Linie lotnicze Emirates przez wiele miesięcy negocjowały zostanie głównym sponsorem Bayernu. Ostatecznie na koszulkach zostanie Telekom, ale gigant z Dubaju i tak dołącza do rodziny FCB jako platynowy partner. "Sport Bild" zdradza kulisy umowy!
Jak donosi “Sport Bild”, bawarski klub będzie współpracował z liniami lotniczymi Emirates, które w ostatnich dekadach wspierały takie kluby jak Real Madryt, Arsenal, Milan czy Benfica. Nowy kontrakt zawarto na siedem lat, do 2032 roku. Emirates będzie pełnił rolę tzw. sponsora platinum, co przyniesie Bayernowi 5 milionów euro rocznie. Co ważne – logo przewoźnika nie pojawi się na koszulkach meczowych.
Telekom wciąż numerem 1
Choć Emirates wiele miesięcy negocjował możliwość zajęcia miejsca głównego sponsora na trykocie Bayernu, ostatecznie zdecydowano się kontynuować współpracę z dotychczasowym partnerem – firmą Telekom (T-Mobile). Nowa umowa ma obowiązywać aż do 2032 roku (obecna umowa obowiązywała do 2027 roku), a jej wartość ma wynosić nawet 65 milionów euro rocznie.
Wszystko wskazuje na to, że od teraz firma będzie także coraz mocniej zaangażowana w projekty cyfryzacji klubu i rozwój aplikacji FCB.
Sponsoring Emirates w przypadku Bayernu ma pewne ograniczenia. Z uwagi na przepisy, Emirates nie ma możliwości oferowania lotów krajowych w Niemczech, co oznacza, że przy okazji meczów ligowych czy krajowego pucharu, zawodnicy będą korzystać z innych przewoźników.
Za to w przypadku dalekich wyjazdów do Azji czy na Bliski Wschód, właśnie Emirates będzie odpowiedzialny za transport drużyny.
Komentarze