Kto wszyscy? Bayern podpisał już dwóch zawodników (za darmo), których wartość szacowana jest na 60 mln euro.
06.06.2025 14:59
1
@Skobry mi bardziej utkwił w pamięci news przed oficjalką, gdzie jednoznacznie wypowiadało się kilka osób, które również teraz są aktywne i krytykują wszystko i wszystkich :)
Mogłem oczywiście przytoczyć news o Daviesie, czy np. o Mane jako przykłady, że niekoniecznie większość ma rację. I to tylko o to mi chodziło.
06.06.2025 11:45
2
Polecam artykuł o Olise. Tam również większość uważała, że to błąd.
06.06.2025 10:55
@hoven jest akcja, jest reakcja. Może gdyby tacy zawodnicy byli w głębokich rezerwach, na rynek poszłaby narracja jak to Bayern upokarza i "wypycha" uznanych zawodników, co mogłoby też odstraszyć potencjalnych nowych zawodników.
05.06.2025 14:16
@Arcatera myślę, że wnioski jakoby włodarze siedzieli z założonymi rękoma - wobec doniesień o rozmowach z kilkoma skrzydłowymi - są w moim mniemaniu zbyt daleko posunięte.
Osobiście wydaje mi się, że uda się sprzedać przynajmniej 2-3 zawodników. Nie muszą być oni jednak pierwszym wyborem potencjalnych kupców na chwilę obecną.
Na sprawnym działaniu zależy przede wszystkim kupującym. Sprzedanym się nie spieszy i jeśli piłkarz nie jest zdeterminowany to transfery nierzadko są długim procesem.
05.06.2025 12:49
1
@seco555 a podchody pod Wirtza?
No niestety(?), ale są kluby które mogą sobie pozwolić na większą rozrzutność w obecnej chwili.
Przekaz od roku jest chyba jasny. Najpierw trzeba wygenerować zysk ze sprzedaży.
05.06.2025 12:40
@Arcatera można chcieć szybkiej realizacji, ale do tego potrzeba chęci również wszystkich zainteresowanych stron.
Już o tym kiedyś pisałem. Czasem można dopiąć sprawy szybko, czasem trzeba czekać na rozpoczęcia transferowego domina.
05.06.2025 12:09
2
@tapczan prawda. Tah i Bischof to tylko wytwór wyobraźni bo przecież oni podpisali odpowiednio w Barcelonie i BVB.
05.06.2025 11:39
@Sielber9 nie. 10 mln netto to będzie ok. 20 mln brutto w Niemczech.
04.06.2025 20:22
Według ostatnich doniesień, Williams chce zarabiać przynajmniej (!) 10 mln euro netto(!) rocznie.
04.06.2025 19:31
Sugerujesz, że pozyskanie Kane'a i Laimera 2 lata temu nie było dobrymi transferami ? :)
04.06.2025 13:07
Ewidentnie nie jestem w formie 😁 Dzięki!
03.06.2025 22:59
1
Dzięki!
03.06.2025 20:54
Czy aby na pewno tylko w Monachium jest strata na niektórych transferach i tylko w Monachium takie "promocje"?
03.06.2025 18:03
1
Bayern pozyskał za darmo dwóch zawodników, którzy są warci łącznie ponad 50 mln wyrobi są wysoko cenieni w Bundeslidze.
To zapowiada to kolejne(?) fatalne okienko?
03.06.2025 06:14
1
A skąd wniosek, że Bayernu nie stać? To raz. Dwa - każdy klub ma swoją strategię. Jedni potrafią wydawać na pensje nawet 90%, inni dążą np. do 50%.
02.06.2025 20:32
Na razie bez porozumienia między klubami. Bodaj już dwie oferty Liverpoolu odrzucone.
@Skobry dokładnie. Tym bardziej czasami przecieram oczy ze zdumienia, jak czytam, że wystarczyło zrobić to, czy tamto, a byłoby z pewnością X zwycięstw w LM więcej.
01.06.2025 09:57
@BaltazarGabka pisałeś o tłustych kotach, a ten termin najczęściej wiąże się z finansami. Dlatego też do tego nawiązałem.
01.06.2025 09:47
2
Co więcej, PSG wydaje aż 81% swoich przychodów na pensje. Trudno znaleźć w Europie kluby, które mają wyższy wskaźnik (chyba tylko Aston Villa i Everton mają wyższy, z tych bardziej znanych).
Rozumiem, że to jest ta lekcja, którą trzeba odrobić ? ;)
01.06.2025 09:27
1
@BaltazarGabka ale masz świadomość, że według ostatniego oficjalnego raportu UEFA, PSG wydaje na pensje najwięcej w Europie? O jakieś 50% (!) więcej niż Bayern.
01.06.2025 09:21
5
Zwycięstwo PSG pokazuje to, jak cienka granica jest między sukcesem i porażką na tym poziomie. Jak często decydują detale.
PSG przecież było o włos od odpadnięcia w fazie ligowej LM. Uratowało ich zwycięstwo w ostatniej kolejce w Stuttgarcie.
Gartulacje dla Enrique i spółki.
01.06.2025 08:52
1
Gra z urazem to wcale nie jest taka rzadko spotykana sprawa.
Pamiętam jak Mourinho w United nawet miał pretensje do jednego ze stoperów (Smallinga), że nie chce grać z kontuzją, co miało nie najlepiej świadczyć o jego charakterze :)
31.05.2025 16:54
@mickud87 do końca czerwca Bayer dyktuje warunki. Mogą chcieć nawet 50 mln i ani zawodnik, ani Bayern nic nie poradzą.
31.05.2025 12:21
Prawo Bossmana zostało wprowadzone, żeby zawodnik, któremu kończy się umowa z klubem mógł odejść do innego bez kwoty odstępnego.
31.05.2025 12:10
@seco555 jestem pewien, że wstępne zainteresowanie takim zawodnikiem wyraziło znacznie więcej klubów niż media donosiły. Możliwe jednak, że otoczenie zawodnika dało jasny sygnał na temat swoich planów.
31.05.2025 10:09
@Johny84 dlatego zadałem pytanie. Każdy inny klub poza Liverpoolem przespał i jest nieogarnięty? Przecież Bundesligę śledzą wysłannicy największych europejskich klubów.
Wydaje się oczywiste, że to była promocja (podobnie zresztą jak w przypadku Taha, czy Bischoffa). Wynika to nawet z samej wyceny zawodnika, która znacznie przewyższa kwotę klauzuli odstępnego. Z promocji jednak może skorzystać tylko jeden klub.
31.05.2025 07:50
@seco555 do czego zmierzasz ? Czyli każdy inny klub, któremu nie udało się pozyskać Frimponga jest nieogarnięty?
30.05.2025 22:25
Liverpool wykorzystał klauzulę w kontrakcie Frimponga.
30.05.2025 21:39
@WielebnyZombie mówiłem o Bundeslidze, więc skąd to Dynamo w dyskusji?
Może mi się nie podobać jego zachowanie, ale pytam się jakie są alternatywy? Wydawać 50-100 mln euro na zawodnika dającego podobną produktywność?
30.05.2025 21:36
1
@WielebnyZombie
Sane należy do piątki najbardziej produktywnych zawodników tego sezonu Bundesligi.
Argument o rzekomej nieskuteczności nie znajduje za bardzo potwierdzenie w faktach. Jego współczynnik xG wynosi 10.2, czyli strzelił więcej bramek niż "powinien".
30.05.2025 21:20
1
Przyjmijmy, że to tragedia.
To co jest drugim biegunie? Pozyskanie zawodnika, który daje podobne liczby za około 100 mln euro?
30.05.2025 20:40
A to nawet wielbłąd...Nie wiem skąd mi się wzięło VfL ;O
30.05.2025 15:00
1
A co myślisz o tym, że na obecnym rynku za zawodnika dającego podobne liczby trzeba zapłacić nawet ponad 100 mln euro ? (patrz Leao)
30.05.2025 09:35
1
Jak zwykle po amatorsku? To aż dziw bierze, że Bayern pozyskał w tym lecie za darmo dwóch zawodników, którzy łącznie są warci kilkadziesiąt milionów euro.
Rozmawianie z przedstawicielem zawodnika (jego ojciec to przecież też jego agent) to amatorszczyzna?
30.05.2025 07:02
Klubu negocjują. Prawdopodobnie trzeba będzie zapłacić.
29.05.2025 10:43
@flake9 nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
29.05.2025 10:40
Na obecną chwilę tylko DAZN.
29.05.2025 08:03
@Piter1985 to ponoć sam zawodnik wolał wyjazd na Euro.
28.05.2025 11:40
To jeśli powinien być zaklepany pół roku temu, to dlaczego nikt z wielu bogatych klubów nie zaklepał go?
Tacy zawodnicy najczęściej wstępnie dyskutują z wieloma klubami. O wielu media nawet nie mają pojęcia, bo klub X dostaje sygnał, że zawodnik nie jest zainteresowany. Pozostałe trzyma się często w niepewności licząc na jeszcze lepszą ofertę (czasem pod względem sportowym, czasem finansowym).
Dlatego, choć każdy trener wolałby mieć gotowa kadrę na okres przygotowawczy, tak rzadko do tego dochodzi.
27.05.2025 14:23
@Reeken89 w jaki sposób klub robi sobie na złość? Liverpool, według medialnych doniesień, zabiegał o Wirtza już co najmniej od lutego. Ale jakie to ma znaczenie w kontekście moich wypowiedzi, bo dalej nie za bardzo rozumiem?
27.05.2025 10:46
@Reeken89 Zgubiłem się. Do którego konkretnie fragmentu mojej wypowiedzi się odnosisz?
27.05.2025 10:33
Już przyszedł Bischof, Tah na dniach.
Real działa teraz szybko. Nieraz tak się da, ale proszę zwrócić uwagę, że w środowisku piłkarskim nie jest to wcale na porządku dziennym. Wręcz normą jest, że więcej ruchów jest pod koniec okna.
Ile Real pracował na to, żeby ich wymarzony Mbappe w końcu wylądował w Madrycie?
27.05.2025 10:28
@Reeken89 nie pisze, że te medialne spekulacje są z całą pewnością nieprawdziwe. Staram się jednak zaznaczyć, że nie ma nic wspólnego z prawda twierdzenie, że ktoś z Bayernu gadał na lewo i prawo o pewności sprowadzenia Wirtza. Naprawdę, tutaj warto trzymać się faktów.
27.05.2025 10:16
@Reeken89 nie wiem jakie Uli ma myślenie. Wiem natomiast, że publicznie nic nie "gadał na lewo i prawo" o pewności co do ściągnięcia Wirtza.
O tej rzekomej pewności to pisały media. Uli już komentował ostatnio ich pracę :)
27.05.2025 08:55
@Reeken89 kto tak gada?
27.05.2025 08:41
@Zerafaelo dopiero mowa była o wykupieniu akcji.
Co do zysków od sponsorów, to chyba nie muszę tłumaczyć, że sprawa jest dużo bardziej skomplikowana i nie chodzi tylko o wyniki w ostatnich latach.
Wystarczy wspomnieć przykład Manchester United, który od sponsorów dostał w zeszłym sezonie (według oficjalnego raportu UEFA) 383 mln euro (3. miejsce w Europie).
Bayern raczej nie ma się czego wstydzić zajmując 6. miejsce (370 mln).
Adidas to nie tylko udziałowiec Bayernu, ale i globalna marka, która musi myśleć...globalnie.
26.05.2025 22:39
Wykupić akcje Adidasa czy Audi? Ale wiesz, że za podobny pakiet Allianz ponad 10 lat temu zapłacił 110 mln euro.
26.05.2025 19:29
@FCBx2 na pewno się przyda. Byłoby extra :)
26.05.2025 15:18
@hoodykr to ja dołożę jeszcze więcej.
Według oficjalnego raportu UEFA, skumulowany koszt składu Bayernu wyniósł 551 mln euro. To jest 13. miejsce w Europie i nawet nie najwięcej w samych Niemczech (Lipsk 561).
Link do raportu https://ecfil.uefa.com/2024
26.05.2025 15:02
@seco555 ja mówiłem tylko o kwocie wydanej na transfery w trzech ostatnich sezonach.
@FCBx2 Myślałem od dłuższego czasu o jakimś artykule na ten temat, ale na razie czasu brakuje...
26.05.2025 14:31
Nie jest prawdą, że każdy transfer tak przebiega. Wirtz to jednak była sytuacja wyjątkowa, bo od dawna media same wpychały go do Bayernu.
Myślę również, że jakby z klubu szły ciągłe dementi, że go nie chcą, to kibice też nie byliby zadowoleni ;)
26.05.2025 12:11
1
Bayern wydał w trzech ostatnich sezonach blisko 500 mln euro.
26.05.2025 07:37
@BaltazarGabka bo nie zawsze tak się po prostu da. Wszystko zależy najczęściej od wszystkich zainteresowanych stron. Częstokroć, komuś z zainteresowanych po prostu na rękę, żeby cicho nie było.
25.05.2025 14:54
@WayeThe ale ja nie mówię, że kredyt jest złem. Nieraz jest niezbędny i pomaga w rozwoju. Niekiedy również prowadzi do katastrofy.
25.05.2025 14:51
@BaltazarGabka bardzo wyolbrzymiasz. Nie zawsze tak jest. W przypadku jednak rodzimego gracza o takiej skali talentu, zawsze się będzie mówiło sporo w kontekście jego transferu do największego klubu w kraju. To normalne.
Ile się mówiło w Niemczech o transferach Kane’a czy Olise przed ich finalizacją? Bo wcześniej tych zawodników wielokrotnie łączono z innymi klubami.
25.05.2025 14:30
@WayeThe podaj listę Państw, które zbankrutowały vs listę firm, które zbankrutowały.
25.05.2025 14:17
Z drugiej strony jeśli panuje jednogłos, to niebezpieczeństwa są wcale niemniejsze.
Każda strategia ma swoje plusy i minusy.
25.05.2025 11:13
@AdiFantasti i porównaj teraz ilość jego minut w tym czasie z kluczowymi zawodnikami w innych europejskich klubach.
25.05.2025 11:10
@AdiFantasti Musiala grał cały czas ? Prześledź proszę jego występy w rundzie wiosennej. Było tam dużo odpoczynku.
25.05.2025 10:40
1
"Wynalazek". A takie same reakcje nie były rok temu po informacjach o przybyciu Olise? :)
25.05.2025 08:49
@hoven "no tak przy czym w zadnym innym klubie nie ma tylu pilkarzy ktorzy zarabiaja ok 20mln"
to spekulacje, nie podparte faktami.
Różni dziennikarze potrafią różnie podawać wynagrodzenia (jedni bez bonusów, inni z bonusami, jedni netto, inni brutto) i jedyny pewnik na którym można bazować to oficjalne raporty.
Zgadzam się natomiast co do tego, że Bayern płaci dobrze.
24.05.2025 22:14
@hoven Bayern pod względem wynagrodzeń w ostatnim roku był zarówno za City, jak i za Liverpoolem. Wydał na wynagrodzenia minimalnie (430 do 429) więcej niż Manchester United.
Kompromitacja bo Bayern walczył, ale się nie udało? Czyli lepiej nie walczyć, bo wtedy przynajmniej nie będzie kompromitacji ? :)
24.05.2025 07:15
Wersja 3.2.0 opublikowana.
24.05.2025 06:26
A Tah to czasami nie gra dla Niemiec?
23.05.2025 22:06
1
Kolejny raz to czytam, ale za bardzo nie wiem skąd takie wnioski? Przecież tutaj nawet żadna ze stron nie złożyła oficjalnej propozycji Leverkusen. Najpierw sonduje się u agenta zawodnika, a ten - zgodnie z informacji z dzisiaj - wybrał Liverpool.
Tutaj nawet nie doszło do „targu”.
23.05.2025 19:25
2
Trwa mecz Niemiec U17 na Euro z Albania. Na boisku kilku Bawarczyków.
Transmisja na TVP Sport -> https://sport.tvp.pl/86540631/albania-niemcy-me-do-lat-17-mezczyzn-transmisja-na-zywo-online-live-stream-22052025
22.05.2025 18:27
3
Jakby kogoś interesowało to na tvp sport właśnie rozpoczął się mecz ME u17 Niemcy - Francja. Kilku Bawarczyków na boisku, w tym m.in. Karl.
Póki co to jednak nie są fakty :) A dlaczego City dużo łatwiej przychodzi wydawanie wielkich sum, to chyba też nie trzeba tłumaczyć, prawda? :)
17.05.2025 23:02
Nie wiem. Jesteśmy otwarci na propozycję.
Sam nie mogę ustalić, czy te rozgrywki będą traktowane do statystyk jako sezon 24/25, czy może 25/26 ?
17.05.2025 18:00
Niektóre tak się da, inne nie. Ile Real się „bawił”, żeby pozyskać Mbappe?
17.05.2025 12:27
1
Bo były takie doniesienia. Nawet takie jak to Sane jest ceniony za swoją postawę. Media jednak szybko potrafią zmienić narrację ;)
16.05.2025 16:20
@pawlo098 wszystko kwestia perspektywy. Xabi jak to przychodził to akurat nie spotkał się z jakimś super przyjęciem.
A w ostatnich latach Bayern ściągał takich zawodników jak Kane, czy Mane, których reputacja w momencie transferu wcale nie była mniejsza niż Thiago, Robbena, czy Ribery'ego w momencie transferów.
15.05.2025 13:41
@pawlo098 tego nigdy się nie dowiesz, albo ewentualnie po latach. W kuluarach odbywa się szereg dyskusji, a przedstawiciele klubów często nieoficjalnie sondują u agentów możliwość pozyskania wielu zawodników. Niektórzy agenci dają jednoznacznie znać, że ich klient jest zdecydowany na jeden klub.
Tempo przeprowadzenia tej transakcji oraz fakt, że nie mówi się o konkurencji, sprawia, że podejrzewam, że właśnie tak było w tym przypadku.
15.05.2025 12:42
3
@kibicod2007 każdy w Europie oprócz Realu zaspał? Czy może po prostu zawodnik i jego otoczenie byli po prostu zdecydowani na ten jeden klub?
Za bardzo niekiedy kibice emocjonują się tymi transferowymi gierkami. To że media nie donosiły o próbie zakupu wcale nie oznacza, że klub X czy Y nie podjął starań. Jeśli jednak agent zawodnika stawia sprawę jasno i chce jednego klubu to jaki jest sens ?
15.05.2025 12:35
@Skobry to jest na tyle mała społeczność, że jednak wierzę, że przynajmniej tutaj da to pewien efekt.
15.05.2025 11:53
@Skobry być może :) Coraz częściej ocenia się jednak tutaj zawodników przez pryzmat rzekomych zarobków, najczęściej oczywiście negatywnie, więc wolę prostować pewne informacje ;)
15.05.2025 10:24
@Skobry no logiczne, ale bywały sytuacje tutaj, że porównywano pensje netto zawodnika A do pensji brutto zawodnika B, żeby dowieść jak to ten drugi jest przepłacony :)
15.05.2025 10:03
@IIWW
Nie wiem skąd goal to bierze. Już niejeden raz mi wychodziło, że w porównaniu do oficjalnych raportów finansowych, te zarobki podawane przez portale różnej maści są mało wiarygodne.
Abstrahując od tego, że niektórzy porównują nawet kwoty brutto do netto, z czym się nawet tutaj spotkałem kilka razy :)
15.05.2025 09:43
Jakie źródło tych zarobków?
Abstrahując już od tego, że zwykle po zmianie pracodawcy możesz liczyć na podwyżkę i zapewne w przypadku również Hernandeza, który gra przecież na innej pozycji i trochę nie rozumiem skąd w ogóle wziął się w tej dyskusji, mógłby także liczyć na niemałą podwyżkę.
15.05.2025 09:15
Jakie źródło tych zarobków?
Abstrahując już od tego, że zwykle po zmianie pracodawcy możesz liczyć na podwyżkę i zapewne w przypadku również Hernandeza, który gra przecież na innej pozycji i trochę nie rozumiem skąd w ogóle wziął się w tej dyskusji, mógłby także liczyć na niemałą podwyżkę.
15.05.2025 09:14
1
Kompany na wczorajszej konferencji mówił o młodych zawodnikach walczących o tytuły w rozgrywkach młodzieżowych.
@Simon89 nie widziałem chociaż jednego komentarza kolegi, kiedy to Bayern miał jeszcze poważniejsze problemy kadrowe.
06.05.2025 22:02
1
Prawa posiada stacja DAZN. Nie ma na razie informacji o transmisji w Polsce.
06.05.2025 07:16
@alien666 będzie ok jak nie będziesz hejtować. Niczego więcej nie wymagam :)
05.05.2025 18:20
@alien666 to co robisz to podpada pod hejt (a w zasadzie skala tych ciągłych mniej lub bardziej wyrafinowanych ocen). A na to nie ma po prostu tutaj miejsca.
Już kiedyś to pisałem. Jest tyle innych miejsc gdzie można hejtować, ciągle wbijać szpile czy nawet obrażać. Ale nie tutaj.
05.05.2025 17:56
@alien666 a ja po raz ostatni przypomnę, że to strona kibiców Bayernu, gdzie szanujemy zawodników tego klubu.
05.05.2025 17:08
1
@alien666 tylko, że ja tego nie powiedziałem. A moje zdanie jest takie, że w przypadku dobrej oferty(to kluczowe), nie zastanawiałbym się 2 razy.
Są również statystyki, które pokazują, że ma swoje wady. Tylko, że Ty mówisz o tych elementach gry, w których źle nie wygląda (szybkość, podania). I tylko do tego się odnoszę :)
04.05.2025 13:39
1
@alien666 "Co by nie napisać o Kimie, ty swoje."
Trochę nie rozumiem do czego pijesz, bo przecież nie wyraziłem tutaj zdania na temat Koreańczyka, tylko przytoczyłem fakty.
Podobnie mogę przytoczyć fakty nt. jego gry podaniami.
- jest pod względem podań progresywnych drugim zawodnikiem w zespole (za Kimmichem). Średnio 7.13 takich zagrań w BL. A także jest na 7. miejscu w lidze
- pod względem skutecznych podań jest na 5. miejscu w lidze (92.5%)
- ma 70% skutecznych długich podań (115 celnych). (6. miejsce w zespole)
Czy nikogo nie dogonił? Oczywiście, że dogonił. Ale takie sytuacje szybko potrafią ulecieć z pamięci :)
04.05.2025 13:27
1
@alien666 oczywiście, że takie liczby wnoszą pewną wartość w dyskusji na temat szybkości zawodnika. Są z pewnością bardziej wartościowym argumentem niż "x jest wolny. Koniec, kropka.".
04.05.2025 12:58
1
@alien666 w ramach ciekawostki.
Kim osiągnął najwyższa szybkość w tym sezonie BL = 33.75 km/h
Dla porównania :
Michael Olise 33.87 km/h
Jamal Musiala 33.68
04.05.2025 12:30
1
@ZupaBaya czyli jednak ktoś go chce, czy nie? Bo wciąż nie dostałem odpowiedzi.
Cała reszta to dopasowywanie "rzeczywistości" pod z góry ustalona tezę. Znam to już skądś ;)
04.05.2025 12:12
2
No to w końcu proszę ustal jakąś spójna wersję. Dopiero pisałeś, że nikt go nie chce, teraz mowa o "braku kolejki chętnych".
Przypomnę także, że od miesięcy są jednoznaczne sygnały od zawodnika, że jest zdeterminowany do tego, żeby zostać. Nawet na tyle, że jest gotów na obniżkę.
04.05.2025 12:05
2
Skąd te informacje?
Według wielu doniesień, Sane miał niejedną propozycję. W tym również taką, gdzie mógłby zarobić kilkukrotnie więcej.
W obecnym sezonie Bundesligi Sane daje bramkę lub asystę średnio co 98 minut. To ligowa czołówka.
04.05.2025 11:50
2
Dno? Statystyki pokazują, że to nie tylko jeden z najlepszych sezonów ligowych w ostatnich latach, ale również drużyna stwarza najwięcej szans spośród wszystkich drużyn z najlepszych lig na świecie. Pozwala także na bardzo małą ilość szans dla rywali.
Kto wszyscy? Bayern podpisał już dwóch zawodników (za darmo), których wartość szacowana jest na 60 mln euro.
06.06.2025 14:59
@Skobry mi bardziej utkwił w pamięci news przed oficjalką, gdzie jednoznacznie wypowiadało się kilka osób, które również teraz są aktywne i krytykują wszystko i wszystkich :)
Mogłem oczywiście przytoczyć news o Daviesie, czy np. o Mane jako przykłady, że niekoniecznie większość ma rację. I to tylko o to mi chodziło.
06.06.2025 11:45
Polecam artykuł o Olise. Tam również większość uważała, że to błąd.
06.06.2025 10:55
@hoven jest akcja, jest reakcja. Może gdyby tacy zawodnicy byli w głębokich rezerwach, na rynek poszłaby narracja jak to Bayern upokarza i "wypycha" uznanych zawodników, co mogłoby też odstraszyć potencjalnych nowych zawodników.
05.06.2025 14:16
@Arcatera myślę, że wnioski jakoby włodarze siedzieli z założonymi rękoma - wobec doniesień o rozmowach z kilkoma skrzydłowymi - są w moim mniemaniu zbyt daleko posunięte.
Osobiście wydaje mi się, że uda się sprzedać przynajmniej 2-3 zawodników. Nie muszą być oni jednak pierwszym wyborem potencjalnych kupców na chwilę obecną.
Na sprawnym działaniu zależy przede wszystkim kupującym. Sprzedanym się nie spieszy i jeśli piłkarz nie jest zdeterminowany to transfery nierzadko są długim procesem.
05.06.2025 12:49
@seco555 a podchody pod Wirtza?
No niestety(?), ale są kluby które mogą sobie pozwolić na większą rozrzutność w obecnej chwili.
Przekaz od roku jest chyba jasny. Najpierw trzeba wygenerować zysk ze sprzedaży.
05.06.2025 12:40
@Arcatera można chcieć szybkiej realizacji, ale do tego potrzeba chęci również wszystkich zainteresowanych stron.
Już o tym kiedyś pisałem. Czasem można dopiąć sprawy szybko, czasem trzeba czekać na rozpoczęcia transferowego domina.
05.06.2025 12:09
@tapczan prawda. Tah i Bischof to tylko wytwór wyobraźni bo przecież oni podpisali odpowiednio w Barcelonie i BVB.
05.06.2025 11:39
@Sielber9 nie. 10 mln netto to będzie ok. 20 mln brutto w Niemczech.
04.06.2025 20:22
Według ostatnich doniesień, Williams chce zarabiać przynajmniej (!) 10 mln euro netto(!) rocznie.
04.06.2025 19:31
Sugerujesz, że pozyskanie Kane'a i Laimera 2 lata temu nie było dobrymi transferami ? :)
04.06.2025 13:07
Ewidentnie nie jestem w formie 😁 Dzięki!
03.06.2025 22:59
Dzięki!
03.06.2025 20:54
Czy aby na pewno tylko w Monachium jest strata na niektórych transferach i tylko w Monachium takie "promocje"?
03.06.2025 18:03
Bayern pozyskał za darmo dwóch zawodników, którzy są warci łącznie ponad 50 mln wyrobi są wysoko cenieni w Bundeslidze.
To zapowiada to kolejne(?) fatalne okienko?
03.06.2025 06:14
A skąd wniosek, że Bayernu nie stać? To raz. Dwa - każdy klub ma swoją strategię. Jedni potrafią wydawać na pensje nawet 90%, inni dążą np. do 50%.
02.06.2025 20:32
Na razie bez porozumienia między klubami. Bodaj już dwie oferty Liverpoolu odrzucone.
01.06.2025 20:28
Wg oficjalnego raportu UEFA.
Skumulowany koszt składu:
6. PSG (913 mln)
...
13. Bayern (551 mln)
01.06.2025 11:23
@Skobry dokładnie. Tym bardziej czasami przecieram oczy ze zdumienia, jak czytam, że wystarczyło zrobić to, czy tamto, a byłoby z pewnością X zwycięstw w LM więcej.
01.06.2025 09:57
@BaltazarGabka pisałeś o tłustych kotach, a ten termin najczęściej wiąże się z finansami. Dlatego też do tego nawiązałem.
01.06.2025 09:47
Co więcej, PSG wydaje aż 81% swoich przychodów na pensje. Trudno znaleźć w Europie kluby, które mają wyższy wskaźnik (chyba tylko Aston Villa i Everton mają wyższy, z tych bardziej znanych).
Rozumiem, że to jest ta lekcja, którą trzeba odrobić ? ;)
01.06.2025 09:27
@BaltazarGabka ale masz świadomość, że według ostatniego oficjalnego raportu UEFA, PSG wydaje na pensje najwięcej w Europie? O jakieś 50% (!) więcej niż Bayern.
01.06.2025 09:21
Zwycięstwo PSG pokazuje to, jak cienka granica jest między sukcesem i porażką na tym poziomie. Jak często decydują detale.
PSG przecież było o włos od odpadnięcia w fazie ligowej LM. Uratowało ich zwycięstwo w ostatniej kolejce w Stuttgarcie.
Gartulacje dla Enrique i spółki.
01.06.2025 08:52
Gra z urazem to wcale nie jest taka rzadko spotykana sprawa.
Pamiętam jak Mourinho w United nawet miał pretensje do jednego ze stoperów (Smallinga), że nie chce grać z kontuzją, co miało nie najlepiej świadczyć o jego charakterze :)
31.05.2025 16:54
@mickud87 do końca czerwca Bayer dyktuje warunki. Mogą chcieć nawet 50 mln i ani zawodnik, ani Bayern nic nie poradzą.
31.05.2025 12:21
Prawo Bossmana zostało wprowadzone, żeby zawodnik, któremu kończy się umowa z klubem mógł odejść do innego bez kwoty odstępnego.
31.05.2025 12:10
@seco555 jestem pewien, że wstępne zainteresowanie takim zawodnikiem wyraziło znacznie więcej klubów niż media donosiły. Możliwe jednak, że otoczenie zawodnika dało jasny sygnał na temat swoich planów.
31.05.2025 10:09
@Johny84 dlatego zadałem pytanie. Każdy inny klub poza Liverpoolem przespał i jest nieogarnięty? Przecież Bundesligę śledzą wysłannicy największych europejskich klubów.
Wydaje się oczywiste, że to była promocja (podobnie zresztą jak w przypadku Taha, czy Bischoffa). Wynika to nawet z samej wyceny zawodnika, która znacznie przewyższa kwotę klauzuli odstępnego. Z promocji jednak może skorzystać tylko jeden klub.
31.05.2025 07:50
@seco555 do czego zmierzasz ? Czyli każdy inny klub, któremu nie udało się pozyskać Frimponga jest nieogarnięty?
30.05.2025 22:25
Liverpool wykorzystał klauzulę w kontrakcie Frimponga.
30.05.2025 21:39
@WielebnyZombie mówiłem o Bundeslidze, więc skąd to Dynamo w dyskusji?
Może mi się nie podobać jego zachowanie, ale pytam się jakie są alternatywy? Wydawać 50-100 mln euro na zawodnika dającego podobną produktywność?
30.05.2025 21:36
@WielebnyZombie
Sane należy do piątki najbardziej produktywnych zawodników tego sezonu Bundesligi.
Argument o rzekomej nieskuteczności nie znajduje za bardzo potwierdzenie w faktach. Jego współczynnik xG wynosi 10.2, czyli strzelił więcej bramek niż "powinien".
30.05.2025 21:20
Przyjmijmy, że to tragedia.
To co jest drugim biegunie? Pozyskanie zawodnika, który daje podobne liczby za około 100 mln euro?
30.05.2025 20:40
A to nawet wielbłąd...Nie wiem skąd mi się wzięło VfL ;O
30.05.2025 15:00
A co myślisz o tym, że na obecnym rynku za zawodnika dającego podobne liczby trzeba zapłacić nawet ponad 100 mln euro ? (patrz Leao)
30.05.2025 09:35
Jak zwykle po amatorsku? To aż dziw bierze, że Bayern pozyskał w tym lecie za darmo dwóch zawodników, którzy łącznie są warci kilkadziesiąt milionów euro.
Rozmawianie z przedstawicielem zawodnika (jego ojciec to przecież też jego agent) to amatorszczyzna?
30.05.2025 07:02
Klubu negocjują. Prawdopodobnie trzeba będzie zapłacić.
29.05.2025 10:43
@flake9 nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
29.05.2025 10:40
Na obecną chwilę tylko DAZN.
29.05.2025 08:03
@Piter1985 to ponoć sam zawodnik wolał wyjazd na Euro.
28.05.2025 11:40
To jeśli powinien być zaklepany pół roku temu, to dlaczego nikt z wielu bogatych klubów nie zaklepał go?
Tacy zawodnicy najczęściej wstępnie dyskutują z wieloma klubami. O wielu media nawet nie mają pojęcia, bo klub X dostaje sygnał, że zawodnik nie jest zainteresowany. Pozostałe trzyma się często w niepewności licząc na jeszcze lepszą ofertę (czasem pod względem sportowym, czasem finansowym).
Dlatego, choć każdy trener wolałby mieć gotowa kadrę na okres przygotowawczy, tak rzadko do tego dochodzi.
27.05.2025 14:23
@Reeken89 w jaki sposób klub robi sobie na złość? Liverpool, według medialnych doniesień, zabiegał o Wirtza już co najmniej od lutego. Ale jakie to ma znaczenie w kontekście moich wypowiedzi, bo dalej nie za bardzo rozumiem?
27.05.2025 10:46
@Reeken89 Zgubiłem się. Do którego konkretnie fragmentu mojej wypowiedzi się odnosisz?
27.05.2025 10:33
Już przyszedł Bischof, Tah na dniach.
Real działa teraz szybko. Nieraz tak się da, ale proszę zwrócić uwagę, że w środowisku piłkarskim nie jest to wcale na porządku dziennym. Wręcz normą jest, że więcej ruchów jest pod koniec okna.
Ile Real pracował na to, żeby ich wymarzony Mbappe w końcu wylądował w Madrycie?
27.05.2025 10:28
@Reeken89 nie pisze, że te medialne spekulacje są z całą pewnością nieprawdziwe. Staram się jednak zaznaczyć, że nie ma nic wspólnego z prawda twierdzenie, że ktoś z Bayernu gadał na lewo i prawo o pewności sprowadzenia Wirtza. Naprawdę, tutaj warto trzymać się faktów.
27.05.2025 10:16
@Reeken89 nie wiem jakie Uli ma myślenie. Wiem natomiast, że publicznie nic nie "gadał na lewo i prawo" o pewności co do ściągnięcia Wirtza.
O tej rzekomej pewności to pisały media. Uli już komentował ostatnio ich pracę :)
27.05.2025 08:55
@Reeken89 kto tak gada?
27.05.2025 08:41
@Zerafaelo dopiero mowa była o wykupieniu akcji.
Co do zysków od sponsorów, to chyba nie muszę tłumaczyć, że sprawa jest dużo bardziej skomplikowana i nie chodzi tylko o wyniki w ostatnich latach.
Wystarczy wspomnieć przykład Manchester United, który od sponsorów dostał w zeszłym sezonie (według oficjalnego raportu UEFA) 383 mln euro (3. miejsce w Europie).
Bayern raczej nie ma się czego wstydzić zajmując 6. miejsce (370 mln).
Adidas to nie tylko udziałowiec Bayernu, ale i globalna marka, która musi myśleć...globalnie.
26.05.2025 22:39
Wykupić akcje Adidasa czy Audi? Ale wiesz, że za podobny pakiet Allianz ponad 10 lat temu zapłacił 110 mln euro.
26.05.2025 19:29
@FCBx2 na pewno się przyda. Byłoby extra :)
26.05.2025 15:18
@hoodykr to ja dołożę jeszcze więcej.
Według oficjalnego raportu UEFA, skumulowany koszt składu Bayernu wyniósł 551 mln euro. To jest 13. miejsce w Europie i nawet nie najwięcej w samych Niemczech (Lipsk 561).
Link do raportu https://ecfil.uefa.com/2024
26.05.2025 15:02
@seco555 ja mówiłem tylko o kwocie wydanej na transfery w trzech ostatnich sezonach.
@FCBx2 Myślałem od dłuższego czasu o jakimś artykule na ten temat, ale na razie czasu brakuje...
26.05.2025 14:31
Nie jest prawdą, że każdy transfer tak przebiega. Wirtz to jednak była sytuacja wyjątkowa, bo od dawna media same wpychały go do Bayernu.
Myślę również, że jakby z klubu szły ciągłe dementi, że go nie chcą, to kibice też nie byliby zadowoleni ;)
26.05.2025 12:11
Bayern wydał w trzech ostatnich sezonach blisko 500 mln euro.
26.05.2025 07:37
@BaltazarGabka bo nie zawsze tak się po prostu da. Wszystko zależy najczęściej od wszystkich zainteresowanych stron. Częstokroć, komuś z zainteresowanych po prostu na rękę, żeby cicho nie było.
25.05.2025 14:54
@WayeThe ale ja nie mówię, że kredyt jest złem. Nieraz jest niezbędny i pomaga w rozwoju. Niekiedy również prowadzi do katastrofy.
25.05.2025 14:51
@BaltazarGabka bardzo wyolbrzymiasz. Nie zawsze tak jest. W przypadku jednak rodzimego gracza o takiej skali talentu, zawsze się będzie mówiło sporo w kontekście jego transferu do największego klubu w kraju. To normalne.
Ile się mówiło w Niemczech o transferach Kane’a czy Olise przed ich finalizacją? Bo wcześniej tych zawodników wielokrotnie łączono z innymi klubami.
25.05.2025 14:30
@WayeThe podaj listę Państw, które zbankrutowały vs listę firm, które zbankrutowały.
25.05.2025 14:17
Z drugiej strony jeśli panuje jednogłos, to niebezpieczeństwa są wcale niemniejsze.
Każda strategia ma swoje plusy i minusy.
25.05.2025 11:13
@AdiFantasti i porównaj teraz ilość jego minut w tym czasie z kluczowymi zawodnikami w innych europejskich klubach.
25.05.2025 11:10
@AdiFantasti Musiala grał cały czas ? Prześledź proszę jego występy w rundzie wiosennej. Było tam dużo odpoczynku.
25.05.2025 10:40
"Wynalazek". A takie same reakcje nie były rok temu po informacjach o przybyciu Olise? :)
25.05.2025 08:49
@hoven "no tak przy czym w zadnym innym klubie nie ma tylu pilkarzy ktorzy zarabiaja ok 20mln"
to spekulacje, nie podparte faktami.
Różni dziennikarze potrafią różnie podawać wynagrodzenia (jedni bez bonusów, inni z bonusami, jedni netto, inni brutto) i jedyny pewnik na którym można bazować to oficjalne raporty.
Zgadzam się natomiast co do tego, że Bayern płaci dobrze.
24.05.2025 22:14
@hoven Bayern pod względem wynagrodzeń w ostatnim roku był zarówno za City, jak i za Liverpoolem. Wydał na wynagrodzenia minimalnie (430 do 429) więcej niż Manchester United.
24.05.2025 22:05
https://www.dieroten.pl/art/show/jesli-nie-wirtz-totych-zawodnikow-moze-pozyskac-bayern/59680
24.05.2025 09:29
Kompromitacja bo Bayern walczył, ale się nie udało? Czyli lepiej nie walczyć, bo wtedy przynajmniej nie będzie kompromitacji ? :)
24.05.2025 07:15
Wersja 3.2.0 opublikowana.
24.05.2025 06:26
A Tah to czasami nie gra dla Niemiec?
23.05.2025 22:06
Kolejny raz to czytam, ale za bardzo nie wiem skąd takie wnioski? Przecież tutaj nawet żadna ze stron nie złożyła oficjalnej propozycji Leverkusen. Najpierw sonduje się u agenta zawodnika, a ten - zgodnie z informacji z dzisiaj - wybrał Liverpool.
Tutaj nawet nie doszło do „targu”.
23.05.2025 19:25
Trwa mecz Niemiec U17 na Euro z Albania. Na boisku kilku Bawarczyków.
Transmisja na TVP Sport -> https://sport.tvp.pl/86540631/albania-niemcy-me-do-lat-17-mezczyzn-transmisja-na-zywo-online-live-stream-22052025
22.05.2025 18:27
Jakby kogoś interesowało to na tvp sport właśnie rozpoczął się mecz ME u17 Niemcy - Francja. Kilku Bawarczyków na boisku, w tym m.in. Karl.
https://sport.tvp.pl/86535560/niemcy-francja-me-do-lat-17-mezczyzn-transmisja-na-zywo-online-live-stream-19052025
19.05.2025 20:37
Póki co to jednak nie są fakty :) A dlaczego City dużo łatwiej przychodzi wydawanie wielkich sum, to chyba też nie trzeba tłumaczyć, prawda? :)
17.05.2025 23:02
Nie wiem. Jesteśmy otwarci na propozycję.
Sam nie mogę ustalić, czy te rozgrywki będą traktowane do statystyk jako sezon 24/25, czy może 25/26 ?
17.05.2025 18:00
Niektóre tak się da, inne nie. Ile Real się „bawił”, żeby pozyskać Mbappe?
17.05.2025 12:27
Bo były takie doniesienia. Nawet takie jak to Sane jest ceniony za swoją postawę. Media jednak szybko potrafią zmienić narrację ;)
16.05.2025 16:20
@pawlo098 wszystko kwestia perspektywy. Xabi jak to przychodził to akurat nie spotkał się z jakimś super przyjęciem.
A w ostatnich latach Bayern ściągał takich zawodników jak Kane, czy Mane, których reputacja w momencie transferu wcale nie była mniejsza niż Thiago, Robbena, czy Ribery'ego w momencie transferów.
15.05.2025 13:41
@pawlo098 tego nigdy się nie dowiesz, albo ewentualnie po latach. W kuluarach odbywa się szereg dyskusji, a przedstawiciele klubów często nieoficjalnie sondują u agentów możliwość pozyskania wielu zawodników. Niektórzy agenci dają jednoznacznie znać, że ich klient jest zdecydowany na jeden klub.
Tempo przeprowadzenia tej transakcji oraz fakt, że nie mówi się o konkurencji, sprawia, że podejrzewam, że właśnie tak było w tym przypadku.
15.05.2025 12:42
@kibicod2007 każdy w Europie oprócz Realu zaspał? Czy może po prostu zawodnik i jego otoczenie byli po prostu zdecydowani na ten jeden klub?
Za bardzo niekiedy kibice emocjonują się tymi transferowymi gierkami. To że media nie donosiły o próbie zakupu wcale nie oznacza, że klub X czy Y nie podjął starań. Jeśli jednak agent zawodnika stawia sprawę jasno i chce jednego klubu to jaki jest sens ?
15.05.2025 12:35
@Skobry to jest na tyle mała społeczność, że jednak wierzę, że przynajmniej tutaj da to pewien efekt.
15.05.2025 11:53
@Skobry być może :) Coraz częściej ocenia się jednak tutaj zawodników przez pryzmat rzekomych zarobków, najczęściej oczywiście negatywnie, więc wolę prostować pewne informacje ;)
15.05.2025 10:24
@Skobry no logiczne, ale bywały sytuacje tutaj, że porównywano pensje netto zawodnika A do pensji brutto zawodnika B, żeby dowieść jak to ten drugi jest przepłacony :)
15.05.2025 10:03
@IIWW
Nie wiem skąd goal to bierze. Już niejeden raz mi wychodziło, że w porównaniu do oficjalnych raportów finansowych, te zarobki podawane przez portale różnej maści są mało wiarygodne.
Abstrahując od tego, że niektórzy porównują nawet kwoty brutto do netto, z czym się nawet tutaj spotkałem kilka razy :)
15.05.2025 09:43
Jakie źródło tych zarobków?
Abstrahując już od tego, że zwykle po zmianie pracodawcy możesz liczyć na podwyżkę i zapewne w przypadku również Hernandeza, który gra przecież na innej pozycji i trochę nie rozumiem skąd w ogóle wziął się w tej dyskusji, mógłby także liczyć na niemałą podwyżkę.
15.05.2025 09:15
Jakie źródło tych zarobków?
Abstrahując już od tego, że zwykle po zmianie pracodawcy możesz liczyć na podwyżkę i zapewne w przypadku również Hernandeza, który gra przecież na innej pozycji i trochę nie rozumiem skąd w ogóle wziął się w tej dyskusji, mógłby także liczyć na niemałą podwyżkę.
15.05.2025 09:14
Kompany na wczorajszej konferencji mówił o młodych zawodnikach walczących o tytuły w rozgrywkach młodzieżowych.
https://www.dieroten.pl/art/show/kompany-przed-gladbach/59465
10.05.2025 12:04
@Simon89 dobre żarty.
06.05.2025 22:24
@Simon89 nie widziałem chociaż jednego komentarza kolegi, kiedy to Bayern miał jeszcze poważniejsze problemy kadrowe.
06.05.2025 22:02
Prawa posiada stacja DAZN. Nie ma na razie informacji o transmisji w Polsce.
06.05.2025 07:16
@alien666 będzie ok jak nie będziesz hejtować. Niczego więcej nie wymagam :)
05.05.2025 18:20
@alien666 to co robisz to podpada pod hejt (a w zasadzie skala tych ciągłych mniej lub bardziej wyrafinowanych ocen). A na to nie ma po prostu tutaj miejsca.
Już kiedyś to pisałem. Jest tyle innych miejsc gdzie można hejtować, ciągle wbijać szpile czy nawet obrażać. Ale nie tutaj.
05.05.2025 17:56
@alien666 a ja po raz ostatni przypomnę, że to strona kibiców Bayernu, gdzie szanujemy zawodników tego klubu.
05.05.2025 17:08
@alien666 tylko, że ja tego nie powiedziałem. A moje zdanie jest takie, że w przypadku dobrej oferty(to kluczowe), nie zastanawiałbym się 2 razy.
Są również statystyki, które pokazują, że ma swoje wady. Tylko, że Ty mówisz o tych elementach gry, w których źle nie wygląda (szybkość, podania). I tylko do tego się odnoszę :)
04.05.2025 13:39
@alien666 "Co by nie napisać o Kimie, ty swoje."
Trochę nie rozumiem do czego pijesz, bo przecież nie wyraziłem tutaj zdania na temat Koreańczyka, tylko przytoczyłem fakty.
Podobnie mogę przytoczyć fakty nt. jego gry podaniami.
- jest pod względem podań progresywnych drugim zawodnikiem w zespole (za Kimmichem). Średnio 7.13 takich zagrań w BL. A także jest na 7. miejscu w lidze
- pod względem skutecznych podań jest na 5. miejscu w lidze (92.5%)
- ma 70% skutecznych długich podań (115 celnych). (6. miejsce w zespole)
Czy nikogo nie dogonił? Oczywiście, że dogonił. Ale takie sytuacje szybko potrafią ulecieć z pamięci :)
04.05.2025 13:27
@alien666 oczywiście, że takie liczby wnoszą pewną wartość w dyskusji na temat szybkości zawodnika. Są z pewnością bardziej wartościowym argumentem niż "x jest wolny. Koniec, kropka.".
04.05.2025 12:58
@alien666 w ramach ciekawostki.
Kim osiągnął najwyższa szybkość w tym sezonie BL = 33.75 km/h
Dla porównania :
Michael Olise 33.87 km/h
Jamal Musiala 33.68
04.05.2025 12:30
@ZupaBaya czyli jednak ktoś go chce, czy nie? Bo wciąż nie dostałem odpowiedzi.
Cała reszta to dopasowywanie "rzeczywistości" pod z góry ustalona tezę. Znam to już skądś ;)
04.05.2025 12:12
No to w końcu proszę ustal jakąś spójna wersję. Dopiero pisałeś, że nikt go nie chce, teraz mowa o "braku kolejki chętnych".
Przypomnę także, że od miesięcy są jednoznaczne sygnały od zawodnika, że jest zdeterminowany do tego, żeby zostać. Nawet na tyle, że jest gotów na obniżkę.
04.05.2025 12:05
Skąd te informacje?
Według wielu doniesień, Sane miał niejedną propozycję. W tym również taką, gdzie mógłby zarobić kilkukrotnie więcej.
W obecnym sezonie Bundesligi Sane daje bramkę lub asystę średnio co 98 minut. To ligowa czołówka.
04.05.2025 11:50
Dno? Statystyki pokazują, że to nie tylko jeden z najlepszych sezonów ligowych w ostatnich latach, ale również drużyna stwarza najwięcej szans spośród wszystkich drużyn z najlepszych lig na świecie. Pozwala także na bardzo małą ilość szans dla rywali.
Poważnie, to ma być dno?
03.05.2025 17:43
@Jelly dokładnie.
03.05.2025 11:09