Zirkzee jakoś mnie nigdy nie przekonywał i tak doprawdy póki jest Lewy to nie ma szans zaistnieć.
Zdziwi mnie jednak, jeśli odpuścimy Richardsa nie dając mu tak naprawdę poważnej szansy.
Bardzo możliwe jednak, że sprzedając młodych będziemy chcieli nieco zwiększyć swoj budżet na transfery…
27.03.2022 18:54
Niewątpliwie @hoven udała się jedna rzecz. Wmówił tutejszym, że ciągła krytyka to nic złego, wrecz to normalne wśród kibiców (!). Podkreślam kibiców. Wciaz zapewne nie zapoznam się z definicją tego słowa i zapomniał do kogo zaadresowana jest ta strona - bo już w nagłówku jest napisane, że jest to portal - uwaga ! - dla kibiców. Rolą kibica jest przede wszystkim wspieranie, a jak rozumiesz kibicowanie jakoś ciągła krytykę wszystkiego co wiąże się z klubem jako kibicowanie to zdecydowanie zabłądziłeś.
I dlatego są tutaj ludzie, którzy podkreślają jaka jest to niezdrowa sytuacja. O tyle jest to chore, że z ludzi broniących klub/zarzad/trenerów/piłkarzy przed ciągłym hejtem próbuje się zrobić przeciwników. Dziwaczne czasy, że dla niektórych wspierania i wiara w swoj klub to coś złego.
26.03.2022 20:01
@Moe netto.
22.03.2022 20:21
Kessie ma zarabiać w Barcie ok 14 mln eur. Także ten tego…
Edytowano : 2022-03-22 16:33:55
I mówimy o zawodniku na którego spada duża fala krytyki za występy w tym sezonie.
22.03.2022 16:33
No pokazali jaja…Jak od nas odchodzą za free zawodnicy to ostatnie co można tutaj przeczytać to teksty o wielkich cojones ;-)
22.03.2022 09:57
I z tego co widzę tobie dane podane wcześniej są z 2020 roku, wiec trzeba by porównywać stan na wtedy…
21.03.2022 20:22
Śmiało zatem podaj stawkę, bo prawie we wszystkim się mylisz xD
Liverpool wydaje na pensje 14 mln więcej. Czyli to w zasadzie dwóch niezłych zawodników. I to mówimy o chwili obecnej, kiedy ich najlepszy duet (Salah i Mane) chce podwojenia zarobków. Cóż, nie widzisz jak sytuacja może szybko się zmienić ?:)
Chętnie poznam listę tych 20 zawodników z pola Liverpoolu. To byłby konkret :)
21.03.2022 20:06
Za szybko. No chyba, że sam zawodnik złoży broń i będzie chciał odejść. Jeśli chce walczyć o skład to z pewnością tak łatwo bym z niego nie rezygnował.
Każdemu może przydarzyć się słabszy okres, szczególnie po zmianie klubu.
Wciaz należy pamiętać, że jest naprawdę mało zawodników, którzy nie grając regularnie potrafią pokazywać pelnie swoich umiejętności.
Ja bym mu dał spokojnie jeszcze jeden sezon, jeśli oczywiście sam wyraża taką chęć.
21.03.2022 18:40
@Gladius w punkt. Sam mówię to od jakiegoś czasu.
Czytając tutejsze komentarze można przeważnie odnieść wrażenie, że się jest na stronie antyBayern. Ludzie się naprawdę pogubili i zapomnieli nawet co to znaczy kibicowac.
21.03.2022 18:08
A ty wciaz @Reeken89 o tym Sarze. Szczyt żenady.
Bayern złożył ofertę poerwszą ofertę zbliżoną do oczekiwan Holendrów. Ty i tak znalazłeś powód do narzekania i gadani o Sarze. Nieustannie przesuwasz granice żenady…Sky is the limit
21.03.2022 13:27
Lata mijają, a @hoven wciaz czyta po łebkach.
Nikt nie odmawiał trenerowi Bayernu zdania w kwestii transferów (np Flick dostał swojego Dantasa), ale pisano tutaj, że trener nie ma głosu decydującego.
Przecież to nie nest skomplikowana filozofia, którą trudno pojąć.
21.03.2022 06:42
No cóż, widać klasę defensywy Realu…
Xavi pokazuje póki co jak duzo może dać szkoleniowiec z pomysłem. Nie potrzebował wielkich zmian, nie potrzebował rewolucji.
Póki co szacun, ale więcej powiem po sezonie.
20.03.2022 22:26
Oglądałem sobie właśnie ten mocarny Liverpoolem, z tymi mocarnymi stoperami, i…mają duże szczęście, że rywale są tak nieporadni pod ich bramką.
A przecież grają z drugoligowcem, który nawet prawdopodobnie nie wejdzie do PL.
20.03.2022 20:48
Przecież to oczywiste.
Kibic może się nie ma bać absolutnie nikogo, ale dla klubu zdecydowanie lepiej trafić na łatwego rywala. To proste jak budowa cepa.
W starciu z klasową drużyną może się zdarzyć wszystko. Możesz nie być gorszy, ale na tym etapie decydują detale, często po prostu zwykły fart.
Wiemy, że jakby Bayern był w super formie teraz to tez nie brakowałoby komentarzy, że to złe bo za wczesnie. Forma teraz nie jest optymalna i z pewnością lepiej sprawdzić się z najlepszymi później. Nawet będąc mega pesymistą dochodzi tutaj kluczowy element - przynajmniej będzie można zarobić więcej.
Dlatego można mówić wszystko, można zgrywać największego cwaniaka, ale koniec końców obiektywnie z najlepszymi w zdecydowanej większość przypadków najlepiej grać jak najpóźniej.
18.03.2022 09:38
No tak. Ronaldo i Sarri to „ambitne i ciekawe” ruchy. Lucas jednak to niewypał. Kurtyna…
No ludzie. Typ ewidentnie od lat tutaj trolluje.
17.03.2022 09:46
@tapczan dokladnie.
Ale Jam widać @hoven juz nawet się nie kryje, ze jest hejterem i jakakolwiek dyskusje chce sprowadzić tylko i wyłącznie do Brazzo. Jakbyś zaczął o papieżu to on by i tak nawiązał do Brazzo i nie pozwolił na inny wątek. Mam nadzieje, ze administracja zobaczy co z tego portalu chce zrobić hoven bo to już dawnonprzestalo być śmieszne.
17.03.2022 08:46
To w takim razie kompromitująca propozycja Juve, biorąc pod uwagę fakt, że Argentyńczyk obecnie zarabia ponoć ok 13-14 mln euro.
xD
Wydaje mnie się jednak, że kolejny raz coś przekręciłeś.
17.03.2022 07:36
@Sopariev bo sytuacja z placami może mieć wpływ na kolejne ruchy. Bardzo możliwe, że w przypadku pozyskania kilku zawodników za darmochę, trzeba będzie ratować budżet sprzedażą innych. I dlatego ja osobiście z jednoznaczną oceną bym się wstrzymał. Obserwuje jednak ten projekt z zaciekawieniem i wcale niewykluczam, że wypali. Ale do tego jeszcze nie doszło.
16.03.2022 18:39
Nie @AdiFantasti, co było kwestią tego nie wiemy. To spekulacje, nic więcej. Ja w to nie wchodzę.
I jasnym jest, że mogą pojawiać się różnice zdan nt pewnych kwestii. To jednak nie musi zmienić całego obrazu. Ja tez współpracuje z ludzmi od lat i oceniam ich świetnie, a są tematy zawodowe, w których mamy zupełnie inne zdanie.
Edytowano : 2022-03-16 18:11:01
Reeeken89, może byś zauwazyl gdybys czytał. A tymczasem niby mnie oznaczasz a i tak nie odnosisz się do tego co napisałem tylko piszesz swoje. Jakby w ogole nie odnosząc się do tego co pisałem.
16.03.2022 18:06
@Reeken89 ale o tym napisałeś już przynajmniej 1278 komentarzy i nie rozumiem co 1279 ma zmienić? Nic nowego nie dodajesz, nawet za bardzo nie odnosisz się do argumentów rozmówcy tylko wchodzisz i oznaczasz, a następnie i tak piszesz znaną formułkę. No litości.
16.03.2022 17:57
@AdiFantasti nie wiem skąd ta pewność, że chciał się pozbyć Brazzo. Prawdopodobnie chciał pozostania Flicka (jak wszyscy), ale to tylko co najwyżej spekulacje, że jednocześnie chciał się pozbyć Hasana. A jego wypowiedz nt Brazzo to fakt, nie spekulacje. I może tak myślał w 80, może w 97%, ale tutaj znowu wchodzimy w spekulacje. Tak czy inaczej mógł nic przecież nie mówić nt porównania do poprzedników.
Edytowano : 2022-03-16 17:45:53
Reeken prosiłbym w końcu, jeśli chcesz dyskutować, o jakies sensowne argumenty. A jak czytam znowu o tym Sarze to mnie mdli. No ile można powtarzać ten sam frazes i to tak z przysłowiowej dupy
Edytowano : 2022-03-16 17:48:45
Już mówiłem coś nt tych kompetencji o których tutaj tyle się mówić. Czekam na jakiś pubkt odniesienia w końcu.
16.03.2022 17:44
@Reeken89 tzn czyje wątpliwości i z jakich względów? Bo wątpliwości najwidoczniej nie mieli ci, którzy najbliżej współpracują z Brazzo. Przypomnę, że taki Kalle mówił o nim jako o najlepszych dyr sportowym Bayernu od czasów Uliego.
Przypomnę również, że chętnie zoloznam się z lista dyrektorów sportowych w Bundeslidze oraz poprzedników Hasana wraz z listą kompetencji. Sporo się o tym tutaj mówi rzucając same ogólniki, wiec dla sensownej dyskusji wartałoby mieć jakiś punkt odniesienia.
Już abstrahując od tego jak to jest niepojęte, że jedna osoba ma tym portalu w każdym newsie narzuca rozmowę na jeden temat. To chore.
16.03.2022 17:33
Które to transfery są super? Wypożyczenie Traore? Przecież jak Bayern wypożycza to jest zle.
Gwiazdor Auba to wspaniałe wzmocnienie? Kto konkretnie? Bo oficjalnie nikogo nie zakontraktowali jeszcze z tych co maja być na wolnym transferze. A i tak z ocenami radziłbym się wstrzymać bo nie do końca jasno wyglada tam sytuacja z placami o niewykluczone, że będą tego ofiary.
16.03.2022 16:42
Nawiasem…
Jakie to kompetencje mieli poprzednicy Brazzo? Bo sam Kalle mówił przecież, że Brazzo to najlepszy dyrektor sportowy od czasu Uliego.
Przeczytam z chęcią zestawienie dyrektorów sportowych i ich kompetencji (w Bundeslidze)
16.03.2022 16:35
Widzę że teraz nowy dyrektor Barcy będzie niczym mesjasz. Pytanie dla dociekliwych - czy ów jegomość nie miewał podczas swojej kariery transferowych wtop?
Przypomina się jak się robiło niemal Boga z Monchiego, a potem Roma zweryfikowała, że wcale nie jest to takie zerojedynkowe.
A jakie efekty jego pracy będą w Barcie to pokaza kolejne miesiące i lata. Zdaje się, że niektórzy za szybko jednak ogłaszają sukces. Podobnie zreszta jak rok temu…
Edytowano : 2022-03-16 16:25:28
Nawiasem ciekawi mnie, czy na stronach innych klubów tez aż tyle mówi się o kwestiach pozaboiskowych czy po prostu ta strona jest aż tak zdominowana przez narracje, która chce wszytskim narzucić @hoven?
16.03.2022 16:17
Grywam i grywałem z przeróżnymi ludźmi. Boisko, a życie biznesowe to dwa światy. Są ludzie na codzień spokojni, którzy na boisku świrują. To wcale nie takie rzadkie.
Jakiekolwiek próby oceny zdolności „biznesowych” przez pryzmat tego co było/jest na boisku jest niezbyt fortunne.
@Reeken89 a
Nie pomyślałeś chociażby przez sekundę, że Kahn po prostu widzi z bliska jak naprawdę jest i niekoniecznie podziela zdania tyciu wszechwiedzacych przekonujących, że się staczamy? Tzn teraz każdy kto nie podziela tej apokaliptycznej wizji z miejsca będzie uznawany za tego co nie potrafi walnąc pięścią w stół? Słabo.
16.03.2022 14:04
Ale Rashford na przestrzeni roku zaliczył zjazd…Masakra. Nie da się na niego patrzeć, conakcja to błąd.
15.03.2022 22:46
Przypominam kiedy zakontraktowalismy Upamecano.
Póki co oficjalnie Barca nie ma ani Christensena, ani Kessie. A oficjalnie maja spory problem z placami - polecam oficjalny raport, który wyszedł bodaj wczoraj.
Po Kessim mało kto, a może nawet nikt w Milanie płakać nie będzie, bo ten sezon masło prostu co najwyżej średni.
I jak widać cała Europa jakoś nie skupuje tych grajków z kończącymi się umowami, wiec to nie jest tak, że tylko Bayern rzekomo „śpi”. A przypomnę, że rok temu tez ty byli tacy, którzy wychwalali transfery Barcy, a wyszło - delikatnie mówiąc - niezbyt dobrze.
15.03.2022 22:08
@Globin23 ok, nie mam zamiaru dyskutować na takie „wyszukane” argumenty typu „zdejmij rozowe okulary”. Nie moja bajka.
Pzdr
14.03.2022 17:57
Tak, tak. Ja polecam jednak bliżej przyjrzeć się sytuacji Barcy, bo dzisiaj wyszedł raport płac, który da Barcy nest bardzo niekorzystny.
Można łykać wszystkie co głośniejsze nagłówki, ale polecam się naprawdę bliżej zapoznać z sytuacja Katalończyków. Chelsea tez niedawno wielu zazdrościło…
14.03.2022 17:33
Ale przecież napisałem jak mogłaby wyglądać ławka i nie ma na niej zawodników o których pytasz.
Nie sądzę również, że wszystkie narzekania są niepotrzebne, ale często po prostu przesadzone. A to różnica:)
Te medialne doniesienia o (nie)zadowoleniu trenerów z kadry jest dla mnie trochę śmieszne, ale pismaki zobaczyli, że tematyka się klika, wiec raz po raz raczą nas podobnymi donosami. Czy są trenerzy w pełni zadowoleni ze swojej kadry? Wątpię. Każdy trener na świecie chciałby mieć 11 najlepszych zawodników na swojej pozycji. To normalne i w pełni rozumiem, że szkoleniowcy chcą mieć do dyspozycji świetny zespół na już. Pytanie tylko jak reagują jak nie spełni się ich życzeń i czy potrafią pracować nad zastanym materiałem, czy rzucają zabawkami.
Wracając jeszcze do Nagelsmanna Yo prócz tych rzeczy co wcześniej wymieniłem, nie podoba mi się również to, że za mało korzysta ze zmienników. Być może Roca to nie jest jego „szóstka”, ale jak chłop grał to nie zawodził.
14.03.2022 13:43
@Globin23 najleiej napisać, że wszystko jest łatwe i wystarczy tylko chcieć. No można fak dyskutować, ale czy ma to sens? Wątpliwe.
Nie zgodzimy się już chyba co do Alaby bo ja nie potrafię zrozumieć jak można żałować jego odejscia w obliczu tego jakie miał wymagania. I do czego mogłoby doprowadzić w dłuższej perspektywie zapłacenie takiej stawki zawodnikowi o takiej klasie.
Co do ławki i kadry. Dla mnie jest ona porównywalna z tym co mieliśmy w ostatnich latach. Są pozycje gdzie jest gorzej, są gdzie lepiej. Trudno to tak ocenić jednoznacznie w obliczu zmiany systemu przez Nagelsmanna, którego nie zawsze jedyne stanie zrozumieć.
Wystawianie trzech skrzydłowych, dwóch z nich na wahadle, częstokroć mega ofensywny środek pola bez zabezpieczenia - to naprawdę nie ułatwia życia obrońcom i sprawia również, że ławka wyglada tak a nie inaczej. Bo teoretycznie mogłaby wyglądać również tak: Upamecano, Richards, Musiala, Sabitzer, Gnabry, Tolisso, Choupo. Przecież zdecydowana większość tej ławki znalazłaby miejsce w czołowych europejskich zespołach i to w wyjściowej 11.
Trochę również brakuje mi nieraz konsekwencji tych narzekających. Z jednej strony wielkie nazwisko Sabitzer złe, bo gra słabo, a z drugiej Choupo zły, bo nazwisko słabe, ale liczby kręci co najmniej sobre.
14.03.2022 13:03
@Globin23 czy się to Tobie podoba czy nie, takie nazwiska jak Donnaruma czy Pogba znaczą w europejskiej piłce duzo więcej niż Suele i nie wydaje mnie się, żeby to był przypadek.
„ Mówisz o faktach a fakty są takie że za darmo odeszło dwóch podstawowych obrońców jak Boa i Alaba.”
I obaj by siedzieli aktualnie pewnie na lawie. Zgodzenie się na ich zadania płacowe, a z pewnością na tego drugiego, byłoby dużym błędem.
Mocno natomiast przesadzasz odnośnie Upa, zresztą nie Ty jeden. Jak popatrzy się na jakikolwiek obiektywny wskaźnik to zostawia Alabe w tyle, a tutaj można odnieść wrażenie jakoby było odwrotnie. Nie. Żale i pretensje do zarządu przysłaniają obraz, tak ja to widzę.
Co więcej, myślę że w obecnym systemie Bayernu, kiedy często rywale mają mase przestrzeni w kontratakach, Alaba i Boateng wyglądałby jeszcze gorzej niż za Flicka.
Co do tego, że ktoś nie gra na miarę oczekiwan. Właśnie tak to jest z transferami i o tym wielokrotnie wspominałem kiedy czytałem te narzekania jak to chcemy nolnejmow. Nazwiska tez nie dają gwarancji. Jakbyśmy zamiast Sabitzera ściągnęli nolnejma, który graby jak Marce teraz, to by pewnie tutaj były żale „mogliśmy kupić Sabitzera, ale zarzad znowu oszczędzał”.
Pewnych rzeczy we futbolu nie jesteś w stanie przewidzieć, a czytając tutaj komentarze mozna odnieść wrażenie, że wszytsko jest takie oczywiste.
14.03.2022 12:33
@Sopariev zgadzam się, że po prawej stronie trzeba wzmocnień i liczę na takowe w lecie.
14.03.2022 12:06
@FanGraczyBayern ciesze się, że wiesz dobrze jak będzie, ale pozwól, że ja skomentuje fakty, a nie pobożne życzenia/wróżenie z fusów. Jeśli miałbym kierowcach się tym drugim i brać to za pewnik to od wielu lat czekałbym na zwycięstwo w LM, a tymczasem cieszyłem się z tego triumfu niedawno.
Przypomnę, że Bayern się wzmocnił przed tym sezonem Upamecano i Sabitzerem (a to, że nie grają na miarę oczekiwan to inna sprawa. Były nazwiska, czyli to co większość chce, bo przecież nolnejmy to sarry,nie?), a jeszcze wcześniej Sane.
Jeśli odchodzą zawodnicy pokroju Mbappe czy Salah to oczywiste jest, że trzeba te dziury zakopać. To samo by było w Bayernje gdyby odszedł Kimmich czy Lewy. „Problem” jednak nest taki, że od Bayernu nie odchodzi zawodnik o roli Mbappe…
14.03.2022 11:56
@Globin23 mozna dyskutować, ale żaden obiektywny wskaźnik nie sugeruje, że Alaba gra lepiej niż Upamecano. Żaden. W moim Austriak jest gorszym stoperem, nawet w obecnej sytuacji kiedy Upa ewidentnie nie potrafi się odnaleźć.
Zatrzymanie Alaby i godzenie się na jego warunki finansowe nie byłoby rozsądne, w moim mniemaniu.
Suele i Alaba to w skali europejskiej przeciętniacy. Podobnie jak Upa, ale Francuz ma tą przewage nad nimi, że jest młodszy i mimo wszystko wydaje się, że jest naturalnie bardziej utalentowany.
Jazdy z kontraktami są na porządku dziennym niemal w każdym europejskim klubie i jeśli ktoś twierdzi, że zmiana dyrektora coś tu zmieni to jest po prostu naiwny.
Liverpool stracił Wijnalduma, teraz nie może się dogadać z Salahem, Mane oraz Firmino.
Milan stracił Donnarume, zaraz podobny los spotka Kessiego. Juve straci Dybale, a United ponownie Pogbe. Psg już wie, że żegna się z Mbappe.
Proszę wybaczyć, ale przy tych powyższych strata Suele czy Alaby wyglada bardzo, bardzo niewinnie.
14.03.2022 11:47
Jestem ciekaw, czy wszyscy ci, którzy tak przewidują, że raz po raz ktoś odejdzie za darmo (ktoś kluczowy dla tej drużyny, a nie przeciętniacy jak Alaba czy Suele) kiedykolwiek przyznają się do błędu. Czekam z niecierpliwością.
Tego typu donosy mają na celu albo zrobienie burdel w klubie (rywale zacierają ręce), albo próbę wywarcia presji na zarządzie. Tak czy inaczej szkodliwe dla klubu w momencie kiedy sezon wchodzi w decydującą fazę.
Edytowano : 2022-03-14 11:17:49
A Falk trochę staje się karykaturą dziennikarza. Ostatnio nawet niemal kłócił się z Rashfordem, że on wie lepiej co się dzieje w United pomimo tego, że sam zawodnik dementował jego doniesienia (a wypowiada się rzadko na tt).
14.03.2022 11:16
@xxraphaelxx absolutnie nie można mieć do tego przekonania.
14.03.2022 09:12
Ciekawe jakie komentarze by tutaj teraz były jakby w tym samymi sezonie Bayern dostał w LM od Bayern Borysow, a następnie w 1/16 do ostatnich minut rewanżu drzal o awansu w meczu z …Arsenalem ;D
Coś przeczuwam apokaliptyczne wizje ;D
Co do meczu - to nie był zły występ. Sytuacji było wystarczająco duzo, żeby wygrać. Wciaz jednak gra zespołu pozostawia sporo do życzenia i jeśli ktoś liczył na przełamanie po meczu ze Salzburgiem to pewnie czuje się zawiedziony.
14.03.2022 08:02
Odpowiem klasykiem - jeśli nie zrozumiałeś wczorajszej analogii…to trudno. Jakoś nie widziałem, żebyś się do tego odniósł, a może wtedy bym wyjaśnił. Chociaż znając życie i tak by to nic nie dało.
Jeśli nie chcesz dyskutować to po prostu tak zrob, a nie oznajmiaj światu jak to się nie da rzekomo z kimś dyskutować. Takie obwieszczenia absolutnie nic nie dają poza wywoływaniem kolejnych spin.
10.03.2022 12:33
No patrz @Arkady142 , jaka zmiana frontu. Jakoś nie przeszkadzają Ci podobne wypowiedzi w kwestii zarządzania klubem.
Przecież tutaj raz po raz głosy krytyczne, Że błąd, że dało się coś zrobić lepiej. A ktokolwiek pracuje na stanowisku dyrektorskim we futbolu? No ciekawe :)
10.03.2022 12:18
W związku z tym co dzieje się teraz z Chelsea, bardzo zasadniczym pytaniem wydaje się…czy faktycznie jest czego zazdrościć? Czy chcielibyśmy u siebie takiego Romka ? Byłyby transfery, byłoby to co tak ważne dla niektórych…ale czy warto?
10.03.2022 11:02
Tyle kasy przepuszczonej, tyle transferów, rzekomo tak szeroka kadra i…kolejny sezon bez uszatka. A przecież recepta na sukces miała być taka łatwa - duże inwestycje, mówili…
Wspaniale ;D
10.03.2022 06:53
@Arkady142 alez oczywiście, że są tutaj książkowe wręcz przykłady hejtu. To, że ktoś staje się wybrnąć i zasłania się „krytyką” ma się tak do faktów jak tłumaczenie Wladimira Wladimirowicza.
Jak mówiłem. Każdy ma jakieś krytyczne uwagi pod jakimś adresem, ale jeśli aktywność takowego delikwenta ogranicza się w 99% do krytyki, często po prostu przesadzonej i nasiąkniętej epitetami, to jest po prostu hejt.
@Lampo mnie się wydaje, że niektórzy po prostu dość tego gowna, które nieraz się tu wylewa. Wielokrotnie można by odnieść wrażenie, ze to strona hejterow, a nie kibiców klubu. Ciagle żale, ciagle wypominanie mniej i bardzie wydumanych błędów, ciagle wyolbrzymianie sukcesów innych i równocześnie nie dostrzeganie ich potknięć. O tym można by dyskutować i dyskutować. I stad takie reakcje, które i tak są nieporównywalne do tego, co się tutaj odwala w drugą stronę po porażce.
Edytowano : 2022-03-09 12:41:16
I chore jest to, że takie hoveny robią komukolwiek zarzut, że wspiera się tutaj na dobre i na złe klub oraz ludzi w nim pracujących. Czy to nie jest niepoważne na stronie kibiców? Robi się wrogów z ludzi wspierających klub. Żenada to mało powiedziane, ale niestety admini też - z całym szacunkiem - nie zawsze reagują, co sprawia, że takie postawy stają się niekiedy „normą”.
09.03.2022 12:38
Kolejny raz @hoven wywołujesz mnie do tablicy i kolejny raz rzucasz w moją stronę gownem. Szukasz spiny, żeby potem kręcić kolejną dramę.
Jakie wyżywanie się? Jakie kpienie? Kompromitujesz się człowieku z dnia na dzień coraz bardziej.
09.03.2022 06:44
Tak jak pisałem po remisie w Salzburgu, Liverpool wcale nie nest drużyną poza naszym zasięgiem. Tez maja swoje problemy co doskonale widać chociażby po dzisiejszym spotkaniu.
08.03.2022 22:37
Nie @hoven, to ty przede wszytskim tutaj hejtujesz. I ponownie wywołujesz mnie do tablicy, zupełnie niesprowokowanych, zupełnie z dupy.
Co za wstrętny typ.
Edytowano : 2022-03-08 22:19:37
Już kompletnie abstrahując od tego, że nie rozumiesz filozofii gry od ustawienia. Ustawienie to tylko narzędzie. Nic więcej. Bayern to przede wszystkim ofensywa, pressing. I można to grać trójka z tylu.
Zaprzeczeniem filozofii byliby zatrudnienie takiego Conte, o czym już zacząłeś kiedyś gadać.
08.03.2022 22:16
@KingWizard taka opinia po tych 45 min nt Pavarda jest mocno kontrowersyjna, bo akurat dzisiaj popełnił ze 2 błędy, który o mało co nie zakończyły się bramkami.
Generalnie jednak wcale nie gra zle ostatnimi czasy, ale dzisiaj akurat słabo.
08.03.2022 21:57
Nie wiem @AdiFantasti, to faktycznie wydaje się dziwne. Być może z Giretzką i Daviesem wyglądałby to lepiej.
Nie dziwie się natomiast, że Julek stawia koniec końców częściej na trójkę, nożna jego kadencji w tym systemie prezentujemy się imo po prostu lepiej.
08.03.2022 21:43
Ale @AdiFantasti, czy tak prawde powiedziawszy my za Julka lepiej wyglądamy grając czterema obrońcami? Bo ja mam wątpliwości.
Brawo Serge!
Edytowano : 2022-03-08 21:32:43
Świetny jest znowu Coman.
08.03.2022 21:32
Brawo, jedziemy dalej!
08.03.2022 21:24
Pavard sabotuje :|
08.03.2022 21:15
Kapitalnie to zrobił Lewy, ale brawa tez dla Comana.
08.03.2022 21:14
Ale początek ;D Coman uratowal
08.03.2022 21:04
Przecież pisanie o tym, że wypożyczeni zawodnicy nic nie dali jest taką samą bzdurą jak te gadki o Conte czy Konate. Z dupy i w zasadzie nie wymagają szerszego komentarza.
Ale zresztą…Wypożyczeni pomogli zdobyc LM. Wypożyczeni, a zwłaszcza James i Coutinho z pewnością mieli bardzo pozytywny wkład nie tylko piłkarski, ale marketingowy.
Tak Upa już wtopa, pewnie taka sama jak rok temu Sane. Niektórzy to nigdy nie potrafią uczyć się na błędach.
08.03.2022 19:50
Zaczyna się kluczowy etap sezonu. Tutaj już nie będzie miejsca na błędy.
Trochę nerwów jest, ale mino wszystko wierze w nasz dobry występ.
07.03.2022 19:03
@Reeken89 aha, widocznie nie zrozumiałem. Dzięki za wyczerpujące wytłumaczenie ;D
Ciekaw natomiast jestem kto jest rekordzistą na tym portalu w ilości odniesień do terminu „Sarr”. Jestem dziwnie przekonany, że w tym przodujesz. Bo można być pewnym, że w każdej dyskusji z tobą pojawi się zaraz „Ale Sarr!”. Już to kiedyś pisałem - to tutaj synonim „Winy Tuska” ;D
Co do ilosci stoperów w przyszłym sezonie to podstawowe pytanie, czy będziemy wciaz tak chętnie operować trójką w obronie. Jeśli wrócimy do regularnej gry czwórką to wcale nie trzeba IMO radykalnych ruchów. Para Upa-Lucas powinna dostać szanse na zgranie się i dopiero po następnym sezonie ocenić ich partnerstwo. Do tego dojdzie Richards, jakaś zapchajdziura typu Ginter i Pavard. Przydałoby się natomiast znaleźć kogoś na prawą obronę i to powinien być priorytet. Jeśli jednak będzie gra trójką to wartałoby znaleźć lepszą jakość, ale czy akurat rezerwowy Chelsea to gwarantuje? Nie mam pewności.
07.03.2022 18:03
Zdecyduj się w końcu @Reeken89. Dopiero co mówiłeś, że nie ma co patrzeć na innych.
@sammyo7o7 ma sporo racji.
Wiem natomiast, że jakbyśmy stanęli z Barcą w szranki o kontrakt to byłaby tutaj mowa o kompromitacji, że taki średniak zarabia takie pieniądze :)
07.03.2022 15:36
Było już o o tym jak to można było brać Conte, który przegrywa z ligowymi średniakami, bo udało mu sie wygrać z City, teraz gadka o Konate, który jest tak świetny, że grywa w Liverpoolu od święta. Pewnie dlatego, że wprowadza za duzo spokoju.
A z kim przegrywa rywalizację? Z Matipem.
07.03.2022 06:25
@nyy32 ” Tak, i w 100% popieram jego decyzję, uważając, iż postąpił absolutnie słusznie. Ja będąc na jego miejscu w takich okolicznościach i warunkach, które mu zaproponowano zrobiłbym dokładnie tak samo.”
A czy my czasami już o tym samym nie dyskutowalismy? Dla mnie warunki miał takie, że 99.9% trenerów na świecie nigdy takich nie miało i mieć nie będzie. Warunków idealnych nie ma nikt, idealnie nie ma nawet u szejków śpiących na kasie.
Ty masz inne zdanie i ja je szanuje, chociaż się z nim nie zgadzam (podobnie jak w przypadku np superligi).
Jak już jednak mówiłem - tą rozmowę już przerabialiśmy i nie za bardzo rozumiem po co do niej wracać ;)
„ Kibicuje się piłkarzom na boisku” - kibicuje się klubowi. Jeśli cały czas w niego uderzasz, wypowiadasz się na jego temat tylko w negatywnym tonie to jest to po prostu dalekie od idei kibicowania. Nie chodzi tutaj o to, żeby nie powiedzieć nic złego, ale liczy się skala. Kibic przede wszystkim kibicuje (tzn wspiera), a nie jebie na każdym kroku i każdej okazji.
Możemy się różnic w ocenie niektórych osób, ale to jest chore, że tutaj ludzie są atakowani tylko dlatego, że…stoją w obronie klubu i pracucujacych w nim ludzi. Czy to nie jakiś tragiczny chichot losu i znak chorych czasów?
@Skobry fajny post, ale mam trochę inne zdanie. Nie było, nie ma i pewnie nie będzie w tym sporcie człowieka, który się nie myli. Nawet sir Alex Ferguson miał podczas swojej kariery potężne wpadki. Nie ma po prostu fizycznie możliwości, aby budując skład na przestrzeni wielu lat zawsze idealnie trafiać . Niekiedy zawodnik z własnej winy spuszcza z tonu, nieraz decydują czynniki zewnętrzne, nieraz po prostu…szczęście lub jego brak.
Przykład Juve jest o tyle fajny, ze jeszcze niedawno czytaliśmy tutaj(!) jak to nam odjeżdżają i jak to powinnismy brać z nich przykład. Z perspektywy lat zawsze się łatwo pisze o błędach, ale jak już pisałem, w tym sporcie każdy się myli. Kwestia jak bardzo i jak szybko wroci na dobra drogę.
06.03.2022 16:44
@Reeken89 rozmowa nie ma najmniejszego sensu jeśli rozpoczynasz od tematu A, dostajesz argumenty, po czym w ogole się do nich nie odnosisz tylko skręcasz w stronę tematu Z. Tu chodzi o sensowną dyskusje, jak mniemam, a nie o jakaś dziwną formę zabawy w kotka i myszkę.
I nie kolego, to nie są moje fakty. To są obiektywne fakty.
06.03.2022 10:37
Ale @hoven juz lata tutaj prawi banialuki jak to ma x, y i z na liście zablokowanych a potem, że nagle „daje im szanse”. I tak w kółko. Przecież to żenada. Nie wiem na kim to ma zrobić wrażenie, ale wyglada po prostu co najmniej dziecinnie.
Edytowano : 2022-03-06 10:28:33
Nie zakładam, że jest tutaj wiele trollii. Cześć się jednak wyraźnie pogubiła i zapomniała na czym polega faktyczne kibicowanie. Internet jest jednak przesiąknięty hejtem, wiec są ludzie, którzy mogli już uznać, że to norma. Pora jednak zrobić krok w tył, a najlepiej spojrzeć w lustro i zapytać sie, czy kibicowanie faktycznie polega na tym, że sie non stop krytykuje ludzi ze swojego zespołu. Bo przypomnę - to strona kibiców (!!!) Bayernu, choć faktycznie czytając komentarze można mieć inne wrażenie.
06.03.2022 10:24
@Reeken89 nie skacz znowu z tematu na temat. Ja rozumiem, że są tacy ludzie, którzy złapani za rękę mówią, że to nie oni, ale to ma swoje granice.
Rozmowa była o Flicku i o fakcie, ze nie został zwolniony tylko sam odszedł. Nie siejemy dezinformacji. To są fakty, a cała reszta jest dyskusyjna
06.03.2022 10:11
@hoven opis swojej twórczości i życiorysu zostaw dla siebie.
Daj se chłopie spokoj.
06.03.2022 10:05
Tak tak, Władek tez został zmuszony do wejścia na Ukrainę.
Można trzymać się faktów, albo naciągać rzeczywistość, żeby było wygodniej. Jak kto woli.
06.03.2022 09:59
Ja tylko w ramach walki z dezinformacją nadmienię, że Flick niebożątka zwolniony tylko odszedł na własne życzenie.
Trzymajmy się faktów.
Cieszę się, że pojawił się ktoś taki jak @Mistrz358 i absolutnie zgadzam się z fragmentem „ Niektórzy tak się w tym zatracili, że mam wrażenie czekają, żeby Bayern odpadł ze wszystkiego i było na ich... Dobrze jak niedobrze:)”.
Idealny opis tutejszych wszechwiedzacych.
O optymizm trudno, ale jesteśmy w grze o najważniejsze cele. Pomimo tego, że każdy zapewne spodziewał się i liczył na lepszą dyspozycję, wiele się jeszcze może zmienić. No ale tutaj byli tacy, którzy zaczęli coś przebąkiwać o Conte po jego zwycięstwie z City ;D xD
Edytowano : 2022-03-06 09:00:33
*nie został zwolniony
06.03.2022 09:00
Nie zgadzam się, że tak się to musi skończyć. Nie wszędzie, nie w każdym przypadku chodzi tylko o kasę i o zadowolenie większości na chwile obecną. Nieraz chodzi o coś więcej.
I godzenie się w tej chwili na to to poddanie się tej wizji, która z perspektywy kibica europejskiego jest katastrofalna. I tutaj musi dziwić zachowanie niektórych kibiców, na całe szczęście będących w mniejszości, którzy chcą się temu poddać bez jakiegokolwiek „ale”.
Pozdrawiam
Ps zwycięstwa Bayernu owszem, ale Scousersom mówię nie ;)
05.03.2022 11:09
@nyy32 mówię do czego doprowadzi ta pogoń za tym, aby zaspokoić oczekiwania większości, która chce rzekomo oglądać najlepszych, jak najczęściej. Jak otworzymy tą puszkę pandory to trzeba się liczyć z konsekwencjami. Niestety.
Edytowano : 2022-03-04 10:07:40
A jak będziemy patrzeć tyko na kasę to doprowadzi to do tego, że niebawem najlepsi nie będą juz grali w Europie i największe marki swoje mecze będą rozgrywały np w Azji. Tam będą wielkie stadiony, wypełnione w 100%, tam zarobią najwiecej. O to chodzi?
04.03.2022 09:59
@nyy32 juz to kiedyś pisałem do czego doprowadzi ta pogoń, aby przypodobać się globalne większości. Będziecie za kółkach sami tego żałować. Będziemy latać na superlige do Pekinu. Mundial będziemy grać co roku. Przepisy pewnie tez będą „śmieszniejsze”. Wszystko aby zadowolić większość chcących więcej emocji.
To jest naturalna kolej rzeczy. Jak pozwolimy na A to będzie i B, C i Z. Tak to działa w tym świecie co doskonale pokazuje Władek, który na początku wziął Krym, a potem przyszedł po resztę. Jak się tego nie zatrzyma na początku to taka rozpędzoną machinę coraz trudniej powstrzymać.
Edytowano : 2022-03-04 09:29:28
Przepraszam, miało być do ikki, a nie ny
Edytowano : 2022-03-04 09:30:57
Nie *za kółkach, tylko za kilka lat (jeśli do tego dojdzie, a mam wielką nadzieję, że piłka nie wejdzie w ten pakt z diabłem)
04.03.2022 09:29
@nyy32 swietnie, że NBA ma swoich zwolenników. Tez niegdyś się jaralem tym sportem, sam nawiasem kata temu grałem z całkiem niezłym skutkiem, mam dalej w posiadaniu wiele kart NBA (w tym np kartę rookie Kobyego), ale mnie się to już dawno przejadlo. Za duzo tego.
Nie jestem przeciwnikiem Amerykanów, ale amerykanizacja wszytskiego dookoła niekoniecznie się przyjmie w Europie, szczególnie we futbolu, który ma długie tradycje. Tutaj kibic chce czegoś innego o czym świadczą chociażby liczne protesty po powołaniu tego bubla. I niemal całe piłkarskie środowisko, sami zawodnicy, kibice czy media były w zdecydowanej większości zgodne - nie tedy droga.
04.03.2022 07:16
Rzeczą oczywistą jest to, że nawet najlardziej lubiana potrawa jedzona codziennie się znudzi. I tak samo minie kilka lat i mecze z tymi Realami czy Barcą spowszednieją, nie będą tak elektryzować jak kiedyś. Trzeba będzie wymyślić znowu coś. Patrzenie tylko na to czego chce większość kibiców na świecie to droga do nikad. Mark my words.
Ludzie bogatsi chcą być jeszcze bogatsi, częstokroć mając zupełnie w poważaniu tych będących niżej na drabinie społecznej i chętnie bogaciliby się jeszcze ich kosztem. To mało kogo dziwi, ale czy faktycznie trzeba przechodzić wobec tego do porzadku dziennego? No nie.
Mam sporo wątpliwości co do superligi głównie przez fakt jakim koszmarnym bublem okazał się pierwszy projekt, który doskonale pokazał na czym przede wszystkim zależy im twórcom. Szczytem ignorancji było tłumaczenie Pereza motywów jakie stały za próbą organizacji tej farsy, która słusznie spotkała się z olbrzymią krytyka ludzi piłki i doprowadziło do masowych protestów np na Wyspach. Wszystko dlatego, że kluby płacące absurdalne pieniądze za kopnie piłki…chcą zarabiać i płacić bardziej absurdalne kwoty. Koszmar.
Nie znajac szczegółowych nowej formuły, nie jestem w stanie ślepo poprzeć tych ludzi po tym co chcieli zrobic przy poprzednim projekcie.
I nie wiem czy te spotkania z Chelsea, United czy Liverpoolem będą tak oczywiste, bo ich partycypacja wydaje się na chwile obecna wątpliwa.
Edytowano : 2022-03-04 06:08:21
Ile drużyn będzie spadało z tej superligi? Idę po popcorn ;)
04.03.2022 06:05
@Pir5 ja nic nie mówię co masz robić tylko co pomaga nieco poszerzyć perspektywę. Niekoniecznie również mówię o amatorskim futbolu, tylko raczej jednak zawodowym :)
Edytowano : 2022-03-03 23:41:30
Pir, o tych 15stu założycielach pisałem w kontekście pierwotnego projektu suerpligi. Teraz jest rzekomo nowy projekt, ale oficjalnie chyba nie został jeszcze zaprezentowany.
03.03.2022 23:40
Ale ja mówię @nyy32 o chodzeniu na mecze, na lokalne drużyny, a nie oglądanie tylko przed tv.
Ale oczywiście - każdy robi to co lubi. Tylko wcale mnie nie dziwi, że zamykając się tylko na to co najbardziej medialne nie dostrzegasz reszty i jakie niebezpieczeństwo niesie za sobą ignorowanie tego co jest poza wielkim sportem z tv.
Edytowano : 2022-03-03 23:10:55
Siudrak, przecież koncepcja LM zakładała, że 15 drużyn założycielskich będzie tam grało zawsze.
Edytowano : 2022-03-03 23:11:24
15/20 drużyn by tam grał niezależnie od wyników w krajowych rozgrywkach.
03.03.2022 23:09
@nyy32 i zupełnie mnie to nie dziwi. Tak podejrzewałem.
Obyś się nie przekonał w praktyce, że nie będzie wielkiego futbolu bez tego małego. Ja jestem przekonany, że ignorowanie lokalnej piłki wyrządzi wielką szkodę temu sportowi.
I polecam naprawdę również przyjrzeć się lokalnym zespołom. Chodząc na takie mecze można naprawdę zyskać nową perspektywę :)
Edytowano : 2022-03-03 22:55:11
Siudrak, ja nigdzie nie wypowiadałem się w dobrych słowach o uefie. Oni maja sporo za uszami i niewątpliwie potrzebne są tam zmiany.
Zdecydowanie jednak wole obecne rozgrywki europejskie gdzie w teorii każdy ma szanse zagrać niż ten chory twór zwany superligą.
Edytowano : 2022-03-03 22:59:53
Masz oczywiście rację w kwestii rozgrywek ligowych i faktycznie nie wiem skąd mi się to wzięło. Mój błąd.
03.03.2022 22:52
Tzn masz przeciwne zdanie w zakresie krajowych rozgrywek pucharowych i ile dobrego one robią dla kibiców z małych miejscowości?
W ogole chodzisz na mecze lokalnej drużyny czy tylko przed tv? Miałeś kiedyś doczynienia przez dłuższy czas z futbolem w niższych ligach?
Bo chciałbym zrozumieć ten pęd ku temu rozwiązaniu, który jest z wielu względów po prostu szkodliwy.
03.03.2022 22:40
Rezygnacja z klubów krajowych, gdzie dla klubów i kibiców zespołów z niższych lig to jedyna szansa, aby spotkać się z najlepszymi w kraju. Dla małych miast to wielkie mecze, które często są pamiętane przez lata i niejednokrotnie sprawiają, że młode dzieciaki idą na swoj pierwszy w życiu mecz i potem pokochają ten sport.
Już była kompromitująca próba przepchnięcia superligi w kształcie, który oburzył piłkarskie srodowisko gdzie najbogatsi chcieli się tylko bogacić, grać sobie pomiędzy sobą niezależnie od prezentowanej klasy. Wszystko co ociera się o taką idee musi zostać czym prędzej zaorane bo każda próba przeforsowania tego bubla zniszczy w przyszłości futbol.
Można śmiało modernizować LM i europejskie puchary, ale wszystkie patologiczne idee przyświecające zeszłorocznej superlidze zostały słusznie odrzucone przez piłkarskie srodowisko. I trzeba trzymać kciuki, aby nic się nie zmieniło.
Edytowano : 2022-03-03 22:30:25
*rezygnacja z pucharów krajowych
03.03.2022 22:28
@Pir5 to o jakiej superlidze mówisz? Bo jeśli ma być to faktyczna superliga to na rozgrywki krajowe nie ma chyba miejsca.
A grę najlepszych klubowych zespołów to mamy obecnie w LM. Być może nie podoba Ci się jej format, ale mówmy zatem o zmianie formuły, a nie o skompromitowanej, zblazowanej superlidze, która zaprzecza wszystkiemu za co kocha się sport i futbol.
03.03.2022 22:08
@nyy32 i poniższa wypowiedz jest jasnym dowodem na to jak potrafisz wyolbrzymić do absurdalnych granic błąd, pomijając wszystkich o dobre.
Wolisz pisać o rzekomym kompromitującym błędzie przy transferze Upa, a zapominasz o tym co najważniejsze - udało się go przekonać do transferu i ostatecznie pozyskac. To jest zdecydowanie najważniejsza wiadomość, ale Ty wolisz mówić o jakimś rzekomym niedociągnięciu.
Jeśli skupimy się tylko na tym co nie wyszło to zaraz wyjdzie, że zdecydowana większość dyrektorów sportowych to nieudacznicy (ot Monchi w Romie). Bo nie ma takich bez wpadek transferowych.
Tutaj brakuje jakiegokolwiek trzeźwego spojrzenia na sprawę. Dominuje jedna narracja i niepotrzebne emocje i przekonanie o własnej nieomylności.
Szkoda, ale jak adminom to odpowiada…
03.03.2022 10:01
@nyy32 jak czytam o tył samodzielnym myśleniu to przypominają minusie internetowe batalie wszelkiej maści doktorow z fb/yt na temat pandemii, czy wcześniej specjalistów od lotnictwa po katastrofie smoleńskiej. Tam tez wszystko było takie proste i oczywiste - wystarczy tylko myśleć samodzielnie, twierdzili.
A w zdecydowanej większości sytuacji w życiu sprawy nie są tak jednoznaczne. Cześć mediów, czy tez duzo grono kibiców tutaj, do sprawy podchodzi zero-jedynkowo i z miejsca skreśla np Hasana (tak jak skreślano Kimmicha, Gnabry’ego i wielu, wielu innych). Powtarzanie tych samych haseł jest myśle dalekie od myślenia samodzielnego, ale to moje prywatne zdanie.
Pozdrawiam
03.03.2022 09:03
@nyy32 to ciekawe, że w moim komentarzy wyczytałeś, że "wy to się nie znacie, jak zarząd tak twierdzi to macie przyjąć do wiadomości i milczeć". w którym miejscu w moim ostatnim komentarzu coś takiego jest chociażby zasugerowane? Bo to trąci niebezpiecznie jakimiś urojeniami.
Co do Barcy - to widzę sporo analogii do ostatniego roku. Wtedy tez byli tu tacy, którzy zachwycali się ich super transferami (tak twierdzili) tj Garcia, Depay, Aguero czy Dest.
Na papierze plany transferowe Barcy wyglądaliśmy całkiem fajnie, ale czy oni już kogoś zakontraktowali? U nas tez poprzednie okienko na papierze wyglądało całkiem dobrze. Dwie gwiazdy Lipska. A póki co średnio…
Poczekamy, zobaczymy. Tutaj niektórzy maja wrecz absurdalną tendencje do tego, wychwalać pod niebiosa wszystko co obce, a ganić wszystko co nasze. A admini pozwalając na to sprawili, że ta strona dla przeciętnego kibica może być postrzegana jako strona hejterow, a nie kibiców klubu.
03.03.2022 07:45
A tutaj dalej te same dyskusje :) Specjaliści od zarządzania klubem sportowym wrecz z pogardą wypowiadają się nt kompetencji ludzi zarządzających pionem sportowym klubu, który wg wszystkich obiektywnych faktów należy do ścisłego światowego topu. Nie mogę się doczekać kiedy zaczniemy czytać podobne rankingi nt fizjoterapeutów, szatniarzy, pan bufetowych czy klubowych kucharzy. Jedno jednak ich wszystkich łączy - szary kibic ma tak samo nikłe pojęcia o ich pracy (obowiązkach).
Z pozdrowieniami!
02.03.2022 15:58
Spurs właśnie wczoraj przegrali kolejny ligowy mecz, tym razem ze słabiutkim Burnley. Ostatnio dostawali oklep także od soton czy Wolves. Dalej ktoś wolałby Włocha w Monachium ? ;D xD
24.02.2022 09:26
Przecież te teksty o tych kibicach, którzy jak tylko wrócą na stadion to wygwiżdżą Brazzo i spółkę już tutaj padały. Tymczasem kibice zdążyli już wrócić i oczywiście z tych zapowiedzi wyszło tyle ile z tych jęków w ostatnich latach nt staczania się w dol Bayernu.
Pobożne życzenia co najwyżej…
22.02.2022 13:17
Mówisz o kółeczku wzajemnej adoracji, a tymczasem sam w takowym odgrywasz pierwszoplanową rolę.
Te głupawe uwagi zostaw dla siebie, jeśli nie masz nic ciekawego do dodania.
O tym jak to zaraz będzie zle, zaraz polecimy w dół, czytam przynajmniej os dobrych kilku lat. A w tymczasowe wpadła już przynajmniej jedna LM.
Także powtarzam - nawet garbaty raz do roku się wyprostuje i Bayern wcześniej czy później musi wpaść w gorszy okres. To naturalna kolej rzeczy i wtedy będziesz mógł w końcu triumfować. Gratuluje już teraz.
22.02.2022 11:48
@Reeken89 ale tutaj nie chodzi o krytykę, a o jej skale. Jeśli nic innego nie robisz tylko krytykujesz klub, jego działania na nie al każdym polu, umnjejszasz sukcesy i jednocześnie wywyższasz wszystko co robi reszta, to jest to co najmniej dziwne zachowanie. W kontekście kibica, który przecież z definicji wspiera swoich. Nierzadko nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi, ale taka czasami dola kibica ;)
22.02.2022 11:15
Jesteśmy nieco zmieszany.
Te same osoby, które wrecz nalegają, aby Bayern wydawał więcej, potem się oburzają, że płacimy duże kontrakty. Przecież taki Partey, z Arsenalu, który w większości zawodzi, inkasuje wg wielu źródeł ponad 15 mln euro. Skompromitowany Werner jeszcze więcej.
Trzeba zrozumieć, że przeciętne zespoły w Premier League zapłacą podobne, jeśli nie większe pieniądze i chcąc utrzymać naszych musimy nieco głębiej sięgnąć do sakiewki. Można by oczywiście próbować sprzedawać takich delikwentów (jeśli oczywiście oni sami by chcieli odejść, co nie jest takie oczywiste), ale na ich miejsce i tak kupujemy niepewność, a płacimy wcale nie tak duzo mniej.
22.02.2022 11:07
Nie @DonJupp4ever , ale rozmawiając o futbolu lubię podpierać się rzeczowymi o obiektywnymi argumentami. „Wydaje mnie się” to często mało. Są rzeczy, które można po prostu zweryfikować i w tym przypadku narzędzia od whoscored pełnią właśnie taką rolę :)
20.02.2022 19:15
Ja nie mówiłem w jakiej dokładnie formacji, tylko że czwórką z tylu (w pierwszej połowie). I to jest fakt.
20.02.2022 19:02
@DonJupp4ever dokladnie. Tyle tylko, że najwidoczniej wzrok zawodzi, wiec radzę po prostu sięgnąć po źródła, które mogą to zweryfikować :) No chyba, że chcesz tkwić w błędzie ;)
20.02.2022 18:46
Oczywiście ze nie. Po lewej był Richards, po prawej Pavard, a w środku Upa i Lucas. Było to doskonale widać jak operujemy czwórką. Polecam raz jeszcze whoscored bo tam jest czarno na białym.
20.02.2022 18:40
Tak, graliśmy w pierwszej połowie. W drugiej po zmianie Czupo przeszliśmy na trójkę.
Edytowano : 2022-02-20 18:37:17
Jak oczy zawodzą albo mi nie wierzysz, to proponuję raport meczowy na whoscored gdzie masz średnie pozycje zawodników.
20.02.2022 18:36
@hoven niestety, ale twoja (nie) umiejetność czytania słowa pisanego i dorabianie rozmówcom tzw gęby jest tutaj powszechnie znana. Ja nie potrafisz rozmawiać na argumenty to nie rzucaj w moja stronę gownem. Ja tego typu zabaw nie preferuje.
@DonJupp4ever aw to przecież grając czwórka z tylu wyglądaliśmy koszmarnie i dopiero po zmianie na trójkę zaczęło to jako tako wyglądać.
Edytowano : 2022-02-20 18:25:53
Nie jestem fanem gry w trójkę, ale będąc szczerym to na chwile obecną wyglądamy właśnie lepiej w tym ustawieniu.
20.02.2022 18:22
Jak myślicie, ile razy jeszcze @hoven zmysli wypowiedzi tutejszych czytelników? Rekord już dawno pobił.
Sky is the limit.
@WayeThe sam przecież wspomniałeś o City.
Edytowano : 2022-02-20 18:19:23
Jeśli Spursi potrafią to ny nie? Na chwile obecną nie bylibyśmy faworytami, ale nie bylibyśmy bez szans. A do meczu z nimi może się jeszcze sporo zmienić. Ba, nawet do rewanżu z Salzburgiem możemy być już w innej (lepszej?) dyspozycji.
20.02.2022 18:17
@WayeThe dlatego mówię, że trudno o jakiś duży optymizm, ale nie takie sytuacje piłka widziała.
City wczoraj dostali w czapę od Spursow, którzy dopiero co ulegli Southampton oraz Wolves, co najwyżej ligowym średniakom. Czy coś zapowiadało ich triumf? Niekoniecznie.
City poległo i nie można nie zauważyć ich problemów. Wczoraj Guardiola przeprowadził jedną(!) zmianę, bo z ofensywnych zawodników oprócz Magreza mia na ławce samych nastoletnich nolnejmow.
Każdy ma jakieś problemy. My w moim przekonaniu nie mamy wcale duzo większych niż reszta europejskiego topu. Z niecierpliwością czekam na kolejne tygodnie choć pewne obawy oczywiście są.
Edytowano : 2022-02-20 18:06:22
I rozumiem, że to cecha ludzka, że myśli się, że swoje problemy są największe na świecie, ale naprawdę wciaz mamy wystarczająco duzo argumentów, aby skończyć ten sezon na miarę oczekiwan.
20.02.2022 18:04
Fatalnie się na to patrzyło w pierwszej połowie. Nic nie wychodziło. Po przejściu na trójkę z tylu znacznie lepiej, choć moim zdaniem poświęcony Richards akurat zaliczył całkiem udane 45 min.
Forma na obecną chwilę nie rozpieszcza. Trudno tutaj być mega optymistą, ale z drugiej strony szczyt formy najlepiej mieć w okolicach kwietnia/maja. I oby tak było ;)
20.02.2022 17:53
Zapewne wrócą bo to klasowa drużyna. Tyle tylko, że tutaj częstokroć wyciąga Się jeden mecz i buduje się na jego bazie rożne teorie.
Ot po wczorajszym meczu można by powiedzieć, ze jak City dostaje baty od Spurs, których dopiero co zlali ligowi średniacy, to z czym do ludzi? Ot można by raz jeszcze wspomnieć, jak to fatalnie budowane jest City, że Pep dokonał tylko jednej zmiany, a na ławce miał do wyboru samych nastolatków (mowa o ofensywnych zawodnikach). Można by również wspomnieć, że jak to możliwe, że drużyna wydająca tyle pieniędzy, ma w kadrze tylko jednego sensownego napastnika (Jesusa), któremu i tak daleko do europejskiego topu?
20.02.2022 12:03
Tak to jest jak się tylko patrzy na formacje i nic innego. Conte lubi oddać piłkę rywalowi. To ma być styl Bayernu? Bzdura. Nie te czasy.
Formacja to tylko baza. Duzo bardziej liczy się filozofia i ta preferowana przez Julka jest duzo bliższa Bayernowi niż ta stosowana przez Conte. Fakt.
Edytowano : 2022-02-19 21:26:22
Co te przed meczem z City zaliczył 3 ligowe porażki z rzędu. Także ten…
19.02.2022 21:25
Przypomnę że Co te ostatnio dostał w palnik os ligowych przeciętniaków - Wolves oraz Soton.
Edytowano : 2022-02-19 20:35:31
I ponawiam - jak to możliwe, że takie City, które wydało w ostatnio latach fortune, ma na ławce tylko jednego sensownego zmiennika? Dyrektor sportowy do zwolnienia?
19.02.2022 20:34
He he he
Ten wychwalony pod niebiosa Man City właśnie dostaje w palnik od Spurs. Co więcej, Pep w tym meczu dokonał ledwie jednej zmiany. Na ławce City był tylko jeden wartościowy ofensywny zawodnik. Reszta to juniorzy.
Jakieś wnioski?
19.02.2022 20:28
@DarthSmd prosze o linki do wywiadów z Pepem i Nagelsmanem, w których krytykowaliby skład.
Nawiasem Bayern zdołał wygrać LM bez Pepa, a Guardiola wciaz nie moze tego ugrać, nawet po wydaniu fortuny i mega szerokiego składu.
Nie mam problemów z tym, żeby trenerze raz po raz narzekali jak koniec końców konczylibysmy z LM raz na kilka lat. Wole to po stokroć niż zwalnianie trenerów, którzy nic nie dowieźli.
Edytowano : 2022-02-19 18:33:25
Porownanie z reprezentacja Polski absurdalne. Bayern wedle wszystkich obiektywnych opinii należy do ścisłego grona faworytów.
Edytowano : 2022-02-19 18:37:15
Jak ktoś ma problem z psychikà to również robotą trenera jest popracować nad tym. Dostał w lecie dwóch zawodników, o których marzy niema każdy trener w Europie. A żaden nie gra na miarę oczekiwan i potencjału.
Zirkzee jakoś mnie nigdy nie przekonywał i tak doprawdy póki jest Lewy to nie ma szans zaistnieć.
Zdziwi mnie jednak, jeśli odpuścimy Richardsa nie dając mu tak naprawdę poważnej szansy.
Bardzo możliwe jednak, że sprzedając młodych będziemy chcieli nieco zwiększyć swoj budżet na transfery…
27.03.2022 18:54
Niewątpliwie @hoven udała się jedna rzecz. Wmówił tutejszym, że ciągła krytyka to nic złego, wrecz to normalne wśród kibiców (!). Podkreślam kibiców. Wciaz zapewne nie zapoznam się z definicją tego słowa i zapomniał do kogo zaadresowana jest ta strona - bo już w nagłówku jest napisane, że jest to portal - uwaga ! - dla kibiców. Rolą kibica jest przede wszystkim wspieranie, a jak rozumiesz kibicowanie jakoś ciągła krytykę wszystkiego co wiąże się z klubem jako kibicowanie to zdecydowanie zabłądziłeś.
I dlatego są tutaj ludzie, którzy podkreślają jaka jest to niezdrowa sytuacja. O tyle jest to chore, że z ludzi broniących klub/zarzad/trenerów/piłkarzy przed ciągłym hejtem próbuje się zrobić przeciwników. Dziwaczne czasy, że dla niektórych wspierania i wiara w swoj klub to coś złego.
26.03.2022 20:01
@Moe netto.
22.03.2022 20:21
Kessie ma zarabiać w Barcie ok 14 mln eur. Także ten tego…
Edytowano : 2022-03-22 16:33:55
I mówimy o zawodniku na którego spada duża fala krytyki za występy w tym sezonie.
22.03.2022 16:33
No pokazali jaja…Jak od nas odchodzą za free zawodnicy to ostatnie co można tutaj przeczytać to teksty o wielkich cojones ;-)
22.03.2022 09:57
I z tego co widzę tobie dane podane wcześniej są z 2020 roku, wiec trzeba by porównywać stan na wtedy…
21.03.2022 20:22
Śmiało zatem podaj stawkę, bo prawie we wszystkim się mylisz xD
Liverpool wydaje na pensje 14 mln więcej. Czyli to w zasadzie dwóch niezłych zawodników. I to mówimy o chwili obecnej, kiedy ich najlepszy duet (Salah i Mane) chce podwojenia zarobków. Cóż, nie widzisz jak sytuacja może szybko się zmienić ?:)
Chętnie poznam listę tych 20 zawodników z pola Liverpoolu. To byłby konkret :)
21.03.2022 20:06
Za szybko. No chyba, że sam zawodnik złoży broń i będzie chciał odejść. Jeśli chce walczyć o skład to z pewnością tak łatwo bym z niego nie rezygnował.
Każdemu może przydarzyć się słabszy okres, szczególnie po zmianie klubu.
Wciaz należy pamiętać, że jest naprawdę mało zawodników, którzy nie grając regularnie potrafią pokazywać pelnie swoich umiejętności.
Ja bym mu dał spokojnie jeszcze jeden sezon, jeśli oczywiście sam wyraża taką chęć.
21.03.2022 18:40
@Gladius w punkt. Sam mówię to od jakiegoś czasu.
Czytając tutejsze komentarze można przeważnie odnieść wrażenie, że się jest na stronie antyBayern. Ludzie się naprawdę pogubili i zapomnieli nawet co to znaczy kibicowac.
21.03.2022 18:08
A ty wciaz @Reeken89 o tym Sarze. Szczyt żenady.
Bayern złożył ofertę poerwszą ofertę zbliżoną do oczekiwan Holendrów. Ty i tak znalazłeś powód do narzekania i gadani o Sarze. Nieustannie przesuwasz granice żenady…Sky is the limit
21.03.2022 13:27
Lata mijają, a @hoven wciaz czyta po łebkach.
Nikt nie odmawiał trenerowi Bayernu zdania w kwestii transferów (np Flick dostał swojego Dantasa), ale pisano tutaj, że trener nie ma głosu decydującego.
Przecież to nie nest skomplikowana filozofia, którą trudno pojąć.
21.03.2022 06:42
No cóż, widać klasę defensywy Realu…
Xavi pokazuje póki co jak duzo może dać szkoleniowiec z pomysłem. Nie potrzebował wielkich zmian, nie potrzebował rewolucji.
Póki co szacun, ale więcej powiem po sezonie.
20.03.2022 22:26
Oglądałem sobie właśnie ten mocarny Liverpoolem, z tymi mocarnymi stoperami, i…mają duże szczęście, że rywale są tak nieporadni pod ich bramką.
A przecież grają z drugoligowcem, który nawet prawdopodobnie nie wejdzie do PL.
20.03.2022 20:48
Przecież to oczywiste.
Kibic może się nie ma bać absolutnie nikogo, ale dla klubu zdecydowanie lepiej trafić na łatwego rywala. To proste jak budowa cepa.
W starciu z klasową drużyną może się zdarzyć wszystko. Możesz nie być gorszy, ale na tym etapie decydują detale, często po prostu zwykły fart.
Wiemy, że jakby Bayern był w super formie teraz to tez nie brakowałoby komentarzy, że to złe bo za wczesnie. Forma teraz nie jest optymalna i z pewnością lepiej sprawdzić się z najlepszymi później. Nawet będąc mega pesymistą dochodzi tutaj kluczowy element - przynajmniej będzie można zarobić więcej.
Dlatego można mówić wszystko, można zgrywać największego cwaniaka, ale koniec końców obiektywnie z najlepszymi w zdecydowanej większość przypadków najlepiej grać jak najpóźniej.
18.03.2022 09:38
No tak. Ronaldo i Sarri to „ambitne i ciekawe” ruchy. Lucas jednak to niewypał. Kurtyna…
No ludzie. Typ ewidentnie od lat tutaj trolluje.
17.03.2022 09:46
@tapczan dokladnie.
Ale Jam widać @hoven juz nawet się nie kryje, ze jest hejterem i jakakolwiek dyskusje chce sprowadzić tylko i wyłącznie do Brazzo. Jakbyś zaczął o papieżu to on by i tak nawiązał do Brazzo i nie pozwolił na inny wątek. Mam nadzieje, ze administracja zobaczy co z tego portalu chce zrobić hoven bo to już dawnonprzestalo być śmieszne.
17.03.2022 08:46
To w takim razie kompromitująca propozycja Juve, biorąc pod uwagę fakt, że Argentyńczyk obecnie zarabia ponoć ok 13-14 mln euro.
xD
Wydaje mnie się jednak, że kolejny raz coś przekręciłeś.
17.03.2022 07:36
@Sopariev bo sytuacja z placami może mieć wpływ na kolejne ruchy. Bardzo możliwe, że w przypadku pozyskania kilku zawodników za darmochę, trzeba będzie ratować budżet sprzedażą innych. I dlatego ja osobiście z jednoznaczną oceną bym się wstrzymał. Obserwuje jednak ten projekt z zaciekawieniem i wcale niewykluczam, że wypali. Ale do tego jeszcze nie doszło.
16.03.2022 18:39
Nie @AdiFantasti, co było kwestią tego nie wiemy. To spekulacje, nic więcej. Ja w to nie wchodzę.
I jasnym jest, że mogą pojawiać się różnice zdan nt pewnych kwestii. To jednak nie musi zmienić całego obrazu. Ja tez współpracuje z ludzmi od lat i oceniam ich świetnie, a są tematy zawodowe, w których mamy zupełnie inne zdanie.
Edytowano : 2022-03-16 18:11:01
Reeeken89, może byś zauwazyl gdybys czytał. A tymczasem niby mnie oznaczasz a i tak nie odnosisz się do tego co napisałem tylko piszesz swoje. Jakby w ogole nie odnosząc się do tego co pisałem.
16.03.2022 18:06
@Reeken89 ale o tym napisałeś już przynajmniej 1278 komentarzy i nie rozumiem co 1279 ma zmienić? Nic nowego nie dodajesz, nawet za bardzo nie odnosisz się do argumentów rozmówcy tylko wchodzisz i oznaczasz, a następnie i tak piszesz znaną formułkę. No litości.
16.03.2022 17:57
@AdiFantasti nie wiem skąd ta pewność, że chciał się pozbyć Brazzo. Prawdopodobnie chciał pozostania Flicka (jak wszyscy), ale to tylko co najwyżej spekulacje, że jednocześnie chciał się pozbyć Hasana. A jego wypowiedz nt Brazzo to fakt, nie spekulacje. I może tak myślał w 80, może w 97%, ale tutaj znowu wchodzimy w spekulacje. Tak czy inaczej mógł nic przecież nie mówić nt porównania do poprzedników.
Edytowano : 2022-03-16 17:45:53
Reeken prosiłbym w końcu, jeśli chcesz dyskutować, o jakies sensowne argumenty. A jak czytam znowu o tym Sarze to mnie mdli. No ile można powtarzać ten sam frazes i to tak z przysłowiowej dupy
Edytowano : 2022-03-16 17:48:45
Już mówiłem coś nt tych kompetencji o których tutaj tyle się mówić. Czekam na jakiś pubkt odniesienia w końcu.
16.03.2022 17:44
@Reeken89 tzn czyje wątpliwości i z jakich względów? Bo wątpliwości najwidoczniej nie mieli ci, którzy najbliżej współpracują z Brazzo. Przypomnę, że taki Kalle mówił o nim jako o najlepszych dyr sportowym Bayernu od czasów Uliego.
Przypomnę również, że chętnie zoloznam się z lista dyrektorów sportowych w Bundeslidze oraz poprzedników Hasana wraz z listą kompetencji. Sporo się o tym tutaj mówi rzucając same ogólniki, wiec dla sensownej dyskusji wartałoby mieć jakiś punkt odniesienia.
Już abstrahując od tego jak to jest niepojęte, że jedna osoba ma tym portalu w każdym newsie narzuca rozmowę na jeden temat. To chore.
16.03.2022 17:33
Które to transfery są super? Wypożyczenie Traore? Przecież jak Bayern wypożycza to jest zle.
Gwiazdor Auba to wspaniałe wzmocnienie? Kto konkretnie? Bo oficjalnie nikogo nie zakontraktowali jeszcze z tych co maja być na wolnym transferze. A i tak z ocenami radziłbym się wstrzymać bo nie do końca jasno wyglada tam sytuacja z placami o niewykluczone, że będą tego ofiary.
16.03.2022 16:42
Nawiasem…
Jakie to kompetencje mieli poprzednicy Brazzo? Bo sam Kalle mówił przecież, że Brazzo to najlepszy dyrektor sportowy od czasu Uliego.
Przeczytam z chęcią zestawienie dyrektorów sportowych i ich kompetencji (w Bundeslidze)
16.03.2022 16:35
Widzę że teraz nowy dyrektor Barcy będzie niczym mesjasz. Pytanie dla dociekliwych - czy ów jegomość nie miewał podczas swojej kariery transferowych wtop?
Przypomina się jak się robiło niemal Boga z Monchiego, a potem Roma zweryfikowała, że wcale nie jest to takie zerojedynkowe.
A jakie efekty jego pracy będą w Barcie to pokaza kolejne miesiące i lata. Zdaje się, że niektórzy za szybko jednak ogłaszają sukces. Podobnie zreszta jak rok temu…
Edytowano : 2022-03-16 16:25:28
Nawiasem ciekawi mnie, czy na stronach innych klubów tez aż tyle mówi się o kwestiach pozaboiskowych czy po prostu ta strona jest aż tak zdominowana przez narracje, która chce wszytskim narzucić @hoven?
16.03.2022 16:17
Grywam i grywałem z przeróżnymi ludźmi. Boisko, a życie biznesowe to dwa światy. Są ludzie na codzień spokojni, którzy na boisku świrują. To wcale nie takie rzadkie.
Jakiekolwiek próby oceny zdolności „biznesowych” przez pryzmat tego co było/jest na boisku jest niezbyt fortunne.
@Reeken89 a
Nie pomyślałeś chociażby przez sekundę, że Kahn po prostu widzi z bliska jak naprawdę jest i niekoniecznie podziela zdania tyciu wszechwiedzacych przekonujących, że się staczamy? Tzn teraz każdy kto nie podziela tej apokaliptycznej wizji z miejsca będzie uznawany za tego co nie potrafi walnąc pięścią w stół? Słabo.
16.03.2022 14:04
Ale Rashford na przestrzeni roku zaliczył zjazd…Masakra. Nie da się na niego patrzeć, conakcja to błąd.
15.03.2022 22:46
Przypominam kiedy zakontraktowalismy Upamecano.
Póki co oficjalnie Barca nie ma ani Christensena, ani Kessie. A oficjalnie maja spory problem z placami - polecam oficjalny raport, który wyszedł bodaj wczoraj.
Po Kessim mało kto, a może nawet nikt w Milanie płakać nie będzie, bo ten sezon masło prostu co najwyżej średni.
I jak widać cała Europa jakoś nie skupuje tych grajków z kończącymi się umowami, wiec to nie jest tak, że tylko Bayern rzekomo „śpi”. A przypomnę, że rok temu tez ty byli tacy, którzy wychwalali transfery Barcy, a wyszło - delikatnie mówiąc - niezbyt dobrze.
15.03.2022 22:08
@Globin23 ok, nie mam zamiaru dyskutować na takie „wyszukane” argumenty typu „zdejmij rozowe okulary”. Nie moja bajka.
Pzdr
14.03.2022 17:57
Tak, tak. Ja polecam jednak bliżej przyjrzeć się sytuacji Barcy, bo dzisiaj wyszedł raport płac, który da Barcy nest bardzo niekorzystny.
Można łykać wszystkie co głośniejsze nagłówki, ale polecam się naprawdę bliżej zapoznać z sytuacja Katalończyków. Chelsea tez niedawno wielu zazdrościło…
14.03.2022 17:33
Ale przecież napisałem jak mogłaby wyglądać ławka i nie ma na niej zawodników o których pytasz.
Nie sądzę również, że wszystkie narzekania są niepotrzebne, ale często po prostu przesadzone. A to różnica:)
Te medialne doniesienia o (nie)zadowoleniu trenerów z kadry jest dla mnie trochę śmieszne, ale pismaki zobaczyli, że tematyka się klika, wiec raz po raz raczą nas podobnymi donosami. Czy są trenerzy w pełni zadowoleni ze swojej kadry? Wątpię. Każdy trener na świecie chciałby mieć 11 najlepszych zawodników na swojej pozycji. To normalne i w pełni rozumiem, że szkoleniowcy chcą mieć do dyspozycji świetny zespół na już. Pytanie tylko jak reagują jak nie spełni się ich życzeń i czy potrafią pracować nad zastanym materiałem, czy rzucają zabawkami.
Wracając jeszcze do Nagelsmanna Yo prócz tych rzeczy co wcześniej wymieniłem, nie podoba mi się również to, że za mało korzysta ze zmienników. Być może Roca to nie jest jego „szóstka”, ale jak chłop grał to nie zawodził.
14.03.2022 13:43
@Globin23 najleiej napisać, że wszystko jest łatwe i wystarczy tylko chcieć. No można fak dyskutować, ale czy ma to sens? Wątpliwe.
Nie zgodzimy się już chyba co do Alaby bo ja nie potrafię zrozumieć jak można żałować jego odejscia w obliczu tego jakie miał wymagania. I do czego mogłoby doprowadzić w dłuższej perspektywie zapłacenie takiej stawki zawodnikowi o takiej klasie.
Co do ławki i kadry. Dla mnie jest ona porównywalna z tym co mieliśmy w ostatnich latach. Są pozycje gdzie jest gorzej, są gdzie lepiej. Trudno to tak ocenić jednoznacznie w obliczu zmiany systemu przez Nagelsmanna, którego nie zawsze jedyne stanie zrozumieć.
Wystawianie trzech skrzydłowych, dwóch z nich na wahadle, częstokroć mega ofensywny środek pola bez zabezpieczenia - to naprawdę nie ułatwia życia obrońcom i sprawia również, że ławka wyglada tak a nie inaczej. Bo teoretycznie mogłaby wyglądać również tak: Upamecano, Richards, Musiala, Sabitzer, Gnabry, Tolisso, Choupo. Przecież zdecydowana większość tej ławki znalazłaby miejsce w czołowych europejskich zespołach i to w wyjściowej 11.
Trochę również brakuje mi nieraz konsekwencji tych narzekających. Z jednej strony wielkie nazwisko Sabitzer złe, bo gra słabo, a z drugiej Choupo zły, bo nazwisko słabe, ale liczby kręci co najmniej sobre.
14.03.2022 13:03
@Globin23 czy się to Tobie podoba czy nie, takie nazwiska jak Donnaruma czy Pogba znaczą w europejskiej piłce duzo więcej niż Suele i nie wydaje mnie się, żeby to był przypadek.
„ Mówisz o faktach a fakty są takie że za darmo odeszło dwóch podstawowych obrońców jak Boa i Alaba.”
I obaj by siedzieli aktualnie pewnie na lawie. Zgodzenie się na ich zadania płacowe, a z pewnością na tego drugiego, byłoby dużym błędem.
Mocno natomiast przesadzasz odnośnie Upa, zresztą nie Ty jeden. Jak popatrzy się na jakikolwiek obiektywny wskaźnik to zostawia Alabe w tyle, a tutaj można odnieść wrażenie jakoby było odwrotnie. Nie. Żale i pretensje do zarządu przysłaniają obraz, tak ja to widzę.
Co więcej, myślę że w obecnym systemie Bayernu, kiedy często rywale mają mase przestrzeni w kontratakach, Alaba i Boateng wyglądałby jeszcze gorzej niż za Flicka.
Co do tego, że ktoś nie gra na miarę oczekiwan. Właśnie tak to jest z transferami i o tym wielokrotnie wspominałem kiedy czytałem te narzekania jak to chcemy nolnejmow. Nazwiska tez nie dają gwarancji. Jakbyśmy zamiast Sabitzera ściągnęli nolnejma, który graby jak Marce teraz, to by pewnie tutaj były żale „mogliśmy kupić Sabitzera, ale zarzad znowu oszczędzał”.
Pewnych rzeczy we futbolu nie jesteś w stanie przewidzieć, a czytając tutaj komentarze mozna odnieść wrażenie, że wszytsko jest takie oczywiste.
14.03.2022 12:33
@Sopariev zgadzam się, że po prawej stronie trzeba wzmocnień i liczę na takowe w lecie.
14.03.2022 12:06
@FanGraczyBayern ciesze się, że wiesz dobrze jak będzie, ale pozwól, że ja skomentuje fakty, a nie pobożne życzenia/wróżenie z fusów. Jeśli miałbym kierowcach się tym drugim i brać to za pewnik to od wielu lat czekałbym na zwycięstwo w LM, a tymczasem cieszyłem się z tego triumfu niedawno.
Przypomnę, że Bayern się wzmocnił przed tym sezonem Upamecano i Sabitzerem (a to, że nie grają na miarę oczekiwan to inna sprawa. Były nazwiska, czyli to co większość chce, bo przecież nolnejmy to sarry,nie?), a jeszcze wcześniej Sane.
Jeśli odchodzą zawodnicy pokroju Mbappe czy Salah to oczywiste jest, że trzeba te dziury zakopać. To samo by było w Bayernje gdyby odszedł Kimmich czy Lewy. „Problem” jednak nest taki, że od Bayernu nie odchodzi zawodnik o roli Mbappe…
14.03.2022 11:56
@Globin23 mozna dyskutować, ale żaden obiektywny wskaźnik nie sugeruje, że Alaba gra lepiej niż Upamecano. Żaden. W moim Austriak jest gorszym stoperem, nawet w obecnej sytuacji kiedy Upa ewidentnie nie potrafi się odnaleźć.
Zatrzymanie Alaby i godzenie się na jego warunki finansowe nie byłoby rozsądne, w moim mniemaniu.
Suele i Alaba to w skali europejskiej przeciętniacy. Podobnie jak Upa, ale Francuz ma tą przewage nad nimi, że jest młodszy i mimo wszystko wydaje się, że jest naturalnie bardziej utalentowany.
Jazdy z kontraktami są na porządku dziennym niemal w każdym europejskim klubie i jeśli ktoś twierdzi, że zmiana dyrektora coś tu zmieni to jest po prostu naiwny.
Liverpool stracił Wijnalduma, teraz nie może się dogadać z Salahem, Mane oraz Firmino.
Milan stracił Donnarume, zaraz podobny los spotka Kessiego. Juve straci Dybale, a United ponownie Pogbe. Psg już wie, że żegna się z Mbappe.
Proszę wybaczyć, ale przy tych powyższych strata Suele czy Alaby wyglada bardzo, bardzo niewinnie.
14.03.2022 11:47
Jestem ciekaw, czy wszyscy ci, którzy tak przewidują, że raz po raz ktoś odejdzie za darmo (ktoś kluczowy dla tej drużyny, a nie przeciętniacy jak Alaba czy Suele) kiedykolwiek przyznają się do błędu. Czekam z niecierpliwością.
Tego typu donosy mają na celu albo zrobienie burdel w klubie (rywale zacierają ręce), albo próbę wywarcia presji na zarządzie. Tak czy inaczej szkodliwe dla klubu w momencie kiedy sezon wchodzi w decydującą fazę.
Edytowano : 2022-03-14 11:17:49
A Falk trochę staje się karykaturą dziennikarza. Ostatnio nawet niemal kłócił się z Rashfordem, że on wie lepiej co się dzieje w United pomimo tego, że sam zawodnik dementował jego doniesienia (a wypowiada się rzadko na tt).
14.03.2022 11:16
@xxraphaelxx absolutnie nie można mieć do tego przekonania.
14.03.2022 09:12
Ciekawe jakie komentarze by tutaj teraz były jakby w tym samymi sezonie Bayern dostał w LM od Bayern Borysow, a następnie w 1/16 do ostatnich minut rewanżu drzal o awansu w meczu z …Arsenalem ;D
Coś przeczuwam apokaliptyczne wizje ;D
Co do meczu - to nie był zły występ. Sytuacji było wystarczająco duzo, żeby wygrać. Wciaz jednak gra zespołu pozostawia sporo do życzenia i jeśli ktoś liczył na przełamanie po meczu ze Salzburgiem to pewnie czuje się zawiedziony.
14.03.2022 08:02
Odpowiem klasykiem - jeśli nie zrozumiałeś wczorajszej analogii…to trudno. Jakoś nie widziałem, żebyś się do tego odniósł, a może wtedy bym wyjaśnił. Chociaż znając życie i tak by to nic nie dało.
Jeśli nie chcesz dyskutować to po prostu tak zrob, a nie oznajmiaj światu jak to się nie da rzekomo z kimś dyskutować. Takie obwieszczenia absolutnie nic nie dają poza wywoływaniem kolejnych spin.
10.03.2022 12:33
No patrz @Arkady142 , jaka zmiana frontu. Jakoś nie przeszkadzają Ci podobne wypowiedzi w kwestii zarządzania klubem.
Przecież tutaj raz po raz głosy krytyczne, Że błąd, że dało się coś zrobić lepiej. A ktokolwiek pracuje na stanowisku dyrektorskim we futbolu? No ciekawe :)
10.03.2022 12:18
W związku z tym co dzieje się teraz z Chelsea, bardzo zasadniczym pytaniem wydaje się…czy faktycznie jest czego zazdrościć? Czy chcielibyśmy u siebie takiego Romka ? Byłyby transfery, byłoby to co tak ważne dla niektórych…ale czy warto?
10.03.2022 11:02
Tyle kasy przepuszczonej, tyle transferów, rzekomo tak szeroka kadra i…kolejny sezon bez uszatka. A przecież recepta na sukces miała być taka łatwa - duże inwestycje, mówili…
Wspaniale ;D
10.03.2022 06:53
@Arkady142 alez oczywiście, że są tutaj książkowe wręcz przykłady hejtu. To, że ktoś staje się wybrnąć i zasłania się „krytyką” ma się tak do faktów jak tłumaczenie Wladimira Wladimirowicza.
Jak mówiłem. Każdy ma jakieś krytyczne uwagi pod jakimś adresem, ale jeśli aktywność takowego delikwenta ogranicza się w 99% do krytyki, często po prostu przesadzonej i nasiąkniętej epitetami, to jest po prostu hejt.
@Lampo mnie się wydaje, że niektórzy po prostu dość tego gowna, które nieraz się tu wylewa. Wielokrotnie można by odnieść wrażenie, ze to strona hejterow, a nie kibiców klubu. Ciagle żale, ciagle wypominanie mniej i bardzie wydumanych błędów, ciagle wyolbrzymianie sukcesów innych i równocześnie nie dostrzeganie ich potknięć. O tym można by dyskutować i dyskutować. I stad takie reakcje, które i tak są nieporównywalne do tego, co się tutaj odwala w drugą stronę po porażce.
Edytowano : 2022-03-09 12:41:16
I chore jest to, że takie hoveny robią komukolwiek zarzut, że wspiera się tutaj na dobre i na złe klub oraz ludzi w nim pracujących. Czy to nie jest niepoważne na stronie kibiców? Robi się wrogów z ludzi wspierających klub. Żenada to mało powiedziane, ale niestety admini też - z całym szacunkiem - nie zawsze reagują, co sprawia, że takie postawy stają się niekiedy „normą”.
09.03.2022 12:38
Kolejny raz @hoven wywołujesz mnie do tablicy i kolejny raz rzucasz w moją stronę gownem. Szukasz spiny, żeby potem kręcić kolejną dramę.
Jakie wyżywanie się? Jakie kpienie? Kompromitujesz się człowieku z dnia na dzień coraz bardziej.
09.03.2022 06:44
Tak jak pisałem po remisie w Salzburgu, Liverpool wcale nie nest drużyną poza naszym zasięgiem. Tez maja swoje problemy co doskonale widać chociażby po dzisiejszym spotkaniu.
08.03.2022 22:37
Nie @hoven, to ty przede wszytskim tutaj hejtujesz. I ponownie wywołujesz mnie do tablicy, zupełnie niesprowokowanych, zupełnie z dupy.
Co za wstrętny typ.
Edytowano : 2022-03-08 22:19:37
Już kompletnie abstrahując od tego, że nie rozumiesz filozofii gry od ustawienia. Ustawienie to tylko narzędzie. Nic więcej. Bayern to przede wszystkim ofensywa, pressing. I można to grać trójka z tylu.
Zaprzeczeniem filozofii byliby zatrudnienie takiego Conte, o czym już zacząłeś kiedyś gadać.
08.03.2022 22:16
@KingWizard taka opinia po tych 45 min nt Pavarda jest mocno kontrowersyjna, bo akurat dzisiaj popełnił ze 2 błędy, który o mało co nie zakończyły się bramkami.
Generalnie jednak wcale nie gra zle ostatnimi czasy, ale dzisiaj akurat słabo.
08.03.2022 21:57
Nie wiem @AdiFantasti, to faktycznie wydaje się dziwne. Być może z Giretzką i Daviesem wyglądałby to lepiej.
Nie dziwie się natomiast, że Julek stawia koniec końców częściej na trójkę, nożna jego kadencji w tym systemie prezentujemy się imo po prostu lepiej.
08.03.2022 21:43
Ale @AdiFantasti, czy tak prawde powiedziawszy my za Julka lepiej wyglądamy grając czterema obrońcami? Bo ja mam wątpliwości.
Brawo Serge!
Edytowano : 2022-03-08 21:32:43
Świetny jest znowu Coman.
08.03.2022 21:32
Brawo, jedziemy dalej!
08.03.2022 21:24
Pavard sabotuje :|
08.03.2022 21:15
Kapitalnie to zrobił Lewy, ale brawa tez dla Comana.
08.03.2022 21:14
Ale początek ;D Coman uratowal
08.03.2022 21:04
Przecież pisanie o tym, że wypożyczeni zawodnicy nic nie dali jest taką samą bzdurą jak te gadki o Conte czy Konate. Z dupy i w zasadzie nie wymagają szerszego komentarza.
Ale zresztą…Wypożyczeni pomogli zdobyc LM. Wypożyczeni, a zwłaszcza James i Coutinho z pewnością mieli bardzo pozytywny wkład nie tylko piłkarski, ale marketingowy.
Tak Upa już wtopa, pewnie taka sama jak rok temu Sane. Niektórzy to nigdy nie potrafią uczyć się na błędach.
08.03.2022 19:50
Zaczyna się kluczowy etap sezonu. Tutaj już nie będzie miejsca na błędy.
Trochę nerwów jest, ale mino wszystko wierze w nasz dobry występ.
07.03.2022 19:03
@Reeken89 aha, widocznie nie zrozumiałem. Dzięki za wyczerpujące wytłumaczenie ;D
Ciekaw natomiast jestem kto jest rekordzistą na tym portalu w ilości odniesień do terminu „Sarr”. Jestem dziwnie przekonany, że w tym przodujesz. Bo można być pewnym, że w każdej dyskusji z tobą pojawi się zaraz „Ale Sarr!”. Już to kiedyś pisałem - to tutaj synonim „Winy Tuska” ;D
Co do ilosci stoperów w przyszłym sezonie to podstawowe pytanie, czy będziemy wciaz tak chętnie operować trójką w obronie. Jeśli wrócimy do regularnej gry czwórką to wcale nie trzeba IMO radykalnych ruchów. Para Upa-Lucas powinna dostać szanse na zgranie się i dopiero po następnym sezonie ocenić ich partnerstwo. Do tego dojdzie Richards, jakaś zapchajdziura typu Ginter i Pavard. Przydałoby się natomiast znaleźć kogoś na prawą obronę i to powinien być priorytet. Jeśli jednak będzie gra trójką to wartałoby znaleźć lepszą jakość, ale czy akurat rezerwowy Chelsea to gwarantuje? Nie mam pewności.
07.03.2022 18:03
Zdecyduj się w końcu @Reeken89. Dopiero co mówiłeś, że nie ma co patrzeć na innych.
@sammyo7o7 ma sporo racji.
Wiem natomiast, że jakbyśmy stanęli z Barcą w szranki o kontrakt to byłaby tutaj mowa o kompromitacji, że taki średniak zarabia takie pieniądze :)
07.03.2022 15:36
Było już o o tym jak to można było brać Conte, który przegrywa z ligowymi średniakami, bo udało mu sie wygrać z City, teraz gadka o Konate, który jest tak świetny, że grywa w Liverpoolu od święta. Pewnie dlatego, że wprowadza za duzo spokoju.
A z kim przegrywa rywalizację? Z Matipem.
07.03.2022 06:25
@nyy32 ” Tak, i w 100% popieram jego decyzję, uważając, iż postąpił absolutnie słusznie. Ja będąc na jego miejscu w takich okolicznościach i warunkach, które mu zaproponowano zrobiłbym dokładnie tak samo.”
A czy my czasami już o tym samym nie dyskutowalismy? Dla mnie warunki miał takie, że 99.9% trenerów na świecie nigdy takich nie miało i mieć nie będzie. Warunków idealnych nie ma nikt, idealnie nie ma nawet u szejków śpiących na kasie.
Ty masz inne zdanie i ja je szanuje, chociaż się z nim nie zgadzam (podobnie jak w przypadku np superligi).
Jak już jednak mówiłem - tą rozmowę już przerabialiśmy i nie za bardzo rozumiem po co do niej wracać ;)
„ Kibicuje się piłkarzom na boisku” - kibicuje się klubowi. Jeśli cały czas w niego uderzasz, wypowiadasz się na jego temat tylko w negatywnym tonie to jest to po prostu dalekie od idei kibicowania. Nie chodzi tutaj o to, żeby nie powiedzieć nic złego, ale liczy się skala. Kibic przede wszystkim kibicuje (tzn wspiera), a nie jebie na każdym kroku i każdej okazji.
Możemy się różnic w ocenie niektórych osób, ale to jest chore, że tutaj ludzie są atakowani tylko dlatego, że…stoją w obronie klubu i pracucujacych w nim ludzi. Czy to nie jakiś tragiczny chichot losu i znak chorych czasów?
@Skobry fajny post, ale mam trochę inne zdanie. Nie było, nie ma i pewnie nie będzie w tym sporcie człowieka, który się nie myli. Nawet sir Alex Ferguson miał podczas swojej kariery potężne wpadki. Nie ma po prostu fizycznie możliwości, aby budując skład na przestrzeni wielu lat zawsze idealnie trafiać . Niekiedy zawodnik z własnej winy spuszcza z tonu, nieraz decydują czynniki zewnętrzne, nieraz po prostu…szczęście lub jego brak.
Przykład Juve jest o tyle fajny, ze jeszcze niedawno czytaliśmy tutaj(!) jak to nam odjeżdżają i jak to powinnismy brać z nich przykład. Z perspektywy lat zawsze się łatwo pisze o błędach, ale jak już pisałem, w tym sporcie każdy się myli. Kwestia jak bardzo i jak szybko wroci na dobra drogę.
06.03.2022 16:44
@Reeken89 rozmowa nie ma najmniejszego sensu jeśli rozpoczynasz od tematu A, dostajesz argumenty, po czym w ogole się do nich nie odnosisz tylko skręcasz w stronę tematu Z. Tu chodzi o sensowną dyskusje, jak mniemam, a nie o jakaś dziwną formę zabawy w kotka i myszkę.
I nie kolego, to nie są moje fakty. To są obiektywne fakty.
06.03.2022 10:37
Ale @hoven juz lata tutaj prawi banialuki jak to ma x, y i z na liście zablokowanych a potem, że nagle „daje im szanse”. I tak w kółko. Przecież to żenada. Nie wiem na kim to ma zrobić wrażenie, ale wyglada po prostu co najmniej dziecinnie.
Edytowano : 2022-03-06 10:28:33
Nie zakładam, że jest tutaj wiele trollii. Cześć się jednak wyraźnie pogubiła i zapomniała na czym polega faktyczne kibicowanie. Internet jest jednak przesiąknięty hejtem, wiec są ludzie, którzy mogli już uznać, że to norma. Pora jednak zrobić krok w tył, a najlepiej spojrzeć w lustro i zapytać sie, czy kibicowanie faktycznie polega na tym, że sie non stop krytykuje ludzi ze swojego zespołu. Bo przypomnę - to strona kibiców (!!!) Bayernu, choć faktycznie czytając komentarze można mieć inne wrażenie.
06.03.2022 10:24
@Reeken89 nie skacz znowu z tematu na temat. Ja rozumiem, że są tacy ludzie, którzy złapani za rękę mówią, że to nie oni, ale to ma swoje granice.
Rozmowa była o Flicku i o fakcie, ze nie został zwolniony tylko sam odszedł. Nie siejemy dezinformacji. To są fakty, a cała reszta jest dyskusyjna
06.03.2022 10:11
@hoven opis swojej twórczości i życiorysu zostaw dla siebie.
Daj se chłopie spokoj.
06.03.2022 10:05
Tak tak, Władek tez został zmuszony do wejścia na Ukrainę.
Można trzymać się faktów, albo naciągać rzeczywistość, żeby było wygodniej. Jak kto woli.
06.03.2022 09:59
Ja tylko w ramach walki z dezinformacją nadmienię, że Flick niebożątka zwolniony tylko odszedł na własne życzenie.
Trzymajmy się faktów.
Cieszę się, że pojawił się ktoś taki jak @Mistrz358 i absolutnie zgadzam się z fragmentem „ Niektórzy tak się w tym zatracili, że mam wrażenie czekają, żeby Bayern odpadł ze wszystkiego i było na ich... Dobrze jak niedobrze:)”.
Idealny opis tutejszych wszechwiedzacych.
O optymizm trudno, ale jesteśmy w grze o najważniejsze cele. Pomimo tego, że każdy zapewne spodziewał się i liczył na lepszą dyspozycję, wiele się jeszcze może zmienić. No ale tutaj byli tacy, którzy zaczęli coś przebąkiwać o Conte po jego zwycięstwie z City ;D xD
Edytowano : 2022-03-06 09:00:33
*nie został zwolniony
06.03.2022 09:00
Nie zgadzam się, że tak się to musi skończyć. Nie wszędzie, nie w każdym przypadku chodzi tylko o kasę i o zadowolenie większości na chwile obecną. Nieraz chodzi o coś więcej.
I godzenie się w tej chwili na to to poddanie się tej wizji, która z perspektywy kibica europejskiego jest katastrofalna. I tutaj musi dziwić zachowanie niektórych kibiców, na całe szczęście będących w mniejszości, którzy chcą się temu poddać bez jakiegokolwiek „ale”.
Pozdrawiam
Ps zwycięstwa Bayernu owszem, ale Scousersom mówię nie ;)
05.03.2022 11:09
@nyy32 mówię do czego doprowadzi ta pogoń za tym, aby zaspokoić oczekiwania większości, która chce rzekomo oglądać najlepszych, jak najczęściej. Jak otworzymy tą puszkę pandory to trzeba się liczyć z konsekwencjami. Niestety.
Edytowano : 2022-03-04 10:07:40
A jak będziemy patrzeć tyko na kasę to doprowadzi to do tego, że niebawem najlepsi nie będą juz grali w Europie i największe marki swoje mecze będą rozgrywały np w Azji. Tam będą wielkie stadiony, wypełnione w 100%, tam zarobią najwiecej. O to chodzi?
04.03.2022 09:59
@nyy32 juz to kiedyś pisałem do czego doprowadzi ta pogoń, aby przypodobać się globalne większości. Będziecie za kółkach sami tego żałować. Będziemy latać na superlige do Pekinu. Mundial będziemy grać co roku. Przepisy pewnie tez będą „śmieszniejsze”. Wszystko aby zadowolić większość chcących więcej emocji.
To jest naturalna kolej rzeczy. Jak pozwolimy na A to będzie i B, C i Z. Tak to działa w tym świecie co doskonale pokazuje Władek, który na początku wziął Krym, a potem przyszedł po resztę. Jak się tego nie zatrzyma na początku to taka rozpędzoną machinę coraz trudniej powstrzymać.
Edytowano : 2022-03-04 09:29:28
Przepraszam, miało być do ikki, a nie ny
Edytowano : 2022-03-04 09:30:57
Nie *za kółkach, tylko za kilka lat (jeśli do tego dojdzie, a mam wielką nadzieję, że piłka nie wejdzie w ten pakt z diabłem)
04.03.2022 09:29
@nyy32 swietnie, że NBA ma swoich zwolenników. Tez niegdyś się jaralem tym sportem, sam nawiasem kata temu grałem z całkiem niezłym skutkiem, mam dalej w posiadaniu wiele kart NBA (w tym np kartę rookie Kobyego), ale mnie się to już dawno przejadlo. Za duzo tego.
Nie jestem przeciwnikiem Amerykanów, ale amerykanizacja wszytskiego dookoła niekoniecznie się przyjmie w Europie, szczególnie we futbolu, który ma długie tradycje. Tutaj kibic chce czegoś innego o czym świadczą chociażby liczne protesty po powołaniu tego bubla. I niemal całe piłkarskie środowisko, sami zawodnicy, kibice czy media były w zdecydowanej większości zgodne - nie tedy droga.
04.03.2022 07:16
Rzeczą oczywistą jest to, że nawet najlardziej lubiana potrawa jedzona codziennie się znudzi. I tak samo minie kilka lat i mecze z tymi Realami czy Barcą spowszednieją, nie będą tak elektryzować jak kiedyś. Trzeba będzie wymyślić znowu coś. Patrzenie tylko na to czego chce większość kibiców na świecie to droga do nikad. Mark my words.
Ludzie bogatsi chcą być jeszcze bogatsi, częstokroć mając zupełnie w poważaniu tych będących niżej na drabinie społecznej i chętnie bogaciliby się jeszcze ich kosztem. To mało kogo dziwi, ale czy faktycznie trzeba przechodzić wobec tego do porzadku dziennego? No nie.
Mam sporo wątpliwości co do superligi głównie przez fakt jakim koszmarnym bublem okazał się pierwszy projekt, który doskonale pokazał na czym przede wszystkim zależy im twórcom. Szczytem ignorancji było tłumaczenie Pereza motywów jakie stały za próbą organizacji tej farsy, która słusznie spotkała się z olbrzymią krytyka ludzi piłki i doprowadziło do masowych protestów np na Wyspach. Wszystko dlatego, że kluby płacące absurdalne pieniądze za kopnie piłki…chcą zarabiać i płacić bardziej absurdalne kwoty. Koszmar.
Nie znajac szczegółowych nowej formuły, nie jestem w stanie ślepo poprzeć tych ludzi po tym co chcieli zrobic przy poprzednim projekcie.
I nie wiem czy te spotkania z Chelsea, United czy Liverpoolem będą tak oczywiste, bo ich partycypacja wydaje się na chwile obecna wątpliwa.
Edytowano : 2022-03-04 06:08:21
Ile drużyn będzie spadało z tej superligi? Idę po popcorn ;)
04.03.2022 06:05
@Pir5 ja nic nie mówię co masz robić tylko co pomaga nieco poszerzyć perspektywę. Niekoniecznie również mówię o amatorskim futbolu, tylko raczej jednak zawodowym :)
Edytowano : 2022-03-03 23:41:30
Pir, o tych 15stu założycielach pisałem w kontekście pierwotnego projektu suerpligi. Teraz jest rzekomo nowy projekt, ale oficjalnie chyba nie został jeszcze zaprezentowany.
03.03.2022 23:40
Ale ja mówię @nyy32 o chodzeniu na mecze, na lokalne drużyny, a nie oglądanie tylko przed tv.
Ale oczywiście - każdy robi to co lubi. Tylko wcale mnie nie dziwi, że zamykając się tylko na to co najbardziej medialne nie dostrzegasz reszty i jakie niebezpieczeństwo niesie za sobą ignorowanie tego co jest poza wielkim sportem z tv.
Edytowano : 2022-03-03 23:10:55
Siudrak, przecież koncepcja LM zakładała, że 15 drużyn założycielskich będzie tam grało zawsze.
Edytowano : 2022-03-03 23:11:24
15/20 drużyn by tam grał niezależnie od wyników w krajowych rozgrywkach.
03.03.2022 23:09
@nyy32 i zupełnie mnie to nie dziwi. Tak podejrzewałem.
Obyś się nie przekonał w praktyce, że nie będzie wielkiego futbolu bez tego małego. Ja jestem przekonany, że ignorowanie lokalnej piłki wyrządzi wielką szkodę temu sportowi.
I polecam naprawdę również przyjrzeć się lokalnym zespołom. Chodząc na takie mecze można naprawdę zyskać nową perspektywę :)
Edytowano : 2022-03-03 22:55:11
Siudrak, ja nigdzie nie wypowiadałem się w dobrych słowach o uefie. Oni maja sporo za uszami i niewątpliwie potrzebne są tam zmiany.
Zdecydowanie jednak wole obecne rozgrywki europejskie gdzie w teorii każdy ma szanse zagrać niż ten chory twór zwany superligą.
Edytowano : 2022-03-03 22:59:53
Masz oczywiście rację w kwestii rozgrywek ligowych i faktycznie nie wiem skąd mi się to wzięło. Mój błąd.
03.03.2022 22:52
Tzn masz przeciwne zdanie w zakresie krajowych rozgrywek pucharowych i ile dobrego one robią dla kibiców z małych miejscowości?
W ogole chodzisz na mecze lokalnej drużyny czy tylko przed tv? Miałeś kiedyś doczynienia przez dłuższy czas z futbolem w niższych ligach?
Bo chciałbym zrozumieć ten pęd ku temu rozwiązaniu, który jest z wielu względów po prostu szkodliwy.
03.03.2022 22:40
Rezygnacja z klubów krajowych, gdzie dla klubów i kibiców zespołów z niższych lig to jedyna szansa, aby spotkać się z najlepszymi w kraju. Dla małych miast to wielkie mecze, które często są pamiętane przez lata i niejednokrotnie sprawiają, że młode dzieciaki idą na swoj pierwszy w życiu mecz i potem pokochają ten sport.
Już była kompromitująca próba przepchnięcia superligi w kształcie, który oburzył piłkarskie srodowisko gdzie najbogatsi chcieli się tylko bogacić, grać sobie pomiędzy sobą niezależnie od prezentowanej klasy. Wszystko co ociera się o taką idee musi zostać czym prędzej zaorane bo każda próba przeforsowania tego bubla zniszczy w przyszłości futbol.
Można śmiało modernizować LM i europejskie puchary, ale wszystkie patologiczne idee przyświecające zeszłorocznej superlidze zostały słusznie odrzucone przez piłkarskie srodowisko. I trzeba trzymać kciuki, aby nic się nie zmieniło.
Edytowano : 2022-03-03 22:30:25
*rezygnacja z pucharów krajowych
03.03.2022 22:28
@Pir5 to o jakiej superlidze mówisz? Bo jeśli ma być to faktyczna superliga to na rozgrywki krajowe nie ma chyba miejsca.
A grę najlepszych klubowych zespołów to mamy obecnie w LM. Być może nie podoba Ci się jej format, ale mówmy zatem o zmianie formuły, a nie o skompromitowanej, zblazowanej superlidze, która zaprzecza wszystkiemu za co kocha się sport i futbol.
03.03.2022 22:08
@nyy32 i poniższa wypowiedz jest jasnym dowodem na to jak potrafisz wyolbrzymić do absurdalnych granic błąd, pomijając wszystkich o dobre.
Wolisz pisać o rzekomym kompromitującym błędzie przy transferze Upa, a zapominasz o tym co najważniejsze - udało się go przekonać do transferu i ostatecznie pozyskac. To jest zdecydowanie najważniejsza wiadomość, ale Ty wolisz mówić o jakimś rzekomym niedociągnięciu.
Jeśli skupimy się tylko na tym co nie wyszło to zaraz wyjdzie, że zdecydowana większość dyrektorów sportowych to nieudacznicy (ot Monchi w Romie). Bo nie ma takich bez wpadek transferowych.
Tutaj brakuje jakiegokolwiek trzeźwego spojrzenia na sprawę. Dominuje jedna narracja i niepotrzebne emocje i przekonanie o własnej nieomylności.
Szkoda, ale jak adminom to odpowiada…
03.03.2022 10:01
@nyy32 jak czytam o tył samodzielnym myśleniu to przypominają minusie internetowe batalie wszelkiej maści doktorow z fb/yt na temat pandemii, czy wcześniej specjalistów od lotnictwa po katastrofie smoleńskiej. Tam tez wszystko było takie proste i oczywiste - wystarczy tylko myśleć samodzielnie, twierdzili.
A w zdecydowanej większości sytuacji w życiu sprawy nie są tak jednoznaczne. Cześć mediów, czy tez duzo grono kibiców tutaj, do sprawy podchodzi zero-jedynkowo i z miejsca skreśla np Hasana (tak jak skreślano Kimmicha, Gnabry’ego i wielu, wielu innych). Powtarzanie tych samych haseł jest myśle dalekie od myślenia samodzielnego, ale to moje prywatne zdanie.
Pozdrawiam
03.03.2022 09:03
@nyy32 to ciekawe, że w moim komentarzy wyczytałeś, że "wy to się nie znacie, jak zarząd tak twierdzi to macie przyjąć do wiadomości i milczeć". w którym miejscu w moim ostatnim komentarzu coś takiego jest chociażby zasugerowane? Bo to trąci niebezpiecznie jakimiś urojeniami.
Co do Barcy - to widzę sporo analogii do ostatniego roku. Wtedy tez byli tu tacy, którzy zachwycali się ich super transferami (tak twierdzili) tj Garcia, Depay, Aguero czy Dest.
Na papierze plany transferowe Barcy wyglądaliśmy całkiem fajnie, ale czy oni już kogoś zakontraktowali? U nas tez poprzednie okienko na papierze wyglądało całkiem dobrze. Dwie gwiazdy Lipska. A póki co średnio…
Poczekamy, zobaczymy. Tutaj niektórzy maja wrecz absurdalną tendencje do tego, wychwalać pod niebiosa wszystko co obce, a ganić wszystko co nasze. A admini pozwalając na to sprawili, że ta strona dla przeciętnego kibica może być postrzegana jako strona hejterow, a nie kibiców klubu.
03.03.2022 07:45
A tutaj dalej te same dyskusje :) Specjaliści od zarządzania klubem sportowym wrecz z pogardą wypowiadają się nt kompetencji ludzi zarządzających pionem sportowym klubu, który wg wszystkich obiektywnych faktów należy do ścisłego światowego topu. Nie mogę się doczekać kiedy zaczniemy czytać podobne rankingi nt fizjoterapeutów, szatniarzy, pan bufetowych czy klubowych kucharzy. Jedno jednak ich wszystkich łączy - szary kibic ma tak samo nikłe pojęcia o ich pracy (obowiązkach).
Z pozdrowieniami!
02.03.2022 15:58
Spurs właśnie wczoraj przegrali kolejny ligowy mecz, tym razem ze słabiutkim Burnley. Ostatnio dostawali oklep także od soton czy Wolves. Dalej ktoś wolałby Włocha w Monachium ? ;D xD
24.02.2022 09:26
Przecież te teksty o tych kibicach, którzy jak tylko wrócą na stadion to wygwiżdżą Brazzo i spółkę już tutaj padały. Tymczasem kibice zdążyli już wrócić i oczywiście z tych zapowiedzi wyszło tyle ile z tych jęków w ostatnich latach nt staczania się w dol Bayernu.
Pobożne życzenia co najwyżej…
22.02.2022 13:17
Mówisz o kółeczku wzajemnej adoracji, a tymczasem sam w takowym odgrywasz pierwszoplanową rolę.
Te głupawe uwagi zostaw dla siebie, jeśli nie masz nic ciekawego do dodania.
O tym jak to zaraz będzie zle, zaraz polecimy w dół, czytam przynajmniej os dobrych kilku lat. A w tymczasowe wpadła już przynajmniej jedna LM.
Także powtarzam - nawet garbaty raz do roku się wyprostuje i Bayern wcześniej czy później musi wpaść w gorszy okres. To naturalna kolej rzeczy i wtedy będziesz mógł w końcu triumfować. Gratuluje już teraz.
22.02.2022 11:48
@Reeken89 ale tutaj nie chodzi o krytykę, a o jej skale. Jeśli nic innego nie robisz tylko krytykujesz klub, jego działania na nie al każdym polu, umnjejszasz sukcesy i jednocześnie wywyższasz wszystko co robi reszta, to jest to co najmniej dziwne zachowanie. W kontekście kibica, który przecież z definicji wspiera swoich. Nierzadko nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi, ale taka czasami dola kibica ;)
22.02.2022 11:15
Jesteśmy nieco zmieszany.
Te same osoby, które wrecz nalegają, aby Bayern wydawał więcej, potem się oburzają, że płacimy duże kontrakty. Przecież taki Partey, z Arsenalu, który w większości zawodzi, inkasuje wg wielu źródeł ponad 15 mln euro. Skompromitowany Werner jeszcze więcej.
Trzeba zrozumieć, że przeciętne zespoły w Premier League zapłacą podobne, jeśli nie większe pieniądze i chcąc utrzymać naszych musimy nieco głębiej sięgnąć do sakiewki. Można by oczywiście próbować sprzedawać takich delikwentów (jeśli oczywiście oni sami by chcieli odejść, co nie jest takie oczywiste), ale na ich miejsce i tak kupujemy niepewność, a płacimy wcale nie tak duzo mniej.
22.02.2022 11:07
Nie @DonJupp4ever , ale rozmawiając o futbolu lubię podpierać się rzeczowymi o obiektywnymi argumentami. „Wydaje mnie się” to często mało. Są rzeczy, które można po prostu zweryfikować i w tym przypadku narzędzia od whoscored pełnią właśnie taką rolę :)
20.02.2022 19:15
Ja nie mówiłem w jakiej dokładnie formacji, tylko że czwórką z tylu (w pierwszej połowie). I to jest fakt.
20.02.2022 19:02
@DonJupp4ever dokladnie. Tyle tylko, że najwidoczniej wzrok zawodzi, wiec radzę po prostu sięgnąć po źródła, które mogą to zweryfikować :) No chyba, że chcesz tkwić w błędzie ;)
20.02.2022 18:46
Oczywiście ze nie. Po lewej był Richards, po prawej Pavard, a w środku Upa i Lucas. Było to doskonale widać jak operujemy czwórką. Polecam raz jeszcze whoscored bo tam jest czarno na białym.
20.02.2022 18:40
Tak, graliśmy w pierwszej połowie. W drugiej po zmianie Czupo przeszliśmy na trójkę.
Edytowano : 2022-02-20 18:37:17
Jak oczy zawodzą albo mi nie wierzysz, to proponuję raport meczowy na whoscored gdzie masz średnie pozycje zawodników.
20.02.2022 18:36
@hoven niestety, ale twoja (nie) umiejetność czytania słowa pisanego i dorabianie rozmówcom tzw gęby jest tutaj powszechnie znana. Ja nie potrafisz rozmawiać na argumenty to nie rzucaj w moja stronę gownem. Ja tego typu zabaw nie preferuje.
@DonJupp4ever aw to przecież grając czwórka z tylu wyglądaliśmy koszmarnie i dopiero po zmianie na trójkę zaczęło to jako tako wyglądać.
Edytowano : 2022-02-20 18:25:53
Nie jestem fanem gry w trójkę, ale będąc szczerym to na chwile obecną wyglądamy właśnie lepiej w tym ustawieniu.
20.02.2022 18:22
Jak myślicie, ile razy jeszcze @hoven zmysli wypowiedzi tutejszych czytelników? Rekord już dawno pobił.
Sky is the limit.
@WayeThe sam przecież wspomniałeś o City.
Edytowano : 2022-02-20 18:19:23
Jeśli Spursi potrafią to ny nie? Na chwile obecną nie bylibyśmy faworytami, ale nie bylibyśmy bez szans. A do meczu z nimi może się jeszcze sporo zmienić. Ba, nawet do rewanżu z Salzburgiem możemy być już w innej (lepszej?) dyspozycji.
20.02.2022 18:17
@WayeThe dlatego mówię, że trudno o jakiś duży optymizm, ale nie takie sytuacje piłka widziała.
City wczoraj dostali w czapę od Spursow, którzy dopiero co ulegli Southampton oraz Wolves, co najwyżej ligowym średniakom. Czy coś zapowiadało ich triumf? Niekoniecznie.
City poległo i nie można nie zauważyć ich problemów. Wczoraj Guardiola przeprowadził jedną(!) zmianę, bo z ofensywnych zawodników oprócz Magreza mia na ławce samych nastoletnich nolnejmow.
Każdy ma jakieś problemy. My w moim przekonaniu nie mamy wcale duzo większych niż reszta europejskiego topu. Z niecierpliwością czekam na kolejne tygodnie choć pewne obawy oczywiście są.
Edytowano : 2022-02-20 18:06:22
I rozumiem, że to cecha ludzka, że myśli się, że swoje problemy są największe na świecie, ale naprawdę wciaz mamy wystarczająco duzo argumentów, aby skończyć ten sezon na miarę oczekiwan.
20.02.2022 18:04
Fatalnie się na to patrzyło w pierwszej połowie. Nic nie wychodziło. Po przejściu na trójkę z tylu znacznie lepiej, choć moim zdaniem poświęcony Richards akurat zaliczył całkiem udane 45 min.
Forma na obecną chwilę nie rozpieszcza. Trudno tutaj być mega optymistą, ale z drugiej strony szczyt formy najlepiej mieć w okolicach kwietnia/maja. I oby tak było ;)
20.02.2022 17:53
Zapewne wrócą bo to klasowa drużyna. Tyle tylko, że tutaj częstokroć wyciąga Się jeden mecz i buduje się na jego bazie rożne teorie.
Ot po wczorajszym meczu można by powiedzieć, ze jak City dostaje baty od Spurs, których dopiero co zlali ligowi średniacy, to z czym do ludzi? Ot można by raz jeszcze wspomnieć, jak to fatalnie budowane jest City, że Pep dokonał tylko jednej zmiany, a na ławce miał do wyboru samych nastolatków (mowa o ofensywnych zawodnikach). Można by również wspomnieć, że jak to możliwe, że drużyna wydająca tyle pieniędzy, ma w kadrze tylko jednego sensownego napastnika (Jesusa), któremu i tak daleko do europejskiego topu?
20.02.2022 12:03
Tak to jest jak się tylko patrzy na formacje i nic innego. Conte lubi oddać piłkę rywalowi. To ma być styl Bayernu? Bzdura. Nie te czasy.
Formacja to tylko baza. Duzo bardziej liczy się filozofia i ta preferowana przez Julka jest duzo bliższa Bayernowi niż ta stosowana przez Conte. Fakt.
Edytowano : 2022-02-19 21:26:22
Co te przed meczem z City zaliczył 3 ligowe porażki z rzędu. Także ten…
19.02.2022 21:25
Przypomnę że Co te ostatnio dostał w palnik os ligowych przeciętniaków - Wolves oraz Soton.
Edytowano : 2022-02-19 20:35:31
I ponawiam - jak to możliwe, że takie City, które wydało w ostatnio latach fortune, ma na ławce tylko jednego sensownego zmiennika? Dyrektor sportowy do zwolnienia?
19.02.2022 20:34
He he he
Ten wychwalony pod niebiosa Man City właśnie dostaje w palnik od Spurs. Co więcej, Pep w tym meczu dokonał ledwie jednej zmiany. Na ławce City był tylko jeden wartościowy ofensywny zawodnik. Reszta to juniorzy.
Jakieś wnioski?
19.02.2022 20:28
@DarthSmd prosze o linki do wywiadów z Pepem i Nagelsmanem, w których krytykowaliby skład.
Nawiasem Bayern zdołał wygrać LM bez Pepa, a Guardiola wciaz nie moze tego ugrać, nawet po wydaniu fortuny i mega szerokiego składu.
Nie mam problemów z tym, żeby trenerze raz po raz narzekali jak koniec końców konczylibysmy z LM raz na kilka lat. Wole to po stokroć niż zwalnianie trenerów, którzy nic nie dowieźli.
Edytowano : 2022-02-19 18:33:25
Porownanie z reprezentacja Polski absurdalne. Bayern wedle wszystkich obiektywnych opinii należy do ścisłego grona faworytów.
Edytowano : 2022-02-19 18:37:15
Jak ktoś ma problem z psychikà to również robotą trenera jest popracować nad tym. Dostał w lecie dwóch zawodników, o których marzy niema każdy trener w Europie. A żaden nie gra na miarę oczekiwan i potencjału.
19.02.2022 18:31