DieRoten.pl
Reklama

Bayern otrzyma 200 milionów euro!

fot. J. Laskowski / G. Stach
Reklama

Powszechnie wiadomo, że Bayern posiada trzech głównych udziałowców. Mowa o takich markach jak Allianz, Adidas oraz Audi − każdy z nich ma po 8,33% udziałów w FCB, podczas gdy 75% należy do klubu.

Ponadto monachijczycy posiadają szereg partnerów i sponsorów, których dzieli się na kilka kategorii. Najważniejszym z nich jest przede wszystkim Telekom, który reklamowany jest na koszulkach mistrzów Niemiec. Jeśli mowa o reszcie partnerów, to prezentują się oni następująco:

Główni partnerzy i udziałowcy: Adidas, Allianz, Audi i Telekom.

Platynowy partner: Hylo, HVB, Konami, Paulaner, Qatar Airways, SAP, Siemens, Tipico, Adobe.

Złoci partnerzy: Coca Cola, Einhell, MAN, P&G.

Oficjalni partnerzy: Adelholzener, BR, Boss, Huelsta, Istrien, Miele, Noventi, Roesle, Theragun, Varta, Vueve, Siemens Healthineers.

Jak informuje niemiecki „Sport Bild”, monachijczycy wkrótce sfinalizują nową umowę z Telekomem, która zostanie przedwcześnie przedłużona do 2026 roku!

Dziennikarze donoszą, że w ramach nowego kontraktu mistrzowie Niemiec będą inkasować rocznie 50 milionów euro, co w sumie daje 200 milionów euro przez 4 lata. Warto podkreślić, że poprzednie porozumienie gwarantowało „Bawarczykom” 35 milionów euro rocznie.

Należy spodziewać się, że kontrakt zostanie oficjalnie zatwierdzony w najbliższych dniach. Ile z kolei monachijczycy inkasują na poszczególnych partnerach i sponsorach? Biorąc pod uwagę główne umowy, mówimy o następujących sumach:

− Adidas (umowa do 2030 roku): 60 mln € rocznie.
− Telekom (wkrótce umowa do 2026 roku): 50 mln € rocznie.
− Audi (umowa do 2029 roku): 50 mln € rocznie.
− Qatar Airways (umowa do 2023 roku): 20 mln € rocznie.
− Allianz (umowa do 2025 roku): 6 mln € rocznie.

 

Źródło: Sport Bild
GabrielStach

Komentarze

Trwa wczytywanie komentarzy...