Prezydent Romy - Benatia musiał odejść, bo zatruwał atmosferę w klubie swoimi kłamstwami
08.09.2014 22:52
Doskonale pamietam jak Lucio uciekał z Bayernu z podkulonym ogonem, po tym jak Van Gaal mu powiedział, że bedzie musiał walczyć jak każdy o miejsce w składzie, a on myślał, że mu się należy. Którys tu z was pisze, że nie można od każdego oczekiwać, że bedzie oddany i wierny Bayernowi. Ja się z tym zgodzę, tyle że co innego mieć 2, 3 najemników, z hiszpanii czy skądś, a co innego mieć pół drużyny najemników. Shaqiri, Benatia, Martinez, Thiago, Lewandowski, Rafinha, Reina, Bernat - to są piłkarze dla których Bayern znaczy dokładnie tyle samo co każdy inny klub na świecie, jak się zgłosi Real czy Barca to zaraz będą gadać, że to zaszczyt, zainteresowanie z tak wielkiego klubu itp.
08.09.2014 16:21
Udowodnij
08.09.2014 14:23
ozzy Wszystko jest dobrze przetłumaczone. To co przytaczasz ty i ja to są dwa różne fragmenty tego samego wywiadu z papierowej wersji kickera.
Kalo a wg mnie zaliczał się
08.09.2014 14:13
Robben: "Szczerze mówiąc mie wiem kim jest Benatia, wiem tylko że przyszedł do nas z Romy"
Narzekać że sprowadził Kroosa? Narzekać, to ja mogę na to, że ten czub Guardiola pozwolił mu odejść, jednemu z naszych najlepszych zawodników i naszemu wychowankowi. To jest skandal, a Juppowi to ja dziękuję za to, że dał szansę w Leverkusen, a potem w Bayernie oszlifował go na jednego z najlepszych pomocników na świecie.
08.09.2014 13:28
Benatia - "mogłem dołączyć do Bacy i Realu, ale klub nie chciał mnie puścić. Ale żeby było jasne - jestem szczęśliwy, że dołączyłem do Bayernu, lubie Monachium, mimo, że jest tu trochę zimno" - macie swojego ukochanego najemnika. Ledwo dołączył do nas a już pier... o Barcach, Realach i że mu zimno tutaj. Pier.. Guardiola naściągał pieprzonych najemników.
08.09.2014 13:17
Trochę niepokoi mnie ten Gotze, bo chlopak wyraźnie obniżyl loty po przyjsciu do Monachium. Choć nie wykluczam, że to może być w duzej mierze zasługa Guardioli, który jak wiemy, niejednego pilkarza potrafi zmarnować zmuszając do grania tiki-taki. Gotze ewidentnie najlepiej spisywał sie w szybkim dynamicznym stylu gry jaki preferował Klopp i zapewne za Juppa w Bayernie takze by błyszczał. Trzeba przeczekać Guardiolę, który predzej czy później minie jak zły sen, a wtedy wiele rzeczy wróci do normy.
07.09.2014 23:55
Tak, zdemontowali krzesełka z własnego stadionu, żeby dać jakimś dzieciom z Macedonii.. Przeczytałeś artykuł, czy tylko obejrzałeś zdjęcia?
06.09.2014 13:46
Zamiast "światowej klasy" chciałem napisać "światowej sławy". Guardiola jest bardzo znany i poważany w świecie piłki nożnej za to co osiągnął z Barceloną, ale trenerem światowej klasy to on na pewno nie jest.
Ancelotti, Guardiola, Jupp, Van Gaal, Loew - pięciu trenerów światowej sławy.
04.09.2014 13:46
AdiFantasti, tak jak już wielokrotnie pisałem - dla mnie Guardiola to dobry trener, choć z pewnością nie wybitny. Nie wybitny dlatego, że jedyne co potrafi grać to tiki taka. Trener wybitny umie dostosować styl gry do zawodników, których ma w zespole, Guardiola niestety tego nie potrafi. On potrafi jedynie tiki-sraczkę i próbuje ją narzucić zawodnikom, nie mającym do tego predyspozycji, czym niszczy Bayern. Im dłużej Guardiola będzie w tym klubie, tym bardziej Bayern przestanie przypominać Bayern, a zacznie wyglądać jak Barcelona (po Pepiczek potrzebuje hiszpanów pod tiki take) i dlatego kazdego dnia modlę się, żeby tego czuba wyj..ali z Bayernu jak najszybciej. Co nie zmienia faktu, że jest trenerem niezłym, co udowodnił w Barcelonie. To jedna sprawa. A druga, zupełnie inna, jest taka, że nawet jak byłby słabym czy przeciętnym trenerem, to i tak w dalszym ciągu lepiej znałby się na futbolu od jakiegoś gimnazjalisty hita, komentującego na internetowej stronce. Po prostu rozpier.... mnie ta krytyka Kroosa i argumentowanie to tym, że "grał bo byl pupilkiem trenera", skoro każdy kolejny trener na niego stawia.. To kto tu się zna lepiej na piłce, pięciu światowej klasy trenerów, czy k.... wy?
04.09.2014 12:54
heat 03.09.2014, 22:56
"@Koan
Dokładnie było jak mówisz. Kroos był pupilkiem Juppa, bo wybił się u niego na wypożyczeniu w Leverkusen i Heynckes jakoś nie potrafił go pomijać w wyjściowej jedenastce nieważne jaką padakę by grał."
Tego "żałosnego" Kroosa Guardiola i Van Gaal też jakoś nie potrafili pomijać w wyjściowej jedenastce, tak samo jak Ancelottii obecnie w Realu. Pewnie też był ich pupilkiem, idąc twoim tokiem rozumowania, to pewnie dawał im dupy po nocach i za to go tak faworyzowali, bo przecież to jest jeden wielki piłkarski nieudacznik. Od kilku miesięcy nie widzę, żebyś pisał o czymś innym jak o Kroosie, i próbujesz przy tym wmawiać wszystkim dookoła, ze to ty jesteś największym ekspertem futbolowym, a Jupp, Ancelotti, Guardiola i Van Gaal, to są jacyś amatorzy, bo się na Kroosie nie poznali, jaki on cienki.
04.09.2014 11:55
No i dobrze. Bayernowi brakuje Hoenessa w tej chwili. Jestem pewien, że gdyby był teraz w zarządzie to nie pozwoliłby Guardioli na zrobienie hiszpańskiej kolonii w Bayernie, w ogóle pewnie byłby jedynym kolesiem, który ma jaja, żeby skrytykować to co odp... Guardiola, podobnie jak swojego czasu krytykował pana, którego widzimy na zdjęciu, mimo że reszta zarządu go popierała..
03.09.2014 16:00
Mi to jest obojetne, mialem tylko nadzieje ze kapitanem nie zostanie ten zółty zdrajca, bo jego tez wymienialo sie w gronie faworytow i na szczeście Jogi nie zawiodl mnie.
02.09.2014 14:45
racja mateos, na myśl o tym, że tak łatwo odpuścili Kroosa to aż nóż się w kieszeni otwiera. Taki świetny piłkarz poszedł raptem za 30 milionów.. Mogli mu już dać tę podwyżkę, w końcu wiadomo nie od dziś, że w futbolu liczy się przede wszystkim kasa.
01.09.2014 19:34
SUPER
31.08.2014 12:26
Bardzo dobrze. Chłopak wie, że wypożyczenie to najlepsza droga do tego, by w perspektywie 2-3 sezonów zaistnieć w sieniorskiej kadrze Bayernu. Tą samą drogą poszli Lahm, Kroos i wyszli na tym znakomicie. Szkoda, że Shaq jest taki głupi, mógłby pograć w Gladbach czy w Mainz jeden sezon, świetnie się rozwinąć (bo talent ma i nie mam co do tego wątpliwości) a potem wrócić i na poważnie powalczyć z podstarzałym Franckiem o miejsce w wyjściowej jedenastce.
30.08.2014 11:31
Na wypożyczenie i owszem, ale nie z taką klauzulą pierwokupu.
29.08.2014 13:57
No ja myślę, że 1mln plus ewentualnie jakieś bonusy na przyszłość, w zależności od tego, co z niego wyrośnie, to maks ile Bayern powinien zaoferować. Za rok ten piłkarz przyjdzie do nas z pocałowaniem ręki za darmo.
29.08.2014 10:44
Na jego miejscu też bym stąd spieprzal.
29.08.2014 10:42
uberklub - Bo Bayern nie chciał mu dać podwyżki (wolał tyle samo zapłacić 32-letniemu emerytowi z Realu Madryt).
28.08.2014 12:26
Niedługo na treningach bedzie się mówic po hiszpansku, a pilkarze zamiast uczyc sie niemieckiego, zeby sie dogadac, bedą wkuwali hiszpanski
28.08.2014 12:22
buuuU - razem z Guardiolą i jego ludźmi ze sztabu szkoleniowego to już bedzie pewnie z 10. 2-3 lata miną i jeszcze się okaże, że w zarządzie będą siedzieć Hiszpanie.
28.08.2014 12:19
ryko, w tym wieku warunków jakie panują w Premier League Alonso już by pewnie nie wytrzymał, skoro nawet w Hiszpanii nie dawał rady (ostatni rok dla Alonso to bardziej rola dobrego ducha drużyny, który więcej dobrego robi w szatni niż na boisku). Chociaż z tego co wiem, to z tą szatnią też nie było tak perfekcyjnie, bo miał ponoć konflikt z Casillasem (mówi się nawet, że dlatego musiał odejść). Z kolei jaka jego rola będzie w Bayernie? Nie wiem, może będzie grywał po 5-10 minut jak Pizarro i odcinał kupony od swojej kariery, za 10 milionów euro rocznie
28.08.2014 12:07
Kroos to '8', Alonso to '8'. Ta sama pozycja.
Real jest ponoć bliski pozyskania Falcao. Z tymi wzmocnieniami mogą być zostać pierwszym klubem, który wygra LM 2 razy z rzędu.
28.08.2014 11:28
Dziwne, że ci co pisali, że Kroos to "spowalniacz", teraz najbardziej jarają się przyjściem, takiego samego spowalniacza, tylko o 8 lat starszego.
28.08.2014 11:22
Już oficjalnie Alonso w Bayernie.
28.08.2014 10:58
Jeszcze Khedira by uszedł, ale Alonso to już w tym wieku nie pogra nawet 90 minut na pełnych obrotach. Ogólnie transfer bez przyszłości, z myślą jedynie o tym co jest tu i teraz, a nie co będzie za rok czy za dwa lata. Można było powalczyć o Vidala (w rozliczeniu oddać im Shaqiriego), albo o Pogbę na tej samej zasadzie, a najlepiej za wszelką cenę zatrzymać Kroosa.
28.08.2014 10:41
Wiele zależy od tego jak Krichhoff będzie się spisywał na tym wypożyczeniu. Ale ja mam takie wrażenie, choć być może się mylę, że Guardioli nie leży ten obrońca (być może jest za mało zwrotny?) Nie wiem o co chodzi, ale nawet jak Krichhoff był u nas, to Guardiola wolał go wystawiać na pozycji def. pomocnika, a w obronie testował nawet Contento zamiast dać Kirchhoffowi szansę. Także ja raczej nie liczę na to, że przyjdzie z wypożyczenia i dostanie szansę od Guardioli. Choć zgadzam się, że to byłoby dobre rozwiązanie. Tak samo jak z Rode, co do którego też chciałbym, żeby się przebił w Bayernie.
28.08.2014 10:20
Marienplatz napisał: "Naprawde chcecie odpasc z LM juz grupie?"
No właśnie, to jest dobry przykład na to, jak Guardiola w błyskawicznym tempie zrujnował ten klub. Jeszcze 2 lata temu najlepszy klub na świecie 3 finały w ciągu 4 lat, a teraz powoli zaczynamy się zastanawiać, czy klub przejdzie przez fazę grupową w Lidze Mistrzów.
28.08.2014 10:14
Gaudino to może i musi nabrać doświadczenia, bo on ma 17 lat, ale jaki Rode? On ma 24 lata, jest o rok starszy od Thiago i o 2 lata starszy od Alaby. To nie jest żaden 17-latek, którego trzeba powoli wprowadzać. Jak się kupuje takiego piłkarza, to albo po to, żeby dać mu szansę, bo jest wystarczająco dobry, a jak nie jest wystarczająco dobry, to po co go kupować i płacić mu pieniądze? Bez sensowny transfer podobnie jak w przypadku Kirchhoffa.
28.08.2014 10:10
Kroos chciał 7-8 BRUTTO, czyli tyle ile zarabia w Realu
28.08.2014 10:05
Taa, uważaj jak zobaczysz Gaudino czy Hojbjerga jak już się wszyscy wyleczą.. Będą grali jeszcze mniej niż w zeszłym roku, bo z Alonso mamy teraz więcej pomocników w składzie niż rok temu.
28.08.2014 10:04
I jeszcze mają mu k.. płacić 10 baniek, a Kroosowi chcieli 7-8 zapłacić. Też bym na jego miejscu sie wkurwil i odszedł. To co się dzieje w Bayernie pod rządami Guardioli to jest jeden wielki cyrk na kółkach. Trudno wprost uwierzyc jak ten czlowiek w tak krótkim czasie zniszczyl najlepszy zespół świata.
sseb455, "Lepiej kupić Alonso niz przegrać kilka meczów w BL z Gaudino i Rode w środku" - no tak, ale jeżeli uważamy, że ten Rode to taki cienias i że się nie nadaje nawet jako łatacz dziur w przypadku kontuzji, to po cholerę my go w ogóle kupowalismy?
28.08.2014 10:00
To są k... jakieś jaja. Sprzedaliśmy jednego z najlepszych niemieckich pomocników, Toniego Kroosa, a bierzemy od nich drepczacego po boisku starego hiszpańskiego pryka, który już dawno najlepsze lata ma za sobą. Czy ktoś wreszcie może temu zjeb..owi Guaridoli powiedzieć, że Bayern to nie jest dom starców, ani tym bardziej FC Barcelona, żeby tu k.. więcej hiszpanów grało niż niemców!!
28.08.2014 09:45
Według hiszpańskiego dziennika El Mundo Deportivo Guardiola chce Xabiego Alonso w Bayernie... Nie mam pytań.
27.08.2014 20:06
Nie lubię tego cepa Guardioli, ale akurat ten pomysł jest dobry, za małe tylko te kary... powinny być co najmniej takie jak w Barcelonie, jak nie wyższe. 250 euro dla piłkarza Bayernu, to jest jak dla przeciętnego człowieka 5zł.
27.08.2014 15:44
Krystyna na 100%
27.08.2014 13:11
Transfer Benatii odbije się na Boatengu. Dante, będzie dalej grał, bo jest lewonożny, a Benatia będzie grał kosztem piłkarza, który był jednym z najlepszych obrońców rep. Niemiec na Mundialu, czyli Jerome'a.
26.08.2014 18:30
Same pierdoły. Widać, że coś jest na rzeczy, ale na razie nie ma się czym za bardzo ekscytować, zwłaszcza, że ten transfer to głupota, więc właściwie najlepiej gdyby w ogóle się nie odbył, a jeśli już to jak najmniejszym kosztem, max 10-15 milionów.
26.08.2014 07:45
No i dobrze. Im mniej transferów, tym większa szansa, że ten czub Guardiola zostanie zwolniony na koniec sezonu. Niech Gaudino, Hojbjerg i Badstuber zagrają przeciwko Realowi w Lidze Mistrzów, to w dwumeczu nie będzie 4:0. ale 7:0 dla Realu
25.08.2014 21:49
Byc moze talent ma tyle, ze w Bayernie nie ma odpowiednich warunkow do rozwoju tego talentu. Szkoda, ze nie chcial isc na wypozyczenie do Gladbach, to bylaby najlepsza opcja dla wszystkich, rowniez dla niego. A tak to albo niech zaakceptuje role zmiennika, albo sprzedac go, tylko nie za 15, ale minimum 30 milionow, przy dzisiejszym rynku taki talent z waznym kontraktem wart jest co najmniej 30 baniek.
25.08.2014 09:04
No i dobrze. Niech o Rudigera powalczą, mlody, wysoki, utalentowany defensor na lata. Ten Benatia to jest wart max 10-15 milionow i 5 mln pensji, a nie 8. Albo Kirchhofa niech sciagna z wypozyczenia, bo tez bardzo ladnie gral poki jeszcze byl w Bayernie.
25.08.2014 08:47
Kolejne bzdury, już sie tego czytać nie da
23.08.2014 08:09
Ja bym nie przecenial Bernata. Na razie prezentuje sie jako taki jeździec bez głowy, duzo biega, tyle ze bez sensu jest to jego bieganie i niewiele wnosi ono do akcji ofensywnych zespołu. Dużo bardziej podobał mi się na tej pozycji Alaba (ale wiadomo, ten gość na poz. lewego obrońcy to już uznana marka w Europie).
22.08.2014 22:41
Lewy sie otworzy i bedzie strzelal bramki jak na zawolanie, musi tylko strzelić tę pierwsza.
22.08.2014 22:36
Rode powinien w następnym meczu dostać więcej minut. Tym co pokazał podczas przygotowań i w tym meczu, bez wątpienia na to zasłużył.
22.08.2014 22:32
Shaqiri nic nie wniósł do gry po raz kolejny.
22.08.2014 22:13
Gdyby to był Real albo BVB, to wynik byłby 1:3 a nie 2:1
22.08.2014 22:08
Neuer bardzo slabo dzisiaj gra, które to juz bylo skopane wybicie? i jeszcze złe ustawienie
22.08.2014 21:50
ładnie Lewy z klepki zagrał. Mandzu by tak nie zagrał
22.08.2014 21:44
a jaki masz problem ze słowem dyferencja?
22.08.2014 21:21
Ten Gaudino to ma talent
22.08.2014 21:12
bez pomysłu
22.08.2014 21:07
Bentania/Godin - nie. Rudiger/Howedes - tak.
19.08.2014 11:03
Rudiger, byłby z tych czterech najlepszy, ale prezes już jakiś czas temu VfB powiedział, że go nie puści nawet za 20-25 milionów
16.08.2014 15:32
ivann1 to jakiś pajac, który próbuje się pode mnie podszyć
15.08.2014 11:14
Howedes
14.08.2014 14:22
Dobrze wiesz, że to niePedro i Busquets napędzali Barcelonę, a Xavi, Iniesta, Messi i Puyol, którzy w klubie byli na długo przed tym jak Guardiola został trenerem
13.08.2014 22:06
Głupie (wręcz idiotyczne), to jest porównywanie Kloppa z Fornalikiem i Guardiolą. Guardiola nigdy niczego nie udowodnił, bo zdobycie kilku tytułów z potężną jak na tamte czasy Barceloną, to nie jest aż tak duże osiągnięcie, a Klopp z drużyny, która miała problemy finansowe i była regularnie w środku tabeli zrobił zespół, który dotarł i o mało nie wygral Ligi Mistrzów, zrobił klub, który regularnie zajmuje miejsce w pierwszej dwójce Bundesligi.
13.08.2014 21:57
Bo maja 3x mniejszy budżet? Bo stracili 2 kluczowych graczy (Gotze, Gundogan), którzy napędzali akcje ofensywne? Bo mieli istną plagę kontuzji, przez którą w defensywie grał emeryt z łapanki?
13.08.2014 21:45
Bayern te same pieniądze, które płaci Guardioli za niszczenie klubu (13-17 milionów), powinien zaoferować Kloppowi. Z tym gościem, za którym notabene nie przepadam, Bayern byłby fortecą nie do sforsowania.
13.08.2014 21:38
Te wszystkie 430 komentarzy można zastąpić jednym, krótkim zdaniem: PRZYZNAJEMY CI IVANIE, MIAŁEŚ RACJĘ, WE WSZYSTKIM CO PISAŁEŚ.
13.08.2014 21:34
Nie życzę nikomu źle, a już na pewno nie piłkarzom Bayernu i Javi na pewno przydałby się jako uzupełnienie składu, jako zmiennik dla piłkarzy wyjściowej jedenastki. Ale powiedzmy sobie tak szczerze - ten piłkarz od roku nie wnosi kompletnie nic do gry Bayernu, jest cienki jak barszcz
13.08.2014 21:28
Guardiola to trener wybitny. To ferrari pośród piłkarskich trenerów. W pełni popieram Rummenigge, który niedawno mówił, że Bayern go nigdy nie zwolni. Taki fachowiec jak on zasługuje na to, by zostać w Bayernie choćby i przez kolejne 30 lat, aż do trenerskiej emerytury. Każdego dnia dziękuję bogu za to, że dał nam takiego trenera.
Bayern nie będzie w tym roku faworytem. Raz, że się osłabiliśmy w tym okienku, a dwa, że na ławce trenerskiej mamy Guardiolę
12.08.2014 21:52
Beznadziejnie Bayern grał i na pewno ten mecz pod względem promocyjnym (w celu przyciągnięcia kibiców zza oceanu), to nie był sukces marketingowy. Amerykańscy kibice chcieli zobaczyć olśniewający futbol, ale jeżeli ktoś prezentował od czasu do czasu jakieś klasowe zagrania, to była to drużyna gwiazd MLS.
07.08.2014 10:29
Powiedzmy sobie szczerze, ten gość nie zrobił nic odkąd przyszedł do Bayernu Monachium. W zasadzie nawet trudno dokładnie określić jakie są jego obowiązki w klubie. Największym jego "sukcesem" jak do tej pory było sprowadzenie Kirchhoffa i Rode. Będę zaskoczony, jeżeli Bayern przedłuży z nim kontrakt. Przy Allofsie i Vollerze ten gość wygląda jak amator.
04.08.2014 17:05
LukasFan, "ten z Nigerii" (Enyeama), był najlepszym bramkarzem Ligue 1 w poprzednim sezonie.
29.07.2014 19:35
No właśnie. Kaczka dziennikarska. Jakoś trudno mi było uwierzyć w to, że Guardiola chce Reusa.
29.07.2014 12:37
Niech już Hoeness wraca, bo ten człowiek jest bez niego wyraźnie zagubiony.
27.07.2014 02:06
nyy39, JudasPriest, mądrze prawicie, ale lepiej zrobicie, jeśli swój czas i swoje argumenty zachowacie na lepsze czasy. Tu na tej stronie w chwili obecnej wdawanie się w dyskusję z jej użytkownikami (jedynymi słusznymi kibicami) przypomina zanurzenie się po pas w szambie.
22.07.2014 23:30
Bardzo dobrze. Benatia, kto to w ogóle jest? Jakiś piłkarz przeciętnej Serie A, który zaliczył jeden lepszy sezon.
22.07.2014 01:10
No i dobrze. Ten gracz jest wart (nawet przy dzisiejszym rynku) maks. 20 milionów.
22.07.2014 01:09
A za co nie lubisz Lewego? Krótko, jakiś powód.
22.07.2014 01:08
I tak żaden z nich nie wygra, pewnie nawet nie znajdzie się w pierwszej trójce. Dwa pierwsze miejsca są zarezerwowane dla Messiego i Ronaldo, jak zwykle, może Neuer zajmie trzecie miejsce, ale raczej stawiałbym na Suareza. FIFA i UEFA to jedna wielka mafia, która powołana jest po to, by robić olbrzymie pieniądze na ludzkiej głupocie i wychodzi im to znakomicie.
18.07.2014 23:26
Pewnie Heynckesowi nóż się w kieszeni otwiera jak patrzy od roku na to co wyprawia Guardiola.
18.07.2014 23:04
W tym sezonie transfer Reusa byłby absolutnie niemożliwy. Ale od przyszłego w kontrakcie Reusa aktywuje się klauzula odejścia w wysokości 35 milionów euro. Jeżeli w tym sezonie Borussii nie uda się dojść do porozumienia z Reusem w sprawie nowego kontraktu, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że po sezonie odejdzie, a BVB nie będzie miała nic w tej kwestii do powiedzenia.
18.07.2014 00:44
Na temat Kroosa w newsie poniżej nie będę się wypowiadał, ponieważ nie chcę dostać bana, jeżeli zaś chodzi o Griezmanna, to moim zdaniem jest to piłkarz o klasę lepszy od Shaqiriego i gdyby udało się sprzedać Szwajcara za kwotę 20-25 milionów euro, a w jego miejsce pozyskać właśnie Griezmanna, to zrobilibyśmy na tym bardzo dobry interes. Jasne, że wolałbym Draxlera, lub Reusa, ale powoli przestaję wierzyć w to, że za Guardioli któryś z tych transferów będzie możliwy.
18.07.2014 00:17
Tyle, że żaden zdf nic takiego nie napisał
17.07.2014 16:24
heat, pewnie za dużo meczów na MŚ to ty nie widziałeś, skoro nie wiesz, że Lahm najlepsze spotkania na Mundialu rozegrał na pozycji bocznego obrońcy, a jako def. pomocnik, delikatnie mówiąc nie zachwycał.
17.07.2014 16:11
Już w zeszłym roku 'zemściło' się zwycięstwem w Lidze Mistrzów i podejrzewam, że dalej będzie się 'mścić'.
17.07.2014 15:57
Tak, uważam, ze przesunięcie Lahma na pozycję def. pomocnika to durny pomysł, na którym cierpi nie tylko Bayern, ale i całe Niemcy. Raz, że Lahm jakichś cudów nie wyczynia na tej pozycji, a dwa, że def. pomocników jest cała masa i można sobie kupić kogoś, jak nie w Niemczech to nawet od biedy i za granicą. Straciliśmy my jako Bayern, oraz reprezentacja Niemiec światowej klasy bocznego obrońcę, a zyskaliśmy zaledwie solidnego defensywnego pomocnika. A na boku obrony gra Rafinha, który w BL gra dobrze, ale jak trzeba zatrzymać Cristiano Ronaldo, to zachowuje się jak dziecko zagubione we mgle. Dla mnie to posunięcie, to czysty idiotyzm. A wkrótce może się jeszcze okazac, że stracimy kolejnego światowej klasy bocznego obrońcę jakim jest Alaba i zyskamy kolejnego przeciętnego def. pomocnika. Żeby jeszcze dobrych bocznych obrońców było na pęczki, ale każdy doskonale wie, że na tej pozycji ciężko o klasowego gracza. My mieliśmy dwóch światowej klasy bocznych obrońców, ale wkrótce, dzięki "geniuszowi" Guardioli możemy mieć zamiast tego dwóch jako takich defensywnych pomocników, a na bokach przeciętniaka Rafinhę i jakiegoś hiszpańskiego młokosa z Valencii. A co do tych zachwytów nad przesunięciem Lahma do pomocy, to ja jakoś ich nie widzę, a wręcz czytałem wiele słów krytyki pod adresem Guardioli za to posunięcie.
17.07.2014 15:55
Szkoda, Neuer byłby świetnym stoperem. No nic, może Shaqiri albo Robben się w tej roli sprawdzą.
17.07.2014 15:27
Guardiola nie ściągnął żadnego Niemca. Rode i Kirchhoff byli dogadani z klubem jeszcze zanim Guardiola w ogóle został trenerem. Jeśli zaś chodzi o Gotze, to gdyby to od Guardioli zależało, to zamiast niego w Bayernie grałby Neymar. O Gintera można było powalczyć. Dziś piłkarze są najemnikami i grają tam, gdzie zapłacą im więcej (o czym świadczy chociażby transfer Kroosa), więc Ginter spokojnie mógłby teraz grać w Bayernie gdyby Guardioli na tym choć trochę zależało. Gdyby nie durny pomysł Guardioli, żeby z najlepszego bocznego obrońcy świata zrobić defensywnego pomocnika, to teraz do składu wystarczyłoby ściągnąc jakiegoś dobrego defensywnego pomocnika, jak Lars Bender i byłoby po sprawie. To jest w ogóle kuriozum, co robi Guardiola. Lahm, który jest nominalnym bocznym obrońcą gra jako def. pomocnik, a Rode, nominalny def. pomocnik będzie grał na boku obrony. Jeszcze niech Keylor Navas przyjdzie na bramkę, to stopera nie będzie trzeba kupować, bo Neuer świetnie się w tej roli sprawdzi.
17.07.2014 15:25
karl1985, owszem Guardiola na samym poczatku nawet publicznie mówił, że zamierza kontynuować dzieło Juppa, że chce z nim się spotkać i pogadać na temat jego pomysłu na grę. Niestety okazało się, że bezczelnie w żywe oczy kłamał. Żadne spotkanie z Juppem, dotyczące omawiania taktyki nie miało miejsca (no chyba, że super tajne o którym nikt nie wiedział), żadna ciągłość taktyczna również nie miała miejsca. Po prostu odlał się, mówiąc kolokwialnie, na to co zrobił Jupp i postanowił przekształcić Bayern drugą Barcelonę, grającą nudną i do bólu nieskuteczną tiki takę i swego dopiął.
15.07.2014 16:33
A ty po raz kolejny utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że więcej jak 18 lat to Ty z pewnością nie masz. Psychologowie nie mogą mieć problemów w rozumieniu klinicznym, ponieważ nie mogliby wówczas sami zajmować się psychoterapią. Coś takiego mogłoby wyrządzić więcej szkód niż korzyści dla potencjalnego klienta. Owszem, po raz enty dałeś się wciągnąc w dyskusję ze mną, a potem, jak ci zabrakło argumentów, to postanowiłeś salwować się ucieczką i niby wyśmiewając mnie, w jakiś sposób. Nie po raz pierwszy kończy się to w ten sposób, więc nie powiem, żebym był zaskoczony. Za każdym razem dajesz się rozłożyć na łopatki merytorycznymi argumentami, a potem, żeby zachować twarz bierzesz się za szyderstwo.
15.07.2014 16:27
Ten gość jeszcze nic w piłce nożnej nie osiągnął, a uważa się za wielką gwiazdę. Było zainteresowanie Borussii M'Gladbach, to powiedział, że wypożyczenie go nie interesuje. Chciałby grać w pierwszym zespole czołowego klubu Europy, ale na jakiej podstawie? Jeżeli dla niego takim problemem jest cierpliwy rozwój i czekanie na swoją szansę, to niech idzie do innego klubu, nikt tutaj raczej za nim nie będzie płakał. W chwili obecnej problemem jest dziura, jaką pozostawi po sobie światowej klasy rozgrywający, jakim jest Toni Kroos i to powinno być głównym zmartwieniem zarządu Bayernu, a nie młokos, który gra bardzo przeciętnie i nic jeszcze wielkiego w Bayernie nie pokazał. Już wolałbym, zeby sprzedali go za te 20 baniek do Liverpoolu, a pieniądze ze sprzedaży przeznaczyli na lepszy kontrakt dla Toniego Kroosa.
15.07.2014 16:22
Psychologowie nigdy nie mają problemów sami ze sobą, a to dlatego, że jeśli chce się zostać terapeutą, to trzeba przedtem samemu przejść psychoterapię, a to dlatego, żeby nie doprowadzić do sytuacji, że osoba, która sama jest zaburzona próbuje pomagać innym zaburzonym ludziom, bo to nie miałoby sensu. Ja nie oceniam ludzi na podstawie ich wieku, bo tego nie da się ocenić przez internet. W internecie każdy z was możę być grubo powyżej 30-stki (szkoda, że nie powyżej 60-tki, bo wtedy zwaliłbym wszystko na demencję starczą). Każdy w internecie może być kim chce i kibicować danej drużynie choćby i od zarania wszechświata. Ja oceniam treść merytoryczną waszych wypowiedzi i na tej podstawie wnioskuję, że większość z was jest w przedziale wiekowym 13-19, przynajmniej pod względem intelektualnym i tyle. Jeżeli ktoś nie zgadza się ze mną (nie mówię o drobnych różnicach poglądowych, bo to się zawsze zdarza), ale jeżeli ktoś ma takie poglądy jak kubus aka lascah, czy gal anonim, to znaczy, że albo jest świeżo upieczonym kibicem, albo nigdy do końca nie załapał klubowej filozofii i nie wie, dlaczego Bayern wybrał na swoje motto klubowe hasło mia san mia. To hasło, w ustach każdego mieszkańca Bawarii oznacza pewną dumę z bycia Bawarczykiem. Szczycenie się tym, że pochodzi się właśnie z Bawarii. Tak więc łatwo wywnioskować, że to hasło jest w kompletnej sprzeczności z tym co robi obecnie Guardiola. Naprawdę, trzeba się bardzo wysilić, żeby w tej kwestii nie przyznać mi racji.
15.07.2014 16:09
pecz01, a jaki masz dowód na to, że "Pep został wprowadzony po to żeby prowadził SWÓJ WŁASNY STYL, swoją myśl, swoją taktykę"? Podaj jakiś choć jeden cytat kogoś z zarządu, kto powiedział, że zatrudnili Guardiolę po to by grał tiki takę. A wręcz Beckenbauer krytykował Bayern, mówił, że tego co gra Bayern za Guardioli wkrótce nie będzie dało się ogladać. Ludzie będą spali na meczach Bayernu. Skąd zarząd miał wiedzieć, żę Guardiola nie będzie potrafił dostosować się do piłkarzy Bayernu, że nie będzie potrafił przestawić się na jakiś nowoczesny niemiecki futbol i że będzie próbował dokonać rewolucji, w zespole, pod swoją tiki takę. Wszyscy myśleli, że Guardiola udoskonali, to co rozpoczął Heynckes, a z pewnością nikt nie myślał, że Guardiola będzie chciał to wszystko zburzyć i budować zespół od nowa, bo wówczas na pewno nie zatrudniono by tego trenera w Bayernie,
15.07.2014 15:03
cayman, a nie pomyślałeś, że może jest właśnie na odwrót? Może całej drużynie nie idzie właśnie wtedy, kiedy Kroos jest zupełnie niewidoczny? Kroos to piłkarz, który ma za zadanie rozgrywać piłkę w środku pola i kiedy ma słabszy dzień i nie uda mu się zdominować środka pola, to wtedy cały zespół słabo funkcjonuje. Próbuje wam już od dawna przekazać, że w piłce nożnej od tego jak gra środek pola uzależnione jest funkcjonowanie całego zespołu. Kroos jest mózgiem tej drużyny i piłkarzem, który często dyktuje tempo akcji ofensywnych i dlatego jego forma może mieć wpływ na grę całej drużyny. Na szczęscie Bayern to nie tylko jeden zawodnik, bo w pomocy obok Kroosa gra Gotze, lub Thiago i jeśli Toniemu nie idzie, to jest komu w tym zespole wziąć ciężar gry na siebie. Ale dla mnie to oczywiste, że forma playmakera może mieć wpływ na funkcjonowanie całego zespołu w ofensywie. Zwłaszcza przy stylu jaki preferuje Guardiola, a więc atak pozycyjny rozgrywany głównie środkiem pola. Tak jak Barcelona była swojego czasu uzależniona od Xaviego, który był ich motorem napędowym, tak w ostatnim sezonie poczynania Bayernu w dużej mierze zależały od Kroosa.
15.07.2014 14:57
Z kolei ponad 90% niemieckich kibiców by się ze mną zgodziło. Nie oszukujmy się, ale takich osób jak Hades, czy wdcaviar, którzy mają już swoje lata, być może rodzinę, pracę, dzieci (a więc starych wieloletnich kibiców Bayernu, którzy wiedza o co w Bayernie chodzi) nie ma tu zbyt wielu, bo tacy ludzie nie mają po prostu czasu, żeby co chwila tu zaglądać, a jeśli już wchodzą, to znowu nie mają czasu, żeby pisać jakiś długie, złożone komentarze i użerać się z gówniarzami. A ci co się tu najwięcej produkują to są często osoby, które od maksymalnie 5 lat (większość podejrzewam, że od 2-3) kibicują temu klubowi, sa to ludzie w wieku 13-19 lat, tak więc to, że większość osób na takiej stronce się z tobą zgadza, to dla mnie ma niewielką wartość. Możesz się najwyżej ogłosić królem gimbazy :)
15.07.2014 14:21
A czytaliście kiedyś komentarze na niemieckich forach, albo na transfermarkt? Większość niemieckich kibiców Bayernu ma bardzo podobne zdanie co do Guardioli, jak moje. Nie mogą uwierzyć, że ten cżłowiek w tak krótkim czasie mógł aż tak bardzo zmienić Bayern (i bynajmniej nie mówią tego w ramach komplementu).
15.07.2014 14:08
Anonim, ja w swoim poprzednim komentarzu pisałem bardziej ogólnie, abstrahując nieco od Kroosa i jego sytuacji, bo jeżeli chodzi o wychowanków, to nie co dzień zdarza się taka sytuacja, żeby piłkarz wyszkolony u nas w klubie i mający pewne miejsce w składzie chciał stąd odejść (Bastian i Lahm również myśleli o odejściu swojego czasu, ale ówczesny Bayern nie mógł się równać z tym obecnym Bayernem i to było naturalne, że gracze chcieli grać o ważniejsze trofea, wtedy nie było realnej szansy na wygranie LM). Kroos nie dogadał się w sprawie nowego kontraktu, i jest to wina głównie zarządu, o co tez go obwiniam. Prawda jest taka, że nawet te 9 czy 10 milionów, które Kroos chciał i tak nie zrobiłyby wielkiej różnicy dla klubowych finansów. Ten klub co roku bije kolejne rekordy przychodów, wyzbył się długów, sprzedając udziały w klubie. Jesteśmy jednym z najzdrowszych finansowo i najlepiej zarządzanych klubów na świecie i zaoferowanie naszemu, jakby nie patrzeć jednemu z kluczowych zawodników 10mln euro to nie byłoby dla nas jakieś wielkie finansowe obciążenie. Guardiolę z kolei obwiniam za to, że na zabija tożsamość klubu sprowadzając tutaj swoich rodaków, czy innych latynosów, choć bardzo dobrych graczy niemieckich ma na wyciągnięcie reki. Jest Ginter, którego przepuściliśmy przez palce (swojego czasu była szansa na jego wyciągnięcie) to my się interesujemy jakimś 31-letnim Mathieu z Valencii, Benatią za 40 milionów, czy Laporte (równie "ograny" i "sprawdzony" co Ginter), jest Draxler, jeden z najlepszych piłkarzy niemieckich młodego pokolenia, to ja czytam o zainteresowaniu jakimś Iturbe z Hellasa Verony, czy innym Cuadrado. Kwestia odejścia Kroosa to jedna sprawa, a kwestia tego co wyprawia Guardiola, to już inna para kaloszy. Co do tego Javiego Martineza, kilkukrotnie już pisałem tym, co zapomnieli, że interesowaliśmy się przedtem Larsem Benderem z Leverkusen, którego Bayer nie chciał odsprzedać za żadne pieniądze, a jeszcze rok wcześniej Arturo Vidalem, równiez z Leverkusen. Gdyby Bayer nie wolał oddać go taniej do Juve, byleby tylko nie trafił do nas, to dzisiaj grałby u nas Vidal. Heynckes uciekł się do ostateczności jaką był Martinez, bo jego poprzedni klub, go wydymał najpierw na Vidala, a potem na Larsa Bendera. To jest różnica, bo Jupp chciał przede wszystkim piłkarza z bundesligi (on doskonale wiedział jakim klubem jest Bayern), a jak się nie udało, to zwrócił się za granicę. Guardiola tym się różni, że od razu zwraca sie za granicę, a wybitnych graczy z własnej ligi nawet nie bierze pod uwagę jako potencjalne w zmocnienie. To samo z Goetze - gdyby to zależało tylko i wyłącznie od Guardioli to dzisiaj zamiast Mario grałby u nas Neymar.
15.07.2014 14:02
Nie nazwałbym się Bogiem, ale miło mi, że w tak pochlebny sposób się o mnie wyrażasz.
15.07.2014 13:37
kubus - To, że zwalnia, to nie jest takie widzi mi się Toniego, ale pomysł Guardioli na uprawianie futbolu. Przecież tiki taka nie polega na szybkim przechodzeniu z obrony do ataku, ale właśnie na spokojnym konstruowaniu ataków pozycyjnych. Zadaniem Kroosa jest uspokajanie gry w środku pola i czekanie aż zespół odpowiednio się ustawi, by móc rozpocząć atak pozycyjny. Tak więc te argumenty o zwalnianiu gry są absurdalne, bo o to można mieć najwyżej pretensje do Guardioli. Po odejściu Kroosa Thiago lub Schweinsteiger będą robili dokładnie to samo i ciekawe kogo następnego będziecie wtedy wywalać z klubu.
A o tym, jaka jest różnica pomiędzy piłkarzami "zaciężnymi", jak Javi, Thiago czy Bernat, to już pisałem wielokrotnie apropo innych dyskusji. Wychowankowie są wizytówką tego klubu, chlubą i dumą zespołu. Zawsze każdy podniecał się Barceloną i porównywał Bayern do tego klubu. Wielu ludzi (również na tej stronie) kilka lat temu pisało, że my nigdy nie będziemy mieli tylu wychowanków w klubie co Barca. Dzisiaj mamy podobną liczbę,( może nawet więcej?) wychowanków liczacych się w walce o miejsce w pierwszym składzie i to nam dzisiaj większośc klubów Europy może zazdrościć szkolenia zawodników. Co za sztuka nakupować piłkarzy z różnych stron świata za 300 czy 400 milionów, jak Real i się cieszyć z la decimy? Takii sukces zupełnie inaczej smakuje, tak nijak. Drugi aspekt posiadania wychowanków jest taki, że ci piłkarze zupełnie inaczej podchodzą do Bayernu, do barw klubowych, inaczej traktują też Niemcy jako kraj, ponieważ jest to ich ojczyzna. Nie ma narzekania, że jedzenie nie takie, że zima ciężka, że styl piłki nożnej nie taki.. A ci najemnicy? Będą tu tak długo, jak długo w klubie będzie Guardiola, a potem przy nadarzającej się okazji prysną stąd czym prędzej. Tym się różnimy, ze ty chcesz, żeby Bayern był drugim Ralem, czy drugą Chelsea, bo ci to nie robi różnicy, a ja z kolei znam filozofię tego klubu, wiem co oznacza klubowe motto "Mia san mia" (tzn do czego ono się odnosi, bo przetłumaczyć dwa słowa to sobie każdy może), i kiedy w 97 roku zaczynałem kibicować to pokochałem ten klub właśnie za te wartości, którymi ten klub się przez lata kierował, za to, że był inny niż wszystkie pozostałe kluby i to inny w ten cholernie dobry sposób, przez który wszyscy inni nas nienawidzili. Dziś już coraz mniej jest tego klasycznego, dumnego Bayernu, będącego bastionem niemieckiej piłki nożnej, a coraz więcej w nim typowego europejskiego klubu, bez tożsamości, a nastawionego wyłącznie na sukces za każdą cenę, kosztem każdej sumy pieniędzy. Z Barcelony już się śmieją, że hasło "mes que un club", teraz brzmi jak jakaś ironia przy tym co oni ostatnio wyprawiają. To nas odróżnia, że tobie to nie zrobi różnicy, jeśli zaczną tak samo mówić o Bayernie, że ten klub się sprzedał, a mnie to boli, gdy obserwuję, jak Guardiola niszczy tożsamość tej drużyny (nie oszukujmy się, ale duża w tym jego zasługa, bo to on a nie zarząd chciał tych wszystkich Hiszpanów. Nie sądzę, żeby Rummenigge wwpadł na pomysł ściągnięcia jakiegoś Bernata z Valencii).
15.07.2014 13:34
Ribery i Robben nie nadają się do tiki taki i dlatego nie grają tak dobrze jak jak za Juppa. Robben jeszcze spisywał się w minionym sezonie ładnie, bo jest ostatnio w znakomitej, jesli nie życiowej formie, co potwierdził na Mistrzostwach Świata. Ale jestem pewien, że gdybyśmy grali szybką piłkę z kontry, to dzisiaj wymieniałoby się Robbena w kontekście przyszłorocznej Złotej Piłki. Ten gracz, podobnie jak Ribery jest zabójczy w grze na większej przestrzeni. Kiedy takiemu graczowi zostawi się więcej miejsca, jest praktycznie nie do zatrzymania. Niestety, ale system Guardioli zakłada wolne rozgrywanie piłki, konstruowanie ataków pozycyjnych i grę głównie środkiem pola, a nie skrzydłami i dlatego nie może być tu mowy o optymalnym wykorzystaniu możliwości naszych skrzydeł.
15.07.2014 12:44
kubus - Porównujesz trenera, który jest w klubie od roku i wyraźnie do tego klubu nie pasuje (nawet za dobrze nie zna niemieckiego), z piłkarzem, który jest wychowankiem klubu, jest w tym klubie od wielu lat, który dokonał bardzo trudnej sztuki, jaką było przebicie się z drużyn młodzieżowych do drużyny seniorów. Jeżeli uważasz, że ten piłkarz nie daje nam nic, to odpowiedz mi na jedno proste pytanie: Jak myślisz, dlaczego ten gracz przy kolejnych zmieniających się trenerach (Van Gaal, Jupp, Guardiola) cały czas odgrywał kluczową rolę w zespole, cały czas grał w wyjściowej jedenastce? (który piłkarz Bayernu poza Lahmem i Alabą tak dużo grał u kolejnych trzech trenerów? Żaden. Nawet taki super gracz jak Muller grywał raz rzadziej, raz częściej, a Kroos u każdego z tych wybitnych szkoleniowców odgrywał bardzo ważną rolę i grał w prawie każdym spotkaniu). Proszę odpowiedz mi na to pytanie, jak to jest, że on jest taki słaby, a ciągle gra i gra i gra jak najęty. Odrazu, żeby uprzedzić kuriozalne wymówki, że gdyby Thiago nie miał kontuzji, to Kroos by murawy nie powąchał, uprzedzę cie i powiem, że Kroos nie wystąpił od pierwszych minut jedynie w 4 spotkaniach, w których thiago nie miał kontuzji i był zdolny do gry. Nawet częsciej wychodził z ławki i był zmieniany, gdy Thiago miał kontuzje. Ty jesteś takim "wielkim" kibicem Bayernu, że pewnie bardziej byś się oburzył, gdyby ktoś powiedział coś złego na Neuera, Robbena,Ribery'ego niż na Lahma, Schweinsteigera, Alabę czy Badstubera.
I daru sobie wyzywanie mnie od hipokrytów, a jeśli uważasz, że Kroos nie jest wychowankiem Bayernu, bo przyszedł z Hansy Rostock, to naucz się zasad piłki nożnej, a dopiero potem się wymądrzaj.
15.07.2014 12:38
Nie jestem wielkim fanem tego zawodnika, ale jeżeli w końcu wypali z tym swoim talentem, to nie pozostanie mi nic innego, jak tylko się cieszyć. Transfer Bernata raczej definitywnie pogrzebał moje nadzieje, ale jeszcze rok temu liczyłem na to, że ten zawodnik dostanie szansę wykazania się na boku obrony. Jeszcze jako gracz Bazylei wielokrotnie grywał na tej pozycji i uważam, ze stanowiłby bardzo dobrą alternatywę dla Davida Alaby. Po cichu liczyłem na to, że ten gracz właśnie w linii defensywmej odnajdzie swoje miejsce w Bayernie. Bo jeżeli chodzi o drugą linię, to wydaje mi się, że jest z góry na straconej pozycji przy konkurencji jaka panuje w tym klubie.
15.07.2014 04:09
Heretycy niegodni Bayernu. Jak można tak oczerniać wychowanka, reprezentanta Niemiec i jednego z najlepszych pomocników Europy?
http://asroma.pl/news/Pallotta-Benatia-zatrul-szatnie-Oszukal-Garcie-i-kolegow-8383
Prezydent Romy - Benatia musiał odejść, bo zatruwał atmosferę w klubie swoimi kłamstwami
08.09.2014 22:52
Doskonale pamietam jak Lucio uciekał z Bayernu z podkulonym ogonem, po tym jak Van Gaal mu powiedział, że bedzie musiał walczyć jak każdy o miejsce w składzie, a on myślał, że mu się należy. Którys tu z was pisze, że nie można od każdego oczekiwać, że bedzie oddany i wierny Bayernowi. Ja się z tym zgodzę, tyle że co innego mieć 2, 3 najemników, z hiszpanii czy skądś, a co innego mieć pół drużyny najemników. Shaqiri, Benatia, Martinez, Thiago, Lewandowski, Rafinha, Reina, Bernat - to są piłkarze dla których Bayern znaczy dokładnie tyle samo co każdy inny klub na świecie, jak się zgłosi Real czy Barca to zaraz będą gadać, że to zaszczyt, zainteresowanie z tak wielkiego klubu itp.
08.09.2014 16:21
Udowodnij
08.09.2014 14:23
ozzy Wszystko jest dobrze przetłumaczone. To co przytaczasz ty i ja to są dwa różne fragmenty tego samego wywiadu z papierowej wersji kickera.
Kalo a wg mnie zaliczał się
08.09.2014 14:13
Robben: "Szczerze mówiąc mie wiem kim jest Benatia, wiem tylko że przyszedł do nas z Romy"
Narzekać że sprowadził Kroosa? Narzekać, to ja mogę na to, że ten czub Guardiola pozwolił mu odejść, jednemu z naszych najlepszych zawodników i naszemu wychowankowi. To jest skandal, a Juppowi to ja dziękuję za to, że dał szansę w Leverkusen, a potem w Bayernie oszlifował go na jednego z najlepszych pomocników na świecie.
08.09.2014 13:28
Benatia - "mogłem dołączyć do Bacy i Realu, ale klub nie chciał mnie puścić. Ale żeby było jasne - jestem szczęśliwy, że dołączyłem do Bayernu, lubie Monachium, mimo, że jest tu trochę zimno" - macie swojego ukochanego najemnika. Ledwo dołączył do nas a już pier... o Barcach, Realach i że mu zimno tutaj. Pier.. Guardiola naściągał pieprzonych najemników.
08.09.2014 13:17
Trochę niepokoi mnie ten Gotze, bo chlopak wyraźnie obniżyl loty po przyjsciu do Monachium. Choć nie wykluczam, że to może być w duzej mierze zasługa Guardioli, który jak wiemy, niejednego pilkarza potrafi zmarnować zmuszając do grania tiki-taki. Gotze ewidentnie najlepiej spisywał sie w szybkim dynamicznym stylu gry jaki preferował Klopp i zapewne za Juppa w Bayernie takze by błyszczał. Trzeba przeczekać Guardiolę, który predzej czy później minie jak zły sen, a wtedy wiele rzeczy wróci do normy.
07.09.2014 23:55
Tak, zdemontowali krzesełka z własnego stadionu, żeby dać jakimś dzieciom z Macedonii.. Przeczytałeś artykuł, czy tylko obejrzałeś zdjęcia?
06.09.2014 13:46
Zamiast "światowej klasy" chciałem napisać "światowej sławy". Guardiola jest bardzo znany i poważany w świecie piłki nożnej za to co osiągnął z Barceloną, ale trenerem światowej klasy to on na pewno nie jest.
Ancelotti, Guardiola, Jupp, Van Gaal, Loew - pięciu trenerów światowej sławy.
04.09.2014 13:46
AdiFantasti, tak jak już wielokrotnie pisałem - dla mnie Guardiola to dobry trener, choć z pewnością nie wybitny. Nie wybitny dlatego, że jedyne co potrafi grać to tiki taka. Trener wybitny umie dostosować styl gry do zawodników, których ma w zespole, Guardiola niestety tego nie potrafi. On potrafi jedynie tiki-sraczkę i próbuje ją narzucić zawodnikom, nie mającym do tego predyspozycji, czym niszczy Bayern. Im dłużej Guardiola będzie w tym klubie, tym bardziej Bayern przestanie przypominać Bayern, a zacznie wyglądać jak Barcelona (po Pepiczek potrzebuje hiszpanów pod tiki take) i dlatego kazdego dnia modlę się, żeby tego czuba wyj..ali z Bayernu jak najszybciej. Co nie zmienia faktu, że jest trenerem niezłym, co udowodnił w Barcelonie. To jedna sprawa. A druga, zupełnie inna, jest taka, że nawet jak byłby słabym czy przeciętnym trenerem, to i tak w dalszym ciągu lepiej znałby się na futbolu od jakiegoś gimnazjalisty hita, komentującego na internetowej stronce. Po prostu rozpier.... mnie ta krytyka Kroosa i argumentowanie to tym, że "grał bo byl pupilkiem trenera", skoro każdy kolejny trener na niego stawia.. To kto tu się zna lepiej na piłce, pięciu światowej klasy trenerów, czy k.... wy?
04.09.2014 12:54
heat 03.09.2014, 22:56
"@Koan
Dokładnie było jak mówisz. Kroos był pupilkiem Juppa, bo wybił się u niego na wypożyczeniu w Leverkusen i Heynckes jakoś nie potrafił go pomijać w wyjściowej jedenastce nieważne jaką padakę by grał."
Tego "żałosnego" Kroosa Guardiola i Van Gaal też jakoś nie potrafili pomijać w wyjściowej jedenastce, tak samo jak Ancelottii obecnie w Realu. Pewnie też był ich pupilkiem, idąc twoim tokiem rozumowania, to pewnie dawał im dupy po nocach i za to go tak faworyzowali, bo przecież to jest jeden wielki piłkarski nieudacznik. Od kilku miesięcy nie widzę, żebyś pisał o czymś innym jak o Kroosie, i próbujesz przy tym wmawiać wszystkim dookoła, ze to ty jesteś największym ekspertem futbolowym, a Jupp, Ancelotti, Guardiola i Van Gaal, to są jacyś amatorzy, bo się na Kroosie nie poznali, jaki on cienki.
04.09.2014 11:55
No i dobrze. Bayernowi brakuje Hoenessa w tej chwili. Jestem pewien, że gdyby był teraz w zarządzie to nie pozwoliłby Guardioli na zrobienie hiszpańskiej kolonii w Bayernie, w ogóle pewnie byłby jedynym kolesiem, który ma jaja, żeby skrytykować to co odp... Guardiola, podobnie jak swojego czasu krytykował pana, którego widzimy na zdjęciu, mimo że reszta zarządu go popierała..
03.09.2014 16:00
Mi to jest obojetne, mialem tylko nadzieje ze kapitanem nie zostanie ten zółty zdrajca, bo jego tez wymienialo sie w gronie faworytow i na szczeście Jogi nie zawiodl mnie.
02.09.2014 14:45
racja mateos, na myśl o tym, że tak łatwo odpuścili Kroosa to aż nóż się w kieszeni otwiera. Taki świetny piłkarz poszedł raptem za 30 milionów.. Mogli mu już dać tę podwyżkę, w końcu wiadomo nie od dziś, że w futbolu liczy się przede wszystkim kasa.
01.09.2014 19:34
SUPER
31.08.2014 12:26
Bardzo dobrze. Chłopak wie, że wypożyczenie to najlepsza droga do tego, by w perspektywie 2-3 sezonów zaistnieć w sieniorskiej kadrze Bayernu. Tą samą drogą poszli Lahm, Kroos i wyszli na tym znakomicie. Szkoda, że Shaq jest taki głupi, mógłby pograć w Gladbach czy w Mainz jeden sezon, świetnie się rozwinąć (bo talent ma i nie mam co do tego wątpliwości) a potem wrócić i na poważnie powalczyć z podstarzałym Franckiem o miejsce w wyjściowej jedenastce.
30.08.2014 11:31
Na wypożyczenie i owszem, ale nie z taką klauzulą pierwokupu.
29.08.2014 13:57
No ja myślę, że 1mln plus ewentualnie jakieś bonusy na przyszłość, w zależności od tego, co z niego wyrośnie, to maks ile Bayern powinien zaoferować. Za rok ten piłkarz przyjdzie do nas z pocałowaniem ręki za darmo.
29.08.2014 10:44
Na jego miejscu też bym stąd spieprzal.
29.08.2014 10:42
uberklub - Bo Bayern nie chciał mu dać podwyżki (wolał tyle samo zapłacić 32-letniemu emerytowi z Realu Madryt).
28.08.2014 12:26
Niedługo na treningach bedzie się mówic po hiszpansku, a pilkarze zamiast uczyc sie niemieckiego, zeby sie dogadac, bedą wkuwali hiszpanski
28.08.2014 12:22
buuuU - razem z Guardiolą i jego ludźmi ze sztabu szkoleniowego to już bedzie pewnie z 10. 2-3 lata miną i jeszcze się okaże, że w zarządzie będą siedzieć Hiszpanie.
28.08.2014 12:19
ryko, w tym wieku warunków jakie panują w Premier League Alonso już by pewnie nie wytrzymał, skoro nawet w Hiszpanii nie dawał rady (ostatni rok dla Alonso to bardziej rola dobrego ducha drużyny, który więcej dobrego robi w szatni niż na boisku). Chociaż z tego co wiem, to z tą szatnią też nie było tak perfekcyjnie, bo miał ponoć konflikt z Casillasem (mówi się nawet, że dlatego musiał odejść). Z kolei jaka jego rola będzie w Bayernie? Nie wiem, może będzie grywał po 5-10 minut jak Pizarro i odcinał kupony od swojej kariery, za 10 milionów euro rocznie
28.08.2014 12:07
Kroos to '8', Alonso to '8'. Ta sama pozycja.
Real jest ponoć bliski pozyskania Falcao. Z tymi wzmocnieniami mogą być zostać pierwszym klubem, który wygra LM 2 razy z rzędu.
28.08.2014 11:28
Dziwne, że ci co pisali, że Kroos to "spowalniacz", teraz najbardziej jarają się przyjściem, takiego samego spowalniacza, tylko o 8 lat starszego.
28.08.2014 11:22
Już oficjalnie Alonso w Bayernie.
28.08.2014 10:58
Jeszcze Khedira by uszedł, ale Alonso to już w tym wieku nie pogra nawet 90 minut na pełnych obrotach. Ogólnie transfer bez przyszłości, z myślą jedynie o tym co jest tu i teraz, a nie co będzie za rok czy za dwa lata. Można było powalczyć o Vidala (w rozliczeniu oddać im Shaqiriego), albo o Pogbę na tej samej zasadzie, a najlepiej za wszelką cenę zatrzymać Kroosa.
28.08.2014 10:41
Wiele zależy od tego jak Krichhoff będzie się spisywał na tym wypożyczeniu. Ale ja mam takie wrażenie, choć być może się mylę, że Guardioli nie leży ten obrońca (być może jest za mało zwrotny?) Nie wiem o co chodzi, ale nawet jak Krichhoff był u nas, to Guardiola wolał go wystawiać na pozycji def. pomocnika, a w obronie testował nawet Contento zamiast dać Kirchhoffowi szansę. Także ja raczej nie liczę na to, że przyjdzie z wypożyczenia i dostanie szansę od Guardioli. Choć zgadzam się, że to byłoby dobre rozwiązanie. Tak samo jak z Rode, co do którego też chciałbym, żeby się przebił w Bayernie.
28.08.2014 10:20
Marienplatz napisał: "Naprawde chcecie odpasc z LM juz grupie?"
No właśnie, to jest dobry przykład na to, jak Guardiola w błyskawicznym tempie zrujnował ten klub. Jeszcze 2 lata temu najlepszy klub na świecie 3 finały w ciągu 4 lat, a teraz powoli zaczynamy się zastanawiać, czy klub przejdzie przez fazę grupową w Lidze Mistrzów.
28.08.2014 10:14
Gaudino to może i musi nabrać doświadczenia, bo on ma 17 lat, ale jaki Rode? On ma 24 lata, jest o rok starszy od Thiago i o 2 lata starszy od Alaby. To nie jest żaden 17-latek, którego trzeba powoli wprowadzać. Jak się kupuje takiego piłkarza, to albo po to, żeby dać mu szansę, bo jest wystarczająco dobry, a jak nie jest wystarczająco dobry, to po co go kupować i płacić mu pieniądze? Bez sensowny transfer podobnie jak w przypadku Kirchhoffa.
28.08.2014 10:10
Kroos chciał 7-8 BRUTTO, czyli tyle ile zarabia w Realu
28.08.2014 10:05
Taa, uważaj jak zobaczysz Gaudino czy Hojbjerga jak już się wszyscy wyleczą.. Będą grali jeszcze mniej niż w zeszłym roku, bo z Alonso mamy teraz więcej pomocników w składzie niż rok temu.
28.08.2014 10:04
I jeszcze mają mu k.. płacić 10 baniek, a Kroosowi chcieli 7-8 zapłacić. Też bym na jego miejscu sie wkurwil i odszedł. To co się dzieje w Bayernie pod rządami Guardioli to jest jeden wielki cyrk na kółkach. Trudno wprost uwierzyc jak ten czlowiek w tak krótkim czasie zniszczyl najlepszy zespół świata.
sseb455, "Lepiej kupić Alonso niz przegrać kilka meczów w BL z Gaudino i Rode w środku" - no tak, ale jeżeli uważamy, że ten Rode to taki cienias i że się nie nadaje nawet jako łatacz dziur w przypadku kontuzji, to po cholerę my go w ogóle kupowalismy?
28.08.2014 10:00
To są k... jakieś jaja. Sprzedaliśmy jednego z najlepszych niemieckich pomocników, Toniego Kroosa, a bierzemy od nich drepczacego po boisku starego hiszpańskiego pryka, który już dawno najlepsze lata ma za sobą. Czy ktoś wreszcie może temu zjeb..owi Guaridoli powiedzieć, że Bayern to nie jest dom starców, ani tym bardziej FC Barcelona, żeby tu k.. więcej hiszpanów grało niż niemców!!
28.08.2014 09:45
Według hiszpańskiego dziennika El Mundo Deportivo Guardiola chce Xabiego Alonso w Bayernie... Nie mam pytań.
27.08.2014 20:06
Nie lubię tego cepa Guardioli, ale akurat ten pomysł jest dobry, za małe tylko te kary... powinny być co najmniej takie jak w Barcelonie, jak nie wyższe. 250 euro dla piłkarza Bayernu, to jest jak dla przeciętnego człowieka 5zł.
27.08.2014 15:44
Krystyna na 100%
27.08.2014 13:11
Transfer Benatii odbije się na Boatengu. Dante, będzie dalej grał, bo jest lewonożny, a Benatia będzie grał kosztem piłkarza, który był jednym z najlepszych obrońców rep. Niemiec na Mundialu, czyli Jerome'a.
26.08.2014 18:30
Same pierdoły. Widać, że coś jest na rzeczy, ale na razie nie ma się czym za bardzo ekscytować, zwłaszcza, że ten transfer to głupota, więc właściwie najlepiej gdyby w ogóle się nie odbył, a jeśli już to jak najmniejszym kosztem, max 10-15 milionów.
26.08.2014 07:45
No i dobrze. Im mniej transferów, tym większa szansa, że ten czub Guardiola zostanie zwolniony na koniec sezonu. Niech Gaudino, Hojbjerg i Badstuber zagrają przeciwko Realowi w Lidze Mistrzów, to w dwumeczu nie będzie 4:0. ale 7:0 dla Realu
25.08.2014 21:49
Byc moze talent ma tyle, ze w Bayernie nie ma odpowiednich warunkow do rozwoju tego talentu. Szkoda, ze nie chcial isc na wypozyczenie do Gladbach, to bylaby najlepsza opcja dla wszystkich, rowniez dla niego. A tak to albo niech zaakceptuje role zmiennika, albo sprzedac go, tylko nie za 15, ale minimum 30 milionow, przy dzisiejszym rynku taki talent z waznym kontraktem wart jest co najmniej 30 baniek.
25.08.2014 09:04
No i dobrze. Niech o Rudigera powalczą, mlody, wysoki, utalentowany defensor na lata. Ten Benatia to jest wart max 10-15 milionow i 5 mln pensji, a nie 8. Albo Kirchhofa niech sciagna z wypozyczenia, bo tez bardzo ladnie gral poki jeszcze byl w Bayernie.
25.08.2014 08:47
Kolejne bzdury, już sie tego czytać nie da
23.08.2014 08:09
Ja bym nie przecenial Bernata. Na razie prezentuje sie jako taki jeździec bez głowy, duzo biega, tyle ze bez sensu jest to jego bieganie i niewiele wnosi ono do akcji ofensywnych zespołu. Dużo bardziej podobał mi się na tej pozycji Alaba (ale wiadomo, ten gość na poz. lewego obrońcy to już uznana marka w Europie).
22.08.2014 22:41
Lewy sie otworzy i bedzie strzelal bramki jak na zawolanie, musi tylko strzelić tę pierwsza.
22.08.2014 22:36
Rode powinien w następnym meczu dostać więcej minut. Tym co pokazał podczas przygotowań i w tym meczu, bez wątpienia na to zasłużył.
22.08.2014 22:32
Shaqiri nic nie wniósł do gry po raz kolejny.
22.08.2014 22:13
Gdyby to był Real albo BVB, to wynik byłby 1:3 a nie 2:1
22.08.2014 22:08
Neuer bardzo slabo dzisiaj gra, które to juz bylo skopane wybicie? i jeszcze złe ustawienie
22.08.2014 21:50
ładnie Lewy z klepki zagrał. Mandzu by tak nie zagrał
22.08.2014 21:44
a jaki masz problem ze słowem dyferencja?
22.08.2014 21:21
Ten Gaudino to ma talent
22.08.2014 21:12
bez pomysłu
22.08.2014 21:07
Bentania/Godin - nie. Rudiger/Howedes - tak.
19.08.2014 11:03
Rudiger, byłby z tych czterech najlepszy, ale prezes już jakiś czas temu VfB powiedział, że go nie puści nawet za 20-25 milionów
16.08.2014 15:32
ivann1 to jakiś pajac, który próbuje się pode mnie podszyć
15.08.2014 11:14
Howedes
14.08.2014 14:22
Dobrze wiesz, że to niePedro i Busquets napędzali Barcelonę, a Xavi, Iniesta, Messi i Puyol, którzy w klubie byli na długo przed tym jak Guardiola został trenerem
13.08.2014 22:06
Głupie (wręcz idiotyczne), to jest porównywanie Kloppa z Fornalikiem i Guardiolą. Guardiola nigdy niczego nie udowodnił, bo zdobycie kilku tytułów z potężną jak na tamte czasy Barceloną, to nie jest aż tak duże osiągnięcie, a Klopp z drużyny, która miała problemy finansowe i była regularnie w środku tabeli zrobił zespół, który dotarł i o mało nie wygral Ligi Mistrzów, zrobił klub, który regularnie zajmuje miejsce w pierwszej dwójce Bundesligi.
13.08.2014 21:57
Bo maja 3x mniejszy budżet? Bo stracili 2 kluczowych graczy (Gotze, Gundogan), którzy napędzali akcje ofensywne? Bo mieli istną plagę kontuzji, przez którą w defensywie grał emeryt z łapanki?
13.08.2014 21:45
Bayern te same pieniądze, które płaci Guardioli za niszczenie klubu (13-17 milionów), powinien zaoferować Kloppowi. Z tym gościem, za którym notabene nie przepadam, Bayern byłby fortecą nie do sforsowania.
13.08.2014 21:38
Te wszystkie 430 komentarzy można zastąpić jednym, krótkim zdaniem: PRZYZNAJEMY CI IVANIE, MIAŁEŚ RACJĘ, WE WSZYSTKIM CO PISAŁEŚ.
13.08.2014 21:34
Nie życzę nikomu źle, a już na pewno nie piłkarzom Bayernu i Javi na pewno przydałby się jako uzupełnienie składu, jako zmiennik dla piłkarzy wyjściowej jedenastki. Ale powiedzmy sobie tak szczerze - ten piłkarz od roku nie wnosi kompletnie nic do gry Bayernu, jest cienki jak barszcz
13.08.2014 21:28
Guardiola to trener wybitny. To ferrari pośród piłkarskich trenerów. W pełni popieram Rummenigge, który niedawno mówił, że Bayern go nigdy nie zwolni. Taki fachowiec jak on zasługuje na to, by zostać w Bayernie choćby i przez kolejne 30 lat, aż do trenerskiej emerytury. Każdego dnia dziękuję bogu za to, że dał nam takiego trenera.
13.08.2014 21:23
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2014/08/12/5030618/kroos-was-perfect-against-sevilla-ancelotti?ICID=HP_BN_6
Kroos zagral perfekcyjnie - Ancelotti
13.08.2014 02:16
Bayern nie będzie w tym roku faworytem. Raz, że się osłabiliśmy w tym okienku, a dwa, że na ławce trenerskiej mamy Guardiolę
12.08.2014 21:52
Beznadziejnie Bayern grał i na pewno ten mecz pod względem promocyjnym (w celu przyciągnięcia kibiców zza oceanu), to nie był sukces marketingowy. Amerykańscy kibice chcieli zobaczyć olśniewający futbol, ale jeżeli ktoś prezentował od czasu do czasu jakieś klasowe zagrania, to była to drużyna gwiazd MLS.
07.08.2014 10:29
Powiedzmy sobie szczerze, ten gość nie zrobił nic odkąd przyszedł do Bayernu Monachium. W zasadzie nawet trudno dokładnie określić jakie są jego obowiązki w klubie. Największym jego "sukcesem" jak do tej pory było sprowadzenie Kirchhoffa i Rode. Będę zaskoczony, jeżeli Bayern przedłuży z nim kontrakt. Przy Allofsie i Vollerze ten gość wygląda jak amator.
04.08.2014 17:05
LukasFan, "ten z Nigerii" (Enyeama), był najlepszym bramkarzem Ligue 1 w poprzednim sezonie.
29.07.2014 19:35
No właśnie. Kaczka dziennikarska. Jakoś trudno mi było uwierzyć w to, że Guardiola chce Reusa.
29.07.2014 12:37
Niech już Hoeness wraca, bo ten człowiek jest bez niego wyraźnie zagubiony.
27.07.2014 02:06
nyy39, JudasPriest, mądrze prawicie, ale lepiej zrobicie, jeśli swój czas i swoje argumenty zachowacie na lepsze czasy. Tu na tej stronie w chwili obecnej wdawanie się w dyskusję z jej użytkownikami (jedynymi słusznymi kibicami) przypomina zanurzenie się po pas w szambie.
22.07.2014 23:30
Bardzo dobrze. Benatia, kto to w ogóle jest? Jakiś piłkarz przeciętnej Serie A, który zaliczył jeden lepszy sezon.
22.07.2014 01:10
No i dobrze. Ten gracz jest wart (nawet przy dzisiejszym rynku) maks. 20 milionów.
22.07.2014 01:09
A za co nie lubisz Lewego? Krótko, jakiś powód.
22.07.2014 01:08
I tak żaden z nich nie wygra, pewnie nawet nie znajdzie się w pierwszej trójce. Dwa pierwsze miejsca są zarezerwowane dla Messiego i Ronaldo, jak zwykle, może Neuer zajmie trzecie miejsce, ale raczej stawiałbym na Suareza. FIFA i UEFA to jedna wielka mafia, która powołana jest po to, by robić olbrzymie pieniądze na ludzkiej głupocie i wychodzi im to znakomicie.
18.07.2014 23:26
Pewnie Heynckesowi nóż się w kieszeni otwiera jak patrzy od roku na to co wyprawia Guardiola.
18.07.2014 23:04
W tym sezonie transfer Reusa byłby absolutnie niemożliwy. Ale od przyszłego w kontrakcie Reusa aktywuje się klauzula odejścia w wysokości 35 milionów euro. Jeżeli w tym sezonie Borussii nie uda się dojść do porozumienia z Reusem w sprawie nowego kontraktu, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że po sezonie odejdzie, a BVB nie będzie miała nic w tej kwestii do powiedzenia.
18.07.2014 00:44
Na temat Kroosa w newsie poniżej nie będę się wypowiadał, ponieważ nie chcę dostać bana, jeżeli zaś chodzi o Griezmanna, to moim zdaniem jest to piłkarz o klasę lepszy od Shaqiriego i gdyby udało się sprzedać Szwajcara za kwotę 20-25 milionów euro, a w jego miejsce pozyskać właśnie Griezmanna, to zrobilibyśmy na tym bardzo dobry interes. Jasne, że wolałbym Draxlera, lub Reusa, ale powoli przestaję wierzyć w to, że za Guardioli któryś z tych transferów będzie możliwy.
18.07.2014 00:17
Tyle, że żaden zdf nic takiego nie napisał
17.07.2014 16:24
heat, pewnie za dużo meczów na MŚ to ty nie widziałeś, skoro nie wiesz, że Lahm najlepsze spotkania na Mundialu rozegrał na pozycji bocznego obrońcy, a jako def. pomocnik, delikatnie mówiąc nie zachwycał.
17.07.2014 16:11
Już w zeszłym roku 'zemściło' się zwycięstwem w Lidze Mistrzów i podejrzewam, że dalej będzie się 'mścić'.
17.07.2014 15:57
Tak, uważam, ze przesunięcie Lahma na pozycję def. pomocnika to durny pomysł, na którym cierpi nie tylko Bayern, ale i całe Niemcy. Raz, że Lahm jakichś cudów nie wyczynia na tej pozycji, a dwa, że def. pomocników jest cała masa i można sobie kupić kogoś, jak nie w Niemczech to nawet od biedy i za granicą. Straciliśmy my jako Bayern, oraz reprezentacja Niemiec światowej klasy bocznego obrońcę, a zyskaliśmy zaledwie solidnego defensywnego pomocnika. A na boku obrony gra Rafinha, który w BL gra dobrze, ale jak trzeba zatrzymać Cristiano Ronaldo, to zachowuje się jak dziecko zagubione we mgle. Dla mnie to posunięcie, to czysty idiotyzm. A wkrótce może się jeszcze okazac, że stracimy kolejnego światowej klasy bocznego obrońcę jakim jest Alaba i zyskamy kolejnego przeciętnego def. pomocnika. Żeby jeszcze dobrych bocznych obrońców było na pęczki, ale każdy doskonale wie, że na tej pozycji ciężko o klasowego gracza. My mieliśmy dwóch światowej klasy bocznych obrońców, ale wkrótce, dzięki "geniuszowi" Guardioli możemy mieć zamiast tego dwóch jako takich defensywnych pomocników, a na bokach przeciętniaka Rafinhę i jakiegoś hiszpańskiego młokosa z Valencii. A co do tych zachwytów nad przesunięciem Lahma do pomocy, to ja jakoś ich nie widzę, a wręcz czytałem wiele słów krytyki pod adresem Guardioli za to posunięcie.
17.07.2014 15:55
Szkoda, Neuer byłby świetnym stoperem. No nic, może Shaqiri albo Robben się w tej roli sprawdzą.
17.07.2014 15:27
Guardiola nie ściągnął żadnego Niemca. Rode i Kirchhoff byli dogadani z klubem jeszcze zanim Guardiola w ogóle został trenerem. Jeśli zaś chodzi o Gotze, to gdyby to od Guardioli zależało, to zamiast niego w Bayernie grałby Neymar. O Gintera można było powalczyć. Dziś piłkarze są najemnikami i grają tam, gdzie zapłacą im więcej (o czym świadczy chociażby transfer Kroosa), więc Ginter spokojnie mógłby teraz grać w Bayernie gdyby Guardioli na tym choć trochę zależało. Gdyby nie durny pomysł Guardioli, żeby z najlepszego bocznego obrońcy świata zrobić defensywnego pomocnika, to teraz do składu wystarczyłoby ściągnąc jakiegoś dobrego defensywnego pomocnika, jak Lars Bender i byłoby po sprawie. To jest w ogóle kuriozum, co robi Guardiola. Lahm, który jest nominalnym bocznym obrońcą gra jako def. pomocnik, a Rode, nominalny def. pomocnik będzie grał na boku obrony. Jeszcze niech Keylor Navas przyjdzie na bramkę, to stopera nie będzie trzeba kupować, bo Neuer świetnie się w tej roli sprawdzi.
17.07.2014 15:25
karl1985, owszem Guardiola na samym poczatku nawet publicznie mówił, że zamierza kontynuować dzieło Juppa, że chce z nim się spotkać i pogadać na temat jego pomysłu na grę. Niestety okazało się, że bezczelnie w żywe oczy kłamał. Żadne spotkanie z Juppem, dotyczące omawiania taktyki nie miało miejsca (no chyba, że super tajne o którym nikt nie wiedział), żadna ciągłość taktyczna również nie miała miejsca. Po prostu odlał się, mówiąc kolokwialnie, na to co zrobił Jupp i postanowił przekształcić Bayern drugą Barcelonę, grającą nudną i do bólu nieskuteczną tiki takę i swego dopiął.
15.07.2014 16:33
A ty po raz kolejny utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że więcej jak 18 lat to Ty z pewnością nie masz. Psychologowie nie mogą mieć problemów w rozumieniu klinicznym, ponieważ nie mogliby wówczas sami zajmować się psychoterapią. Coś takiego mogłoby wyrządzić więcej szkód niż korzyści dla potencjalnego klienta. Owszem, po raz enty dałeś się wciągnąc w dyskusję ze mną, a potem, jak ci zabrakło argumentów, to postanowiłeś salwować się ucieczką i niby wyśmiewając mnie, w jakiś sposób. Nie po raz pierwszy kończy się to w ten sposób, więc nie powiem, żebym był zaskoczony. Za każdym razem dajesz się rozłożyć na łopatki merytorycznymi argumentami, a potem, żeby zachować twarz bierzesz się za szyderstwo.
15.07.2014 16:27
Ten gość jeszcze nic w piłce nożnej nie osiągnął, a uważa się za wielką gwiazdę. Było zainteresowanie Borussii M'Gladbach, to powiedział, że wypożyczenie go nie interesuje. Chciałby grać w pierwszym zespole czołowego klubu Europy, ale na jakiej podstawie? Jeżeli dla niego takim problemem jest cierpliwy rozwój i czekanie na swoją szansę, to niech idzie do innego klubu, nikt tutaj raczej za nim nie będzie płakał. W chwili obecnej problemem jest dziura, jaką pozostawi po sobie światowej klasy rozgrywający, jakim jest Toni Kroos i to powinno być głównym zmartwieniem zarządu Bayernu, a nie młokos, który gra bardzo przeciętnie i nic jeszcze wielkiego w Bayernie nie pokazał. Już wolałbym, zeby sprzedali go za te 20 baniek do Liverpoolu, a pieniądze ze sprzedaży przeznaczyli na lepszy kontrakt dla Toniego Kroosa.
15.07.2014 16:22
Psychologowie nigdy nie mają problemów sami ze sobą, a to dlatego, że jeśli chce się zostać terapeutą, to trzeba przedtem samemu przejść psychoterapię, a to dlatego, żeby nie doprowadzić do sytuacji, że osoba, która sama jest zaburzona próbuje pomagać innym zaburzonym ludziom, bo to nie miałoby sensu. Ja nie oceniam ludzi na podstawie ich wieku, bo tego nie da się ocenić przez internet. W internecie każdy z was możę być grubo powyżej 30-stki (szkoda, że nie powyżej 60-tki, bo wtedy zwaliłbym wszystko na demencję starczą). Każdy w internecie może być kim chce i kibicować danej drużynie choćby i od zarania wszechświata. Ja oceniam treść merytoryczną waszych wypowiedzi i na tej podstawie wnioskuję, że większość z was jest w przedziale wiekowym 13-19, przynajmniej pod względem intelektualnym i tyle. Jeżeli ktoś nie zgadza się ze mną (nie mówię o drobnych różnicach poglądowych, bo to się zawsze zdarza), ale jeżeli ktoś ma takie poglądy jak kubus aka lascah, czy gal anonim, to znaczy, że albo jest świeżo upieczonym kibicem, albo nigdy do końca nie załapał klubowej filozofii i nie wie, dlaczego Bayern wybrał na swoje motto klubowe hasło mia san mia. To hasło, w ustach każdego mieszkańca Bawarii oznacza pewną dumę z bycia Bawarczykiem. Szczycenie się tym, że pochodzi się właśnie z Bawarii. Tak więc łatwo wywnioskować, że to hasło jest w kompletnej sprzeczności z tym co robi obecnie Guardiola. Naprawdę, trzeba się bardzo wysilić, żeby w tej kwestii nie przyznać mi racji.
15.07.2014 16:09
pecz01, a jaki masz dowód na to, że "Pep został wprowadzony po to żeby prowadził SWÓJ WŁASNY STYL, swoją myśl, swoją taktykę"? Podaj jakiś choć jeden cytat kogoś z zarządu, kto powiedział, że zatrudnili Guardiolę po to by grał tiki takę. A wręcz Beckenbauer krytykował Bayern, mówił, że tego co gra Bayern za Guardioli wkrótce nie będzie dało się ogladać. Ludzie będą spali na meczach Bayernu. Skąd zarząd miał wiedzieć, żę Guardiola nie będzie potrafił dostosować się do piłkarzy Bayernu, że nie będzie potrafił przestawić się na jakiś nowoczesny niemiecki futbol i że będzie próbował dokonać rewolucji, w zespole, pod swoją tiki takę. Wszyscy myśleli, że Guardiola udoskonali, to co rozpoczął Heynckes, a z pewnością nikt nie myślał, że Guardiola będzie chciał to wszystko zburzyć i budować zespół od nowa, bo wówczas na pewno nie zatrudniono by tego trenera w Bayernie,
15.07.2014 15:03
cayman, a nie pomyślałeś, że może jest właśnie na odwrót? Może całej drużynie nie idzie właśnie wtedy, kiedy Kroos jest zupełnie niewidoczny? Kroos to piłkarz, który ma za zadanie rozgrywać piłkę w środku pola i kiedy ma słabszy dzień i nie uda mu się zdominować środka pola, to wtedy cały zespół słabo funkcjonuje. Próbuje wam już od dawna przekazać, że w piłce nożnej od tego jak gra środek pola uzależnione jest funkcjonowanie całego zespołu. Kroos jest mózgiem tej drużyny i piłkarzem, który często dyktuje tempo akcji ofensywnych i dlatego jego forma może mieć wpływ na grę całej drużyny. Na szczęscie Bayern to nie tylko jeden zawodnik, bo w pomocy obok Kroosa gra Gotze, lub Thiago i jeśli Toniemu nie idzie, to jest komu w tym zespole wziąć ciężar gry na siebie. Ale dla mnie to oczywiste, że forma playmakera może mieć wpływ na funkcjonowanie całego zespołu w ofensywie. Zwłaszcza przy stylu jaki preferuje Guardiola, a więc atak pozycyjny rozgrywany głównie środkiem pola. Tak jak Barcelona była swojego czasu uzależniona od Xaviego, który był ich motorem napędowym, tak w ostatnim sezonie poczynania Bayernu w dużej mierze zależały od Kroosa.
15.07.2014 14:57
Z kolei ponad 90% niemieckich kibiców by się ze mną zgodziło. Nie oszukujmy się, ale takich osób jak Hades, czy wdcaviar, którzy mają już swoje lata, być może rodzinę, pracę, dzieci (a więc starych wieloletnich kibiców Bayernu, którzy wiedza o co w Bayernie chodzi) nie ma tu zbyt wielu, bo tacy ludzie nie mają po prostu czasu, żeby co chwila tu zaglądać, a jeśli już wchodzą, to znowu nie mają czasu, żeby pisać jakiś długie, złożone komentarze i użerać się z gówniarzami. A ci co się tu najwięcej produkują to są często osoby, które od maksymalnie 5 lat (większość podejrzewam, że od 2-3) kibicują temu klubowi, sa to ludzie w wieku 13-19 lat, tak więc to, że większość osób na takiej stronce się z tobą zgadza, to dla mnie ma niewielką wartość. Możesz się najwyżej ogłosić królem gimbazy :)
15.07.2014 14:21
A czytaliście kiedyś komentarze na niemieckich forach, albo na transfermarkt? Większość niemieckich kibiców Bayernu ma bardzo podobne zdanie co do Guardioli, jak moje. Nie mogą uwierzyć, że ten cżłowiek w tak krótkim czasie mógł aż tak bardzo zmienić Bayern (i bynajmniej nie mówią tego w ramach komplementu).
15.07.2014 14:08
Anonim, ja w swoim poprzednim komentarzu pisałem bardziej ogólnie, abstrahując nieco od Kroosa i jego sytuacji, bo jeżeli chodzi o wychowanków, to nie co dzień zdarza się taka sytuacja, żeby piłkarz wyszkolony u nas w klubie i mający pewne miejsce w składzie chciał stąd odejść (Bastian i Lahm również myśleli o odejściu swojego czasu, ale ówczesny Bayern nie mógł się równać z tym obecnym Bayernem i to było naturalne, że gracze chcieli grać o ważniejsze trofea, wtedy nie było realnej szansy na wygranie LM). Kroos nie dogadał się w sprawie nowego kontraktu, i jest to wina głównie zarządu, o co tez go obwiniam. Prawda jest taka, że nawet te 9 czy 10 milionów, które Kroos chciał i tak nie zrobiłyby wielkiej różnicy dla klubowych finansów. Ten klub co roku bije kolejne rekordy przychodów, wyzbył się długów, sprzedając udziały w klubie. Jesteśmy jednym z najzdrowszych finansowo i najlepiej zarządzanych klubów na świecie i zaoferowanie naszemu, jakby nie patrzeć jednemu z kluczowych zawodników 10mln euro to nie byłoby dla nas jakieś wielkie finansowe obciążenie. Guardiolę z kolei obwiniam za to, że na zabija tożsamość klubu sprowadzając tutaj swoich rodaków, czy innych latynosów, choć bardzo dobrych graczy niemieckich ma na wyciągnięcie reki. Jest Ginter, którego przepuściliśmy przez palce (swojego czasu była szansa na jego wyciągnięcie) to my się interesujemy jakimś 31-letnim Mathieu z Valencii, Benatią za 40 milionów, czy Laporte (równie "ograny" i "sprawdzony" co Ginter), jest Draxler, jeden z najlepszych piłkarzy niemieckich młodego pokolenia, to ja czytam o zainteresowaniu jakimś Iturbe z Hellasa Verony, czy innym Cuadrado. Kwestia odejścia Kroosa to jedna sprawa, a kwestia tego co wyprawia Guardiola, to już inna para kaloszy. Co do tego Javiego Martineza, kilkukrotnie już pisałem tym, co zapomnieli, że interesowaliśmy się przedtem Larsem Benderem z Leverkusen, którego Bayer nie chciał odsprzedać za żadne pieniądze, a jeszcze rok wcześniej Arturo Vidalem, równiez z Leverkusen. Gdyby Bayer nie wolał oddać go taniej do Juve, byleby tylko nie trafił do nas, to dzisiaj grałby u nas Vidal. Heynckes uciekł się do ostateczności jaką był Martinez, bo jego poprzedni klub, go wydymał najpierw na Vidala, a potem na Larsa Bendera. To jest różnica, bo Jupp chciał przede wszystkim piłkarza z bundesligi (on doskonale wiedział jakim klubem jest Bayern), a jak się nie udało, to zwrócił się za granicę. Guardiola tym się różni, że od razu zwraca sie za granicę, a wybitnych graczy z własnej ligi nawet nie bierze pod uwagę jako potencjalne w zmocnienie. To samo z Goetze - gdyby to zależało tylko i wyłącznie od Guardioli to dzisiaj zamiast Mario grałby u nas Neymar.
15.07.2014 14:02
Nie nazwałbym się Bogiem, ale miło mi, że w tak pochlebny sposób się o mnie wyrażasz.
15.07.2014 13:37
kubus - To, że zwalnia, to nie jest takie widzi mi się Toniego, ale pomysł Guardioli na uprawianie futbolu. Przecież tiki taka nie polega na szybkim przechodzeniu z obrony do ataku, ale właśnie na spokojnym konstruowaniu ataków pozycyjnych. Zadaniem Kroosa jest uspokajanie gry w środku pola i czekanie aż zespół odpowiednio się ustawi, by móc rozpocząć atak pozycyjny. Tak więc te argumenty o zwalnianiu gry są absurdalne, bo o to można mieć najwyżej pretensje do Guardioli. Po odejściu Kroosa Thiago lub Schweinsteiger będą robili dokładnie to samo i ciekawe kogo następnego będziecie wtedy wywalać z klubu.
A o tym, jaka jest różnica pomiędzy piłkarzami "zaciężnymi", jak Javi, Thiago czy Bernat, to już pisałem wielokrotnie apropo innych dyskusji. Wychowankowie są wizytówką tego klubu, chlubą i dumą zespołu. Zawsze każdy podniecał się Barceloną i porównywał Bayern do tego klubu. Wielu ludzi (również na tej stronie) kilka lat temu pisało, że my nigdy nie będziemy mieli tylu wychowanków w klubie co Barca. Dzisiaj mamy podobną liczbę,( może nawet więcej?) wychowanków liczacych się w walce o miejsce w pierwszym składzie i to nam dzisiaj większośc klubów Europy może zazdrościć szkolenia zawodników. Co za sztuka nakupować piłkarzy z różnych stron świata za 300 czy 400 milionów, jak Real i się cieszyć z la decimy? Takii sukces zupełnie inaczej smakuje, tak nijak. Drugi aspekt posiadania wychowanków jest taki, że ci piłkarze zupełnie inaczej podchodzą do Bayernu, do barw klubowych, inaczej traktują też Niemcy jako kraj, ponieważ jest to ich ojczyzna. Nie ma narzekania, że jedzenie nie takie, że zima ciężka, że styl piłki nożnej nie taki.. A ci najemnicy? Będą tu tak długo, jak długo w klubie będzie Guardiola, a potem przy nadarzającej się okazji prysną stąd czym prędzej. Tym się różnimy, ze ty chcesz, żeby Bayern był drugim Ralem, czy drugą Chelsea, bo ci to nie robi różnicy, a ja z kolei znam filozofię tego klubu, wiem co oznacza klubowe motto "Mia san mia" (tzn do czego ono się odnosi, bo przetłumaczyć dwa słowa to sobie każdy może), i kiedy w 97 roku zaczynałem kibicować to pokochałem ten klub właśnie za te wartości, którymi ten klub się przez lata kierował, za to, że był inny niż wszystkie pozostałe kluby i to inny w ten cholernie dobry sposób, przez który wszyscy inni nas nienawidzili. Dziś już coraz mniej jest tego klasycznego, dumnego Bayernu, będącego bastionem niemieckiej piłki nożnej, a coraz więcej w nim typowego europejskiego klubu, bez tożsamości, a nastawionego wyłącznie na sukces za każdą cenę, kosztem każdej sumy pieniędzy. Z Barcelony już się śmieją, że hasło "mes que un club", teraz brzmi jak jakaś ironia przy tym co oni ostatnio wyprawiają. To nas odróżnia, że tobie to nie zrobi różnicy, jeśli zaczną tak samo mówić o Bayernie, że ten klub się sprzedał, a mnie to boli, gdy obserwuję, jak Guardiola niszczy tożsamość tej drużyny (nie oszukujmy się, ale duża w tym jego zasługa, bo to on a nie zarząd chciał tych wszystkich Hiszpanów. Nie sądzę, żeby Rummenigge wwpadł na pomysł ściągnięcia jakiegoś Bernata z Valencii).
15.07.2014 13:34
Ribery i Robben nie nadają się do tiki taki i dlatego nie grają tak dobrze jak jak za Juppa. Robben jeszcze spisywał się w minionym sezonie ładnie, bo jest ostatnio w znakomitej, jesli nie życiowej formie, co potwierdził na Mistrzostwach Świata. Ale jestem pewien, że gdybyśmy grali szybką piłkę z kontry, to dzisiaj wymieniałoby się Robbena w kontekście przyszłorocznej Złotej Piłki. Ten gracz, podobnie jak Ribery jest zabójczy w grze na większej przestrzeni. Kiedy takiemu graczowi zostawi się więcej miejsca, jest praktycznie nie do zatrzymania. Niestety, ale system Guardioli zakłada wolne rozgrywanie piłki, konstruowanie ataków pozycyjnych i grę głównie środkiem pola, a nie skrzydłami i dlatego nie może być tu mowy o optymalnym wykorzystaniu możliwości naszych skrzydeł.
15.07.2014 12:44
kubus - Porównujesz trenera, który jest w klubie od roku i wyraźnie do tego klubu nie pasuje (nawet za dobrze nie zna niemieckiego), z piłkarzem, który jest wychowankiem klubu, jest w tym klubie od wielu lat, który dokonał bardzo trudnej sztuki, jaką było przebicie się z drużyn młodzieżowych do drużyny seniorów. Jeżeli uważasz, że ten piłkarz nie daje nam nic, to odpowiedz mi na jedno proste pytanie: Jak myślisz, dlaczego ten gracz przy kolejnych zmieniających się trenerach (Van Gaal, Jupp, Guardiola) cały czas odgrywał kluczową rolę w zespole, cały czas grał w wyjściowej jedenastce? (który piłkarz Bayernu poza Lahmem i Alabą tak dużo grał u kolejnych trzech trenerów? Żaden. Nawet taki super gracz jak Muller grywał raz rzadziej, raz częściej, a Kroos u każdego z tych wybitnych szkoleniowców odgrywał bardzo ważną rolę i grał w prawie każdym spotkaniu). Proszę odpowiedz mi na to pytanie, jak to jest, że on jest taki słaby, a ciągle gra i gra i gra jak najęty. Odrazu, żeby uprzedzić kuriozalne wymówki, że gdyby Thiago nie miał kontuzji, to Kroos by murawy nie powąchał, uprzedzę cie i powiem, że Kroos nie wystąpił od pierwszych minut jedynie w 4 spotkaniach, w których thiago nie miał kontuzji i był zdolny do gry. Nawet częsciej wychodził z ławki i był zmieniany, gdy Thiago miał kontuzje. Ty jesteś takim "wielkim" kibicem Bayernu, że pewnie bardziej byś się oburzył, gdyby ktoś powiedział coś złego na Neuera, Robbena,Ribery'ego niż na Lahma, Schweinsteigera, Alabę czy Badstubera.
I daru sobie wyzywanie mnie od hipokrytów, a jeśli uważasz, że Kroos nie jest wychowankiem Bayernu, bo przyszedł z Hansy Rostock, to naucz się zasad piłki nożnej, a dopiero potem się wymądrzaj.
15.07.2014 12:38
Nie jestem wielkim fanem tego zawodnika, ale jeżeli w końcu wypali z tym swoim talentem, to nie pozostanie mi nic innego, jak tylko się cieszyć. Transfer Bernata raczej definitywnie pogrzebał moje nadzieje, ale jeszcze rok temu liczyłem na to, że ten zawodnik dostanie szansę wykazania się na boku obrony. Jeszcze jako gracz Bazylei wielokrotnie grywał na tej pozycji i uważam, ze stanowiłby bardzo dobrą alternatywę dla Davida Alaby. Po cichu liczyłem na to, że ten gracz właśnie w linii defensywmej odnajdzie swoje miejsce w Bayernie. Bo jeżeli chodzi o drugą linię, to wydaje mi się, że jest z góry na straconej pozycji przy konkurencji jaka panuje w tym klubie.
15.07.2014 04:09
Heretycy niegodni Bayernu. Jak można tak oczerniać wychowanka, reprezentanta Niemiec i jednego z najlepszych pomocników Europy?
15.07.2014 04:04