojego talentu.
Wielu narzekało, ze nie ma głębi składu, że dla Jamala to za szybko. I dzięki właśnie temu, że w tamtym sezonie nie było wielkiej rywalizacji w przodzie, szanse otrzymał Jamal i teraz mamy efekty tej „nauki”. Fenomenalny progres.
Średnio wychodzi, ze co 2 sezony za Hasana mamy jedną perełkę wyciągnięta „z nikąd”. Wcześniej Davies, teraz Musiala. Ile zaoszczędzone? Pewnie lekko licząc 200 mln euro. Jeśli utrzymamy ten trend to nie ma się co martwić o przyszłość klubu :)
15.09.2021 10:26
Heh, a tak mieliśmy zazdrościć tych świetnych transferów Barcy. Depay to w ogole wyszedł z szatni? Nie wspominając już o Aguero ;D
Świetny mecz Bayernu, pełna kontrola.
14.09.2021 22:53
Off topic
Trafiłem na fajny artykuł na temat kibiców Liverpoolu, ale śmiało można to podciągnąć pod wielu innych kibiców, ciągłych malkotentow ;)
https://dean-magazine.ghost.io/the-cold-dead-world-of-the-extremely-online-liverpool-fan/
Długie, ale polecam!
14.09.2021 16:16
Daremne i nie mające NIC wspolnego z rzeczywistością, ergo to co najmniej trollowanie, jest wygadywania jakoby do Bayernu NIKT nie chciał przychodzić.
Edytowano : 2021-09-14 10:49:29
Aguero nawet meczu jeszcze dla Barcy nie zagrał…
14.09.2021 10:48
No tak. Do nas nikt nie chce przychodzi . Biedni Sabitzer, Upamecano czy Sane - nie chcieli przyjść, ale przymusem się znaleźli w Monachium. To jest dopiero współczesne niewolnictwo!
14.09.2021 10:27
Dziwne czasy na stały…Niektórym bardziej przeszkadza wyzywanie rywali niż ludzi z własnego klubu ;D
Nie znam szerszego kontekstu tej wypwoiedzi, ale wydaje się ona co najmniej mało fortunna.
13.09.2021 16:34
@FanGraczyBayern wywołujesz znowu do tablicy innych, i to ci idzie z ogromna łatwością, a sam rozpływałes się chyba tutaj na temat Realu i kupna przez nich Mbappe. Nie chwaliłeś tez czasami Barcy jeszcze kilka tygodni temu przed tym całym zamieszaniem ?:)
Edytowano : 2021-09-01 09:49:42
Zgadzam się w większości z Dartem. Ja bym dał jednak mocniejsza 4, z małym pluskiem, bo zakup po tak okazyjnych cenach dwóch takich zawodników na to zasługuje ;)
01.09.2021 09:48
Dokładnie.
Tak jak niektórzy nie rozumieją, czemu klubu szejków i oligarchów mogą sobie pozwolić na więcej niż np kluby Bundesligi
No cóż, a dopiero niektórzy zazdrościli Barcie okienka :)
31.08.2021 22:06
Naprawdę trudno jest mi zrozumieć te ciagle przywoływanie przykładów klubów wspieranych przez szejków czy tez oligarchów i jednocześnie porównywać ich sytuacje z Bayernem tj szukać pretekstu do uderzenia w FCB.
Oni mogą pozwolić sobie na znacznie więcej i dopóki w Bundeslidze będą takie, a nie inne zasady to nie ma możliwości, żeby z nimi konkurować. Można zatem wciaz psioczyc, albo po prostu znaleźć pozytywy tej sytuacji. Ja tam wcale nie marzę o tym, żeby Bayern mógł być wykupiony przez jakiegoś szejka…
31.08.2021 21:07
@hoodykr nie wierze, ze mielibyśmy sięgać po kolejnego środkowego pomocnik (Saul).
Zdecydowanie lepiej skupić się na sprowadzeniu PO.
30.08.2021 22:34
Nie musi być kosztowne ale:
- musi za rok wygasać kontakt
- musi być to zawodnik z poważna kontuzja
No tak, nie musi być kosztowne ;D
30.08.2021 22:30
@seco555 osobiście nie negocjowałem, ale wiem z autopsji jak długo może trwać proces decyzyjny w całkiem dużej firmie, nie mówiąc już o potężnej korpo.
30.08.2021 22:28
Mega przeciętniak tupu Daniel James odchodzi z United za ok 30 kk. Jeśli chcielibyśmy wyciągnąć kogoś sensownego z Anglii, nie mówiąc już o gwiazdach całej logi typu TAA, trzeba by zapłacić wielokrotność tej kwoty. Chore pieniądze.
30.08.2021 22:26
Na czyn oparte jest przekonanie, że można było ściągnąć kogoś wcześniej?
No w sumie można było ściągnąć jak grał w Admirze. Byłoby szybciej i taniej. Win win.
30.08.2021 22:07
Brawo! Świetny transfer.
I jesteśmy w tym momencie o krok od niemalże kompletnej kadry. Jeszcze tylko prawdy defensor i będę więcej niż zadodowlony z tego okienka.
Brawo!
30.08.2021 16:14
@Zerafaelo na podstawie jakich danych wyciągasz wnioski o tych 300kk?
@Elessar swietnie. Nie oznacza to jednak, ze jesteś nieomylny. Bo wydaje mnie się, że tutaj się po prostu za bardzo czepiasz, i nie patrzysz w ogole na kontekst, ale ja w to już dalej nie brnę. Rób z tym co chcesz :) Pozdrawiam
30.08.2021 13:02
Nie zgadzam się, że w tym kontekście jest to błąd kardynalny, ale nie mam tutaj zamiaru robic z tego wątku pobocznego.
30.08.2021 12:56
Nie myle tylko jawnie pisze o upraszczaniu tłumacząc pewne rzeczy.
Edytowano : 2021-08-30 12:54:57
Stad np tez mówienie o wydatkach „netto”.
30.08.2021 12:54
@Elessar i to jest już gdybanie, co wyjaśniałem wcześniej.
30.08.2021 12:50
Nie odpowiedziałeś wciaz na podstawowe pytanie, o które tutaj nest spór.
Jaką kwotę wpisujesz rozliczając budżet transferowy w sezonie 2019/2020. -139 kk, czy -85? Bo to jest fundament dyskusji, w której padały określenia mające uprościć rozmowę (co było podkreślane!).
Edytowano : 2021-08-30 12:47:40
Na temat tego jaki był i jest budżet to możemy spekulować.
Ja twierdze, że nierealny jest 200kk, a raczej bliżej 100kk. Ale to czysta spekulacja poparta ruchami w historii i analiza zeznań finansowych.
30.08.2021 12:45
@Elessar nie.
I nie czepiaj się słówek typu „bilans” bo to piszę w formie uproszczenia, co podkreślam.
Nic więcej do dodania nie mam. Jeśli uważasz, że rozliczając budżet transferowy wpisano kwotę -139 kk to nie mamy i czyn rozmawiać :)
30.08.2021 12:42
@Elessar ale ja tego nie napisałem.
Ja napisałem, że jak ustalamy budżet 100 mln to jest to - w skrócie - bilans transferowy, a nie tylko i wyłącznie możliwa suma wydatków.
Edytowano : 2021-08-30 12:34:54
I dlatego np w budżecie za 2019/2020 pojawia się kwota -85kk, a nie -139kk
30.08.2021 12:33
@GuteSpiele bingo!
Dlatego ze nie jest wiadomym kto może odejść, bo to sytuacja płynna, budżet ustala się nie w odniesieniu do samych wydatków (kto tak robi?!) tylko do bilansu zysków i strat.
Edytowano : 2021-08-30 12:31:41
I stad wiele spekulacji w klubach, gdzie mówi się jawnie, ze trzeba najpierw kogoś sprzedać.
Edytowano : 2021-08-30 12:32:04
I ostatni raz proszę o źródło tych 200 kk.
30.08.2021 12:30
Wiesz @Elessar…Jeśli dobrze kojarzę to były to tylko medialne spekulacje, nic oficjalnego. Równie dobrze te spekulacje mogły być tyle warte ile te bajki o Hoffamnie czy Ginterze.
Mówiąc o finansach staram się zebrać jak najbardziej obiektywnych danych i analizując obroty Bayernu z ostatniej dekady, jakoś mi się za bardzo nie spina ta kwota 200 kk. I podobnie mówią ruchy transferowe, gdzie jak napisałem nigdy nie przekroczyliśmy netto 100 kk, nie mówić o 200. To każe mi z dużym prawdopodobieństwem (nie pewnością !) stwierdzić, że budżet waha się raczej w okolicach 100kk.
Edytowano : 2021-08-30 12:29:09
W tych 139 mln wydanych w 2019 zawarte jest 8.5 mln za Cou.
139-54 =85
30.08.2021 12:26
@Elessar ja to wiem. Problem polega na tym, że Gute stara się udowodnić, że fakt wydania ponad 100 mln, nie patrząc w ogole na dochód z transferów, oznacza że budżet Bayernu wynosi ok 200 mln.
A ja twierdze na przykładzie historii, w której „netto” (czyli wydatki-dochody)nie wydaliśmy nigdy więcej niż 100 mln, że to jest raczej mało prawdopodobne.
Edytowano : 2021-08-30 12:19:54
Czekam na źródło tych informacji o tych 200 mln.
30.08.2021 12:19
@GuteSpiele ostatni raz bo szkoda czasu na powtarzanie się.
Podaj zatem źródło tych rzekomych 200 mln. Bo mnie się wydaje, ze to mzonki dziennikarzy, a nie realia.
Nie rozumiem ponownie przykładu ze sklepu, bo ja od początku piszę jak działa kwestia budzetowania w poważnej firmie, a nie codziennych zakupów. Dlatego przy rubryce transfery będzie widniała kwota -86 kk, a nie -140kk.
Edytowano : 2021-08-30 12:04:55
@Obiektywizm, Bayern wypracował w zeszłym roku dochód równy 9.8 mln euro.
30.08.2021 12:03
Mówimy o budżecie transferowym, a wtedy operuje się kwotami, które dla ułatwienia nazywamy „netto”. Czyli wydatki minus przychody.
Edytowano : 2021-08-30 11:19:01
Nie wiem za bardzo o jakim podatku prawisz :)
30.08.2021 11:17
@GuteSpiele nie, Bayern nigdy nie wydał „na czysto” w okienku więcej niż 100 mln euro.
W przypadku dyskusji o finansach ostatnie co chce robić to gdybanie.
Być może Sane by przyszedł, być może wyjątkowo przesuniętoby kwotę z budżetu z kolejnego roku. Można gdybać i gdybać, ale skupmy się na faktach. Historia pokazuje, że Bayern nigdy nie wydał więcej niz 100 mln euro i naprawdę trudno sobie wyobrazic wobec powyższego, ze budżet na transfery jest dwukrotnie wyższy.
Edytowano : 2021-08-30 10:45:17
W 2019 roku wydaliśmy na transfery
ok 86 mln., nie 140.
Edytowano : 2021-08-30 10:46:04
Przynajmniej takie sumy są w ten sposób rozpisywane w każdej poważnej firmie przy rubryce „budżet” i jego wykorzystanie.
30.08.2021 10:43
Tak to można zawsze być na „nie”
Większość niby byłaby w stanie to zrobić, ale jakoś zrobiły o Bayern. Sztuką jest również przekonać samych zawodnikow.
Nic mnie bardziej nie bawi niż pewność specjalistów sprzed komputera nt szczegółów negocjacji. Nawiasem mówiąc, Negocjowałeś jakakolwiek umowę biznesowa warta miliony, że zdajesz sobie sprawę z tego ile to trwa?
Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Każdy kibic Bayernu z pewnością jest zadowolony z wydanej kwoty na ten duet bo stosunek jakosc/ cena jest tutaj bardzo wysoki :) A reszta niech gada dalej…
30.08.2021 10:21
@obiektywizm mówiąc
o kwocie „netto” - i tak się przyjęło w rozmowach na temat transferów - mam na myśli wydatki minus przychody.
Przecież określając budżet transferowy na sezon nie określasz tylko tego ile możesz wydać na transfery, tylko określasz finalnie całość operacji tj wydatki minus przychody = budżet.
30.08.2021 10:16
@FanGraczyBayern ty jak zwykle gdybasz i szukasz argumentów na „nie”.
A ja jak zwykle mówię o faktach - taka kwota za zawodników o takim potencjale i takiej klasie to majstersztyk.
30.08.2021 10:12
Kwota transferu ponoć poniżej 15 kk euro.
Dostać Sabitzera i Upa za mniej niż 60 mln euro - majstersztyk!
30.08.2021 10:08