DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Skobry Strona 30

@Matilegolas
G... prawda. Julek nawet nie chciał (durna taktyka, przestawianie zawodników na inne pozycje, kombinacje) wyciągać z tej kadry ile mógł. Żeby znów nie było - nie jest wyłącznym winowajcą.

Swoją drogą, nie wiem skąd u Ciebie przeświadczenie że "wyciągnął z tej kadry ile mógł". Mógłbyś mi wytłumaczyć?

16.05.2022 16:08

Którzy "rywale"?

16.05.2022 16:02

@Reeken89
Nie jest to niewykonalne. Potrzeba by było jednak napastnika o pewnej klasie. Choć być może są tacy, którzy myślą że wystarczy z przodu postawić słup i on przy sile ofensywnej Bayernu i tak swoje bramki zdobędzie. Kwestia jest bardzo złożona i ciężko teraz dyskutować o ewentualnych następcach Lewego, tym bardziej że sam Bayern planu na tę pozycję nie ma (stąd właśnie ploty o m.in. Kalajdziciu). Albo inaczej - nie chciałbym, żeby akurat teraz miał, bo mamy kilka innych pozycji do obsadzenia. A kasa na drzewach nie rośnie.

16.05.2022 12:19

Żeby też była jasność (zwłaszcza do myślących zero-jedynkowo) - Lewego nie da się zastąpić 1:1. Można(?) jednak to zrobić w taki sposób, abyśmy jakościowo na tej pozycji znacząco nie ucierpieli.

16.05.2022 11:59

Na ławeczkę może być. Jako następca Lewego? Proszę mnie nie rozśmieszać. Z resztą teraz będą się pojawiały tego typu ploty.

16.05.2022 11:49

Ciągłe trzymanie go w klubie zaczyna pomału zakrawać już nawet nie o dysonans poznawczy, ale o jakiś szczególny przypadek syndromu sztokholmskiego, gdzie winy są "espressowo" wybaczane, a koniec końców cierpi nie tylko Bayern, ale i sam Brazzo. Pewnie sam bym mu pogwizdał, ale raczej w melodię Always Look On The Bright Side of Life - bynajmniej jednak nie po to, by kogokolwiek "pocieszyć", ale by przywołać Hasanowi kontekst jaki towarzyszył wygwizdywaniu owego motywu.

15.05.2022 09:08

Nie potrafi wyciągać wniosków w kilka dni, więc pozostaje mieć nadzieję że kilka tygodni to wystarczający czas.

14.05.2022 22:13

Dobrze, że sezon już oficjalnie zakończony. Do poprawy jest w zasadzie wszystko: szerokość kadry, praca Julka, forma zawodników itd... O osobie dyrektora sportowego pisać nie będę, on tutaj i tak regularnie zbiera cięgi (w zdecydowanej większości słuszne).

Przez chwilę mogło być ciekawie za Naszymi plecami i do LM mógł awansować Freiburg kosztem Lipska. Podziwiam po raz kolejny również wyczyn "projektu Hertha".

Pracowite tygodnie przed Nami.

14.05.2022 17:43

TEGO piłkarza nie chcę tutaj. Mentalnie zostawionym na imprezie, strojącym fochy itd. Ale TAKIEGO gracza chętnie bym przywitał - umiejętnościami pasującymi do Bayernu.

12.05.2022 12:56

Idealny artykuł, by sobie pożartować. ;)

12.05.2022 12:46

W pewnym momencie nie wiedziałem, że będziemy mieć gorszego niż Nerlinger... Czas zweryfikował wszystko. A w doniesienia odnośnie odejścia Hasana po prostu nie wierzę. Tzn. chciałbym wierzyć...

12.05.2022 12:45

@tapczan
Swoboda operowania piłką - to niesamowicie poprawił. Teraz mógłby wejść w drybling na linii bocznej, ograć obrońcę i strzelić/dograć.

A to, że jest z klauzulą odejścia - info jak info. Niech sobie będzie, on raczej nie dla Nas.

12.05.2022 12:24

Sosa? Wydaje się, że jego pozycja jest u Nas raczej dobrze obsadzona (Davies, może tam grać Lucas, jest Richards). Radziłbym raczej spojrzeć na drugą stronę boiska (prawa obrona) i tam skoncentrować wysiłki. Jakiś czas temu pojawiło się z resztą info, że na gracza Stuttgartu trzeba by było wydać około 30 mln euro. Wątpię, byśmy byli aż tak głupi.

11.05.2022 14:49

Uspokoił mnie.

11.05.2022 11:01

Julek również często przez swoje wybory i taktykę jeszcze dodatkowo ograniczał możliwości tej wąskiej kadry (wystawiając np. zbyt wielu ofensywnych graczy i mając na ławce jedyną opcję w postaci Gnabry'ego). Nie jestem do końca przekonany, czy przy tak niepotrzebnie kombinującym trenerze wyłączna wina leży po stronie liczebności składu, choć jest to niewątpliwie kwestia którą należy się w najbliższych tygodniach zająć. Na razie nie zrobiliśmy w tym kierunku jeszcze NIC.

11.05.2022 10:32

Generalnie można by pomyśleć, że ma jeszcze czas. Z drugiej jednak strony po zdobyciu mistrzostwa jest w zasadzie idealny moment, by starać się młodych ogrywać. A jeśli faktycznie przy podpisywaniu kontraktu obiecano mu więcej minut, to coś tu nie gra. Być może to kolejny "talent", do określenia którego niezbędny będzie ten cudzysłów.

11.05.2022 10:25

Tak naprawdę od lat nie ma ŻADNEGO pełnoprawnego rywala. Dlatego nie dziwi mnie, jeśli ktoś po którymś mistrzostwie z rzędu będzie się cieszył nieco mniej. Z punktu widzenia psychologicznego jest to całkowicie wytłumaczalne.

11.05.2022 09:24

Jeśli u Nas faktycznie liczy się każde euro, to chyba nie powinno dziwić że z niego zrezygnowaliśmy. Z drugiej strony taki obrońca (z mentalnością przywódcy) bardzo by się Nam przydał. Nie wiadomo kogo "wyczarujemy", czas płynie a nie klepnęliśmy jeszcze nikogo.

11.05.2022 09:11

Ciekawe ruchy Dortmundu, choć przez "górę" (trener, Watzke itd.) prawdopodobnie nic im nie dadzą.

11.05.2022 09:08

"Mam na to wytłumaczenie", "Wyciągniemy wnioski", "Przeanalizujemy nasz występ" itd. To tylko wybrane frazesy, z których zapamiętam go w pierwszym sezonie w Bayernie. Do roboty!

07.05.2022 11:01

I bardzo dobrze, pierwszy raz w karierze zdobył w sezonie więcej niż 20 bramek i absolutnie mnie nie przekonuje. Maksymalnie BVB - to byłby dla niego idealny kierunek. Jeśli chodzi o Leverkusen, to jest tam jednak pewien młody piłkarz, o którego należałoby stoczyć bój...

06.05.2022 19:44

"Timo wystąpił w 88 meczach, zaś jego dorobek to zaledwie 23 bramki oraz 21 asyst." Jak na niego to i tak całkiem niezły wynik.

Ja Wernera tak naprawdę nigdy w Bayernie specjalnie nie chciałem. Zbyt niska inteligencja boiskowa, wciąż jest graczem, którego największym atutem jest szybkość, a styl to: "kopnę piłkę i za nią biegnę". Ma już 26 lat i mocno dla mnie wątpliwe, by wskoczył gdziekolwiek na wyższy poziom, nabywając przy okazji nowe umiejętności (zwłaszcza techniczne). Potrafił momentami w Chelsea rwać i pokazywać się z dobrej strony, ale to wciąż za mało. Jeśli myśli o powrocie do BL, to max Dortmund.

Z wyżej wymienionych chyba tylko Nunez - choć byłaby to najdroższa opcja i przez to małe szanse, by przyszedł tu jako następca Lewego. Z resztą Urugwajczyka za chwilę prawdopodobnie zatrudni któryś z klubów angielskich i jakiekolwiek Nasze rozważania się skończą.

06.05.2022 08:31

@Prezes42
Do hiszpańskiej jeszcze daleko. Dość ciekawy (i mocno kontrowersyjny jak dla mnie) jest system punktowania po uwzględnieniu Ligi Konferencji, która tak jakby nie ustępowała względem renomy LE i LM. Nie wiem czy faktycznie tak samo trudno jest osiągnąć tam półfinał, ale zrodziło to rozmaite patologie, np. wg tego przelicznika o wiele lepiej w Europie radzą sobie w tym sezonie Holendrzy i Francuzi, ustępując jedynie lidze angielskiej. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do kuriozalnej sytuacji, gdzie owe ligi zaczną przeskakiwać realnie silniejsze (a dla ligi holenderskiej to potężny zastrzyk punktowy, który pozwoli za rok wejść przed Portugalię).

06.05.2022 07:34

@Lampo
Dokładnie. Jakkolwiek kupno Sanchesa okazało się ostatecznie wtopą (i wyrzuconymi pieniędzmi), tak jednak jego sprowadzenie było czymś podyktowane i wytłumaczalne (dobre występy w Benfice, na Euro, Golden Boy itd.). Ciężko jest zestawiać go z graczem, którego transfer wywołał konsternację i zrodził pytania typu: "kto to w ogóle jest?".

Nie ma się co jednak tak długo pastwić - pomyłki zdarzają się każdemu, a też nie wina Sarra, że potrafi tyle ile potrafi. :)

06.05.2022 07:03

W Lipsku chyba nie pojęli, że to mogła być ich jedyna droga do LM. ;)

Brawo dla Eintrachtu. Swoją drogą gdyby tak przeanalizować finalistów z ostatnich kilku(nastu) lat, to zestaw Frankfurt-Rangers wydaje się dość ubogi. ;) Choć nie da się ukryć, że oba zespoły swoją grą w całej edycji absolutnie zasłużyły na finał.

06.05.2022 05:47

Błagam nie...

05.05.2022 15:48

Też - jak niżej @tapczan - raczej skłaniałbym się ku ocenie "4". Zdobyliśmy to, co musieliśmy zdobyć. To, że się z tego cieszymy - inna sprawa. Dla Bayernu jednak od jakiegoś czasu majster jest bardziej obowiązkiem, niż osiągnięciem. Proszę zero-jedynkowców (uprzedzając) o zwrócenie uwagi na pewne rzeczy.

05.05.2022 13:42

Czekamy na oficjalkę, odcinek 69. A nie, chwila... odcinek 70. (bo to głupia liczba).

Jak dla mnie wiele wskazuje na to, że będzie nowym Richardsem - dodatkowo bardziej podatnym na kontuzje. No ale niech mnie pozytywnie zaskoczy. Transfer jego kolegi z klubu natomiast (Gravenbech'a) może być świetną inwestycją. W obu przypadkach jeszcze oficjalnie nic nie wiemy.

05.05.2022 11:37

Myślałem, że on już jest tak blisko, że bliżej się nie da.

05.05.2022 11:33

Jeśli tak faktycznie będzie - trudno. Nuebel wiedział na co się pisał, a to że swego czasu klub nie zapewniał mu minut - inna sprawa. Byle tylko za kilka lat nie było analogicznej sytuacji jak z Kahnem (Rensing, Kraft, Butt itd.).

05.05.2022 11:22

Na śmierć zapomniałem, że mamy taki talent w swojej stajni. Tzn. świetnie wyglądał jak się oglądało młodzieżówki. Czas pokazuje jednak jaki to "talent".

05.05.2022 10:35

Mnie osobiście wciąż wystarczają dwie koszulki z lat 90-tych (m.in. gdy zdobywaliśmy Puchar UEFA). Za stary już jestem, by "jarać się" wciąż nowymi projektami koszulek. Ale nie wykluczam, że w końcu zakupu dokonam, by dokuczyć Żonie, której pokój jest obwieszony rozmaitościami (kibic Juventusu) i by być bardziej "na bieżąco". Choć tamte ciągle mi się podobają. :)

05.05.2022 10:33

W sumie nie wiem jak się odnieść do rzekomej kontroli dwumeczu z Nami przez PSG... Każdy chyba pamięta jak było. Pierwsze spotkanie to dominacja Bayernu i nieszczęśliwa porażka. Jeśli już miałbym szukać jakiegokolwiek wytłumaczenia tych słów, to w rewanżu faktycznie Paryżanie byli stroną dominującą, ale ogólny rachunek obu spotkań i tak był po Naszej stronie. I wcale nie uważam, by to była kwestia interpretacji. Teraz to z resztą nieważne. Dziś liczę natomiast na Lipsk i Eintracht, obie ekipy są w uprzywilejowanej sytuacji (co nie znaczy "łatwej").

05.05.2022 09:52

Sportowe argumenty przemawiają za Liverpoolem, ale Real... to Real. Kompletnie obojętne mi jest kto wygra finał.

05.05.2022 05:52

Generalnie to jest ta sama półka, z lekkim wskazaniem na Lewandowskiego.

05.05.2022 05:50

Villarreal i tak z podniesioną głową może kończyć tę przygodę w LM. Pierwsza połowa z Liverpoolem była ich najlepszymi 45 minutami w fazie pucharowej tej edycji. Na The Reds potrzeba jednak zdecydowanie więcej. Kompletnie obojętne mi jest z resztą kto tegoroczną Champions League wygra - dla mnie jako kibica Bayernu emocje się już skończyły.

03.05.2022 22:55

Myśmy zagrali po prostu słaby dwumecz z Villarreal i nie zmieni tego nawet dzisiejsze, sensacyjne zwycięstwo nad The Reds.

03.05.2022 21:59

Nie mam nic przeciwko. Musi tylko przyjść za niego ktoś sensowny.

03.05.2022 12:22

Szkoda, że nie 28 maja...

03.05.2022 11:59

O ile ich wartość sportowa i przydatność jest w tej chwili dramatycznie niska, o tyle nie wiem czy za chwilkę nie będziemy musieli sadzać na ławce rezerwowych kukieł. Chyba, że mnie to okienko pozytywnie zadziwi.

03.05.2022 10:59

Mnie również się to nie podoba, ale Pan Magath jest chyba ostatnią osobą, która powinna publicznie w kierunku Bayernu wysuwać jakąkolwiek krytykę. Radziłbym skoncentrować się na rozwijaniu tego niesamowitego projektu w Hercie.

03.05.2022 09:53

@yasiek
Zgadza się, można tam doliczyć Nianzou. Jest on jednak o wiele większym znakiem zapytania niż Musiala, a do tego gra na pozycji, która jest mocno niewdzięczna dla takich talentów, wciąż będących zagadką.

03.05.2022 09:19

Swoją drogą słowa Hasana mogą się - umieszczone w odpowiednim kontekście - wydawać wręcz przerażające. Na ten moment oficjalnie odchodzi od Nas dwóch graczy. Za chwilę dołączy do nich prawdopodobnie Gnabry. Sytuacja Lewandowskiego wciąż nie jest jasna. Nie został sprowadzony jeszcze NIKT. Pojawiają się spore wątpliwości co do tego, czy uda się nawet i tę 14-stkę topowych graczy uformować. Ale przyjmijmy, że się udało. I teraz najciekawsze: nadchodzą decydujące miesiące sezonu. Jak co roku wypadnie Nam prawdopodobnie jeden/dwóch ważnych zawodników (daj Bóg, by to był ktoś z tej trójki mających wartościowych zmienników). W tym momencie wychodzimy na mecz np. LM mając na ławce... samą młodzież? I płynnie przechodząc właśnie do owej młodzieży - widzimy jak wygląda to na dzień dzisiejszy. Musiala... i długo, długo nikt. Naprawdę wiara (naiwność?) Brazzo jest tak silna, że uważa on jakoby w kilka miesięcy udało się wykształcić/sprowadzić... sześciu/siedmiu młodzików, którzy mogą wejść na murawę podczas ważnego spotkania i dać impuls drużynie? Dla mnie osobiście taka perspektywa (wliczając kontuzje: 12 doświadczonych graczy + młodzież) jest iście przerażająca.

Cały komentarz skonstruowany jedynie na zasadzie hipotezy. Tym razem naprawdę mogą wyjść zaniedbania z poprzednich okienek. Piszę "mogą", ponieważ nie wiadomo jak będzie wyglądała kadra na przyszły sezon, nie wiemy (choć możemy się domyślać) ilu wartościowych zmienników sprowadzimy w nadchodzące okienko transferowe. Wiadomo jedynie, że gorące i - miejmy nadzieję - pracowite tygodnie przed Nami.

03.05.2022 09:02

@Marton
O trzecim piłkarzu z Ajaxu nie ma sensu gadać, ponieważ oficjalnie nie pozyskaliśmy jeszcze ani jednego.

02.05.2022 21:33

Pod palmami lepiej się wyciąga wnioski.

02.05.2022 08:56

Kogoś z jego umiejętnościami - owszem. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę mentalność i charakter to niestety, ale tylko do sekcji E-sportu.

02.05.2022 08:34

Po sezonie odejdą Sule, Tolisso i prawdopodobnie Gnabry. Pojawia się więc spora wątpliwość, czy i tę 14-stkę topowych graczy uda się skleić. Gorące tygodnie przed Nami, a z ostateczną oceną prób ukształtowania kadry na nadchodzący sezon tradycyjnie wstrzymam się do 31 sierpnia. Na razie ten wąski skład uszczuplamy jeszcze bardziej.

02.05.2022 08:15

Ciekawe ile jeszcze tych występów "dających do myślenia" i z których "trzeba wyciągnąć wnioski".

01.05.2022 10:13

Ze względu na majówkowe wyjazdy nie mogłem niestety oglądać meczu, ale widzę że niewiele straciłem. U Naszych graczy chyba też już atmosfera piknikowa, choć nie wiem czy w ich przypadku nie kłóci się to lekko z profesjonalizmem.

01.05.2022 08:49

Być świadomym błędów, a potrafić je naprawić to dwie różne rzeczy. Już czytałem z jego ust takie zapewnienia, więc i do tych podejdę z dystansem. Trzeba jednak wierzyć.

30.04.2022 13:53

@Ivan7
Czyli Barcelona odpada? ;)

29.04.2022 12:28

Jeżeli faktycznie jest aż taki problem z osiągnięciem porozumienia ws. Gravenbercha, to może rzeczywiście dobrze by było kogoś w tę transakcję włączyć. Z resztą na razie to tylko plotki - nie zdziwię się jak ktoś za chwilę palnie, że Zirkzee zastąpi Lewandowskiego w Bayernie (co byłoby najtańszą możliwą opcją).

29.04.2022 09:48

Trudno się dziwić, że tam wciąż wszyscy podnieceni tym osiągnięciem. Odpadnięciem w półfinale raczej się przejmować nie będą, już wykręcili wynik ponad stan, który ich z pewnością satysfakcjonuje.

29.04.2022 08:46

Bardzo dobry występ obu niemieckich zespołów w LE. Wyniki wciąż pozostawiają sprawę otwartą, liczę jednak że zobaczymy finał klubów z BL.

29.04.2022 08:40

Swego czasu słowa Uliego temu zaprzeczały (o RR i poświęceniu dla Nich majstra). Mogli być zawodnicy ponad... To teraz nieważne. Z większością wypowiedzi Benatii się jednak zgadzam - Bayern jest czymś więcej niż tylko klubem.

28.04.2022 17:01

Jak niżej - trudno się nie zgodzić. Choć ja akurat jeszcze zmieszałbym "brak pokory" ze "świadomością o własnym potencjale". A czy wnioski po pierwszym meczu zostały wyciągnięte? Nie.

Dla Nas już tylko teraz nowy sezon i nowe rozdanie. Na szczęście wszyscy (zwłaszcza Julek) mają więcej czasu (niż tydzień) na faktyczne wyciągnięcie wniosków. Ponieważ jednak okłamano mnie w tej kwestii, pozwolę sobie być sceptycznym co do dalszych działań. Ale wierzę w Julka.

28.04.2022 13:30

@tapczan
Na czarnych spodenkach niczego nie widać. ;)

28.04.2022 12:20

Wszystko musi zostać dokładnie przeanalizowane. Takiego napastnika jak Lewandowski nie znajdziemy nigdzie. A tacy, którzy będą się znajdować w granicach Naszych możliwości finansowych mogą zbytnio obniżyć jakość na tej pozycji. Miejmy na uwadze również to, że inne pozycje też wymagają uzupełnień. Trzeba wybrać najbardziej odpowiadający Nam model (same truizmy - wiem, ale im dłużej się wszystko przeciąga, tym więcej pojawia się wątpliwości).

28.04.2022 11:30

Borussia kolejny sezon nie dała rady? To nic nowego.

28.04.2022 10:51

Ja tam do Leona nic nie mam - gdy są z Kimmichem w formie, obaj świetnie się uzupełniają. Z Thiago jednak mielibyśmy możliwość zagrania wspólnie z Joshuą. Wówczas piłeczka w środku chodziłaby ładnie, a i jeden z nich mógłby nieco więcej uwagi poświęcić obowiązkom defensywnym. Ale tak jak piszę - nie ma co marzyć/wracać do tego co było. Patrzmy w przód i starajmy się dobrze uzupełnić kadrę.

28.04.2022 10:46

A ja z kolei uwielbiam takie operowanie ogólnikami. To dotyczy nie tylko Thiago. "Wyszydzaliście go, a teraz go chwalicie". Przepraszam najmocniej - jeśli robią to te same osoby, to faktycznie byłoby to co najmniej dziwne. Bo przecież nie ma znaczenia, że jedni mogą w danym momencie chwalić, a drudzy szydzić. W obecnej sytuacji wszyscy zostali jednak wrzuceni do jednego kotła i po zagotowaniu wyszła potrawa o nazwie "hipokryzja". :)

Żeby nie było - bez wskazywania konkretnych osób można to sformułować nieco inaczej. ;)

A odnośnie samego Thiago - każdy widział jakie umiejętności posiada. Fakt, kontuzje go nie omijały, ale był to po prostu gracz, po wstawieniu którego do składu można było mieć pewność, że swoją jakość zaprezentuje. Sam nie byłem zadowolony, że odchodzi, ale... jak już ktoś niżej napisał - nie ma co do tego wracać i lepiej skupić się na swoich problemach. Bo mamy dość dużo do zrobienia.

28.04.2022 10:14

@Sopariev
Nie wykluczam tego. Stąd właśnie słowo "jeśli" na początku mojego komentarza. Sportowo jednak na dzień dzisiejszy stawiam City ponad Real, nawet jeśli Madrytczykom udałoby się awansować do finału. Choć tutaj różnica w potencjale sportowym jest zdecydowanie mniejsza, niż w przypadku Liverpool-Villarreal.

27.04.2022 23:03

W kulturze gry różnica kilku klas. Jeśli dojdzie do finału City-Liverpool, to będzie spotkanie prawdopodobnie dwóch najlepszych obecnie drużyn w Europie (które do tego przecież wciąż biją się o mistrza w Anglii).

27.04.2022 22:53

Na razie bicie głową w mur Liverpoolu i trudno faktycznie nie odnieść obrazu gry do Naszego drugiego meczu przeciwko Hiszpanom. Villarreal mądrze się broni, ale argumentów piłkarskich za wiele nie ma.

27.04.2022 21:57

@vaterland
Jeżeli kontuzja nie przeszkodzi Wirtzowi w dalszym rozwoju, to możliwe że przy jego kontrakcie (2026) i wartości raczej również go w Monachium nie zobaczymy. :( A to gość, którego naprawdę - przyznam się - ubóstwiam. Do Bayernu pasowałby nie tylko umiejętnościami, ale i charakterem. Wszechobecnych porównań do np. Havertza nie rozumiem - jeden na boisku pracuje, drugi jest Ozilem.

27.04.2022 14:29

@tapczan
Czy ja wiem?... To, że My zagraliśmy słabiutko z Villarreal nie ulega wątpliwości i niezależnie od tego jak potoczą się losy dzisiejszego meczu jest to po prostu fakt. A jeśli znów ktoś będzie chciał używać tego jako argumentu wobec Naszej postawy - jego sprawa. To Bayern z(a)walił i na tym się skupmy - choćby dziś Liverpool dostał 0:4 w plecy (hiperbola).

27.04.2022 11:56

Bardzo fajnie oglądało się wczorajszy mecz. Przed rewanżem stawiam mimo wszystko na City. Dziś natomiast zobaczymy jak realnie w Europie mocna jest Żółta Łódź. :)

27.04.2022 11:38

Cóż, liczę na to że ten zapis tak nie brzmi i raczej skłaniałbym się ku sugestii SportBild. Bo to, że z Bayernem zdobędzie jakiekolwiek trofeum było chyba jasne.

27.04.2022 11:37

Co to w ogóle za porównanie...

26.04.2022 14:06

@admin
Tylko co ma na celu przytaczanie przykładów innych drużyn? Nie śledzę namiętnie komentarzy i jestem nieco zdziwiony Twoją ripostą. Idę o zakład, że jeśli uda się Bayernowi ściągnąć w końcu Gravenberch'a na przykład (i jeśli u Nas wypali), to za jakiś czas zostanie to tutaj podniesione do rangi argumentu wobec działań innych. Pytanie: po co? Albo się skupiamy na sobie, albo chcemy każdy ruch, każde działanie, każde nawet najmniejsze potknięcie odnosić do innych klubów. Żeby była jasność - nie jestem tego przeciwnikiem. Wręcz odwrotnie - dyskusja jest wówczas bardziej kompleksowa. Ja jedynie odrzucam ideę używania tego jako argumentu.

26.04.2022 10:22

@admin
Owszem, zgoda co do tego, że słowo "wtopa" w przypadku Lucasa/Sane jest zbytnim wyolbrzymieniem (ocenimy to za jakiś czas). Tylko po co za chwilę "A w Anglii to jest tak...", "A w Liverpoolu to jest tak..."? Pewnie to też są błędy, ale raczej skupmy się na własnych. Bo jak widzę jakąkolwiek dyskusję odnośnie Naszych nieprzemyślanych ruchów, nagle pojawiają się porównania. Po co? By wytłumaczyć, że gdzieś jest gorzej? Nawet rozumiałbym odniesienia do innych, gdyby nie używano tego jako argumentu i prób tłumaczenia.

26.04.2022 10:04

Dwaj pierwsi nie obniżyliby aż tak bardzo jakości, dwaj ostatni to zdecydowanie niższa półka (choć też o wiele tańsze opcje). Ja jednak wciąż liczę, że następcy Lewego jeszcze nie trzeba będzie szukać.

26.04.2022 08:43

@hoven
A jak on ma wdrożyć swój nowatorski pomysł przedłużania kontraktów 2 lata przed ich wygaśnięciem, jak Serge ma tylko rok do końca? Zastanów się trochę, on sam bidny teraz się głowi co w tej sytuacji zrobić. :P

26.04.2022 08:39

Dla niewiedzących, a chcących zobaczyć jak wygląda człowiek, będący dla wielu inspiracją (rzekłbym wręcz muzą) internetowej twórczości - Hasan to ten pan na zdjęciu (przodem).

25.04.2022 21:31

Jasne, że Julka nie ma co wywalać, wiele rzeczy musi naprawić. Zgadzam się również, że dla Bayernu czasem nie wystarczy już tytuł mistrza (co chyba zrozumiałe) i mam nadzieję, że o tę większą liczbę trofeów Nagelsmann również zadba.

24.04.2022 11:12

Obyś za rok, gdy będzie kolejny piwny prysznic, miał jeszcze dwa trofea do zgarnięcia. :)

24.04.2022 08:06

Brawo! Sukces z pewnością smakujący z roku na rok inaczej, ale oby to stanowiło zapowiedź startu lepszej kampanii już za kilka miesięcy. Przed Julkiem sporo pracy i pozostaje głęboko wierzyć, że poprawi styl i wyniki (zwłaszcza w Europie, bo to powinna być priorytetowa ambicja). A tymczasem gratulacje dla zespołu!

23.04.2022 20:38

No i w porządku, za 45 minut już oficjalnie nastąpi to, co i tak by nastąpiło prędzej czy później. Szkoda, że przeciwko innym "żółtym" takiego doskoku i nastawienia nie widziałem...

23.04.2022 19:21

Jakkolwiek tamta porażka z PSG również bolała, tak okolicznością łagodzącą jest to, że odpadliśmy z... PSG. Drużyną ze zdecydowanie innym potencjałem niż Villarreal.

23.04.2022 12:25

@Reeken89
Wątpię. Będzie jak zawsze - grupa pościgowa zacznie gubić punkty i skończy się kolejnym majstrem. Musiałaby nastąpić prawdziwa katastrofa (na przykład jakaś plaga kontuzji), by z takim potencjałem przegrać mistrzostwo. Bardziej liczę na wnioski wyciągnięte z LM - tutaj potrzeba zdecydowanej poprawy. Na BL jak widzimy obecny stan wystarczy (bo takiej przewagi już nie roztrwonimy).

23.04.2022 11:10

@Reeken89
Ależ ja również chciałbym wreszcie w BL jakiegoś rywala. Tylko, że tak się na to czeka i czeka... I każdy wie, że jedynym zespołem, który może Bayernowi odebrać mistrzostwo jest sam Bayern (głupie straty punktów, kontuzje itd.).

23.04.2022 10:55

@Ivan7
Idę o zakład, że ktoś niedługo napisze o nich: "Będą groźni". xD

23.04.2022 10:49

Wiadomo, że Roberta nie da się zastąpić 1:1, ale wymieniona dwójka to byłby jednak zbyt duży spadek jakości. Schickowi pierwszy raz w karierze udało się zdobyć 20 bramek w sezonie, a Werner bardziej pasuje na zawodnika grającego nieco głębiej. Wciąż jednak liczę, że jeszcze nie trzeba będzie szukać następcy Lewego.

23.04.2022 10:41

Przesadna krytyka - owszem, jest nie na miejscu. Ale ciężko milczeć wobec beznadziejnych występów w PN i LM.

22.04.2022 18:15

Czekamy na oficjalkę, odcinek 67.

22.04.2022 09:24

@bayern1987dwa
Villarreal to dobra drużyna, ale mimo wszystko ze zdecydowanie mniejszym potencjałem piłkarskim od Bayernu. Mając ich za przeciwników Naszym obowiązkiem był awans do półfinału. Juventus natomiast już od dawna nie jest żadnym wyznacznikiem - wystarczy popatrzeć z kim odpadali w LM w ostatnich latach (Ajax, Lyon, Porto), by stwierdzić że ich wynik dwumeczu z Hiszpanami żadną niespodzianką nie był.

I tak jak już pisałem - słabsza forma Naszych graczy również się z czegoś bierze.

22.04.2022 09:02

Takiej przewagi nie da się już roztrwonić (a jeśli się da, to chętnie to tutaj odszczekam), niezależnie od wyniku bezpośredniego meczu z BVB, Bayern zdobędzie to mistrzostwo.

22.04.2022 08:44

Trudno się dziwić, że chwali swoich mimo, iż brzmi bardzo zabawnie.

22.04.2022 08:31

Nawet gdyby wszyscy byli w BVB zdrowi, wszyscy mieli chęć do gry, wszyscy nie mieli jakichkolwiek problemów, to i tak Bayern zdobędzie mistrza (nawet jeśli w sztucznie ukutym przez media słowie "Klassiker" mogliby z Nami wygrać w pojedynczym meczu). To nigdy nie był/nie jest/nie będzie zespół, który mógłby się mienić Naszym pełnoprawnym rywalem. Nad czym niestety ubolewam.

21.04.2022 12:30

Ma dopiero 16 lat, więc spokojnie. Moukoko z BVB, który jest moim zdaniem gigantycznym talentem został rzucony na głęboką wodę i chyba zostało to zrobione zbyt pospiesznie (a do tego te kontuzje). Niech on sobie nawet za cenę braku szans gry w pierwszym zespole spokojnie dorasta. A nuż okaże się być jednak w końcu na tyle utalentowany, by w przyszłości zakotwiczyć w pierwszym zespole już na stałe?

21.04.2022 10:51

@Patrick92
Z jednej strony masz rację - szersza ławka zawsze może pomóc drużynie, zwłaszcza w tych decydujących tygodniach. Z drugiej - jeżeli ktoś na siłę robi ze świetnego lewoskrzydłowego... prawego wahadłowego (Sane), to ciężko o dobry wynik i o dobry występ (brak formy poszczególnych piłkarzy również z czegoś się bierze). Autobus autobusem, ale w pierwszym meczu Villarreal wcale się głęboko na własnej połowie nie okopał. Trzeba było tam walczyć o wynik. Marne tłumaczenie.

Jasne, że Nagelsmann nie ponosi WYŁĄCZNEJ winy za to odpadnięcie. Ale jest jednak jej głównym architektem. Żeby natomiast była jasność - nie po to braliśmy trenera za 25 mln i podpisywaliśmy kontrakt na 5 lat, by go po pierwszym sezonie zwalniać. Sam z resztą jestem temu przeciwny, bo w moim mniemaniu musi naprawić to, co schrzanił. Ale jeśli się nie uda, płakać po nim nie będę.

21.04.2022 10:13

Wnioski to miały być wyciągnięte już po pierwszym meczu z Villarreal. Całe szczęście, że teraz mają na to więcej niż tydzień, co pozwala choć w minimalnym stopniu wierzyć, że coś ruszy. Ja jednak do takich zapowiedzi podchodzę z dużym dystansem.

21.04.2022 07:07

Swoją drogą Nkunku rozwinął się niesamowicie. Oglądając czasem mecze Lipska sprzed kilku lat, zdawał się być po prostu kolejnym, wyciągniętym z PSG młodym graczem, który traci piłkę podczas próby dryblingu itd. Mnie obecnie imponuje przede wszystkim u niego swoboda operowania futbolówką, widać że dla niego Lipsk może być za chwilkę już za mały. Do tego ma liczby. A jeśli miałby wrócić do PSG (bo przecież i takie spekulacje się pojawiają), to z pewnością gorszy od Aktora nie będzie. Choć wówczas zniszczy sobie karierę.

20.04.2022 14:44

Czasy, gdy wyróżniający się gracze w BL miały jeden główny kierunek (Bayern) już dawno minęły. Wcale bym się RB nie dziwił, a fajnie by było gdyby w nieco dłuższej perspektywie stali się dla Nas w końcu jakimś rywalem. Pytanie jak długo będą prowadzili politykę "wykształć i sprzedaj" i czy w ogóle kiedykolwiek zapragną być realną siłą, mogącą konkurować z Bayernem (w co wątpię, ciężko jest zmienić takie podejście, przynajmniej nie w najbliższym czasie). Chwała im jednak za wyszukiwanie talentów, jest to klub bardzo mądrze budowany.

W Niemczech wciąż jesteśmy sami.

20.04.2022 13:06

Możliwe, że ta porażka w LM aż tak boli, że potrzebujemy przemówień przed meczami z... Arminią.

20.04.2022 12:13

Jedno jest pewne - takich graczy tracić po prostu nie możemy. Liczę, że szybko się dogadają.

20.04.2022 11:28

W zasadzie faktycznie porażka z Villarreal może stać się wytłumaczalna, jeśli tamci jakimś cudem sięgną po LM. :)

20.04.2022 10:23

Zobaczymy gdzie będzie Haaland w wieku Lewandowskiego (albo przynajmniej za kilka lat). Teraz takie porównania nie za bardzo mają sens. Faktem jest natomiast to, że Norweg w wieku 21 lat jest już uważany za jednego z najlepszych napastników świata, a Robert w tym czasie grał jeszcze w Lechu Poznań.

20.04.2022 10:21

Sam Nunez jest ponoć rozpatrywany jako ewentualny następca Haalanda w BVB.

20.04.2022 09:20

Pytanie jakiego zastępcę sprowadzimy w razie jego odejścia. Znalezienie kogoś 1:1 jest niemożliwe, a przewijające się nazwiska potencjalnych następców budzą obawy o zbyt dużą różnicę w umiejętnościach i przez to znaczny spadek jakości na tej pozycji. To też Bayern musi mieć na uwadze.

20.04.2022 09:04