"Zdobyli więcej goli, niż zasłużyli." Myli się, gdybyśmy bardziej przycisnęli mogliśmy zdobyć więcej. Nie było jednak po co. Z resztą ponoć tego nieudacznika już w Barcelonie nie ma (a świadectwem bałaganu w klubie jest fakt, że tak długo utrzymał się na stanowisku).
15.08.2020 09:13
Mimo wszystko ciężko wytłumaczyć fakt, że Barcelona zwalnia tego nieudacznika dopiero po kompromitacji z Nami. Tam to dopiero na szczeblu zarządzania są cyrki (i to od paru lat)...
15.08.2020 00:17
Lepszy Weihenstephaner, czy Jacob (z weissów)? Osobiście stawiam na Jacoba. :)
A tak poważnie - już przed meczem było wiadomo, że tylko Nasze błędy doprowadzą do bramek Barcelony (i tak w istocie było). Natomiast to, co zrobiliśmy w ofensywie... Nie ma słów, choć to też było wiadome.
Brawo Panowie!!!!
14.08.2020 23:26
@FanGraczyBayern
Z tego co pamiętam, to byłeś jednym z niewielu którzy się tego meczu bali i nie do końca w Naszych wierzyli. Teraz łatwo się śmiać.
To i tak nie ma znaczenia, pozdrawiam :).
14.08.2020 23:11
Czy ktoś ma jeszcze JAKIEKOLWIEK wątpliwości co do Naszej siły ofensywnej? A nie, czekaj - wróć... za chwilkę półfinał i znów zacznie się narzekanie/strach itp. :)
Brawo, brawo, brawo!!!!
14.08.2020 22:53
"Nikt się nie spodziewał hiszpańskiej inkwizycji". Niesamowite! Brawo RB!
Po tym co dziś widziałem powiem więcej - wcale z tym zlepkiem indywidualności nie są w półfinale bez szans!
13.08.2020 23:01
Oby to nie była druga Atalanta, bo jednak doświadczenie się w takich meczach przydaje... Brawo Lipsk!
13.08.2020 22:13
Tak paradoksalnie większych szans RB upatrywałbym, gdyby był dwumecz (np. jakaś zabłąkana bramka w Madrycie i późniejsze usilne próby odrabiania wyniku w Lipsku itp.). W każdym razie cokolwiek innego niż awans Atletico będzie dzisiaj dla mnie wielkim - pozytywnym - zaskoczeniem.
13.08.2020 21:01
Chciałbym tego awansu Lipska, ale będzie baaardzo ciężko...
13.08.2020 20:45
Jeżeli jutro zarówno My, jak i Barcelona zagramy na swoim poziomie (z tego sezonu), to o awans jestem spokojny. To Blaugrana musi zagrać na 120% swoich możliwości i formy. Nam wystarczy po prostu pełna koncentracja i skuteczność.
13.08.2020 18:51
Niestety w takich spotkaniach wychodzi brak doświadczenia drużyn pokroju Atalanty... Frajerstwo, frajerstwo, frajerstwo.
Mógłby "Pan Liga Hiszpańska" jakoś tę inteligencję umotywować? :)
12.08.2020 17:25
@Bayern022
Chyba się jednak nie dogadamy, bo najpierw zacząłeś od ilości zespołów w tegorocznej LM, później przeszedłeś do ostatniego zdobytego trofeum, następnie skupiłeś się na historii, a teraz nagle jest ważniejsze "kto był bliżej" :). Nie ma sensu :). Pozdrawiam.
11.08.2020 15:49
@Bayern022
To się może w końcu zdecyduj, czy piszesz o ostatnich sezonach, czy o historii. Bo pisanie o historii i odnoszenie tego do dzisiejszego poziomu poszczególnych lig jest całkowicie bez sensu. Równie dobrze możesz za chwilę próbować stwierdzić, że Steaua Bukareszt, Nottingham Forest i Celtic Glasgow znaczą w Europie więcej niż Atletico Madryt, Arsenal Londyn i AS Roma (wszak mają o wiele więcej trofeów w LM w HISTORII).
Na dzień dzisiejszy Serie A stoi minimalnie za Bundesligą. I to nie jest mój wymysł, tylko coś co wynika z tego jak prezentowały się poszczególne zespoły w Europie na przestrzeni ostatnich lat.
11.08.2020 15:31
@Bayern022
No i wciąż można posługiwać się analogiami: kluby z Włoch jeszcze dawniej COŚ wygrywały (ostatnio Inter w 2010), o Francji już nie wspomnę... Jeśli czas, który minął od zdobycia ostatniego trofeum jest dla Ciebie głównym wyznacznikiem, to wciąż BL jest trzecią siłą :).
11.08.2020 15:15
@Pir5
Bundesliga to obecnie trzecia liga w Europie. I ukazuje to chociażby ranking lig UEFA, który nie jest subiektywnym zestawieniem "Guardiana", zostawiającym pole do dyskusji, tylko listą sporządzaną na podstawie wyników osiąganych w pucharach przez drużyny z danego kraju na przestrzeni ostatnich sezonów. I tu już nie ma z czym dyskutować. Można się jedynie zastanawiać, czy w najbliższej przyszłości BL nie zostanie "łyknięta" przez Serie A, ale na ten moment to liga niemiecka jest minimalnie z przodu.
11.08.2020 15:06
@tapczan
A fakt, zapomniałbym. :)
11.08.2020 14:49
@Bayern022
Czyli rozumując w ten sposób, Serie A która ma jeden zespół w LM (Atalantę) jest jeszcze niżej w hierarchii od BL i Ligue 1...
11.08.2020 14:03
Z jednej strony dobrze, że chłopak ma ambicję i wolę walki. Z drugiej - jego pozycja w Bayernie nie jest jeszcze na tyle mocna (czego powinien mieć świadomość), by być aż tak ostentacyjnym w wyrażaniu swojego niezadowolenia. Z resztą w Gladbach też często problemy sprawiał.
11.08.2020 11:51
@FanGraczyBayern
Napisałem tylko, że "już go w Monachium nie ma", bo mnie osobiście również się podobał. Ale jeśli Zarząd uznał, że można bez problemu oddać zawodnika kupionego trzy lata wstecz za około 40 mln euro, to chyba nikt Chilijczyka za udany zakup nie uważał :).
11.08.2020 11:42
Gdyby tak z resztą przeanalizować Nasze "duże" transfery z ostatnich lat, to mimo wszystko sporo było in minus. Części zawodników już w Monachium nie ma (Gotze, Hummels, Vidal, Sanches, Costa, Benatia), inni są raczej niewypałami (Tolisso), a niektórzy nie zaczęli się tak na dobrą sprawę jeszcze spłacać (Lucas). Absolutnie nie odnoszę tego do całości polityki transferowej - wciąż jednej z najrozsądniejszych w Europie. Piszę wyłącznie o transakcjach 30 mln +, które z perspektywy czasu okazały się raczej nieudane.
11.08.2020 11:23
@Pir5
Tu akurat w kwestii Tolisso zgadzam się z hovenem. Za wcześnie to nie ma sensu skreślać np. Lucasa, ale Coco siedzi u Nas dłużej i już można pewne wnioski wyciągnąć. Zbyt podatny na kontuzje i grający asekuracyjnie by móc opierać na nim środek pola. Na razie nie jest to udany transfer (delikatnie mówiąc).
11.08.2020 11:02
Barca grała w tym sezonie tak nieporadnie w obronie, że tylko Nasza wyjątkowa indolencja strzelecka tudzież mecz życia Ter Stegena mogłyby sprawić, iż nie zdobylibyśmy żadnej bramki. Najważniejsze to zachować koncentrację w tyłach, z przodu coś z pewnością wpadnie.
11.08.2020 09:48
@Piotrek89r
Nie chcesz słuchać o diagonalnych podaniach i dosssskonałych zagraniach? :)
10.08.2020 22:38
Gra obronna Leverkusen to jest dramat już od dłuższego czasu... Taka to drużyna, równie dobrze za chwilę mogą sami zdobyć bramkę, jak i stracić trzecią.
O właśnie :).
10.08.2020 21:26
@FanGraczyBayern
Tu nie chodzi o to, że ktoś napisze "mówiłem, że tak będzie". Wiadomo, że końcowy rezultat może być różny. Chodzi o to, że nie ma obecnie ŻADNYCH podstaw do tego by się tegorocznej Barcelony bać. Lekceważyć ich oczywiście nie można, ale pisanie że "będziemy mieli problemy", "szanse są 50 na 50" itp. jest z perspektywy formy obu zespołów dla jednego z nich nieco krzywdzące :). I po raz kolejny - jeśli zagramy na swoim poziomie, przy pełnej koncentracji, to Barcelona w piątek po prostu odpadnie. Tyle.
10.08.2020 19:55
@admin
Byli tutaj tacy, którzy obawiali się rewanżu z Chelsea, więc... :)
10.08.2020 19:04
I prawidłowo. Wiemy, że stanowimy dużą siłę, ale do rozgrywania meczów należy podchodzić stopniowo. Przy dobrej grze i skuteczności wyniki zawsze przyjdą same. Dlatego też jeśli w pełni skoncentrowani wyjdziemy na Barcelonę, to i o rezultat jestem spokojny.
10.08.2020 06:47
Ważne również, by wytrwać bez poważniejszych urazów.
09.08.2020 16:36
Jest taka dziwna tendencja, że niektórzy obawiają się absolutnie KAŻDEGO meczu (nawet rewanżu z Chelsea). Spokojnie, jak zagramy swoje i z pełną koncentracją to awansujemy. Po wyeliminowaniu Barcelony - uwaga spojlery - będziemy mieli powtórkę z rozrywki: wygraliśmy ze słabą Blaugraną, to nie jest żaden wyznacznik itd. :)
09.08.2020 15:35
Były obawy przed pierwszym meczem z Chelsea. Były nawet obawy przed... rewanżem (to było dobre :)). Teraz są obawy przed nierówno i w gruncie rzeczy słabo grającą Barceloną... Cóż - wiadomo, że to tylko jeden mecz i wszystko może się wydarzyć. Wiadomo, że Duma Katalonii posiada w składzie zawodników mogących w dowolnym momencie indywidualnymi umiejętnościami przesądzić o losach meczu. Ale jeżeli zagramy na swoim poziomie i w pełni skoncentrowani, to większych problemów mieć nie powinniśmy. Oceniając wyłącznie to co widzieliśmy w ostatnich tygodniach - to oni boją się bardziej Nas.
09.08.2020 11:46
Gdyby to był dwumecz, to z dużą dozą prawdopodobieństwa umieściłbym Nas w półfinale. Jedno spotkanie to zawsze jedno spotkanie - dyspozycja dnia, pojedynczy błysk, jeden błąd... Tak czy inaczej podchodzimy do meczu z Barceloną w roli faworytów i obyśmy zagrali jak na faworyta przystało.
08.08.2020 23:17
No i czegóż tu się było obawiać? :)
W drugiej połowie tempo już było spacerowe, a mimo to potrafiliśmy jeszcze dołożyć dwa gole. Nie jest chyba źle :).
Edytowano : 2020-08-08 22:58:42
@Daro
Innymi słowy - Robert miał udział przy KAŻDEJ bramce strzelonej Chelsea :).
08.08.2020 22:57
Piękna asysta Neuera :).
08.08.2020 21:46
Z całym szacunkiem do Chelsea, ale naprawdę... bądźmy poważni :). Roztrwonienie takiej przewagi graniczy z cudem i byłoby świadectwem skrajnego frajerstwa. Z resztą przypominam sezon 12/13 - tam o mało co nie odpadliśmy z Arsenalem w 1/8 - to dla wszystkich, którzy mogą być dziś "nie pocieszeni" zbyt skromną wiktorią. Najważniejsze będzie zagrać bez kontuzji - zwycięstwo nie musi być okazałe.
08.08.2020 16:14
Dzisiejszy dzień zweryfikuje Wasze - nieuzasadnione - obawy :).
@FanGraczyBayern
... :). Pozdrawiam. :)
08.08.2020 12:26
Pół roku bez meczu o stawkę to jest lepszy rytm meczowy... Nie wiem czy jest sens to komentować...
08.08.2020 12:11
@Pir5
Wczoraj niegrający w piłkę przez pół roku Lyon wyeliminował ten wielki, świetnie zarządzany, nieskazitelny Juventus. Na razie nie wygląda na to, by przerwa w grze miała dla poszczególnych zespołów jakieś uboczne skutki (choć wiele na to wskazywało).
08.08.2020 11:47
Bardzo dobrze, że tak mówi. Na pewno to podbuduje chłopaków z Chelsea. Jeśli jednak w Naszej grze nie będzie widać znaczących zmian w stosunku do tego co widzieliśmy przed przerwą, to dziś The Blues z LM się po prostu pożegnają.
08.08.2020 11:07
Obyśmy tylko nie pogrążyli Chelsea... ;)
Moja Żona w żałobie... Kiedyś Juve na pewno zagra na miarę swoich możliwości :).
07.08.2020 23:55
@Downhill
Mało tego - czwarta ekipa serie A, drużyna która dwukrotnie leje Juventus (więc można uznać, że to nie przypadek) nie potrafi... wyjść z grupy w LE. To tak nie działa, porównania siły konkretnych lig i miejsc zajmowanych przez poszczególne ekipy często nijak mają się do rywalizacji w pucharach.
06.08.2020 09:56
@szczebelek
Can to raczej druga linia, wystawiany w defensywie bardziej z konieczności (tam na stoperze będzie walka między Sule, Tahem i Ruedigerem). A na lewej obronie mógłby w końcu zostać spróbowany Gosens z Atalanty, który rozegrał świetny sezon.
04.08.2020 12:06
Ofensywa (Havertz, Sane, Gnabry, Werner) wygląda świetnie, jak dla mnie TOP3 w Europie. Druga linia? Kimmich, Kroos, Goretzka, Gundogan. Również niczego sobie. Problem pojawia się, gdy popatrzymy na defensywę. Po odstawieniu Hummelsa nie za bardzo ma kto przejąć tam rolę lidera.
04.08.2020 10:06
@FanGraczyBayern
Czyli generalnie jasny komunikat, że ktoś z dwójki Lucas/Sule w przypadku pozostania Alaby nie ma najmniejszych szans na grę. No bo który obrońca w historii posadziłby Beckenbauera na ławce? Baresi? Maldini? Moore? :) A jeśli Austriak odejdzie, to oznacza żeśmy właśnie wypuścili dzisiejszy odpowiednik najlepszego defensora w historii futbolu. :) Czasem warto być nieco bardziej powściągliwym jeśli chodzi o pochwały...
30.07.2020 23:02
@Eliksir
Pjanicia już właściwie w Juventusie nie ma, a i równą formą też zbytnio nie imponował. Tam z resztą jest pomieszanie z poplątaniem z tymi środkowymi pomocnikami - co jeden to "lepszy". Najmniej pretensji mają chyba do Bentancura mimo wszystko.
Z innej beczki - jeśli Napoli dopnie Osimhena za 60 (!) mln, to albo oni tam naprawdę nie mają co robić z pieniędzmi, albo VFL po razy kolejny się nie popisał i nie odkrył potencjału w tym piłkarzu.
30.07.2020 11:05
Najbardziej naturalny ruch.
30.07.2020 09:03
Z taką defensywą (i ogólną nierówną formą) Juventus nawet nie ma co myśleć o przejściu niegrającego od miesięcy Lyon'u.
29.07.2020 22:39
@TomiiiFCB
Są tu niesamowicie podatne na wszelkie głupoty jednostki. Niestety.
@Eliksir
Z piłkarzami z Włoch to jest tak, że Serie A wydaje się być jedyną słuszną ligą na ukazanie ich potencjału. Rzadko kiedy gracze rodem z Italii robią za granicą wielką karierę (Verratti to właściwie rodzynek), a i na pozostałej części kontynentu dość niechętnie wyciąga się talenty z tych "mniejszych", włoskich klubów. Trend oczywiście może się odwrócić, ale na ten moment w porównaniu do np. Niemców, którzy często wybierają grę za granicą i radzą sobie tam całkiem nieźle, jest przepaść.
27.07.2020 11:11
Jakkolwiek nie będzie wyglądała linia obrony Flickowi po prostu należy zaufać, on to jakoś poukłada. Najbardziej w tym wszystkim martwi mnie to, że dyskutuje się o kilku opcjach (i żadnej się nie jest pewnym) - co z kolei jest świadectwem wąskiej kadry. Gdyby na każdą pozycję był pełnoprawny zastępca, to nie zastanawialibyśmy się teraz, czy zagra tam Odriozola, Kimmich, Lucas, Richards...
27.07.2020 10:26
Spokojnie, nie ma co tego aż tak przeżywać, sam Lewandowski ma tę nagrodę pewnie głęboko... A znając jego profesjonalizm i podejście, to wszystko może zaowocować jedynie jeszcze lepszą grą w turnieju LM.
26.07.2020 21:43
W Serie A samymi karnymi można rekordy strzeleckie bić :).
Każdy kontakt jest odgwizdywany (w PL, czy BL większość zagrań nie byłaby brana pod uwagę jako karny), każde zagranie ręką (czy ruch do piłki, czy od piłki...) itd. Problem leży zatem wyżej. Do Immobile i Ronaldo pretensje są przesadą - jest jedenastka, podchodzę i strzelam. Przy okazji nabijam sobie licznik. Proste.
26.07.2020 21:35
@Arkady142
Jasne, że mecze dają pełniejszy pogląd i są lepszym lekarstwem na nierówną formę powracających po kontuzji graczy. To jest oczywiste. Problem w tym, że... poza Marsylią już nie mamy meczów :). Dlatego zawarłem w nawiasie, iż ewentualna ocena dyspozycji danego piłkarza będzie oparta w dużej mierze na obserwacji treningu.
26.07.2020 18:27
@Arkady142
Rozpocząłem swój komentarz od słów "kwestia formy". Jeśli Hiszpan dojdzie do dyspozycji, którą przekona do siebie Flicka (a to będzie widoczne już tylko na treningach), to jego obecność w składzie obok Goretzki będzie najbardziej naturalnym wyjściem z sytuacji. A wspominam tamten mecz, coby nie twierdzić, że "Środka pola nie możemy stracić" przesuwając stamtąd Kimmicha, bo przy będącym w dobrej dyspozycji Hiszpanie tej roszady można nawet nie zauważyć. Choć zdaję sobie sprawę, że tutaj mogą nastąpić jeszcze inne przetasowania.
26.07.2020 18:15
@Arkady142
Kwestia formy. W pierwszym meczu przeciwko The Blues o wiele gorzej od Thiago w środku pola wypadł właśnie Kimmich, który kilka razy głupio podał/stracił piłkę. Nawet mimo to Jorginho i Kovacić przy Naszej dwójce praktycznie nie istnieli. Flick na pewno wybierze najkorzystniejsze rozwiązanie, postawienie na Hiszpana w środku obok Goretzki nie musi być z góry skazane na porażkę. Teraz to właściwie należy wznosić modły o brak jakichkolwiek dodatkowych problemów kadrowych do momentu wznowienia LM.
26.07.2020 17:59
Standardzik. Zawsze ktoś musi na decydujące fazy w LM wypaść. Najbardziej naturalnym zabiegiem wydaje się w tym momencie przesunięcie Kimmicha i wstawienie do środka Thiago (choć on w każdej chwili również może złapać uraz). Zobaczymy jak to będzie.
26.07.2020 17:05
Żadna sensacja, nikt w Bayernie nie jest takim samobójcą, by JESZCZE zmniejszać kadrę i zawężać wachlarz możliwości Flickowi.
26.07.2020 12:31
@Marienplatz
A czy ja się jej czepiam? Dla mnie Nasza polityka transferowa jest najrozsądniejszą w Europie. Mi chodzi o jej formę. Przez to, że na klasowego grajka trzeba by wydać swoje, to kształt Naszej polityki transferowej na to nie pozwoli. Tyle. Czy ja uważam Thiago za geniusza? Też nie. Świetny to zawodnik, ale bez przesady.
Po co aż tyle nadinterpretacji mojej wypowiedzi? :)
Problem z "tymi których mamy w kadrze" jest taki, że albo są podatni na kontuzje (Tolisso, Martinez), albo bardzo niedoświadczeni (Cuisance, Fein). O ile sam jestem zwolennikiem dawania szans młodzieży, o tyle przydałby się jednak klasowy zmiennik dla podstawowej dwójki środkowych pomocników. No chyba że Kimmich i Goretzka są niezniszczalni, omijać ich będą kontuzje i wykręcać będą nieziemskie liczby jeśli chodzi o minuty. Zwróć również uwagę na to, że poza Kimmich'em (który i tak pełnoprawnym reżyserem gry jeszcze nie jest) nie będziemy mieć tak naprawdę zawodnika o podobnym profilu (kogoś, kto będzie potrafił rozegrać, przetrzymać itd.). I to może w pewnym momencie stanowić problem.
25.07.2020 20:49
@Marienplatz
Ale przecież nikt nie kazał Nam zwlekać z propozycją kontraktu dla Thiago do (przed)ostatniego roku. Właśnie to byłby jeden z plusów wcześniejszych negocjacji - więcej czasu na znalezienie następcy w przypadku zakomunikowania chęci odejścia przez zawodnika. A teraz może być faktycznie ciężko. Nasza polityka transferowa, pandemia, brak dostępności odpowiednich graczy... Zarząd jednak nie raz już potrafił wyczarować jakiegoś godnego kandydata, liczę że tym razem będzie podobnie.
25.07.2020 18:46
@Pir5
Spokojnie, jak pamiętamy nawet Schweinsteiger na początku pożegnał się z Bayernem wyłącznie na... twitterze (wcześniej mówiąc, że chce z Nami walczyć o kolejny tytuł) :).
25.07.2020 15:17
Zobaczymy. Jeżeli doszłoby ostatecznie do odejścia Thiago (raczej tak), Alaby (oby nie) i któregoś z grupy Ulreich/Boateng/Martinez, to suma piłkarskich umiejętności jakie Bayern opuszczą będzie mimo wszystko wyższa od tej, która na Allianz zawita - wliczając nawet Sane, bo Kouassi i Nuebel to na razie melodia przyszłości. Nie powinno się wszystkich luk w składzie łatać wyłącznie młodzieżą, a jeśli jedynym sensowym zastępcą Goretzki i Kimmicha ma być podatny na kontuzje Tolisso i niedoświadczony Cuisance, to... trochę słabo to będzie wyglądać. Poczekajmy jednak na rozwój sytuacji, liczę że pojawi się jakaś rozsądna kandydatura za Hiszpana (nie wspominając już o Alabie, jego odejście może boleć jeszcze bardziej).
25.07.2020 14:38
Zlikwidować to całkowicie. Mieliśmy już tyle dowodów na bezsensowność istnienia tych regulacji, że nie widzę powodu by dalej ciągnąć cały cyrk. Jedynym "sukcesem" jest właściwie zmniejszenie liczby padających z powodu niewypłacalności klubów...
25.07.2020 12:14
Kwestią główną będzie znalezienie godnych zastępców, bo tylko wtedy ubytki pozostaną niezauważone. Tak jak również wspomniano niżej, nie mamy zbyt silnej pozycji negocjacyjnej.
25.07.2020 09:42
"Niemiec obecnie reprezentuje barwy szwajcarskiego Red Bull Salzburg". Jakiego? :)
Może nie jest to taki diament jak Moukoko z BVB, ale potencjał ma. RB Salzburg to jedno z najlepszych miejsc w Europie do rozwoju dla młodych zawodników, może coś z niego w przyszłości będzie.
24.07.2020 16:07
Ja w nim nigdy jakiegoś wielkiego talentu nie widziałem. Dość powiedzieć, że w samym HSV przegrywał rywalizację o skład ze słabiutkim Lasoggą. Cóż, może wypożyczenie byłoby dla niego zbawienne.
24.07.2020 10:26
Jak on śmie wykraczać poza ambicje kierownictwa BVB? To niedopuszczalne.
24.07.2020 09:50
@Panczo
Tak jak ostatnio zwracałem Ci na to uwagę - to co powiedział Gasperini: we Włoszech jest inna interpretacja przepisów jeśli chodzi o np. zagrania ręką w polu karnym. Z resztą wystarczy popatrzeć na ilość podyktowanych "jedenastek" w Serie A w tym sezonie (i porównać do pozostałych lig). To chyba mówi samo za siebie.
23.07.2020 21:55
Ronaldo to jest akurat taki gracz, że może i dzisiaj nie strzelił, ale za chwilę może walnąć hat-tricka przeciwko Sampdorii, czy Cagliari. A jak będzie trzeba, to zawsze jakiś karny dla Juventusu się znajdzie :).
23.07.2020 21:48
Powtarzam się, ale De Ligt od momentu transferu do Juventusu usilnie pracuje na własną kompilację wpadek a'la Mustafi.
Młody jest, może się jeszcze wyrobi.
23.07.2020 21:24
Jorginho? Matko jedyna... :)
Tzn inaczej - jego gra wniosłaby na pewno lawinę komentarzy na stronie :).
23.07.2020 21:08
Szkoda, że nie wszyscy kibice są w stanie to dostrzec, ciągle widząc wyłącznie niedociągnięcia.
23.07.2020 19:35
Szkoda, ale cóż - nic z tym już nie zrobimy. Ciekawsza będzie teraz kwestia pozyskania zastępcy.
23.07.2020 07:57
@GabrielStach
Wszyscy doceniamy Twoją pracę i oby tak dalej. A głupie komentarze/docinki zawsze były i będą obecne. Nie przejmować się nimi i robić swoje.
22.07.2020 09:45
@Panczo
Ostatnio po spotkaniu Juventus-Atalanta w podobnym tonie wypowiadał się Gasperini. Mimo, iż z pewnością był pod wpływem silnych emocji (wszak stracili punkty właśnie przez karne), to chyba jednak osobie "siedzącej" w Serie A można zaufać - interpretacja przepisów we Włoszech jest inna, niż w pozostałych ligach, a odgwizdywanie jedenastek za np. zagrania ręką jest o wiele częstsze.
21.07.2020 22:36
@tapczan
Jeśli ogłoszono, że niedawno przedłużył kontrakt, to zostawienie Darmstadt opcji wykupu byłoby w tym momencie co najmniej dziwne.
21.07.2020 17:45
Nie wiadomo czy z niego coś jeszcze będzie. Preferowano przestawiać piłkarzy pierwszego składu do środka obrony (jak np. Alabę, co jednak okazało się dobrym posunięciem) niż dawać mu czasami szansę. Cóż, zobaczymy. Oby na wypożyczeniu chłopak grał jak najwięcej (bez urazów).
21.07.2020 17:29
A czemu Ronaldo jest nominowany za okres gry w Realu? Aż tacy sentymentaliści rozdzielają nominacje? :)
21.07.2020 13:03
@Prezes42
To jest materiał na o wiele szerszą dyskusję, której tutaj prowadzić nie będziemy. Mentalności ludzkiej nie da się prędko zmienić :).
20.07.2020 21:59
Francuzi są znani z historii ze swoich szybkich kapitulacji, więc i tę przełknijmy :).
Z innej beczki - ciekawe jak Bellingham będzie się prezentował w BVB. Chłopak naprawdę ma talent, a i warunki do rozwoju w tym momencie odpowiednie.
20.07.2020 20:24
Czyli w sumie się pomyliłem. Nagroda nie będzie opatrzona w annałach gwiazdką (albo stosownym odnośnikiem), tylko... w ogóle jej nie będzie. W tym momencie pomaga "Filozofia XD" :).
20.07.2020 15:30
Na razie odnośnie Bakayoko to tylko dziennikarskie domysły/wymysły. Nic więcej. Jeśli jednak do czegoś takiego by doszło, to nie za bardzo rozumiem za kogo on miałby zostać sprowadzony? Bo chyba nie za Thiago? :)
19.07.2020 18:53
@Pir5
Masz tutaj link do artykułu z Naszej strony:
https://www.dieroten.pl/art/show/thiago-bayern-to-wspanialy-klub-aby-zakonczyc-tu-kariere/34807
Nigdzie nie powiedział: "Chcę tutaj zakończyć karierę". "Przedłużę kontrakt" itp. Wszystko w trybie przypuszczającym. Ba, sam nawet stwierdził, że pytanie o koniec kariery w Monachium jest trudne. Wciąż jego wypowiedzi ulegają nadinterpretacji i nie rozumiem, czemu używane jest słowo "zdrajca".
19.07.2020 14:41
Plota jakich mało... Ale jeśli już - Bakayoko w Milanie był wielokrotnie jednym z najgorszych zawodników na boisku, wciąż tracącym piłki, wdającym się w niepotrzebne pojedynki, niedokładnie podającym. Kilkakrotnie schodził z boiska przy akompaniamencie gwizdów... Tyle :).
19.07.2020 12:26
Wprost nie powiedział, że "Davies" jest zawodnikiem sezonu, tylko po prostu cieszy się z jego niesamowitego rozwoju... Natomiast przydałaby się w tym momencie odrobina autoreklamy: "Naszym najlepszym zawodnikiem był Lewandowski - bez dwóch zdań". Jakiś czas temu o tym pisałem - ludzie związani z klubem, dziennikarze itd. mogą w swoich ocenach ubiegłego sezonu wydatnie pomóc Robertowi w wywalczeniu ZP (Perez o Benzemie nie miał oporów mówić jako o kandydacie do tej nagrody).
19.07.2020 09:16
Zawsze szkoda, gdy zespół opuszcza klasowy zawodnik, ale cóż... Najważniejsze teraz będzie te ubytki odpowiednio uzupełnić.
18.07.2020 23:21
Nikłe zainteresowanie Thiago może wynikać nie tylko z dobrego obsadzenia linii środkowych wielu czołowych zespołów, ale też ze świadomości o podatności na kontuzje Hiszpana. Z tego samego powodu np. w Dortmundzie wciąż siedział (i będzie siedzieć) Reus. Ja i tak bym wolał mieć na zmianę dwóch (Kimmich, Thiago) zawodników o profilu rozgrywającego, niż być zmuszonym teraz łatać dziurę. A będzie trzeba więcej materiału do łatania, jeśli wyjaśni się w końcu (negatywnie dla Nas) sytuacja z Alabą. Jego ewentualna utrata może boleć bardziej.
18.07.2020 23:09
Zdecydowanie za wcześnie. Na razie żaden talent nie poszedł w ślady Alaby. To, że coś się (w końcu) w tej kwestii ruszyło pozwala jednak optymistycznie patrzeć w przyszłość.
18.07.2020 10:23
Z tego co pamiętam (na podstawie artykułu na stronie), to Thiago po prostu stwierdził że Bayern to byłby wspaniały klub, żeby w nim zakończyć karierę. Nie wiem dlaczego na zdaniu, z którego de facto nie wynika że Hiszpan chciałby tu grać do momentu zawieszenia butów na kołku, wciąż jest dokonywana nadinterpretacja. W tym samym artykule z resztą sam Alcantara nie odpowiedział wprost na pytanie, czy zostanie tutaj do końca kariery.
Rozmowy z Hiszpanem powinny zostać rozpoczęte wcześniej. Nie ulega wątpliwości. Czy chciałby odejść, czy nie - osobna kwestia. Doniosłość całej sprawy polega jednak na tym, że tych ruchów nie poczyniono. Ale, ale! Z Neuerem, Mullerem i Alabą również. Zostawienie tak dużej liczby kluczowych piłkarzy na "ostatnią chwilę" to - niestety - ale błąd ludzi odpowiedzialnych za przedłużanie umów. I w takiej sytuacji należy liczyć się z tym, że niektórzy mogą po prostu zapragnąć zmienić otoczenie.
17.07.2020 12:33
Bacznie będę przyglądał się w kolejnych sezonach rozwojowi Sieb'a. Chłopak naprawdę posiada potencjał, trzeba będzie tylko odpowiednio nim pokierować.
17.07.2020 11:14
Uszaty puchar będzie mieć niebagatelne znaczenie, mimo iż LM wygląda tak a nie inaczej. A jeśli nawet nie samo trofeum, to dotarcie do jak najdalszej fazy tego turnieju (a na pewno dalszej niż CR7 i Messi, którzy zawsze byli głównymi kandydatami). Nie ukrywam jednak, że z racji odwołania ME i wielu zmian spowodowanych pandemią tegoroczna ZP może być w przyszłości opatrzona w annałach specjalnym odnośnikiem, bądź gwiazdką.
17.07.2020 10:17
Dla jednych Thiago będzie zawodnikiem co najwyżej dobrym, którego braku Bayern absolutnie nie odczuje. Dla innych (w tym mnie) będzie graczem o świetnej technice, u którego brak liczb wcale problemu nie stanowi (wszak gra na pozycji, gdzie np. przyjęcie kierunkowe i zgubienie tym przeciwnika może być równie istotne w przypadku zainicjowania akcji bramkowej). Cóż, raczej kompromisu się tutaj nie wypracuje. Czas pokaże, czy odejście Hiszpana wpłynie na Naszą postawę w trakcie sezonu. Inna kwestia to znalezienie zastępcy za Alcantarę, bo tutaj dopiero może być ciekawie :).
16.07.2020 21:36
@Edmund
Nikt tu nie pisze o "błaganiu" Thiago o pozostanie. Wiadomo tylko, że opuści Nas (najprawdopodobniej) klasowy piłkarz ze środka pola. Przy tym wszystkim jednocześnie zostanie uszczuplona kadra. Tyle. Kwestia jego zastępcy i tak będzie wciąż dyskutowana, bo kandydatury które się pojawiają (o zgrozo - Ndombele) są czymś w rodzaju - posłużę się metaforą piwowarską - zastąpieniem pszeniczniaka lagerem. Inny typ, rodzaj, zadania. Zwróć uwagę, że w tym momencie poza Kimmichem naprawdę nie będziemy mieć nikogo w środku, kto mógłby w zadowalającym stopniu przejąć obowiązki rozgrywającego. A kto faktycznie przyjdzie na miejsce Thiago - czas pokaże (fajerwerków się nie spodziewam, choć ufam zarządowi). Powtórzę - mieliśmy kadrę poszerzać, a nie ją zmniejszać.
16.07.2020 15:26
@Edmund
Można z góry założyć, że Kimmich i Goretzka będą zdrowi przez cały sezon. Równie dobrze można stwierdzić, że w przypadku ich - odpukać - kontuzji wcale nie ucierpimy. Ja jestem mimo wszystko zwolennikiem szerszej kadry i większego pola manewru - nawet system rotacji mógłby zdać egzamin. Jeśli dasz mi przykład gracza, który w momencie kontuzji któregoś ze środkowych pomocników będzie w stanie wziąć ciężar rozegrania na siebie - proszę uprzejmie. Bo na pewno będą spotkania (albo nawet pojedyncze momenty w tych spotkaniach), gdzie ważne będzie właśnie rozegranie, a nie piłki do skrzydłowych.
Ale jeśli sam zawodnik chce odejść, a Zarząd ponoć "zrobił co mógł", to cóż... Upierać się nie mam zamiaru. W tym momencie większym problemem będzie chyba mimo wszystko odejście Alaby, niż Thiago.
16.07.2020 14:50
Defensywa Juventusu to jest po prostu dramat w ostatnich meczach... Ale tak a propos dziurawych linii obrony, to polecam również zobaczyć co dziś w Liverpoolu wyczynia Van Dijk :).
15.07.2020 23:04
@Pir5
A kiedy według Ciebie powinno się próbować przedłużać kontrakty z tak kluczowymi zawodnikami, jak Thiago, Neuer, Muller, Alaba? Mniej więcej rok przed ich końcem, czy może jednak wcześniej? :)
15.07.2020 21:19
Tak wszechstronnego (Alaba) i tak świetnie wyszkolonego technicznie (Thiago) gracza wypuszczać po prostu nie można. I proszę po fakcie (który mam nadzieję nie nastąpi) nie pisać, że "Bayern zrobił w tej sprawie wszystko co mógł", bo to naprawdę uwłacza inteligencji wielu ludziom...
15.07.2020 18:51
Będzie to wielka strata. Liczby? Gdyby decydowały wyłącznie liczby, to mielibyśmy kiedyś w obronie obok Van Buytena np. Bouwers'a. Thiago potrafi zgubić przeciwnika przyjęciem kierunkowym, stworzyć przewagę w środku, rozpocząć akcję bramkową. Tego niestety nie mają Kimmich (jeszcze) i Goretzka (mimo świetnych występów - oceniam wyłącznie technikę). Cóż - to będzie tylko jego wybór, ale w kwestii przedłużenia kontraktu z Hiszpanem mogliśmy zrobić więcej (czyt. rozpocząć rozmowy wcześniej). Zobaczymy.
Jeśli natomiast Alaba zapragnie podążyć tą samą drogą, to nie ma mowy o późniejszym oszczędzaniu w kwestii transferów. Pozbędziemy się bowiem dwóch graczy o aspiracji do gry w pierwszym składzie. Austriak dodatkowo mógłby pokryć kilka pozycji. Źle, źle, źle. Jak będzie - czas pokaże.
15.07.2020 15:57
@GabrielStach
Być może. Sam byłem szczęśliwy, że taki talent przyszedł do Monachium a i były podstawy ku temu, by mieć nadzieję że będzie w Bayernie pierwszoplanową postacią. Niestety rola lidera drugiej linii w tak wielkim klubie zdecydowanie go przerosła. Mało tego - na wypożyczeniach też niespecjalnie sobie radził. Koniec końców musiał po prostu odejść. Nie wiemy jak potoczyłaby się jego kariera, gdyby trafił akurat na czasy Flicka, u Sanchesa główny problem stanowiła głowa i sposób podejścia do poszczególnych spotkań (za wszelką cenę wam udowodnię, że mnie stać). Było, minęło.
15.07.2020 09:59
Dobrze by było wybrać sparingpartnera w ramach obopólnej korzyści. Lyon, PSG, Lipsk na przykład.
14.07.2020 15:55
@FanGraczyBayern
Ja też to piszę z bólem, ale niestety - na obu wydano łącznie prawie 80 mln euro, a ich wkład w grę Bayernu na przestrzeni spędzonych w Monachium sezonów był znikomy. Jeśli sprowadza się gracza za taką kwotę, a później on najzwyczajniej jej nie spłaca, to jest po prostu niewypałem. I spokojnie można postawić go obok Portugalczyka (przykro mi, bo sam kiedyś się z transferu Sanchesa cieszyłem). Jedyna szansa jest jeszcze taka, że jakimś cudem Coco pokona problemy ze zdrowiem, ustabilizuje formę, zostanie w Monachium i będzie walczył o skład. Na razie bliżej mu do opuszczenia Bayernu.
14.07.2020 14:00
Czy ja wiem, czy on rzeczywiście "zaskoczył wszystkich swoimi osiągami w pierwszych miesiącach"? Dobrych występów Francuza było niewiele, jeśli zaś jego przygoda z Bayernem dobiegnie niedługo końca, to będzie należało uznać ten transfer za niewypał pokroju Sanchesa.
"Zdobyli więcej goli, niż zasłużyli." Myli się, gdybyśmy bardziej przycisnęli mogliśmy zdobyć więcej. Nie było jednak po co. Z resztą ponoć tego nieudacznika już w Barcelonie nie ma (a świadectwem bałaganu w klubie jest fakt, że tak długo utrzymał się na stanowisku).
15.08.2020 09:13
Mimo wszystko ciężko wytłumaczyć fakt, że Barcelona zwalnia tego nieudacznika dopiero po kompromitacji z Nami. Tam to dopiero na szczeblu zarządzania są cyrki (i to od paru lat)...
15.08.2020 00:17
Lepszy Weihenstephaner, czy Jacob (z weissów)? Osobiście stawiam na Jacoba. :)
A tak poważnie - już przed meczem było wiadomo, że tylko Nasze błędy doprowadzą do bramek Barcelony (i tak w istocie było). Natomiast to, co zrobiliśmy w ofensywie... Nie ma słów, choć to też było wiadome.
Brawo Panowie!!!!
14.08.2020 23:26
@FanGraczyBayern
Z tego co pamiętam, to byłeś jednym z niewielu którzy się tego meczu bali i nie do końca w Naszych wierzyli. Teraz łatwo się śmiać.
To i tak nie ma znaczenia, pozdrawiam :).
14.08.2020 23:11
Czy ktoś ma jeszcze JAKIEKOLWIEK wątpliwości co do Naszej siły ofensywnej? A nie, czekaj - wróć... za chwilkę półfinał i znów zacznie się narzekanie/strach itp. :)
Brawo, brawo, brawo!!!!
14.08.2020 22:53
"Nikt się nie spodziewał hiszpańskiej inkwizycji". Niesamowite! Brawo RB!
Po tym co dziś widziałem powiem więcej - wcale z tym zlepkiem indywidualności nie są w półfinale bez szans!
13.08.2020 23:01
Oby to nie była druga Atalanta, bo jednak doświadczenie się w takich meczach przydaje... Brawo Lipsk!
13.08.2020 22:13
Tak paradoksalnie większych szans RB upatrywałbym, gdyby był dwumecz (np. jakaś zabłąkana bramka w Madrycie i późniejsze usilne próby odrabiania wyniku w Lipsku itp.). W każdym razie cokolwiek innego niż awans Atletico będzie dzisiaj dla mnie wielkim - pozytywnym - zaskoczeniem.
13.08.2020 21:01
Chciałbym tego awansu Lipska, ale będzie baaardzo ciężko...
13.08.2020 20:45
Jeżeli jutro zarówno My, jak i Barcelona zagramy na swoim poziomie (z tego sezonu), to o awans jestem spokojny. To Blaugrana musi zagrać na 120% swoich możliwości i formy. Nam wystarczy po prostu pełna koncentracja i skuteczność.
13.08.2020 18:51
Niestety w takich spotkaniach wychodzi brak doświadczenia drużyn pokroju Atalanty... Frajerstwo, frajerstwo, frajerstwo.
12.08.2020 22:57
https://www.meczyki.pl/newsy/mateusz-swiecicki-porownal-luisa-suareza-do-roberta-lewandowskiego-tego-czegos-polak-nie-ma/149370-n
Mógłby "Pan Liga Hiszpańska" jakoś tę inteligencję umotywować? :)
12.08.2020 17:25
@Bayern022
Chyba się jednak nie dogadamy, bo najpierw zacząłeś od ilości zespołów w tegorocznej LM, później przeszedłeś do ostatniego zdobytego trofeum, następnie skupiłeś się na historii, a teraz nagle jest ważniejsze "kto był bliżej" :). Nie ma sensu :). Pozdrawiam.
11.08.2020 15:49
@Bayern022
To się może w końcu zdecyduj, czy piszesz o ostatnich sezonach, czy o historii. Bo pisanie o historii i odnoszenie tego do dzisiejszego poziomu poszczególnych lig jest całkowicie bez sensu. Równie dobrze możesz za chwilę próbować stwierdzić, że Steaua Bukareszt, Nottingham Forest i Celtic Glasgow znaczą w Europie więcej niż Atletico Madryt, Arsenal Londyn i AS Roma (wszak mają o wiele więcej trofeów w LM w HISTORII).
Na dzień dzisiejszy Serie A stoi minimalnie za Bundesligą. I to nie jest mój wymysł, tylko coś co wynika z tego jak prezentowały się poszczególne zespoły w Europie na przestrzeni ostatnich lat.
11.08.2020 15:31
@Bayern022
No i wciąż można posługiwać się analogiami: kluby z Włoch jeszcze dawniej COŚ wygrywały (ostatnio Inter w 2010), o Francji już nie wspomnę... Jeśli czas, który minął od zdobycia ostatniego trofeum jest dla Ciebie głównym wyznacznikiem, to wciąż BL jest trzecią siłą :).
11.08.2020 15:15
@Pir5
Bundesliga to obecnie trzecia liga w Europie. I ukazuje to chociażby ranking lig UEFA, który nie jest subiektywnym zestawieniem "Guardiana", zostawiającym pole do dyskusji, tylko listą sporządzaną na podstawie wyników osiąganych w pucharach przez drużyny z danego kraju na przestrzeni ostatnich sezonów. I tu już nie ma z czym dyskutować. Można się jedynie zastanawiać, czy w najbliższej przyszłości BL nie zostanie "łyknięta" przez Serie A, ale na ten moment to liga niemiecka jest minimalnie z przodu.
11.08.2020 15:06
@tapczan
A fakt, zapomniałbym. :)
11.08.2020 14:49
@Bayern022
Czyli rozumując w ten sposób, Serie A która ma jeden zespół w LM (Atalantę) jest jeszcze niżej w hierarchii od BL i Ligue 1...
11.08.2020 14:03
Z jednej strony dobrze, że chłopak ma ambicję i wolę walki. Z drugiej - jego pozycja w Bayernie nie jest jeszcze na tyle mocna (czego powinien mieć świadomość), by być aż tak ostentacyjnym w wyrażaniu swojego niezadowolenia. Z resztą w Gladbach też często problemy sprawiał.
11.08.2020 11:51
@FanGraczyBayern
Napisałem tylko, że "już go w Monachium nie ma", bo mnie osobiście również się podobał. Ale jeśli Zarząd uznał, że można bez problemu oddać zawodnika kupionego trzy lata wstecz za około 40 mln euro, to chyba nikt Chilijczyka za udany zakup nie uważał :).
11.08.2020 11:42
Gdyby tak z resztą przeanalizować Nasze "duże" transfery z ostatnich lat, to mimo wszystko sporo było in minus. Części zawodników już w Monachium nie ma (Gotze, Hummels, Vidal, Sanches, Costa, Benatia), inni są raczej niewypałami (Tolisso), a niektórzy nie zaczęli się tak na dobrą sprawę jeszcze spłacać (Lucas). Absolutnie nie odnoszę tego do całości polityki transferowej - wciąż jednej z najrozsądniejszych w Europie. Piszę wyłącznie o transakcjach 30 mln +, które z perspektywy czasu okazały się raczej nieudane.
11.08.2020 11:23
@Pir5
Tu akurat w kwestii Tolisso zgadzam się z hovenem. Za wcześnie to nie ma sensu skreślać np. Lucasa, ale Coco siedzi u Nas dłużej i już można pewne wnioski wyciągnąć. Zbyt podatny na kontuzje i grający asekuracyjnie by móc opierać na nim środek pola. Na razie nie jest to udany transfer (delikatnie mówiąc).
11.08.2020 11:02
Barca grała w tym sezonie tak nieporadnie w obronie, że tylko Nasza wyjątkowa indolencja strzelecka tudzież mecz życia Ter Stegena mogłyby sprawić, iż nie zdobylibyśmy żadnej bramki. Najważniejsze to zachować koncentrację w tyłach, z przodu coś z pewnością wpadnie.
11.08.2020 09:48
@Piotrek89r
Nie chcesz słuchać o diagonalnych podaniach i dosssskonałych zagraniach? :)
10.08.2020 22:38
Gra obronna Leverkusen to jest dramat już od dłuższego czasu... Taka to drużyna, równie dobrze za chwilę mogą sami zdobyć bramkę, jak i stracić trzecią.
O właśnie :).
10.08.2020 21:26
@FanGraczyBayern
Tu nie chodzi o to, że ktoś napisze "mówiłem, że tak będzie". Wiadomo, że końcowy rezultat może być różny. Chodzi o to, że nie ma obecnie ŻADNYCH podstaw do tego by się tegorocznej Barcelony bać. Lekceważyć ich oczywiście nie można, ale pisanie że "będziemy mieli problemy", "szanse są 50 na 50" itp. jest z perspektywy formy obu zespołów dla jednego z nich nieco krzywdzące :). I po raz kolejny - jeśli zagramy na swoim poziomie, przy pełnej koncentracji, to Barcelona w piątek po prostu odpadnie. Tyle.
10.08.2020 19:55
@admin
Byli tutaj tacy, którzy obawiali się rewanżu z Chelsea, więc... :)
10.08.2020 19:04
I prawidłowo. Wiemy, że stanowimy dużą siłę, ale do rozgrywania meczów należy podchodzić stopniowo. Przy dobrej grze i skuteczności wyniki zawsze przyjdą same. Dlatego też jeśli w pełni skoncentrowani wyjdziemy na Barcelonę, to i o rezultat jestem spokojny.
10.08.2020 06:47
Ważne również, by wytrwać bez poważniejszych urazów.
09.08.2020 16:36
Jest taka dziwna tendencja, że niektórzy obawiają się absolutnie KAŻDEGO meczu (nawet rewanżu z Chelsea). Spokojnie, jak zagramy swoje i z pełną koncentracją to awansujemy. Po wyeliminowaniu Barcelony - uwaga spojlery - będziemy mieli powtórkę z rozrywki: wygraliśmy ze słabą Blaugraną, to nie jest żaden wyznacznik itd. :)
09.08.2020 15:35
Były obawy przed pierwszym meczem z Chelsea. Były nawet obawy przed... rewanżem (to było dobre :)). Teraz są obawy przed nierówno i w gruncie rzeczy słabo grającą Barceloną... Cóż - wiadomo, że to tylko jeden mecz i wszystko może się wydarzyć. Wiadomo, że Duma Katalonii posiada w składzie zawodników mogących w dowolnym momencie indywidualnymi umiejętnościami przesądzić o losach meczu. Ale jeżeli zagramy na swoim poziomie i w pełni skoncentrowani, to większych problemów mieć nie powinniśmy. Oceniając wyłącznie to co widzieliśmy w ostatnich tygodniach - to oni boją się bardziej Nas.
09.08.2020 11:46
Gdyby to był dwumecz, to z dużą dozą prawdopodobieństwa umieściłbym Nas w półfinale. Jedno spotkanie to zawsze jedno spotkanie - dyspozycja dnia, pojedynczy błysk, jeden błąd... Tak czy inaczej podchodzimy do meczu z Barceloną w roli faworytów i obyśmy zagrali jak na faworyta przystało.
08.08.2020 23:17
No i czegóż tu się było obawiać? :)
W drugiej połowie tempo już było spacerowe, a mimo to potrafiliśmy jeszcze dołożyć dwa gole. Nie jest chyba źle :).
Edytowano : 2020-08-08 22:58:42
@Daro
Innymi słowy - Robert miał udział przy KAŻDEJ bramce strzelonej Chelsea :).
08.08.2020 22:57
Piękna asysta Neuera :).
08.08.2020 21:46
Z całym szacunkiem do Chelsea, ale naprawdę... bądźmy poważni :). Roztrwonienie takiej przewagi graniczy z cudem i byłoby świadectwem skrajnego frajerstwa. Z resztą przypominam sezon 12/13 - tam o mało co nie odpadliśmy z Arsenalem w 1/8 - to dla wszystkich, którzy mogą być dziś "nie pocieszeni" zbyt skromną wiktorią. Najważniejsze będzie zagrać bez kontuzji - zwycięstwo nie musi być okazałe.
08.08.2020 16:14
Dzisiejszy dzień zweryfikuje Wasze - nieuzasadnione - obawy :).
@FanGraczyBayern
... :). Pozdrawiam. :)
08.08.2020 12:26
Pół roku bez meczu o stawkę to jest lepszy rytm meczowy... Nie wiem czy jest sens to komentować...
08.08.2020 12:11
@Pir5
Wczoraj niegrający w piłkę przez pół roku Lyon wyeliminował ten wielki, świetnie zarządzany, nieskazitelny Juventus. Na razie nie wygląda na to, by przerwa w grze miała dla poszczególnych zespołów jakieś uboczne skutki (choć wiele na to wskazywało).
08.08.2020 11:47
Bardzo dobrze, że tak mówi. Na pewno to podbuduje chłopaków z Chelsea. Jeśli jednak w Naszej grze nie będzie widać znaczących zmian w stosunku do tego co widzieliśmy przed przerwą, to dziś The Blues z LM się po prostu pożegnają.
08.08.2020 11:07
Obyśmy tylko nie pogrążyli Chelsea... ;)
Moja Żona w żałobie... Kiedyś Juve na pewno zagra na miarę swoich możliwości :).
07.08.2020 23:55
@Downhill
Mało tego - czwarta ekipa serie A, drużyna która dwukrotnie leje Juventus (więc można uznać, że to nie przypadek) nie potrafi... wyjść z grupy w LE. To tak nie działa, porównania siły konkretnych lig i miejsc zajmowanych przez poszczególne ekipy często nijak mają się do rywalizacji w pucharach.
06.08.2020 09:56
@szczebelek
Can to raczej druga linia, wystawiany w defensywie bardziej z konieczności (tam na stoperze będzie walka między Sule, Tahem i Ruedigerem). A na lewej obronie mógłby w końcu zostać spróbowany Gosens z Atalanty, który rozegrał świetny sezon.
04.08.2020 12:06
Ofensywa (Havertz, Sane, Gnabry, Werner) wygląda świetnie, jak dla mnie TOP3 w Europie. Druga linia? Kimmich, Kroos, Goretzka, Gundogan. Również niczego sobie. Problem pojawia się, gdy popatrzymy na defensywę. Po odstawieniu Hummelsa nie za bardzo ma kto przejąć tam rolę lidera.
04.08.2020 10:06
@FanGraczyBayern
Czyli generalnie jasny komunikat, że ktoś z dwójki Lucas/Sule w przypadku pozostania Alaby nie ma najmniejszych szans na grę. No bo który obrońca w historii posadziłby Beckenbauera na ławce? Baresi? Maldini? Moore? :) A jeśli Austriak odejdzie, to oznacza żeśmy właśnie wypuścili dzisiejszy odpowiednik najlepszego defensora w historii futbolu. :) Czasem warto być nieco bardziej powściągliwym jeśli chodzi o pochwały...
30.07.2020 23:02
@Eliksir
Pjanicia już właściwie w Juventusie nie ma, a i równą formą też zbytnio nie imponował. Tam z resztą jest pomieszanie z poplątaniem z tymi środkowymi pomocnikami - co jeden to "lepszy". Najmniej pretensji mają chyba do Bentancura mimo wszystko.
Z innej beczki - jeśli Napoli dopnie Osimhena za 60 (!) mln, to albo oni tam naprawdę nie mają co robić z pieniędzmi, albo VFL po razy kolejny się nie popisał i nie odkrył potencjału w tym piłkarzu.
30.07.2020 11:05
Najbardziej naturalny ruch.
30.07.2020 09:03
Z taką defensywą (i ogólną nierówną formą) Juventus nawet nie ma co myśleć o przejściu niegrającego od miesięcy Lyon'u.
29.07.2020 22:39
@TomiiiFCB
Są tu niesamowicie podatne na wszelkie głupoty jednostki. Niestety.
@Eliksir
Z piłkarzami z Włoch to jest tak, że Serie A wydaje się być jedyną słuszną ligą na ukazanie ich potencjału. Rzadko kiedy gracze rodem z Italii robią za granicą wielką karierę (Verratti to właściwie rodzynek), a i na pozostałej części kontynentu dość niechętnie wyciąga się talenty z tych "mniejszych", włoskich klubów. Trend oczywiście może się odwrócić, ale na ten moment w porównaniu do np. Niemców, którzy często wybierają grę za granicą i radzą sobie tam całkiem nieźle, jest przepaść.
27.07.2020 11:11
Jakkolwiek nie będzie wyglądała linia obrony Flickowi po prostu należy zaufać, on to jakoś poukłada. Najbardziej w tym wszystkim martwi mnie to, że dyskutuje się o kilku opcjach (i żadnej się nie jest pewnym) - co z kolei jest świadectwem wąskiej kadry. Gdyby na każdą pozycję był pełnoprawny zastępca, to nie zastanawialibyśmy się teraz, czy zagra tam Odriozola, Kimmich, Lucas, Richards...
27.07.2020 10:26
Spokojnie, nie ma co tego aż tak przeżywać, sam Lewandowski ma tę nagrodę pewnie głęboko... A znając jego profesjonalizm i podejście, to wszystko może zaowocować jedynie jeszcze lepszą grą w turnieju LM.
26.07.2020 21:43
W Serie A samymi karnymi można rekordy strzeleckie bić :).
Każdy kontakt jest odgwizdywany (w PL, czy BL większość zagrań nie byłaby brana pod uwagę jako karny), każde zagranie ręką (czy ruch do piłki, czy od piłki...) itd. Problem leży zatem wyżej. Do Immobile i Ronaldo pretensje są przesadą - jest jedenastka, podchodzę i strzelam. Przy okazji nabijam sobie licznik. Proste.
26.07.2020 21:35
@Arkady142
Jasne, że mecze dają pełniejszy pogląd i są lepszym lekarstwem na nierówną formę powracających po kontuzji graczy. To jest oczywiste. Problem w tym, że... poza Marsylią już nie mamy meczów :). Dlatego zawarłem w nawiasie, iż ewentualna ocena dyspozycji danego piłkarza będzie oparta w dużej mierze na obserwacji treningu.
26.07.2020 18:27
@Arkady142
Rozpocząłem swój komentarz od słów "kwestia formy". Jeśli Hiszpan dojdzie do dyspozycji, którą przekona do siebie Flicka (a to będzie widoczne już tylko na treningach), to jego obecność w składzie obok Goretzki będzie najbardziej naturalnym wyjściem z sytuacji. A wspominam tamten mecz, coby nie twierdzić, że "Środka pola nie możemy stracić" przesuwając stamtąd Kimmicha, bo przy będącym w dobrej dyspozycji Hiszpanie tej roszady można nawet nie zauważyć. Choć zdaję sobie sprawę, że tutaj mogą nastąpić jeszcze inne przetasowania.
26.07.2020 18:15
@Arkady142
Kwestia formy. W pierwszym meczu przeciwko The Blues o wiele gorzej od Thiago w środku pola wypadł właśnie Kimmich, który kilka razy głupio podał/stracił piłkę. Nawet mimo to Jorginho i Kovacić przy Naszej dwójce praktycznie nie istnieli. Flick na pewno wybierze najkorzystniejsze rozwiązanie, postawienie na Hiszpana w środku obok Goretzki nie musi być z góry skazane na porażkę. Teraz to właściwie należy wznosić modły o brak jakichkolwiek dodatkowych problemów kadrowych do momentu wznowienia LM.
26.07.2020 17:59
Standardzik. Zawsze ktoś musi na decydujące fazy w LM wypaść. Najbardziej naturalnym zabiegiem wydaje się w tym momencie przesunięcie Kimmicha i wstawienie do środka Thiago (choć on w każdej chwili również może złapać uraz). Zobaczymy jak to będzie.
26.07.2020 17:05
Żadna sensacja, nikt w Bayernie nie jest takim samobójcą, by JESZCZE zmniejszać kadrę i zawężać wachlarz możliwości Flickowi.
26.07.2020 12:31
@Marienplatz
A czy ja się jej czepiam? Dla mnie Nasza polityka transferowa jest najrozsądniejszą w Europie. Mi chodzi o jej formę. Przez to, że na klasowego grajka trzeba by wydać swoje, to kształt Naszej polityki transferowej na to nie pozwoli. Tyle. Czy ja uważam Thiago za geniusza? Też nie. Świetny to zawodnik, ale bez przesady.
Po co aż tyle nadinterpretacji mojej wypowiedzi? :)
Problem z "tymi których mamy w kadrze" jest taki, że albo są podatni na kontuzje (Tolisso, Martinez), albo bardzo niedoświadczeni (Cuisance, Fein). O ile sam jestem zwolennikiem dawania szans młodzieży, o tyle przydałby się jednak klasowy zmiennik dla podstawowej dwójki środkowych pomocników. No chyba że Kimmich i Goretzka są niezniszczalni, omijać ich będą kontuzje i wykręcać będą nieziemskie liczby jeśli chodzi o minuty. Zwróć również uwagę na to, że poza Kimmich'em (który i tak pełnoprawnym reżyserem gry jeszcze nie jest) nie będziemy mieć tak naprawdę zawodnika o podobnym profilu (kogoś, kto będzie potrafił rozegrać, przetrzymać itd.). I to może w pewnym momencie stanowić problem.
25.07.2020 20:49
@Marienplatz
Ale przecież nikt nie kazał Nam zwlekać z propozycją kontraktu dla Thiago do (przed)ostatniego roku. Właśnie to byłby jeden z plusów wcześniejszych negocjacji - więcej czasu na znalezienie następcy w przypadku zakomunikowania chęci odejścia przez zawodnika. A teraz może być faktycznie ciężko. Nasza polityka transferowa, pandemia, brak dostępności odpowiednich graczy... Zarząd jednak nie raz już potrafił wyczarować jakiegoś godnego kandydata, liczę że tym razem będzie podobnie.
25.07.2020 18:46
@Pir5
Spokojnie, jak pamiętamy nawet Schweinsteiger na początku pożegnał się z Bayernem wyłącznie na... twitterze (wcześniej mówiąc, że chce z Nami walczyć o kolejny tytuł) :).
25.07.2020 15:17
Zobaczymy. Jeżeli doszłoby ostatecznie do odejścia Thiago (raczej tak), Alaby (oby nie) i któregoś z grupy Ulreich/Boateng/Martinez, to suma piłkarskich umiejętności jakie Bayern opuszczą będzie mimo wszystko wyższa od tej, która na Allianz zawita - wliczając nawet Sane, bo Kouassi i Nuebel to na razie melodia przyszłości. Nie powinno się wszystkich luk w składzie łatać wyłącznie młodzieżą, a jeśli jedynym sensowym zastępcą Goretzki i Kimmicha ma być podatny na kontuzje Tolisso i niedoświadczony Cuisance, to... trochę słabo to będzie wyglądać. Poczekajmy jednak na rozwój sytuacji, liczę że pojawi się jakaś rozsądna kandydatura za Hiszpana (nie wspominając już o Alabie, jego odejście może boleć jeszcze bardziej).
25.07.2020 14:38
Zlikwidować to całkowicie. Mieliśmy już tyle dowodów na bezsensowność istnienia tych regulacji, że nie widzę powodu by dalej ciągnąć cały cyrk. Jedynym "sukcesem" jest właściwie zmniejszenie liczby padających z powodu niewypłacalności klubów...
25.07.2020 12:14
Kwestią główną będzie znalezienie godnych zastępców, bo tylko wtedy ubytki pozostaną niezauważone. Tak jak również wspomniano niżej, nie mamy zbyt silnej pozycji negocjacyjnej.
25.07.2020 09:42
"Niemiec obecnie reprezentuje barwy szwajcarskiego Red Bull Salzburg". Jakiego? :)
Może nie jest to taki diament jak Moukoko z BVB, ale potencjał ma. RB Salzburg to jedno z najlepszych miejsc w Europie do rozwoju dla młodych zawodników, może coś z niego w przyszłości będzie.
24.07.2020 16:07
Ja w nim nigdy jakiegoś wielkiego talentu nie widziałem. Dość powiedzieć, że w samym HSV przegrywał rywalizację o skład ze słabiutkim Lasoggą. Cóż, może wypożyczenie byłoby dla niego zbawienne.
24.07.2020 10:26
Jak on śmie wykraczać poza ambicje kierownictwa BVB? To niedopuszczalne.
24.07.2020 09:50
@Panczo
Tak jak ostatnio zwracałem Ci na to uwagę - to co powiedział Gasperini: we Włoszech jest inna interpretacja przepisów jeśli chodzi o np. zagrania ręką w polu karnym. Z resztą wystarczy popatrzeć na ilość podyktowanych "jedenastek" w Serie A w tym sezonie (i porównać do pozostałych lig). To chyba mówi samo za siebie.
23.07.2020 21:55
Ronaldo to jest akurat taki gracz, że może i dzisiaj nie strzelił, ale za chwilę może walnąć hat-tricka przeciwko Sampdorii, czy Cagliari. A jak będzie trzeba, to zawsze jakiś karny dla Juventusu się znajdzie :).
23.07.2020 21:48
Powtarzam się, ale De Ligt od momentu transferu do Juventusu usilnie pracuje na własną kompilację wpadek a'la Mustafi.
Młody jest, może się jeszcze wyrobi.
23.07.2020 21:24
Jorginho? Matko jedyna... :)
Tzn inaczej - jego gra wniosłaby na pewno lawinę komentarzy na stronie :).
23.07.2020 21:08
Szkoda, że nie wszyscy kibice są w stanie to dostrzec, ciągle widząc wyłącznie niedociągnięcia.
23.07.2020 19:35
Szkoda, ale cóż - nic z tym już nie zrobimy. Ciekawsza będzie teraz kwestia pozyskania zastępcy.
23.07.2020 07:57
@GabrielStach
Wszyscy doceniamy Twoją pracę i oby tak dalej. A głupie komentarze/docinki zawsze były i będą obecne. Nie przejmować się nimi i robić swoje.
22.07.2020 09:45
@Panczo
Ostatnio po spotkaniu Juventus-Atalanta w podobnym tonie wypowiadał się Gasperini. Mimo, iż z pewnością był pod wpływem silnych emocji (wszak stracili punkty właśnie przez karne), to chyba jednak osobie "siedzącej" w Serie A można zaufać - interpretacja przepisów we Włoszech jest inna, niż w pozostałych ligach, a odgwizdywanie jedenastek za np. zagrania ręką jest o wiele częstsze.
21.07.2020 22:36
@tapczan
Jeśli ogłoszono, że niedawno przedłużył kontrakt, to zostawienie Darmstadt opcji wykupu byłoby w tym momencie co najmniej dziwne.
21.07.2020 17:45
Nie wiadomo czy z niego coś jeszcze będzie. Preferowano przestawiać piłkarzy pierwszego składu do środka obrony (jak np. Alabę, co jednak okazało się dobrym posunięciem) niż dawać mu czasami szansę. Cóż, zobaczymy. Oby na wypożyczeniu chłopak grał jak najwięcej (bez urazów).
21.07.2020 17:29
A czemu Ronaldo jest nominowany za okres gry w Realu? Aż tacy sentymentaliści rozdzielają nominacje? :)
21.07.2020 13:03
@Prezes42
To jest materiał na o wiele szerszą dyskusję, której tutaj prowadzić nie będziemy. Mentalności ludzkiej nie da się prędko zmienić :).
20.07.2020 21:59
Francuzi są znani z historii ze swoich szybkich kapitulacji, więc i tę przełknijmy :).
Z innej beczki - ciekawe jak Bellingham będzie się prezentował w BVB. Chłopak naprawdę ma talent, a i warunki do rozwoju w tym momencie odpowiednie.
20.07.2020 20:24
Czyli w sumie się pomyliłem. Nagroda nie będzie opatrzona w annałach gwiazdką (albo stosownym odnośnikiem), tylko... w ogóle jej nie będzie. W tym momencie pomaga "Filozofia XD" :).
20.07.2020 15:30
Na razie odnośnie Bakayoko to tylko dziennikarskie domysły/wymysły. Nic więcej. Jeśli jednak do czegoś takiego by doszło, to nie za bardzo rozumiem za kogo on miałby zostać sprowadzony? Bo chyba nie za Thiago? :)
19.07.2020 18:53
@Pir5
Masz tutaj link do artykułu z Naszej strony:
https://www.dieroten.pl/art/show/thiago-bayern-to-wspanialy-klub-aby-zakonczyc-tu-kariere/34807
Nigdzie nie powiedział: "Chcę tutaj zakończyć karierę". "Przedłużę kontrakt" itp. Wszystko w trybie przypuszczającym. Ba, sam nawet stwierdził, że pytanie o koniec kariery w Monachium jest trudne. Wciąż jego wypowiedzi ulegają nadinterpretacji i nie rozumiem, czemu używane jest słowo "zdrajca".
19.07.2020 14:41
Plota jakich mało... Ale jeśli już - Bakayoko w Milanie był wielokrotnie jednym z najgorszych zawodników na boisku, wciąż tracącym piłki, wdającym się w niepotrzebne pojedynki, niedokładnie podającym. Kilkakrotnie schodził z boiska przy akompaniamencie gwizdów... Tyle :).
19.07.2020 12:26
Wprost nie powiedział, że "Davies" jest zawodnikiem sezonu, tylko po prostu cieszy się z jego niesamowitego rozwoju... Natomiast przydałaby się w tym momencie odrobina autoreklamy: "Naszym najlepszym zawodnikiem był Lewandowski - bez dwóch zdań". Jakiś czas temu o tym pisałem - ludzie związani z klubem, dziennikarze itd. mogą w swoich ocenach ubiegłego sezonu wydatnie pomóc Robertowi w wywalczeniu ZP (Perez o Benzemie nie miał oporów mówić jako o kandydacie do tej nagrody).
19.07.2020 09:16
Zawsze szkoda, gdy zespół opuszcza klasowy zawodnik, ale cóż... Najważniejsze teraz będzie te ubytki odpowiednio uzupełnić.
18.07.2020 23:21
Nikłe zainteresowanie Thiago może wynikać nie tylko z dobrego obsadzenia linii środkowych wielu czołowych zespołów, ale też ze świadomości o podatności na kontuzje Hiszpana. Z tego samego powodu np. w Dortmundzie wciąż siedział (i będzie siedzieć) Reus. Ja i tak bym wolał mieć na zmianę dwóch (Kimmich, Thiago) zawodników o profilu rozgrywającego, niż być zmuszonym teraz łatać dziurę. A będzie trzeba więcej materiału do łatania, jeśli wyjaśni się w końcu (negatywnie dla Nas) sytuacja z Alabą. Jego ewentualna utrata może boleć bardziej.
18.07.2020 23:09
Zdecydowanie za wcześnie. Na razie żaden talent nie poszedł w ślady Alaby. To, że coś się (w końcu) w tej kwestii ruszyło pozwala jednak optymistycznie patrzeć w przyszłość.
18.07.2020 10:23
Z tego co pamiętam (na podstawie artykułu na stronie), to Thiago po prostu stwierdził że Bayern to byłby wspaniały klub, żeby w nim zakończyć karierę. Nie wiem dlaczego na zdaniu, z którego de facto nie wynika że Hiszpan chciałby tu grać do momentu zawieszenia butów na kołku, wciąż jest dokonywana nadinterpretacja. W tym samym artykule z resztą sam Alcantara nie odpowiedział wprost na pytanie, czy zostanie tutaj do końca kariery.
Rozmowy z Hiszpanem powinny zostać rozpoczęte wcześniej. Nie ulega wątpliwości. Czy chciałby odejść, czy nie - osobna kwestia. Doniosłość całej sprawy polega jednak na tym, że tych ruchów nie poczyniono. Ale, ale! Z Neuerem, Mullerem i Alabą również. Zostawienie tak dużej liczby kluczowych piłkarzy na "ostatnią chwilę" to - niestety - ale błąd ludzi odpowiedzialnych za przedłużanie umów. I w takiej sytuacji należy liczyć się z tym, że niektórzy mogą po prostu zapragnąć zmienić otoczenie.
17.07.2020 12:33
Bacznie będę przyglądał się w kolejnych sezonach rozwojowi Sieb'a. Chłopak naprawdę posiada potencjał, trzeba będzie tylko odpowiednio nim pokierować.
17.07.2020 11:14
Uszaty puchar będzie mieć niebagatelne znaczenie, mimo iż LM wygląda tak a nie inaczej. A jeśli nawet nie samo trofeum, to dotarcie do jak najdalszej fazy tego turnieju (a na pewno dalszej niż CR7 i Messi, którzy zawsze byli głównymi kandydatami). Nie ukrywam jednak, że z racji odwołania ME i wielu zmian spowodowanych pandemią tegoroczna ZP może być w przyszłości opatrzona w annałach specjalnym odnośnikiem, bądź gwiazdką.
17.07.2020 10:17
Dla jednych Thiago będzie zawodnikiem co najwyżej dobrym, którego braku Bayern absolutnie nie odczuje. Dla innych (w tym mnie) będzie graczem o świetnej technice, u którego brak liczb wcale problemu nie stanowi (wszak gra na pozycji, gdzie np. przyjęcie kierunkowe i zgubienie tym przeciwnika może być równie istotne w przypadku zainicjowania akcji bramkowej). Cóż, raczej kompromisu się tutaj nie wypracuje. Czas pokaże, czy odejście Hiszpana wpłynie na Naszą postawę w trakcie sezonu. Inna kwestia to znalezienie zastępcy za Alcantarę, bo tutaj dopiero może być ciekawie :).
16.07.2020 21:36
@Edmund
Nikt tu nie pisze o "błaganiu" Thiago o pozostanie. Wiadomo tylko, że opuści Nas (najprawdopodobniej) klasowy piłkarz ze środka pola. Przy tym wszystkim jednocześnie zostanie uszczuplona kadra. Tyle. Kwestia jego zastępcy i tak będzie wciąż dyskutowana, bo kandydatury które się pojawiają (o zgrozo - Ndombele) są czymś w rodzaju - posłużę się metaforą piwowarską - zastąpieniem pszeniczniaka lagerem. Inny typ, rodzaj, zadania. Zwróć uwagę, że w tym momencie poza Kimmichem naprawdę nie będziemy mieć nikogo w środku, kto mógłby w zadowalającym stopniu przejąć obowiązki rozgrywającego. A kto faktycznie przyjdzie na miejsce Thiago - czas pokaże (fajerwerków się nie spodziewam, choć ufam zarządowi). Powtórzę - mieliśmy kadrę poszerzać, a nie ją zmniejszać.
16.07.2020 15:26
@Edmund
Można z góry założyć, że Kimmich i Goretzka będą zdrowi przez cały sezon. Równie dobrze można stwierdzić, że w przypadku ich - odpukać - kontuzji wcale nie ucierpimy. Ja jestem mimo wszystko zwolennikiem szerszej kadry i większego pola manewru - nawet system rotacji mógłby zdać egzamin. Jeśli dasz mi przykład gracza, który w momencie kontuzji któregoś ze środkowych pomocników będzie w stanie wziąć ciężar rozegrania na siebie - proszę uprzejmie. Bo na pewno będą spotkania (albo nawet pojedyncze momenty w tych spotkaniach), gdzie ważne będzie właśnie rozegranie, a nie piłki do skrzydłowych.
Ale jeśli sam zawodnik chce odejść, a Zarząd ponoć "zrobił co mógł", to cóż... Upierać się nie mam zamiaru. W tym momencie większym problemem będzie chyba mimo wszystko odejście Alaby, niż Thiago.
16.07.2020 14:50
Defensywa Juventusu to jest po prostu dramat w ostatnich meczach... Ale tak a propos dziurawych linii obrony, to polecam również zobaczyć co dziś w Liverpoolu wyczynia Van Dijk :).
15.07.2020 23:04
@Pir5
A kiedy według Ciebie powinno się próbować przedłużać kontrakty z tak kluczowymi zawodnikami, jak Thiago, Neuer, Muller, Alaba? Mniej więcej rok przed ich końcem, czy może jednak wcześniej? :)
15.07.2020 21:19
Tak wszechstronnego (Alaba) i tak świetnie wyszkolonego technicznie (Thiago) gracza wypuszczać po prostu nie można. I proszę po fakcie (który mam nadzieję nie nastąpi) nie pisać, że "Bayern zrobił w tej sprawie wszystko co mógł", bo to naprawdę uwłacza inteligencji wielu ludziom...
15.07.2020 18:51
Będzie to wielka strata. Liczby? Gdyby decydowały wyłącznie liczby, to mielibyśmy kiedyś w obronie obok Van Buytena np. Bouwers'a. Thiago potrafi zgubić przeciwnika przyjęciem kierunkowym, stworzyć przewagę w środku, rozpocząć akcję bramkową. Tego niestety nie mają Kimmich (jeszcze) i Goretzka (mimo świetnych występów - oceniam wyłącznie technikę). Cóż - to będzie tylko jego wybór, ale w kwestii przedłużenia kontraktu z Hiszpanem mogliśmy zrobić więcej (czyt. rozpocząć rozmowy wcześniej). Zobaczymy.
Jeśli natomiast Alaba zapragnie podążyć tą samą drogą, to nie ma mowy o późniejszym oszczędzaniu w kwestii transferów. Pozbędziemy się bowiem dwóch graczy o aspiracji do gry w pierwszym składzie. Austriak dodatkowo mógłby pokryć kilka pozycji. Źle, źle, źle. Jak będzie - czas pokaże.
15.07.2020 15:57
@GabrielStach
Być może. Sam byłem szczęśliwy, że taki talent przyszedł do Monachium a i były podstawy ku temu, by mieć nadzieję że będzie w Bayernie pierwszoplanową postacią. Niestety rola lidera drugiej linii w tak wielkim klubie zdecydowanie go przerosła. Mało tego - na wypożyczeniach też niespecjalnie sobie radził. Koniec końców musiał po prostu odejść. Nie wiemy jak potoczyłaby się jego kariera, gdyby trafił akurat na czasy Flicka, u Sanchesa główny problem stanowiła głowa i sposób podejścia do poszczególnych spotkań (za wszelką cenę wam udowodnię, że mnie stać). Było, minęło.
15.07.2020 09:59
Dobrze by było wybrać sparingpartnera w ramach obopólnej korzyści. Lyon, PSG, Lipsk na przykład.
14.07.2020 15:55
@FanGraczyBayern
Ja też to piszę z bólem, ale niestety - na obu wydano łącznie prawie 80 mln euro, a ich wkład w grę Bayernu na przestrzeni spędzonych w Monachium sezonów był znikomy. Jeśli sprowadza się gracza za taką kwotę, a później on najzwyczajniej jej nie spłaca, to jest po prostu niewypałem. I spokojnie można postawić go obok Portugalczyka (przykro mi, bo sam kiedyś się z transferu Sanchesa cieszyłem). Jedyna szansa jest jeszcze taka, że jakimś cudem Coco pokona problemy ze zdrowiem, ustabilizuje formę, zostanie w Monachium i będzie walczył o skład. Na razie bliżej mu do opuszczenia Bayernu.
14.07.2020 14:00
Czy ja wiem, czy on rzeczywiście "zaskoczył wszystkich swoimi osiągami w pierwszych miesiącach"? Dobrych występów Francuza było niewiele, jeśli zaś jego przygoda z Bayernem dobiegnie niedługo końca, to będzie należało uznać ten transfer za niewypał pokroju Sanchesa.
14.07.2020 13:45