@doitsujin
No dokładnie- trafiłeś w sedno- ja pisałem o tym już wcześniej. Słusznie napisane w cudzysłowie- bo moim zdaniem to de facto nie są żadni kibice Bayernu. Niektórzy- jak Android , mrtiktak czy BundesFAN, mają przynajmniej trochę na tyle oleju w głowie, żeby nie iść w zaparte w takich okolicznościach jak dziś (co nie zmienia faktu, że pewnie mieli już przygotowany- dopieszczany przez tydzień wyrzyg na wypadek porażki dzisiaj- teraz muszą go zachować przynajmniej do półfinałów ;DD), albo w ogóle się nie pokazywać- jak Koan, ale dla typów takich jak xxxx czy JudasPriest nie ma już ratunku xD.
22.04.2015 00:45
@JudasPriest
Tak- tak jest obowiązek i w ogóle- tak naprawdę, żadne osiągnięcie- zapomniałeś dodać, że wymęczone 1:1 w drugiej połowie to kompromitacja Pepa, drużyny i zarządu :DDDD.
22.04.2015 00:20
Hehe, no to teraz Hejterzy będą Pepowi wytykać, że wygrał z Porto tylko jedną połowę, a w drugiej szczęśliwie zremisował =))). Na pohybel Koanom, BundesFANom i różnym xxxx-om xDDD.
21.04.2015 22:39
Nieprawdopodobne!!! Myślę, że większość fanów (w tym ja :P) z pocałowaniem ręki brałaby 1:0 do przerwy a tu takie coś. Dobrze, że mam jeszcze pół litra likieru orzechowego bo na 2 browarach po czymś takim na pewno się nie skończy xDD. Porto do przerwy jak rywale Kliczków :))))). ZA-JE-BI-ŚCIE!!!
21.04.2015 21:43
@staraa
Z tym demolowaniem to rzeczywiście przesada, ale prawie każdy mistrz świata odkąd oglądam mundiale zaliczył jakiś mecz "na ostrzu noża" :)).
20.04.2015 23:49
@JosepGuardiola
Otóż to, Pep to trenerski geniusz bez dwóch zdań i kto tego nie widzi ten jest ślepy- na szczęście nasz zarząd nie jest i nie zwolni go z powodu pohukiwań kilku frustratów gdzieś na zadoopiu.
20.04.2015 23:04
Drzemło mi się i śniłem, że jest wtorek 23:03, wchodzę na Livescore a tam takie coś
Bayern Munchen - FC Porto 1:5( Lewandowski 3'- Martinez 9' 80' 90' Quaresma 14' Brahimi 28'), nawet minuty pamiętam, oby spełniło się w drugą stronę :DDD.
@BundesFAN
Akurat Bastian ostatnio nie był w zbyt dobrej formie, więc Rode zamiast niego w pierwszym składzie może wyjść nam na dobre.
20.04.2015 22:57
@JazGod
Rejestracja na stronie jest za darmo, więc porady też. Wszyscy udzielający się na stronie wiedzą jakie są twoje poglądy. Nie ma sensu przeklejać jednej i tej samej historii pod każdym niemal kolejnym newsem. To jest spamowanie.
Tymczasem ZDF na stałe chyba przepisał się do grona fanów FC Porto :).
20.04.2015 20:11
Na szczęście zarząd jest znacznie mądrzejszy od tutejszych frustratów wywalających naszego Trenera :)
20.04.2015 19:55
@JazGod
Naprawdę, jesteś nudny z tymi mało lotnymi spiskowymi teoriami. Odpuść sobie- inni nie podzielają entuzjazmu twoimi "odkryciami", tylko zaśmiecasz wątek.
20.04.2015 19:52
Mecz jutro można oglądać na ZDF :)).
20.04.2015 19:43
@ThomasKonig
Kiedyś Henry, pytany czy wolałby zdobyć z Arsenalem Premier League czy LM odpowiedział, że klapa w LM boli tylko przez jeden wieczór a klapa w PL cały następny sezon- więc wybór jest oczywisty. Oczywiście- wcześniej jak wygrywali to takich wymówek nie było, ani absurdalnego narzekania na gorący termin świąteczno-noworoczny, ani na zasadę premiowania goli strzelonych na wyjeździe (Wenger i Mourinho po 1/8 LM). Jednak nie da się ukryć, że "splendid isolation" w przypadku Anglików jest jak najbardziej do zrobienia- dochody z LM stanowią niewielki procent dla topowych klubów dodatkowo obsypywanych rzeką kasy za transmisje- większą niż wszystkie pozostałe razem wzięte, kwestia czasu, kiedy przełoży się to na zaporowe nawet dla nas zarobki piłkarzy. Myślę, że gdyby zamknęli swoją elitę i wycofali z rozgrywek UEFA->posyłając tam kluby Championship mogliby z biznesowego punktu widzenia na tym nawet zyskać.
A tak btw to Anglicy przecież do dziś śmieją się z Decimy Realu- uważają, że najlepszą drużyną w okresie 5-krotnego z rzędu triumfu Królewskich w Pucharze Mistrzów, najlepszą ekipą w Europie było tak naprawdę Wolverhampton Wanderers, które nie brało udziału w tych rozgrywkach. Aż do 66' uważali rozgrywki wewnątrzbrytyjskie pomiędzy Anglią, Szkocją, Walią i Irlandią Północną za ważniejsze i na wyższym poziomie niż mundial- debiutancki wysęp Anglików na mundialu w Brazylii przeszedł w tamtejszej prasie niemal bez echa.
20.04.2015 17:58
@ipotrw
Nie zapominaj, że BPL mimo wszystko ma wyższą renomę niż Bundesliga, a w Anglii mistrzostwo znaczy dużo więcej niż LM.
20.04.2015 17:01
Hazard?? Bądźmy poważni- chyba, że ktoś myśli o Thorgenie z BMG :D. Z tego co wiem żadnej klauzuli nie ma, a podbieranie piłkarzy czołowym klubom Premier League- a zwłaszcza Chelsea Romka to dla nas za wysokie progi (finansowe). Za to Carvajal- owszem byłby ciekawą opcją.
20.04.2015 16:29
@superbayern
Może i tak ale nie zapominajmy o kontuzjach i ubytkach- które są niespotykane w żadnej innej drużynie w Europie w tym momencie. Czy myślisz, że Barca bez Suareza, Neymara, Messiego i Busquetsa dalej grałaby tak świetnie?? Albo Real bez Ronaldo, Kroosa, Jamesa i Benzemy??
19.04.2015 23:52
@superbayern
No, tak się postawił, że gdyby nie gol Klose z 2-metrowego spalonego to popłynęlibyśmy już z Fiorentiną. Z MU byłaby powtórka z Klinnsmana gdyby nie przebłysk Robbena- angielskie drużyny jak MU czy CFC były wtedy na równi z Barcą jeśli chodzi o poziom.
19.04.2015 23:41
Wszyscy tak się tu podniecają m. in. van gaalem to może ja przypomnę beznadziejną rundę grupową LM 09/10 w jego wykonaniu gdzie do Turynu jechaliśmy jak na ścięcie, a on grał o posadę. Udało się i rozegraliśmy najlepszy mecz w ogóle w tamtej LM (w 5 poprzednich graliśmy piach). Potem dwa fartowne dwumecze z Fiorentiną i z MU (rewanż wyglądał tak jakby miało się skończyć 6/7:0 dla Diabłów)- wygrane dzięki golom na wyjeździe i w półfinale trafiliśmy na najsłabszy Lyon- Barca Guardioli by nas zmiażdżyła podobnie jak sezon wcześniej za Klinnsmana.
19.04.2015 23:17
Z tych składów które podał Adi wolę chyba ten bez Bastiana. W formie przed kontuzją strasznie spowalniał co jest ostatnią rzeczą jakiej we wtorek będziemy potrzebować- o sytuacji gdy grał koło Xabiego nie chce mi się nawet wspominać. Rode nie jest jeszcze tej klasy piłkarzem, ale na ten moment porównując formę obu piłkarzy to zdecydowanie lepszy wybór. Nie wiem jak wy, ale coś czuje, że po emeryturze BS- przez to że gra w FCB będzie miał lepsze dojście do Repry niż Benderowie. Trochę się obawiam czy trójka z Xabim z tyłu da odpowiednie zabezpieczenie bramki jednak to Bayern musi atakować więc ryzyko jakieś być musi...
19.04.2015 22:41
A tak BTW to ogląda ktoś Nordderby na ES2?? Ten ekspert towarzyszący Lachowi miażdży system: "matoły z z polskiej piłki" " grał w Werdzie Bremie" "HSV walczy o spadek"- albo Stieber kosi równo z ziemią piłkarza Werderu, a on na to "wyraźnie widać, że było w piłkę" i jeszcze parę innych kwiatków ogólnie gościu ma chyba słownictwo i inteligencję na poziomie sześciolatka.
19.04.2015 16:26
@Adi
Boa,Xabi,Rafi w obronie na Porto?? Toż to pewny przepis na katastrofę...
18.04.2015 16:26
@hans1986
No- dokładnie, najlepsze jest to porównywanie poziomów lig na podstawie tych paru- rozgrywanych w bardzo różnych okolicznościach- meczach pucharowych. "Porównywacze" będą mieli niezłą zagwózdkę jak im przypomnę 2011 i 2012 rok :)). A historia była taka: Broniący tytułu LM i pewnie zmierzający po wicemistrzostwo Inter ograł Bayern po zwycięstwie na AA w ostatnich sekundach. W ćwierćfinale świętował wylosowanie teoretycznie najsłabszego ze stawki, broniącego się przed spadkiem w BL Schalke. Tymczasem przegrał z kretesem dwumecz 3:7. Fani Bundesligi już zaczęli liczyć ile by przegrał z wszechmocną wtedy BVB- mecz w mecz lejącą nawet Bayern Monachium. A jednak rok później Borussia mimo zdobycia dubletu w Niemczech w LM skompromitowała się na całej linii przegrywając z takimi potęgami jak Marsylia czy Olympiakos. A np. 2 lata temu z tymi samymi prawie piłkarzami Napoli w fatalnym stylu pożegnało się z LE przegrywając m. in. u siebie 0:3 z Viktorią Pilzno. Nawet nie chce sobie wyobrażać co by tu niektórzy wypisywali gdyby taka porażka u siebie z tej klasy rywalem zdarzyła się Vfl, BVB czy Schalke.
17.04.2015 15:32
@Skobry
O to jeśli tak to zgoda. Odkąd Dost (swoją drogą przeciętny grajek) stracił formę to już w ogóle atak Vfl wygląda marnie. W lecie powinni kupić jakiegoś porządnego napadziora typu Lukaku.
16.04.2015 22:49
@Skobry
Bez przesady- kadrowo Wilki i Napoli są na podobnym poziomie, moim zdaniem wychodzi przewaga w doświadczeniu Neapolu i Beniteza w pucharach nad żółtodziobem Heckingiem. Wolfsburg gra trochę naiwnie, ale mają potencjał, żeby poprawić to za rok w LM. Przypomnij sobie jak choćby BVB lała nas 5 razy z rzędu na wszystkich frontach, a w LM dostawała łomot od takich tuzów jak Marsylia czy Olympiakos...
16.04.2015 22:41
Simeone jest świetny- ale na Atletico. O JM nawet nie warto wspominać- przynajmniej w kontekście Bayernu
@superbayern
Nie zapominaj, że przed JM w Realu bawili sami dyletanci- więc to tak jakbyś przed dowolnym trenerem miał kolejno Labbadię, Veha, Babbela, Finka i na podstawie, że radził sobie lepiej od nich stwierdził, że to dobry trener :)).
Mou jest dobry ale tylko w Chelsea- tam pasuje jego charakter i jest akceptowany.
16.04.2015 01:50
@superbayern
Żadnego stylu Mourinho w Realu nie widać- to była katastrofa- wspomnij tylko mecze z BVB czy Barcą wcześniej. Dopiero Ancelotti wyprowadził klub na właściwą drogę po zbrukaniu przez Portugalczyka. JM to dobry trener ale nie na poziom Bayernu.
16.04.2015 01:14
@Ivan
Simeone- nigdy w życiu. Bayern musi się szanować- nie zwycięstwa za wszelką cenę, a styl i jego narzucanie naszym przeciwnikom- i to zapewnia nasz Pep. Możemy przegrywać, no ale przecież dlatego pożegnaliśmy Breno. W Naszym Klubie musi być kultura. Żadne Simeone. Niech sobie idzie do Premier Leagie.
16.04.2015 00:59
@Ivan
Tak naprawdę nie wiemy ile było w tych sukcesach zasług Juppa czy Van Gaala. Jupp udoskonalił maszynę prowadzoną przez Holendra in potem przez cały czas na tym jechał. Natomiast Guardiola to początek czegoś nowego, ekscytującego. Zupełnie zrewolucjonizował futbol grany przez Bayern, teraz to przeciwnik musi się do nas dostosowywać, a nie my do niego- i to już wartość bez względu na końcowy wynik, który może pójść w jedną czy drugą stronę. Może akurat np. Kapitan nie jest najszczęśliwszym wyborem w środku, ale nie sposób odmówić Pepowi wizji, skłonności do ryzyka, wprowadzania zmian, których nikt nie odważyłby się wprowadzić. I nie jestem żadnym fanbojem, ale po prostu widzę jak wiele on znaczy dla naszego klubu, to co robi jest dla mnie cenniejsze nawet od trypletu z Juppem.
16.04.2015 00:11
@marcinzpewueru
Czyżby pan Clublland :DD??
15.04.2015 23:59
@Andropep vel Android
Jest blokada na logowanie się z innego ip chyba, w przypadku tego samego konta. Też miałem ten problem kiedy wracałem do rodziny na święta :))).
15.04.2015 23:55
@Kamiloxin
Niestety, poczciwy kibicu BVB, nie rozumiesz "specyfiki" tej strony. Te Koany, Ivany, Zdfy mrtiktaki, Apolla, to żadni kibice Bayernu tylko zwykli hejterzy, którzy od zawsze otwierają szampany w wypadku porażki Bayernu. Ode mnie: szacunek za komentarz i powodzenia w erze pokloppowej ;D. Mam nadzieję, że wkrótce dołączycie do czołówki!!
15.04.2015 23:35
A tak na poważnie to niestety nie miałem okazji oglądać meczu, bo akurat miałem spotkanie z siostrą która kibicuje Barcelonie i oglądaliśmy razem mecz Blaugrany :). Przykre, że przegraliśmy- kontuzje wielkich klubów oczywiście nie tłumaczą, ale ja naprawdę wierzę w to co robi u nas Pep. Myślę, że mimo wszystko stać nas na odrobienie straty w rewanżu. A różne Koany, zdfy, Ivany itd. pewnie już kupują szaliki Porto na rewanż :))).
15.04.2015 23:23
No i po paru słabych meczach w ogromnym osłabieniu już zwalniacie Pepa?? Guardiola to jeden z największych w historii wizjonerów futbolu, a wpadki zdarzają się każdemu- zwłaszcza w tak niesprzyjających okolicznościach. Brak półfinału na pewno byłby rozczarowaniem, no ale zarząd wielokrotnie dawał do zrozumienia że to wielkie szczęście dla Bayernu mieć takiego trenera i na pewno go nie zwolnią z powodu jednej czy dwóch przegranych LM.
15.04.2015 23:10
@Koan
No, ale brak Robbena i Riberyego- to tak jakby Barca grała bez Suareza i Messiego o innych absencjach już nie wspominam. Cóż, pozostaje czekać na rewanż- na razie tacy jak Ty mają swoje 5 minut.
15.04.2015 23:02
Poczekajmy jeszcze z ocenami- dziś była wpadka, no ale nie zapominajmy o tym ile u nas kontuzji. Nie ma co tak narzekać na Pepa- to wielki trener z wizją i pojedynczy nieudany mecz nie może tego zmienić. Kto twierdzi inaczej ten po prostu nie zna się na futbolu. Trzeba się cieszyć z bramki na wyjeździe. Powtórka z meczu z Shakhtarem w rewanżu- jak najbardziej możliwa!!
15.04.2015 22:54
@Reeken89
Może uznał, że wyzwoli to w ekipie dodatkową energię-, że będą chcieli pokonać Bayern w DFB Pokal po raz ostatni- dla Kloppa. Z drugiej strony gdyby odszedł akurat do City (Pellegrini na 100% poleci po sezonie) to okazał by się trochę hipokrytą. Bo z jednej strony zarzekał się, że nigdy nie przyjdzie do Bayernu- bo oni rozkupują tylko piłkarzy zamiast ich wychowywać, a City na pensje wydaje najwięcej w Europie- więcej nawet od Realu. W zgodzie ze swoimi przekonaniami powinien teraz zostać trenerem Milanu :)).
@Apollo
70mln za Hummelsa i Gundogana?? Niby jak?? Hummels-ok pewnie pójdzie do MU za jakieś 40 mln, ale za Gundo powyżej 10-tki nikt dziś nie da, bo kontuzji to zupełnie inny (duużo słabszy) piłkarz.
15.04.2015 16:32
@xxx
A oglądałeś ostatnie mecze FCB??? Chyba nie, bo Pep zupełnie zmienił nasz system z Lewym i Tomkiem w ataku.
@Thomas Konig
Jeśli to prawda o Labbadii to mam nadzieję, że HSV spadnie. Ten nieudacznik to nie jest poziom pierwszej Bundesligi- na środek tabeli 2-giej może w sam raz.
15.04.2015 14:13
Dajcie spokój- JK to na ten moment trener jednego systemu- który na naszych oczach spektakularnie się wypala. Niech idzie do Arsenalu czy innego City i tam pokaże klasę- przy większych możliwościach finansowych i bez narzekania na niedobry Bayern. Co do Tuchela- widzę, że w środowisku BVB są przekonani że to cudotwórca, ale mogą się srogo rozczarować. Że tylko wspomnę niedawny hype na niejakiego Andre Villasa Boasa...
15.04.2015 13:58
Juve mimo zwycięstwa wygląda dość średnio- jak na przyszłego prawdopodobnego półfinalistę, więc jeśli przejdziemy Porto (a głęboko wierzę, że tak ;D) to chyba najlepiej trafić właśnie na nich.
14.04.2015 23:08
Po ostatnich meczach jestem spokojny o wyjazd do Porto. Pep genialnie wykombinował żeby Lewy i Muller grali razem w ataku- wygląda to naprawdę świetnie i Robert nareszcie gra jak prawdziwy cracker- a po to właśnie do nas przychodził i dlatego ma taką pensję!!! Dodatkowo powrót Thiago dodaje świeżości naszym atakom no i dużo lepiej wreszcie gra Mario- myślę, że jego bardzo podbudowało to co o nim ostatnio powiedział Loew i mecz reprezentacji. Może się nawet okazać, że bez Robberych gramy dużo lepiej niż z nimi.
14.04.2015 12:53
A tak BTW to Lewy ma w bundeslidze już 16 bramek- dokładnie tyle samo ile strzeliła... cała ekipa HSV w tym sezonie :DDD.
11.04.2015 21:05
@Dziki79
Bez przesady. Dno- ale nie głębsze niż w Hiszpanii, Anglii czy Włoszech- wynikające głównie z celowego braku dodatkowych pomocy technologicznych dla arbitrów. Dopóki ich nie będzie sędziowie będą się mylić i wypaczać wyniki meczów lub nawet całego sezonu (rok temu "ghost goal" Kiesslinga z Hoffenheim dał Bayerowi kwalifikacje LM kosztem Wolfsburga).
11.04.2015 16:29
@ThomasKonig
Arminia jest "świeżym" spadkowiczem i teraz pewnie zmierza do powrotu do 2 BL (6 pkt przewagi nad 2 miejscem) i jest profesjonalnym klubem. W 3 lidze nie każda drużyna to amatorzy- są też kluby w pełni zawodowe- dlatego też rezerwy pierwszoligowych zespołów na ogół nie radzą sobie w tej rywalizacji i pałętają się w najlepszym razie w ogonie tabeli, albo- w zdecydowanej większości w Regionalligach.
Co do farta Wolfsburga- to naturalne dla PN, przypomnijcie sobie tylko drogę Stuttgartu kiedy zdobywaliśmy tryplet. Też- dopiero w półfinale, trafili wreszcie na pierwszoligowca i również był to Freiburg. Chociaż z tym fartem jeszcze bym zaczekał, bo niby Werder i Gladbach też go miały :DD.
10.04.2015 12:29
@Android
Daj sobie już spokój z tym bólem doopy przeciwko Mario- od jakichś 3 tygodni niczego nowego nie napisałeś :DD.
08.04.2015 21:33
Mecz można oglądać od 1 minuty na ARD. Na razie nie jest źle bo nie przegrywamy z mocnym Leverkusen, ale Bayer pokazuje jak na razie zdecydowanie więcej jakości- mimo okazji Tomka. Ze względu na bardzo poważne osłabienia naszych nie mam o to pretensji- tak jak i o ewentualną i dosyć prawdopodobną porażkę. Jeśli uda się dotrwać do karnych to jestem optymistą- mam nadzieję, że Calhanoglu czy Kiesslnig "nie zawiodą" jak z Atleti :DD.
08.04.2015 21:31
@kamiloxin
Wiem, że oszczędzali Reusa i Hummelsa i nie neguje zasłużonego zwycięstwa BVB, zwłaszcza, że grali bez dwóch jedynych obecnych swoich gwiazd będąc i tak w kryzysie- za postawę w 2 poł. i dogrywce należy się im duży szacunek. W moim poprzednim poście nie dopisałem, że jeśli Hoffenheim pokazało i tak mniejszą jakość niż taki kryzysowy i osłabiony Dortmund to jest to jednak ich kompromitacja (tak jak to, że od 2008 roku TSG mimo dość sporych inwestycji Hoppa ani razu nie zajęło miejsca w lidze dającego prawo do gry w pucharach, podczas gdy znacznie biedniejszym Mainz, Freiburgowi czy Eintrachtowi się to udawało).
08.04.2015 11:54
Hoffenheim przegrywając z tak słabym Dortmundem, bez Reusa i Hummelsa, że jeszcze długo niczego nie osiągnie w Niemczech. To mnie akurat cieszy, bo myślę, że mimo wszystko BVB nie przyniosłoby wstydu w LE.
07.04.2015 23:09
Ale żenujący jest ten Dortmund, jeśli tak będą grać dalej to niech zapomną o LE, bo z nikim już nie wygrają do końca ligi może oprócz Paderbornu. Gladbach, która "przed chwilą" pyknęła Hoffe na lajcie w sobotę powinna ich zmiażdżyć.
07.04.2015 21:30
@dieManschaaft
Może takie dostali wytyczne od sztabu, że jest jakiś "czas reprezentacji" czy coś.
01.04.2015 13:24
@Rittzelli
Otóż to, maraton spotkań w kwietniu to mają WSZYSCY uczestnicy LM łącznie z Realem i Barcą.
01.04.2015 11:00
@Kuffour
Dokładnie, ja jeszcze dodam, że oprócz ZDF HD, na Astrze można oglądać również RTL na którym są mecze eliminacji Euro 2016 (są chyba wszystkie regiony, Niemcy, Austria i Szwajcaria) oraz czasami walki bokserskie co jest użyteczne zwłaszcza dla tych którzy nie mają Cyfrowego Polsatu. Do odbioru kanałów z Astry nie trzeba niczego kupować, wystarczy ustawić talerz pod odpowiednim kątem, tzw. "zez" na Astrę jak to mawiają specjaliści, ale ja tu już nie pomogę, bo nie mam doświadczenia trzeba samemu wygooglać jak kto zainteresowany :DD.
Włosi z Anglią nawet niezły mecz, szacunek dla Strejlaua, mimo już zaawansowanego wieku gościu ogarnia znacznie szybciej i wiecej niż Szpakowski z Żewłakowem razem wzięci.
31.03.2015 22:56
@Marian99
Niestety w środę 15.04 na TVP mecz Barcy, ale na pewno na ZDF będzie mecz Bayermu.
31.03.2015 21:41
@lokus
Niestety nie znalazłem tego artykułu o Realu wprost tłumaczącego bezsens twierdzeń o zwracaniu się kosztów transferów ze sprzedaży koszulek z nazwiskami piłkarzy, ale, żeby nie być gołosłownym podaje link:
Wg strony realmadryt.pl w latach 2005-09 Real sprzedawał średnio 1,5 mln koszulek rocznie. Niby dużo, ale nawet jeśli przyjmiemy, że koszt jednej to 70-90 euro i tak nie wiemy jaką część zysków kasuje np. Adidas czy inna firma zajmująca się produkcją i dostarczaniem.
A tutaj link do artykułu z GW o pieniądzach w piłce:
http://www.sport.pl/pilka/1,65041,17369291,Real_jak_osiem_sklepow_Ikei__Czy_pilka_to_naprawde.html
31.03.2015 15:41
@lybbard
Otóż to. Rok czy 2 lata temu na polskiej stronie Realu był nawet artykuł obalający mit "zwracania się" kosztów transferów piłkarzy ze sprzedanych koszulek. Tak jak piszesz, Real do umacniania swojej potęgi finansowej często korzysta z ukrytych "wewnętrznych" przepływów finansowych z różnych instytucji państwowych, a także razem z Barcą z bardzo dużych ulg podatkowych jak na średniozamożny kraj biorąc pod uwagę zachodnie standardy. Z tego co wiem, sprawa wobec Messiego i jego ojca dalej się toczy i grozi im nawet więzienie.
Zresztą owa potęga finansowa całej piłki nożnej porównując do innych światowych biznesów wypada blado. Niedawno był bardzo ciekawy tekst Michała Kiedrowskiego w Gazecie Wyborczej na ten temat. Obroty takiego Realu, niby wielkiego klubu znanego na całym świecie są mniej więcej równoważne obrotom polskiego oddziału Ikei- dość mało jak na klub mieniący sie nowoczesną korporacją sportową, będący marką rozpoznawalną od Dubaju po Warszawę czy Sidney. Wartość całego rynku piłkarskiego w Europie jest szacowana na 20 mld euro- mniej niż wynosi roczny zysk (ZYSK- nie mylić z przychodem) firmy Apple (to tak dla tych co myślą, że LM, Barca, Real, Premier League czy MU to marki o sile oddziaływania np. iPhone :DD).
31.03.2015 12:23
Heh, no to widzieliśmy właśnie tę "różnicę klas" między Irlandią a Polską w pełnej krasie. Gdyby nie prezent w pierwszej połowie to mogła być nawet porażka. Mamy szczęście że graliśmy z Niemcami akurat zeszłej jesieni.
29.03.2015 22:57
@superbayern
Futbol klubowy, a reprezentacyjny to 2 różne bajki. W klubie trener ma kontakt z zawodnikami praktycznie na co dzień, a reprezentacja to zaledwie kilka mikrocykl i(zgrupowań) w roku. Zestawianie i porównywanie tych dwóch zupełnie odmiennych światów to ciężka ignorancja (i tak nawiasem, w reprezentacji pracuje nieprzypadkowo SELEKCJONER nie trener). Duży margines błędu w kwalifikacjach po prostu rozleniwia faworytów i Niemcy nie są tu żadnym wyjątkiem. Do tej pory liczba straconych punktów przez silne drużyny jest spora: Niemcy-5, Holandia-7, Hiszpania-3, Włochy-4, Portugalia-3 i każda z tych ekip oprócz Włochów zaliczyła już co najmniej 1 porażkę.
Polacy póki co bardzo odpowiedzialnie, nie spodziewałbym się po nich tego.
29.03.2015 21:42
Pełna kontrola do końca, zrozumiały brak forsowania tempa w 2 połowie, bo zawsze mogłoby to się skończyć jakimś niekontrolowanym wślizgiem rywala (zwłaszcza gdyby Gruzini byli sfrustrowani wysokim prowadzeniem Niemców, mogłoby dojść do jakichś aktów agresji) i niepotrzebną kontuzją. Świetny mecz Mario Gotze i Reusa, Bastian trochę się ośmieszył przy tej pierwszej akcji na początku, no ale poza tym bez zarzutu. Te rożne Toniego do nikogo przypomniało jego czasy w Bayernie :)). Obronę ciężko ocenić bo Gruzini jakoś nie zmusili ich do wysiłku- za to Boa świetnie podłączał się do ataku, nieźle równiez Rudy, Hectora jeszcze trzeba podszlifować, chociaż nie sądze aby był docelowo przymierzany do pierwszej jedenastki na turniej.Loew powinien spróbować poszukać jakiegoś zastępstwa za Ozila (moze Draxler??), który coraz bardziej irytuje swoim dreptaniem, zwalnianiem akcji i niedokładnymi podaniami. Teraz oby Polacy też nie zawiedli :))
29.03.2015 20:00
Na Ozila to żal patrzeć po prostu
29.03.2015 19:38
Tymczasem Gibraltar zdobywa historycznego gola w eliminacjach :DD!! No do pierwszego gola gra Niemców nie wyglądała najlepiej ale teraz zadanie na marzec na 99,9% zostanie wykonane.
29.03.2015 18:51
Może tak być jak piszecie, ale w sumie z Australią grał też Hector ale w pomocy.
29.03.2015 17:26
Skład Niemców na Gruzję:
Neuer-Rudy,Hummels,Boateng-Hector,Schweinsteiger,Oezil,Reus,Muller,Kroos-Gotze
Wychodzi na to, że Loew będzie jednak dalej próbował gry 3 obrońcami.
29.03.2015 17:16
@Slay
Nie ma dlatego, że RTL wyprowadził się na stałe z Hotbirda (który jest domyślnym multipleksem dla NC+ czy CP) i jest dostępny tylko na Astrze. Żeby przestawić z Hotbird na Astra trzeba jakoś tam pod odpowiednim kątem przekręcić talerz satelitarny- dokładnie nie wiem bo nigdy tego nie robiłem, ale odsyłam do wujka Googla bo w necie jest sporo poradników na ten temat.
29.03.2015 15:52
Mecz jest jeszcze na RTL wg programu, ale nie wiem gdzie to jest na Cyfrze.
@lybbard
Nie gloryfikuje Bayernu Juppa, chodziło mi tylko o to, że jak wygrywali (gdy było trzeba, bo wiem, że nie wszystkie mecze były genialne) nikt wtedy nie narzekał na sędziów czy DFB czy ostrą grę przeciwników.
29.03.2015 13:29
@JazGod
Czyli co najpierw winny był terminarz, teraz sędziowie i DFB, może za chwilę zaczniesz winić pogodę albo pełnię Księżyca?? Powtórzę się ale co tam- klasowy zespół z mentalnością zwycięzców wygrywa w każdych warunkach- za Juppa zdecydowanie wygraliśmy na wszystkich frontach mimo podobnego terminarza, tych samych władz DFB i sędziów co teraz, nie rozumiem co to za śmieszne narzekania.
@mrtiktak
Ale to, że właściwie Arjen to jedyny klasowy gracz Holendrów to akurat prawda. Zauważ, że jest on jedynym Holendrem grającym w zespole aspirującym do najwyższych celów- a kiedyś każdy z topowych zespołów miał min. 1 Holendra w składzie, a i liga holenderska prezentowała wyższy poziom. Snejiider to już emeryt, Huntelaar gra coraz słabiej w Schalke i pewnie niedługo się z nim pożegnają, RVP przed kontuzją też cieniował w MU. Kadra jest oparta na zawodnikach Eredivisie, która jak wiadomo poziomem nie powala- "wielka trójka" to teraz popłuczyny po dawnych, siejących postrach ekipach: wielokrotny mistrz Ajax stać tylko na obijanie Legii i APOELu ale w starciu z przeciętnym Dnipro nie miał już żadnych argumentów, lider PSV nawet nie pisnął w dwumeczu przeciwko Zenitowi, a 3 drużyna zeszłego sezonu Feyenoord okazał się o 2 klasy słabszy od Romy w kryzysie (która w takim stanie np. jeszcze nie idealnemu Bayernowi sprawiła mniej problemów niż Werder czy Koln).
29.03.2015 11:58
Włosi też tylko remis z przeciętną Bułgaria 2:2 po słabym meczu, zwłaszcza w obronie. Generalnie faworyci w tych eliminacjach jakby rozleniwieni dużym marginesem błędu. Chociaż Holendrzy to tragedia totalna, walenie pięćdziesięciometrowych lag na Huntelaara i potem Dosta to taktyka geniusza Hiddinka. Są już w ciężkiej sytuacji bo trudno będzie im dogonić Islandię i Czechów aby uniknąć baraży a jeszcze w perspektywie mają rewanż z Turkami w Stambule. Ciekawe czy Niemcy wygrają jutro z Gruzją no i czy Polacy nie zawiodą.
28.03.2015 23:52
Holendrzy bez Arjena są beznadziejni. Widać jaką różnicę robi tam ten gracz.
28.03.2015 21:25
Miejsce tych czarnogórskich "kibiców" jest w ZOO
27.03.2015 23:06
@FlyingManu
Widzę, że nie doceniasz siły Sevilli. Sevilla w pojedynczym meczu, czy dwumeczu jest to ekipa zdolna pokonać każdą drużynę świata, wiadomo, że nie mają szerokiej kadry na tyle żeby walczyć o mistrza na dystansie całego sezonu z Realem, Barcą czy Atleti ale to bardzo klasowa ekipa. BMG Favra postawiła im ciężkie warunki i wcale tak łatwo nie mieli (przecież Sevilla to obrońca trofeum!). Trochę Favre za bardzo się podpalił w rewanżu i od razu zaatakował zamiast trochę wyczekać i spróbować zaatakować w 2 poł ale i tak nie mają sie czego wstydzić. Co do Mainz w LE to oni nie mogą przygotowywać się do sezonu z myślą o tych sierpniowych meczach bo to by było samobójstwo w BL- próbują przejść na świeżości i nie zawsze wychodzi. Zresztą Mainz na ogół ma zawsze słaby początek, bo co sezon dochodzi tam do sporych zmian w składzie i w związku z tym brakuje zgrania.
A co do Pepa myślę że na razie na pewno trzeba go ocenić pozytywnie, to jest gościu z wizją i filozofią a takich ludzi potrzeba w Bayernie.
27.03.2015 19:04
A ja słyszałem z kilku źródeł, że Tuchel jest dogadany z RP Lipsk. Szczerze mówiąc nie wierze, że on do nas przyjdzie, zarząd nie ryzykowałby tak niedoświadczonego trenera- to się kilka razy źle skończyło np. taki gwiazdor Villas-Boas dalej nic nie może osiągnąć, Stramaccioni w Interze też totalnie nie wypalił. Moim zdaniem Pep zostanie do końca kontraktu i potem zarząd będzie się rozglądał za następcą (może Schaaf??)
27.03.2015 16:59
@pecz
"Reusa na siłę trzymać nie będą"- otóż myślę, że dopóki będzie tam w zarządzie Wacek i Cork to właśnie będą, tak wynika z ich wypowiedzi- usunięcie klauzuli miało być przede wszystkim zabezpieczeniem przed Bayernem, na pewno go tam z własnej woli nie sprzedadzą przecież z Lewym do końca się łudzili że przejdzie gdzie indziej, a Reus ma kontrakt do 2019 kiedy będzie już dziadkiem. Reus w FC Bayern to temat zamknięty, definitywnie.
27.03.2015 13:36
@pecz01
Nie łudziłbym się, że przyjdzie do nas Reus. Ten temat jest już raczej zamknięty- jeśli opuści BVB to tylko zagranica wchodzi w grę IMO. Barca na pewno szykuje jakiś supertransfer po zdjęciu zakazu transferowego i wg mnie może to być Reus, tym bardziej że mówił, że chciałby tam iść. Na Hazarda to już w ogóle nie ma najmniejszych szans.
27.03.2015 12:48
Drobny uraz biodra Badstubera, oraz przeziębienie Bellarabiego wyklucza ich z kadry na mecz z Gruzją. Za to wracają zgodnie z oczekiwaniami Neuer oraz Schweinsteiger.
A ja myślę, że jeśli chodzi o Bale to po prostu wyczerpała się formuła kopnij i biegnij która się sprawdzała w pierwszym sezonie- gościu jest w troszkę gorszej formie fizycznej, nie może tak szybko biegać i nie ma czym tego nadrobić, a drużyny La Liga już znają jego dość ubogie walory jak na tamte warunki. Gole w finałach? David Villa strzelał wiele ważnych goli dla Barcy, w tym i w finałach a i tak ogólnie był uznawany za niewypał. Jeden niezły sezon dla gościa za 100 mln to zdecydowanie za mało, liczono że gościu nawiąże poziomem do CR, Zidane czy innych galaktycznych, a w tej chwili jest lata świetlne nawet za Isco.Gdyby faktycznie słabo grał tylko dlatego, że go wygwizdali (co przecież w Realu jest normą i na pewno zdawał sobie z tego sprawę gdy tam przechodził) to by znaczyło, że jest naprawdę cienki psychicznie i nie nadaje się do klubu formatu Realu ani Bayernu.
Hazard?? Jak w ogóle możemy porównywać piłkarza grającego w klubie i reprze grających zupełnie innym stylem niż Bayern. To droga donikąd, koniec Robberych to inny etap w historii Bayernu podobnie jak wcześniej odejście Kahna, Effenberga, Lizarazu czy Sagnola.
26.03.2015 21:21
@executive4500
Bale jest kiepsko traktowany przez ichnich fanów bo zaliczył ostry zjazd w dół jeśli chodzi o formę, m. in. w ostatnim el Classico grał fatalnie (zaledwie kilka kontaktów z piłką przez cały mecz), jeszcze jego pierwszy rok był niezły bo bazował na ogromnym przyspieszeniu jednak teraz już większość drużyn La Liga go rozgryzło i nie idzie patrzeć na jego grę. Wg mnie on nie ma nawet 10% techniki i boiskowej inteligencji Arjena czy Frąka.
A co do zastępowania Robberych mam podobne zdanie jak ktoś tu już wcześniej przedstawił- ich nie da się zastąpić, są niepowtarzalni podobnie jak Messi czy Ronaldo, są takim jedynym "podwójnym piłkarzem" w swoim rodzaju i "szukanie następcy" będzie wg mnie skazane na porażkę. Ich odejście na emeryturę będzie się wiązało z rewolucją w Bayernie i trzeba się z tym pogodzić.
26.03.2015 19:06
@achim
Jakoś graliśmy ze Szkotami i tej znacznie większej jakości składu u naszych nie było widać, wynik był jak najbardziej sprawiedliwy, a gdyby nie piękny gol Milika mogła być nawet porażka. Niby masz rację co do Fornalika, ale wtedy z jesieni (remis na trudnym terenie z Czarnogórą, remis z Anglią gdzie byliśmy lepsi i mogliśmy wygrać, planowe zwycięstwo z Mołdawią) większość była zadowolona- mieliśmy 5pkt i pewne 2 miejsce z widokami na awans i raczej podchodziliśmy z dużym optymizmem do marcowego meczu z Ukrainą która właśnie zmieniła trenera i wisiała nad przepaścią po remisie z Mołdawią i porażce u siebie z Czarnogórą.
25.03.2015 23:10
Muszę przyznać, że jedyny reprezentant Niemiec który zasługuje po tym meczu na pochwałę to Gotze- pokazywał jakość w ataku, potrafił pograć z Reusem (w I połowie bo potem Marco zgasł), walczył, próbował też kreować grę ofensywną w drugiej połowie. Mały plus też dla Podolskiego za gola i pokazanie, że "jeszcze żyje" mimo słabej gry w Interze. Katastrofalny występ Ozila, Gundogana, Khediry- Holger na swoim poziomie, ale za słabo na reprezentacje nawet Rudy był chyba lepszy.
25.03.2015 22:51
@achim
Nie przesadzaj z tym gloryfikowaniem Nawałki, przecież jeszcze nic nie osiągnął- przed meczem z Irlandczykami mamy podobną sytuację jak w 2013 przed Ukrainą i tak samo możemy wszystko przerżnąć. A w Szkocji i Irlandii piłkarze grają w większości w znacznie lepszych klubach niż nasi oprócz Lewego, Milika i może Olkowskiego czy Glika.
25.03.2015 22:26
No Ozil to dramat, gościu jakby patrzył się pod nogi tylko kompletnie stracił wizje którą miał jeszcze w Realu :/
25.03.2015 22:15
No i nasz Poldi ma brameczkę :)
25.03.2015 22:12
Nie, moim zdaniem Boa jak na ŚO jest całkiem szybki, wiadomo śe nie tak jak Alaba czy Robben ale nie miałem nigdy wrażenia żeby nie nadążał. Boateng-Hummels (w dobrej formie)-Mustafi tylko tak może ewentualnie wyglądać to granie 3 obrońcami.
25.03.2015 21:56
@DieManschaft
Braki w dynamice jeszcze by się dało zneutralizować przy wsparciu defpomów, Włosi dali radę na Euro 2012 mimo, że Barzagli , Bonucci czy Chiellini do demonów szybkości nie należą. Większym problemem jest np. znaczna obniżka formy u Hummelsa i słaba technika Holgera,, co ich dyskwalifikuje przy tym systemie zupełnie. Tylko Boateng dałby radę IMO.
25.03.2015 21:28
Badstuber póki co słabizna, nie radzi sobie w tym systemie zupełnie. Howedes również. Zawalony gol przez obronę.
25.03.2015 21:16
Ale trzeba przyznać, że w ataku Niemcy ładnie pykają nie ma w ogóle porównania z jesienią.
25.03.2015 20:59
Jak na razie dość słabo to wygląda, sporo groźnych strat, bez Boatenga i Hummelsa nie widzę tego grania 3 obrońcami w ogóle.
25.03.2015 20:45
Mustafi, Badstuber, Hoewdes taką trójką w obronie grają dzisiaj Niemcy
25.03.2015 20:32
@JazGod
Nie porównuj BVB do Wolfsburga, bo to zupełnie inna rzeczywistość finansowa. Zauważ, że oni cały czas mieli drugi budżet płacowy w Niemczech nawet jak bronili się przed spadkiem i udział czy jego brak w LM nie spowodował tu żadnych wahań.
25.03.2015 19:25
@pele
Może i byłby, ale wg mnie Wilki nie pójdą na ten transfer i jeśli KdB przyjdzie to po 2017. To nie jest klub na "dorobku" jak np. BVB, przy takim właścicielu-korporacji oni nie muszą w ogóle na transferach zarabiać- 50 czy nawet 70 mln to dla VW drobne z których spokojnie mogą zrezygnować na rzecz zatrzymania Kevina do 2017.
25.03.2015 17:49
Nie zapominajmy, że właścicielem Wilków jest koncern o rocznych przychodach rzędu 200mld euro i czystym zysku wynoszącym ok 3-5mld euro (Abramowicz czy Berlusconi to przy VW pionki) rocznie więc bez problemu mogą sobie pozwolić na trzymanie KdB do 2017 roku, nawet gdyby nie zdecydował się podpisać nowego kontraktu.
25.03.2015 15:03
A tak z innej beczki, ponieważ zbliża się przerwa reprezentacyjna:
czicziczilelelewiwaczile czyli Loew chce zmienić ustawienie reprezentacji Niemiec tak aby grała ustawieniem podobnym do Chile na ostatnim mundialu.
Ponieważ nowa idea zakłada grę trzema obrońcami-stoperami , myślę że poniekąd ma to być odpowiedź na problemy ze znalezieniem odpowiedniej klasy bocznych obrońców. Tylko, że moim zdaniem, dlatego że w takiej sytuacji odległości między zawodnikami są spore, musi to być 3 gości zdolnych do zachowania pełnej koncentracji przez 90 minut i z oczami cały czas dookoła głowy. O ile Boa w formie z ostatnich meczów jak najbardziej spełnia te warunki to trudno powiedzieć to o walącym babola za babolem Hummelsie czy tym bardzie Hoewwedesie :-).
24.03.2015 11:52
@kubla
Choćby Morata czy Griezmann mają moim zdaniem dużo więcej możliwości jeśli chodzi o grę kombinacyjną. O Gotze napisałem, że nie chodzi o umiejętności tylko o zaangażowanie na boisku. W skrócie RL+Gotze z BVB>>RL+Gotze z FCB. To jest moja suwerenna opinia nt. ich przydatności dla Bayernu (bo ani jednemu ani drugiemu nie odmawiam, że są klasowymi piłkarzami) przecież nikt nie musi się z nią zgadzać.
24.03.2015 11:26
@kubla
Pisałem, że dla mnie statystyki nie są jedynym słusznym wyznacznikiem oceny gry piłkarza w danym klubie, ale widzę, że się nie zrozumiemy.
a)Uważam, że RL to dobry napastnik, moim zdaniem idealny do np. Chelsea Mourinho czy BVB Kloppa (drużyn grających raczej nieskomplikowany football w dużej mierze oparty na pressingu i kontratakach gdzie Lewy bez piłki był wykorzystywany jak 1 obrońca), ale średnio odnajduje się w systemie którym chce grać Pep, co wychodzi w zwłaszcza w pojedynkach z lepszymi przeciwnikami (Hannoveru do takich nie zaliczam)
b)Gotzemu brakuje zaangażowania i jest to bardzo poważny problem
Tobie wystarczą liczby i niech każdy zostanie przy swoim. Poza tym nigdzie też nie napisałem, że są jedynymi winnymi tej przegranej
24.03.2015 00:29
@JazGod
Nikogo nie hejtuję, na Onecie czy WP w ogóle nie mam konta, po prostu widzę, że w kolejnym meczu ani jeden ani drugi nie daje nam jakości proporcjonalnej do teoretycznej klasy tych piłkarzy i tego co prezentowali z BVB, tej "energetyki" kiedy 1 czy 2 podaniami między sobą potrafili rozbić każdą obronę w BL i nie tylko. Statystyki nie są jedynym słusznym wyznacznikiem oceny piłkarza. A np. bramki/asysty z Hamburgiem, Werderem, Kolonią czy słabiutkimi Romą i City mnie na ten moment nie wzruszają, w tych meczach się wszystko układało- ja od nich oczekuję że zrobią różnice też wtedy kiedy nie idzie jak to potrafi np. Robben czy Ribbery.
23.03.2015 23:31
@mrtiktak
Zgadzam się, Gotzem ktoś musi wstrząsnąć ale mnie on nie przypomina w zachowaniu zagubionego dziecka a raczej 50-letniego oldboja który wychodzi na boisko trochę pograć, pogadać z kumplami z dawnych lat i wypić piwo :D.
Lewy- tutaj również zgoda, zupełnie nie spełnia oczekiwań, bo nikt normalny oprócz żałosnych polskich mediów nie będzie się podniecał patelniami dobijanymi do pustaka w meczach z ogórami. Od gościa który kasuje 11 mln rocznie oczekuje sie, że będzie w stanie m. in. pociągnąć grę pod nieobecność Robberych, zagra jakąś klepę itd. a u niego tego w ogóle nie ma- na dodatek strzały z dystansu ma tragiczne, przy porządnej obronie przeciwnika (jak z Gladbach) nie jest też w stanie za bardzo nawet wygrywać pojedynków główkowych. Śmiem twierdzić że Mandzu dawał nam dużo więcej jakości i opcji w napadzie.
Co do Bastiana- tylko częściowa zgoda. Wprawdzie nie ma już zdrowia do grania co 3 dni po 90 minut, ale w środku pola nadal może nam dawać dużą jakość gdyby go np. trochę oszczędzać tak jak Milan kiedyś to robił z Maldinim czy Nestą.
23.03.2015 22:40
W sumie jak się do tego podejdzie na chłodno to ta porażka może nam wyjść na dobre. Zawodnicy zobaczą, że nie są niepokonani i będą dawać z siebie wszystko do końca sezonu, być może nawet Gotze ;-). Pep pewnie po prostu przygotowuje szczyt formy na kwiecień i maj i wtedy wszyscy odpalą jak wróci Lahm i Thiago i znowu będzie piękna gra jak zeszłej jesieni. Trzeba wstrzymać się z ostatecznymi ocenami przynajmniej do meczów z Porto, przypominam że po meczach z Arsenalem w 12/13, a zwłaszcza rewanżu połowa tej strony chciała wyp..lić "dziadka" Juppa na zbity pysk i pisała, że z Juve nie mamy czego szukać, zwłaszcza kolega Apollo( nie wspominając nawet o 11/12 co tu się działo jak były wciry od BVB :DD).
23.03.2015 22:16
Wow Gomez 2 bramy w Fiorentinie, no no może lepsze czasy dla niego nadejdą :-)
23.03.2015 01:03
Tak, masz rację a Mustafi to chyba w ogóle wszedł do kadry awaryjnie za Reusa. Za to teraz mają problem na bokach, w meczu z nami wybiegły jakieś Durmy i Rudigery to już lepiej chyba wrócić do Howedesa na lewej stronie i jakiegoś prawego poszukać w Bundes, albo temu Mustafiemu dać szanse ponoć w Valencii nieźle pyka, może się rozwinął od mundialu to w końcu młody gościu.
22.03.2015 22:48
@DieMannschaft
No dobra nie w na 2 poł tylko w 70 minucie i w mojej wypowiedzi nie chodziło o to, że Lahm wygrał Niemcom mistrzostwa czy w pojedynkę mecz z Algierią, ale że ten Mustafi był cały czas niepewny i popełniał błędy przez co Manu musiał potem ratować sytuacje więc jego kontuzja wyszła Niemcom na plus przez to że Philipp wrócił na swoją pozycję do końca mistrzostw a za Mustafiego wszedł Khedira. Do końca mundialu obrona Niemiec wyglądała dużo stabilniej i pewniej niż w pierwszych 4 meczach. Philipp na środku to był pomysł Loewa (pod wpływem Guardio) tak czytałem i słyszałem przed mundialem. To z jakiego innego powodu miałby dać Philippa do środka??
@doitsujin
No dokładnie- trafiłeś w sedno- ja pisałem o tym już wcześniej. Słusznie napisane w cudzysłowie- bo moim zdaniem to de facto nie są żadni kibice Bayernu. Niektórzy- jak Android , mrtiktak czy BundesFAN, mają przynajmniej trochę na tyle oleju w głowie, żeby nie iść w zaparte w takich okolicznościach jak dziś (co nie zmienia faktu, że pewnie mieli już przygotowany- dopieszczany przez tydzień wyrzyg na wypadek porażki dzisiaj- teraz muszą go zachować przynajmniej do półfinałów ;DD), albo w ogóle się nie pokazywać- jak Koan, ale dla typów takich jak xxxx czy JudasPriest nie ma już ratunku xD.
22.04.2015 00:45
@JudasPriest
Tak- tak jest obowiązek i w ogóle- tak naprawdę, żadne osiągnięcie- zapomniałeś dodać, że wymęczone 1:1 w drugiej połowie to kompromitacja Pepa, drużyny i zarządu :DDDD.
22.04.2015 00:20
Hehe, no to teraz Hejterzy będą Pepowi wytykać, że wygrał z Porto tylko jedną połowę, a w drugiej szczęśliwie zremisował =))). Na pohybel Koanom, BundesFANom i różnym xxxx-om xDDD.
21.04.2015 22:39
Nieprawdopodobne!!! Myślę, że większość fanów (w tym ja :P) z pocałowaniem ręki brałaby 1:0 do przerwy a tu takie coś. Dobrze, że mam jeszcze pół litra likieru orzechowego bo na 2 browarach po czymś takim na pewno się nie skończy xDD. Porto do przerwy jak rywale Kliczków :))))). ZA-JE-BI-ŚCIE!!!
21.04.2015 21:43
@staraa
Z tym demolowaniem to rzeczywiście przesada, ale prawie każdy mistrz świata odkąd oglądam mundiale zaliczył jakiś mecz "na ostrzu noża" :)).
20.04.2015 23:49
@JosepGuardiola
Otóż to, Pep to trenerski geniusz bez dwóch zdań i kto tego nie widzi ten jest ślepy- na szczęście nasz zarząd nie jest i nie zwolni go z powodu pohukiwań kilku frustratów gdzieś na zadoopiu.
20.04.2015 23:04
Drzemło mi się i śniłem, że jest wtorek 23:03, wchodzę na Livescore a tam takie coś
Bayern Munchen - FC Porto 1:5( Lewandowski 3'- Martinez 9' 80' 90' Quaresma 14' Brahimi 28'), nawet minuty pamiętam, oby spełniło się w drugą stronę :DDD.
@BundesFAN
Akurat Bastian ostatnio nie był w zbyt dobrej formie, więc Rode zamiast niego w pierwszym składzie może wyjść nam na dobre.
20.04.2015 22:57
@JazGod
Rejestracja na stronie jest za darmo, więc porady też. Wszyscy udzielający się na stronie wiedzą jakie są twoje poglądy. Nie ma sensu przeklejać jednej i tej samej historii pod każdym niemal kolejnym newsem. To jest spamowanie.
Tymczasem ZDF na stałe chyba przepisał się do grona fanów FC Porto :).
20.04.2015 20:11
Na szczęście zarząd jest znacznie mądrzejszy od tutejszych frustratów wywalających naszego Trenera :)
20.04.2015 19:55
@JazGod
Naprawdę, jesteś nudny z tymi mało lotnymi spiskowymi teoriami. Odpuść sobie- inni nie podzielają entuzjazmu twoimi "odkryciami", tylko zaśmiecasz wątek.
20.04.2015 19:52
Mecz jutro można oglądać na ZDF :)).
20.04.2015 19:43
@ThomasKonig
Kiedyś Henry, pytany czy wolałby zdobyć z Arsenalem Premier League czy LM odpowiedział, że klapa w LM boli tylko przez jeden wieczór a klapa w PL cały następny sezon- więc wybór jest oczywisty. Oczywiście- wcześniej jak wygrywali to takich wymówek nie było, ani absurdalnego narzekania na gorący termin świąteczno-noworoczny, ani na zasadę premiowania goli strzelonych na wyjeździe (Wenger i Mourinho po 1/8 LM). Jednak nie da się ukryć, że "splendid isolation" w przypadku Anglików jest jak najbardziej do zrobienia- dochody z LM stanowią niewielki procent dla topowych klubów dodatkowo obsypywanych rzeką kasy za transmisje- większą niż wszystkie pozostałe razem wzięte, kwestia czasu, kiedy przełoży się to na zaporowe nawet dla nas zarobki piłkarzy. Myślę, że gdyby zamknęli swoją elitę i wycofali z rozgrywek UEFA->posyłając tam kluby Championship mogliby z biznesowego punktu widzenia na tym nawet zyskać.
A tak btw to Anglicy przecież do dziś śmieją się z Decimy Realu- uważają, że najlepszą drużyną w okresie 5-krotnego z rzędu triumfu Królewskich w Pucharze Mistrzów, najlepszą ekipą w Europie było tak naprawdę Wolverhampton Wanderers, które nie brało udziału w tych rozgrywkach. Aż do 66' uważali rozgrywki wewnątrzbrytyjskie pomiędzy Anglią, Szkocją, Walią i Irlandią Północną za ważniejsze i na wyższym poziomie niż mundial- debiutancki wysęp Anglików na mundialu w Brazylii przeszedł w tamtejszej prasie niemal bez echa.
20.04.2015 17:58
@ipotrw
Nie zapominaj, że BPL mimo wszystko ma wyższą renomę niż Bundesliga, a w Anglii mistrzostwo znaczy dużo więcej niż LM.
20.04.2015 17:01
Hazard?? Bądźmy poważni- chyba, że ktoś myśli o Thorgenie z BMG :D. Z tego co wiem żadnej klauzuli nie ma, a podbieranie piłkarzy czołowym klubom Premier League- a zwłaszcza Chelsea Romka to dla nas za wysokie progi (finansowe). Za to Carvajal- owszem byłby ciekawą opcją.
20.04.2015 16:29
@superbayern
Może i tak ale nie zapominajmy o kontuzjach i ubytkach- które są niespotykane w żadnej innej drużynie w Europie w tym momencie. Czy myślisz, że Barca bez Suareza, Neymara, Messiego i Busquetsa dalej grałaby tak świetnie?? Albo Real bez Ronaldo, Kroosa, Jamesa i Benzemy??
19.04.2015 23:52
@superbayern
No, tak się postawił, że gdyby nie gol Klose z 2-metrowego spalonego to popłynęlibyśmy już z Fiorentiną. Z MU byłaby powtórka z Klinnsmana gdyby nie przebłysk Robbena- angielskie drużyny jak MU czy CFC były wtedy na równi z Barcą jeśli chodzi o poziom.
19.04.2015 23:41
Wszyscy tak się tu podniecają m. in. van gaalem to może ja przypomnę beznadziejną rundę grupową LM 09/10 w jego wykonaniu gdzie do Turynu jechaliśmy jak na ścięcie, a on grał o posadę. Udało się i rozegraliśmy najlepszy mecz w ogóle w tamtej LM (w 5 poprzednich graliśmy piach). Potem dwa fartowne dwumecze z Fiorentiną i z MU (rewanż wyglądał tak jakby miało się skończyć 6/7:0 dla Diabłów)- wygrane dzięki golom na wyjeździe i w półfinale trafiliśmy na najsłabszy Lyon- Barca Guardioli by nas zmiażdżyła podobnie jak sezon wcześniej za Klinnsmana.
19.04.2015 23:17
Z tych składów które podał Adi wolę chyba ten bez Bastiana. W formie przed kontuzją strasznie spowalniał co jest ostatnią rzeczą jakiej we wtorek będziemy potrzebować- o sytuacji gdy grał koło Xabiego nie chce mi się nawet wspominać. Rode nie jest jeszcze tej klasy piłkarzem, ale na ten moment porównując formę obu piłkarzy to zdecydowanie lepszy wybór. Nie wiem jak wy, ale coś czuje, że po emeryturze BS- przez to że gra w FCB będzie miał lepsze dojście do Repry niż Benderowie. Trochę się obawiam czy trójka z Xabim z tyłu da odpowiednie zabezpieczenie bramki jednak to Bayern musi atakować więc ryzyko jakieś być musi...
19.04.2015 22:41
A tak BTW to ogląda ktoś Nordderby na ES2?? Ten ekspert towarzyszący Lachowi miażdży system: "matoły z z polskiej piłki" " grał w Werdzie Bremie" "HSV walczy o spadek"- albo Stieber kosi równo z ziemią piłkarza Werderu, a on na to "wyraźnie widać, że było w piłkę" i jeszcze parę innych kwiatków ogólnie gościu ma chyba słownictwo i inteligencję na poziomie sześciolatka.
19.04.2015 16:26
@Adi
Boa,Xabi,Rafi w obronie na Porto?? Toż to pewny przepis na katastrofę...
18.04.2015 16:26
@hans1986
No- dokładnie, najlepsze jest to porównywanie poziomów lig na podstawie tych paru- rozgrywanych w bardzo różnych okolicznościach- meczach pucharowych. "Porównywacze" będą mieli niezłą zagwózdkę jak im przypomnę 2011 i 2012 rok :)). A historia była taka: Broniący tytułu LM i pewnie zmierzający po wicemistrzostwo Inter ograł Bayern po zwycięstwie na AA w ostatnich sekundach. W ćwierćfinale świętował wylosowanie teoretycznie najsłabszego ze stawki, broniącego się przed spadkiem w BL Schalke. Tymczasem przegrał z kretesem dwumecz 3:7. Fani Bundesligi już zaczęli liczyć ile by przegrał z wszechmocną wtedy BVB- mecz w mecz lejącą nawet Bayern Monachium. A jednak rok później Borussia mimo zdobycia dubletu w Niemczech w LM skompromitowała się na całej linii przegrywając z takimi potęgami jak Marsylia czy Olympiakos. A np. 2 lata temu z tymi samymi prawie piłkarzami Napoli w fatalnym stylu pożegnało się z LE przegrywając m. in. u siebie 0:3 z Viktorią Pilzno. Nawet nie chce sobie wyobrażać co by tu niektórzy wypisywali gdyby taka porażka u siebie z tej klasy rywalem zdarzyła się Vfl, BVB czy Schalke.
17.04.2015 15:32
@Skobry
O to jeśli tak to zgoda. Odkąd Dost (swoją drogą przeciętny grajek) stracił formę to już w ogóle atak Vfl wygląda marnie. W lecie powinni kupić jakiegoś porządnego napadziora typu Lukaku.
16.04.2015 22:49
@Skobry
Bez przesady- kadrowo Wilki i Napoli są na podobnym poziomie, moim zdaniem wychodzi przewaga w doświadczeniu Neapolu i Beniteza w pucharach nad żółtodziobem Heckingiem. Wolfsburg gra trochę naiwnie, ale mają potencjał, żeby poprawić to za rok w LM. Przypomnij sobie jak choćby BVB lała nas 5 razy z rzędu na wszystkich frontach, a w LM dostawała łomot od takich tuzów jak Marsylia czy Olympiakos...
16.04.2015 22:41
Simeone jest świetny- ale na Atletico. O JM nawet nie warto wspominać- przynajmniej w kontekście Bayernu
@superbayern
Nie zapominaj, że przed JM w Realu bawili sami dyletanci- więc to tak jakbyś przed dowolnym trenerem miał kolejno Labbadię, Veha, Babbela, Finka i na podstawie, że radził sobie lepiej od nich stwierdził, że to dobry trener :)).
Mou jest dobry ale tylko w Chelsea- tam pasuje jego charakter i jest akceptowany.
16.04.2015 01:50
@superbayern
Żadnego stylu Mourinho w Realu nie widać- to była katastrofa- wspomnij tylko mecze z BVB czy Barcą wcześniej. Dopiero Ancelotti wyprowadził klub na właściwą drogę po zbrukaniu przez Portugalczyka. JM to dobry trener ale nie na poziom Bayernu.
16.04.2015 01:14
@Ivan
Simeone- nigdy w życiu. Bayern musi się szanować- nie zwycięstwa za wszelką cenę, a styl i jego narzucanie naszym przeciwnikom- i to zapewnia nasz Pep. Możemy przegrywać, no ale przecież dlatego pożegnaliśmy Breno. W Naszym Klubie musi być kultura. Żadne Simeone. Niech sobie idzie do Premier Leagie.
16.04.2015 00:59
@Ivan
Tak naprawdę nie wiemy ile było w tych sukcesach zasług Juppa czy Van Gaala. Jupp udoskonalił maszynę prowadzoną przez Holendra in potem przez cały czas na tym jechał. Natomiast Guardiola to początek czegoś nowego, ekscytującego. Zupełnie zrewolucjonizował futbol grany przez Bayern, teraz to przeciwnik musi się do nas dostosowywać, a nie my do niego- i to już wartość bez względu na końcowy wynik, który może pójść w jedną czy drugą stronę. Może akurat np. Kapitan nie jest najszczęśliwszym wyborem w środku, ale nie sposób odmówić Pepowi wizji, skłonności do ryzyka, wprowadzania zmian, których nikt nie odważyłby się wprowadzić. I nie jestem żadnym fanbojem, ale po prostu widzę jak wiele on znaczy dla naszego klubu, to co robi jest dla mnie cenniejsze nawet od trypletu z Juppem.
16.04.2015 00:11
@marcinzpewueru
Czyżby pan Clublland :DD??
15.04.2015 23:59
@Andropep vel Android
Jest blokada na logowanie się z innego ip chyba, w przypadku tego samego konta. Też miałem ten problem kiedy wracałem do rodziny na święta :))).
15.04.2015 23:55
@Kamiloxin
Niestety, poczciwy kibicu BVB, nie rozumiesz "specyfiki" tej strony. Te Koany, Ivany, Zdfy mrtiktaki, Apolla, to żadni kibice Bayernu tylko zwykli hejterzy, którzy od zawsze otwierają szampany w wypadku porażki Bayernu. Ode mnie: szacunek za komentarz i powodzenia w erze pokloppowej ;D. Mam nadzieję, że wkrótce dołączycie do czołówki!!
15.04.2015 23:35
A tak na poważnie to niestety nie miałem okazji oglądać meczu, bo akurat miałem spotkanie z siostrą która kibicuje Barcelonie i oglądaliśmy razem mecz Blaugrany :). Przykre, że przegraliśmy- kontuzje wielkich klubów oczywiście nie tłumaczą, ale ja naprawdę wierzę w to co robi u nas Pep. Myślę, że mimo wszystko stać nas na odrobienie straty w rewanżu. A różne Koany, zdfy, Ivany itd. pewnie już kupują szaliki Porto na rewanż :))).
15.04.2015 23:23
No i po paru słabych meczach w ogromnym osłabieniu już zwalniacie Pepa?? Guardiola to jeden z największych w historii wizjonerów futbolu, a wpadki zdarzają się każdemu- zwłaszcza w tak niesprzyjających okolicznościach. Brak półfinału na pewno byłby rozczarowaniem, no ale zarząd wielokrotnie dawał do zrozumienia że to wielkie szczęście dla Bayernu mieć takiego trenera i na pewno go nie zwolnią z powodu jednej czy dwóch przegranych LM.
15.04.2015 23:10
@Koan
No, ale brak Robbena i Riberyego- to tak jakby Barca grała bez Suareza i Messiego o innych absencjach już nie wspominam. Cóż, pozostaje czekać na rewanż- na razie tacy jak Ty mają swoje 5 minut.
15.04.2015 23:02
Poczekajmy jeszcze z ocenami- dziś była wpadka, no ale nie zapominajmy o tym ile u nas kontuzji. Nie ma co tak narzekać na Pepa- to wielki trener z wizją i pojedynczy nieudany mecz nie może tego zmienić. Kto twierdzi inaczej ten po prostu nie zna się na futbolu. Trzeba się cieszyć z bramki na wyjeździe. Powtórka z meczu z Shakhtarem w rewanżu- jak najbardziej możliwa!!
15.04.2015 22:54
@Reeken89
Może uznał, że wyzwoli to w ekipie dodatkową energię-, że będą chcieli pokonać Bayern w DFB Pokal po raz ostatni- dla Kloppa. Z drugiej strony gdyby odszedł akurat do City (Pellegrini na 100% poleci po sezonie) to okazał by się trochę hipokrytą. Bo z jednej strony zarzekał się, że nigdy nie przyjdzie do Bayernu- bo oni rozkupują tylko piłkarzy zamiast ich wychowywać, a City na pensje wydaje najwięcej w Europie- więcej nawet od Realu. W zgodzie ze swoimi przekonaniami powinien teraz zostać trenerem Milanu :)).
15.04.2015 19:33
https://pbs.twimg.com/media/CCpJPt2W4AEcyIB.png:large
Nowy trener BVB :DDD
15.04.2015 18:51
@Apollo
70mln za Hummelsa i Gundogana?? Niby jak?? Hummels-ok pewnie pójdzie do MU za jakieś 40 mln, ale za Gundo powyżej 10-tki nikt dziś nie da, bo kontuzji to zupełnie inny (duużo słabszy) piłkarz.
15.04.2015 16:32
@xxx
A oglądałeś ostatnie mecze FCB??? Chyba nie, bo Pep zupełnie zmienił nasz system z Lewym i Tomkiem w ataku.
@Thomas Konig
Jeśli to prawda o Labbadii to mam nadzieję, że HSV spadnie. Ten nieudacznik to nie jest poziom pierwszej Bundesligi- na środek tabeli 2-giej może w sam raz.
15.04.2015 14:13
Dajcie spokój- JK to na ten moment trener jednego systemu- który na naszych oczach spektakularnie się wypala. Niech idzie do Arsenalu czy innego City i tam pokaże klasę- przy większych możliwościach finansowych i bez narzekania na niedobry Bayern. Co do Tuchela- widzę, że w środowisku BVB są przekonani że to cudotwórca, ale mogą się srogo rozczarować. Że tylko wspomnę niedawny hype na niejakiego Andre Villasa Boasa...
15.04.2015 13:58
Juve mimo zwycięstwa wygląda dość średnio- jak na przyszłego prawdopodobnego półfinalistę, więc jeśli przejdziemy Porto (a głęboko wierzę, że tak ;D) to chyba najlepiej trafić właśnie na nich.
14.04.2015 23:08
Po ostatnich meczach jestem spokojny o wyjazd do Porto. Pep genialnie wykombinował żeby Lewy i Muller grali razem w ataku- wygląda to naprawdę świetnie i Robert nareszcie gra jak prawdziwy cracker- a po to właśnie do nas przychodził i dlatego ma taką pensję!!! Dodatkowo powrót Thiago dodaje świeżości naszym atakom no i dużo lepiej wreszcie gra Mario- myślę, że jego bardzo podbudowało to co o nim ostatnio powiedział Loew i mecz reprezentacji. Może się nawet okazać, że bez Robberych gramy dużo lepiej niż z nimi.
14.04.2015 12:53
A tak BTW to Lewy ma w bundeslidze już 16 bramek- dokładnie tyle samo ile strzeliła... cała ekipa HSV w tym sezonie :DDD.
11.04.2015 21:05
@Dziki79
Bez przesady. Dno- ale nie głębsze niż w Hiszpanii, Anglii czy Włoszech- wynikające głównie z celowego braku dodatkowych pomocy technologicznych dla arbitrów. Dopóki ich nie będzie sędziowie będą się mylić i wypaczać wyniki meczów lub nawet całego sezonu (rok temu "ghost goal" Kiesslinga z Hoffenheim dał Bayerowi kwalifikacje LM kosztem Wolfsburga).
11.04.2015 16:29
@ThomasKonig
Arminia jest "świeżym" spadkowiczem i teraz pewnie zmierza do powrotu do 2 BL (6 pkt przewagi nad 2 miejscem) i jest profesjonalnym klubem. W 3 lidze nie każda drużyna to amatorzy- są też kluby w pełni zawodowe- dlatego też rezerwy pierwszoligowych zespołów na ogół nie radzą sobie w tej rywalizacji i pałętają się w najlepszym razie w ogonie tabeli, albo- w zdecydowanej większości w Regionalligach.
Co do farta Wolfsburga- to naturalne dla PN, przypomnijcie sobie tylko drogę Stuttgartu kiedy zdobywaliśmy tryplet. Też- dopiero w półfinale, trafili wreszcie na pierwszoligowca i również był to Freiburg. Chociaż z tym fartem jeszcze bym zaczekał, bo niby Werder i Gladbach też go miały :DD.
10.04.2015 12:29
@Android
Daj sobie już spokój z tym bólem doopy przeciwko Mario- od jakichś 3 tygodni niczego nowego nie napisałeś :DD.
08.04.2015 21:33
Mecz można oglądać od 1 minuty na ARD. Na razie nie jest źle bo nie przegrywamy z mocnym Leverkusen, ale Bayer pokazuje jak na razie zdecydowanie więcej jakości- mimo okazji Tomka. Ze względu na bardzo poważne osłabienia naszych nie mam o to pretensji- tak jak i o ewentualną i dosyć prawdopodobną porażkę. Jeśli uda się dotrwać do karnych to jestem optymistą- mam nadzieję, że Calhanoglu czy Kiesslnig "nie zawiodą" jak z Atleti :DD.
08.04.2015 21:31
@kamiloxin
Wiem, że oszczędzali Reusa i Hummelsa i nie neguje zasłużonego zwycięstwa BVB, zwłaszcza, że grali bez dwóch jedynych obecnych swoich gwiazd będąc i tak w kryzysie- za postawę w 2 poł. i dogrywce należy się im duży szacunek. W moim poprzednim poście nie dopisałem, że jeśli Hoffenheim pokazało i tak mniejszą jakość niż taki kryzysowy i osłabiony Dortmund to jest to jednak ich kompromitacja (tak jak to, że od 2008 roku TSG mimo dość sporych inwestycji Hoppa ani razu nie zajęło miejsca w lidze dającego prawo do gry w pucharach, podczas gdy znacznie biedniejszym Mainz, Freiburgowi czy Eintrachtowi się to udawało).
08.04.2015 11:54
Hoffenheim przegrywając z tak słabym Dortmundem, bez Reusa i Hummelsa, że jeszcze długo niczego nie osiągnie w Niemczech. To mnie akurat cieszy, bo myślę, że mimo wszystko BVB nie przyniosłoby wstydu w LE.
07.04.2015 23:09
Ale żenujący jest ten Dortmund, jeśli tak będą grać dalej to niech zapomną o LE, bo z nikim już nie wygrają do końca ligi może oprócz Paderbornu. Gladbach, która "przed chwilą" pyknęła Hoffe na lajcie w sobotę powinna ich zmiażdżyć.
07.04.2015 21:30
@dieManschaaft
Może takie dostali wytyczne od sztabu, że jest jakiś "czas reprezentacji" czy coś.
01.04.2015 13:24
@Rittzelli
Otóż to, maraton spotkań w kwietniu to mają WSZYSCY uczestnicy LM łącznie z Realem i Barcą.
01.04.2015 11:00
@Kuffour
Dokładnie, ja jeszcze dodam, że oprócz ZDF HD, na Astrze można oglądać również RTL na którym są mecze eliminacji Euro 2016 (są chyba wszystkie regiony, Niemcy, Austria i Szwajcaria) oraz czasami walki bokserskie co jest użyteczne zwłaszcza dla tych którzy nie mają Cyfrowego Polsatu. Do odbioru kanałów z Astry nie trzeba niczego kupować, wystarczy ustawić talerz pod odpowiednim kątem, tzw. "zez" na Astrę jak to mawiają specjaliści, ale ja tu już nie pomogę, bo nie mam doświadczenia trzeba samemu wygooglać jak kto zainteresowany :DD.
Włosi z Anglią nawet niezły mecz, szacunek dla Strejlaua, mimo już zaawansowanego wieku gościu ogarnia znacznie szybciej i wiecej niż Szpakowski z Żewłakowem razem wzięci.
31.03.2015 22:56
@Marian99
Niestety w środę 15.04 na TVP mecz Barcy, ale na pewno na ZDF będzie mecz Bayermu.
31.03.2015 21:41
@lokus
Niestety nie znalazłem tego artykułu o Realu wprost tłumaczącego bezsens twierdzeń o zwracaniu się kosztów transferów ze sprzedaży koszulek z nazwiskami piłkarzy, ale, żeby nie być gołosłownym podaje link:
http://www.realmadryt.pl/index.php?co=aktualnosci&id=31197
Wg strony realmadryt.pl w latach 2005-09 Real sprzedawał średnio 1,5 mln koszulek rocznie. Niby dużo, ale nawet jeśli przyjmiemy, że koszt jednej to 70-90 euro i tak nie wiemy jaką część zysków kasuje np. Adidas czy inna firma zajmująca się produkcją i dostarczaniem.
A tutaj link do artykułu z GW o pieniądzach w piłce:
http://www.sport.pl/pilka/1,65041,17369291,Real_jak_osiem_sklepow_Ikei__Czy_pilka_to_naprawde.html
31.03.2015 15:41
@lybbard
Otóż to. Rok czy 2 lata temu na polskiej stronie Realu był nawet artykuł obalający mit "zwracania się" kosztów transferów piłkarzy ze sprzedanych koszulek. Tak jak piszesz, Real do umacniania swojej potęgi finansowej często korzysta z ukrytych "wewnętrznych" przepływów finansowych z różnych instytucji państwowych, a także razem z Barcą z bardzo dużych ulg podatkowych jak na średniozamożny kraj biorąc pod uwagę zachodnie standardy. Z tego co wiem, sprawa wobec Messiego i jego ojca dalej się toczy i grozi im nawet więzienie.
Zresztą owa potęga finansowa całej piłki nożnej porównując do innych światowych biznesów wypada blado. Niedawno był bardzo ciekawy tekst Michała Kiedrowskiego w Gazecie Wyborczej na ten temat. Obroty takiego Realu, niby wielkiego klubu znanego na całym świecie są mniej więcej równoważne obrotom polskiego oddziału Ikei- dość mało jak na klub mieniący sie nowoczesną korporacją sportową, będący marką rozpoznawalną od Dubaju po Warszawę czy Sidney. Wartość całego rynku piłkarskiego w Europie jest szacowana na 20 mld euro- mniej niż wynosi roczny zysk (ZYSK- nie mylić z przychodem) firmy Apple (to tak dla tych co myślą, że LM, Barca, Real, Premier League czy MU to marki o sile oddziaływania np. iPhone :DD).
31.03.2015 12:23
Heh, no to widzieliśmy właśnie tę "różnicę klas" między Irlandią a Polską w pełnej krasie. Gdyby nie prezent w pierwszej połowie to mogła być nawet porażka. Mamy szczęście że graliśmy z Niemcami akurat zeszłej jesieni.
29.03.2015 22:57
@superbayern
Futbol klubowy, a reprezentacyjny to 2 różne bajki. W klubie trener ma kontakt z zawodnikami praktycznie na co dzień, a reprezentacja to zaledwie kilka mikrocykl i(zgrupowań) w roku. Zestawianie i porównywanie tych dwóch zupełnie odmiennych światów to ciężka ignorancja (i tak nawiasem, w reprezentacji pracuje nieprzypadkowo SELEKCJONER nie trener). Duży margines błędu w kwalifikacjach po prostu rozleniwia faworytów i Niemcy nie są tu żadnym wyjątkiem. Do tej pory liczba straconych punktów przez silne drużyny jest spora: Niemcy-5, Holandia-7, Hiszpania-3, Włochy-4, Portugalia-3 i każda z tych ekip oprócz Włochów zaliczyła już co najmniej 1 porażkę.
Polacy póki co bardzo odpowiedzialnie, nie spodziewałbym się po nich tego.
29.03.2015 21:42
Pełna kontrola do końca, zrozumiały brak forsowania tempa w 2 połowie, bo zawsze mogłoby to się skończyć jakimś niekontrolowanym wślizgiem rywala (zwłaszcza gdyby Gruzini byli sfrustrowani wysokim prowadzeniem Niemców, mogłoby dojść do jakichś aktów agresji) i niepotrzebną kontuzją. Świetny mecz Mario Gotze i Reusa, Bastian trochę się ośmieszył przy tej pierwszej akcji na początku, no ale poza tym bez zarzutu. Te rożne Toniego do nikogo przypomniało jego czasy w Bayernie :)). Obronę ciężko ocenić bo Gruzini jakoś nie zmusili ich do wysiłku- za to Boa świetnie podłączał się do ataku, nieźle równiez Rudy, Hectora jeszcze trzeba podszlifować, chociaż nie sądze aby był docelowo przymierzany do pierwszej jedenastki na turniej.Loew powinien spróbować poszukać jakiegoś zastępstwa za Ozila (moze Draxler??), który coraz bardziej irytuje swoim dreptaniem, zwalnianiem akcji i niedokładnymi podaniami. Teraz oby Polacy też nie zawiedli :))
29.03.2015 20:00
Na Ozila to żal patrzeć po prostu
29.03.2015 19:38
Tymczasem Gibraltar zdobywa historycznego gola w eliminacjach :DD!! No do pierwszego gola gra Niemców nie wyglądała najlepiej ale teraz zadanie na marzec na 99,9% zostanie wykonane.
29.03.2015 18:51
Może tak być jak piszecie, ale w sumie z Australią grał też Hector ale w pomocy.
29.03.2015 17:26
Skład Niemców na Gruzję:
Neuer-Rudy,Hummels,Boateng-Hector,Schweinsteiger,Oezil,Reus,Muller,Kroos-Gotze
Wychodzi na to, że Loew będzie jednak dalej próbował gry 3 obrońcami.
29.03.2015 17:16
@Slay
Nie ma dlatego, że RTL wyprowadził się na stałe z Hotbirda (który jest domyślnym multipleksem dla NC+ czy CP) i jest dostępny tylko na Astrze. Żeby przestawić z Hotbird na Astra trzeba jakoś tam pod odpowiednim kątem przekręcić talerz satelitarny- dokładnie nie wiem bo nigdy tego nie robiłem, ale odsyłam do wujka Googla bo w necie jest sporo poradników na ten temat.
29.03.2015 15:52
Mecz jest jeszcze na RTL wg programu, ale nie wiem gdzie to jest na Cyfrze.
@lybbard
Nie gloryfikuje Bayernu Juppa, chodziło mi tylko o to, że jak wygrywali (gdy było trzeba, bo wiem, że nie wszystkie mecze były genialne) nikt wtedy nie narzekał na sędziów czy DFB czy ostrą grę przeciwników.
29.03.2015 13:29
@JazGod
Czyli co najpierw winny był terminarz, teraz sędziowie i DFB, może za chwilę zaczniesz winić pogodę albo pełnię Księżyca?? Powtórzę się ale co tam- klasowy zespół z mentalnością zwycięzców wygrywa w każdych warunkach- za Juppa zdecydowanie wygraliśmy na wszystkich frontach mimo podobnego terminarza, tych samych władz DFB i sędziów co teraz, nie rozumiem co to za śmieszne narzekania.
@mrtiktak
Ale to, że właściwie Arjen to jedyny klasowy gracz Holendrów to akurat prawda. Zauważ, że jest on jedynym Holendrem grającym w zespole aspirującym do najwyższych celów- a kiedyś każdy z topowych zespołów miał min. 1 Holendra w składzie, a i liga holenderska prezentowała wyższy poziom. Snejiider to już emeryt, Huntelaar gra coraz słabiej w Schalke i pewnie niedługo się z nim pożegnają, RVP przed kontuzją też cieniował w MU. Kadra jest oparta na zawodnikach Eredivisie, która jak wiadomo poziomem nie powala- "wielka trójka" to teraz popłuczyny po dawnych, siejących postrach ekipach: wielokrotny mistrz Ajax stać tylko na obijanie Legii i APOELu ale w starciu z przeciętnym Dnipro nie miał już żadnych argumentów, lider PSV nawet nie pisnął w dwumeczu przeciwko Zenitowi, a 3 drużyna zeszłego sezonu Feyenoord okazał się o 2 klasy słabszy od Romy w kryzysie (która w takim stanie np. jeszcze nie idealnemu Bayernowi sprawiła mniej problemów niż Werder czy Koln).
29.03.2015 11:58
Włosi też tylko remis z przeciętną Bułgaria 2:2 po słabym meczu, zwłaszcza w obronie. Generalnie faworyci w tych eliminacjach jakby rozleniwieni dużym marginesem błędu. Chociaż Holendrzy to tragedia totalna, walenie pięćdziesięciometrowych lag na Huntelaara i potem Dosta to taktyka geniusza Hiddinka. Są już w ciężkiej sytuacji bo trudno będzie im dogonić Islandię i Czechów aby uniknąć baraży a jeszcze w perspektywie mają rewanż z Turkami w Stambule. Ciekawe czy Niemcy wygrają jutro z Gruzją no i czy Polacy nie zawiodą.
28.03.2015 23:52
Holendrzy bez Arjena są beznadziejni. Widać jaką różnicę robi tam ten gracz.
28.03.2015 21:25
Miejsce tych czarnogórskich "kibiców" jest w ZOO
27.03.2015 23:06
@FlyingManu
Widzę, że nie doceniasz siły Sevilli. Sevilla w pojedynczym meczu, czy dwumeczu jest to ekipa zdolna pokonać każdą drużynę świata, wiadomo, że nie mają szerokiej kadry na tyle żeby walczyć o mistrza na dystansie całego sezonu z Realem, Barcą czy Atleti ale to bardzo klasowa ekipa. BMG Favra postawiła im ciężkie warunki i wcale tak łatwo nie mieli (przecież Sevilla to obrońca trofeum!). Trochę Favre za bardzo się podpalił w rewanżu i od razu zaatakował zamiast trochę wyczekać i spróbować zaatakować w 2 poł ale i tak nie mają sie czego wstydzić. Co do Mainz w LE to oni nie mogą przygotowywać się do sezonu z myślą o tych sierpniowych meczach bo to by było samobójstwo w BL- próbują przejść na świeżości i nie zawsze wychodzi. Zresztą Mainz na ogół ma zawsze słaby początek, bo co sezon dochodzi tam do sporych zmian w składzie i w związku z tym brakuje zgrania.
A co do Pepa myślę że na razie na pewno trzeba go ocenić pozytywnie, to jest gościu z wizją i filozofią a takich ludzi potrzeba w Bayernie.
27.03.2015 19:04
A ja słyszałem z kilku źródeł, że Tuchel jest dogadany z RP Lipsk. Szczerze mówiąc nie wierze, że on do nas przyjdzie, zarząd nie ryzykowałby tak niedoświadczonego trenera- to się kilka razy źle skończyło np. taki gwiazdor Villas-Boas dalej nic nie może osiągnąć, Stramaccioni w Interze też totalnie nie wypalił. Moim zdaniem Pep zostanie do końca kontraktu i potem zarząd będzie się rozglądał za następcą (może Schaaf??)
27.03.2015 16:59
@pecz
"Reusa na siłę trzymać nie będą"- otóż myślę, że dopóki będzie tam w zarządzie Wacek i Cork to właśnie będą, tak wynika z ich wypowiedzi- usunięcie klauzuli miało być przede wszystkim zabezpieczeniem przed Bayernem, na pewno go tam z własnej woli nie sprzedadzą przecież z Lewym do końca się łudzili że przejdzie gdzie indziej, a Reus ma kontrakt do 2019 kiedy będzie już dziadkiem. Reus w FC Bayern to temat zamknięty, definitywnie.
27.03.2015 13:36
@pecz01
Nie łudziłbym się, że przyjdzie do nas Reus. Ten temat jest już raczej zamknięty- jeśli opuści BVB to tylko zagranica wchodzi w grę IMO. Barca na pewno szykuje jakiś supertransfer po zdjęciu zakazu transferowego i wg mnie może to być Reus, tym bardziej że mówił, że chciałby tam iść. Na Hazarda to już w ogóle nie ma najmniejszych szans.
27.03.2015 12:48
Drobny uraz biodra Badstubera, oraz przeziębienie Bellarabiego wyklucza ich z kadry na mecz z Gruzją. Za to wracają zgodnie z oczekiwaniami Neuer oraz Schweinsteiger.
http://bundesliga.goal.pl/304544-niemcy-bez-badstubera-i-bellarabiego.html
27.03.2015 12:16
Za słaby na Bayern obecnie
26.03.2015 22:31
A ja myślę, że jeśli chodzi o Bale to po prostu wyczerpała się formuła kopnij i biegnij która się sprawdzała w pierwszym sezonie- gościu jest w troszkę gorszej formie fizycznej, nie może tak szybko biegać i nie ma czym tego nadrobić, a drużyny La Liga już znają jego dość ubogie walory jak na tamte warunki. Gole w finałach? David Villa strzelał wiele ważnych goli dla Barcy, w tym i w finałach a i tak ogólnie był uznawany za niewypał. Jeden niezły sezon dla gościa za 100 mln to zdecydowanie za mało, liczono że gościu nawiąże poziomem do CR, Zidane czy innych galaktycznych, a w tej chwili jest lata świetlne nawet za Isco.Gdyby faktycznie słabo grał tylko dlatego, że go wygwizdali (co przecież w Realu jest normą i na pewno zdawał sobie z tego sprawę gdy tam przechodził) to by znaczyło, że jest naprawdę cienki psychicznie i nie nadaje się do klubu formatu Realu ani Bayernu.
Hazard?? Jak w ogóle możemy porównywać piłkarza grającego w klubie i reprze grających zupełnie innym stylem niż Bayern. To droga donikąd, koniec Robberych to inny etap w historii Bayernu podobnie jak wcześniej odejście Kahna, Effenberga, Lizarazu czy Sagnola.
26.03.2015 21:21
@executive4500
Bale jest kiepsko traktowany przez ichnich fanów bo zaliczył ostry zjazd w dół jeśli chodzi o formę, m. in. w ostatnim el Classico grał fatalnie (zaledwie kilka kontaktów z piłką przez cały mecz), jeszcze jego pierwszy rok był niezły bo bazował na ogromnym przyspieszeniu jednak teraz już większość drużyn La Liga go rozgryzło i nie idzie patrzeć na jego grę. Wg mnie on nie ma nawet 10% techniki i boiskowej inteligencji Arjena czy Frąka.
A co do zastępowania Robberych mam podobne zdanie jak ktoś tu już wcześniej przedstawił- ich nie da się zastąpić, są niepowtarzalni podobnie jak Messi czy Ronaldo, są takim jedynym "podwójnym piłkarzem" w swoim rodzaju i "szukanie następcy" będzie wg mnie skazane na porażkę. Ich odejście na emeryturę będzie się wiązało z rewolucją w Bayernie i trzeba się z tym pogodzić.
26.03.2015 19:06
@achim
Jakoś graliśmy ze Szkotami i tej znacznie większej jakości składu u naszych nie było widać, wynik był jak najbardziej sprawiedliwy, a gdyby nie piękny gol Milika mogła być nawet porażka. Niby masz rację co do Fornalika, ale wtedy z jesieni (remis na trudnym terenie z Czarnogórą, remis z Anglią gdzie byliśmy lepsi i mogliśmy wygrać, planowe zwycięstwo z Mołdawią) większość była zadowolona- mieliśmy 5pkt i pewne 2 miejsce z widokami na awans i raczej podchodziliśmy z dużym optymizmem do marcowego meczu z Ukrainą która właśnie zmieniła trenera i wisiała nad przepaścią po remisie z Mołdawią i porażce u siebie z Czarnogórą.
25.03.2015 23:10
Muszę przyznać, że jedyny reprezentant Niemiec który zasługuje po tym meczu na pochwałę to Gotze- pokazywał jakość w ataku, potrafił pograć z Reusem (w I połowie bo potem Marco zgasł), walczył, próbował też kreować grę ofensywną w drugiej połowie. Mały plus też dla Podolskiego za gola i pokazanie, że "jeszcze żyje" mimo słabej gry w Interze. Katastrofalny występ Ozila, Gundogana, Khediry- Holger na swoim poziomie, ale za słabo na reprezentacje nawet Rudy był chyba lepszy.
25.03.2015 22:51
@achim
Nie przesadzaj z tym gloryfikowaniem Nawałki, przecież jeszcze nic nie osiągnął- przed meczem z Irlandczykami mamy podobną sytuację jak w 2013 przed Ukrainą i tak samo możemy wszystko przerżnąć. A w Szkocji i Irlandii piłkarze grają w większości w znacznie lepszych klubach niż nasi oprócz Lewego, Milika i może Olkowskiego czy Glika.
25.03.2015 22:26
No Ozil to dramat, gościu jakby patrzył się pod nogi tylko kompletnie stracił wizje którą miał jeszcze w Realu :/
25.03.2015 22:15
No i nasz Poldi ma brameczkę :)
25.03.2015 22:12
Nie, moim zdaniem Boa jak na ŚO jest całkiem szybki, wiadomo śe nie tak jak Alaba czy Robben ale nie miałem nigdy wrażenia żeby nie nadążał. Boateng-Hummels (w dobrej formie)-Mustafi tylko tak może ewentualnie wyglądać to granie 3 obrońcami.
25.03.2015 21:56
@DieManschaft
Braki w dynamice jeszcze by się dało zneutralizować przy wsparciu defpomów, Włosi dali radę na Euro 2012 mimo, że Barzagli , Bonucci czy Chiellini do demonów szybkości nie należą. Większym problemem jest np. znaczna obniżka formy u Hummelsa i słaba technika Holgera,, co ich dyskwalifikuje przy tym systemie zupełnie. Tylko Boateng dałby radę IMO.
25.03.2015 21:28
Badstuber póki co słabizna, nie radzi sobie w tym systemie zupełnie. Howedes również. Zawalony gol przez obronę.
25.03.2015 21:16
Ale trzeba przyznać, że w ataku Niemcy ładnie pykają nie ma w ogóle porównania z jesienią.
25.03.2015 20:59
Jak na razie dość słabo to wygląda, sporo groźnych strat, bez Boatenga i Hummelsa nie widzę tego grania 3 obrońcami w ogóle.
25.03.2015 20:45
Mustafi, Badstuber, Hoewdes taką trójką w obronie grają dzisiaj Niemcy
25.03.2015 20:32
@JazGod
Nie porównuj BVB do Wolfsburga, bo to zupełnie inna rzeczywistość finansowa. Zauważ, że oni cały czas mieli drugi budżet płacowy w Niemczech nawet jak bronili się przed spadkiem i udział czy jego brak w LM nie spowodował tu żadnych wahań.
25.03.2015 19:25
@pele
Może i byłby, ale wg mnie Wilki nie pójdą na ten transfer i jeśli KdB przyjdzie to po 2017. To nie jest klub na "dorobku" jak np. BVB, przy takim właścicielu-korporacji oni nie muszą w ogóle na transferach zarabiać- 50 czy nawet 70 mln to dla VW drobne z których spokojnie mogą zrezygnować na rzecz zatrzymania Kevina do 2017.
25.03.2015 17:49
Nie zapominajmy, że właścicielem Wilków jest koncern o rocznych przychodach rzędu 200mld euro i czystym zysku wynoszącym ok 3-5mld euro (Abramowicz czy Berlusconi to przy VW pionki) rocznie więc bez problemu mogą sobie pozwolić na trzymanie KdB do 2017 roku, nawet gdyby nie zdecydował się podpisać nowego kontraktu.
25.03.2015 15:03
A tak z innej beczki, ponieważ zbliża się przerwa reprezentacyjna:
czicziczilelelewiwaczile czyli Loew chce zmienić ustawienie reprezentacji Niemiec tak aby grała ustawieniem podobnym do Chile na ostatnim mundialu.
http://www.polsatsport.pl/Wiadomosc/ko/Kolton-Nowa-Idea-Loewa-Czyli-Niemcy-Jak-Chile/index.html
Ponieważ nowa idea zakłada grę trzema obrońcami-stoperami , myślę że poniekąd ma to być odpowiedź na problemy ze znalezieniem odpowiedniej klasy bocznych obrońców. Tylko, że moim zdaniem, dlatego że w takiej sytuacji odległości między zawodnikami są spore, musi to być 3 gości zdolnych do zachowania pełnej koncentracji przez 90 minut i z oczami cały czas dookoła głowy. O ile Boa w formie z ostatnich meczów jak najbardziej spełnia te warunki to trudno powiedzieć to o walącym babola za babolem Hummelsie czy tym bardzie Hoewwedesie :-).
24.03.2015 11:52
@kubla
Choćby Morata czy Griezmann mają moim zdaniem dużo więcej możliwości jeśli chodzi o grę kombinacyjną. O Gotze napisałem, że nie chodzi o umiejętności tylko o zaangażowanie na boisku. W skrócie RL+Gotze z BVB>>RL+Gotze z FCB. To jest moja suwerenna opinia nt. ich przydatności dla Bayernu (bo ani jednemu ani drugiemu nie odmawiam, że są klasowymi piłkarzami) przecież nikt nie musi się z nią zgadzać.
24.03.2015 11:26
@kubla
Pisałem, że dla mnie statystyki nie są jedynym słusznym wyznacznikiem oceny gry piłkarza w danym klubie, ale widzę, że się nie zrozumiemy.
a)Uważam, że RL to dobry napastnik, moim zdaniem idealny do np. Chelsea Mourinho czy BVB Kloppa (drużyn grających raczej nieskomplikowany football w dużej mierze oparty na pressingu i kontratakach gdzie Lewy bez piłki był wykorzystywany jak 1 obrońca), ale średnio odnajduje się w systemie którym chce grać Pep, co wychodzi w zwłaszcza w pojedynkach z lepszymi przeciwnikami (Hannoveru do takich nie zaliczam)
b)Gotzemu brakuje zaangażowania i jest to bardzo poważny problem
Tobie wystarczą liczby i niech każdy zostanie przy swoim. Poza tym nigdzie też nie napisałem, że są jedynymi winnymi tej przegranej
24.03.2015 00:29
@JazGod
Nikogo nie hejtuję, na Onecie czy WP w ogóle nie mam konta, po prostu widzę, że w kolejnym meczu ani jeden ani drugi nie daje nam jakości proporcjonalnej do teoretycznej klasy tych piłkarzy i tego co prezentowali z BVB, tej "energetyki" kiedy 1 czy 2 podaniami między sobą potrafili rozbić każdą obronę w BL i nie tylko. Statystyki nie są jedynym słusznym wyznacznikiem oceny piłkarza. A np. bramki/asysty z Hamburgiem, Werderem, Kolonią czy słabiutkimi Romą i City mnie na ten moment nie wzruszają, w tych meczach się wszystko układało- ja od nich oczekuję że zrobią różnice też wtedy kiedy nie idzie jak to potrafi np. Robben czy Ribbery.
23.03.2015 23:31
@mrtiktak
Zgadzam się, Gotzem ktoś musi wstrząsnąć ale mnie on nie przypomina w zachowaniu zagubionego dziecka a raczej 50-letniego oldboja który wychodzi na boisko trochę pograć, pogadać z kumplami z dawnych lat i wypić piwo :D.
Lewy- tutaj również zgoda, zupełnie nie spełnia oczekiwań, bo nikt normalny oprócz żałosnych polskich mediów nie będzie się podniecał patelniami dobijanymi do pustaka w meczach z ogórami. Od gościa który kasuje 11 mln rocznie oczekuje sie, że będzie w stanie m. in. pociągnąć grę pod nieobecność Robberych, zagra jakąś klepę itd. a u niego tego w ogóle nie ma- na dodatek strzały z dystansu ma tragiczne, przy porządnej obronie przeciwnika (jak z Gladbach) nie jest też w stanie za bardzo nawet wygrywać pojedynków główkowych. Śmiem twierdzić że Mandzu dawał nam dużo więcej jakości i opcji w napadzie.
Co do Bastiana- tylko częściowa zgoda. Wprawdzie nie ma już zdrowia do grania co 3 dni po 90 minut, ale w środku pola nadal może nam dawać dużą jakość gdyby go np. trochę oszczędzać tak jak Milan kiedyś to robił z Maldinim czy Nestą.
23.03.2015 22:40
W sumie jak się do tego podejdzie na chłodno to ta porażka może nam wyjść na dobre. Zawodnicy zobaczą, że nie są niepokonani i będą dawać z siebie wszystko do końca sezonu, być może nawet Gotze ;-). Pep pewnie po prostu przygotowuje szczyt formy na kwiecień i maj i wtedy wszyscy odpalą jak wróci Lahm i Thiago i znowu będzie piękna gra jak zeszłej jesieni. Trzeba wstrzymać się z ostatecznymi ocenami przynajmniej do meczów z Porto, przypominam że po meczach z Arsenalem w 12/13, a zwłaszcza rewanżu połowa tej strony chciała wyp..lić "dziadka" Juppa na zbity pysk i pisała, że z Juve nie mamy czego szukać, zwłaszcza kolega Apollo( nie wspominając nawet o 11/12 co tu się działo jak były wciry od BVB :DD).
23.03.2015 22:16
Wow Gomez 2 bramy w Fiorentinie, no no może lepsze czasy dla niego nadejdą :-)
23.03.2015 01:03
Tak, masz rację a Mustafi to chyba w ogóle wszedł do kadry awaryjnie za Reusa. Za to teraz mają problem na bokach, w meczu z nami wybiegły jakieś Durmy i Rudigery to już lepiej chyba wrócić do Howedesa na lewej stronie i jakiegoś prawego poszukać w Bundes, albo temu Mustafiemu dać szanse ponoć w Valencii nieźle pyka, może się rozwinął od mundialu to w końcu młody gościu.
22.03.2015 22:48
@DieMannschaft
No dobra nie w na 2 poł tylko w 70 minucie i w mojej wypowiedzi nie chodziło o to, że Lahm wygrał Niemcom mistrzostwa czy w pojedynkę mecz z Algierią, ale że ten Mustafi był cały czas niepewny i popełniał błędy przez co Manu musiał potem ratować sytuacje więc jego kontuzja wyszła Niemcom na plus przez to że Philipp wrócił na swoją pozycję do końca mistrzostw a za Mustafiego wszedł Khedira. Do końca mundialu obrona Niemiec wyglądała dużo stabilniej i pewniej niż w pierwszych 4 meczach. Philipp na środku to był pomysł Loewa (pod wpływem Guardio) tak czytałem i słyszałem przed mundialem. To z jakiego innego powodu miałby dać Philippa do środka??
http://www.sportowefakty.pl/mundial-2014/449396/joachim-loew-nie-zmienia-zdania-philipp-lahm-nadal-w-roli-pomocnika
22.03.2015 22:25
@cayman
Jescze mógłby być Babbel, Smuda albo Robin Dutt :DDD
@Nookie
Bielsa nie zna angielskiego nawet więc mógłby być problem. Z tego powodu nie mógł iść do Premier League
22.03.2015 22:12