Hasan to jest po prostu żubr, bóbr, kur.a łoś i na pewno będzie kreatywny.
19.04.2022 20:27
Wraz z Pedrim mają szansę stać się nowymi Xavim/Iniestą i zapewnić spokój w środku pola Barcelonie na wiele lat. A My lepiej składajmy pieniążki na Wirtza, choć jeśli ten po kontuzji szybko będzie wracał do formy, to ostatecznie może się okazać, że 'składanie pieniążków' nie wystarczy.
19.04.2022 06:36
Czekamy na oficjalkę. Super by było! To teraz to samo z Neuerem i Lewym.
18.04.2022 12:12
Jeśli odejdą jednocześnie Tolisso i Roca, to nawet będącego w takiej formie Austriaka i tak trzeba będzie zostawić. No chyba, że szarpniemy się na dwóch ŚP, w co wątpię.
18.04.2022 12:10
Lepiej Oli, lepiej...
16.04.2022 13:10
Również jestem ciekaw jak będzie wyglądał po tej groźnej kontuzji. Niejednego zawodnika potrafiła ona zmienić przede wszystkim mentalnie, a Wirtz poza umiejętnościami czysto piłkarskimi imponował także walecznością.
16.04.2022 12:27
Czas pokaże jak zareaguje na wydarzenia z ostatnich dni, ale ponieważ jestem pomny jego wypowiedzi przed rewanżem z Villarreal pozwolę sobie być nieco sceptycznym co do znoszenia przez Julka krytyki i wyciąganiu z niej wniosków (przed owym spotkaniem rzeczone wnioski również były ponoć wyciągnięte).
16.04.2022 12:10
Czyli celem drużyny był ćwierćfinał i odpadnięcie z drużyną o zdecydowanie niższym potencjale. No to trzeba było tak od razu (gdzieś jesienią) mówić. :)
16.04.2022 11:35
@tapczan
A po co w ogóle czynić takie porównania? Równie dobrze możemy zacząć porównywać Nas do Cadiz, czy Levante, które z Żółtą Łodzią w ostatnich tygodniach wygrały. A raczej nie podejrzewam Villarreal o inną motywację w lidze, gdzie grali tak naprawdę o to, by być w przyszłym sezonie w JAKICHKOLWIEK pucharach europejskich.
16.04.2022 11:32
@AdiFantasti
Reasumując te plotki - przy (nie)korzystnym układzie gwiazd mogłaby od Nas odejść Nasza cała ławka rezerwowych. ;)
16.04.2022 10:36
5 kolejek do końca, 9 punktów przewagi, a "grupą pościgową" jest drużyna, która nigdy Naszym pełnoprawnym rywalem nie była, ma frajerstwo we krwi i już przed sezonem niejednokrotnie rozmaitymi wypowiedziami najbardziej prominentnych działaczy zawczasu "koronowała" Bayern. Nie da się tego spieprzyć i po części jestem w stanie zrozumieć tych, którzy pomalutku podsumowują sezon - w Naszym przypadku niewiele się już zmieni.
15.04.2022 14:36
Podobnie jak w przypadku Hasana - ciężko w jakikolwiek sposób skomentować takie zachowanie.
15.04.2022 14:29
Za rok BL wróci na należne jej 3. miejsce w rankingu UEFA. Do PD i PL dystans jednak bardzo duży i w zasadzie najważniejsze, by utrzymywać się jedynie w pierwszej czwórce. Kompletnie do góry nogami stan realny wywraca jednak obecnie system punktowania za wyniki osiągane w Lidze Konferencji (mocno przesadzony w stosunku do tego co można tam ostatecznie zdobyć), co na ten moment powoduje różne patologie, np. według owego systemu zaraz po lidze angielskiej w tym sezonie najlepiej prezentuje się... liga holenderska i francuska. :)
15.04.2022 09:42
Przy ostatnich problemach ten jest taki, jakby go w ogóle nie było. Poza tym mówimy o graczu, którego przydatność jest bliska zera.
15.04.2022 08:47
Szkoda w ogóle komentować takie zachowanie.
15.04.2022 08:35
Brawo Lipsk i Eintracht!
15.04.2022 08:22
Wyłącznej winy nie ponosi. Ale główną już tak.
15.04.2022 08:18
Wypowiedź Rummenigge ma z resztą na celu co innego, niż przybliżenie historii stosowanej przez Nas formacji...
14.04.2022 11:59
Trzeba było nieco wcześniej Kalle wypowiedzieć się na ten temat - może coś do tej młodej głowy by się przebiło. Chociaż z drugiej strony skoro Julek mówi na konferencji, że wyciągnie wnioski, a i tak ich nie wyciąga...
14.04.2022 11:51
@hoven
W meczu z Villarreal w zasadzie nie potrzebowaliśmy jakiejś "wielkiej" gry, wystarczyło po prostu zagrać na swoim poziomie, a wszystko co najlepsze zostawić na The Reds. Nie potrafiliśmy jednak nawet tego. Nie do końca zgodzę się, że to było naiwne - Bayern Julka stał się tak nierówną drużyną, że ten lepszy mecz może nadejść praktycznie w każdym momencie - stąd też była wiara, że trafimy akurat w dzień rewanżu z Hiszpanami.
14.04.2022 07:34
Abstrahując już od tego, że to kolejna bzdura, rozwaliło mnie to zdanie: "Podczas marcowej wizyty na meczu Ajaxu z Benfiką, Salihamidzic i spółka z bliska przyjrzeli się młodemu Urugwajczykowi." To znaczy, że jak My graliśmy z Benficą stali za daleko od boiska?
13.04.2022 21:56
Tia... Przychodzi Sane do Julka, a ten do niego: Słuchaj jesteś świetnym lewoskrzydłowym, w związku z tym u mnie będziesz prawym wahadłowym.
13.04.2022 21:33
I bardzo fajnie, niech poprawia to, co spieprzył. A jak się nie uda - dobrych wspomnień mieć o nim nie będę.
13.04.2022 13:37
"...monachijczycy popełnili błąd w samej końcówce, ruszając niepotrzebnie do ataku i zostawiając wiele wolnego miejsca z tyłu…"
To fakt, za to Julka w dzisiejszy dzień kochamy. Ale znów - mieliśmy 180 minut na to, by jakiekolwiek ryzyko nie miało znaczenia.
13.04.2022 12:39
O które konkretnie słowa chodziło Parejo? Bo jak dla mnie bardziej miałby powody, by kpić ze słów Kalle i Uliego (i moich, ale ponieważ dopiero się staram, to postawiłem siebie na trzecim miejscu).
13.04.2022 12:32
@tapczan
Eeej! Strzeliliśmy bramkę. ;)
13.04.2022 12:27
@tapczan
Tym bardziej, że te słowa padają z ust człowieka, który mentalnie mógłby zjeść chyba wszystkich obecnie panujących w Bayernie. Cóż... Może faktycznie jak napisał niżej @wasser - nastąpiła pewna kastracja (poglądów oczywiście)?
13.04.2022 12:06
Doniesienia Sport Bild są często tutaj wyśmiewane, a teraz nagle takie poruszenie "na poważnie"? ;)
13.04.2022 11:57
@AdiFantasti
Biorąc pod uwagę oba te spotkania, to raczej nie pancernik, ale taki zwykły niszczyciel SMS B 109 na przykład.
13.04.2022 10:54
@jerzyfcb
I to jest w zasadzie gwóźdź całej sprawy. Bayern Nagelsmanna stał się... nieprzewidywalny. I to już nawet nie chodzi o wyniki - bo wpadki zdarzają się każdemu. My potrafimy obecnie po fajnym meczu, zagranym na wysokich obrotach, rozegrać tak słabe spotkanie, jakbyśmy nie grzeszyli formą co najmniej od miesiąca...
13.04.2022 10:42
Przywoływanie Effenberga jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale Ballacka? Czy wszyscy pamiętają gdzie sportowo się wówczas znajdowaliśmy i to też za sprawą rzeczonego? Swoją drogą Michaela bardzo szanuję, ale nigdy bym o nim nie powiedział, że byłby w tym momencie jakimś zbawicielem. Mimo, iż posiadał spore umiejętności, to jednak otoczka wokół niego była raczej wytworem niemieckich mediów (które usilnie potrzebowały jakiejś "gwiazdy" w latach posuchy), niż realną wartością. A już najbardziej rozbawiało mnie porównywanie go do... Zidane'a (bidny, aż wyłysiał od tego).
13.04.2022 10:37
Bardzo rozsądne słowa... gdybyśmy odpadli z City, albo Liverpoolem.
13.04.2022 08:02
Nie ma się co tak rozgrzebywać tego jednego ruchu. Mieliśmy 180 minut na wypracowanie sobie odpowiedniej sytuacji, by zmiana Lucasa nie miała kompletnie znaczenia.
13.04.2022 08:01
@misza
Niestety, ale w Bayernie budowanie talentów jest celem podrzędnym względem ogarnięcia podstawowej jedenastki i największych gwiazd. Choćby praca Nagelsmanna zaowocowała w końcu "dostarczeniem" na stałe do składu kilku młodych ciekawych graczy, to i tak ostatecznie najważniejsze będzie jak poradzi sobie z ujarzmieniem tych najlepszych. Na ten moment potencjał pierwszej jedenastki wykracza daleko poza horyzont myślowy/taktyczny Julka. Tutaj naprawdę nie trzeba niczego "budować", czy szukać czegokolwiek "ponad", tutaj wystarczy przywrócenie do właściwej formy. Bo możliwości poszczególnych jednostek znamy. A pierwszym krokiem mogłaby być np. zmiana formacji na taką, gdzie każdy zna swoje miejsce na boisku i nie ma tysiąca nawtykanych przed meczem nowalijek taktycznych w głowie.
13.04.2022 07:49
@misza
Ale przecież Ci piszę, że to nie są podobne sytuacje. :) W Hoffe/RB miał niejednokrotnie zadanie zbudowania danego gracza naznaczonego do tej pory jedynie łatką "talentu", uczynienie z niego kogoś, o kogo za chwilę będą biły się czołowe kluby. W Bayernie nie musi nikogo "odkrywać", co najwyżej spróbować odnaleźć właściwą formę poszczególnych piłkarzy. Owszem, fajnie zawsze widzieć jak nawet tacy wybitni piłkarze rozwijają się jeszcze dodatkowo pod skrzydłami dobrego trenera, tylko że tutaj jest zupełnie inny próg wejścia. Dlatego nie wiem, czy używane przez Ciebie słowo "zbudować" w kontekście pracy z Naszymi gwiazdami jest odpowiednie.
13.04.2022 07:28
@misza
Właśnie w tym sęk, że Julek z przeciętnych piłkarzy potrafił wydobywać "coś więcej" (Hoffenheim/Leipzig). Kłopot tylko w tym, że w Bayernie nie ma PRZECIĘTNYCH piłkarzy, a zawodników z najwyższej półki - przynajmniej w podstawowej jedenastce. I z tym sobie już poradzić nie potrafi, na ten moment możliwość kierowania tyloma gwiazdami po prostu go przerasta. Spory znak zapytania postawiłem przed sezonem przy Nagelsmannie i wczorajszy wieczór tylko ten znak powiększył. Nie mam wątpliwości co do tego, że nadal będzie Nas trenował, ale nikogo już dziwić nie powinno, że od tej pory każdy będzie po trzykroć patrzył mu na ręce. Nie wiadomo natomiast, czy będąc jeszcze w Monachium trenersko dojrzeje do prowadzenia takiej drużyny jak Bayern.
13.04.2022 07:07
Sam Tomek mógł przynajmniej jedną brameczkę machnąć. To i tak nie ma żadnego znaczenia, w pierwszym meczu to Hiszpanie mogli wygrać wyżej, więc awans Villarreal nie jest zupełnie przypadkowy.
12.04.2022 23:37
W o wiele lepszy sposób właśnie odpada Chelsea.
12.04.2022 23:33
Pojedyncze występy akurat najgorsze dzisiaj nie były, najsłabszym aktorem tego widowiska był znów jednak człowiek, od którego zależy najwięcej - trener.
12.04.2022 23:15
Czyli teraz pieniędzy z LM na kontrakty nie będzie? :(
Festiwal żenady. Dziś gnietliśmy Villarreal, ale co z tego skoro udokumentowane to zostało zaledwie jedną bramką? Taktyka jaką zaproponował Julek po raz kolejny wprowadzała chaos po Naszej stronie. W swoim pierwszym sezonie Nagelsmann zdobędzie mniej niż Kovac. Na pocieszenie będzie to 10. z rzędu mistrzostwo. Tylko co to za pocieszenie...
12.04.2022 23:06
Geniusz taktyczny Julka po raz kolejny zatriumfował nad realnym potencjałem drużyny i skutecznie stłamsił wszelkie marzenia o awansie. Na osłodę pozostanie 10 mistrzostwo Niemiec, choć co to za osłoda... Wiemy natomiast już na 100%, że Nagelsmann zdobędzie w swoim pierwszym sezonie mniej niż Kovac. I też nie do końca wiadomo, czy to jest jego zasługa, czy bardziej indywidualnej klasy zawodników.
Allianz nie zapłonęła.
12.04.2022 22:59
Na razie słabo to wygląda... Czy przed Nami ostatnie 45. minut w tym sezonie w LM? Wciąż wierzę, choć powodów do optymizmu zbyt wielu nie ma. Do roboty!
12.04.2022 21:52
Jestem dokładnie tego samego zdania.
12.04.2022 14:16
Dobre przeczucia mam co do dzisiejszego meczu. Ciężko mi jest uwierzyć, abyśmy mogli odpaść z Villarreal - drużyną dobrą, ale jednak ze zdecydowanie niższym potencjałem. Także dziś relaksik, piwko i jedziemy.
12.04.2022 14:00
"To jest dokładnie to, o czym rozmawialiśmy w momencie transferu i czego od niego oczekiwaliśmy"
"Na ten moment Fiete Arp wystąpił w 24 meczach o stawkę dla Holstein Kiel, zaś jego dorobek w tym czasie to 3 bramki oraz 2 asysty (spędził na boiskach 938 minut)."
Pan Stoever pobierał jakieś lekcje od specjalistów z TVP?
11.04.2022 21:51
@tapczan
Tak naprawdę nikt nie jest w stanie określić na jakiej pozycji grał Sane...
11.04.2022 11:27
Płacić Tolisso za to, że zagra dwa mecze i wypadnie na dziesięć kolejnych. Iście nowatorski byłby to pomysł.
09.04.2022 12:10
Co człowiek, to opinia. Jedni uważają, że ważniejszy jest kolektyw w defensywie (Ottmar), inni twierdzą że powinien być szef obrony (Augenthaler). U Nas kimś takim miał być chyba Lucas, sądząc po kwocie jaką zdecydowano się wydać.
09.04.2022 11:36
Aha, byłbym zapomniał. Co równie istotne (albo nawet istotniejsze od samego zwycięstwa) - bez jakiejś głupiej kontuzji przed wtorkiem!
09.04.2022 10:37
Gravenberch to bardzo dobra inwestycja, co do Mazraoui - do końca nie jestem przekonany, ale nadzieję że okaże się dobrym transferem trzeba mieć. Czekamy na oficjalkę, odcinek 66.
09.04.2022 10:27
Jeżeli zagramy na swoim poziomie, to różnica w potencjale obu drużyn jest zbyt duża, by Villareal mógł ją zniwelować choćby 120% zaangażowaniem.
09.04.2022 10:07
Ja bym też nie szastał za bardzo już tym słowem "podrażniony". Nawet na podstawie obecnego sezonu legendy o tym, jak to "biada następnemu przeciwnikowi Bayernu, jeśli ten przegra mecz" stają się coraz mniej wiarygodne (vide Bochum i pierwszy mecz vs. Salzburg).
Jak też już z resztą niżej napisano - choć oczywiście liczę dziś na zwycięstwo, nie pogniewam się nawet na stratę punktów, jeśli miałoby to zaowocować pewnym awansem we wtorek.
09.04.2022 09:07
Nie jest niczym odkrywczym, że gdybyśmy zagrali na swoim normalnym poziomie, to już po pierwszym meczu moglibyśmy przed rewanżem znajdować się w takiej sytuacji jak np. Liverpool. Ponieważ jednak zapomnieliśmy jak się gra, trzeba będzie się nieco natrudzić. Ja również nie biorę pod uwagę żadnej innej opcji, jak Nasz awans.
08.04.2022 11:16
"Czekamy na oficjalkę", odcinek 65.
08.04.2022 10:00
Jak dla mnie ma znaczenie. Jest graczem przebojowym, nie bojącym się wejść w drybling i przez to nie tylko marnuje się na pozycji ŚP (bo jak już wspomniano, przy jego atutach moglibyśmy mieć więcej pożytku gdyby grał wyżej), ale i ta jego "przebojowość" może niejednokrotnie przynieść efekt odwrotny do zamierzonego i skończyć się groźną dla zespołu stratą piłki. A na tej pozycji potrzeba nieco więcej pragmatyzmu i często prostszych, mniej ryzykownych rozwiązań. Z pewnością jeszcze się tego nauczy, ale nie wiem czy wystawianie go obok Kimmicha już teraz jest dobrym pomysłem, tym bardziej że w grze obronnej ma jeszcze dużo do poprawy (co jest widoczne).
08.04.2022 09:01
Mnie w zasadzie niepokoi jedna rzecz. I nie wiem, czy to tylko moje spostrzeżenie. Otóż Bayern Nagelsmanna stał się drużyną... nieprzewidywalną. Często porażki nadchodzą w najmniej spodziewanych momentach, gdy tak naprawdę nic ich nie zapowiada. Potrafimy kilka spotkań w BL zagrać na wysokim poziomie, okraszając to pewnymi zwycięstwami, by nagle... przegrać mecz, nie pokazując absolutnie niczego dobrego. To nie są porażki będące naturalną konsekwencją niskiej formy/wymęczonych zwycięstw itd. One przychodzą wtedy, gdy przyjść teoretycznie nie powinny. Wiem, że za chwilę mogą się pojawić porównania do RB (bo oni również pod wodzą Julka byli bardzo nierówni), ale mówimy tutaj o zespole z zupełnie innym potencjałem.
07.04.2022 10:15
Wynik 1:0 nie oddaje w pełni tego, co widzieliśmy na boisku, różnica w jakości była spora. Oceny raczej zasłużone, a prawdziwą wisienką jest osądzenie pracy trenerów.
07.04.2022 06:32
"Widać było, że potrzebuje jeszcze czasu."
Nie no Julek, nie osłabiaj mnie. Naprawdę przed pierwszym gwizdkiem nie dało się ze sobą połączyć długiej przerwy Kanadyjczyka i wynikającego z tego ryzyka słabego występu?
Z resztą nie tylko Phonzie był wczoraj zupełnie nieobecny na boisku...
07.04.2022 06:26
Słabiutki występ, bez pomysłu, woli walki, żałosny taktycznie... Julek, na pewno dasz radę to zrobić, jeśli nie będziesz kombinował. Niestety przez Twoje genialne pomysły cierpimy w takich meczach. Z taką grą (i taktyką) nie mamy czego szukać w półfinale, o ile się tam oczywiście dostaniemy. Wciąż jednak wierzę (bo trudno inaczej).
Nie sądziłem, że tak szybko zacznę doceniać zniesienie zasady bramek na wyjeździe...
06.04.2022 23:26
Lepiej nie.
06.04.2022 23:25
Wynik nie oddaje różnicy w jakości gry. Villarreal powinien wygrać wyżej. Liczę na rewanż, choć przy takiej grze nie mamy czego szukać w półfinale. Z resztą o jakim ja w ogóle półfinale piszę?... Brawo Julian i Twoja taktyka, gdzie nikt nie wiedział co ma robić!
06.04.2022 22:54
Słabiutko to na razie wygląda. Zero pomysłu. Tak jak myślałem - dla Davies'a jednak trochę za wcześnie, by wstawiać go od razu na taki mecz. Przegrywa praktycznie każdy pojedynek z Foyth'em. Z resztą ciężko kogokolwiek wyróżnić. Do roboty Panowie!
06.04.2022 21:47
A tak już całkowicie poważnie - dla Gravenbech'a jestem jak najbardziej na "tak". Mazraoui? Nie wiem czy za chwilkę nie dozna kontuzji i czy aby na pewno nie lepiej rozejrzeć się w BL (np. Frimpong, Baku) za podobnymi charakterystyką piłkarzami.
06.04.2022 13:50
@tapczan
W pewnym momencie bliżej może się już nie dać. Chyba, że po prostu będą za blisko i trzeba będzie ich odsunąć.
06.04.2022 12:52
Pewnie jutro będą jeszcze bliżej.
06.04.2022 12:14
@Rufus87
Być może i ceniony, ale na ten moment on jest tam bardziej hamulcowym. Mają naprawdę świetnych graczy ofensywnych z dużym potencjałem (Felix, Griezmann, Cunha, Correa), którzy przez idiotyczną taktykę nie mają możliwości grać na swoim poziomie. Czy sprawa awansu w tej parze jest kwestią otwartą? Ciężko mi uwierzyć, by w rewanżu Atletico, które przecież musi tam zdobyć bramki, nagle zaczęło przeprowadzać zmasowane ataki i zmieniło o 180 stopni swoje podejście do rozgrywania meczu.
06.04.2022 10:20
Jak dla mnie odrobinę za wcześnie. Nie zagrał po przerwie jeszcze ani minuty, a tutaj już od razu na intensywny mecz w LM? Z resztą wierzę w trenerów i jakiejkolwiek decyzji nie podejmą z pewnością krzywdy Kanadyjczykowi nie zrobią.
06.04.2022 09:22
To mi się podoba: "...który będzie robił różne rzeczy. Taktycznie będziemy musieli oczywiście robić różne rzeczy”. To czekam dziś na różne rzeczy, choćby miały być różnymi rzeczami.
06.04.2022 09:18
Obraz meczu City-Atletico nie powinien nikogo dziwić. Gra tam drużyna, która chyba przeciwko każdemu w Europie miałaby wyższe posiadanie piłki i zespół, który wręcz nienawidzi się przy futbolówce utrzymywać.
05.04.2022 21:59
@Patrick92
Dokładnie.
05.04.2022 11:14
Mnie tam jest wszystko jedno z kim się spotkamy w finale.
05.04.2022 10:25
I słusznie by było, tam przyda się już doświadczenie. Nianzou natomiast niech w miarę możliwości zbiera minuty w lidze. Z resztą czy z Tanguy, czy z Nicklasem i tak przy Naszym potencjale powinniśmy sobie z Villarreal dać radę.
05.04.2022 09:50
To, że sędzia ponosi winę jest w miarę jasne (choć chyba nie dla wszystkich, ale na to już się wpływu nie ma). Szkoda tylko całego zamieszania, sztucznie z resztą wprowadzonego.
05.04.2022 09:23
Pastwić się już nie mam zamiaru, więc: Coco - powodzenia w nowym klubie!
04.04.2022 14:54
@Edmund
Aaa, to zmienia postać rzeczy - rezerwowego obrońcy (zwłaszcza takiego, który głęboką rezerwą przecież nie jest) nie trzeba zastępować. ;)
Choć również kibicuję rozwojowi Nianzou, jego dwa udane mecze nie zmienią tego, że Nicklas był w wielu spotkaniach nie tylko podstawowym, ale i Naszym najlepszym stoperem. Odejdzie zatem gracz pierwszego składu, który nawet jeśli siedzi na ławce może wejść na boisko i nie spowodować utraty jakości na swej nominalnej pozycji.
Mój komentarz był z resztą skonstruowany w trybie przypuszczającym i raczej na razie nie traktuję zbyt poważnie jakichkolwiek doniesień o planach transferowych. Czysto hipotetycznie jednak - byłoby to po prostu kolejne zmniejszenie stanu liczbowego kadry.
03.04.2022 17:07
Na razie to tylko doniesienia prasy, na to jak faktycznie będzie - przyjdzie jeszcze poczekać. Dla mnie w zasadzie nie byłoby to zaskoczenie, a pewnego rodzaju konsekwencja. Rok temu odeszło dwóch podstawowych stoperów - przyszedł jeden. Teraz odejdzie jeden - nie przyjdzie nikt. Proste? :)
03.04.2022 16:17
To prawda, będą jednym z głównych faworytów. Niemcy to z resztą jedna z niewielu ekip (obok np. Brazylii), które w zasadzie ZAWSZE trzeba na mundialach postrzegać jako kandydatów do medali, bez względu na to gdzie grają i w jakiej są formie.
03.04.2022 09:59
Ale się tam Laimer z Nkunku bawią z defensywą BVB dzisiaj...
02.04.2022 19:50
Goretzka strzelił po powrocie, Gnabry zaraz po wejściu na boisko, a i Sabitzer wreszcie wpakował piłkę do bramki. Oby dla Austriaka było to jakieś światełko w tunelu, dla Serge'a zapowiedź podpisania kontraktu, a dla Leona po prostu szybki powrót do gry na poziomie. Brawo za trzy punkty.
02.04.2022 17:32
Hiszpania to dziś zupełnie inny zespół, obecnie są na etapie budowy, choć ostatnie Euro mogą zaliczyć do udanych. Hansi w kadrze zaczyna natomiast wprowadzać ten "głód" zwycięstw i strzelania bramek, znany z Bayernu, a którego wyraźnie brakowało pod koniec ery Loewa. Jeśli nie nastąpi jakaś katastrofa po drodze, to głównym kandydatem do pierwszego miejsca w grupie są tutaj Niemcy. Mało tego, ja ich widzę w gronie drużyn aspirujących do medalu, choć do MŚ jeszcze mnóstwo czasu (w przypadku kadry Flicka jednak potencjał sportowy jest ogromny).
02.04.2022 11:17
W przypadku Polski o awans będzie bardzo trudno, choć do listopada jeszcze wiele rzeczy może się wydarzyć. Zarówno Meksyk, jak i Argentyna z dzisiejszym potencjałem są do pokonania (bardziej nawet obawiam się Kaktusów). Tak jak piszę jednak - ciężko mówić realnie o szansach na tak długi czas przed MŚ.
Co do kadry Flicka - duże szanse na zwycięstwo w grupie można ogłosić JUŻ TERAZ, ale tutaj mamy do czynienia z zupełnie innym potencjałem ludzkim.
01.04.2022 19:27
@tapczan
Dokładnie, pozycja bramkarza nie jest tą, która wymaga u Nas nie wiadomo jakich transferów. Mamy inne priorytety (w tym kontrakty).
31.03.2022 10:32
@tapczan
To może inaczej - Ty masz swoje zdanie na ten temat, ja mam swoje. I na tym proponuję skończyć.
30.03.2022 13:52
@tapczan
Tylko widzisz, teraz już wchodzimy w tzw. casus nowego piłkarza. O wiele bardziej zrozumiałe jest dla mnie by dać taką pensję nowemu zawodnikowi, niż takiemu który jest w klubie i w zasadzie jest wciąż wielką zagadką. Bo ja na przykład nie wiem, czy za chwilkę Coman'owi coś nie strzeli w mięśniu (odpukam we wszystko co niemalowane), albo czy nauczy się dośrodkowań. Tak to niestety działa, dlatego również Lucas zarabia tyle ile zarabia. Szczerze wątpię, by ktokolwiek skupiał się na Sane (niedawno kupionym), a nie na Comanie, który dostał pensję, na którą nie zasługuje.
30.03.2022 13:26
@tapczan
Nie do końca się zgodzę. Pensja Sane była podyktowana również chęcią przekonania zawodnika do Bayernu (bo końcu przeszedł z City). Przychodził z resztą za niemałe pieniądze - właściwie tożsama sytuacja z Lucasem. W przypadku Comana mamy do czynienia z klasycznym przeświadczeniem pozostałych, będących już w klubie piłkarzy, że "skoro gość, który pół sezonu (hiperbola) się leczy, drugie pół gra nierówno, to czemu ja nie mogę zarabiać tyle co on?".
30.03.2022 13:07
Szkoda mi było klawiatury, ale jednak zdobędę się na komentarz. Wygląda on tak: ...
30.03.2022 13:01
@Matilegolas
Jakkolwiek również nie wyobrażam sobie, żeby Gnabry od Nas odszedł, tak samo nie chciałem odejścia np. Suele.
Choć oczywiście ten artykuł ma swoje obciążenie w kwestii realizmu, to jeśli byłaby to prawda napisałbym tak - siedź tam Austriaku i całuj herb swojej drużyny. I się nie odzywaj.
@Piter1985
Ty naprawdę wierzysz, że Alaba wyszedłby i powiedział: "Tak, namawiam Gnabry'ego na transfer do Realu"? :)
A to, że pensja Comana pociągnie lawinę było pewne. Niestety.
30.03.2022 12:58
Muszę się uderzyć w pierś i przyznać, że moje przedmeczowe typy na szczęście się nie sprawdziły. Chętnie jednak pomylę się również w kwestii Naszego awansu z grupy na MŚ (być może to będzie kilkumiesięczne życie złudzeniami). Bardzo pozytywnie mnie chłopcy zaskoczyli, a największym wygranym tego spotkania jest dla mnie Michniewicz i system gry jakim skutecznie przeszkadzaliśmy Szwedom. Brawo!
30.03.2022 10:57
Oby tylko bez kontuzji. Sercem jestem za Naszymi (bo trudno nie być), ale rozum podpowiada - srogi wp...
29.03.2022 12:34
@tapczan
Swego czasu chciałem raczej, by Nkunku był za Comana. Jak dla mnie Gnabry musi zostać. Z resztą wiemy, że ani Nkunku nie zostanie zakupiony (marzenia), ani werwy w przedłużeniu kontraktu z Serge'em również nie widać.
28.03.2022 13:32
@bayern1987dwa
Pytanie na ile oni są faktycznie zainteresowani, a na ile działa nazwa (plus obecna sytuacja) i przyzwyczajenie dziennikarzy do kreowania rzeczonego "zainteresowania".
25.03.2022 09:51
Równie czarnym momentem mogła być przy innym rozstrzygnięciu seria tych komicznych jedenastek z Włochami na ME 2016. W obu przypadkach koniec końców pomyłki Schweiniego i tak miały małe znaczenie (choć ta z finału z pewnością była bolesna) - Bayern rok później ostatecznie triumfował, a Niemcy przeszli dalej. Historia i czas potrafią z takich "czarnych momentów" stworzyć o wiele lepsze wspomnienia.
25.03.2022 09:47
@Prezes42
To akurat biorąc pod uwagę potencjał sportowy nie byłoby żadną sensacją. ;)
25.03.2022 09:27
@Prezes42
Zgadza się, po końcowym gwizdku aż ich z osiągniętego celu duma rozpierała. ;)
Co nie zmienia faktu, że ten mundial będzie faktycznie specyficzny (silę się na dyplomację w słowach).
25.03.2022 09:21
Po ME sam się tutaj zastanawiałem, czy był to "wypadek przy pracy" jeśli chodzi o Włochów, czy ta reprezentacja będzie pomału wracała na szczyt. Bardziej wygląda na to pierwsze. Szkoda.
Tak ogólnie niezłe występy na Euro (kolejno - ćwierćfinał, finał, ćwierćfinał, mistrzostwo) Włosi przeplatali w ostatnich latach prawdziwymi tragediami jeśli chodzi o MŚ (2 x odpadnięcie w grupie, 2x brak awansu na mundial).
25.03.2022 07:15
@KingWizard
A może się pozytywnie zdziwimy? :)
24.03.2022 13:36
@tapczan
Jeżeli rozszerzymy nieco pojęcie "być w kontakcie", to z logicznego punktu widzenia jedno drugiego nie wyklucza. Tzn. ja też nieraz byłem z Żoną w kontakcie, ale nie rozmawiałem. ;)
24.03.2022 12:58
A jutro znowu będzie chciał odejść? Proszę dziennikarze, powiedzcie... :(
24.03.2022 12:42
Powolutku, bez pośpiechu.
"...wskazuje na to, że wszystko zaczyna się w końcu normować!" - "Nie wierzę w aniołków, re... inkarnację, podwodne cywilizacje ani Świętego Mikołaja", ale nadzwyczaj często jak padało tego typu zdanie, to później... padało co innego. ;)
24.03.2022 12:17
Nawet nazwisko tego talentu powinno dać coś ludziom z Gladbach do zrozumienia.
Hasan to jest po prostu żubr, bóbr, kur.a łoś i na pewno będzie kreatywny.
19.04.2022 20:27
Wraz z Pedrim mają szansę stać się nowymi Xavim/Iniestą i zapewnić spokój w środku pola Barcelonie na wiele lat. A My lepiej składajmy pieniążki na Wirtza, choć jeśli ten po kontuzji szybko będzie wracał do formy, to ostatecznie może się okazać, że 'składanie pieniążków' nie wystarczy.
19.04.2022 06:36
Czekamy na oficjalkę. Super by było! To teraz to samo z Neuerem i Lewym.
18.04.2022 12:12
Jeśli odejdą jednocześnie Tolisso i Roca, to nawet będącego w takiej formie Austriaka i tak trzeba będzie zostawić. No chyba, że szarpniemy się na dwóch ŚP, w co wątpię.
18.04.2022 12:10
Lepiej Oli, lepiej...
16.04.2022 13:10
Również jestem ciekaw jak będzie wyglądał po tej groźnej kontuzji. Niejednego zawodnika potrafiła ona zmienić przede wszystkim mentalnie, a Wirtz poza umiejętnościami czysto piłkarskimi imponował także walecznością.
16.04.2022 12:27
Czas pokaże jak zareaguje na wydarzenia z ostatnich dni, ale ponieważ jestem pomny jego wypowiedzi przed rewanżem z Villarreal pozwolę sobie być nieco sceptycznym co do znoszenia przez Julka krytyki i wyciąganiu z niej wniosków (przed owym spotkaniem rzeczone wnioski również były ponoć wyciągnięte).
16.04.2022 12:10
Czyli celem drużyny był ćwierćfinał i odpadnięcie z drużyną o zdecydowanie niższym potencjale. No to trzeba było tak od razu (gdzieś jesienią) mówić. :)
16.04.2022 11:35
@tapczan
A po co w ogóle czynić takie porównania? Równie dobrze możemy zacząć porównywać Nas do Cadiz, czy Levante, które z Żółtą Łodzią w ostatnich tygodniach wygrały. A raczej nie podejrzewam Villarreal o inną motywację w lidze, gdzie grali tak naprawdę o to, by być w przyszłym sezonie w JAKICHKOLWIEK pucharach europejskich.
16.04.2022 11:32
@AdiFantasti
Reasumując te plotki - przy (nie)korzystnym układzie gwiazd mogłaby od Nas odejść Nasza cała ławka rezerwowych. ;)
16.04.2022 10:36
5 kolejek do końca, 9 punktów przewagi, a "grupą pościgową" jest drużyna, która nigdy Naszym pełnoprawnym rywalem nie była, ma frajerstwo we krwi i już przed sezonem niejednokrotnie rozmaitymi wypowiedziami najbardziej prominentnych działaczy zawczasu "koronowała" Bayern. Nie da się tego spieprzyć i po części jestem w stanie zrozumieć tych, którzy pomalutku podsumowują sezon - w Naszym przypadku niewiele się już zmieni.
15.04.2022 14:36
Podobnie jak w przypadku Hasana - ciężko w jakikolwiek sposób skomentować takie zachowanie.
15.04.2022 14:29
Za rok BL wróci na należne jej 3. miejsce w rankingu UEFA. Do PD i PL dystans jednak bardzo duży i w zasadzie najważniejsze, by utrzymywać się jedynie w pierwszej czwórce. Kompletnie do góry nogami stan realny wywraca jednak obecnie system punktowania za wyniki osiągane w Lidze Konferencji (mocno przesadzony w stosunku do tego co można tam ostatecznie zdobyć), co na ten moment powoduje różne patologie, np. według owego systemu zaraz po lidze angielskiej w tym sezonie najlepiej prezentuje się... liga holenderska i francuska. :)
15.04.2022 09:42
Przy ostatnich problemach ten jest taki, jakby go w ogóle nie było. Poza tym mówimy o graczu, którego przydatność jest bliska zera.
15.04.2022 08:47
Szkoda w ogóle komentować takie zachowanie.
15.04.2022 08:35
Brawo Lipsk i Eintracht!
15.04.2022 08:22
Wyłącznej winy nie ponosi. Ale główną już tak.
15.04.2022 08:18
Wypowiedź Rummenigge ma z resztą na celu co innego, niż przybliżenie historii stosowanej przez Nas formacji...
14.04.2022 11:59
Trzeba było nieco wcześniej Kalle wypowiedzieć się na ten temat - może coś do tej młodej głowy by się przebiło. Chociaż z drugiej strony skoro Julek mówi na konferencji, że wyciągnie wnioski, a i tak ich nie wyciąga...
14.04.2022 11:51
@hoven
W meczu z Villarreal w zasadzie nie potrzebowaliśmy jakiejś "wielkiej" gry, wystarczyło po prostu zagrać na swoim poziomie, a wszystko co najlepsze zostawić na The Reds. Nie potrafiliśmy jednak nawet tego. Nie do końca zgodzę się, że to było naiwne - Bayern Julka stał się tak nierówną drużyną, że ten lepszy mecz może nadejść praktycznie w każdym momencie - stąd też była wiara, że trafimy akurat w dzień rewanżu z Hiszpanami.
14.04.2022 07:34
Abstrahując już od tego, że to kolejna bzdura, rozwaliło mnie to zdanie: "Podczas marcowej wizyty na meczu Ajaxu z Benfiką, Salihamidzic i spółka z bliska przyjrzeli się młodemu Urugwajczykowi." To znaczy, że jak My graliśmy z Benficą stali za daleko od boiska?
13.04.2022 21:56
Tia... Przychodzi Sane do Julka, a ten do niego: Słuchaj jesteś świetnym lewoskrzydłowym, w związku z tym u mnie będziesz prawym wahadłowym.
13.04.2022 21:33
I bardzo fajnie, niech poprawia to, co spieprzył. A jak się nie uda - dobrych wspomnień mieć o nim nie będę.
13.04.2022 13:37
"...monachijczycy popełnili błąd w samej końcówce, ruszając niepotrzebnie do ataku i zostawiając wiele wolnego miejsca z tyłu…"
To fakt, za to Julka w dzisiejszy dzień kochamy. Ale znów - mieliśmy 180 minut na to, by jakiekolwiek ryzyko nie miało znaczenia.
13.04.2022 12:39
O które konkretnie słowa chodziło Parejo? Bo jak dla mnie bardziej miałby powody, by kpić ze słów Kalle i Uliego (i moich, ale ponieważ dopiero się staram, to postawiłem siebie na trzecim miejscu).
13.04.2022 12:32
@tapczan
Eeej! Strzeliliśmy bramkę. ;)
13.04.2022 12:27
@tapczan
Tym bardziej, że te słowa padają z ust człowieka, który mentalnie mógłby zjeść chyba wszystkich obecnie panujących w Bayernie. Cóż... Może faktycznie jak napisał niżej @wasser - nastąpiła pewna kastracja (poglądów oczywiście)?
13.04.2022 12:06
Doniesienia Sport Bild są często tutaj wyśmiewane, a teraz nagle takie poruszenie "na poważnie"? ;)
13.04.2022 11:57
@AdiFantasti
Biorąc pod uwagę oba te spotkania, to raczej nie pancernik, ale taki zwykły niszczyciel SMS B 109 na przykład.
13.04.2022 10:54
@jerzyfcb
I to jest w zasadzie gwóźdź całej sprawy. Bayern Nagelsmanna stał się... nieprzewidywalny. I to już nawet nie chodzi o wyniki - bo wpadki zdarzają się każdemu. My potrafimy obecnie po fajnym meczu, zagranym na wysokich obrotach, rozegrać tak słabe spotkanie, jakbyśmy nie grzeszyli formą co najmniej od miesiąca...
13.04.2022 10:42
Przywoływanie Effenberga jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale Ballacka? Czy wszyscy pamiętają gdzie sportowo się wówczas znajdowaliśmy i to też za sprawą rzeczonego? Swoją drogą Michaela bardzo szanuję, ale nigdy bym o nim nie powiedział, że byłby w tym momencie jakimś zbawicielem. Mimo, iż posiadał spore umiejętności, to jednak otoczka wokół niego była raczej wytworem niemieckich mediów (które usilnie potrzebowały jakiejś "gwiazdy" w latach posuchy), niż realną wartością. A już najbardziej rozbawiało mnie porównywanie go do... Zidane'a (bidny, aż wyłysiał od tego).
13.04.2022 10:37
Bardzo rozsądne słowa... gdybyśmy odpadli z City, albo Liverpoolem.
13.04.2022 08:02
Nie ma się co tak rozgrzebywać tego jednego ruchu. Mieliśmy 180 minut na wypracowanie sobie odpowiedniej sytuacji, by zmiana Lucasa nie miała kompletnie znaczenia.
13.04.2022 08:01
@misza
Niestety, ale w Bayernie budowanie talentów jest celem podrzędnym względem ogarnięcia podstawowej jedenastki i największych gwiazd. Choćby praca Nagelsmanna zaowocowała w końcu "dostarczeniem" na stałe do składu kilku młodych ciekawych graczy, to i tak ostatecznie najważniejsze będzie jak poradzi sobie z ujarzmieniem tych najlepszych. Na ten moment potencjał pierwszej jedenastki wykracza daleko poza horyzont myślowy/taktyczny Julka. Tutaj naprawdę nie trzeba niczego "budować", czy szukać czegokolwiek "ponad", tutaj wystarczy przywrócenie do właściwej formy. Bo możliwości poszczególnych jednostek znamy. A pierwszym krokiem mogłaby być np. zmiana formacji na taką, gdzie każdy zna swoje miejsce na boisku i nie ma tysiąca nawtykanych przed meczem nowalijek taktycznych w głowie.
13.04.2022 07:49
@misza
Ale przecież Ci piszę, że to nie są podobne sytuacje. :) W Hoffe/RB miał niejednokrotnie zadanie zbudowania danego gracza naznaczonego do tej pory jedynie łatką "talentu", uczynienie z niego kogoś, o kogo za chwilę będą biły się czołowe kluby. W Bayernie nie musi nikogo "odkrywać", co najwyżej spróbować odnaleźć właściwą formę poszczególnych piłkarzy. Owszem, fajnie zawsze widzieć jak nawet tacy wybitni piłkarze rozwijają się jeszcze dodatkowo pod skrzydłami dobrego trenera, tylko że tutaj jest zupełnie inny próg wejścia. Dlatego nie wiem, czy używane przez Ciebie słowo "zbudować" w kontekście pracy z Naszymi gwiazdami jest odpowiednie.
13.04.2022 07:28
@misza
Właśnie w tym sęk, że Julek z przeciętnych piłkarzy potrafił wydobywać "coś więcej" (Hoffenheim/Leipzig). Kłopot tylko w tym, że w Bayernie nie ma PRZECIĘTNYCH piłkarzy, a zawodników z najwyższej półki - przynajmniej w podstawowej jedenastce. I z tym sobie już poradzić nie potrafi, na ten moment możliwość kierowania tyloma gwiazdami po prostu go przerasta. Spory znak zapytania postawiłem przed sezonem przy Nagelsmannie i wczorajszy wieczór tylko ten znak powiększył. Nie mam wątpliwości co do tego, że nadal będzie Nas trenował, ale nikogo już dziwić nie powinno, że od tej pory każdy będzie po trzykroć patrzył mu na ręce. Nie wiadomo natomiast, czy będąc jeszcze w Monachium trenersko dojrzeje do prowadzenia takiej drużyny jak Bayern.
13.04.2022 07:07
Sam Tomek mógł przynajmniej jedną brameczkę machnąć. To i tak nie ma żadnego znaczenia, w pierwszym meczu to Hiszpanie mogli wygrać wyżej, więc awans Villarreal nie jest zupełnie przypadkowy.
12.04.2022 23:37
W o wiele lepszy sposób właśnie odpada Chelsea.
12.04.2022 23:33
Pojedyncze występy akurat najgorsze dzisiaj nie były, najsłabszym aktorem tego widowiska był znów jednak człowiek, od którego zależy najwięcej - trener.
12.04.2022 23:15
Czyli teraz pieniędzy z LM na kontrakty nie będzie? :(
Festiwal żenady. Dziś gnietliśmy Villarreal, ale co z tego skoro udokumentowane to zostało zaledwie jedną bramką? Taktyka jaką zaproponował Julek po raz kolejny wprowadzała chaos po Naszej stronie. W swoim pierwszym sezonie Nagelsmann zdobędzie mniej niż Kovac. Na pocieszenie będzie to 10. z rzędu mistrzostwo. Tylko co to za pocieszenie...
12.04.2022 23:06
Geniusz taktyczny Julka po raz kolejny zatriumfował nad realnym potencjałem drużyny i skutecznie stłamsił wszelkie marzenia o awansie. Na osłodę pozostanie 10 mistrzostwo Niemiec, choć co to za osłoda... Wiemy natomiast już na 100%, że Nagelsmann zdobędzie w swoim pierwszym sezonie mniej niż Kovac. I też nie do końca wiadomo, czy to jest jego zasługa, czy bardziej indywidualnej klasy zawodników.
Allianz nie zapłonęła.
12.04.2022 22:59
Na razie słabo to wygląda... Czy przed Nami ostatnie 45. minut w tym sezonie w LM? Wciąż wierzę, choć powodów do optymizmu zbyt wielu nie ma. Do roboty!
12.04.2022 21:52
Jestem dokładnie tego samego zdania.
12.04.2022 14:16
Dobre przeczucia mam co do dzisiejszego meczu. Ciężko mi jest uwierzyć, abyśmy mogli odpaść z Villarreal - drużyną dobrą, ale jednak ze zdecydowanie niższym potencjałem. Także dziś relaksik, piwko i jedziemy.
12.04.2022 14:00
"To jest dokładnie to, o czym rozmawialiśmy w momencie transferu i czego od niego oczekiwaliśmy"
"Na ten moment Fiete Arp wystąpił w 24 meczach o stawkę dla Holstein Kiel, zaś jego dorobek w tym czasie to 3 bramki oraz 2 asysty (spędził na boiskach 938 minut)."
Pan Stoever pobierał jakieś lekcje od specjalistów z TVP?
11.04.2022 21:51
@tapczan
Tak naprawdę nikt nie jest w stanie określić na jakiej pozycji grał Sane...
11.04.2022 11:27
Płacić Tolisso za to, że zagra dwa mecze i wypadnie na dziesięć kolejnych. Iście nowatorski byłby to pomysł.
09.04.2022 12:10
Co człowiek, to opinia. Jedni uważają, że ważniejszy jest kolektyw w defensywie (Ottmar), inni twierdzą że powinien być szef obrony (Augenthaler). U Nas kimś takim miał być chyba Lucas, sądząc po kwocie jaką zdecydowano się wydać.
09.04.2022 11:36
Aha, byłbym zapomniał. Co równie istotne (albo nawet istotniejsze od samego zwycięstwa) - bez jakiejś głupiej kontuzji przed wtorkiem!
09.04.2022 10:37
Gravenberch to bardzo dobra inwestycja, co do Mazraoui - do końca nie jestem przekonany, ale nadzieję że okaże się dobrym transferem trzeba mieć. Czekamy na oficjalkę, odcinek 66.
09.04.2022 10:27
Jeżeli zagramy na swoim poziomie, to różnica w potencjale obu drużyn jest zbyt duża, by Villareal mógł ją zniwelować choćby 120% zaangażowaniem.
09.04.2022 10:07
Ja bym też nie szastał za bardzo już tym słowem "podrażniony". Nawet na podstawie obecnego sezonu legendy o tym, jak to "biada następnemu przeciwnikowi Bayernu, jeśli ten przegra mecz" stają się coraz mniej wiarygodne (vide Bochum i pierwszy mecz vs. Salzburg).
Jak też już z resztą niżej napisano - choć oczywiście liczę dziś na zwycięstwo, nie pogniewam się nawet na stratę punktów, jeśli miałoby to zaowocować pewnym awansem we wtorek.
09.04.2022 09:07
Nie jest niczym odkrywczym, że gdybyśmy zagrali na swoim normalnym poziomie, to już po pierwszym meczu moglibyśmy przed rewanżem znajdować się w takiej sytuacji jak np. Liverpool. Ponieważ jednak zapomnieliśmy jak się gra, trzeba będzie się nieco natrudzić. Ja również nie biorę pod uwagę żadnej innej opcji, jak Nasz awans.
08.04.2022 11:16
"Czekamy na oficjalkę", odcinek 65.
08.04.2022 10:00
Jak dla mnie ma znaczenie. Jest graczem przebojowym, nie bojącym się wejść w drybling i przez to nie tylko marnuje się na pozycji ŚP (bo jak już wspomniano, przy jego atutach moglibyśmy mieć więcej pożytku gdyby grał wyżej), ale i ta jego "przebojowość" może niejednokrotnie przynieść efekt odwrotny do zamierzonego i skończyć się groźną dla zespołu stratą piłki. A na tej pozycji potrzeba nieco więcej pragmatyzmu i często prostszych, mniej ryzykownych rozwiązań. Z pewnością jeszcze się tego nauczy, ale nie wiem czy wystawianie go obok Kimmicha już teraz jest dobrym pomysłem, tym bardziej że w grze obronnej ma jeszcze dużo do poprawy (co jest widoczne).
08.04.2022 09:01
Mnie w zasadzie niepokoi jedna rzecz. I nie wiem, czy to tylko moje spostrzeżenie. Otóż Bayern Nagelsmanna stał się drużyną... nieprzewidywalną. Często porażki nadchodzą w najmniej spodziewanych momentach, gdy tak naprawdę nic ich nie zapowiada. Potrafimy kilka spotkań w BL zagrać na wysokim poziomie, okraszając to pewnymi zwycięstwami, by nagle... przegrać mecz, nie pokazując absolutnie niczego dobrego. To nie są porażki będące naturalną konsekwencją niskiej formy/wymęczonych zwycięstw itd. One przychodzą wtedy, gdy przyjść teoretycznie nie powinny. Wiem, że za chwilę mogą się pojawić porównania do RB (bo oni również pod wodzą Julka byli bardzo nierówni), ale mówimy tutaj o zespole z zupełnie innym potencjałem.
07.04.2022 10:15
Wynik 1:0 nie oddaje w pełni tego, co widzieliśmy na boisku, różnica w jakości była spora. Oceny raczej zasłużone, a prawdziwą wisienką jest osądzenie pracy trenerów.
07.04.2022 06:32
"Widać było, że potrzebuje jeszcze czasu."
Nie no Julek, nie osłabiaj mnie. Naprawdę przed pierwszym gwizdkiem nie dało się ze sobą połączyć długiej przerwy Kanadyjczyka i wynikającego z tego ryzyka słabego występu?
Z resztą nie tylko Phonzie był wczoraj zupełnie nieobecny na boisku...
07.04.2022 06:26
Słabiutki występ, bez pomysłu, woli walki, żałosny taktycznie... Julek, na pewno dasz radę to zrobić, jeśli nie będziesz kombinował. Niestety przez Twoje genialne pomysły cierpimy w takich meczach. Z taką grą (i taktyką) nie mamy czego szukać w półfinale, o ile się tam oczywiście dostaniemy. Wciąż jednak wierzę (bo trudno inaczej).
Nie sądziłem, że tak szybko zacznę doceniać zniesienie zasady bramek na wyjeździe...
06.04.2022 23:26
Lepiej nie.
06.04.2022 23:25
Wynik nie oddaje różnicy w jakości gry. Villarreal powinien wygrać wyżej. Liczę na rewanż, choć przy takiej grze nie mamy czego szukać w półfinale. Z resztą o jakim ja w ogóle półfinale piszę?... Brawo Julian i Twoja taktyka, gdzie nikt nie wiedział co ma robić!
06.04.2022 22:54
Słabiutko to na razie wygląda. Zero pomysłu. Tak jak myślałem - dla Davies'a jednak trochę za wcześnie, by wstawiać go od razu na taki mecz. Przegrywa praktycznie każdy pojedynek z Foyth'em. Z resztą ciężko kogokolwiek wyróżnić. Do roboty Panowie!
06.04.2022 21:47
A tak już całkowicie poważnie - dla Gravenbech'a jestem jak najbardziej na "tak". Mazraoui? Nie wiem czy za chwilkę nie dozna kontuzji i czy aby na pewno nie lepiej rozejrzeć się w BL (np. Frimpong, Baku) za podobnymi charakterystyką piłkarzami.
06.04.2022 13:50
@tapczan
W pewnym momencie bliżej może się już nie dać. Chyba, że po prostu będą za blisko i trzeba będzie ich odsunąć.
06.04.2022 12:52
Pewnie jutro będą jeszcze bliżej.
06.04.2022 12:14
@Rufus87
Być może i ceniony, ale na ten moment on jest tam bardziej hamulcowym. Mają naprawdę świetnych graczy ofensywnych z dużym potencjałem (Felix, Griezmann, Cunha, Correa), którzy przez idiotyczną taktykę nie mają możliwości grać na swoim poziomie. Czy sprawa awansu w tej parze jest kwestią otwartą? Ciężko mi uwierzyć, by w rewanżu Atletico, które przecież musi tam zdobyć bramki, nagle zaczęło przeprowadzać zmasowane ataki i zmieniło o 180 stopni swoje podejście do rozgrywania meczu.
06.04.2022 10:20
Jak dla mnie odrobinę za wcześnie. Nie zagrał po przerwie jeszcze ani minuty, a tutaj już od razu na intensywny mecz w LM? Z resztą wierzę w trenerów i jakiejkolwiek decyzji nie podejmą z pewnością krzywdy Kanadyjczykowi nie zrobią.
06.04.2022 09:22
To mi się podoba: "...który będzie robił różne rzeczy. Taktycznie będziemy musieli oczywiście robić różne rzeczy”. To czekam dziś na różne rzeczy, choćby miały być różnymi rzeczami.
06.04.2022 09:18
Obraz meczu City-Atletico nie powinien nikogo dziwić. Gra tam drużyna, która chyba przeciwko każdemu w Europie miałaby wyższe posiadanie piłki i zespół, który wręcz nienawidzi się przy futbolówce utrzymywać.
05.04.2022 21:59
@Patrick92
Dokładnie.
05.04.2022 11:14
Mnie tam jest wszystko jedno z kim się spotkamy w finale.
05.04.2022 10:25
I słusznie by było, tam przyda się już doświadczenie. Nianzou natomiast niech w miarę możliwości zbiera minuty w lidze. Z resztą czy z Tanguy, czy z Nicklasem i tak przy Naszym potencjale powinniśmy sobie z Villarreal dać radę.
05.04.2022 09:50
To, że sędzia ponosi winę jest w miarę jasne (choć chyba nie dla wszystkich, ale na to już się wpływu nie ma). Szkoda tylko całego zamieszania, sztucznie z resztą wprowadzonego.
05.04.2022 09:23
Pastwić się już nie mam zamiaru, więc: Coco - powodzenia w nowym klubie!
04.04.2022 14:54
@Edmund
Aaa, to zmienia postać rzeczy - rezerwowego obrońcy (zwłaszcza takiego, który głęboką rezerwą przecież nie jest) nie trzeba zastępować. ;)
Choć również kibicuję rozwojowi Nianzou, jego dwa udane mecze nie zmienią tego, że Nicklas był w wielu spotkaniach nie tylko podstawowym, ale i Naszym najlepszym stoperem. Odejdzie zatem gracz pierwszego składu, który nawet jeśli siedzi na ławce może wejść na boisko i nie spowodować utraty jakości na swej nominalnej pozycji.
Mój komentarz był z resztą skonstruowany w trybie przypuszczającym i raczej na razie nie traktuję zbyt poważnie jakichkolwiek doniesień o planach transferowych. Czysto hipotetycznie jednak - byłoby to po prostu kolejne zmniejszenie stanu liczbowego kadry.
03.04.2022 17:07
Na razie to tylko doniesienia prasy, na to jak faktycznie będzie - przyjdzie jeszcze poczekać. Dla mnie w zasadzie nie byłoby to zaskoczenie, a pewnego rodzaju konsekwencja. Rok temu odeszło dwóch podstawowych stoperów - przyszedł jeden. Teraz odejdzie jeden - nie przyjdzie nikt. Proste? :)
03.04.2022 16:17
To prawda, będą jednym z głównych faworytów. Niemcy to z resztą jedna z niewielu ekip (obok np. Brazylii), które w zasadzie ZAWSZE trzeba na mundialach postrzegać jako kandydatów do medali, bez względu na to gdzie grają i w jakiej są formie.
03.04.2022 09:59
Ale się tam Laimer z Nkunku bawią z defensywą BVB dzisiaj...
02.04.2022 19:50
Goretzka strzelił po powrocie, Gnabry zaraz po wejściu na boisko, a i Sabitzer wreszcie wpakował piłkę do bramki. Oby dla Austriaka było to jakieś światełko w tunelu, dla Serge'a zapowiedź podpisania kontraktu, a dla Leona po prostu szybki powrót do gry na poziomie. Brawo za trzy punkty.
02.04.2022 17:32
Hiszpania to dziś zupełnie inny zespół, obecnie są na etapie budowy, choć ostatnie Euro mogą zaliczyć do udanych. Hansi w kadrze zaczyna natomiast wprowadzać ten "głód" zwycięstw i strzelania bramek, znany z Bayernu, a którego wyraźnie brakowało pod koniec ery Loewa. Jeśli nie nastąpi jakaś katastrofa po drodze, to głównym kandydatem do pierwszego miejsca w grupie są tutaj Niemcy. Mało tego, ja ich widzę w gronie drużyn aspirujących do medalu, choć do MŚ jeszcze mnóstwo czasu (w przypadku kadry Flicka jednak potencjał sportowy jest ogromny).
02.04.2022 11:17
W przypadku Polski o awans będzie bardzo trudno, choć do listopada jeszcze wiele rzeczy może się wydarzyć. Zarówno Meksyk, jak i Argentyna z dzisiejszym potencjałem są do pokonania (bardziej nawet obawiam się Kaktusów). Tak jak piszę jednak - ciężko mówić realnie o szansach na tak długi czas przed MŚ.
Co do kadry Flicka - duże szanse na zwycięstwo w grupie można ogłosić JUŻ TERAZ, ale tutaj mamy do czynienia z zupełnie innym potencjałem ludzkim.
01.04.2022 19:27
@tapczan
Dokładnie, pozycja bramkarza nie jest tą, która wymaga u Nas nie wiadomo jakich transferów. Mamy inne priorytety (w tym kontrakty).
31.03.2022 10:32
@tapczan
To może inaczej - Ty masz swoje zdanie na ten temat, ja mam swoje. I na tym proponuję skończyć.
30.03.2022 13:52
@tapczan
Tylko widzisz, teraz już wchodzimy w tzw. casus nowego piłkarza. O wiele bardziej zrozumiałe jest dla mnie by dać taką pensję nowemu zawodnikowi, niż takiemu który jest w klubie i w zasadzie jest wciąż wielką zagadką. Bo ja na przykład nie wiem, czy za chwilkę Coman'owi coś nie strzeli w mięśniu (odpukam we wszystko co niemalowane), albo czy nauczy się dośrodkowań. Tak to niestety działa, dlatego również Lucas zarabia tyle ile zarabia. Szczerze wątpię, by ktokolwiek skupiał się na Sane (niedawno kupionym), a nie na Comanie, który dostał pensję, na którą nie zasługuje.
30.03.2022 13:26
@tapczan
Nie do końca się zgodzę. Pensja Sane była podyktowana również chęcią przekonania zawodnika do Bayernu (bo końcu przeszedł z City). Przychodził z resztą za niemałe pieniądze - właściwie tożsama sytuacja z Lucasem. W przypadku Comana mamy do czynienia z klasycznym przeświadczeniem pozostałych, będących już w klubie piłkarzy, że "skoro gość, który pół sezonu (hiperbola) się leczy, drugie pół gra nierówno, to czemu ja nie mogę zarabiać tyle co on?".
30.03.2022 13:07
Szkoda mi było klawiatury, ale jednak zdobędę się na komentarz. Wygląda on tak: ...
30.03.2022 13:01
@Matilegolas
Jakkolwiek również nie wyobrażam sobie, żeby Gnabry od Nas odszedł, tak samo nie chciałem odejścia np. Suele.
Choć oczywiście ten artykuł ma swoje obciążenie w kwestii realizmu, to jeśli byłaby to prawda napisałbym tak - siedź tam Austriaku i całuj herb swojej drużyny. I się nie odzywaj.
@Piter1985
Ty naprawdę wierzysz, że Alaba wyszedłby i powiedział: "Tak, namawiam Gnabry'ego na transfer do Realu"? :)
A to, że pensja Comana pociągnie lawinę było pewne. Niestety.
30.03.2022 12:58
Muszę się uderzyć w pierś i przyznać, że moje przedmeczowe typy na szczęście się nie sprawdziły. Chętnie jednak pomylę się również w kwestii Naszego awansu z grupy na MŚ (być może to będzie kilkumiesięczne życie złudzeniami). Bardzo pozytywnie mnie chłopcy zaskoczyli, a największym wygranym tego spotkania jest dla mnie Michniewicz i system gry jakim skutecznie przeszkadzaliśmy Szwedom. Brawo!
30.03.2022 10:57
Oby tylko bez kontuzji. Sercem jestem za Naszymi (bo trudno nie być), ale rozum podpowiada - srogi wp...
29.03.2022 12:34
@tapczan
Swego czasu chciałem raczej, by Nkunku był za Comana. Jak dla mnie Gnabry musi zostać. Z resztą wiemy, że ani Nkunku nie zostanie zakupiony (marzenia), ani werwy w przedłużeniu kontraktu z Serge'em również nie widać.
28.03.2022 13:32
@bayern1987dwa
Pytanie na ile oni są faktycznie zainteresowani, a na ile działa nazwa (plus obecna sytuacja) i przyzwyczajenie dziennikarzy do kreowania rzeczonego "zainteresowania".
25.03.2022 09:51
Równie czarnym momentem mogła być przy innym rozstrzygnięciu seria tych komicznych jedenastek z Włochami na ME 2016. W obu przypadkach koniec końców pomyłki Schweiniego i tak miały małe znaczenie (choć ta z finału z pewnością była bolesna) - Bayern rok później ostatecznie triumfował, a Niemcy przeszli dalej. Historia i czas potrafią z takich "czarnych momentów" stworzyć o wiele lepsze wspomnienia.
25.03.2022 09:47
@Prezes42
To akurat biorąc pod uwagę potencjał sportowy nie byłoby żadną sensacją. ;)
25.03.2022 09:27
@Prezes42
Zgadza się, po końcowym gwizdku aż ich z osiągniętego celu duma rozpierała. ;)
Co nie zmienia faktu, że ten mundial będzie faktycznie specyficzny (silę się na dyplomację w słowach).
25.03.2022 09:21
Po ME sam się tutaj zastanawiałem, czy był to "wypadek przy pracy" jeśli chodzi o Włochów, czy ta reprezentacja będzie pomału wracała na szczyt. Bardziej wygląda na to pierwsze. Szkoda.
Tak ogólnie niezłe występy na Euro (kolejno - ćwierćfinał, finał, ćwierćfinał, mistrzostwo) Włosi przeplatali w ostatnich latach prawdziwymi tragediami jeśli chodzi o MŚ (2 x odpadnięcie w grupie, 2x brak awansu na mundial).
25.03.2022 07:15
@KingWizard
A może się pozytywnie zdziwimy? :)
24.03.2022 13:36
@tapczan
Jeżeli rozszerzymy nieco pojęcie "być w kontakcie", to z logicznego punktu widzenia jedno drugiego nie wyklucza. Tzn. ja też nieraz byłem z Żoną w kontakcie, ale nie rozmawiałem. ;)
24.03.2022 12:58
A jutro znowu będzie chciał odejść? Proszę dziennikarze, powiedzcie... :(
24.03.2022 12:42
Powolutku, bez pośpiechu.
"...wskazuje na to, że wszystko zaczyna się w końcu normować!" - "Nie wierzę w aniołków, re... inkarnację, podwodne cywilizacje ani Świętego Mikołaja", ale nadzwyczaj często jak padało tego typu zdanie, to później... padało co innego. ;)
24.03.2022 12:17
Nawet nazwisko tego talentu powinno dać coś ludziom z Gladbach do zrozumienia.
24.03.2022 11:28