@FanGraczyBayern
Jest na pewno wyraźna poprawa, mniej głupich strat. Na razie.
26.05.2020 19:24
Kimmich poza kapitalną bramką ogólnie wygląda świetnie w środku, o wiele lepiej niż przed tą przerwą. Może jednak zacznie mu służyć gra w tej strefie boiska?
26.05.2020 19:19
Umie się podłączyć, zawsze coś tam strzeli, dogra. Popracuje nad zaangażowaniem, poprawi grę w defensywie i będą z niego ludzie.
25.05.2020 21:42
@tapczan
"Nikt Vidalowi nie odejmuje woli walki, ambicji czy charakteru, ale faktem jest, że grając przez tyle lat w topowych klubach nie był w stanie osiągnąć żadnego sukcesu w pucharach."
Nie za bardzo rozumiem - ilość zdobytych trofeów (jak mniemam na arenie międzynarodowej) jest głównym wyznacznikiem dobrego zawodnika?
25.05.2020 18:28
@Edmund
O ile sam jestem za sprowadzeniem Havertza (choć pierwszeństwo daję skrzydłowemu) o tyle nie rozumiem ciągle tego zestawiania z Sane i De Bruyne. Owszem, możemy żałować jeśli nie sprowadzimy Kai'a - bo talent niewątpliwie ma - ale równie dobrze może to być kolejny Ozil, czy Gotze (który miał ponoć największy z największych talentów w Niemczech) i tutaj "żałowania" już by nie było. Spokojnie. Priorytetem jest na pewno wzmocnienie skrzydła, a jeśli trafiłby do Nas również KH - super.
25.05.2020 10:55
To co Lipsk gra do tej pory z Mainz to jest po prostu poezja. 4:0 to najniższy dotychczasowy wymiar kary.
24.05.2020 16:39
Taki wesoły mecz, mnóstwo wolnej przestrzeni na boisku. Na plus Kimmich, Goretzka, Davis i Muller (dwaj ostatni na wielki plus) no i oczywiście najważniejsze trzy punkty. Brawo.
23.05.2020 20:23
@Arkady142
Bo myślenie generalnie jest takie: ależ głupki w tych klubach (nie tylko polskich), mogli brać tego drugiego, przecież to taki świetny gracz w porównaniu z tym na którego się zdecydowali. Wszystkie oceny oczywiście wystawione po jakimś okresie czasu. Ciągłe zapominanie o tym, że na prawidłowy rozwój piłkarza wpływa mnóstwo czynników, otoczenie również.
Swego czasu w Sportingu Lizbona grało dwóch zawodników - jeden nazywał się Ricardo Quaresma, drugi Cristiano Ronaldo. Komu przypisywano większy talent i wróżono bardziej owocną karierę? Oczywiście, że temu pierwszemu. Doceniano, że przy swoich popisach dryblerskich potrafił być na boisku bardziej dojrzały, nie tak jak ten drugi wiecznie chcący machać nogami nad piłką młokos. Problem pojawił się później - jeden kompletnie nie poradził sobie poza Portugalią, drugi wolał wciąż nad sobą pracować. Dość powiedzieć, że zainteresowanie Quaresmą wyrażaliśmy również My (ostatecznie zdecydowaliśmy się na Ribery'ego) :).
22.05.2020 18:25
Trzeba czekać do oficjalki. Nie ma sensu komentować absolutnie każdego newsa o Sane, większość to wyłącznie domysły prasy. Tutaj info o 50 mln, niedawno w mediach angielskich była mowa jak to City taką kwotę wyśmiało. Czekamy.
22.05.2020 11:04
@Bayern022
Chyba będę musiał w nawiasie pisać kiedy żartuję. Nikt by czegoś takiego nie zrobił. :)
21.05.2020 16:33
Prawdopodobnie Sane tak bardzo chce przejść do Bayernu i obniżyć kwotę za transfer, że w pełni świadomie przybrał wygląd nie nadającego się do gry misia. Wcześniej przecież całym sercem pokochał Bayern i zrezygnował z 30% wynagrodzenia. Po podpisaniu umowy w Monachium natychmiast zrzuci dodatkowe kilogramy, zaręczam.
21.05.2020 14:00
@FanGraczyBayern
Jeśli o mnie chodzi, to (powtarzam się) Kimmich powinien być rozpatrywany u Nas wyłącznie jako prawy obrońca, a My powinniśmy rozglądać się za nową "szóstką". Nawet mecz z Chelsea pokazał jak wiele do poprawy ma Joshua w kwestii gry jako środkowy pomocnik, a stawianie go obok wymienionych przez Ciebie graczy to już kompletnie jakiś absurd (obok Kante i Verrattiego na pewno).
20.05.2020 12:28
Zobaczymy. Obecnie wybieganie wprzód na dwa/trzy miesiące to wróżenie z fusów, a Liga Mistrzów z zespołami, które nie wybiegły na boisko przez pół roku, zakończyły rozgrywki miesiąc wcześniej, albo dopiero wznawiają treningi to nie byłaby Liga Mistrzów, tylko cyrk.
19.05.2020 16:20
Niepotrzebne to ciągłe gadanie o rekordzie. Lewy powinien mieć w głowie wyłącznie strzelanie bramek, by pomagać Bayernowi odnosić zwycięstwa. A jeśli przy okazji uda się pobić wyczyn Gerda - super. Z resztą znając jego profesjonalizm wątpię, by zaprzątał sobie tym myśli.
18.05.2020 14:04
Wiadomo było, że nie będzie za bardzo sensu oceniać gry, liczyło się wyłącznie zwycięstwo. Brawo i jedziemy dalej.
17.05.2020 20:09
Wolałbym opcję: Kimmich wraca na prawą obronę, a My rozglądamy się za "6". Mając w składzie tak świetny materiał na prawego defensora nie wiem po co w ogóle temat pozyskania gracza na tę pozycję. Sam mecz z Chelsea pokazał jak dużo Joshua ma do poprawy jeśli chodzi o środek pola. No ale jak będzie, zobaczymy...
17.05.2020 12:05
My świetnego prawego obrońcę już w składzie mamy (Kimmich), może po prostu rozejrzyjmy się za "6"?
15.05.2020 11:25
@Reeken89
Też uważam, że zrobiono to trochę w pośpiechu. Piszę natomiast jak by to ewentualnie wyglądało, gdyby obecny stan się utrzymał. Rozgrywki międzynarodowe przypominałyby cyrk.
14.05.2020 11:58
No i pięknie, takich talentów nigdy za mało w klubie. Oby omijały go kontuzje.
14.05.2020 11:42
Ciężko uwierzyć w jakiekolwiek europejskie puchary w tym sezonie, gdzie niektóre zespoły teoretycznie zakończyły rywalizację krajową (Francja), inne do sierpnia mają ją zakończyć (Niemcy), a jeszcze inne nie wiadomo czy w ogóle wybiegną na boisko (Włochy). Mielibyśmy prawdziwą pseudo-LM, z nierówną jak nigdy wcześniej rywalizacją.
14.05.2020 11:41
@tapczan
A rzeczywiście, dziękuję za przypomnienie :). Co nie zmienia faktu, że oficjalnie zostało ogłoszone to dziś.
13.05.2020 19:49
A może jakaś wzmianka o pozyskaniu przez Nas bardzo ciekawego talentu - Armindo Sieba do młodzieżówki? :)
13.05.2020 18:14
Po tym jak Brazzo spalił za sobą wszystkie mosty w sprawie Wernera Kalle nie powinien się w ogóle dziwić. Swoją drogą ta wypowiedź Karla prawdopodobnie jeszcze bardziej utwierdziła Timo w słuszności swojego wyboru.
13.05.2020 11:46
Mocno wątpliwe, by oddali go za tyle samo, co go kupili. :)
11.05.2020 15:45
Wypożyczać co bardziej utalentowanych, dawać szanse w meczach obciążonych mniejszym ryzykiem, zaprzestać usilnego sprowadzania graczy typu Odriozola którzy niepotrzebnie zajmują miejsce młodzieży i powinno wszystko ruszyć. Na razie jesteśmy na początku tej drogi.
11.05.2020 11:38
Cóż... Porównanie do Ballacka to ja jeszcze zrozumiem, bo Goretzka tak jak on potrafi również znaleźć się w odpowiednim miejscu w polu karnym, coś tam zawsze strzelić, dograć... Ale Matthaeusa? Jego zaciętości, umiejętności brania na siebie gry i wielu innych aspektów czysto piłkarskich na razie Leonowi brakuje. Nie wiem skąd pomysł, by stylem gry przyrównywać go akurat do Lothara.
10.05.2020 21:27
Dla Sane większą atrakcją będzie fakt, że może włożyć na siebie koszulkę Bayernu. Pan Smoljan oczywiście ma swój interes w takich wypowiedziach, ale przy okazji robi też krzywdę własnemu zawodnikowi. Świetnie by było gdyby przyszedł, ale bez przesady.
07.05.2020 09:55
@hoven
"dodac tylko ze Juve pare lat temu przyjelo strategie Bayernu i w ostatnich latach realizuja ja lepiej niz my bez udawania o co im chodzi (LM)"
Odniosłem się jedynie - pół żartem pół serio - do tego :).
I, żeby nie było, nie twierdzę że Juventus w końcu swego celu nie osiągnie. Agnelli z pewnością pomógł odbudować się tej firmie po Calciopoli, widać chęć i determinację w dążeniu do celu. Ale też póki co daleko mi do piania samych peanów pod ich adresem. :) Tyle :).
04.05.2020 23:30
@hoven
Tego, że myśmy miewali wpadki na rynku transferowym nie neguję. Ale też daleko mi do tego, by wyłącznie na zasadzie materiału porównawczego (w tym wypadku z Juve) aż tak całkowicie mieszać z błotem Nasze zakupy (bo w przypadku np. takiego Lucasa jest jeszcze trochę za wcześnie). A już nawet - jeżeli Twoim zdaniem Stara Dama nie udaje o co im chodzi przy sprowadzaniu piłkarzy (LM), to chyba na razie ten projekt można uznać za... nieudany? :)
04.05.2020 23:09
@hoven
Z tyloma pochwałami pod adresem kierownictwa Juventusu osobiście bym się nie zapędzał. Tam również mieliśmy w ostatnich latach do czynienia z masą nieudanych/niepotrzebnych transferów. Bardzo mocno braki kadrowe - co jeszcze lepsze, przy pierdyliardzie zawodników właśnie w tej formacji - w środku pola Starej Damy obnażyło w tym sezonie... Lazio. Bernardeschi stał się przeciętniakiem. Pjanić jest już wyrzucany właściwie przez wszystkich. Niepotrzebne sprowadzenie Rabiot'a... Wiele zarzutów z resztą jest kierowanych właśnie bezpośrednio do Paraticiego, który nie potrafił przed sezonem wyłowić piłkarzy bardziej odpowiednich dla stylu gry preferowanego przez Sarriego. Generalnie w projekcie pt. "Juventus Agnelliego" również nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać.
04.05.2020 22:19
Juventus na razie nie wiadomo czy w ogóle jakiekolwiek transfery przeprowadzi. Kryzys może dać się mocno we znaki, a na razie odnośnie pozyskiwania nowych graczy przebąkuje się tam jedynie o wymianach.
04.05.2020 18:56
Nasz jedyny środkowy pomocnik, który po prostu potrafi grać w piłkę (i piłką). Przedłużenie z nim umowy to obowiązek.
04.05.2020 16:22
@Prezes42
Co (pół) roku to samo, powinieneś już się przyzwyczaić. :)
@FanGraczyBayern
Gdyby wszyscy byli zdrowi, to w pierwszym składzie graliby najpewniej Lucas obok Sule. Powody podałem z resztą gdzieś pod jakimś innym tematem. :)
29.04.2020 20:18
@zabson79
No przecież o tym właśnie piszę - dopóki nie masz potwierdzenia w postaci np. gotowego do gry w pierwszym zespole zawodnika, przed którym widać perspektywy ciężko jest wystawiać jakąkolwiek ocenę pracy z młodzieżą. Czy ona jest faktycznie dobra, czy zła - pokaże czas. Z tym "stawianiem na młodzież" też bym się nie zapędzał, zwłaszcza w kwestii doboru składu na mecze obciążone mniejszym ryzykiem. Dobrze, że się w końcu coś zaczyna ruszać, ale jeszcze za wcześnie na peany. :)
29.04.2020 15:29
@zabson79
Wszystko pięknie, tylko w kwestii pracy z młodzieżą jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, by móc oceniać kogokolwiek. Poczekajmy, aż jakaś 'perełka' zacznie odgrywać w pierwszym zespole znaczącą rolę również na boisku, bo samo kopanie piłki na treningu obok doświadczonych kolegów z pierwszego zespołu nie jest nawet połową drogi, a prawdziwy potencjał weryfikuje po prostu gra.
29.04.2020 15:12
Gruba przesada i niepotrzebna (zamierzona?) próba mącenia chłopakowi w głowie.
28.04.2020 10:29
@FanGraczyBayern
Zarząd może myśleć w ten sposób: Sule był kreowany na ostoję w klubie i reprezentacji, wiecznie przecież nie będzie kontuzjowany. Lucasa kupiliśmy za wielką kwotę (i jeszcze nawet nie zaczął się spłacać). Alaba pokazał, że można na niego liczyć na środku obrony (źle nie wyglądał). Potrzeba Nam kogoś za Boatenga, tylko czy aby na pewno kogoś na kogo znów wydamy fortunę? A może wystarczy Pavard? Z resztą transfer Dayota byłby niebezpiecznie powiązany z Hernandezem. Ktoś z tej czwórki (Sule, Lucas, Alaba, Upamecano) musiałby przecież usiąść na ławce. A tyle milionów na ławce to już niespecjalnie ładna laurka ruchów Hasana :).
27.04.2020 22:20
@tapczan
A czy ja gdzieś napisałem, że duże kluby są miejscem do rozwijania potencjalnych talentów? :) Rozmawialiśmy o Upamecano i jego hipotetycznym rozwoju, po ewentualnym dołączeniu do Nas już z Valenciennes. I dla mnie osobiście bardzo mocno wątpliwe jest, by dziś prezentował się tak samo wciąż chodząc na wypożyczenia i przegrywając rywalizację w składzie z Hummelsem, Boatengiem i Sule. Prawdopodobnie z resztą już by go w Monachium nie było. Przeszedł kolejne szczeble rozwoju, najpierw w Salbzurgu, później skok do Lipska i Bundesligi. Wydaje się, że były to najbardziej odpowiednie ruchy dla pełnego wyzwolenia jego potencjału.
Skoro zatem nikt nie robi furory po odejściu z Bayernu, to należałoby zadać sobie pytanie: Czy faktycznie ta niechęć do wystawiania młodych leży po stronie samych decyzji, czy raczej nie posiadamy w Naszych kadrach takich "talentów" jak to się usiłuje przedstawiać? Bo ja jeszcze obstaję przy niechęci (druga opcja jest zdecydowanie mniej optymistyczna).
Tak odnośnie samego Dayota, to ja wciąż (powtarzam się) nie wierzę, że wydamy w dwa lata na dwóch stoperów 140 mln euro. Gdziekolwiek Francuz nie trafi będzie jednak świetnym wzmocnieniem. Pożyjemy, zobaczymy.
27.04.2020 21:57
@tapczan
Tylko widzisz, przypadek Davies'a jest szczególny z kilku powodów. Przychodził do Bayernu jako skrzydłowy, bez większych szans na regularną grę. Przestawiono go na lewą obronę tylko i wyłącznie z powodu problemów zdrowotnych wielu graczy podstawowego składu. To, że ostatecznie ta decyzja była strzałem w "10", a Kanadyjczyk okazał się świetnym materiałem właśnie na bocznego defensora to jedno. Natomiast przy Naszej wieloletniej niechęci do dawania tak wielu szans młodym zawodnikom i zdrowej kadrze całkiem możliwe, że o predyspozycjach Phonsiego długo jeszcze nie mielibyśmy okazji się przekonać.
Nie twierdzę, że ściągnięcie młodziana z Valenciennes byłoby z góry skazane na porażkę, zwłaszcza że już w tamtym czasie sporo firm (z Barceloną na czele) głośno wyrażało zainteresowanie Upamecano, widząc w nim materiał na przyszłego świetnego stopera. Inną sprawą jest jednak przejście do wielkiego klubu w tak młodym wieku, a inną spokojny rozwój w drużynach które go szczególnie umożliwiają (gdzie można przede wszystkim grać). Jak do tej pory rozwój Dayota przebiega prawidłowo - stał się liderem formacji defensywnej RB. Jeśli przechodziłby dzisiaj do większej firmy, to już nie jako obiecujący talent, ale jako wciąż młody i zarazem ukształtowany defensor przygotowany do gry w pierwszym składzie. Z dwóch opcji (zwłaszcza patrząc na to jak radzą sobie na wypożyczeniach Nasze talenty) na dzień dzisiejszy wybieram opcję drugą - płacić więcej, ale za gracza który już się rozwinął.
A co do większej ilości wypożyczeń i nieco większej odwagi w sprawach związanych z przyszłością młodych graczy - pełna zgoda. Tylko, że... jest jak jest :).
27.04.2020 20:19
@tapczan
To jest takie trochę niepotrzebne gadanie, zupełnie jak w przypadku np. Sule i Wernera. Pierwszego niektórzy chcieli w Bayernie, gdy nie skończył jeszcze 18 lat, drugiego gdy odchodził ze Stuttgartu. Nie wiadomo gdzie oni wszyscy znajdowaliby się dziś, gdyby odeszli w tak wczesnej fazie rozwoju piłkarskiego do Monachium. Podejrzewam, że raczej nie tam, gdzie są aktualnie. Sam Dayot nie miał łatwych początków w Lipsku - popełniał sporo 'młodzieńczych' błędów, grał nieskoncentrowany. Dopiero w ostatnich miesiącach niesamowicie się rozwinął i dojrzał jako obrońca. Czasem warto się zastanowić kilka razy nim ściągnie się młodego gracza tylko po to, by gnuśniał niepotrzebnie w rezerwach (vide Arp, Cuisance - któż wie, co z nimi będzie...?).
27.04.2020 17:27
Van Gaal miewał wzloty i upadki (upadki jednak przeważały). W Barcelonie, którą prowadził na przełomie tysiącleci pozostawił po sobie tak naprawdę spaloną ziemię (z tryliardem Holendrów w klubie), nie najlepiej wyglądało to też w ManU. Jako selekcjoner swego czasu nie poradził sobie w ogóle - mając reprezentację Pomarańczowych o ogromnym potencjale nie zdołał awansować na MŚ 2002. Zrehabilitował się dopiero 12 lat później. Jego kariera trenerska jest z pewnością niezwykle bogata, ale i też niesamowicie nierówna. Na pewno barwna postać, nie pozostawiająca nikogo obojętnym.
24.04.2020 11:41
Rozwinął się w tym sezonie. Wcześniej bywał takim jeszcze nieco zagubionym dzieciakiem, popełniającym sporo prostych błędów. Teraz zaczął nabierać tej niezwykle ważnej dla obrońcy dojrzałości w podejmowaniu decyzji. Jak dla mnie to jest taka młodsza wersja Koulibaly'ego, dla każdego klubu byłby poważnym wzmocnieniem. Zobaczymy gdzie ostatecznie wyląduje, bo coś ciężko mi uwierzyć że w dwa lata wydamy na dwóch stoperów łącznie 140 mln. :)
23.04.2020 11:51
@ausPolen
"...bo zawodnika z kontuzją nikt nie kupi..."
Lucas Hernandez: Potrzymaj mi piwo.
:)
22.04.2020 13:39
@Piter1985
Nawet czysto hipotetyczne - jedno nie wyklucza drugiego. Jeśli Rashica przyszedłby do pierwszego składu, to wówczas przydałby się ktoś na ławkę - w obliczu ciągłych urazów Comana i rezygnacji - słusznej - z Coutinho. Ja osobiście nie jestem przekonany, czy Kosowianin byłby w stanie pewien poziom przeskoczyć (na podstawie jego występów w Werderze) i być Naszym głównym motorem napędowym w ofensywie. Poza tym coraz głośniej słychać o jego rychłych przenosinach do Lipska...
20.04.2020 12:27
@FanGraczyBayern
Tyle tylko, że każdy z nich to już jest poważniejszy wydatek - a w perspektywie jest jeszcze ściągnięcie skrzydłowego do pierwszego składu. Poza tym nadmiarem ofensywnych graczy to My nie grzeszymy - dobry więc i Perisić.
20.04.2020 12:01
@Bayern022
Gdyby brać pod uwagę jedynie umiejętności czysto piłkarskie, to od Messiego lepszego gracza nie ma. Takiego przeglądu pola, błysku i magii nie prezentuje nikt. Ronaldo nadrabia jednak swoją ambicją, mentalnością, podejściem do wykonywania zawodu. Ja osobiście bardziej wolę się cieszyć, że przyszło mi żyć w czasach gdy mogę podziwiać ich obu, aniżeli zastanawiać się nad wyższością jednego nad drugim.
19.04.2020 23:53
A jakbyśmy go nie wzięli i ubiegłby Nas inny klub, to by było jęczenie że przeszedł Nam koło nosa zdolny bramkarz. Nie dogodzisz.
19.04.2020 18:29
Nie planują, ale głównie (albo nawet wyłącznie) przez Conte. U niego skrzydłowi, którzy nie nadają się na przekwalifikowanie na wahadłowych nie mają lekko. U Nas na ławkę może być.
19.04.2020 12:40
@Murphy123
Powinni, ale czy otrzymają? To się okaże. Wiemy, jak w ostatnich latach wyglądało u Nas "dawanie szans młodym". :)
17.04.2020 18:28
Swoją drogą niedawno mówiono, że Chilijczyk jednak przedłuży kontrakt z Aptekarzami. Dobry gracz, ciekawy byłby to ruch w Naszym wykonaniu. Trzeba poczekać.
16.04.2020 18:41
Dokładnie, aż tak "wielkich" talentów (którzy mają przed sobą "wielką karierę") to My raczej nie mamy. W tym konkretnym przypadku bardzo chciałbym się mylić.
14.04.2020 14:08
@nyy32
Można, ale zanim Nicklas byłby dobrze rozpędzony, to Davies znajdowałby się już bliżej mety :).
12.04.2020 14:31
@nyy32
Raczej bez problemów. Sule mimo wszystko zanim osiągnie swoją prędkość maksymalną potrzebuje więcej czasu i przestrzeni niż Kanadyjczyk :). Oczywiście jeśli mówimy o wyścigu z tzw. startu niskiego.
12.04.2020 14:07
@FanGraczyBayern
Szczerze wątpię, by Mertens trafił do któregoś z tych klubów.
Co do Zielińskiego - niesamowicie nierówny. Potrafi zagrać świetne zawody, by za chwilę być kompletnie niewidocznym. Tak jak również wspomniano - ma problem z wzięciem na siebie ciężaru gry.
11.04.2020 12:14
@WayeThe
Mertens za niespełna miesiąc skończy 33 lata. Właściwie jedynymi opcjami dla niego będą: pozostanie we Włoszech w słabszym klubie, powrót do Belgii (Anderlecht bądź Gent - z nimi był związany), albo Wschód. Milik? Podatny na kontuzje, nierówny... Ostatnio coś przebąkiwano o zainteresowaniu Schalke - tam mógłby pasować.
11.04.2020 11:39
@Marton
Havertza w akcji widziałem dość często. Już teraz ma świetne umiejętności, przegląd pola itd. Ale i często zbyt olewczy stosunek do zadań powierzonych na boisku (w niektórych spotkaniach wyglądał jak... kopia Ozila, nie życzę by poszedł tą drogą). Widać również, że ogólnej szybkości (takiej dynamiki, werwy, odejścia, przyspieszenia) jak Werner po prostu nie ma. Nie jest graczem wolnym - jego całkowitej szybkości nie zanegowałem, jedynie zestawienie go w tej kategorii z Timo.
Z resztą - nie ma za bardzo sensu byśmy się sprzeczali, czy on jest szybki, pół szybki, średnio szybki, czy mało szybki. Być może kiedyś zobaczymy ich obu w koszulce Bayernu i wówczas liczyć się będzie jedynie to, co będą w stanie dać drużynie. :)
Pozdrawiam.
10.04.2020 10:43
@Marton
Nie, chodziło mi nie tylko o prędkość maksymalną :). Dlatego, że w piłce nożnej samo (praktyczne) wykorzystanie szybkości na boisku jest bardziej złożone i na to, kto jest piłkarzem autentycznie szybszym wpływa kilka innych czynników. Samo mierzenie maksymalnej prędkości graczom i definiowanie na tej podstawie ich faktycznych możliwości jest działaniem mocno kontrowersyjnym. Ktoś wszak może być prawdziwym demonem szybkości, "połykać" wszystkich kolegów na treningach biegowych, a w ciągu sezonu nie mieć wielu szans by to udowodnić podczas meczu i w takiej klasyfikacji zająć odległe miejsce. Z resztą przeanalizuj podobne zestawienia nie tylko z BL, ale i innych lig. Próżno tam w czołówce szukać wyłącznie skrzydłowych/niskich napastników :). Gdyby szybki zawodnik był wyłącznie tym, który rozwija najwyższą prędkość, to wielu piłkarzom trenerzy zmienialiby pozycje na boisku, by ci mogli wykorzystać swoje walory. :) A tak - możesz sobie rozwijać zabójczą prędkość, ale robisz to bardzo wolno i pokracznie (ponadto znam inne twoje grzeszki motoryczne z treningów), skrzydłowego więc z ciebie nie będzie :).
09.04.2020 17:00
@Marton
Jasne, że technika obejmuje o wiele więcej aspektów niż sam drybling. Rzecz w tym, że większość elementów które wymieniłeś (prowadzenie piłki, podanie, przyjęcie, strzał) również stoi po stronie Kai'a :).
Nie chcesz (słusznie z resztą) ograniczać się w kwestii techniki do jednego aspektu, natomiast w kwestii szybkości liczy się już wyłącznie maksymalna prędkość osiągana przez zawodników? :) A przyspieszenie, dynamika itd. już nie istnieją? Bo w takim wypadku można również powiedzieć, że i Klostermann jest szybszy od Comana :). Albo też taki nieco klockowaty ŚO Fortuny Robin Bormuth od jakiegokolwiek innego gracza z Naszego składu. Wątpię, czy byliby oni w stanie Francuza na boisku dogonić (jeśli ten akurat w połowie drogi nie zerwałby więzadła). :)
09.04.2020 14:52
@Marton
Akurat jak napisał @MateuszFCB zestawienie Wernera obok Havertza pod kątem umiejętności technicznych niezbyt fortunne. Podobnie jak Havertza obok Wernera w kwestii szybkości. :)
09.04.2020 13:07
@Reeken89
Dla Neuera jednym z przełomowych momentów był dwumecz z Manchesterem United w LM 10/11. Wcześniej bywało różnie - np. przegrywał rywalizację w bramce reprezentacji z Rene Adlerem (który gdyby nie poważne kontuzje, pewnie broniłby na turniejach 2010, 2012). Mało kto widział wówczas w Manuelu potencjał na najlepszego golkipera na świecie. Dlatego też czy Nubel osiągnie poziom Neuera czy nie - czas pokaże. Życzę mu jak najlepiej.
08.04.2020 11:30
Chyba Nasz jedyny środkowy pomocnik, który najzwyczajniej w świecie potrafi grać piłką i nie boi się mieć jej przy nodze. Nie można takich graczy wypuszczać, przedłużenie kontraktu z nim to obowiązek.
06.04.2020 12:44
Abstrahując od tego jak (i czy w ogóle) będzie wyglądało najbliższe okienko, to kandydatura Davida może być najpoważniej brana pod uwagę właśnie w Lipsku. Wernera raczej nie zatrzymają, a po sprowadzeniu Kanadyjczyka będą mieć gracza bardzo zbliżonego charakterystyką. Ponadto on sam miałby tam chyba największą szansę jeszcze bardziej się rozwinąć.
05.04.2020 14:04
"Te trofea nie zapewnią nam transferów, które i tak już dokonaliśmy – Suele wróci po kontuzji, Coman też. To już dwa nowe transfery."
A to już niekoniecznie żarcik ;).
01.04.2020 15:04
Aż tak głupi i niekompetentny by nie był.
31.03.2020 19:20
"Barcelona ma już odpowiedni styl gry, ale brakuje jej skrzydłowych, takich jakich posiada Bayern. "
"takich jakich posiada Bayern" - cóż... nie wymagam od Xavi'ego dogłębnej znajomości tematu, ale o tym że mamy tak naprawdę JEDNEGO - akurat tego, którego wymienił - pełnoprawnego skrzydłowego wie chyba każdy :).
30.03.2020 09:03
@hoven
W przypadku Davies'a sytuacja wygląda nieco inaczej, niż "posadził na ławce Alabę". Wszyscy doskonale wiemy, że Kanadyjczyk wskoczył do składu właściwie przez problemy zdrowotne podstawowych graczy, a gdyby wszyscy byli zdrowi (wiem, że to w ostatnim czasie utopia), to zestawienie defensywy wyglądałoby prawdopodobnie: Alaba-Lucas-Sule-Pavard (bo przecież Kimmich MUSI być na ŚP) i być może wciąż nie poznalibyśmy możliwości Alphonso. Nie jest to "czyste" posadzenie Austriaka w stylu: obaj zdrowi, ale ten młody lepiej wygląda, więc stawiamy na niego, a David niech siedzi na ławce.
26.03.2020 18:07
@hoven
To, że jest inaczej to inna kwestia. Dlatego też napisałem komentarz praktycznie w trybie przypuszczającym :).
26.03.2020 15:44
@FanGraczyBayern
Właśnie takiego podejścia bym nigdy Havertzowi nie życzył - kupiliśmy Cię za kupę kasy, masz talent, więc będziesz grał w pierwszym składzie. Każdy powinien mieć świadomość, że danie szansy gry w pierwszym zespole wymaga ciężkiej pracy już tu - w Monachium. W przypadku Kai'a jest to o tyle istotne, że dość często zaczyna przejawiać objawy "wczesnego Ozilizmu" (autorski eufemizm określający uzdolnionego, ale leniuszka na boisku), więc jakiekolwiek zagwarantowanie mu ciągłych występów mogłoby dać skutek odwrotny do zamierzonego (czyt. pogłębienie tego tumiwisizmu).
26.03.2020 15:34
A ja w dalszym ciągu nie mogę wyjść z podziwu, jak ktoś kto pisze coś w stylu "trawa jest niebieska" wywołuje tutaj takie poruszenie :). I znów się powtarzam, ale najlepszą reakcją byłby chyba... brak reakcji?
22.03.2020 15:28
Nie sądziłem, że kiedykolwiek ktoś tutaj za Van Buytenem zatęskni. Przecież w czasach gry Daniela w Bayernie każdy narzekał na jego powolność, elementarne błędy w defensywie itd. Niewątpliwym plusem Belga była skuteczność pod bramką przeciwnika, ale takiego defensora chyba nikt obecnie na środku obrony w Bayernie by nie chciał (nawet za cenę stwarzania większego zagrożenia przy stałych fragmentach gry). Jak to czas potrafi zmienić myślenie :).
21.03.2020 11:55
Pierwsze zdanie newsa zwiastuje, iż nawet Gabriel Stach pogodził się już z anulowaniem rozgrywek i rozpoczęciem ich na nowo :).
17.03.2020 12:02
@GuteSpiele
Abstrahując już od samej sytuacji z koronawirusem - kim Ty jesteś? Nigdy Twoich wpisów nie brałem na poważnie, ale ten już przekroczył wszelkie normy.
12.03.2020 12:35
@diablo
Dostaje tam po prostu większy kredyt zaufania. Niewiele rzeczy potrafi tak zawodnikom podciąć skrzydła, jak brak wiary. Inna sprawa, że walkę o skład z Alabą wygrać właściwie nie miał prawa. A tamtą wypowiedzią wszyscy wiemy, że Uli się po prostu skompromitował.
12.03.2020 07:42
Za chwilę najprawdopodobniej jedyną drużyną z PL, która jeszcze cokolwiek może w LM ugrać zostanie City.
11.03.2020 23:19
Cóż, cudu nie było. Bo tylko cud mógł uratować dzisiaj tak grający Dortmund. Czerwona dla Cana właściwie idealną kwintesencją słabiuteńkiego występu.
11.03.2020 22:56
PSG osłabione, ale wciąż groźne. W tym sezonie przewidywanie ich występu to istne wróżenie z fusów. Gwiazdy potrafią zagrać na miarę swoich możliwości, by za chwilę praktycznie nie istnieć (jak na przykład w pierwszym meczu z BVB). Liczę jednak na Dortmund i kolejną drużynę z BL w ćwierćfinale, choć łatwo nie będzie.
11.03.2020 20:02
@predator
Dlatego też zaznaczyłem, iż jest to temat na o wiele dłuższą dyskusję. Nie ma zbytnio sensu byśmy ją tutaj toczyli, jeśli coś - zapraszam na PW. W miarę możliwości i będąc wolnym od obowiązków - postaram się odpisać. :)
11.03.2020 16:48
@TomiiiFCB
"Tylko głupia osoba porównuje grypę z koronawirusem" - to zdanie nie nosi znamion subiektywizmu. Tak czy inaczej - wszystko oceni czas.
11.03.2020 13:55
@TomiiiFCB
To jest Twoje zdanie. Moje jest natomiast zupełnie inne. Pozdrawiam :). P.S. Nie oceniaj.
11.03.2020 10:27
Najprędzej zabije nas strach i panika, a nie koronawirus. Moja córka zapytała się mnie ostatnio: "Tato, czemu przy porównywalnej śmiertelności nie mówią tyle o grypie?" No ale to temat na baaardzo długą dyskusję.
11.03.2020 09:48
Brawo dla Lipska. Właściwie dwumecz bez historii, Spurs kompletnie niczym nie potrafili się przeciwstawić Bykom. Swoją drogą w osobie Angelino RB w końcu znalazł dobrego lewego obrońcę, na ich miejscu długo nie zastanawiałbym się nad jego ostatecznym wykupieniem.
11.03.2020 08:06
Zobaczymy jak będzie. Na razie to tylko domysły prasy. Wiadomo natomiast, że po zakończeniu wypożyczeń będziemy mieć z przodu zbyt małą ilość piłkarzy, by móc grać na trzech frontach. A przy podatności na kontuzje Coman'a potrzeba by dwóch skrzydłowych. Fortuny wydać nie możemy, więc być może moda na wypożyczanie graczy ofensywnych utrzyma się. A może jednak znajdzie się ktoś na tyle utalentowany, by wejść do pierwszego składu nie tylko po to, by z nim trenować? Czas pokaże.
09.03.2020 08:33
@feel2020FCB
No to analogicznie My powinniśmy strzelić jeszcze przynajmniej trzy (Zirkzee, Coutinho, Gnabry - ten ostatni może nawet dwie). Bardziej niż Bayern z wyniku 2:0 cieszyć się powinien Augsburg, że wygląda on TYLKO tak. :)
08.03.2020 20:40
Wszyscy odetchnęli po golu Goretzki, ale przecież My ten mecz spokojnie mogliśmy zamknąć wcześniej. Swoją setkę miał Augsburg, ale jak nazwać wcześniejsze okazje Zirkzee, Coutinho i Gnabry'ego? 2:0 to i tak niski wynik, wielkie brawa i zasłużone 3 punkty.
08.03.2020 17:25
Nie mają wielkich szans, ale dobrze że tak podchodzą do spotkania. Grunt to nie kłaść się na boisku przed faworytami i starać się pokazać charakter.
08.03.2020 12:28
@Globin23
A ja nie jestem pewny, czy w ogóle byśmy się dowiedzieli jakim Davies jest diamentem, gdyby nie kontuzje podstawowych zawodników (i to bardziej tutaj należy szukać powodów zaistniałej sytuacji, a nie w tym że "Brazzo trafił"). No chyba, że ktoś wierzy w wygryzienie ze składu w naturalny sposób Lucasa/Alaby i nagłe stawianie na 18-letniego Kanadyjczyka.
07.03.2020 08:58
@tapczan
Obecność Lewandowskiego na boisku wcale nie oznaczałaby, że oglądalibyśmy taki sam mecz. Inaczej byłaby ustawiona drużyna Schalke, inaczej ustawieni bylibyśmy My. Na Robercie opierała się duża część Naszych ataków, z tym że nie jest on dryblerem również się nie zgodzę - w tym sezonie właśnie niejednokrotnie potrafił jeśli nie samemu sobie, to partnerom z drużyny stworzyć sytuację bramkową. Czy jego brak będzie aż tak bardzo odczuwalny - czas pokaże. Na razie najważniejsze, że wygrywamy.
04.03.2020 08:44
Nie wiem czy jest jakaś drużyna z czołówki europejskiej, która ma tylu zawodników z tak ciężką przebytą/trwającą kontuzją.
03.03.2020 07:42
To jest akurat najmniej istotne. Ważne, żeby szybko wrócił i dalej robił swoje. A ZB może zdobyć np. Ronaldo, który jest podrażniony szóstą ZP dla Messiego i od początku roku daje temu odpór.
02.03.2020 10:26
Jeżeli "potrzebuje praktyki meczowej", jeżeli wyszedł manewr z postawieniem na niego przeciwko Hoffenheim, to ja innej opcji nie widzę.
02.03.2020 08:01
Warto dodać, że De Bruyne w przeciwieństwie do Thomasa wykonywał w VFL praktycznie wszystkie rzuty rożne/wolne, co miało dodatkowy wpływ na podkręcenie licznika asyst.
01.03.2020 10:31
Przestańcie już z tym walkowerem. Otarliśmy się o niego co prawda (gdyby np. sędzia trzeci raz przerwał spotkanie, albo gdyby nie zostało wznowione), ale nic takiego nie będzie mieć miejsca.
01.03.2020 10:01
Nie wiadomo jak potoczyłaby się jego kariera, gdyby wybrał MU. Być może w ogóle by nie grał, być może byłby wypożyczany, być może występowałby na innej pozycji... U Nas z resztą gdyby nie kontuzje podstawowych graczy jego rozwój również byłby ostro wyhamowany. Raczej każdy zdroworozsądkowy człowiek związany z Manchesterem nie żałuje, bo też i po co.
01.03.2020 09:19
Bardzo cieszy świetna pierwsza połowa i postawa Zirkzee. Czy brak Lewego będzie odczuwalny to ocenimy za jakiś czas, a nie po 45. minutach pierwszego meczu po kontuzji Polaka. Oby zastępcy wciąż się spisywali.
29.02.2020 16:28
Liczba wartościowych graczy do ofensywy na ławce powala. Oby nie było dziś konieczne wykonywanie tam zbyt wielu manewrów.
29.02.2020 15:08
Jakże ja się cieszę, że nie jestem kibicem Arsenalu.
Co do Frankfurtu, to nie przypuszczam by dali sobie wyrwać taką zaliczkę. Z drugiej strony wystarczyło parę minut, by takie Gladbach w grupie LE spadło z pierwszego miejsca na trzecie. Przy koncentracji i przede wszystkim strzeleniu bramki Salzburgowi problemów być nie powinno.
28.02.2020 09:27
Zadziwiająco łatwo Wilki i Aptekarze wygrali swoje mecze. Leverkusen właściwie po swojemu - z każdym mogą wygrać, z każdym mogą przegrać. Najgorsza drużyna do... obstawiania.
27.02.2020 20:53
Dopiero teraz (po kontuzji niezniszczalnego do tej pory Roberta) uwidoczni się "bogactwo" składu w ofensywie. Szczerze? Dałbym szansę Zirkzee, a jak nie wyjdzie to zacznijmy kombinować inaczej. Może ta sytuacja podziała na któregoś młodego tak jak na Davies'a?
27.02.2020 10:45
Myślę, że wiadomość o kontuzji Naszego najlepszego obecnie zawodnika jest ważniejsza, niż informacja o wygranej ze słabiutką Chelsea. Całe szczęście, że Zarząd zagwarantował Nam przez ostatnie okienka mnóstwo opcji w ofensywie, więc brak Roberta nie będzie odczuwalny...
26.02.2020 19:53
Właściwie gdyby jedynym świadectwem wczorajszej różnicy klas był wyłącznie wynik, to powinien on brzmieć przynajmniej 5:0.
@FanGraczyBayern
Jest na pewno wyraźna poprawa, mniej głupich strat. Na razie.
26.05.2020 19:24
Kimmich poza kapitalną bramką ogólnie wygląda świetnie w środku, o wiele lepiej niż przed tą przerwą. Może jednak zacznie mu służyć gra w tej strefie boiska?
26.05.2020 19:19
Umie się podłączyć, zawsze coś tam strzeli, dogra. Popracuje nad zaangażowaniem, poprawi grę w defensywie i będą z niego ludzie.
25.05.2020 21:42
@tapczan
"Nikt Vidalowi nie odejmuje woli walki, ambicji czy charakteru, ale faktem jest, że grając przez tyle lat w topowych klubach nie był w stanie osiągnąć żadnego sukcesu w pucharach."
Nie za bardzo rozumiem - ilość zdobytych trofeów (jak mniemam na arenie międzynarodowej) jest głównym wyznacznikiem dobrego zawodnika?
25.05.2020 18:28
@Edmund
O ile sam jestem za sprowadzeniem Havertza (choć pierwszeństwo daję skrzydłowemu) o tyle nie rozumiem ciągle tego zestawiania z Sane i De Bruyne. Owszem, możemy żałować jeśli nie sprowadzimy Kai'a - bo talent niewątpliwie ma - ale równie dobrze może to być kolejny Ozil, czy Gotze (który miał ponoć największy z największych talentów w Niemczech) i tutaj "żałowania" już by nie było. Spokojnie. Priorytetem jest na pewno wzmocnienie skrzydła, a jeśli trafiłby do Nas również KH - super.
25.05.2020 10:55
To co Lipsk gra do tej pory z Mainz to jest po prostu poezja. 4:0 to najniższy dotychczasowy wymiar kary.
24.05.2020 16:39
Taki wesoły mecz, mnóstwo wolnej przestrzeni na boisku. Na plus Kimmich, Goretzka, Davis i Muller (dwaj ostatni na wielki plus) no i oczywiście najważniejsze trzy punkty. Brawo.
23.05.2020 20:23
@Arkady142
Bo myślenie generalnie jest takie: ależ głupki w tych klubach (nie tylko polskich), mogli brać tego drugiego, przecież to taki świetny gracz w porównaniu z tym na którego się zdecydowali. Wszystkie oceny oczywiście wystawione po jakimś okresie czasu. Ciągłe zapominanie o tym, że na prawidłowy rozwój piłkarza wpływa mnóstwo czynników, otoczenie również.
Swego czasu w Sportingu Lizbona grało dwóch zawodników - jeden nazywał się Ricardo Quaresma, drugi Cristiano Ronaldo. Komu przypisywano większy talent i wróżono bardziej owocną karierę? Oczywiście, że temu pierwszemu. Doceniano, że przy swoich popisach dryblerskich potrafił być na boisku bardziej dojrzały, nie tak jak ten drugi wiecznie chcący machać nogami nad piłką młokos. Problem pojawił się później - jeden kompletnie nie poradził sobie poza Portugalią, drugi wolał wciąż nad sobą pracować. Dość powiedzieć, że zainteresowanie Quaresmą wyrażaliśmy również My (ostatecznie zdecydowaliśmy się na Ribery'ego) :).
22.05.2020 18:25
Trzeba czekać do oficjalki. Nie ma sensu komentować absolutnie każdego newsa o Sane, większość to wyłącznie domysły prasy. Tutaj info o 50 mln, niedawno w mediach angielskich była mowa jak to City taką kwotę wyśmiało. Czekamy.
22.05.2020 11:04
@Bayern022
Chyba będę musiał w nawiasie pisać kiedy żartuję. Nikt by czegoś takiego nie zrobił. :)
21.05.2020 16:33
Prawdopodobnie Sane tak bardzo chce przejść do Bayernu i obniżyć kwotę za transfer, że w pełni świadomie przybrał wygląd nie nadającego się do gry misia. Wcześniej przecież całym sercem pokochał Bayern i zrezygnował z 30% wynagrodzenia. Po podpisaniu umowy w Monachium natychmiast zrzuci dodatkowe kilogramy, zaręczam.
21.05.2020 14:00
@FanGraczyBayern
Jeśli o mnie chodzi, to (powtarzam się) Kimmich powinien być rozpatrywany u Nas wyłącznie jako prawy obrońca, a My powinniśmy rozglądać się za nową "szóstką". Nawet mecz z Chelsea pokazał jak wiele do poprawy ma Joshua w kwestii gry jako środkowy pomocnik, a stawianie go obok wymienionych przez Ciebie graczy to już kompletnie jakiś absurd (obok Kante i Verrattiego na pewno).
20.05.2020 12:28
Zobaczymy. Obecnie wybieganie wprzód na dwa/trzy miesiące to wróżenie z fusów, a Liga Mistrzów z zespołami, które nie wybiegły na boisko przez pół roku, zakończyły rozgrywki miesiąc wcześniej, albo dopiero wznawiają treningi to nie byłaby Liga Mistrzów, tylko cyrk.
19.05.2020 16:20
Niepotrzebne to ciągłe gadanie o rekordzie. Lewy powinien mieć w głowie wyłącznie strzelanie bramek, by pomagać Bayernowi odnosić zwycięstwa. A jeśli przy okazji uda się pobić wyczyn Gerda - super. Z resztą znając jego profesjonalizm wątpię, by zaprzątał sobie tym myśli.
18.05.2020 14:04
Wiadomo było, że nie będzie za bardzo sensu oceniać gry, liczyło się wyłącznie zwycięstwo. Brawo i jedziemy dalej.
17.05.2020 20:09
Wolałbym opcję: Kimmich wraca na prawą obronę, a My rozglądamy się za "6". Mając w składzie tak świetny materiał na prawego defensora nie wiem po co w ogóle temat pozyskania gracza na tę pozycję. Sam mecz z Chelsea pokazał jak dużo Joshua ma do poprawy jeśli chodzi o środek pola. No ale jak będzie, zobaczymy...
17.05.2020 12:05
My świetnego prawego obrońcę już w składzie mamy (Kimmich), może po prostu rozejrzyjmy się za "6"?
15.05.2020 11:25
@Reeken89
Też uważam, że zrobiono to trochę w pośpiechu. Piszę natomiast jak by to ewentualnie wyglądało, gdyby obecny stan się utrzymał. Rozgrywki międzynarodowe przypominałyby cyrk.
14.05.2020 11:58
No i pięknie, takich talentów nigdy za mało w klubie. Oby omijały go kontuzje.
14.05.2020 11:42
Ciężko uwierzyć w jakiekolwiek europejskie puchary w tym sezonie, gdzie niektóre zespoły teoretycznie zakończyły rywalizację krajową (Francja), inne do sierpnia mają ją zakończyć (Niemcy), a jeszcze inne nie wiadomo czy w ogóle wybiegną na boisko (Włochy). Mielibyśmy prawdziwą pseudo-LM, z nierówną jak nigdy wcześniej rywalizacją.
14.05.2020 11:41
@tapczan
A rzeczywiście, dziękuję za przypomnienie :). Co nie zmienia faktu, że oficjalnie zostało ogłoszone to dziś.
13.05.2020 19:49
A może jakaś wzmianka o pozyskaniu przez Nas bardzo ciekawego talentu - Armindo Sieba do młodzieżówki? :)
13.05.2020 18:14
Po tym jak Brazzo spalił za sobą wszystkie mosty w sprawie Wernera Kalle nie powinien się w ogóle dziwić. Swoją drogą ta wypowiedź Karla prawdopodobnie jeszcze bardziej utwierdziła Timo w słuszności swojego wyboru.
13.05.2020 11:46
Mocno wątpliwe, by oddali go za tyle samo, co go kupili. :)
11.05.2020 15:45
Wypożyczać co bardziej utalentowanych, dawać szanse w meczach obciążonych mniejszym ryzykiem, zaprzestać usilnego sprowadzania graczy typu Odriozola którzy niepotrzebnie zajmują miejsce młodzieży i powinno wszystko ruszyć. Na razie jesteśmy na początku tej drogi.
11.05.2020 11:38
Cóż... Porównanie do Ballacka to ja jeszcze zrozumiem, bo Goretzka tak jak on potrafi również znaleźć się w odpowiednim miejscu w polu karnym, coś tam zawsze strzelić, dograć... Ale Matthaeusa? Jego zaciętości, umiejętności brania na siebie gry i wielu innych aspektów czysto piłkarskich na razie Leonowi brakuje. Nie wiem skąd pomysł, by stylem gry przyrównywać go akurat do Lothara.
10.05.2020 21:27
Dla Sane większą atrakcją będzie fakt, że może włożyć na siebie koszulkę Bayernu. Pan Smoljan oczywiście ma swój interes w takich wypowiedziach, ale przy okazji robi też krzywdę własnemu zawodnikowi. Świetnie by było gdyby przyszedł, ale bez przesady.
07.05.2020 09:55
@hoven
"dodac tylko ze Juve pare lat temu przyjelo strategie Bayernu i w ostatnich latach realizuja ja lepiej niz my bez udawania o co im chodzi (LM)"
Odniosłem się jedynie - pół żartem pół serio - do tego :).
I, żeby nie było, nie twierdzę że Juventus w końcu swego celu nie osiągnie. Agnelli z pewnością pomógł odbudować się tej firmie po Calciopoli, widać chęć i determinację w dążeniu do celu. Ale też póki co daleko mi do piania samych peanów pod ich adresem. :) Tyle :).
04.05.2020 23:30
@hoven
Tego, że myśmy miewali wpadki na rynku transferowym nie neguję. Ale też daleko mi do tego, by wyłącznie na zasadzie materiału porównawczego (w tym wypadku z Juve) aż tak całkowicie mieszać z błotem Nasze zakupy (bo w przypadku np. takiego Lucasa jest jeszcze trochę za wcześnie). A już nawet - jeżeli Twoim zdaniem Stara Dama nie udaje o co im chodzi przy sprowadzaniu piłkarzy (LM), to chyba na razie ten projekt można uznać za... nieudany? :)
04.05.2020 23:09
@hoven
Z tyloma pochwałami pod adresem kierownictwa Juventusu osobiście bym się nie zapędzał. Tam również mieliśmy w ostatnich latach do czynienia z masą nieudanych/niepotrzebnych transferów. Bardzo mocno braki kadrowe - co jeszcze lepsze, przy pierdyliardzie zawodników właśnie w tej formacji - w środku pola Starej Damy obnażyło w tym sezonie... Lazio. Bernardeschi stał się przeciętniakiem. Pjanić jest już wyrzucany właściwie przez wszystkich. Niepotrzebne sprowadzenie Rabiot'a... Wiele zarzutów z resztą jest kierowanych właśnie bezpośrednio do Paraticiego, który nie potrafił przed sezonem wyłowić piłkarzy bardziej odpowiednich dla stylu gry preferowanego przez Sarriego. Generalnie w projekcie pt. "Juventus Agnelliego" również nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać.
04.05.2020 22:19
Juventus na razie nie wiadomo czy w ogóle jakiekolwiek transfery przeprowadzi. Kryzys może dać się mocno we znaki, a na razie odnośnie pozyskiwania nowych graczy przebąkuje się tam jedynie o wymianach.
04.05.2020 18:56
Nasz jedyny środkowy pomocnik, który po prostu potrafi grać w piłkę (i piłką). Przedłużenie z nim umowy to obowiązek.
04.05.2020 16:22
@Prezes42
Co (pół) roku to samo, powinieneś już się przyzwyczaić. :)
@FanGraczyBayern
Gdyby wszyscy byli zdrowi, to w pierwszym składzie graliby najpewniej Lucas obok Sule. Powody podałem z resztą gdzieś pod jakimś innym tematem. :)
29.04.2020 20:18
@zabson79
No przecież o tym właśnie piszę - dopóki nie masz potwierdzenia w postaci np. gotowego do gry w pierwszym zespole zawodnika, przed którym widać perspektywy ciężko jest wystawiać jakąkolwiek ocenę pracy z młodzieżą. Czy ona jest faktycznie dobra, czy zła - pokaże czas. Z tym "stawianiem na młodzież" też bym się nie zapędzał, zwłaszcza w kwestii doboru składu na mecze obciążone mniejszym ryzykiem. Dobrze, że się w końcu coś zaczyna ruszać, ale jeszcze za wcześnie na peany. :)
29.04.2020 15:29
@zabson79
Wszystko pięknie, tylko w kwestii pracy z młodzieżą jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, by móc oceniać kogokolwiek. Poczekajmy, aż jakaś 'perełka' zacznie odgrywać w pierwszym zespole znaczącą rolę również na boisku, bo samo kopanie piłki na treningu obok doświadczonych kolegów z pierwszego zespołu nie jest nawet połową drogi, a prawdziwy potencjał weryfikuje po prostu gra.
29.04.2020 15:12
Gruba przesada i niepotrzebna (zamierzona?) próba mącenia chłopakowi w głowie.
28.04.2020 10:29
@FanGraczyBayern
Zarząd może myśleć w ten sposób: Sule był kreowany na ostoję w klubie i reprezentacji, wiecznie przecież nie będzie kontuzjowany. Lucasa kupiliśmy za wielką kwotę (i jeszcze nawet nie zaczął się spłacać). Alaba pokazał, że można na niego liczyć na środku obrony (źle nie wyglądał). Potrzeba Nam kogoś za Boatenga, tylko czy aby na pewno kogoś na kogo znów wydamy fortunę? A może wystarczy Pavard? Z resztą transfer Dayota byłby niebezpiecznie powiązany z Hernandezem. Ktoś z tej czwórki (Sule, Lucas, Alaba, Upamecano) musiałby przecież usiąść na ławce. A tyle milionów na ławce to już niespecjalnie ładna laurka ruchów Hasana :).
27.04.2020 22:20
@tapczan
A czy ja gdzieś napisałem, że duże kluby są miejscem do rozwijania potencjalnych talentów? :) Rozmawialiśmy o Upamecano i jego hipotetycznym rozwoju, po ewentualnym dołączeniu do Nas już z Valenciennes. I dla mnie osobiście bardzo mocno wątpliwe jest, by dziś prezentował się tak samo wciąż chodząc na wypożyczenia i przegrywając rywalizację w składzie z Hummelsem, Boatengiem i Sule. Prawdopodobnie z resztą już by go w Monachium nie było. Przeszedł kolejne szczeble rozwoju, najpierw w Salbzurgu, później skok do Lipska i Bundesligi. Wydaje się, że były to najbardziej odpowiednie ruchy dla pełnego wyzwolenia jego potencjału.
Skoro zatem nikt nie robi furory po odejściu z Bayernu, to należałoby zadać sobie pytanie: Czy faktycznie ta niechęć do wystawiania młodych leży po stronie samych decyzji, czy raczej nie posiadamy w Naszych kadrach takich "talentów" jak to się usiłuje przedstawiać? Bo ja jeszcze obstaję przy niechęci (druga opcja jest zdecydowanie mniej optymistyczna).
Tak odnośnie samego Dayota, to ja wciąż (powtarzam się) nie wierzę, że wydamy w dwa lata na dwóch stoperów 140 mln euro. Gdziekolwiek Francuz nie trafi będzie jednak świetnym wzmocnieniem. Pożyjemy, zobaczymy.
27.04.2020 21:57
@tapczan
Tylko widzisz, przypadek Davies'a jest szczególny z kilku powodów. Przychodził do Bayernu jako skrzydłowy, bez większych szans na regularną grę. Przestawiono go na lewą obronę tylko i wyłącznie z powodu problemów zdrowotnych wielu graczy podstawowego składu. To, że ostatecznie ta decyzja była strzałem w "10", a Kanadyjczyk okazał się świetnym materiałem właśnie na bocznego defensora to jedno. Natomiast przy Naszej wieloletniej niechęci do dawania tak wielu szans młodym zawodnikom i zdrowej kadrze całkiem możliwe, że o predyspozycjach Phonsiego długo jeszcze nie mielibyśmy okazji się przekonać.
Nie twierdzę, że ściągnięcie młodziana z Valenciennes byłoby z góry skazane na porażkę, zwłaszcza że już w tamtym czasie sporo firm (z Barceloną na czele) głośno wyrażało zainteresowanie Upamecano, widząc w nim materiał na przyszłego świetnego stopera. Inną sprawą jest jednak przejście do wielkiego klubu w tak młodym wieku, a inną spokojny rozwój w drużynach które go szczególnie umożliwiają (gdzie można przede wszystkim grać). Jak do tej pory rozwój Dayota przebiega prawidłowo - stał się liderem formacji defensywnej RB. Jeśli przechodziłby dzisiaj do większej firmy, to już nie jako obiecujący talent, ale jako wciąż młody i zarazem ukształtowany defensor przygotowany do gry w pierwszym składzie. Z dwóch opcji (zwłaszcza patrząc na to jak radzą sobie na wypożyczeniach Nasze talenty) na dzień dzisiejszy wybieram opcję drugą - płacić więcej, ale za gracza który już się rozwinął.
A co do większej ilości wypożyczeń i nieco większej odwagi w sprawach związanych z przyszłością młodych graczy - pełna zgoda. Tylko, że... jest jak jest :).
27.04.2020 20:19
@tapczan
To jest takie trochę niepotrzebne gadanie, zupełnie jak w przypadku np. Sule i Wernera. Pierwszego niektórzy chcieli w Bayernie, gdy nie skończył jeszcze 18 lat, drugiego gdy odchodził ze Stuttgartu. Nie wiadomo gdzie oni wszyscy znajdowaliby się dziś, gdyby odeszli w tak wczesnej fazie rozwoju piłkarskiego do Monachium. Podejrzewam, że raczej nie tam, gdzie są aktualnie. Sam Dayot nie miał łatwych początków w Lipsku - popełniał sporo 'młodzieńczych' błędów, grał nieskoncentrowany. Dopiero w ostatnich miesiącach niesamowicie się rozwinął i dojrzał jako obrońca. Czasem warto się zastanowić kilka razy nim ściągnie się młodego gracza tylko po to, by gnuśniał niepotrzebnie w rezerwach (vide Arp, Cuisance - któż wie, co z nimi będzie...?).
27.04.2020 17:27
Van Gaal miewał wzloty i upadki (upadki jednak przeważały). W Barcelonie, którą prowadził na przełomie tysiącleci pozostawił po sobie tak naprawdę spaloną ziemię (z tryliardem Holendrów w klubie), nie najlepiej wyglądało to też w ManU. Jako selekcjoner swego czasu nie poradził sobie w ogóle - mając reprezentację Pomarańczowych o ogromnym potencjale nie zdołał awansować na MŚ 2002. Zrehabilitował się dopiero 12 lat później. Jego kariera trenerska jest z pewnością niezwykle bogata, ale i też niesamowicie nierówna. Na pewno barwna postać, nie pozostawiająca nikogo obojętnym.
24.04.2020 11:41
Rozwinął się w tym sezonie. Wcześniej bywał takim jeszcze nieco zagubionym dzieciakiem, popełniającym sporo prostych błędów. Teraz zaczął nabierać tej niezwykle ważnej dla obrońcy dojrzałości w podejmowaniu decyzji. Jak dla mnie to jest taka młodsza wersja Koulibaly'ego, dla każdego klubu byłby poważnym wzmocnieniem. Zobaczymy gdzie ostatecznie wyląduje, bo coś ciężko mi uwierzyć że w dwa lata wydamy na dwóch stoperów łącznie 140 mln. :)
23.04.2020 11:51
@ausPolen
"...bo zawodnika z kontuzją nikt nie kupi..."
Lucas Hernandez: Potrzymaj mi piwo.
:)
22.04.2020 13:39
@Piter1985
Nawet czysto hipotetyczne - jedno nie wyklucza drugiego. Jeśli Rashica przyszedłby do pierwszego składu, to wówczas przydałby się ktoś na ławkę - w obliczu ciągłych urazów Comana i rezygnacji - słusznej - z Coutinho. Ja osobiście nie jestem przekonany, czy Kosowianin byłby w stanie pewien poziom przeskoczyć (na podstawie jego występów w Werderze) i być Naszym głównym motorem napędowym w ofensywie. Poza tym coraz głośniej słychać o jego rychłych przenosinach do Lipska...
20.04.2020 12:27
@FanGraczyBayern
Tyle tylko, że każdy z nich to już jest poważniejszy wydatek - a w perspektywie jest jeszcze ściągnięcie skrzydłowego do pierwszego składu. Poza tym nadmiarem ofensywnych graczy to My nie grzeszymy - dobry więc i Perisić.
20.04.2020 12:01
@Bayern022
Gdyby brać pod uwagę jedynie umiejętności czysto piłkarskie, to od Messiego lepszego gracza nie ma. Takiego przeglądu pola, błysku i magii nie prezentuje nikt. Ronaldo nadrabia jednak swoją ambicją, mentalnością, podejściem do wykonywania zawodu. Ja osobiście bardziej wolę się cieszyć, że przyszło mi żyć w czasach gdy mogę podziwiać ich obu, aniżeli zastanawiać się nad wyższością jednego nad drugim.
19.04.2020 23:53
A jakbyśmy go nie wzięli i ubiegłby Nas inny klub, to by było jęczenie że przeszedł Nam koło nosa zdolny bramkarz. Nie dogodzisz.
19.04.2020 18:29
Nie planują, ale głównie (albo nawet wyłącznie) przez Conte. U niego skrzydłowi, którzy nie nadają się na przekwalifikowanie na wahadłowych nie mają lekko. U Nas na ławkę może być.
19.04.2020 12:40
@Murphy123
Powinni, ale czy otrzymają? To się okaże. Wiemy, jak w ostatnich latach wyglądało u Nas "dawanie szans młodym". :)
17.04.2020 18:28
Swoją drogą niedawno mówiono, że Chilijczyk jednak przedłuży kontrakt z Aptekarzami. Dobry gracz, ciekawy byłby to ruch w Naszym wykonaniu. Trzeba poczekać.
16.04.2020 18:41
Dokładnie, aż tak "wielkich" talentów (którzy mają przed sobą "wielką karierę") to My raczej nie mamy. W tym konkretnym przypadku bardzo chciałbym się mylić.
14.04.2020 14:08
@nyy32
Można, ale zanim Nicklas byłby dobrze rozpędzony, to Davies znajdowałby się już bliżej mety :).
12.04.2020 14:31
@nyy32
Raczej bez problemów. Sule mimo wszystko zanim osiągnie swoją prędkość maksymalną potrzebuje więcej czasu i przestrzeni niż Kanadyjczyk :). Oczywiście jeśli mówimy o wyścigu z tzw. startu niskiego.
12.04.2020 14:07
@FanGraczyBayern
Szczerze wątpię, by Mertens trafił do któregoś z tych klubów.
Co do Zielińskiego - niesamowicie nierówny. Potrafi zagrać świetne zawody, by za chwilę być kompletnie niewidocznym. Tak jak również wspomniano - ma problem z wzięciem na siebie ciężaru gry.
11.04.2020 12:14
@WayeThe
Mertens za niespełna miesiąc skończy 33 lata. Właściwie jedynymi opcjami dla niego będą: pozostanie we Włoszech w słabszym klubie, powrót do Belgii (Anderlecht bądź Gent - z nimi był związany), albo Wschód. Milik? Podatny na kontuzje, nierówny... Ostatnio coś przebąkiwano o zainteresowaniu Schalke - tam mógłby pasować.
11.04.2020 11:39
@Marton
Havertza w akcji widziałem dość często. Już teraz ma świetne umiejętności, przegląd pola itd. Ale i często zbyt olewczy stosunek do zadań powierzonych na boisku (w niektórych spotkaniach wyglądał jak... kopia Ozila, nie życzę by poszedł tą drogą). Widać również, że ogólnej szybkości (takiej dynamiki, werwy, odejścia, przyspieszenia) jak Werner po prostu nie ma. Nie jest graczem wolnym - jego całkowitej szybkości nie zanegowałem, jedynie zestawienie go w tej kategorii z Timo.
Z resztą - nie ma za bardzo sensu byśmy się sprzeczali, czy on jest szybki, pół szybki, średnio szybki, czy mało szybki. Być może kiedyś zobaczymy ich obu w koszulce Bayernu i wówczas liczyć się będzie jedynie to, co będą w stanie dać drużynie. :)
Pozdrawiam.
10.04.2020 10:43
@Marton
Nie, chodziło mi nie tylko o prędkość maksymalną :). Dlatego, że w piłce nożnej samo (praktyczne) wykorzystanie szybkości na boisku jest bardziej złożone i na to, kto jest piłkarzem autentycznie szybszym wpływa kilka innych czynników. Samo mierzenie maksymalnej prędkości graczom i definiowanie na tej podstawie ich faktycznych możliwości jest działaniem mocno kontrowersyjnym. Ktoś wszak może być prawdziwym demonem szybkości, "połykać" wszystkich kolegów na treningach biegowych, a w ciągu sezonu nie mieć wielu szans by to udowodnić podczas meczu i w takiej klasyfikacji zająć odległe miejsce. Z resztą przeanalizuj podobne zestawienia nie tylko z BL, ale i innych lig. Próżno tam w czołówce szukać wyłącznie skrzydłowych/niskich napastników :). Gdyby szybki zawodnik był wyłącznie tym, który rozwija najwyższą prędkość, to wielu piłkarzom trenerzy zmienialiby pozycje na boisku, by ci mogli wykorzystać swoje walory. :) A tak - możesz sobie rozwijać zabójczą prędkość, ale robisz to bardzo wolno i pokracznie (ponadto znam inne twoje grzeszki motoryczne z treningów), skrzydłowego więc z ciebie nie będzie :).
09.04.2020 17:00
@Marton
Jasne, że technika obejmuje o wiele więcej aspektów niż sam drybling. Rzecz w tym, że większość elementów które wymieniłeś (prowadzenie piłki, podanie, przyjęcie, strzał) również stoi po stronie Kai'a :).
Nie chcesz (słusznie z resztą) ograniczać się w kwestii techniki do jednego aspektu, natomiast w kwestii szybkości liczy się już wyłącznie maksymalna prędkość osiągana przez zawodników? :) A przyspieszenie, dynamika itd. już nie istnieją? Bo w takim wypadku można również powiedzieć, że i Klostermann jest szybszy od Comana :). Albo też taki nieco klockowaty ŚO Fortuny Robin Bormuth od jakiegokolwiek innego gracza z Naszego składu. Wątpię, czy byliby oni w stanie Francuza na boisku dogonić (jeśli ten akurat w połowie drogi nie zerwałby więzadła). :)
09.04.2020 14:52
@Marton
Akurat jak napisał @MateuszFCB zestawienie Wernera obok Havertza pod kątem umiejętności technicznych niezbyt fortunne. Podobnie jak Havertza obok Wernera w kwestii szybkości. :)
09.04.2020 13:07
@Reeken89
Dla Neuera jednym z przełomowych momentów był dwumecz z Manchesterem United w LM 10/11. Wcześniej bywało różnie - np. przegrywał rywalizację w bramce reprezentacji z Rene Adlerem (który gdyby nie poważne kontuzje, pewnie broniłby na turniejach 2010, 2012). Mało kto widział wówczas w Manuelu potencjał na najlepszego golkipera na świecie. Dlatego też czy Nubel osiągnie poziom Neuera czy nie - czas pokaże. Życzę mu jak najlepiej.
08.04.2020 11:30
Chyba Nasz jedyny środkowy pomocnik, który najzwyczajniej w świecie potrafi grać piłką i nie boi się mieć jej przy nodze. Nie można takich graczy wypuszczać, przedłużenie kontraktu z nim to obowiązek.
06.04.2020 12:44
Abstrahując od tego jak (i czy w ogóle) będzie wyglądało najbliższe okienko, to kandydatura Davida może być najpoważniej brana pod uwagę właśnie w Lipsku. Wernera raczej nie zatrzymają, a po sprowadzeniu Kanadyjczyka będą mieć gracza bardzo zbliżonego charakterystyką. Ponadto on sam miałby tam chyba największą szansę jeszcze bardziej się rozwinąć.
05.04.2020 14:04
"Te trofea nie zapewnią nam transferów, które i tak już dokonaliśmy – Suele wróci po kontuzji, Coman też. To już dwa nowe transfery."
A to już niekoniecznie żarcik ;).
01.04.2020 15:04
Aż tak głupi i niekompetentny by nie był.
31.03.2020 19:20
"Barcelona ma już odpowiedni styl gry, ale brakuje jej skrzydłowych, takich jakich posiada Bayern. "
"takich jakich posiada Bayern" - cóż... nie wymagam od Xavi'ego dogłębnej znajomości tematu, ale o tym że mamy tak naprawdę JEDNEGO - akurat tego, którego wymienił - pełnoprawnego skrzydłowego wie chyba każdy :).
30.03.2020 09:03
@hoven
W przypadku Davies'a sytuacja wygląda nieco inaczej, niż "posadził na ławce Alabę". Wszyscy doskonale wiemy, że Kanadyjczyk wskoczył do składu właściwie przez problemy zdrowotne podstawowych graczy, a gdyby wszyscy byli zdrowi (wiem, że to w ostatnim czasie utopia), to zestawienie defensywy wyglądałoby prawdopodobnie: Alaba-Lucas-Sule-Pavard (bo przecież Kimmich MUSI być na ŚP) i być może wciąż nie poznalibyśmy możliwości Alphonso. Nie jest to "czyste" posadzenie Austriaka w stylu: obaj zdrowi, ale ten młody lepiej wygląda, więc stawiamy na niego, a David niech siedzi na ławce.
26.03.2020 18:07
@hoven
To, że jest inaczej to inna kwestia. Dlatego też napisałem komentarz praktycznie w trybie przypuszczającym :).
26.03.2020 15:44
@FanGraczyBayern
Właśnie takiego podejścia bym nigdy Havertzowi nie życzył - kupiliśmy Cię za kupę kasy, masz talent, więc będziesz grał w pierwszym składzie. Każdy powinien mieć świadomość, że danie szansy gry w pierwszym zespole wymaga ciężkiej pracy już tu - w Monachium. W przypadku Kai'a jest to o tyle istotne, że dość często zaczyna przejawiać objawy "wczesnego Ozilizmu" (autorski eufemizm określający uzdolnionego, ale leniuszka na boisku), więc jakiekolwiek zagwarantowanie mu ciągłych występów mogłoby dać skutek odwrotny do zamierzonego (czyt. pogłębienie tego tumiwisizmu).
26.03.2020 15:34
A ja w dalszym ciągu nie mogę wyjść z podziwu, jak ktoś kto pisze coś w stylu "trawa jest niebieska" wywołuje tutaj takie poruszenie :). I znów się powtarzam, ale najlepszą reakcją byłby chyba... brak reakcji?
22.03.2020 15:28
Nie sądziłem, że kiedykolwiek ktoś tutaj za Van Buytenem zatęskni. Przecież w czasach gry Daniela w Bayernie każdy narzekał na jego powolność, elementarne błędy w defensywie itd. Niewątpliwym plusem Belga była skuteczność pod bramką przeciwnika, ale takiego defensora chyba nikt obecnie na środku obrony w Bayernie by nie chciał (nawet za cenę stwarzania większego zagrożenia przy stałych fragmentach gry). Jak to czas potrafi zmienić myślenie :).
21.03.2020 11:55
Pierwsze zdanie newsa zwiastuje, iż nawet Gabriel Stach pogodził się już z anulowaniem rozgrywek i rozpoczęciem ich na nowo :).
17.03.2020 12:02
@GuteSpiele
Abstrahując już od samej sytuacji z koronawirusem - kim Ty jesteś? Nigdy Twoich wpisów nie brałem na poważnie, ale ten już przekroczył wszelkie normy.
12.03.2020 12:35
@diablo
Dostaje tam po prostu większy kredyt zaufania. Niewiele rzeczy potrafi tak zawodnikom podciąć skrzydła, jak brak wiary. Inna sprawa, że walkę o skład z Alabą wygrać właściwie nie miał prawa. A tamtą wypowiedzią wszyscy wiemy, że Uli się po prostu skompromitował.
12.03.2020 07:42
Za chwilę najprawdopodobniej jedyną drużyną z PL, która jeszcze cokolwiek może w LM ugrać zostanie City.
11.03.2020 23:19
Cóż, cudu nie było. Bo tylko cud mógł uratować dzisiaj tak grający Dortmund. Czerwona dla Cana właściwie idealną kwintesencją słabiuteńkiego występu.
11.03.2020 22:56
PSG osłabione, ale wciąż groźne. W tym sezonie przewidywanie ich występu to istne wróżenie z fusów. Gwiazdy potrafią zagrać na miarę swoich możliwości, by za chwilę praktycznie nie istnieć (jak na przykład w pierwszym meczu z BVB). Liczę jednak na Dortmund i kolejną drużynę z BL w ćwierćfinale, choć łatwo nie będzie.
11.03.2020 20:02
@predator
Dlatego też zaznaczyłem, iż jest to temat na o wiele dłuższą dyskusję. Nie ma zbytnio sensu byśmy ją tutaj toczyli, jeśli coś - zapraszam na PW. W miarę możliwości i będąc wolnym od obowiązków - postaram się odpisać. :)
11.03.2020 16:48
@TomiiiFCB
"Tylko głupia osoba porównuje grypę z koronawirusem" - to zdanie nie nosi znamion subiektywizmu. Tak czy inaczej - wszystko oceni czas.
11.03.2020 13:55
@TomiiiFCB
To jest Twoje zdanie. Moje jest natomiast zupełnie inne. Pozdrawiam :). P.S. Nie oceniaj.
11.03.2020 10:27
Najprędzej zabije nas strach i panika, a nie koronawirus. Moja córka zapytała się mnie ostatnio: "Tato, czemu przy porównywalnej śmiertelności nie mówią tyle o grypie?" No ale to temat na baaardzo długą dyskusję.
11.03.2020 09:48
Brawo dla Lipska. Właściwie dwumecz bez historii, Spurs kompletnie niczym nie potrafili się przeciwstawić Bykom. Swoją drogą w osobie Angelino RB w końcu znalazł dobrego lewego obrońcę, na ich miejscu długo nie zastanawiałbym się nad jego ostatecznym wykupieniem.
11.03.2020 08:06
Zobaczymy jak będzie. Na razie to tylko domysły prasy. Wiadomo natomiast, że po zakończeniu wypożyczeń będziemy mieć z przodu zbyt małą ilość piłkarzy, by móc grać na trzech frontach. A przy podatności na kontuzje Coman'a potrzeba by dwóch skrzydłowych. Fortuny wydać nie możemy, więc być może moda na wypożyczanie graczy ofensywnych utrzyma się. A może jednak znajdzie się ktoś na tyle utalentowany, by wejść do pierwszego składu nie tylko po to, by z nim trenować? Czas pokaże.
09.03.2020 08:33
@feel2020FCB
No to analogicznie My powinniśmy strzelić jeszcze przynajmniej trzy (Zirkzee, Coutinho, Gnabry - ten ostatni może nawet dwie). Bardziej niż Bayern z wyniku 2:0 cieszyć się powinien Augsburg, że wygląda on TYLKO tak. :)
08.03.2020 20:40
Wszyscy odetchnęli po golu Goretzki, ale przecież My ten mecz spokojnie mogliśmy zamknąć wcześniej. Swoją setkę miał Augsburg, ale jak nazwać wcześniejsze okazje Zirkzee, Coutinho i Gnabry'ego? 2:0 to i tak niski wynik, wielkie brawa i zasłużone 3 punkty.
08.03.2020 17:25
Nie mają wielkich szans, ale dobrze że tak podchodzą do spotkania. Grunt to nie kłaść się na boisku przed faworytami i starać się pokazać charakter.
08.03.2020 12:28
@Globin23
A ja nie jestem pewny, czy w ogóle byśmy się dowiedzieli jakim Davies jest diamentem, gdyby nie kontuzje podstawowych zawodników (i to bardziej tutaj należy szukać powodów zaistniałej sytuacji, a nie w tym że "Brazzo trafił"). No chyba, że ktoś wierzy w wygryzienie ze składu w naturalny sposób Lucasa/Alaby i nagłe stawianie na 18-letniego Kanadyjczyka.
07.03.2020 08:58
@tapczan
Obecność Lewandowskiego na boisku wcale nie oznaczałaby, że oglądalibyśmy taki sam mecz. Inaczej byłaby ustawiona drużyna Schalke, inaczej ustawieni bylibyśmy My. Na Robercie opierała się duża część Naszych ataków, z tym że nie jest on dryblerem również się nie zgodzę - w tym sezonie właśnie niejednokrotnie potrafił jeśli nie samemu sobie, to partnerom z drużyny stworzyć sytuację bramkową. Czy jego brak będzie aż tak bardzo odczuwalny - czas pokaże. Na razie najważniejsze, że wygrywamy.
04.03.2020 08:44
Nie wiem czy jest jakaś drużyna z czołówki europejskiej, która ma tylu zawodników z tak ciężką przebytą/trwającą kontuzją.
03.03.2020 07:42
To jest akurat najmniej istotne. Ważne, żeby szybko wrócił i dalej robił swoje. A ZB może zdobyć np. Ronaldo, który jest podrażniony szóstą ZP dla Messiego i od początku roku daje temu odpór.
02.03.2020 10:26
Jeżeli "potrzebuje praktyki meczowej", jeżeli wyszedł manewr z postawieniem na niego przeciwko Hoffenheim, to ja innej opcji nie widzę.
02.03.2020 08:01
Warto dodać, że De Bruyne w przeciwieństwie do Thomasa wykonywał w VFL praktycznie wszystkie rzuty rożne/wolne, co miało dodatkowy wpływ na podkręcenie licznika asyst.
01.03.2020 10:31
Przestańcie już z tym walkowerem. Otarliśmy się o niego co prawda (gdyby np. sędzia trzeci raz przerwał spotkanie, albo gdyby nie zostało wznowione), ale nic takiego nie będzie mieć miejsca.
01.03.2020 10:01
Nie wiadomo jak potoczyłaby się jego kariera, gdyby wybrał MU. Być może w ogóle by nie grał, być może byłby wypożyczany, być może występowałby na innej pozycji... U Nas z resztą gdyby nie kontuzje podstawowych graczy jego rozwój również byłby ostro wyhamowany. Raczej każdy zdroworozsądkowy człowiek związany z Manchesterem nie żałuje, bo też i po co.
01.03.2020 09:19
Bardzo cieszy świetna pierwsza połowa i postawa Zirkzee. Czy brak Lewego będzie odczuwalny to ocenimy za jakiś czas, a nie po 45. minutach pierwszego meczu po kontuzji Polaka. Oby zastępcy wciąż się spisywali.
29.02.2020 16:28
Liczba wartościowych graczy do ofensywy na ławce powala. Oby nie było dziś konieczne wykonywanie tam zbyt wielu manewrów.
29.02.2020 15:08
Jakże ja się cieszę, że nie jestem kibicem Arsenalu.
Co do Frankfurtu, to nie przypuszczam by dali sobie wyrwać taką zaliczkę. Z drugiej strony wystarczyło parę minut, by takie Gladbach w grupie LE spadło z pierwszego miejsca na trzecie. Przy koncentracji i przede wszystkim strzeleniu bramki Salzburgowi problemów być nie powinno.
28.02.2020 09:27
Zadziwiająco łatwo Wilki i Aptekarze wygrali swoje mecze. Leverkusen właściwie po swojemu - z każdym mogą wygrać, z każdym mogą przegrać. Najgorsza drużyna do... obstawiania.
27.02.2020 20:53
Dopiero teraz (po kontuzji niezniszczalnego do tej pory Roberta) uwidoczni się "bogactwo" składu w ofensywie. Szczerze? Dałbym szansę Zirkzee, a jak nie wyjdzie to zacznijmy kombinować inaczej. Może ta sytuacja podziała na któregoś młodego tak jak na Davies'a?
27.02.2020 10:45
Myślę, że wiadomość o kontuzji Naszego najlepszego obecnie zawodnika jest ważniejsza, niż informacja o wygranej ze słabiutką Chelsea. Całe szczęście, że Zarząd zagwarantował Nam przez ostatnie okienka mnóstwo opcji w ofensywie, więc brak Roberta nie będzie odczuwalny...
26.02.2020 19:53
Właściwie gdyby jedynym świadectwem wczorajszej różnicy klas był wyłącznie wynik, to powinien on brzmieć przynajmniej 5:0.
26.02.2020 12:30