Jak to "wątpliwości"? To nie jest to wystarczająco ewidentne? :)
04.08.2021 08:39
Jeśli to prawda, to naprawdę byłby to dobry ruch. Zawodnik mogący zagrać nie tylko w środku pola, ale i w razie potrzeby wyżej (a u Nas to "w razie potrzeby" ma miejsce nader często). Dodatkowo Kimmich zyskałby w końcu zmiennika o podobnej charakterystyce. Zobaczymy, czy coś faktycznie jest na rzeczy.
03.08.2021 21:15
@hoven
Na tym etapie sezonu i pracy trenera - jak najbardziej absurdalne. Obawy mogą się pojawić (jak zawsze), ale samo słowo "zwolnienie"... Dajmy spokój.
No i właśnie presja, o której piszesz może być jednym z kluczowych czynników jeśli chodzi o osobę Nagelsmanna. Nigdy wcześniej nie trenował tak wielkiego klubu, nigdy nie miał tylu gwiazd "pod sobą", nigdy nie mierzył się z zadaniem wygrania w zasadzie wszystkiego. Stąd ten mój znak zapytania przy Julku. Inna sprawa, że nacisk nakładany jest na niego również od wewnątrz - spływające zewsząd pochwały ludzi związanych z klubem (czasem można odnieść wrażenie, że to aż nazbyt ostentacyjna kurtuazja, niekoniecznie pomagająca samemu zainteresowanemu) i zadanie wyciągnięcia z praktycznie KAŻDEGO zawodnika maksimum możliwości (a zwłaszcza z młodych). Oby go to wszystko nie przerosło.
02.08.2021 09:48
Od samego początku stawiam duży znak zapytania przy nazwisku Julka, ale już używanie słowa "zwolnienie" w kontekście jego osoby i etapu pracy na jakim się znajduje jest absurdalne. Wszystko (długość kontraktu, kwota odstępnego) wskazuje, że ma być częścią długoterminowego projektu. Musiałby nastąpić prawdziwy kataklizm, by w ogóle ktokolwiek rozważał jego odejście w trakcie nadchodzącego sezonu.
Coś mi tak świtało, że po przegranych sparingach(!) pojawią się pierwsze głosy o potencjalnym zwolnieniu Nagelsmanna. ;)
02.08.2021 09:08
Jak już było pisane - nikogo nie interesuje to, że "rozmowy są konstruktywne" i że "jesteśmy na dobrej drodze/jesteśmy przekonani". Konkrety, konkrety!
01.08.2021 16:53
@AdiFantasti
A to już zależy. Mówiąc głośno o konieczności transferów dajesz w zasadzie całemu światu do zrozumienia, że jesteś w potrzebie. Negocjacje "po cichu" rządzą się jednak nieco innymi prawami. Analizują wiele lat bardzo często tak właśnie Bayern w kwestii wzmocnień postępował.
Co by dużo nie mówić, to na razie i tak kadra jest za wąska. I oby to się zmieniło.
01.08.2021 10:50
@AdiFantasti
A cóż on miałby mówić? Przecież nie wyjdzie i nie powie "Mamy duże braki jeśli chodzi o zastępców dla graczy pierwszego składu", bo raz że to stawiałoby w niedogodnej pozycji negocjacyjnej przy ewentualnych zakupach, a dwa że wyłamałby się z oficjalnej linii klubu.
Jaki jest stan kadry widzi właściwie każdy. Świetna pierwsza jedenastka i słabiutka względem niej ławka. Czekamy cierpliwie, może to tak gęsta zasłona dymna, że sami przestali widzieć. ;)
01.08.2021 10:34
@zabson79
Chyba nie do końca zrozumiałeś. @DarthSmd odniósł się w swoim komentarzu JEDYNIE do wypowiedzi, a nie do końcowego rezultatu (bo swego czasu sam Hainer był np. pewny przedłużenia kontraktów z Alabą i Thiago). :)
30.07.2021 16:20
Oni co roku mają mieć skład na mistrzostwo Niemiec i co roku mają być dla Bayernu groźni. Tylko ktoś, kto mało jeszcze widział mógłby te brednie wziąć na poważnie. Jedyną drużyną, która może Nam zabrać mistrza Niemiec jest... sam Bayern (kontuzje, kartki, wpadki, wąski skład, niepotrzebne straty punktów itd.).
30.07.2021 16:09
Dokładnie, nikogo takie bezsensowne wypowiedzi nie interesują. Czekamy na oficjalkę.
30.07.2021 14:42
Tzn. w sensie - "Liczymy, że kliniki w Monachium nie zmarnują zbyt dużo bandaży i gipsu?"
Wybaczcie zbyt brutalny sarkazm, ale chyba wszyscy wiemy, że rozegranie przez Coco pełnego sezonu (gdzie obyłoby się bez jego kontuzji) graniczy z cudem. Ale może, w co wątpię, jest to pewnego rodzaju zabieg dyplomatyczny i próba (trochę nieudolna) jego sprzedania jeszcze w tym okienku...
Ostatnie zdanie natomiast - "Ściągnęliśmy Upamecano, więc nie potrzebujemy Koulibaly’ego", to jest coś jakby powiedział "Dziś rano zjadłem kanapkę z serem". ;)
30.07.2021 11:45
@misza
Nikt nie twierdzi, że Bayern ma wydawać grube miliony. Ale wskaż mi jeden klub z europejskiej czołówki (z absolutnego TOP-u), który aż tak potrzebuje uzupełnień w składzie. Nie wskażesz, bo nie ma.
I żeby nie było - oczywiście, że pandemia swoje zrobiła. Ale po to uzupełnia się zespół na bieżąco, by później był kompletny - niezależnie od czasów w jakich się znajdujemy. Kibicuję Bayernowi już dość długo i nie przypominam sobie, byśmy mieli taką dysproporcję między pierwszym składem (który nadal jest moim zdaniem najsilniejszy w Europie), a ławką (która z kolei jest - biorąc pod uwagę zawodników, których mieliby zastąpić potencjalni rezerwowi - jedną ze słabszych). Doliczmy kontuzje itd.
Reasumując króciutko - nie wyobrażam sobie byśmy mieli z tak wąską kadrą wkroczyć w nadchodzący sezon. Ale ufam Zarządowi i wciąż nie wierzę, że ktoś mógłby być tam tak krótkowzroczny.
30.07.2021 11:21
Somehow I don't doubt that. ;)
29.07.2021 13:21
@tapczan
Byle Z klubu, a nie DO klubu :).
27.07.2021 09:07
W ustach 18-latka, który jeszcze mało widział i mało zagrał to mocno wątpliwej jakości kurtuazja. Jeśli wypowie te same słowa za 20 lat będą miały inny wydźwięk.
27.07.2021 07:26
@Prezes42
Ja bym doliczył mimo wszystko również Hummelsa (35 mln), Vidala (39 mln) i Gotze (37 mln), choć taki Benatia i Costa też swoje kosztowali (a raczej sobie nie poradzili). Dwaj pierwsi może nie byli jakimiś wielkimi niewypałami, ale dość prędko się z Monachium zawinęli. Gotze natomiast ewidentnie nie dźwignął ciężaru. Generalnie z tymi dużymi transferami w ostatnich latach Bayern raczej nie trafiał. :)
27.07.2021 07:11
A nuż jakiś Internazionale przeczyta tutejsze komentarze i streści swojemu klubowi, że Tolisso jest "be"? Także, Corentin - tu sei migliore. :) I Nas nie opuszczaj. :)
26.07.2021 15:10
@Edmund
A teraz to już mamy różnicę w samych założeniach. Bo dla Ciebie "sąsiad uznał, że na razie nie potrzebuje cukierka", a wg mnie "sąsiad nadal potrzebuje cukierka, ale jeszcze go nie ma". I moim zdaniem Twoje rozumowanie trochę wbija szpilę w Zarząd, ponieważ braki kadrowe są ewidentne (i dlatego nie wierzę, że ktoś przy zdrowych zmysłach uznał tam, że "na razie nie potrzeba cukierka"). A czas ucieka. Za chwilę zostaną cukierki z naleciałościami pleśniowymi (vide np. Sarr), albo trzeba będzie... wziąć tego cukierka, possać minutę, wypluć, zawinąć z powrotem w papierek i oddać poprzedniemu właścicielowi (vide wypożyczenia).
(Swoją drogą róbcie ludzie screeny, bo tak "słodkiej" rozmowy dawno tu nie było). :):)
25.07.2021 15:03
@FanGraczyBayern
Nie chciałbym już dalej w to brnąć, ale też się nieco minąłeś z sensem. :) Dlatego właśnie specjalnie nie napisałem o spadku poziomu cukru, tylko o "głodzie cukierkowym", ponieważ spadek poziomu cukru mógłby zostać odczytany w sposób np. taki: a to niedobór cukru można uzupełnić w zupełnie inny sposób, niż kupując tego cukierka. W tej zastosowanej przez @Edmund metaforze powinno chodzić o cukierek sensu stricte - czyt. nowych zawodników. A nie np. przesuwanie młodzików, liczenie na czyjeś "wystrzelenie z procy" itd.
Na razie cisza. Cierpliwie czekam, a w taką krótkowzroczność Naszych nie wierzę. ;)
25.07.2021 14:36
@Edmund
Sytuacja jest nieco inna. Posługując się już Twoją metaforą "cukierkową": sąsiad nie chce cukierka, ale ma - jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi, chodzi tylko o kontekst - "głód cukierkowy" i jego organizm musi tego cukierka wkrótce przyjąć. I to jest analogia bardziej adekwatnie opisująca obecne działania Bayernu na rynku. Zegar tyka, a potrzeb na uzupełnienie składu wciąż nie zaspokojono.
Dlatego nie za bardzo wierzę w zwlekanie w podjęciu decyzji o dalszych transferach tylko w ramach samej decyzji, ponieważ czymś jest to wszystko spowodowane. A jeśli byłoby faktycznie tak jak mówisz (czyt. "pieniądze na 100% są, ale brak decyzji") to stawiasz Zarząd w jeszcze gorszym świetle. :) Moim zdaniem czynników jest nieco więcej.
25.07.2021 13:28
@josh1982
TAKIEJ Robert raczej nigdy nie zmarnował. :)
Mnie w związku z tą okazją przypomniała się sytuacja Balotellego sprzed 10 lat w meczu ManCity z LA w czasie ich amerykańskiego tournee. Oba mecze oczywiście miały charakter czysto towarzyski, ale różnica polega na tym, że po tamtej sytuacji gracz City został od razu zdjęty przez Manciniego.
Całej sytuacji Zirkzee prawdopodobnie nie ma co aż tak rozpamiętywać. On i tak nie ma wielkiej przyszłości w Bayernie (chyba, że "wystrzeli jak z procy").
25.07.2021 12:13
Prawdopodobnie włosy za mocno zawęziły pole widzenia. :)
25.07.2021 10:46
Dorsch rozegrał świetny turniej U-21, a w finale z Portugalią był praktycznie wszędzie. Typowy defensywny pomocnik z inklinacjami do wejścia w pole karne przeciwników i wykończenia akcji. Miło patrzeć jak się rozwija.
25.07.2021 10:21
@Edmund
Sytuacji na pewno nie poprawia fakt, że tutaj bardziej Bayern chce się ich pozbyć, aniżeli jakikolwiek klub kupić (z resztą nie ma się czemu dziwić)... U Sarr'a dodatkowym problemem będą zarobki. No nic, trzeba czekać.
24.07.2021 12:15
@Edmund
Ja nie mówię o tym, by ich trzymać w kadrze (bo też sensu nie widzę), tylko o zdobyciu z tytułu ich sprzedaży gotówki na dalsze poczynania transferowe. Jeśli to byłby główny cel całej operacji, to należy liczyć się z tym, że pieniążków może po prostu i tak zabraknąć.
24.07.2021 11:51
Nie mam pojęcia w jaki sposób sprzedaż owej dwójki miałaby wpłynąć na dalsze decyzje transferowe. Chyba nikt nie sądzi, że otrzymamy za nich łącznie wystarczająco dużo gotówki do działań na rynku? Tutaj potrzebna by była nieco większa wyprzedaż, a przy i tak już wąskiej kadrze nie wiem czy Bayern może sobie na takową pozwolić.
24.07.2021 11:36
Nie wiem czy jest sens rozpoczynać sezon, skoro Julek na starcie jest już najpotężniejszy/najlepszy/najwspanialszy itd. Ja przy nim stawiam duuuuży znak zapytania, nigdy pod swoimi skrzydłami nie miał tylu gwiazd, nigdy nie trenował tak wielkiego klubu i wciąż jest bardzo młody. Ale oczywiście życzę mu jak najlepiej (bo trudno, żeby było inaczej).
24.07.2021 09:06
Spoko, ale to i tak nie ma znaczenia. :)
23.07.2021 12:28
Powtarzam się, ale swego czasu numer "10" dostał po klubowej legendzie wypożyczony gość, z którym nie wiązano przyszłości. Także to, co ktoś ma z tyłu koszulki nie ma u Nas kompletnie żadnego znaczenia.
23.07.2021 12:00
Każdy rozumie wpływ pandemii na sytuację ekonomiczną. Po to jednak na bieżąco uzupełnia się skład, by w czasach "kryzysowych" mieć szerszą kadrę i nie tylko większe pole manewru, ale też i możliwość sprzedaży nadmiarowych zawodników. My tego nie uczyniliśmy i w nowy sezon możemy wkroczyć z bardzo wąskim składem, nieprzystosowanym do gry na trzech frontach. Ale jak już pisałem - jeśli za cenę braku wzmocnień udałoby się w końcu przedłużyć kontrakty z kluczowymi zawodnikami, to... wybieram mimo wszystko drugą opcję.
23.07.2021 10:00
Jakkolwiek nie wyobrażam sobie na ten moment wkroczyć w nowy sezon z tak wąską kadrą, tak chyba z dwojga złego wolałbym już aby nawet za cenę braku dalszych wzmocnień dogadano się w kwestii kontraktów z kluczowymi zawodnikami.
22.07.2021 10:30
Z innej beczki - Alaba otrzymał w Realu numer po jednym z najbardziej utytułowanych piłkarzy w historii. Wcale mnie nie martwi nakładanie na niego dodatkowej presji, pamiętając jak sobie pod nią u Nas radził. :)
22.07.2021 10:28
Z doniesieniami medialnymi jest zawsze tak, że należy je czytać z przymrużeniem oka.
Fakt natomiast jest taki, że ma rok do końca kontraktu. I ta sytuacja sama w sobie jest mocno ryzykowna. Z przypadków Thiago i Alaby nie zostały wyciągnięte ŻADNE wnioski. Oby jednak w przypadku Leona skończyło się bardziej szczęśliwie.
21.07.2021 20:35
Sytuacja z Thiago i Alabą jednak niczego nie nauczyła. Szkoda.
21.07.2021 18:26
Szkoda komentować. :)
19.07.2021 18:37
Czekam cierpliwie, w aż tak wielką głupotę i krótkowzroczność po prostu nie wierzę.
18.07.2021 14:44
Obawiam się, że to nie żart. Z resztą skoro mamy już 18 lipca i czas działa na Naszą niekorzyść, to w grę zaczną niebawem wchodzić WYŁĄCZNIE wypożyczenia. :)
@FanGraczyBayern
Wypożyczenie Emersona/Desta to by dopiero było "ogrywanie zawodników innym klubom". Jeden z nich przeszedł do Barcelony dwa tygodnie temu, a drugi w poprzednim roku. Mocno wątpliwe, by w przypadku wypożyczenia - jeśli już o tym mówimy - kataloński klub zgodził się na opcję wykupu (zwłaszcza w przypadku Brazylijczyka).
18.07.2021 12:55
Podchody pod Chiesę (o ile takowe faktycznie istnieją) są tym bardziej absurdalne, że to jeden z niewielu piłkarzy Juventusu, na którym Stara Dama może w ogóle budować drużynę. Większość zawodników tam albo grubo po 30-stce, albo zbyt nierówni (bądź wątpliwej jakości). Tym bardziej nie wiem skąd pomysł, że wysłuchaliby za niego jakichkolwiek ofert.
Ja osobiście wolę Gnabry'ego - jak jest w formie, to gorszy od Federico absolutnie nie jest. I generalnie skończyć najlepiej z tym tematem (dla wszystkich najlepiej).
18.07.2021 12:46
Tam było o wiele więcej kwiatków, począwszy od kompletnie nieadekwatnej do posiadanego potencjału formacji. Dobrze jednak, że już głównego winowajcy całego bałaganu nie ma.
18.07.2021 09:49
Ale jeśli już szukać jakiś pozytywów, to na ten moment może się podobać np. Copado.
17.07.2021 17:40
Do tej pory z tym problemu nie miał, ale też i nigdy nie miał tak wysokiego zagęszczenia gwiazd na metr kwadratowy. Czas pokaże czy mu się uda.
17.07.2021 09:58
Wiecie, ja rozumiem te wszystkie podniety Chiesą po Euro, ale... poprzedni sezon w Juventusie miał naprawdę średnio udany, choć niektóre mecze musiał w ofensywie ciągnąć praktycznie sam. W wielu spotkaniach natomiast miał tendencję do np. niedokładnego przyjęcia piłki - coś jak Nasz Sane. Wyjąwszy ostatnie Mistrzostwa Europy, to tak naprawdę taki Gnabry w formie (przy założeniu, że i Federico w formie) wcale od niego gorszy nie jest. Bardzo dobry to piłkarz (ostatnio rozwija się bardzo szybko), ale też zbytnio nie przesadzałbym z tymi pochwałami. A kwoty, które padają (100 mln euro) to już jest absurd.
16.07.2021 18:11
Jeśli wypowiedź dotyczy 25-letniego piłkarza, to w sumie równie dobrze można powiedzieć "Nie sądzę, by Markus Babbel powiedział jeszcze kiedykolwiek coś mądrego".
Inna sprawa, że być może niektórzy mieli zbyt wielkie oczekiwania co do Sane. Przy jego wątłej mentalności raczej bardziej wskazane byłoby nieco więcej spokoju.
16.07.2021 15:26
A mi tam Hasan zaimponował w końcu. Chyba pierwszy raz (jeszcze nieświadomie, ale na pewno się trochę podszkoli) stwierdzeniem "Adrian pokazał swoje walory w PSV Eindhoven" zastosował całkiem niezgorszy sarkazm. I przy okazji trochę dopiekł Fein'owi. :)
14.07.2021 20:01
Wszystko pięknie Uli. My czekamy tylko na 3-4 wartościowe uzupełnienia składu. To wszystko. :)
14.07.2021 15:44
Ponieważ kontuzja Comana jest więcej niż pewna (a Sane i Gnabry również kości z tytanu nie mają), to wystarczyłby po prostu dowolny solidny, niełamliwy zmiennik. Może jakieś wypożyczonko w ostatnim dniu okienka?
13.07.2021 21:05
ZP dla Jorginho to by dopiero była komedia. :) Zagrał udane Euro, ale w samej Chelsea absolutnie centralną postacią nie był. Ba, musiałby zdobyć np. nagrodę dla najlepszego gracza turnieju, by chociaż jakieś częściowo merytoryczne uzasadnienie jego kandydatury móc wytłumaczyć. Byłby to chyba najbardziej kontrowersyjny wybór zwycięzcy tej nagrody od kilkudziesięciu lat.
Z resztą nagroda najlepszego piłkarza turnieju dla Donnarummy pokazała, że tak naprawdę... nie było komu jej dać. To Euro nie wykreowało gwiazd - wszyscy, którzy takowymi mieli być, zawiedli. Włosi zwyciężyli jako zespół, nie mając w swoim składzie absolutnie wybijającej jednostki.
Edytowano : 2021-07-13 19:06:40
móc wysunąć*
13.07.2021 19:05
"Będziemy kreatywni i postaramy się przekonać graczy, że jesteśmy sexy."
Chciałbym kiedyś nie czuć potrzeby komentowania jego wypowiedzi. Ale się kur** nie da, po prostu się nie da. :)
13.07.2021 16:39
Wynik tego zestawienia tylko świadczy o miernocie w kwestii ŚO w Bundeslidze. Gratulacje dla Naszego zawodnika, ale wszyscy wiemy jak to naprawdę wyglądało. :)
12.07.2021 12:30
Brawo Italia!
Zwyciężyła drużyna, która jak żadna inna w przekroju całego turnieju zasłużyła na końcowy triumf. Tutaj grali przeciwko wszystkim - piłkarzom, kibicom, stadionowi itd. Gratulacje!
11.07.2021 23:57
@Arkady142
Jak nie Włosi z tego turnieju, ale niestety jak Włosi z wielu innych turniejów...
11.07.2021 22:02
@WayeThe
Napisałeś niżej:
"Oczywiście Mount to żaden gwiazdor ale koleś podobnie Jak Jemes ma szanse nie tylko zdobyć LM ale i wygrać euro jako podstawowy piłkarz Cheslea i rep. Anglii a ty nie widzisz go w trójce Podobnie Jorghino nie kumam. "
Stąd właśnie przywołany przeze mnie przykład Khediry, który drużynowo zdobył więcej od Jorginho/Mounta, ale zabrakło go wśród nominowanych do ZP. Dla Ciebie natomiast wygrana ważnych trofeów = bycie w trójce ZP.
11.07.2021 18:53
@WayeThe
Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem. Tylko na spokojnie. :)
11.07.2021 18:45
@WayeThe
Ale np. w 2014 nikt przy zdrowych zmysłach nie stawiał Khediry w roli faworyta do ZP. Ba, nie było go wśród nominowanych. A zdobył MŚ i LM. Tak samo jak obecnie nikt przy zdrowych zmysłach nie stawia na Jorginho, czy Mounta. Z tego samego powodu z resztą. Żaden z nich nie odciska wystarczającego piętna na grze własnego zespołu (czy to klubowego, czy reprezentacji) by móc mówić o nich jako o faworytach. Trofea to nie wszystko.
11.07.2021 18:36
Kilka spotkań z jego udziałem widziałem, na Euro również. Dobry grajek, ze świetnym - momentami bezczelnym - dryblingiem. Szans jednak zbyt dużych by przejść do Bayernu nie ma, choć fajnie byłoby go zobaczyć w BL. Taki Lipsk, czy BVB (jako zastępstwo za Sancho, zwłaszcza przy przedłużających się negocjacjach z Malenem) mogliby po niego sięgnąć i z pewnością pomóc się rozwinąć piłkarsko.
11.07.2021 17:42
Kimmich i Goretzka to najlepsza para ŚP w Europie i z nimi faktycznie nie ma szans. Natomiast ogólna liczba (sensownych) środkowych pomocników - jak sam Roca zauważył - wynosi... 4, więc o jakiejś zaciekłej rywalizacji o bycie przynajmniej tym pierwszym zmiennikiem ciężko tutaj mówić. Jeśli nie uda się sprzedać Tolisso, to przez podatność Francuza na kontuzje Marc i tak może być w wielu spotkaniach pierwszym (albo wręcz jedynym) wyborem do zastąpienia kogoś z podstawowej dwójki.
11.07.2021 15:37
@hoven
Może być jeszcze coś pomiędzy - np. solidny zmiennik (oby). Fajerwerków się jednak nie spodziewam. Niech mnie po prostu pozytywnie zaskoczy.
11.07.2021 12:40
Sule, Sane, Zirkzee... Za chwilę będzie Gnabry. Cały zespół ma odbudować. Bardzo fajnie, że wszyscy w Julka tak mocno wierzą, ale oby oczekiwania trochę go nie przytłoczyły. To wciąż młody trener, bez żadnego doświadczenia w kwestii trenowania tak wielkich klubów i posiadania tak wielu gwiazd w zespole. Pomalutku, pomalutku, bez pośpiechu.
Jeszcze jedna myśl w związku z tym się nasuwa - to ciągłe mówienie o odbudowywaniu poszczególnych piłkarzy ma po prostu związek ze zbliżającym się zamknięciem kadry i brakiem kolejnych transferów. Trzeba będzie zatem szukać sił wśród graczy, których już posiadamy i próbować z nich wyciągnąć wszystko co najlepsze.
Swoją drogą w przypadku Zirkzee słowo "odbudowa" brzmi trochę na wyrost. Wszak, żeby coś "odbudować", to najpierw to coś musiało być w przeszłości "zbudowane". :)
10.07.2021 11:56
@hoven
Ja już kiedyś porównałem go do niewypału pokroju Sanches'a i... nie wycofam się z tego. Kompletnie NIC nie dał nam jego transfer, a dobre spotkania w wykonaniu Tolisso można policzyć na palcach jednej ręki. Podatny na kontuzje, ale co z tego (oceniamy przydatność)... Potencjał może i miał, ale czyż tego samego nie mówiono o Renato? Teraz tylko liczyć, że znajdzie się kupiec.
09.07.2021 16:14
@tapczan
Na tym turnieju owszem, funkcjonuje to u Włochów bardzo dobrze (choć statystycznie lepszą defensywę mają Anglicy), ale już ostatni sezon Juventusu pokazał, że nie zawsze stawianie na tak doświadczoną parę musi kończyć się sukcesem.
09.07.2021 10:24
Euro to była w zasadzie jedyna szansa, by jeszcze jakoś podbił swoje akcje. Skończyło się jak się skończyło i jeśli teraz uda się za niego wyciągnąć choćby te kilkanaście mln, to byłbym zadowolony.
09.07.2021 10:04
@Arkady142
Ach mój błąd. Pomyliłem ich występ w 2008 z Euro 2004. :) Co nie zmienia faktu, że ich wyniki na wielkich turniejach w ostatnich latach to wielka sinusoida - raczej (biorąc pod uwagę mimo wszystko potencjał i tradycję) na minus. Oby w niedzielę dali radę. Czy to będzie jednak początek ich powrotu na piłkarskie szczyty - czas pokaże.
08.07.2021 00:16
@Arkady142
"Cóż... Forza Italia. Niech Włosi chociaż tutaj odbiją sobie kompromitacje drużyn klubowych."
I chudziutkie kilka(naście) lat jeśli chodzi o reprezentację. Trzy ostatnie występy na Euro to w ich przypadku - odpadnięcie w grupie, ćwierćfinał i finał. Z kolei trzy ostatnie mundiale to dwukrotne odpadnięcie w grupie i raz brak kwalifikacji na turniej. Szansa na powrót w wielkim stylu już w niedzielę.
07.07.2021 23:45
Karnego nie było, ale obiektywnie trzeba przyznać, że Anglicy zamknęli na własnej połowie Duńczyków i tą bramką pachniało. Jeśli podopieczni Southgate'a awansują do finału, to Włosi problemów żeby ich zdominować mieć nie powinni. Środek pola Jorginho-Barella-Verratti w porównaniu do Rice-Phillips-Henderson to jak dzień do nocy.
07.07.2021 23:18
"W grze pozostało osiem najlepszych drużyn, które zmierzą się ćwierćfinałach."
Poziom opóźnienia tego artykułu porównywalny z poziomem gry wszystkich drużyn, w których występowali Bawarczycy.
07.07.2021 16:46
Wiecie, jestem zbyt leniwy by sprawdzać słowo po słowie tę rozmowę w oryginale. Ale jeśli powiedział "wychowywaliśmy", a nie "wychowaliśmy", to z logicznego punktu widzenia wcale się nie pomylił.
Ponieważ jednak ten tekst padł w kontekście Campusu, to Hasan po prostu po raz kolejny stracił kontakt z Hjuston.
07.07.2021 16:00
No i brawo dla Włochów. Hiszpanie i tak osiągnęli wiele docierając do półfinału i dzielnie stawiając czoła (w wielu momentach będąc lepszymi) Italii. Co do podopiecznych Manciniego, to zagrali chyba swój najgorszy mecz na Euro. Powoli widać po nich trudy turnieju i tę niezwykle intensywną, bardzo nie-włoską, grę. Oby odnaleźli wystarczająco dużo pokładów energii w finale, kibicuję im z całego serca.
06.07.2021 23:50
Szkoda, że nie dodał: "mojego, lub jego".
05.07.2021 23:08
Kiedyś był tutaj taki artykuł - "Bayern optymistycznie nastawiony na przedłużenie umowy z Alabą".
Yyy... :)
05.07.2021 15:57
Wszystko zmierza ku sakramentalnemu "Kadra jest już kompletna". No ale poczekajmy, aż tak krótkowzroczni być nie mogą. :)
05.07.2021 15:51
Jeśli wszyscy będą przez cały sezon zdrowi, będą w stanie zagrać spotkań 50+, to i owszem. :)
05.07.2021 15:19
Ja nie wiem... Mózgi pozaszywane, czy co? Panie Hasan, NIKT nie żąda Topowych transferów! Każdy chce natomiast kilku wartościowych uzupełnień. To wszystko. Liczę, że jest to właśnie dogrywane (chociaż prawdę mówiąc wiele zmierza ku temu, by w końcu oficjalnie ktoś wypowiedział słynne "kadra jest kompletna").
03.07.2021 12:21
W tym momencie na Euro Włosi grają najlepszy futbol. Po wielu chudych latach na wielkich turniejach osobiście chciałbym, by w końcu wrócili na właściwe tory. Są na dobrej drodze, aczkolwiek ta wyrachowana i brzydko grająca Hiszpania łudząco przypomina mi Portugalię sprzed 5 lat...
02.07.2021 23:02
@Danie1
Bez przesady. Po pierwsze - z całym szacunkiem - ale nie używajmy słowa "konkurencja" (a przynajmniej nie w pełnym znaczeniu) w stosunku do drużyny z Lipska. Po drugie sam Andre Silva, choć świetny napastnik, u Nas konieczny nie jest (a u Byków owszem). Konieczne jest natomiast kilka uzupełnień, na które cierpliwie czekamy. Tak poza tym - po prostu fajny ruch RB. :)
02.07.2021 16:50
A tymczasem Andre Silva jedną nogą w Lipsku. Przyda im się taki napastnik, Sorloth i Hwang okazali się sporymi niewypałami.
02.07.2021 16:40
Średnio. BL to od lat przy Naszym potencjale obowiązek, Puchar Niemiec to epokowa kompromitacja, a w LM porażkę trzeba było jednak wkalkulować w ryzyko. Podsumowując - takie 5,5/10.
02.07.2021 14:33
@Edmund
Ale byli wówczas jeszcze Alaba, Boateng, Martinez... Teraz w zasadzie KAŻDE oddawanie zawodnika będzie wiązało się z koniecznością bardziej dogłębnego penetrowania rynku, co - jak do tej pory widzimy - przychodzi Nam z wielkim trudem. Nawet sam Hainer podczas swojej - zadziwiającej swoją drogą - wypowiedzi de facto uznał ich za poszerzenie kadry i swego rodzaju "transfery" ("...Ściągnęliśmy Omara Richardsa, do tego siedmiu graczy wróciło z wypożyczenia...").
Podkreślam jeszcze raz jednak - sam nie widzę dla nich przyszłości w Bayernie. Trzeba jednak ruszyć się w końcu w drugą stronę i zacząć skład uzupełniać, a nie tylko konsekwentnie go uszczuplać. Tyle.
02.07.2021 13:19
@Edmund
Tylko po pierwsze - kto ich weźmie? Jeśli nawet na wypożyczeniu w słabiutkich klubach niczego nie pokazali.
Po drugie - to by były groszowe (w obliczu Naszych potrzeb) sprawy. No ale lepszy rydz, niż nic.
Po trzecie - o ile sam nie widzę dla nich przyszłości w Monachium, to mimo wszystko byłoby to dalsze zawężanie kadry.
02.07.2021 12:19
Wolny rynek. Nie da Bayern - da ktoś inny. Proste. Szkoda by było oczywiście kogokolwiek z nich się pozbywać (a Goretzki i Kimmicha poza Bayernem sobie na ten moment nie wyobrażam), ale tak to niestety wszystko działa.
30.06.2021 18:50
@Arkady142
Takich przykładów, gdzie najlepszy zawodnik na swojej pozycji na świecie niczego nie osiągnął z reprezentacją jest mnóstwo. Wspomniany przez Ciebie Shevchenko, Ryan Giggs, George Weah, Drogba, Salah... Część z nich nie powąchała nawet atmosfery wielkiego turnieju.
30.06.2021 08:26
Zmiany (o czym już tutaj wspominano) to była dzisiaj w zasadzie kwintesencja Loewa z ostatnich lat. :) Bez pomysłu, czasem wręcz komiczne. Powtarzam się, ale naprawdę szkoda tego pokolenia, które potencjał ma ogromny (i mogło coś na tym Euro ugrać), ale osoba selekcjonera - jak to przed turniejem przewidywano - okazała się kluczowa. W tym negatywnym sensie.
29.06.2021 20:09
Tak oto nie mamy (Bayern) już żadnego piłkarza na Euro. :) Loew zaczął kompromitacją na MŚ 18', przez porażki z Hiszpanią (0:6) i Macedonią, by skończyć kompromitacją na Euro. Trener wypalony całkowicie, Anglicy większych problemów dziś nie mieli. Gratulacje dla Synów Albionu, zasłużyli na awans.
29.06.2021 19:54
Mecz z Portugalią był najlepszym w ostatnich miesiącach w wykonaniu reprezentacji Loewa. Dziś natomiast grają tak jak zazwyczaj - wolno, bez pomysłu. Całe szczęście, że za chwilkę Jogiego tam już nie będzie - niesamowite jak ten człowiek zmarnował potencjał tej kadry.
29.06.2021 19:44
@AdiFantasti
Tego, że w przyszłości może być wielkim obrońcą nie neguję. Dlatego od razu na początku zaznaczyłem wiek. Piszę jedynie o tym, że ciężko mi sobie przypomnieć stopera, który już tyle rażących błędów - mimo młodego wieku - ma na swoim koncie. Z Puyolem sprawę również pamiętam, aczkolwiek ten od samego początku odznaczał się wielkim zaangażowaniem na boisku - m.in. za to stawiano na niego mimo błędów. De Ligta natomiast na razie jedynie okrzyknięto talentem. :)
27.06.2021 21:11
Wiem, że De Ligt jeszcze młodziutki i w ogóle... Ale tyle baboli jakie ma już na koncie w Juventusie i reprezentacji to ja u obrońcy w podobnym wieku nie pamiętam.
27.06.2021 20:28
Ameryki ta wypowiedź nie odkrywa, choć i tak był to tylko jeden z powodów. Z drugiej strony w PD przygotowania do meczu przeciwko Numancii, Huelvie, czy innemu Gijonowi musiały wzbudzać w Pepie podobną "chęć".
27.06.2021 12:08
Bardzo dobrze, że nie chcą przeprowadzać wielkich transferów (to by było skrajnie nieodpowiedzialne ekonomicznie). Potrzebnych jest jednak kilka uzupełnień. Zobaczymy, czy uda się je załatwić odpowiednio wcześnie.
26.06.2021 18:14
@hoven
Czyli jeśli wg @Edmund w artykule nie ma nic o zwiększaniu władzy, to mało tego - do "kółeczka narzekaczy" można zatem śmiało doliczyć Gabriela Stacha, który nieświadomie opatrzył ów artykuł tytułem "Salihamidzic zyska jeszcze większą władzę". ;)
26.06.2021 15:32
@MR
Przykłady które podałeś (Alaba, Davies, Kimmich) to mimo wszystko nie było wyciąganie talentów z aż takiej otchłani, jak miałoby to miejsce w przypadku np. Scott'a. Alaba miał za sobą już wypożyczenie, Davies i Kimmich przychodzili za spore pieniądze - wszyscy mając na koncie mecze w pierwszych zespołach. O ile pełna zgoda co do tego, że powinno się ogrywać młodych, o tyle obecny (ewentualny, bo jeszcze nie wiadomo jak to się zakończy) przypadek "poszukiwań" prawego obrońcy pozwala odnieść wrażenie, jakoby zamiast zastępcy Pavarda z prawdziwego zdarzenia próbowano po prostu po raz kolejny pójść po najmniejszej linii oporu. Podkreślam jednak, iż są to rozważania czysto hipotetyczne - nie wiadomo ostatecznie na jaki wariant się zdecydujemy.
Z resztą forma Francuza z ostatnich tygodni/miesięcy wcale optymizmem nie napawa i w przypadku prawej obrony raczej zamiast "zastępstwa" zastanowiłbym się nad kimś, kto w przyszłości będzie w stanie realnie nawiązać z Benjaminem rywalizację o skład.
Oczywiście, że nie zapominam o Musiali. W jego wypadku jednak należałoby w końcu dać jasny sygnał co do pozycji na boisku - albo jesteś jednym z ofensywnych graczy, albo grasz nieco głębiej (jak to np. za Flicka wielokrotnie bywało, a gdzie moim zdaniem nieco trwonił swój potencjał).
26.06.2021 14:30
@MR
Tyle tylko, że czym innym jest naturalne przebijanie się do pierwszego składu utalentowanego młodzika, który wyróżnia się w zespołach juniorskich/rezerwach, a czym innym szukanie tam na siłę ratunku i zastępców dla graczy podstawowych.
Poza tym słusznie zauważyłeś, że są inne - być może ważniejsze - pozycje do uzupełnienia. W środku pomocy brak naturalnego zastępcy dla Kimmich'a - sami widzieliśmy jak wyglądamy bez typowego rozgrywającego. Za Goretzkę jest wiecznie kontuzjowany Tolisso - jego przez urazy i nierówną formę ciężko brać na poważnie w kontekście całego sezonu.
Przy założeniu gry trójką stoperów dochodzi również problem zmiennika dla owej trójki - w domyśle będzie to prawdopodobnie tylko niesprawdzony jeszcze w ogóle Nianzou i... tyle.
O prawej obronie już wspomniano, ale ja bym dodał jeszcze kogoś, kto mógłby pokryć kilka pozycji w ofensywie (Muller swojego naturalnego zastępcy nie ma, a Nasi skrzydłowi kości z tytanu też raczej nie posiadają).
Generalnie kadra na ten moment jest zdecydowanie za wąska. Ale poczekajmy, może zostanę czymś zaskoczony. :)
26.06.2021 12:57
Generalnie to nigdy nie trzeba nikogo ściągać, bo zawsze gdzieś w drużynach juniorskich znajdzie się jakiś młodzików, chętnych do wejścia do pierwszego zespołu.
Pomalutku zmierzamy do słów "Kadra na przyszły sezon jest zamknięta". :) No ale poczekajmy. Na razie liczba pozycji, które wymagają uzupełnień tylko się powiększa.
26.06.2021 11:54
Ciężko powiedzieć, czy z niego coś jeszcze będzie... Ja bym go sprzedał już teraz, ale może ktoś widzi w nim coś, czego ja nie potrafię dostrzec.
26.06.2021 08:36
Całe szczęście, że byłem wczoraj odpowiednio znieczulony... Tego się po prostu nie dało oglądać. Lewandowski - "nec Hercules contra plures"...
Co do Niemców, to z taką grą jak wczoraj Anglicy odprawią ich bez problemów (przy świadomości, że Synowie Albionu również nie grają jakiegoś wielkiego futbolu).
24.06.2021 09:12
A mnie się wydaje, że przy tak słabej głowie narracja powinna brzmieć inaczej.
"Powinien być", "Znów zawiódł", "Czemu nic nie zrobił?" itp. Sane za chwilkę będzie myślał, że cała reprezentacja i klub opierają się na jego umiejętnościach.
Spokojnie. On swoje może zrobić.
A jeśli faktycznie przerośnie go ten casus, to cóż... Przestań być piłkarzem. :)
23.06.2021 12:48
@bayern1987dwa
Ja zawsze przestaję go słuchać w momencie, gdy się spoci (yyy...). :)
22.06.2021 11:25
Z BL w zasadzie tylko Wirtz, albo Musiala (ewentualnie Reyna). Ale zwycięży najprawdopodobniej Camavinga (hype na niego niesamowity), bądź Gravenberch. :)
22.06.2021 10:08
@Marienplatz
Doszedł udany sezon w Benfice, dobra gra przeciwko Nam w LM i ostatecznie nagroda Golden Boy. To nie był tak wyimaginowany talent jak np. Arp i za wyłącznie jeden turniej na pewno nie został zakupiony . Dopiero po jakimś czasie okazało się, że ani u niego głowa nie nadąża, ani to jakiś wielki gracz nie jest i też kwota nieodpowiednia itd. Sam bardzo kibicowałem jego rozwojowi jeszcze w Bayernie, no ale czas zweryfikował wszystko. :)
22.06.2021 08:19
@Matilegolas
Odkąd Borek ma bezpośredni kontakt z TVP i Szpakowskim, to silenie się na "poprawne" (co często wygląda komicznie) wymawianie nazwisk wchodzi w krew :).
22.06.2021 07:43
Zbliża się okienko i takimi żartami jeszcze nie raz będziemy zasypywani. :)
Jak to "wątpliwości"? To nie jest to wystarczająco ewidentne? :)
04.08.2021 08:39
Jeśli to prawda, to naprawdę byłby to dobry ruch. Zawodnik mogący zagrać nie tylko w środku pola, ale i w razie potrzeby wyżej (a u Nas to "w razie potrzeby" ma miejsce nader często). Dodatkowo Kimmich zyskałby w końcu zmiennika o podobnej charakterystyce. Zobaczymy, czy coś faktycznie jest na rzeczy.
03.08.2021 21:15
@hoven
Na tym etapie sezonu i pracy trenera - jak najbardziej absurdalne. Obawy mogą się pojawić (jak zawsze), ale samo słowo "zwolnienie"... Dajmy spokój.
No i właśnie presja, o której piszesz może być jednym z kluczowych czynników jeśli chodzi o osobę Nagelsmanna. Nigdy wcześniej nie trenował tak wielkiego klubu, nigdy nie miał tylu gwiazd "pod sobą", nigdy nie mierzył się z zadaniem wygrania w zasadzie wszystkiego. Stąd ten mój znak zapytania przy Julku. Inna sprawa, że nacisk nakładany jest na niego również od wewnątrz - spływające zewsząd pochwały ludzi związanych z klubem (czasem można odnieść wrażenie, że to aż nazbyt ostentacyjna kurtuazja, niekoniecznie pomagająca samemu zainteresowanemu) i zadanie wyciągnięcia z praktycznie KAŻDEGO zawodnika maksimum możliwości (a zwłaszcza z młodych). Oby go to wszystko nie przerosło.
02.08.2021 09:48
Od samego początku stawiam duży znak zapytania przy nazwisku Julka, ale już używanie słowa "zwolnienie" w kontekście jego osoby i etapu pracy na jakim się znajduje jest absurdalne. Wszystko (długość kontraktu, kwota odstępnego) wskazuje, że ma być częścią długoterminowego projektu. Musiałby nastąpić prawdziwy kataklizm, by w ogóle ktokolwiek rozważał jego odejście w trakcie nadchodzącego sezonu.
Coś mi tak świtało, że po przegranych sparingach(!) pojawią się pierwsze głosy o potencjalnym zwolnieniu Nagelsmanna. ;)
02.08.2021 09:08
Jak już było pisane - nikogo nie interesuje to, że "rozmowy są konstruktywne" i że "jesteśmy na dobrej drodze/jesteśmy przekonani". Konkrety, konkrety!
01.08.2021 16:53
@AdiFantasti
A to już zależy. Mówiąc głośno o konieczności transferów dajesz w zasadzie całemu światu do zrozumienia, że jesteś w potrzebie. Negocjacje "po cichu" rządzą się jednak nieco innymi prawami. Analizują wiele lat bardzo często tak właśnie Bayern w kwestii wzmocnień postępował.
Co by dużo nie mówić, to na razie i tak kadra jest za wąska. I oby to się zmieniło.
01.08.2021 10:50
@AdiFantasti
A cóż on miałby mówić? Przecież nie wyjdzie i nie powie "Mamy duże braki jeśli chodzi o zastępców dla graczy pierwszego składu", bo raz że to stawiałoby w niedogodnej pozycji negocjacyjnej przy ewentualnych zakupach, a dwa że wyłamałby się z oficjalnej linii klubu.
Jaki jest stan kadry widzi właściwie każdy. Świetna pierwsza jedenastka i słabiutka względem niej ławka. Czekamy cierpliwie, może to tak gęsta zasłona dymna, że sami przestali widzieć. ;)
01.08.2021 10:34
@zabson79
Chyba nie do końca zrozumiałeś. @DarthSmd odniósł się w swoim komentarzu JEDYNIE do wypowiedzi, a nie do końcowego rezultatu (bo swego czasu sam Hainer był np. pewny przedłużenia kontraktów z Alabą i Thiago). :)
30.07.2021 16:20
Oni co roku mają mieć skład na mistrzostwo Niemiec i co roku mają być dla Bayernu groźni. Tylko ktoś, kto mało jeszcze widział mógłby te brednie wziąć na poważnie. Jedyną drużyną, która może Nam zabrać mistrza Niemiec jest... sam Bayern (kontuzje, kartki, wpadki, wąski skład, niepotrzebne straty punktów itd.).
30.07.2021 16:09
Dokładnie, nikogo takie bezsensowne wypowiedzi nie interesują. Czekamy na oficjalkę.
30.07.2021 14:42
Tzn. w sensie - "Liczymy, że kliniki w Monachium nie zmarnują zbyt dużo bandaży i gipsu?"
Wybaczcie zbyt brutalny sarkazm, ale chyba wszyscy wiemy, że rozegranie przez Coco pełnego sezonu (gdzie obyłoby się bez jego kontuzji) graniczy z cudem. Ale może, w co wątpię, jest to pewnego rodzaju zabieg dyplomatyczny i próba (trochę nieudolna) jego sprzedania jeszcze w tym okienku...
Ostatnie zdanie natomiast - "Ściągnęliśmy Upamecano, więc nie potrzebujemy Koulibaly’ego", to jest coś jakby powiedział "Dziś rano zjadłem kanapkę z serem". ;)
30.07.2021 11:45
@misza
Nikt nie twierdzi, że Bayern ma wydawać grube miliony. Ale wskaż mi jeden klub z europejskiej czołówki (z absolutnego TOP-u), który aż tak potrzebuje uzupełnień w składzie. Nie wskażesz, bo nie ma.
I żeby nie było - oczywiście, że pandemia swoje zrobiła. Ale po to uzupełnia się zespół na bieżąco, by później był kompletny - niezależnie od czasów w jakich się znajdujemy. Kibicuję Bayernowi już dość długo i nie przypominam sobie, byśmy mieli taką dysproporcję między pierwszym składem (który nadal jest moim zdaniem najsilniejszy w Europie), a ławką (która z kolei jest - biorąc pod uwagę zawodników, których mieliby zastąpić potencjalni rezerwowi - jedną ze słabszych). Doliczmy kontuzje itd.
Reasumując króciutko - nie wyobrażam sobie byśmy mieli z tak wąską kadrą wkroczyć w nadchodzący sezon. Ale ufam Zarządowi i wciąż nie wierzę, że ktoś mógłby być tam tak krótkowzroczny.
30.07.2021 11:21
Somehow I don't doubt that. ;)
29.07.2021 13:21
@tapczan
Byle Z klubu, a nie DO klubu :).
27.07.2021 09:07
W ustach 18-latka, który jeszcze mało widział i mało zagrał to mocno wątpliwej jakości kurtuazja. Jeśli wypowie te same słowa za 20 lat będą miały inny wydźwięk.
27.07.2021 07:26
@Prezes42
Ja bym doliczył mimo wszystko również Hummelsa (35 mln), Vidala (39 mln) i Gotze (37 mln), choć taki Benatia i Costa też swoje kosztowali (a raczej sobie nie poradzili). Dwaj pierwsi może nie byli jakimiś wielkimi niewypałami, ale dość prędko się z Monachium zawinęli. Gotze natomiast ewidentnie nie dźwignął ciężaru. Generalnie z tymi dużymi transferami w ostatnich latach Bayern raczej nie trafiał. :)
27.07.2021 07:11
A nuż jakiś Internazionale przeczyta tutejsze komentarze i streści swojemu klubowi, że Tolisso jest "be"? Także, Corentin - tu sei migliore. :) I Nas nie opuszczaj. :)
26.07.2021 15:10
@Edmund
A teraz to już mamy różnicę w samych założeniach. Bo dla Ciebie "sąsiad uznał, że na razie nie potrzebuje cukierka", a wg mnie "sąsiad nadal potrzebuje cukierka, ale jeszcze go nie ma". I moim zdaniem Twoje rozumowanie trochę wbija szpilę w Zarząd, ponieważ braki kadrowe są ewidentne (i dlatego nie wierzę, że ktoś przy zdrowych zmysłach uznał tam, że "na razie nie potrzeba cukierka"). A czas ucieka. Za chwilę zostaną cukierki z naleciałościami pleśniowymi (vide np. Sarr), albo trzeba będzie... wziąć tego cukierka, possać minutę, wypluć, zawinąć z powrotem w papierek i oddać poprzedniemu właścicielowi (vide wypożyczenia).
(Swoją drogą róbcie ludzie screeny, bo tak "słodkiej" rozmowy dawno tu nie było). :):)
25.07.2021 15:03
@FanGraczyBayern
Nie chciałbym już dalej w to brnąć, ale też się nieco minąłeś z sensem. :) Dlatego właśnie specjalnie nie napisałem o spadku poziomu cukru, tylko o "głodzie cukierkowym", ponieważ spadek poziomu cukru mógłby zostać odczytany w sposób np. taki: a to niedobór cukru można uzupełnić w zupełnie inny sposób, niż kupując tego cukierka. W tej zastosowanej przez @Edmund metaforze powinno chodzić o cukierek sensu stricte - czyt. nowych zawodników. A nie np. przesuwanie młodzików, liczenie na czyjeś "wystrzelenie z procy" itd.
Na razie cisza. Cierpliwie czekam, a w taką krótkowzroczność Naszych nie wierzę. ;)
25.07.2021 14:36
@Edmund
Sytuacja jest nieco inna. Posługując się już Twoją metaforą "cukierkową": sąsiad nie chce cukierka, ale ma - jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi, chodzi tylko o kontekst - "głód cukierkowy" i jego organizm musi tego cukierka wkrótce przyjąć. I to jest analogia bardziej adekwatnie opisująca obecne działania Bayernu na rynku. Zegar tyka, a potrzeb na uzupełnienie składu wciąż nie zaspokojono.
Dlatego nie za bardzo wierzę w zwlekanie w podjęciu decyzji o dalszych transferach tylko w ramach samej decyzji, ponieważ czymś jest to wszystko spowodowane. A jeśli byłoby faktycznie tak jak mówisz (czyt. "pieniądze na 100% są, ale brak decyzji") to stawiasz Zarząd w jeszcze gorszym świetle. :) Moim zdaniem czynników jest nieco więcej.
25.07.2021 13:28
@josh1982
TAKIEJ Robert raczej nigdy nie zmarnował. :)
Mnie w związku z tą okazją przypomniała się sytuacja Balotellego sprzed 10 lat w meczu ManCity z LA w czasie ich amerykańskiego tournee. Oba mecze oczywiście miały charakter czysto towarzyski, ale różnica polega na tym, że po tamtej sytuacji gracz City został od razu zdjęty przez Manciniego.
Całej sytuacji Zirkzee prawdopodobnie nie ma co aż tak rozpamiętywać. On i tak nie ma wielkiej przyszłości w Bayernie (chyba, że "wystrzeli jak z procy").
25.07.2021 12:13
Prawdopodobnie włosy za mocno zawęziły pole widzenia. :)
25.07.2021 10:46
Dorsch rozegrał świetny turniej U-21, a w finale z Portugalią był praktycznie wszędzie. Typowy defensywny pomocnik z inklinacjami do wejścia w pole karne przeciwników i wykończenia akcji. Miło patrzeć jak się rozwija.
25.07.2021 10:21
@Edmund
Sytuacji na pewno nie poprawia fakt, że tutaj bardziej Bayern chce się ich pozbyć, aniżeli jakikolwiek klub kupić (z resztą nie ma się czemu dziwić)... U Sarr'a dodatkowym problemem będą zarobki. No nic, trzeba czekać.
24.07.2021 12:15
@Edmund
Ja nie mówię o tym, by ich trzymać w kadrze (bo też sensu nie widzę), tylko o zdobyciu z tytułu ich sprzedaży gotówki na dalsze poczynania transferowe. Jeśli to byłby główny cel całej operacji, to należy liczyć się z tym, że pieniążków może po prostu i tak zabraknąć.
24.07.2021 11:51
Nie mam pojęcia w jaki sposób sprzedaż owej dwójki miałaby wpłynąć na dalsze decyzje transferowe. Chyba nikt nie sądzi, że otrzymamy za nich łącznie wystarczająco dużo gotówki do działań na rynku? Tutaj potrzebna by była nieco większa wyprzedaż, a przy i tak już wąskiej kadrze nie wiem czy Bayern może sobie na takową pozwolić.
24.07.2021 11:36
Nie wiem czy jest sens rozpoczynać sezon, skoro Julek na starcie jest już najpotężniejszy/najlepszy/najwspanialszy itd. Ja przy nim stawiam duuuuży znak zapytania, nigdy pod swoimi skrzydłami nie miał tylu gwiazd, nigdy nie trenował tak wielkiego klubu i wciąż jest bardzo młody. Ale oczywiście życzę mu jak najlepiej (bo trudno, żeby było inaczej).
24.07.2021 09:06
Spoko, ale to i tak nie ma znaczenia. :)
23.07.2021 12:28
Powtarzam się, ale swego czasu numer "10" dostał po klubowej legendzie wypożyczony gość, z którym nie wiązano przyszłości. Także to, co ktoś ma z tyłu koszulki nie ma u Nas kompletnie żadnego znaczenia.
23.07.2021 12:00
Każdy rozumie wpływ pandemii na sytuację ekonomiczną. Po to jednak na bieżąco uzupełnia się skład, by w czasach "kryzysowych" mieć szerszą kadrę i nie tylko większe pole manewru, ale też i możliwość sprzedaży nadmiarowych zawodników. My tego nie uczyniliśmy i w nowy sezon możemy wkroczyć z bardzo wąskim składem, nieprzystosowanym do gry na trzech frontach. Ale jak już pisałem - jeśli za cenę braku wzmocnień udałoby się w końcu przedłużyć kontrakty z kluczowymi zawodnikami, to... wybieram mimo wszystko drugą opcję.
23.07.2021 10:00
Jakkolwiek nie wyobrażam sobie na ten moment wkroczyć w nowy sezon z tak wąską kadrą, tak chyba z dwojga złego wolałbym już aby nawet za cenę braku dalszych wzmocnień dogadano się w kwestii kontraktów z kluczowymi zawodnikami.
22.07.2021 10:30
Z innej beczki - Alaba otrzymał w Realu numer po jednym z najbardziej utytułowanych piłkarzy w historii. Wcale mnie nie martwi nakładanie na niego dodatkowej presji, pamiętając jak sobie pod nią u Nas radził. :)
22.07.2021 10:28
Z doniesieniami medialnymi jest zawsze tak, że należy je czytać z przymrużeniem oka.
Fakt natomiast jest taki, że ma rok do końca kontraktu. I ta sytuacja sama w sobie jest mocno ryzykowna. Z przypadków Thiago i Alaby nie zostały wyciągnięte ŻADNE wnioski. Oby jednak w przypadku Leona skończyło się bardziej szczęśliwie.
21.07.2021 20:35
Sytuacja z Thiago i Alabą jednak niczego nie nauczyła. Szkoda.
21.07.2021 18:26
Szkoda komentować. :)
19.07.2021 18:37
Czekam cierpliwie, w aż tak wielką głupotę i krótkowzroczność po prostu nie wierzę.
18.07.2021 14:44
Obawiam się, że to nie żart. Z resztą skoro mamy już 18 lipca i czas działa na Naszą niekorzyść, to w grę zaczną niebawem wchodzić WYŁĄCZNIE wypożyczenia. :)
@FanGraczyBayern
Wypożyczenie Emersona/Desta to by dopiero było "ogrywanie zawodników innym klubom". Jeden z nich przeszedł do Barcelony dwa tygodnie temu, a drugi w poprzednim roku. Mocno wątpliwe, by w przypadku wypożyczenia - jeśli już o tym mówimy - kataloński klub zgodził się na opcję wykupu (zwłaszcza w przypadku Brazylijczyka).
18.07.2021 12:55
Podchody pod Chiesę (o ile takowe faktycznie istnieją) są tym bardziej absurdalne, że to jeden z niewielu piłkarzy Juventusu, na którym Stara Dama może w ogóle budować drużynę. Większość zawodników tam albo grubo po 30-stce, albo zbyt nierówni (bądź wątpliwej jakości). Tym bardziej nie wiem skąd pomysł, że wysłuchaliby za niego jakichkolwiek ofert.
Ja osobiście wolę Gnabry'ego - jak jest w formie, to gorszy od Federico absolutnie nie jest. I generalnie skończyć najlepiej z tym tematem (dla wszystkich najlepiej).
18.07.2021 12:46
Tam było o wiele więcej kwiatków, począwszy od kompletnie nieadekwatnej do posiadanego potencjału formacji. Dobrze jednak, że już głównego winowajcy całego bałaganu nie ma.
18.07.2021 09:49
Ale jeśli już szukać jakiś pozytywów, to na ten moment może się podobać np. Copado.
17.07.2021 17:40
Do tej pory z tym problemu nie miał, ale też i nigdy nie miał tak wysokiego zagęszczenia gwiazd na metr kwadratowy. Czas pokaże czy mu się uda.
17.07.2021 09:58
Wiecie, ja rozumiem te wszystkie podniety Chiesą po Euro, ale... poprzedni sezon w Juventusie miał naprawdę średnio udany, choć niektóre mecze musiał w ofensywie ciągnąć praktycznie sam. W wielu spotkaniach natomiast miał tendencję do np. niedokładnego przyjęcia piłki - coś jak Nasz Sane. Wyjąwszy ostatnie Mistrzostwa Europy, to tak naprawdę taki Gnabry w formie (przy założeniu, że i Federico w formie) wcale od niego gorszy nie jest. Bardzo dobry to piłkarz (ostatnio rozwija się bardzo szybko), ale też zbytnio nie przesadzałbym z tymi pochwałami. A kwoty, które padają (100 mln euro) to już jest absurd.
16.07.2021 18:11
Jeśli wypowiedź dotyczy 25-letniego piłkarza, to w sumie równie dobrze można powiedzieć "Nie sądzę, by Markus Babbel powiedział jeszcze kiedykolwiek coś mądrego".
Inna sprawa, że być może niektórzy mieli zbyt wielkie oczekiwania co do Sane. Przy jego wątłej mentalności raczej bardziej wskazane byłoby nieco więcej spokoju.
16.07.2021 15:26
A mi tam Hasan zaimponował w końcu. Chyba pierwszy raz (jeszcze nieświadomie, ale na pewno się trochę podszkoli) stwierdzeniem "Adrian pokazał swoje walory w PSV Eindhoven" zastosował całkiem niezgorszy sarkazm. I przy okazji trochę dopiekł Fein'owi. :)
14.07.2021 20:01
Wszystko pięknie Uli. My czekamy tylko na 3-4 wartościowe uzupełnienia składu. To wszystko. :)
14.07.2021 15:44
Ponieważ kontuzja Comana jest więcej niż pewna (a Sane i Gnabry również kości z tytanu nie mają), to wystarczyłby po prostu dowolny solidny, niełamliwy zmiennik. Może jakieś wypożyczonko w ostatnim dniu okienka?
13.07.2021 21:05
ZP dla Jorginho to by dopiero była komedia. :) Zagrał udane Euro, ale w samej Chelsea absolutnie centralną postacią nie był. Ba, musiałby zdobyć np. nagrodę dla najlepszego gracza turnieju, by chociaż jakieś częściowo merytoryczne uzasadnienie jego kandydatury móc wytłumaczyć. Byłby to chyba najbardziej kontrowersyjny wybór zwycięzcy tej nagrody od kilkudziesięciu lat.
Z resztą nagroda najlepszego piłkarza turnieju dla Donnarummy pokazała, że tak naprawdę... nie było komu jej dać. To Euro nie wykreowało gwiazd - wszyscy, którzy takowymi mieli być, zawiedli. Włosi zwyciężyli jako zespół, nie mając w swoim składzie absolutnie wybijającej jednostki.
Edytowano : 2021-07-13 19:06:40
móc wysunąć*
13.07.2021 19:05
"Będziemy kreatywni i postaramy się przekonać graczy, że jesteśmy sexy."
Chciałbym kiedyś nie czuć potrzeby komentowania jego wypowiedzi. Ale się kur** nie da, po prostu się nie da. :)
13.07.2021 16:39
Wynik tego zestawienia tylko świadczy o miernocie w kwestii ŚO w Bundeslidze. Gratulacje dla Naszego zawodnika, ale wszyscy wiemy jak to naprawdę wyglądało. :)
12.07.2021 12:30
Brawo Italia!
Zwyciężyła drużyna, która jak żadna inna w przekroju całego turnieju zasłużyła na końcowy triumf. Tutaj grali przeciwko wszystkim - piłkarzom, kibicom, stadionowi itd. Gratulacje!
11.07.2021 23:57
@Arkady142
Jak nie Włosi z tego turnieju, ale niestety jak Włosi z wielu innych turniejów...
11.07.2021 22:02
@WayeThe
Napisałeś niżej:
"Oczywiście Mount to żaden gwiazdor ale koleś podobnie Jak Jemes ma szanse nie tylko zdobyć LM ale i wygrać euro jako podstawowy piłkarz Cheslea i rep. Anglii a ty nie widzisz go w trójce Podobnie Jorghino nie kumam. "
Stąd właśnie przywołany przeze mnie przykład Khediry, który drużynowo zdobył więcej od Jorginho/Mounta, ale zabrakło go wśród nominowanych do ZP. Dla Ciebie natomiast wygrana ważnych trofeów = bycie w trójce ZP.
11.07.2021 18:53
@WayeThe
Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem. Tylko na spokojnie. :)
11.07.2021 18:45
@WayeThe
Ale np. w 2014 nikt przy zdrowych zmysłach nie stawiał Khediry w roli faworyta do ZP. Ba, nie było go wśród nominowanych. A zdobył MŚ i LM. Tak samo jak obecnie nikt przy zdrowych zmysłach nie stawia na Jorginho, czy Mounta. Z tego samego powodu z resztą. Żaden z nich nie odciska wystarczającego piętna na grze własnego zespołu (czy to klubowego, czy reprezentacji) by móc mówić o nich jako o faworytach. Trofea to nie wszystko.
11.07.2021 18:36
Kilka spotkań z jego udziałem widziałem, na Euro również. Dobry grajek, ze świetnym - momentami bezczelnym - dryblingiem. Szans jednak zbyt dużych by przejść do Bayernu nie ma, choć fajnie byłoby go zobaczyć w BL. Taki Lipsk, czy BVB (jako zastępstwo za Sancho, zwłaszcza przy przedłużających się negocjacjach z Malenem) mogliby po niego sięgnąć i z pewnością pomóc się rozwinąć piłkarsko.
11.07.2021 17:42
Kimmich i Goretzka to najlepsza para ŚP w Europie i z nimi faktycznie nie ma szans. Natomiast ogólna liczba (sensownych) środkowych pomocników - jak sam Roca zauważył - wynosi... 4, więc o jakiejś zaciekłej rywalizacji o bycie przynajmniej tym pierwszym zmiennikiem ciężko tutaj mówić. Jeśli nie uda się sprzedać Tolisso, to przez podatność Francuza na kontuzje Marc i tak może być w wielu spotkaniach pierwszym (albo wręcz jedynym) wyborem do zastąpienia kogoś z podstawowej dwójki.
11.07.2021 15:37
@hoven
Może być jeszcze coś pomiędzy - np. solidny zmiennik (oby). Fajerwerków się jednak nie spodziewam. Niech mnie po prostu pozytywnie zaskoczy.
11.07.2021 12:40
Sule, Sane, Zirkzee... Za chwilę będzie Gnabry. Cały zespół ma odbudować. Bardzo fajnie, że wszyscy w Julka tak mocno wierzą, ale oby oczekiwania trochę go nie przytłoczyły. To wciąż młody trener, bez żadnego doświadczenia w kwestii trenowania tak wielkich klubów i posiadania tak wielu gwiazd w zespole. Pomalutku, pomalutku, bez pośpiechu.
Jeszcze jedna myśl w związku z tym się nasuwa - to ciągłe mówienie o odbudowywaniu poszczególnych piłkarzy ma po prostu związek ze zbliżającym się zamknięciem kadry i brakiem kolejnych transferów. Trzeba będzie zatem szukać sił wśród graczy, których już posiadamy i próbować z nich wyciągnąć wszystko co najlepsze.
Swoją drogą w przypadku Zirkzee słowo "odbudowa" brzmi trochę na wyrost. Wszak, żeby coś "odbudować", to najpierw to coś musiało być w przeszłości "zbudowane". :)
10.07.2021 11:56
@hoven
Ja już kiedyś porównałem go do niewypału pokroju Sanches'a i... nie wycofam się z tego. Kompletnie NIC nie dał nam jego transfer, a dobre spotkania w wykonaniu Tolisso można policzyć na palcach jednej ręki. Podatny na kontuzje, ale co z tego (oceniamy przydatność)... Potencjał może i miał, ale czyż tego samego nie mówiono o Renato? Teraz tylko liczyć, że znajdzie się kupiec.
09.07.2021 16:14
@tapczan
Na tym turnieju owszem, funkcjonuje to u Włochów bardzo dobrze (choć statystycznie lepszą defensywę mają Anglicy), ale już ostatni sezon Juventusu pokazał, że nie zawsze stawianie na tak doświadczoną parę musi kończyć się sukcesem.
09.07.2021 10:24
Euro to była w zasadzie jedyna szansa, by jeszcze jakoś podbił swoje akcje. Skończyło się jak się skończyło i jeśli teraz uda się za niego wyciągnąć choćby te kilkanaście mln, to byłbym zadowolony.
09.07.2021 10:04
@Arkady142
Ach mój błąd. Pomyliłem ich występ w 2008 z Euro 2004. :) Co nie zmienia faktu, że ich wyniki na wielkich turniejach w ostatnich latach to wielka sinusoida - raczej (biorąc pod uwagę mimo wszystko potencjał i tradycję) na minus. Oby w niedzielę dali radę. Czy to będzie jednak początek ich powrotu na piłkarskie szczyty - czas pokaże.
08.07.2021 00:16
@Arkady142
"Cóż... Forza Italia. Niech Włosi chociaż tutaj odbiją sobie kompromitacje drużyn klubowych."
I chudziutkie kilka(naście) lat jeśli chodzi o reprezentację. Trzy ostatnie występy na Euro to w ich przypadku - odpadnięcie w grupie, ćwierćfinał i finał. Z kolei trzy ostatnie mundiale to dwukrotne odpadnięcie w grupie i raz brak kwalifikacji na turniej. Szansa na powrót w wielkim stylu już w niedzielę.
07.07.2021 23:45
Karnego nie było, ale obiektywnie trzeba przyznać, że Anglicy zamknęli na własnej połowie Duńczyków i tą bramką pachniało. Jeśli podopieczni Southgate'a awansują do finału, to Włosi problemów żeby ich zdominować mieć nie powinni. Środek pola Jorginho-Barella-Verratti w porównaniu do Rice-Phillips-Henderson to jak dzień do nocy.
07.07.2021 23:18
"W grze pozostało osiem najlepszych drużyn, które zmierzą się ćwierćfinałach."
Poziom opóźnienia tego artykułu porównywalny z poziomem gry wszystkich drużyn, w których występowali Bawarczycy.
07.07.2021 16:46
Wiecie, jestem zbyt leniwy by sprawdzać słowo po słowie tę rozmowę w oryginale. Ale jeśli powiedział "wychowywaliśmy", a nie "wychowaliśmy", to z logicznego punktu widzenia wcale się nie pomylił.
Ponieważ jednak ten tekst padł w kontekście Campusu, to Hasan po prostu po raz kolejny stracił kontakt z Hjuston.
07.07.2021 16:00
No i brawo dla Włochów. Hiszpanie i tak osiągnęli wiele docierając do półfinału i dzielnie stawiając czoła (w wielu momentach będąc lepszymi) Italii. Co do podopiecznych Manciniego, to zagrali chyba swój najgorszy mecz na Euro. Powoli widać po nich trudy turnieju i tę niezwykle intensywną, bardzo nie-włoską, grę. Oby odnaleźli wystarczająco dużo pokładów energii w finale, kibicuję im z całego serca.
06.07.2021 23:50
Szkoda, że nie dodał: "mojego, lub jego".
05.07.2021 23:08
Kiedyś był tutaj taki artykuł - "Bayern optymistycznie nastawiony na przedłużenie umowy z Alabą".
Yyy... :)
05.07.2021 15:57
Wszystko zmierza ku sakramentalnemu "Kadra jest już kompletna". No ale poczekajmy, aż tak krótkowzroczni być nie mogą. :)
05.07.2021 15:51
Jeśli wszyscy będą przez cały sezon zdrowi, będą w stanie zagrać spotkań 50+, to i owszem. :)
05.07.2021 15:19
Ja nie wiem... Mózgi pozaszywane, czy co? Panie Hasan, NIKT nie żąda Topowych transferów! Każdy chce natomiast kilku wartościowych uzupełnień. To wszystko. Liczę, że jest to właśnie dogrywane (chociaż prawdę mówiąc wiele zmierza ku temu, by w końcu oficjalnie ktoś wypowiedział słynne "kadra jest kompletna").
03.07.2021 12:21
W tym momencie na Euro Włosi grają najlepszy futbol. Po wielu chudych latach na wielkich turniejach osobiście chciałbym, by w końcu wrócili na właściwe tory. Są na dobrej drodze, aczkolwiek ta wyrachowana i brzydko grająca Hiszpania łudząco przypomina mi Portugalię sprzed 5 lat...
02.07.2021 23:02
@Danie1
Bez przesady. Po pierwsze - z całym szacunkiem - ale nie używajmy słowa "konkurencja" (a przynajmniej nie w pełnym znaczeniu) w stosunku do drużyny z Lipska. Po drugie sam Andre Silva, choć świetny napastnik, u Nas konieczny nie jest (a u Byków owszem). Konieczne jest natomiast kilka uzupełnień, na które cierpliwie czekamy. Tak poza tym - po prostu fajny ruch RB. :)
02.07.2021 16:50
A tymczasem Andre Silva jedną nogą w Lipsku. Przyda im się taki napastnik, Sorloth i Hwang okazali się sporymi niewypałami.
02.07.2021 16:40
Średnio. BL to od lat przy Naszym potencjale obowiązek, Puchar Niemiec to epokowa kompromitacja, a w LM porażkę trzeba było jednak wkalkulować w ryzyko. Podsumowując - takie 5,5/10.
02.07.2021 14:33
@Edmund
Ale byli wówczas jeszcze Alaba, Boateng, Martinez... Teraz w zasadzie KAŻDE oddawanie zawodnika będzie wiązało się z koniecznością bardziej dogłębnego penetrowania rynku, co - jak do tej pory widzimy - przychodzi Nam z wielkim trudem. Nawet sam Hainer podczas swojej - zadziwiającej swoją drogą - wypowiedzi de facto uznał ich za poszerzenie kadry i swego rodzaju "transfery" ("...Ściągnęliśmy Omara Richardsa, do tego siedmiu graczy wróciło z wypożyczenia...").
Podkreślam jeszcze raz jednak - sam nie widzę dla nich przyszłości w Bayernie. Trzeba jednak ruszyć się w końcu w drugą stronę i zacząć skład uzupełniać, a nie tylko konsekwentnie go uszczuplać. Tyle.
02.07.2021 13:19
@Edmund
Tylko po pierwsze - kto ich weźmie? Jeśli nawet na wypożyczeniu w słabiutkich klubach niczego nie pokazali.
Po drugie - to by były groszowe (w obliczu Naszych potrzeb) sprawy. No ale lepszy rydz, niż nic.
Po trzecie - o ile sam nie widzę dla nich przyszłości w Monachium, to mimo wszystko byłoby to dalsze zawężanie kadry.
02.07.2021 12:19
Wolny rynek. Nie da Bayern - da ktoś inny. Proste. Szkoda by było oczywiście kogokolwiek z nich się pozbywać (a Goretzki i Kimmicha poza Bayernem sobie na ten moment nie wyobrażam), ale tak to niestety wszystko działa.
30.06.2021 18:50
@Arkady142
Takich przykładów, gdzie najlepszy zawodnik na swojej pozycji na świecie niczego nie osiągnął z reprezentacją jest mnóstwo. Wspomniany przez Ciebie Shevchenko, Ryan Giggs, George Weah, Drogba, Salah... Część z nich nie powąchała nawet atmosfery wielkiego turnieju.
30.06.2021 08:26
Zmiany (o czym już tutaj wspominano) to była dzisiaj w zasadzie kwintesencja Loewa z ostatnich lat. :) Bez pomysłu, czasem wręcz komiczne. Powtarzam się, ale naprawdę szkoda tego pokolenia, które potencjał ma ogromny (i mogło coś na tym Euro ugrać), ale osoba selekcjonera - jak to przed turniejem przewidywano - okazała się kluczowa. W tym negatywnym sensie.
29.06.2021 20:09
Tak oto nie mamy (Bayern) już żadnego piłkarza na Euro. :) Loew zaczął kompromitacją na MŚ 18', przez porażki z Hiszpanią (0:6) i Macedonią, by skończyć kompromitacją na Euro. Trener wypalony całkowicie, Anglicy większych problemów dziś nie mieli. Gratulacje dla Synów Albionu, zasłużyli na awans.
29.06.2021 19:54
Mecz z Portugalią był najlepszym w ostatnich miesiącach w wykonaniu reprezentacji Loewa. Dziś natomiast grają tak jak zazwyczaj - wolno, bez pomysłu. Całe szczęście, że za chwilkę Jogiego tam już nie będzie - niesamowite jak ten człowiek zmarnował potencjał tej kadry.
29.06.2021 19:44
@AdiFantasti
Tego, że w przyszłości może być wielkim obrońcą nie neguję. Dlatego od razu na początku zaznaczyłem wiek. Piszę jedynie o tym, że ciężko mi sobie przypomnieć stopera, który już tyle rażących błędów - mimo młodego wieku - ma na swoim koncie. Z Puyolem sprawę również pamiętam, aczkolwiek ten od samego początku odznaczał się wielkim zaangażowaniem na boisku - m.in. za to stawiano na niego mimo błędów. De Ligta natomiast na razie jedynie okrzyknięto talentem. :)
27.06.2021 21:11
Wiem, że De Ligt jeszcze młodziutki i w ogóle... Ale tyle baboli jakie ma już na koncie w Juventusie i reprezentacji to ja u obrońcy w podobnym wieku nie pamiętam.
27.06.2021 20:28
Ameryki ta wypowiedź nie odkrywa, choć i tak był to tylko jeden z powodów. Z drugiej strony w PD przygotowania do meczu przeciwko Numancii, Huelvie, czy innemu Gijonowi musiały wzbudzać w Pepie podobną "chęć".
27.06.2021 12:08
Bardzo dobrze, że nie chcą przeprowadzać wielkich transferów (to by było skrajnie nieodpowiedzialne ekonomicznie). Potrzebnych jest jednak kilka uzupełnień. Zobaczymy, czy uda się je załatwić odpowiednio wcześnie.
26.06.2021 18:14
@hoven
Czyli jeśli wg @Edmund w artykule nie ma nic o zwiększaniu władzy, to mało tego - do "kółeczka narzekaczy" można zatem śmiało doliczyć Gabriela Stacha, który nieświadomie opatrzył ów artykuł tytułem "Salihamidzic zyska jeszcze większą władzę". ;)
26.06.2021 15:32
@MR
Przykłady które podałeś (Alaba, Davies, Kimmich) to mimo wszystko nie było wyciąganie talentów z aż takiej otchłani, jak miałoby to miejsce w przypadku np. Scott'a. Alaba miał za sobą już wypożyczenie, Davies i Kimmich przychodzili za spore pieniądze - wszyscy mając na koncie mecze w pierwszych zespołach. O ile pełna zgoda co do tego, że powinno się ogrywać młodych, o tyle obecny (ewentualny, bo jeszcze nie wiadomo jak to się zakończy) przypadek "poszukiwań" prawego obrońcy pozwala odnieść wrażenie, jakoby zamiast zastępcy Pavarda z prawdziwego zdarzenia próbowano po prostu po raz kolejny pójść po najmniejszej linii oporu. Podkreślam jednak, iż są to rozważania czysto hipotetyczne - nie wiadomo ostatecznie na jaki wariant się zdecydujemy.
Z resztą forma Francuza z ostatnich tygodni/miesięcy wcale optymizmem nie napawa i w przypadku prawej obrony raczej zamiast "zastępstwa" zastanowiłbym się nad kimś, kto w przyszłości będzie w stanie realnie nawiązać z Benjaminem rywalizację o skład.
Oczywiście, że nie zapominam o Musiali. W jego wypadku jednak należałoby w końcu dać jasny sygnał co do pozycji na boisku - albo jesteś jednym z ofensywnych graczy, albo grasz nieco głębiej (jak to np. za Flicka wielokrotnie bywało, a gdzie moim zdaniem nieco trwonił swój potencjał).
26.06.2021 14:30
@MR
Tyle tylko, że czym innym jest naturalne przebijanie się do pierwszego składu utalentowanego młodzika, który wyróżnia się w zespołach juniorskich/rezerwach, a czym innym szukanie tam na siłę ratunku i zastępców dla graczy podstawowych.
Poza tym słusznie zauważyłeś, że są inne - być może ważniejsze - pozycje do uzupełnienia. W środku pomocy brak naturalnego zastępcy dla Kimmich'a - sami widzieliśmy jak wyglądamy bez typowego rozgrywającego. Za Goretzkę jest wiecznie kontuzjowany Tolisso - jego przez urazy i nierówną formę ciężko brać na poważnie w kontekście całego sezonu.
Przy założeniu gry trójką stoperów dochodzi również problem zmiennika dla owej trójki - w domyśle będzie to prawdopodobnie tylko niesprawdzony jeszcze w ogóle Nianzou i... tyle.
O prawej obronie już wspomniano, ale ja bym dodał jeszcze kogoś, kto mógłby pokryć kilka pozycji w ofensywie (Muller swojego naturalnego zastępcy nie ma, a Nasi skrzydłowi kości z tytanu też raczej nie posiadają).
Generalnie kadra na ten moment jest zdecydowanie za wąska. Ale poczekajmy, może zostanę czymś zaskoczony. :)
26.06.2021 12:57
Generalnie to nigdy nie trzeba nikogo ściągać, bo zawsze gdzieś w drużynach juniorskich znajdzie się jakiś młodzików, chętnych do wejścia do pierwszego zespołu.
Pomalutku zmierzamy do słów "Kadra na przyszły sezon jest zamknięta". :) No ale poczekajmy. Na razie liczba pozycji, które wymagają uzupełnień tylko się powiększa.
26.06.2021 11:54
Ciężko powiedzieć, czy z niego coś jeszcze będzie... Ja bym go sprzedał już teraz, ale może ktoś widzi w nim coś, czego ja nie potrafię dostrzec.
26.06.2021 08:36
Całe szczęście, że byłem wczoraj odpowiednio znieczulony... Tego się po prostu nie dało oglądać. Lewandowski - "nec Hercules contra plures"...
Co do Niemców, to z taką grą jak wczoraj Anglicy odprawią ich bez problemów (przy świadomości, że Synowie Albionu również nie grają jakiegoś wielkiego futbolu).
24.06.2021 09:12
A mnie się wydaje, że przy tak słabej głowie narracja powinna brzmieć inaczej.
"Powinien być", "Znów zawiódł", "Czemu nic nie zrobił?" itp. Sane za chwilkę będzie myślał, że cała reprezentacja i klub opierają się na jego umiejętnościach.
Spokojnie. On swoje może zrobić.
A jeśli faktycznie przerośnie go ten casus, to cóż... Przestań być piłkarzem. :)
23.06.2021 12:48
@bayern1987dwa
Ja zawsze przestaję go słuchać w momencie, gdy się spoci (yyy...). :)
22.06.2021 11:25
Z BL w zasadzie tylko Wirtz, albo Musiala (ewentualnie Reyna). Ale zwycięży najprawdopodobniej Camavinga (hype na niego niesamowity), bądź Gravenberch. :)
22.06.2021 10:08
@Marienplatz
Doszedł udany sezon w Benfice, dobra gra przeciwko Nam w LM i ostatecznie nagroda Golden Boy. To nie był tak wyimaginowany talent jak np. Arp i za wyłącznie jeden turniej na pewno nie został zakupiony . Dopiero po jakimś czasie okazało się, że ani u niego głowa nie nadąża, ani to jakiś wielki gracz nie jest i też kwota nieodpowiednia itd. Sam bardzo kibicowałem jego rozwojowi jeszcze w Bayernie, no ale czas zweryfikował wszystko. :)
22.06.2021 08:19
@Matilegolas
Odkąd Borek ma bezpośredni kontakt z TVP i Szpakowskim, to silenie się na "poprawne" (co często wygląda komicznie) wymawianie nazwisk wchodzi w krew :).
22.06.2021 07:43
Zbliża się okienko i takimi żartami jeszcze nie raz będziemy zasypywani. :)
21.06.2021 18:08
Takie to są te Nasze "talenty". :)
20.06.2021 12:59