@tapczan
Ja podaję słowa Uliego jedynie jako przykład - tych, gdzie zawodnicy np. wywierają nacisk wewnątrz klubu (do dziś z resztą mamy kilku w kadrze), czy jeszcze w latach 90-tych "pomogli" przypiąć łatkę FC Hollywood było więcej.
Mnie również jest przykro, że to powiedzenie "nikt nie jest większy niż Bayern" jest już nieaktualne, ale jakoś trzeba z tym żyć. W przypadku Neuera również wątpię, by wykonano przynajmniej minimum kary - zabrano mu opaskę.
08.01.2023 10:41
@Silesi
"Nikt nie jest większy niż Bayern..."
To jest już dawno nieaktualne, nic nie znaczące powiedzonko. Nawet sam Hoeness swego czasu mówił o "zaryzykowaniu tytułu dla Robbena/Ribery'ego (czym postawił dobro piłkarzy nad dobro klubu) i zastanawiał się nad zastrzeżeniem ich numerów. "Nikt nie jest większy niż Bayern" to puste słowa.
08.01.2023 10:22
Niech zostanie - takiego zmiennika na pozycji "9" nie znajdziemy. Ale też niech mu bania nie odbija, bo miał ledwie kilka dobrych miesięcy w swojej kilkunastoletniej karierze. Żeby jednak była jasność - jeżeli wciąż ma strzelać dla Bayernu to g... mnie obchodzą jego rzeczywiste umiejętności.
05.01.2023 08:25
@dudikov
Dlatego chyba wolałbym kogoś, kto stylem będzie pasował. Wysoko postawiona obrona (bo przecież poza Nami, Barceloną i City nikt nie szuka dominacji w meczu) jednak może wymagać innego bramkarza. Sam Sommer jest jak najbardziej ok, pytanie w jaki sposób to będzie wyglądało po powrocie Neuera - takiego fachowca szkoda by trzymać cały czas na ławce.
04.01.2023 11:33
A ja zdążyłem zauważyć, że Manu potrzebuje po kontuzji trochę czasu ("trochę" to słowo względne), by wrócić do swojej normalnej dyspozycji. I fakt - wciąż będzie numerem "1" w bramce Bayernu. Ale tę opaskę bym już Neuerowi odebrał.
02.01.2023 12:02
W sumie zdjęcie Neuera metaforycznie ukazuje dalszy rozwój całej sytuacji: Mam i dalej będę miał tę opaskę na ramieniu, wykonuję gest powiązany z podejściem "spokojnie, spokojnie, nic się nie stało" i wolnym krokiem wracam w kierunku bramki.
Co prawda nie jestem gorącym zwolennikiem radykalnych rozwiązań (czyt. publicznej chłosty), ale jakiekolwiek konsekwencje wobec niego powinny zostać wyciągnięte. Np. odebranie tej opaski.
02.01.2023 06:37
Na kolejnym mundialu świetne pokolenie zawodników (Kimmich, Goretzka, Sane, Gnabry, Ruediger) to będą już gracze ponad 30-letni z praktycznie ostatnią szansą na cokolwiek. Szkoda, że potencjał tej kadry został tak zmarnowany w Katarze. Jeśli Euro również pójdzie nie po myśli Niemców, to Flickowi nie należałoby przy zwalnianiu nawet dziękować.
31.12.2022 14:24
Cristiano Ronaldo: "Od dziecka marzyłem, by tutaj grać".
31.12.2022 09:14
@josh1982
Kane jest w podobnym wieku co Choupo-Moting? Chodzi Ci o to, że obaj są w XXI wieku? :)
26.12.2022 12:49
"Jesteśmy dobrze obsadzeni w obronie z Matthijsem de Ligtem, Dayotem Upamecano i Lucasem Hernándezem, to trzy rakiety."
Jeżeli już podał Lucasa, to równie dobrze mógł wymienić siebie i Kahna jako świetne uzupełnienie ławki. Pożytek z gry na przestrzeni sezonu z dwójki emerytów i Francuza bardzo podobny.
26.12.2022 10:38
Cóż, sam Kane z pewnością też zdaje sobie sprawę, że to jedna z ostatnich szans, by w końcu grać w drużynie walczącej co sezon w Europie o najwyższe cele. Zobaczymy.
25.12.2022 20:46
Powtórzę się - można go tam ustawić, w momencie gdy Bayern będzie już prowadził 4:0, 5:0. Wiele spotkań na tej pozycji (i chociażby ostatni mundial) pokazało, że drużyna nie zawsze wygląda dobrze z Tomkiem z przodu.
23.12.2022 12:44
Nie był wcale najlepszym bramkarzem turnieju (choć z pewnością miał udany), a do tego swym niskim zachowaniem właściwie zamknął sobie drogę do szanujących się klubów. Niech się od Bayernu trzyma z daleka (a Bayern od niego) i szuka zespołów, które z otwartymi ramionami przyjmą takiego idiotę.
23.12.2022 11:39
@bayern1987dwa
"Odbić" sobie mundial to równie dobrze będą chcieli też wszyscy Bawarczycy. Pytanie na ile mental zostanie zbudowany właśnie w tym kierunku. Na razie takie gdybanie "ten już jest spełniony", a tamten "będzie chciał coś udowodnić" nie ma sensu. Mecz przeciwko PSG nie powinien mieć w ogóle podłoża postawy poszczególnych zawodników na MŚ. Gdyby tak miało być, to byśmy leżeli i kwiczeli. :)
22.12.2022 08:50
Można go spokojnie dać na "9", jak już Bayern będzie prowadził 4:0, 5:0.
22.12.2022 07:01
Już widzę te artykuły: "Bayern osłabia rywala", albo "Bayern kupuje bramkarza, który nie raz zatrzymał Bawarczyków (coby ich więcej już nie mógł zatrzymać)". ;)
Bardzo dobry fachowiec, jest jednak kilka "ale" (status Neuera, wiek Sommera itd.). Jeśli jednak pojawi się opcja wyciągnięcia go za taką kwotę, to nie powinniśmy się zastanawiać. Zbyt dużego wyboru z resztą nie mamy.
21.12.2022 10:17
A mnie Stanisic przypomina swoim siermiężnym stylem bocznych obrońców sprzed lat: Lell'a i Oddo. Czyli: jestem na boisku, ale nic ponad nie zrobię. Również jednak mu życzę, by coś z niego było. Na ten moment jego jedynym atutem jest wszechstronność.
19.12.2022 10:52
@Sopariev
Można również szukać plusów - Polska swoje JEDYNE porażki na turnieju poniosła z mistrzem i wicemistrzem. ;)
19.12.2022 10:21
@Sopariev
A mnie akurat poziom na tym turnieju nie raził - o wiele bardziej czepiałbym się 2018 w Rosji. Sam finał był chyba najlepszym finałem MŚ w historii, a być może ogólne (złudne) wrażenie odnośnie poziomu może być potęgowane przez obecność w półfinale takiej drużyny jak Maroko, choć i oni swoją grą (defensywną co prawda, ale cel uświęca środki) na to zapracowali.
Inna sprawa gdy spojrzymy na całość i ocenimy to, co Nas powinno najbardziej interesować, czyli jak zaprezentowali się na przestrzeni całego mundialu gracze Bayernu. Odpowiedź brzmi: słabiutko. "Wygranym" wydaje się być w zasadzie tylko Upamecano, choć bez upragnionego sukcesu.
19.12.2022 08:23
@Reeken89
Być może gdyby Gvardiol nie dał się tak łatwo ograć Messiemu w półfinale, to on by odbierał nagrodę dla najlepszego młodego gracza turnieju. Również postawiłbym raczej na kogoś z dwójki Livaković/Bounou odnośnie nagrody dla najlepszego bramkarza. Martinez zasłynął raczej głównie z obrony karnych, jednej interwencji w finale (po strzale Muaniego) i połowy turnieju praktycznie bez żadnej interwencji (faza grupowa + 1/8).
18.12.2022 20:06
Przede wszystkim był to najlepszy finał MŚ jakie dane mi było oglądać. Po drugie - gratulacje za upragnione trofeum dla jednego z najlepszych (jeśli nie najlepszego) piłkarza w historii. Po trzecie - brawa również dla Francji (i Mbappe), bo jednak wracać dwukrotnie z tak dalekiej podróży podczas najważniejszego spotkania czterolecia również trzeba umieć.
18.12.2022 19:07
To chyba najlepszy finał MŚ odkąd sięgam pamięcią.
18.12.2022 18:46
Mbappe jak w takim tempie będzie te bramki strzelał, to spokojnie zostanie samodzielnym liderem klasyfikacji strzelców MŚ, wyprzedzając Klose. Już w tak młodym wieku jest niesamowity, mając na koncie puchar i 3 bramki zdobyte bezpośrednio w finałach.
Ogólnie jednak kompletnie mi obojętne który zespół tę potyczkę wygra. Widać jednak po Argentynie, że bardzo dużo kosztowało ich to spotkanie.
18.12.2022 18:05
@Moe
Temat Laimera w Bayernie istniał już od dłuższego czasu, a rzeczywistego zainteresowania Kamadą chyba nigdy nie było. Ale fakt - ten gracz mógłby być (m.in. z perspektywy wspomnianej przez Ciebie uniwersalności) rzeczywistym wzmocnieniem. To samo jednak tyczy się Konrada - ten jednak ma tendencje do wypadania ze składu przez kontuzje. Ciekawe z resztą co w tym momencie np. z Sabitzerem.
16.12.2022 09:56
Pewnie, że jest jedną z opcji. Kłopot w tym, że tą najgorszą - i to nie tylko jeśli chodzi o klasę.
16.12.2022 09:33
Gotowy może być, pytanie czy zagra. Półfinał przeciwko Maroko był pierwszym meczem Francji na tym mundialu, w którym nie stracili bramki, a dodatkowo Konate wyglądał bardzo dobrze. Sam uważam, że miejsce Dayot'a w pierwszej jedenastce nie powinno podlegać dyskusji, ale jednak pewne wątpliwości się pojawiają. Ogólnie to i tak będzie jeden z nielicznych graczy Bayernu, którzy po powrocie do Monachium będą mogli się za swoją postawę (i za postawę drużyny) uśmiechnąć.
16.12.2022 09:15
Bounou to na pewno nie aż tak wielki znak zapytania jak Livaković (dobry poprzedni sezon w Sevilli, zwieńczony Trofeo Zamora), ale mimo wszystko swoje lata ma i wciąż o wiele gorszy pomysł od Nuebela (choćby ze względu na kwotę).
16.12.2022 07:41
To by było chyba najlepsze wyjście z tej kłopotliwej sytuacji. A jeśli Nuebel da radę, to - jak niżej napisano - przed Manu po powrocie nie powinien być rozwinięty czerwony dywan.
15.12.2022 10:27
Do przerwy Maroko na tle Francji sprawia lepsze wrażenie, niż Chorwacja na tle Argentyny. Choć wciąż w kolejną sensację z udziałem graczy z północy Afryki nie wierzę.
14.12.2022 21:00
@Reeken89
Dlatego właśnie użyłem słowa "wówczas", bo Schalke wtedy jeszcze w BL i Europie coś znaczyło.
Co do drugiej części - fakt. Neuerowi można podziękować i wysłać gwiazdkowy prezent w postaci nart.
14.12.2022 18:59
@Reeken89
Schalke było wówczas liczącym się zespołem w BL, a Dinamo to liga chorwacka. Nie wiem w ogóle do czego pijesz?
Nawet jeśli w JAKIKOLWIEK sposób chciałbyś Livakovicia obronić, to zwróć uwagę że zawodnicy stamtąd z rzeczywistym potencjałem przechodzą do lepszej ligi (niekoniecznie niemieckiej) jednak chyba nieco wcześniej. :)
14.12.2022 18:11
@Reeken89
Gra również w wieku 27 lat wciąż w lidze chorwackiej. Może słowo "nieporozumienie" jest faktycznie zbyt mocne, ale ocenianie przez pryzmat jednego turnieju (ileż to było takich graczy) nie jest zdrowe. A jakoś wcześniej Livakovicia nie zdołałem zapamiętać z jego występów klubowych w pucharach. Nie mówiąc już o pełnym sezonie, a przecież w Monachium musiałby wznieść się o kilka poziomów wyżej.
14.12.2022 16:44
@DarthSmd
A jak jakiś szpieg innego klubu Cię tutaj przeczyta?
Wybitny obrońca, doskonały również w ofensywie, nie łapie kontuzji, zdobył Mistrzostwo Świata, żal byłoby się z nim rozstawać.
O, w ten sposób.
14.12.2022 13:38
Oczywiście, że wróci. Pytanie raczej w jakim charakterze. Bo po stwierdzeniu Lehmanna odnośnie piłki (futbolówki) każdą jego wypowiedź dotyczącą Manu traktuję jak - dyplomatycznie to ujmę - przesadnie kurtuazyjną próbę dodania otuchy.
14.12.2022 12:22
@Prodigy82
Mazraoui i Upamecano nie mają na tyle poważnych urazów (w przypadku drugiego chodzi ponoć o zwykłe przeziębienie), by już gdzieś tutaj dostawiać PSG. Bardziej "rozwaleni" Nasi zawodnicy mogą być najwyżej mentalnie, bo jednak trwający mundial jest dla piłkarzy Bayernu tragiczny.
Odnośnie Neuera - chyba każdy już zdążył zauważyć, że jego lekkomyślność może klub kosztować bardzo dużo. A i on sam z tarczą może z tego nie wyjść.
14.12.2022 10:33
Czasem, gdy walcząca drużyna trafi na lepszego piłkarsko przeciwnika, sama walka po prostu nie wystarczy. Tak było z Chorwacją 4 lata temu, tak było i dziś. Argentyna po profesorsku wjeżdża do finału, gdzie prawdopodobnie zmierzy się z Francją. Ja również nie wierzę w kolejne fartowne i wybiegane zwycięstwo Maroka. A później kompletnie mi już będzie obojętne kto wygra mecz o 3. miejsce, jak i finał.
13.12.2022 22:05
Właściwie jedyny Nasz gracz, który ma szansę wrócić z mundialu z uśmiechem na ustach - mam na myśli takiego piłkarza, który faktycznie stanowi o sile swojej reprezentacji. Jest co prawda jeszcze Mazraoui (którego występ w półfinale stoi pod znakiem zapytania), ale ogólnie ten turniej był dla zawodników Bayernu koszmarny.
13.12.2022 12:34
Oczywiście, że jest to wielki cios.
Jak już ktoś napisał - powrót Manu wcale nie musi być taki różowy. W przyszłym sezonie będzie miał 37 lat, a poprzednie urazy Neuera pokazały, że trochę czasu musi upłynąć zanim odzyska pełną formę. Kontrakt do 2024, więc jest bardzo prawdopodobne, że "załatwił" sobie tym wybrykiem karierę w Bayernie. Oczywiście chciałbym wierzyć, że jeszcze nie raz da Nam radość swoimi interwencjami, ale pojawił się bardzo duży znak zapytania.
13.12.2022 11:09
Nie jestem do niego przekonany, ale jeśli kwota byłaby niska...
13.12.2022 06:56
Jak napisał niżej @vaterland - ja również nie jestem przekonany do Livakovicia. Gdyby faktycznie był to taki wielki talent na pozycji bramkarza, to nie siedziałby w lidze chorwackiej do momentu osiągnięcia przez niego 27 lat (tych z rzeczywistym potencjałem daje się stamtąd wyłowić zdecydowanie wcześniej). Ma na ten moment super turniej, ale to za mało.
12.12.2022 16:12
@vaterland
Jeśli Twój Ojciec wraz z przyjacielem byli/są dobrymi fachowcami, to rozumiem że odpowiednio w szpitalu/sądzie raczej takiemu wydarzeniu nie przyklaskiwano (przełożeni/pacjenci/klienci itd.)?
11.12.2022 11:54
Ciekaw jestem zdania Naszych, ale bardziej pod kątem tego jak ładnie ubiorą to w słowa, bo to że będą stali za Neuerem raczej nie ulega wątpliwości. Babbel natomiast powiedział oczywistą oczywistość, choć i tak starał się być mocno dyplomatyczny (jak na tak skrajną głupotę Manu).
11.12.2022 11:30
Kolejny dowód na to jak wspaniałą generację piłkarzy ma obecnie Francja, choć trzeba przyznać że osobiście przed meczem stawiałem lekko na Anglię. Southgate popełnił jednak podobny błąd do meczu z Włochami - grał długo zbyt asekuracyjnie, nie wykorzystując w pełni potencjału jaki miał na boisku/na ławce i niepewnej gry obronnej Trójkolorowych.
10.12.2022 22:06
Maroko!!!!!
10.12.2022 17:59
Powtórzę się, ale szkoda że nie wybrał jeszcze na przykład ujeżdżania byków, albo - w bardziej skrajnej głupocie - nurkowania jaskiniowego.
Ja również nie mam nic przeciwko wypoczynkowi na nartach, ale nie mówimy tutaj o podpisującym wszystko urzędniku państwowym wyższego szczebla, którego złamana noga nikogo by specjalnie nie przejęła, a o profesjonalnym piłkarzu, kapitanie jednego z czołowych klubów świata, który podczas przerwy wciąż TRWAJĄCEGO sezonu wybrał taki model wakacji. Skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie, nakładające na klub dodatkowe problemy.
10.12.2022 15:09
Z jednej strony oczywiście należałoby życzyć szybkiego powrotu do zdrowia i treningów. Z drugiej - kompletnie nie myślał o klubie. Wiemy jak ważny jest Neuer, nie tylko ze względu na swoje umiejętności, ale też na ogólny kształt linii obrony, która dzięki jego obecności nie musi być głęboko cofnięta. Dramatyczna wiadomość i ciężkie tygodnie przed Bayernem - w kwestii poszukiwań jakiegoś rozwiązania.
10.12.2022 14:03
Szkoda, że nie chciał jeszcze spróbować na przykład ujeżdżania byków.
Cóż, jego życie - jego wybory. Jest jednak profesjonalnym piłkarzem, a w tym momencie nie myślał o klubie W OGÓLE. No ale udany wypoczynek po równie udanym mundialu widocznie ważniejszy.
I tak jak niżej - wciąż ciężko w to uwierzyć...
10.12.2022 13:25
@AdiFantasti
Ja bym jeszcze dodał (choć to już nieco wcześniejsze czasy, ale może niektórzy również pamiętają) przegraną serię jedenastek z Danią w 1992 w półfinale ME.
Generalnie w przekroju całego turnieju Holendrzy nie wyglądali źle, ale wczoraj Argentyna brutalnie obnażyła brak klasowych piłkarzy w ofensywie Pomarańczowych. Moim zdaniem (patrząc tylko na wczorajszy mecz) awans Argentyńczyków zasłużony, choć sympatyzowałem z podopiecznymi Van Gaala.
10.12.2022 09:37
Jak to Argentyna przejdzie, to fala samobójstw w Brazylii wielce prawdopodobna.
09.12.2022 22:45
Niestety Panie Darku, Pańscy faworyci nie awansowali, łączę się z Panem w bólu...
A tak poważnie - wielkie brawa dla Chorwacji, która pokazała niesamowity charakter i kawał serca zostawiła na boisku. Uwielbiamy takie mecze!
09.12.2022 18:53
Może ze względu na Pana Szpakowskiego niech Brazylia jednak awansuje, niesamowity był ten komentarz i ciągłe liczenie, że Brazylia "rozstrzygnie to w 90. minut" (a to już powtarzane chyba z 8 razy).
09.12.2022 17:54
Przed turniejem pewnie również wskazałbym w takiej parze na Argentynę, ale na tym turnieju Holandia jest naprawdę poukładaną i dobrze funkcjonującą drużyną (na pewno lepiej niż podopieczni Scaloniego), pomimo braku jakiś wielkich gwiazd w składzie. Ciężko tu wytypować faworyta.
09.12.2022 13:08
@BaltazarGabka
To tłumaczenie o piłce ciężko jest kupić. Wiadomo, że futbolówka dziś zachowuje się zupełnie inaczej i jest coraz cięższa do obrony, ale analogicznie zmienia się również szkolenie bramkarzy, sprzęt itd. Nie wymagam, by golkiper zaczął mieć refleks niektórych zwierząt, ale w kontekście tej konkretnej sytuacji ten wtręt o piłkach jest wyjątkowo niefortunny.
Odnośnie Niemców, to lepiej żeby skupili się na własnych błędach, a nie wyszukiwaniu bzdur, typu "podwozie też było złe", piłka dla naszego bramkarza była trudniejsza niż dla innych, a Hiszpania dała się Japonii.
08.12.2022 10:58
Ło Panie... Jeszcze brakuje wypowiedzi odnośnie optymizmu przed MŚ 2026 i Euro 2028.
08.12.2022 10:27
To chyba jasne, że po mundialu nie mógłby nagle wypaść z TOP bramkarzy, ale swoje za uszami również ma - choć z całej linii defensywnej wydaje się, że zawinił najmniej.
08.12.2022 10:13
Niczego innego raczej się nie można było spodziewać, ale teraz na Flicku spocznie jeszcze większa odpowiedzialność.
08.12.2022 07:55
Aż tak źle nie jest, ale w porównaniu do takiej Francji... Być może należałoby zmniejszyć nieco zaciąg z zagranicy i dawać więcej szans rodzimym talentom.
08.12.2022 07:55
@tapczan
Tylko oby z tą "drugą szansą" nie było jak z "drugą szansą" (po MŚ w Rosji) Loewa - choć ten zanotował świetny czas w reprezentacji i przez wiele lat Niemcy byli światową potęgą. Jak dla mnie Flick powinien wylecieć, ponieważ marnowany jest potencjał wielu piłkarzy, a przy okazji pokolenie. Ale pewnie zostanie.
07.12.2022 09:41
Pierwszy krok tego potrzebnego kadrze niemieckiej wstrząsu został wykonany. Jeśli reprezentacja notuje kilkuletni najgorszy okres w swojej historii, to może przyczyn należy szukać również głębiej.
07.12.2022 09:18
@vaterland
Tak naprawdę żadni Hiszpanie, ani Japończycy. Niemcy swoją grą się sami wyrzucili.
06.12.2022 19:04
Niesamowite jak jeden mecz potrafi zmienić percepcję. Teraz nagle Hiszpanie są "pipkami" i "kombinatorami", a przed chwilą byli świetnie zorganizowani. Szkoda tylko, że te "pipki" i "kombinatorzy" wyrzucili z turnieju Niemców.
Co do samego meczu - pełen szacunek dla Maroko. Cóż oni wyprawiają na tym mundialu... Hiszpanie po raz kolejny pokazali, że psychika nie jest ich mocną stroną, aczkolwiek w ciągu dwóch godzin mogli ten mecz rozstrzygnąć. Liczy się natomiast końcowy wynik. Brawo dla Maroko, wszyscy takie niespodzianki uwielbiamy!
06.12.2022 18:55
W sumie dobrze. Po pierwsze mniejsze ryzyko kontuzji. Po drugie - Van Gaal świetnie poukładał tę drużynę (złożoną w większej części z piłkarzy o wątpliwej jakości, którzy jednak potrafią grać jako zespół) i wszystko w defensywie wygląda bardzo optymistycznie. Holandia jednym z faworytów mistrzostw.
06.12.2022 10:46
Pierwsza połowa w Naszym wykonaniu była jedną z najlepszych w ostatnich latach. Koniec końców zdecydowały umiejętności indywidualne, pod względem których lata świetlne jesteśmy za Francuzami. Brawo jednak za walkę, no i za tę bramkę na otarcie łez.
04.12.2022 18:00
O wściekłości i rozczarowaniu to już było słychać zdaje się po poprzednim mundialu i Euro. I również jak moich dwóch przedmówców jestem zdania, że tam musi nastąpić wstrząs - łącznie ze zmianami personalnymi. To nie jest zwykły "kryzys" jaki przytrafia się każdemu, tylko najczarniejszy (kilkuletni) okres w historii niemieckiej piłki reprezentacyjnej, kompletnie nieadekwatny do posiadanego potencjału sportowego.
04.12.2022 11:44
M.in. przez brak jakichś poważniejszych kandydatów do zastępstwa zapewne zostanie. Wszelkie wyniki za jego kadencji osiągane z kadrą są jednak dla Hansiego bezlitosne.
04.12.2022 09:05
"Oczywiście, mieliśmy nadzieję czy też spodziewaliśmy się, że Hiszpania wygra z Japonią. Jednakże moim zdaniem nie możemy winić Hiszpanów."
Słowo "Hiszpania" w ogóle nie powinno się w Waszych żałosnych wypowiedziach pojawiać, mieliście wszystko w swoich rękach/nogach. Trzeba było spiąć się od pierwszego meczu.
03.12.2022 11:56
Trudno będzie sprowadzić Kane'a, a odnośnie wieku - w momencie ewentualnego przejścia miałby tyle samo lat, co Mane gdy zawitał do Bayernu i jakoś nikomu to nie przeszkadzało. A w przypadku pozycji, na której gra Senegalczyk (i stylu gry obu panów) wiek nieco szybciej może stać się przeszkodą.
03.12.2022 09:47
Ogólnie żałosne jest już to ciągłe ruszanie Hiszpanii, która jak słusznie zauważył niżej @tapczan - zrobiła to, co zrobiłaby każda reprezentacja na ich miejscu. Było wygrać z Japonią, mieliście wszystko we własnych rękach i to wyłącznie na Was spoczywa wina za odpadnięcie.
03.12.2022 09:38
Oczywiście, że jakość i potencjał tej reprezentacji wykracza dalece poza fazę grupową. Po raz kolejny jednak wiele spraw nie zagrało, należy znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy i je wyeliminować. Jeśli to konieczne, łącznie z radykalnymi rozwiązaniami, tam potrzebny jest wstrząs.
03.12.2022 09:32
Tak naprawdę należałoby się pożegnać z kilkoma zawodnikami, niekoniecznie tak wiekowymi jak Neuer (choć to i tak nie nastąpi, bo trzeba by dysponować podobnym materiałem zastępczym). Sensacyjnie odpaść/zaliczyć wpadkę można na jednym mundialu - dwie kompromitacje z rzędu, przedzielone kiepskim Euro to już nie przypadek. Sam Manu jest niestety jedną z twarzy tych kompromitacji.
03.12.2022 08:55
@Sven
Odnośnie Ballacka i Kahna - zwłaszcza na Euro 2004. ;) Tego finału w 2002 praktycznie w ogóle nie biorę pod uwagę, bo o ile tylko dzięki Oliemu Niemcy się tam znaleźli, tak mieli również jedną z najbardziej prostych drabinek w historii mistrzostw.
02.12.2022 11:09
@tapczan
Cóż, odnośnie jego charakteru nie będę wchodził w dłuższą dyskusję, bo nie tylko on miał w klubach które trenował coś za uszami. Odnośnie reprezentacji - pełna zgoda. Być może to właśnie on mógłby wydobyć pełnię potencjału z graczy ofensywnych i sprawić, że Niemcy zaczną grać bardziej atrakcyjnie.
Swoją drogą dziw bierze, że Flickowi aż tak się nie powiodło. Ale wyniki i wszelka statystyka są dla niego nieubłagane.
02.12.2022 10:31
I w sumie dobrze by było, swoje wygrał, swoje strzelił. Prawdziwa legenda tej reprezentacji. A jego obecność mogłaby jeszcze wywołać u kogoś głupie pomysły wystawiania go na 9-tce.
02.12.2022 09:36
@bayern1987dwa
Hummels i Boateng to już tylko nazwiska. A ten drugi to już nawet tylko w kartotece sądowej. ;)
Ale fakt - po niesamowicie słabych miesiącach pod koniec kadencji Loewa chyba każdy liczył, że Flick to poukłada. Dobrze się z jednej strony stało, że nie awansowali - oklep w 1/8 od Maroka/Chorwacji (matko, jak to brzmi) byłby z taką grą w obronie murowany.
02.12.2022 09:20
@Mathias
'W rozsypce' to dostał jedynie defensywę (choć sam wybrał - inna sprawa, że wielkiego wyboru nie miał), gracze Bayernu na przykład byli w dobrej formie. Cóż, przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, od właśnie strasznej obrony, po gubienie się Flicka odnośnie decyzji personalnych. Jak dla mnie nie powinien dalej pełnić funkcji selekcjonera, wyniki i statystyka za jego kadencji są dla niego brutalne.
02.12.2022 09:14
@tapczan
Czas na Tuchela? :)
02.12.2022 08:42
Z drugiej strony - będziemy mieli kilku chłopców szybciej w klubie. :) Dla nich oczywiście to żadne pocieszenie, jechali tam walczyć o medale.
02.12.2022 07:54
Wczoraj nawet Neuer dostosował się do poziomu defensywy, cały turniej był w ich wykonaniu fatalny.
02.12.2022 07:53
Musiala i tak był jednym z najlepszych jeśli chodzi o drużynę Niemiec w całym turnieju. Szkoda, że defensywa nie dojechała na mundial i Flick się mocno zagubił.
02.12.2022 07:51
Najczarniejszy okres w historii niemieckiej piłki reprezentacyjnej (2x odpadnięcie w grupie na MŚ, 1/8 na ME). Nie wiem - może potrzeba psychologów, może gruntownej zmiany podejścia do uprawiania sportu przez niektórych, może mniej arogancji... Faktem jest, że znów osiągają wynik kompletnie nieadekwatny do posiadanego potencjału. A dla niektórych (Neuer, Tomek) była to ostatnia szansa, żeby osiągnąć z tą kadrą cokolwiek.
01.12.2022 23:32
Hektolitry piwa wylane (wlane), ale jest awans. I tyle z plusów.
30.11.2022 22:11
@tapczan
Takie same plotki pojawiały się również w przypadku Deislera, Sagnol'a... Niech Lucas po prostu wróci zdrowy.
30.11.2022 14:43
Jeżeli jest prawdą, że gdzieś mignęła mu myśl o zakończeniu kariery po tym urazie w jego wieku (co oczywiście wynikało z chwilowych emocji i frustracji), to jednak nie wróżyłoby dobrze. Chodzi jedynie o pojawienie się takiej myśli z punktu widzenia psychologii. Niech wróci do zdrowia i postara się spłacać te 80 mln, które na niego wydaliśmy. A wciąż w niego wierzę (choć tej wiary coraz mniej).
30.11.2022 12:14
@Zerafaelo
Aż tak bym nie tragizował. Wiadomo było przecież, że ten turniej będzie niósł ryzyko kontuzji, a dodatkowo niektórym zawodnikom może się po prostu nie udać. Fakt jednak, że - sportowo - na ten moment jest dla piłkarzy Bayernu wręcz dramatyczny. Ale raczej - wiem m.in. z doświadczeń osób mi bliskich - u profesjonalnego piłkarza nie powinno być to przeniesione na klub. :)
30.11.2022 11:44
Niesamowite co z mentalnością Niemców stało się przez te kilka lat. Słynąca z gry do gwizdka, dyscypliny taktycznej, trzymania wyniku i pełnej koncentracji stała się reprezentacją, która musi drżeć o wynik. Człowiek zasiadając w latach 80-tych, 90-tych i po 2000 roku wiedział oglądając mecze Niemców, że jeśli wyjdą na prowadzenie, to nawet będąc słabszym piłkarsko zespołem, będą potrafili pokazać nie tylko wolę walki (co niejednokrotnie kłóciło się z umiejętnościami), ale i po prostu "dociągnąć" wynik do końca, bądź odwrócić losy meczu. Na dzień dzisiejszy - a to już pojawiło się niestety za kadencji Loewa - nie jestem w stanie odgadnąć (słowo-klucz) jaki będzie wynik z Kostaryką.
30.11.2022 11:32
Historia zna i takie przypadki, gdy na MŚ 90' i MŚ 94' odpowiednio na Argentynę i Włochy nikt nie postawiłby złamanego grosza jeszcze w trakcie fazy grupowej, a oba zespoły dotarły do finału. Niezwykle rzadko zdarzają się takie cuda, ale są możliwe. ;)
27.11.2022 22:29
Nie wyobrażam sobie, by Niemcy nie wyszli z Fullkrugiem przeciwko Kostaryce (choć jak to brzmi...). Może to będzie taki Choupo-Moting tej reprezentacji. ;)
27.11.2022 22:06
Co do jakości pełna zgoda, co do pewności - różne znaki z ostatnich dni (w tym sam mecz z Japonią) nie wskazywały, że mają pewność siebie i własnych umiejętności.
27.11.2022 10:00
Bardzo zrozpaczony nie będę jeśli większość zawodników Bayernu wróci wcześniej, tym nie mniej dla samej kadry Niemiec ewentualne kolejne odpadnięcie na tak wczesnym etapie byłoby nie tylko katastrofą, ale i najczarniejszym okresem w historii tej reprezentacji (2x brak wyjścia z grupy na MŚ + 1/8 na ME), kompletnie niezgodnym z potencjałem jakim dysponują.
27.11.2022 09:50
@WayeThe
Jakie znowu wątpliwości? Piszę jedynie, że Saudyjczycy grali szybciej i bardziej żywotnie - przyzna to każdy, kto oglądał mecz. Liczy się natomiast wynik końcowy i za to wielkie brawa. Nie wiem o co Ci chodzi...
26.11.2022 16:11
Wynik lepszy od gry, Saudyjczycy byli szybsi, bardziej żwawi i należy cieszyć się z końcowego rezultatu. Całkiem możliwe jednak, że będziemy na pierwszym miejscu w grupie po dwóch kolejkach z dużymi szansami na awans. Brawo! Teraz czas na kadrę Flicka.
26.11.2022 16:05
@Marienplatz
W przypadku Hiszpanów sprawa wygląda DLA NICH łatwiej.
25.11.2022 09:12
@tapczan
To prawda. Potencjał ofensywny mają niesamowity i w interesie Flicka, by potrafił to wykorzystać. Dostał (a raczej wybrał, choć - właściwie - wielkiego wyboru nie miał) jednak również linię defensywną praktycznie bez formy i tutaj było to widoczne przeciwko Japończykom, a i Hiszpanie będą starali się w tym szukać swoich szans.
@Mathias
W przypadku Hiszpanów sprawa wygląda o tyle łatwiej, że rozstrzelali się z Kostaryką i bilans bramkowy mają już bardzo do przodu, więc ewentualna strata punktów w meczu z Niemcami nie musi być dla nich w ostatecznym rozrachunku bolesna. Aczkolwiek będą grali o pełną pulę - bez dwóch zdań.
25.11.2022 09:02
Jakość to Niemcy mają, by pokonać każdą reprezentację, pytanie co z mentalnością, skutecznością i koncentracją, których przeciwko Japończykom zabrakło. Jeśli wyjdą na Hiszpanię w pełni formy i zagrają na swoim poziomie, to powinno być jednak dobrze.
25.11.2022 07:51
Zwróćcie uwagę KIM Koreańczycy zagrają w obronie.
24.11.2022 13:15
Trudno nie być rozczarowanym, Niemcy mieli wszystko żeby zamknąć to spotkanie jeszcze w pierwszej połowie (a jeśli nie zamknąć to z pewnością wypracować sobie taką przewagę bramkową, która byłaby już dla Japonii nie do odrobienia). Trudno, taki jest czasem futbol, trzeba zacisnąć zęby i spróbować wygrać dwa kolejne mecze, choć jak już wspomniałem - strasznie zrozpaczony wcześniejszym powrotem piłkarzy Bayernu nie będę.
24.11.2022 10:04
Przy wyjątkowo niekorzystnym układzie nawet wygrane nad Hiszpanią i Kostaryką mogą nie dać Niemcom awansu - po ewentualnym zwycięstwie w następnym spotkaniu trzeba będzie mówiąc brzydko "nastukać" bramek przeciwko zespołowi z Ameryki. Najlepsza byłaby oczywiście strata punktów przez Japonię, przy jednoczesnej wygranej nad podopiecznymi Luisa Enrique. Liczę, że Flick swoją drużynę nieco pobudzi i wpoi większą koncentrację w wykorzystywaniu nadarzających się szans. Potencjał Niemcy z pewnością mają, by wygrać oba pozostałe spotkania, choć szczerze mówiąc płakać nie będę jeśli Nasi zawodnicy wrócą do Monachium wcześniej i bez urazów.
24.11.2022 09:39
@Marienplatz
Ta mentalność trzymania wyniku do końca, tudzież walki o wygraną (co charakteryzowało Niemców chociażby w latach 80-tych, 90-tych) już za Loewa została zatracona i staje się pomalutku mitem. Skup się teraz jedynie na kulturze gry, którą Niemcy przewyższają nie tylko Japonię, ale i wiele reprezentacji na świecie. Wielki błąd Flicka i Niemców dzisiaj: zamiast pójść po swoje (bo mieli możliwość, by pozbawić złudzeń Japonię dość szybko) woleli czekać na ataki Azjatów. Szkoda, ale taki jest futbol. Niemcy wciąż mają wielki potencjał, by wyjść z tej grupy nawet na pierwszym miejscu.
23.11.2022 16:59
@Marienplatz
Jesteś w swej ocenie zbyt surowy. Niemcy mogli w pewnym momencie prowadzić 3:0 i nikt by nie miał pretensji - mieli bowiem wielką przewagę również w kulturze gry. Japończycy jednak świetnie potrafili ich wyczekać i w drugiej połowie zaatakować. Niestety, ale ja widziałem coś takiego: "Nie wykorzystałem szansy, ale ok - piąteczka. Za chwilkę będziemy mieli kolejną". I na tym się przejechali. Oni piłkarsko są wyżej nad wieloma zespołami, tylko nie wiem czy Flick będzie w stanie wpoić im ten gen podczas samych mistrzostw.
23.11.2022 16:38
W dzisiejszym futbolu należy oduczyć się nonszalancji i zacząć wykorzystywać swoje sytuacje. Pięknie Japonia załatwiła Niemców - wielkie gratulacje.
@tapczan
Ja podaję słowa Uliego jedynie jako przykład - tych, gdzie zawodnicy np. wywierają nacisk wewnątrz klubu (do dziś z resztą mamy kilku w kadrze), czy jeszcze w latach 90-tych "pomogli" przypiąć łatkę FC Hollywood było więcej.
Mnie również jest przykro, że to powiedzenie "nikt nie jest większy niż Bayern" jest już nieaktualne, ale jakoś trzeba z tym żyć. W przypadku Neuera również wątpię, by wykonano przynajmniej minimum kary - zabrano mu opaskę.
08.01.2023 10:41
@Silesi
"Nikt nie jest większy niż Bayern..."
To jest już dawno nieaktualne, nic nie znaczące powiedzonko. Nawet sam Hoeness swego czasu mówił o "zaryzykowaniu tytułu dla Robbena/Ribery'ego (czym postawił dobro piłkarzy nad dobro klubu) i zastanawiał się nad zastrzeżeniem ich numerów. "Nikt nie jest większy niż Bayern" to puste słowa.
08.01.2023 10:22
Niech zostanie - takiego zmiennika na pozycji "9" nie znajdziemy. Ale też niech mu bania nie odbija, bo miał ledwie kilka dobrych miesięcy w swojej kilkunastoletniej karierze. Żeby jednak była jasność - jeżeli wciąż ma strzelać dla Bayernu to g... mnie obchodzą jego rzeczywiste umiejętności.
05.01.2023 08:25
@dudikov
Dlatego chyba wolałbym kogoś, kto stylem będzie pasował. Wysoko postawiona obrona (bo przecież poza Nami, Barceloną i City nikt nie szuka dominacji w meczu) jednak może wymagać innego bramkarza. Sam Sommer jest jak najbardziej ok, pytanie w jaki sposób to będzie wyglądało po powrocie Neuera - takiego fachowca szkoda by trzymać cały czas na ławce.
04.01.2023 11:33
A ja zdążyłem zauważyć, że Manu potrzebuje po kontuzji trochę czasu ("trochę" to słowo względne), by wrócić do swojej normalnej dyspozycji. I fakt - wciąż będzie numerem "1" w bramce Bayernu. Ale tę opaskę bym już Neuerowi odebrał.
02.01.2023 12:02
W sumie zdjęcie Neuera metaforycznie ukazuje dalszy rozwój całej sytuacji: Mam i dalej będę miał tę opaskę na ramieniu, wykonuję gest powiązany z podejściem "spokojnie, spokojnie, nic się nie stało" i wolnym krokiem wracam w kierunku bramki.
Co prawda nie jestem gorącym zwolennikiem radykalnych rozwiązań (czyt. publicznej chłosty), ale jakiekolwiek konsekwencje wobec niego powinny zostać wyciągnięte. Np. odebranie tej opaski.
02.01.2023 06:37
Na kolejnym mundialu świetne pokolenie zawodników (Kimmich, Goretzka, Sane, Gnabry, Ruediger) to będą już gracze ponad 30-letni z praktycznie ostatnią szansą na cokolwiek. Szkoda, że potencjał tej kadry został tak zmarnowany w Katarze. Jeśli Euro również pójdzie nie po myśli Niemców, to Flickowi nie należałoby przy zwalnianiu nawet dziękować.
31.12.2022 14:24
Cristiano Ronaldo: "Od dziecka marzyłem, by tutaj grać".
31.12.2022 09:14
@josh1982
Kane jest w podobnym wieku co Choupo-Moting? Chodzi Ci o to, że obaj są w XXI wieku? :)
26.12.2022 12:49
"Jesteśmy dobrze obsadzeni w obronie z Matthijsem de Ligtem, Dayotem Upamecano i Lucasem Hernándezem, to trzy rakiety."
Jeżeli już podał Lucasa, to równie dobrze mógł wymienić siebie i Kahna jako świetne uzupełnienie ławki. Pożytek z gry na przestrzeni sezonu z dwójki emerytów i Francuza bardzo podobny.
26.12.2022 10:38
Cóż, sam Kane z pewnością też zdaje sobie sprawę, że to jedna z ostatnich szans, by w końcu grać w drużynie walczącej co sezon w Europie o najwyższe cele. Zobaczymy.
25.12.2022 20:46
Powtórzę się - można go tam ustawić, w momencie gdy Bayern będzie już prowadził 4:0, 5:0. Wiele spotkań na tej pozycji (i chociażby ostatni mundial) pokazało, że drużyna nie zawsze wygląda dobrze z Tomkiem z przodu.
23.12.2022 12:44
Nie był wcale najlepszym bramkarzem turnieju (choć z pewnością miał udany), a do tego swym niskim zachowaniem właściwie zamknął sobie drogę do szanujących się klubów. Niech się od Bayernu trzyma z daleka (a Bayern od niego) i szuka zespołów, które z otwartymi ramionami przyjmą takiego idiotę.
23.12.2022 11:39
@bayern1987dwa
"Odbić" sobie mundial to równie dobrze będą chcieli też wszyscy Bawarczycy. Pytanie na ile mental zostanie zbudowany właśnie w tym kierunku. Na razie takie gdybanie "ten już jest spełniony", a tamten "będzie chciał coś udowodnić" nie ma sensu. Mecz przeciwko PSG nie powinien mieć w ogóle podłoża postawy poszczególnych zawodników na MŚ. Gdyby tak miało być, to byśmy leżeli i kwiczeli. :)
22.12.2022 08:50
Można go spokojnie dać na "9", jak już Bayern będzie prowadził 4:0, 5:0.
22.12.2022 07:01
Już widzę te artykuły: "Bayern osłabia rywala", albo "Bayern kupuje bramkarza, który nie raz zatrzymał Bawarczyków (coby ich więcej już nie mógł zatrzymać)". ;)
Bardzo dobry fachowiec, jest jednak kilka "ale" (status Neuera, wiek Sommera itd.). Jeśli jednak pojawi się opcja wyciągnięcia go za taką kwotę, to nie powinniśmy się zastanawiać. Zbyt dużego wyboru z resztą nie mamy.
21.12.2022 10:17
A mnie Stanisic przypomina swoim siermiężnym stylem bocznych obrońców sprzed lat: Lell'a i Oddo. Czyli: jestem na boisku, ale nic ponad nie zrobię. Również jednak mu życzę, by coś z niego było. Na ten moment jego jedynym atutem jest wszechstronność.
19.12.2022 10:52
@Sopariev
Można również szukać plusów - Polska swoje JEDYNE porażki na turnieju poniosła z mistrzem i wicemistrzem. ;)
19.12.2022 10:21
@Sopariev
A mnie akurat poziom na tym turnieju nie raził - o wiele bardziej czepiałbym się 2018 w Rosji. Sam finał był chyba najlepszym finałem MŚ w historii, a być może ogólne (złudne) wrażenie odnośnie poziomu może być potęgowane przez obecność w półfinale takiej drużyny jak Maroko, choć i oni swoją grą (defensywną co prawda, ale cel uświęca środki) na to zapracowali.
Inna sprawa gdy spojrzymy na całość i ocenimy to, co Nas powinno najbardziej interesować, czyli jak zaprezentowali się na przestrzeni całego mundialu gracze Bayernu. Odpowiedź brzmi: słabiutko. "Wygranym" wydaje się być w zasadzie tylko Upamecano, choć bez upragnionego sukcesu.
19.12.2022 08:23
@Reeken89
Być może gdyby Gvardiol nie dał się tak łatwo ograć Messiemu w półfinale, to on by odbierał nagrodę dla najlepszego młodego gracza turnieju. Również postawiłbym raczej na kogoś z dwójki Livaković/Bounou odnośnie nagrody dla najlepszego bramkarza. Martinez zasłynął raczej głównie z obrony karnych, jednej interwencji w finale (po strzale Muaniego) i połowy turnieju praktycznie bez żadnej interwencji (faza grupowa + 1/8).
18.12.2022 20:06
Przede wszystkim był to najlepszy finał MŚ jakie dane mi było oglądać. Po drugie - gratulacje za upragnione trofeum dla jednego z najlepszych (jeśli nie najlepszego) piłkarza w historii. Po trzecie - brawa również dla Francji (i Mbappe), bo jednak wracać dwukrotnie z tak dalekiej podróży podczas najważniejszego spotkania czterolecia również trzeba umieć.
18.12.2022 19:07
To chyba najlepszy finał MŚ odkąd sięgam pamięcią.
18.12.2022 18:46
Mbappe jak w takim tempie będzie te bramki strzelał, to spokojnie zostanie samodzielnym liderem klasyfikacji strzelców MŚ, wyprzedzając Klose. Już w tak młodym wieku jest niesamowity, mając na koncie puchar i 3 bramki zdobyte bezpośrednio w finałach.
Ogólnie jednak kompletnie mi obojętne który zespół tę potyczkę wygra. Widać jednak po Argentynie, że bardzo dużo kosztowało ich to spotkanie.
18.12.2022 18:05
@Moe
Temat Laimera w Bayernie istniał już od dłuższego czasu, a rzeczywistego zainteresowania Kamadą chyba nigdy nie było. Ale fakt - ten gracz mógłby być (m.in. z perspektywy wspomnianej przez Ciebie uniwersalności) rzeczywistym wzmocnieniem. To samo jednak tyczy się Konrada - ten jednak ma tendencje do wypadania ze składu przez kontuzje. Ciekawe z resztą co w tym momencie np. z Sabitzerem.
16.12.2022 09:56
Pewnie, że jest jedną z opcji. Kłopot w tym, że tą najgorszą - i to nie tylko jeśli chodzi o klasę.
16.12.2022 09:33
Gotowy może być, pytanie czy zagra. Półfinał przeciwko Maroko był pierwszym meczem Francji na tym mundialu, w którym nie stracili bramki, a dodatkowo Konate wyglądał bardzo dobrze. Sam uważam, że miejsce Dayot'a w pierwszej jedenastce nie powinno podlegać dyskusji, ale jednak pewne wątpliwości się pojawiają. Ogólnie to i tak będzie jeden z nielicznych graczy Bayernu, którzy po powrocie do Monachium będą mogli się za swoją postawę (i za postawę drużyny) uśmiechnąć.
16.12.2022 09:15
Bounou to na pewno nie aż tak wielki znak zapytania jak Livaković (dobry poprzedni sezon w Sevilli, zwieńczony Trofeo Zamora), ale mimo wszystko swoje lata ma i wciąż o wiele gorszy pomysł od Nuebela (choćby ze względu na kwotę).
16.12.2022 07:41
To by było chyba najlepsze wyjście z tej kłopotliwej sytuacji. A jeśli Nuebel da radę, to - jak niżej napisano - przed Manu po powrocie nie powinien być rozwinięty czerwony dywan.
15.12.2022 10:27
Do przerwy Maroko na tle Francji sprawia lepsze wrażenie, niż Chorwacja na tle Argentyny. Choć wciąż w kolejną sensację z udziałem graczy z północy Afryki nie wierzę.
14.12.2022 21:00
@Reeken89
Dlatego właśnie użyłem słowa "wówczas", bo Schalke wtedy jeszcze w BL i Europie coś znaczyło.
Co do drugiej części - fakt. Neuerowi można podziękować i wysłać gwiazdkowy prezent w postaci nart.
14.12.2022 18:59
@Reeken89
Schalke było wówczas liczącym się zespołem w BL, a Dinamo to liga chorwacka. Nie wiem w ogóle do czego pijesz?
Nawet jeśli w JAKIKOLWIEK sposób chciałbyś Livakovicia obronić, to zwróć uwagę że zawodnicy stamtąd z rzeczywistym potencjałem przechodzą do lepszej ligi (niekoniecznie niemieckiej) jednak chyba nieco wcześniej. :)
14.12.2022 18:11
@Reeken89
Gra również w wieku 27 lat wciąż w lidze chorwackiej. Może słowo "nieporozumienie" jest faktycznie zbyt mocne, ale ocenianie przez pryzmat jednego turnieju (ileż to było takich graczy) nie jest zdrowe. A jakoś wcześniej Livakovicia nie zdołałem zapamiętać z jego występów klubowych w pucharach. Nie mówiąc już o pełnym sezonie, a przecież w Monachium musiałby wznieść się o kilka poziomów wyżej.
14.12.2022 16:44
@DarthSmd
A jak jakiś szpieg innego klubu Cię tutaj przeczyta?
Wybitny obrońca, doskonały również w ofensywie, nie łapie kontuzji, zdobył Mistrzostwo Świata, żal byłoby się z nim rozstawać.
O, w ten sposób.
14.12.2022 13:38
Oczywiście, że wróci. Pytanie raczej w jakim charakterze. Bo po stwierdzeniu Lehmanna odnośnie piłki (futbolówki) każdą jego wypowiedź dotyczącą Manu traktuję jak - dyplomatycznie to ujmę - przesadnie kurtuazyjną próbę dodania otuchy.
14.12.2022 12:22
@Prodigy82
Mazraoui i Upamecano nie mają na tyle poważnych urazów (w przypadku drugiego chodzi ponoć o zwykłe przeziębienie), by już gdzieś tutaj dostawiać PSG. Bardziej "rozwaleni" Nasi zawodnicy mogą być najwyżej mentalnie, bo jednak trwający mundial jest dla piłkarzy Bayernu tragiczny.
Odnośnie Neuera - chyba każdy już zdążył zauważyć, że jego lekkomyślność może klub kosztować bardzo dużo. A i on sam z tarczą może z tego nie wyjść.
14.12.2022 10:33
Czasem, gdy walcząca drużyna trafi na lepszego piłkarsko przeciwnika, sama walka po prostu nie wystarczy. Tak było z Chorwacją 4 lata temu, tak było i dziś. Argentyna po profesorsku wjeżdża do finału, gdzie prawdopodobnie zmierzy się z Francją. Ja również nie wierzę w kolejne fartowne i wybiegane zwycięstwo Maroka. A później kompletnie mi już będzie obojętne kto wygra mecz o 3. miejsce, jak i finał.
13.12.2022 22:05
Właściwie jedyny Nasz gracz, który ma szansę wrócić z mundialu z uśmiechem na ustach - mam na myśli takiego piłkarza, który faktycznie stanowi o sile swojej reprezentacji. Jest co prawda jeszcze Mazraoui (którego występ w półfinale stoi pod znakiem zapytania), ale ogólnie ten turniej był dla zawodników Bayernu koszmarny.
13.12.2022 12:34
Oczywiście, że jest to wielki cios.
Jak już ktoś napisał - powrót Manu wcale nie musi być taki różowy. W przyszłym sezonie będzie miał 37 lat, a poprzednie urazy Neuera pokazały, że trochę czasu musi upłynąć zanim odzyska pełną formę. Kontrakt do 2024, więc jest bardzo prawdopodobne, że "załatwił" sobie tym wybrykiem karierę w Bayernie. Oczywiście chciałbym wierzyć, że jeszcze nie raz da Nam radość swoimi interwencjami, ale pojawił się bardzo duży znak zapytania.
13.12.2022 11:09
Nie jestem do niego przekonany, ale jeśli kwota byłaby niska...
13.12.2022 06:56
Jak napisał niżej @vaterland - ja również nie jestem przekonany do Livakovicia. Gdyby faktycznie był to taki wielki talent na pozycji bramkarza, to nie siedziałby w lidze chorwackiej do momentu osiągnięcia przez niego 27 lat (tych z rzeczywistym potencjałem daje się stamtąd wyłowić zdecydowanie wcześniej). Ma na ten moment super turniej, ale to za mało.
12.12.2022 16:12
@vaterland
Jeśli Twój Ojciec wraz z przyjacielem byli/są dobrymi fachowcami, to rozumiem że odpowiednio w szpitalu/sądzie raczej takiemu wydarzeniu nie przyklaskiwano (przełożeni/pacjenci/klienci itd.)?
11.12.2022 11:54
Ciekaw jestem zdania Naszych, ale bardziej pod kątem tego jak ładnie ubiorą to w słowa, bo to że będą stali za Neuerem raczej nie ulega wątpliwości. Babbel natomiast powiedział oczywistą oczywistość, choć i tak starał się być mocno dyplomatyczny (jak na tak skrajną głupotę Manu).
11.12.2022 11:30
Kolejny dowód na to jak wspaniałą generację piłkarzy ma obecnie Francja, choć trzeba przyznać że osobiście przed meczem stawiałem lekko na Anglię. Southgate popełnił jednak podobny błąd do meczu z Włochami - grał długo zbyt asekuracyjnie, nie wykorzystując w pełni potencjału jaki miał na boisku/na ławce i niepewnej gry obronnej Trójkolorowych.
10.12.2022 22:06
Maroko!!!!!
10.12.2022 17:59
Powtórzę się, ale szkoda że nie wybrał jeszcze na przykład ujeżdżania byków, albo - w bardziej skrajnej głupocie - nurkowania jaskiniowego.
Ja również nie mam nic przeciwko wypoczynkowi na nartach, ale nie mówimy tutaj o podpisującym wszystko urzędniku państwowym wyższego szczebla, którego złamana noga nikogo by specjalnie nie przejęła, a o profesjonalnym piłkarzu, kapitanie jednego z czołowych klubów świata, który podczas przerwy wciąż TRWAJĄCEGO sezonu wybrał taki model wakacji. Skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie, nakładające na klub dodatkowe problemy.
10.12.2022 15:09
Z jednej strony oczywiście należałoby życzyć szybkiego powrotu do zdrowia i treningów. Z drugiej - kompletnie nie myślał o klubie. Wiemy jak ważny jest Neuer, nie tylko ze względu na swoje umiejętności, ale też na ogólny kształt linii obrony, która dzięki jego obecności nie musi być głęboko cofnięta. Dramatyczna wiadomość i ciężkie tygodnie przed Bayernem - w kwestii poszukiwań jakiegoś rozwiązania.
10.12.2022 14:03
Szkoda, że nie chciał jeszcze spróbować na przykład ujeżdżania byków.
Cóż, jego życie - jego wybory. Jest jednak profesjonalnym piłkarzem, a w tym momencie nie myślał o klubie W OGÓLE. No ale udany wypoczynek po równie udanym mundialu widocznie ważniejszy.
I tak jak niżej - wciąż ciężko w to uwierzyć...
10.12.2022 13:25
@AdiFantasti
Ja bym jeszcze dodał (choć to już nieco wcześniejsze czasy, ale może niektórzy również pamiętają) przegraną serię jedenastek z Danią w 1992 w półfinale ME.
Generalnie w przekroju całego turnieju Holendrzy nie wyglądali źle, ale wczoraj Argentyna brutalnie obnażyła brak klasowych piłkarzy w ofensywie Pomarańczowych. Moim zdaniem (patrząc tylko na wczorajszy mecz) awans Argentyńczyków zasłużony, choć sympatyzowałem z podopiecznymi Van Gaala.
10.12.2022 09:37
Jak to Argentyna przejdzie, to fala samobójstw w Brazylii wielce prawdopodobna.
09.12.2022 22:45
Niestety Panie Darku, Pańscy faworyci nie awansowali, łączę się z Panem w bólu...
A tak poważnie - wielkie brawa dla Chorwacji, która pokazała niesamowity charakter i kawał serca zostawiła na boisku. Uwielbiamy takie mecze!
09.12.2022 18:53
Może ze względu na Pana Szpakowskiego niech Brazylia jednak awansuje, niesamowity był ten komentarz i ciągłe liczenie, że Brazylia "rozstrzygnie to w 90. minut" (a to już powtarzane chyba z 8 razy).
09.12.2022 17:54
Przed turniejem pewnie również wskazałbym w takiej parze na Argentynę, ale na tym turnieju Holandia jest naprawdę poukładaną i dobrze funkcjonującą drużyną (na pewno lepiej niż podopieczni Scaloniego), pomimo braku jakiś wielkich gwiazd w składzie. Ciężko tu wytypować faworyta.
09.12.2022 13:08
@BaltazarGabka
To tłumaczenie o piłce ciężko jest kupić. Wiadomo, że futbolówka dziś zachowuje się zupełnie inaczej i jest coraz cięższa do obrony, ale analogicznie zmienia się również szkolenie bramkarzy, sprzęt itd. Nie wymagam, by golkiper zaczął mieć refleks niektórych zwierząt, ale w kontekście tej konkretnej sytuacji ten wtręt o piłkach jest wyjątkowo niefortunny.
Odnośnie Niemców, to lepiej żeby skupili się na własnych błędach, a nie wyszukiwaniu bzdur, typu "podwozie też było złe", piłka dla naszego bramkarza była trudniejsza niż dla innych, a Hiszpania dała się Japonii.
08.12.2022 10:58
Ło Panie... Jeszcze brakuje wypowiedzi odnośnie optymizmu przed MŚ 2026 i Euro 2028.
08.12.2022 10:27
To chyba jasne, że po mundialu nie mógłby nagle wypaść z TOP bramkarzy, ale swoje za uszami również ma - choć z całej linii defensywnej wydaje się, że zawinił najmniej.
08.12.2022 10:13
Niczego innego raczej się nie można było spodziewać, ale teraz na Flicku spocznie jeszcze większa odpowiedzialność.
08.12.2022 07:55
Aż tak źle nie jest, ale w porównaniu do takiej Francji... Być może należałoby zmniejszyć nieco zaciąg z zagranicy i dawać więcej szans rodzimym talentom.
08.12.2022 07:55
@tapczan
Tylko oby z tą "drugą szansą" nie było jak z "drugą szansą" (po MŚ w Rosji) Loewa - choć ten zanotował świetny czas w reprezentacji i przez wiele lat Niemcy byli światową potęgą. Jak dla mnie Flick powinien wylecieć, ponieważ marnowany jest potencjał wielu piłkarzy, a przy okazji pokolenie. Ale pewnie zostanie.
07.12.2022 09:41
Pierwszy krok tego potrzebnego kadrze niemieckiej wstrząsu został wykonany. Jeśli reprezentacja notuje kilkuletni najgorszy okres w swojej historii, to może przyczyn należy szukać również głębiej.
07.12.2022 09:18
@vaterland
Tak naprawdę żadni Hiszpanie, ani Japończycy. Niemcy swoją grą się sami wyrzucili.
06.12.2022 19:04
Niesamowite jak jeden mecz potrafi zmienić percepcję. Teraz nagle Hiszpanie są "pipkami" i "kombinatorami", a przed chwilą byli świetnie zorganizowani. Szkoda tylko, że te "pipki" i "kombinatorzy" wyrzucili z turnieju Niemców.
Co do samego meczu - pełen szacunek dla Maroko. Cóż oni wyprawiają na tym mundialu... Hiszpanie po raz kolejny pokazali, że psychika nie jest ich mocną stroną, aczkolwiek w ciągu dwóch godzin mogli ten mecz rozstrzygnąć. Liczy się natomiast końcowy wynik. Brawo dla Maroko, wszyscy takie niespodzianki uwielbiamy!
06.12.2022 18:55
W sumie dobrze. Po pierwsze mniejsze ryzyko kontuzji. Po drugie - Van Gaal świetnie poukładał tę drużynę (złożoną w większej części z piłkarzy o wątpliwej jakości, którzy jednak potrafią grać jako zespół) i wszystko w defensywie wygląda bardzo optymistycznie. Holandia jednym z faworytów mistrzostw.
06.12.2022 10:46
Pierwsza połowa w Naszym wykonaniu była jedną z najlepszych w ostatnich latach. Koniec końców zdecydowały umiejętności indywidualne, pod względem których lata świetlne jesteśmy za Francuzami. Brawo jednak za walkę, no i za tę bramkę na otarcie łez.
04.12.2022 18:00
O wściekłości i rozczarowaniu to już było słychać zdaje się po poprzednim mundialu i Euro. I również jak moich dwóch przedmówców jestem zdania, że tam musi nastąpić wstrząs - łącznie ze zmianami personalnymi. To nie jest zwykły "kryzys" jaki przytrafia się każdemu, tylko najczarniejszy (kilkuletni) okres w historii niemieckiej piłki reprezentacyjnej, kompletnie nieadekwatny do posiadanego potencjału sportowego.
04.12.2022 11:44
M.in. przez brak jakichś poważniejszych kandydatów do zastępstwa zapewne zostanie. Wszelkie wyniki za jego kadencji osiągane z kadrą są jednak dla Hansiego bezlitosne.
04.12.2022 09:05
"Oczywiście, mieliśmy nadzieję czy też spodziewaliśmy się, że Hiszpania wygra z Japonią. Jednakże moim zdaniem nie możemy winić Hiszpanów."
Słowo "Hiszpania" w ogóle nie powinno się w Waszych żałosnych wypowiedziach pojawiać, mieliście wszystko w swoich rękach/nogach. Trzeba było spiąć się od pierwszego meczu.
03.12.2022 11:56
Trudno będzie sprowadzić Kane'a, a odnośnie wieku - w momencie ewentualnego przejścia miałby tyle samo lat, co Mane gdy zawitał do Bayernu i jakoś nikomu to nie przeszkadzało. A w przypadku pozycji, na której gra Senegalczyk (i stylu gry obu panów) wiek nieco szybciej może stać się przeszkodą.
03.12.2022 09:47
Ogólnie żałosne jest już to ciągłe ruszanie Hiszpanii, która jak słusznie zauważył niżej @tapczan - zrobiła to, co zrobiłaby każda reprezentacja na ich miejscu. Było wygrać z Japonią, mieliście wszystko we własnych rękach i to wyłącznie na Was spoczywa wina za odpadnięcie.
03.12.2022 09:38
Oczywiście, że jakość i potencjał tej reprezentacji wykracza dalece poza fazę grupową. Po raz kolejny jednak wiele spraw nie zagrało, należy znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy i je wyeliminować. Jeśli to konieczne, łącznie z radykalnymi rozwiązaniami, tam potrzebny jest wstrząs.
03.12.2022 09:32
Tak naprawdę należałoby się pożegnać z kilkoma zawodnikami, niekoniecznie tak wiekowymi jak Neuer (choć to i tak nie nastąpi, bo trzeba by dysponować podobnym materiałem zastępczym). Sensacyjnie odpaść/zaliczyć wpadkę można na jednym mundialu - dwie kompromitacje z rzędu, przedzielone kiepskim Euro to już nie przypadek. Sam Manu jest niestety jedną z twarzy tych kompromitacji.
03.12.2022 08:55
@Sven
Odnośnie Ballacka i Kahna - zwłaszcza na Euro 2004. ;) Tego finału w 2002 praktycznie w ogóle nie biorę pod uwagę, bo o ile tylko dzięki Oliemu Niemcy się tam znaleźli, tak mieli również jedną z najbardziej prostych drabinek w historii mistrzostw.
02.12.2022 11:09
@tapczan
Cóż, odnośnie jego charakteru nie będę wchodził w dłuższą dyskusję, bo nie tylko on miał w klubach które trenował coś za uszami. Odnośnie reprezentacji - pełna zgoda. Być może to właśnie on mógłby wydobyć pełnię potencjału z graczy ofensywnych i sprawić, że Niemcy zaczną grać bardziej atrakcyjnie.
Swoją drogą dziw bierze, że Flickowi aż tak się nie powiodło. Ale wyniki i wszelka statystyka są dla niego nieubłagane.
02.12.2022 10:31
I w sumie dobrze by było, swoje wygrał, swoje strzelił. Prawdziwa legenda tej reprezentacji. A jego obecność mogłaby jeszcze wywołać u kogoś głupie pomysły wystawiania go na 9-tce.
02.12.2022 09:36
@bayern1987dwa
Hummels i Boateng to już tylko nazwiska. A ten drugi to już nawet tylko w kartotece sądowej. ;)
Ale fakt - po niesamowicie słabych miesiącach pod koniec kadencji Loewa chyba każdy liczył, że Flick to poukłada. Dobrze się z jednej strony stało, że nie awansowali - oklep w 1/8 od Maroka/Chorwacji (matko, jak to brzmi) byłby z taką grą w obronie murowany.
02.12.2022 09:20
@Mathias
'W rozsypce' to dostał jedynie defensywę (choć sam wybrał - inna sprawa, że wielkiego wyboru nie miał), gracze Bayernu na przykład byli w dobrej formie. Cóż, przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, od właśnie strasznej obrony, po gubienie się Flicka odnośnie decyzji personalnych. Jak dla mnie nie powinien dalej pełnić funkcji selekcjonera, wyniki i statystyka za jego kadencji są dla niego brutalne.
02.12.2022 09:14
@tapczan
Czas na Tuchela? :)
02.12.2022 08:42
Z drugiej strony - będziemy mieli kilku chłopców szybciej w klubie. :) Dla nich oczywiście to żadne pocieszenie, jechali tam walczyć o medale.
02.12.2022 07:54
Wczoraj nawet Neuer dostosował się do poziomu defensywy, cały turniej był w ich wykonaniu fatalny.
02.12.2022 07:53
Musiala i tak był jednym z najlepszych jeśli chodzi o drużynę Niemiec w całym turnieju. Szkoda, że defensywa nie dojechała na mundial i Flick się mocno zagubił.
02.12.2022 07:51
Najczarniejszy okres w historii niemieckiej piłki reprezentacyjnej (2x odpadnięcie w grupie na MŚ, 1/8 na ME). Nie wiem - może potrzeba psychologów, może gruntownej zmiany podejścia do uprawiania sportu przez niektórych, może mniej arogancji... Faktem jest, że znów osiągają wynik kompletnie nieadekwatny do posiadanego potencjału. A dla niektórych (Neuer, Tomek) była to ostatnia szansa, żeby osiągnąć z tą kadrą cokolwiek.
01.12.2022 23:32
Hektolitry piwa wylane (wlane), ale jest awans. I tyle z plusów.
30.11.2022 22:11
@tapczan
Takie same plotki pojawiały się również w przypadku Deislera, Sagnol'a... Niech Lucas po prostu wróci zdrowy.
30.11.2022 14:43
Jeżeli jest prawdą, że gdzieś mignęła mu myśl o zakończeniu kariery po tym urazie w jego wieku (co oczywiście wynikało z chwilowych emocji i frustracji), to jednak nie wróżyłoby dobrze. Chodzi jedynie o pojawienie się takiej myśli z punktu widzenia psychologii. Niech wróci do zdrowia i postara się spłacać te 80 mln, które na niego wydaliśmy. A wciąż w niego wierzę (choć tej wiary coraz mniej).
30.11.2022 12:14
@Zerafaelo
Aż tak bym nie tragizował. Wiadomo było przecież, że ten turniej będzie niósł ryzyko kontuzji, a dodatkowo niektórym zawodnikom może się po prostu nie udać. Fakt jednak, że - sportowo - na ten moment jest dla piłkarzy Bayernu wręcz dramatyczny. Ale raczej - wiem m.in. z doświadczeń osób mi bliskich - u profesjonalnego piłkarza nie powinno być to przeniesione na klub. :)
30.11.2022 11:44
Niesamowite co z mentalnością Niemców stało się przez te kilka lat. Słynąca z gry do gwizdka, dyscypliny taktycznej, trzymania wyniku i pełnej koncentracji stała się reprezentacją, która musi drżeć o wynik. Człowiek zasiadając w latach 80-tych, 90-tych i po 2000 roku wiedział oglądając mecze Niemców, że jeśli wyjdą na prowadzenie, to nawet będąc słabszym piłkarsko zespołem, będą potrafili pokazać nie tylko wolę walki (co niejednokrotnie kłóciło się z umiejętnościami), ale i po prostu "dociągnąć" wynik do końca, bądź odwrócić losy meczu. Na dzień dzisiejszy - a to już pojawiło się niestety za kadencji Loewa - nie jestem w stanie odgadnąć (słowo-klucz) jaki będzie wynik z Kostaryką.
30.11.2022 11:32
Historia zna i takie przypadki, gdy na MŚ 90' i MŚ 94' odpowiednio na Argentynę i Włochy nikt nie postawiłby złamanego grosza jeszcze w trakcie fazy grupowej, a oba zespoły dotarły do finału. Niezwykle rzadko zdarzają się takie cuda, ale są możliwe. ;)
27.11.2022 22:29
Nie wyobrażam sobie, by Niemcy nie wyszli z Fullkrugiem przeciwko Kostaryce (choć jak to brzmi...). Może to będzie taki Choupo-Moting tej reprezentacji. ;)
27.11.2022 22:06
Co do jakości pełna zgoda, co do pewności - różne znaki z ostatnich dni (w tym sam mecz z Japonią) nie wskazywały, że mają pewność siebie i własnych umiejętności.
27.11.2022 10:00
Bardzo zrozpaczony nie będę jeśli większość zawodników Bayernu wróci wcześniej, tym nie mniej dla samej kadry Niemiec ewentualne kolejne odpadnięcie na tak wczesnym etapie byłoby nie tylko katastrofą, ale i najczarniejszym okresem w historii tej reprezentacji (2x brak wyjścia z grupy na MŚ + 1/8 na ME), kompletnie niezgodnym z potencjałem jakim dysponują.
27.11.2022 09:50
@WayeThe
Jakie znowu wątpliwości? Piszę jedynie, że Saudyjczycy grali szybciej i bardziej żywotnie - przyzna to każdy, kto oglądał mecz. Liczy się natomiast wynik końcowy i za to wielkie brawa. Nie wiem o co Ci chodzi...
26.11.2022 16:11
Wynik lepszy od gry, Saudyjczycy byli szybsi, bardziej żwawi i należy cieszyć się z końcowego rezultatu. Całkiem możliwe jednak, że będziemy na pierwszym miejscu w grupie po dwóch kolejkach z dużymi szansami na awans. Brawo! Teraz czas na kadrę Flicka.
26.11.2022 16:05
@Marienplatz
W przypadku Hiszpanów sprawa wygląda DLA NICH łatwiej.
25.11.2022 09:12
@tapczan
To prawda. Potencjał ofensywny mają niesamowity i w interesie Flicka, by potrafił to wykorzystać. Dostał (a raczej wybrał, choć - właściwie - wielkiego wyboru nie miał) jednak również linię defensywną praktycznie bez formy i tutaj było to widoczne przeciwko Japończykom, a i Hiszpanie będą starali się w tym szukać swoich szans.
@Mathias
W przypadku Hiszpanów sprawa wygląda o tyle łatwiej, że rozstrzelali się z Kostaryką i bilans bramkowy mają już bardzo do przodu, więc ewentualna strata punktów w meczu z Niemcami nie musi być dla nich w ostatecznym rozrachunku bolesna. Aczkolwiek będą grali o pełną pulę - bez dwóch zdań.
25.11.2022 09:02
Jakość to Niemcy mają, by pokonać każdą reprezentację, pytanie co z mentalnością, skutecznością i koncentracją, których przeciwko Japończykom zabrakło. Jeśli wyjdą na Hiszpanię w pełni formy i zagrają na swoim poziomie, to powinno być jednak dobrze.
25.11.2022 07:51
Zwróćcie uwagę KIM Koreańczycy zagrają w obronie.
24.11.2022 13:15
Trudno nie być rozczarowanym, Niemcy mieli wszystko żeby zamknąć to spotkanie jeszcze w pierwszej połowie (a jeśli nie zamknąć to z pewnością wypracować sobie taką przewagę bramkową, która byłaby już dla Japonii nie do odrobienia). Trudno, taki jest czasem futbol, trzeba zacisnąć zęby i spróbować wygrać dwa kolejne mecze, choć jak już wspomniałem - strasznie zrozpaczony wcześniejszym powrotem piłkarzy Bayernu nie będę.
24.11.2022 10:04
Przy wyjątkowo niekorzystnym układzie nawet wygrane nad Hiszpanią i Kostaryką mogą nie dać Niemcom awansu - po ewentualnym zwycięstwie w następnym spotkaniu trzeba będzie mówiąc brzydko "nastukać" bramek przeciwko zespołowi z Ameryki. Najlepsza byłaby oczywiście strata punktów przez Japonię, przy jednoczesnej wygranej nad podopiecznymi Luisa Enrique. Liczę, że Flick swoją drużynę nieco pobudzi i wpoi większą koncentrację w wykorzystywaniu nadarzających się szans. Potencjał Niemcy z pewnością mają, by wygrać oba pozostałe spotkania, choć szczerze mówiąc płakać nie będę jeśli Nasi zawodnicy wrócą do Monachium wcześniej i bez urazów.
24.11.2022 09:39
@Marienplatz
Ta mentalność trzymania wyniku do końca, tudzież walki o wygraną (co charakteryzowało Niemców chociażby w latach 80-tych, 90-tych) już za Loewa została zatracona i staje się pomalutku mitem. Skup się teraz jedynie na kulturze gry, którą Niemcy przewyższają nie tylko Japonię, ale i wiele reprezentacji na świecie. Wielki błąd Flicka i Niemców dzisiaj: zamiast pójść po swoje (bo mieli możliwość, by pozbawić złudzeń Japonię dość szybko) woleli czekać na ataki Azjatów. Szkoda, ale taki jest futbol. Niemcy wciąż mają wielki potencjał, by wyjść z tej grupy nawet na pierwszym miejscu.
23.11.2022 16:59
@Marienplatz
Jesteś w swej ocenie zbyt surowy. Niemcy mogli w pewnym momencie prowadzić 3:0 i nikt by nie miał pretensji - mieli bowiem wielką przewagę również w kulturze gry. Japończycy jednak świetnie potrafili ich wyczekać i w drugiej połowie zaatakować. Niestety, ale ja widziałem coś takiego: "Nie wykorzystałem szansy, ale ok - piąteczka. Za chwilkę będziemy mieli kolejną". I na tym się przejechali. Oni piłkarsko są wyżej nad wieloma zespołami, tylko nie wiem czy Flick będzie w stanie wpoić im ten gen podczas samych mistrzostw.
23.11.2022 16:38
W dzisiejszym futbolu należy oduczyć się nonszalancji i zacząć wykorzystywać swoje sytuacje. Pięknie Japonia załatwiła Niemców - wielkie gratulacje.
23.11.2022 16:03