DieRoten.pl

Dokładnie 30 czerwca 2023 roku wygasają kontrakty kilku zawodników ekipy rekordowego mistrza Niemiec. Wśród nich można wymienić przede wszystkim Roberta Lewandowskiego.

reklama

Temat przyszłości polskiego napastnika jest wałkowany w mediach już od kilku miesięcy. Przypominamy zarazem, że niedawno odbyło się pierwsze spotkanie szefów bawarskiego klubu z Pinim Zahavim, który reprezentuje interesy naszego rodaka już od dłuższego czasu. 

Dzisiejszy dzień przyniósł nam szereg nowych wiadomości w sprawie Roberta Lewandowskiego i jego dalszej gry dla zespołu rekordowego mistrza Niemiec. Mówi się, że 33-latek jest nie tylko rozczarowany postawą Bayernu, ale i wkurzony faktem, że FCB do samego końca liczył na zakontraktowanie Haalanda. Co to jednak oznacza dla samego zawodnika i FCB?

Decyzja zapadła…

Jak informuje portal „Sport1” i dziennikarz Kerry Hau, Robert Lewandowski poinformował klub, że nie chce przedłużać kontraktu i zamierza opuścić Bayern. Decyzja miała zapaść już kilka miesięcy temu. Wymarzonym celem Polaka jest Barcelona.

Bild potwierdza

Informacje o decyzji Polaka potwierdza również „Bild”. W zeszłym tygodniu Robert Lewandowski poinformował szefów Bayernu, że nie przedłuży swojego kontraktu z klubem (wygasa 30 czerwca 2023 roku). Polski snajper jest zirytowany faktem, że klub tak długo czekał z podjęciem decyzji.

Napastnik był wkurzony, że FCB do samego końca miał nadzieję, że uda im się pozyskać Erlinga Haalanda. 33-latek chce odejść natychmiast, zaś Barcelona jest poważnie zainteresowana 33-latkiem. Monachijczycy mają oczekiwać od 35 do 40 milionów euro, zaś Barca jest gotowa tyle zapłacić.

 

źródło: Sport1

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

KOMENTARZE (243)

reklama



14.05.2022 15:48
Co uważacie o ewentualnym sprowadzeniu Kaia Havertza jako zastępstwo dla Lewego? Od jakiegoś czasu słyszy się o przyszłych zastępca nawet Timo Werner i Romelu Lukaku a jednak Havertz rozwinął się jako 9. Czyżby klauzula odstępnego się nie zgadzała?
14.05.2022 14:43
@Arturro2014 kolejny pseudokibic, który wysunął łeb z nory i atakuje zasłużonego piłkarza, bo Borek go lubi xDD wstyd xD
14.05.2022 14:37
O ja jak dawno mnie nie było tutaj na stronie, człowiek zapracowany ledwo na mecze miał czas. Do rzeczy. Jak Lewandowski chce odejść to tylko życzyć pozdro 600 i niech idzie siną dal. Bayern istnieje ponad sto lat i radził sobie bez gwiazdorka. Moja ksywa dla niego lewandinho świetnie się sprawdza. Dawał ciała w ważnych meczach. Jest tylko dostawiaczem nogi. Wykręcił rekord. No i co z tego skoro skoro expexted goals przy takiej linii pomocy są wysokie. Zawodników jak Ronaldo czy Messi nigdy nie przebije, bo jest zasłaby i ograniczony w porównaniu do „bogów futbolu”. Arjena czy Francka tez nie przebije, bo nie ma wpływu na grę jak Robbery.

Większość polskich dziennikarzyn sportowych uprawia samogwałt na dla plakatem Robercika uwielbiając go pod niebiosa. Nie dostał indywidualnych nagród, bo nie jest wirtuozem tylko rzemieślnikiem.

Czy w Barcelonie da radę, no nie wiem, tam się gra technicznie. Szkoda tylko, ze naszym zabrakło odwagi by zgarnąć Hallanda, bo to jest futbolowa bestia. Choć wiem, że Bayern znajdzie zastępstwo, bo nie ma ludzi nie do zastąpienia.
14.05.2022 14:10
@konan1111
No nie zabłysnęli bo są 1-2 klasy gorsi od Lewandowskiego.
14.05.2022 13:44
Tak czułem, że vaterland się pojawi, od zawsze nie cierpiał Lewego :D jak jest pretekst, żeby mu wbić szpilę, to od razu się zjawia :D
14.05.2022 05:13
A z drugiej strony. Z calem szacunkiem dla Lewego ale co się obraza ze klub szuka kogoś młodszego za niego. Normalna rzecz. Już młodszy nie będzie.
13.05.2022 21:03
Moim zdaniem Lewandowski to piłkarz dobry na poziomie Tomasa Mullera żyjącego z podań a nie wybitny nawet dla historii Bayernu a dlaczego bo jak tu niektórzy piszą nie daję nic extra w kluczowych meczach nie mówię o Bundeslidze a Champions League kiedy trzeba zmienić niekorzystny wynik czasem lepszymi firmami i przejść dalej a tak robił Robben i Ribery. Śmiem twierdzić że w 2020 Bayern wygrał CL dzięki pandemii i że w wielu ligach był lockdown i nietraktowali sezonu na poważnie w obawie przed życiem.2021 i 2022 Bayern odpada.
13.05.2022 20:59
@vaterland
Święte słowa . Popieram Cie w 100%. Jest różnica między prawdziwymi kibicami a tymi którzy kibicują sezonowo lub piłkarzowi a nie klubowi.
13.05.2022 19:44
Sam jestem ciekaw czy jeśli transfer faktycznie dojdzie do skutku i będzie to Barcelona to jestem ciekaw co tam pokaże przypominam że napastnicy których cenie wyżej jak Grizmann Memphis Depay czy Aubameyang lub nawet talent który nie zabłysnął Dembele i Ansu Fati stracili piłkarsko w oczach kibiców z Bogów
Jak to pisali pismaki stali się śmiertelnikami.
13.05.2022 19:43
@konan1111 a kto strzeli 30 bramek jak Lewego nie będzie? Coman? Gnabry? a może Sane lub Muller?
13.05.2022 19:35
Jeżeli Lewandowski odejdzie tego okienka to będę zadowolony dla mnie ten piłkarz był tylko dobry w tej samej lidze co Tomas Muller Gomez Claudio Pizarro Podolski czy Klose może liczby ma imponujące ale co dzisiaj znaczy bundesliga NIC Bayern zdobywa 10 mistrzostwo to już nawet nie cieszy bez Lewandowskiego też by zdobyli nawet jakby wstawić zamiast Polaka M Kruse czy J Brandt liczą się tylko europejskie puchary i reprezentacje
13.05.2022 19:20
@admin przypomnij sobie co wyrabiali nasi skrzydłowi w tym sezonie pod bramką przeciwnika? Nadal uważasz że widziałeś tam współpracę? Może spójrz na statystyki Comana czy Gnabry ile asyst zaliczyli?
Nagelsman musi zmienić to w następnym sezonie.
13.05.2022 19:18
Zobaczymy Co zrobi zarząd
13.05.2022 19:18
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić aby Mane zamienił najlepszą ligę europy na BL !
Chyba że Bayern skusi go tygodniówką Lewego, gdy ten odejdzie.
13.05.2022 17:52
Bild dementowało plotki o Mane, a teraz potwierdzają, że jednak ma być tym hitem transferowym. Dziwne, że nawet Bild, który jest bardzo dobrze obeznany z Bayernem, robi takie rzeczy.

Kasa za Lewego ma być przeznaczona na Mane. Tylko mam nadzieję, że mimo klasy Mane, nie wydamy 40 - 50 mln na 30 latka z rokiem do końca umowy. Pieniądze są nam potrzebne żeby wzmocnić wiele pozycji. Potrzebnych jest dwóch środkowych pomocników, obrońca, może napastnik/skrzydłowy, a może nawet back-up na lewą i prawą obronę.
13.05.2022 16:24
@misza proszę opisz czego dokładnie miałby dotyczyć ten zakład ?
13.05.2022 16:02
@seco555 wybacz, najwyraźniej nie doczytałem.

Nie zmienia to jednak w niczym meritum tej dyskusji. Mówiłeś o Czupo, czy innym wynalazku, a jak zapopronowalem zakladzik to już nagle mowa o zawodniku o jakosci Lewego :)
13.05.2022 15:52
@misza Napisałem wyraźnie, że zostaniemy z Czupo bądź innym wynalazkiem ;)
13.05.2022 15:03
Nie lubię być boomerem i mówić „kiedyś to było”, jednak przed 2014 kibiców Bayernu w Polsce było mało ale byli to naprawdę zapaleni fani, którzy znali i wierzyli w filozofię klubu. Nikt nie płakał że mamy mało drogich transferów bo cel był jasny- spłacić Alianz i nigdy więcej się nie zadłużać, teraz mało kto to zrozumie i docenia jak wieli krok finansowy zrobiliśmy od tamtej pory.

Po 2014 z Lewandowskim przyszło wielu nowych z których duża grupa jeszcze w sezon wcześniej na Wembley kibicowała „polskiej BVB”- naszej nemezis, stanowiącej dla nas- polskich kibiców Bayernu przeciwnika który nie budził żadnej sympatii, odbierał trofea i czas antenowy w polskiej Tv, bo przecież wszyscy woleli oglądać Polaków w BVB niż rekordowego mistrza Niemiec czy zdobywcę trypletu. Trudno tym nowym kibicom zrozumieć, że nie parzymy na narodowość czy nazwiska tylko cel klubu. To nie wina kibiców, że Lewandowski jest pracownikiem klubu, a nie ma go w sercu i nie nasza wina, że w Polsce patrzy się bardziej na indywidualne wyniki piłkarza niż na sukcesy klubu. Dla nas od kolejnych armatek czy rekordów będzie ważniejsza patera czy nawet Pokal. Lewandowski nie był i nie będzie kibicem Bayernu i siłą rzeczy dla fana klubu będzie dalszy niz ci którzy przywiązanie do klubu pielęgnują i podkreślają.

Nie uważam też że deprecjonuję jego role, widzę jego rozwój. Po tym jak na początku przygody u nas zawodził, to 3 ostatnie sezony są jego najlepszymi w karierze. to świetny progres. Nie jest to jednak zawodnik kreatywny czy samowystarczalny- żyje z podań i jego wyniki są tez efektem świetnej linii pomocy, którą Bayern mu nieprzerwanie oferuje od 2014. Pod względem ilości bramek wyróżnia się na tle innych napastników, jednak w fazie pucharowej CL jego statystyki nie imponują i śmiem twierdzić że w 2020 to nie jego gra i trafienia były decydujące dla sukcesu podczas walki o europejski puchar, tak samo brakowało jego formy kiedy na styk odpadaliśmy. Nie oznacza to jednak, że uważam go za słabego zawodnika, zwyczajnie nie uważam go za kogoś miary messeigo czy Ronaldo, co lubią robić polskie media. Bayern też nie jest od niego uzależniony, zastąpiliśmy jeszcze większe luki po odejściu kluczowych piłkarzy.

Jesli chodzi o moje rzekome wybielanie Thomasa czy Frąka to odniosłem się do kontrowersji przy ich kontraktach- radzę czytać całościowo a nie wybiórczo.

Pozdrawiam prawdziwych kibiców Bayernu, który są zawsze po stornie klubu. Gdyby sytuacja dotyczyła kontraktu innego zarodniki to takich wypowiedzi jak moja byłoby więcej.

@tapczan nie jest nas aż tak mało!

Edytowano : 2022-05-13 15:14:37

Zresztą opinie na temat kwestii podejścia do klubu Lewandowskiego, czy jego gry w kluczowych meczach CL podziela wielu byłych zawodników klubu czy niemieckich komentatorów. To naturalne że my również patrzymy na to z perspektywy Bayernu, który zresztą ma w tym przylądku racje, podobnie jak wtedy kiedy odrzucał absurdalne oczekiwania Ballacka, Kroosa czy Alaby
13.05.2022 14:09
@Gacek420 Słyszysz, że dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele.
13.05.2022 14:01
@seco555 czyli przeszliśmy płynnie od Czupo do rownowartosciowego zawodnika dla najlepszego napastnika świata? Aha.
13.05.2022 13:51
@tapczan
Tak wzrośnie jakość.. haha. Śmieszne.. wszystko co niemieckie jest lepsze.. xd
13.05.2022 13:49
@dzordan na Nuneza PSG wyrzuci prawdopodobnie 120kk :)
Nie chciałbym Dybali serio. On na ten moment jest zbędny. Wolałbym budować drużynę wokół Musiali. Reszta pozycji obsadzona, jeśli przyjdzie Gravenberch.

na ten moment (po sprzedaży Lewego i zakontraktowaniu Gravenbercha) potrzebujemy 9 oraz ŚO z prawdziwego zdarzenia.
13.05.2022 13:49
@tapczan
Użytkownik @vaterland od dawna deprecjonuje osiagnięcia Lewego w Bayernie.
Jak Bayern przegrywa to zawodzi Lewandowski, a jak wygrywa inni zawodnicy są decydujący. a Lewandowski tylko wykańcza. Wypomina mu to co kiedyś powiedział o kolegach, transferach. O tym jak jego ulubieni piłkarze toczyli wojnę o transfer( Ribery) czy po prostu też chcieli odejść(Mueller) nie wspomina, co jest mocno stronnicze.
13.05.2022 13:47
@vaterland bardzo trafna ocena pod którą jak najbardziej podpisuje się i fajnie w końcu poczuć, że jest się na stronie kibiców Bayernu. Aha i ilość kibiców Bayernu na pewno spadnie, ale za to bardzo wzrośnie ich jakość.
13.05.2022 13:41
@misza pewnie możemy wejść w zakład, że Lewy nie zostanie zastąpiony równowartościowym zawodnikiem.
13.05.2022 13:39
@DonJupp4ever nie wiem skąd te opinie o tych egoistach w Bayernie. Zdajesz sobie sprawę, że żaden inny napastnik w czołowych europejskich ligach nie miał tylu wypracowanych sytuacji co Lewy?

xG Lewego w Bundeslidze - 37.
xG Benzemy w LL - 23.

Przepaść.
13.05.2022 13:39
40 mln ale w gotowce, żadne raty bo Barcelona to bankrut do teraz nie splacił Coutinho.
Darwin Nunez i to jest jedyne prawdziwe zastępstwo. I albo kupujemy i udawadnaimu ze te cyfry to nie tylko wirtulane. Albo nie wierzę w te wszystkie zyskui, przychody. I do tego Dybala za darmo i mamy to. A Panu Zahavi dziękujemy i dobrze się wypowiadał Ulli o nim.
13.05.2022 13:35
Lewy jest świetny, nie ma co. Wiadomo to jest typowa 9-tka więc żyje z podań i ze współpracy a ta w Bayernie ostatnio nie jest dobra, często nasi ofensywni piłkarze grają egoistycznie, tutaj jest rola trenera, widać że Julian nie ma dużego poważania w szatni i tu jest problem.
13.05.2022 13:33
@obiektywizm dwumecz z Chelsea chociażby, gdzie dosłownie zrobił wszystko, finał pucharu Niemiec z Lispkiem, co drugi Der Klassiker i niezliczona ilość meczy w Bundeslidze (Wolfsburg 5:1 chociażby) Superpuchary Niemiec 2018 i 2021 :)

I to tak na szybko z głowy co mi wpadło
13.05.2022 13:33
@seco555 jakis zakladzik, że w przypadku odejscia Lewego nie zostaniemy z Czupo tylko zostanie pozyskany jakiś napastnik?
13.05.2022 13:29
Podważanie roli Arjena i Frąka to nie inna opinia, to ignorancja. Byli to zawodnicy z innej planety, którzy potrafili zmienić wynik w trudnej sytuacji w pojedynkę. Obecnie takich piłkarzy u nas nie ma. Łączyli skuteczność z kreatywnością i indywidualizmem. Lewandowski to bardzo dobry napastnik ale nie facet jak Messi, Ronaldo, czy nawet Robbery, którzy potrafili wziąć odpowiedzialność i swoimi umiejętnościami nie tylko strzelać ale i kreować sytuacje, kiedy zespołowi nie idzie. Arjen potrafił zagrać świetny mecz który pamiętam do dziś, nawet jak AA "płonęła" podczas niesławnego meczu z Realem w 14. Lewandowski to piłkarz skuteczny do bólu ale znikający w ważnych spotkaniach, nie przez przypadek pojawiły się porównania z Benzemą, który żyje wielkimi piłkarskimi chwilami, mimo, że real też zawodził ale on zawsze był na posterunku i trafiał w meczach na styku. Mam prawo tego oczekiwać od snajpera również u nas.

Franck ma swoje za uszami, był taki okres kiedy chciał odejść i sam miałem go dość ale posypał głowę popiołem i zrozumiał że gra w tej koszulce to największy zaszczyt dla piłkarza i tylko wola Bayernu skłoniła go do odejścia. Mimo to zapowiada, że wróci w innej roli, kończąc przygodę z nami słowami Mia San Mia. Thomas to sprawa odmienna, bo jako filar naszej drużyny był odsunięty przez jak się okazało średnio udanego trenera. Gdyby Julian posadził Lewandowskiego na ławce to inaczej traktowałbym jego chęć odejścia.

Jasno po tej dyskusji widać kto tu jest kibicem Lewandowskiego, a kto Bayernu. Oj sporo tych pierwszych zniknie z tej strony po odejściu Polaka :) Co do mojej antypolskości to ciekawa opinia, oparta wyłącznie o mój stosunek do jednego zawodnika. Który mnie jako kibica Bayernu, swoimi wypowiedziami często irytuje i nie dostrzegam w nim aż tak wielkiego geniuszu jak niektórzy komentatorzy czy kibice. Jestem też w koalicji antyfrancuskiej? Bo uważam, że Mbappe jest przehajpowany i również mnie denerwuje stylem bycia? A może jednak jestem germanofobem bo Ballack czy Kronos budzą we mnie odruch wymiotny? Czekam na odpowiedzi ekspertów, którzy mnie zdiagnozują.

Pozdrawiam prawdziwych kibiców Bayernu @UKU !
13.05.2022 13:27
@vaterland znany ze swojej niechęci do Lewego już może otwierać szampana, teraz nic tylko będziemy mogli podziwiać jakiegoś Czupo Motinga bądź inny wynalazek. Niemiej jednak na aspiracje związane z BL wystarczy.
13.05.2022 13:20
Nie wiem po co zarzucać komuś, że pisze bzdury, bo ma inne zdanie. W ten sposób dyskusja nie ma sensu. Obojętnie co kto napisze i tak będzie podział 50/50 w ocenie tej sytuacji.
13.05.2022 13:17
Nawet po takiej maszynie jak Ronaldo widać upływający czas. To wciaz swietny zawodnik, ale jednak widocznie dawki od swojego premieu. Choć życzę wszytskiego co najlepsze Lewemu, to nie chce minusie wierzyć, że mijające lata będą dla niego bardziej łaskawe.

Czy styl Barcelony idealnie mu pasuje? To dopiero czas pokaże. Pasuje mu z pewnością styl gdzie jest centralną postacią pod którą ułożona jest gra. Czy tak będzie w Barcie? Hmmm. Niekoniecznie.

I jestem bardzo ciekaw jak rzekomo maja dojść kolejni światowej kasy zawodnicy jak tam jest nieciekawa sytuacja z budżetem płacowym. No chyba, że Lewy jest taj zdeterminowany do opuszczenia Monaxhiun, ze zgodzi się na obniżkę, conz drugiej strony byłoby chyba niemały policzkiem dla kibiców FCB, prawda?

Z ciekawości rzuciłem również okiem na sezonowe heatmapy napastników Barxy w porównaniu z Lewym. Polecam. Widać wyraźnie różnice.
13.05.2022 13:15
@obiektywizm również trafny komentarz, Robben i Ribery potrafili w pojedynkę rozstrzygać mecze swoimi akcjami indywidualnyni, to były motory napędowe prawie każdej akcji, mnóstwo asyst i piękne gole zwłaszcza Arjena z jego super lewa nogą, szkoda że druzyna z nimi nie wygrała jeszcze raz LM bo zasługiwali na to, kontuzje też niestety bardzo przeszkadzały
13.05.2022 13:08
Odpowiadając na "wzrost wartości marketingowej" Lewego po przenosinach do Barcelony - oczywiście że tak. Bayern ma spore wpływy w Azji, czy USA...ale wszelkie hiszpańskojęzyczne kraje (Am. Poł.) oraz Afryka, w znacznej mierze znają La Ligę oraz Premier League :) Transfer do barcelony otworzyłoby Lewemu nowe rynki, nowych sponsorów, jak i kibiców. Szczególnie, że medialnie byłoby to ogłoszone z pompą co podsyciłoby apetyty kibiców
13.05.2022 13:08
@misza
Bardziej chodzi mi o medialność. Pod tym względem Barca czy Real to półka wyżej od Bayernu. Kiedy o Lewym było naprawdę głośno na świecie przez te wszystkie lata w Bundeslidze? W 2013 roku gdy strzelił 4 gole Realowi jeszcze w barwach Dortmundu. Jeśli chodzi o grę w Bayernie to może były dwa takie momenty.
5 goli w 9 minut i kampania 2020 zakończona historycznym sekstetem. Bramki strzelane w Bundeslidze nikogo nie interesują w krajach egzotycznych, a właśnie to było przyczyną porażki o włos z Messim w plebiscycie Złotej Piłki. Dziennikarze z tamtych krajów nawet nie umieszczali go w trójce.
Bramki Lewego w La Lidze będą komentowane co tydzień. Spójrzmy co się stało w 2013 roku. Bayern zdobył tryplet, a Real żadnego trofeum. Ronaldo na jesieni wykręca kosmiczne liczby i zdobywa Złotą Piłkę. Niestety tak to działa w tym plebiscycie i Bayern tego nie przeskoczy.
2020 rok to tak naprawdę była jedyna szansa dla Lewego na Balona w barwach Bayernu. Zdobyte wszystkie możliwe trofea i król strzelców w każdych rozgrywkach. Z wiadomych względów się nie udało.
Rozumiem, że chce zmienić otoczenie, spróbować czegoś innego. Z jego prowadzeniem 3-4 lata pogra na najwyższym poziomie. Styl gry Barcelony bazujący na posiadaniu piłki i technice idealnie mu pasuje. Barca
już przeprowadziła dobre transfery, a jak dojdzie Lewy to przyjdą kolejni świetni piłkarze.

@vaterland
Skończ pisać te swoje bzdety. Robert już tu wszystko osiągnął i potrzebuje nowego wyzwania. Jego fochy z 2018 roku nie mają tu nic do rzeczy. Dla Bayernu to koniec pięknej ery, a zarazem początek nowej.
13.05.2022 12:57
@FanGraczyBayern Ty ewidentnie jesteś jakiś niedowartościowany narodowościowo XD
13.05.2022 12:32
@FanGraczyBayern

Bo wygrywali KLUCZOWE MECZE W POJEDYNKE lub mieli GIGANTYCZNY WPŁYW na losy meczu.

Robben - BVB (finał CL), awans 1/4 ManU (2010), Fiorentina 1/8 (2010), Schalke 1/2 PN (2010), Lipsk 5:4, a nawet olbrzymi udział przy Barcelona 1/2 (2013), Real (2012)

Ribery - Getafe 1/4 (2008), Chelsea Superpuchar (2013), Barcelona 1/2 (2013), Borussia (2013),

Czy Lewandowski wygrał nam jakiś KLUCZOWY mecz? Wymień choć jeden proszę.
13.05.2022 12:28
@vaterland mądre słowa, trafny komentarz
13.05.2022 12:25
@FanGraczyBayern a ty chyba jesteś kibicem Lewego, bo jeżeli nie widzisz co robili Robbery i Muller przez to nie ja nie wiem. Lewy najlepszy w historii klubu... który ucieka teraz bo chce nowych wyzwań haha

Edytowano : 2022-05-13 12:25:50

Przez tyle lat
13.05.2022 12:20
Zupełnie nie rozumiem czemu Robbery są nazywani najlepszymi zawodnikami tego klubu XXI wieku - sporo czasu się leczyli, LM wygrali raz tak jak Lewandowski, a Lewandowski pobił więcej rekordów. Ja wiem, że @vaterland reprezentuje niechęć do Polaków pisząc w języku polskim, no ale spójrzmy realnie oceniając co i jak.

Zresztą pisać po raz kolejny, że Ribery i Muller tez odwalali szopki to już mi się nie chce ale chyba trzeba
13.05.2022 12:16
Chce odejść? Jeśli zarobimy porządne pieniądze na wiekowym zawodniku to jestem za. Wielu zapomina o tym jakie operetki odgrywał Polak, kiedy planował swój transfer do realu. O złe wyniki oskarżał wszystkich tylko nie siebie, kolegów, zarząd, bo to przez nich nie strzał praktycznie w fazie pucharowej CL i przez złe zarządzenie klubem nie było szans na zdobycie ligi mistrzów. Nie wykazywał też żadnego elementu przywiązania do Bayernu. Polityka Bayernu i wyniki sportowe te bzdury zweryfikowały. Później przedłużył kontrakt i wielu kibiców (w tym ja) wybaczyło to zadzieranie nosa ale jak widać piłkarz to tylko piłkarz i wyciąganie wniosków z własnych błędów nie idzie mu zbyt dobrze.

Lata mijają, a problemy te same. Polak co prawda zaczął strzelać jeszcze więcej- rozwinął się piłkarsko, nawet częściowo przełamał się w fazie pucharowej (chociaż w ważnych meczach na styku nadal jest niewidoczny) ale podatny na manipulacje menadżerów jest tak samo jak wtedy. Odbija się też na jego formie, bo końcówka sezonu w jego wykonaniu jest bardzo słaba. Jeśli ktoś myśli, że chodzi o rozczarowanie polityką klubu to albo Lewandowski rozumie ten biznes gorzej od przeciętnego komentatora albo jak zwykle chodzi tylko o pieniądze. Polityka naszego klubu jest bardzo dobra, świadczy o tym fakt, że nie mamy długów (ewenement w obecnym świecie sportu i biznesu) i przeszliśmy suchą stopą pandemię. Do tego wykonaliśmy kilka świetnych ruchów na rynku w ostatnich latach. Czy jest ona bezbłędna? Nie, bo każdy się czasem myli i przegapiliśmy kilku zawodników. Niemniej od lat jesteśmy w czołówce, górujemy w rankingach, dominujemy ligę, a z CL odpadamy po wynikach na styku. Zastąpiliśmy też Hansiego w najlepszy możliwy sposób. Sam nie jestem fanem Hasana i wolałbym innego dyrektora ale trudno mi znaleźć lepiej zarządzany biznesowo klub, co roku będący do tego faworytem na każdym froncie. Tego lata możemy być też niemal pewni dwóch naprawdę dobrych wzmocnień, a to początek okienka.

Lewandowski nie jest niezastąpiony i słusznie nikt nie stawia go ponad klubem. Jeśli zastąpiliśmy Robbery- najlepszych zawodników tego klubu w XXI wieku, to zastąpimy każdego. Nie stworzymy komina płacowego i nie powinniśmy łamać zasad jeśli chodzi o kontrakty starszych zawodników, bo to zawsze ryzyko. Thomas i Manu pokazali, że największe gwiazdy nawet w trakcie negocjacji potrafią dać sygnał i uspokoić kibiców że nowa umowa to formalność i priorytet. Ani razu Lewandowski nie dał takiego sygnału. Jeśli to prawda, że zespół i zarząd zaakceptował odejście Polaka (bo to klub zdecyduje) to sensowność tego ruchu zdefiniuje opłata transferowa i ewentualne zastępstwo. Niemniej na papierze nie jest to zła opcja.

Wielu z Was może teraz płacze za Alabą ale przypomnę, że równie wielu wyklinało Hansiego, że stawiał na niepewnego Austriaka, który był bodaj najmniej pewnym punktem defensywy, a w finałowym spotkaniu z PSG jego błędy mogły nas kosztować puchar. Thiago też genialnej kariery po odejściu od nas nie robi. Lewandowskiemu będzie trudniej bez Bayernu niż Bayernowi bez niego. Przekonało się o tym już wielu. Zobaczymy też kto w Polsce kibicuje Bayernowi, a kto jednemu zawodnikowi :)
13.05.2022 12:08
@Simon89 skad to przekonanie o wzroście marketingowym? Bardzo? Czyli jak bardzo?

To Bayern przecież sprzedał najwiecej koszulek w ostatnim zestawieniu. I to sporo więcej niż Barca.

Bardzo wątpię, choć życzę mu jak najlepiej, żeby w klubie z absolutnego europejskiego topu pierwsze skrzypce odgrywał 36/37 letni napastnik. Już abstrahując od tego, że niewiele wskazuje na to, że Barca ma nagle wbić się na sam szczyt…
13.05.2022 12:08
@Simon89 Nie ma żadnej pewności, że się tam odnajdzie to po pierwsze. Po drugie tam jest zbyt duży syf, żeby sam Lewy dał radę przywrócić Barcelone na szczyt.
Do Złotej Piłki nie ma to żadnego znaczenia. Wielu graczy Barcelony czy Realu powinno mieć Balona, a nie ma, bo wygrywał Messi, bądź Ronaldo. Teraz medialny jest Mbappe - Lewy pod tym względem nie ma do nich podjazdu i zmiana klubu mu niie pomoże.

Edytowano : 2022-05-13 12:09:13

W pewnym momencie więcej ludzi kojarzyło Aubameyanga z BVB niż Lewego z Bayernem. Medialność to nie tylko umiiiejętności i to co się robi na boisku.
13.05.2022 12:05
@GuteSpiele
Po transferze do Barcelony jego wartość marketingowa bardzo wzrośnie, a co za tym idzie ma dużo większe szanse na Złotą Piłkę. Ponoć oferują mu 3- letni kontrakt, a to wystarczająco dużo czasu, żeby Barca wróciła na szczyt, a Robert będzie mieć w tym znaczny udział.
13.05.2022 11:58
@hoodykr Mylisz się, sportowo może zostać najlepszym piłkarzem w historii Bundesligi, a jak odejdzie to zawsze będzie tym drugim za Gerdem Müllerem.
W Barcelonie w historii się nie zapisze, ani w La Lidze.

Edytowano : 2022-05-13 12:00:02

51 bramek w sezonie ligowym nie pyknie. To jest nie do przeskoczenia.

Edytowano : 2022-05-13 12:03:44

Jakby dobrze wszedł do Barcelony to może by przez około 3 lata które pewnie tam będzie zakręcił się gdzieś koło 70 miejsca na liście strzelców wszechczasów
13.05.2022 11:56
@hoodykr nikt nie ma chyba pretensji do Lewego, że chce odejść tylko o to, że nie ma odwagi tego powiedzieć, ogłosić swojej decyzji i skończyć udawać, że jest zainteresowany przedłużeniem kontraktu czy zwalaniem odpowiedzialności na klub za swoją decyzje.
13.05.2022 11:45
Serio ktoś może mieć pretensje do Lewego? Serio??

Pomyślmy logicznie. Zdobył wszystko co mógł. Pobił wszelkie rekordy. Sportowo nei osiągnie tu więcej.
Życiowo? Na pewno jest mu ok, ale więcej słońca na co dzień? Ma dom na Majorce przypominam.
Wewnątrz Bayernu mamy Brazzo, który jak widać potrafi się skłócić ze wszystkimi. Nie twierdzę, że jest on winien wsyzstkiemu, ale na pewno swoje dokłada.
Po za tym - w ostanim czasie na boisku również widać irytację Lewego na grę kolegów, czy na taktykę. No nie siedzi mu to w ostatnim czasie co w zupełności rozumiem - ambitny chłopak nadal jest :)

@GuteSpiele stać. Maja sporo inwestorów, którzy im długi spłacają albo dają kolejne pożyczki z gwarancja spłaty. Barca to jest marka, której nie pozwoli się upaść :)

@AdiFantasti ja obstawiam Schicka jako zastępce Lewego.
Pokaż więcej