Na razie to jeszcze o niczym nie świadczy, zobaczymy jak będzie się zachowywał gdy niejednokrotnie przyjdzie mu z ławki oglądać Sule z Lucasem.
11.08.2019 14:55
@KingWizard
Za "pseudo-Zarząd" jako moderator sam sobie przyznasz ostrzeżenie, czy jak to będzie? :) Pytam tak tylko z ciekawości (bez urazy), ja bym nigdy do takiego pejoratywu względem ludzi którzy tyle dobrego dla klubu zrobili się nie posunął :). I nawet to niezbyt udane do tej pory okienko niczego nie zmienia, zwłaszcza że przyjdzie jeszcze czas na oceny.
10.08.2019 14:16
@Elessar
Akurat słowa kogoś, kto ma ego pokroju Salvadora Dali nie muszą być wiarygodne :). Dla Zlatana najczęściej jedynym człowiekiem jest sam Zlatan.
09.08.2019 15:28
@FanGraczyBayern
Skąd wiesz, że nie sprowadzi? Jakieś źródło tych informacji? Jeżeli Bayern poprzestanie na samym Perisiciu - co mocno wątpliwe - to sobie zjecie Zarząd tutaj we wrześniu, spokojnie. Na razie nie ma sensu kogokolwiek zwalniać, bo okienko jeszcze trwa i złe wrażenie można jeszcze zatrzeć.
09.08.2019 15:10
@dzordan
Jeżeli mamy go tylko wypożyczyć, a zyskać jednak doświadczonego piłkarza mogącego grać na kilku pozycjach w ataku, to... ja się cieszę. Zrozumcie, że to naprawdę nie jest zawodnik który przychodzi tutaj z zadaniem bycia głównym motorem napędowym akcji Bayernu (a sądząc po powszechnym oburzeniu tak chyba uważacie).
09.08.2019 15:00
@Arcatera80
Powtórzę raz jeszcze - raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie traktuje Perisicia jako pełnoprawnej alternatywy dla Sane. Jego transfer należy rozpatrywać w kategoriach uzupełnienia ofensywy - może zagrać na obu skrzydłach i w ataku, jest obunożny, ma dobry strzał, tani itd. Pod tym kątem to nie byłby zły ruch i - w końcu - coś by się z przodu ruszyło.
09.08.2019 10:28
Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie widzi w kimś, kto często potykał się o piłkę przy próbie tylko przez siebie wymyślonego dryblingu zawodnika, który ma kształtować grę ofensywną. Jako zmiennik natomiast Perisić byłby jak znalazł - może zagrać na każdej pozycji w ataku, dobry strzał z obu nóg, tani itd. Jeden z czterech potrzebnych transferów byłby już odhaczony.
08.08.2019 21:24
@Lucas87
Niemożliwe że kibicujesz 23 lata, bo pamiętałbyś jeszcze większe porażki. Ta cała sytuacja z transferem Sane to baaardzo małe piwo.
08.08.2019 20:52
Kontuzja Sane jest też pewnego rodzaju symbolem. Symbolem przespanych okienek transferowych i pełną egzemplifikacją opieszałości co do zakupu skrzydłowych. Może być tak natomiast, że - paradoksalnie - ten uraz wyjdzie Nam na dobre. Kwota, którą byłoby trzeba wydać na samego Sane może zostać przeznaczona na (ilościowe) uzupełnienie kadry. Bo przecież chyba nikt z Nas nie wątpi, że Zarząd ma plan B, prawda?
08.08.2019 19:06
Ameryki nie odkrył, każdy na to czeka. I - wierzę - że się doczeka.
07.08.2019 13:37
Niestety, ale w meczu o większą stawkę to mogło (i powinno) się skończyć czerwoną kartką. A przecież nie powie po meczu, że "nadepnąłem go celowo, bo nam cham jeden bramkę strzelił i asystował".
04.08.2019 11:58
Co do Rabiot'a, to sami kibice Juventusu kręcą nosami, że mają obecnie w środku pola graczy z nierówną formą (wliczając Francuza). Raczej nie byłby znaczącym wzmocnieniem, a uzupełnieniem. Swoją drogą nie wiem czy czasem porządnego PR-u nie zrobiły mu te bramki zdobywane chociażby w LM, bo pamiętając jego grę (gdy jeszcze miał w Paryżu jakąś pozycję) wcale bym nie powiedział że to będzie kiedyś prawdziwy lider drugiej linii.
04.08.2019 11:56
@KingWizard
Nieważne od kiedy, ważne że jest dobry. Pierwszą jedenastką wciąż jesteśmy przed BVB, problem tkwi w wąskiej kadrze. I to się niebawem również powinno zmienić.
02.08.2019 20:15
@KingWizard
A Uli powiedział, że na 3 sierpnia powinniśmy posiadać "kompletny zespół", czy "dobry zespół" (idąc za artykułem, który się pojawił na stronie)? Jakich słów dokładnie użył? Bo dobry zespół przecież cały czas mamy, więc nie wiem o co Wam chodzi :).
02.08.2019 20:10
@Hourdeau
Spokojnie, Arp jeszcze oficjalnie nie debiutował - na razie mieliśmy tylko mecze sparingowe, gdzie swój "debiut" zaliczyli też np. Poznanski, czy Singh. Nawet w HSV liczbami nie powalał, a walkę o skład przegrywał zazwyczaj z prawdziwym geniuszem napadu - Lasoggą. Jeśli przez te wszystkie tygodnie nic cudownego w jego rozwoju się nie wydarzyło (czyt. przeskoczył nagle dwa poziomy wyżej), to zawodnikiem na pierwszy skład Bayernu na ten moment nie jest. Pozostaje mieć nadzieję, że jego kariera przyspieszy i będziemy mieli z niego jeszcze w nadchodzącym sezonie pożytek.
28.07.2019 13:56
Wątpię. Lipsk ma wciąż świetnego fachowca na tej pozycji (i wcale nie jakiegoś starego) a i Mvogo jest przygotowywany do roli ewentualnego następcy Węgra. Jeśli Nuebela ktokolwiek będzie starał się skaperować, to raczej nie RB. Poza tym, jak napisał @tapczan - jest u Nas Fruechtl.
26.07.2019 15:08
Dziękujemy Ci Uli za wszystko. Zawsze będziesz z Nami. Nikt inny nie utrzymałby Naszego Bayernu tak długo na szczycie. Otwieram Paulanera - (Kochanie, zrozum...) :)
24.07.2019 16:17
Ciekawe zakupy czyni znów Lipsk. W klubie są już Nkunku (aż dziwne, że tak łatwo PSG go puściło) i Ampadu, a na dniach do zespołu ma dołączyć Lookman. Bardzo fajne ruchy.
23.07.2019 12:25
Tak jak po porażce z Arsenalem, tak na podstawie tego zwycięstwa nie ma co wyciągać jakiś hurraoptymistycznych wniosków. Ot, meczyk towarzyski, fajnie że zagrali ładnie i zwyciężyli. Tyle. Co roku z resztą to samo. Zwycięstwa w meczach przedsezonowych - euforia, ależ mamy paczkę, niesamowita forma niektórych... Porażki - wywalić pół składu, Kovac (czy tam kto wówczas jest trenerem) powinien wylecieć, Zarząd do dymisji, itd. Spokojnie, czas na weryfikację wszystkiego jeszcze przyjdzie i nie będzie to żadne przedsezonowe tournee.
21.07.2019 10:08
A ja bym raczej wolał, żeby ewentualne sprowadzenie Hiszpana nie było efektem wyłącznie udanych ME (w jego wypadku słowo "świetnie" jest nie do końca adekwatne, "świetnie" to się zaprezentowali np. Waldschmidt, czy Ruiz), ale nieco dłuższej obserwacji POPARTEJ dopiero występem na MME. Bo gotów jestem pomyśleć, że jego transfer jest nieprzygotowany i przeprowadzany pod wpływem zewnętrznej presji o JAKIEKOLWIEK wzmocnienia.
18.07.2019 13:04
@anonim
Niestety autor owego porównania w dalszym ciągu nie raczył umotywować słuszności jego zastosowania. Szkoda, nic się jednak nie zmieniło.
17.07.2019 16:14
@JazGod
No i widzisz - użyłem słowa "arbiter" i zacząłeś swój ulubiony temat, nawet nie odnosząc się do tego co napisałem odnośnie rzekomego podobieństwa Lucasa do Badstubera. Może jednak spróbujesz się do tego jakoś odnieść, przekonać mnie że jest inaczej, bez swojego mechanicznego myślenia?
17.07.2019 11:55
@JazGod
Oni są zupełnie różni. Pomijając cechy wspólne w postaci dominującej nogi i pozycji na boisku, Lucas jest szybszy, zwinniejszy, bardziej skoczny, rzadziej zagrywa przecinające podania po ziemi itd. Jesteś pewny, że zwracałeś uwagę na Lucasa? Poza tym ciężko mi uwierzyć - całkowicie bez złośliwości - że przyglądałeś się grze jednego zawodnika, a nie pracy arbitra :).
17.07.2019 11:05
@JazGod
W których KONKRETNIE meczach przypominał Ci on Badstubera? Czy może piszesz tak wyłącznie dlatego, że jest lewonożny i może grać na ŚO/LO?
17.07.2019 10:53
@DarthSmd
A czemu od razu mam myśleć tak bezkompromisowo? Nie jest mało zwrotny, ale na pewno nie jest również bardziej dynamiczny od Gnabry'ego :). Przynajmniej na podstawie meczów, które widziałem :).
12.07.2019 22:04
@DarthSmd
"ma większe predyspozycje do gry na skrzydle niż Gnabry, głownie przez swoją dynamikę"... Matko jedyna :) Darth, proszę Cię :).
12.07.2019 21:56
@DarthSmd
Coś mi gdzieś mówiło, że podeprzesz się statystykami :). Jeśli jednak miałeś okazję widzieć Ziyech'a w poprzednich latach (częste braki techniczne, straty, podania do nikogo, brak dynamiki), to sam przyznasz że nie był to gracz godny Bayernu. Może się czepiam, ale naprawdę nie chciałbym, żeby taki ktoś decydował o kształcie akcji ofensywnych Naszej drużyny.
12.07.2019 21:48
@Hourdeau
Z tym, że tendencja takiego myślenia jest jeszcze głębsza - pół zespołu Ajaxu nagle nadaje się już do gry w największych klubach Europy. Przecież taki Ziyech wcale nie był jakimś wielkim liderem tej drużyny w poprzednich latach (że już nie wspomnę o jego grze w Twente). Jeśli faktycznie miałby przejść do Bayernu, cóż... Pozostaje mieć nadzieję, że wejdzie na poziom wyżej :).
12.07.2019 21:38
@DarthSmd
Dla mnie Ziyech'owi tzw. fame'u narobił ostatni sezon Ajaxu. Bo jego poprzednie kampanie wyglądały różnie i patrząc z tej perspektywy za nic bym nie chciał gościa w Monachium. Ba, on nawet grając jako "10" miewał spotkania, obok których przechodził niezauważony. A mówię o lidze HOLENDERSKIEJ (nie umniejszając ofkoz).
12.07.2019 21:20
@DarthSmd
A z Ziyech'a to czasem nie taki skrzydłowy jak z Jamesa? :)
12.07.2019 21:07
W Barcelonie raczej nikogo na kolana nie rzucił, gracz raczej do kontry aniżeli gry pozycyjnej. Jeśli z tego samego powodu kwestionowana jest kandydatura Nicolas'a Pepe, to Dembele tym bardziej nie powinien być brany pod uwagę. W razie ewentualnego faktycznego zainteresowania byłbym na nie.
10.07.2019 15:18
@kibicod2007
Gdzie był Sule, gdy miał 19 lat? A w Hoffenheim grał z powodzeniem, nie przypominam sobie by sadził takie babole jak De Ligt w ostatnim sezonie. Na fali sukcesu całej drużyny Ajaxu nagle każdemu wydaje się (błędnie z resztą), że tacy Ziyech, Tadic, czy właśnie De Ligt stali się bogami. Hmmm... no nie, nie stali się. Lucasa za De Ligta nigdy bym nie wymienił.
09.07.2019 18:32
@kibicod2007
Szczerze? De Ligt jest naprawdę mocno przereklamowany. W tak młodym wieku Sule nie sadził takich baboli w lidze i w kadrze. Absolutnie nie ma czego żałować i nie zdziwię się, gdy nawet w trakcie sezonu Bianconeri będą chcieli ostatecznie budować defensywę kimś innym.
09.07.2019 18:03
Boatenga przecież już praktycznie u Nas nie ma. Zarząd (konkretnie Uli) 'po przyjacielsku' naznaczył go do odejścia, a i on sam nie zamierzał ukrywać swoich emocji i udawać, że jest w porządku gdy nie gra. Wziąwszy pod uwagę fakt, iż podstawową parę stoperów będzie stanowił najprawdopodobniej Sule z Lucasem, Jerome jeszcze nie raz strzeli jakiegoś focha. Myślami w Monachium już go po prostu nie ma.
08.07.2019 17:07
Dobrą to już mamy, tylko kwestią podstawową są jej duże ograniczenia. Ofensywa prosi się o wzmocnienia i uzupełnienia właściwie na kolanach. Czekamy, ktoś na pewno przyjdzie.
08.07.2019 12:20
Pep i Klopp potrafią przyciągnąć graczy i z pewnością są magnesem, ale samo przejście danego zawodnika do konkretnego klubu to również szereg innych czynników. Sama osoba Kovaca nie musi być decydująca przy wyborze i nie ma co specjalnie koncentrować swojej uwagi wyłącznie na Chorwacie.
07.07.2019 12:07
Tacy trenerzy jak Guardiola, czy Klopp potrafią wynosić piłkarzy na wyższy poziom i zawsze będą magnesem dla graczy, którzy pragną się przede wszystkim rozwijać.
07.07.2019 11:38
Bayern jest (i zawsze będzie) klubem, który wymaga od kibiców cierpliwości. Transfery z pewnością będą, spokojnie Panowie :).
03.07.2019 12:35
@kibicod2007
A Ty oglądałeś wcześniejsze spotkania, czy tylko to finałowe? Nubel nie raz ratował Niemców (chociażby z Rumunami, czy Austrią) przed porażkami i ta jedna interwencja, po wcale niełatwym strzale do obrony, ogólnego dobrego wrażenia nie zatrze.
30.06.2019 22:22
Na razie Hiszpanie pewnie idą po swoje. Niemcy jakby przestraszeni, by nie dostać drugiego ciosu, a i ten pierwszy po błędzie Baumgartla (bodaj najsłabszego ogniwa całej kadry na tym turnieju). Swoją drogą takiego Vallejo na boisku już nie powinno być...
30.06.2019 21:37
@nyy32
Jasne. Jeśli któryś z nich na tyle wpadnie w oko wysłannikom silniejszych klubów, to i tak dla danego piłkarza jest awans. A jak zaprezentuje się naprawdę dobrze, to wcale nie musi być ligowy średniak, a czołowy klub danej ligi. Tylko takie perełki zdarzają się rzadko a i sami skauci zdają sobie sprawę, że obserwacja konkretnego zawodnika nie powinna ograniczać się wyłącznie do samego turnieju młodzieżowego. Tutaj jest z pewnością okno wystawowe, ale bez odniesienia do gry podczas pełnego sezonu ciężko jest włodarzom najsilniejszych firm ryzykować sprowadzenie gościa, który rozegrał dobrze 3, 4 spotkania. Udane kampanie mieli np. przywoływani przeze mnie Mateta, czy Waldschmidt (jak na wszelkie towarzyszące im okoliczności rzecz jasna) i kto wie czy zmianą klubu to nie zaowocuje. Ja osobiście sobie nie wyobrażam, by tylko dlatego że zagrał świetne młodzieżowe mistrzostwa po gracza Freiburga zgłosił się np. Bayern.
27.06.2019 22:49
@nyy32
Nie muszą oni od razu być gwiazdami - sam Waldschmidt po udanym turnieju do takiego nieco "lepszego" średniaka BL spokojnie by się nadawał (bo Leverkusen czy BVB to chyba za wysokie progi, ale już np. VFL, czy S04 czemu by nie). Zawodnik się wypromuje, klub zarobi, a nowy zespół będzie miał w składzie króla strzelców mistrzostw. Co do graczy mających większe aspiracje (np. przywoływany przeze mnie Ruiz) i grających regularnie w lepszych zespołach z pewnością bardziej miarodajnym oknem wystawowym jest po prostu sezon klubowy.
27.06.2019 21:49
@nyy32
A w sumie czemu by nie, skoro turniej ma mimo wszystko rangę mistrzowską? Dla takiego klubu jak Freiburg ewentualna sprzedaż króla strzelców MME to zawsze będzie ogromny zastrzyk gotówki (i tutaj też rolę gra przede wszystkim sam tytuł). Ale furtka do lepszego klubu może otworzyć się również dla Ruiza, Richtera, Matety... "Zdolności" rozumiane same przez się mogą u różnych zawodników ujawniać się w różnym wieku :).
27.06.2019 21:18
@nyy32
A Hiszpania i Francja to nie? Sami Trójkolorowi mogliby mieć np. taki atak: Moussa Dembele, Ousmane Dembele, Kingsley Coman, Kylian Mbappe :). To nie jest kwestia "olewania turnieju", raczej często chęć zaprezentowania Europie kolejnych zdolnych chłopców, wypromowania ich itd. Najbliżej składem do głównej reprezentacji było na tym turnieju Włochom, co nie powinno również dziwić biorąc pod uwagę fakt iż są gospodarzami, a ich piłka cierpi na brak talentów na miarę Niemiec, Hiszpanii i Francji.
27.06.2019 20:31
ME U21 to nie zawsze dobry wyznacznik. Na poprzednim turnieju np. jak profesor w środku pola grał Max Arnold - raczej kariery zawrotnej na razie nie zrobił, wciąż siedząc w VFL. Waldschmidt i Amiri mieliby trafić do Nas? Toż to nawet nie poziom Brandta i T. Hazarda. Gdybyśmy naprawdę robili TAKIE transfery, to nikt suchej nitki by tutaj na zarządzie nie zostawił, nie mówiąc o spadku poziomu sportowego samej drużyny. Aż tak nie ma co podniecać się dobrymi występami konkretnych zawodników, kierując się wyłącznie chwilowymi emocjami, podyktowanymi zaledwie JEDNYM turniejem.
27.06.2019 20:10
@JazGod
Po pierwsze co w tym dziwnego, skoro Serbów na tym turnieju już nie ma? A po drugie... jaki to ma związek z tym co napisałem? :) (czyt. z meczem Niemcy-Austria)
23.06.2019 22:23
Ależ Nubel tam dzisiaj cuda w bramce wyprawia w Udine. Austria już powinna spokojnie prowadzić.
23.06.2019 22:14
U Sanchesa główny problem stanowiła przede wszystkim głowa. Możliwości ma bardzo duże, ale wielokrotnie podczas swoich występów za bardzo kombinował, za wszelką cenę starał się pokazać swoje walory. Przerost ambicji był widoczny i młodego Portugalczyka lada moment w Monachium może nie być. Z jednej strony szkoda jego talentu, z drugiej - niech idzie do klubu, gdzie mentalnie sobie wszystko poukłada i gdzie obdarzony zostanie zaufaniem. Bayern to nie miejsce na dawanie stu kolejnych szans.
22.06.2019 13:56
@dzordan
Wątpię, by ktokolwiek u Nas doprowadził do sytuacji, gdy jeden/dwóch zawodników będzie pobierać trzykrotnie większe wynagrodzenie niż pozostali. A odnośnie "projektu" to przecież nikt z Nas jeszcze nie wie, jak będzie wyglądać kadra na przyszły sezon.
20.06.2019 12:47
@dzordan
To nie jest Nasz problem, kominów płacowych po zatrudnieniu Ronaldo każdy kibic Juve się obawiał :).
20.06.2019 12:19
@dzordan
Pensje Ronaldo i Ramseya to akurat w całości przez klub nie są pokrywane. Z resztą użyłem zwrotu "być może" w kontekście przeprowadzki Rabiota do stolicy Piemontu, wg ostatnich doniesień tam mu właśnie najbliżej. A czy ostatecznie tam trafi to się zobaczy.
@AdiFantasti
W przypadku Lucasa z formą też może być różnie, tego nie neguję. Transfer sam w sobie świetny, ale kroplą dziegciu jest z pewnością ta dość poważna kontuzja, po której już nie tacy piłkarze długo nie wracali do dawnej dyspozycji. Wierzę jednak, że będzie dobrze.
20.06.2019 11:59
@hoven
Słuszność zatrudnienia Rabiota jest kwestionowana chyba w każdym większym klubie. Facet nie grał cały sezon, piłki na wysokim poziomie nie widział, nie ma rytmu. Dość powiedzieć, że do tej pory żadna uznana firma nie wykonała konkretnego ruchu w celu jego zatrudnienia. Ciężko mu będzie nagle odnaleźć formę, a jeśli nawet to z pewnością będzie to nieco dłuższy proces. Być może ostatecznie trafi do Juventusu, gdzie cała druga linia miewała w ciągu sezonu wątpliwą jakość. U Nas raczej bym go nie chciał.
20.06.2019 11:48
@Janson
Podstawę i tak mają stanowić Sule z Lucasem, więc transfer jakiegoś super-hiper-ultra defensora konieczny nie jest. W tej formacji potrzeba po prostu uzupełnienia składu, byśmy nie musieli modlić się o brak kontuzji podstawowych zawodników. Na uniwersalności Naszych obecnych graczy jednak - podkreślę jeszcze raz - naprawdę bym zbytnio nie polegał, bo równie dobrze można sprowadzić kogoś o wszechstronności np. Sturaro, czy Gosskreutza i twierdzić, że na każdą pozycję mamy po dwóch piłkarzy. O wiele gorzej jest na ten moment z przodu. Poczekamy, zobaczymy. Na ogólne oceny przyjdzie jeszcze czas.
19.06.2019 21:12
Boateng myślami i mentalnie jest poza Bayernem. Jeśli nie będzie grał regularnie (a nie będzie), to może w ramach protestu np. nie przyjechać na trening. Albo nie odbierać telefonów. Sam nie wiem czego się jeszcze po nim spodziewać, jego u Nas już po prostu nie ma. De facto zostaliśmy z 5 piłkarzami na 4 pozycje. I - jeszcze raz podkreślam - uniwersalność niektórych naprawdę nie ma tutaj wielkiego znaczenia. Czekamy na transfery, kadra jest mocno uszczuplona.
19.06.2019 20:07
Co by dużo nie pisać o Hummelsie, to jednak każdy jego umiejętności zna. Słabsza rudna jesienna, wiosną był już sobą. Rozstaliśmy się po prostu z klasowym graczem. Tyle. Boatenga w klubie też już przecież nie ma (zwłaszcza po jego zachowaniach i naznaczeniu przez Zarząd do odejścia). Czekamy zatem na konkretne uzupełnienie składu - tym razem nie tylko z przodu.
19.06.2019 16:26
@JazGod
Przecież możesz skopiować i wkleić swój komentarz - jak wielokrotnie czyniłeś - pod WSZYSTKIMI głównymi informacjami na stronie, tak aby nikt go nie przeoczył :).
16.06.2019 13:53
@DonJupp4ever
Na 4 pozycje 5 piłkarzy, to naprawdę nie byłoby za mało? :) Uniwersalność jest w tym przypadku marnym argumentem, bo równie dobrze można by np. sprowadzić grającego już wszędzie Stefano Sturaro i twierdzić, że na każdą pozycję jest po dwóch zawodników.
Tak jak jednak mówię - na ogólną ocenę ruchów kadrowych przyjdzie jeszcze czas.
15.06.2019 11:40
Hmmm... Zastanawiające jest co w takim przypadku ze strojącym fochy, niezadowolonym i wyraźnie naznaczonym przez zarząd do odejścia Boatengiem. Bo jeśli miałoby dojść również do odejścia Jerome'a, to Nasza kadra będzie wybrakowana nie tylko z przodu, ale i z tyłu.
Czekamy jednak na rozwój wypadków.
15.06.2019 11:16
@DonJupp4ever
Problem pojawi się w momencie, gdy trzeba będzie np. gonić wynik. Na ten moment piłkarzy ofensywnych jest po prostu zbyt mało, by móc skutecznie ciągnąć cały sezon na trzech frontach, nawet przy założeniu zmiany systemu gry. Wciąż jednak czekamy na konkretne ruchy, a to będziemy oceniać po zamknięciu okienka.
11.06.2019 15:17
@zielo151
Spokojnie, okno transferowe jeszcze nawet nie zostało otwarte. Bardziej z ciekawością, niż z niepokojem będę patrzył na nadchodzące tygodnie, gdyż ubyło trzech ofensywnych graczy. Abstrahując od możliwości zmiany taktyki pod kadrę jaką będziemy dysponować, Bayern w tym momencie ma zbyt mało graczy z przodu. Pozostaje czekać. Zarząd już nie raz nas pozytywnie zaskakiwał.
06.06.2019 12:45
Z ostateczna oceną ruchów transferowych i tak wstrzymujemy się do ostatniego dnia okienka. Na ten moment faktem jest jednak, że odeszło od Nas trzech (!) graczy stricte ofensywnych. Doliczając np. podatność na kontuzje Comana nie mam pojęcia ilu piłkarzy tak naprawdę będziemy mieli do dyspozycji z przodu w nowej kampanii. Poczekamy, zobaczymy, wierzymy.
05.06.2019 09:22
To było w sumie do przewidzenia. Jawny sygnał w kierunku przyszłego sprowadzenia Havertza. Bo wyłączając ewentualny transfer Kai'a i np. Ziyech'a decyzja sama w sobie - głupota jakich mało. Odchodzi trzeci (!) ofensywny gracz, których niedobór mieliśmy już przed sezonem.
04.06.2019 16:58
Dawno nie było mi tak obojętne kto zwycięży, ale... wielki szacunek dla Liverpoolu i Kloppa. Zwyciężył właściwie jego autorski projekt, ludzie których wniósł na wyższy poziom i którzy są w stanie indywidualnie dać mu najważniejsze klubowe trofeum. Jednocześnie jednak słowa uznania dla Pochettino. A sam finał? Wszyscy jesteśmy tutaj niesamowicie znudzeni i chyba pozostaje jedynie czymś zastępczym uratować tę noc :).
01.06.2019 23:09
@BayernWygra
A może walka o mistrza była tak zacięta dlatego, że to My dawaliśmy du... jesienią? :)
26.05.2019 20:03
I pyk, kończymy sezon z dwoma trofeami. Kovac zdobył więcej niż przypuszczano ;).
Co do Wernera to ja od dłuższego czasu nie widzę w nim jakiegoś niesamowitego potencjału. Poza szybkością ciężko znaleźć u niego atuty czysto piłkarskie na wysokim poziomie, nie wspominając o mentalności. Ale jeżeli ewentualny transfer do Nas miałby wypalić, to cóż... pozostaje mieć nadzieję, że wskoczy tutaj na wyższy poziom i wyzbędzie się swojego nawyku "wypuszczę piłkę do przodu i za nią pobiegnę".
Brawa i gratulacje dla Naszych!
25.05.2019 22:01
Zamiast męczyć oczy Naszymi młodzieżówkami i zastanawiać się co znaczy tajemnicze określenie "polska myśl szkoleniowa" ciekawy meczyk odbył się w Stuttgarcie. Czyżby Die Schwaben poza 1.BL?
23.05.2019 22:24
Ciężki bój z BVB może być, ale tylko z Naszej inicjatywy (jakiś kryzys typu ubiegłoroczna jesień). Dortmund może sobie robić transfery wyróżniających graczy z ligi, ale jeżeli każdy w Bayernie gra na swoim normalnym poziomie i prezentuje równą dyspozycję przez cały sezon, to godnego przeciwnika w lidze po prostu nie mamy (nad czym z resztą ubolewam). Chwała Borussii na pewno za to, że starają się wzmocnić skład, ale tak po prawdzie Hazard, Schulz i Brandt to nie są zawodnicy, którzy w Monachium odgrywaliby pierwszoplanowe role. Z resztą co roku jest podobna śpiewka - ktoś z czołówki BL robi transfery i zaraz pojawiają się komentarze, że "będą groźni" itd. Dupa z uszami, jak co roku tytuł Bayernowi będzie mógł odebrać jedynie sam Bayern i jego wewnętrzne problemy z formą/grymasami zawodników, błędami trenera, błędami zarządu itd.
23.05.2019 09:49
Parę lat temu Brandt przypominał mi Schurrle - dużo wiatru, mało błysku. Dziś ten piłkarz dojrzał i rozwinął się dość mocno, nabierając przy tym doświadczenia. Leverkusen po swojemu - nie ma okienka żeby nie oddali kogoś kluczowego. A w Dortmundzie transfer Juliana oznacza koniec Guerreiro?...
22.05.2019 17:14
@Kimas
Równie dobrze można napisać, że myśmy za sprawą słabszej gry jesienią zafundowali wszystkim wyrównaną walkę o mistrza.
19.05.2019 15:00
Jeszcze nawet okienko transferowe nie zostało otwarte (ba, jeszcze jeden mecz pozostał do oficjalnego końca sezonu) i naprawdę już wszyscy wiedzą jak będą wyglądały transfery Bayernu?
19.05.2019 12:45
Bayern mistrzem, Lewandowski królem strzelców, świetny wynik po pięknej grze i - dla bardziej sentymentalnych - najlepsze z możliwych pożegnanie Ribery'ego i Robbena. Ehhh... Idę się oblać piwem :).
18.05.2019 17:37
W grze 1 na 1 bez jakiegoś oszałamiającego dryblingu, za to bardzo wybiegany i dużo pracujący na boisku facet. Osobiście wolę skrzydłowych z "błyskiem", którego u Chiesy nie widzę, więc co do jego ewentualnego zakontraktowania byłbym raczej na nie.
14.05.2019 12:26
Jeżeli ktokolwiek ma pretensje do Lewego o znikanie w ważnych meczach, to entuzjastą ewentualnego transferu Dybali raczej również nie radziłbym być.
14.05.2019 07:25
@DonJupp4ever
Możliwe. Pozdrawiam. :)
13.05.2019 19:27
@DonJupp4ever
Wg Twoich "faktów" zdaje się, że odpadliśmy na tym samym etapie.
13.05.2019 19:21
@DonJupp4ever
O kompromitacjach Tuchela możesz sobie pisać do woli, ale na ich potwierdzenie nie przywołuj 1/8 LM, gdzie PSG w obu meczach piłkarsko MU przewyższało o klasę, a te trzy bramki sami pamiętamy w jaki sposób padły (bardziej to PSG je sobie strzeliło).
13.05.2019 18:35
Jakieś takie mam dziwne wrażenie, że ci którzy "życzą" mistrzostwa Liverpoolowi chcą tak naprawdę znaleźć kolejny powód, by napisać coś (niekoniecznie przyjemnego) o Guardioli :). Nie umniejszając oczywiście The Reds, którzy w tym sezonie i tak dokonują już rzeczy niesłychanych.
12.05.2019 17:00
@misza
Bardzie hiperbola, niż określenie. Wzbił się na poziom wyżej w Liverpoolu i tutaj już chyba dyskusji nie ma. Twój przykład Robertsona z resztą chyba jeszcze dobitniejszy od wymienionej przeze mnie dwójki.
07.05.2019 23:42
@misza
A czy ktoś mówi, że z nikąd? :) Porównując jednak jego grę obecnie, a to jak grał w Southampton (gdzie był kimś a'la... Van Buyten? - gram dobrze w powietrzu, ale ogólnie jestem kołkiem) śmiało można zastosować w jego kontekście wzmocniony zaimek "kimże" :).
07.05.2019 23:37
@misza
Grał w Southampton na tym poziomie co teraz? Nie. Wszyscy ten transfer wyszydzali. Ba, swego czasu objeżdżali go m.in. Michał Kucharczyk, czy Jakub Kosecki. To nie jest kwestia pieniędzy, tylko poziomu jaki osiągnął przy Kloppie.
07.05.2019 23:27
Barcelona za Valverde gra praktycznie ciągle tak samo - wielkie ryzyko w defensywie, czasem zbyt głęboko cofnięci defensorzy i rozpaczliwe próby blokowania strzałów w polu bramkowym, bądź liczenie na Ter Stegena. W końcu się to zemściło i... dobrze. Klopp z przeciętniaków (kimże był Matip, czy Van Dijk) stworzył świetnie funkcjonujący organizm. Nie da się opowiadać dzisiejszego spotkania, bez wspomnienia o jego kunszcie. Brawa dla Liverpoolu.
07.05.2019 23:14
Zgadza się, Leverkusen cierpi na nierówną formę już od dłuższego czasu (nie tylko w trwającym sezonie). Przy ustabilizowanej dyspozycji spokojnie mogliby walczyć o wicemistrzostwo i regularnie docierać do 1/8 LM. Co do ich transferów, to przepis też od kilku lat jest ten sam - kupujemy 2, 3 ciekawych graczy, ale sprzedajemy przynajmniej jednego kluczowego. I tym razem może być podobnie, zwłaszcza w kontekście dwójki Brandt-Havertz, a i Taha parę klubów w Europie ma na celowniku.
05.05.2019 22:52
W ostatecznym rozrachunku dla BL w następnym sezonie o wiele lepiej byłoby, gdyby do LM weszli nierówni, ale mający większy potencjał Aptekarze, niż Frankfurt który latem prawdopodobnie się osłabi.
05.05.2019 18:51
@hoven
Mnie tak strasznie aż ten herb nie mierzi, jeśli nie towarzyszy mu jednoczesna próba wywołania gównoburzy, okraszona obelgami. Rzeczowa dyskusja z ludźmi innych poglądów/kibicami innych drużyn raczej mi przeszkadzać nie będzie.
05.05.2019 12:07
@hoven
W wypowiedzi owego kibica BVB nie ma - przynajmniej nie zauważyłem - żadnego pejoratywu. Rozumiem wzburzenie przytoczonymi przez Ciebie obelgami, ale to mniej więcej ten sam poziom co np. "szczochy", czy "jajecznice". I takimi "kibicami" faktycznie nie warto się przejmować. Na pewno nie ma u nich (tak jak i u Nas) 100% ludzi, którzy umieją jedynie obrażać.
05.05.2019 11:50
@Nookie
Akurat nie jestem wielkim zwolennikiem ewentualnego zatrudnienia Tuchela, ale w kontekście jego kandydatury argument odpadnięcia w 1/8 LM w ogóle nie powinien być brany pod uwagę, jeżeli weźmiemy pod uwagę okoliczności w jakich się to wydarzyło (PSG te trzy bramki wbiło sobie tak naprawdę samo, zdecydowanie przewyższając United w aspekcie sportowym).
02.05.2019 15:33
@Arcatera80
Co do ceny - zgoda. Co do reszty - niekoniecznie :). W wielu spotkaniach Lille gra ofensywna opierała się głównie na nim a i sam nie stronił od brania na siebie odpowiedzialności. Ale jak już było ustalone - mamy inne zdania na ten temat :). Raczej zakończyłbym w tym momencie, bo kto do Bayernu ostatecznie trafi (być może żaden z dwójki Ziyech-Pepe) i kto okaże się strzałem w "10"/niewypałem nie zależy absolutnie od Nas :). Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję :).
01.05.2019 12:03
@Arcatera80
Nie doceniano bardzo wielu piłkarzy, tak jak i wielu przeceniano. Rozwój zawodnika zależy od tak ogromnej ilości czynników, że dyskusja na ten temat trwałaby w nieskończoność. I tak jak mówisz - wszystko się zobaczy :). Na pewno w kwestii wzmocnienia ofensywy czeka Nas gorące okienko.
01.05.2019 11:47
@Arcatera80
O van de Beeku, De Jongu i De Ligcie w zdecydowanie mniejszym stopniu, gdyż przede wszystkim nie mają tyle sezonów rozegranych na poziomie Eredivisie i w świat wielkiej piłki zaczynają dopiero wchodzić. Nie ma sensu z resztą pisać o tym, czy KTOKOLWIEK da jakąś gwarancję, że odpali. Wiem jedynie, że sprowadzenie kogoś (Ziyech), kto nie potrafił być na przestrzeni kilku lat tak wyróżniającym się jak obecnie zawodnikiem swojej drużyny, w nie najmocniejszej przecież lidze holenderskiej (a w ostatnich latach już na pewno słabszej od np. francuskiej) jest z pewnością obarczone większym ryzykiem niż kupno np. Pepe, który kolegów w tak wysokiej dyspozycji wokół siebie nie ma. Ba, obecnie nawet Tadic rozgrywa w Ajaksie sezon życia, gdzie przez lata "gnił" w Southampton, będąc wiecznie "obiektem zainteresowań" innych (też nie najmocniejszych przecież) klubów.
Jak będzie jest w stanie pokazać tylko czas. Ja sam przed laty pomyliłem się co do Sanchesa (nie wiem czy coś z niego jeszcze będzie, u Nas już raczej małe szanse), widząc w nim środkowego pomocnika na lata. Mimo, iż były podstawy by tak przypuszczać, Portugalczyk nie udźwignął brzemienia gry w wielkim klubie, nie dostając z resztą zbyt wielu szans na pokazanie swoich możliwości. Ziyech może stać się wielkim graczem, albo przepaść gdzieś w odmętach, będąc wykupionym zbyt pochopnie na fali sukcesu całego Ajaxu. Ja na ten moment materiału na czołowego zawodnika Bayernu w nim po prostu nie widzę i - żeby była jasność - przede wszystkim przez pryzmat poprzednich lat. Bo ten nieco traci dla mnie na miarodajności właśnie przez dobrą grę całej drużyny Ten Haga, gdzie ciężko wskazać słabsze ogniwa.
01.05.2019 11:36
@Arcatera80
Hmmm... Raczej nie szedłbym aż tak daleko, że mamy marne szanse na sprowadzenie KOGOKOLWIEK z wyróżniających się graczy. Mnie chodziło jedynie o sytuację z Ziyech'em. W tym sezonie jest on jednym z wielu świetnie naoliwionych trybów w całej amsterdamskiej maszynie. Częstokroć bywa tak, że gracze wyjęci z dobrze funkcjonującej drużyny niekoniecznie brylują gdzie indziej. W przypadku Marokańczyka mamy to pokazane tym dobitniej, iż w poprzednich sezonach nie potrafił odegrać tak ważnej roli, jaką odgrywa teraz. Stąd właśnie moje obawy i brak przekonania co do jego zatrudnienia. Dość powiedzieć, że jeszcze niedawno był blisko walczącego w tym sezonie o utrzymanie w BL... Schalke :).
01.05.2019 10:34
Miał również udany sezon w Benfice, zagrał dobrze w LM (w tym w spotkaniu przeciwko Nam), został najlepszym młodym piłkarzem ME, a na koniec roku dostał Golden Boya. Były przesłanki by twierdzić, że będzie to klasowy gracz. A, że nie wyszło... Nie wszystko można przewidzieć.
01.05.2019 10:19
@Arcatera80
Marokańczyk miewał w poprzednich sezonach różne chwile. Nie zawsze było tak, że brał ciężar gry na siebie (czasem zdarzało mu się przejść kompletnie obok meczu), chociaż wiązano z nim duże nadzieje gdy przychodził mając zastąpić El Ghaziego w ofensywie, czy Gudelja w rozegraniu. Nie jestem do końca przekonany czy byłby w stanie udźwignąć ciężar gry w jednym z najlepszych klubów w Europie.
01.05.2019 09:03
Teoretycznie to i nawet Lipsk ma jeszcze szansę przeskoczyć w tabeli BVB (zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnią dyspozycję). Z resztą patrząc na formę całej czołówki ciężko cokolwiek wywróżyć. Po cichu liczę, że Dortmund jeszcze gdzieś poza Bremą pogubi punkty.
30.04.2019 12:20
@Marienplatz
Problem w tym, że My równie dobrze jak stracić punkty z Lipskiem i Eintrachtem możemy ich pokonać bardzo wysoko. Ciężko ocenić jak będzie wyglądała końcówka sezonu, jeżeli po rozgromieniu Dortmundu i Fortuny nagle męczymy się z Bremą i remisujemy ze spadkowiczem. Pozostaje czekać i wierzyć.
P.S. Równie prawdopodobne są jednoczesne straty punktów przez BVB.
30.04.2019 11:51
Jeżeli oni faktycznie sprowadzą Hazarda, to... cóż, transfer poziomu BL. Ani on ich nie pociągnie w LM, ani jakiś specjalnie błyskotliwy nie jest itd. Statystyki z tego sezonu ma niezłe, ale gdzież mu do poziomu będącego już w BVB Sancho (który poza liczbami charakterystyką o wiele bardziej pasuje na skrzydło), nie wspominając o jego bracie Edenie. Mocno wątpliwe czy tym transferem znacząco podniosą swój poziom.
28.04.2019 15:03
Obie czerwone absolutnie zasłużone, mało im nóg nie połamali. Dortmund w bardzo wzruszający sposób chce Nam pomóc zdobyć paterę - nie dość, że tracą gole to jeszcze się osłabiają by przypadkowo nie zdobyć 3 pkt :).
27.04.2019 17:14
@hoven
A w czymże Gotze był gorszy od Neymara? Przecież nawet zapewnił zwycięstwo w finale MŚ :D.
26.04.2019 12:41
@misza
Panuje tutaj taka ogólna tendencja, że wszystko co złe to na pewno wina Kovaca. Swego czasu bęcki dostawał Guardiola i w obu tych przypadkach krytyka bardzo często mijała się z merytoryką. Nie da się dogodzić każdemu i choćby następnym trenerem Bayernu został ktoś pokroju ś.p. Rinusa Michelsa to i tak znajdą się ludzie go krytykujący. Nie ma przecież żadnego znaczenia, że Nasza słabsza forma jesienią i odpadnięcie z LM już na etapie 1/8 to również wina wielu innych składowych (jak chociażby przespane okienka transferowe czy chimeryczni piłkarze). Samej winy Kovaca nie neguję, ale całe zło nie może spoczywać wyłącznie na nim, bez świadomości o pozostałych czynnikach.
26.04.2019 10:44
Przyszłoroczny skład BL na europejskie puchary pomału zaczyna się krystalizować. W kontekście samej LM wolałbym mimo wszystko nieprzewidywalne, ale posiadające większy potencjał Leverkusen zamiast np. Frankfurtu, który prawdopodobnie po sezonie się osłabi. Pytanie tylko, czy Aptekarzy stać na zagranie na zwycięstwo 4 spotkań pod rząd, skoro problemy z nierówną formą mają od dłuższego czasu (nie tylko w tym sezonie), a i trzeba liczyć jednocześnie na potknięcia rywali (są tam również przecież jeszcze Gladbach i Hoffe). Kluczowe może się też okazać bezpośrednie starcie Eintrachtu z Bayerem.
22.04.2019 22:38
Właściwie to nie wiem, czy ten mecz można określić mianem pięknego ze wszech miar, czy raczej pokazem "jak nie należy grać w obronie" (kibic oczekujący przede wszystkim futbolu wybierze pierwszą opcję). Sporo dziś prezentów od Laporte otrzymał Tottenham, choć i tak należy im pogratulować. Kto by przypuszczał, że w finale wystąpią albo oni, albo Ajax. Z pewnością jest to jedna z najbardziej zaskakujących edycji LM ostatnich lat.
Na razie to jeszcze o niczym nie świadczy, zobaczymy jak będzie się zachowywał gdy niejednokrotnie przyjdzie mu z ławki oglądać Sule z Lucasem.
11.08.2019 14:55
@KingWizard
Za "pseudo-Zarząd" jako moderator sam sobie przyznasz ostrzeżenie, czy jak to będzie? :) Pytam tak tylko z ciekawości (bez urazy), ja bym nigdy do takiego pejoratywu względem ludzi którzy tyle dobrego dla klubu zrobili się nie posunął :). I nawet to niezbyt udane do tej pory okienko niczego nie zmienia, zwłaszcza że przyjdzie jeszcze czas na oceny.
10.08.2019 14:16
@Elessar
Akurat słowa kogoś, kto ma ego pokroju Salvadora Dali nie muszą być wiarygodne :). Dla Zlatana najczęściej jedynym człowiekiem jest sam Zlatan.
09.08.2019 15:28
@FanGraczyBayern
Skąd wiesz, że nie sprowadzi? Jakieś źródło tych informacji? Jeżeli Bayern poprzestanie na samym Perisiciu - co mocno wątpliwe - to sobie zjecie Zarząd tutaj we wrześniu, spokojnie. Na razie nie ma sensu kogokolwiek zwalniać, bo okienko jeszcze trwa i złe wrażenie można jeszcze zatrzeć.
09.08.2019 15:10
@dzordan
Jeżeli mamy go tylko wypożyczyć, a zyskać jednak doświadczonego piłkarza mogącego grać na kilku pozycjach w ataku, to... ja się cieszę. Zrozumcie, że to naprawdę nie jest zawodnik który przychodzi tutaj z zadaniem bycia głównym motorem napędowym akcji Bayernu (a sądząc po powszechnym oburzeniu tak chyba uważacie).
09.08.2019 15:00
@Arcatera80
Powtórzę raz jeszcze - raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie traktuje Perisicia jako pełnoprawnej alternatywy dla Sane. Jego transfer należy rozpatrywać w kategoriach uzupełnienia ofensywy - może zagrać na obu skrzydłach i w ataku, jest obunożny, ma dobry strzał, tani itd. Pod tym kątem to nie byłby zły ruch i - w końcu - coś by się z przodu ruszyło.
09.08.2019 10:28
Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie widzi w kimś, kto często potykał się o piłkę przy próbie tylko przez siebie wymyślonego dryblingu zawodnika, który ma kształtować grę ofensywną. Jako zmiennik natomiast Perisić byłby jak znalazł - może zagrać na każdej pozycji w ataku, dobry strzał z obu nóg, tani itd. Jeden z czterech potrzebnych transferów byłby już odhaczony.
08.08.2019 21:24
@Lucas87
Niemożliwe że kibicujesz 23 lata, bo pamiętałbyś jeszcze większe porażki. Ta cała sytuacja z transferem Sane to baaardzo małe piwo.
08.08.2019 20:52
Kontuzja Sane jest też pewnego rodzaju symbolem. Symbolem przespanych okienek transferowych i pełną egzemplifikacją opieszałości co do zakupu skrzydłowych. Może być tak natomiast, że - paradoksalnie - ten uraz wyjdzie Nam na dobre. Kwota, którą byłoby trzeba wydać na samego Sane może zostać przeznaczona na (ilościowe) uzupełnienie kadry. Bo przecież chyba nikt z Nas nie wątpi, że Zarząd ma plan B, prawda?
08.08.2019 19:06
Ameryki nie odkrył, każdy na to czeka. I - wierzę - że się doczeka.
07.08.2019 13:37
Niestety, ale w meczu o większą stawkę to mogło (i powinno) się skończyć czerwoną kartką. A przecież nie powie po meczu, że "nadepnąłem go celowo, bo nam cham jeden bramkę strzelił i asystował".
04.08.2019 11:58
Co do Rabiot'a, to sami kibice Juventusu kręcą nosami, że mają obecnie w środku pola graczy z nierówną formą (wliczając Francuza). Raczej nie byłby znaczącym wzmocnieniem, a uzupełnieniem. Swoją drogą nie wiem czy czasem porządnego PR-u nie zrobiły mu te bramki zdobywane chociażby w LM, bo pamiętając jego grę (gdy jeszcze miał w Paryżu jakąś pozycję) wcale bym nie powiedział że to będzie kiedyś prawdziwy lider drugiej linii.
04.08.2019 11:56
@KingWizard
Nieważne od kiedy, ważne że jest dobry. Pierwszą jedenastką wciąż jesteśmy przed BVB, problem tkwi w wąskiej kadrze. I to się niebawem również powinno zmienić.
02.08.2019 20:15
@KingWizard
A Uli powiedział, że na 3 sierpnia powinniśmy posiadać "kompletny zespół", czy "dobry zespół" (idąc za artykułem, który się pojawił na stronie)? Jakich słów dokładnie użył? Bo dobry zespół przecież cały czas mamy, więc nie wiem o co Wam chodzi :).
02.08.2019 20:10
@Hourdeau
Spokojnie, Arp jeszcze oficjalnie nie debiutował - na razie mieliśmy tylko mecze sparingowe, gdzie swój "debiut" zaliczyli też np. Poznanski, czy Singh. Nawet w HSV liczbami nie powalał, a walkę o skład przegrywał zazwyczaj z prawdziwym geniuszem napadu - Lasoggą. Jeśli przez te wszystkie tygodnie nic cudownego w jego rozwoju się nie wydarzyło (czyt. przeskoczył nagle dwa poziomy wyżej), to zawodnikiem na pierwszy skład Bayernu na ten moment nie jest. Pozostaje mieć nadzieję, że jego kariera przyspieszy i będziemy mieli z niego jeszcze w nadchodzącym sezonie pożytek.
28.07.2019 13:56
Wątpię. Lipsk ma wciąż świetnego fachowca na tej pozycji (i wcale nie jakiegoś starego) a i Mvogo jest przygotowywany do roli ewentualnego następcy Węgra. Jeśli Nuebela ktokolwiek będzie starał się skaperować, to raczej nie RB. Poza tym, jak napisał @tapczan - jest u Nas Fruechtl.
26.07.2019 15:08
Dziękujemy Ci Uli za wszystko. Zawsze będziesz z Nami. Nikt inny nie utrzymałby Naszego Bayernu tak długo na szczycie. Otwieram Paulanera - (Kochanie, zrozum...) :)
24.07.2019 16:17
Ciekawe zakupy czyni znów Lipsk. W klubie są już Nkunku (aż dziwne, że tak łatwo PSG go puściło) i Ampadu, a na dniach do zespołu ma dołączyć Lookman. Bardzo fajne ruchy.
23.07.2019 12:25
Tak jak po porażce z Arsenalem, tak na podstawie tego zwycięstwa nie ma co wyciągać jakiś hurraoptymistycznych wniosków. Ot, meczyk towarzyski, fajnie że zagrali ładnie i zwyciężyli. Tyle. Co roku z resztą to samo. Zwycięstwa w meczach przedsezonowych - euforia, ależ mamy paczkę, niesamowita forma niektórych... Porażki - wywalić pół składu, Kovac (czy tam kto wówczas jest trenerem) powinien wylecieć, Zarząd do dymisji, itd. Spokojnie, czas na weryfikację wszystkiego jeszcze przyjdzie i nie będzie to żadne przedsezonowe tournee.
21.07.2019 10:08
A ja bym raczej wolał, żeby ewentualne sprowadzenie Hiszpana nie było efektem wyłącznie udanych ME (w jego wypadku słowo "świetnie" jest nie do końca adekwatne, "świetnie" to się zaprezentowali np. Waldschmidt, czy Ruiz), ale nieco dłuższej obserwacji POPARTEJ dopiero występem na MME. Bo gotów jestem pomyśleć, że jego transfer jest nieprzygotowany i przeprowadzany pod wpływem zewnętrznej presji o JAKIEKOLWIEK wzmocnienia.
18.07.2019 13:04
@anonim
Niestety autor owego porównania w dalszym ciągu nie raczył umotywować słuszności jego zastosowania. Szkoda, nic się jednak nie zmieniło.
17.07.2019 16:14
@JazGod
No i widzisz - użyłem słowa "arbiter" i zacząłeś swój ulubiony temat, nawet nie odnosząc się do tego co napisałem odnośnie rzekomego podobieństwa Lucasa do Badstubera. Może jednak spróbujesz się do tego jakoś odnieść, przekonać mnie że jest inaczej, bez swojego mechanicznego myślenia?
17.07.2019 11:55
@JazGod
Oni są zupełnie różni. Pomijając cechy wspólne w postaci dominującej nogi i pozycji na boisku, Lucas jest szybszy, zwinniejszy, bardziej skoczny, rzadziej zagrywa przecinające podania po ziemi itd. Jesteś pewny, że zwracałeś uwagę na Lucasa? Poza tym ciężko mi uwierzyć - całkowicie bez złośliwości - że przyglądałeś się grze jednego zawodnika, a nie pracy arbitra :).
17.07.2019 11:05
@JazGod
W których KONKRETNIE meczach przypominał Ci on Badstubera? Czy może piszesz tak wyłącznie dlatego, że jest lewonożny i może grać na ŚO/LO?
17.07.2019 10:53
@DarthSmd
A czemu od razu mam myśleć tak bezkompromisowo? Nie jest mało zwrotny, ale na pewno nie jest również bardziej dynamiczny od Gnabry'ego :). Przynajmniej na podstawie meczów, które widziałem :).
12.07.2019 22:04
@DarthSmd
"ma większe predyspozycje do gry na skrzydle niż Gnabry, głownie przez swoją dynamikę"... Matko jedyna :) Darth, proszę Cię :).
12.07.2019 21:56
@DarthSmd
Coś mi gdzieś mówiło, że podeprzesz się statystykami :). Jeśli jednak miałeś okazję widzieć Ziyech'a w poprzednich latach (częste braki techniczne, straty, podania do nikogo, brak dynamiki), to sam przyznasz że nie był to gracz godny Bayernu. Może się czepiam, ale naprawdę nie chciałbym, żeby taki ktoś decydował o kształcie akcji ofensywnych Naszej drużyny.
12.07.2019 21:48
@Hourdeau
Z tym, że tendencja takiego myślenia jest jeszcze głębsza - pół zespołu Ajaxu nagle nadaje się już do gry w największych klubach Europy. Przecież taki Ziyech wcale nie był jakimś wielkim liderem tej drużyny w poprzednich latach (że już nie wspomnę o jego grze w Twente). Jeśli faktycznie miałby przejść do Bayernu, cóż... Pozostaje mieć nadzieję, że wejdzie na poziom wyżej :).
12.07.2019 21:38
@DarthSmd
Dla mnie Ziyech'owi tzw. fame'u narobił ostatni sezon Ajaxu. Bo jego poprzednie kampanie wyglądały różnie i patrząc z tej perspektywy za nic bym nie chciał gościa w Monachium. Ba, on nawet grając jako "10" miewał spotkania, obok których przechodził niezauważony. A mówię o lidze HOLENDERSKIEJ (nie umniejszając ofkoz).
12.07.2019 21:20
@DarthSmd
A z Ziyech'a to czasem nie taki skrzydłowy jak z Jamesa? :)
12.07.2019 21:07
W Barcelonie raczej nikogo na kolana nie rzucił, gracz raczej do kontry aniżeli gry pozycyjnej. Jeśli z tego samego powodu kwestionowana jest kandydatura Nicolas'a Pepe, to Dembele tym bardziej nie powinien być brany pod uwagę. W razie ewentualnego faktycznego zainteresowania byłbym na nie.
10.07.2019 15:18
@kibicod2007
Gdzie był Sule, gdy miał 19 lat? A w Hoffenheim grał z powodzeniem, nie przypominam sobie by sadził takie babole jak De Ligt w ostatnim sezonie. Na fali sukcesu całej drużyny Ajaxu nagle każdemu wydaje się (błędnie z resztą), że tacy Ziyech, Tadic, czy właśnie De Ligt stali się bogami. Hmmm... no nie, nie stali się. Lucasa za De Ligta nigdy bym nie wymienił.
09.07.2019 18:32
@kibicod2007
Szczerze? De Ligt jest naprawdę mocno przereklamowany. W tak młodym wieku Sule nie sadził takich baboli w lidze i w kadrze. Absolutnie nie ma czego żałować i nie zdziwię się, gdy nawet w trakcie sezonu Bianconeri będą chcieli ostatecznie budować defensywę kimś innym.
09.07.2019 18:03
Boatenga przecież już praktycznie u Nas nie ma. Zarząd (konkretnie Uli) 'po przyjacielsku' naznaczył go do odejścia, a i on sam nie zamierzał ukrywać swoich emocji i udawać, że jest w porządku gdy nie gra. Wziąwszy pod uwagę fakt, iż podstawową parę stoperów będzie stanowił najprawdopodobniej Sule z Lucasem, Jerome jeszcze nie raz strzeli jakiegoś focha. Myślami w Monachium już go po prostu nie ma.
08.07.2019 17:07
Dobrą to już mamy, tylko kwestią podstawową są jej duże ograniczenia. Ofensywa prosi się o wzmocnienia i uzupełnienia właściwie na kolanach. Czekamy, ktoś na pewno przyjdzie.
08.07.2019 12:20
Pep i Klopp potrafią przyciągnąć graczy i z pewnością są magnesem, ale samo przejście danego zawodnika do konkretnego klubu to również szereg innych czynników. Sama osoba Kovaca nie musi być decydująca przy wyborze i nie ma co specjalnie koncentrować swojej uwagi wyłącznie na Chorwacie.
07.07.2019 12:07
Tacy trenerzy jak Guardiola, czy Klopp potrafią wynosić piłkarzy na wyższy poziom i zawsze będą magnesem dla graczy, którzy pragną się przede wszystkim rozwijać.
07.07.2019 11:38
Bayern jest (i zawsze będzie) klubem, który wymaga od kibiców cierpliwości. Transfery z pewnością będą, spokojnie Panowie :).
03.07.2019 12:35
@kibicod2007
A Ty oglądałeś wcześniejsze spotkania, czy tylko to finałowe? Nubel nie raz ratował Niemców (chociażby z Rumunami, czy Austrią) przed porażkami i ta jedna interwencja, po wcale niełatwym strzale do obrony, ogólnego dobrego wrażenia nie zatrze.
30.06.2019 22:22
Na razie Hiszpanie pewnie idą po swoje. Niemcy jakby przestraszeni, by nie dostać drugiego ciosu, a i ten pierwszy po błędzie Baumgartla (bodaj najsłabszego ogniwa całej kadry na tym turnieju). Swoją drogą takiego Vallejo na boisku już nie powinno być...
30.06.2019 21:37
@nyy32
Jasne. Jeśli któryś z nich na tyle wpadnie w oko wysłannikom silniejszych klubów, to i tak dla danego piłkarza jest awans. A jak zaprezentuje się naprawdę dobrze, to wcale nie musi być ligowy średniak, a czołowy klub danej ligi. Tylko takie perełki zdarzają się rzadko a i sami skauci zdają sobie sprawę, że obserwacja konkretnego zawodnika nie powinna ograniczać się wyłącznie do samego turnieju młodzieżowego. Tutaj jest z pewnością okno wystawowe, ale bez odniesienia do gry podczas pełnego sezonu ciężko jest włodarzom najsilniejszych firm ryzykować sprowadzenie gościa, który rozegrał dobrze 3, 4 spotkania. Udane kampanie mieli np. przywoływani przeze mnie Mateta, czy Waldschmidt (jak na wszelkie towarzyszące im okoliczności rzecz jasna) i kto wie czy zmianą klubu to nie zaowocuje. Ja osobiście sobie nie wyobrażam, by tylko dlatego że zagrał świetne młodzieżowe mistrzostwa po gracza Freiburga zgłosił się np. Bayern.
27.06.2019 22:49
@nyy32
Nie muszą oni od razu być gwiazdami - sam Waldschmidt po udanym turnieju do takiego nieco "lepszego" średniaka BL spokojnie by się nadawał (bo Leverkusen czy BVB to chyba za wysokie progi, ale już np. VFL, czy S04 czemu by nie). Zawodnik się wypromuje, klub zarobi, a nowy zespół będzie miał w składzie króla strzelców mistrzostw. Co do graczy mających większe aspiracje (np. przywoływany przeze mnie Ruiz) i grających regularnie w lepszych zespołach z pewnością bardziej miarodajnym oknem wystawowym jest po prostu sezon klubowy.
27.06.2019 21:49
@nyy32
A w sumie czemu by nie, skoro turniej ma mimo wszystko rangę mistrzowską? Dla takiego klubu jak Freiburg ewentualna sprzedaż króla strzelców MME to zawsze będzie ogromny zastrzyk gotówki (i tutaj też rolę gra przede wszystkim sam tytuł). Ale furtka do lepszego klubu może otworzyć się również dla Ruiza, Richtera, Matety... "Zdolności" rozumiane same przez się mogą u różnych zawodników ujawniać się w różnym wieku :).
27.06.2019 21:18
@nyy32
A Hiszpania i Francja to nie? Sami Trójkolorowi mogliby mieć np. taki atak: Moussa Dembele, Ousmane Dembele, Kingsley Coman, Kylian Mbappe :). To nie jest kwestia "olewania turnieju", raczej często chęć zaprezentowania Europie kolejnych zdolnych chłopców, wypromowania ich itd. Najbliżej składem do głównej reprezentacji było na tym turnieju Włochom, co nie powinno również dziwić biorąc pod uwagę fakt iż są gospodarzami, a ich piłka cierpi na brak talentów na miarę Niemiec, Hiszpanii i Francji.
27.06.2019 20:31
ME U21 to nie zawsze dobry wyznacznik. Na poprzednim turnieju np. jak profesor w środku pola grał Max Arnold - raczej kariery zawrotnej na razie nie zrobił, wciąż siedząc w VFL. Waldschmidt i Amiri mieliby trafić do Nas? Toż to nawet nie poziom Brandta i T. Hazarda. Gdybyśmy naprawdę robili TAKIE transfery, to nikt suchej nitki by tutaj na zarządzie nie zostawił, nie mówiąc o spadku poziomu sportowego samej drużyny. Aż tak nie ma co podniecać się dobrymi występami konkretnych zawodników, kierując się wyłącznie chwilowymi emocjami, podyktowanymi zaledwie JEDNYM turniejem.
27.06.2019 20:10
@JazGod
Po pierwsze co w tym dziwnego, skoro Serbów na tym turnieju już nie ma? A po drugie... jaki to ma związek z tym co napisałem? :) (czyt. z meczem Niemcy-Austria)
23.06.2019 22:23
Ależ Nubel tam dzisiaj cuda w bramce wyprawia w Udine. Austria już powinna spokojnie prowadzić.
23.06.2019 22:14
U Sanchesa główny problem stanowiła przede wszystkim głowa. Możliwości ma bardzo duże, ale wielokrotnie podczas swoich występów za bardzo kombinował, za wszelką cenę starał się pokazać swoje walory. Przerost ambicji był widoczny i młodego Portugalczyka lada moment w Monachium może nie być. Z jednej strony szkoda jego talentu, z drugiej - niech idzie do klubu, gdzie mentalnie sobie wszystko poukłada i gdzie obdarzony zostanie zaufaniem. Bayern to nie miejsce na dawanie stu kolejnych szans.
22.06.2019 13:56
@dzordan
Wątpię, by ktokolwiek u Nas doprowadził do sytuacji, gdy jeden/dwóch zawodników będzie pobierać trzykrotnie większe wynagrodzenie niż pozostali. A odnośnie "projektu" to przecież nikt z Nas jeszcze nie wie, jak będzie wyglądać kadra na przyszły sezon.
20.06.2019 12:47
@dzordan
To nie jest Nasz problem, kominów płacowych po zatrudnieniu Ronaldo każdy kibic Juve się obawiał :).
20.06.2019 12:19
@dzordan
Pensje Ronaldo i Ramseya to akurat w całości przez klub nie są pokrywane. Z resztą użyłem zwrotu "być może" w kontekście przeprowadzki Rabiota do stolicy Piemontu, wg ostatnich doniesień tam mu właśnie najbliżej. A czy ostatecznie tam trafi to się zobaczy.
@AdiFantasti
W przypadku Lucasa z formą też może być różnie, tego nie neguję. Transfer sam w sobie świetny, ale kroplą dziegciu jest z pewnością ta dość poważna kontuzja, po której już nie tacy piłkarze długo nie wracali do dawnej dyspozycji. Wierzę jednak, że będzie dobrze.
20.06.2019 11:59
@hoven
Słuszność zatrudnienia Rabiota jest kwestionowana chyba w każdym większym klubie. Facet nie grał cały sezon, piłki na wysokim poziomie nie widział, nie ma rytmu. Dość powiedzieć, że do tej pory żadna uznana firma nie wykonała konkretnego ruchu w celu jego zatrudnienia. Ciężko mu będzie nagle odnaleźć formę, a jeśli nawet to z pewnością będzie to nieco dłuższy proces. Być może ostatecznie trafi do Juventusu, gdzie cała druga linia miewała w ciągu sezonu wątpliwą jakość. U Nas raczej bym go nie chciał.
20.06.2019 11:48
@Janson
Podstawę i tak mają stanowić Sule z Lucasem, więc transfer jakiegoś super-hiper-ultra defensora konieczny nie jest. W tej formacji potrzeba po prostu uzupełnienia składu, byśmy nie musieli modlić się o brak kontuzji podstawowych zawodników. Na uniwersalności Naszych obecnych graczy jednak - podkreślę jeszcze raz - naprawdę bym zbytnio nie polegał, bo równie dobrze można sprowadzić kogoś o wszechstronności np. Sturaro, czy Gosskreutza i twierdzić, że na każdą pozycję mamy po dwóch piłkarzy. O wiele gorzej jest na ten moment z przodu. Poczekamy, zobaczymy. Na ogólne oceny przyjdzie jeszcze czas.
19.06.2019 21:12
Boateng myślami i mentalnie jest poza Bayernem. Jeśli nie będzie grał regularnie (a nie będzie), to może w ramach protestu np. nie przyjechać na trening. Albo nie odbierać telefonów. Sam nie wiem czego się jeszcze po nim spodziewać, jego u Nas już po prostu nie ma. De facto zostaliśmy z 5 piłkarzami na 4 pozycje. I - jeszcze raz podkreślam - uniwersalność niektórych naprawdę nie ma tutaj wielkiego znaczenia. Czekamy na transfery, kadra jest mocno uszczuplona.
19.06.2019 20:07
Co by dużo nie pisać o Hummelsie, to jednak każdy jego umiejętności zna. Słabsza rudna jesienna, wiosną był już sobą. Rozstaliśmy się po prostu z klasowym graczem. Tyle. Boatenga w klubie też już przecież nie ma (zwłaszcza po jego zachowaniach i naznaczeniu przez Zarząd do odejścia). Czekamy zatem na konkretne uzupełnienie składu - tym razem nie tylko z przodu.
19.06.2019 16:26
@JazGod
Przecież możesz skopiować i wkleić swój komentarz - jak wielokrotnie czyniłeś - pod WSZYSTKIMI głównymi informacjami na stronie, tak aby nikt go nie przeoczył :).
16.06.2019 13:53
@DonJupp4ever
Na 4 pozycje 5 piłkarzy, to naprawdę nie byłoby za mało? :) Uniwersalność jest w tym przypadku marnym argumentem, bo równie dobrze można by np. sprowadzić grającego już wszędzie Stefano Sturaro i twierdzić, że na każdą pozycję jest po dwóch zawodników.
Tak jak jednak mówię - na ogólną ocenę ruchów kadrowych przyjdzie jeszcze czas.
15.06.2019 11:40
Hmmm... Zastanawiające jest co w takim przypadku ze strojącym fochy, niezadowolonym i wyraźnie naznaczonym przez zarząd do odejścia Boatengiem. Bo jeśli miałoby dojść również do odejścia Jerome'a, to Nasza kadra będzie wybrakowana nie tylko z przodu, ale i z tyłu.
Czekamy jednak na rozwój wypadków.
15.06.2019 11:16
@DonJupp4ever
Problem pojawi się w momencie, gdy trzeba będzie np. gonić wynik. Na ten moment piłkarzy ofensywnych jest po prostu zbyt mało, by móc skutecznie ciągnąć cały sezon na trzech frontach, nawet przy założeniu zmiany systemu gry. Wciąż jednak czekamy na konkretne ruchy, a to będziemy oceniać po zamknięciu okienka.
11.06.2019 15:17
@zielo151
Spokojnie, okno transferowe jeszcze nawet nie zostało otwarte. Bardziej z ciekawością, niż z niepokojem będę patrzył na nadchodzące tygodnie, gdyż ubyło trzech ofensywnych graczy. Abstrahując od możliwości zmiany taktyki pod kadrę jaką będziemy dysponować, Bayern w tym momencie ma zbyt mało graczy z przodu. Pozostaje czekać. Zarząd już nie raz nas pozytywnie zaskakiwał.
06.06.2019 12:45
Z ostateczna oceną ruchów transferowych i tak wstrzymujemy się do ostatniego dnia okienka. Na ten moment faktem jest jednak, że odeszło od Nas trzech (!) graczy stricte ofensywnych. Doliczając np. podatność na kontuzje Comana nie mam pojęcia ilu piłkarzy tak naprawdę będziemy mieli do dyspozycji z przodu w nowej kampanii. Poczekamy, zobaczymy, wierzymy.
05.06.2019 09:22
To było w sumie do przewidzenia. Jawny sygnał w kierunku przyszłego sprowadzenia Havertza. Bo wyłączając ewentualny transfer Kai'a i np. Ziyech'a decyzja sama w sobie - głupota jakich mało. Odchodzi trzeci (!) ofensywny gracz, których niedobór mieliśmy już przed sezonem.
04.06.2019 16:58
Dawno nie było mi tak obojętne kto zwycięży, ale... wielki szacunek dla Liverpoolu i Kloppa. Zwyciężył właściwie jego autorski projekt, ludzie których wniósł na wyższy poziom i którzy są w stanie indywidualnie dać mu najważniejsze klubowe trofeum. Jednocześnie jednak słowa uznania dla Pochettino. A sam finał? Wszyscy jesteśmy tutaj niesamowicie znudzeni i chyba pozostaje jedynie czymś zastępczym uratować tę noc :).
01.06.2019 23:09
@BayernWygra
A może walka o mistrza była tak zacięta dlatego, że to My dawaliśmy du... jesienią? :)
26.05.2019 20:03
I pyk, kończymy sezon z dwoma trofeami. Kovac zdobył więcej niż przypuszczano ;).
Co do Wernera to ja od dłuższego czasu nie widzę w nim jakiegoś niesamowitego potencjału. Poza szybkością ciężko znaleźć u niego atuty czysto piłkarskie na wysokim poziomie, nie wspominając o mentalności. Ale jeżeli ewentualny transfer do Nas miałby wypalić, to cóż... pozostaje mieć nadzieję, że wskoczy tutaj na wyższy poziom i wyzbędzie się swojego nawyku "wypuszczę piłkę do przodu i za nią pobiegnę".
Brawa i gratulacje dla Naszych!
25.05.2019 22:01
Zamiast męczyć oczy Naszymi młodzieżówkami i zastanawiać się co znaczy tajemnicze określenie "polska myśl szkoleniowa" ciekawy meczyk odbył się w Stuttgarcie. Czyżby Die Schwaben poza 1.BL?
23.05.2019 22:24
Ciężki bój z BVB może być, ale tylko z Naszej inicjatywy (jakiś kryzys typu ubiegłoroczna jesień). Dortmund może sobie robić transfery wyróżniających graczy z ligi, ale jeżeli każdy w Bayernie gra na swoim normalnym poziomie i prezentuje równą dyspozycję przez cały sezon, to godnego przeciwnika w lidze po prostu nie mamy (nad czym z resztą ubolewam). Chwała Borussii na pewno za to, że starają się wzmocnić skład, ale tak po prawdzie Hazard, Schulz i Brandt to nie są zawodnicy, którzy w Monachium odgrywaliby pierwszoplanowe role. Z resztą co roku jest podobna śpiewka - ktoś z czołówki BL robi transfery i zaraz pojawiają się komentarze, że "będą groźni" itd. Dupa z uszami, jak co roku tytuł Bayernowi będzie mógł odebrać jedynie sam Bayern i jego wewnętrzne problemy z formą/grymasami zawodników, błędami trenera, błędami zarządu itd.
23.05.2019 09:49
Parę lat temu Brandt przypominał mi Schurrle - dużo wiatru, mało błysku. Dziś ten piłkarz dojrzał i rozwinął się dość mocno, nabierając przy tym doświadczenia. Leverkusen po swojemu - nie ma okienka żeby nie oddali kogoś kluczowego. A w Dortmundzie transfer Juliana oznacza koniec Guerreiro?...
22.05.2019 17:14
@Kimas
Równie dobrze można napisać, że myśmy za sprawą słabszej gry jesienią zafundowali wszystkim wyrównaną walkę o mistrza.
19.05.2019 15:00
Jeszcze nawet okienko transferowe nie zostało otwarte (ba, jeszcze jeden mecz pozostał do oficjalnego końca sezonu) i naprawdę już wszyscy wiedzą jak będą wyglądały transfery Bayernu?
19.05.2019 12:45
Bayern mistrzem, Lewandowski królem strzelców, świetny wynik po pięknej grze i - dla bardziej sentymentalnych - najlepsze z możliwych pożegnanie Ribery'ego i Robbena. Ehhh... Idę się oblać piwem :).
18.05.2019 17:37
W grze 1 na 1 bez jakiegoś oszałamiającego dryblingu, za to bardzo wybiegany i dużo pracujący na boisku facet. Osobiście wolę skrzydłowych z "błyskiem", którego u Chiesy nie widzę, więc co do jego ewentualnego zakontraktowania byłbym raczej na nie.
14.05.2019 12:26
Jeżeli ktokolwiek ma pretensje do Lewego o znikanie w ważnych meczach, to entuzjastą ewentualnego transferu Dybali raczej również nie radziłbym być.
14.05.2019 07:25
@DonJupp4ever
Możliwe. Pozdrawiam. :)
13.05.2019 19:27
@DonJupp4ever
Wg Twoich "faktów" zdaje się, że odpadliśmy na tym samym etapie.
13.05.2019 19:21
@DonJupp4ever
O kompromitacjach Tuchela możesz sobie pisać do woli, ale na ich potwierdzenie nie przywołuj 1/8 LM, gdzie PSG w obu meczach piłkarsko MU przewyższało o klasę, a te trzy bramki sami pamiętamy w jaki sposób padły (bardziej to PSG je sobie strzeliło).
13.05.2019 18:35
Jakieś takie mam dziwne wrażenie, że ci którzy "życzą" mistrzostwa Liverpoolowi chcą tak naprawdę znaleźć kolejny powód, by napisać coś (niekoniecznie przyjemnego) o Guardioli :). Nie umniejszając oczywiście The Reds, którzy w tym sezonie i tak dokonują już rzeczy niesłychanych.
12.05.2019 17:00
@misza
Bardzie hiperbola, niż określenie. Wzbił się na poziom wyżej w Liverpoolu i tutaj już chyba dyskusji nie ma. Twój przykład Robertsona z resztą chyba jeszcze dobitniejszy od wymienionej przeze mnie dwójki.
07.05.2019 23:42
@misza
A czy ktoś mówi, że z nikąd? :) Porównując jednak jego grę obecnie, a to jak grał w Southampton (gdzie był kimś a'la... Van Buyten? - gram dobrze w powietrzu, ale ogólnie jestem kołkiem) śmiało można zastosować w jego kontekście wzmocniony zaimek "kimże" :).
07.05.2019 23:37
@misza
Grał w Southampton na tym poziomie co teraz? Nie. Wszyscy ten transfer wyszydzali. Ba, swego czasu objeżdżali go m.in. Michał Kucharczyk, czy Jakub Kosecki. To nie jest kwestia pieniędzy, tylko poziomu jaki osiągnął przy Kloppie.
07.05.2019 23:27
Barcelona za Valverde gra praktycznie ciągle tak samo - wielkie ryzyko w defensywie, czasem zbyt głęboko cofnięci defensorzy i rozpaczliwe próby blokowania strzałów w polu bramkowym, bądź liczenie na Ter Stegena. W końcu się to zemściło i... dobrze. Klopp z przeciętniaków (kimże był Matip, czy Van Dijk) stworzył świetnie funkcjonujący organizm. Nie da się opowiadać dzisiejszego spotkania, bez wspomnienia o jego kunszcie. Brawa dla Liverpoolu.
07.05.2019 23:14
Zgadza się, Leverkusen cierpi na nierówną formę już od dłuższego czasu (nie tylko w trwającym sezonie). Przy ustabilizowanej dyspozycji spokojnie mogliby walczyć o wicemistrzostwo i regularnie docierać do 1/8 LM. Co do ich transferów, to przepis też od kilku lat jest ten sam - kupujemy 2, 3 ciekawych graczy, ale sprzedajemy przynajmniej jednego kluczowego. I tym razem może być podobnie, zwłaszcza w kontekście dwójki Brandt-Havertz, a i Taha parę klubów w Europie ma na celowniku.
05.05.2019 22:52
W ostatecznym rozrachunku dla BL w następnym sezonie o wiele lepiej byłoby, gdyby do LM weszli nierówni, ale mający większy potencjał Aptekarze, niż Frankfurt który latem prawdopodobnie się osłabi.
05.05.2019 18:51
@hoven
Mnie tak strasznie aż ten herb nie mierzi, jeśli nie towarzyszy mu jednoczesna próba wywołania gównoburzy, okraszona obelgami. Rzeczowa dyskusja z ludźmi innych poglądów/kibicami innych drużyn raczej mi przeszkadzać nie będzie.
05.05.2019 12:07
@hoven
W wypowiedzi owego kibica BVB nie ma - przynajmniej nie zauważyłem - żadnego pejoratywu. Rozumiem wzburzenie przytoczonymi przez Ciebie obelgami, ale to mniej więcej ten sam poziom co np. "szczochy", czy "jajecznice". I takimi "kibicami" faktycznie nie warto się przejmować. Na pewno nie ma u nich (tak jak i u Nas) 100% ludzi, którzy umieją jedynie obrażać.
05.05.2019 11:50
@Nookie
Akurat nie jestem wielkim zwolennikiem ewentualnego zatrudnienia Tuchela, ale w kontekście jego kandydatury argument odpadnięcia w 1/8 LM w ogóle nie powinien być brany pod uwagę, jeżeli weźmiemy pod uwagę okoliczności w jakich się to wydarzyło (PSG te trzy bramki wbiło sobie tak naprawdę samo, zdecydowanie przewyższając United w aspekcie sportowym).
02.05.2019 15:33
@Arcatera80
Co do ceny - zgoda. Co do reszty - niekoniecznie :). W wielu spotkaniach Lille gra ofensywna opierała się głównie na nim a i sam nie stronił od brania na siebie odpowiedzialności. Ale jak już było ustalone - mamy inne zdania na ten temat :). Raczej zakończyłbym w tym momencie, bo kto do Bayernu ostatecznie trafi (być może żaden z dwójki Ziyech-Pepe) i kto okaże się strzałem w "10"/niewypałem nie zależy absolutnie od Nas :). Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję :).
01.05.2019 12:03
@Arcatera80
Nie doceniano bardzo wielu piłkarzy, tak jak i wielu przeceniano. Rozwój zawodnika zależy od tak ogromnej ilości czynników, że dyskusja na ten temat trwałaby w nieskończoność. I tak jak mówisz - wszystko się zobaczy :). Na pewno w kwestii wzmocnienia ofensywy czeka Nas gorące okienko.
01.05.2019 11:47
@Arcatera80
O van de Beeku, De Jongu i De Ligcie w zdecydowanie mniejszym stopniu, gdyż przede wszystkim nie mają tyle sezonów rozegranych na poziomie Eredivisie i w świat wielkiej piłki zaczynają dopiero wchodzić. Nie ma sensu z resztą pisać o tym, czy KTOKOLWIEK da jakąś gwarancję, że odpali. Wiem jedynie, że sprowadzenie kogoś (Ziyech), kto nie potrafił być na przestrzeni kilku lat tak wyróżniającym się jak obecnie zawodnikiem swojej drużyny, w nie najmocniejszej przecież lidze holenderskiej (a w ostatnich latach już na pewno słabszej od np. francuskiej) jest z pewnością obarczone większym ryzykiem niż kupno np. Pepe, który kolegów w tak wysokiej dyspozycji wokół siebie nie ma. Ba, obecnie nawet Tadic rozgrywa w Ajaksie sezon życia, gdzie przez lata "gnił" w Southampton, będąc wiecznie "obiektem zainteresowań" innych (też nie najmocniejszych przecież) klubów.
Jak będzie jest w stanie pokazać tylko czas. Ja sam przed laty pomyliłem się co do Sanchesa (nie wiem czy coś z niego jeszcze będzie, u Nas już raczej małe szanse), widząc w nim środkowego pomocnika na lata. Mimo, iż były podstawy by tak przypuszczać, Portugalczyk nie udźwignął brzemienia gry w wielkim klubie, nie dostając z resztą zbyt wielu szans na pokazanie swoich możliwości. Ziyech może stać się wielkim graczem, albo przepaść gdzieś w odmętach, będąc wykupionym zbyt pochopnie na fali sukcesu całego Ajaxu. Ja na ten moment materiału na czołowego zawodnika Bayernu w nim po prostu nie widzę i - żeby była jasność - przede wszystkim przez pryzmat poprzednich lat. Bo ten nieco traci dla mnie na miarodajności właśnie przez dobrą grę całej drużyny Ten Haga, gdzie ciężko wskazać słabsze ogniwa.
01.05.2019 11:36
@Arcatera80
Hmmm... Raczej nie szedłbym aż tak daleko, że mamy marne szanse na sprowadzenie KOGOKOLWIEK z wyróżniających się graczy. Mnie chodziło jedynie o sytuację z Ziyech'em. W tym sezonie jest on jednym z wielu świetnie naoliwionych trybów w całej amsterdamskiej maszynie. Częstokroć bywa tak, że gracze wyjęci z dobrze funkcjonującej drużyny niekoniecznie brylują gdzie indziej. W przypadku Marokańczyka mamy to pokazane tym dobitniej, iż w poprzednich sezonach nie potrafił odegrać tak ważnej roli, jaką odgrywa teraz. Stąd właśnie moje obawy i brak przekonania co do jego zatrudnienia. Dość powiedzieć, że jeszcze niedawno był blisko walczącego w tym sezonie o utrzymanie w BL... Schalke :).
01.05.2019 10:34
Miał również udany sezon w Benfice, zagrał dobrze w LM (w tym w spotkaniu przeciwko Nam), został najlepszym młodym piłkarzem ME, a na koniec roku dostał Golden Boya. Były przesłanki by twierdzić, że będzie to klasowy gracz. A, że nie wyszło... Nie wszystko można przewidzieć.
01.05.2019 10:19
@Arcatera80
Marokańczyk miewał w poprzednich sezonach różne chwile. Nie zawsze było tak, że brał ciężar gry na siebie (czasem zdarzało mu się przejść kompletnie obok meczu), chociaż wiązano z nim duże nadzieje gdy przychodził mając zastąpić El Ghaziego w ofensywie, czy Gudelja w rozegraniu. Nie jestem do końca przekonany czy byłby w stanie udźwignąć ciężar gry w jednym z najlepszych klubów w Europie.
01.05.2019 09:03
Teoretycznie to i nawet Lipsk ma jeszcze szansę przeskoczyć w tabeli BVB (zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnią dyspozycję). Z resztą patrząc na formę całej czołówki ciężko cokolwiek wywróżyć. Po cichu liczę, że Dortmund jeszcze gdzieś poza Bremą pogubi punkty.
30.04.2019 12:20
@Marienplatz
Problem w tym, że My równie dobrze jak stracić punkty z Lipskiem i Eintrachtem możemy ich pokonać bardzo wysoko. Ciężko ocenić jak będzie wyglądała końcówka sezonu, jeżeli po rozgromieniu Dortmundu i Fortuny nagle męczymy się z Bremą i remisujemy ze spadkowiczem. Pozostaje czekać i wierzyć.
P.S. Równie prawdopodobne są jednoczesne straty punktów przez BVB.
30.04.2019 11:51
Jeżeli oni faktycznie sprowadzą Hazarda, to... cóż, transfer poziomu BL. Ani on ich nie pociągnie w LM, ani jakiś specjalnie błyskotliwy nie jest itd. Statystyki z tego sezonu ma niezłe, ale gdzież mu do poziomu będącego już w BVB Sancho (który poza liczbami charakterystyką o wiele bardziej pasuje na skrzydło), nie wspominając o jego bracie Edenie. Mocno wątpliwe czy tym transferem znacząco podniosą swój poziom.
28.04.2019 15:03
Obie czerwone absolutnie zasłużone, mało im nóg nie połamali. Dortmund w bardzo wzruszający sposób chce Nam pomóc zdobyć paterę - nie dość, że tracą gole to jeszcze się osłabiają by przypadkowo nie zdobyć 3 pkt :).
27.04.2019 17:14
@hoven
A w czymże Gotze był gorszy od Neymara? Przecież nawet zapewnił zwycięstwo w finale MŚ :D.
26.04.2019 12:41
@misza
Panuje tutaj taka ogólna tendencja, że wszystko co złe to na pewno wina Kovaca. Swego czasu bęcki dostawał Guardiola i w obu tych przypadkach krytyka bardzo często mijała się z merytoryką. Nie da się dogodzić każdemu i choćby następnym trenerem Bayernu został ktoś pokroju ś.p. Rinusa Michelsa to i tak znajdą się ludzie go krytykujący. Nie ma przecież żadnego znaczenia, że Nasza słabsza forma jesienią i odpadnięcie z LM już na etapie 1/8 to również wina wielu innych składowych (jak chociażby przespane okienka transferowe czy chimeryczni piłkarze). Samej winy Kovaca nie neguję, ale całe zło nie może spoczywać wyłącznie na nim, bez świadomości o pozostałych czynnikach.
26.04.2019 10:44
Przyszłoroczny skład BL na europejskie puchary pomału zaczyna się krystalizować. W kontekście samej LM wolałbym mimo wszystko nieprzewidywalne, ale posiadające większy potencjał Leverkusen zamiast np. Frankfurtu, który prawdopodobnie po sezonie się osłabi. Pytanie tylko, czy Aptekarzy stać na zagranie na zwycięstwo 4 spotkań pod rząd, skoro problemy z nierówną formą mają od dłuższego czasu (nie tylko w tym sezonie), a i trzeba liczyć jednocześnie na potknięcia rywali (są tam również przecież jeszcze Gladbach i Hoffe). Kluczowe może się też okazać bezpośrednie starcie Eintrachtu z Bayerem.
22.04.2019 22:38
Właściwie to nie wiem, czy ten mecz można określić mianem pięknego ze wszech miar, czy raczej pokazem "jak nie należy grać w obronie" (kibic oczekujący przede wszystkim futbolu wybierze pierwszą opcję). Sporo dziś prezentów od Laporte otrzymał Tottenham, choć i tak należy im pogratulować. Kto by przypuszczał, że w finale wystąpią albo oni, albo Ajax. Z pewnością jest to jedna z najbardziej zaskakujących edycji LM ostatnich lat.
18.04.2019 00:03