A ile drużyn nacięło się na grę defensywną i niższą linię obrony? Każdy styl gry, każda filozofia ma swoje plusy i minusy.
11.09.2025 09:53
2
Zmieniam, żeby nie było kontrowersji 😊
10.09.2025 10:17
Czyli wypada brać przykład, bo "nie grozi upadłość i nawet raz ograli Bayern 4-1" ?
08.09.2025 20:35
Liverpool zimą jeszcze nie można działać (przynajmniej oficjalnie). Tylko zagraniczne kluby mogą już oficjalnie dogadywać się z zawodnikiem 😊
08.09.2025 17:02
4
Uli Hoeness najwyraźniej ma u nas konto ;)
08.09.2025 08:52
@Gwzd44 to dla mnie akurat zupełnie nieoptymalne, bo nie ma porządku, a różne wątki potrafią się przeplatać.
07.09.2025 17:21
@Mistrz358 odpowiem na to "Ale w czym jest problem aby pojawiał się jakiś komunikat, że ktoś mi odpowiedział w dyskusji", bo reszta zasługuje na ostrzeżenie.
Problemem jest stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia. W związku z tym, jak całość jest zorganizowana, taka zmiana nie jest łatwa. Zapowiadałem już kiedyś, że jak tylko będzie sposobność to będę starał się to wdrożyć, ale to już większy projekt, a póki co czasu starcza tylko na jakieś mniejsze zmiany, które zresztą ostatnio też wprowadzałem.
Szczególnie, że ten "problem", o którym mówisz widocznie nie jest problemem dla zdecydowanej większości, która aktywnie korzysta z odpowiadania.
07.09.2025 14:00
1
Niekoniecznie. Kluby mogą siąść do stołu i ustalić inna kwotę. Podobnie jak w przypadku Tela, gdzie finalnie skończyło się na transferze definitywnym, ale nie za taką kwotę, jaka wcześniej była ustalona.
07.09.2025 13:01
1
@buuuU jeszcze mniej dopracowane jest rozwiązanie, które Ty proponujesz. Jak widać po dyskusjach, zdecydowanie większość nie ma z tym rozwiązaniem większego problemu.
07.09.2025 12:53
Bayern na jednak olbrzymi atut w postaci Kompany’ego, z którym Michael świetnie się dogaduje.
05.09.2025 16:04
@MS7 co konkretnie proponujesz? Jeśli niemieckie media, które są znacznie bliżej niż my, donoszą o tym, to mamy to ignorować?
04.09.2025 12:51
@hoven ale co ma ten swietny rzekomo scouting i dobre sprzedaże do tego, ze i tak nie zarabiają tyle co Bayern i wiele zespołów notuje straty?
@mariofcb2 z faktami nie dyskutuje. Tak, kwoty robią wrażenie.
Tyle tylko, że wydatki nie sprawiają jak dla mnie tego, że ktoś odjeżdża finansowo. A do tego się odnosiłem. To że sąsiad wydaje 3x tyle co ja nie musi przecież oznaczać, że mi odjechał finansowo ;)
@Globin93 strategia finansowa w chwile obecnej może nie do końca być zrozumiała. Więcej być może będziemy wiedzieć po raporcie za ostatni sezon, a także kolejne lata pokażą więcej.
03.09.2025 17:58
Patrząc na raporty finansowe trudno jednak się z tym zgodzić. Świat wcale nie odjechał. Jak Bayern był w 19/20 w europejskiej czołówce pod względem finansów, tak dalej się tam znajduje. Pod względem przychodów za sezon 23/24 "Die Roten" są na 5. miejscu (wg oficjalnych raportów, nowszych jeszcze nie ma), a przychody cały czas rosną.
03.09.2025 16:39
1
@hoven jak się mylę to mnie popraw, ale co do zasady głównym celem każdej spółki (wyłączając organizacje non profit) jest maksymalizacja zysku. I nie ma to raczej większego znaczenie, czy mowa o spółce notowanej na giełdzie, czy nie.
03.09.2025 09:35
1
@Piotreczek Słabe jest podanie jednego źródła (z drugiej strony nie widzę żadnego, więc moje źródło jest mega słabe vs żadne źródło?) i zachęcenie do researchu? Nie powoływałem się przecież na AI, tylko proponowałem rozpoczęcie researchu od AI. Posprawdzałem w kilku miejscach, żeby zweryfikować. Jestem pewien tego, co napisałem, ale chciałbym również, żeby nieco wysiliła się również druga strona :) Mam przekonanie, że może to pomóc jakości dyskusji tej oraz kolejnych.
03.09.2025 09:07
1
@hoven nic nie odgrzewam. Dopiero rozpalam grilla.
03.09.2025 07:25
2
@hoven nie bardziej niż ludzie ;)
03.09.2025 07:12
1
@hoven nie. Ustalając fakty. Ja nie nazwałem opinii faktem, prędzej Ty.
Zabawne jest najbardziej to, że o czepialstwie, czy potrzebie „ostatniego słowa” mówisz właśnie Ty. O ironio!
03.09.2025 07:08
1
@hoven te rozmowy zawsze muszą iść w tą stronę? Przecież o fakcie mówiłem w kontekście Twoich słów "stwierdzenie faktu to drugie", co potem wyraźnie podkreśliłem "Czyli ustaliliśmy przynajmniej tyle, że faktem nie jest, iż Bundesliga to "liga ogórkowa"? ", na co Ty odparłeś "dla mnie nie dla kogoś może być". NIE. Fakt to fakt. Opinia to opinia.
03.09.2025 06:14
1
@hoven fakt, a opinia, to dwie różne rzeczy. I na tym zakończę.
03.09.2025 06:04
1
@hoven polecam zacząć research od AI.
Tutaj natomiast masz cząstkę -> https://www.deloitte.com/content/dam/assets-zone2/uk/en/docs/services/consulting/2025/deloitte-annual-review-of-football-finance-2025.pdf
Skumulowane wyniki finansowe całej ligi
22/23
Anglia -758 mln
Niemcy +108
23/24
Anglia - 158
Niemcy +187
03.09.2025 06:03
1
@hoven kolejny odgrzewany kotlet? Jeśli nie potrafisz dyskutować bez określeń typu "szmaciarz" to nie jest miejsce dla Ciebie. Powtarzałem to już wielokrotnie, ale jest wiele miejsc w internecie, gdzie możesz "rozmawiać" na takim poziomie. Tutaj ma być inaczej.
Czyli ustaliliśmy przynajmniej tyle, że faktem nie jest, iż Bundesliga to "liga ogórkowa"?
03.09.2025 05:54
1
@hoven twierdzenie, że „liga jest ogórkowa” nie jest faktem.
03.09.2025 05:26
1
@hoven byłoby to faktycznie logiczne wyjaśnienie, gdyby nie fakt, że sporo zespołów wykazuje stratę. Nawet topowych, nawet kilka lat z rzędu jak np Arsenal.
03.09.2025 05:24
1
@dudikov tego nie wiem, choć jeśli dysponujesz danymi, które to potwierdzają to chętnie się zapoznam.
Wiem natomiast jedno. Takie deprecjonowanie lidze prowadzi również do umniejszania cotygodniowych zwycięstw Bayernu. A kolejnym krokiem jest już stwierdzenie, że w zasadzie nie ma się z czego cieszyć i nie ma o czym gadać.
03.09.2025 05:07
1
Fajnie by było gdyby jednak szanowało się rozgrywki, w których bierze udział Bayern i którymi się pasjonuję wiele osób.
02.09.2025 22:45
...
02.09.2025 12:52
...
02.09.2025 12:47
@admin test
02.09.2025 12:43
2
Szczerze to rozumiałem to tak, że podczas wypożyczenia będzie zarabiał tyle co w Chelsea (tak to działa przeważnie podczas wypożyczeń), a dopiero w momencie podpisania umowy (po wykupie) ma już taki kontrakt zagwarantowany.
Postaram się poszukać więcej informacji w tym temacie.
02.09.2025 11:13
1
@BreitnerPaul "Zaczynając od Lookmana rzeczywiście oferta Interu 45mln została odrzucona ale podobno płatność miała być rozłożona na kilka rat."
Jak większość transferów.
"śmiało można założyć że gdyby zaangażowano się z taką samo siłą w jego pozyskanie co w transfer Jacksona to zawodnik był z całą pewnością do zakontraktowania."
Moim zdaniem mocno naciągana teza, ale tutaj każdy najwyraźniej pozostanie przy swoim.
"Czy uważasz że takie warunki byłyby zaakceptowane powiedzmy miesiąc temu? Ja uważam że absolutnie nie. "
Miesiąc temu w ogóle nie było tematu wypożyczenia Jacksona. Czy uważam warunki za fatalne? Nie. Ot chociażby wystarczy porównać ile kosztował Bayern ten pakiet (wypożyczenie + pensja) w porównaniu do zawodników, którzy grali tutaj w ostatnich latach. Wydaje mi się, że Jackson może dać nawet więcej niż Coman, Sane i Mueller.
Czy uważam to za świetny interes? Również nie. To duża kwota, ale dlatego właśnie zadałem pytanie, ile musiałby być wart cały pakiet za zawodnika, który w dwóch ost. sezonach ustrzelił 34 w "kanadyjce"? Bo dla mnie osobiście, jeśli cały pakiet byłby poniżej 20 mln to jest bardzo dobry interes. A Bayern płaci kilka mln więcej, co w moim przekonaniu nie sprawia, że nagle powinno się mówić o "gospodarności wołającej o pomstę do nieba".
02.09.2025 10:42
1
@BreitnerPaul wyraźnie zaznaczyłem:
Mówimy o sytuacji, jaką zastaliśmy po tym jak rada nadzorcza zdecydowała, że w grę wchodzi tylko wypożyczenie.
To czy Jackson zostanie wykupiony, czy nie, to nie jest pewne. Nie będę gdybał. Ty mówisz "gospodarowanie naszymi środkami woła o pomstę do nieba" zakładając już jakby scenariusz wykupu się ziścił. Może tak będzie, może nie. Może za rok będzie inna rzeczywistość. Ja pytam się o zdanie na temat sytuacji, w której jesteśmy obecnie. Dlatego zadałem dwukrotnie pytanie. Szkoda, że nie chciałeś się na tym pochylić, bo przynajmniej znałbym Twoje zdanie w temacie, które od samego początku najbardziej mnie interesował.
Przypomnę także, że w przypadku Lookmana zdecydowanie wcześniej działał Inter i oferta w okolicach 45 mln euro została odrzucona. Nie wiem skąd założenie, że wystarczyło nawiązać kontakt wcześniej i dałoby się wypożyczyć, ale nie wygląda mi to na realny scenariusz. Ale to moje zdanie, można oczywiście zawsze dywagować.
Nie wiem o jakiej dyskusji mówisz, ale może lepiej było wtedy po prostu się do tego odnosić, a nie mieszać wątki w nowej dyskusji?
02.09.2025 09:47
1
@BreitnerPaul Xavi Simons przeszedł do Spurs za 65 mln euro. Bayern zapłacił za Jacksona 16.5 mln. Droższy jakieś ok. 4 razy. Przypomnę także, że Holender nie odciążyłby Kane'a.
Mówimy o sytuacji, jaką zastaliśmy po tym jak rada nadzorcza zdecydowała, że w grę wchodzi tylko wypożyczenie.
W przypadku Tela też cała początkowo mówiło się o wyższej kwocie wykupu. Niewykluczone, że również w przypadku Jacksona będzie podobnie i jeśli nie wejdzie w życie obowiązek wykupu, a zawodnik się sprawdzi, to będzie pole do negocjacji.
Powtórzę pytanie: Ile zatem trzeba by Twoim zdaniem wydać na wypożyczenie zawodnika, który wykręcił w 2 sezony w Premier League 34 punkty w kanadyjce, żeby gospodarowanie środkami "nie wołało o pomstę do nieba"? Przypomnę, że za Tela Bayern zgarnął (za pół roku) 10 mln, a teraz za Kusi-Asare 4 mln.
02.09.2025 09:24
1
@BreitnerPaul prosiłbym o jakościową dyskusję i nie wciskanie mi słów, które nie padły.
Po pierwsze - brałem pod uwagę tylko Premier League. Mówiłem o tzw. "kanadyjce" (gole + asysty).
Po drugie - z czym konkretnie się ze mną zgadzasz? Nie pisałem o nim jako o znakomitym zawodniku, o którego biła się cała Europa. Znam tą tendencję do próby obśmiania rozmówcy, wciskania mu czegoś, czego nie powiedział, ale raz jeszcze apeluję o merytoryczną rozmowę.
Zamiast tego, mogłeś po prostu odnieść się merytorycznie do moich pytań.
02.09.2025 09:17
2
Dostanie tyle tylko wtedy, kiedy się sprawdzi i Bayern będzie mieć obowiązek go wykupić. Póki co zarabia ok 8 mln euro, czyli jakieś +-50% mniej niż Coman, czy Sane.
02.09.2025 09:13
1
@BreitnerPaul Simons może i nie gorszy, ale kilka razy droższy i nie zastąpi Kane'a. Lookman również nie był dostępny na wypożyczenie.
Ile zatem trzeba by Twoim zdaniem wydać na wypożyczenie zawodnika, który wykręcił w 2 sezony w Premier League 34 punkty w kanadyjce, żeby gospodarowanie środkami "nie wołało o pomstę do nieba"? Przypomnę, że za Tela Bayern zgarnął (za pół roku) 10 mln, a teraz za Kusi-Asare 4 mln.
02.09.2025 09:07
1
19 punktów w kanadyjce w debiutanckim sezonie (kiedy Chelsea była przez większość czasu w środku stawki) w Premier League to "średni sezon"?
02.09.2025 09:01
1
Mocno przesadzone. Gra w defensywie w zeszłym sezonie była pod wieloma względami lepsza (ilość traconych bramek, ilość sytuacji rywala, xGA, kontakty rywali w polu karnym) niż w niejednym sezonie w ostatniej dekadzie.
02.09.2025 08:55
1
Wydaje się mimo wszystko mało prawdopodobne, żeby Jackson był sprowadzony tylko po to, żeby pełnić rolę zastępcy Kane'a. Stawiam jednak na to, że będzie wykorzystywany na kilku pozycjach tj na skrzydłach.
W przypadku ściągnięcia kolejnego zawodnika, który może tam grać robi się już ciasno dla Karla.
Jeśli bierzemy pod uwagę Twoją jedenastkę, to na ławce pozostają: Ito, Kim, Stanisić, Goretzka, Bischof, Karl, Gnabry, Jackson + Guerreiro
Kawał jakości.
02.09.2025 08:49
1
Polecam nitkę Macieja, który zdaje się mieć nieco inne zdanie i twierdzi, że Jackson "świetnie odnajduje się w grze kombinacyjnej".
"Profilowo idealnie pasuje do roli podwieszonego napastnika - roli, którą Vincent Kompany konsekwentnie wykorzystuje w swoim systemie. Jednocześnie w wielu spotkaniach może dać odpocząć Kane'owi. Może grać na 9tce, jako drugi napastnik i jako lewy skrzydłowy. "
02.09.2025 06:38
1
@DarthSmd tylko po spełnieniu warunków, które ponoć trudno spełnić (tj. bardzo duża ilość spotkań).
01.09.2025 17:47
1
Nie, nie dają. Dają 16.5 mln.
01.09.2025 17:41
1
Jeśli nie wypali to nie będzie najpewniej wykupu.
01.09.2025 16:57
@hoodykr ale ja mówiłem o pozycji napastnika (dziewiątki).
@Skobry Nie rozumiem trochę jakie znaczenie ma fakt, czy zawodnik dostał minuty z wyboru, czy z przymusu. Ważne dla rozwoju zawodnika jest, żeby grać. Wielu młodych zawodników dostawało szansę właśnie dlatego, że niespodziewanie pojawiała się okazja i ją wykorzystali :)
01.09.2025 09:04
@DarthSmd który 18-letni napastnik stanowił o sile czołowego zespołu europejskiego? Pewnie na palcach jeden ręki można policzyć. I były to talenty absolutne wyjątkowe. W przypadku Kusi-Asare trudno tak powiedzieć i zestawić go obok takiego np. Rooney'a (który i tak nie był klasyczną dziewiątką, tylko grał za napastnikiem na początku kariery). W tamtym sezonie Szwed przecież nie miał nawet imponujących statystyk w rozgrywkach młodzieżowych.
Co do Karla to ma sporą konkurencję do gry, ale póki co jednak dostaje minuty, wbrew obawom. Ile ich będzie to zobaczymy, ale on dopiero zaczyna przygodę z seniorskim futbolem. Taki Sancho przez pierwsze pół roku w NIemczech zagrał kilkanaście minut.
01.09.2025 08:40
@DarthSmd ale Karl ma już na swoim koncie 90 minut w tym sezonie. Ilu zawodników w jego wieku w topowych europejskich klubach ma więcej minut na swoim koncie?
01.09.2025 08:07
1
@Willmer rok temu identyczny komentarze były na temat Kimmicha, Daviesa i Musiali :)
31.08.2025 21:47
1
@hoven świetnie. Trzymam za słowo.
Co do cytatu, rzekomo zignorowanego. Tłumaczyłem już wcześniej o co mi chodzi (a w zasadzie było to w kontekście Twojej jakże NIETRAFIONEJ analogii) i wszystko jest w ostatniej dyskusji. Powtarzać się nie zamierzam, ale liczę, że tym razem przeczytasz na spokojnie i ze zrozumieniem. Tam jest wszystko wyjaśnione.
31.08.2025 20:46
1
@hoven Ty mówisz, że ja się spinam o wszystko? Król spiny*? Wspaniały dzień :)
* Mam nadzieję, że nie poczujesz się urażony i tym razem nie pogrozisz sądem, bo tym razem może się przestraszę :)
31.08.2025 19:40
Co za koszmarna (nie)umiejętność dyskutowania. Jak mało zrozumiałeś z ostatniej dyskusji to było pytać wtedy, a nie teraz wywoływać mnie do tablicy przypisując coś, czego nie padło z mojej klawiatury.
31.08.2025 19:23
@seba dzięki! Mam nadzieję, że na kolejny nie będę musiał czekać kolejnych ponad 1600 komentarzy ;)
31.08.2025 16:14
Negatyw odsłona 1682. Wciąż czekam na choć jeden pozytywny komentarz :)
31.08.2025 15:44
@seco555 jeszcze kilka tygodni temu przekaz Chelsea był jasny, że zarówno Jackson jak i Nkunku są dostępni tylko na sprzedaż.
31.08.2025 15:35
@BreitnerPaul lubię polską ligę, nawet regularnie oglądam lokalne drużyny, nawet nie na poziomie e-klasy.
Tyle tylko, że tutaj rozmawiamy o topowych europejskich klubach, gdzie standardy — chyba się zgodzimy — są zupełnie inne.
Nie powiedziałbym nigdy, że lepszym rozwiązanie jest całkowity brak krytyki. Zupełnie inne słowa wypłynęły z mojej klawiatury.
31.08.2025 13:53
@BreitnerPaul ale ja pisałem tutaj o 2-3 tygodniach ?
Dobrze, że nie przywołałeś jakiegoś przykładu z okręgówki, bo pewnie też takie kwiatki miały tam miejsce.
Ja myślę że najlepiej to ciągle krytykować swój klub, a dla innych szukać wymówek i bronić. To najbardziej biblijne podejście.
31.08.2025 12:11
@bayern1987dwa Karl ma 17 lat i w tym sezonie już prawie 90 minut na koncie. Chętnie poznałbym listę zawodników w podobnych wieku, z europejskiego topu, którzy mają na ten moment więcej minut.
Dopiero czytałem, że będzie dostawać max po kilka minut na mecz. Dostał już zdecydowanie więcej i dalej jest źle?
31.08.2025 11:59
1
@seco555 no oczywiście, że nie. Przecież takiego Jacksona można było wypożyczyć na początku okienka, prawda? Prawda?! A najlepiej to jeszcze kupić przed transferem do Villareal i w ogóle nie mielibyśmy kłopotu. Prawda?
@tapczan :|
31.08.2025 11:49
1
@BreitnerPaul "wycofanie lub chociaż wstrzymanie transferu z powodu kontuzji innego zawodnika jest całkowicie zwyczajnym i dosyć częstym postępowaniem klubów. "
Interesuję się futbolem tak lekko licząc 30 lat i nie przypominam sobie tego typu sytuacji, żeby zawodnik wylądował już w nowym miejscu otrzymując wcześniej zgodę na transfer, a ostatecznie musiał wracać bo jego klub się rozmyślił.
Jeśli jedna kontuzja, i to nie taka wykluczająca na sezon, a na kilka tygodni, sprawia, że plany zupełnie się zmieniają, zawraca się niechcianego zawodnika, to dla mnie paniczny ruch.
I zupełnie nie dziwią mnie komentarze o nieprofesjonalnym działaniu, bo z z perspektywy FCB i samego zawodnika, tak to właśnie może wyglądać.
31.08.2025 10:53
@BreitnerPaul No ale my tutaj chyba wypowiadamy się z perspektywy kibica Bayernu, prawda?
W takim biznesie liczą się również kontakty, relacje. Piłkarska bańka duża nie jest i na dłuższą metę można więcej stracić niż zyskać.
Nie za bardzo natomiast chce mi się wierzyć, że to wyrachowana gra na podbijanie stawki, a po prostu...paniczna reakcja na wydarzenia meczowe i kontuzję zawodnika. No chyba, że na Stamford Bridge mają jasnowidza, który przewidział kontuzję Delapa.
31.08.2025 10:20
1
@BreitnerPaul nie wiem czego tu chcesz bronić. Z perspektywy Bayernu i samego zawodnika wygląda to po prostu nieprofesjonalnie.
31.08.2025 10:04
Druga kolejka trwa, a kolega już chce psuć sobie i innym całą zabawę ? :)
30.08.2025 21:11
1
A te prowokacje kolegi co mają na celu?
30.08.2025 20:37
@Sopariev nie wszystko - to po pierwsze. Po drugie - to proste. I stąd tyle transferów jest dopinanych w ostatnich godzinach. Otwierają się okazje, których wcześniej nie było.
30.08.2025 18:19
Prosiłbym o wysłanie na pw screena, znacznie ułatwi mi to namierzenie problemu :)
30.08.2025 15:36
@kibicod2007 Bayern w tym sezonie pozyskał dwóch zawodników za darmo, których łączna wartość to 60 mln. Ile klubów sprowadziło za darmo zawodników o większej wartości w tym okienku?
30.08.2025 11:43
@Barthyren
Raz jeszcze:
Nicolas Jackson bramki (xG):
24/25: 10 (12.3)
23/24 : 14 (18.6)
22/24: 12 (7.8)
30.08.2025 11:42
@Barthyren wczoraj podawałem.
Nicolas Jackson bramki (xG):
24/25: 10 (12.3)
23/24 : 14 (18.6)
22/24: 12 (7.8)
30.08.2025 11:26
@hoodykr Jackson wydaje się jednak dużo bardziej wszechstronny i może zagrać w razie w na skrzydle.
Również obecnie trudno mi sobie wyobrazić, że latem leci na Jacksona 65 mln, ale...jeśli wypali i udowodni, że jest tyle wart, to czemu nie ;)
Wykup nie jest za 80 mln, tylko tyle jest wart cały pakiet (15 za wypożyczenie + 65 wykup).
30.08.2025 10:05
2
Przypomnę, że Bayern za półroczne wypożyczenie Mathysa Tela miał zainkasować 10 mln euro.
30.08.2025 09:45
Skąd informacja o wyższej pensji Jacksona? Bo osobiście napotkałem zupełnie inne informacje.
30.08.2025 09:41
1
@hoodykr Tylko tak szczerze. Mając takiego Kane'a, ile realnie minut mógłby otrzymać w sezonie taki młodzian jak Kusi-Asare? W jego wieku kluczowa jest regularna gra.
30.08.2025 09:39
@BreitnerPaul Wartość Boey'a w momencie transferu wynosiła 22 mln. Obecnie 18 mln.
30.08.2025 08:49
@seco555 o czym komentarz kolegi? Próbuje kolega udowodnić, że Jackson był od początku okna dostępny do wypożyczenia?
29.08.2025 21:06
1
No tak. Jak mówiłem na końcu pojawiają się opcje, których wcześniej nie było. Stąd w ogóle możliwość wypożyczenia, co doskonale potwierdza mechanizmy, o których pisałem.
Na temat warunków mogę się ewentualnie wypowiedzieć po tym jak zostają ujawnione. Przypomnę, że Jackson wyceniany jest na 50kk, a Chelsea chciała za niego jeszcze więcej. Ile ma zatem kosztować roczne wypożyczenie? Na Anglikach kilka milionów wrażenia nie robi.
29.08.2025 19:42
7
Dzięki. To akurat dzisiejszy pomysł, który zgłosił @hoven i który udało się szybko wdrożyć :)
29.08.2025 18:12
test x3
29.08.2025 17:54
3
Wprowadzam poprawkę - okno modalne zamykane automatycznie po dodanym komentarzu.
29.08.2025 17:36
Testowy komentarz x2
29.08.2025 17:32
@hoven
1. Porównując z podobnymi portalami to nie widzę, żeby ilość była większa. Oczywiście, gdyby była możliwość finansowania z innych środków to dążyłbym do zmniejszania ich ilości, ale póki co żaden inny sposób (w tym donejty) nie zdały egzaminu.
2. Nie zaobserwowałem wiele takich przypadków. Raczej jednostkowe.
3. Tutaj postaram się pomyśleć nad sprawą. Dzięki za propozycję.
29.08.2025 16:51
1
@hoven
Nicolas Jackson bramki (xG):
23/24 : 14 (18.6)
24/25: 10 (12.3)
29.08.2025 14:49
@hoven to odpowiedziałem na pytanie. Nie ma takiej możliwości.
Jeśli jakaś reklama przeszkadza to proszę konkretnie o informację jaka i dlaczego powoduje problem.
29.08.2025 14:44
1
@hoven w tej rozmowie zarzucałem, że powtarzasz w kółko jedno, zupełnie nie czytając co się pisze. A ja, podobnie jak i wcześniej, niczego nie wmawiałem. Chociaż jeśli mówienie, że ktoś powtarza coś w kółko to według Ciebie "wmawianie", to faktycznie "takie" wmawianie mogło mieć kiedyś miejsce :)
A czy ja gdzieś napisałem, że decyduje o opinii? Uważam ją za absurdalną. Absolutnie nie rozumiem do czego pijesz.
PS Dla Ciebie głos ludu na przeróżnych mediach społecznościowych to wyrocznia? Czy to działa jakoś wybiórczo?
29.08.2025 14:42
Z czym dokładnie oszaleć można? Na jakim urządzeniu? Proszę o przykłady stron o podobnej tematyce (i skali), gdzie reklam jest zauważalnie mniej.
Nie widzę takiej możliwości.
29.08.2025 14:36
1
@seco555 "Z Twojej narracji wynika, że bramki z kwalifikacji do ligi konferencji traktujesz równoważnie z LM, czy PL"
Poważnie? Ja myślałem, że my tu chcemy o czymś sensownym porozmawiać, a nie pisać bajki. To nie moja tematyka, także muszę serdecznie podziękować, bo się w niej nie orientuję.
29.08.2025 14:33
@hoven napisałem, że znam minusy Jacksona. Co nie zmienia wciąż faktu, że zawodnik, który kręci 34 G+A w 2 sezony w mojej rzeczywistości nie zasługuje na opinię "pośmiewiska ligi". No nie, i to jest moja opinia.
Raz jeszcze upraszam o dyskutowanie na dany temat w odpowiednim wątku, a nie wracanie po x miesiącach w zupełnie innym wątku. To nie prowadzi do niczego sensownego i nie będę w tym uczestniczył. Podkreślam raz jeszcze, że niczego nie wmawiałem i - powtarzając się po raz ostatni - radzę to samo.
Kończąc, nadmienię jedynie, że statystyka nigdy nie była dla mnie wyrocznią, ale dobrym wyjściem/fundamentem dyskusji. Wiem, że najłatwiej ją odrzucić, jak nie pasuje do tezy, ale to już zupełnie inny temat.
29.08.2025 14:30
1
@hoven Jeśli chciałeś kontynuować dyskusję, to było wtedy to czynić. Nie wiem, czy koledzy jakoś się zmówili, że będą dzisiaj odgrzewać stare kotlety, ale to nie moja bajka, więc nie będę się powtarzał.
Nie mam tendencji do tego, żeby komuś coś wmawiać. Polecam to samo podejście.
29.08.2025 14:13
1
@seco555 to nie naciągnie faktów. To czyste fakty. To nie mecze sparingowe, tylko pucharowe. Statystyki z wszystkich oficjalnych rozgrywek są powszechnie używane w różnych zestawieniach (sparingi NIGDY nie są brane pod uwagę). Rozumiem, że nie cenisz tych rozgrywek, masz do tego prawo, ale nie zarzucaj mi naciągania faktów, jak przytaczam właśnie nic innego jak fakty.
PS Wejdź sobie na transfermarkt, czy zapewne jakąkolwiek stronę ze statystykami. W podsumowaniu masz wszystkie oficjalne mecze, w tym również LK. Sparingów nie masz nigdy. Tyle o faktach.
29.08.2025 14:01
1
@hoven niestety, ale widzę, że nawet nie czytasz tego, co napisałem, bo znowu powtarzasz to co na początku. A przecież już odnosiłem się do tej nietrafnej analogii.
Można powtarzać jedno i to samo w kółko, ale to nie dla mnie zabawa.
Pozdrawiam :)
29.08.2025 13:42
1
@hoven wolałbym rozmawiać merytorycznie. Nie wiem, jak bardziej bezpośrednio można napisać niż to, co padło na początku dyskusji.
Klub może działać zdecydowanie i sensownie, mieć upatrzone cele, które stają się dostępne dopiero w ostatnim dniu okienka. Bo tak działa transferowe domino, co przekazałem na przykładzie Jacksona, który nie był dostępny na wypożyczenie jeszcze kilka tygodni temu.
Jeśli główne cele nie są dostępne to gonienie za innymi, które niekoniecznie pasują przyjętym kryteriom, byłoby oznakim paniki.
@seco555 nic nie udawadniałem, tylko przedstawiałem fakty. Rozumiem, że nie pasowały do Twojej narracji, ale nie wiem tylko po co chcesz powtarzać dyskusję? W przypadku Jacksona mówię przecież tylko o Premier League. Też w tym przypadku jest coś "nie tak"? Bo statystyka zła, a głos kibiców już ok? O co chodzi?
29.08.2025 13:36
1
@hoven z tego co wiem, to Jackson nie był dostępny na wypożyczenie. Nie twierdziłem, że analogia była dobry tylko "byłaby trafna, gdyby...".
Uważam, że klub powinien mieć plan, ale to tylko drogowskaz. Podczas trwania okna, wiele może się wydarzyć i na to trzeba reagować. Przede wszystkim największym błędem jest w moim odczuciu uparcie się na pozyskanie zawodnika na pozycję X, nawet jeśli nie jest się przekonanym do żadnego z dostępnych celów. Lepiej odczekać nawet rok i łatać dziury półśrodkami.
Nic nie próbuje udowadniać. Próbuję, jak przeważnie, przedstawić inną perspektywę.
29.08.2025 13:05
1
@hoven ale ja sobie zdaję sprawę z jego minusów. Nie potrzebuję do tego niezbyt merytorycznych opinii anonimów z sieci. Nie lubię zresztą tego wyśmiewania w sieci, być może wyrosłem po prostu z tego i nie szukam takich "atrakcji".
Co do drugiego to nie za bardzo rozumiem. "Prostowałem" Twoją analogię, która była niezbyt trafna. Bo powtarzam - pod koniec okienka trafiają sie okazje, które były do tej pory niedostępne.
29.08.2025 12:54
1
@hoven nie śledzę bo nie ma to najmniejszego sensu. Nie oceniam zawodnika przez pryzmat opinii kibiców w necie. Już wolę analizować "gołe" liczby.
"pod koniec okienka masz już jak przed zamknięciem targu: przebrany towar"
Analogia byłaby trafna, gdybyś jeszcze dodał, że przed zamknięciem targu trafia do sprzedaży towar, który był jeszcze przez cały dzień pod ladą.
29.08.2025 12:40
3
Absolutnie błędne założenia. Pogadaj z kimś z futbolowego światka, który siedzi w tematyce transferowej. Najlepsze okazje są właśnie pod koniec okienka, kiedy domino rusza i da sie wyrwać zawodnika, który długo był nie do ruszenia (bo jego klub np. szukał następcy).
Oczywiście, jeśli jesteś w sytuacji, kiedy nie musisz liczyć się z finansami, to sprawa wygląda zupełnie inaczej.
PS Pośmiewisko zdobywające w ostatnich dwóch sezonach 34 punkty w kanadyjce. Tam pewnie zdecydowanie większość graczy to pośmiewisko?
PS Przypomnę również, że wartość zawodnika po transferze wzrosła z 35 mln do 50 mln. No ale kibice śmieszkują, to zawodnik skreślony...
29.08.2025 12:30
Człowiek może się już pogubić. Zawodnik, który robi w dwóch ostatnich sezonach Premier League 34 punkty w "kanadyjce" jest memem. Nie wiem w końcu, czy to źle świadczy o nim, czy o tej lidze.
Jeśli to co mówią media (w przypadku Jacksona i Sane) się sprawdzi, to wyjedzie na to, że roczny koszt gry Jacksona (który ma historię 15+ punktów w kanadyjce w uwielbianej PL) będzie porównywalny z kosztem, który generował Sane.
Przypomnę również wszystkim, którzy tak łatwo rzucają milionami, ile Bayern zarabia "na czysto" przez cały sezon.
29.08.2025 10:32
@AdiFantasti płatność na raty to najczęstsza forma rozliczeń za transfery. Chyba że w grę wchodzi klauzula wykupu, gdzie trzeba wszystko przelać z góry.
29.08.2025 05:26
1
@Dziadekmrooz pewnie kolega jeszcze rok temu pisałby tak samo o Woltemade jako „zawodniku memie”.
Z oceną transakcji wstrzymałbym się jednak do momentu aż faktycznie będą znane warunki.
28.08.2025 20:45
1
@Dziadekmrooz to jeśli za 23 latka, który ma za sobą pół roku trzeba zapłacić blisko 100 mln to ile trzeba dać za takiego co ma kilka sezonów takiej gry? 300?
To nie są ceny rynkowe. Takie kwoty padają tylko w Anglii, to inny świat.
Proponuję także zerknąć w raporty finansowe i zobaczyć ile sezonów Bayern pracuje na takie 90 mln.
28.08.2025 20:36
2
@Dziadekmrooz bardzo subiektywne wrażenie.
28.08.2025 20:30
1
Przypomnę, że Woltemade jeszcze na jesień ub roku nie był pierwszym wyborem w VfB i miał na koncie ledwie kilka występów od pierwszych minut.
28.08.2025 19:54
1
Te zmiany, jeśli wejdą, to dopiero od sezonu 26/27 -> https://www.dieroten.pl/art/show/liga-mistrzow-znow-sie-zmieni-uefa-nie-chce-tych-samych-meczow-co-rok/59966
A ile drużyn nacięło się na grę defensywną i niższą linię obrony? Każdy styl gry, każda filozofia ma swoje plusy i minusy.
11.09.2025 09:53
Zmieniam, żeby nie było kontrowersji 😊
10.09.2025 10:17
Czyli wypada brać przykład, bo "nie grozi upadłość i nawet raz ograli Bayern 4-1" ?
08.09.2025 20:35
Liverpool zimą jeszcze nie można działać (przynajmniej oficjalnie). Tylko zagraniczne kluby mogą już oficjalnie dogadywać się z zawodnikiem 😊
08.09.2025 17:02
Uli Hoeness najwyraźniej ma u nas konto ;)
08.09.2025 08:52
@Gwzd44 to dla mnie akurat zupełnie nieoptymalne, bo nie ma porządku, a różne wątki potrafią się przeplatać.
07.09.2025 17:21
@Mistrz358 odpowiem na to "Ale w czym jest problem aby pojawiał się jakiś komunikat, że ktoś mi odpowiedział w dyskusji", bo reszta zasługuje na ostrzeżenie.
Problemem jest stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia. W związku z tym, jak całość jest zorganizowana, taka zmiana nie jest łatwa. Zapowiadałem już kiedyś, że jak tylko będzie sposobność to będę starał się to wdrożyć, ale to już większy projekt, a póki co czasu starcza tylko na jakieś mniejsze zmiany, które zresztą ostatnio też wprowadzałem.
Szczególnie, że ten "problem", o którym mówisz widocznie nie jest problemem dla zdecydowanej większości, która aktywnie korzysta z odpowiadania.
07.09.2025 14:00
Niekoniecznie. Kluby mogą siąść do stołu i ustalić inna kwotę. Podobnie jak w przypadku Tela, gdzie finalnie skończyło się na transferze definitywnym, ale nie za taką kwotę, jaka wcześniej była ustalona.
07.09.2025 13:01
@buuuU jeszcze mniej dopracowane jest rozwiązanie, które Ty proponujesz. Jak widać po dyskusjach, zdecydowanie większość nie ma z tym rozwiązaniem większego problemu.
07.09.2025 12:53
Bayern na jednak olbrzymi atut w postaci Kompany’ego, z którym Michael świetnie się dogaduje.
05.09.2025 16:04
@MS7 co konkretnie proponujesz? Jeśli niemieckie media, które są znacznie bliżej niż my, donoszą o tym, to mamy to ignorować?
04.09.2025 12:51
@hoven ale co ma ten swietny rzekomo scouting i dobre sprzedaże do tego, ze i tak nie zarabiają tyle co Bayern i wiele zespołów notuje straty?
@mariofcb2 z faktami nie dyskutuje. Tak, kwoty robią wrażenie.
Tyle tylko, że wydatki nie sprawiają jak dla mnie tego, że ktoś odjeżdża finansowo. A do tego się odnosiłem. To że sąsiad wydaje 3x tyle co ja nie musi przecież oznaczać, że mi odjechał finansowo ;)
@Globin93 strategia finansowa w chwile obecnej może nie do końca być zrozumiała. Więcej być może będziemy wiedzieć po raporcie za ostatni sezon, a także kolejne lata pokażą więcej.
03.09.2025 17:58
Patrząc na raporty finansowe trudno jednak się z tym zgodzić. Świat wcale nie odjechał. Jak Bayern był w 19/20 w europejskiej czołówce pod względem finansów, tak dalej się tam znajduje. Pod względem przychodów za sezon 23/24 "Die Roten" są na 5. miejscu (wg oficjalnych raportów, nowszych jeszcze nie ma), a przychody cały czas rosną.
03.09.2025 16:39
@hoven jak się mylę to mnie popraw, ale co do zasady głównym celem każdej spółki (wyłączając organizacje non profit) jest maksymalizacja zysku. I nie ma to raczej większego znaczenie, czy mowa o spółce notowanej na giełdzie, czy nie.
03.09.2025 09:35
@Piotreczek Słabe jest podanie jednego źródła (z drugiej strony nie widzę żadnego, więc moje źródło jest mega słabe vs żadne źródło?) i zachęcenie do researchu? Nie powoływałem się przecież na AI, tylko proponowałem rozpoczęcie researchu od AI. Posprawdzałem w kilku miejscach, żeby zweryfikować. Jestem pewien tego, co napisałem, ale chciałbym również, żeby nieco wysiliła się również druga strona :) Mam przekonanie, że może to pomóc jakości dyskusji tej oraz kolejnych.
03.09.2025 09:07
@hoven nic nie odgrzewam. Dopiero rozpalam grilla.
03.09.2025 07:25
@hoven nie bardziej niż ludzie ;)
03.09.2025 07:12
@hoven nie. Ustalając fakty. Ja nie nazwałem opinii faktem, prędzej Ty.
Zabawne jest najbardziej to, że o czepialstwie, czy potrzebie „ostatniego słowa” mówisz właśnie Ty. O ironio!
03.09.2025 07:08
@hoven te rozmowy zawsze muszą iść w tą stronę? Przecież o fakcie mówiłem w kontekście Twoich słów "stwierdzenie faktu to drugie", co potem wyraźnie podkreśliłem "Czyli ustaliliśmy przynajmniej tyle, że faktem nie jest, iż Bundesliga to "liga ogórkowa"? ", na co Ty odparłeś "dla mnie nie dla kogoś może być". NIE. Fakt to fakt. Opinia to opinia.
03.09.2025 06:14
@hoven fakt, a opinia, to dwie różne rzeczy. I na tym zakończę.
03.09.2025 06:04
@hoven polecam zacząć research od AI.
Tutaj natomiast masz cząstkę -> https://www.deloitte.com/content/dam/assets-zone2/uk/en/docs/services/consulting/2025/deloitte-annual-review-of-football-finance-2025.pdf
Skumulowane wyniki finansowe całej ligi
22/23
Anglia -758 mln
Niemcy +108
23/24
Anglia - 158
Niemcy +187
03.09.2025 06:03
@hoven kolejny odgrzewany kotlet? Jeśli nie potrafisz dyskutować bez określeń typu "szmaciarz" to nie jest miejsce dla Ciebie. Powtarzałem to już wielokrotnie, ale jest wiele miejsc w internecie, gdzie możesz "rozmawiać" na takim poziomie. Tutaj ma być inaczej.
Czyli ustaliliśmy przynajmniej tyle, że faktem nie jest, iż Bundesliga to "liga ogórkowa"?
03.09.2025 05:54
@hoven twierdzenie, że „liga jest ogórkowa” nie jest faktem.
03.09.2025 05:26
@hoven byłoby to faktycznie logiczne wyjaśnienie, gdyby nie fakt, że sporo zespołów wykazuje stratę. Nawet topowych, nawet kilka lat z rzędu jak np Arsenal.
03.09.2025 05:24
@dudikov tego nie wiem, choć jeśli dysponujesz danymi, które to potwierdzają to chętnie się zapoznam.
Wiem natomiast jedno. Takie deprecjonowanie lidze prowadzi również do umniejszania cotygodniowych zwycięstw Bayernu. A kolejnym krokiem jest już stwierdzenie, że w zasadzie nie ma się z czego cieszyć i nie ma o czym gadać.
03.09.2025 05:07
Fajnie by było gdyby jednak szanowało się rozgrywki, w których bierze udział Bayern i którymi się pasjonuję wiele osób.
02.09.2025 22:45
...
02.09.2025 12:52
...
02.09.2025 12:47
@admin test
02.09.2025 12:43
Szczerze to rozumiałem to tak, że podczas wypożyczenia będzie zarabiał tyle co w Chelsea (tak to działa przeważnie podczas wypożyczeń), a dopiero w momencie podpisania umowy (po wykupie) ma już taki kontrakt zagwarantowany.
Postaram się poszukać więcej informacji w tym temacie.
02.09.2025 11:13
@BreitnerPaul "Zaczynając od Lookmana rzeczywiście oferta Interu 45mln została odrzucona ale podobno płatność miała być rozłożona na kilka rat."
Jak większość transferów.
"śmiało można założyć że gdyby zaangażowano się z taką samo siłą w jego pozyskanie co w transfer Jacksona to zawodnik był z całą pewnością do zakontraktowania."
Moim zdaniem mocno naciągana teza, ale tutaj każdy najwyraźniej pozostanie przy swoim.
"Czy uważasz że takie warunki byłyby zaakceptowane powiedzmy miesiąc temu? Ja uważam że absolutnie nie. "
Miesiąc temu w ogóle nie było tematu wypożyczenia Jacksona. Czy uważam warunki za fatalne? Nie. Ot chociażby wystarczy porównać ile kosztował Bayern ten pakiet (wypożyczenie + pensja) w porównaniu do zawodników, którzy grali tutaj w ostatnich latach. Wydaje mi się, że Jackson może dać nawet więcej niż Coman, Sane i Mueller.
Czy uważam to za świetny interes? Również nie. To duża kwota, ale dlatego właśnie zadałem pytanie, ile musiałby być wart cały pakiet za zawodnika, który w dwóch ost. sezonach ustrzelił 34 w "kanadyjce"? Bo dla mnie osobiście, jeśli cały pakiet byłby poniżej 20 mln to jest bardzo dobry interes. A Bayern płaci kilka mln więcej, co w moim przekonaniu nie sprawia, że nagle powinno się mówić o "gospodarności wołającej o pomstę do nieba".
02.09.2025 10:42
@BreitnerPaul wyraźnie zaznaczyłem:
Mówimy o sytuacji, jaką zastaliśmy po tym jak rada nadzorcza zdecydowała, że w grę wchodzi tylko wypożyczenie.
To czy Jackson zostanie wykupiony, czy nie, to nie jest pewne. Nie będę gdybał. Ty mówisz "gospodarowanie naszymi środkami woła o pomstę do nieba" zakładając już jakby scenariusz wykupu się ziścił. Może tak będzie, może nie. Może za rok będzie inna rzeczywistość. Ja pytam się o zdanie na temat sytuacji, w której jesteśmy obecnie. Dlatego zadałem dwukrotnie pytanie. Szkoda, że nie chciałeś się na tym pochylić, bo przynajmniej znałbym Twoje zdanie w temacie, które od samego początku najbardziej mnie interesował.
Przypomnę także, że w przypadku Lookmana zdecydowanie wcześniej działał Inter i oferta w okolicach 45 mln euro została odrzucona. Nie wiem skąd założenie, że wystarczyło nawiązać kontakt wcześniej i dałoby się wypożyczyć, ale nie wygląda mi to na realny scenariusz. Ale to moje zdanie, można oczywiście zawsze dywagować.
Nie wiem o jakiej dyskusji mówisz, ale może lepiej było wtedy po prostu się do tego odnosić, a nie mieszać wątki w nowej dyskusji?
02.09.2025 09:47
@BreitnerPaul Xavi Simons przeszedł do Spurs za 65 mln euro. Bayern zapłacił za Jacksona 16.5 mln. Droższy jakieś ok. 4 razy. Przypomnę także, że Holender nie odciążyłby Kane'a.
Mówimy o sytuacji, jaką zastaliśmy po tym jak rada nadzorcza zdecydowała, że w grę wchodzi tylko wypożyczenie.
W przypadku Tela też cała początkowo mówiło się o wyższej kwocie wykupu. Niewykluczone, że również w przypadku Jacksona będzie podobnie i jeśli nie wejdzie w życie obowiązek wykupu, a zawodnik się sprawdzi, to będzie pole do negocjacji.
Powtórzę pytanie: Ile zatem trzeba by Twoim zdaniem wydać na wypożyczenie zawodnika, który wykręcił w 2 sezony w Premier League 34 punkty w kanadyjce, żeby gospodarowanie środkami "nie wołało o pomstę do nieba"? Przypomnę, że za Tela Bayern zgarnął (za pół roku) 10 mln, a teraz za Kusi-Asare 4 mln.
02.09.2025 09:24
@BreitnerPaul prosiłbym o jakościową dyskusję i nie wciskanie mi słów, które nie padły.
Po pierwsze - brałem pod uwagę tylko Premier League. Mówiłem o tzw. "kanadyjce" (gole + asysty).
Po drugie - z czym konkretnie się ze mną zgadzasz? Nie pisałem o nim jako o znakomitym zawodniku, o którego biła się cała Europa. Znam tą tendencję do próby obśmiania rozmówcy, wciskania mu czegoś, czego nie powiedział, ale raz jeszcze apeluję o merytoryczną rozmowę.
Zamiast tego, mogłeś po prostu odnieść się merytorycznie do moich pytań.
02.09.2025 09:17
Dostanie tyle tylko wtedy, kiedy się sprawdzi i Bayern będzie mieć obowiązek go wykupić. Póki co zarabia ok 8 mln euro, czyli jakieś +-50% mniej niż Coman, czy Sane.
02.09.2025 09:13
@BreitnerPaul Simons może i nie gorszy, ale kilka razy droższy i nie zastąpi Kane'a. Lookman również nie był dostępny na wypożyczenie.
Ile zatem trzeba by Twoim zdaniem wydać na wypożyczenie zawodnika, który wykręcił w 2 sezony w Premier League 34 punkty w kanadyjce, żeby gospodarowanie środkami "nie wołało o pomstę do nieba"? Przypomnę, że za Tela Bayern zgarnął (za pół roku) 10 mln, a teraz za Kusi-Asare 4 mln.
02.09.2025 09:07
19 punktów w kanadyjce w debiutanckim sezonie (kiedy Chelsea była przez większość czasu w środku stawki) w Premier League to "średni sezon"?
02.09.2025 09:01
Mocno przesadzone. Gra w defensywie w zeszłym sezonie była pod wieloma względami lepsza (ilość traconych bramek, ilość sytuacji rywala, xGA, kontakty rywali w polu karnym) niż w niejednym sezonie w ostatniej dekadzie.
02.09.2025 08:55
Wydaje się mimo wszystko mało prawdopodobne, żeby Jackson był sprowadzony tylko po to, żeby pełnić rolę zastępcy Kane'a. Stawiam jednak na to, że będzie wykorzystywany na kilku pozycjach tj na skrzydłach.
W przypadku ściągnięcia kolejnego zawodnika, który może tam grać robi się już ciasno dla Karla.
Jeśli bierzemy pod uwagę Twoją jedenastkę, to na ławce pozostają: Ito, Kim, Stanisić, Goretzka, Bischof, Karl, Gnabry, Jackson + Guerreiro
Kawał jakości.
02.09.2025 08:49
Polecam nitkę Macieja, który zdaje się mieć nieco inne zdanie i twierdzi, że Jackson "świetnie odnajduje się w grze kombinacyjnej".
https://x.com/FutbolwNitce/status/1962573859850232012
"Profilowo idealnie pasuje do roli podwieszonego napastnika - roli, którą Vincent Kompany konsekwentnie wykorzystuje w swoim systemie. Jednocześnie w wielu spotkaniach może dać odpocząć Kane'owi. Może grać na 9tce, jako drugi napastnik i jako lewy skrzydłowy. "
02.09.2025 06:38
@DarthSmd tylko po spełnieniu warunków, które ponoć trudno spełnić (tj. bardzo duża ilość spotkań).
01.09.2025 17:47
Nie, nie dają. Dają 16.5 mln.
01.09.2025 17:41
Jeśli nie wypali to nie będzie najpewniej wykupu.
01.09.2025 16:57
@hoodykr ale ja mówiłem o pozycji napastnika (dziewiątki).
@Skobry Nie rozumiem trochę jakie znaczenie ma fakt, czy zawodnik dostał minuty z wyboru, czy z przymusu. Ważne dla rozwoju zawodnika jest, żeby grać. Wielu młodych zawodników dostawało szansę właśnie dlatego, że niespodziewanie pojawiała się okazja i ją wykorzystali :)
01.09.2025 09:04
@DarthSmd który 18-letni napastnik stanowił o sile czołowego zespołu europejskiego? Pewnie na palcach jeden ręki można policzyć. I były to talenty absolutne wyjątkowe. W przypadku Kusi-Asare trudno tak powiedzieć i zestawić go obok takiego np. Rooney'a (który i tak nie był klasyczną dziewiątką, tylko grał za napastnikiem na początku kariery). W tamtym sezonie Szwed przecież nie miał nawet imponujących statystyk w rozgrywkach młodzieżowych.
Co do Karla to ma sporą konkurencję do gry, ale póki co jednak dostaje minuty, wbrew obawom. Ile ich będzie to zobaczymy, ale on dopiero zaczyna przygodę z seniorskim futbolem. Taki Sancho przez pierwsze pół roku w NIemczech zagrał kilkanaście minut.
01.09.2025 08:40
@DarthSmd ale Karl ma już na swoim koncie 90 minut w tym sezonie. Ilu zawodników w jego wieku w topowych europejskich klubach ma więcej minut na swoim koncie?
01.09.2025 08:07
@Willmer rok temu identyczny komentarze były na temat Kimmicha, Daviesa i Musiali :)
31.08.2025 21:47
@hoven świetnie. Trzymam za słowo.
Co do cytatu, rzekomo zignorowanego. Tłumaczyłem już wcześniej o co mi chodzi (a w zasadzie było to w kontekście Twojej jakże NIETRAFIONEJ analogii) i wszystko jest w ostatniej dyskusji. Powtarzać się nie zamierzam, ale liczę, że tym razem przeczytasz na spokojnie i ze zrozumieniem. Tam jest wszystko wyjaśnione.
31.08.2025 20:46
@hoven Ty mówisz, że ja się spinam o wszystko? Król spiny*? Wspaniały dzień :)
* Mam nadzieję, że nie poczujesz się urażony i tym razem nie pogrozisz sądem, bo tym razem może się przestraszę :)
31.08.2025 19:40
Co za koszmarna (nie)umiejętność dyskutowania. Jak mało zrozumiałeś z ostatniej dyskusji to było pytać wtedy, a nie teraz wywoływać mnie do tablicy przypisując coś, czego nie padło z mojej klawiatury.
31.08.2025 19:23
@seba dzięki! Mam nadzieję, że na kolejny nie będę musiał czekać kolejnych ponad 1600 komentarzy ;)
31.08.2025 16:14
Negatyw odsłona 1682. Wciąż czekam na choć jeden pozytywny komentarz :)
31.08.2025 15:44
@seco555 jeszcze kilka tygodni temu przekaz Chelsea był jasny, że zarówno Jackson jak i Nkunku są dostępni tylko na sprzedaż.
31.08.2025 15:35
@BreitnerPaul lubię polską ligę, nawet regularnie oglądam lokalne drużyny, nawet nie na poziomie e-klasy.
Tyle tylko, że tutaj rozmawiamy o topowych europejskich klubach, gdzie standardy — chyba się zgodzimy — są zupełnie inne.
Nie powiedziałbym nigdy, że lepszym rozwiązanie jest całkowity brak krytyki. Zupełnie inne słowa wypłynęły z mojej klawiatury.
31.08.2025 13:53
@BreitnerPaul ale ja pisałem tutaj o 2-3 tygodniach ?
Dobrze, że nie przywołałeś jakiegoś przykładu z okręgówki, bo pewnie też takie kwiatki miały tam miejsce.
Ja myślę że najlepiej to ciągle krytykować swój klub, a dla innych szukać wymówek i bronić. To najbardziej biblijne podejście.
31.08.2025 12:11
@bayern1987dwa Karl ma 17 lat i w tym sezonie już prawie 90 minut na koncie. Chętnie poznałbym listę zawodników w podobnych wieku, z europejskiego topu, którzy mają na ten moment więcej minut.
Dopiero czytałem, że będzie dostawać max po kilka minut na mecz. Dostał już zdecydowanie więcej i dalej jest źle?
31.08.2025 11:59
@seco555 no oczywiście, że nie. Przecież takiego Jacksona można było wypożyczyć na początku okienka, prawda? Prawda?! A najlepiej to jeszcze kupić przed transferem do Villareal i w ogóle nie mielibyśmy kłopotu. Prawda?
@tapczan :|
31.08.2025 11:49
@BreitnerPaul "wycofanie lub chociaż wstrzymanie transferu z powodu kontuzji innego zawodnika jest całkowicie zwyczajnym i dosyć częstym postępowaniem klubów. "
Interesuję się futbolem tak lekko licząc 30 lat i nie przypominam sobie tego typu sytuacji, żeby zawodnik wylądował już w nowym miejscu otrzymując wcześniej zgodę na transfer, a ostatecznie musiał wracać bo jego klub się rozmyślił.
Jeśli jedna kontuzja, i to nie taka wykluczająca na sezon, a na kilka tygodni, sprawia, że plany zupełnie się zmieniają, zawraca się niechcianego zawodnika, to dla mnie paniczny ruch.
I zupełnie nie dziwią mnie komentarze o nieprofesjonalnym działaniu, bo z z perspektywy FCB i samego zawodnika, tak to właśnie może wyglądać.
31.08.2025 10:53
@BreitnerPaul No ale my tutaj chyba wypowiadamy się z perspektywy kibica Bayernu, prawda?
W takim biznesie liczą się również kontakty, relacje. Piłkarska bańka duża nie jest i na dłuższą metę można więcej stracić niż zyskać.
Nie za bardzo natomiast chce mi się wierzyć, że to wyrachowana gra na podbijanie stawki, a po prostu...paniczna reakcja na wydarzenia meczowe i kontuzję zawodnika. No chyba, że na Stamford Bridge mają jasnowidza, który przewidział kontuzję Delapa.
31.08.2025 10:20
@BreitnerPaul nie wiem czego tu chcesz bronić. Z perspektywy Bayernu i samego zawodnika wygląda to po prostu nieprofesjonalnie.
31.08.2025 10:04
Druga kolejka trwa, a kolega już chce psuć sobie i innym całą zabawę ? :)
30.08.2025 21:11
A te prowokacje kolegi co mają na celu?
30.08.2025 20:37
@Sopariev nie wszystko - to po pierwsze. Po drugie - to proste. I stąd tyle transferów jest dopinanych w ostatnich godzinach. Otwierają się okazje, których wcześniej nie było.
30.08.2025 18:19
Prosiłbym o wysłanie na pw screena, znacznie ułatwi mi to namierzenie problemu :)
30.08.2025 15:36
@kibicod2007 Bayern w tym sezonie pozyskał dwóch zawodników za darmo, których łączna wartość to 60 mln. Ile klubów sprowadziło za darmo zawodników o większej wartości w tym okienku?
30.08.2025 11:43
@Barthyren
Raz jeszcze:
Nicolas Jackson bramki (xG):
24/25: 10 (12.3)
23/24 : 14 (18.6)
22/24: 12 (7.8)
30.08.2025 11:42
@Barthyren wczoraj podawałem.
Nicolas Jackson bramki (xG):
24/25: 10 (12.3)
23/24 : 14 (18.6)
22/24: 12 (7.8)
30.08.2025 11:26
@hoodykr Jackson wydaje się jednak dużo bardziej wszechstronny i może zagrać w razie w na skrzydle.
Również obecnie trudno mi sobie wyobrazić, że latem leci na Jacksona 65 mln, ale...jeśli wypali i udowodni, że jest tyle wart, to czemu nie ;)
Wykup nie jest za 80 mln, tylko tyle jest wart cały pakiet (15 za wypożyczenie + 65 wykup).
30.08.2025 10:05
Przypomnę, że Bayern za półroczne wypożyczenie Mathysa Tela miał zainkasować 10 mln euro.
30.08.2025 09:45
Skąd informacja o wyższej pensji Jacksona? Bo osobiście napotkałem zupełnie inne informacje.
30.08.2025 09:41
@hoodykr Tylko tak szczerze. Mając takiego Kane'a, ile realnie minut mógłby otrzymać w sezonie taki młodzian jak Kusi-Asare? W jego wieku kluczowa jest regularna gra.
30.08.2025 09:39
@BreitnerPaul Wartość Boey'a w momencie transferu wynosiła 22 mln. Obecnie 18 mln.
30.08.2025 08:49
@seco555 o czym komentarz kolegi? Próbuje kolega udowodnić, że Jackson był od początku okna dostępny do wypożyczenia?
29.08.2025 21:06
No tak. Jak mówiłem na końcu pojawiają się opcje, których wcześniej nie było. Stąd w ogóle możliwość wypożyczenia, co doskonale potwierdza mechanizmy, o których pisałem.
Na temat warunków mogę się ewentualnie wypowiedzieć po tym jak zostają ujawnione. Przypomnę, że Jackson wyceniany jest na 50kk, a Chelsea chciała za niego jeszcze więcej. Ile ma zatem kosztować roczne wypożyczenie? Na Anglikach kilka milionów wrażenia nie robi.
29.08.2025 19:42
Dzięki. To akurat dzisiejszy pomysł, który zgłosił @hoven i który udało się szybko wdrożyć :)
29.08.2025 18:12
test x3
29.08.2025 17:54
Wprowadzam poprawkę - okno modalne zamykane automatycznie po dodanym komentarzu.
29.08.2025 17:36
Testowy komentarz x2
29.08.2025 17:32
@hoven
1. Porównując z podobnymi portalami to nie widzę, żeby ilość była większa. Oczywiście, gdyby była możliwość finansowania z innych środków to dążyłbym do zmniejszania ich ilości, ale póki co żaden inny sposób (w tym donejty) nie zdały egzaminu.
2. Nie zaobserwowałem wiele takich przypadków. Raczej jednostkowe.
3. Tutaj postaram się pomyśleć nad sprawą. Dzięki za propozycję.
29.08.2025 16:51
@hoven
Nicolas Jackson bramki (xG):
23/24 : 14 (18.6)
24/25: 10 (12.3)
29.08.2025 14:49
@hoven to odpowiedziałem na pytanie. Nie ma takiej możliwości.
Jeśli jakaś reklama przeszkadza to proszę konkretnie o informację jaka i dlaczego powoduje problem.
29.08.2025 14:44
@hoven w tej rozmowie zarzucałem, że powtarzasz w kółko jedno, zupełnie nie czytając co się pisze. A ja, podobnie jak i wcześniej, niczego nie wmawiałem. Chociaż jeśli mówienie, że ktoś powtarza coś w kółko to według Ciebie "wmawianie", to faktycznie "takie" wmawianie mogło mieć kiedyś miejsce :)
A czy ja gdzieś napisałem, że decyduje o opinii? Uważam ją za absurdalną. Absolutnie nie rozumiem do czego pijesz.
PS Dla Ciebie głos ludu na przeróżnych mediach społecznościowych to wyrocznia? Czy to działa jakoś wybiórczo?
29.08.2025 14:42
Z czym dokładnie oszaleć można? Na jakim urządzeniu? Proszę o przykłady stron o podobnej tematyce (i skali), gdzie reklam jest zauważalnie mniej.
Nie widzę takiej możliwości.
29.08.2025 14:36
@seco555 "Z Twojej narracji wynika, że bramki z kwalifikacji do ligi konferencji traktujesz równoważnie z LM, czy PL"
Poważnie? Ja myślałem, że my tu chcemy o czymś sensownym porozmawiać, a nie pisać bajki. To nie moja tematyka, także muszę serdecznie podziękować, bo się w niej nie orientuję.
29.08.2025 14:33
@hoven napisałem, że znam minusy Jacksona. Co nie zmienia wciąż faktu, że zawodnik, który kręci 34 G+A w 2 sezony w mojej rzeczywistości nie zasługuje na opinię "pośmiewiska ligi". No nie, i to jest moja opinia.
Raz jeszcze upraszam o dyskutowanie na dany temat w odpowiednim wątku, a nie wracanie po x miesiącach w zupełnie innym wątku. To nie prowadzi do niczego sensownego i nie będę w tym uczestniczył. Podkreślam raz jeszcze, że niczego nie wmawiałem i - powtarzając się po raz ostatni - radzę to samo.
Kończąc, nadmienię jedynie, że statystyka nigdy nie była dla mnie wyrocznią, ale dobrym wyjściem/fundamentem dyskusji. Wiem, że najłatwiej ją odrzucić, jak nie pasuje do tezy, ale to już zupełnie inny temat.
29.08.2025 14:30
@hoven Jeśli chciałeś kontynuować dyskusję, to było wtedy to czynić. Nie wiem, czy koledzy jakoś się zmówili, że będą dzisiaj odgrzewać stare kotlety, ale to nie moja bajka, więc nie będę się powtarzał.
Nie mam tendencji do tego, żeby komuś coś wmawiać. Polecam to samo podejście.
29.08.2025 14:13
@seco555 to nie naciągnie faktów. To czyste fakty. To nie mecze sparingowe, tylko pucharowe. Statystyki z wszystkich oficjalnych rozgrywek są powszechnie używane w różnych zestawieniach (sparingi NIGDY nie są brane pod uwagę). Rozumiem, że nie cenisz tych rozgrywek, masz do tego prawo, ale nie zarzucaj mi naciągania faktów, jak przytaczam właśnie nic innego jak fakty.
PS Wejdź sobie na transfermarkt, czy zapewne jakąkolwiek stronę ze statystykami. W podsumowaniu masz wszystkie oficjalne mecze, w tym również LK. Sparingów nie masz nigdy. Tyle o faktach.
29.08.2025 14:01
@hoven niestety, ale widzę, że nawet nie czytasz tego, co napisałem, bo znowu powtarzasz to co na początku. A przecież już odnosiłem się do tej nietrafnej analogii.
Można powtarzać jedno i to samo w kółko, ale to nie dla mnie zabawa.
Pozdrawiam :)
29.08.2025 13:42
@hoven wolałbym rozmawiać merytorycznie. Nie wiem, jak bardziej bezpośrednio można napisać niż to, co padło na początku dyskusji.
Klub może działać zdecydowanie i sensownie, mieć upatrzone cele, które stają się dostępne dopiero w ostatnim dniu okienka. Bo tak działa transferowe domino, co przekazałem na przykładzie Jacksona, który nie był dostępny na wypożyczenie jeszcze kilka tygodni temu.
Jeśli główne cele nie są dostępne to gonienie za innymi, które niekoniecznie pasują przyjętym kryteriom, byłoby oznakim paniki.
@seco555 nic nie udawadniałem, tylko przedstawiałem fakty. Rozumiem, że nie pasowały do Twojej narracji, ale nie wiem tylko po co chcesz powtarzać dyskusję? W przypadku Jacksona mówię przecież tylko o Premier League. Też w tym przypadku jest coś "nie tak"? Bo statystyka zła, a głos kibiców już ok? O co chodzi?
29.08.2025 13:36
@hoven z tego co wiem, to Jackson nie był dostępny na wypożyczenie. Nie twierdziłem, że analogia była dobry tylko "byłaby trafna, gdyby...".
Uważam, że klub powinien mieć plan, ale to tylko drogowskaz. Podczas trwania okna, wiele może się wydarzyć i na to trzeba reagować. Przede wszystkim największym błędem jest w moim odczuciu uparcie się na pozyskanie zawodnika na pozycję X, nawet jeśli nie jest się przekonanym do żadnego z dostępnych celów. Lepiej odczekać nawet rok i łatać dziury półśrodkami.
Nic nie próbuje udowadniać. Próbuję, jak przeważnie, przedstawić inną perspektywę.
29.08.2025 13:05
@hoven ale ja sobie zdaję sprawę z jego minusów. Nie potrzebuję do tego niezbyt merytorycznych opinii anonimów z sieci. Nie lubię zresztą tego wyśmiewania w sieci, być może wyrosłem po prostu z tego i nie szukam takich "atrakcji".
Co do drugiego to nie za bardzo rozumiem. "Prostowałem" Twoją analogię, która była niezbyt trafna. Bo powtarzam - pod koniec okienka trafiają sie okazje, które były do tej pory niedostępne.
29.08.2025 12:54
@hoven nie śledzę bo nie ma to najmniejszego sensu. Nie oceniam zawodnika przez pryzmat opinii kibiców w necie. Już wolę analizować "gołe" liczby.
"pod koniec okienka masz już jak przed zamknięciem targu: przebrany towar"
Analogia byłaby trafna, gdybyś jeszcze dodał, że przed zamknięciem targu trafia do sprzedaży towar, który był jeszcze przez cały dzień pod ladą.
29.08.2025 12:40
Absolutnie błędne założenia. Pogadaj z kimś z futbolowego światka, który siedzi w tematyce transferowej. Najlepsze okazje są właśnie pod koniec okienka, kiedy domino rusza i da sie wyrwać zawodnika, który długo był nie do ruszenia (bo jego klub np. szukał następcy).
Oczywiście, jeśli jesteś w sytuacji, kiedy nie musisz liczyć się z finansami, to sprawa wygląda zupełnie inaczej.
PS Pośmiewisko zdobywające w ostatnich dwóch sezonach 34 punkty w kanadyjce. Tam pewnie zdecydowanie większość graczy to pośmiewisko?
PS Przypomnę również, że wartość zawodnika po transferze wzrosła z 35 mln do 50 mln. No ale kibice śmieszkują, to zawodnik skreślony...
29.08.2025 12:30
Człowiek może się już pogubić. Zawodnik, który robi w dwóch ostatnich sezonach Premier League 34 punkty w "kanadyjce" jest memem. Nie wiem w końcu, czy to źle świadczy o nim, czy o tej lidze.
Jeśli to co mówią media (w przypadku Jacksona i Sane) się sprawdzi, to wyjedzie na to, że roczny koszt gry Jacksona (który ma historię 15+ punktów w kanadyjce w uwielbianej PL) będzie porównywalny z kosztem, który generował Sane.
Przypomnę również wszystkim, którzy tak łatwo rzucają milionami, ile Bayern zarabia "na czysto" przez cały sezon.
29.08.2025 10:32
@AdiFantasti płatność na raty to najczęstsza forma rozliczeń za transfery. Chyba że w grę wchodzi klauzula wykupu, gdzie trzeba wszystko przelać z góry.
29.08.2025 05:26
@Dziadekmrooz pewnie kolega jeszcze rok temu pisałby tak samo o Woltemade jako „zawodniku memie”.
Z oceną transakcji wstrzymałbym się jednak do momentu aż faktycznie będą znane warunki.
28.08.2025 20:45
@Dziadekmrooz to jeśli za 23 latka, który ma za sobą pół roku trzeba zapłacić blisko 100 mln to ile trzeba dać za takiego co ma kilka sezonów takiej gry? 300?
To nie są ceny rynkowe. Takie kwoty padają tylko w Anglii, to inny świat.
Proponuję także zerknąć w raporty finansowe i zobaczyć ile sezonów Bayern pracuje na takie 90 mln.
28.08.2025 20:36
@Dziadekmrooz bardzo subiektywne wrażenie.
28.08.2025 20:30
Przypomnę, że Woltemade jeszcze na jesień ub roku nie był pierwszym wyborem w VfB i miał na koncie ledwie kilka występów od pierwszych minut.
28.08.2025 19:54
Te zmiany, jeśli wejdą, to dopiero od sezonu 26/27 -> https://www.dieroten.pl/art/show/liga-mistrzow-znow-sie-zmieni-uefa-nie-chce-tych-samych-meczow-co-rok/59966
28.08.2025 17:26