@FanGraczyBayern
Całego sezonu La Liga oczywiście nie oglądałem, ale parę meczów Espanyolu jakoś się zdarzyło. I napiszę tak:
1. Wątpliwej jakości musi być lider (przynajmniej tak kreowany) drugiej linii zespołu, który spada z ligi z hukiem - bardzo duża strata do następnej drużyny.
2. Roca w meczach, które widziałem specjalnie się od takiego Feina nie różnił. Ba, oni się nawet podobnie poruszali (przy całej świadomości, że pozycja na której grają jest bardziej gratką dla analityka, niż przeciętnego obserwatora).
3. Mówi się o zainteresowaniu osobą Hiszpana przez Arsenal i Milan. Myślę, że to są odpowiednie dla niego kierunki.
14.07.2020 12:39
@hoven
Po to współistnieją również pojęcia "bilans" i np. "dochód", by móc je stosować w celu wykazania zależności między zyskiem ze sprzedaży graczy, a stratą z tytułu ich pozyskania. Samo słowo "wydatki" oznacza po prostu... wydatki :). I tu naprawdę nie ma co zbytnio się upierać :).
Zestawienie nie uwzględnia oczywiście przychodu ze sprzedaży graczy. Wydatki to wydatki. Bez zbilansowania sprzedażą, bez żadnych kombinacji. I akurat w tym względzie rację ma @Edmund i - wyobraź sobie - @GuteSpiele .
Rację możesz mieć natomiast co do kontekstowości podawania wydatków na transfery w świecie futbolowym, gdzie bardzo istotnym czynnikiem jest jednak (zwłaszcza w przypadku nieco mniejszych klubów) przychód ze sprzedaży zawodników.
13.07.2020 17:56
Kto by się spodziewał, że cofną karę dla City... :):)
13.07.2020 11:09
Fachową wiedzę na pewno posiada, natomiast różne obiekcje można mieć co do spektrum tej wiedzy. Wystarczy spojrzeć jak wygląda np. wybór jedenastki wszech czasów Pana Tomasza Ć. Wybór ten, choć sam w sobie oczywiście szanuję, mimo wszystko jest mocno kontrowersyjny i skłaniający do przemyśleń, czy aby na pewno nie za wiele w nim subiektywizmu. :) I o ile sam subiektywizm jest właściwie główną cechą tego typu zestawień, tak nie wiem czy ze swoim uwielbieniem do La Liga nie można było być nieco mniej... ostentacyjnym? (zwłaszcza, gdy jest się dziennikarzem sportowym)
12.07.2020 19:06
Bardzo by to było nie "po naszemu", gdyby ktokolwiek rozważał sprzedaż zawodnika zakupionego za rekordową kwotę.
12.07.2020 18:43
Nigdy bym nie przypuszczał, że jest tu na stronie tylu niesamowicie podatnych na wszystko co przeczytają użytkowników, których denerwują komentarze zamieszczone przecież w... INTERNECIE (a to już naprawdę problem) :).
12.07.2020 18:07
Może, ale nie musi. Nikt tak naprawdę nie wie jak to będzie wyglądało, czy lepsze będzie mniejsze zmęczenie, czy rytm. Tegoroczna edycja nie ma faworytów, wszystko wyjdzie w praniu.
12.07.2020 13:13
To jest tak klasowy gracz, że smak zwycięstwa w LM jeszcze na pewno pozna. A ponieważ gra w najlepszym klubie na Świecie, to owo uczucie pozna bardzo szybko :).
09.07.2020 22:50
@pele
Nie, Werner u Nas już nie zagra :). Z resztą jak pisze @DonJupp4ever - tutaj w kwestii atutów Wernera ma rację.
09.07.2020 21:53
W kwestii Wernera jedną wypowiedzią zostały spalone wszystkie mosty... To, czy był on faktycznie potrzebny czy nie - inna sprawa. Pewnych rzeczy na tym stanowisku po prostu mówić się nie powinno.
09.07.2020 21:39
@TomiiiFCB
Nie ma co porównywać ME/MŚ do tegorocznej LM. Do turnieju rangi czempionatu każdy rozpoczyna przygotowania mniej więcej w tym samym momencie, rozgrywa sparingi, wszystkie reprezentacje ukierunkowują swoje poczynania wyłącznie pod kątem tych kilku spotkań itd. Tutaj będziemy mieć do czynienia z sytuacją, gdzie jedni dopiero skończyli grać, inni miesiąc wcześniej, a jeszcze inni byli bez gry o stawkę przez pół roku. Właśnie z racji tego bałaganu i nierównych warunków dla wszystkich ekip ta CL będzie loteryjna. I wciąż nie wiadomo kto na tym wszystkim lepiej wyjdzie.
08.07.2020 13:13
Jeśli będzie się rozwijał prawidłowo, to klub zmieni prawdopodobnie wcześniej za gigantyczne pieniądze. Nie wiemy też jak sportowo będzie wyglądała Chelsea po tych wszystkich roszadach kadrowych, być może będą chcieli realnie włączyć się do walki o mistrza Anglii i Kai wcale nie będzie musiał odczuwać potrzeby zmiany otoczenia. Generalnie graczy, którzy są na piłkarskim szczycie ciężko jest wyciągnąć z Wysp, a jeśli Havertz na taki szczyt wejdzie, to jedynym realnym (słowo użyte nieprzypadkowo) kierunkiem (wyłączając wewnątrzkrajowy transfer) pozostanie tylko Hiszpania.
08.07.2020 12:17
Jeśli będzie się rozwijał prawidłowo, to nie wróci już raczej nigdy. Jego wartość wówczas osiągnie pułap niemożliwy do przeskoczenia dla żadnego z klubów BL.
08.07.2020 12:07
To będzie duża loteria. Dopiero w sierpniu okaże się, czy lepsza była długa przerwa od gry (Bayern jak Bayern, ale są jeszcze np. Lyon i PSG) czy jednak rytm meczowy. Również z racji samej formuły zwycięzcą całej LM może być drużyna, na którą obecnie nikt nie stawia. Zobaczymy.
08.07.2020 10:16
Idąc tym tokiem, to taka reprezentacja Francji w ogóle nie powinna istnieć...
07.07.2020 22:34
Szczerze? Poziomem ten baraż był chyba najsłabszym jaki widziałem w ostatnich latach. Mimo wszystko brawa dla Werderu. Najważniejsza rzecz - znajdźcie sobie w końcu trenera, Bremeńczycy!
06.07.2020 22:29
@MuFan
Przecież na razie wszystkie komentarze są oparte na domysłach - artykuły prasowe, zdjęcia itp...
Może Werder to dociągnie. Z naciskiem na słowo "dociągnie".
06.07.2020 22:01
Z całym szacunkiem dla obu ekip, ale na razie mecz "godny" baraży o BL...
06.07.2020 21:11
Spory wpływ będzie mieć na to - mimo wszystko - tegoroczny turniej zwany LM. Pamiętajmy, że inne ligi wciąż grają. "Pomóc" mogą również media/dziennikarze/ludzie związani z futbolem w Niemczech wciąż nagłaśniając sprawę i mówiąc o Lewym jako o głównym kandydacie, czym zwiększą popularność/rozpoznawalność tej kandydatury.
05.07.2020 18:27
@hoven
A ja powiem Ci, że jeśli narzekasz na Goretzkę, to w przypadku Jorginho dopiero miałbyś pole do popisu. Tak nierówno grającego zawodnika ze świeczką tam w Chelsea szukać :).
05.07.2020 13:22
Każdy zdaje sobie sprawę z tego jak ważnymi są piłkarzami. Nie ma co prawda ludzi niezastąpionych, ale po odejściu obu powstaną w składzie ogromne luki, które niestety trzeba będzie wypełnić. A technika Hiszpana i uniwersalność Austriaka na drzewach nie rosną.
05.07.2020 11:27
Brawo za kolejne trofeum. Mecz właściwie bez historii, Nasza przewaga była zdecydowana i ani przez moment nie podlegała dyskusji.
Co do Havertza i jego słabszego występu, to pamiętam jak jeszcze przed transferem do Barcelony Neymar grał przeciwko nim mecz w ramach Klubowych Mistrzostw Świata. Tak niewidocznego, słabiutkiego i zagubionego Brazylijczyka jak w tamtym meczu nikt nie chciałby w swojej drużynie, mimo to później trafił do Europy. Kai ma sporo wad - powroty do defensywy np., ale z racji jego młodego wieku należy mieć nadzieję, że wszelkie mankamenty będzie starał się eliminować. Czas pokaże, czy podąży on drogą leniwego Ozila, czy bliżej mu będzie do legend (do których jest przecież porównywany).
05.07.2020 10:51
I chyba tyle w kierunku wszystkich, którzy chcieli go mieć teraz "za wszelką cenę".
04.07.2020 16:14
@Piter1985
Kontrakty z kluczowymi zawodnikami (a takim był przez długi czas Thiago) przedłuża się wcześniej, a nie zostawia na ostatnią chwilę. Nie, nie zrobili wszystkiego co mogli.
04.07.2020 12:56
@AdiFantasti
Sprawa z Thiago jest tak naprawdę wielowymiarowa. Raz - wypuścilibyśmy gracza o najwyższych umiejętnościach technicznych w całej drużynie, dwa - ponownie zamiast powiększać, zmniejszylibyśmy kadrę, trzy - zastępstwo za Hiszpana ciężko by było znaleźć. Generalnie jego odejście byłoby Nam najzwyczajniej po prostu nie na rękę.
04.07.2020 11:50
Tego typu artykuły w ogóle nie powinny się pojawiać, bo to oczywista oczywistość - zwłaszcza w przypadku straty Thiago i/lub Alaby.
03.07.2020 13:11
@hoven
Tylko w Włochami to jest tak (jakiś czas temu pisałem), że rzadko kiedy któryś z nich robi furorę za granicą. Raczej wydaje się, że idealnie skrojoną pod nich ligą jest wyłącznie Serie A i jakoś nie zawsze są w stanie dostosować się do tempa/taktyki/dyscypliny itp. charakterystycznych dla innych lig.
03.07.2020 11:49
Osłabia mnie ten Werder. Gdyby brać pod uwagę kadrę, to powinni nie tyle męczyć się z Heidenheim, co wyprzedzić w tabeli Augsburg i Kolonię. Tragicznie ta ich gra wygląda. W sumie byłby to tyleż zasłużony spadek, co pozostanie HSV w 2. BL.
02.07.2020 22:22
To już jest i tak kwestia chwili. Można śmiało pisać "witamy"/cieszyć się/otwierać flaszki itd.
02.07.2020 20:59
Dożyłem kupna skrzydłowego :):):). Witamy, powodzenia i oby omijały go kontuzje!
02.07.2020 20:48
Wieeelki problem o numer :). Raz - jeśli przedstawiać będzie jakość sportową, to może mieć i numer "96" (rocznik). Dwa - decyzja o tym, by dać numer po klubowej legendzie zawodnikowi ledwie wypożyczonemu, z którym nie wiąże się przyszłości również od kontrowersji wolna nie była... :) To z resztą pokazało, że nie ma u Nas czegoś takiego jak "zapracuj sobie na 10, czy 7" :).
02.07.2020 17:15
Byłoby to bardzo niedobre. Gość o najwyższych umiejętnościach technicznych i przeglądem pola odszedłby od Nas... Cóż - czasem ważniejsze bywa rozpoczęcie akcji od np. zgubienia przeciwnika kierunkowym przyjęciem i stworzenia przewagi w środku pola (czego nikt z Naszych ŚP nie ma... jeszcze). Ja osobiście wolałbym mieć zarówno Thiago, jak i Goretzkę w składzie. Kogoś takiego jak Hiszpan nie wolno wypuszczać tak łatwo. Kwestia przedłużenia kontraktu z nim (i Alabą) powinna zostać załatwiona znacznie wcześniej.
02.07.2020 14:34
Świetny ruch. Oby omijały go kontuzje, bo potencjał chłopak ma niesamowity.
01.07.2020 10:14
Ale... jak to? Już nie będzie codziennych informacji o życiu Sane? :(
30.06.2020 23:32
Dziś w Hamburgu program z cyklu - "Jak w 12 dni spieprzyć sobie awans".
28.06.2020 17:21
Nie ma co prowokować kolejnej niekończącej się dyskusji typu Goretzka vs. Thiago :). Dobrze jest ich obu mieć w klubie - każdy posiada inne atuty i mogą w każdej chwili pomóc drużynie. Strata Hiszpana byłaby o tyle bolesna, że gracza o podobnych umiejętnościach w środku pola nie mamy, a poza tym - znów miast rozszerzać kadrę, zmniejszylibyśmy ją :).
28.06.2020 12:15
Nie ma sensu teraz wskazywać kogokolwiek jako faworyta LM. Tegoroczna edycja nie będzie mieć tak naprawdę głównego kandydata, a to czy lepszy był dłuższy odpoczynek, czy rytm meczowy pokażą dopiero bezpośrednie starcia. Teraz ciężko podjąć się stwierdzenia, czy aby na pewno taka przerwa Nam pomoże.
28.06.2020 11:34
Takich graczy jak on i Thiago nie można się pozbywać.
27.06.2020 14:32
@tapczan
Klopp to trener wybitny, acz specyficzny (a który wybitny nie jest specyficzny?). Budujący momentami od zera. Wymagający cierpliwości... Ileż to razy kibice Liverpool'u go zwalniali? :) Piszesz - "przyszły sezon wszystko zweryfikuje". Piszesz również - "teraz nastąpi podobny proces jak w ostatnim jego sezonie w bvb" Niesamowite zdolności przewidywania posiadasz :). Może tak, może nie. W tym sezonie to ON rozwalił Ligę Angielską. Miłośnicy PL mogą tylko delektować się pojedynkiem dwóch fantastycznych fachowców o jakże różnym podejściu do futbolu - Pepa i Kloppa.
25.06.2020 23:51
@hoven już tego wszystkiego zaczął zwracać uwagę... hovenowi :).
Fajnie by było mieć zarówno Thago, jak i Goretzkę w składzie. Jak najdłużej.
Edytowano : 2020-06-25 18:53:15
Thiago*
25.06.2020 18:52
@hoven
Tonali mógłby być ciekawym ruchem, chociaż można mieć różne wątpliwości patrząc na to co się dzieje z Włochami wyjeżdżającymi za granicę. Czasami człowiek odnosi wrażenie, jakoby dla nich idealnie skrojona była wyłącznie liga włoska (i dla Anglików PL), a udane kariery graczy opuszczających Serie A można policzyć na palcach jednej ręki. Z resztą na dniach prawdopodobnie zostanie ogłoszony transfer Tonaliego do Interu.
24.06.2020 17:31
Zgadza się, dla trenera brak zaufania zawodników to również najgorsza rzecz jaka może się przytrafić (może nawet jeszcze gorsza).
24.06.2020 13:37
@Arkady142
Trenerem Bayernu jest póki co Flick, a nie Neuer. Za kadencji Hansiego widać w końcu jakąś chęć stosowania rotacji (po części wynikającą jednak również z braków kadrowych) i młody wcale nie będzie na przegranej pozycji. Nawet te kilka spotkań + obcowanie z Neuerem na treningu będzie dla Nuebela dużym zastrzykiem doświadczenia. Jeśli jest szykowany na następcę Manuela, to musi być wprowadzany stopniowo, spokojnie.
24.06.2020 13:31
@Arkady142
Wystarczą spotkania np. w Pucharze Niemiec i niektóre ligowe, obciążone mniejszym ryzykiem. Sam Nuebel zrobiłby dziwny ruch nie mając zagwarantowanych choćby kilku występów w ciągu sezonu, co całkowicie hamowałoby jego rozwój.
24.06.2020 13:24
Oczywiście, że życzyć tego będę Davies'owi. Swoją drogą gdyby tak przeanalizować dotychczasowych zwycięzców Golden Boy, to w większości przypadków ta nagroda bardziej ciążyła, niż okazała się dobrym zwiastunem.
24.06.2020 11:47
Na razie to zwyczajne spekulacje prasowe. Jeśli jednak byłoby coś na rzeczy, to na pewno szkoda - Thiago to gracz o najwyższych piłkarskich umiejętnościach wśród wszystkich Naszych środkowych pomocników. Zawsze potrafi zrobić coś niekonwencjonalnego (choć nie zawsze wyłącznie z pożytkiem dla zespołu), a takich piłkarzy nie powinno się oddawać. Zwłaszcza, że w środku to na problem bogactwa nie cierpimy. Zobaczymy, wciąż liczę że zostanie.
24.06.2020 11:10
Sami włodarze BVB swoimi przedsezonowymi komentarzami skutecznie studzą zapędy zawodników dotyczące mistrzowskiego tytułu. Czasem odnoszę wrażenie, że bardziej w nawiązanie walki przez Dortmund wierzą niektórzy komentujący u Nas na stronie, zwłaszcza po przeprowadzeniu przez Borussię JAKICHKOLWIEK transferów (sztandarowe, coroczne "będą groźni", "będą mocni" itp) :).
23.06.2020 12:16
@FanGraczyBayern
Każdy może mieć obiekcje co do funkcjonowania klubu, tudzież decyzji transferowych, podejścia do szkolenia itp. Ale tak - Bayern jest od lat na szczycie. Słowo "szczyt" oznacza natomiast, iż znajdujemy się wciąż w grupie zespołów, z którymi liczą się w Europie. Sam mam wiele zastrzeżeń, ale bądźmy w tym wszystkim poważni.
22.06.2020 16:55
Bayern jest straszliwie nieudolnie zarządzany - do tego stopnia, że od lat jest na szczycie. Nasz zarząd jest/był/będzie po prostu nawet w swojej nieudolności nieudolny :).
22.06.2020 16:09
Sane kupił Paulanera.
21.06.2020 14:08
I tak byśmy zdobyli mistrza, choćby i przeciwko drużynom z wypełnionymi stadionami. Nie wiem po co ta dyskusja. O wiele większe kontrowersje w tej materii wzbudzać będzie LM i to tutaj będzie można dopatrywać się różnego rodzaju okolicznych czynników.
20.06.2020 11:25
Co by dużo nie mówić - bardzo duży talent. Dodatkowy atut stanowi fakt, iż jest w stanie pokryć dwie pozycje na których mamy dość ograniczone pole manewru (ŚO i DP). Zawodnik na lata, oby omijały go kontuzje.
19.06.2020 11:03
A bo tak się cały czas mówi - Kovac to, Kovac tamto (albo Goretzka), że aż Gabriel Stach zbyt mocno to przyswoił. :)
18.06.2020 08:19
@hoven
Do "fanów" Leona mi daleko, ale analogicznie:
Leon: strzelam bramkę i mam asystę
Przeciwnicy Leona: źle postawił nogę w 56. minucie.
16.06.2020 15:46
Golden Boy'a również mu życzę, choć rywali ma ciężkich. Dla mnie osobiście jest największym odkryciem.
15.06.2020 19:03
@beniz
Nikt nie twierdzi, że jest "mocarna", tylko że po prostu lepsza od Naszej. Szersza. Dająca więcej możliwości. I gdyby tak rozkładać na czynniki pierwsze to i u Nas na ławce u każdego znalazłoby się jakieś mankamenty (ale od tego to akurat mamy na stronie innych ludzi) ;).
14.06.2020 21:36
@Kimas
Raz - w Realu są kontuzje - nie ma dzisiaj np. Vasqueza i Nacho (bo nie wiem, czy wciąż lecącego w kulki Jovicia jeszcze liczyć). Dwa - odejmij Perisicia, Odriozolę i Coutinho, którzy de facto Naszymi zawodnikami nie są (Chorwat wciąż, a Brazylijczyk i Hiszpan już nie będą). Szerokość kadry to coś, o co wciąż wszyscy się dopominamy. To również czynnik, który zwiększa szanse na wygrywanie trofeów. Jakością pierwszej jedenastki Realowi nie ustępujemy, ale ławka w tym momencie leży i kwiczy.
14.06.2020 20:04
@FCBkibic
"...niektórzy nie potwierdzili swoich ambicji do gry w pierwszej drużynie - (...) Hernandez"
Brzmi to przerażająco/smutno/zadziwiająco/zatrważająco w kontekście piłkarza, który kosztował 80 mln. Ale fakt faktem, Lucas był wczoraj słabiutki. Oby się jak najszybciej odnalazł.
14.06.2020 11:53
Polecam zobaczyć co przed chwilą zrobili przy bramce Kamada z Silvą z Frankfurtu.
13.06.2020 16:55
"Choć wielu z nas z pewnością miało większe oczekiwania względem młodego napastnika..." - Czy ja wiem? W HSV często przegrywał rywalizację z... Lasoggą, co raczej nie powinno dawać powodów do pokładania w nim wielkich nadziei. Gdyby posiadał jakiś wielki talent, to pewnie nie miałby problemu chociaż ze zluzowaniem starszego (i po prostu wyjątkowo słabego piłkarsko) kolegi ze składu. Ale poczekajmy, może jeszcze coś z niego będzie.
13.06.2020 12:41
Paradoksalnie przy jego świetnych liczbach skuteczność wciąż szwankuje - wiele razy w tym sezonie marnował podobne "setki". Gdyby nie to, statystyka bramek byłaby jeszcze lepsza.
12.06.2020 21:19
Werner to już chyba myślami w Londynie, jedno z pudeł tej części sezonu ;).
12.06.2020 21:15
@Arkady142
Nie, post był do @Piter1985 . :)
12.06.2020 13:25
Analogicznie wyjmij z włoskiej Juventus, z francuskiej PSG, z holenderskiej Ajax itd. Wcale kluby niemieckie by blado na tym tle nie wypadły.
12.06.2020 13:12
Hmmm... Jak dla mnie ukryta prośba Flicka o posezonowe poszerzenie kadry. ;)
12.06.2020 13:10
@Piter1985
Ten ranking nie ma na celu przybliżenie kibicowi średnich szans na trofea, tylko obiektywnie stwierdzić kto jakie wyniki osiągał w Europie na przestrzeni ostatnich lat. Nikt tam ligi niemieckiej nie postawił sobie na trzecim miejscu, bo... tak. To nie jest ranking Four Four Two, czy innego France Football, gdzie góruje subiektywizm, dając jednocześnie pole do dyskusji. Tutaj kryteria rozmieszczenia poszczególnych lig są jasno określone. I ponownie - jeśli BL jest taka słaba, to jakie dno musi być w Serie A. A francuska to już w ogóle kret na Żuławach. Itd.
12.06.2020 12:50
@Piter1985
Tylko, że niektóre rankingi (tak jak ranking lig europejskich) są skonstruowane właśnie na podstawie wyników drużyn poszczególnych lig i mają jasno określone wytyczne. Jeśli faktycznie niemieckie kluby grałyby taką mizerię, to byłoby to odzwierciedlone w tabeli. A ta nie kłamie - liga niemiecka jest obecnie trzecią siłą w Europie. Gdyby nie fatalny sezon 17/18 (który i z wcześniejszej i późniejszej perspektywy wydaje się być wypadkiem), to BL trzymałaby się na tym 3. miejscu bardzo mocno.
Skoro BL taka słaba, to te ligi poniżej niemieckiej w rankingu jak nazwać? Dno? Muł? Odwiert w dnie?
12.06.2020 12:22
@szczebelek
Kimmich STAŁ się odpowiedzialny, nie zawsze taki był. Przed przerwą też potrafił stracić piłkę w środku, czy zagrać ją do przeciwnika (vide sam mecz z Chelsea). Oby jego dobra dyspozycja trwała jak najdłużej.
12.06.2020 10:25
Co Wy tak wszyscy z tym Atletico? Już jakieś losowanie było i przegapiłem, że w ćwierćfinale na nich trafimy? Jest jakaś gwarancja, że oni będą w dobrej formie, a My już nie? Nie ma sensu na tym etapie prognozować jak będą wyglądać potencjalne konfrontacje, tak samo jak nie ma zbytnio sensu nazywać Nas głównymi faworytami LM.
11.06.2020 14:13
Lyon to akurat będzie miał niezbyt sprzyjające warunki, żeby cokolwiek w LM ugrać (brak gry o stawkę przez prawie pół roku). Wystarczy również, że po powrocie Serie A, czy La Liga taki Juventus albo Real wygrają trzy spotkania po 4:0 i grono "faworytów" się powiększy.
Dla mnie osobiście tegoroczna CL faworyta nie ma, a przez okoliczny bałagan praktycznie każdy może odnieść sukces. Bardzo fajnie, że stawiani jesteśmy w gronie kandydatów do końcowego triumfu, tylko o wiele lepiej by to wyglądało, gdyby zostało skonstruowane na podstawie materiału porównawczego (czyt. wszystkie ligi i największe kluby grają jednocześnie). W sytuacji, gdy z wielkich gra TYLKO Bayern mówienie o Nas jako o faworytach LM nabiera zupełnie innego znaczenia :). Poza tym do rozpoczęcia rozgrywek o uszaty puchar wiele się może zmienić. Zobaczymy, na razie najważniejsze żeby w spokoju dokończyć ligę.
11.06.2020 11:45
Na razie tak szczerze mówiąc te wszystkie "wielkie" transfery w ostatnich latach (Tolisso - 40 mln, Lucas - 80 mln, Sanches - 35 mln, Hummels - 35 mln, Vidal - 37 mln, Costa - 30 mln) niespecjalnie Nam wyszły. Część graczy już nie ma w Monachium, inni mają problem ze stabilizacją i kontuzjami. O ile jednak w przypadku Lucasa nie wyobrażam sobie, by nie dano mu szansy (nie za taką kwotę) o tyle Tolisso wkrótce może się okazać zbyteczny.
11.06.2020 10:45
@tapczan
Tutaj akurat się nie zgodzę. Świat sportu stanął w miejscu, odwołano ME, IO... Jakiekolwiek rozgrywki międzynarodowe będą wyglądać inaczej i wcale się nie zdziwię, jeśli za X lat tegoroczna LM będzie we wszelkich annałach opatrzona gwiazdką, tudzież stosownym odnośnikiem. To trofeum dla każdego w tym roku będzie smakować mimo wszystko inaczej, a przez wyjątkowe okoliczności zwycięzcą może zostać drużyna, której nikt w gronie faworytów na ten moment nie stawia.
11.06.2020 00:26
Brawo za awans do finału. W takich meczach liczy się tylko zwycięstwo.
@tapczan
Nie tylko Thiago nie "czuł" dzisiaj piłki. Nie leżała ona również np. Lewandowskiemu, który a to źle ją przyjął, a to źle ją sobie ustawił do strzału, a to spudłował...
10.06.2020 22:42
Kilku graczy dało ciała przy tej bramce. Thiago, Lucas, ale i Kimmich za łatwo dał się ograć na początku akcji.
10.06.2020 22:15
Goretzka w pewnym momencie źle rozpoczął bieg. Z lewej nogi. Powinien z prawej. W dodatku spojrzał przy tym przez chwilę (o chwilę za długo) w trybuny. Fatalny gracz, fatalny, fatalny.
10.06.2020 21:34
@hoven
Pogdybać sobie można. O ile Kante przed przerwą był jednym z najlepszych defensywnych pomocników świata, tak ciężko znaleźć w całej Chelsea bardziej nierównego gracza od Jorginho. Przeplatał świetne występy z meczami, w których znikał. Inaczej mówiąc - jeśli Goretzka nie należy do Twoich ulubieńców, to ewentualny transfer Jorginho prawdopodobnie wyzwoliłby w Tobie nieodkryte jeszcze pokłady niechęci do pojedynczych graczy :).
09.06.2020 20:44
Thiago/Goretzka? Ja osobiście jestem wielce rad, że obaj są w stanie dać drużynie dużo. Kibicuję od nieco ponad trzydziestu lat Bayernowi, a nie poszczególnym zawodnikom.
08.06.2020 14:02
Tak swoją drogą ciekaw jestem dalszego rozwoju Floriana Wirtza. Widać w chłopaku potencjał, kolejny mecz tego młodziana, tym razem został najmłodszym strzelcem w historii BL.
06.06.2020 19:59
@zabson79
Tu nie chodzi o kwestie wyłącznie sportowe. Wiadomo, że Dortmund nigdy nie był i długo nie będzie pełnoprawnym rywalem Bayernu. Chodzi przede wszystkim o podejście mentalne. Młody gracz, przychodzący do BVB z zamiarem wygrania BL (czyt. z zamiarem postawienia się Bayernowi) nagle dostaje jakby prętem po kolanach - masz siedzieć cicho i walczyć jedynie o wicemistrza. To tak jakby przed sezonem wyszedł działacz Paderborn i oznajmił wszem i wobec: "Słuchajcie - awansowaliśmy, ale za rok spadniemy. Nie ma innej możliwości, po sezonie wracamy do 2 BL". I ten brak zaszczepionej mentalności widać praktycznie w ciągu całego sezonu w wykonaniu BVB - głupio tracone punkty, bramki w ostatnich minutach, frajerskie porażki...
A tak poza tym - to ich problemy. Takim gadaniem jednak sami się jeszcze pogrążają.
05.06.2020 12:04
Zorc jest w stanie coś takiego stwierdzić nawet przed sezonem, więc rzucenie białego ręcznika w aktualnej sytuacji w ogóle nie dziwi :).
05.06.2020 05:52
@Piotrek89r
Jeśli to się potwierdzi, to właściwie analogiczna sytuacja do tej z Aubameyangiem - gdy wszyscy dowiedzieli się, że jego punktem docelowym jest Arsenal, zainteresowanie natychmiast osłabło.
Dla samego Wernera raczej wątpliwy awans sportowy - tegoroczny Lipsk nie byłby bez szans w bezpośrednim starciu z The Blues. Być może Londyńczycy przedstawili mu udział w jakimś większym projekcie. A być może to tylko kasa. Być może...
Tak czy inaczej, jeśli oficjalnie trafi do Chelsea - bardzo zaskakujący wybór.
04.06.2020 21:42
Wciąż w głowę zachodzę jak Werder z tyloma ciekawymi zawodnikami może mieć aż takie problemy z utrzymaniem się w lidze. Szkoda by było, żeby BL opuściła kolejna tak zasłużona firma, ale nie ma w ich grze zbyt wielu pozytywów.
Swoją drogą każde, ale dosłownie KAŻDE dośrodkowanie Kosticia to jest zagrożenie bramki przeciwnika. On tym imponował już w HSV, ale w Eintrachcie wzniósł tę sztukę centrowania na najwyższy poziom.
03.06.2020 22:17
@Prezes42
Hmmm... Czy ja wiem, czy od mundialu 2014 taka posucha? Całe grono rocznika 96' (Sane, Werner) i 95' (Kimmich, Gnabry) mogłoby się obrazić - dziś już ukształtowani zawodnicy. Havertza też można spokojnie wrzucić do worka z (dużym) talentem, ciekawie rozwija się Arne Maier z Herthy. Ja osobiście wciąż spoglądam na to jak potoczy się kariera Moukoko z BVB, który jest przez wielu określany jako diament nad diamenty. Mimo wszystko myślę, że reprezentacja Niemiec o ciągły napływ zdolnych piłkarzy nie musi się martwić. Tak jak Francuzi, Hiszpanie itd. Nawet chwilowa nieco mniejsza ilość tych talentów na horyzoncie niewiele w tej materii zmienia.
03.06.2020 21:12
@Simon89
We Francji został. W Hiszpanii i we Włoszech zaczną go później i nie wiadomo czy dokończą (zwłaszcza Włosi, gdzie wiele klubów może mieć problem z zapewnieniem odpowiednich środków bezpieczeństwa). My będziemy już dłuższy czas bez gry o stawkę. W momencie rozpoczęcia LM nie wszyscy będą mieć takie same warunki. Nie twierdzę, że CL powinna zostać anulowana. Piszę tylko, że zwycięstwo będzie smakować gorzej. Zobaczymy z resztą jak to będzie wyglądało, teraz ciężko cokolwiek wyrokować. Każdy koncentruje się na tym, by dokończyć ligę.
03.06.2020 13:34
Co jak co, ale ewentualne zwycięstwo w tegorocznej "Lidze Mistrzów" miałoby zupełnie inny (gorszy) smak.
03.06.2020 12:37
O ile w przypadku Hummelsa i Boatenga podtrzymanie decyzji jest zrozumiałe, o tyle Muller wciąż udowadnia, że w kadrze by się przydał. Taka ofensywa: Gnabry-Sane-Havertz-Muller (a w odwodzie Werner) wyglądałaby naprawdę zabójczo.
03.06.2020 11:59
Ktokolwiek nie zwycięży - w tym sezonie wygrana w LM będzie mocno wątpliwym splendorem.
02.06.2020 07:10
Trzecia bramka to już była czysta poezja. Kolejny świetny mecz Kimmicha w środku (chyba nie chce na tę prawą obronę wracać) i Pavarda na boku. O dziwo przy całym Naszym kunszcie gry ofensywnej najsłabiej wyglądają skrzydłowi. Coman właściwie po swojemu, a Gnabry jakoś po tej przerwie nie może odnaleźć właściwego rytmu.
30.05.2020 19:20
Nareszcie gol Piątka z gry. Może coś się ruszy ;).
Dzisiaj z Fortuną poza trzema punktami przede wszystkim bez kontuzji.
30.05.2020 17:53
Tymczasem Havertz z kolejną bramką. Bardzo ciekawie rozwija się też Florian Wirtz, kolejny mecz tego młodziana i widać potencjał.
29.05.2020 21:45
Całkiem nieudolne próby nakręcenia tej i tak już sztucznie stworzonej rywalizacji między klubami. Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że BVB nigdy nie była/nie jest/prędko nie będzie pełnoprawnym rywalem dla Bayernu. Stać ich wyłącznie na pojedyncze zrywy (połowa lat 90., początek XXI wieku, era Kloppa), a to zdecydowanie za mało. Wiem, że bardzo chcieliby mieć podobny status do np. Realu względem Barcelony (czy tam na odwrót), gdzie dwie drużyny ciągle "wymieniają się" mistrzostwami Hiszpanii, ale generalnie na nazywanie pojedynków klubów z Monachium i Dortmundu "rywalizacją" w pełnym tego słowa znaczeniu muszą jeszcze sobie zapracować (co potrwa lata). Między innymi z tego powodu ich obraźliwe komentarze, coraz to nowe inwektywy i wszelkie przejawy szczeniackiej nienawiści w stosunku do Bayernu mnie osobiście nie ruszają.
29.05.2020 15:03
Albo więc Arp wcale w super dyspozycji nie był, albo ta jego super dyspozycja doprowadziła do przeniesienia do rezerw - co można przetłumaczyć po prostu jako: jest słabiutkim piłkarzem.
29.05.2020 10:01
@hoven
Mnóstwo jest zestawień zawodników, którzy nigdy nie wygrali LM, ale klasy nigdy im odmówić nie można (jedno z ostatnich - https://www.sport.pl/pilka/7,65041,25935173,wybrali-11-najlepszych-pilkarzy-ktorzy-nie-wygrali-ligi-mistrzow.html). Ostatnio z resztą była tutaj chyba dyskusja na ten temat.
27.05.2020 22:37
Tak swoją drogą: Schalke ostatnie pięć spotkań (wliczając oczywiście mecze przed przerwą) - 4 porażki, 1 remis (bramki 1:16). Nawet skupiając się wyłącznie na ich grze i wyłączając wszelkie osobiste animozje - ich postawa jest po prostu dramatyczna.
27.05.2020 21:07
@Arkady142
"Piątek z golem i to przeciwko nie byle komu. Gratulacje."
Naprawdę, bądźmy poważni... Bo niedługo będziemy się zachwycać wrzuceniem piłki z autu :). Dobrze życzę Krzyśkowi, ale na dzień dzisiejszy Vedada nie da razy zluzować ze składu.
Edytowano : 2020-05-27 20:37:32
*nie da rady
27.05.2020 20:33
Zgadzam się z Flickiem, że Joshua rozwinął się w środku. Nieco za wcześnie jeszcze na zachwyt, ale po przerwie przynajmniej nie notuje już głupich strat i nie wykonuje podań do przeciwnika. Stał się bardziej odpowiedzialny za grę i to się chwali. Oby tak dalej.
27.05.2020 09:28
Leverkusen to jednak Leverkusen :).
26.05.2020 21:57
Duży plus dla Boatenga (nigdy bym nie przypuszczał, że go jeszcze pochwalę), Kimmicha i Davies'a. Prosta droga do mistrza. Brawo :).
Na pocieszenie dla BVB mogę jedynie napisać, że byli naprawdę równorzędnym rywalem i nie mają się czego wstydzić ;).
26.05.2020 20:32
Nie sądziłem, że jeszcze kiedykolwiek pochwalę Boatenga za grę. Na duży plus również Kimmich i Davies - zwłaszcza za te powroty. Autostrada do mistrzostwa otwarta. :)
@FanGraczyBayern
Całego sezonu La Liga oczywiście nie oglądałem, ale parę meczów Espanyolu jakoś się zdarzyło. I napiszę tak:
1. Wątpliwej jakości musi być lider (przynajmniej tak kreowany) drugiej linii zespołu, który spada z ligi z hukiem - bardzo duża strata do następnej drużyny.
2. Roca w meczach, które widziałem specjalnie się od takiego Feina nie różnił. Ba, oni się nawet podobnie poruszali (przy całej świadomości, że pozycja na której grają jest bardziej gratką dla analityka, niż przeciętnego obserwatora).
3. Mówi się o zainteresowaniu osobą Hiszpana przez Arsenal i Milan. Myślę, że to są odpowiednie dla niego kierunki.
14.07.2020 12:39
@hoven
Po to współistnieją również pojęcia "bilans" i np. "dochód", by móc je stosować w celu wykazania zależności między zyskiem ze sprzedaży graczy, a stratą z tytułu ich pozyskania. Samo słowo "wydatki" oznacza po prostu... wydatki :). I tu naprawdę nie ma co zbytnio się upierać :).
13.07.2020 18:14
@hoven
Przykładowo: https://transfery.info/aktualnosci/cies-20-klubow-ktore-wydaly-najwiecej-na-transfery-w-latach-2010-2019/128468
Zestawienie nie uwzględnia oczywiście przychodu ze sprzedaży graczy. Wydatki to wydatki. Bez zbilansowania sprzedażą, bez żadnych kombinacji. I akurat w tym względzie rację ma @Edmund i - wyobraź sobie - @GuteSpiele .
Rację możesz mieć natomiast co do kontekstowości podawania wydatków na transfery w świecie futbolowym, gdzie bardzo istotnym czynnikiem jest jednak (zwłaszcza w przypadku nieco mniejszych klubów) przychód ze sprzedaży zawodników.
13.07.2020 17:56
Kto by się spodziewał, że cofną karę dla City... :):)
13.07.2020 11:09
Fachową wiedzę na pewno posiada, natomiast różne obiekcje można mieć co do spektrum tej wiedzy. Wystarczy spojrzeć jak wygląda np. wybór jedenastki wszech czasów Pana Tomasza Ć. Wybór ten, choć sam w sobie oczywiście szanuję, mimo wszystko jest mocno kontrowersyjny i skłaniający do przemyśleń, czy aby na pewno nie za wiele w nim subiektywizmu. :) I o ile sam subiektywizm jest właściwie główną cechą tego typu zestawień, tak nie wiem czy ze swoim uwielbieniem do La Liga nie można było być nieco mniej... ostentacyjnym? (zwłaszcza, gdy jest się dziennikarzem sportowym)
12.07.2020 19:06
Bardzo by to było nie "po naszemu", gdyby ktokolwiek rozważał sprzedaż zawodnika zakupionego za rekordową kwotę.
12.07.2020 18:43
Nigdy bym nie przypuszczał, że jest tu na stronie tylu niesamowicie podatnych na wszystko co przeczytają użytkowników, których denerwują komentarze zamieszczone przecież w... INTERNECIE (a to już naprawdę problem) :).
12.07.2020 18:07
Może, ale nie musi. Nikt tak naprawdę nie wie jak to będzie wyglądało, czy lepsze będzie mniejsze zmęczenie, czy rytm. Tegoroczna edycja nie ma faworytów, wszystko wyjdzie w praniu.
12.07.2020 13:13
To jest tak klasowy gracz, że smak zwycięstwa w LM jeszcze na pewno pozna. A ponieważ gra w najlepszym klubie na Świecie, to owo uczucie pozna bardzo szybko :).
09.07.2020 22:50
@pele
Nie, Werner u Nas już nie zagra :). Z resztą jak pisze @DonJupp4ever - tutaj w kwestii atutów Wernera ma rację.
09.07.2020 21:53
W kwestii Wernera jedną wypowiedzią zostały spalone wszystkie mosty... To, czy był on faktycznie potrzebny czy nie - inna sprawa. Pewnych rzeczy na tym stanowisku po prostu mówić się nie powinno.
09.07.2020 21:39
@TomiiiFCB
Nie ma co porównywać ME/MŚ do tegorocznej LM. Do turnieju rangi czempionatu każdy rozpoczyna przygotowania mniej więcej w tym samym momencie, rozgrywa sparingi, wszystkie reprezentacje ukierunkowują swoje poczynania wyłącznie pod kątem tych kilku spotkań itd. Tutaj będziemy mieć do czynienia z sytuacją, gdzie jedni dopiero skończyli grać, inni miesiąc wcześniej, a jeszcze inni byli bez gry o stawkę przez pół roku. Właśnie z racji tego bałaganu i nierównych warunków dla wszystkich ekip ta CL będzie loteryjna. I wciąż nie wiadomo kto na tym wszystkim lepiej wyjdzie.
08.07.2020 13:13
Jeśli będzie się rozwijał prawidłowo, to klub zmieni prawdopodobnie wcześniej za gigantyczne pieniądze. Nie wiemy też jak sportowo będzie wyglądała Chelsea po tych wszystkich roszadach kadrowych, być może będą chcieli realnie włączyć się do walki o mistrza Anglii i Kai wcale nie będzie musiał odczuwać potrzeby zmiany otoczenia. Generalnie graczy, którzy są na piłkarskim szczycie ciężko jest wyciągnąć z Wysp, a jeśli Havertz na taki szczyt wejdzie, to jedynym realnym (słowo użyte nieprzypadkowo) kierunkiem (wyłączając wewnątrzkrajowy transfer) pozostanie tylko Hiszpania.
08.07.2020 12:17
Jeśli będzie się rozwijał prawidłowo, to nie wróci już raczej nigdy. Jego wartość wówczas osiągnie pułap niemożliwy do przeskoczenia dla żadnego z klubów BL.
08.07.2020 12:07
To będzie duża loteria. Dopiero w sierpniu okaże się, czy lepsza była długa przerwa od gry (Bayern jak Bayern, ale są jeszcze np. Lyon i PSG) czy jednak rytm meczowy. Również z racji samej formuły zwycięzcą całej LM może być drużyna, na którą obecnie nikt nie stawia. Zobaczymy.
08.07.2020 10:16
Idąc tym tokiem, to taka reprezentacja Francji w ogóle nie powinna istnieć...
07.07.2020 22:34
Szczerze? Poziomem ten baraż był chyba najsłabszym jaki widziałem w ostatnich latach. Mimo wszystko brawa dla Werderu. Najważniejsza rzecz - znajdźcie sobie w końcu trenera, Bremeńczycy!
06.07.2020 22:29
@MuFan
Przecież na razie wszystkie komentarze są oparte na domysłach - artykuły prasowe, zdjęcia itp...
Może Werder to dociągnie. Z naciskiem na słowo "dociągnie".
06.07.2020 22:01
Z całym szacunkiem dla obu ekip, ale na razie mecz "godny" baraży o BL...
06.07.2020 21:11
Spory wpływ będzie mieć na to - mimo wszystko - tegoroczny turniej zwany LM. Pamiętajmy, że inne ligi wciąż grają. "Pomóc" mogą również media/dziennikarze/ludzie związani z futbolem w Niemczech wciąż nagłaśniając sprawę i mówiąc o Lewym jako o głównym kandydacie, czym zwiększą popularność/rozpoznawalność tej kandydatury.
05.07.2020 18:27
@hoven
A ja powiem Ci, że jeśli narzekasz na Goretzkę, to w przypadku Jorginho dopiero miałbyś pole do popisu. Tak nierówno grającego zawodnika ze świeczką tam w Chelsea szukać :).
05.07.2020 13:22
Każdy zdaje sobie sprawę z tego jak ważnymi są piłkarzami. Nie ma co prawda ludzi niezastąpionych, ale po odejściu obu powstaną w składzie ogromne luki, które niestety trzeba będzie wypełnić. A technika Hiszpana i uniwersalność Austriaka na drzewach nie rosną.
05.07.2020 11:27
Brawo za kolejne trofeum. Mecz właściwie bez historii, Nasza przewaga była zdecydowana i ani przez moment nie podlegała dyskusji.
Co do Havertza i jego słabszego występu, to pamiętam jak jeszcze przed transferem do Barcelony Neymar grał przeciwko nim mecz w ramach Klubowych Mistrzostw Świata. Tak niewidocznego, słabiutkiego i zagubionego Brazylijczyka jak w tamtym meczu nikt nie chciałby w swojej drużynie, mimo to później trafił do Europy. Kai ma sporo wad - powroty do defensywy np., ale z racji jego młodego wieku należy mieć nadzieję, że wszelkie mankamenty będzie starał się eliminować. Czas pokaże, czy podąży on drogą leniwego Ozila, czy bliżej mu będzie do legend (do których jest przecież porównywany).
05.07.2020 10:51
I chyba tyle w kierunku wszystkich, którzy chcieli go mieć teraz "za wszelką cenę".
04.07.2020 16:14
@Piter1985
Kontrakty z kluczowymi zawodnikami (a takim był przez długi czas Thiago) przedłuża się wcześniej, a nie zostawia na ostatnią chwilę. Nie, nie zrobili wszystkiego co mogli.
04.07.2020 12:56
@AdiFantasti
Sprawa z Thiago jest tak naprawdę wielowymiarowa. Raz - wypuścilibyśmy gracza o najwyższych umiejętnościach technicznych w całej drużynie, dwa - ponownie zamiast powiększać, zmniejszylibyśmy kadrę, trzy - zastępstwo za Hiszpana ciężko by było znaleźć. Generalnie jego odejście byłoby Nam najzwyczajniej po prostu nie na rękę.
04.07.2020 11:50
Tego typu artykuły w ogóle nie powinny się pojawiać, bo to oczywista oczywistość - zwłaszcza w przypadku straty Thiago i/lub Alaby.
03.07.2020 13:11
@hoven
Tylko w Włochami to jest tak (jakiś czas temu pisałem), że rzadko kiedy któryś z nich robi furorę za granicą. Raczej wydaje się, że idealnie skrojoną pod nich ligą jest wyłącznie Serie A i jakoś nie zawsze są w stanie dostosować się do tempa/taktyki/dyscypliny itp. charakterystycznych dla innych lig.
03.07.2020 11:49
Osłabia mnie ten Werder. Gdyby brać pod uwagę kadrę, to powinni nie tyle męczyć się z Heidenheim, co wyprzedzić w tabeli Augsburg i Kolonię. Tragicznie ta ich gra wygląda. W sumie byłby to tyleż zasłużony spadek, co pozostanie HSV w 2. BL.
02.07.2020 22:22
To już jest i tak kwestia chwili. Można śmiało pisać "witamy"/cieszyć się/otwierać flaszki itd.
02.07.2020 20:59
Dożyłem kupna skrzydłowego :):):). Witamy, powodzenia i oby omijały go kontuzje!
02.07.2020 20:48
Wieeelki problem o numer :). Raz - jeśli przedstawiać będzie jakość sportową, to może mieć i numer "96" (rocznik). Dwa - decyzja o tym, by dać numer po klubowej legendzie zawodnikowi ledwie wypożyczonemu, z którym nie wiąże się przyszłości również od kontrowersji wolna nie była... :) To z resztą pokazało, że nie ma u Nas czegoś takiego jak "zapracuj sobie na 10, czy 7" :).
02.07.2020 17:15
Byłoby to bardzo niedobre. Gość o najwyższych umiejętnościach technicznych i przeglądem pola odszedłby od Nas... Cóż - czasem ważniejsze bywa rozpoczęcie akcji od np. zgubienia przeciwnika kierunkowym przyjęciem i stworzenia przewagi w środku pola (czego nikt z Naszych ŚP nie ma... jeszcze). Ja osobiście wolałbym mieć zarówno Thiago, jak i Goretzkę w składzie. Kogoś takiego jak Hiszpan nie wolno wypuszczać tak łatwo. Kwestia przedłużenia kontraktu z nim (i Alabą) powinna zostać załatwiona znacznie wcześniej.
02.07.2020 14:34
Świetny ruch. Oby omijały go kontuzje, bo potencjał chłopak ma niesamowity.
01.07.2020 10:14
Ale... jak to? Już nie będzie codziennych informacji o życiu Sane? :(
30.06.2020 23:32
Dziś w Hamburgu program z cyklu - "Jak w 12 dni spieprzyć sobie awans".
28.06.2020 17:21
Nie ma co prowokować kolejnej niekończącej się dyskusji typu Goretzka vs. Thiago :). Dobrze jest ich obu mieć w klubie - każdy posiada inne atuty i mogą w każdej chwili pomóc drużynie. Strata Hiszpana byłaby o tyle bolesna, że gracza o podobnych umiejętnościach w środku pola nie mamy, a poza tym - znów miast rozszerzać kadrę, zmniejszylibyśmy ją :).
28.06.2020 12:15
Nie ma sensu teraz wskazywać kogokolwiek jako faworyta LM. Tegoroczna edycja nie będzie mieć tak naprawdę głównego kandydata, a to czy lepszy był dłuższy odpoczynek, czy rytm meczowy pokażą dopiero bezpośrednie starcia. Teraz ciężko podjąć się stwierdzenia, czy aby na pewno taka przerwa Nam pomoże.
28.06.2020 11:34
Takich graczy jak on i Thiago nie można się pozbywać.
27.06.2020 14:32
@tapczan
Klopp to trener wybitny, acz specyficzny (a który wybitny nie jest specyficzny?). Budujący momentami od zera. Wymagający cierpliwości... Ileż to razy kibice Liverpool'u go zwalniali? :) Piszesz - "przyszły sezon wszystko zweryfikuje". Piszesz również - "teraz nastąpi podobny proces jak w ostatnim jego sezonie w bvb" Niesamowite zdolności przewidywania posiadasz :). Może tak, może nie. W tym sezonie to ON rozwalił Ligę Angielską. Miłośnicy PL mogą tylko delektować się pojedynkiem dwóch fantastycznych fachowców o jakże różnym podejściu do futbolu - Pepa i Kloppa.
25.06.2020 23:51
@hoven już tego wszystkiego zaczął zwracać uwagę... hovenowi :).
Fajnie by było mieć zarówno Thago, jak i Goretzkę w składzie. Jak najdłużej.
Edytowano : 2020-06-25 18:53:15
Thiago*
25.06.2020 18:52
@hoven
Tonali mógłby być ciekawym ruchem, chociaż można mieć różne wątpliwości patrząc na to co się dzieje z Włochami wyjeżdżającymi za granicę. Czasami człowiek odnosi wrażenie, jakoby dla nich idealnie skrojona była wyłącznie liga włoska (i dla Anglików PL), a udane kariery graczy opuszczających Serie A można policzyć na palcach jednej ręki. Z resztą na dniach prawdopodobnie zostanie ogłoszony transfer Tonaliego do Interu.
24.06.2020 17:31
Zgadza się, dla trenera brak zaufania zawodników to również najgorsza rzecz jaka może się przytrafić (może nawet jeszcze gorsza).
24.06.2020 13:37
@Arkady142
Trenerem Bayernu jest póki co Flick, a nie Neuer. Za kadencji Hansiego widać w końcu jakąś chęć stosowania rotacji (po części wynikającą jednak również z braków kadrowych) i młody wcale nie będzie na przegranej pozycji. Nawet te kilka spotkań + obcowanie z Neuerem na treningu będzie dla Nuebela dużym zastrzykiem doświadczenia. Jeśli jest szykowany na następcę Manuela, to musi być wprowadzany stopniowo, spokojnie.
24.06.2020 13:31
@Arkady142
Wystarczą spotkania np. w Pucharze Niemiec i niektóre ligowe, obciążone mniejszym ryzykiem. Sam Nuebel zrobiłby dziwny ruch nie mając zagwarantowanych choćby kilku występów w ciągu sezonu, co całkowicie hamowałoby jego rozwój.
24.06.2020 13:24
Oczywiście, że życzyć tego będę Davies'owi. Swoją drogą gdyby tak przeanalizować dotychczasowych zwycięzców Golden Boy, to w większości przypadków ta nagroda bardziej ciążyła, niż okazała się dobrym zwiastunem.
24.06.2020 11:47
Na razie to zwyczajne spekulacje prasowe. Jeśli jednak byłoby coś na rzeczy, to na pewno szkoda - Thiago to gracz o najwyższych piłkarskich umiejętnościach wśród wszystkich Naszych środkowych pomocników. Zawsze potrafi zrobić coś niekonwencjonalnego (choć nie zawsze wyłącznie z pożytkiem dla zespołu), a takich piłkarzy nie powinno się oddawać. Zwłaszcza, że w środku to na problem bogactwa nie cierpimy. Zobaczymy, wciąż liczę że zostanie.
24.06.2020 11:10
Sami włodarze BVB swoimi przedsezonowymi komentarzami skutecznie studzą zapędy zawodników dotyczące mistrzowskiego tytułu. Czasem odnoszę wrażenie, że bardziej w nawiązanie walki przez Dortmund wierzą niektórzy komentujący u Nas na stronie, zwłaszcza po przeprowadzeniu przez Borussię JAKICHKOLWIEK transferów (sztandarowe, coroczne "będą groźni", "będą mocni" itp) :).
23.06.2020 12:16
@FanGraczyBayern
Każdy może mieć obiekcje co do funkcjonowania klubu, tudzież decyzji transferowych, podejścia do szkolenia itp. Ale tak - Bayern jest od lat na szczycie. Słowo "szczyt" oznacza natomiast, iż znajdujemy się wciąż w grupie zespołów, z którymi liczą się w Europie. Sam mam wiele zastrzeżeń, ale bądźmy w tym wszystkim poważni.
22.06.2020 16:55
Bayern jest straszliwie nieudolnie zarządzany - do tego stopnia, że od lat jest na szczycie. Nasz zarząd jest/był/będzie po prostu nawet w swojej nieudolności nieudolny :).
22.06.2020 16:09
Sane kupił Paulanera.
21.06.2020 14:08
I tak byśmy zdobyli mistrza, choćby i przeciwko drużynom z wypełnionymi stadionami. Nie wiem po co ta dyskusja. O wiele większe kontrowersje w tej materii wzbudzać będzie LM i to tutaj będzie można dopatrywać się różnego rodzaju okolicznych czynników.
20.06.2020 11:25
Co by dużo nie mówić - bardzo duży talent. Dodatkowy atut stanowi fakt, iż jest w stanie pokryć dwie pozycje na których mamy dość ograniczone pole manewru (ŚO i DP). Zawodnik na lata, oby omijały go kontuzje.
19.06.2020 11:03
A bo tak się cały czas mówi - Kovac to, Kovac tamto (albo Goretzka), że aż Gabriel Stach zbyt mocno to przyswoił. :)
18.06.2020 08:19
@hoven
Do "fanów" Leona mi daleko, ale analogicznie:
Leon: strzelam bramkę i mam asystę
Przeciwnicy Leona: źle postawił nogę w 56. minucie.
16.06.2020 15:46
Golden Boy'a również mu życzę, choć rywali ma ciężkich. Dla mnie osobiście jest największym odkryciem.
15.06.2020 19:03
@beniz
Nikt nie twierdzi, że jest "mocarna", tylko że po prostu lepsza od Naszej. Szersza. Dająca więcej możliwości. I gdyby tak rozkładać na czynniki pierwsze to i u Nas na ławce u każdego znalazłoby się jakieś mankamenty (ale od tego to akurat mamy na stronie innych ludzi) ;).
14.06.2020 21:36
@Kimas
Raz - w Realu są kontuzje - nie ma dzisiaj np. Vasqueza i Nacho (bo nie wiem, czy wciąż lecącego w kulki Jovicia jeszcze liczyć). Dwa - odejmij Perisicia, Odriozolę i Coutinho, którzy de facto Naszymi zawodnikami nie są (Chorwat wciąż, a Brazylijczyk i Hiszpan już nie będą). Szerokość kadry to coś, o co wciąż wszyscy się dopominamy. To również czynnik, który zwiększa szanse na wygrywanie trofeów. Jakością pierwszej jedenastki Realowi nie ustępujemy, ale ławka w tym momencie leży i kwiczy.
14.06.2020 20:04
@FCBkibic
"...niektórzy nie potwierdzili swoich ambicji do gry w pierwszej drużynie - (...) Hernandez"
Brzmi to przerażająco/smutno/zadziwiająco/zatrważająco w kontekście piłkarza, który kosztował 80 mln. Ale fakt faktem, Lucas był wczoraj słabiutki. Oby się jak najszybciej odnalazł.
14.06.2020 11:53
Polecam zobaczyć co przed chwilą zrobili przy bramce Kamada z Silvą z Frankfurtu.
13.06.2020 16:55
"Choć wielu z nas z pewnością miało większe oczekiwania względem młodego napastnika..." - Czy ja wiem? W HSV często przegrywał rywalizację z... Lasoggą, co raczej nie powinno dawać powodów do pokładania w nim wielkich nadziei. Gdyby posiadał jakiś wielki talent, to pewnie nie miałby problemu chociaż ze zluzowaniem starszego (i po prostu wyjątkowo słabego piłkarsko) kolegi ze składu. Ale poczekajmy, może jeszcze coś z niego będzie.
13.06.2020 12:41
Paradoksalnie przy jego świetnych liczbach skuteczność wciąż szwankuje - wiele razy w tym sezonie marnował podobne "setki". Gdyby nie to, statystyka bramek byłaby jeszcze lepsza.
12.06.2020 21:19
Werner to już chyba myślami w Londynie, jedno z pudeł tej części sezonu ;).
12.06.2020 21:15
@Arkady142
Nie, post był do @Piter1985 . :)
12.06.2020 13:25
Analogicznie wyjmij z włoskiej Juventus, z francuskiej PSG, z holenderskiej Ajax itd. Wcale kluby niemieckie by blado na tym tle nie wypadły.
12.06.2020 13:12
Hmmm... Jak dla mnie ukryta prośba Flicka o posezonowe poszerzenie kadry. ;)
12.06.2020 13:10
@Piter1985
Ten ranking nie ma na celu przybliżenie kibicowi średnich szans na trofea, tylko obiektywnie stwierdzić kto jakie wyniki osiągał w Europie na przestrzeni ostatnich lat. Nikt tam ligi niemieckiej nie postawił sobie na trzecim miejscu, bo... tak. To nie jest ranking Four Four Two, czy innego France Football, gdzie góruje subiektywizm, dając jednocześnie pole do dyskusji. Tutaj kryteria rozmieszczenia poszczególnych lig są jasno określone. I ponownie - jeśli BL jest taka słaba, to jakie dno musi być w Serie A. A francuska to już w ogóle kret na Żuławach. Itd.
12.06.2020 12:50
@Piter1985
Tylko, że niektóre rankingi (tak jak ranking lig europejskich) są skonstruowane właśnie na podstawie wyników drużyn poszczególnych lig i mają jasno określone wytyczne. Jeśli faktycznie niemieckie kluby grałyby taką mizerię, to byłoby to odzwierciedlone w tabeli. A ta nie kłamie - liga niemiecka jest obecnie trzecią siłą w Europie. Gdyby nie fatalny sezon 17/18 (który i z wcześniejszej i późniejszej perspektywy wydaje się być wypadkiem), to BL trzymałaby się na tym 3. miejscu bardzo mocno.
Skoro BL taka słaba, to te ligi poniżej niemieckiej w rankingu jak nazwać? Dno? Muł? Odwiert w dnie?
12.06.2020 12:22
@szczebelek
Kimmich STAŁ się odpowiedzialny, nie zawsze taki był. Przed przerwą też potrafił stracić piłkę w środku, czy zagrać ją do przeciwnika (vide sam mecz z Chelsea). Oby jego dobra dyspozycja trwała jak najdłużej.
12.06.2020 10:25
Co Wy tak wszyscy z tym Atletico? Już jakieś losowanie było i przegapiłem, że w ćwierćfinale na nich trafimy? Jest jakaś gwarancja, że oni będą w dobrej formie, a My już nie? Nie ma sensu na tym etapie prognozować jak będą wyglądać potencjalne konfrontacje, tak samo jak nie ma zbytnio sensu nazywać Nas głównymi faworytami LM.
11.06.2020 14:13
Lyon to akurat będzie miał niezbyt sprzyjające warunki, żeby cokolwiek w LM ugrać (brak gry o stawkę przez prawie pół roku). Wystarczy również, że po powrocie Serie A, czy La Liga taki Juventus albo Real wygrają trzy spotkania po 4:0 i grono "faworytów" się powiększy.
Dla mnie osobiście tegoroczna CL faworyta nie ma, a przez okoliczny bałagan praktycznie każdy może odnieść sukces. Bardzo fajnie, że stawiani jesteśmy w gronie kandydatów do końcowego triumfu, tylko o wiele lepiej by to wyglądało, gdyby zostało skonstruowane na podstawie materiału porównawczego (czyt. wszystkie ligi i największe kluby grają jednocześnie). W sytuacji, gdy z wielkich gra TYLKO Bayern mówienie o Nas jako o faworytach LM nabiera zupełnie innego znaczenia :). Poza tym do rozpoczęcia rozgrywek o uszaty puchar wiele się może zmienić. Zobaczymy, na razie najważniejsze żeby w spokoju dokończyć ligę.
11.06.2020 11:45
Na razie tak szczerze mówiąc te wszystkie "wielkie" transfery w ostatnich latach (Tolisso - 40 mln, Lucas - 80 mln, Sanches - 35 mln, Hummels - 35 mln, Vidal - 37 mln, Costa - 30 mln) niespecjalnie Nam wyszły. Część graczy już nie ma w Monachium, inni mają problem ze stabilizacją i kontuzjami. O ile jednak w przypadku Lucasa nie wyobrażam sobie, by nie dano mu szansy (nie za taką kwotę) o tyle Tolisso wkrótce może się okazać zbyteczny.
11.06.2020 10:45
@tapczan
Tutaj akurat się nie zgodzę. Świat sportu stanął w miejscu, odwołano ME, IO... Jakiekolwiek rozgrywki międzynarodowe będą wyglądać inaczej i wcale się nie zdziwię, jeśli za X lat tegoroczna LM będzie we wszelkich annałach opatrzona gwiazdką, tudzież stosownym odnośnikiem. To trofeum dla każdego w tym roku będzie smakować mimo wszystko inaczej, a przez wyjątkowe okoliczności zwycięzcą może zostać drużyna, której nikt w gronie faworytów na ten moment nie stawia.
11.06.2020 00:26
Brawo za awans do finału. W takich meczach liczy się tylko zwycięstwo.
@tapczan
Nie tylko Thiago nie "czuł" dzisiaj piłki. Nie leżała ona również np. Lewandowskiemu, który a to źle ją przyjął, a to źle ją sobie ustawił do strzału, a to spudłował...
10.06.2020 22:42
Kilku graczy dało ciała przy tej bramce. Thiago, Lucas, ale i Kimmich za łatwo dał się ograć na początku akcji.
10.06.2020 22:15
Goretzka w pewnym momencie źle rozpoczął bieg. Z lewej nogi. Powinien z prawej. W dodatku spojrzał przy tym przez chwilę (o chwilę za długo) w trybuny. Fatalny gracz, fatalny, fatalny.
10.06.2020 21:34
@hoven
Pogdybać sobie można. O ile Kante przed przerwą był jednym z najlepszych defensywnych pomocników świata, tak ciężko znaleźć w całej Chelsea bardziej nierównego gracza od Jorginho. Przeplatał świetne występy z meczami, w których znikał. Inaczej mówiąc - jeśli Goretzka nie należy do Twoich ulubieńców, to ewentualny transfer Jorginho prawdopodobnie wyzwoliłby w Tobie nieodkryte jeszcze pokłady niechęci do pojedynczych graczy :).
09.06.2020 20:44
Thiago/Goretzka? Ja osobiście jestem wielce rad, że obaj są w stanie dać drużynie dużo. Kibicuję od nieco ponad trzydziestu lat Bayernowi, a nie poszczególnym zawodnikom.
08.06.2020 14:02
Tak swoją drogą ciekaw jestem dalszego rozwoju Floriana Wirtza. Widać w chłopaku potencjał, kolejny mecz tego młodziana, tym razem został najmłodszym strzelcem w historii BL.
06.06.2020 19:59
@zabson79
Tu nie chodzi o kwestie wyłącznie sportowe. Wiadomo, że Dortmund nigdy nie był i długo nie będzie pełnoprawnym rywalem Bayernu. Chodzi przede wszystkim o podejście mentalne. Młody gracz, przychodzący do BVB z zamiarem wygrania BL (czyt. z zamiarem postawienia się Bayernowi) nagle dostaje jakby prętem po kolanach - masz siedzieć cicho i walczyć jedynie o wicemistrza. To tak jakby przed sezonem wyszedł działacz Paderborn i oznajmił wszem i wobec: "Słuchajcie - awansowaliśmy, ale za rok spadniemy. Nie ma innej możliwości, po sezonie wracamy do 2 BL". I ten brak zaszczepionej mentalności widać praktycznie w ciągu całego sezonu w wykonaniu BVB - głupio tracone punkty, bramki w ostatnich minutach, frajerskie porażki...
A tak poza tym - to ich problemy. Takim gadaniem jednak sami się jeszcze pogrążają.
05.06.2020 12:04
Zorc jest w stanie coś takiego stwierdzić nawet przed sezonem, więc rzucenie białego ręcznika w aktualnej sytuacji w ogóle nie dziwi :).
05.06.2020 05:52
@Piotrek89r
Jeśli to się potwierdzi, to właściwie analogiczna sytuacja do tej z Aubameyangiem - gdy wszyscy dowiedzieli się, że jego punktem docelowym jest Arsenal, zainteresowanie natychmiast osłabło.
Dla samego Wernera raczej wątpliwy awans sportowy - tegoroczny Lipsk nie byłby bez szans w bezpośrednim starciu z The Blues. Być może Londyńczycy przedstawili mu udział w jakimś większym projekcie. A być może to tylko kasa. Być może...
Tak czy inaczej, jeśli oficjalnie trafi do Chelsea - bardzo zaskakujący wybór.
04.06.2020 21:42
Wciąż w głowę zachodzę jak Werder z tyloma ciekawymi zawodnikami może mieć aż takie problemy z utrzymaniem się w lidze. Szkoda by było, żeby BL opuściła kolejna tak zasłużona firma, ale nie ma w ich grze zbyt wielu pozytywów.
Swoją drogą każde, ale dosłownie KAŻDE dośrodkowanie Kosticia to jest zagrożenie bramki przeciwnika. On tym imponował już w HSV, ale w Eintrachcie wzniósł tę sztukę centrowania na najwyższy poziom.
03.06.2020 22:17
@Prezes42
Hmmm... Czy ja wiem, czy od mundialu 2014 taka posucha? Całe grono rocznika 96' (Sane, Werner) i 95' (Kimmich, Gnabry) mogłoby się obrazić - dziś już ukształtowani zawodnicy. Havertza też można spokojnie wrzucić do worka z (dużym) talentem, ciekawie rozwija się Arne Maier z Herthy. Ja osobiście wciąż spoglądam na to jak potoczy się kariera Moukoko z BVB, który jest przez wielu określany jako diament nad diamenty. Mimo wszystko myślę, że reprezentacja Niemiec o ciągły napływ zdolnych piłkarzy nie musi się martwić. Tak jak Francuzi, Hiszpanie itd. Nawet chwilowa nieco mniejsza ilość tych talentów na horyzoncie niewiele w tej materii zmienia.
03.06.2020 21:12
@Simon89
We Francji został. W Hiszpanii i we Włoszech zaczną go później i nie wiadomo czy dokończą (zwłaszcza Włosi, gdzie wiele klubów może mieć problem z zapewnieniem odpowiednich środków bezpieczeństwa). My będziemy już dłuższy czas bez gry o stawkę. W momencie rozpoczęcia LM nie wszyscy będą mieć takie same warunki. Nie twierdzę, że CL powinna zostać anulowana. Piszę tylko, że zwycięstwo będzie smakować gorzej. Zobaczymy z resztą jak to będzie wyglądało, teraz ciężko cokolwiek wyrokować. Każdy koncentruje się na tym, by dokończyć ligę.
03.06.2020 13:34
Co jak co, ale ewentualne zwycięstwo w tegorocznej "Lidze Mistrzów" miałoby zupełnie inny (gorszy) smak.
03.06.2020 12:37
O ile w przypadku Hummelsa i Boatenga podtrzymanie decyzji jest zrozumiałe, o tyle Muller wciąż udowadnia, że w kadrze by się przydał. Taka ofensywa: Gnabry-Sane-Havertz-Muller (a w odwodzie Werner) wyglądałaby naprawdę zabójczo.
03.06.2020 11:59
Ktokolwiek nie zwycięży - w tym sezonie wygrana w LM będzie mocno wątpliwym splendorem.
02.06.2020 07:10
Trzecia bramka to już była czysta poezja. Kolejny świetny mecz Kimmicha w środku (chyba nie chce na tę prawą obronę wracać) i Pavarda na boku. O dziwo przy całym Naszym kunszcie gry ofensywnej najsłabiej wyglądają skrzydłowi. Coman właściwie po swojemu, a Gnabry jakoś po tej przerwie nie może odnaleźć właściwego rytmu.
30.05.2020 19:20
Nareszcie gol Piątka z gry. Może coś się ruszy ;).
Dzisiaj z Fortuną poza trzema punktami przede wszystkim bez kontuzji.
30.05.2020 17:53
Tymczasem Havertz z kolejną bramką. Bardzo ciekawie rozwija się też Florian Wirtz, kolejny mecz tego młodziana i widać potencjał.
29.05.2020 21:45
Całkiem nieudolne próby nakręcenia tej i tak już sztucznie stworzonej rywalizacji między klubami. Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że BVB nigdy nie była/nie jest/prędko nie będzie pełnoprawnym rywalem dla Bayernu. Stać ich wyłącznie na pojedyncze zrywy (połowa lat 90., początek XXI wieku, era Kloppa), a to zdecydowanie za mało. Wiem, że bardzo chcieliby mieć podobny status do np. Realu względem Barcelony (czy tam na odwrót), gdzie dwie drużyny ciągle "wymieniają się" mistrzostwami Hiszpanii, ale generalnie na nazywanie pojedynków klubów z Monachium i Dortmundu "rywalizacją" w pełnym tego słowa znaczeniu muszą jeszcze sobie zapracować (co potrwa lata). Między innymi z tego powodu ich obraźliwe komentarze, coraz to nowe inwektywy i wszelkie przejawy szczeniackiej nienawiści w stosunku do Bayernu mnie osobiście nie ruszają.
29.05.2020 15:03
Albo więc Arp wcale w super dyspozycji nie był, albo ta jego super dyspozycja doprowadziła do przeniesienia do rezerw - co można przetłumaczyć po prostu jako: jest słabiutkim piłkarzem.
29.05.2020 10:01
@hoven
Mnóstwo jest zestawień zawodników, którzy nigdy nie wygrali LM, ale klasy nigdy im odmówić nie można (jedno z ostatnich - https://www.sport.pl/pilka/7,65041,25935173,wybrali-11-najlepszych-pilkarzy-ktorzy-nie-wygrali-ligi-mistrzow.html). Ostatnio z resztą była tutaj chyba dyskusja na ten temat.
27.05.2020 22:37
Tak swoją drogą: Schalke ostatnie pięć spotkań (wliczając oczywiście mecze przed przerwą) - 4 porażki, 1 remis (bramki 1:16). Nawet skupiając się wyłącznie na ich grze i wyłączając wszelkie osobiste animozje - ich postawa jest po prostu dramatyczna.
27.05.2020 21:07
@Arkady142
"Piątek z golem i to przeciwko nie byle komu. Gratulacje."
Naprawdę, bądźmy poważni... Bo niedługo będziemy się zachwycać wrzuceniem piłki z autu :). Dobrze życzę Krzyśkowi, ale na dzień dzisiejszy Vedada nie da razy zluzować ze składu.
Edytowano : 2020-05-27 20:37:32
*nie da rady
27.05.2020 20:33
Zgadzam się z Flickiem, że Joshua rozwinął się w środku. Nieco za wcześnie jeszcze na zachwyt, ale po przerwie przynajmniej nie notuje już głupich strat i nie wykonuje podań do przeciwnika. Stał się bardziej odpowiedzialny za grę i to się chwali. Oby tak dalej.
27.05.2020 09:28
Leverkusen to jednak Leverkusen :).
26.05.2020 21:57
Duży plus dla Boatenga (nigdy bym nie przypuszczał, że go jeszcze pochwalę), Kimmicha i Davies'a. Prosta droga do mistrza. Brawo :).
Na pocieszenie dla BVB mogę jedynie napisać, że byli naprawdę równorzędnym rywalem i nie mają się czego wstydzić ;).
26.05.2020 20:32
Nie sądziłem, że jeszcze kiedykolwiek pochwalę Boatenga za grę. Na duży plus również Kimmich i Davies - zwłaszcza za te powroty. Autostrada do mistrzostwa otwarta. :)
26.05.2020 20:24