DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Skobry Strona 35

Przykład dali Węgrzy i swoje trzy grosze dorzuciliśmy My. :)

19.06.2021 22:58

I tak zaangażowanie z dzisiejszego meczu, a ze spotkania ze Słowacją to jak dzień do nocy... Piłkarsko oczywiście odstajemy, no ale chyba nikt nie sądził że będzie inaczej.

19.06.2021 21:57

A ja go chciałem zmieniać... :) Choć z takiej sytuacji zmiennik pewnie też by wepchnął. :)

19.06.2021 19:13

Zasłużone prowadzenie Niemców. Dziś - co cieszy - widać po sposobie rozgrywania akcji, że mają pomysł (nie idzie to tak topornie jak z Francją) i że im się po prostu chce. Pierwszy do zmiany jednak Havertz - wolno myślący, mający jakby braki techniczne.

19.06.2021 18:51

No i brawo dla Węgrów. Jak ktoś chce, to potrafi zagrać z faworyzowanym rywalem. Inna sprawa, że Francuzi zagrali wyjątkowo słabo.

19.06.2021 16:57

@tapczan
Przyjęta formuła (idiotyczna oczywiście, ale to materiał na o wiele dłuższą dyskusję) sprawia, że na Euro obecnie nie ma "meczów o honor". Niemcy nawet przegrywając z Portugalią wciąż będą mieli szanse na awans. Jeśli jednak zagrają tak jak w ostatnich miesiącach, to kwestia ewentualnego wyjścia z grupy - przy założeniu, że również Węgrzy sprawią problemy - może się wyjaśnić bardzo szybko. A i później nie wróżę nic dobrego. :) No ale poczekajmy - turniej trwa. :)

18.06.2021 10:19

@nyy32
Może za duże sformułowanie "gigantyczne wzmocnienie". Też zależy jak to rozpatrywać. Tak wszechstronnego piłkarza chciałoby mieć w kadrze wielu trenerów. Problem tylko taki, że na żadnej pozycji którą mógłby teoretycznie zająć nigdy nie będzie graczem klasy światowej. A na stoperze był zawsze tak elektryczny, że również po jego odejściu łez wylewał nie będę. Jeśli jego forma zmianie nie ulegnie (a na to się nie zanosi), to faktycznie będzie dla Realu baaardzo wartościowym nabytkiem. ;)

18.06.2021 08:58

Zależy od tego jak będzie wyglądał wynik. Jeśli trzeba będzie gonić ten mecz, to niewykluczone że Jamal na boisku się pojawi. Jeśli jednak rezultat trzeba będzie utrzymać, to Loew zdecyduje się raczej na bardziej doświadczonych piłkarzy.

18.06.2021 08:52

Też bym chciał by był to Wirtz, ale prawdopodobnie będzie to Camavinga, albo Gravenberch.

Reyna i Musiala również bez szans nie są. Generalnie dla wielu zawodników kolejna okazja pojawi się za rok.

17.06.2021 11:12

@WayeThe
Słowo "potencjał" nie oznacza "formy" i "przygotowania". Niemcy mimo iż wczoraj zagrali po prostu źle, tak nadal potencjałem prześcigają wiele reprezentacji. A że mają problem w osobie selekcjonera to inna sprawa.

@Arkady142
U Holendrów może w pewnym momencie dać znać brak jakości. Nie widzę tam tak wybitnych jednostek, jak Robben, Sneijder czy Van Persie, którzy potrafiliby pociągnąć grę i swoją indywidualną akcją odwrócić losy spotkania. No ale poczekajmy, turniej trwa. :)

16.06.2021 21:57

Baaardzo bym sobie życzył, żeby Włosi coś na tym Euro ugrali (albo je nawet wygrali). Lata wielkiej posuchy na mundialach i tylko nieco lepsze ME. Potencjałem kadrowym do takiej Francji (czy nawet Niemiec) oczywiście startu nie mają, ale są bardzo poukładani i pewni swoich możliwości. Mogą sporo na tym turnieju namieszać.

16.06.2021 21:31

Oby nie "rewolucję", tylko "ewolucję". Sam w Lipsku też często się w tym gubił, ale fakt faktem - potrafił zmienić taktykę kilka razy podczas meczu (często z powodzeniem). Niech u Nas spojrzy po prostu na materiał i - co wydaje się kluczowe - do tego dostosuje strategię.

16.06.2021 13:25

Generalnie Loew kontynuuje swoją passę historycznych osiągnięć z ostatnich miesięcy/lat - najgorszy mundial w historii, najwyższa porażka w powojennej historii reprezentacji Niemiec i pierwszy w historii przegrany mecz inauguracyjny na Euro. Odpadnięcia w grupie już jednak były (2000 i 2004), więc tutaj pionierem by nie był. :)

16.06.2021 06:51

Zwycięstwo Francuzów bez jakiegoś większego wysiłku. Niemcy oczywiście jeszcze z turniejem się nie żegnają, ale powodów do optymizmu jak nie było, tak być po tym spotkaniu nie może. Wolno, bez pomysłu.

15.06.2021 22:58

Praktycznie każda akcja Niemców, to gra trzech, czterech piłkarzy przeciwko ośmiu, dziewięciu Francuzom. Trójkolorowi kontrolują wydarzenia na boisku. Słaby mecz Kimmicha (po jego stronie poszła akcja bramkowa) i bardzo ładny gol Hummelsa. :)

15.06.2021 21:48

Sousa i tak wyjdzie z Euro obronną ręką, ponieważ zawsze można powiedzieć że miał mało czasu.

14.06.2021 20:21

@misza
A z drugiej strony przegrywał rywalizację o skład z drewnianym Lasoggą we wcale nie takim mocnym już wówczas Hamburgu. Dokonania w młodzieżówkach reprezentacyjnych nie zawsze mają przełożenie na futbol klubowy i nie zawsze są miarą talentu. Oczywiście, że to nie "amator" ale też i do jakiegoś wielkiego talentu było mu jednak daleko. Ot, piłkarz z jakimś tam potencjałem - niewykorzystanym m.in. przez wspomniane przez Ciebie kontuzje.

Zgoda z @Edmund - Sprzedać i zapomnieć.

14.06.2021 17:43

Raczej nieuniknione. Ciekawe tylko ile on będzie w nowym miejscu zarabiał. :)

14.06.2021 10:33

@Marienplatz
To zależy jak rozpatrywać te "kompromitacje na dwóch wielkich turniejach z rzędu". Euro 2000 i Euro 2004 były katastrofalne. Pomiędzy nimi zdarzył się mundial, na którym pamiętamy jak łatwą drabinkę po wyjściu z grupy mieli Niemcy i w jak wielkiej formie był Kahn. Bez tych dwóch czynników prawdopodobnie również szybko zakończyliby udział w imprezie.

Ja przede wszystkim chciałbym, żeby hamulcem dla potencjału kadry przestał być na tym turnieju Loew. Bo na papierze Niemcy mają praktycznie wszystko, by walczyć o najwyższe laury. Niestety ostatnie lata pokazały syndrom wypalenia na linii selekcjoner-zawodnicy. Bardzo bym chciał odwrócenia tego trendu właśnie na tegorocznych ME. Ale szczerze mówiąc obecnie więcej wskazuje na szybkie rozwianie wszelkich zapędów. Zobaczymy.

14.06.2021 08:41

@Edmund
To się zdecyduj - albo "dostrzegano w nim talent", albo "nie ulega wątpliwości, że miał talent". :) Bo ja wcale nie staram się deprecjonować nagrody Fritza Waltera, tylko miałem wątpliwości co do Twojego wpisu, który złudzeń nie pozostawiał -"Natomiast to że miał talent to nie ulega wątpliwości skoro dostał nawet nagrodę "Fritz Walter”."

Owszem, mógł mieć talent. Ale czy naprawdę (NAPRAWDĘ) nie widzisz tego, co napisałeś? :)

11.06.2021 19:35

@Edmund
Jasne, że tak. Ale czy nie widzisz różnicy między "jest jakimś wyznacznikiem", a "nie ulega żadnych wątpliwości"? :)

11.06.2021 16:29

@hoven
No nie gadaj, że o tym nie wiedziałeś. Pół roku...

Jak dla mnie sprawa zamknięta.

11.06.2021 15:39

@tapczan
"to że miał talent to nie ulega wątpliwości skoro dostał nawet nagrodę "Fritz Walter”"

Wyłącznie na tym się skupiłem. Bo jasne, że Niemcy mają wiele talentów. Ale napisać, że " miał talent to nie ulega wątpliwości skoro dostał nawet nagrodę "Fritz Walter"... Zwracam uwagę na słowa - "nie ulega wątpliwości".

Czy @Edmund mógłby się do tego odnieść?

Edytowano : 2021-06-11 14:12:56

@Edmund
Żebyś mnie źle nie zrozumiał - medal Fritza Waltera nie jest ŻADNYM wyznacznikiem. Ty natomiast napisałeś swój komentarz w sposób, który wątpliwości co do talentu danego zawodnika nie pozostawia. Tyle.

11.06.2021 13:58

@Edmund "Natomiast to że miał talent to nie ulega wątpliwości skoro dostał nawet nagrodę "Fritz Walter”.

To nie jest wyznacznik. Gdzie jest dzisiaj Itter i Katterbach? :)

"miał talent to nie ulega wątpliwości".

Ulega :)

11.06.2021 13:12

Innego wyboru być nie mogło. Lewandowski jest zdecydowanie najlepszym polskim piłkarzem w historii. A ja akurat @tapczan trochę bym nt. pierwszego miejsca odnośnie "Sportowca Stulecia" podyskutował. Niczyje sukcesy tak jak Małysza nie potrafiły "tchnąć" tak wielkiego poruszenia wśród Polaków. Nawet Szewińskiej (której sukcesy niestety pamiętam tylko przez dziecięcą mgłę).

11.06.2021 11:26

Proponowałbym zacząć pisać, że "żałujemy", albo "Nieeee! Niech Coman zostanie!", coby jakiś ukryty działacz zagranicznego klubu znający język polski myślał, że on faktycznie jest świetnym piłkarzem i zaproponował wyłożenie za niego jak największej kwoty swoim przełożonym.

Także ja uważam, że nie damy rady go zastąpić, to Nasz najlepszy gracz. Nie pogodzę się z jego odejściem...

10.06.2021 16:00

Pojęcie Luttwak'a i tak ma bardzo płynną definicję. Raczej bym tak lekko nie używał go w kontekście dzisiejszego futbolu, choć fakt faktem - wszystko zmierza w jedną stronę. Zbyt obszerny temat.

10.06.2021 15:52

Innej opcji nie widzę. Nie liczę już, że do tej głowy coś się przebije.

10.06.2021 09:34

To by dopiero było odmładzanie składu na całego. :) Choć niewykluczone, że tego typu transfer/wypożyczenie (niekoniecznie Perisić) ze względu na okoliczności i tak zostanie przeprowadzony.

10.06.2021 09:31

@tapczan
Ależ niech będzie porównywany - jeśli ktoś tego chce. Już Bayern był tutaj gorzej zarządzany od Juventusu, już była słynna "przepaść" między Nami a innym klubem z BL, już było pisanie o wyższości BVB nad Nami... Pytanie, czy usilnie będziesz starał się komuś tłumaczyć że jest inaczej (przy świadomości, że dyskutant jest pozbawiony racjonalnych argumentów), czy jednak będziesz starał się dyskutować normalnie. O piłce. O faktach. Ja np. przestaję czytać tego typu wypociny po pierwszych dwóch, trzech zdaniach. Wolę się skupić na rzeczywistości.

I żeby nie było - niekiedy porównania do innych jak najbardziej mają sens. Dyskusja jest wówczas bardziej kompleksowa. Ale na totalne absurdy raczej nie warto odpowiadać. Szczerze mówiąc wchodząc tutaj już 12 rok z rzędu po raz pierwszy widzę tak zażartą walkę o udowodnienie swojej racji. Cytując klasyk (trochę go parafrazując) "Moja racja jest mojsza niż twojsza". :) Ale tak chyba - niestety - zostanie. :)

09.06.2021 13:43

@misza
Wybacz, zmyliło mnie Twoje "Nie zapominajmy, że Bayern ma na swoim koncie już teraz 2 wzmocnienia. Ile poważnych klubów dokonało na obecną chwile więcej ruchów?". Odniosłem wrażenie, że kierujesz się m.in. ruchami innych, którzy nie zawsze muszą koniecznie poszczególne pozycje wzmacniać/uzupełniać. :)

09.06.2021 13:15

I nie byłby to głupi ruch - jak wspomniał niżej @tapczan - Niemcy mają w środku niesamowitą jakość. A Joshua zanim stał się jednym z najlepszych środkowych pomocników w Europie był chyba najlepszym prawym obrońcą. Na wahadło jak znalazł (choć wciąż nie jestem do taktyki Loewa przekonany).

09.06.2021 13:12

@misza
A z którego klubu odeszło dwóch podstawowych środkowych obrońców?

Owszem, mało który klub jest w stanie sobie teraz pozwolić na wydanie z własnych środków takich pieniędzy jak Bayern (i tutaj wielki ukłon w stronę - bezsensownie mieszanego tutaj z błotem - zarządzania środkami). Ale czy nie uważasz, że transfer Upamecano (albo po prostu nowego stopera) przy zaistniałej sytuacji kadrowej był bardziej koniecznością, aniżeli jakimś pokazem siły? W dodatku nie rozumiem tych ciągłych porównań do innych. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - "inni nic nie zrobili, to My też nie musimy", czy co konkretnie masz na myśli?

09.06.2021 13:06

Jeśli aż tak mu faktycznie odbiło, to ultimatum jeszcze w tym okienku wydaje się być jedynym rozsądnym wyjściem.

09.06.2021 12:08

Tylko, że z artykułu (jeśli już tylko tego się trzymamy) nie wynika, że to akurat Bayern miał "chęci" do negocjacji. Swego czasu chyba powinno się brać również pod uwagę, że po prostu może... nie pojechać na Euro? :)

Tak czy inaczej dla mnie roztrząsanie tego pół roku po zakontraktowaniu i po wcześniejszym braku chęci do zmiany zapisu jest bezsensowne. Temat powinien być już zamknięty, ale nie pogniewam się jeśli jeszcze zostanie wypracowane jakieś porozumienie.

09.06.2021 12:04

Też prawda.

09.06.2021 11:35

Szczerze? Dla mnie osobiście mocno wątpliwej jakości "talent". Ani się na tym wypożyczeniu niespecjalnie wyróżniał, ani podczas samego czempionatu młodzieżowego nie był w stanie wygryźć z pierwszego składu mimo wszystko popełniających błędy Piepera i Schlotterbeck'a. Zobaczymy, może Nagelsmann coś wymyśli.

09.06.2021 10:51

Dwie sprawy: Po pierwsze skoro o tym wiedzieliśmy i nie chcemy płacić półmiesięcznej pensji, to nie ma w ogóle o czym mówić. Po drugie po co podnosić temat PÓŁ ROKU po zakontraktowaniu zawodnika?

09.06.2021 10:03

Cały poprzedni sezon był niezbyt udany dla Naszej linii defensywnej (dla Boatenga również), a mimo to Schweini widzi w nim najlepszego stopera. Cóż, dobrego świadectwa to o defensorach z BL nie wystawia, ale tak po prawdzie - ciężko wskazać kogoś, kto byłby wybijający.

09.06.2021 08:54

Na razie jeszcze ani euro za niego nie daliśmy, spokojnie. Ale fakt - gdyby taki ruch zaistniał, byłby po prostu... idiotyczny (raz że niepotrzebnie wydane pieniądze, dwa że pozycja bramkarza jest chyba ostatnią którą powinniśmy starać się uzupełnić itd.).

09.06.2021 08:54

Może niech on po prostu dobrowolnie przejdzie do Bayernu, bo oglądanie go w koszulce Chelsea jest chyba dla Hasana formą tortur.

08.06.2021 18:58

Choć to tylko sparing (w dodatku z - przy całym szacunku - Łotwą), to jednak jest nadzieja, że gdy już zazębi się ta gra z Mullerem w ataku Niemcy mogą na Euro coś ugrać. Kluczową postacią wciąż jednak pozostaje Loew i jego - czasami - dziwne decyzje. Oby mnie pozytywnie zaskoczyli.

08.06.2021 07:58

@ikki
Baku to trochę taka niemiecka wersja Desta. Tzn. świetny do przodu, gorzej z obroną. Ale i to by ogarnął po jakimś czasie. Bardzo też podobał mi się Raum na lewej stronie. Generalnie Niemcy nie mają się czego bać jeśli chodzi o przyszłość, choć turniej młodzieżowy nie zawsze jest pełnoprawnym wyznacznikiem. Najważniejsze jak dla mnie zawsze było/jest/będzie ilu z tych młodych zaistnieje w poważnym futbolu i ilu będzie w stanie swój talent wykorzystać. Ze strony Portugalii bardzo spodobał mi się natomiast Francisco Conceicao - ruchami niesamowicie przypominający Messiego (oczywiście przy zachowaniu odpowiednich proporcji).

07.06.2021 08:34

Obowiązek z takim piłkarzem podpisać dłuższą umowę. O Kimmich'u już nawet nie wspominam.

07.06.2021 08:28

Dorsch zszedł przed końcem, ale jak dla mnie zawodnik meczu. Bardzo dobrze też wyglądają boki obrony - Raum i Baku.

06.06.2021 22:43

Całkiem fajnie w finale MME w środku pola wygląda Dorsch. Wirtz to talent czystej wody, ale potwierdzał to wielokrotnie w barwach Leverkusen. Ogólnie dobry mecz, ze wskazaniem po pierwszej połowie na Niemców, choć i Portugalczycy potrafią się odgryzać. Bardzo bym chciał po przerwie ponownie zobaczyć Adeyemiego.

06.06.2021 21:51

Transfer Upamecano sam w sobie bez cienia wątpliwości świetny. I prawdą jest również, że mało który klub byłby dziś w stanie tyle wydać z własnych pieniędzy. Rodzi się jednak inne pytanie: "Z którego klubu odeszło dwóch podstawowych obrońców?". Wobec takiej sytuacji kupno Dayota powinno być rozpatrywane nie tylko jako świetna inwestycja, ale też transfer który po prostu MUSIAŁ nastąpić. I raczej ciężko stawiać go za argument, gdyż zakup nowego stopera był dla mnie osobiście w obliczu zaistniałego faktu bardziej koniecznością niż pokazem siły.

I tak trzeba czekać. Skład wymaga kilku uzupełnień, a czas płynie nieubłaganie. Oby kadra została skompletowana zdecydowanie wcześniej, niż rok temu.

06.06.2021 20:04

Nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem taktyki grania trójką z tyłu. Bardzo wiele zespołów, które przestawiały się na ten rodzaj strategii po prostu nie daje/nie dawało rady. Świetnym przykładem niech będzie kadra Niemiec, gdzie Loew (zupełnie bez sensu i niepotrzebnie) wręcz staje na rzęsach by ów pomysł wprowadzić tam na dobre, marnując przy tym potencjał wielu graczy. Tegoroczne zwycięstwa Interu i Chelsea (odpowiednio w Serie A i LM) to na przestrzeni kilku lat piłki klubowej jedne z zaledwie kilku przykładów właściwego zastosowania tejże taktyki.

Poza tym Bayern nie ma na ten moment zwyczajnie materiału na taką grę. W Lipsku Julek mógł w środku bez problemu wystawić Konate, Orbana, Upamecano, Klostermanna, Halstenberga. Wahadła były obsadzone przez Angelino, Mukiele, Adamsa, Laimera, czy mogących tam w dowolnym momencie zagrać Haidarę, Henrichsa, tudzież przesuniętych Klostermanna i Halstenberga. U Nas aż takiego komfortu wyboru nie ma, a gdyby już rzeczywiście zdecydować się na grę w środku trójką (zakładam, że byliby to Sule, Upamecano i Lucas), to wówczas pierwszym zmiennikiem tychże byłby kompletnie niesprawdzony jeszcze Nianzou. Do tego dochodzi brak prawego wahadłowego (no chyba, że Pavard wzniósłby się na absolutne wyżyny) i zmiennika dla tegoż wahadłowego.

Nagelsmann jest jednak dość elastycznym trenerem. W wielu spotkaniach RB często zmieniał taktykę podczas samego meczu, by odpowiednio dostosować zespół do wydarzeń na boisku (czasem zdarzało się jednak przekombinować). Wierzę, że nie będzie na siłę forsował ustawień, które nie będą Nam pasowały.

03.06.2021 07:59

Tutaj już wszystko zależy. Jeśli ktoś uzna, że Chris może być wartościowym zmiennikiem, dostanie kilka szans i w jakiś tam sposób jest w stanie zapełnić te luki (głównie ilościowe) po odejściu Alaby i Boatenga, to wówczas powinien zostać. Jeśli natomiast Hoffenheim będzie naciskało na jego sprowadzenie, to albo powtórne wypożyczenie (co bez opcji wykupu jest mało prawdopodobne), albo - jeśli aż tak bardzo będzie Nam potrzeba pieniędzy - sprzedaż z klauzulą pierwokupu. Baaardzo dużo jest znaków zapytania przed nadchodzącym okienkiem.

02.06.2021 12:32

Nie wiadomo w zasadzie jak dziękować. Wielki człowiek dla Bayernu. I jak napisał niżej @misza - oby kadencja Kahna była równie owocna. Największe "dziękuję" jakie mógłbym w tym momencie wyrazić.

01.06.2021 10:54

Oczywiście, że Niemcy mogą wiele osiągnąć, bo skład na papierze mają bardzo mocny. Pytanie, czy tym hamulcowym w kwestii tłumienia potencjału sportowego kadry znów nie będzie Loew.

01.06.2021 08:44

Julkowi w Lipsku zdarzało się tak mocno rotować składem, że chyba większość zawodników była zadowolona ze swojej roli. Jeśli wprowadziłby to samo w Bayernie, to Kramaric raczej by nie narzekał. Pytanie tylko (mając na uwadze pozycje, jakie wymagają uzupełnień) czy Nagelsmann w Monachium będzie miał w ogóle kim rotować. A i pieniądze u Nas na drzewach nie rosną. Poczekamy, zobaczymy.

01.06.2021 07:58

@hoven
Z wieloma punktami się zgadzam, ale mam inne pytanie (natury czysto technicznej) - czy Ty masz założone jakieś teczki? :)

31.05.2021 12:20

Uczepiliście się Sarr'a jak pijany płotu. "Gra jak umie". A że za dużo nie umie, to już nie jego wina. :)

31.05.2021 10:59

"Znalezienie nowego defensywnego pomocnika nie jest obecnie priorytetem w Monachium"

A ja akurat myślę, że sprowadzenie zmiennika na tę pozycję nie powinno być marginalizowane. Goretzka piłkarzem z tytanu nie jest (choć jego wygląd temu przeczy), a jego naturalny zastępca - Tolisso - to gość, który prawie na pewno odniesie jakiś uraz. O ewentualnym przypadku wypadnięcia ze składu Kimmicha już nawet się nie wypowiadam, bo wówczas Nasz środek leży i kwiczy. A i on nie ma wartościowego zastępcy. Ja bym nawet kosztem skrzydła podziałał właśnie tutaj. Zobaczymy.

31.05.2021 07:42

Gratulacje dla Chelsea i Tuchela. Przy całej mojej sympatii do Pepa, wczoraj to Thomas zwyciężył taktycznie i rozpracował City. Nie było to wielkie widowisko, ale liczy się puchar w gablocie. Kolejny świetny mecz Kante i jeden z najlepszych meczów w sezonie Havertza. Teraz pytanie, czy będzie to tożsama sytuacja jak z Comanem (strzeliłem bramkę w finale LM, ale ogólnie to gram nierówno), czy jednak Niemiec się w końcu rozwinie. Tuchel może tchnąć w Kai'a coś, czego mu ewidentnie do tej pory brakowało - determinację i cechy wolicjonalne. Czy będzie z niego drugi Ozil, czy ktoś więcej - czas pokaże.

Co do Nas i Naszej ławki, to wiecie - generalnie można przesunąć do pierwszej drużyny dziesięciu piłkarzy z rezerw, posadzić ich na ławce i twierdzić, że mamy szeroką kadrę. Wszystkim, którzy piszą o "krótkiej ławce" i "braku zmienników" chodzi przede wszystkim o zbyt małą liczbę naprawdę wartościowych zastępców. Bo gdyby tak się nad tym zastanowić, to ilu graczy mogłoby w dowolnym momencie sezonu wejść na boisko i nie spowodować znacznej utraty jakości gry całego zespołu? Dwóch? Trzech? Podstawowym zadaniem na pozostałe dni okienka powinno być uzupełnienie kadry o zmienników z odpowiednią jakością. I w zasadzie tyle, nikt wielkich transferów nie oczekuje. Czekamy, zobaczymy jak to będzie.

30.05.2021 09:41

@Prezes42
Nikt przy zdrowych zmysłach nie mówi o tym, by mieć kadrę złożoną z 20 piłkarzy tej samej klasy (bo, jak słusznie zauważyłeś, jest to niemożliwe). Głównie chodzi o to, by pojawili się jeszcze w klubie wartościowi zmiennicy. Dalej twierdzę, iż pierwszy skład mamy najsilniejszy w Europie, ale dysproporcja w umiejętnościach między niektórymi zawodnikami pierwszego składu, a ich zastępcami jest obecnie zbyt duża. Dla Kimmicha nie ma nawet połowy zmiennika, to samo dla Mullera. Naturalny zastępca Goretzki - Tolisso jest częściej u lekarza, niż na boisku. Boatenga, Alaby i Martineza już nie ma, Costa wraca z wypożyczenia, nawet na ławkę nie nadaje się Sarr. Kadra miast się rozszerzać - na razie się zwęża. Potrzebni są: prawy obrońca, środkowy pomocnik i w zależności od rozwoju sytuacji ktoś uniwersalny do ofensywy. I nie mówię tutaj o wielkich zakupach - chodzi tylko o wartościowych zmienników. Mając jednak na uwadze obecną sytuację i będąc pomnym doświadczeń z poprzednich okienek - fajerwerków się nie spodziewam (czyt. najbardziej prawdopodobne będą wypożyczenia i próba rozwijania zawodników już obecnych w klubie).

Mimo wszystko trzeba czekać, na razie liczę że skompletujemy kadrę znacznie wcześniej niż rok temu.

29.05.2021 10:36

@Danie1
Gdy jeden i drugi byli w formie, to wówczas Upamecano był szefem obrony w RB - wystarczyło po prostu oglądać mecze Lipska. Ostatnie miesiące obaj jednak mają bardzo słabe (Konate głównie przez urazy).

Gdyby nastąpiła sytuacja odwrotna (czyt. Bayern kupił Konate, a Liverpool Upamecano), to wówczas również padałyby głosy niezadowolenia i krytyka odnośnie kupna "tego słabszego". Standardzik. :)

28.05.2021 15:33

No proszę, Gikiewicz w drużynie sezonu, ale na Euro brak (choć o tę pozycję akurat w kadrze martwię się najmniej). Byłaby to jednak pewnego rodzaju nagroda za udany sezon.

Zwycięzca natomiast mógł być tylko jeden.

28.05.2021 07:52

Ależ ja np. nie żądam żadnych klasowych piłkarzy, ani wielkich transferów. Chciałbym jedynie kilka wartościowych uzupełnień kadry. Wszystko wskazuje jednak na to, że i o to będzie ciężko. No ale poczekajmy, obyśmy dokonali ewentualnych wzmocnień jak najszybciej i zamknęli kadrę wcześniej niż rok temu.

28.05.2021 07:41

Ciekawe czy My w ogóle na jakiś transfer gotówkowy jeszcze sobie możemy pozwolić. Jeśli jest to faktycznie uzależnione od sprzedaży kilku graczy (a na tę chwilę Naszą "najmocniejszą" kartą w ręku jest chyba... Tolisso), to na żadnych Neuhausów, Zakarie i innych Hakimich bym się nie nastawiał. Pomny doświadczeń z poprzednich okienek stawiam na jakieś wypożyczenia i próbę rozwijania graczy, którzy w klubie już są. No ale poczekajmy, Bayern nieraz zaskakiwał działaniami na rynku (ostatnio częściej niestety na minus, ale... czas pokaże).

27.05.2021 19:19

Jeśli za dużo żąda - proszę bardzo, niech idzie. W takiej sytuacji jednak domagam się uzupełnienia kadry... :)

26.05.2021 12:34

Jeśli byłaby to prawda i faktycznie żądałby takich zarobków (przy roli jaką miałby pełnić), to w zasadzie dziwić nie powinno. Kłopot z zasadzie tylko taki, że coraz mniej dla Nas tych ciekawych darmowych opcji...

25.05.2021 20:25

@OldFashion
Czy ja wiem czy mniej błędów... Jak dla mnie obaj w defensywie z Upa są na równym poziomie, a ostatnie miesiące mieli niezbyt ciekawe (Konate głównie ze względu na urazy). Generalnie Lipsk robi na razie złote interesy. Kadrę mają przepełnioną młodymi perełkami i wielomilionowe transfery stamtąd będą miały miejsce jeszcze nie raz. Ciekawe ilu zawodników z Salzburga zabierze Marsch (ponoć blisko Lipska jest już Daka - on akurat się im bardzo przyda).

24.05.2021 20:57

Co teraz pan Hamann powie? "Jak on miał czelność"? :)

22.05.2021 17:34

Lewy po rekord, a piłkarzom Augsburga niech się przypadkiem za mocno nie włączy "hamanizm" i starają się powstrzymać Roberta wyłącznie sportowymi środkami.

22.05.2021 09:26

Oczywiście, jeśli gracze Augsburga będą starali się wykluczyć Lewego z meczu z powodów czysto sportowych, to nie mam nic przeciwko. Gorzej, jeśli obrońcom strzeli do głowy coś innego i wyeliminowanie Roberta potraktują jako nadrzędną kwestię ponad troską o zdrowie przeciwnika.

22.05.2021 09:11

@Marton

"Wbrew pozorom Bayern kase moze uzbierac bez problemu (Cuisance, Sarr, Roca??, Mai, Zirkzee, Fein, Dujaku, Tolisso)."

Właśnie w tym sęk, że zawodników których wymieniłeś niekoniecznie ktoś może chcieć. :) W zasadzie liczę tylko na transfer Tolisso - a i tutaj kokosów się nie należy spodziewać.

21.05.2021 10:00

Czy wbiegnięcie Alissona w pole karne w poprzedniej kolejce w ostatniej minucie nie poszło na darmo? :)

Panowie się tutaj emocjonują Coppa Italia, a ja z Małżonką głupim Liverpoolem... Pozdrawiam wszystkich :).

19.05.2021 22:07

Szczerze? Mało istotne. Wypożyczeni Brazylijczycy (z którymi nie wiąże się przyszłości) na dzień dobry przejmują numery po klubowych legendach... Ważne, żeby grał na swoim poziomie i z Kimmichem uzupełniali się w środku pola - tylko to mnie interesuje.

19.05.2021 21:15

@nyy32
Oczywiście mówimy tylko o Loew'ie. Bo na papierze faktycznie mogliby powalczyć o mistrzostwo. Problemem jest jednak selekcjoner - oby mnie pozytywnie zaskoczył (aczkolwiek również nie widzę ku temu żadnych przesłanek). Cieszy powołanie dla Musiali, szkoda natomiast że nie zdecydował się na np. Wirtza.

19.05.2021 14:35

W tym właśnie rzecz, że tych potencjalnych dostępnych zawodników za free jest coraz mniej.

Ten sezon pokazał jak mimo wszystko nieudane było poprzednie okienko. Zmiennicy, którzy mieli odciążać graczy pierwszego składu często po prostu nie dawali rady (dysproporcja między ich umiejętnościami, a umiejętnościami piłkarzy z podstawowej jedenastki jest zbyt duża). Teraz wobec rosnących strat nie spodziewam się fajerwerków. No ale poczekajmy. Uzupełnienia składu są konieczne (takie naprawdę wartościowe) i co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

18.05.2021 08:51

@ignacy18
Dla mnie osobiście byłoby najlepiej, gdyby z Serie A do CL weszli zarówno Milan, jak i Juve. Natomiast rzeczywiście - zadanie Rossonerich jest teraz ciężkie (no chyba, że Atalanta się zlituje - ale bądźmy poważni), a i Napoli swoje ma do ugrania. Poczekajmy.

U Nas (w BL) już w zasadzie wszystko załatwione jeśli chodzi o puchary. Emocje zostały w dole tabeli.

17.05.2021 11:08

Idąc tym tokiem następne słowa Hamanna mogą brzmieć: Generalnie źle, że Lewandowski gra ten sezon w barwach Bayernu. Najlepiej, gdyby go tu w ogóle nie było i wówczas ryzyko pobicia jakichkolwiek rekordów zostałoby zminimalizowane.

Nie ma się co przejmować słowami gościa, który już kiedyś uważał, że obecność Roberta jest problemem dla Bayernu. Powiedział coś, by... coś po prostu powiedzieć. Nie zaprzątajcie sobie tym głowy, głupich nie sieją. :)

17.05.2021 09:32

Tytuł frajerów sezonu wciąż może jeszcze trafić na San Siro. :)

16.05.2021 22:43

Dziś liczę na zwycięstwo BVB i przypieczętowanie występów w LM. Frankfurt sam ich tak naprawdę do tej walki w ostatnich tygodniach zaprosił, a obecność Eintrachtu w CL byłaby obarczona o wiele większym ryzykiem szybkiego odpadnięcia z rywalizacji i braku punktów dla BL.

Z innych lig - czy ja dobrze pojmuję i dzisiejsze zwycięstwo Milanu praktycznie eliminuje Juventus z przyszłorocznej Champions League (ostatnia nadzieja będzie wówczas w Veronie i ich ostatnim spotkaniu przeciwko Napoli)?

16.05.2021 14:24

Lewandowski oczywiście niekwestionowanym bohaterem tego sezonu, ale też i dziś niestety wysunął poważną kandydaturę do pudła rundy...

15.05.2021 17:22

O, widzę że Roth dołączył do Ahrensa w kwestii genialnych pomysłów. :)

Ja mam jeszcze genialniejszy - szybka czerwona kartka Roberta na początku meczu z Freiburgiem. Cóż to byłby za wspaniały gest!

15.05.2021 13:44

Ahrensa co prawda nie przebił, ale logicznie też jest to wypowiedź mistrzowska.

Czyli generalnie niepotrzebnie wygrywaliśmy w XXI wieku np. Ligę Mistrzów, bo trzeba było zostawić te tytuły legendarnej drużynie z lat 70. To nie jest miłe tak zdobywać trofea i zabierać tamtej jedenastce miejsce w historii.

15.05.2021 12:13

Szczerze? Rekord rekordem (bardzo fajnie jak to zrobi - tutaj akurat nie mam wątpliwości), ale otoczka zbudowana wokół tego urosła do rangi np. wygrania LM. Dograjcie po prostu sezon bez kontuzji i żadnymi rekordami się przesadnie nie zajmujcie.

14.05.2021 10:51

Nikt przy zdrowych zmysłach nie przekreśla Upamecano. Jak dla mnie jest to genialna inwestycja. Oceniany jest jednak pod kątem ostatnich miesięcy. A te ma tragiczne i to nie jest żadne "przekreślanie", a fakt.

13.05.2021 22:40

Dayot odkąd ogłoszono jego transfer zalicza niesamowity zjazd. Wcześniej też zdarzały mu się różne błędy, ale to co ten człowiek gra od pół roku - szok...

13.05.2021 21:17

@nyy32
Johnson zawsze biegał źle technicznie. Niektórzy do dziś łapią się za głowy i zastanawiają się jakim cudem ten gość był w stanie wykręcać takie wyniki przy tak złej technice biegu. Ale działało? Działało.

Rekord Lewego będzie jednak (bo nie mam wątpliwości, że padnie) swoistym uwiecznieniem jego zdolności do zdobywania bramek. Cieszę się, że żyję w czasach dwóch prawdopodobnie najlepszych piłkarzy w historii piłki (Messi, Ronaldo) i napastnika, który ma potencjał by być jedną z największych legend Bayernu. O zestawieniu Sport1 nawet się nie wypowiem - szkoda czasu.

12.05.2021 11:56

Ciężko w to uwierzyć. Talentu w nim jakiegoś specjalnego nigdy nie widziałem. W dobie pandemii, gdy kluby (zwłaszcza włoskie) oglądają każdy grosz po kilka razy, kwota 15 mln euro jest bardzo mało prawdopodobna. Gdyby to jednak jakimś cudem była prawda, nie wahałbym się ani chwili. Może dostrzegli w nim coś, czego nikt inny nie potrafił. :)

11.05.2021 09:31

Sytuacja jest trudna i bardzo dobrze, że nie chcą drogich transferów. Po to jednak na bieżąco uzupełnia się kadrę, by w rzeczonej trudnej sytuacji nie musieć szukać pieniędzy. Tego przez kilka okienek nie uczyniono i na ten moment w przyszłym roku kadra może być węższa niż w obecnym (ciężko uwierzyć, ale da się).

08.05.2021 09:37

Coraz więcej komentarzy utwierdza mnie w tym, by w ogóle się tutaj nie udzielać. Może zacytuję Julka : "Kiedyś nauczyłem się od mojej mamy, że jeśli dwoje (troje, czworo - przyp. aut.) dzieci kłóci się w przedszkolu, to nie przeszkadzaj" :).

05.05.2021 16:15

@bayernthebest
Tak. To też ten, co strzelił 2 bramki Barcelonie i walnie przyczynił się do jednego z najlepszych comebacków w historii CL.

Bez sensu jest takie pisanie: To ten, co kiedyś...

02.05.2021 13:22

@Matilegolas
Genialny wybór. Ale co by dużo nie pisać - również dość naturalny wybór. :)

29.04.2021 11:55

Witamy i powodzenia!

27.04.2021 16:22

Ciężko znaleźć jakieś odpowiednie słowa, więc ujmę to tak - tracimy po sezonie trenera, który dał Bayernowi 6 trofeów (niebawem siódme), pobił wiele rekordów i wydobył z zawodników dodatkowe umiejętności. Rozpatrując tę sytuację jedynie z poziomu logiki, to cała sytuacja jest chyba największym nieporozumieniem w klubie w XXI w. Nazwiska potencjalnych następców, które przewijają się w tym momencie w zasadzie tylko potęgują poczucie niezrozumienia (choć z drugiej strony, nikogo innego sensownego nie ma/nie będzie).

Dzięki Hansi za jeden z najwspanialszych sezonów w historii klubu.

I taka mnie myśl naszła - jakiś czas temu naśmiewano się z ESPN, że "nawet pięć trofeów nie wystarczyło" do zwycięstwa w kategorii "najlepszy trener". Okazuje się, że dokładając szóste nie wystarczyły one nawet do pozostania trenerem Bayernu. Szkoda. Więcej pisać/pastwić się nad kimkolwiek nie mam zamiaru, wiele osób mnie tutaj wyręczy.

17.04.2021 19:19

@nyy32
Reasumując - dla Ciebie mecz, w którym Bayern ma przewagę przytłaczającą (wynikającą nie tylko z ilości oddanych strzałów), przewyższa pod praktycznie każdym względem oponenta oznacza, że to przeciwnik kontroluje mecz i realizuje założenia taktyczne... (chciałbym więcej tych kropek tutaj postawić, ale daruję sobie).

Nie dojdziemy do porozumienia, nie ma szans. Pozdrawiam jeszcze raz. :)

15.04.2021 15:47

@nyy32
"Tak, tak uważam. Sądzę, iż strategia PSG ZAKŁADAŁA oddanie inicjatywy."

Czyli idąc tym tokiem jeśli w Monachium to PSG miało kontrolę nad meczem, znaczy że w rewanżu mieliśmy ją My? :)

Wybacz, ale twierdzenie o JAKIEJKOLWIEK strategii drużyny, która cudem wygrała konkretny mecz jest czymś niesamowitym. Napiszę nawet więcej - rzadko kiedy, mimo iż nieczęsto śledzę poszczególne komentarze, zdarza mi się przeczytać tutaj taki nonsens ("(...)poza kilkoma sytuacjami mieli wszystko pod kontrolą(...)").

Nie chłopie, nie mieli. :)

Reaguję na Twój komentarz w zasadzie tylko dlatego, że często piszesz bardzo rozsądnie, pamiętając o sensie własnych wypowiedzi. Gdybyś miał inny nick (nie będę konkretnych osób przytaczał) prawdopodobnie uznałbym to za Twoje kolejne bzdury i w ogóle nie wdawał się w "dyskusję". Tym razem jednak pisząc o kontroli Paryżan nad pierwszym meczem zaprzeczasz wszelkim dostępnym logice prawidłom. Proszę, dostrzeż to w końcu.

Pozdrawiam.

15.04.2021 14:52

@nyy32
Abstrahując już od wszystkiego (bo każdy inaczej ogląda mecz) - naprawdę sądzisz, że PSG "poza kilkoma sytuacjami" miało "wszystko pod kontrolą"? :)

Wyższość Bayernu w pierwszym meczu nie objawiała się jedynie w strzałach na bramkę. Były różnice również np. w czysto piłkarskiej kulturze gry (jedni chcieli grać w piłkę, drudzy nie). Co miałeś dokładnie na myśli, pisząc o kontroli Paryżan nad meczem - tajemnica lasu.

15.04.2021 12:48

@nyy32
"(...)poza kilkoma sytuacjami mieli wszystko pod kontrolą(...)"

Zgadza się, Pochettino przed pierwszym spotkaniem w szatni powiedział: "Panowie, dopuśćmy Bayern do tych 30 strzałów, a jak prawie połowa z nich poleci w światło bramki, to się nie przejmujcie."

Faktycznie mieli wszystko pod kontrolą. Nieprawdopodobne rzeczy piszesz...

15.04.2021 12:16

BVB dysponuje za małą siłą, ciężko było realnie myśleć o awansie. Choć przez nieco ponad półtora dwumeczu byli w półfinale. :) Powtórzę się, ale biorąc pod uwagę formę wszystkich pozostałych w grze drużyn, mielibyśmy naprawdę duże szanse na obronę LM (oczywiście wliczając powroty Lewego, Goretzki, Gnabry'ego)...

Gratulacje dla Pepa za przełamanie (w końcu).

14.04.2021 22:59

Jakkolwiek dzisiejsze spotkania się nie zakończą, forma wszystkich zespołów pokazuje, jak blisko bylibyśmy obrony LM...

14.04.2021 22:14

Pozytywnie mnie Choupo-Moting w tym dwumeczu zaskoczył. Nie ma on zbyt wielkich możliwości, ale swoje obowiązki wypełnia. Z tych Czterech Wspaniałych z ostatniego dnia okna nigdy bym nie przypuszczał, że to właśnie on wyróżni się najbardziej (co tylko daje świadectwo o pozostałej trójce...).

14.04.2021 12:14

"Możesz śpiewać dla kobiety przez całą noc, ale jeśli przyjdzie facet i zabierze Ci ją w ciągu 5 minut, to już jej nie ma".

To było dobre. :)

14.04.2021 09:39

Hmmm... Gdyby zsumować wszystkie sytuacje z obu spotkań, to faktycznie więcej byłoby ich po Naszej stronie. Po pierwsze jednak to już nie ma teraz znaczenia, a po drugie - awans rozstrzygnęło spotkanie w Monachium. To tam należało wykorzystywać co boisko przynosi.

14.04.2021 08:21

Niestety ta jedna, głupia bramka zadecydowała...

Najbardziej szkoda Flicka, który przez praktycznie cały dwumecz nie miał kogo wpuścić na boisko. A idealną egzemplifikacją nieprawdopodobnej mizerii w tym aspekcie była zmiana Martineza za Choupo. Urazy urazami, ale też powiedzmy sobie szczerze - o braku wartościowych zmienników trąbi się od kilku lat. Przy tak śmiesznej ławce jak wczoraj to i tak świetna sprawa, że mieliśmy szanse na awans do ostatnich sekund. Tym bardziej należy docenić poprzedni sezon, gdy urazy Nas ominęły. Bo dalej twierdzę, że ze wszystkimi zdrowymi zawodnikami mamy najsilniejszą pierwszą "11" w Europie. Niestety problem zaczyna się gdy trzeba zmieniać...

Trudno, trzeba teraz pilnować przewagi w BL. Na osłodę pozostanie mistrzostwo Niemiec (bo nie wyobrażam sobie innej możliwości). A na ogólne podsumowanie sezonu przyjdzie jeszcze czas. Cieniem na tegorocznej kampanii kładzie się z pewnością haniebne odpadnięcie z Pucharu Niemiec. Bo wczorajsza porażka z PSG przy tylu absencjach, braku zmienników itp. zdarzyć się po prostu mogła.

Mimo wszystko brawo za walkę do końca. Czekamy już na sobotę.

14.04.2021 07:38