Ja wiem, że dla niektórych tutaj Twoim literackim odpowiednikiem jest Cercei Lannister,, ale ja bym rozszerzył Twój wpis - najlepszego obrońcę, najmłodszego, mającego długi kontrakt. Też sobie nie przypominam.
14.08.2024 15:06
@misza
Nie chcę się powtarzać, ale tak samo można sobie zacząć sprowadzać piłkarzy z drugiej ligi. Przecież to też może być błędem. Ale nie musi, bo przecież mogą "wypalić".
Jeśli oceniasz transfery kompleksowo, to może najzwyczajniej w świecie (abstrahując od umiejętności danego obrońcy) lepiej mieć w składzie jednak obrońcę o... innej charakterystyce, niż ci którzy pozostaną/przyjdą?
14.08.2024 14:03
@misza
A może odwróćmy nieco sytuację i wyobraźmy sobie, że odchodzi od Nas piłkarz, który zawodził non stop, był związany kontraktem i siedział w Monachium dłużej niż rzeczony Holender. Po czym w nowym klubie daje asysty, strzela bramki, drybluje na małej przestrzeni itd. Czy jego odejście było błędem?
14.08.2024 13:23
@misza
Jeśli dla Ciebie brzmi asekuracyjnie, cóż - masz prawo do własnej interpretacji. Mnie rzadko kiedy obchodziła dalsza kariera zawodników odchodzących z Bayernu, bo najważniejsze było jak prezentowali się tutaj (wyjątkami nieliczni, grający w Monachium niepomiernie dłużej niż Holender).
Czemu niedorzecznie? Oceniam jego grę dla Bayernu, oceniam ją z resztą bardzo pozytywnie. Tego już nic nie zmieni. A jeśli tam zacznie grać gorzej i popełniać błędy? To już będzie problem Manchesteru i de Ligta, a nie Bayernu.
Jeśli chcesz, to obserwuj bacznie jego dalsze poczynania, nikt Ci tego nie zabrania. :)
14.08.2024 07:50
1
Powodzenia obu życzę, choć kariery zarówno Mazraoui'ego, jak i de Ligta będą mnie teraz interesowały niepomiernie mniej. Ba, Holender może jak dla mnie nawet sadzić babola w każdym meczu w United. Choćby jednak ktokolwiek próbował to potem wykorzystać jako argumentu za sprzedażą i stawać na rzęsach by jeszcze dopiec Mathijsowi (oj znajdą się tacy), to nie zmieni FAKTU, że przez dwa lata w Bayernie jako jeden z nielicznych nie zawodził w defensywie i był Naszym najlepszym stoperem. I jego pozbycie się jest najzwyczajniej w świecie błędem. A to jak będzie grał w Anglii nikogo już nie powinno obchodzić, najważniejsze że co najmniej dobrze prezentował się w MONACHIUM. Z resztą nie będę powtarzał po raz n-ty tego samego, oby skombinowano teraz jakieś wartościowe zastępstwa - nazwisko Taha niespecjalnie mnie uspokaja.
14.08.2024 07:16
Nie byłbym tego taki pewny. Już w drugiej części sezonu było im ciężej zdobywać punkty, bo najzwyczajniej w świecie drużyny grające przeciwko nim prezentowały inny (mniej otwarty w porównaniu do rundy jesiennej) futbol. Wielki kunszt oczywiście, że mimo wszystko i tak potrafili te mecze wyciągać, ale powtórki raczej się nie spodziewam. Życzę sobie natomiast zaciętej walki z Nami do ostatniej kolejki i ostatecznego zwycięstwa Bawarczyków.
13.08.2024 13:41
Oryginalny nie będę - środek obrony. De Ligt odchodzi, a w zależności od tego na jakiej pozycji ostatecznie zagra Kimmich być może będzie trzeba rozejrzeć się za kimś również do środka pola, bo na nadmiar rozgrywających raczej nie możemy narzekać. Zobaczymy też jakie będą dalsze ruchy z klubu, bo tutaj może i skrzydła będą wymagały uzupełnienia.
13.08.2024 12:31
2
@MR
Zawsze tak pisałem, może głupie przyzwyczajenie, Nam=Bayernowi. :)
13.08.2024 09:37
Mainz raczej nie oddałoby go Nam za taką kwotę, ale negocjować zawsze było można, tym bardziej że sam zawodnik z pewnością byłby zainteresowany takim ruchem. Nie był to dla Nas jakiś absolutny must have, choć z dwójki Doue-Gruda wybrałbym Grudę.
13.08.2024 09:07
Ten 'szok' polega na tym, że nie będą w stanie dalej wykonywać swojej pracy?
12.08.2024 13:20
@misza
No ale to przecież ani my obaj, ani nikt inny nie siedzi w głowach wiecznych malkontentów i nie wie co są w stanie skrobnąć. Na wszelkie rodzaje patologii natomiast należy się uodpornić bardzo prostą myślą: to tylko Internet, do którego każdy ma dostęp. Jeśli masz ochotę odpowiadać tutaj na absolutnie każdy rodzaj przesadzonej krytyki i starać się "naprostować" danego delikwenta - proszę uprzejmie. Jak dla mnie jest to rodzaj daremnej krucjaty, wytoczonej przeciw hydrze, której ciągle odrastają nowe głowy. Piszę oczywiście o skrajnych przypadkach, bo wyliczanie uzasadnionych błędów, czy krytykowanie na podstawie solidnych argumentów jest jak najbardziej akceptowalne i - co więcej - wskazane.
11.08.2024 14:07
@misza
Aha, czyli to Twoje "nie widziałem żeby ktokolwiek pisał że liczy się tylko szybkość" nie odnosiło się do mojego "jeśli ktoś myśli że przy grze wysoką obroną liczy się wyłącznie szybkość", tylko było takim po prostu :
-Dzień dobry, są pomidory?
-Dzień dobry, dzisiaj przyjechałem samochodem.
Jak tak, to ok.
Co do reszty - nie uważam, że odrobina krytycznego podejścia do własnych piłkarzy, którzy na to zasługują swoją dotychczasową postawą to samobiczowanie. Ba, taka krytyka jest wręcz nawet potrzebna, by nie popaść w jakąś idylliczną skrajność. Nikt raczej nikogo nie skreśla, a dawanie szansy, zaufanie itd. wcale nie wykluczają się wzajemnie z krytyką stanu obecnego. Pełna zgoda co do tego, że potrzebna jest wiara w projekt pt. Bayern Kompany'ego, ale obawy mogą być spokojnie wyrażane jednocześnie.
11.08.2024 12:11
1
@misza
A czy ja gdzieś napisałem, że ktoś tu napisał, że "liczy się tylko szybkość"? Użyłem tam słowa "jeśli", co oznacza użycie trybu przypuszczającego. Widzisz? :)
Nikt nie twierdzi, że de Ligt jest "fenomenem", Beckenbauerem, czy Sammerem. To był po prostu Nasz najlepszy stoper. Tylko i aż tyle. Niespecjalnie mnie interesuje kto i jak go ceni(ł) - najważniejsze dla mnie było, że w Bayernie spisywał się co najmniej dobrze, a linia defensywna z nim w składzie wyglądała na dużo bardziej pewną. I jeśli już mówimy o skali talentu i oczekiwań (skoro Holender "zawodzi"), to znaczy że Kim i Upa nie tylko "zawodzą", ale chyba wręcz pogrzebali swe talenty.
11.08.2024 11:40
Jest mobilniejszy od Holendra, jeśli ktoś myśli że przy grze wysoką obroną liczy się wyłącznie szybkość, to ten transfer nie wydaje się być zły. Jeśli jednak spojrzy się na sprawę bardziej kompleksowo, to Tah zdecydowanie gorzej się ustawia, czasem przy swoich warunkach fizycznych ma problem z przepchnięciem rywala i miewa podobne 'przebłyski' jak Kim i Upa. Summa summarum nie widzę jego większej przydatności niż de Ligta, nawet wziąwszy pod uwagę chęć gry wyżej ustawioną linią defensywną. Pozostaje zaufać ludziom w Bayernie (choć na ten moment mają jednowymiarowe podejście do sprawy), być może w trakcie sezonu Tah zamknie wszystkim usta.
11.08.2024 11:14
1
Wszystko wskazuje na to, że niestety to nastąpi. Pozostanie życzyć powodzenia i kibicować, by zagrał drugi dobry sezon w swej kilkunastoletniej karierze.
11.08.2024 10:55
No cóż, skoro już tak musi być, to niech idą. De Ligt zagrał dla Nas dwa co najmniej dobre sezony i był najpewniejszym stoperem. Argument o braku gry w reprezentacji Holandii jest idiotyczny i już się z nim tutaj nie raz rozprawiono, ale może coś dołożę - dla mnie osobiście on mógłby nie być nawet powoływany do szerokiej kadry, a i tak nie miałoby to znaczenia, ponieważ najbardziej interesuje mnie gra dla Bayernu. A tutaj udowodnił przez dwa lata, że można na niego liczyć.
Niestety władni w Monachium myślą bardzo jednowymiarowo i najważniejszym czynnikiem w grze defensora jest jedynie... pasowanie do danego stylu gry. Nie mają znaczenia pozostałe składowe (ani to, że zwyczajnie dobrze jest mieć szerszy wybór, bo przecież nie zawsze będziemy grali wysoką obroną), toteż pozbyto się Holendra. Szkoda, ale szczerze pisząc - odkąd zostanie zawodnikiem ManU kompletnie nie będzie interesowała mnie już jego dalsza kariera, jak dla mnie może sadzić babole co mecz. Tego, że tutaj był jedynym stoperem, na którego można liczyć już i tak nic nie przekreśli. Co do Mazraoui'ego - myślę, że drzemał w nim potencjał, niewykorzystany jednak m.in. przez urazy.
Generalnie bardzo ciekaw jestem jak owa dwójka zostanie zastąpiona. Nie wiem czemu pojawia się tutaj nazwisko Doue, który gra chyba na nieco innej pozycji. Tah? Trzeci (obok Kima i Upa) obrońca o podobnej charakterystyce, którym zainteresowano się chyba pod wpływem jakiegoś nagłego impulsu (tudzież zaćmienia) po sezonie, w którym CAŁA drużyna Leverkusen wyglądała dobrze i po sezonie, który wydarzył się na ten moment raz w historii, a sam Tah gra już przecież któryś rok w dorosłej piłce, notując dopiero pierwszy tak udany. Słaba rekomendacja, choć to też nikomu w Monachium widocznie nie przeszkadza.
Czas pokaże jak decyzje o odejściach i ewentualne zastępstwa wpłyną na wyniki. Niczego nie należy przekreślać, ale ewentualne obawy są jak najbardziej na miejscu. Poczekajmy jednak do końca okienka.
11.08.2024 10:02
1
Na razie Belg jeszcze nie poprowadził Bayernu w żadnym oficjalnym meczu i mówienie o jakichkolwiek różnicach w jego sposobie pracy, podejściu do zawodników itd. ma mało sensu, wszystko zweryfikujemy dopiero w trakcie sezonu, choć wiadomo że wiąże się to bardziej z nadziejami i próbie rozbudzenia entuzjazmu wśród samych piłkarzy. Inna sprawa, że w aspekcie stylu gry ciężko będzie Tuchela Kompany'emu 'przebić'.
10.08.2024 12:46
Jeszcze trochę czasu do końca okienka My również na uporządkowanie tej formacji będziemy mieć. Szkoda, że jedynym o którego się staramy jest na ten moment Tah, czyli dla Nas trzeci obrońca o praktycznie takiej samej charakterystyce.
09.08.2024 18:48
W końcu to na pewno nastąpi, a czy już w tym sezonie - zobaczymy. Przed Leverkusen niemożliwe zadanie rozegrania podobnej kampanii i karkołomne zadanie utrzymania się na szczycie. My natomiast przystępujemy do rozgrywek z wielkim znakiem zapytania w postaci trenera, nieposkładaną (jeszcze trochę czasu na to jest) obroną i paroma niewiadomymi jeśli chodzi o dalszą grę w Bayernie. Reszta ekip raczej standardowo będzie się biła o bardziej odległe miejsca w tabeli.
09.08.2024 17:11
2
@SammyKufour
Jeśli przy zachowaniach de Ligta na boisku byłeś w stanie stwierdzić "niedyspozycję psychiczną", to u o wiele gorzej ustawiających się, z gorszym timingiem i mniej skoncentrowanych Kima i Upa należałoby chyba stwierdzić według tych samych standardów niezdolność do przebywania w społeczeństwie.
09.08.2024 13:21
Czym innym jest snucie domysłów, czy Bayern stać na dalsze transfery i czy musi pozbyć się zawodników, a czym innym ogłaszanie tego wszem i wobec. Wypowiedź Uliego nie była przesadnie szkodliwa, ale z pewnością niepotrzebna. Nie mam jednak z tym wielkiego problemu, czysta kwestia interpretacji, czas pokaże jak wpłynie ona na negocjacje.
09.08.2024 11:18
1
@hoodykr
"Kolizja i ucieczka z miejsca zdarzenia ma mieć wpływ na transfer?"
Dodajmy, że na ten transfer, który jest z Holendrem w roli głównej planowany przez Bayern od tygodni. Wychodzi na to, że przewidzieliśmy to zdarzenie dawno temu.
09.08.2024 10:14
Jeśli to prawda, to karygodne zachowanie Holendra, nie wpływające jednak na to, że przez dwa lata był to Nasz najlepszy obrońca.
09.08.2024 10:00
I oby nic z tego nie wyszło, trzeci stoper (po Kimie i Upa) o podobnej charakterystyce i częstotliwości popełniania błędów jest Nam niepotrzebny.
08.08.2024 12:11
Jeśli już Nasz najlepszy obrońca musi odejść, to chociaż za rozsądną kwotę.
08.08.2024 11:47
Stanisić. Serio - przy tych trzech (potencjalnie) elektrykach sądzę, że nie wyglądałby gorzej na środku obrony. Wiem oczywiście, że to był gość pasujący do konkretnej taktyki w Leverkusen, ale nie zdziwię się, jeśli byłby to Nasz najlepszy stoper. Bo podobno wszyscy mają być szybcy. I wściekli. I chu... z tym, że popełniają błędy i źle się ustawiają. Mają być szybcy i koniec!
Swoją drogą przestawiłbym na środek obrony Sane i Davies'a, coby ta 'taktyka' miała sens.
06.08.2024 13:43
Nieźle daliśmy ciała (pod wpływem nagłej potrzeby) nie sprawdzając, czy zawodnik będzie w stanie zaaklimatyzować się w danym miejscu, nie znając kompletnie języka. Inna sprawa jednak, że jeśli nadal miał problem, by przez te kilka miesięcy spędzone poza Hiszpanią nie opanować choćby angielskiego w stopniu pozwalającym mu bez większych przeszkód poruszać się w zespole, to jest prawdopodobnie tak koncertowym tumanem, że nie wiem czy Bayern to dla niego dobre miejsce.
06.08.2024 08:28
1
@Kimas
Ja również staram się uwzględniać skład "na papierze" i zwracać uwagę na charakterystykę poszczególnych piłkarzy. A tutaj niestety brak rozgrywającego z prawdziwego zdarzenia (tutaj już dyspozycja nie ma nic do rzeczy, nie mamy po prostu gracza o takiej charakterystyce, przy założeniu że Kimmich na dobre wróci na PO, bo Pavlović to wciąż melodia przyszłości) i przy transferze Taha TRZECH ŚO o podobnym profilu (szybcy i wści... tfu, niepewni). Forma i pozostałe składowe to inna sprawa, dla mnie nawet na papierze wygląda to na ten moment co najwyżej dobrze. Trochę czasu do końca okienka jeszcze jednak zostało, ocenię stan kadry po jego zakończeniu.
05.08.2024 14:53
Ja również miałbym do tego kilka znaków zapytania. Przede wszystkim środek pola jest zagadką - Paulinha to wyłącznie przecinak, Goretzka gra niesamowicie nierówno (delikatnie pisząc), przed Pavloviciem jeszcze sporo nauki, by powierzać mu rozgrywanie w tak wielkim klubie, a Laimer to walczak i pracuś, który jest raczej zadaniowcem. Brak tu niestety typowego reżysera, albo kogoś kto tę piłkę przytrzymałby nieco dłużej. Podobnie sprawa wygląda w środku obrony. Po odejściu de Ligta zostajemy z dwoma elektrykami (ponoć "pasującymi bardziej do taktyki" co jest idiotycznym argumentem i całkowicie jednowymiarowym spojrzeniem), Stanisiciem, który pasował po prostu do odpowiedniego systemu (Alonso), a jeśli przyjdzie Tah ilość elektryków zwiększy się do trzech. Najlepiej sprawa wygląda tak naprawdę w ofensywie.
Generalnie źle na pewno nie jest, ale do zachwytów nad potencjalnym stanem kadry też mi daleko.
05.08.2024 13:43
Samemu Simonsowi trudno się dziwić, Lipsk już "zna", to tam rozegrał bardzo dobry sezon i ma gwarancję pierwszego składu. Dodatkowo Uli ogłosił całemu światu, że Bayern nie kupi nikogo, jeśli najpierw nie uszczupli nieco kadry, a Holender chciał już teraz mieć jasny plan na nadchodzącą kampanię. Z jego perspektywy ruch wydaje się być zrozumiały, choć szkoda że jednak ostatecznie nie wylądował w Monachium.
04.08.2024 16:12
A ja głupi myślałem, że podwoili kwotę za Marokańczyka.
02.08.2024 13:03
Pewnie dlatego, że w Bayernie daje się przyzwolenie na odejście młodszym i lepszym stoperom, gorsi i starsi natomiast dostają drugą szansę. I choć akurat z tej dwójki Kim-Upa to ten pierwszy mimo wszystko zasługuje na jeszcze jeden sezon, tak jeśli nie podniesie swojego poziomu (a o to może być bardzo trudno, bo ma braki wręcz elementarne, takie jak np. ustawianie się względem przeciwnika) nikt w Monachium płakać po nim z pewnością nie będzie.
02.08.2024 13:02
Nie zapominajmy o reprezentacji Hiszpanii, która ponoć też jest faworyzowana. A, jeszcze Brazylia taka była w latach 94-2002. A wcześniej Niemcy i Argentyna. Generalnie nic się nie da wygrać, jeśli kogoś nie lubią. ;)
01.08.2024 14:14
"Ot przerwij kontrę, zatrzymaj akcję przeciwnika i podaj do rozgrywającego."
Pytanie kto tym rozgrywającym będzie. Pada nazwisko Pavlovicia, ale mimo jego talentu mam spore wątpliwości, czy udźwignąłby rolę kreatora w tak wielkim klubie już teraz (było kilka spotkań, które pokazały że przed nim jeszcze bardzo dużo nauki). Jeśli natomiast Portugalczyk ma być wyłącznie od przerywania akcji i podawania do najbliższego kolegi (bez jakichkolwiek chęci do rozgrywania) to kwota nań wydana wydaje się być mimo wszystko dość spora.
01.08.2024 07:52
"Poważnie obawiam się o to czy Musiala z nami zostanie."
Szkoda jednak Hasana, bo on miał w tym względzie plan - zaczynać rozmowy kontraktowe dwa lata przed ich wygaśnięciem. Nikt na to jeszcze nie wpadł i - w Bayernie - nie przekuł w czyny.
"Przy czym bądźmy szczerzy: Palhinha/Pavlovic to nie brzmi jak środek pola drużyny chcącej walczyć o LM..."
A czemu? Wydaliśmy tyle na Portugalczyka, to chyba on potrafi poza odbiorem piłki również rozgrywać z głębi pola. Prawda?
31.07.2024 14:33
A ja troszeczkę stanę w obronie Eberla (ale tylko troszeczkę) - czasem pewien syf po prostu ciężko posprzątać. On też został rzucony na głęboką wodę, absolutnie nie będąc niczemu winnym. Trzech muszkieterów przyszło (jeden z Salzburga, drugi z Lipska, trzeci z Burnley) i dostali karkołomne zadanie, by wprowadzić w Bayernie pewien porządek. W BAYERNIE, czyli w klubie, który jest o kilka poziomów wyżej, niż każdy w którym dotychczas pracowali. Czasem mam wrażenie, że oni chyba sami nie mają jeszcze świadomości, że są w tym momencie w jednym z największych klubów. Oby mnie pozytywnie zaskoczyli, a okienko transferowe ocenię dopiero wraz z jego zamknięciem. P.S. kontrakty, kontrakty, KONTRAKTY!
31.07.2024 12:45
Jeżeli chcemy sprzedać swojego najlepszego stopera, by "pozyskać pieniądze", to nie widzę przeszkód, by ktoś wpadł na podobny pomysł względem Naszego najbardziej perspektywicznego piłkarza, za którego można wyciągnąć jeszcze więcej kasy. O jakość sportową przecież i tak nie dbamy, ważne by się finanse zgadzały, prawda?
27.07.2024 13:44
1
Może w przypadku Taha wystarczyłoby po prostu sięgnąć pamięcią dalej, niż tylko do poprzedniego sezonu i zauważyć w końcu, że ilością pojedynczych błędów, złego ustawiania się względem przeciwnika i krycia naprawdę nie ustępuje Upamecano i Kimowi? W poprzednim piłkarskim roku każdy w Leverkusen wyglądał dobrze i nie powinien być to żaden wyznacznik. Wolę oceniać gracza na podstawie kilku sezonów, niż jednej kampanii, która w swym ostatecznym kształcie była jak do tej pory jedyną w historii.
27.07.2024 10:27
To chyba kolejny po Palhinii "must have" dla Naszego zarządu. Widząc go na żywo jakoś mnie nie porwał (a na kompilacjach do Karimiego nie ma nawet startu) . Owszem, bywał bardzo aktywny na boisku, ale jego drybling wydawał mi się nieco chaotyczny. Osobiście tak wielkiej kwoty na niego bym nie przeznaczył, ale przykład Portugalczyka pokazał, że jak już się na coś uprzemy, to bariery finansowe nie istnieją.
26.07.2024 10:00
Szczerze zbyt wiele spotkań z jego udziałem nie widziałem, a w tych które dane mi było ujrzeć sprawiał wrażenie co prawda aktywnego, ale jednak w swym dryblingu dość chaotycznego. Nie wiem czy nie wolałbym już bardziej poukładanego technicznie Grudy, jeśli faktycznie mamy wydać na Doue tak wielkie pieniądze...
25.07.2024 17:44
1
Biorąc pod uwagę Nasze wyczyny z poprzedniej kampanii w stwierdzeniu "możemy rozpocząć sezon z nowym pomysłem na grę" można spokojnie pominąć słowo "nowym".
25.07.2024 15:03
2
"Upadek" i "mem" to z pewnością były wówczas zbyt ostre słowa, ale podstawy do tego, by mieć obiekcje wobec tego transferu jak najbardziej były i nie ma się czemu dziwić. Równie dobrze możemy zacząć ściągać samych rezerwowych z innych klubów i zawodników drugoligowych, bo zawsze zaoszczędzimy, a przecież "któryś może odpalić". W kontekście czasu i okoliczności w jakich został sprowadzony Dier większość negatywnych komentarzy była absolutnie zrozumiała. A to, że Anglik później nieźle wyglądał z de Ligtem to inna sprawa.
25.07.2024 09:48
Szkoda by było, aczkolwiek samemu piłkarzowi dziwić się nie ma co. Bayern ponoć musi najpierw sprzedać, by kupić, a Simons czekać przecież wiecznie nie będzie. Lipsk jest być może bardziej konkretny i to tam ostatecznie wyląduje Holender, tym bardziej że to właśnie w RB pokazywał się do tej pory najlepiej.
24.07.2024 09:04
Cóż, skoro musimy najpierw sprzedać, by kogokolwiek kupić to Holender nie będzie przecież czekał w nieskończoność i zaakceptował propozycję klubu, który już teraz ma jasny plan na jego dalszą karierę. Dziwić się nie ma co, ale trochę szkoda.
24.07.2024 08:25
Jeżeli już naprawdę musimy sprzedawać de Ligta, to chociaż znajdźmy poważnego następcę. Tah takowym nie jest.
23.07.2024 10:46
Wszystkiego dobrego i oby nigdy więcej nie mylono Cię z Eberlem.
23.07.2024 10:18
@Sopariev
Jeżeli chcemy sprzedać swoich najlepszych graczy (a de Ligt jest Naszym najlepszym obrońcą) po to, by uzyskać za nich pieniądze, ulżyć budżetowi płacowemu i mieć na celowniku gorszego następcę, to znaczy że zbliżamy się niebezpiecznie do profilu Salzburga, albo innego Ajaxu, czy Lipska (czyt. klubu, gdzie takie praktyki są normalne, wynikające z ich polityki działania).
23.07.2024 09:59
W sumie oferta adekwatna do postawy Bayernu. Oni złożyli niepoważną propozycję, a My w niepoważny sposób chcemy osłabić zespół, sprzedając najlepszego stopera. Wszystko pasuje.
22.07.2024 14:11
Każdy z pewnością wierzy, choć to ogromne ryzyko. W przypadku pierwszych niepowodzeń oddźwięk może być bardziej dosadny niż wszystko czego świadkami byliśmy do tej pory, tym bardziej że wówczas nie będzie praktycznie żadnych kontrargumentów za Kompany'm (brak jakichkolwiek sukcesów, doświadczenia itp.). Jak wszyscy poprzednicy jednak, tak i on zasługuje na zaufanie, oby zbyt szybko go nie stracił.
22.07.2024 10:05
1
Sprawa jego odejścia jest już raczej przesądzona, on sam dostał na tyle wiele sygnałów od Naszych władnych o wąskim horyzoncie, że zdziwiłbym się gdyby nagle zapragnął zostać w klubie, z którego ewidentnie jest wypychany.
20.07.2024 09:29
Przepotężna linia defensywna. Dwa znaki zapytania po bokach i dwóch elektryków w środku. Całe szczęście, że nie został tutaj uwzględniony Kim, który jest ostoją obrony.
18.07.2024 16:02
Byłby pasował (używam tutaj czasu zaprzeszłego, dziś już nie stosowanego) do Naszych wszystkich szklanek.
18.07.2024 12:31
1
Jak dla mnie mogą grać nawet w czerwonych kontuszach, z dziurą na plecach i szablą przy boku, byleby szły za tym wyniki. Obwiesiłem swego czasu swojej Córce cały pokój koszulkami Juventusu i efektu to Jej ulubionej drużynie nie dało.
17.07.2024 12:47
1
Anglicy z Southgate'm na ławce są jak np. Bayern z Tuchelem. Kompletne marnowanie potencjału ofensywnego i raczej trudno przypuszczać, by z tym panem u sterów Anglia odnosiła sukcesy. To nie Kane'a wina.
Wczorajsze zwycięstwo Hiszpanów absolutnie zasłużone, był to po prostu triumf futbolu.
15.07.2024 09:10
1
Absolutnie zasłużone zwycięstwo Hiszpanów, patrząc również z perspektywy całego turnieju, gdzie byli drużyną grającą po prostu najlepiej.
14.07.2024 22:58
Też bym chciał po części mieć takie podejście, choć ja akurat Anglików nigdy specjalnie nie lubiłem. Często mimo poważnego niedoboru trofeów (poza 66') byli przekonani o własnej wyjątkowości, a np. przed półfinałem Euro 96' dosłownie wykpiwali Niemców. Dziś na dokładkę za sterami siedzi u nich jeden z największych grabarzy potencjału ofensywnego - Southgate. Tak naprawdę tylko ze względu na Harry'ego ich zwycięstwo mogłoby mnie zadowolić, ale ponieważ ilość pojedynczych animozji zdecydowanie przeważa, minimalnie bardziej jestem za grającą o wiele przyjemniej Hiszpanią. Ot, kwestia gustu, choć ogólnie zwycięstwo Anglii absolutnie mnie nie zmartwi.
14.07.2024 12:26
Dla mnie osobiście tak naprawdę obojętne kto wygra, choć być może ze względu na przejawianie większej chęci do grania w piłkę minimalny plusik stawiam przy Hiszpanii.
14.07.2024 11:15
Witamy i powodzenia.
12.07.2024 16:53
Chyba raczej "spójrzmy na NIEKTÓRE fakty", albo "spójrzmy tylko na te fakty, które pasują pod moją tezę".
12.07.2024 16:53
Tomek ma zadatki na świetnego trenera, jeśli tylko tego zapragnie. Widzę go w przyszłości (całkiem niedalekiej) na stanowisku pierwszego trenera Bayernu.
10.07.2024 19:20
Myślę, że do momentu aż zostanie to wreszcie ogłoszone oficjalnie można jeszcze parę rzeczy skrobnąć. Ale "na pewno wkrótce" to chyba jednak bliżej, niż "niemalże".
10.07.2024 18:27
Ale już na grającego pewniej de Ligta wiary zabrakło.
10.07.2024 15:35
Absolutnie zasłużony finał dla Hiszpanów, którzy jako jedni z nielicznych bardzo przyzwoicie prezentują się na Euro.
09.07.2024 23:00
Dawno nie widziałem tak słabego sportowo i organizacyjnie turnieju jak obecne ME. Osobiście wszystko jest mi jedno kto wygra - może to być nawet Hiszpania, która chociaż człowieka nie usypia.
09.07.2024 19:39
Czyli mityczne "ultimatum" nigdy nie istniało.
09.07.2024 13:41
Rzeczywiście, pobyt Comana, Sane, Goretzki, Kimmicha, Upamecano, Kima, Davies'a, Gnabry'ego, Mazraoui'ego, Ulreicha, u Nas to też niewypał. Szkoda.
09.07.2024 13:17
Czyli zgodziliśmy się na wyjazd gościa, który jeszcze piłki dla Bayernu dobrze nie kopnął, ale nie daliśmy zgody na wyjazd Tela. Ręce opadają...
08.07.2024 20:32
2
Strach pomyśleć zatem jak wielkie problemy z rozwojem muszą mieć Kim i Upa.
08.07.2024 20:22
Witamy i powodzenia. A jeśli pojedziesz gówniarzu na IO, to uważaj na nogi.
08.07.2024 13:13
1
Dwie i pół godziny wyjęte z życia...
06.07.2024 20:44
Źle nie było, ale... na turniejach liczy się jedynie końcowy wynik. Ćwierćfinał to i tak najlepsze osiągnięcie reprezentacji Niemiec od 8 lat. Małymi kroczkami, powoli, być może za jakiś czas ta reprezentacja znów będzie walczyła o medale, widać w tej drużynie potencjał. Pod warunkiem oczywiście, że nie będą trafiać na Hiszpanię.
06.07.2024 12:59
1
To chyba liczba żółtych kartek jakie powinien dostać w pierwszym kwadransie.
06.07.2024 12:53
@hoven
Pokazanie w 7. minucie czerwonej kartki raczej musiałoby być podszyte pewną dozą złośliwości, ale to że sędzia by się z tej sytuacji wybronił - inna sprawa. Źle mnie zrozumiałeś, bo dla mnie również Toniego nie powinno być wówczas już na boisku. Słowa "złośliwość" użyłem nie z subiektywnych pobudek, a raczej wedle słownikowej definicji.
05.07.2024 20:52
1
Sędzia mylił się dziś w obie strony. Ja wiem, że niektórzy będą widzieli jedynie rękę Cucurelli (gdzie wcześniej prawdopodobnie odgwizdany byłby spalony Fullkruga), ale z drugiej strony gdyby arbiter był bardzo złośliwy, to w 7. minucie meczu na boisku nie byłoby już Kroosa.
Tak czy inaczej bardzo dobre meczycho. Szkoda Niemców, choć szczerze pisząc tej drużynie brakuje jeszcze odpowiedniego sznytu na tym poziomie (można się odzwyczaić tyle lat nie dochodząc do ćwierćfinału). Bardzo słaby ostatni mecz w karierze Kroosa, który swoją rękę przyłożył jeszcze do tej decydującej bramki Hiszpanów. Wiadomo było, że dziś odpadnie jedna z dwóch najlepszych drużyn na tym turnieju, padło na podopiecznych Nagelsmanna. Trudno.
05.07.2024 20:43
Na razie Niemcy w wielu momentach pogubieni. Nie ryzykowałbym dalszego trzymania Rudigera (który jest jakby o jedno tempo wolniejszy od wszystkich na boisku) i pomyślałbym o zmianach w ofensywie. Być może potrzebne są prostsze środki (i np. Fullkrug).
05.07.2024 18:53
Niemcy absolutnie nie są bez szans z Hiszpanami, to są dwie reprezentacje o porównywalnym potencjale. Obawiam się jednak babola Taha, albo Neuera w kluczowym momencie meczu.
05.07.2024 10:32
@hoven
A dodatkowo jeśli (w co nie chce mi się wierzyć, ale nic mnie już chyba nie zdziwi) od wyjazdu Olise na IO uzależnione były negocjacje kontraktowe, to należało w pewnym momencie wstać, podać rękę i grzecznie odprowadzić stronę Francuza do drzwi wyjściowych.
04.07.2024 16:25
Niemały wkład w to wszystko ma również Bayern, bo postawienie sprawy jasno (nigdzie nie jedziesz chłopcze) zamknęłoby temat natychmiastowo.
Pod warunkiem oczywiście, że wszystko się potwierdzi.
04.07.2024 16:19
Jeśli to prawda, to może się okazać sporym błędem. Opuszczenie okresu przygotowawczego, ryzyko odniesienia kontuzji itd. Chyba, że pojedzie jedynie jako statysta. Przede wszystkim jednak należało nie zgodzić się na wyjazd.
04.07.2024 15:56
@Alistair
Jestem tego prawie pewny.
04.07.2024 13:13
Nie no, już chyba pomiędzy "nieoficjalnie", a "oficjalnie" więcej artykułów o przejściu Portugalczyka nie będzie.
04.07.2024 13:08
Są różne dziennikarskie domysły, ale gdyby okazało się to prawdą... nie czułbym zdziwienia. Dwutygodniowe ultimatum dla strony Davies'a też się niebezpiecznie rozciągnęło w czasie.
04.07.2024 11:07
Gdyby w samej Bolonii wiedzieli, że chłopak się tak rozwinie, to prawdopodobnie na aż tak dużą klauzulę kolejnej sprzedaży by się nie zgodzili. Tak czy inaczej to bardzo korzystnie przez Nas zawarta umowa. Szkoda jedynie, że widnieje tam również klauzula wykupu (bo można by za niego wyciągnąć jeszcze więcej), ale i tak nie ma co narzekać.
04.07.2024 10:50
1
W momencie podpisania przez niego kontraktu z Bayernem, to BAYERN zdecyduje czy pojedzie na IO czy nie, a rolą takiego piłkarza (tym bardziej takiego, który nawet piłki jeszcze dla Monachijczyków nie kopnął) jest grzecznie na dwóch łapkach uszanować decyzję pracodawcy. Tak przynajmniej to powinno wyglądać, a jak będzie - zobaczymy.
04.07.2024 10:36
Czyli chyba prawdopodobnie zapewne przypuszczalnie jest już blisko.
03.07.2024 21:45
Tak, potężna zaszłość historyczna, ale wolę wierzyć jednak, że tu naprawdę weszły inne aspekty (chociaż cholera wie). ;)
03.07.2024 13:43
1
"...Przede wszystkim chodzi o braki szybkościowe De Ligta..." - proponowałbym zatem przesunąć na środek obrony Davies'a, skoro żaden pozostały aspekt nie jest brany pod uwagę. On jest przecież najszybszy.
"...ale również dużą ilość urazów z jakimi zmagał się w ostatnim czasie były zawodnik Juve..."
To też jest do rozwiązania - pierwszy do odejścia powinien być w takim razie np. Coman. A Lucas był u Nas sto lat, zanim ktoś się zorientował, że łapie urazy i pożytku z niego nie ma żadnego.
Nie róbmy sobie kpin.
03.07.2024 13:18
Czyli krótko - poświęcamy swego najlepszego stopera, by pozyskać pieniążki? Ja naprawdę nie nadaję się do obecnych czasów...
03.07.2024 13:04
Zaskoczony jest każdy, kto posiada poprawnie osadzone w czaszce oczy.
02.07.2024 17:30
@AdiFantasti
Dla mnie to również żaden argument, ale najczęściej właśnie to jest podawane jako 'wytłumaczenie' chęci sprzedaży de Ligta. Ja staram się patrzeć na piłkarzy nieco bardziej kompleksowo i poza 'pasowaniem do stylu' jest jeszcze multum innych aspektów istotnych dla środkowego obrońcy, którymi Holender rzeczoną dwójkę przewyższa. Z resztą nie ma co na nowo zaczynać, ja swoje na ten temat napisałem już sto razy.
02.07.2024 11:34
Obawiam się, że druga opcja zaczyna być coraz bardziej prawdopodobna, a jedynym kryterium jest... pasowanie do danego stylu.
02.07.2024 11:17
W sumie bez większych niespodzianek, dalej przechodzą po prostu faworyci. Może poza tym spotkaniem Włochy-Szwajcaria, choć patrząc na to jak prezentowały się obie ekipy tutaj najciężej było wskazać wyraźnego faworyta.
02.07.2024 07:38
@misza
Szczerze? Pomalutku przeczytaj jeszcze raz wszystko co napisałem, myślę że wcale nie bylibyśmy daleko od porozumienia, gdyby tylko przestać łapać się za słówka. Różnica między nami jest przede wszystkim na polu zrozumienia odejścia de Ligta, w pewnym momencie zupełnie niepotrzebnie zacząłeś chwytać się pobocznych kwestii. Uważam, że dasz radę (piszę absolutnie bez złośliwości, choć wiem że trudno w to tutaj czasem uwierzyć).
01.07.2024 22:19
@misza
"Co do fikołków to polecam spojrzeć w swoją stronę przed wydaniem opinii nt rozmówcy. "
Nie wydałem opinii nt. rozmówcy, tylko na temat Twojego komentarza. Bardzo mi przykro, że i to wyolbrzymiłeś. :)
W przeciwieństwie do Ciebie - "najwidoczniej przeceniłem rozmówcę". :)
01.07.2024 22:06
@misza
"o boskości de Ligta pisałem raz, a wcześniej i później rozwijalem ten temat."
Będąc dokładniejszym o 'boskości' de Ligta napisałeś trzykrotnie - "a ile jeszcze trenerów ma posadzić de Ligta, żeby przestać wierzyć w jego boskość?" / "Niektórzy się tak zachowują, jakby to chodziło o niekwestionowanego Boga defensywy." / "To brzmi właśnie jakbyśmy się pozbawiali boskiego defensora". I nie, to raczej nie było "rozwijanie tematu". ;)
Pozostała część Twojego komentarza nosi już znamiona potężnego fikołka logicznego, który nijak ma się do tego co napisałem wcześniej. Jeśli jednak będziesz miał jeszcze ochotę kiedyś pochylić się nad tą dyskusją, słowo-klucz to "uprawdopodobnienie". Pozdrawiam.
01.07.2024 21:49
@misza
Ależ przecież tego, że ktoś obraża zarząd ja już nie kontroluję. Natomiast frazę "boski de Ligt" pierwszy napisałeś Ty - co w kontekście zwykłego zawodu kibiców wyrażanego tutaj w komentarzach jest właśnie Twoją nadinterpretacją.
"Można też np. pokładać nadzieje w kimś, kto zaczynając trenować Bawarczyków zechce sprzedać cały pierwszy skład i przesunąć do podstawowej drużyny wszystkich z rezerw i drużyn młodzieżowych, chcąc na tych zawodnikach budować zespół”.
Właśnie po to sprowadziłem tę kwestię niemalże do absurdu, by uzmysłowić Ci pewne rzeczy. Wymiana całego składu na rezerwy + młodzików również mogłaby okazać się wielkim błędem. Mogłaby, ale by nie musiała, prawda?
01.07.2024 21:17
@misza
Pisanie o "boskości de Ligta" to niestety wciąż jedynie Twoja nadinterpretacja. I znów ustalasz coś jedynie sam ze sobą.
Co do reszty - cóż, zawsze można (a jeśli chodzi o trenera Bayernu nawet jest to wskazane) dawać kredyt zaufania. Można też np. pokładać nadzieje w kimś, kto zaczynając trenować Bawarczyków zechce sprzedać cały pierwszy skład i przesunąć do podstawowej drużyny wszystkich z rezerw i drużyn młodzieżowych, chcąc na tych zawodnikach budować zespół. Po to jednak wymieniamy się tutaj swoimi poglądami i komentujemy pewne rzeczy, by zwrócić uwagę na pewne błędy. Sprzedaż Naszego najlepszego stopera jest błędem, co do tego chyba nie ma wątpliwości. Nie wiem za bardzo natomiast co miało na celu przywołanie przez Ciebie przypadku Leverkusen. Przypadku, który zdarza się raz na 100 lat (jeśli chodzi o BL, to jak na razie raz w historii). Znam o wiele więcej sytuacji, gdy taki ruch (pozbycie się najlepszego defensora) przyniósł więcej szkód, niż pożytku.
01.07.2024 20:50
1
@misza
Naprawdę takie komentarze jak "matoły", "popie(...)leńcy" i... 'usunięte komentarze' bierzesz pod uwagę? Szacuneczek. :) Nie chcę Cię w takim razie martwić, ale zobaczysz ich jeszcze mnóstwo, nie tylko jeśli chodzi o osobę de Ligta.
Dla mnie osobiście oddanie Holendra będzie po prostu idiotyzmem. Osłabimy blok defensywny, oddając Naszego najlepszego defensora. Nie znajduję wytłumaczenia dla takiego ruchu, jeśli je posiadasz - proszę uprzejmie, chętnie przeczytam.
01.07.2024 19:51
@misza
"Robi się tragedia ze sprzedaży obrońcy, który był sadzany na ławie przez niejednego trenera i to wcale nie kosztem wielkich tuzów."
Czekam właściwie na to, aż w końcu wejdzie na Euro na boisko, popełni głupi błąd i to będzie wówczas dla jego przeciwników argument. ;)
Dla mnie (chyba nie tylko dla mnie) poważnym argumentem za jego pozostaniem są dwa lata (nie dwa mecze, nie dwa tygodnie, DWA LATA) występów w Bayernie. I po raz kolejny - nikt nie "przekreśla Naszych szans" i nikt nie "wyzywa zarządzających" z tego powodu. Znów zgłaszasz akces do nadinterpretacji tam gdzie nie potrzeba.
Masz rację - nie umiem czytać tak nieumiejętnie skonstruowanej hiperboli. Umiem za to oglądać mecze i na tej podstawie wyciągać wnioski. Jeśli mój wpis znów będzie oznaczał dla Ciebie deifikację Holendra, to chyba faktycznie nie mamy o czym dalej dyskutować.
01.07.2024 19:30
1
@misza
Nikt nie pisze o "obrońcy idealnym", "boskim de Ligcie", "stoperze bezbłędnie grającym" itp. To wszystko dzieje się jedynie w Twojej głowie. Tutaj natomiast kibice zmartwieni są po prostu osłabianiem zespołu, poprzez sprzedaż Naszego najlepszego środkowego obrońcy. Tyle.
Ja wiem, że dla niektórych tutaj Twoim literackim odpowiednikiem jest Cercei Lannister,, ale ja bym rozszerzył Twój wpis - najlepszego obrońcę, najmłodszego, mającego długi kontrakt. Też sobie nie przypominam.
14.08.2024 15:06
@misza
Nie chcę się powtarzać, ale tak samo można sobie zacząć sprowadzać piłkarzy z drugiej ligi. Przecież to też może być błędem. Ale nie musi, bo przecież mogą "wypalić".
Jeśli oceniasz transfery kompleksowo, to może najzwyczajniej w świecie (abstrahując od umiejętności danego obrońcy) lepiej mieć w składzie jednak obrońcę o... innej charakterystyce, niż ci którzy pozostaną/przyjdą?
14.08.2024 14:03
@misza
A może odwróćmy nieco sytuację i wyobraźmy sobie, że odchodzi od Nas piłkarz, który zawodził non stop, był związany kontraktem i siedział w Monachium dłużej niż rzeczony Holender. Po czym w nowym klubie daje asysty, strzela bramki, drybluje na małej przestrzeni itd. Czy jego odejście było błędem?
14.08.2024 13:23
@misza
Jeśli dla Ciebie brzmi asekuracyjnie, cóż - masz prawo do własnej interpretacji. Mnie rzadko kiedy obchodziła dalsza kariera zawodników odchodzących z Bayernu, bo najważniejsze było jak prezentowali się tutaj (wyjątkami nieliczni, grający w Monachium niepomiernie dłużej niż Holender).
Czemu niedorzecznie? Oceniam jego grę dla Bayernu, oceniam ją z resztą bardzo pozytywnie. Tego już nic nie zmieni. A jeśli tam zacznie grać gorzej i popełniać błędy? To już będzie problem Manchesteru i de Ligta, a nie Bayernu.
Jeśli chcesz, to obserwuj bacznie jego dalsze poczynania, nikt Ci tego nie zabrania. :)
14.08.2024 07:50
Powodzenia obu życzę, choć kariery zarówno Mazraoui'ego, jak i de Ligta będą mnie teraz interesowały niepomiernie mniej. Ba, Holender może jak dla mnie nawet sadzić babola w każdym meczu w United. Choćby jednak ktokolwiek próbował to potem wykorzystać jako argumentu za sprzedażą i stawać na rzęsach by jeszcze dopiec Mathijsowi (oj znajdą się tacy), to nie zmieni FAKTU, że przez dwa lata w Bayernie jako jeden z nielicznych nie zawodził w defensywie i był Naszym najlepszym stoperem. I jego pozbycie się jest najzwyczajniej w świecie błędem. A to jak będzie grał w Anglii nikogo już nie powinno obchodzić, najważniejsze że co najmniej dobrze prezentował się w MONACHIUM. Z resztą nie będę powtarzał po raz n-ty tego samego, oby skombinowano teraz jakieś wartościowe zastępstwa - nazwisko Taha niespecjalnie mnie uspokaja.
14.08.2024 07:16
Nie byłbym tego taki pewny. Już w drugiej części sezonu było im ciężej zdobywać punkty, bo najzwyczajniej w świecie drużyny grające przeciwko nim prezentowały inny (mniej otwarty w porównaniu do rundy jesiennej) futbol. Wielki kunszt oczywiście, że mimo wszystko i tak potrafili te mecze wyciągać, ale powtórki raczej się nie spodziewam. Życzę sobie natomiast zaciętej walki z Nami do ostatniej kolejki i ostatecznego zwycięstwa Bawarczyków.
13.08.2024 13:41
Oryginalny nie będę - środek obrony. De Ligt odchodzi, a w zależności od tego na jakiej pozycji ostatecznie zagra Kimmich być może będzie trzeba rozejrzeć się za kimś również do środka pola, bo na nadmiar rozgrywających raczej nie możemy narzekać. Zobaczymy też jakie będą dalsze ruchy z klubu, bo tutaj może i skrzydła będą wymagały uzupełnienia.
13.08.2024 12:31
@MR
Zawsze tak pisałem, może głupie przyzwyczajenie, Nam=Bayernowi. :)
13.08.2024 09:37
Mainz raczej nie oddałoby go Nam za taką kwotę, ale negocjować zawsze było można, tym bardziej że sam zawodnik z pewnością byłby zainteresowany takim ruchem. Nie był to dla Nas jakiś absolutny must have, choć z dwójki Doue-Gruda wybrałbym Grudę.
13.08.2024 09:07
Ten 'szok' polega na tym, że nie będą w stanie dalej wykonywać swojej pracy?
12.08.2024 13:20
@misza
No ale to przecież ani my obaj, ani nikt inny nie siedzi w głowach wiecznych malkontentów i nie wie co są w stanie skrobnąć. Na wszelkie rodzaje patologii natomiast należy się uodpornić bardzo prostą myślą: to tylko Internet, do którego każdy ma dostęp. Jeśli masz ochotę odpowiadać tutaj na absolutnie każdy rodzaj przesadzonej krytyki i starać się "naprostować" danego delikwenta - proszę uprzejmie. Jak dla mnie jest to rodzaj daremnej krucjaty, wytoczonej przeciw hydrze, której ciągle odrastają nowe głowy. Piszę oczywiście o skrajnych przypadkach, bo wyliczanie uzasadnionych błędów, czy krytykowanie na podstawie solidnych argumentów jest jak najbardziej akceptowalne i - co więcej - wskazane.
11.08.2024 14:07
@misza
Aha, czyli to Twoje "nie widziałem żeby ktokolwiek pisał że liczy się tylko szybkość" nie odnosiło się do mojego "jeśli ktoś myśli że przy grze wysoką obroną liczy się wyłącznie szybkość", tylko było takim po prostu :
-Dzień dobry, są pomidory?
-Dzień dobry, dzisiaj przyjechałem samochodem.
Jak tak, to ok.
Co do reszty - nie uważam, że odrobina krytycznego podejścia do własnych piłkarzy, którzy na to zasługują swoją dotychczasową postawą to samobiczowanie. Ba, taka krytyka jest wręcz nawet potrzebna, by nie popaść w jakąś idylliczną skrajność. Nikt raczej nikogo nie skreśla, a dawanie szansy, zaufanie itd. wcale nie wykluczają się wzajemnie z krytyką stanu obecnego. Pełna zgoda co do tego, że potrzebna jest wiara w projekt pt. Bayern Kompany'ego, ale obawy mogą być spokojnie wyrażane jednocześnie.
11.08.2024 12:11
@misza
A czy ja gdzieś napisałem, że ktoś tu napisał, że "liczy się tylko szybkość"? Użyłem tam słowa "jeśli", co oznacza użycie trybu przypuszczającego. Widzisz? :)
Nikt nie twierdzi, że de Ligt jest "fenomenem", Beckenbauerem, czy Sammerem. To był po prostu Nasz najlepszy stoper. Tylko i aż tyle. Niespecjalnie mnie interesuje kto i jak go ceni(ł) - najważniejsze dla mnie było, że w Bayernie spisywał się co najmniej dobrze, a linia defensywna z nim w składzie wyglądała na dużo bardziej pewną. I jeśli już mówimy o skali talentu i oczekiwań (skoro Holender "zawodzi"), to znaczy że Kim i Upa nie tylko "zawodzą", ale chyba wręcz pogrzebali swe talenty.
11.08.2024 11:40
Jest mobilniejszy od Holendra, jeśli ktoś myśli że przy grze wysoką obroną liczy się wyłącznie szybkość, to ten transfer nie wydaje się być zły. Jeśli jednak spojrzy się na sprawę bardziej kompleksowo, to Tah zdecydowanie gorzej się ustawia, czasem przy swoich warunkach fizycznych ma problem z przepchnięciem rywala i miewa podobne 'przebłyski' jak Kim i Upa. Summa summarum nie widzę jego większej przydatności niż de Ligta, nawet wziąwszy pod uwagę chęć gry wyżej ustawioną linią defensywną. Pozostaje zaufać ludziom w Bayernie (choć na ten moment mają jednowymiarowe podejście do sprawy), być może w trakcie sezonu Tah zamknie wszystkim usta.
11.08.2024 11:14
Wszystko wskazuje na to, że niestety to nastąpi. Pozostanie życzyć powodzenia i kibicować, by zagrał drugi dobry sezon w swej kilkunastoletniej karierze.
11.08.2024 10:55
No cóż, skoro już tak musi być, to niech idą. De Ligt zagrał dla Nas dwa co najmniej dobre sezony i był najpewniejszym stoperem. Argument o braku gry w reprezentacji Holandii jest idiotyczny i już się z nim tutaj nie raz rozprawiono, ale może coś dołożę - dla mnie osobiście on mógłby nie być nawet powoływany do szerokiej kadry, a i tak nie miałoby to znaczenia, ponieważ najbardziej interesuje mnie gra dla Bayernu. A tutaj udowodnił przez dwa lata, że można na niego liczyć.
Niestety władni w Monachium myślą bardzo jednowymiarowo i najważniejszym czynnikiem w grze defensora jest jedynie... pasowanie do danego stylu gry. Nie mają znaczenia pozostałe składowe (ani to, że zwyczajnie dobrze jest mieć szerszy wybór, bo przecież nie zawsze będziemy grali wysoką obroną), toteż pozbyto się Holendra. Szkoda, ale szczerze pisząc - odkąd zostanie zawodnikiem ManU kompletnie nie będzie interesowała mnie już jego dalsza kariera, jak dla mnie może sadzić babole co mecz. Tego, że tutaj był jedynym stoperem, na którego można liczyć już i tak nic nie przekreśli. Co do Mazraoui'ego - myślę, że drzemał w nim potencjał, niewykorzystany jednak m.in. przez urazy.
Generalnie bardzo ciekaw jestem jak owa dwójka zostanie zastąpiona. Nie wiem czemu pojawia się tutaj nazwisko Doue, który gra chyba na nieco innej pozycji. Tah? Trzeci (obok Kima i Upa) obrońca o podobnej charakterystyce, którym zainteresowano się chyba pod wpływem jakiegoś nagłego impulsu (tudzież zaćmienia) po sezonie, w którym CAŁA drużyna Leverkusen wyglądała dobrze i po sezonie, który wydarzył się na ten moment raz w historii, a sam Tah gra już przecież któryś rok w dorosłej piłce, notując dopiero pierwszy tak udany. Słaba rekomendacja, choć to też nikomu w Monachium widocznie nie przeszkadza.
Czas pokaże jak decyzje o odejściach i ewentualne zastępstwa wpłyną na wyniki. Niczego nie należy przekreślać, ale ewentualne obawy są jak najbardziej na miejscu. Poczekajmy jednak do końca okienka.
11.08.2024 10:02
Na razie Belg jeszcze nie poprowadził Bayernu w żadnym oficjalnym meczu i mówienie o jakichkolwiek różnicach w jego sposobie pracy, podejściu do zawodników itd. ma mało sensu, wszystko zweryfikujemy dopiero w trakcie sezonu, choć wiadomo że wiąże się to bardziej z nadziejami i próbie rozbudzenia entuzjazmu wśród samych piłkarzy. Inna sprawa, że w aspekcie stylu gry ciężko będzie Tuchela Kompany'emu 'przebić'.
10.08.2024 12:46
Jeszcze trochę czasu do końca okienka My również na uporządkowanie tej formacji będziemy mieć. Szkoda, że jedynym o którego się staramy jest na ten moment Tah, czyli dla Nas trzeci obrońca o praktycznie takiej samej charakterystyce.
09.08.2024 18:48
W końcu to na pewno nastąpi, a czy już w tym sezonie - zobaczymy. Przed Leverkusen niemożliwe zadanie rozegrania podobnej kampanii i karkołomne zadanie utrzymania się na szczycie. My natomiast przystępujemy do rozgrywek z wielkim znakiem zapytania w postaci trenera, nieposkładaną (jeszcze trochę czasu na to jest) obroną i paroma niewiadomymi jeśli chodzi o dalszą grę w Bayernie. Reszta ekip raczej standardowo będzie się biła o bardziej odległe miejsca w tabeli.
09.08.2024 17:11
@SammyKufour
Jeśli przy zachowaniach de Ligta na boisku byłeś w stanie stwierdzić "niedyspozycję psychiczną", to u o wiele gorzej ustawiających się, z gorszym timingiem i mniej skoncentrowanych Kima i Upa należałoby chyba stwierdzić według tych samych standardów niezdolność do przebywania w społeczeństwie.
09.08.2024 13:21
Czym innym jest snucie domysłów, czy Bayern stać na dalsze transfery i czy musi pozbyć się zawodników, a czym innym ogłaszanie tego wszem i wobec. Wypowiedź Uliego nie była przesadnie szkodliwa, ale z pewnością niepotrzebna. Nie mam jednak z tym wielkiego problemu, czysta kwestia interpretacji, czas pokaże jak wpłynie ona na negocjacje.
09.08.2024 11:18
@hoodykr
"Kolizja i ucieczka z miejsca zdarzenia ma mieć wpływ na transfer?"
Dodajmy, że na ten transfer, który jest z Holendrem w roli głównej planowany przez Bayern od tygodni. Wychodzi na to, że przewidzieliśmy to zdarzenie dawno temu.
09.08.2024 10:14
Jeśli to prawda, to karygodne zachowanie Holendra, nie wpływające jednak na to, że przez dwa lata był to Nasz najlepszy obrońca.
09.08.2024 10:00
I oby nic z tego nie wyszło, trzeci stoper (po Kimie i Upa) o podobnej charakterystyce i częstotliwości popełniania błędów jest Nam niepotrzebny.
08.08.2024 12:11
Jeśli już Nasz najlepszy obrońca musi odejść, to chociaż za rozsądną kwotę.
08.08.2024 11:47
Stanisić. Serio - przy tych trzech (potencjalnie) elektrykach sądzę, że nie wyglądałby gorzej na środku obrony. Wiem oczywiście, że to był gość pasujący do konkretnej taktyki w Leverkusen, ale nie zdziwię się, jeśli byłby to Nasz najlepszy stoper. Bo podobno wszyscy mają być szybcy. I wściekli. I chu... z tym, że popełniają błędy i źle się ustawiają. Mają być szybcy i koniec!
Swoją drogą przestawiłbym na środek obrony Sane i Davies'a, coby ta 'taktyka' miała sens.
06.08.2024 13:43
Nieźle daliśmy ciała (pod wpływem nagłej potrzeby) nie sprawdzając, czy zawodnik będzie w stanie zaaklimatyzować się w danym miejscu, nie znając kompletnie języka. Inna sprawa jednak, że jeśli nadal miał problem, by przez te kilka miesięcy spędzone poza Hiszpanią nie opanować choćby angielskiego w stopniu pozwalającym mu bez większych przeszkód poruszać się w zespole, to jest prawdopodobnie tak koncertowym tumanem, że nie wiem czy Bayern to dla niego dobre miejsce.
06.08.2024 08:28
@Kimas
Ja również staram się uwzględniać skład "na papierze" i zwracać uwagę na charakterystykę poszczególnych piłkarzy. A tutaj niestety brak rozgrywającego z prawdziwego zdarzenia (tutaj już dyspozycja nie ma nic do rzeczy, nie mamy po prostu gracza o takiej charakterystyce, przy założeniu że Kimmich na dobre wróci na PO, bo Pavlović to wciąż melodia przyszłości) i przy transferze Taha TRZECH ŚO o podobnym profilu (szybcy i wści... tfu, niepewni). Forma i pozostałe składowe to inna sprawa, dla mnie nawet na papierze wygląda to na ten moment co najwyżej dobrze. Trochę czasu do końca okienka jeszcze jednak zostało, ocenię stan kadry po jego zakończeniu.
05.08.2024 14:53
Ja również miałbym do tego kilka znaków zapytania. Przede wszystkim środek pola jest zagadką - Paulinha to wyłącznie przecinak, Goretzka gra niesamowicie nierówno (delikatnie pisząc), przed Pavloviciem jeszcze sporo nauki, by powierzać mu rozgrywanie w tak wielkim klubie, a Laimer to walczak i pracuś, który jest raczej zadaniowcem. Brak tu niestety typowego reżysera, albo kogoś kto tę piłkę przytrzymałby nieco dłużej. Podobnie sprawa wygląda w środku obrony. Po odejściu de Ligta zostajemy z dwoma elektrykami (ponoć "pasującymi bardziej do taktyki" co jest idiotycznym argumentem i całkowicie jednowymiarowym spojrzeniem), Stanisiciem, który pasował po prostu do odpowiedniego systemu (Alonso), a jeśli przyjdzie Tah ilość elektryków zwiększy się do trzech. Najlepiej sprawa wygląda tak naprawdę w ofensywie.
Generalnie źle na pewno nie jest, ale do zachwytów nad potencjalnym stanem kadry też mi daleko.
05.08.2024 13:43
Samemu Simonsowi trudno się dziwić, Lipsk już "zna", to tam rozegrał bardzo dobry sezon i ma gwarancję pierwszego składu. Dodatkowo Uli ogłosił całemu światu, że Bayern nie kupi nikogo, jeśli najpierw nie uszczupli nieco kadry, a Holender chciał już teraz mieć jasny plan na nadchodzącą kampanię. Z jego perspektywy ruch wydaje się być zrozumiały, choć szkoda że jednak ostatecznie nie wylądował w Monachium.
04.08.2024 16:12
A ja głupi myślałem, że podwoili kwotę za Marokańczyka.
02.08.2024 13:03
Pewnie dlatego, że w Bayernie daje się przyzwolenie na odejście młodszym i lepszym stoperom, gorsi i starsi natomiast dostają drugą szansę. I choć akurat z tej dwójki Kim-Upa to ten pierwszy mimo wszystko zasługuje na jeszcze jeden sezon, tak jeśli nie podniesie swojego poziomu (a o to może być bardzo trudno, bo ma braki wręcz elementarne, takie jak np. ustawianie się względem przeciwnika) nikt w Monachium płakać po nim z pewnością nie będzie.
02.08.2024 13:02
Nie zapominajmy o reprezentacji Hiszpanii, która ponoć też jest faworyzowana. A, jeszcze Brazylia taka była w latach 94-2002. A wcześniej Niemcy i Argentyna. Generalnie nic się nie da wygrać, jeśli kogoś nie lubią. ;)
01.08.2024 14:14
"Ot przerwij kontrę, zatrzymaj akcję przeciwnika i podaj do rozgrywającego."
Pytanie kto tym rozgrywającym będzie. Pada nazwisko Pavlovicia, ale mimo jego talentu mam spore wątpliwości, czy udźwignąłby rolę kreatora w tak wielkim klubie już teraz (było kilka spotkań, które pokazały że przed nim jeszcze bardzo dużo nauki). Jeśli natomiast Portugalczyk ma być wyłącznie od przerywania akcji i podawania do najbliższego kolegi (bez jakichkolwiek chęci do rozgrywania) to kwota nań wydana wydaje się być mimo wszystko dość spora.
01.08.2024 07:52
"Poważnie obawiam się o to czy Musiala z nami zostanie."
Szkoda jednak Hasana, bo on miał w tym względzie plan - zaczynać rozmowy kontraktowe dwa lata przed ich wygaśnięciem. Nikt na to jeszcze nie wpadł i - w Bayernie - nie przekuł w czyny.
"Przy czym bądźmy szczerzy: Palhinha/Pavlovic to nie brzmi jak środek pola drużyny chcącej walczyć o LM..."
A czemu? Wydaliśmy tyle na Portugalczyka, to chyba on potrafi poza odbiorem piłki również rozgrywać z głębi pola. Prawda?
31.07.2024 14:33
A ja troszeczkę stanę w obronie Eberla (ale tylko troszeczkę) - czasem pewien syf po prostu ciężko posprzątać. On też został rzucony na głęboką wodę, absolutnie nie będąc niczemu winnym. Trzech muszkieterów przyszło (jeden z Salzburga, drugi z Lipska, trzeci z Burnley) i dostali karkołomne zadanie, by wprowadzić w Bayernie pewien porządek. W BAYERNIE, czyli w klubie, który jest o kilka poziomów wyżej, niż każdy w którym dotychczas pracowali. Czasem mam wrażenie, że oni chyba sami nie mają jeszcze świadomości, że są w tym momencie w jednym z największych klubów. Oby mnie pozytywnie zaskoczyli, a okienko transferowe ocenię dopiero wraz z jego zamknięciem. P.S. kontrakty, kontrakty, KONTRAKTY!
31.07.2024 12:45
Jeżeli chcemy sprzedać swojego najlepszego stopera, by "pozyskać pieniądze", to nie widzę przeszkód, by ktoś wpadł na podobny pomysł względem Naszego najbardziej perspektywicznego piłkarza, za którego można wyciągnąć jeszcze więcej kasy. O jakość sportową przecież i tak nie dbamy, ważne by się finanse zgadzały, prawda?
27.07.2024 13:44
Może w przypadku Taha wystarczyłoby po prostu sięgnąć pamięcią dalej, niż tylko do poprzedniego sezonu i zauważyć w końcu, że ilością pojedynczych błędów, złego ustawiania się względem przeciwnika i krycia naprawdę nie ustępuje Upamecano i Kimowi? W poprzednim piłkarskim roku każdy w Leverkusen wyglądał dobrze i nie powinien być to żaden wyznacznik. Wolę oceniać gracza na podstawie kilku sezonów, niż jednej kampanii, która w swym ostatecznym kształcie była jak do tej pory jedyną w historii.
27.07.2024 10:27
To chyba kolejny po Palhinii "must have" dla Naszego zarządu. Widząc go na żywo jakoś mnie nie porwał (a na kompilacjach do Karimiego nie ma nawet startu) . Owszem, bywał bardzo aktywny na boisku, ale jego drybling wydawał mi się nieco chaotyczny. Osobiście tak wielkiej kwoty na niego bym nie przeznaczył, ale przykład Portugalczyka pokazał, że jak już się na coś uprzemy, to bariery finansowe nie istnieją.
26.07.2024 10:00
Szczerze zbyt wiele spotkań z jego udziałem nie widziałem, a w tych które dane mi było ujrzeć sprawiał wrażenie co prawda aktywnego, ale jednak w swym dryblingu dość chaotycznego. Nie wiem czy nie wolałbym już bardziej poukładanego technicznie Grudy, jeśli faktycznie mamy wydać na Doue tak wielkie pieniądze...
25.07.2024 17:44
Biorąc pod uwagę Nasze wyczyny z poprzedniej kampanii w stwierdzeniu "możemy rozpocząć sezon z nowym pomysłem na grę" można spokojnie pominąć słowo "nowym".
25.07.2024 15:03
"Upadek" i "mem" to z pewnością były wówczas zbyt ostre słowa, ale podstawy do tego, by mieć obiekcje wobec tego transferu jak najbardziej były i nie ma się czemu dziwić. Równie dobrze możemy zacząć ściągać samych rezerwowych z innych klubów i zawodników drugoligowych, bo zawsze zaoszczędzimy, a przecież "któryś może odpalić". W kontekście czasu i okoliczności w jakich został sprowadzony Dier większość negatywnych komentarzy była absolutnie zrozumiała. A to, że Anglik później nieźle wyglądał z de Ligtem to inna sprawa.
25.07.2024 09:48
Szkoda by było, aczkolwiek samemu piłkarzowi dziwić się nie ma co. Bayern ponoć musi najpierw sprzedać, by kupić, a Simons czekać przecież wiecznie nie będzie. Lipsk jest być może bardziej konkretny i to tam ostatecznie wyląduje Holender, tym bardziej że to właśnie w RB pokazywał się do tej pory najlepiej.
24.07.2024 09:04
Cóż, skoro musimy najpierw sprzedać, by kogokolwiek kupić to Holender nie będzie przecież czekał w nieskończoność i zaakceptował propozycję klubu, który już teraz ma jasny plan na jego dalszą karierę. Dziwić się nie ma co, ale trochę szkoda.
24.07.2024 08:25
Jeżeli już naprawdę musimy sprzedawać de Ligta, to chociaż znajdźmy poważnego następcę. Tah takowym nie jest.
23.07.2024 10:46
Wszystkiego dobrego i oby nigdy więcej nie mylono Cię z Eberlem.
23.07.2024 10:18
@Sopariev
Jeżeli chcemy sprzedać swoich najlepszych graczy (a de Ligt jest Naszym najlepszym obrońcą) po to, by uzyskać za nich pieniądze, ulżyć budżetowi płacowemu i mieć na celowniku gorszego następcę, to znaczy że zbliżamy się niebezpiecznie do profilu Salzburga, albo innego Ajaxu, czy Lipska (czyt. klubu, gdzie takie praktyki są normalne, wynikające z ich polityki działania).
23.07.2024 09:59
W sumie oferta adekwatna do postawy Bayernu. Oni złożyli niepoważną propozycję, a My w niepoważny sposób chcemy osłabić zespół, sprzedając najlepszego stopera. Wszystko pasuje.
22.07.2024 14:11
Każdy z pewnością wierzy, choć to ogromne ryzyko. W przypadku pierwszych niepowodzeń oddźwięk może być bardziej dosadny niż wszystko czego świadkami byliśmy do tej pory, tym bardziej że wówczas nie będzie praktycznie żadnych kontrargumentów za Kompany'm (brak jakichkolwiek sukcesów, doświadczenia itp.). Jak wszyscy poprzednicy jednak, tak i on zasługuje na zaufanie, oby zbyt szybko go nie stracił.
22.07.2024 10:05
Sprawa jego odejścia jest już raczej przesądzona, on sam dostał na tyle wiele sygnałów od Naszych władnych o wąskim horyzoncie, że zdziwiłbym się gdyby nagle zapragnął zostać w klubie, z którego ewidentnie jest wypychany.
20.07.2024 09:29
Przepotężna linia defensywna. Dwa znaki zapytania po bokach i dwóch elektryków w środku. Całe szczęście, że nie został tutaj uwzględniony Kim, który jest ostoją obrony.
18.07.2024 16:02
Byłby pasował (używam tutaj czasu zaprzeszłego, dziś już nie stosowanego) do Naszych wszystkich szklanek.
18.07.2024 12:31
Jak dla mnie mogą grać nawet w czerwonych kontuszach, z dziurą na plecach i szablą przy boku, byleby szły za tym wyniki. Obwiesiłem swego czasu swojej Córce cały pokój koszulkami Juventusu i efektu to Jej ulubionej drużynie nie dało.
17.07.2024 12:47
Anglicy z Southgate'm na ławce są jak np. Bayern z Tuchelem. Kompletne marnowanie potencjału ofensywnego i raczej trudno przypuszczać, by z tym panem u sterów Anglia odnosiła sukcesy. To nie Kane'a wina.
Wczorajsze zwycięstwo Hiszpanów absolutnie zasłużone, był to po prostu triumf futbolu.
15.07.2024 09:10
Absolutnie zasłużone zwycięstwo Hiszpanów, patrząc również z perspektywy całego turnieju, gdzie byli drużyną grającą po prostu najlepiej.
14.07.2024 22:58
Też bym chciał po części mieć takie podejście, choć ja akurat Anglików nigdy specjalnie nie lubiłem. Często mimo poważnego niedoboru trofeów (poza 66') byli przekonani o własnej wyjątkowości, a np. przed półfinałem Euro 96' dosłownie wykpiwali Niemców. Dziś na dokładkę za sterami siedzi u nich jeden z największych grabarzy potencjału ofensywnego - Southgate. Tak naprawdę tylko ze względu na Harry'ego ich zwycięstwo mogłoby mnie zadowolić, ale ponieważ ilość pojedynczych animozji zdecydowanie przeważa, minimalnie bardziej jestem za grającą o wiele przyjemniej Hiszpanią. Ot, kwestia gustu, choć ogólnie zwycięstwo Anglii absolutnie mnie nie zmartwi.
14.07.2024 12:26
Dla mnie osobiście tak naprawdę obojętne kto wygra, choć być może ze względu na przejawianie większej chęci do grania w piłkę minimalny plusik stawiam przy Hiszpanii.
14.07.2024 11:15
Witamy i powodzenia.
12.07.2024 16:53
Chyba raczej "spójrzmy na NIEKTÓRE fakty", albo "spójrzmy tylko na te fakty, które pasują pod moją tezę".
12.07.2024 16:53
Tomek ma zadatki na świetnego trenera, jeśli tylko tego zapragnie. Widzę go w przyszłości (całkiem niedalekiej) na stanowisku pierwszego trenera Bayernu.
10.07.2024 19:20
Myślę, że do momentu aż zostanie to wreszcie ogłoszone oficjalnie można jeszcze parę rzeczy skrobnąć. Ale "na pewno wkrótce" to chyba jednak bliżej, niż "niemalże".
10.07.2024 18:27
Ale już na grającego pewniej de Ligta wiary zabrakło.
10.07.2024 15:35
Absolutnie zasłużony finał dla Hiszpanów, którzy jako jedni z nielicznych bardzo przyzwoicie prezentują się na Euro.
09.07.2024 23:00
Dawno nie widziałem tak słabego sportowo i organizacyjnie turnieju jak obecne ME. Osobiście wszystko jest mi jedno kto wygra - może to być nawet Hiszpania, która chociaż człowieka nie usypia.
09.07.2024 19:39
Czyli mityczne "ultimatum" nigdy nie istniało.
09.07.2024 13:41
Rzeczywiście, pobyt Comana, Sane, Goretzki, Kimmicha, Upamecano, Kima, Davies'a, Gnabry'ego, Mazraoui'ego, Ulreicha, u Nas to też niewypał. Szkoda.
09.07.2024 13:17
Czyli zgodziliśmy się na wyjazd gościa, który jeszcze piłki dla Bayernu dobrze nie kopnął, ale nie daliśmy zgody na wyjazd Tela. Ręce opadają...
08.07.2024 20:32
Strach pomyśleć zatem jak wielkie problemy z rozwojem muszą mieć Kim i Upa.
08.07.2024 20:22
Witamy i powodzenia. A jeśli pojedziesz gówniarzu na IO, to uważaj na nogi.
08.07.2024 13:13
Dwie i pół godziny wyjęte z życia...
06.07.2024 20:44
Źle nie było, ale... na turniejach liczy się jedynie końcowy wynik. Ćwierćfinał to i tak najlepsze osiągnięcie reprezentacji Niemiec od 8 lat. Małymi kroczkami, powoli, być może za jakiś czas ta reprezentacja znów będzie walczyła o medale, widać w tej drużynie potencjał. Pod warunkiem oczywiście, że nie będą trafiać na Hiszpanię.
06.07.2024 12:59
To chyba liczba żółtych kartek jakie powinien dostać w pierwszym kwadransie.
06.07.2024 12:53
@hoven
Pokazanie w 7. minucie czerwonej kartki raczej musiałoby być podszyte pewną dozą złośliwości, ale to że sędzia by się z tej sytuacji wybronił - inna sprawa. Źle mnie zrozumiałeś, bo dla mnie również Toniego nie powinno być wówczas już na boisku. Słowa "złośliwość" użyłem nie z subiektywnych pobudek, a raczej wedle słownikowej definicji.
05.07.2024 20:52
Sędzia mylił się dziś w obie strony. Ja wiem, że niektórzy będą widzieli jedynie rękę Cucurelli (gdzie wcześniej prawdopodobnie odgwizdany byłby spalony Fullkruga), ale z drugiej strony gdyby arbiter był bardzo złośliwy, to w 7. minucie meczu na boisku nie byłoby już Kroosa.
Tak czy inaczej bardzo dobre meczycho. Szkoda Niemców, choć szczerze pisząc tej drużynie brakuje jeszcze odpowiedniego sznytu na tym poziomie (można się odzwyczaić tyle lat nie dochodząc do ćwierćfinału). Bardzo słaby ostatni mecz w karierze Kroosa, który swoją rękę przyłożył jeszcze do tej decydującej bramki Hiszpanów. Wiadomo było, że dziś odpadnie jedna z dwóch najlepszych drużyn na tym turnieju, padło na podopiecznych Nagelsmanna. Trudno.
05.07.2024 20:43
Na razie Niemcy w wielu momentach pogubieni. Nie ryzykowałbym dalszego trzymania Rudigera (który jest jakby o jedno tempo wolniejszy od wszystkich na boisku) i pomyślałbym o zmianach w ofensywie. Być może potrzebne są prostsze środki (i np. Fullkrug).
05.07.2024 18:53
Niemcy absolutnie nie są bez szans z Hiszpanami, to są dwie reprezentacje o porównywalnym potencjale. Obawiam się jednak babola Taha, albo Neuera w kluczowym momencie meczu.
05.07.2024 10:32
@hoven
A dodatkowo jeśli (w co nie chce mi się wierzyć, ale nic mnie już chyba nie zdziwi) od wyjazdu Olise na IO uzależnione były negocjacje kontraktowe, to należało w pewnym momencie wstać, podać rękę i grzecznie odprowadzić stronę Francuza do drzwi wyjściowych.
04.07.2024 16:25
Niemały wkład w to wszystko ma również Bayern, bo postawienie sprawy jasno (nigdzie nie jedziesz chłopcze) zamknęłoby temat natychmiastowo.
Pod warunkiem oczywiście, że wszystko się potwierdzi.
04.07.2024 16:19
Jeśli to prawda, to może się okazać sporym błędem. Opuszczenie okresu przygotowawczego, ryzyko odniesienia kontuzji itd. Chyba, że pojedzie jedynie jako statysta. Przede wszystkim jednak należało nie zgodzić się na wyjazd.
04.07.2024 15:56
@Alistair
Jestem tego prawie pewny.
04.07.2024 13:13
Nie no, już chyba pomiędzy "nieoficjalnie", a "oficjalnie" więcej artykułów o przejściu Portugalczyka nie będzie.
04.07.2024 13:08
Są różne dziennikarskie domysły, ale gdyby okazało się to prawdą... nie czułbym zdziwienia. Dwutygodniowe ultimatum dla strony Davies'a też się niebezpiecznie rozciągnęło w czasie.
04.07.2024 11:07
Gdyby w samej Bolonii wiedzieli, że chłopak się tak rozwinie, to prawdopodobnie na aż tak dużą klauzulę kolejnej sprzedaży by się nie zgodzili. Tak czy inaczej to bardzo korzystnie przez Nas zawarta umowa. Szkoda jedynie, że widnieje tam również klauzula wykupu (bo można by za niego wyciągnąć jeszcze więcej), ale i tak nie ma co narzekać.
04.07.2024 10:50
W momencie podpisania przez niego kontraktu z Bayernem, to BAYERN zdecyduje czy pojedzie na IO czy nie, a rolą takiego piłkarza (tym bardziej takiego, który nawet piłki jeszcze dla Monachijczyków nie kopnął) jest grzecznie na dwóch łapkach uszanować decyzję pracodawcy. Tak przynajmniej to powinno wyglądać, a jak będzie - zobaczymy.
04.07.2024 10:36
Czyli chyba prawdopodobnie zapewne przypuszczalnie jest już blisko.
03.07.2024 21:45
Tak, potężna zaszłość historyczna, ale wolę wierzyć jednak, że tu naprawdę weszły inne aspekty (chociaż cholera wie). ;)
03.07.2024 13:43
"...Przede wszystkim chodzi o braki szybkościowe De Ligta..." - proponowałbym zatem przesunąć na środek obrony Davies'a, skoro żaden pozostały aspekt nie jest brany pod uwagę. On jest przecież najszybszy.
"...ale również dużą ilość urazów z jakimi zmagał się w ostatnim czasie były zawodnik Juve..."
To też jest do rozwiązania - pierwszy do odejścia powinien być w takim razie np. Coman. A Lucas był u Nas sto lat, zanim ktoś się zorientował, że łapie urazy i pożytku z niego nie ma żadnego.
Nie róbmy sobie kpin.
03.07.2024 13:18
Czyli krótko - poświęcamy swego najlepszego stopera, by pozyskać pieniążki? Ja naprawdę nie nadaję się do obecnych czasów...
03.07.2024 13:04
Zaskoczony jest każdy, kto posiada poprawnie osadzone w czaszce oczy.
02.07.2024 17:30
@AdiFantasti
Dla mnie to również żaden argument, ale najczęściej właśnie to jest podawane jako 'wytłumaczenie' chęci sprzedaży de Ligta. Ja staram się patrzeć na piłkarzy nieco bardziej kompleksowo i poza 'pasowaniem do stylu' jest jeszcze multum innych aspektów istotnych dla środkowego obrońcy, którymi Holender rzeczoną dwójkę przewyższa. Z resztą nie ma co na nowo zaczynać, ja swoje na ten temat napisałem już sto razy.
02.07.2024 11:34
Obawiam się, że druga opcja zaczyna być coraz bardziej prawdopodobna, a jedynym kryterium jest... pasowanie do danego stylu.
02.07.2024 11:17
W sumie bez większych niespodzianek, dalej przechodzą po prostu faworyci. Może poza tym spotkaniem Włochy-Szwajcaria, choć patrząc na to jak prezentowały się obie ekipy tutaj najciężej było wskazać wyraźnego faworyta.
02.07.2024 07:38
@misza
Szczerze? Pomalutku przeczytaj jeszcze raz wszystko co napisałem, myślę że wcale nie bylibyśmy daleko od porozumienia, gdyby tylko przestać łapać się za słówka. Różnica między nami jest przede wszystkim na polu zrozumienia odejścia de Ligta, w pewnym momencie zupełnie niepotrzebnie zacząłeś chwytać się pobocznych kwestii. Uważam, że dasz radę (piszę absolutnie bez złośliwości, choć wiem że trudno w to tutaj czasem uwierzyć).
01.07.2024 22:19
@misza
"Co do fikołków to polecam spojrzeć w swoją stronę przed wydaniem opinii nt rozmówcy. "
Nie wydałem opinii nt. rozmówcy, tylko na temat Twojego komentarza. Bardzo mi przykro, że i to wyolbrzymiłeś. :)
W przeciwieństwie do Ciebie - "najwidoczniej przeceniłem rozmówcę". :)
01.07.2024 22:06
@misza
"o boskości de Ligta pisałem raz, a wcześniej i później rozwijalem ten temat."
Będąc dokładniejszym o 'boskości' de Ligta napisałeś trzykrotnie - "a ile jeszcze trenerów ma posadzić de Ligta, żeby przestać wierzyć w jego boskość?" / "Niektórzy się tak zachowują, jakby to chodziło o niekwestionowanego Boga defensywy." / "To brzmi właśnie jakbyśmy się pozbawiali boskiego defensora". I nie, to raczej nie było "rozwijanie tematu". ;)
Pozostała część Twojego komentarza nosi już znamiona potężnego fikołka logicznego, który nijak ma się do tego co napisałem wcześniej. Jeśli jednak będziesz miał jeszcze ochotę kiedyś pochylić się nad tą dyskusją, słowo-klucz to "uprawdopodobnienie". Pozdrawiam.
01.07.2024 21:49
@misza
Ależ przecież tego, że ktoś obraża zarząd ja już nie kontroluję. Natomiast frazę "boski de Ligt" pierwszy napisałeś Ty - co w kontekście zwykłego zawodu kibiców wyrażanego tutaj w komentarzach jest właśnie Twoją nadinterpretacją.
"Można też np. pokładać nadzieje w kimś, kto zaczynając trenować Bawarczyków zechce sprzedać cały pierwszy skład i przesunąć do podstawowej drużyny wszystkich z rezerw i drużyn młodzieżowych, chcąc na tych zawodnikach budować zespół”.
Właśnie po to sprowadziłem tę kwestię niemalże do absurdu, by uzmysłowić Ci pewne rzeczy. Wymiana całego składu na rezerwy + młodzików również mogłaby okazać się wielkim błędem. Mogłaby, ale by nie musiała, prawda?
01.07.2024 21:17
@misza
Pisanie o "boskości de Ligta" to niestety wciąż jedynie Twoja nadinterpretacja. I znów ustalasz coś jedynie sam ze sobą.
Co do reszty - cóż, zawsze można (a jeśli chodzi o trenera Bayernu nawet jest to wskazane) dawać kredyt zaufania. Można też np. pokładać nadzieje w kimś, kto zaczynając trenować Bawarczyków zechce sprzedać cały pierwszy skład i przesunąć do podstawowej drużyny wszystkich z rezerw i drużyn młodzieżowych, chcąc na tych zawodnikach budować zespół. Po to jednak wymieniamy się tutaj swoimi poglądami i komentujemy pewne rzeczy, by zwrócić uwagę na pewne błędy. Sprzedaż Naszego najlepszego stopera jest błędem, co do tego chyba nie ma wątpliwości. Nie wiem za bardzo natomiast co miało na celu przywołanie przez Ciebie przypadku Leverkusen. Przypadku, który zdarza się raz na 100 lat (jeśli chodzi o BL, to jak na razie raz w historii). Znam o wiele więcej sytuacji, gdy taki ruch (pozbycie się najlepszego defensora) przyniósł więcej szkód, niż pożytku.
01.07.2024 20:50
@misza
Naprawdę takie komentarze jak "matoły", "popie(...)leńcy" i... 'usunięte komentarze' bierzesz pod uwagę? Szacuneczek. :) Nie chcę Cię w takim razie martwić, ale zobaczysz ich jeszcze mnóstwo, nie tylko jeśli chodzi o osobę de Ligta.
Dla mnie osobiście oddanie Holendra będzie po prostu idiotyzmem. Osłabimy blok defensywny, oddając Naszego najlepszego defensora. Nie znajduję wytłumaczenia dla takiego ruchu, jeśli je posiadasz - proszę uprzejmie, chętnie przeczytam.
01.07.2024 19:51
@misza
"Robi się tragedia ze sprzedaży obrońcy, który był sadzany na ławie przez niejednego trenera i to wcale nie kosztem wielkich tuzów."
Czekam właściwie na to, aż w końcu wejdzie na Euro na boisko, popełni głupi błąd i to będzie wówczas dla jego przeciwników argument. ;)
Dla mnie (chyba nie tylko dla mnie) poważnym argumentem za jego pozostaniem są dwa lata (nie dwa mecze, nie dwa tygodnie, DWA LATA) występów w Bayernie. I po raz kolejny - nikt nie "przekreśla Naszych szans" i nikt nie "wyzywa zarządzających" z tego powodu. Znów zgłaszasz akces do nadinterpretacji tam gdzie nie potrzeba.
Masz rację - nie umiem czytać tak nieumiejętnie skonstruowanej hiperboli. Umiem za to oglądać mecze i na tej podstawie wyciągać wnioski. Jeśli mój wpis znów będzie oznaczał dla Ciebie deifikację Holendra, to chyba faktycznie nie mamy o czym dalej dyskutować.
01.07.2024 19:30
@misza
Nikt nie pisze o "obrońcy idealnym", "boskim de Ligcie", "stoperze bezbłędnie grającym" itp. To wszystko dzieje się jedynie w Twojej głowie. Tutaj natomiast kibice zmartwieni są po prostu osłabianiem zespołu, poprzez sprzedaż Naszego najlepszego środkowego obrońcy. Tyle.
01.07.2024 19:09