DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Skobry Strona 20

Dobre losowanie.

A tymczasem ładny gol, asysta i kontuzja Adeyemi'ego. BVB już 2:0.

19.02.2023 18:06

A oto ten straszny Union, którego "ciężko będzie dogonić" i który jak "złapie formę, to już nie puści". :)

Sam stawiałem na ich zwycięstwo, ale strata punktów niespecjalnie mnie dziwi. To jest drużyna, która pod skrzydłami Fischera funkcjonuje bardzo dobrze, ale indywidualnie nie posiada jakiegokolwiek piłkarza, który w Bayernie (ba, w BVB i Lipsku też) siedziałby choćby na ławce. I to zacznie wychodzić zwłaszcza w decydujących momentach sezonu. Pierwszy (możliwość objęcia prowadzenia w tabeli) był już dziś.

19.02.2023 17:25

To prawda, pamiętamy mecze gdy graliśmy w osłabieniu i zostawialiśmy po sobie zdecydowanie lepsze wrażenie (w tym przeciwko zdecydowanie lepszej drużynie - City, który co prawda przegraliśmy ostatecznie, ale przez większą część spotkania byliśmy po prostu lepsi). Trzeba to już jednak zostawić za sobą i patrzeć w przyszłość.

19.02.2023 12:19

@Zerafaelo
Jeżeli dziś wygrają z Schalke (co jest bardzo prawdopodobne), to będą mieli całe 2 (słownie: dwa) punkty przewagi nad Nami, a w następnej kolejce gramy właśnie z nimi. Faktycznie będzie ciężko ich dogonić. Dodajmy jeszcze, że do końca sezonu 13 kolejek, więc wydaje się to zadanie wręcz niewykonalne. ;)

19.02.2023 09:21

Jasne, że można być wściekłym na wczorajsze sędziowanie, ale już na to że w pozostałych 8 spotkaniach sezonu traciło się punkty można mieć pretensje wyłącznie do siebie. Gdybyśmy grali na swoim poziomie w niektórych meczach BL, to wczorajsza porażka niewiele by znaczyła. Ja i tak jestem spokojny o majstra i końcowy układ tabeli - ciężko mi uwierzyć, by Union był w stanie grać do końca sezonu tak równo, a Dortmund i Lipsk dotrzymali kroku. A jeżeli jakimś cudem wydarzyłoby się coś niesłychanego, to tylko dlatego że sami sobie narobimy kłopotów, godnego rywala w lidze bowiem wciąż nie mamy.

19.02.2023 08:46

Okazja do powrotu na pierwsze miejsce w tabeli (bo pewnie je stracimy) już w zasadzie za chwilę, bo gramy z Unionem. Trzeba pokazać im miejsce w szeregu, oni sami z resztą też jeszcze nie raz stracą punkty. O końcowy wygląd (w tym i o majstra) BL jestem spokojny.

Niepokoić mogły inne rzeczy. Dziś: Manu Kone > Kimmich i Goretzka razem wzięci. Dalej - zmiany Julka: zostawiam człapiącego Blinda, a zdejmuję Ryana, który nie tylko potrzebuje minut, ale i grał lepiej od Leona.

Szkoda, ale zdarza się. Gladbach co prawda w tym sezonie jest średniakiem (a przed chwilą przegrywa sromotnie z broniącą się przed spadkiem Herthą), ale jakimś cudem mają na Nas patent.

18.02.2023 17:43

Swoją drogą niektóre pomysły Julka kompletnie z czapy. Lepiej ściągnąć potrzebującego minut, grającego lepiej od Goretzki Gravenberch'a, a zostawić na boisku człapiącego Blinda...

18.02.2023 16:52

Dobrze, że jeszcze karnego nie wyczarowali pod koniec, choć Kimmich już nie pierwszy raz przegrywa taką walkę o pozycję we własnym polu karnym...

18.02.2023 16:21

@daweed77
W sumie fakt - chciałem coś tam zacząć o futbolu, ale robaczki rozprawiające o wyższości mleka nad jogurtem nawet całkiem skutecznie nabijają licznik. :)

16.02.2023 21:15

Jak najbardziej mają szansę w rewanżu wyeliminować Ajax, choć mecz nie porywał - ot, przeciętny Union z tego sezonu, który może wygrać jedną bramką. Liczę teraz na Leverkusen, a że i Żonka mi dopiekła, to i na Nantes - tu będzie trudniej. ;)

16.02.2023 20:55

No mógłby ten Union coś wcisnąć w końcu.

W du... mam Barcelonę i ManU. W ogóle nie wiem jak można się tym meczem emocjonować. ;)

16.02.2023 20:14

Za brak szacunku dla klubu, który zrobił dla Ciebie więcej, niż Ty dla niego - g... mnie obchodzi kiedy wrócisz. Chociaż inaczej - zaskocz mnie do tego czasu Manuel. Zaskocz mnie.

16.02.2023 16:30

Pozytywnie mnie zaskoczył Dortmund i Adeyemi, którego zagrania podczas spotkań ligowych często są kierowane przez chaos - tutaj akcja jak marzenie. Przed rewanżem groźniejszy dla nich bardziej niż Chelsea będzie jednak "gen frajerstwa", który nie raz zamieniał zwycięstwa w porażki i awanse w odpadnięcia, a i samo 1:0 to skromniutka zaliczka. Ciężko będzie, ale może się uda.

16.02.2023 07:52

Brawo za korzystny wynik na trudnym terenie. Widać było jak potężną siłą PSG jest Mbappe - jego wejście odmieniło ich grę. Ostatnie kilka(naście) minut to już były nieco większe emocje, ale koniec końców udało się. Generalnie było widoczne, że jest to spotkanie dwóch drużyn wciąż szukających swojej najlepszej dyspozycji. Przed rewanżem jestem jednak spokojny.

15.02.2023 09:07

Bez jakiegoś nadmiernego wysiłku i kontuzji. I dobrze, nie ten mecz jest w chwili obecnej najważniejszy. Pierwsza połowa jednak bardzo słaba, a gdyby nie prezent Bochum to i w drugiej odsłonie byłoby o wiele ciężej. Najważniejsze 3 punkty i teraz wszystkie siły na Paryż.

11.02.2023 17:26

Prawdziwy mecz przyjaźni - My nie chcemy zrobić Bochum krzywdy, aż tu nagle przychodzą z pomocą w kwestii zdobycia bramki. Dziękujemy, bo z gry chyba by się nie udało.

11.02.2023 16:22

Poczekamy i ocenimy przydatność Cancelo na koniec sezonu. Na razie wygląda lepiej niż obiecująco, ale to dopiero dwa mecze. Liczę, że da swoją jakość również w najważniejszych momentach - potrafi to robić.

11.02.2023 12:55

Jeżeli nawet w tak dobrym momencie na zmiany w wyjściowym składzie jak w meczu przeciwko Mainz w PN nie wyszedł od początku, tak i tutaj nie miałby na to szans. Inna sprawa, że zawsze warto mieć na ławce zmiennika ŚP.

11.02.2023 07:43

Pomarzyć zawsze można, ale jeśli w jakikolwiek sposób mogę się do tego odnieść, to z trójki: Sane, Gnabry, Coman właśnie Francuza byłoby mi najmniej szkoda.

10.02.2023 19:36

Jedyna słuszna decyzja, czas jeszcze na opaskę - ale to już po sezonie.

10.02.2023 11:18

Ja się o (dwu)mecz z PSG nie martwię przesadnie. Owszem, mamy swoje problemy, ale patrząc na obecną formę Paryżan oni mają ich zdecydowanie więcej. Należy pilnować, by do pierwszego spotkania nic złego się już u Nas nie wydarzyło i przystąpić do meczu z pełną koncentracją i świadomością własnej siły. Jeśli zagramy w końcu na miarę swych możliwości, to awansujemy.

Aby jednak ten komentarz nie wybrzmiał zbyt optymistycznie (choćby z szacunku dla przeciwnika) należy wciąż pamiętać, że PSG mimo wszystko posiada w składzie piłkarzy światowej klasy, na których trzeba będzie uważać. Zapewne będą stawali na rzęsach, by przywrócić do zdrowia Mbappe, Messi również potrafi się na ważne mecze spiąć, a nie należy zapominać o stałych fragmentach gry i Ramosie. Oni przypominają na ten moment bardziej zlepek indywidualności niż drużynę, ale dalej groźną i nieprzewidywalną. Wierzę, że awansujemy dalej - to będzie też swego rodzaju "sąd" Nagelsmanna.

09.02.2023 07:47

@Marienplatz
No chyba jego wypowiedzi pokazały jaka jest szansa na tę refleksję. Aczkolwiek może mnie (nie tylko mnie) czymś pozytywnie zaskoczy.

08.02.2023 11:07

Tym razem trudno mi się z Hamannem nie zgodzić. Pomijając już nawet sprawę opaski kapitańskiej (która powinna być odebrana Neuerowi po wybryku na nartach, ale z tym jednak należałoby poczekać do końca sezonu) Manuel po tak ciężkiej kontuzji może tak długo dochodzić do swojej właściwej formy - co z resztą pokazały poprzednie sezony - że w momencie, gdy faktycznie ją osiągnie (o ile w ogóle) po prostu skończy mu się kontrakt.

08.02.2023 10:21

W Premier League z pewnością znajdzie się ktoś, kto za niego tyle wyłoży, a Eintracht zrobi kolejny złoty interes.

08.02.2023 09:01

@Ivan7
Nawet po ewentualnym awansie do europejskich pucharów może się okazać, że w nich po prostu nie wystąpią. Nie życzę im jakoś wybitnie źle (choćby z racji posiadania zapalonej kibicki w domu), ale tutaj chodzi o przekręt na grubą kwotę i taka reakcja ze strony opieszałej w podobnych sprawach UEFA byłaby po prostu na miejscu. W podobną karę w przypadku City i Chelsea o wiele ciężej mi uwierzyć.

08.02.2023 08:27

W bardzo niewłaściwym momencie dzieją się te wszystkie rzeczy... Kolejna "zasługa" pokrzywdzonego Neuera.

06.02.2023 13:14

Nadrzędnym celem było zdobyć 3 pkt. I to się udało. Jednak ilość błędów, głupich zagrań i niedokładności była w Naszym przypadku momentami zatrważająca. A jeszcze gdyby sędziowie inaczej zinterpretowali to starcie Goretzki we własnym polu karnym (bo gdyby arbiter nie gwizdnął tutaj faulu też by się wybronił), to końcówka byłaby niesamowicie nerwowa i nie wiadomo jak zakończyłby się ten mecz.

Brawa jednak za aż 4 bramki na trudnym terenie i powrót na należne miejsce w tabeli.

05.02.2023 19:32

@Reeken89
Skład nie został jeszcze ogłoszony, może Julek wszystkich nas zaskoczy i postawi na młodego...

05.02.2023 13:09

@Sonny
Właśnie w tym sęk, że po występku z nartami brakowało tej ostrzejszej krytyki, która wstrząsnęłaby nieco Neuerem i pokazała, że chłop nie może przedkładać swoich zachcianek nad dobro klubu. Być może dzięki temu nie doszłoby do kolejnej głupoty z jego udziałem (tym razem słownej) w postaci wywiadów, gdyż wówczas odczułby że postąpił całkowicie nieodpowiedzialnie (a tego odczucia u niego wyraźnie brakowało/brakuje) i nikt w klubie tego nie pochwala. Lepiej późno niż wcale zrozumieć, że jakiekolwiek konsekwencje wobec Manuela należałoby wysunąć - tym razem dla Kahna i Brazzo miarka się przebrała.

05.02.2023 12:47

Patrząc na Manuela jako na kapitana - owszem, jest to zachowanie absolutnie niegodne pełnionej funkcji. Patrząc jednak na wszystko przez pryzmat zachowania Neuera po zdarzeniu w górach - w zasadzie pozostał w konwencji "nic się nie stało" i "nie mam za co przepraszać, zdarza się", a zatem mogę nie tylko nie okazywać skruchy, ale i jeszcze mieć pretensje do klubu.

05.02.2023 12:13

@Ivan7
Szkoda tylko, że do myślenia nad ewentualnym "wyciągnięciem konsekwencji wobec Neuera" skłoniły Naszych dopiero wypowiedzi Manuela, gdyż wystarczającym powodem był wypad na narty (bo już TO było przedłożenie własnej zachcianki nad dobro klubu). Lepiej późno, niż wcale - choć nie wiemy jak tak naprawdę Zarząd planował ustosunkować się po sezonie do tej głupoty narciarskiej.

05.02.2023 12:03

@Patryk233
A co ma piernik? Nikt jego osiągnięć nie deprecjonuje, dał Bayernowi ogromnie dużo i to z pewnością zasługuje na szacunek i zostanie w pamięci. Ale nie zmienia to faktu, że jego wypad na narty był po prostu gówniarski, podobnie jak jego późniejsze zachowanie. A ten wywiad to w zasadzie wisienka na torcie.

Mimo swych zasług dla Bayernu Neuer po prostu MUSI być w pewnych sytuacjach traktowany jak każdy inny gracz, choćby po to by pokazać że klub nie daje sobie w kaszę dmuchać. A mówimy tutaj o kapitanie, który powinien świecić przykładem.

04.02.2023 16:56

Cała "grupa pościgowa" w BL za Bayernem to zespoły o wyjątkowej indolencji jeśli chodzi o regularność i skłonnościach do głupiego tracenia punktów. Ja o mistrza się nie martwię, należy jedynie samemu przestać próbować wyrównać szanse pozostałych i odnaleźć właściwą formę. Bayern w dobrej dyspozycji nie ma w Niemczech (niestety) godnego rywala.

04.02.2023 16:16

Cóż, skrytykować Neuera należało już dawno - za jego idiotyczny wybryk na nartach. W tamtym wypadku krytyka powinna być tyle dosadna, by Manu odczuł iż postąpił karygodnie (bo na obudzenie się w nim instynktu samozachowawczego i skruchę nie ma już co liczyć). Tym wywiadem w zasadzie tylko dołożył do pieca, mają pretensje... do klubu. Coś niesamowitego jak bardzo można nie dostrzegać własnej głupoty i obwiniać cały świat o własne nieszczęście.

04.02.2023 15:45

Ja też się czuję, jakby wyrwano mi serce. Kiedyś dla mnie - wzór bramkarza, kapitana, jeden z najlepszych golkiperów w historii nie jest w stanie od (prawie) dwóch miesięcy zdobyć się na skruchę. Nie wierzę, że Neuer naprawdę pewnych rzeczy nie rozumie. Po prostu nie wierzę.

P.S. Tej konkretnej wypowiedzi Manu nie komentuję.

03.02.2023 20:45

@BaltazarGabka
Cancelo zrobił więcej dobrego dla Bayernu, niż Pavard? Cóż, ja również uważam że Portugalczyk przewyższa sportowo Francuza, ale chyba należałoby z takimi ocenami zaczekać? Cancelo zagrał dla Nas ledwie jeden mecz. JEDEN. Niech Nam pomoże w wygraniu LM, niech pomoże w zdobyciu mistrzostwa itd. Przyjdzie czas na oceny. To z pewnością jest świetny ruch, ale nie popadajmy od razu w skrajności.

03.02.2023 10:40

O wiele ważniejsze, żebyśmy My już nikogo nie stracili z powodu kontuzji.

02.02.2023 17:26

Przyjemnie się ogląda taki Bayern, oby ten mecz był początkiem końca Naszej słabej gry i forma będzie już tylko rosła.

02.02.2023 07:55

Julek, naprawdę (naprawdę!) dawanie szans rezerwowym w wygranym już meczu przeciwko drużynie o wiele słabszej sportowo nie jest zakazane!

01.02.2023 21:54

Jeszcze postarajmy się nie być sobą i zagrajmy na zero z tyłu.

01.02.2023 21:33

Cancelo: "O, tak właśnie dośrodkowuję".

01.02.2023 21:09

@tapczan
Jeżeli zmiana jednego (JEDNEGO) piłkarza w środku pola przeciwko Mainz w PN jest dla Ciebie "eksperymentem", to chyba faktycznie mamy mocno odmienne zdanie.

01.02.2023 20:49

@tapczan
Nie zrozumiałeś sensu mojego komentarza. Cancelo prawdopodobnie i tak będzie musiał z PSG wystąpić, choćby z racji jego klasy sportowej, którą przerasta Naszego każdego prawego obrońcę (bo domyślnie na lewej byłby Davies). Chodzi o to, by w takim meczu jak dziś, przeciwko takiemu przeciwnikowi spróbować jednak np. zagrać Gravenberch'em. Piszesz, że nadejdzie czas na eksperymenty (kompletnie nie pasuje to słowo, którego użyłeś). Kiedy? Punkt przewagi w BL, ważne mecze w LM i kolejne fazy w PN. Moim zdaniem dość naiwne jest myślenie, że okazji będzie więcej - będzie ich coraz mniej, wkraczamy w decydującą fazę sezonu.

01.02.2023 20:33

@tapczan
"Przecież to logiczne, że po okresie przygotowawczym chce pozwolić zawodnikom wejść w rytm meczowy i złapać formę i nie będzie teraz co tydzień rotował składem, bo na to przyjdzie jeszcze czas."

Julek nie rotuje co tydzień, Julek jest niezwykle w swej rotacji oszczędny. Dziś gra w pierwszym składzie natomiast gość, który jest od kilkunastu/kilkudziesięciu godzin z zespołem. Można? Można.

01.02.2023 20:18

@tapczan
Mecz pucharowy przeciwko zdecydowanie słabszemu sportowo Mainz i wystawienie Gravenbercha to "eksperyment"? Proszę Cię... Bardzo to źle by świadczyło o Bayernie, jeśli balibyśmy się w takim momencie tak "eksperymentować".

01.02.2023 19:55

Idealny, po prostu IDEALNY moment, by zagrać Gravenberch'em od początku. Jednak nie - lepiej cofnąć głębiej Musialę. Cóż, najważniejsze zwycięstwo i bez kontuzji.

01.02.2023 19:46

@KingWizard
Wystawianie Jamala w środku pola to marnowanie jego potencjału. Owszem - radzi sobie tam, ale to jest wyjście ostateczne, mimo wszystko osłabiające Bayern jeśli chodzi o siłę ofensywną.

01.02.2023 08:49

@tapczan
Dokładnie. Przy czym dalej jest wolnym zawodnikiem i być może komuś jego pazerność przeszkadzać nie będzie.

01.02.2023 08:26

Tak z innej beczki - szkoda, że Unionowi nie wyszło z Isco.

01.02.2023 08:04

Bardzo dobry ruch z tym wypożyczeniem. Witamy i powodzenia!

31.01.2023 12:40

@radiszko
Nie, nie stwierdzi. Zbyt cieplutko mu w Monachium, by odezwały się jakiekolwiek ambicje.

Ogólnie nie ma sensu już się tak nad nim pastwić. Jest to epokowa pomyłka transferowa (wliczając kontrakt) i na tym należy poprzestać. Zdarza się.

31.01.2023 10:06

@Jam42MUSIALA
Jeżeli w umowie wypożyczenia nie będzie zawartych żadnych klauzul, mówiących o tych 70-ciu milionach jako o kwocie stałej, nie podlegającej negocjacjom i jeśli uda się sprzedać kilku piłkarzy, to czemu nie. Ja wciąż powątpiewam w wykupienie Cancelo, ale jeśli Portugalczyk zaprezentuje się tutaj naprawdę z dobrej strony, to z pewnością wykluczyć się tego nie da.

31.01.2023 08:16

Wątpię, byśmy tyle wydali na 29-letniego bocznego obrońcę. Ale, ale - jeśli Cancelo pokaże się tutaj z naprawdę dobrej strony (ma do tego możliwości), to wszystko możliwe.

30.01.2023 17:50

@Pavelak
Ja sam nie twierdzę, że to dziwne, usiłowałem jedynie wpisać się w Twoją narrację ("Kane nosa poza Anglię nie wychylił") i pokazać, że i do Cancelo można by było się przyczepić, gdyby ktoś się uparł - stąd na końcu również moje ";)".

(Przykładu Kiwiora z przyzwoitości nie skomentuję)

Żeby była jasność (to dla zerojedynkowców, których tutaj nie brakuje) - uważam Cancelo za świetnego bocznego obrońcę, który może dać Bayernowi sporo jakości.

30.01.2023 17:46

@Pavelak
100 mln za Kane'a (z rokiem do końca kontraktu) to by była zdecydowanie większa przesada, niż 70 mln za Cancelo.

A już abstrahując od samych kwot - Kane faktycznie "nosa poza Anglię nie wychylił", ale Cancelo z kolei zaliczy szósty klub w ciągu 8 lat. Też chyba coś nie tak? ;)

30.01.2023 17:23

Każdy swoją cegiełkę do obecnej dyspozycji (i wyników) dołożył, Nagelsmann również. Nie da się powiedzieć "To nie wina piłkarzy, ale trenera", jak i "To nie wina trenera, tylko piłkarzy".

30.01.2023 16:35

Super będzie, jeśli taki piłkarz zostanie wypożyczony na pół roku.

Za pół roku bowiem wróci do City, wątpię byśmy rzucili około 70 mln euro na 29-letniego defensora (byłoby to dla mnie ogromne zaskoczenie, a i sam Cancelo pewnie musiałby tutaj pokazać więcej niż swój standard). Ale przez ten czas może dać Bayernowi wiele - zawsze bardzo dobra, dodatkowa opcja na bok obrony.

30.01.2023 16:21

Jeżeli to by była prawda, to w sumie super. Gość, który gra mało, siedzi na ławce i czuje się dobrze? Idealny rezerwowy można by rzec.

A tak poważnie też czuję (zwłaszcza po przyjściu Laimera, czyli Sabitzera 2.0), że to może być ostatni sezon w Bayernie Marcela. To będzie jednak zależało od wielu składowych.

30.01.2023 08:19

Dokładnie, na ten moment wygląda to jak nadchodzący pojedynek dwóch drużyn szukających formy. Obie można usprawiedliwiać na swój sposób (ich jednak też - całe trio ofensywne PSG było na mundialu dłużej niż jakikolwiek Bawarczyk z przednich formacji), ale faktem jest że w tej chwili zarówno w Monachium i Paryżu można się o ten mecz martwić.

Najważniejsze, by szybko wyeliminować błędy i odnaleźć właściwą dyspozycję. Czasu coraz mniej, a to spotkanie może być sądem dla Julka - jeśli ich wyeliminujemy, to każdy zapomni o nieudanym początku rundy.

30.01.2023 08:15

Patrząc na same oceny mogłoby się wydawać, że progres w stosunku do spotkania z Kolonią jednak jakiś nastąpił. Ja tam jakoś nie potrafiłem tego dostrzec...

29.01.2023 10:50

"Gramy z dużą przerwą między naszą tylną czwórką a pierwszym obrońcą przeciwnika, w tym przypadku Kolo Muanim. Wtedy staje się to trudne z drużynami, które bronią głęboko. "

Ja nie wiem, czy Julek sobie robi jaja, czy mówi poważnie... Przecież sam tę przerwę wczoraj jeszcze bardziej pogłębił, wystawiając ofensywnego Musialę obok Kimmicha, który był bardzo często osamotniony jeśli chodzi o destrukcję w środku pola (raz prawie okupując to ciężką kontuzją)! To jest coś w rodzaju: zmień taktykę i potem się dziw, że coś nie funkcjonuje. A jeśli bez zmiany strategii dalej coś nie działa - może zakomunikuj, że potrzebujesz np. defensywnego pomocnika z prawdziwego zdarzenia, potrafiącego przestrzeń między obroną, a drugą linią wypełnić.

29.01.2023 10:44

@Silesi
Myśmy na ten blok obronny (Lucas, De Ligt, Upamecano) wydali najwięcej w Europie, a efektów wciąż za mało. Nie jest możliwe stworzenie defensywy, która nie dopuści do utraty bramki NIGDY, ale mogłoby się to zdarzać nieco rzadziej i w innych okolicznościach.

Wczoraj Eintrachtowi wystarczyło dwóch (dwóch!) piłkarzy na połowie Bayernu by strzelić gola. A nie byli to Mbappe i Messi. Do meczu z PSG jest jeszcze trochę czasu, ale ilość rzeczy do poprawy zamiast się zmniejszać, rośnie. Oby szybko zostało to ogarnięte, a gwiazdki odnalazły właściwą formę.

Co do ocen - ciężko znaleźć kogokolwiek, kto się wczoraj wyróżniał na plus.

29.01.2023 09:06

Kolejny słaby mecz w Naszym wykonaniu, dziś kulało chyba jeszcze więcej rzeczy niż przeciwko Koln, gdyż doszedł m.in. idiotyczny pomysł Julka na zmianę taktyki. Eintracht podczas akcji bramkowej pokazał, że wystarczy zaledwie dwóch(!) piłkarzy, by strzelić Bayernowi bramkę. Mnóstwo rzeczy do poprawy, a czasu coraz mniej.

28.01.2023 20:32

"To było o wiele mniej złe w proporcjach niż to, co zrobił Manuel Neuer w górach".

To akurat dla każdego powinno być oczywiste i nie ma porównania z tym co zrobił Serge. Jednak sam wyskok Gnabry'ego jak najbardziej zasługujący na krytykę - zwłaszcza, że priorytetowy powinien być dla niego w tej chwili powrót do formy.

28.01.2023 14:35

Ja w sumie też bym zagrał Tomkiem zamiast Jamala, przyda się młodemu odpoczynek. Zobaczymy na jakie ruchy zdecyduje się Julek. Z racji tego, iż to Eintracht (drużyna z czołówki + potrafiąca z Nami grać) raczej jednak zbyt wielu zmian się nie spodziewam, choć byłyby mile widziane.

27.01.2023 17:27

@Michello
"Szkoda, że w taki sposób..."

Niestety nie zanosiło się na to, by w jakikolwiek inny mógł rozpocząć mecz w wyjściowym zestawieniu - Julek chyba dopiero zgłębia arkana sztuki stosowania systemu rotacji, zwłaszcza gdy wielu podstawowych graczy pod formą (czyt. naprawdę nie musimy ciągle grać tym samym składem, zobaczymy jak to będzie przeciwko Eintrachtowi). A Goretzka zdaje się też swego czasu "skorzystał" z kontuzji (Thiago), by na dobre wskoczyć już do składu. Z resztą obaj z Gravenberch'em będą Bayernowi potrzebni w nadchodzących tygodniach.

27.01.2023 15:41

Zdrowy na PSG może i będzie, gotowy z pewnością nie. Poza tym jak już wspomniano niżej przy dobrej formie (a tutaj jest sporo znaków zapytania) graczy ofensywnych absencja Mane nie powinna być szczególnie dotkliwa.

26.01.2023 13:53

@tapczan
Ściągnięcie Sommera było koniecznością, którą spuścił na klub Neuer, a nie żadnym "prztyczkiem" w jego nos. Bardziej już w zwolnieniu Tapalovicia dopatrywałbym się czegokolwiek w tej kwestii, choć i tutaj to nie Manu był głównym powodem, na to złożyło się wiele czynników.

Reasumując - nie, to nie jest "coś więcej od publicznej krytyki". Ba, to nie jest nawet połowa tego. Żeby była jasność - nie jestem zwolennikiem publicznej chłosty, ale jakakolwiek forma dezaprobaty, wygłoszona jasno i wyraźnie byłaby bardziej niż wskazana.

A jeszcze odnośnie Serge'a: Gnabry otrzymał (inna sprawa że całkowicie słuszną) reprymendę praktycznie kilkadziesiąt godzin po swoim wyskoku, a to wszystko oczywiście doprawione słabym występem z Koln. W przypadku kogoś, kto powinien świecić przykładem od braku takiej krytyki (bo już na skruchę ze strony Neuera chyba liczyć nie można) miną niedługo dwa miesiące. Dla mnie bez porównania jest również skala występku.

26.01.2023 13:24

Najlepszym zawodnikiem na świecie raczej by nie był, ale całkiem możliwe że pod skrzydłami Guardioli jego rozwój przebiegałby prawidłowo - wielu piłkarzy spod skrzydeł Pepa wychodziło lepszymi. Jednego i drugiego w Monachium jednak nie ma/nie będzie, więc to czyste spekulacje.

26.01.2023 12:01

Inaczej smakowałoby takie zwycięstwo, gdyby ubiegły rok nie był dla niemieckich piłkarzy tak nieudany.

26.01.2023 11:50

Rok max. A z poszukiwania nowego napastnika nie powinniśmy rezygnować, Choupo zanotował na razie ledwie kilka dobrych miesięcy na przestrzeni swej kilkunastoletniej przeciętnej kariery. To za mało, by wkraczać w kolejną kampanię licząc wyłącznie na niego.

26.01.2023 11:28

Hasan skrytykował publicznie gościa, który pojechał się lansować (nie pochwalam tego i krytyka absolutnie zasłużona), ale już kapitana i ostoi, który zrobił coś o wiele gorszego nie dało rady? :)

26.01.2023 09:06

Jeśli nie będzie dostawał więcej szans, to dla jego dobra wypożyczenie jak najbardziej powinno być wliczone w koszty. Liczę jednak że zostanie i będzie mocno naciskał na Goretzkę.

25.01.2023 15:46

Pozostaje życzyć zdrowia i szybkiego powrotu do gry. Ale już - przy świadomości jego osiągnięć i zasług - niekoniecznie w Bayernie.

25.01.2023 13:44

@hoven
Umowa jest umową i Bayern się z tego musi wywiązać. Bardzo prosta sprawa.

Inna rzecz, że gość naraził klub na dodatkowy wydatek, zachował się wyjątkowo głupio i tej opaski już nie powinien nosić.

Ale fakt - w tej umowie wyszczególnionych przez Ciebie zapisów prawdopodobnie nie było. Nie ma jej chyba również ŻADEN gracz Bayernu. Bo skoro nie ma kapitan...

Miałbym to w sumie gdzieś, bo wciąż czekam na jakąkolwiek formę skruchy u Manu. Chyba, że już była - za co z góry przepraszam (nie jestem na stronie codziennie i nie śledzę namiętnie wypowiedzi tak nieodpowiedzialnych ludzi).

25.01.2023 13:08

Kolejny przeciętny mecz w Naszym wykonaniu. Może przed następnym spotkaniem Julek sprawdzi w słowniku co to znaczy "rotacja" i jak ten system stosuje się w futbolu? Naprawdę nie musimy wychodzić tą samą jedenastką cały czas, a pośladkom niektórych mógłby się przydać kontakt z ławką.

24.01.2023 22:36

Niesamowita mizeria, a najlepszym podsumowaniem było wybicie piłki na aut przez Kimmicha pod koniec 41 minuty, podczas gdy żaden z piłkarzy nie leżał na murawie.

24.01.2023 21:18

Pozytywne zaskoczenie, dobrze się stało. Zobaczymy jakie będą dalsze konsekwencje, wątpię by było to ściśle powiązane z Nuebelem.

24.01.2023 08:40

"...Niemniej jednak pech z kontuzjami sprawił,..."

No Neuer to faktycznie miał największego pecha.

23.01.2023 13:34

Nie chciałem Ozila w Bayernie, nie chcę i Havertza. Chyba, że zacząłby wreszcie więcej pracować na boisku - w co wątpię.

23.01.2023 13:31

Co za mecz w Dortmundzie.

22.01.2023 17:13

Po Bellinghamie już aż za bardzo widać (poruszanie się po boisku, lekkość, no i ta bramka), że Dortmund jest dla niego zdecydowanie za mały.

22.01.2023 16:05

Kimmich przegrał walkę o pozycję, o żadnym faulu mowy być nie może. Gdyby zaczęto coś takiego gwizdać, to z pewnością ucieszyłyby się wszystkie Neymaroidy.

21.01.2023 13:44

Może minimalny minusik przy Musiali i Upa (który przeplatał dobre interwencje z niepewnymi + ta "pomarańczowa" kartka), ale generalnie cały zespół zagrał na podobnym poziomie.

21.01.2023 10:58

Twarde warunki postawił dziś Lipsk i ten punkt raczej należy szanować. Ta właściwa forma ma dopiero przyjść (a że nie zawsze przychodzi to inna sprawa).

20.01.2023 22:34

No tak, bo przecież jakby Bayern nie "zabrał" Sommera, to BMG by się z Nami biła o mistrza.

Taki z nich rywal dla Bayernu, jak z Ulreicha konkurent dla Neuera.

19.01.2023 12:19

@Reeken89
To będzie po prostu kolejny przykład tego, jak bezsensowne jest dziś używanie stwierdzenia "Nikt nie jest większy niż Bayern". :)

Może jednak - w co wątpię - się jeszcze rozczaruję.

19.01.2023 10:38

@Reeken89
Oczywiście, że tak - Neuer swoją głupotą pokazał, że nie jest godny nosić opaski takiego klubu jak Bayern. To jednak nie nastąpi, nikt nie będzie ryzykował niesnasek w zespole odbierając opaskę w trakcie sezonu, a po jego zakończeniu temat będzie już po prostu za stary.

19.01.2023 10:30

Z pewnością najlepsza dostępna dla Nas w tym momencie opcja (Nuebela po rozmaitych perypetiach już nie wliczam). Ciekaw jestem jak będzie wyglądała jego współpraca z wysoko grającą linią obrony - Sommer to bramkarz zdecydowanie lepszy na linii, niż na przedpolu.

19.01.2023 09:09

Nic nie będzie. Ja specjalnej różnicy w tym, czy w bramce będzie Ulreich, czy Schenk (czy ktokolwiek inny z młodych) nie widzę. Oczywiście jest duża dysproporcja w np. doświadczeniu, ale w gruncie rzeczy ani z jednym, ani z drugim nie można wkraczać w decydującą walkę na trzech frontach.

15.01.2023 12:37

Gavi i Pedri to zdobywcy dwóch ostatnich GB. I choć z ich wyborem trudno się zgodzić, to jednak obecność na takiej liście była do przewidzenia. Bardziej uśmiechnąłem się przy nazwisku Adeyemi. :)

13.01.2023 12:32

@Sopariev
Wybacz, ale zobowiązanie jest zobowiązaniem. Podpisał umowę, na podstawie której ma zarabiać tyle, ile było tam napisane. I żadnego "obcinania" pensji. Można natomiast zrobić coś bardzo prostego - odebrać opaskę. Udowodnił swoją głupotą, że nie jest godny być kapitanem (jak rozumiem przez to również przykładem) takiego klubu jak Bayern.

12.01.2023 11:58

Czasem tak to już jest - My spóźniliśmy się z Bellinghamem, Real z Tel'em itd... Normalna rzecz.

11.01.2023 16:57

Swoje dla kadry zrobił i wiele z nią wygrał. Jeśli zdecyduje ostatecznie o zakończeniu kariery reprezentacyjnej, to wyprawić mu ładny mecz pożegnalny. Na jego pozycji Niemcy mają kilku młodych (Musiala, Wirtz, Havertz), którzy mają potencjał, by go w niedalekiej przyszłości zastąpić. Jednym słowem - kadra od jego nieobecności na pewno nie zbiednieje. Aczkolwiek jeśli zdecyduje się na kontynuację, to Tomek w dobrej formie wciąż może dać dużo.

11.01.2023 09:41

Kontrakt do 2024, a przy poprzednich urazach Neuera widać było jak długo musi po nich dochodzić do swojej wysokiej dyspozycji. Załatwił sobie tym wybrykiem karierę w Bayernie. Czekam w jego przypadku właściwie na dwie rzeczy:
1. Oczywiście powrót, ale jedynie przez ciekawość - czy wróci do bramki "z marszu" za zasługi.
2. Czy gdziekolwiek w swoich wypowiedziach/wpisach użyje słowa "przepraszam" w stosunku do klubu. Chociaż nie chodzi już nawet o dosłowność i o głupie "przepraszam". Bardziej o JAKĄKOLWIEK formę skruchy.

Edytowano : 2023-01-10 15:14:46

Aha, sparafrazuję kogoś - sądzę, że opaska na ramieniu Neuer'a powinna zostać zniszczona. Dziękuję.

10.01.2023 15:13

Super. Liczę zatem dzięki tej atmosferze nie tylko na wyeliminowanie PSG, ale i również kolejne zwycięstwa w BL.

10.01.2023 12:34

Zawsze twierdziłem, że tak cieplutko jak w Monachium nigdzie mieć nie będzie.

09.01.2023 21:06

Ponieważ nie bywam na stronie codziennie, a i natłok obowiązków nie zawsze pozwala mi na śledzenie wypowiedzi Naszych graczy mam pytanie dla mocniej wtajemniczonych - czy Neuer w ogóle wyraził jakąkolwiek skruchę (w necie, w wypowiedziach, gdziekolwiek) i przeprosił klub po swoim głupim wyczynie?

09.01.2023 20:59

Jeśli chodzi o styl gry mógłby być z pewnością jednym z lepszych potencjalnych następców w dalszej przyszłości. Dobry zarówno w grze na linii, jak i na przedpolu - a ten element przy wysoko grającej obronie jest w Bayernie dla bramkarza niezwykle istotny. Na ten moment to jednak tylko plotki.

08.01.2023 11:43

@tapczan
Ja podaję słowa Uliego jedynie jako przykład - tych, gdzie zawodnicy np. wywierają nacisk wewnątrz klubu (do dziś z resztą mamy kilku w kadrze), czy jeszcze w latach 90-tych "pomogli" przypiąć łatkę FC Hollywood było więcej.

Mnie również jest przykro, że to powiedzenie "nikt nie jest większy niż Bayern" jest już nieaktualne, ale jakoś trzeba z tym żyć. W przypadku Neuera również wątpię, by wykonano przynajmniej minimum kary - zabrano mu opaskę.

08.01.2023 10:41