DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Skobry Strona 49

Tfu - kilkadziesiąt :).

12.12.2018 23:54

@JazGod
Oj słabo ligę holenderską oglądasz, słabo... :)

By nie przedłużać - De Ligt i De Jong wcale nie są tam wielkimi brylantami (a przynajmniej nie zawsze, jak niektórzy twierdzą). Tyle tylko, że żyjemy w tak dziwnych czasach, w których rynek wymusza nieco inne zachowania. I nawet po ledwie pół roku dobrej gry (wcale nie ostatnie pół roku; łącznie) obaj są warci po kilkanaście milionów.

12.12.2018 23:49

@Crayon
Dorosłym jesteś człowiekiem, ale jeśli dziewczyna odradza Ci oglądanie meczów to... Cóż, nie daj się zbajerować, niezależnie od tego jakby Nasz Bayern grał :).

Mam tylko nadzieję, że nie musisz tłumaczyć czemu ten z gwizdkiem nie kopie piłki :D.

12.12.2018 23:38

@Mort
To było zagranie nie do opisania. Jedyny plus, że za chwilę przeprosił.

12.12.2018 23:20

Już nawet istnieje dla Nas problem wyjścia spod wysokiego pressingu (gdzie wcześniej było to rozgrywane niesamowicie płynnie).

Cóż, odbębnione. Jak to było na studiach - zakuć, zaliczyć, zapomnieć. Faza grupowa jest dla Nas ewidentnie do zapomnienia.

12.12.2018 23:08

Zasłużone zwycięstwo Liverpoolu. Ta setka Milika, której tak wszyscy żałują, to była w zasadzie jedyna setka Napoli w całym meczu. Bardzo nieporadnie grali w ofensywie i wynik dziwić nie powinien.

Cieszą też zwycięstwa Schalke i BVB. Jak się okazało Dortmund na 1. miejsce w grupie powrócił (nie taka Brugia słaba, jak ją malowali).

11.12.2018 23:05

Borussia też się może potknąć, spokojnie :). Ważne żebyśmy w dalszym ciągu punktowali i nie oglądali się specjalnie jak w międzyczasie pójdzie BVB.

08.12.2018 20:15

Te półfinały i ćwierćfinał to faktycznie "problemy w Europie". Wyłączając finały Juventus kończył natomiast rozgrywki LM w ostatnich latach kolejno na: ćwierćfinale (poprzednia kampania), 1/8 (2015/2016), odpadł w grupie (2013/14), 1/4 (2012/13) i nieco wcześniej również odpadł w grupie (2009/2010). Jeśli My mamy "problemy w Europie", to Juventus ma co najmniej "spore kłopoty" :).

08.12.2018 11:32

@DieRoten
Wybacz, ale poziom ich techniki jest mimo wszystko wyższy.

04.12.2018 12:38

Pomijając już, że dla mnie jest to zawodnik jednowymiarowy, bazujący wyłącznie na szybkości i nieposiadający zbyt wielu innych atutów (przez co nie jestem zwolennikiem ściągnięcia go do Monachium), to wspominana ewentualna trzycyfrowa kwota praktycznie zamknęłaby temat jego transferu do Nas.

04.12.2018 11:05

@Hochmeister
Dlatego właśnie wspomniałem o cieniu szansy. Nie takie cuda już piłka nożna widziała, chociaż trudno przypuszczać by Salzburg gryzł na Celtic Park trawę i chciał za wszelką cenę ugrać 3 punkty, zwłaszcza że pierwsze miejsce w grupie ma gwarantowane.

29.11.2018 21:19

Lipska już praktycznie w LE nie ma, chociaż cień szansy jeszcze istnieje. Wszystko zależy jak Salzburg podejdzie do ostatniego spotkania. Celtic u siebie też jest zdecydowanie mocniejszy, co dodatkowo zmniejsza szanse RB. Leverkusen po swojemu - z każdym mogą wygrać i z każdym przegrać. Pozostaje mieć nadzieję, że Frankfurt z beznadziejną w Europie Marsylią zdobędzie 3 pkt.

29.11.2018 20:53

Borussia grała zbyt wolno, chociaż parę akcji stworzyli. Schalke natomiast będzie dla każdego wymarzonym rywalem w 1/8.

Słaba kolejka dla BL. Mimo wszystko liczyłem na BVB (tak jakby umówili się z Belgami, że obie ekipy zagrają na awans), szkoda też Hoffenheim, które głównie przez brak doświadczenia straciło szansę na LE.

28.11.2018 23:12

To już naprawdę musi przyjść dyktator, by "gwiazdki" zaczęły się słuchać TRENERA? A może wystarczyłby jakiś wykład skierowany do drużyny na temat struktury klubu, zasad jego funkcjonowania i - przede wszystkim - roli trenera? Kovac co prawda sam sobie zadania w żaden sposób nie ułatwił, ale na bogów - to w końcu w pewnym sensie przełożony ludzi przebywających na boisku, wybrany również przez kogoś, kto o szacunek zawodników walczyć chyba nie musi?

Z resztą o jakim ja tam wykładzie pierniczę, jak można przecież wyjść bez problemu na mecz np. po uderzeniu dziennikarza...

25.11.2018 20:32

@superbayern
Nie wymienili, tylko wydali najpierw 90 mln na Higuaina, a potem 100 mln na Ronaldo. Sportowo oczywiście nie stracili, ale mówimy tu o czymś innym. Na pewno budują klub rozsądnie (zwłaszcza biorąc pod uwagę kontekst czasów i rynku), tylko jeszcze nie podawałbym ich za przykład. Za wcześnie.

25.11.2018 15:23

Ja bym Juventusu za przykład mądrego budowania klubu jeszcze nie podawał. Niech ta tendencja się u nich utrzyma nieco dłużej, a kupnem Higuaina potwierdzili, że do "mądrego budowania" jeszcze im trochę brakuje (cóż to by było, gdybyśmy My wydali na kogoś 90 mln i oddali po dwóch latach - Uli i Kalle zostaliby tutaj rozniesieni!).

25.11.2018 15:11

To aż taka mizeria na tych skrzydłach, że tego typu zachowania mają być tolerowane? Jeśli faktycznie kary nie będzie, to proszę już nie wciskać nikomu kitu, że żaden zawodnik nie jest i nie będzie ważniejszy od klubu.

24.11.2018 12:20

Plotki, ploteczki. Dybala umiejętnościami Jamesa z pewnością nie przerasta. Ba, ja osobiście wyżej stawiam Kolumbijczyka. Jak też wspomniał niżej kolega @Arkady142 potrafi zniknąć w ważnych spotkaniach i nie prezentuje równej formy. Jeśli trzeba będzie pożegnać się z Jamesem, to jednoczesne inwestowanie pieniędzy w Dybalę byłoby po prostu idiotyczne.

21.11.2018 19:27

Co prawda remis z Portugalią na ich terenie wygląda okazale, ale... Portugalia grała na 50% swoich możliwości, od 63. minuty w "10" i właściwie bardziej testowała skład, niż walczyła o zwycięstwo. Trzeci mecz bez porażki pod wodzą Brzęczka :).

20.11.2018 22:43

Ja tak sobie myślę, że kwestia formy Mullera to właściwie kwestia wyłącznie jego skuteczności (bramek/asyst). Nie da się powiedzieć, że stracił formę, bo... gorzej drybluje, czy wolniej biega - tych elementów praktycznie nigdy nie posiadał. Muller nadal jest Mullerem, tylko mniej skutecznym. Definicja "formy" w jego przypadku jest chyba najkrótsza ze wszystkich zawodników Bayernu, ale jak specyficzny jest to gracz wie każdy kibic piłkarski.

Wczoraj jednak zagrał niesamowicie słabo. Praktycznie każdy kontakt z piłką kończył się stratą, lub niedokładnym podaniem (nawet w pozornie prostych sytuacjach) a chociaż tych podań można by jednak od niego wymagać.

Nie zmienia to też faktu, że krytyka jednego człowieka w obliczu tego, co dzieje się obecnie z Bayernem jest całkowicie pozbawiona sensu. Tutaj jest szereg czynników, kilku(nastu) ludzi i splot różnych sytuacji.

20.11.2018 13:00

@seco555
Ze względów sportowych były one kompletnie nietrafione. Muller chyba tylko żeby tę "setkę" zaliczyć, Goretzka niby miał nieco zrównoważyć przewagę Holendrów w środku pola (ale tutaj można było zdecydować się na np. Havertza), a Reus nie pokazał nic szczególnego (jeszcze nie potrafił dobrze dograć do Sane w klarownej sytuacji). Podobała mi się za to gra np. Schulza, który biegał od linii do linii. Właściwie sporo rzeczy poza wynikiem było raczej pozytywnych.

19.11.2018 23:42

@Marienplatz
Nie było tak źle. Problem tylko w tym, że Niemcy po raz kolejny nie potrafili utrzymać poziomu gry (po raz kolejny jak nie oni) i - jak pisałem poniżej i wspomniał @seco555 - Loew nie trafił ze zmianami (znów). Tak poza tym jedną, czy dwie bramki mogli jeszcze wcisnąć, a gry obronnej muszą się zacząć uczyć właściwie natychmiast, bo pomysł z kontrą i trzema szybkimi napastnikami sprawdza się świetnie.

19.11.2018 23:26

W przypadku kadry Niemiec jeszcze jeden problem był widoczny od samego początku. Mimo, iż przewagi w środku pola jakiejś wielkiej Holendrzy sobie nie wypracowali, to przez brak typowego defensywnego pomocnika Niemcy zostawiali sporo przestrzeni tuż przed własnym polem karnym. Cóż, jeżeli ma nastąpić całkowita zmiana stylu gry, to najpierw naprawdę muszą się nauczyć bronić. A to może potrwać, bo ci zawodnicy całe kariery praktycznie żyli z posiadania piłki.

19.11.2018 22:48

Frajerstwo jeszcze większe niż w meczu z Francuzami. Zastanawiałem się po wejściu Tomka, czy on czasem nie ma pod spodem pomarańczowej koszulki, bo każde, dosłownie KAŻDE jego zagranie było złe/niecelne. Loew popełnił ten sam błąd - zmienia ludzi, którzy organizują mu świetnie grę w ataku. Niemcy mieli co prawda jeszcze kilka sytuacji (przynajmniej jedną z nich powinni wykorzystać), ale dla dobra sprawy i tego by wreszcie zrozumiano o co chodzi w tej kadrze, kolejny kubeł zimnej wody na pewno się przyda.

19.11.2018 22:42

To, że sobie dadzą radę nie ulega wątpliwości. Niemcy swoim zapleczem i mnogością talentów mogliby obdarować niejedną reprezentację w Europie. Szkoda natomiast, że dochodzenie do tego iż należy wymienić tych niby "wypalonych" i wprowadzić do drużyny młodych (bo mecze z Francją i Rosją w zmienionym składzie i przy innej taktyce wyglądały naprawdę obiecująco) trwało nieco dłużej niż powinno. Coś jak wymiana skrzydeł u Nas.

19.11.2018 20:19

Jeżeli wzięto by na poważnie wypalenie zawodników kadry Niemiec (bo zdobyli już mistrzostwo itp.), to taki Iniesta, Ramos czy Pique powinni po 2012 roku w każdym meczu kłaść się na murawie i po prostu czekać na koniec meczu. Absolutnie tego nie kupuję, a jeśli ktoś czuje wypalenie po sięgnięciu po Puchar Świata, to wjeżdżamy tutaj już na kwestie profesjonalizmu i sportowej ambicji.

19.11.2018 14:13

@lokus
Napisz mi, że w to wierzysz :).

13.11.2018 15:18

@Rizzitelli
Do końca kontraktu niech dogra, z tym że słowo "dogra" jest tu kluczowe. Być może pobożne życzenia, ale Kovac wedle swoich przedsezonowych wypowiedzi i w myśl tego, by żaden zawodnik nie był większy od klubu powinien po prostu Franka usunąć z drużyny. Przy całej mojej sympatii do Ribery'ego, on z resztą nigdy nie miał do końca poukładane w głowie...

13.11.2018 14:23

Spokojnie, ani Frankfurt, ani Lipsk, ani Gladbach nie będą w stanie punktować regularnie przez cały sezon. Ba, nawet BVB zdarzy się z pewnością niejedna wpadka. Problem wciąż tkwi w Nas - znalezienie normalnej formy. Nie wiadomo jednak, czy z Kovacem jest to jeszcze możliwe.

11.11.2018 19:47

Chyba "Choroba powodem słabego występu Hummelsa"? Bo wychodzi na to, że rozchorował się chłop od swojego słabego występu (co nie byłoby takie nierealne) :).

11.11.2018 13:40

Hmmm... To może teraz "Zapewniam Was, że zdobędziemy mistrzostwo"?

11.11.2018 11:24

Chyba pomału Mark Uth zaczyna wkraczać w grupę ulubieńców Loewa. Albo po prostu (to już prędzej) panuje na "9" taka mizeria, że powołuje się zawodnika na poziomie - co najwyżej - ligowego średniaka.

@karl1985
Na ten moment Neuerowi wcale nie ustępuje. Jeśli Manu nie powróci do swojej wysokiej dyspozycji, Ter-Stegen może w końcu szansę otrzymać. Idąc tym tokiem prędzej powinien zrezygnować Trapp (który też nie wiadomo czemu wciąż jest w hierarchii Loewa przed Leno i np. przed praktycznie straconym już Vlachodimosem).

09.11.2018 16:29

W przypadku Lipska to nie pierwsze (i zapewne nie ostatnie) takie frajerstwo. Dobrze, że chociaż Leverkusen zdołało utrzymać wynik. Generalnie udana kolejka zespołów z BL. Wliczając gdzieś w ryzyko tę porażkę BVB, właściwie tylko RB znowu dało ciała. Ich awans aktualnie wcale nie taki pewny.

08.11.2018 22:58

@dzordan
Wystarczy jakiś mecz Marsylii w lidze obejrzeć. Thauvin to gość, który potrafi zagrać niekonwencjonalnie, strzelić/wypracować bramkę by w następnej akcji np. zgubić piłkę, czy podać do rywala narażając zespół na kontrę. Odnosząc się do jakiś tam plotek - zawsze byłem również zdecydowanie na nie.

08.11.2018 20:18

Najważniejsze to zwycięstwo i powrót na 1. miejsce w grupie. Teraz Klassiker.

@Prezes42
Taki komentarz może dać tylko ktoś, kto meczu nie widział. Juventus powinien wygrać 4:0, 5:0. United poza dwiema bramkami sytuacji sobie nie stworzył, absolutnie nie było tam mowy o obronie wyniku przez Starą Damę.

07.11.2018 23:02

@Danielowaty
Zgadza się :). Swoją drogą ciekawe jak oni te procenty obliczają i co to ma w ogóle być? :) Hajto to akurat ma w tej kwestii pewne doświadczenie (...), ale trener Bayernu? :) A czemu nie 20%? Albo 24%? Albo chociaż 12% i zamknąłbym gębę...

06.11.2018 18:01

@DieRoten
Czyli w BVB, ani w Barcelonie nie ma psychologów sportowych? Albo inaczej - tam mają to gdzieś, ale u Nas by nie mieli?

30.10.2018 14:05

Wszystko co Dembele ostatnio (i nie tylko ostatnio) odwalał skłania ku wysnuciu wniosku, że BVB zrobiła na nim świetny interes. Kwestie sportowe też zostały po nim już wypełnione. Jak ktoś tutaj niedawno napisał - drugi Neymar (syf w głowie).

30.10.2018 10:06

W sumie jeśli w Madrycie wybiorą Conte, to zyskają kogoś kto brakiem elastyczności przebija chyba samego Sarri'ego. Jeden plan na cały sezon, jedna taktyka, jeden styl.

Piątek dzisiaj bez gola, ale Genoa gra tak beznadziejnie... że czasami miewa on w meczu zaledwie jedną/dwie sytuacje. Uciekaj chłopie stamtąd.

A w BL? Nawet beznadziejnego Schalke Lipsk nie zdołał pokonać (Sabitzer i Laimer na skrzydłach - geniusz Rangnicka). Ciekawe również, czy Werder zdoła dzisiaj przyspieszyć zwolnienie Herrlicha.

28.10.2018 18:19

@Hourdeau
Wyłączając inwektywy mógłbyś zbudować nawet sensowny komentarz :).

26.10.2018 15:16

@Hochmeister
Wyjść powinni, ale jeśli Herrlich zostanie do rewanżu z Zurichem, to nie jestem pewien czy oni to spotkanie dadzą radę rozstrzygnąć na swoją korzyść (może remis?). Tracą mnóstwo bramek, często głupich. Patrząc natomiast na BL to oczywiście pełna zgoda, tyle tylko że takiego Schmidta swego czasu też trzymali o kilka tygodni za długo w klubie. Może taki po prostu styl zarządzania :).

25.10.2018 22:19

Całe Leverkusen... Już miałem pisać przed rozpoczęciem kolejki, że o nich (przez nieprzewidywalność) obawiam się najbardziej. I cóż - tak jak napisał niżej @Hochmeister ich potencjał sięga o wiele dalej. Przy lepszym fachowcu na stanowisku trenera mogliby nie tylko spokojnie i bezproblemowo wygrać grupę ale i myśleć co najmniej o ćwierćfinale LE. Faktycznie też ich nierówna forma to zmora nie tyle ostatnich tygodni, ale raczej miesięcy.

25.10.2018 21:04

To, że Dortmund wygra z Atletico nie było przed meczem oczywiście wykluczone, zaskakiwać może jedynie rozmiar porażki Rojiblancos. Mają oni też jednak dość nierówny sezon i jeszcze nieustabilizowaną formę, co jednak nie umniejsza wiktorii BVB. Świetna kolejka ekip z Niemiec, szkoda tylko że Schalke czegoś nie wcisnęło.

24.10.2018 23:13

Zanim mnie żona odciągnie - liczyłem tylko na 3 punkty. I brawo. Styl do dopracowania, natomiast ten mecz niech będzie kolejnym etapem wykaraskania się z kryzysu. Pozdrawiam Wszystkich.

23.10.2018 20:50

Właściwą ocenę za ten mecz utrudnia fakt, że graliśmy przeciwko zespołowi, który jest kompletnie nieprzewidywalny i ciężki do zdefiniowania. Wilki czasami potrafią grać tak beznadziejnie, że zwycięstwo nad nimi szczególnego splendoru nie przynosi. Tak czy inaczej, ważne są trzy punkty.

20.10.2018 17:32

Ja z kolei nie wiem, czy Werner w ogóle kiedykolwiek będzie w stanie wspiąć się na światowy poziom. Jest graczem jednowymiarowym - wypuść piłkę do przodu i biegnij. Bazuje głównie na swojej szybkości, wszystkie "dryblingi" to po prostu wyprzedzanie przeciwników, a niekonwencjonalne zagrania i jakiś "błysk" u niego na ten moment nie występują. Na napastnika to zdecydowanie za mało, nieco większe zagrożenie zaczął natomiast ostatnio stwarzać gdy jest wystawiany na skrzydle (ostatnie mecze reprezentacji Niemiec).

18.10.2018 19:42

Ale dziś i tak był progres. Obecność na boisku trio Sane-Werner-Gnabry dawała sporo w ofensywie. Problem tylko w tym, że Loew prawdopodobnie szybko wróci do obecności np. Draxlera i Mullera w ataku. A to już będzie oznaczało zupełnie inną grę.

16.10.2018 22:59

@vaterland
Zgadza się, natomiast "wygrywanie po niemiecku" oznaczało wówczas wygrywanie szczęściem. Bo najlepszej reprezentacji w latach 80-tych na pewno nie mieli. Wystarczy z resztą sięgnąć pamięcią (o ile wiek pozwala).

16.10.2018 22:49

Tak jak kiedyś Niemcy wygrywały po niemiecku (lata 80, 90 - te, czyli błędy sędziego i szczęście), tak dzisiaj przegrały po niemiecku. Loew natomiast zrobił jedną pozytywną rzecz - dał zagrać jednocześnie Sane, Gnabry'emu i Wernerowi. I nawet spadku jakości nie było przy tym widać. Do czasu...

16.10.2018 22:42

@Matix
Wystarczy, by Niemcy zagrali na swym dotychczasowym poziomie i efekt będzie podobny :).

16.10.2018 17:37

Brzęczek to przeszedł samego siebie wystawiając czwórkę środkowych pomocników (wliczając Zielińskiego) i grając na kontrę. Bo przecież po co komu skrzydła przy takiej strategii :).

14.10.2018 22:45

@Prezes42
Właśnie o tym napisałem. Trzy wymienione przez Ciebie sytuacje nie były super klarowne (może poza tą Sane). Doszukiwanie się braku skuteczności, przy jednoczesnym wzięciu na tapetę ww. okazji (przecież nie jakiś 200%-owych) nie może być tłumaczeniem. Powinno się tam zatem dodać również np. poprzeczkę Depaya, czy przecięcie groźnej piłki przez Gintera (jeszcze w pierwszej połowie). Sami Pomarańczowi również mogli podwyższyć rezultat i sprawić, by zwycięstwo było bardziej okazałe.

Co jak co, ale Niemcy byli w tym meczu od Holendrów wyraźnie słabsi. I nie była to kwestia skuteczności.

14.10.2018 01:01

Swoją drogą ciężko jakieś adekwatne określenie znaleźć na tą obecną nadinterpretację, którą stosuje przecież nie tylko Hummels. Jeszcze nie tak dawno faktycznie można było twierdzić, że Niemcy mają pecha, bo np. obijali słupki i poprzeczki, marnowali sytuacje sam na sam itp. Teraz to wygląda tak, jakby pod zmarnowane okazje i brak skuteczności był podciągany KAŻDY strzał (nawet ten, który ląduje na koronie stadionu), KAŻDA akcja i KAŻDY moment zagrożenia bramki przeciwnika (wynikający już z Bóg wie czego). Sam Mats to akurat powinien się martwić przede wszystkim o swoją dyspozycję, która też jest daleka od ideału.

14.10.2018 00:28

@lokus
Czyli cała ta beznadzieja to tylko kwestia skuteczności. Uff, odetchnąłem...

14.10.2018 00:08

Niemcy to prawdopodobnie szybko opuszczą tę ligę A.

Holandia grała momentami pokracznie w defensywie, ale nawet to wystarczyło na podopiecznych Loewa. Swoją drogą sam Loew nie wiedzieć czemu uparł się, by wciąż grali zawodnicy w zdecydowanie gorszej dyspozycji (Muller, Uth, Boateng), od tych którzy na ten moment są po prostu lepsi i dają więcej na boisku (m.in. Sane, Brandt). Tam potrzeba świeżej krwi, mają przecież z kogo wybierać. Problemem jest przywiązany do kilku nazwisk selekcjoner i słaba dyspozycja wielu jego podstawowych piłkarzy.

13.10.2018 22:36

Zero pomysłu na grę, właściwie ten mecz mógł skończyć się wynikiem np. 2:6. Druga bramka dla Nas tylko dzięki chwilowemu błyskowi dwójki Naszych skrzydłowych i zaćmieniu wzroku arbitra. Tak czy inaczej widmo Fornalika gdzieś tam krążyło cały mecz, bo nie potrafiliśmy zbudować żadnej porządnej akcji.

11.10.2018 22:48

W Naszym przypadku akurat na "wybiciu z rytmu" powinno Uliemu zależeć :).

11.10.2018 10:34

Wystarczy, że pojawiły się nazwiska Neuera, Lewandowskiego i Hummelsa by stwierdzić, że Oktoberfest trwa w najlepsze :).

06.10.2018 13:34

@Hochmeister
A może kwestia jest nieco głębsza? Może należałoby się zastanowić, czy Bayern wciąż ma być wyłącznie świetnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, z corocznymi zyskami i dobrymi wynikami finansowymi? Czy może jednak jest klub, gdzie ważne są wyniki, chęć utrzymania się na sportowym szczycie, gra "dla kibiców"?

Piłka nożna się zmienia, kibicuję Bayernowi od ponad 30-stu lat. Nie pamiętam natomiast sytuacji, byśmy aż tak wciąż trwonili swój potencjał.

Ja bym jeszcze nie panikował, ale dobrze na pewno się nie dzieje.

05.10.2018 11:03

Chyba remis wszyscy byliby jeszcze w stanie zaakceptować, gdyby był on wynikiem Naszych niewykorzystanych szans, naporu na rywala, ogólnego braku skuteczności. Tymczasem padł taki rezultat, bo... Ajax w niektórych sytuacjach nie zachował chłodnej głowy. A ten brak pomysłu na rozegranie piłki, żółwie tempo i błędy w obronie rażą najbardziej. Do roboty panowie!

02.10.2018 23:01

Wolno, bez pomysłu i fatalnie w obronie. Właściwie patrząc na sytuacje, strzały i ogólne tempo rozgrywania akcji, to i ten remis dobry.

02.10.2018 22:54

Tyle tylko, że dzieje się w lidze przez Nas i Nasze chwilowe problemy ze zdobywaniem punktów, a nie przez to że nagle podniósł się poziom innych zespołów. Wszyscy natomiast chcieliby ciekawszej ligi z bardziej wyrównaną stawką w znaczeniu próby dorównania sportowo Bayernowi, a nie byśmy to My musieli przegrywać mecze, żeby tylko "liga była ciekawsza". Dalej mamy wszystko w swoich rękach, BVB i inne "czołowe" zespoły raczej nie są w stanie zagrać równo całego sezonu, a kadrowo wciąż jesteśmy w Niemczech zdecydowanie przed resztą stawki.

30.09.2018 13:11

Ron Robert Zieler po prostu zmiażdżył dzisiaj konkurencję :).

29.09.2018 17:34

Właściwie chyba trzeba wszystkich zwolnić i ogólnie rozwiązać ten klub, bo to nie ma sensu.

28.09.2018 23:20

Właściwe najważniejsze, że nie ma po meczu poważniejszych urazów. Nie ma co dramatyzować, tytułu przecież nie przegraliśmy, a strata punktów musiała w końcu nastąpić. Któż by się spodziewał, że Neuer do spółki z Sule (chociaż bardziej ten pierwszy) "załatwią" ten mecz :).

25.09.2018 22:39

Niezły piłkarz, z dobrej strony pokazał się np. dwa lata temu na IO. Tyle tylko, że... kontuzje też go nie omijają. Całą kampanię 16/17 spędził praktycznie w gabinetach lekarskich. Raczej należy to traktować w kategoriach plotki, chociaż nawet do plotki można się przecież odnieść.

24.09.2018 13:15

@Prezes42
Klub mający ambicje i działający profesjonalnie nie może sobie pozwolić, by wewnętrzne spory między zawodnikami rzutowały na osiąganych wynikach. Mukiele i Augustin już dostali kary finansowe i przymusowej absencji. To wszystko jest u nich do złagodzenia. Jak dla mnie problemem może być jedynie sam Rangnick, który jako trener nie potrafi przekuć do końca ich potencjału sportowego na boisko (np. stosując niepotrzebnie ciągłą rotację).

Poza tym sprowadzając wciąż młodych piłkarzy z pewnością trafią jeszcze nie raz na jakąś perełkę. O ich przyszłość raczej bym się nie martwił, nawet zakładając że obecny sezon nie będzie udany.

23.09.2018 20:07

@Prezes42
A mnie się wydaje, że raczej nie skończą jak Wolfsburg. Wyniki sportowe to jedno, ale kierunek w jakim podąża klub to drugie. W Lipsku jest przynajmniej jakaś myśl - szkolimy młodych, sprowadzamy duże talenty i na tym budujemy swoją siłę. W VFL od paru lat jest natomiast bałagan ideowy - kompletnie nie wiadomo jaki tam mają pomysł na rozwój klubu, co znajduje odzwierciedlenie w beznadziejnej polityce transferowej i roztrwonieniu potencjału sportowego z czasów gry De Bruyne.

23.09.2018 19:15

@gorszcz
Może niezbyt jasny był mój ironiczny wpis, ale jest to zdanie niektórych komentujących tutaj :). Liga portugalska i rosyjska też już ponoć Bundesligę dogoniły :).

21.09.2018 10:02

Frankfurt to wręcz nadspodziewanie dobrze. W "10", przeciwko wiceliderowi Ligue 1 (która, pamiętajmy, jest przecież już dawno przed Bundesligą) i zeszłorocznemu finaliście LE. Leverkusen właściwie tym meczem streściło swoje ostatnie sezony - tak nierówno grającej ekipy ze świecą szukać. A Lipsk cóż... Ktoś już o frajerstwie wspomniał, chociaż i tak cud że coś tam potrafili jednak strzelić.

20.09.2018 23:08

@Gladius
Ronaldo z pewnością przekroczył przepisy, tyle że... gdyby być tak skrupulatnym i restrykcyjnym (mowa o arbitrach), to każdy mecz kończyłby się wyrzucaniem kilku zawodników. A to, że przepis ma być egzekwowany bez względu na wszystko jest bajką - bardzo wiele sytuacji na boisku to czysta interpretacja sędziego (vide zagranie ręką w polu karnym). I w sumie nie powinno to dziwić.

Odnośnie VAR-u oczywiście pełna zgoda, ale to już od dłuższego czasu jest jasne.

20.09.2018 11:53

Oby był to jakiś punkt zwrotny i kop mentalny w przypadku Sanchesa. Na razie wychodzi na to, że swoje najlepsze mecze rozgrywa wyłącznie w Lizbonie.

Cieszy zwycięstwo, ani przez chwilę nie było wątpliwości kto jest lepszy.

19.09.2018 23:04

Brak po prostu słów. A te, które przychodzą do głowy, do cytowania się nie nadają.

15.09.2018 22:44

Definicję bandytyzmu na boisku swego czasu napisali już m.in. Pepe, czy jeszcze wcześniej Harald Schumacher. Odnosząc się jednak do nie tak dawnej przeszłości, jeśli Portugalczyk mógł w ogóle wrócić do gry w piłkę po swym niewyobrażalnym idiotyzmie i chęci zrobienia krzywdy Casquero, to raczej już nic mnie nie zdziwi.

Bellarabiego zatem każdy niech sobie bandytą nazywa, ale... niedługo znów go zobaczymy. A kara 5-ciu, czy 10-ciu meczów? Pfff...

15.09.2018 22:32

Każdy już chyba wie, że jak się da Polakom piłkę i zmusi do gry pozycyjnej to już tak różowo nie będzie. Wolny i ospały mecz w Naszym wykonaniu. Właściwie ta bramka była wynikiem bodaj pierwszej składnej, nieźle rozegranej akcji kombinacyjnej (w 87. minucie!).

11.09.2018 22:51

@JazGod
Wślizg może być faulem, tak jak właśnie (niestety) w tym przypadku. Ale Ty wiesz przecież lepiej :). Poza tym znów - zamiast oglądać piłkę nożną - oglądasz wyłącznie... sędziego :).

Swoją drogą Błaszczykowski w ogóle nie musiał w tej sytuacji podejmować aż takiego ryzyka.

08.09.2018 00:28

Bezmyślny faul Błaszczykowskiego (tak to jest, jak się nie gra). Szkoda, bo Włosi zagrali po prostu źle i można było spokojnie wywieźć stamtąd trzy punkty.

07.09.2018 22:50

Kadra uszczuplona, brak zmiennika dla Alaby, kolejne odłożenie w czasie transferu skrzydłowego, mała liczba środkowych obrońców jak na cały sezon grania, oddanie sensowniejszego od Tolisso, Sanchesa i Goretzki wyboru do środka pola. Słabiutkie okienko, ale jeżeli to wszystko ma mieć jakiś sens, to jestem w stanie zaakceptować nawet eksperymentalny rok. W kampanię, podczas której omijają Nas urazy jakoś nie wierzę.

31.08.2018 18:18

Skrzydłowy to jest potrzebny od dawna, ale na transfer last minute nie ma raczej co liczyć. Pozostaje wznosić modły o nieco rzadsze niż zazwyczaj urazy RR.

25.08.2018 15:56

@Marientplatz
Nie zapachniało Ci tam ironią? :)

25.08.2018 10:53

Sternicy Bayernu nowego skrzydłowego to powinni sprowadzić już rok temu, a nie "wobec powyższego".

25.08.2018 10:46

Swoją drogą nie wiem co się jeszcze musi wydarzyć (chociaż na myśl przychodzi absencja kogoś/obu z duetu RR), żeby ktoś w końcu zrozumiał że odwlekanie w nieskończoność transferu skrzydłowego naprawdę nie jest najlepszym pomysłem :).

24.08.2018 22:57

Niezaprzeczalnie radosną chwilę ze zwycięstwa mącą dwie rzeczy: niezbyt zachwycająca gra w obronie i kontuzja Comana. Na szczęście jednak mamy tylu skrzydłowych z tytanu, że problemu być nie powinno...

24.08.2018 22:43

Krótko jeszcze przed pierwszym meczem sezonu - jedynym zespołem, który może przeszkodzić Bayernowi w zdobyciu mistrzostwa jest sam Bayern. Grając po swojemu, bez kontuzji, z normalną skutecznością zdobędziemy trofeum po raz kolejny. Przeciwników na horyzoncie niestety wciąż brak.

24.08.2018 17:05

@lokus
Pisałem tylko, że po okienku transferowym nie ma co jeszcze rozdzielać miejsc w rankingu lig. Czy to od razu optymizm? :) Niemieckie kluby takie transfery robią od lat, nie wiem dlaczego kogoś to dziwi. Dopóki reguła 50+1 będzie obowiązywać, to żadnego wielkiego zaskoczenia nie uświadczymy, proste.

20.08.2018 18:28

Miałem już w sumie zamilknąć, ale co mi tam :).

@DieRoten
W przypadku tych najlepszych ekip (do których zaliczany jest wciąż, czy tego chcesz czy nie, również Bayern) ciężko jest pisać, że jedni są "silniejsi" od drugich. Mecze pomiędzy nimi nie mają głównego faworyta, a o zwycięstwie decyduje często dyspozycja dnia (jak i szereg pomniejszych czynników, nie wynikających z siły danego zespołu sensu stricte). Czy Juventus i Atletico są od Nas lepszymi zespołami? Nie sądzę. Również mają swoje problemy i należą raczej wspólnie z Nami do ścisłej grupy tych najlepszych na Starym Kontynencie.

Co do "gwarancji punktów", to chyba nie chcesz mi wmówić, że we Francji takimi "gwarantującymi" stały dopływ punktów do rankingu są Marsylia, Lyon i Monaco? :) I nagle Serie A po jednym dobrym sezonie w Europie, wydaniu mnóstwa pieniędzy na transfery jest "zdecydowanie przed nami"? Bo ja tutaj jeszcze postawiłbym znak równości.

@Sven
Ja odrzucam jedynie koncepcję oceniania poziomu sportowego na podstawie dokonanych wzmocnień, którą zawarłeś w poprzednim komentarzu. Co to ma w ogóle do rzeczy? Sezon jeszcze się właściwie nie rozpoczął, nie wiadomo jak wypadną zespoły czołowych pięciu lig, a tutaj już dzielenie skóry i ustalanie rankingu lig europejskich na podstawie... okna transferowego :). No błagam Was :).

20.08.2018 16:12

@Sven
Nie wiem, czy dokonane wzmocnienia powinny być decydującym kryterium. W ten sposób śmiało można powiedzieć, że My również się cofnęliśmy (bo czymże są darmowi Goretzka czy Gnabry?). Real też się w ostatnich latach specjalnie jakoś nie wzmacniał, ale chyba nikt nie odważy się powiedzieć że przez to się cofał. Poczekajmy na koniec sezonu i wówczas ocenimy jak bardzo, i czy w ogóle, BL odstaje od reszty. Poprzednia kampania w wykonaniu klubów z Niemiec jest absolutnie do zapomnienia i tego raczej nie da się zanegować.

20.08.2018 13:53

@DieRoten
Griezmann nie zdecyduje się na transfer do słabszego klubu i znacznie słabszej ligi, ale wymieniony później przez Ciebie Dembele z Barcelony już tak? Bernardeschi to również gracz ze "znacznie silniejszej ligi i silniejszego zespołu", więc... w kontekście wyszczególnionego wcześniej Dybali też zabrzmiało to dziwnie.

Swoją drogą jedna rzecz jest niesamowita. W przeciągu dwóch miesięcy (albo może w jeszcze krótszym czasie) Bayern według niektórych wypadł już chyba nawet z pierwszej 10-tki klubów na świecie (Juventus i Atletico "silniejsze"?), a i liga niemiecka stała się nagle czymś na poziomie co najwyżej francuskiej. Czuję się jakbyśmy mieli kwiecień, a nie sierpień.

20.08.2018 13:23

Ramos z Costą to akurat potrafią tyle dobrego, co i złego własnej drużynie zrobić (zwłaszcza ten pierwszy). Ja tam w Bayernie nigdy bym ich nie chciał, chyba że za ilość czerwonych kartek w sezonie zaczęto by rozdawać trofea.

15.08.2018 23:00

@Szymson
To może być równie dobrze kwestia spiętych/rozpuszczonych włosów ;).

A tak całkiem serio, to zamiast przebywać na boisku powinien popracować z psychologiem i chociaż spróbować poprawić coś w sferze psychiki. Nie ma sensu wpuszczać go na murawę, by się jeszcze męczył niepotrzebnie.

15.08.2018 19:26

Paru osobom z tej strony musi. I wciąż będzie musiał. A jak nie strzeli z Realem, to przecież "Wagner może go zawsze zastąpić". Wczorajszy mecz nie był potwierdzeniem, tylko UTWIERDZENIEM.

13.08.2018 20:56

Luksemburg to nie w kij dmuchał - miałem tam kiedyś ciotkę, która ograła mnie w karty i oszukała na 3 złote (w przeliczeniu) w kwestii piwa. Także bądźmy poważni.

09.08.2018 23:06

@admin

Nie sądziłem, że jego wpisy ktoś jeszcze traktuje poważnie :).

08.08.2018 18:27

Nie wierzę, że jest podawany przykład Juventusu, który transferem Higuaina tylko potwierdził, że jeszcze sporo się musi od Bayernu nauczyć.

Głębia Naszego składu?
Lewandowski-Wagner
Ribery-Gnabry, Muller-James, Robben-Coman
Tolisso-Goretzka, Thiago-Martinez (Rudy i Sanches w odwodzie)
Alaba-Bernat, Hummels-Boateng (póki co liczę na ewentualny transfer Pavarda), Sule, Kimmich-Rafinha
Neuer-Ulreich

Faktycznie bieda z nędzą.

A tak przywołując te grafiki z "głębią składu" Juventusu to ktoś w ogóle widział, jak ci zmiennicy (i zawodnicy pierwszego składu) ostatnio grali? Khedira i Marchisio to są cienie samych siebie, De Sciglio i Spinazzola niestety ale poziomem od reszty składu odstają ("niestety", gdyż sam chciałem De Sciglio swego czasu w Bayernie), Bernardeschi i Cuadrado to jeźdźcy bez głowy, a Emre Can to ktoś, kto może w każdej chwili stracić piłkę przed własnym polem karnym. Dalej nie chce mi się wymieniać. Zejdźcie na ziemię ludzie.

03.08.2018 22:17

Strach pomyśleć jak oberwałoby się tutaj zarządowi (i tak już mieszanemu z błotem), gdyby tak tylko z Bayernu po dwóch latach odszedł gość kupiony za 90 mln euro.

02.08.2018 12:43

Jeden urlop wystarczył, bym po powrocie dowiedział się że Mandzukić przerasta Lewandowskiego (wielokrotnie) klasą piłkarską, brak transferów oznacza działanie na niekorzyść klubu, a Bayern staje się "tonącym statkiem". Nie wiem czy komentarze wygłaszają tutaj kibice, nie mnie to oceniać.

01.08.2018 20:31

Niesamowite te bramki Davies'a. Daleko idących wniosków nie ma co jeszcze wyciągać. Yordy Reyna, który w tym samym spotkaniu przy pierwszej bramce wkręcił obronę MU ma za sobą bardzo nieudaną przygodę z Europą (miotanie się między Salzburgiem, a Lipskiem). Poczekamy, zobaczymy. Papiery na grę na pewno Alphonso ma.

29.07.2018 12:17

A jak dla mnie równie dobrze mógłby zrezygnować za przekroczenie prędkości na rowerze. Mając w środku pola dwóch leniów w grze defensywnej (Kroos, Ozil) odstawienie jednego z nich i tak musiało być logiczną konsekwencją tej żałosnej gry w obronie. Niemcy akurat z takim zapleczem nie muszą martwić się o zastąpienie Ozila, a on sam będąc wciąż w jednakowej formie - gram dobrze, gdy moja drużyna gra dobrze - nie nadawał się od jakiegoś czasu do pierwszego składu reprezentacji. Zasługi i jednorazowy (na kilka spotkań) błysk to za mało. Mnie jego brak absolutnie nie zmierzi. Przebudowę i małą rewolucję należało i tak zacząć właśnie od niego.

22.07.2018 22:23

Z Kariusem to on ciężko będzie miał jeśli chodzi o walkę o pierwszy skład ;).

20.07.2018 08:43

To tylko Arp - utalentowany chłopak z HSV, który dobrze pokazał się na turnieju młodzieżowym. Saga transferowa natomiast powstała już taka (i trwa tak długo), jakbyśmy mieli pozyskać co najmniej Griezmanna.

16.07.2018 13:44