Powiedzcie niektórym fanom Juventusu, że "jest młody, więc i błędy może popełniać". On tam jest trzeci sezon i raczej nikt nie powie, że spłacił te miliony. Wydając taką kwotę na obrońcę każdy ma prawo oczekiwać należytej jakości, niezależnie od metryki. Niezbyt uśmiecha mi się perspektywa wydania ok. 70 mln za nierównego obrońcę i obdarowanie kredytem zaufania (a daleko przykładów szukać nie musimy jak łatwo przepłacić za defensora). Wolałbym kogoś, kto zdecydowanie szybciej dałby Nam na tej pozycji pewność. Niestety jak już ktoś wspomniał - obecnie mamy w Europie deficyt jeśli chodzi o naprawdę klasowych ŚO i ciężko wskazać kogoś konkretnego.
Jedną wersję De Ligta (czyt. mam potencjał, ale popełniam błędy) już w Bayernie mamy - Dayota. Różnica jest taka, że był prawie połowę tańszy. Ja konsekwentnie jestem na "nie" jeśli chodzi o transfer Holendra. A już na pewno nie za takie pieniądze.
05.07.2022 12:44
Lepiej te pieniądze ulokować gdzie indziej. Swoją drogą mnie również wciąż szkoda Schlotterbecka...
05.07.2022 11:13
@Bawarka79
Powtarzam się, ale okienko kończy się dopiero za prawie dwa miesiące. Jeśli np. dojdzie do sytuacji, gdy jednocześnie odejdą Lewandowski i Gnabry, a jedynym ofensywnym graczem sprowadzonym w ich miejsce będzie Mane, to ciężko będzie uznać ten ruch za jakiś pozytyw. Trzeba czekać, jeszcze zdecydowanie za wcześnie na oceny.
05.07.2022 09:06
@siudrak0
Nikt nie pisze, że wahania formy w tak młodym wieku są czymś nienaturalnym. Kwoty, które jednak padają są za takiego obrońcę ciut zbyt wysokie (choć jednak podyktowane milionami, które na niego wydał Juventus).
@Marienplatz
Tak, jest to dokładnie poziom Upamecano. Dayot również był stawiany w gronie najzdolniejszych stoperów, z wielkim potencjałem, bla, bla bla... Francuz wciąż zasługuje na szanse, drugiego takiego samego piłkarza w Bayernie po prostu nie chcę. I to za takie pieniądze.
Jak to jednak ostatecznie będzie - czas pokaże. Jeśli już faktycznie Holender do Bayernu jakimś cudem dołączy, to nie pozostanie nic innego jak tylko mu kibicować.
04.07.2022 20:51
@Marienplatz
Jeśli De Ligt jest dla Ciebie "jednym z najlepszych stoperów na świecie", to musisz być świadom, że mamy już w składzie również "jednego z najlepszych stoperów na świecie" w osobie Upamecano (gdyż Francuz i Holender są w tym momencie w zasadzie jak dwie krople wody - z dużym potencjałem, ale popełniający sporo niewymuszonych błędów). Nie wiem czy oglądałeś jakieś mecze Juventusu...
04.07.2022 20:28
@KingWizard
Na razie to myśmy jeszcze żadnego De Ligta (i oby tak zostało) nie ściągnęli. A na ocenę okienka przyjdzie czas - przełom sierpnia/września. Kupa czasu.
04.07.2022 20:16
@Eliksir
Bo całe szczęście najprawdopodobniej (tym bardziej za taką kasę) do tego nie dojdzie. I tak jak napisałeś - silniejsze ligi brutalnie zweryfikowały piłkarzy Ajaxu. De Ligt to byłby w tym momencie taki drugi Upamecano (czyt. mam potencjał, ale wciąż walę babole). Przewijamy dalej. ;)
04.07.2022 18:51
Lepiej wyglądający od Laimera w Lipsku Sabitzer odbił się od Bayernu jak od ściany. Nie twierdzę, że to samo miałoby spotkać Konrada, ale by stał się tutaj kimś ważnym są małe szanse. Zobaczymy, na pewno nie jest wart tych 30 mln.
02.07.2022 11:01
Bardzo dobrze wygląda w Bayerze, ale tyle z pewnością nie wydamy. Każdą plotę możemy sobie skomentować przecież. :)
01.07.2022 14:58
Tak jak napisał niżej @Marienplatz - numer nie ma żadnego znaczenia. Choćby dali mu "10", albo "7" (bo podobno te mają jakąś wartość).
01.07.2022 13:30
Odnośnie osiągnięć z Bayernem na razie nie ma co tych dwóch panów porównywać. Młodszy musi się w końcu nauczyć, że czasem lepiej np. stosować formację odpowiednią do posiadanego materiału. I dla przykładu nie robić z lewoskrzydłowych prawych wahadłowych.
Odnosząc się jednak do słów Jamala - w przypadku Julka w niektórych meczach niestety nie było widać jakiegokolwiek stylu. I raczej byłbym za tym, by poprawić również regularność. Nie chodzi o zdobywanie 3 pkt. w absolutnie każdym spotkaniu, tylko o wyeliminowanie niesamowicie dziwnych porażek (kilka meczów z rzędu, gdzie miażdżymy rywali i nagle przegrana, kompletnie nie będąca konsekwencją formy, doprawiona złą grą).
01.07.2022 13:23
Niesamowicie istotna względem pracy Julka w Bayernie informacja.
P.S. Całkowicie po męsku - taka podrasowana Świątek (nie wiedzieć czemu takie skojarzenie w tym momencie).
30.06.2022 12:10
PN - kompromitacja
LM - wynik zdecydowanie poniżej możliwości
BL - tytuł jest, choć nie obyło się bez niezrozumiałych wpadek
Reasumując: słaby sezon. Dla mnie maksymalnie "3" (w polskim systemie) i to też głównie ze względu na ten 10. tytuł, który i tak jest dla Bayernu od dłuższego czasu bardziej obowiązkiem niż szczególnym osiągnięciem (choć to konkretne akurat warto jest odnotować).
29.06.2022 08:22
@hoven
Tym razem naprawdę poleciałeś - Van de Beek (mniemam, że jego miałeś na myśli pisząc "van Deek") błyszczał bardziej od Gravenberch'a? Są dwie opcje - albo nie oglądałeś meczów Ajaxu, albo piszesz to po złości. Chciałbym postawić na to pierwsze.
27.06.2022 18:59
@tapczan
A no widzisz. Gdyby inaczej - jużbyś k... nie miał ręki. ;)
27.06.2022 17:11
@tapczan
I dlatego, że obaj nie wierzymy w doniesienia medialne pytam znów - skąd wiesz że ewentualne kupno Kalajdzicia miało być za Motinga? :)
27.06.2022 14:35
@tapczan
Naprawdę bylibyśmy w stanie kupić za 20-25 mln przeciętnego napastnika na ławkę? Skąd wiesz o tym, że miał być "zastępstwem dla Motinga"? :)
27.06.2022 13:57
Mam inne zdanie na ten temat. Nazwisko Kalajdzicia ciężko by było wymienić w kontekście potencjalnego następcy Mandzukicia, czy Elbera, a co dopiero stawiać tam gdzieś Lewandowskiego. No ale może oni widzą coś, czego ja nie potrafię dostrzec...
27.06.2022 09:11
Jak już niżej wspomniał @tapczan - zobaczymy jak będzie wyglądał po kontuzji. Sam jestem tego ciekaw tym bardziej, że Wirtz jest (poza oczywiście nieprzeciętnymi umiejętnościami) na boisku pracusiem i kimś kto nie odstawia nogi. Jeśli jednak uraz nie wpłynie znacząco na jego rozwój, to wówczas by go mieć u siebie trzeba będzie prawdopodobnie pobić rekord transferowy. A to już nie jest takie proste.
27.06.2022 07:28
Wielu argumentuje brak żalu po odejściu Lewandowskiego tym, że ma już 33 lata i lepszy nie będzie. Dobrze, że Ronaldo młodszy, ufff...
24.06.2022 06:54
Tylko żeby to nie było na zasadzie "Sprowadziliśmy takiego gracza jak Mane i w związku z tym fajrant".
Numer na koszulce nic u Nas nie znaczy, swego czasu z "10" po Robbenie (bądź co bądź legendą Bayernu) występował wypożyczony Brazylijczyk, z którym nie wiązano przyszłości. Jak dla mnie może dostać numer całkowicie dowolny.
23.06.2022 13:54
To prawda, Karim jest w tym momencie najpoważniejszym kandydatem.
23.06.2022 12:36
Tylko żebyś Julek nie wpadł na to, żeby z niego zrobić wahadłowego.
23.06.2022 11:42
@Lampo
Fakt, sam się nawet pokusiłem o komentarz pod tym artykułem, choć będąc wiernym przekonaniom nie powinienem tego zrobić. :) (O, a to już drugi komentarz).
23.06.2022 11:10
W sumie od czasu do czasu taki żarcik można tutaj wtrącić, bardzo fajnie wyszło ostatecznie. Z resztą idea stworzenia tegoż chyba również nie powstała bez powodu. ;)
P.S. Dla mnie to nie jest żaden clickbait, bo chyba nikt nie sądził że ten właściwy Salihamidzic nagle przenosi się do MLS? Tym bardziej, że to nie "główna" informacja... ;)
23.06.2022 10:50
Również w momencie jego zakupu wiązałem z nim duże nadzieje. Niestety czas brutalnie wszystko zweryfikował. Różnica między jego grą w RB, a tym co jest teraz jest tak duża, że mam poważne wątpliwości czy on aby na pewno na jakąkolwiek szansę zasługuje. Dużo będzie jednak zależało od tego, czy transfer Laimera dojdzie do skutku. W przeciwnym wypadku aby nie uszczuplać kadry Sabi będzie musiał zostać.
23.06.2022 09:04
Bardzo dobry transfer. Nie jest oczywiście piłkarskim bogiem, ale swoją jakość z pewnością wniesie. Powodzenia Sadio!
22.06.2022 14:42
@tapczan
A widzisz, to było aż z takim wyprzedzeniem wygłoszone. Kurde, szacunek. ;)
22.06.2022 11:36
@tapczan
Ano właśnie, doszedłeś do pewnego clou całej sprawy. Bo dostępnych napastników dla Bayernu na poziomie Elbera, Gomeza, Makaay'a w chwili obecnej po prostu nie ma. Pojawiający się czasem Kalajdzic wzbudza u mnie bardziej uśmiech politowania, aniżeli radości. No chyba, że Nas czymś zaskoczą i wyczarują kogoś, kto nie był w mediach brany w ogóle pod uwagę. Zobaczymy.
22.06.2022 11:21
Całkiem zabawny będzie trening w klubie dla siebie historycznym. Zakrzywienie osi czasu?
22.06.2022 10:12
@tapczan
Owszem, niczego nie zmieni. W dalszym ciągu Bayern ma największy potencjał sportowy. I tutaj pełna zgoda, co do tego chyba nikt wątpliwości mieć nie powinien. Natomiast co do zastępstwa za Lewego - mam nadzieję, że sprowadzony za niego gracz nie obniży znacząco poziomu. Bo jednak trzeba też przyznać, że takiego napastnika po prostu nie mieliśmy od czasów Gerda i znalezienie następców Elbera, Makaay'a, Gomeza, Mandzu wyglądało inaczej. Nie wiem z resztą (przy całej świadomości tego co Robert ostatnio wygadywał, ale skupiam się jedynie na aspekcie sportowym) jak można go stawiać obok wymienionych przez Ciebie piłkarzy. Nieco inny kaliber.
22.06.2022 10:11
Co by dużo nie pisać, to wciąż piłkarz, który zdobył jedną z najważniejszych bramek w historii reprezentacji Niemiec. Szkoda, że jego kariera tak się potoczyła, swego czasu miałem do niego słabość. :)
22.06.2022 09:24
Też prawda, zastępców mają jakby co. Choć to i tak spora strata.
22.06.2022 09:08
Też jestem zdania, że lepiej wybrać nie mógł. :)
22.06.2022 08:49
Tylko co właściwie znaczy "bez żalu"? Strata takiego gracza jak Mane byłaby dla każdego klubu sporym osłabieniem, więc być może chodzi tutaj po prostu o robienie miny. Z drugiej strony Sadio wygrał z Liverpoolem już praktycznie wszystko i świadomość tego również wpływa na formę pożegnania.
22.06.2022 08:47
W dalszym ciągu jedyną drużyną, która może odebrać tytuł Bayernowi jest sam Bayern.
22.06.2022 08:39
O tak, przedłużyć i Sasa niech gra tam, gdzie pasuje sportowo.
22.06.2022 08:39
@admin
Dobrze, że poruszyłeś kwestię podatności na kontuzje - kolejny minus. Ja naprawdę do dziś nie wiem co w tym graczu widzą kluby z czołówki. A - powtarzam się - kilka spotkań Stuttgartu z jego udziałem udało mi się zobaczyć i naprawdę jest... kiepski czysto piłkarsko. To absolutnie nie jest poziom przechodzących do Bayernu napastników z ostatnich kilkudziesięciu lat.
21.06.2022 10:15
Nie wiem na ile poważne jest Nasze zainteresowanie Kalajdziciem, ale od samego początku zadaję sobie pytanie: co w nim Bayern (albo inaczej - którykolwiek klub z czołówki) widzi? Bo ja oglądając kilka spotkań Stuttgartu (mając na uwadze również to, że rozmawiamy o gościu, który wykręcił zawrotną liczbę 6 bramek) widziałem jedynie kogoś, kto ma problem z opanowaniem piłki, niejednokrotnie z prostym odegraniem do kolegi z zespołu itd. Czy wzrost jest jedynym "atutem" rzeczonego? A może on ma jakieś cechy, których się jednak nie dopatrzyłem? Wytłumaczy mi ktoś?
To może idąc takim tokiem lepiej byłoby zainteresować się Awoniyi z Unionu, który oprócz tego, że wykręcił 15 goli, to jeszcze na boisku potrafi pracować. Albo Burkardt'em z Mainz. Sam naprawdę nie wiem...
Komentarz na zasadzie czystych przypuszczeń - nie wierzę, byśmy się Kalajdziciem tak mocno interesowali...
21.06.2022 09:55
Mnie osobiście w Sabitzera ciężko jest już uwierzyć... Byłem entuzjastą tego transferu licząc na to, że rzuci wyzwanie Leonowi i być może nawet w wielu meczach razem z Kimmichem będą tworzyć parę ŚP. Przeliczyłem się jednak mocno, a różnica w tym jak wygląda w Bayernie, a jak grał wcześniej w RB jest tak ogromna, że naprawdę trudno szukać tutaj jakiś pozytywów na przyszłość. Jestem w stanie zrozumieć idiotyczne rzucanie po pozycjach (co u Julka niestety było nagminne), ale Sabi wyglądał czasami tak, jakby po prostu brakowało umiejętności (złe przyjęcie piłki, podania do nikogo, straty - podstawy można by rzec). Jeśli pojawiłaby się dobra oferta (ponoć coś tam Roma szykowała) raczej bez żalu bym się z nim rozstał. Pytanie czy ewentualny zakup Laimera nie zhierarchizuje Marcela do tego stopnia, że będzie faktycznie zawodnikiem na wylocie. Zobaczymy. Naprawdę nie wiem czy jest sens jeszcze dawać mu szanse...
21.06.2022 09:18
Świetny to ruch z Naszej strony, ale nie przesadzajmy zbytnio. Nie jest piłkarskim bogiem. Swego czasu zbyt wiele pochwał płynęło w kierunku Julka (nawet gdy jeszcze nikt pod jego skrzydłami nie kopnął piłki) i okazały się one na wyrost. Poczekajmy.
20.06.2022 15:48
W Eintrachcie na razie to się bardziej szykuje wyprzedaż, aniżeli wzmocnienia składu. Oby nie byli dostarczycielem punktów w LM (choć tak to właśnie może wyglądać, choćby przez brak doświadczenia).
20.06.2022 12:00
@Rufus87
Nie wiem czy Sane jest na tyle ogarnięty, by odebrać to jako "szpilę". Wiem tylko, że chłop(ak) musi się za siebie wziąć, bo umiejętności niewątpliwie posiada. Głowa czasami nie nadąża. A może kombinacje Julka. A może jedno i drugie...
20.06.2022 11:59
@josh1982
Inna sprawa na ile to faktycznie niechęć Julka, a na ile po prostu zbyt niska jakość tych talentów. Bo ja bym raczej skłaniał się ku drugiej opcji patrząc na to co się ostatnio działo choćby z wypożyczonymi.
20.06.2022 10:24
@Marienplatz
Owszem, ale poprzez podniesienie poziomu sportowego pozostałych ekip. To nie jest wina Bayernu, że Watzke już przed sezonem Nas koronuje (poniekąd słusznie), Lipsk najlepszych graczy sprzedaje (choć taki mają obecnie model i też czepiać się ciężko), a Leverkusen od lat gra tak jak chodził Kwaśniewski w Charkowie - bardzo nierówno.
Ja sobie życzę większej rywalizacji - zdobywania tytułów przez silny Bayern po walce do końca z kilkoma równie mocnymi przeciwnikami.
19.06.2022 12:50
Nie wiem za bardzo jak można na stronie fanów Bayernu modlić się o tytuł dla innej drużyny niż Bayern, no ale ok...
Zapewne chodziło Ci o większą rywalizację w lidze. Tego również bym sobie życzył, ale nie poprzez kibicowanie komuś innemu. Zawsze chciałbym, by tytuł pozostał w Monachium. A jeśli trafi do kogoś innego, to tylko gdy ta ekipa będzie potrafiła nawiązać sportową walkę z Bayernem (na długie lata). Póki co wciąż tylko sami sobie możemy odebrać końcowe trofeum...
19.06.2022 12:37
Z pewnością nie ma tutaj takiej rywalizacji jak w PL, ale też nie jedźmy po bandzie - Mane nie jest Messim, by w pojedynkę dryblować pół drużyny i samotnie wygrywać mecze (choć niewątpliwie to świetny piłkarz). Sama BL za chwilkę znajdzie się natomiast na 3. miejscu w rankingu UEFA. Z jednym się natomiast zgodzę - Bayern już od lat cierpi na brak wartościowego rywala/rywali w lidze. I z tym akurat ciężko dyskutować.
19.06.2022 12:23
Wiadomo, że nie znajdziemy następcy Lewego w stosunku 1:1, ale można postarać się sprowadzić kogoś, kto drastycznie jakości na tej pozycji nie obniży. Zobaczymy, dużo będzie zależało od tego kto Nas opuści. Jak już wspominałem - jeśli jednocześnie odejdą Gnabry i Lewandowski, to transfer samego Mane ciężko będzie określić w odniesieniu do straty tej dwójki dobrym ruchem. Poczekajmy na rozwój wypadków i koniec okienka, wtedy będzie można Nasze transakcje ocenić.
18.06.2022 13:16
Brak Naszych chyba dziwić nie powinien... Ale jest dwóch "byłych" Naszych. :)
18.06.2022 11:08
@diablo
Jak w przypadku KAŻDEGO okienka, tak i teraz należy poczekać na jego koniec. Na razie jest naprawdę b. dobrze, ale jeżeli np. jednocześnie odejdą Lewandowski i Gnabry, to już zastąpienie ich wyłącznie Mane ciężko będzie nazwać całkowicie udanym ruchem. Należy uzbroić się w cierpliwość i ostateczną ocenę wystawić na przełomie sierpnia/września.
17.06.2022 19:52
@Kahn17
W istocie, sprawniej niż z Gravenberch'em. ;)
Bardzo dobry piłkarz. Dwa małe znaki zapytania ode mnie: wiek (i powiązane z tym - pozycja na jakiej występuje) oraz wyrwanie ze świetnie funkcjonującej maszyny Kloppa (niekoniecznie musi to oznaczać tak samo efektywną grę w innym miejscu). Czekamy jednak na oficjalne potwierdzenie, będzie to z pewnością ruch, który nie przemknie bez echa.
17.06.2022 15:58
Nie jest to tragiczny transfer, ale też i zdrowo przepłacony. Przynajmniej na ten moment za jednego Lucasa można by zawrzeć w tej kwocie transakcje dwóch piłkarzy, którzy nie dawaliby od Francuza mniej. Mocno też dla mnie wątpliwe, czy on ostatecznie te pieniądze spłaci - czas pokaże.
17.06.2022 10:57
Wirtz bez nominacji? Cóż, może ze względu na kontuzję, choć taki Ansu Fati zostawia go w tym aspekcie w tyle, a nominację otrzymał.
Fajnie by było, gdyby Musiala zdobył tę nagrodę, choć już w samej BVB jest duża konkurencja w postaci Bellinghama.
17.06.2022 10:38
Próba zastąpienia Kalajdziciem Hallanda/Lewego brzmi praktycznie tak samo groteskowo, choć w BVB mógłby się odnaleźć. Bayern to mimo wszystko za wysokie progi.
Edytowano : 2022-06-16 14:04:13
Haalanda*
16.06.2022 14:03
Przy całej świadomości tego, co Lewy ostatnio wygaduje, to jednak Pan Cezary K. byłby w stanie obecnie powiedzieć, że Robert boi się pójść do kuchni, w której nie ma kiełków. Wiarygodność - 1.
15.06.2022 21:02
@Matilegolas
Gdzie on się ugryzł w język? Przecież "nie mogę nic nowego powiedzieć" świadczy o tym, że Bayern dalej jest dla Roberta historią. I tyle. Będzie trenował w klubie dla siebie historycznym - prawdopodobnie pierwszy udokumentowany przypadek zakrzywienia osi czasu.
15.06.2022 12:07
Wreszcie! Bardzo duży talent i odpowiednio poprowadzony może dać Nam sporo jakości. Powodzenia w Monachium!
13.06.2022 19:13
@Michello
No cóż, urodził się w Anglii, jest bardzo młody (pamięta w zasadzie jedynie, gdy City zaczynało dopiero coś znaczyć), więc zamiłowanie do Obywateli mogło się w nim mimo wszystko wykształcić. Choć wiemy wszyscy jak tego typu wypowiedzi brzmią naprawdę. Gdyby poszedł do PSG, albo Realu - podobna gadka. ;)
13.06.2022 12:36
Jeśli ta oferta byłaby prawdą (15 mln), to oddać z pocałowaniem ręki. On już szans u Nas najprawdopodobniej nie dostanie.
13.06.2022 12:31
@misza
W przypadku Mane (gwiazdy PL) pośpiechu nie ma - biorąc pod uwagę wszystkie składowe załatwienie takiego transferu w takim czasie nie będzie ujmą. Minus natomiast za holenderski talent, który wciąż nie został ogłoszony.
Oba te zakupy jednak byłyby jak najbardziej na plus (choć przy Senegalczyku stawiam mimo wszystko znak zapytania).
13.06.2022 12:22
Gratulacje za ten transfer mam już ułożone w głowie, wystarczy 'kopiuj-wklej'. Czekam (i czekam, i czekam...) jedynie na oficjalkę.
13.06.2022 11:56
Jeżeli z transferem Mane "się tak piep*****", to co powiedzieć o Gravenberchu, w przypadku którego nie ma jeszcze oficjalki? :)
13.06.2022 11:33
@Reeken89
Klauzula zawierająca bonus za strzelenie 15 bramek z własnej połowy?
13.06.2022 09:20
Akurat spotkania z Włochami i Anglią (zwłaszcza z Synami Albionu) wyglądały w wykonaniu podopiecznych Flicka lepiej niż przeciwko Węgrom... Cóż, niespecjalnie biorę ten turniej towarzyski za jakiś wyznacznik, na MŚ będzie zupełnie inna stawka i inna gra.
13.06.2022 08:58
Taka Francja czy Anglia w LN wypadają na ten moment gorzej od Niemiec, więc jeśli bierzemy ten turniej towarzyski pod uwagę, to ja o reprezentację Flicka jestem spokojny. Z resztą tam z reguły przed wielkimi wydarzeniami nie nastawiano się na wygrywanie wszystkich sparingów i papierkiem lakmusowym rzeczywistej siły z pewnością być nie mogą.
Inna sprawa, że jeżeli na mundial pojadą zawodnicy bez formy, to i Flick nic nie wyczaruje.
12.06.2022 07:48
Ja również (bo poniekąd nie mam wyjścia), ale przy kombinacjach Julka Leroy może zostać w pewnym momencie np. prawym obrońcą. Stabilizacja i dawanie pewności piłkarzowi - bardzo ważne. A w przypadku mentalności Sane być może nawet kluczowe.
10.06.2022 10:55
Pytanie na ile zadziałała tutaj nazwa "Real" i faktycznie brał tylko te kluby pod uwagę. Dobry obrońca, potrafiący również krzyknąć na partnerów. Być może kogoś o takiej charakterystyce właśnie Nam brakuje (niekoniecznie Ruedigera).
10.06.2022 10:51
@hoven
4-2-3-1 raczej nie jest ulubionym ustawieniem Julka. Masz rację natomiast co do tego, że Mane z pewnością nie jest absolutną koniecznością. Wolałbym jakiegoś obrońcę z prawdziwego zdarzenia (takiego z charakterystyką "lidera", a w ofensywie jedynie uzupełnienia), tylko że wydaliśmy na linię defensywną już tyle kasy, że prędzej jestem w stanie uwierzyć w szukanie formy u piłkarzy, których już posiadamy.
Inna sprawa, że za wielkie nazwisko (Lewandowski) przyjdzie inne wielkie nazwisko. I w zasadzie właśnie TEN powód postawiłbym na pierwszym miejscu. Bo przy normalnej sytuacji z Robertem (i Serge'm) i chęci jego pozostania, Senegalczyk byłby potrzebny jak rybie ręcznik. Ja to tak odbieram. No chyba, że tak już wszyscy w klubie zwątpili w jakość Sane/Comana/Gnabry'ego, że potrzebny jest ktoś, kto ten wózek popchnie.
10.06.2022 10:46
@hoven
Nie do końca zgodzę się z Tobą, że Mane to taki sam profil jak Werner. Ten drugi wciąż jest graczem "kopnę piłkę i za nią biegnę", z mniejszymi umiejętnościami od Senegalczyka i mimo wszystko większą szybkością. Być może jest natomiast tak, że potrzebne jest tutaj komuś po prostu duże nazwisko, a skoro pojawiła się okazja by ściągnąć Sadio - czemu nie.
10.06.2022 08:56
Mnie w przypadku Mane zastanawia nie tyle profil piłkarza, ile to jak poradzi sobie w innym środowisku. Mam wrażenie, że w Liverpoolu jest po prostu świetnie wkomponowanym trybikiem, który rozumie się z Salahem i idealnie pasuje do całej układanki. Wyjęcie takiego jednego elementu prawie perfekcyjnej maszyny i przeniesienie w inne miejsce niekoniecznie musi oznaczać, że dalej będzie błyszczał (a ostatni występ na PNA nie był dla niego indywidualnie jakiś wybitny). Zobaczymy, będę trzymał kciuki by Senegalczyk jednak i w Bayernie dawał z siebie wszystko - zakładając oczywiście, że sprawa zostanie doprowadzona do końca.
10.06.2022 08:25
Czyli przed chwilą "Bayern to już historia", a teraz "Mam kontrakt ważny jeszcze przez rok". Jutro będzie "Być może przedłużę umowę", a pojutrze "Jestem szczęśliwy w Monachium".
Panie Robercie, nikt od Pana nie wymaga elokwencji i logiki w swych wypowiedziach (wszak jest Pan jedynie piłkarzem). Ponieważ jednak jest Pan osobą publiczną, to za swoje słowa musi Pan brać odpowiedzialność. Także ja to widzę tak - Bayern jest dla Pana już "historią", więc jeśli chce Pan dokończyć tę roczną umowę, zapraszamy przez rok pod stadion - może zostanie otwarte jakieś muzeum na Pana cześć (bo jednak takiego napastnika Bayern nie widział). Tam będzie można namacalnie urzeczywistnić słowa "Bayern to już historia".
09.06.2022 20:36
Mentalnie już przecież opuścił Bayern: "To dla mnie historia". Fizycznie? Otwieram trzydziesty popcorn i czekam na rozwój wypadków.
P.S. Swoją drogą świetna erystyka (zamierzony chwyt?) w tytule artykułu - wszak opuszczenie Bayernu, a opuszczenie Monachium to jednak co innego... ;)
09.06.2022 18:51
@Panczo
Był jeszcze np. Niemcy-Brazylia 2014. Oczywiście tylko odnośnie meczów, w których główną rolę grali Nasi zawodnicy, bo takich spotkań znalazłoby się jeszcze multum. A już nie chcę sięgać pamięcią dalej. Różnica polega na tym, że to było spotkanie w LN, a tam były w LM i na MŚ. "Troszeczkę" inna stawka.
09.06.2022 14:01
Naprawdę to już w sobotę? Muszę anulować wyjazd... Spadło na mnie jak grom z jasnego nieba... Nie dałoby się nieco później?
09.06.2022 13:21
@hoven
A ja tam podziwiam kreatywność - wymyśliłbyś taką ofertę? Co prawda nie będę czynił tutaj porównań do np. "Zapłacimy dodatkowe 5 mln, jeśli Mane poleci na Marsa", bo jednak zdobycie 3 ZP jest (minimalnie, ale jednak) bardziej realne, ale naprawdę należy ukłonić się przed ludźmi, którzy stworzyli te klauzule. Czopki z dup. :)
(Zakładając, że to wszystko prawda - bo mnie wciąż ciężko uwierzyć).
09.06.2022 10:50
@Zbig
Nie wiadomo na ile to prawda, ale jeżeli tego typu "oferty" będą przez Nas składane, to Liverpool w pewnym momencie może najzwyczajniej w świecie stracić cierpliwość.
09.06.2022 10:01
Jeszcze lepszą argumentację mogliby mieć np. Neuer, Muller, czy Pavard - "Chłopcze, my jesteśmy mistrzami świata, a Ty nie" ;).
Z resztą jak to jest wspomniane w tekście - takich "historyjek" będzie teraz coraz więcej.
09.06.2022 09:48
To jest miś na miarę naszych możliwości. Choć z drugiej strony jeśli mają w taki sposób przegrywać, to teraz a nie na mundialu...
09.06.2022 07:39
Gwałt. Tylko tyle można napisać...
08.06.2022 22:43
Może będziemy mieli do czynienia z pierwszym przypadkiem, gdy zawodnik trenuje w klubie dla siebie "historycznym"? Podadzą w ogóle Robertowi rękę? Dadzą piłkę? Przecież Bayern jest już dla niego zeszłorocznym śniegiem... Fajnie to będzie wyglądało.
Zasług Roberta dla Bayernu nigdy nie zapomnę (takiego napastnika nie widzieliśmy). Ale to, co Lewy odwaliłeś ostatnio... Szacunek za kreatywność (i tylko za to). Powiedz może, że za dużo się napiłeś... wody mineralnej. Albo, że ptak Ci na głowę narobił i byłeś tym zdenerwowany... Nie wiem...
08.06.2022 14:38
@misza
Ja bym w wypadku Julka nie szastał związkiem frazeologicznym "wyciągnie wnioski" (będąc pomnym doświadczeń), a raczej skupił się na słowie "wierzę". ;)
Choć z drugiej strony ma na to nieco więcej czasu. Oby coś się z tego narodziło.
08.06.2022 13:57
Dobrze by było, żeby tę rewolucję rozpoczął od siebie. Tzn. mniej kombinacji. Albo inaczej - mniej aż tak ostentacyjnych kombinacji. Bo za chwilę może się okazać, że jeśli szczęśliwie zostanie doprowadzony do końca transfer Mane, to Senegalczyk będzie musiał biegać jako np. lewy wahadłowy.
Żeby była jasność: nie jestem przeciwnikiem modyfikowania taktyki - gdy mamy odpowiednich wykonawców. Ale jeśli pojawiają się takie absurdy, jak np. lewoskrzydłowy grający na prawym wahadle (Sane), to jednak pewna dopuszczalna granica zostaje przekroczona.
08.06.2022 13:39
@hoven
Tego, że potrzebujemy szerszej kadry nie neguję. Nie wiem tylko czy lekarstwem na to musi być akurat Laimer. Znając jednak ostatnio Naszą "szybkość" podejmowania decyzji na rynku transferowym może się okazać, że faktycznie to Austriak ostatecznie zawita do Monachium. Nie ma w sumie zbyt wielu ciekawych opcji za tę cenę, chyba że kogoś widzisz na horyzoncie?
I w sumie nie ma gwarancji, że Konrad nie stanie się kolejną "ciamajdą Hasana", jak to byłeś łaskaw ująć.
08.06.2022 12:55
Hmmm... Może dajmy sobie z nim spokój? Wszechstronność to z pewnością jego największy atut (bo może grać również jako prawy obrońca/wahadłowy), ale jeśli piłkarsko lepszy Sabitzer odbił się od Bayernu jak od ściany (przynajmniej na ten moment), to ewentualny angaż Konrada będzie budził jeszcze większe obawy.
08.06.2022 12:09
Czyli to jeszcze nic pewnego.
08.06.2022 11:46
Też kiedyś chciałem u Nas Moukoko, ale na razie widać że zrobiono mu mimo wszystko sporą krzywdę tak wcześnie wprowadzając do dorosłej piłki (do czołowej drużyny w BL). Dodatkowo w płynnym rozwoju przeszkadzają również kontuzje. Talent ma jednak ogromny i umiejętnie poprowadzony (+ brak urazów) mógłby stać się świetnym napastnikiem.
08.06.2022 10:37
Nie ma już takiego męczenia buły jak w ostatnich latach Loewa, czasem brakuje jedynie zwycięstw. W meczach z Włochami i Anglikami Niemcy zostawili po sobie lepsze wrażenie.
08.06.2022 08:16
Rankingi Kickera są konstruowane poza liczbami również niekiedy na podstawie różnicy między potencjałem, a faktycznym stanem rzeczy. Nie dziwi więc, że Sane z niego wypadł. Bierz się do roboty chłopie, bo grasz w Bayernie. Same umiejętności nie wystarczą.
07.06.2022 11:03
Gnabry mimo tego, że miał w meczu przeciwko Włochom sporo "wpadek", to jednak był aktywny i potrafił stworzyć zagrożenie. Sane odskakiwała piłka przy prostych przyjęciach. Ja bym spróbował Musialę i Havertza. Szkoda, że jeszcze nie ma Wirtza...
07.06.2022 10:59
Dokładnie, Lewy powinien być w klasie światowej. Haaland? Powątpiewam, choć gość swoje zrobił. Nkunku jak najbardziej - zaraz za Robertem. Schick natomiast jest tylko za liczby. Bo Czech niestety jest na poziomie swojej gry wyłącznie nieco lepszą wersją Milika.
07.06.2022 10:55
Ja od samego początku starałem się wypośrodkować nieco swoją opinię na temat całej sprawy. Dalej uważam, że Bayern również bez winy nie jest. Natomiast to, co Lewy ostatnio wyczynia zakrawa o cyrk i kruszy (by nie napisać "burzy") jego pomnik. Szkoda. Otwieram natomiast czwarty (piąty? szósty?) popcorn i z wypiekami na twarzy będę obserwował jak to się dalej potoczy.
07.06.2022 10:20
Tia... Jak już wspomniano niżej - wypalony Robert, a na horyzoncie majaczył dłuższy kontrakt... Fuck logic.
07.06.2022 07:45
@Edmund
"Jeśli Barca zapłaci tyle ile chce Bayern to nie powiedział bym że Lewy wygra z Bayernem."
Przecież wszyscy w klubie mówią, że Lewandowski zostanie i wypełni kontrakt. To się zdecyduj. :)
Owszem, jeśli po swoich słowach odejdzie, to z Bayernem wygra. Bo - najzwyczajniej w świecie - dopnie swego. Dlatego piszę - otworzenie muzeum (najlepiej obrazy w sepii, by też jednak uhonorować Lewego - zawsze inny impakt artystyczny), by mógł podziwiać spoza stadionu swoje osiągnięcia przez rok. Gdyż napastnikiem jest kapitalnym.
06.06.2022 19:08
@Edmund
Tak jak pisałem wcześniej - jeśli się zjawi na treningu, będzie trenował z ludźmi związanymi z klubem, który jest już dla Roberta historią. A jeśli jeszcze nie daj bóg (z małej litery, bo przecież nie wiadomo kto w co wierzy) rozpocznie sezon - stanie się to już niemal komiczne.
By nie ośmieszać również wypowiedzi Naszych - sugeruję otwarcie muzeum, do którego Lewandowski będzie sobie mógł przez rok przychodzić i podziwiać swoje osiągnięcia.
P.S. Jeżeli Barca znajdzie środki, to wówczas Lewy wygra z Bayernem. A Zahavi po prostu wykonuje swoją pracę (nie każdemu musi się ona podobać). Otwieram drugi popcorn.
06.06.2022 17:56
@Edmund
Ależ przecież jeżeli dla Roberta Bayern jest już "historią", należy mu to umożliwić - mecze z trybun, może nawet spoza stadionu. Jakieś obrazy w sepii itd. Chociaż tyle dla Niego zróbmy, przecież tyle Nam dał (i tutaj akurat jestem śmiertelnie poważny, Lewy jest najlepszym napastnikiem jakiego Bayern widział).
06.06.2022 17:31
@Edmund
Czyli po prostu będzie grał w klubie dla siebie "historycznym". :) Słowa coś znaczą. Tym bardziej wypowiedziane przez wzór profesjonalizmu.
Nie, nie, nie. Abstrahując już od tego, kto ma w całym sporze rację - "Moja historia z Bayernem dobiegła końca". Te słowa padły na pewno. Dlatego z popcornem w dłoni czekam na dalszy rozwój wypadków.
06.06.2022 16:35
@hoven
Akurat głupia analogia. Przeanalizuj. :)
06.06.2022 14:55
@hoven
Bez wielkiej przesady - Sane wg mnie ma najwyższe umiejętności z Naszych skrzydłowych. Tylko że:
1. Głowa.
2. Rzucanie po pozycjach (dzięki Julek).
Modlę się do Słońca, by pierwszy punkt został szybko uciemiężony. Bo drugi to inna kwestia.
06.06.2022 14:38
@Edmund
Lewy powiedział, że "Moja historia z Bayernem dobiegła końca". Baaardzo ciekawe czekają nas tygodnie. Jeśli zostanie i słowa w czyny przekuje np. Kahn (bo przecież Hasana o takie przedsięwzięcia bym nie posądzał), to liczę że Lewy będzie siedział do końca sezonu na trybunach. Tak, czy nie? :)
06.06.2022 14:29
Ja bym spróbował z Wernerem na lewej i Havertzem z przodu (ewentualnie gdzieś tam wcisnąć Musialę). Czas na eksperymenty z resztą idealny.
Powiedzcie niektórym fanom Juventusu, że "jest młody, więc i błędy może popełniać". On tam jest trzeci sezon i raczej nikt nie powie, że spłacił te miliony. Wydając taką kwotę na obrońcę każdy ma prawo oczekiwać należytej jakości, niezależnie od metryki. Niezbyt uśmiecha mi się perspektywa wydania ok. 70 mln za nierównego obrońcę i obdarowanie kredytem zaufania (a daleko przykładów szukać nie musimy jak łatwo przepłacić za defensora). Wolałbym kogoś, kto zdecydowanie szybciej dałby Nam na tej pozycji pewność. Niestety jak już ktoś wspomniał - obecnie mamy w Europie deficyt jeśli chodzi o naprawdę klasowych ŚO i ciężko wskazać kogoś konkretnego.
Jedną wersję De Ligta (czyt. mam potencjał, ale popełniam błędy) już w Bayernie mamy - Dayota. Różnica jest taka, że był prawie połowę tańszy. Ja konsekwentnie jestem na "nie" jeśli chodzi o transfer Holendra. A już na pewno nie za takie pieniądze.
05.07.2022 12:44
Lepiej te pieniądze ulokować gdzie indziej. Swoją drogą mnie również wciąż szkoda Schlotterbecka...
05.07.2022 11:13
@Bawarka79
Powtarzam się, ale okienko kończy się dopiero za prawie dwa miesiące. Jeśli np. dojdzie do sytuacji, gdy jednocześnie odejdą Lewandowski i Gnabry, a jedynym ofensywnym graczem sprowadzonym w ich miejsce będzie Mane, to ciężko będzie uznać ten ruch za jakiś pozytyw. Trzeba czekać, jeszcze zdecydowanie za wcześnie na oceny.
05.07.2022 09:06
@siudrak0
Nikt nie pisze, że wahania formy w tak młodym wieku są czymś nienaturalnym. Kwoty, które jednak padają są za takiego obrońcę ciut zbyt wysokie (choć jednak podyktowane milionami, które na niego wydał Juventus).
@Marienplatz
Tak, jest to dokładnie poziom Upamecano. Dayot również był stawiany w gronie najzdolniejszych stoperów, z wielkim potencjałem, bla, bla bla... Francuz wciąż zasługuje na szanse, drugiego takiego samego piłkarza w Bayernie po prostu nie chcę. I to za takie pieniądze.
Jak to jednak ostatecznie będzie - czas pokaże. Jeśli już faktycznie Holender do Bayernu jakimś cudem dołączy, to nie pozostanie nic innego jak tylko mu kibicować.
04.07.2022 20:51
@Marienplatz
Jeśli De Ligt jest dla Ciebie "jednym z najlepszych stoperów na świecie", to musisz być świadom, że mamy już w składzie również "jednego z najlepszych stoperów na świecie" w osobie Upamecano (gdyż Francuz i Holender są w tym momencie w zasadzie jak dwie krople wody - z dużym potencjałem, ale popełniający sporo niewymuszonych błędów). Nie wiem czy oglądałeś jakieś mecze Juventusu...
04.07.2022 20:28
@KingWizard
Na razie to myśmy jeszcze żadnego De Ligta (i oby tak zostało) nie ściągnęli. A na ocenę okienka przyjdzie czas - przełom sierpnia/września. Kupa czasu.
04.07.2022 20:16
@Eliksir
Bo całe szczęście najprawdopodobniej (tym bardziej za taką kasę) do tego nie dojdzie. I tak jak napisałeś - silniejsze ligi brutalnie zweryfikowały piłkarzy Ajaxu. De Ligt to byłby w tym momencie taki drugi Upamecano (czyt. mam potencjał, ale wciąż walę babole). Przewijamy dalej. ;)
04.07.2022 18:51
Lepiej wyglądający od Laimera w Lipsku Sabitzer odbił się od Bayernu jak od ściany. Nie twierdzę, że to samo miałoby spotkać Konrada, ale by stał się tutaj kimś ważnym są małe szanse. Zobaczymy, na pewno nie jest wart tych 30 mln.
02.07.2022 11:01
Bardzo dobrze wygląda w Bayerze, ale tyle z pewnością nie wydamy. Każdą plotę możemy sobie skomentować przecież. :)
01.07.2022 14:58
Tak jak napisał niżej @Marienplatz - numer nie ma żadnego znaczenia. Choćby dali mu "10", albo "7" (bo podobno te mają jakąś wartość).
01.07.2022 13:30
Odnośnie osiągnięć z Bayernem na razie nie ma co tych dwóch panów porównywać. Młodszy musi się w końcu nauczyć, że czasem lepiej np. stosować formację odpowiednią do posiadanego materiału. I dla przykładu nie robić z lewoskrzydłowych prawych wahadłowych.
Odnosząc się jednak do słów Jamala - w przypadku Julka w niektórych meczach niestety nie było widać jakiegokolwiek stylu. I raczej byłbym za tym, by poprawić również regularność. Nie chodzi o zdobywanie 3 pkt. w absolutnie każdym spotkaniu, tylko o wyeliminowanie niesamowicie dziwnych porażek (kilka meczów z rzędu, gdzie miażdżymy rywali i nagle przegrana, kompletnie nie będąca konsekwencją formy, doprawiona złą grą).
01.07.2022 13:23
Niesamowicie istotna względem pracy Julka w Bayernie informacja.
P.S. Całkowicie po męsku - taka podrasowana Świątek (nie wiedzieć czemu takie skojarzenie w tym momencie).
30.06.2022 12:10
PN - kompromitacja
LM - wynik zdecydowanie poniżej możliwości
BL - tytuł jest, choć nie obyło się bez niezrozumiałych wpadek
Reasumując: słaby sezon. Dla mnie maksymalnie "3" (w polskim systemie) i to też głównie ze względu na ten 10. tytuł, który i tak jest dla Bayernu od dłuższego czasu bardziej obowiązkiem niż szczególnym osiągnięciem (choć to konkretne akurat warto jest odnotować).
29.06.2022 08:22
@hoven
Tym razem naprawdę poleciałeś - Van de Beek (mniemam, że jego miałeś na myśli pisząc "van Deek") błyszczał bardziej od Gravenberch'a? Są dwie opcje - albo nie oglądałeś meczów Ajaxu, albo piszesz to po złości. Chciałbym postawić na to pierwsze.
27.06.2022 18:59
@tapczan
A no widzisz. Gdyby inaczej - jużbyś k... nie miał ręki. ;)
27.06.2022 17:11
@tapczan
I dlatego, że obaj nie wierzymy w doniesienia medialne pytam znów - skąd wiesz że ewentualne kupno Kalajdzicia miało być za Motinga? :)
27.06.2022 14:35
@tapczan
Naprawdę bylibyśmy w stanie kupić za 20-25 mln przeciętnego napastnika na ławkę? Skąd wiesz o tym, że miał być "zastępstwem dla Motinga"? :)
27.06.2022 13:57
Mam inne zdanie na ten temat. Nazwisko Kalajdzicia ciężko by było wymienić w kontekście potencjalnego następcy Mandzukicia, czy Elbera, a co dopiero stawiać tam gdzieś Lewandowskiego. No ale może oni widzą coś, czego ja nie potrafię dostrzec...
27.06.2022 09:11
Jak już niżej wspomniał @tapczan - zobaczymy jak będzie wyglądał po kontuzji. Sam jestem tego ciekaw tym bardziej, że Wirtz jest (poza oczywiście nieprzeciętnymi umiejętnościami) na boisku pracusiem i kimś kto nie odstawia nogi. Jeśli jednak uraz nie wpłynie znacząco na jego rozwój, to wówczas by go mieć u siebie trzeba będzie prawdopodobnie pobić rekord transferowy. A to już nie jest takie proste.
27.06.2022 07:28
Wielu argumentuje brak żalu po odejściu Lewandowskiego tym, że ma już 33 lata i lepszy nie będzie. Dobrze, że Ronaldo młodszy, ufff...
24.06.2022 06:54
Tylko żeby to nie było na zasadzie "Sprowadziliśmy takiego gracza jak Mane i w związku z tym fajrant".
Numer na koszulce nic u Nas nie znaczy, swego czasu z "10" po Robbenie (bądź co bądź legendą Bayernu) występował wypożyczony Brazylijczyk, z którym nie wiązano przyszłości. Jak dla mnie może dostać numer całkowicie dowolny.
23.06.2022 13:54
To prawda, Karim jest w tym momencie najpoważniejszym kandydatem.
23.06.2022 12:36
Tylko żebyś Julek nie wpadł na to, żeby z niego zrobić wahadłowego.
23.06.2022 11:42
@Lampo
Fakt, sam się nawet pokusiłem o komentarz pod tym artykułem, choć będąc wiernym przekonaniom nie powinienem tego zrobić. :) (O, a to już drugi komentarz).
23.06.2022 11:10
W sumie od czasu do czasu taki żarcik można tutaj wtrącić, bardzo fajnie wyszło ostatecznie. Z resztą idea stworzenia tegoż chyba również nie powstała bez powodu. ;)
P.S. Dla mnie to nie jest żaden clickbait, bo chyba nikt nie sądził że ten właściwy Salihamidzic nagle przenosi się do MLS? Tym bardziej, że to nie "główna" informacja... ;)
23.06.2022 10:50
Również w momencie jego zakupu wiązałem z nim duże nadzieje. Niestety czas brutalnie wszystko zweryfikował. Różnica między jego grą w RB, a tym co jest teraz jest tak duża, że mam poważne wątpliwości czy on aby na pewno na jakąkolwiek szansę zasługuje. Dużo będzie jednak zależało od tego, czy transfer Laimera dojdzie do skutku. W przeciwnym wypadku aby nie uszczuplać kadry Sabi będzie musiał zostać.
23.06.2022 09:04
Bardzo dobry transfer. Nie jest oczywiście piłkarskim bogiem, ale swoją jakość z pewnością wniesie. Powodzenia Sadio!
22.06.2022 14:42
@tapczan
A widzisz, to było aż z takim wyprzedzeniem wygłoszone. Kurde, szacunek. ;)
22.06.2022 11:36
@tapczan
Ano właśnie, doszedłeś do pewnego clou całej sprawy. Bo dostępnych napastników dla Bayernu na poziomie Elbera, Gomeza, Makaay'a w chwili obecnej po prostu nie ma. Pojawiający się czasem Kalajdzic wzbudza u mnie bardziej uśmiech politowania, aniżeli radości. No chyba, że Nas czymś zaskoczą i wyczarują kogoś, kto nie był w mediach brany w ogóle pod uwagę. Zobaczymy.
22.06.2022 11:21
Całkiem zabawny będzie trening w klubie dla siebie historycznym. Zakrzywienie osi czasu?
22.06.2022 10:12
@tapczan
Owszem, niczego nie zmieni. W dalszym ciągu Bayern ma największy potencjał sportowy. I tutaj pełna zgoda, co do tego chyba nikt wątpliwości mieć nie powinien. Natomiast co do zastępstwa za Lewego - mam nadzieję, że sprowadzony za niego gracz nie obniży znacząco poziomu. Bo jednak trzeba też przyznać, że takiego napastnika po prostu nie mieliśmy od czasów Gerda i znalezienie następców Elbera, Makaay'a, Gomeza, Mandzu wyglądało inaczej. Nie wiem z resztą (przy całej świadomości tego co Robert ostatnio wygadywał, ale skupiam się jedynie na aspekcie sportowym) jak można go stawiać obok wymienionych przez Ciebie piłkarzy. Nieco inny kaliber.
22.06.2022 10:11
Co by dużo nie pisać, to wciąż piłkarz, który zdobył jedną z najważniejszych bramek w historii reprezentacji Niemiec. Szkoda, że jego kariera tak się potoczyła, swego czasu miałem do niego słabość. :)
22.06.2022 09:24
Też prawda, zastępców mają jakby co. Choć to i tak spora strata.
22.06.2022 09:08
Też jestem zdania, że lepiej wybrać nie mógł. :)
22.06.2022 08:49
Tylko co właściwie znaczy "bez żalu"? Strata takiego gracza jak Mane byłaby dla każdego klubu sporym osłabieniem, więc być może chodzi tutaj po prostu o robienie miny. Z drugiej strony Sadio wygrał z Liverpoolem już praktycznie wszystko i świadomość tego również wpływa na formę pożegnania.
22.06.2022 08:47
W dalszym ciągu jedyną drużyną, która może odebrać tytuł Bayernowi jest sam Bayern.
22.06.2022 08:39
O tak, przedłużyć i Sasa niech gra tam, gdzie pasuje sportowo.
22.06.2022 08:39
@admin
Dobrze, że poruszyłeś kwestię podatności na kontuzje - kolejny minus. Ja naprawdę do dziś nie wiem co w tym graczu widzą kluby z czołówki. A - powtarzam się - kilka spotkań Stuttgartu z jego udziałem udało mi się zobaczyć i naprawdę jest... kiepski czysto piłkarsko. To absolutnie nie jest poziom przechodzących do Bayernu napastników z ostatnich kilkudziesięciu lat.
21.06.2022 10:15
Nie wiem na ile poważne jest Nasze zainteresowanie Kalajdziciem, ale od samego początku zadaję sobie pytanie: co w nim Bayern (albo inaczej - którykolwiek klub z czołówki) widzi? Bo ja oglądając kilka spotkań Stuttgartu (mając na uwadze również to, że rozmawiamy o gościu, który wykręcił zawrotną liczbę 6 bramek) widziałem jedynie kogoś, kto ma problem z opanowaniem piłki, niejednokrotnie z prostym odegraniem do kolegi z zespołu itd. Czy wzrost jest jedynym "atutem" rzeczonego? A może on ma jakieś cechy, których się jednak nie dopatrzyłem? Wytłumaczy mi ktoś?
To może idąc takim tokiem lepiej byłoby zainteresować się Awoniyi z Unionu, który oprócz tego, że wykręcił 15 goli, to jeszcze na boisku potrafi pracować. Albo Burkardt'em z Mainz. Sam naprawdę nie wiem...
Komentarz na zasadzie czystych przypuszczeń - nie wierzę, byśmy się Kalajdziciem tak mocno interesowali...
21.06.2022 09:55
Mnie osobiście w Sabitzera ciężko jest już uwierzyć... Byłem entuzjastą tego transferu licząc na to, że rzuci wyzwanie Leonowi i być może nawet w wielu meczach razem z Kimmichem będą tworzyć parę ŚP. Przeliczyłem się jednak mocno, a różnica w tym jak wygląda w Bayernie, a jak grał wcześniej w RB jest tak ogromna, że naprawdę trudno szukać tutaj jakiś pozytywów na przyszłość. Jestem w stanie zrozumieć idiotyczne rzucanie po pozycjach (co u Julka niestety było nagminne), ale Sabi wyglądał czasami tak, jakby po prostu brakowało umiejętności (złe przyjęcie piłki, podania do nikogo, straty - podstawy można by rzec). Jeśli pojawiłaby się dobra oferta (ponoć coś tam Roma szykowała) raczej bez żalu bym się z nim rozstał. Pytanie czy ewentualny zakup Laimera nie zhierarchizuje Marcela do tego stopnia, że będzie faktycznie zawodnikiem na wylocie. Zobaczymy. Naprawdę nie wiem czy jest sens jeszcze dawać mu szanse...
21.06.2022 09:18
Świetny to ruch z Naszej strony, ale nie przesadzajmy zbytnio. Nie jest piłkarskim bogiem. Swego czasu zbyt wiele pochwał płynęło w kierunku Julka (nawet gdy jeszcze nikt pod jego skrzydłami nie kopnął piłki) i okazały się one na wyrost. Poczekajmy.
20.06.2022 15:48
W Eintrachcie na razie to się bardziej szykuje wyprzedaż, aniżeli wzmocnienia składu. Oby nie byli dostarczycielem punktów w LM (choć tak to właśnie może wyglądać, choćby przez brak doświadczenia).
20.06.2022 12:00
@Rufus87
Nie wiem czy Sane jest na tyle ogarnięty, by odebrać to jako "szpilę". Wiem tylko, że chłop(ak) musi się za siebie wziąć, bo umiejętności niewątpliwie posiada. Głowa czasami nie nadąża. A może kombinacje Julka. A może jedno i drugie...
20.06.2022 11:59
@josh1982
Inna sprawa na ile to faktycznie niechęć Julka, a na ile po prostu zbyt niska jakość tych talentów. Bo ja bym raczej skłaniał się ku drugiej opcji patrząc na to co się ostatnio działo choćby z wypożyczonymi.
20.06.2022 10:24
@Marienplatz
Owszem, ale poprzez podniesienie poziomu sportowego pozostałych ekip. To nie jest wina Bayernu, że Watzke już przed sezonem Nas koronuje (poniekąd słusznie), Lipsk najlepszych graczy sprzedaje (choć taki mają obecnie model i też czepiać się ciężko), a Leverkusen od lat gra tak jak chodził Kwaśniewski w Charkowie - bardzo nierówno.
Ja sobie życzę większej rywalizacji - zdobywania tytułów przez silny Bayern po walce do końca z kilkoma równie mocnymi przeciwnikami.
19.06.2022 12:50
Nie wiem za bardzo jak można na stronie fanów Bayernu modlić się o tytuł dla innej drużyny niż Bayern, no ale ok...
Zapewne chodziło Ci o większą rywalizację w lidze. Tego również bym sobie życzył, ale nie poprzez kibicowanie komuś innemu. Zawsze chciałbym, by tytuł pozostał w Monachium. A jeśli trafi do kogoś innego, to tylko gdy ta ekipa będzie potrafiła nawiązać sportową walkę z Bayernem (na długie lata). Póki co wciąż tylko sami sobie możemy odebrać końcowe trofeum...
19.06.2022 12:37
Z pewnością nie ma tutaj takiej rywalizacji jak w PL, ale też nie jedźmy po bandzie - Mane nie jest Messim, by w pojedynkę dryblować pół drużyny i samotnie wygrywać mecze (choć niewątpliwie to świetny piłkarz). Sama BL za chwilkę znajdzie się natomiast na 3. miejscu w rankingu UEFA. Z jednym się natomiast zgodzę - Bayern już od lat cierpi na brak wartościowego rywala/rywali w lidze. I z tym akurat ciężko dyskutować.
19.06.2022 12:23
Wiadomo, że nie znajdziemy następcy Lewego w stosunku 1:1, ale można postarać się sprowadzić kogoś, kto drastycznie jakości na tej pozycji nie obniży. Zobaczymy, dużo będzie zależało od tego kto Nas opuści. Jak już wspominałem - jeśli jednocześnie odejdą Gnabry i Lewandowski, to transfer samego Mane ciężko będzie określić w odniesieniu do straty tej dwójki dobrym ruchem. Poczekajmy na rozwój wypadków i koniec okienka, wtedy będzie można Nasze transakcje ocenić.
18.06.2022 13:16
Brak Naszych chyba dziwić nie powinien... Ale jest dwóch "byłych" Naszych. :)
18.06.2022 11:08
@diablo
Jak w przypadku KAŻDEGO okienka, tak i teraz należy poczekać na jego koniec. Na razie jest naprawdę b. dobrze, ale jeżeli np. jednocześnie odejdą Lewandowski i Gnabry, to już zastąpienie ich wyłącznie Mane ciężko będzie nazwać całkowicie udanym ruchem. Należy uzbroić się w cierpliwość i ostateczną ocenę wystawić na przełomie sierpnia/września.
17.06.2022 19:52
@Kahn17
W istocie, sprawniej niż z Gravenberch'em. ;)
Bardzo dobry piłkarz. Dwa małe znaki zapytania ode mnie: wiek (i powiązane z tym - pozycja na jakiej występuje) oraz wyrwanie ze świetnie funkcjonującej maszyny Kloppa (niekoniecznie musi to oznaczać tak samo efektywną grę w innym miejscu). Czekamy jednak na oficjalne potwierdzenie, będzie to z pewnością ruch, który nie przemknie bez echa.
17.06.2022 15:58
Nie jest to tragiczny transfer, ale też i zdrowo przepłacony. Przynajmniej na ten moment za jednego Lucasa można by zawrzeć w tej kwocie transakcje dwóch piłkarzy, którzy nie dawaliby od Francuza mniej. Mocno też dla mnie wątpliwe, czy on ostatecznie te pieniądze spłaci - czas pokaże.
17.06.2022 10:57
Wirtz bez nominacji? Cóż, może ze względu na kontuzję, choć taki Ansu Fati zostawia go w tym aspekcie w tyle, a nominację otrzymał.
Fajnie by było, gdyby Musiala zdobył tę nagrodę, choć już w samej BVB jest duża konkurencja w postaci Bellinghama.
17.06.2022 10:38
Próba zastąpienia Kalajdziciem Hallanda/Lewego brzmi praktycznie tak samo groteskowo, choć w BVB mógłby się odnaleźć. Bayern to mimo wszystko za wysokie progi.
Edytowano : 2022-06-16 14:04:13
Haalanda*
16.06.2022 14:03
Przy całej świadomości tego, co Lewy ostatnio wygaduje, to jednak Pan Cezary K. byłby w stanie obecnie powiedzieć, że Robert boi się pójść do kuchni, w której nie ma kiełków. Wiarygodność - 1.
15.06.2022 21:02
@Matilegolas
Gdzie on się ugryzł w język? Przecież "nie mogę nic nowego powiedzieć" świadczy o tym, że Bayern dalej jest dla Roberta historią. I tyle. Będzie trenował w klubie dla siebie historycznym - prawdopodobnie pierwszy udokumentowany przypadek zakrzywienia osi czasu.
15.06.2022 12:07
Wreszcie! Bardzo duży talent i odpowiednio poprowadzony może dać Nam sporo jakości. Powodzenia w Monachium!
13.06.2022 19:13
@Michello
No cóż, urodził się w Anglii, jest bardzo młody (pamięta w zasadzie jedynie, gdy City zaczynało dopiero coś znaczyć), więc zamiłowanie do Obywateli mogło się w nim mimo wszystko wykształcić. Choć wiemy wszyscy jak tego typu wypowiedzi brzmią naprawdę. Gdyby poszedł do PSG, albo Realu - podobna gadka. ;)
13.06.2022 12:36
Jeśli ta oferta byłaby prawdą (15 mln), to oddać z pocałowaniem ręki. On już szans u Nas najprawdopodobniej nie dostanie.
13.06.2022 12:31
@misza
W przypadku Mane (gwiazdy PL) pośpiechu nie ma - biorąc pod uwagę wszystkie składowe załatwienie takiego transferu w takim czasie nie będzie ujmą. Minus natomiast za holenderski talent, który wciąż nie został ogłoszony.
Oba te zakupy jednak byłyby jak najbardziej na plus (choć przy Senegalczyku stawiam mimo wszystko znak zapytania).
13.06.2022 12:22
Gratulacje za ten transfer mam już ułożone w głowie, wystarczy 'kopiuj-wklej'. Czekam (i czekam, i czekam...) jedynie na oficjalkę.
13.06.2022 11:56
Jeżeli z transferem Mane "się tak piep*****", to co powiedzieć o Gravenberchu, w przypadku którego nie ma jeszcze oficjalki? :)
13.06.2022 11:33
@Reeken89
Klauzula zawierająca bonus za strzelenie 15 bramek z własnej połowy?
13.06.2022 09:20
Akurat spotkania z Włochami i Anglią (zwłaszcza z Synami Albionu) wyglądały w wykonaniu podopiecznych Flicka lepiej niż przeciwko Węgrom... Cóż, niespecjalnie biorę ten turniej towarzyski za jakiś wyznacznik, na MŚ będzie zupełnie inna stawka i inna gra.
13.06.2022 08:58
Taka Francja czy Anglia w LN wypadają na ten moment gorzej od Niemiec, więc jeśli bierzemy ten turniej towarzyski pod uwagę, to ja o reprezentację Flicka jestem spokojny. Z resztą tam z reguły przed wielkimi wydarzeniami nie nastawiano się na wygrywanie wszystkich sparingów i papierkiem lakmusowym rzeczywistej siły z pewnością być nie mogą.
Inna sprawa, że jeżeli na mundial pojadą zawodnicy bez formy, to i Flick nic nie wyczaruje.
12.06.2022 07:48
Ja również (bo poniekąd nie mam wyjścia), ale przy kombinacjach Julka Leroy może zostać w pewnym momencie np. prawym obrońcą. Stabilizacja i dawanie pewności piłkarzowi - bardzo ważne. A w przypadku mentalności Sane być może nawet kluczowe.
10.06.2022 10:55
Pytanie na ile zadziałała tutaj nazwa "Real" i faktycznie brał tylko te kluby pod uwagę. Dobry obrońca, potrafiący również krzyknąć na partnerów. Być może kogoś o takiej charakterystyce właśnie Nam brakuje (niekoniecznie Ruedigera).
10.06.2022 10:51
@hoven
4-2-3-1 raczej nie jest ulubionym ustawieniem Julka. Masz rację natomiast co do tego, że Mane z pewnością nie jest absolutną koniecznością. Wolałbym jakiegoś obrońcę z prawdziwego zdarzenia (takiego z charakterystyką "lidera", a w ofensywie jedynie uzupełnienia), tylko że wydaliśmy na linię defensywną już tyle kasy, że prędzej jestem w stanie uwierzyć w szukanie formy u piłkarzy, których już posiadamy.
Inna sprawa, że za wielkie nazwisko (Lewandowski) przyjdzie inne wielkie nazwisko. I w zasadzie właśnie TEN powód postawiłbym na pierwszym miejscu. Bo przy normalnej sytuacji z Robertem (i Serge'm) i chęci jego pozostania, Senegalczyk byłby potrzebny jak rybie ręcznik. Ja to tak odbieram. No chyba, że tak już wszyscy w klubie zwątpili w jakość Sane/Comana/Gnabry'ego, że potrzebny jest ktoś, kto ten wózek popchnie.
10.06.2022 10:46
@hoven
Nie do końca zgodzę się z Tobą, że Mane to taki sam profil jak Werner. Ten drugi wciąż jest graczem "kopnę piłkę i za nią biegnę", z mniejszymi umiejętnościami od Senegalczyka i mimo wszystko większą szybkością. Być może jest natomiast tak, że potrzebne jest tutaj komuś po prostu duże nazwisko, a skoro pojawiła się okazja by ściągnąć Sadio - czemu nie.
10.06.2022 08:56
Mnie w przypadku Mane zastanawia nie tyle profil piłkarza, ile to jak poradzi sobie w innym środowisku. Mam wrażenie, że w Liverpoolu jest po prostu świetnie wkomponowanym trybikiem, który rozumie się z Salahem i idealnie pasuje do całej układanki. Wyjęcie takiego jednego elementu prawie perfekcyjnej maszyny i przeniesienie w inne miejsce niekoniecznie musi oznaczać, że dalej będzie błyszczał (a ostatni występ na PNA nie był dla niego indywidualnie jakiś wybitny). Zobaczymy, będę trzymał kciuki by Senegalczyk jednak i w Bayernie dawał z siebie wszystko - zakładając oczywiście, że sprawa zostanie doprowadzona do końca.
10.06.2022 08:25
Czyli przed chwilą "Bayern to już historia", a teraz "Mam kontrakt ważny jeszcze przez rok". Jutro będzie "Być może przedłużę umowę", a pojutrze "Jestem szczęśliwy w Monachium".
Panie Robercie, nikt od Pana nie wymaga elokwencji i logiki w swych wypowiedziach (wszak jest Pan jedynie piłkarzem). Ponieważ jednak jest Pan osobą publiczną, to za swoje słowa musi Pan brać odpowiedzialność. Także ja to widzę tak - Bayern jest dla Pana już "historią", więc jeśli chce Pan dokończyć tę roczną umowę, zapraszamy przez rok pod stadion - może zostanie otwarte jakieś muzeum na Pana cześć (bo jednak takiego napastnika Bayern nie widział). Tam będzie można namacalnie urzeczywistnić słowa "Bayern to już historia".
09.06.2022 20:36
Mentalnie już przecież opuścił Bayern: "To dla mnie historia". Fizycznie? Otwieram trzydziesty popcorn i czekam na rozwój wypadków.
P.S. Swoją drogą świetna erystyka (zamierzony chwyt?) w tytule artykułu - wszak opuszczenie Bayernu, a opuszczenie Monachium to jednak co innego... ;)
09.06.2022 18:51
@Panczo
Był jeszcze np. Niemcy-Brazylia 2014. Oczywiście tylko odnośnie meczów, w których główną rolę grali Nasi zawodnicy, bo takich spotkań znalazłoby się jeszcze multum. A już nie chcę sięgać pamięcią dalej. Różnica polega na tym, że to było spotkanie w LN, a tam były w LM i na MŚ. "Troszeczkę" inna stawka.
09.06.2022 14:01
Naprawdę to już w sobotę? Muszę anulować wyjazd... Spadło na mnie jak grom z jasnego nieba... Nie dałoby się nieco później?
09.06.2022 13:21
@hoven
A ja tam podziwiam kreatywność - wymyśliłbyś taką ofertę? Co prawda nie będę czynił tutaj porównań do np. "Zapłacimy dodatkowe 5 mln, jeśli Mane poleci na Marsa", bo jednak zdobycie 3 ZP jest (minimalnie, ale jednak) bardziej realne, ale naprawdę należy ukłonić się przed ludźmi, którzy stworzyli te klauzule. Czopki z dup. :)
(Zakładając, że to wszystko prawda - bo mnie wciąż ciężko uwierzyć).
09.06.2022 10:50
@Zbig
Nie wiadomo na ile to prawda, ale jeżeli tego typu "oferty" będą przez Nas składane, to Liverpool w pewnym momencie może najzwyczajniej w świecie stracić cierpliwość.
09.06.2022 10:01
Jeszcze lepszą argumentację mogliby mieć np. Neuer, Muller, czy Pavard - "Chłopcze, my jesteśmy mistrzami świata, a Ty nie" ;).
Z resztą jak to jest wspomniane w tekście - takich "historyjek" będzie teraz coraz więcej.
09.06.2022 09:48
To jest miś na miarę naszych możliwości. Choć z drugiej strony jeśli mają w taki sposób przegrywać, to teraz a nie na mundialu...
09.06.2022 07:39
Gwałt. Tylko tyle można napisać...
08.06.2022 22:43
Może będziemy mieli do czynienia z pierwszym przypadkiem, gdy zawodnik trenuje w klubie dla siebie "historycznym"? Podadzą w ogóle Robertowi rękę? Dadzą piłkę? Przecież Bayern jest już dla niego zeszłorocznym śniegiem... Fajnie to będzie wyglądało.
Zasług Roberta dla Bayernu nigdy nie zapomnę (takiego napastnika nie widzieliśmy). Ale to, co Lewy odwaliłeś ostatnio... Szacunek za kreatywność (i tylko za to). Powiedz może, że za dużo się napiłeś... wody mineralnej. Albo, że ptak Ci na głowę narobił i byłeś tym zdenerwowany... Nie wiem...
08.06.2022 14:38
@misza
Ja bym w wypadku Julka nie szastał związkiem frazeologicznym "wyciągnie wnioski" (będąc pomnym doświadczeń), a raczej skupił się na słowie "wierzę". ;)
Choć z drugiej strony ma na to nieco więcej czasu. Oby coś się z tego narodziło.
08.06.2022 13:57
Dobrze by było, żeby tę rewolucję rozpoczął od siebie. Tzn. mniej kombinacji. Albo inaczej - mniej aż tak ostentacyjnych kombinacji. Bo za chwilę może się okazać, że jeśli szczęśliwie zostanie doprowadzony do końca transfer Mane, to Senegalczyk będzie musiał biegać jako np. lewy wahadłowy.
Żeby była jasność: nie jestem przeciwnikiem modyfikowania taktyki - gdy mamy odpowiednich wykonawców. Ale jeśli pojawiają się takie absurdy, jak np. lewoskrzydłowy grający na prawym wahadle (Sane), to jednak pewna dopuszczalna granica zostaje przekroczona.
08.06.2022 13:39
@hoven
Tego, że potrzebujemy szerszej kadry nie neguję. Nie wiem tylko czy lekarstwem na to musi być akurat Laimer. Znając jednak ostatnio Naszą "szybkość" podejmowania decyzji na rynku transferowym może się okazać, że faktycznie to Austriak ostatecznie zawita do Monachium. Nie ma w sumie zbyt wielu ciekawych opcji za tę cenę, chyba że kogoś widzisz na horyzoncie?
I w sumie nie ma gwarancji, że Konrad nie stanie się kolejną "ciamajdą Hasana", jak to byłeś łaskaw ująć.
08.06.2022 12:55
Hmmm... Może dajmy sobie z nim spokój? Wszechstronność to z pewnością jego największy atut (bo może grać również jako prawy obrońca/wahadłowy), ale jeśli piłkarsko lepszy Sabitzer odbił się od Bayernu jak od ściany (przynajmniej na ten moment), to ewentualny angaż Konrada będzie budził jeszcze większe obawy.
08.06.2022 12:09
Czyli to jeszcze nic pewnego.
08.06.2022 11:46
Też kiedyś chciałem u Nas Moukoko, ale na razie widać że zrobiono mu mimo wszystko sporą krzywdę tak wcześnie wprowadzając do dorosłej piłki (do czołowej drużyny w BL). Dodatkowo w płynnym rozwoju przeszkadzają również kontuzje. Talent ma jednak ogromny i umiejętnie poprowadzony (+ brak urazów) mógłby stać się świetnym napastnikiem.
08.06.2022 10:37
Nie ma już takiego męczenia buły jak w ostatnich latach Loewa, czasem brakuje jedynie zwycięstw. W meczach z Włochami i Anglikami Niemcy zostawili po sobie lepsze wrażenie.
08.06.2022 08:16
Rankingi Kickera są konstruowane poza liczbami również niekiedy na podstawie różnicy między potencjałem, a faktycznym stanem rzeczy. Nie dziwi więc, że Sane z niego wypadł. Bierz się do roboty chłopie, bo grasz w Bayernie. Same umiejętności nie wystarczą.
07.06.2022 11:03
Gnabry mimo tego, że miał w meczu przeciwko Włochom sporo "wpadek", to jednak był aktywny i potrafił stworzyć zagrożenie. Sane odskakiwała piłka przy prostych przyjęciach. Ja bym spróbował Musialę i Havertza. Szkoda, że jeszcze nie ma Wirtza...
07.06.2022 10:59
Dokładnie, Lewy powinien być w klasie światowej. Haaland? Powątpiewam, choć gość swoje zrobił. Nkunku jak najbardziej - zaraz za Robertem. Schick natomiast jest tylko za liczby. Bo Czech niestety jest na poziomie swojej gry wyłącznie nieco lepszą wersją Milika.
07.06.2022 10:55
Ja od samego początku starałem się wypośrodkować nieco swoją opinię na temat całej sprawy. Dalej uważam, że Bayern również bez winy nie jest. Natomiast to, co Lewy ostatnio wyczynia zakrawa o cyrk i kruszy (by nie napisać "burzy") jego pomnik. Szkoda. Otwieram natomiast czwarty (piąty? szósty?) popcorn i z wypiekami na twarzy będę obserwował jak to się dalej potoczy.
07.06.2022 10:20
Tia... Jak już wspomniano niżej - wypalony Robert, a na horyzoncie majaczył dłuższy kontrakt... Fuck logic.
07.06.2022 07:45
@Edmund
"Jeśli Barca zapłaci tyle ile chce Bayern to nie powiedział bym że Lewy wygra z Bayernem."
Przecież wszyscy w klubie mówią, że Lewandowski zostanie i wypełni kontrakt. To się zdecyduj. :)
Owszem, jeśli po swoich słowach odejdzie, to z Bayernem wygra. Bo - najzwyczajniej w świecie - dopnie swego. Dlatego piszę - otworzenie muzeum (najlepiej obrazy w sepii, by też jednak uhonorować Lewego - zawsze inny impakt artystyczny), by mógł podziwiać spoza stadionu swoje osiągnięcia przez rok. Gdyż napastnikiem jest kapitalnym.
06.06.2022 19:08
@Edmund
Tak jak pisałem wcześniej - jeśli się zjawi na treningu, będzie trenował z ludźmi związanymi z klubem, który jest już dla Roberta historią. A jeśli jeszcze nie daj bóg (z małej litery, bo przecież nie wiadomo kto w co wierzy) rozpocznie sezon - stanie się to już niemal komiczne.
By nie ośmieszać również wypowiedzi Naszych - sugeruję otwarcie muzeum, do którego Lewandowski będzie sobie mógł przez rok przychodzić i podziwiać swoje osiągnięcia.
P.S. Jeżeli Barca znajdzie środki, to wówczas Lewy wygra z Bayernem. A Zahavi po prostu wykonuje swoją pracę (nie każdemu musi się ona podobać). Otwieram drugi popcorn.
06.06.2022 17:56
@Edmund
Ależ przecież jeżeli dla Roberta Bayern jest już "historią", należy mu to umożliwić - mecze z trybun, może nawet spoza stadionu. Jakieś obrazy w sepii itd. Chociaż tyle dla Niego zróbmy, przecież tyle Nam dał (i tutaj akurat jestem śmiertelnie poważny, Lewy jest najlepszym napastnikiem jakiego Bayern widział).
06.06.2022 17:31
@Edmund
Czyli po prostu będzie grał w klubie dla siebie "historycznym". :) Słowa coś znaczą. Tym bardziej wypowiedziane przez wzór profesjonalizmu.
Nie, nie, nie. Abstrahując już od tego, kto ma w całym sporze rację - "Moja historia z Bayernem dobiegła końca". Te słowa padły na pewno. Dlatego z popcornem w dłoni czekam na dalszy rozwój wypadków.
06.06.2022 16:35
@hoven
Akurat głupia analogia. Przeanalizuj. :)
06.06.2022 14:55
@hoven
Bez wielkiej przesady - Sane wg mnie ma najwyższe umiejętności z Naszych skrzydłowych. Tylko że:
1. Głowa.
2. Rzucanie po pozycjach (dzięki Julek).
Modlę się do Słońca, by pierwszy punkt został szybko uciemiężony. Bo drugi to inna kwestia.
06.06.2022 14:38
@Edmund
Lewy powiedział, że "Moja historia z Bayernem dobiegła końca". Baaardzo ciekawe czekają nas tygodnie. Jeśli zostanie i słowa w czyny przekuje np. Kahn (bo przecież Hasana o takie przedsięwzięcia bym nie posądzał), to liczę że Lewy będzie siedział do końca sezonu na trybunach. Tak, czy nie? :)
06.06.2022 14:29
Ja bym spróbował z Wernerem na lewej i Havertzem z przodu (ewentualnie gdzieś tam wcisnąć Musialę). Czas na eksperymenty z resztą idealny.
06.06.2022 12:50