@Head2007 to nie fart, tylko wynik jego stylu gry. To co pisaliśmy wcześniej. Jest ciągle w ruchu, potrafi odnaleźć się w polu karnym, co sprawia, że dochodzi do wielu sytuacji.
29.10.2025 21:45
@IIWW netto 20mln za sezon?
Nie chodziło mi tylko o Tela, które zresztą — podobnie jak resztę — nie skreślam, ale trzeba pamiętać kilka rzeczy:
1) Bayern dostał za niego całkiem niemała kwotę
2) Jego kariera w Monachium zaliczyła niestety trend spadkowy. Zawsze wtedy zadajesz sobie pytanie, czy godzisz się na solidny zarobek, czy jednak liczysz, że trend się odwróci?
29.10.2025 13:06
3
A jak przypomnę sobie komentarze na ich temat jeszcze kilka miesięcy temu... ;)
29.10.2025 10:24
@Zerafaelo ale dlaczego? W jakiś podręcznikach dla fizjoterapeutów napisane jest, jaki termin trzeba przyjąć?
Taki Mbappe rozegrał w zeszłym sezonie ok 1 k minut (!) więcej od Olise. Salah tylko niewiele mniej niż Kylian. Nie wspominając nawet chociażby o Valverde, bo to jest już w ogóle przepaść.
29.10.2025 07:38
2
@Sopariev to jest już kwestia opinii, a nie faktów. Czas dopiero pokaże, choć obawy rozumiem.
Póki co jednak ten model sprawdza się świetnie, a do tego jest również przestrzeń dla młodzieży.
28.10.2025 20:28
@Zerafaelo ale chyba w sezonie olimpijskim stracił niemal połowę rozgrywek, czyż nie?
28.10.2025 17:59
3
@Kamil.20 zawodnicy odnoszą kontuzję także wtedy, kiedy mniej grają.
Czasami mam wrażenie, że panuje tutaj spora przesada odnośnie zmęczenia/urazów. Mnóstwo zawodników w Europie gra podobną ilość minut co w tym sezonie Olise.
Tymczasem jak Francuz nie zagra genialnie, to już pojawiają się komentarze nt. zmęczenia. Słabsza dyspozycja nie wynika tylko z przemęczenia i warto o tym przypomnieć.
Zresztą są rożni zawodnicy. Także tacy, który najlepiej się czują, kiedy są cały czas w rytmie, a odpoczynek z tego rytmu potrafi ich wytrącić.
28.10.2025 17:10
2
Ale jeszcze nic się nie zakończyło :)
28.10.2025 13:26
@blade87 takie sytuacje zdarzają się pewnie co kolejkę. Jak pokazuje właśnie wskaźnik xg (który był na długo przed popularyzacją chatagpt, więc nie rozumiem w gruncie rzeczy co masz na myśli) nierzadko kończą się pudłem. Chciałeś dyskusji bez rzetelnych danych? Czy o co chodzi?
26.10.2025 12:56
2
@Barthyren ja tylko dodam, że Diaz w zeszłym sezonie Premier Leage zdobył 13 bramek, a jego xG wynosiło 12. Czyli...strzelił więcej niż "powinien".
26.10.2025 11:15
Pudło sezonu?
Bardzo odważna teza. Ja tylko dodam, że wskaźnik xG w tym przypadku wynosił 0.56. Czyli średnio nieco ponad 5 na 10 takich sytuacji kończy się bramką.
26.10.2025 11:04
@Sopariev byłoby super. Tyle tylko, że podobnie jest w innych ligach. One też są śmieszne, czy to tylko dotyczy Bundesligi? Atletico rozbiło nie tylko Eintracht, ale również Real, a potem samo zostało rozbite przez Liverpool, który ostatnio przegrywa niemal z każdym.
26.10.2025 09:12
@blade87 już o tym pisałem. Ta „śmieszna” Bundesliga póki co nabiła w LM więcej punktów niż Włoska i punkt mniej niż hiszpańska (pomimo tego, że ci mają jedną drużynę więcej!).
Można oczywiście ciągle czekać na potknięcia jednej czy drugiej drużyny i przy każdej okazji kpić, ale wtedy wypada być sprawiedliwym i to samo pisać o innych.
No chyba, że wszyscy są śmieszni tylko nie Anglicy.
I muszę nadmienić, że byli tu tacy, którzy usilnie kpili z Bundesligi. Znam ten schemat. Deprecjonowanie, kpienie, a następnie pisanie wszem i wobec po zwycięstwach, że w zasadzie nie ma się z czego cieszyć, bo to tylko "śmieszna" Bundesliga.
26.10.2025 08:22
3
Patrząc na sam wynik wszytsko sie zgadzało. Oglądając jednak mecz i mając na uwadze jego przebieg (gra w przewadze) można jednak mieć inne zdanie. Określenie, że nie było fajerwerków nie oznacza jednak krytykę. Nic z tych rzeczy.
26.10.2025 02:11
2
@Daro to było dla mnie wprost nieprawdopodobne, że to jest niezrozumiałe, ale niech będzie! Przyjmuje do wiadomości, nie ma złej krwi ;) Szczególnie po kolejnym zwycięstwie :)
25.10.2025 18:32
6
@Daro jestem pod wrażeniem, że Bayern nie zmobilizował Cię do żadnego komentarza od dwóch miesięcy, tylko właśnie ten fragment. Mam nadzieję, że nie muszę odpowiadać na pytanie i sam dojdziesz do odpowiedzi 😂
25.10.2025 17:59
3
Się pisze w trakcie meczu ;)
25.10.2025 17:53
2
@Head2007 "nieruchliwy", a najwięcej sprintów w drużynie po Olise, i 7. w całej lidze. Podobnie w kategorii "intensywne biegi" drugi w drużynie, a w lidze 10.
Naprawdę, można zarzucić Diazowi pewne mankamenty, ale to zawodnika, który właśnie bazuje na ruchliwości i to jest jedna z jego największych zalet.
25.10.2025 17:47
1
@Head2007 może gdybyś nie pisał niemal cały mecz źle o jednym zawodniku to faktycznie byłyby dwie opcje.
25.10.2025 17:34
5
A to naprawdę trzeba cały czas czepiać jednego zawodnika? Każda okazja dobra, nawet piękny gol młodziana? :|
25.10.2025 17:29
1
@Head2007 można się czepiać pewnych atrybutów u Diaza, ale, że nie zasuwa, że statyczny, że "czlapak"? No NIE. NIE. NIE.
25.10.2025 16:36
Słabsza dyspozycja na przestrzeni kilku spotkań zawsze oznacza "zmęczenie sezonem" ?
25.10.2025 16:32
@AdiFantasti bo jest 11 miejsce w składzie, a trener ma prawo korzystać z innych i ich budować. Jestem przekonany, że Kompany ma swoje powody (może uważa, że lepszy będzie dla niego mecz w Pucharze? Może chce budować Jacksona? Może coś innego?) i warto mu po prostu zaufać.
Jeśli Karl wybiegnie w podstawowym składzie z Kolonią, to będzie oznaczało drugi mecz w pierwszej jedenastce na przestrzeni tygodnia w debiutanckim sezonie w seniorach.
25.10.2025 15:09
@AdiFantasti a proponuję przeanalizować pierwszy sezon gry Musiali. Według moich wyliczeń Karl jest na drodze do podobnej ilości minut co Jamal.
"A czemu mamy patrzeć na kogoś innego ? " Bo to pomaga nabrać nieco innej perspektywy.
25.10.2025 14:57
@AdiFantasti mental Karla wydaje się dobrze ukierunkowany, więc wątpliwe mi się wydaje, że będzie to dla chłopaka demotywujące. Szczególnie, że trzeba się naprawdę mocno natrudzić, żeby znaleźć w czołowych ligach europejskich zawodnika w jego wieku, który może liczyć na tyle minut co on.
Było sporo obaw przed sezonem o to, czy dostanie szanse. Tutaj raz po raz pojawiały się nawet komentarze, że na pewno nie. Tymczasem gra i jego rozwój wydaje się przebiegać wzorowo.
Kompany też musi budować takich zawodników jak Jackson, który może był jeszcze kluczowy w tym długim sezonie.
Może pora w końcu zaufać Kompany'emu?
25.10.2025 14:45
Czyli zbudowali zespół, którym zachwyca sie piłkarski świat i w nagrodę...powinno już ich nie być?
Przypomnę, że zespół zmaga się z trzema poważnymi urazami. Śmiało można powiedzieć, że dwóch kluczowych zawodników jest niedostępnych.
24.10.2025 14:22
@FCB4ever2014 oczywiście, że to nie tylko cyferki. Nie zmienia to jednak faktu, że pewne opinie można łatwo obalić właśnie dzięki tym cyferkom. Wiem jednak doskonale, że dla pewnego grona osób twarde dane i tak nie mają znaczenie. One przecież wiedzą i widzą lepiej :)
24.10.2025 07:56
@KeeRay marnuje, ale w zasadzie wszyscy marnują. Sytuacja sam n sam ma średni współczynnik konwersji około 25%, a przyjęło się mówić o takiej sytuacji 100% szansa. Strzał dający bramkę z Brugią wg statystyk miał prawdopodobieństwo sukcesu 5%. Także póki co wychodzi na to, że marnuje trochę, ale także potrafi zrobić coś z niczego i wszystko się w miarę równoważy. Jeśli tak dalej to będzie wyglądało to bym się mimo wszystko bardzo nie martwił. Nie każdy ma skuteczność Kane’a ;)
23.10.2025 16:40
3
To jest ciekawe, że często tak się narzeka na skuteczność Diaza, a Kolumbijczyk wg xG powinien strzelić niecałe 6 bramek (5.9), a ma 7.
23.10.2025 13:38
@Comentateiro po prostu nie uznaje czegoś takiego, że drużyna nagle staje się wielką. Na jesień nie byli, ale mija kilka tygodni i już są? Nie. Wtedy może mieli słabszy okres, może potrzebowali jeszcze się nieco zgrać i poprawić pewne mechanizmy, ale klasowa drużyna nie rodzi się nagle, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
I z Bayernem też nie jest tak, że nagle to zatrybiło. Już w zeszłym sezonie było dużo przesłanek ku temu, żeby sądzić, że rodzi się coś dobrego. O czym pisałem przytaczając twarde dane.
23.10.2025 12:51
1
@Comentateiro a za czym tutaj nadążać? To nie wykład o fizyce kwantowej :) Chodzi o to o czym pisałem na początku. Wielkie drużyny też mają słabsze okresy, słabsze mecze, w których potrafią zagrać beznadziejnie, nawet z dużo niżej notowanymi rywalami.
I tak PSG miało bardzo słaby moment na jesieni, gdzie walczyli w ogóle o byt w Lidze Mistrzów, tak Bayern Heynckesa nie tylko zaliczył wpadkę z Arsenalem, ale i z Bate Borysów.
Podsumowując. Słabsze mecze i problemy w starciach z niżej notowanymi drużynami przytrafiają się również wielkim drużynom.
23.10.2025 11:51
3
@Comentateiro oczywiście, że może. Żeby nie szukać daleko to przypomnę zeszłoroczne PSG, czy Bayern za Juppa (tryplet).
@FCB4ever2014 jakbym miał stawiać na Twoje zajęcie, bazując na wpisach tutaj, to pewne zakład pogrzebowy ;)
Ale jedno jest pewne. Znowu spudłowałeś. Chociaż z księgowymi mam czasem doczynienia ;)
23.10.2025 11:19
2
Już w tamtym sezonie było wiele momentów, kiedy pisałem o tym, że tutaj buduje się coś naprawdę dobrego, co widoczne było również statystykach.
Pragnę jednak ostrzec, że i w tym sezonie trafi się z pewnością niejeden słabszy okres, gdzie wtedy problemem może być przejście drużyny pokroju Celtic. Co jednak nie powinno zmieniać opinii na temat tego, co Kompany zdołał już wypracować.
23.10.2025 10:12
1
Jak przypomnę sobie komentarze nawet tutaj, jeszcze z lata, to jednak jest olbrzymia zmiana :)
23.10.2025 09:51
1
@Sopariev ale spójrz na La Ligę, czy przede wszystkim Serie A.
Do tej pory:
- La Liga 22 pkt
- Bundesliga 21 pkt
- Serie A 18 pkt
23.10.2025 09:49
Co to znaczy „wziąć się za Bundesligę”? Czy patrząc po dorobku punktowym drużyn z Hiszpanii, czy przede wszytskich Włoch, faktycznie są powody do wstydu?
23.10.2025 06:25
3
@Alistair no właśnie tak to wygląda. Pojedyncze mecze nigdy nie mogą weryfikować klasy drużyny. Więcej można powiedzieć po sezonie, a teraz…enjoy the ride! 😊
22.10.2025 13:57
3
Co to znaczy weryfikacja? Czyli jak - zakładając najgorszy scenariusz - 0 punktów w tych meczach to do zwolnienia? Nierzadko czytam o tej weryfikacji. Czy aby drużyna nie jest „weryfikowana” w każdym meczu?
22.10.2025 13:05
A kolega przeczytał uważnie? Przecież wyraźnie jest napisane, że 2/3 pensji pokrywa Bayern.
Co do pensji to rzecz jasna trzeba je brać z dużym dystansem, bo to tylko doniesienia mediów.
08.10.2025 21:06
1
Rozmowy trwają już przynajmniej rok.
08.10.2025 15:31
4
Faktycznie próbujesz nas tutaj przekonywać, że jedyne negatywne/wyśmiewające komentarze odnośnie zatrudnienia Kompany'ego dotyczyły kwoty odstępnego? Tyle?
06.10.2025 16:59
@alien666 łącznie dał 117 bramek (gole + asysty), więc chyba jednak "trochę" więcej niż "nic" :)
05.10.2025 15:00
2
@bawaria42 można także przeczytać co miał do powiedzenia.
Przypomnę również, że w sezonie 22/23 Serge strzelił 17 bramek o zaliczył 12 asyst. To tyle w kwestii jego rzekomego „nieodjeżdżania” od 5 lat.
05.10.2025 12:17
O niego od dawna "ciśnie" niejeden klub.
01.10.2025 17:37
1
Jeśli jest pole do niemałej podwyżki, to w przeszłości także z dużym wyprzedzeniem przedłużono kontrakty.
01.10.2025 10:39
@seco555 ale kto się obraża i o co? 🤭
30.09.2025 23:21
@seco555 dlaczego? To moja obserwacja. Rozśmieszyło mnie to i tyle w temacie 🤭
30.09.2025 23:11
@dudikov zacznij to "pls" pisać sensowne, merytoryczne komentarze, a nie takie paszkwile, które powinienem wykasowac.
@seco555 o, kolega się pojawił. Coś ostatnio niezbyty aktywny. Jednak zbyt pozytywnie jest ? :)
30.09.2025 23:03
@dudikov ja nic, ale swoje łykaj przez pół.
30.09.2025 22:53
Gol i świetna asysta, ogólnie zrobił dużo pozytywnego. "Pomyłka" po takim występie jest mocno na wyrost.
30.09.2025 22:47
xg na poziomie 3.42, a strzelone 5 bramek. Ze skutecznością w tym meczu nie jest wcale źle :)
30.09.2025 22:33
1
Polecam film T. Ćwiąkały na temat m.in. kwot transferowych. Dokładnie to samo można by powiedzieć o zarobkach. Coś co niejeden raz mówiłem, ale tutaj ubrane w lepszej formie :)
https://www.youtube.com/watch?v=ylpS1mZoIUE
30.09.2025 15:35
2
A co można z tym zrobić? Płacić jeszcze większe kwoty?
30.09.2025 12:37
@mehmet trudno mi się odnieść nie znając szczegółów. Generalnie zdecydowana większość tego co jest na oficjalnej stronie pokrywa się ze statystykami naszego dostawcy.
29.09.2025 20:22
Jeśli pytania dotyczy typera to jest w regulaminie napisane — bazujemy na oficjalnej stronie Bayernu.
29.09.2025 10:03
@WayeThe oceniać można, a nawet powinno się to co się dzieje co mecz. A dzieje się dużo dobrego. Co będzie dalej tego nikt nie wie, ale nie ma absolutnie nic złego w optymistycznych nastrojach. Jak nie kibice...to kto ? :)
28.09.2025 19:47
2
Świetnie, że dołączyłeś. Witamy 😊
27.09.2025 16:03
1
Dzięki za czujność. Chodziło o początek zeszłego sezonu, poprawione.
26.09.2025 18:07
@Reeken89 kto się nie uczy na błędach i o jakich błędach mowa?
26.09.2025 06:48
a jaka jest teza w nagłówku?
23.09.2025 20:10
W obecnym świecie gdzie prowizje bywają w takich wypadkach kosmiczne, a zawodnicy znając sytuację chcą ją wykorzystać i oczekują jeszcze większego wynagrodzenia…można, oj można.
Jak taki grajek wynegocjuje dobre warunki (a mają swoją kartę robi tak najczęściej) to przecież łatwo się nie ruszy.
22.09.2025 22:16
1
@Reeken89 nie wiem, nie lubię takich określeń. Spotkałem niejednego dyrektora z różnych branż, którego rola właśnie do tego się ograniczała i w żadnym wypadku nie określiłbym takich osób w ten sposób.
22.09.2025 13:16
1
Najwyraźniej potrzebuje.
Myślę, że głównym problemem może być to, że niekiedy zakłada się, że stanowisko dyrektora niesie za sobą władczość. A firmy/kluby mogą różnie interpretować takie stanowisko. Równie dobrze może być to funkcja bardziej reprezentatywna i polegać ma na wypełnianiu woli zarządu.
22.09.2025 12:08
1
o początku rozmów mówiło się już nawet jesieni 2024.
22.09.2025 06:02
Trzymając się faktów to póki co Kane zagrał w Bundeslidze w tym sezonie jeden raz pełne 90 min.
20.09.2025 16:59
1
To prawda. Z tych fragmentów, które były puszczane, wynika że niemal za każdym razem złe decyzje, proste błędy.
20.09.2025 16:01
1
@bialykrk jedna zmiana jest pewne w związku z urazem Stanisica, a stawiam również, że zagra Goretzka za Pavlo.
Osobiście zobaczyłbym również Kima, ale zrozumiem także jak zagra Tah, który z drugiej strony z każdym meczem powinien lepiej rozumieć się z resztą.
Generalnie drużyna wygląda świetnie na początku sezonu, a jak mówi stare piłkarskie porzekadło "zwycięskiego składu się nie zmienia" ;)
19.09.2025 18:57
3
Początek rozgrywek. Kolejny mecz za 6 dni. Wystawianie drugiego garnituru to jakiś challenge na skomplikowanie sobie sytuacji? Ktokolwiek tak robi?
19.09.2025 18:38
3
@bawaria42
20/21: 11 goli, 7 asyst
21/22: 17 G, 9 A
22/23: 17 G, 12 A
23/24: 5 G, 2 A
24/25: 7 G, 9 A
W okresie o którym mówisz był zaangażowany niemal w 100 bramek. 5 sezonów, prawie 100 bramek. To tyle odnośnie słów zasługujących na ostrzeżenie.
18.09.2025 17:59
1
@Gwzd44 nie ma idealnej filozofii, o czym już to kilkukrotnie wspominałem. Zawsze po porażce można napisać, że decydując się na wariant Y na pewno nie byłoby gorzej
Topowy team w swoim dniu może zawsze ukarać rywala. Jakkolwiek by nie grał.
Osobiście zawsze uważam, że najważniejsza jest konsekwencja.
18.09.2025 11:59
1
@Globin93 trochę mnie to dziwi. Z jednej strony są tacy, co narzekają na wysoką grę, która naraża na kontry. Z drugiej, jeśli taka gra właśnie zwiększa szansę na wykorzystanie błędu rywala (wysoki pressing), to nie dostrzegają, że to są właśnie zalety takiej filozofii.
18.09.2025 11:19
@Kamil.20 obliczyłem wg tego co napisał poprzednik czyli 115/540 (czyli ok 1/5). Zakładając, że Bayern rozegra jakieś 55 meczów w sezonie wychodziłoby ok. 1k minut.
18.09.2025 10:58
1
Dla porównania Tel dostał 600 minut, Musiala 1300.
18.09.2025 10:51
1
@Comentateiro zawsze warto jest mieć jakiś punkt odniesienia. Chyba, że po prostu chodzi o to, żeby powiedzieć swoje i basta.
"ja to bym nazwał raczej, że nie gra mniej niż pozostali "
W Bundeslidze nikt jeszcze nie zagrał z jego rocznika.
W Premier League trzech, w tym żaden więcej.
W LL żaden.
W Serie A Francesco Camarda (jedyny co ma więcej minut niż Karl).
Nawiasem, jeśli utrzyma się ta średnia, to zaliczy około tysiąc minut w sezonie. Jak na pierwszy sezon w profesjonalnej piłce to na pewno niemało.
18.09.2025 10:43
1
@Comentateiro ale jak nie gra jak gra najwięcej spośród swojego rocznika w czołowych europejskich ligach?
18.09.2025 09:59
1
@Comentateiro on ma 17 lat. Sezon jest długi i dopiero po jego ukończeniu będziemy wszystko wiedzieć. Nie musi grać w każdym spotkaniu, żeby się rozwijać. Na razie trudno znaleźć zawodnika w jego wieku, który gra więcej w czołowych ligach. To są fakty.
Wprowadzać zawodnika też należy umieć. Na jednego Yamala jest dziesiątki, jeśli nie setki(tysiące), którym się nie udało, a talentu tam wcale nie brakowało. I to niekoniecznie dlatego, że nie dostali szans.
Za dużo jest spiny. Nie zagra w jednym meczu i już wrzawa, bo nie grał. Dajmy mu się w spokoju rozwijać i nie nakręcajmy niepotrzebnej presji. Powtarzam, na razie w jego wieku mało kto gra więcej (w zasadzie, pomijając Francję z czołowych lig, to nikt).
18.09.2025 09:53
1
Polecam raz jeszcze sprawdzić, ilu zawodników w Europie w wieku Karla (z najlepszych lig w Europie) ma więcej minut niż zawodnik FCB. A potem porozmawiamy o tym, jak to rzekomo nie lubi młodych.
18.09.2025 09:08
4
Sprawdź sobie ilu zawodników z jego rocznika lub (młodszych) ma na sowim koncie więcej minut w najlepszych europejskich ligach. Sprawdź proszę i wróć z informacją :)
17.09.2025 23:02
@Sopariev widzę przede wszystkim negatywy w ostatnich komentarzach w Twoim wykonaniu. Czekam z utęsknieniem na jakiś pozytyw :)
17.09.2025 22:57
Chelsea 0.5 xg, 13 kontaktów w polu karnym Bayernu. No chyba nie taka zła ta formacja defensywna, nie?
17.09.2025 22:53
2
Co tam zwycięstwo z trudnym rywalem, prawda?
17.09.2025 22:52
Ale przecież Jackson też może zagrać na skrzydle.
17.09.2025 22:34
W ramach ciekawostki. Paul Wanner dzisiaj zagrał 16 minut w barwach PSV. Łącznie w tym sezonie ma na swoim koncie...27 minut.
16.09.2025 20:52
A ile drużyn nacięło się na grę defensywną i niższą linię obrony? Każdy styl gry, każda filozofia ma swoje plusy i minusy.
11.09.2025 09:53
2
Zmieniam, żeby nie było kontrowersji 😊
10.09.2025 10:17
Czyli wypada brać przykład, bo "nie grozi upadłość i nawet raz ograli Bayern 4-1" ?
08.09.2025 20:35
Liverpool zimą jeszcze nie można działać (przynajmniej oficjalnie). Tylko zagraniczne kluby mogą już oficjalnie dogadywać się z zawodnikiem 😊
08.09.2025 17:02
4
Uli Hoeness najwyraźniej ma u nas konto ;)
08.09.2025 08:52
@Gwzd44 to dla mnie akurat zupełnie nieoptymalne, bo nie ma porządku, a różne wątki potrafią się przeplatać.
07.09.2025 17:21
@Mistrz358 odpowiem na to "Ale w czym jest problem aby pojawiał się jakiś komunikat, że ktoś mi odpowiedział w dyskusji", bo reszta zasługuje na ostrzeżenie.
Problemem jest stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia. W związku z tym, jak całość jest zorganizowana, taka zmiana nie jest łatwa. Zapowiadałem już kiedyś, że jak tylko będzie sposobność to będę starał się to wdrożyć, ale to już większy projekt, a póki co czasu starcza tylko na jakieś mniejsze zmiany, które zresztą ostatnio też wprowadzałem.
Szczególnie, że ten "problem", o którym mówisz widocznie nie jest problemem dla zdecydowanej większości, która aktywnie korzysta z odpowiadania.
07.09.2025 14:00
1
Niekoniecznie. Kluby mogą siąść do stołu i ustalić inna kwotę. Podobnie jak w przypadku Tela, gdzie finalnie skończyło się na transferze definitywnym, ale nie za taką kwotę, jaka wcześniej była ustalona.
07.09.2025 13:01
1
@buuuU jeszcze mniej dopracowane jest rozwiązanie, które Ty proponujesz. Jak widać po dyskusjach, zdecydowanie większość nie ma z tym rozwiązaniem większego problemu.
07.09.2025 12:53
Bayern na jednak olbrzymi atut w postaci Kompany’ego, z którym Michael świetnie się dogaduje.
05.09.2025 16:04
@MS7 co konkretnie proponujesz? Jeśli niemieckie media, które są znacznie bliżej niż my, donoszą o tym, to mamy to ignorować?
04.09.2025 12:51
@hoven ale co ma ten swietny rzekomo scouting i dobre sprzedaże do tego, ze i tak nie zarabiają tyle co Bayern i wiele zespołów notuje straty?
@mariofcb2 z faktami nie dyskutuje. Tak, kwoty robią wrażenie.
Tyle tylko, że wydatki nie sprawiają jak dla mnie tego, że ktoś odjeżdża finansowo. A do tego się odnosiłem. To że sąsiad wydaje 3x tyle co ja nie musi przecież oznaczać, że mi odjechał finansowo ;)
@Globin93 strategia finansowa w chwile obecnej może nie do końca być zrozumiała. Więcej być może będziemy wiedzieć po raporcie za ostatni sezon, a także kolejne lata pokażą więcej.
03.09.2025 17:58
Patrząc na raporty finansowe trudno jednak się z tym zgodzić. Świat wcale nie odjechał. Jak Bayern był w 19/20 w europejskiej czołówce pod względem finansów, tak dalej się tam znajduje. Pod względem przychodów za sezon 23/24 "Die Roten" są na 5. miejscu (wg oficjalnych raportów, nowszych jeszcze nie ma), a przychody cały czas rosną.
03.09.2025 16:39
1
@hoven jak się mylę to mnie popraw, ale co do zasady głównym celem każdej spółki (wyłączając organizacje non profit) jest maksymalizacja zysku. I nie ma to raczej większego znaczenie, czy mowa o spółce notowanej na giełdzie, czy nie.
03.09.2025 09:35
1
@Piotreczek Słabe jest podanie jednego źródła (z drugiej strony nie widzę żadnego, więc moje źródło jest mega słabe vs żadne źródło?) i zachęcenie do researchu? Nie powoływałem się przecież na AI, tylko proponowałem rozpoczęcie researchu od AI. Posprawdzałem w kilku miejscach, żeby zweryfikować. Jestem pewien tego, co napisałem, ale chciałbym również, żeby nieco wysiliła się również druga strona :) Mam przekonanie, że może to pomóc jakości dyskusji tej oraz kolejnych.
03.09.2025 09:07
1
@hoven nic nie odgrzewam. Dopiero rozpalam grilla.
Karl wszedł w 77 minucie.
30.10.2025 12:42
@Head2007 to nie fart, tylko wynik jego stylu gry. To co pisaliśmy wcześniej. Jest ciągle w ruchu, potrafi odnaleźć się w polu karnym, co sprawia, że dochodzi do wielu sytuacji.
29.10.2025 21:45
@IIWW netto 20mln za sezon?
Nie chodziło mi tylko o Tela, które zresztą — podobnie jak resztę — nie skreślam, ale trzeba pamiętać kilka rzeczy:
1) Bayern dostał za niego całkiem niemała kwotę
2) Jego kariera w Monachium zaliczyła niestety trend spadkowy. Zawsze wtedy zadajesz sobie pytanie, czy godzisz się na solidny zarobek, czy jednak liczysz, że trend się odwróci?
29.10.2025 13:06
A jak przypomnę sobie komentarze na ich temat jeszcze kilka miesięcy temu... ;)
29.10.2025 10:24
@Zerafaelo ale dlaczego? W jakiś podręcznikach dla fizjoterapeutów napisane jest, jaki termin trzeba przyjąć?
Taki Mbappe rozegrał w zeszłym sezonie ok 1 k minut (!) więcej od Olise. Salah tylko niewiele mniej niż Kylian. Nie wspominając nawet chociażby o Valverde, bo to jest już w ogóle przepaść.
29.10.2025 07:38
@Sopariev to jest już kwestia opinii, a nie faktów. Czas dopiero pokaże, choć obawy rozumiem.
Póki co jednak ten model sprawdza się świetnie, a do tego jest również przestrzeń dla młodzieży.
28.10.2025 20:28
@Zerafaelo ale chyba w sezonie olimpijskim stracił niemal połowę rozgrywek, czyż nie?
28.10.2025 17:59
@Kamil.20 zawodnicy odnoszą kontuzję także wtedy, kiedy mniej grają.
Czasami mam wrażenie, że panuje tutaj spora przesada odnośnie zmęczenia/urazów. Mnóstwo zawodników w Europie gra podobną ilość minut co w tym sezonie Olise.
Tymczasem jak Francuz nie zagra genialnie, to już pojawiają się komentarze nt. zmęczenia. Słabsza dyspozycja nie wynika tylko z przemęczenia i warto o tym przypomnieć.
Zresztą są rożni zawodnicy. Także tacy, który najlepiej się czują, kiedy są cały czas w rytmie, a odpoczynek z tego rytmu potrafi ich wytrącić.
28.10.2025 17:10
Ale jeszcze nic się nie zakończyło :)
28.10.2025 13:26
@blade87 takie sytuacje zdarzają się pewnie co kolejkę. Jak pokazuje właśnie wskaźnik xg (który był na długo przed popularyzacją chatagpt, więc nie rozumiem w gruncie rzeczy co masz na myśli) nierzadko kończą się pudłem. Chciałeś dyskusji bez rzetelnych danych? Czy o co chodzi?
26.10.2025 12:56
@Barthyren ja tylko dodam, że Diaz w zeszłym sezonie Premier Leage zdobył 13 bramek, a jego xG wynosiło 12. Czyli...strzelił więcej niż "powinien".
26.10.2025 11:15
Pudło sezonu?
Bardzo odważna teza. Ja tylko dodam, że wskaźnik xG w tym przypadku wynosił 0.56. Czyli średnio nieco ponad 5 na 10 takich sytuacji kończy się bramką.
26.10.2025 11:04
@Sopariev byłoby super. Tyle tylko, że podobnie jest w innych ligach. One też są śmieszne, czy to tylko dotyczy Bundesligi? Atletico rozbiło nie tylko Eintracht, ale również Real, a potem samo zostało rozbite przez Liverpool, który ostatnio przegrywa niemal z każdym.
26.10.2025 09:12
@blade87 już o tym pisałem. Ta „śmieszna” Bundesliga póki co nabiła w LM więcej punktów niż Włoska i punkt mniej niż hiszpańska (pomimo tego, że ci mają jedną drużynę więcej!).
Można oczywiście ciągle czekać na potknięcia jednej czy drugiej drużyny i przy każdej okazji kpić, ale wtedy wypada być sprawiedliwym i to samo pisać o innych.
No chyba, że wszyscy są śmieszni tylko nie Anglicy.
I muszę nadmienić, że byli tu tacy, którzy usilnie kpili z Bundesligi. Znam ten schemat. Deprecjonowanie, kpienie, a następnie pisanie wszem i wobec po zwycięstwach, że w zasadzie nie ma się z czego cieszyć, bo to tylko "śmieszna" Bundesliga.
26.10.2025 08:22
Patrząc na sam wynik wszytsko sie zgadzało. Oglądając jednak mecz i mając na uwadze jego przebieg (gra w przewadze) można jednak mieć inne zdanie. Określenie, że nie było fajerwerków nie oznacza jednak krytykę. Nic z tych rzeczy.
26.10.2025 02:11
@Daro to było dla mnie wprost nieprawdopodobne, że to jest niezrozumiałe, ale niech będzie! Przyjmuje do wiadomości, nie ma złej krwi ;) Szczególnie po kolejnym zwycięstwie :)
25.10.2025 18:32
@Daro jestem pod wrażeniem, że Bayern nie zmobilizował Cię do żadnego komentarza od dwóch miesięcy, tylko właśnie ten fragment. Mam nadzieję, że nie muszę odpowiadać na pytanie i sam dojdziesz do odpowiedzi 😂
25.10.2025 17:59
Się pisze w trakcie meczu ;)
25.10.2025 17:53
@Head2007 "nieruchliwy", a najwięcej sprintów w drużynie po Olise, i 7. w całej lidze. Podobnie w kategorii "intensywne biegi" drugi w drużynie, a w lidze 10.
Naprawdę, można zarzucić Diazowi pewne mankamenty, ale to zawodnika, który właśnie bazuje na ruchliwości i to jest jedna z jego największych zalet.
25.10.2025 17:47
@Head2007 może gdybyś nie pisał niemal cały mecz źle o jednym zawodniku to faktycznie byłyby dwie opcje.
25.10.2025 17:34
A to naprawdę trzeba cały czas czepiać jednego zawodnika? Każda okazja dobra, nawet piękny gol młodziana? :|
25.10.2025 17:29
@Head2007 można się czepiać pewnych atrybutów u Diaza, ale, że nie zasuwa, że statyczny, że "czlapak"? No NIE. NIE. NIE.
25.10.2025 16:36
Słabsza dyspozycja na przestrzeni kilku spotkań zawsze oznacza "zmęczenie sezonem" ?
25.10.2025 16:32
@AdiFantasti bo jest 11 miejsce w składzie, a trener ma prawo korzystać z innych i ich budować. Jestem przekonany, że Kompany ma swoje powody (może uważa, że lepszy będzie dla niego mecz w Pucharze? Może chce budować Jacksona? Może coś innego?) i warto mu po prostu zaufać.
Jeśli Karl wybiegnie w podstawowym składzie z Kolonią, to będzie oznaczało drugi mecz w pierwszej jedenastce na przestrzeni tygodnia w debiutanckim sezonie w seniorach.
25.10.2025 15:09
@AdiFantasti a proponuję przeanalizować pierwszy sezon gry Musiali. Według moich wyliczeń Karl jest na drodze do podobnej ilości minut co Jamal.
"A czemu mamy patrzeć na kogoś innego ? " Bo to pomaga nabrać nieco innej perspektywy.
25.10.2025 14:57
@AdiFantasti mental Karla wydaje się dobrze ukierunkowany, więc wątpliwe mi się wydaje, że będzie to dla chłopaka demotywujące. Szczególnie, że trzeba się naprawdę mocno natrudzić, żeby znaleźć w czołowych ligach europejskich zawodnika w jego wieku, który może liczyć na tyle minut co on.
Było sporo obaw przed sezonem o to, czy dostanie szanse. Tutaj raz po raz pojawiały się nawet komentarze, że na pewno nie. Tymczasem gra i jego rozwój wydaje się przebiegać wzorowo.
Kompany też musi budować takich zawodników jak Jackson, który może był jeszcze kluczowy w tym długim sezonie.
Może pora w końcu zaufać Kompany'emu?
25.10.2025 14:45
Czyli zbudowali zespół, którym zachwyca sie piłkarski świat i w nagrodę...powinno już ich nie być?
Przypomnę, że zespół zmaga się z trzema poważnymi urazami. Śmiało można powiedzieć, że dwóch kluczowych zawodników jest niedostępnych.
24.10.2025 14:22
@FCB4ever2014 oczywiście, że to nie tylko cyferki. Nie zmienia to jednak faktu, że pewne opinie można łatwo obalić właśnie dzięki tym cyferkom. Wiem jednak doskonale, że dla pewnego grona osób twarde dane i tak nie mają znaczenie. One przecież wiedzą i widzą lepiej :)
24.10.2025 07:56
@KeeRay marnuje, ale w zasadzie wszyscy marnują. Sytuacja sam n sam ma średni współczynnik konwersji około 25%, a przyjęło się mówić o takiej sytuacji 100% szansa. Strzał dający bramkę z Brugią wg statystyk miał prawdopodobieństwo sukcesu 5%. Także póki co wychodzi na to, że marnuje trochę, ale także potrafi zrobić coś z niczego i wszystko się w miarę równoważy. Jeśli tak dalej to będzie wyglądało to bym się mimo wszystko bardzo nie martwił. Nie każdy ma skuteczność Kane’a ;)
23.10.2025 16:40
To jest ciekawe, że często tak się narzeka na skuteczność Diaza, a Kolumbijczyk wg xG powinien strzelić niecałe 6 bramek (5.9), a ma 7.
23.10.2025 13:38
@Comentateiro po prostu nie uznaje czegoś takiego, że drużyna nagle staje się wielką. Na jesień nie byli, ale mija kilka tygodni i już są? Nie. Wtedy może mieli słabszy okres, może potrzebowali jeszcze się nieco zgrać i poprawić pewne mechanizmy, ale klasowa drużyna nie rodzi się nagle, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
I z Bayernem też nie jest tak, że nagle to zatrybiło. Już w zeszłym sezonie było dużo przesłanek ku temu, żeby sądzić, że rodzi się coś dobrego. O czym pisałem przytaczając twarde dane.
23.10.2025 12:51
@Comentateiro a za czym tutaj nadążać? To nie wykład o fizyce kwantowej :) Chodzi o to o czym pisałem na początku. Wielkie drużyny też mają słabsze okresy, słabsze mecze, w których potrafią zagrać beznadziejnie, nawet z dużo niżej notowanymi rywalami.
I tak PSG miało bardzo słaby moment na jesieni, gdzie walczyli w ogóle o byt w Lidze Mistrzów, tak Bayern Heynckesa nie tylko zaliczył wpadkę z Arsenalem, ale i z Bate Borysów.
Podsumowując. Słabsze mecze i problemy w starciach z niżej notowanymi drużynami przytrafiają się również wielkim drużynom.
23.10.2025 11:51
@Comentateiro oczywiście, że może. Żeby nie szukać daleko to przypomnę zeszłoroczne PSG, czy Bayern za Juppa (tryplet).
@FCB4ever2014 jakbym miał stawiać na Twoje zajęcie, bazując na wpisach tutaj, to pewne zakład pogrzebowy ;)
Ale jedno jest pewne. Znowu spudłowałeś. Chociaż z księgowymi mam czasem doczynienia ;)
23.10.2025 11:19
Już w tamtym sezonie było wiele momentów, kiedy pisałem o tym, że tutaj buduje się coś naprawdę dobrego, co widoczne było również statystykach.
Pragnę jednak ostrzec, że i w tym sezonie trafi się z pewnością niejeden słabszy okres, gdzie wtedy problemem może być przejście drużyny pokroju Celtic. Co jednak nie powinno zmieniać opinii na temat tego, co Kompany zdołał już wypracować.
23.10.2025 10:12
Jak przypomnę sobie komentarze nawet tutaj, jeszcze z lata, to jednak jest olbrzymia zmiana :)
23.10.2025 09:51
@Sopariev ale spójrz na La Ligę, czy przede wszystkim Serie A.
Do tej pory:
- La Liga 22 pkt
- Bundesliga 21 pkt
- Serie A 18 pkt
23.10.2025 09:49
Co to znaczy „wziąć się za Bundesligę”? Czy patrząc po dorobku punktowym drużyn z Hiszpanii, czy przede wszytskich Włoch, faktycznie są powody do wstydu?
23.10.2025 06:25
@Alistair no właśnie tak to wygląda. Pojedyncze mecze nigdy nie mogą weryfikować klasy drużyny. Więcej można powiedzieć po sezonie, a teraz…enjoy the ride! 😊
22.10.2025 13:57
Co to znaczy weryfikacja? Czyli jak - zakładając najgorszy scenariusz - 0 punktów w tych meczach to do zwolnienia? Nierzadko czytam o tej weryfikacji. Czy aby drużyna nie jest „weryfikowana” w każdym meczu?
22.10.2025 13:05
A kolega przeczytał uważnie? Przecież wyraźnie jest napisane, że 2/3 pensji pokrywa Bayern.
Co do pensji to rzecz jasna trzeba je brać z dużym dystansem, bo to tylko doniesienia mediów.
08.10.2025 21:06
Rozmowy trwają już przynajmniej rok.
08.10.2025 15:31
Faktycznie próbujesz nas tutaj przekonywać, że jedyne negatywne/wyśmiewające komentarze odnośnie zatrudnienia Kompany'ego dotyczyły kwoty odstępnego? Tyle?
06.10.2025 16:59
@alien666 łącznie dał 117 bramek (gole + asysty), więc chyba jednak "trochę" więcej niż "nic" :)
05.10.2025 15:00
@bawaria42 można także przeczytać co miał do powiedzenia.
Przypomnę również, że w sezonie 22/23 Serge strzelił 17 bramek o zaliczył 12 asyst. To tyle w kwestii jego rzekomego „nieodjeżdżania” od 5 lat.
05.10.2025 12:17
O niego od dawna "ciśnie" niejeden klub.
01.10.2025 17:37
Jeśli jest pole do niemałej podwyżki, to w przeszłości także z dużym wyprzedzeniem przedłużono kontrakty.
01.10.2025 10:39
@seco555 ale kto się obraża i o co? 🤭
30.09.2025 23:21
@seco555 dlaczego? To moja obserwacja. Rozśmieszyło mnie to i tyle w temacie 🤭
30.09.2025 23:11
@dudikov zacznij to "pls" pisać sensowne, merytoryczne komentarze, a nie takie paszkwile, które powinienem wykasowac.
@seco555 o, kolega się pojawił. Coś ostatnio niezbyty aktywny. Jednak zbyt pozytywnie jest ? :)
30.09.2025 23:03
@dudikov ja nic, ale swoje łykaj przez pół.
30.09.2025 22:53
Gol i świetna asysta, ogólnie zrobił dużo pozytywnego. "Pomyłka" po takim występie jest mocno na wyrost.
30.09.2025 22:47
xg na poziomie 3.42, a strzelone 5 bramek. Ze skutecznością w tym meczu nie jest wcale źle :)
30.09.2025 22:33
Polecam film T. Ćwiąkały na temat m.in. kwot transferowych. Dokładnie to samo można by powiedzieć o zarobkach. Coś co niejeden raz mówiłem, ale tutaj ubrane w lepszej formie :)
https://www.youtube.com/watch?v=ylpS1mZoIUE
30.09.2025 15:35
A co można z tym zrobić? Płacić jeszcze większe kwoty?
30.09.2025 12:37
@mehmet trudno mi się odnieść nie znając szczegółów. Generalnie zdecydowana większość tego co jest na oficjalnej stronie pokrywa się ze statystykami naszego dostawcy.
29.09.2025 20:22
Jeśli pytania dotyczy typera to jest w regulaminie napisane — bazujemy na oficjalnej stronie Bayernu.
29.09.2025 10:03
@WayeThe oceniać można, a nawet powinno się to co się dzieje co mecz. A dzieje się dużo dobrego. Co będzie dalej tego nikt nie wie, ale nie ma absolutnie nic złego w optymistycznych nastrojach. Jak nie kibice...to kto ? :)
28.09.2025 19:47
Świetnie, że dołączyłeś. Witamy 😊
27.09.2025 16:03
Dzięki za czujność. Chodziło o początek zeszłego sezonu, poprawione.
26.09.2025 18:07
@Reeken89 kto się nie uczy na błędach i o jakich błędach mowa?
26.09.2025 06:48
a jaka jest teza w nagłówku?
23.09.2025 20:10
W obecnym świecie gdzie prowizje bywają w takich wypadkach kosmiczne, a zawodnicy znając sytuację chcą ją wykorzystać i oczekują jeszcze większego wynagrodzenia…można, oj można.
Jak taki grajek wynegocjuje dobre warunki (a mają swoją kartę robi tak najczęściej) to przecież łatwo się nie ruszy.
22.09.2025 22:16
@Reeken89 nie wiem, nie lubię takich określeń. Spotkałem niejednego dyrektora z różnych branż, którego rola właśnie do tego się ograniczała i w żadnym wypadku nie określiłbym takich osób w ten sposób.
22.09.2025 13:16
Najwyraźniej potrzebuje.
Myślę, że głównym problemem może być to, że niekiedy zakłada się, że stanowisko dyrektora niesie za sobą władczość. A firmy/kluby mogą różnie interpretować takie stanowisko. Równie dobrze może być to funkcja bardziej reprezentatywna i polegać ma na wypełnianiu woli zarządu.
22.09.2025 12:08
o początku rozmów mówiło się już nawet jesieni 2024.
22.09.2025 06:02
Trzymając się faktów to póki co Kane zagrał w Bundeslidze w tym sezonie jeden raz pełne 90 min.
20.09.2025 16:59
To prawda. Z tych fragmentów, które były puszczane, wynika że niemal za każdym razem złe decyzje, proste błędy.
20.09.2025 16:01
@bialykrk jedna zmiana jest pewne w związku z urazem Stanisica, a stawiam również, że zagra Goretzka za Pavlo.
Osobiście zobaczyłbym również Kima, ale zrozumiem także jak zagra Tah, który z drugiej strony z każdym meczem powinien lepiej rozumieć się z resztą.
Generalnie drużyna wygląda świetnie na początku sezonu, a jak mówi stare piłkarskie porzekadło "zwycięskiego składu się nie zmienia" ;)
19.09.2025 18:57
Początek rozgrywek. Kolejny mecz za 6 dni. Wystawianie drugiego garnituru to jakiś challenge na skomplikowanie sobie sytuacji? Ktokolwiek tak robi?
19.09.2025 18:38
@bawaria42
20/21: 11 goli, 7 asyst
21/22: 17 G, 9 A
22/23: 17 G, 12 A
23/24: 5 G, 2 A
24/25: 7 G, 9 A
W okresie o którym mówisz był zaangażowany niemal w 100 bramek. 5 sezonów, prawie 100 bramek. To tyle odnośnie słów zasługujących na ostrzeżenie.
18.09.2025 17:59
@Gwzd44 nie ma idealnej filozofii, o czym już to kilkukrotnie wspominałem. Zawsze po porażce można napisać, że decydując się na wariant Y na pewno nie byłoby gorzej
Topowy team w swoim dniu może zawsze ukarać rywala. Jakkolwiek by nie grał.
Osobiście zawsze uważam, że najważniejsza jest konsekwencja.
18.09.2025 11:59
@Globin93 trochę mnie to dziwi. Z jednej strony są tacy, co narzekają na wysoką grę, która naraża na kontry. Z drugiej, jeśli taka gra właśnie zwiększa szansę na wykorzystanie błędu rywala (wysoki pressing), to nie dostrzegają, że to są właśnie zalety takiej filozofii.
18.09.2025 11:19
@Kamil.20 obliczyłem wg tego co napisał poprzednik czyli 115/540 (czyli ok 1/5). Zakładając, że Bayern rozegra jakieś 55 meczów w sezonie wychodziłoby ok. 1k minut.
18.09.2025 10:58
Dla porównania Tel dostał 600 minut, Musiala 1300.
18.09.2025 10:51
@Comentateiro zawsze warto jest mieć jakiś punkt odniesienia. Chyba, że po prostu chodzi o to, żeby powiedzieć swoje i basta.
"ja to bym nazwał raczej, że nie gra mniej niż pozostali "
W Bundeslidze nikt jeszcze nie zagrał z jego rocznika.
W Premier League trzech, w tym żaden więcej.
W LL żaden.
W Serie A Francesco Camarda (jedyny co ma więcej minut niż Karl).
Nawiasem, jeśli utrzyma się ta średnia, to zaliczy około tysiąc minut w sezonie. Jak na pierwszy sezon w profesjonalnej piłce to na pewno niemało.
18.09.2025 10:43
@Comentateiro ale jak nie gra jak gra najwięcej spośród swojego rocznika w czołowych europejskich ligach?
18.09.2025 09:59
@Comentateiro on ma 17 lat. Sezon jest długi i dopiero po jego ukończeniu będziemy wszystko wiedzieć. Nie musi grać w każdym spotkaniu, żeby się rozwijać. Na razie trudno znaleźć zawodnika w jego wieku, który gra więcej w czołowych ligach. To są fakty.
Wprowadzać zawodnika też należy umieć. Na jednego Yamala jest dziesiątki, jeśli nie setki(tysiące), którym się nie udało, a talentu tam wcale nie brakowało. I to niekoniecznie dlatego, że nie dostali szans.
Za dużo jest spiny. Nie zagra w jednym meczu i już wrzawa, bo nie grał. Dajmy mu się w spokoju rozwijać i nie nakręcajmy niepotrzebnej presji. Powtarzam, na razie w jego wieku mało kto gra więcej (w zasadzie, pomijając Francję z czołowych lig, to nikt).
18.09.2025 09:53
Polecam raz jeszcze sprawdzić, ilu zawodników w Europie w wieku Karla (z najlepszych lig w Europie) ma więcej minut niż zawodnik FCB. A potem porozmawiamy o tym, jak to rzekomo nie lubi młodych.
18.09.2025 09:08
Sprawdź sobie ilu zawodników z jego rocznika lub (młodszych) ma na sowim koncie więcej minut w najlepszych europejskich ligach. Sprawdź proszę i wróć z informacją :)
17.09.2025 23:02
@Sopariev widzę przede wszystkim negatywy w ostatnich komentarzach w Twoim wykonaniu. Czekam z utęsknieniem na jakiś pozytyw :)
17.09.2025 22:57
Chelsea 0.5 xg, 13 kontaktów w polu karnym Bayernu. No chyba nie taka zła ta formacja defensywna, nie?
17.09.2025 22:53
Co tam zwycięstwo z trudnym rywalem, prawda?
17.09.2025 22:52
Ale przecież Jackson też może zagrać na skrzydle.
17.09.2025 22:34
W ramach ciekawostki. Paul Wanner dzisiaj zagrał 16 minut w barwach PSV. Łącznie w tym sezonie ma na swoim koncie...27 minut.
16.09.2025 20:52
A ile drużyn nacięło się na grę defensywną i niższą linię obrony? Każdy styl gry, każda filozofia ma swoje plusy i minusy.
11.09.2025 09:53
Zmieniam, żeby nie było kontrowersji 😊
10.09.2025 10:17
Czyli wypada brać przykład, bo "nie grozi upadłość i nawet raz ograli Bayern 4-1" ?
08.09.2025 20:35
Liverpool zimą jeszcze nie można działać (przynajmniej oficjalnie). Tylko zagraniczne kluby mogą już oficjalnie dogadywać się z zawodnikiem 😊
08.09.2025 17:02
Uli Hoeness najwyraźniej ma u nas konto ;)
08.09.2025 08:52
@Gwzd44 to dla mnie akurat zupełnie nieoptymalne, bo nie ma porządku, a różne wątki potrafią się przeplatać.
07.09.2025 17:21
@Mistrz358 odpowiem na to "Ale w czym jest problem aby pojawiał się jakiś komunikat, że ktoś mi odpowiedział w dyskusji", bo reszta zasługuje na ostrzeżenie.
Problemem jest stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia. W związku z tym, jak całość jest zorganizowana, taka zmiana nie jest łatwa. Zapowiadałem już kiedyś, że jak tylko będzie sposobność to będę starał się to wdrożyć, ale to już większy projekt, a póki co czasu starcza tylko na jakieś mniejsze zmiany, które zresztą ostatnio też wprowadzałem.
Szczególnie, że ten "problem", o którym mówisz widocznie nie jest problemem dla zdecydowanej większości, która aktywnie korzysta z odpowiadania.
07.09.2025 14:00
Niekoniecznie. Kluby mogą siąść do stołu i ustalić inna kwotę. Podobnie jak w przypadku Tela, gdzie finalnie skończyło się na transferze definitywnym, ale nie za taką kwotę, jaka wcześniej była ustalona.
07.09.2025 13:01
@buuuU jeszcze mniej dopracowane jest rozwiązanie, które Ty proponujesz. Jak widać po dyskusjach, zdecydowanie większość nie ma z tym rozwiązaniem większego problemu.
07.09.2025 12:53
Bayern na jednak olbrzymi atut w postaci Kompany’ego, z którym Michael świetnie się dogaduje.
05.09.2025 16:04
@MS7 co konkretnie proponujesz? Jeśli niemieckie media, które są znacznie bliżej niż my, donoszą o tym, to mamy to ignorować?
04.09.2025 12:51
@hoven ale co ma ten swietny rzekomo scouting i dobre sprzedaże do tego, ze i tak nie zarabiają tyle co Bayern i wiele zespołów notuje straty?
@mariofcb2 z faktami nie dyskutuje. Tak, kwoty robią wrażenie.
Tyle tylko, że wydatki nie sprawiają jak dla mnie tego, że ktoś odjeżdża finansowo. A do tego się odnosiłem. To że sąsiad wydaje 3x tyle co ja nie musi przecież oznaczać, że mi odjechał finansowo ;)
@Globin93 strategia finansowa w chwile obecnej może nie do końca być zrozumiała. Więcej być może będziemy wiedzieć po raporcie za ostatni sezon, a także kolejne lata pokażą więcej.
03.09.2025 17:58
Patrząc na raporty finansowe trudno jednak się z tym zgodzić. Świat wcale nie odjechał. Jak Bayern był w 19/20 w europejskiej czołówce pod względem finansów, tak dalej się tam znajduje. Pod względem przychodów za sezon 23/24 "Die Roten" są na 5. miejscu (wg oficjalnych raportów, nowszych jeszcze nie ma), a przychody cały czas rosną.
03.09.2025 16:39
@hoven jak się mylę to mnie popraw, ale co do zasady głównym celem każdej spółki (wyłączając organizacje non profit) jest maksymalizacja zysku. I nie ma to raczej większego znaczenie, czy mowa o spółce notowanej na giełdzie, czy nie.
03.09.2025 09:35
@Piotreczek Słabe jest podanie jednego źródła (z drugiej strony nie widzę żadnego, więc moje źródło jest mega słabe vs żadne źródło?) i zachęcenie do researchu? Nie powoływałem się przecież na AI, tylko proponowałem rozpoczęcie researchu od AI. Posprawdzałem w kilku miejscach, żeby zweryfikować. Jestem pewien tego, co napisałem, ale chciałbym również, żeby nieco wysiliła się również druga strona :) Mam przekonanie, że może to pomóc jakości dyskusji tej oraz kolejnych.
03.09.2025 09:07
@hoven nic nie odgrzewam. Dopiero rozpalam grilla.
03.09.2025 07:25