@hoven nie ma takiej możliwości, nikt nie przewidział, że będzie potrzebna :)
Nie będę jednak psuł zabawy, ale nie chciałbym, żeby coś takiego było na porządku dziennym.
29.04.2025 21:26
Nie po to tutaj są lajki :(
Żeby się zaraz nie skończyło na tym, że inni będą je chcieli w podobny sposób zbierać i sekcja komentarzy będzie aż się roiła od podobnych "ankiet" :)
I sekcja top komentarze będzie niebawem wyglądać:
1) Tak
2) Nie
3) Tak
29.04.2025 21:21
Skąd informacja o pensji Pavarda ?
28.04.2025 11:22
1
Nie jest to prawda. W Lidze Mistrzów było podobnie.
17.04.2025 13:45
@szczepanole no i o tym mówię. Test oka. To, że kolega czegoś nie widzi nie oznacza, że tego nie ma. Fakty wyraźnie pokazują, że chociażby ten fragment "Klepanie w poprzek i do tyłu to nie jest klasa światowa, w slangu piłkarskim to hamownie drużyny" nie ma wiele wspólnego z prawdą. Bo w kreowaniu gry Kimmich należy w tym sezonie do czołówki w LM, jak i w lidze, a w wielu statystykach jest liderem.
Oczywiście, zawsze wszystko można skomentować na zasadzie "są dwa rodzaje kłamstwa: kłamstwo i statystyki", tylko wtedy to w zasadzie można ciągle się przekrzykiwać, że moja racja jest mojsza, bo ja widzę lepiej. Osobiście na takiej dyskusji mi nie zależy i nawet nie mam zamiaru w nią wchodzić. Szukam najbardziej obiektywnego wskaźnika. A tym są statystyki i odrzucanie ich, bo nie pasują pod tezę? Ok, ale proszę zatem nie wywoływać mnie do rozmowy, która i tak nic nie wniesie.
17.04.2025 11:13
3
Jeśli chcesz merytorycznie porozmawiać, odnosząc się do czegoś więcej niż testu oka, zapraszam. W przeciwnym wypadku wywoływanie mnie tutaj do dyskusji jest zupełnie niepotrzebne.
17.04.2025 10:42
1
@alien666 to Ty mnie człowieku wywołujesz do tablicy, nie wiedzieć po co. Komentowałem jego statystyki, które obiektywnie były dobre. Co ma dzisiejszy występ do tego ?:| A tego „obiektywizmu” to mamy tutaj po dziurki w nosie, więc pozwól, że będę oceniał według własnych kryteriów, które zawsze popieram czymś więcej niż „testem oka”.
16.04.2025 23:14
O co Ci człowieku chodzi? Zamieniłeś się widzę w hejtera jednego z zawodników Bayernu. Nie sądzę, żeby to miejsce było najbardziej fortunnym dla takich postaw.
16.04.2025 23:05
@Gwzd44 gdyby kierować się zdaniem kibiców, to wielu tutaj mówi o potrzebie rewolucji, więc niekoniecznie zgodziłbym się z tym, że tylko wyżej wymieni zawodnicy znaleźliby się na liście "do kupna".
Zresztą, kibice często kierują się emocjami, więc tutaj ten argument do mnie nie trafia. Przypomnę też, że wielu z tych zawodników było w kadrze mistrzowskiej z sezonu 22/23.
Myślę, że umniejszasz tej kadrze, w której jest wielu utalentowanych zawodników, ale również takich z doświadczeniem.
16.04.2025 09:51
To ciekawa opinia. Skąd taka ocena potencjału Barcy? Według transfermarkt, skład Barcy pod względem wartości jest na 4. miejscu na świecie.
Bayern jest na 8. miejscu, a kolejnym zespół z Bundesligi (BVB) na 25.
16.04.2025 08:52
5 mln, ale netto.
16.04.2025 06:30
@bawaria42 ale to nie jest wiadome. To medialne spekulacje i tak do tego powinno się podchodzić.
15.04.2025 19:55
2
"W przypadku degradacji klubu do Championship, w życie wejść ma klauzula odejścia zawarta w jego kontrakcie."
14.04.2025 18:58
3
Znowu to samo, ale ponownie podpytam o coś więcej niż "test oka". Cały sezon ponoć przeciętnie, w meczach z "silnymi" słabo...A tymczasem Bayern jest w czołówce europejskiej (biorąc pod uwagę 5 najlepszych lig) pod względem stwarzanych sytuacji (więcej ma tylko PSG) i strzelanych bramek (najwięcej ma Barca, ale rozegrała w lidze o 2 mecze więcej). Co więcej, nikt nie pozwolił na tak małą ilość szans dla rywali jak Bayern.
Jeśli zatem Bayern gra cały sezon albo przeciętnie, albo słabo, to chętnie w ogóle poznam listę drużyn, które grają dobrze, nie mówiąc o tych co graja bardzo dobrze.
14.04.2025 08:13
1
@szczepanole jedzie na PR, statystyki rzekomo tylko na słabszych nastukane. Drugie można łatwo zweryfikować ale czy jesteś otwarty na dyskusję i merytoryczne argumenty, czy po prostu zamykasz się na jedną jedyną wersję ?:)
@Jager123 odkąd interesuje się futbolem, to podobne zarzuty czytałem pod adresem niemal każdego wielkiego rozgrywającego.
13.04.2025 17:37
Kimmich przoduje niemal w każdej statystyce, która dotyczy rozgrywania piłki w LM.
13.04.2025 17:09
1
Którzy zawodnicy? Jakie statystyki?
13.04.2025 08:30
1
Fragment z powyższego artykułu:
Z kolei “Sport1” twierdzi, że opcja z kredytem nie jest obecnie najbardziej prawdopodobna. Klub może zamiast tego poszukać nowego kapitału poprzez sprzedaż części udziałów. Obecnie Adidas, Audi i Allianz posiadają po 8,33% udziałów w FC Bayern AG. Zgodnie ze statutem, bez zgody członków klubu możliwa jest jeszcze sprzedaż kolejnych 5%.
10.04.2025 15:49
1
To nie słowa KHR.
10.04.2025 10:15
1
@ironmaidenpl kiedyś ? Tzn. kiedy ? Nawet za ostatni sezon był zysk netto 43 mln euro.
09.04.2025 23:07
@hoven cos się jednak nie trzyma kupy. Jak to zatem możliwe, że przy takich rzekomych kosmicznych wydatkach klub rok w rok - za jego rządów - przynosił zyski, i to coraz większe (jeśli się nie mylę), a dopiero teraz mówi się, że może wyjść na minus ? KMŚ mają uratować budżet...
O tych rzekomych wynagrodzeniach to już niejeden raz pisałem,, to chyba nie ma się co powtarzać.
09.04.2025 22:52
1
@hoodykr I co? Rozmowa była na temat wyniku, czy stylu gry i stwarzanych sytuacjach? Bo ja myślałem, że piszesz o tym drugim.
09.04.2025 22:39
1-1 po 45 min. w Paryżu.
W wielkich szansach 0-1 dla Villi. xG dla PSG 0.65. Coś mnie się jednak wydaje, że jakby Bayern grał w podobny sposób to narzekań nie byłoby końca ;)
09.04.2025 21:54
2
1) Trzymajmy się faktów, a faktem nie jest, że Hasan nie zwolnił Flicka, który odszedł na własne życzenie.
2) Mało było rozmów na ten temat, żeby odgrzewać po raz n-ty tego kotleta?
09.04.2025 21:40
@Simon89 ale to bez sensu. Jak ktoś wypalił coś takiego na x to dyskutuj z nim tam. Po co tutaj mówić o wpisie jakiegoś randomowego kibica? Przecież równie dobrze mógłbym znaleźć na x wypowiedzi dorosłych kibiców Realu, czy Barcy, których wypowiedzi nie byłyby zbyt fortunne. Tylko po co?
09.04.2025 17:13
1
@Sopariev 6 ostatnich meczów w lidze to 3 bramki i 3 asysty.
09.04.2025 16:47
1
Znowu muszę powołać się na fakty.
Kimmich jest na pierwszym miejscu w LM pod względem stworzonych sytuacji. Co więcej, na czele klasyfikacji jest dwóch zawodników Bayernu: Kimmich i Musiala.
09.04.2025 16:40
A kolega komentuje tak samo wszystkie co bardziej aroganckie wypowiedzi fanów innych drużyn? Przecież wszędzie znajdą się takie wypowiedzi.
09.04.2025 15:19
@bawaria42 nie mniej niż jakikolwiek środkowy pomocnik Interu :)
09.04.2025 13:49
Nie chcę, żeby to wybrzmiało jak obwinianie, ale suche cyfry.
xG za wczoraj:
Kane 1.1
Mueller 0.7
Frattesi 0.4
Martinez 0.2
09.04.2025 10:08
@bayern1987dwa widzę to już kolejny raz i było kilka zgłoszeń. Uprzejmie proszę o respektowanie regulaminu i odnoszenie się z szacunkiem do piłkarzy FCB.
09.04.2025 09:27
Niestety, ale to trafienie zostało sklasyfikowane jako bramka samobójcza.
@FCB4ever2014 słabe, nudne mecze? A coś więcej niż tylko tak bardzo subiektywne oceny?
Ja przytoczę kilka statystyk:
- najwięcej średnio strzałów w LM (20.6)
- zdecydowanie najwyższe xG w LM (34.32)
- najwyższy wskaźnik xG w czołowych 5 ligach w Europie (1.79 na mecz)
05.04.2025 17:05
1
Czy aby na pewno oficjalnie? Póki co to "tylko" doniesienia "Sky", z tego co przynajmniej udało mi sie znaleźć.
05.04.2025 12:33
1
Więzadło? To ewidentnie problemy z "dwójką".
04.04.2025 21:43
Był szykowany Buchmann, ale i on kontuzjowany.
01.04.2025 16:05
1
@bastor87 a czy na pewno dobrze sprawdziłeś, ile Bayern tracił bramek za Flicka?
30.03.2025 10:56
@FCBx2 poprawione, dzięki!
29.03.2025 17:32
3
Wszystkie bramki już w dziale wideo. Zapraszam!
29.03.2025 17:14
Cześć @Lampo.
Osobiście tego nie zauważyłem, ale chętnie poznam szczegóły. Przy każdej operacji tak się dzieje ? Próbowałeś wyczyścić cache przeglądarki ?
26.03.2025 14:14
@mariofcb2 dochody w ostatnich latach rosły. Musiałoby się coś dramatycznego podziać w tym sezonie, żeby nagle wszystkie tabeli na głowie.
Jest przynajmniej jeszcze kilka innych opcji:
1) to tylko medialne plotki
2) nastąpiła zmiana strategii
13.03.2025 21:19
Bayern nie jest nawet w czołowej piątce w Europie jeśli chodzi o pensje. Co więcej, w czołowej dziesiątce tylko dwa kluby mają niższy wskaźnik wydatków na wynagrodzenia do wpływów.
13.03.2025 18:16
2
A kolega widział najnowszy raport UEFA o którym pisaliśmy niedawno?
13.03.2025 11:04
@Sopariev powiem więcej. Wszyscy z top 20 płacą za dużo. Takie pieniądze za kopanie piłki ? ;)
10.03.2025 07:34
@Sopariev co jest prawdą konkretnie? Bo ja osobiście sam tutaj niejeden raz dementowałem rewelacje, które opierały się na mało wiarygodnych źródłach, że Bayern płaci jak nikt inny.
A tymczasem fakty pokazują coś innego.
Bayern ponownie wydaje w okolicach 56% przychodów, co jest wynikiem podobnym jak w poprzednich latach. Bywało chyba nawet więcej, z tego co kojarzę raz ponad 60%.
Co się zmieniło? Strategia uległa zmianie? A może to tylko PR? Nie wiem, ale sam fakt, że z klubu idzie taka, a nie inna komunikacja, wcale nie oznacza, że Bayern płaci lepiej niż rywale podobnej klasy. Każdy przecież może patrzeć na finanse z innej strony i wyciągać różne wnioski.
Czekałem na oficjalny raport UEFA. Może to dobry czas, żeby napisać jakiś tekst o tym, bo chociażby tutaj zauważyłem przekonanie niektórych, że w Bayernie wydaje się na pensje absurdalnie dużo w porównaniu do reszty.
I kolejny oficjalny raport temu przeczy :)
07.03.2025 18:21
1
@elber09 Kimmich notuje średnio 2.5 kluczowych podań w Bundeslidze co jest najlepszym wynikiem w Bayernie i drugim wynikiem w lidze (za Grimaldo 2.7).
W Lidze Mistrzów średnia Jo to już 3.1 i lepszy jest jedynie…Tillman (3.5).
07.03.2025 05:23
2
Nie należy jednak zapominać i uczciwie trzeba przyznać, że Olise gra zdecydowanie najwięcej. Oczywiście nie bez przyczyny, ale przytaczanie gołych liczb bez uwzględnienia ilości rozegranych minut nie jest IMO najbardziej sprawiedliwym porównaniem.
06.03.2025 16:15
Nie wiem, czy budżet się nie spina i czy to "zasługa" poprzedniego zarządu. Dane chyba do końca tego nie potwierdzają.
Jeśli kierujemy się wydatkami na wynagrodzenia, to według ostatniego raportu deloitte układały się one następująco:
2020: 54% przychodu
2021: 61%
2022: 53%
2023: 56%
2024: 56%
Z top 10 największych klubów pod względem przychodu, tylko Real ma lepszy wskaźnik (48%), choć trzeba zaznaczyć, że miewali też niedawno sporo wyższy (73% w 2022).
Nie wygląda to na rozdawnictwo na lewo i prawo.
05.03.2025 08:06
Poprawiłem ostatni komentarz, bo zadziałała autokorekta i wyszło dziwacznie ;-)
01.03.2025 19:31
Nawiasem to może pokuszę się o jakiś tekst w tym temacie, bo dużo się pisze na temat wynagrodzeń w Bayernie, ale często podawane dane są mało wiarygodne.
01.03.2025 16:20
Polecam zerknąć na wynagrodzenia. Ciekaw jestem wniosków.
01.03.2025 15:10
Ale w czym problem żebyś napisał sam?
23.02.2025 18:29
@Zerafaelo ja chętnie udowodnię.
Bayern vs B04
Średnie pos. piłki: 69.6% vs 58.2%
Celność podań: 88.7% vs 85.4%
Progresywne podania: 1389 vs 1118
22.02.2025 13:22
@seba nie odpowiedziałeś jednak na pytanie, więc nie wiem po prostu, czy jest sens się produkować :)
Dodam pomimo wszystko: najwięcej podań progresywnych w LM (110).
Tutaj nie chodzi o „rekordy celnych podań”. Jak słusznie jeden z poprzednich zaznaczył, fakty świadczą o tym, że podania Kimmicha tworzą dużo sytuacji. Nie ma to większego związku z „biciem rekordów celnych podań”.
21.02.2025 12:12
@seba do najbliższego albo do tyłu? Zacznę od kilku faktów. Pytanie czy tylko jesteś otwarty na zmierzenie się z nimi?
Najwięcej podań w trzecią tercję w LM: Kimmich (122)
Najwięcej podań w pole karne w LM: Kimmich (38).
Najwięcej stworzonych okazji w LM: Kimmich (60)
Wymieniać dalej?:)
21.02.2025 11:41
@Skobry być może zatem to mój błąd, że klasyfikuje to jako kultura, bo tak naprawdę algorytm w założeniu ocenia „toksyczność”. Uważasz, że opis typu „toksyczność wypowiedzi: brak/niewielka/srednia/duza „ byłby w tym wypadku lepszym rozwiązaniem?
Ps Wszystkie zmiany na stronie staram się dokumentować tutaj - https://www.dieroten.pl/art/show/ogloszenia/54691
19.02.2025 13:56
1
@Gwzd44 rozwiązań jest wiele, więc nie kierowałbym się w w globalnej ocenie AI tym, że jedno, czy drugie rozwiązanie nie spisuje się zgodnie z oczekiwaniami.
My zdecydowaliśmy się na darmowe rozwiązanie, które ma swoje wady (jak widać). Idealnie byłoby podpiąć pod to np. chataGPT (z którego czasem korzystam, aby pomógł w obiektywnej ocenie komentarzy tych, co zaciekle twierdzą, że regulaminu nie złamali), któremu można dać kontekst, przedstawić regulamin etc. Tyle tylko, że to już płatna zabawa.
Co do nauki programowania to rynek się na pewno zmienia i nie ma tak łatwo jak np. za czasów pandemii. Osobiście wcale nie wykluczam, że za kilka lat trzeba się zmienić branżę, choć skłaniam się raczej ku takiej wersji, że wyparci zostaną po prostu ci najsłabsi.
19.02.2025 13:13
4
Wdrożyliśmy AI głównie po to, żeby z automatu otrzymywać zgłoszenia o tych komentarzach, które są uznawane jako toksyczne.
Co do oceny komentarzy, to tylko próba. Sam widzę, że ocena nie zawsze bywa adekwatna, ale łudziłem się, że może nieco zmotywuje tych, którzy mają problem z pohamowaniem się od wulgaryzmów ;)
19.02.2025 12:45
@FCB4ever2014 ok, tylko skończmy najpierw temat statystyk. Zagłębiłeś się w temat i masz coś więcej do powiedzenia ?
16.02.2025 22:47
3
@FCB4ever2014 to dobrze, że zajrzałeś w statystyki. One czasem potrafią otworzyć oczy. Dlatego polecam głębszą analizę, szczególnie na przestrzeni całego sezonu, a nie jednego meczu. Polecam i zapraszam do podzielenia się wnioskami.
16.02.2025 17:21
@alien666 zawsze statystyki mają dla mnie znaczenie.
Ty mówisz o ostatnim meczu, a ta statystka pokazuje cały sezon.
Ps według xpoints Bayer 04 miał za wczorajszy mecz „dopisane” 2.90 punktów.
16.02.2025 16:46
2
” W BL zajmują drugie miejsce, ale tylko dlatego, że są nieskuteczni; vide wczorajszy mecz”
Nie potwierdzają tej teorii obiektywne dane. Według expected points, Bayer „powinien” zgromadzić 43.5 punktów (ma 47). Bayern natomiast 53.2 (ma 55). Jeśli zatem mówimy o braku skuteczności to bardziej to dotyczy FCB.
16.02.2025 16:31
2
Już to wielokrotnie prostowałem. Dane przytaczane przez wiele stron typu capology nie są zbyt wiarygodne. Polecam raz jeszcze oficjalny raport UEFA. Według niego Bayern wydał na wynagrodzenia w 2023 roku 416 mln euro, a Real 453 mln euro. Rok wcześniej różnica była jeszcze większa.
Polecam raz jeszcze oficjalne dane -> https://editorial.uefa.com/resources/028a-1a4669b3fd84-38a84630b77b-1000/uefaeuropeanclubfinanceinvestmentlandscape_150224.pdf
Według wielu doniesień, bonusy w Bayernie mogą sięgać 30% pensji. W oficjalnym raporcie mówi się, że średnio bonusy w klubach wahają się od 15-25%.
15.02.2025 12:33
@FCB4ever2014 wprawdzie nie kilkunastu, a prawie 10 lat. Ostatni raz Bayern na tym etapie sezonu miał więcej punktów w sezonie 15/16.
Bayern ma również 62 zdobyte bramki w Bundeslidze i na tym etapie sezonu tylko raz w historii miał więcej.
07.02.2025 11:17
1
@mickud87 w kontekście Yamala, z tego co mi wiadomo, to mówi się o pensji netto. U Daviesa podaje się brutto.
05.02.2025 19:33
Ja tylko zostawię tutaj definicję z wiki:
Komin płacowy – zjawisko z zakresu ekonomii, element systemu płacowego. Polega na ustaleniu takiej hierarchii płac, w której jedno lub kilka stanowisk jest wynagradzane dużo lepiej od pozostałych.
05.02.2025 15:55
Tylko, że tam (w przypadaku Yamala) mówi się o kwotach NETTO. W przypadku zawodników Bayernu podaje się zarobki brutto.
04.02.2025 20:47
Bilans transferowy w ostatnich 5-ciu latch:
Bayern -211 vs City - 387
Co więcej, warto zwrócić także uwagę na wydatki. Według oficjalnego raportu UEFA, City wydało na płace w samym zeszłym sezonie o ok. 140 mln euro (66% przychodów) więcej niż Bayern (56% przychodów).
04.02.2025 11:35
To prawda. Usunąłem już, ale proszę sprawdzić swoje typy.
04.02.2025 07:56
Są różne szkoły, ale ja osobiście preferuję, żeby nie trzeba było scrollować na sam dół, aby zobaczyć najnowsze. To jednak moja prywatna opinia i jak głosów będzie więcej to zobaczymy przy kolejnych tego typu sprawach.
Ostatnio było identycznie -> https://www.dieroten.pl/art/show/ostatni-dzien-letniego-okna-transferowego-w-niemczech/56808
03.02.2025 19:57
@hoven polecam jednak zamiast się upierać to po prostu uważnie spojrzeć. Jest tam aktualizacja z dzisiaj i link do tego artykułu.
03.02.2025 16:33
@hoven nie, nie mija. Dlatego tak jest. Jeden jest zbiorczy, bez szczegółów.
Jest tam przecież krótka notka o tym i podlinkowanie, więc niezbyt rozumiem.
PS Gabriel z tego co wiem, to raczej nie czyta już komentarzy tutaj.
03.02.2025 16:13
Bo:
1) Tak zdecydowano.
2) Lepiej dla SEO.
03.02.2025 16:03
1) Źródło
2) Porównanie do innych?
3) To nigdy nie jest takie jednoznaczne. W Bundeslidze Bayern jest pod tym względem na 4. miejscu. Z tego co znalazłem w PL w zeszłym sezonie Arsenal był 3, a City 4. W tym, w okolicach listopada, Liverpool był na 5 (nie wiem jak teraz).
03.02.2025 12:54
Pytanie, czy to już się nie dzieje?
Sprzedani w ostatnich latach:
- Tillman (12 mln)
- Zirkzee (łącznie z klauzulą to ok. 28 mln)
- Nianzou (16 mln)
- Ch. Richards (12 mln)
01.02.2025 12:25
Trudno porównywać te dane.
Według oficjalnych raportów za 2023 rok, Bayern wydał na płace 416 mln. Możliwe zatem, że akurat te 300 to np. dotyczy tylko pierwszej drużyny. A niewykluczone również, że ta kwota "wzięta z sufitu" przez dziennikarzy :)
01.02.2025 12:20
United wcale nie pozyskało tego zawodnika.
To tylko plotki, a bardzo wiarygodne źródła mówią o potencjalnym transferze w wysokości 40 mln. euro.
31.01.2025 15:37
@Sopariev patrzyłem na kurs STS na zwycięzcę. Bayern na 6. miejscu (kurs 10), City na 5 (kurs 9). Czyli bardzo podobnie. Dalej już spora różnica, bo PSG 15.
30.01.2025 15:42
1
@Sopariev chyba sami kibice City mają inne zdanie :)
@Reeken89 poczytaj zasady. W piątek losowanie. Albo Celtic, albo City.
29.01.2025 23:05
Nie.
29.01.2025 22:54
Jeszcze tylko gol Sportingu albo Milanu mógłby coś zmienić...
29.01.2025 22:52
Teraz to bym nie patrzył na BVB, tylko na Real...
29.01.2025 22:39
@DarthSmd a coś innego napisałem ? :)
29.01.2025 22:38
@Alistair na obecną chwilę widzę 10. miejsce.
29.01.2025 22:35
Brakuje dwóch bramek.
29.01.2025 22:35
Dzisiaj Bayern nie pozna swojego rywala w 1/16 LM.
W piątek losowanie i dopiero wtedy dowiemy się, kto będzie rywalem. Przy zajęciu 10. miejsca przeciwnikiem będzie drużyna z miejsc 23/24 (losowanie rozstrzygnie która).
29.01.2025 22:33
Raczej nie. To jedna z dwóch możliwości na obecną chwilę.
29.01.2025 22:29
Jest losowanie, ale w wąskim zakresie. Np kto z pary miejsc 9/10 zagra z 23/24.
29.01.2025 22:29
dzisiaj nie dowiemy się z kim gramy. Będzie losowanie np. 9/10 gra z 23/24.
29.01.2025 22:24
Już nie. Tak się to zmienia. Świetny format :)
29.01.2025 22:21
Ja tylko przypominam, że nie promujemy tutaj nielegalnych, albo wątpliwie legalnych projektów :)
Tutaj wszystko wyjaśnione: https://editorial.uefa.com/resources/0294-1c8996e7b52d-cde2745ffb65-1000/format/wide1/ucl_ko_bracket.jpeg?imwidth=2048
Czyli np. kończysz na 9. miejscu to losowanie odbywa się tylko w obrębie dwóch rywali - z miejsc 23 i 24.
28.01.2025 22:58
@seba Ja podchodzę do futbolu inaczej. Im bardziej skrajna moja opinia na dany temat, tym bardziej staram się znaleźć w statystyce argumenty, które ją podważą :)
Już niejednokrotnie złapałem się na tym, jak sympatie(czy tez oczekiwania) do danych zawodników mogą wpłynąć na ocenę.
Dlatego IMO idealne combo to oko + liczby :)
28.01.2025 22:14
@seba a wiesz, że Puchacz ma też lepszą skuteczność niż Marmoush, Ekite, czy Davies i jest ona na poziomie Gittensa?
Sane ma 42% skutecznych dryblingów, a najlepsi dryblerzy w lidze mają:
- Wirtz 55%
- Gittens 53%
W zeszłym sezonie Sane miał 59%.
28.01.2025 21:59
Irankunda jest wypożyczony do Grasshoppers. Na razie 2 mecze i bez gola oraz asysty.
@hoven nie ma takiej możliwości, nikt nie przewidział, że będzie potrzebna :)
Nie będę jednak psuł zabawy, ale nie chciałbym, żeby coś takiego było na porządku dziennym.
29.04.2025 21:26
Nie po to tutaj są lajki :(
Żeby się zaraz nie skończyło na tym, że inni będą je chcieli w podobny sposób zbierać i sekcja komentarzy będzie aż się roiła od podobnych "ankiet" :)
I sekcja top komentarze będzie niebawem wyglądać:
1) Tak
2) Nie
3) Tak
29.04.2025 21:21
Skąd informacja o pensji Pavarda ?
28.04.2025 11:22
Nie jest to prawda. W Lidze Mistrzów było podobnie.
17.04.2025 13:45
@szczepanole no i o tym mówię. Test oka. To, że kolega czegoś nie widzi nie oznacza, że tego nie ma. Fakty wyraźnie pokazują, że chociażby ten fragment "Klepanie w poprzek i do tyłu to nie jest klasa światowa, w slangu piłkarskim to hamownie drużyny" nie ma wiele wspólnego z prawdą. Bo w kreowaniu gry Kimmich należy w tym sezonie do czołówki w LM, jak i w lidze, a w wielu statystykach jest liderem.
Oczywiście, zawsze wszystko można skomentować na zasadzie "są dwa rodzaje kłamstwa: kłamstwo i statystyki", tylko wtedy to w zasadzie można ciągle się przekrzykiwać, że moja racja jest mojsza, bo ja widzę lepiej. Osobiście na takiej dyskusji mi nie zależy i nawet nie mam zamiaru w nią wchodzić. Szukam najbardziej obiektywnego wskaźnika. A tym są statystyki i odrzucanie ich, bo nie pasują pod tezę? Ok, ale proszę zatem nie wywoływać mnie do rozmowy, która i tak nic nie wniesie.
17.04.2025 11:13
Jeśli chcesz merytorycznie porozmawiać, odnosząc się do czegoś więcej niż testu oka, zapraszam. W przeciwnym wypadku wywoływanie mnie tutaj do dyskusji jest zupełnie niepotrzebne.
17.04.2025 10:42
@alien666 to Ty mnie człowieku wywołujesz do tablicy, nie wiedzieć po co. Komentowałem jego statystyki, które obiektywnie były dobre. Co ma dzisiejszy występ do tego ?:| A tego „obiektywizmu” to mamy tutaj po dziurki w nosie, więc pozwól, że będę oceniał według własnych kryteriów, które zawsze popieram czymś więcej niż „testem oka”.
16.04.2025 23:14
O co Ci człowieku chodzi? Zamieniłeś się widzę w hejtera jednego z zawodników Bayernu. Nie sądzę, żeby to miejsce było najbardziej fortunnym dla takich postaw.
16.04.2025 23:05
@Gwzd44 gdyby kierować się zdaniem kibiców, to wielu tutaj mówi o potrzebie rewolucji, więc niekoniecznie zgodziłbym się z tym, że tylko wyżej wymieni zawodnicy znaleźliby się na liście "do kupna".
Zresztą, kibice często kierują się emocjami, więc tutaj ten argument do mnie nie trafia. Przypomnę też, że wielu z tych zawodników było w kadrze mistrzowskiej z sezonu 22/23.
Myślę, że umniejszasz tej kadrze, w której jest wielu utalentowanych zawodników, ale również takich z doświadczeniem.
16.04.2025 09:51
To ciekawa opinia. Skąd taka ocena potencjału Barcy? Według transfermarkt, skład Barcy pod względem wartości jest na 4. miejscu na świecie.
Bayern jest na 8. miejscu, a kolejnym zespół z Bundesligi (BVB) na 25.
16.04.2025 08:52
5 mln, ale netto.
16.04.2025 06:30
@bawaria42 ale to nie jest wiadome. To medialne spekulacje i tak do tego powinno się podchodzić.
15.04.2025 19:55
"W przypadku degradacji klubu do Championship, w życie wejść ma klauzula odejścia zawarta w jego kontrakcie."
14.04.2025 18:58
Znowu to samo, ale ponownie podpytam o coś więcej niż "test oka". Cały sezon ponoć przeciętnie, w meczach z "silnymi" słabo...A tymczasem Bayern jest w czołówce europejskiej (biorąc pod uwagę 5 najlepszych lig) pod względem stwarzanych sytuacji (więcej ma tylko PSG) i strzelanych bramek (najwięcej ma Barca, ale rozegrała w lidze o 2 mecze więcej). Co więcej, nikt nie pozwolił na tak małą ilość szans dla rywali jak Bayern.
Jeśli zatem Bayern gra cały sezon albo przeciętnie, albo słabo, to chętnie w ogóle poznam listę drużyn, które grają dobrze, nie mówiąc o tych co graja bardzo dobrze.
14.04.2025 08:13
@szczepanole jedzie na PR, statystyki rzekomo tylko na słabszych nastukane. Drugie można łatwo zweryfikować ale czy jesteś otwarty na dyskusję i merytoryczne argumenty, czy po prostu zamykasz się na jedną jedyną wersję ?:)
@Jager123 odkąd interesuje się futbolem, to podobne zarzuty czytałem pod adresem niemal każdego wielkiego rozgrywającego.
13.04.2025 17:37
Kimmich przoduje niemal w każdej statystyce, która dotyczy rozgrywania piłki w LM.
13.04.2025 17:09
Którzy zawodnicy? Jakie statystyki?
13.04.2025 08:30
Fragment z powyższego artykułu:
Z kolei “Sport1” twierdzi, że opcja z kredytem nie jest obecnie najbardziej prawdopodobna. Klub może zamiast tego poszukać nowego kapitału poprzez sprzedaż części udziałów. Obecnie Adidas, Audi i Allianz posiadają po 8,33% udziałów w FC Bayern AG. Zgodnie ze statutem, bez zgody członków klubu możliwa jest jeszcze sprzedaż kolejnych 5%.
10.04.2025 15:49
To nie słowa KHR.
10.04.2025 10:15
@ironmaidenpl kiedyś ? Tzn. kiedy ? Nawet za ostatni sezon był zysk netto 43 mln euro.
09.04.2025 23:07
@hoven cos się jednak nie trzyma kupy. Jak to zatem możliwe, że przy takich rzekomych kosmicznych wydatkach klub rok w rok - za jego rządów - przynosił zyski, i to coraz większe (jeśli się nie mylę), a dopiero teraz mówi się, że może wyjść na minus ? KMŚ mają uratować budżet...
O tych rzekomych wynagrodzeniach to już niejeden raz pisałem,, to chyba nie ma się co powtarzać.
09.04.2025 22:52
@hoodykr I co? Rozmowa była na temat wyniku, czy stylu gry i stwarzanych sytuacjach? Bo ja myślałem, że piszesz o tym drugim.
09.04.2025 22:39
1-1 po 45 min. w Paryżu.
W wielkich szansach 0-1 dla Villi. xG dla PSG 0.65. Coś mnie się jednak wydaje, że jakby Bayern grał w podobny sposób to narzekań nie byłoby końca ;)
09.04.2025 21:54
1) Trzymajmy się faktów, a faktem nie jest, że Hasan nie zwolnił Flicka, który odszedł na własne życzenie.
2) Mało było rozmów na ten temat, żeby odgrzewać po raz n-ty tego kotleta?
09.04.2025 21:40
@Simon89 ale to bez sensu. Jak ktoś wypalił coś takiego na x to dyskutuj z nim tam. Po co tutaj mówić o wpisie jakiegoś randomowego kibica? Przecież równie dobrze mógłbym znaleźć na x wypowiedzi dorosłych kibiców Realu, czy Barcy, których wypowiedzi nie byłyby zbyt fortunne. Tylko po co?
09.04.2025 17:13
@Sopariev 6 ostatnich meczów w lidze to 3 bramki i 3 asysty.
09.04.2025 16:47
Znowu muszę powołać się na fakty.
Kimmich jest na pierwszym miejscu w LM pod względem stworzonych sytuacji. Co więcej, na czele klasyfikacji jest dwóch zawodników Bayernu: Kimmich i Musiala.
09.04.2025 16:40
A kolega komentuje tak samo wszystkie co bardziej aroganckie wypowiedzi fanów innych drużyn? Przecież wszędzie znajdą się takie wypowiedzi.
09.04.2025 15:19
@bawaria42 nie mniej niż jakikolwiek środkowy pomocnik Interu :)
09.04.2025 13:49
Nie chcę, żeby to wybrzmiało jak obwinianie, ale suche cyfry.
xG za wczoraj:
Kane 1.1
Mueller 0.7
Frattesi 0.4
Martinez 0.2
09.04.2025 10:08
@bayern1987dwa widzę to już kolejny raz i było kilka zgłoszeń. Uprzejmie proszę o respektowanie regulaminu i odnoszenie się z szacunkiem do piłkarzy FCB.
09.04.2025 09:27
Niestety, ale to trafienie zostało sklasyfikowane jako bramka samobójcza.
https://fcbayern.com/en/matches/profis/bundesliga/2024-2025/fc-augsburg-fc-bayern-muenchen-05-04-2025/news
07.04.2025 08:38
@FCB4ever2014 słabe, nudne mecze? A coś więcej niż tylko tak bardzo subiektywne oceny?
Ja przytoczę kilka statystyk:
- najwięcej średnio strzałów w LM (20.6)
- zdecydowanie najwyższe xG w LM (34.32)
- najwyższy wskaźnik xG w czołowych 5 ligach w Europie (1.79 na mecz)
05.04.2025 17:05
Czy aby na pewno oficjalnie? Póki co to "tylko" doniesienia "Sky", z tego co przynajmniej udało mi sie znaleźć.
05.04.2025 12:33
Więzadło? To ewidentnie problemy z "dwójką".
04.04.2025 21:43
Był szykowany Buchmann, ale i on kontuzjowany.
01.04.2025 16:05
@bastor87 a czy na pewno dobrze sprawdziłeś, ile Bayern tracił bramek za Flicka?
30.03.2025 10:56
@FCBx2 poprawione, dzięki!
29.03.2025 17:32
Wszystkie bramki już w dziale wideo. Zapraszam!
29.03.2025 17:14
Cześć @Lampo.
Osobiście tego nie zauważyłem, ale chętnie poznam szczegóły. Przy każdej operacji tak się dzieje ? Próbowałeś wyczyścić cache przeglądarki ?
26.03.2025 14:14
@mariofcb2 dochody w ostatnich latach rosły. Musiałoby się coś dramatycznego podziać w tym sezonie, żeby nagle wszystkie tabeli na głowie.
Jest przynajmniej jeszcze kilka innych opcji:
1) to tylko medialne plotki
2) nastąpiła zmiana strategii
13.03.2025 21:19
Bayern nie jest nawet w czołowej piątce w Europie jeśli chodzi o pensje. Co więcej, w czołowej dziesiątce tylko dwa kluby mają niższy wskaźnik wydatków na wynagrodzenia do wpływów.
13.03.2025 18:16
A kolega widział najnowszy raport UEFA o którym pisaliśmy niedawno?
13.03.2025 11:04
@Sopariev powiem więcej. Wszyscy z top 20 płacą za dużo. Takie pieniądze za kopanie piłki ? ;)
10.03.2025 07:34
@Sopariev co jest prawdą konkretnie? Bo ja osobiście sam tutaj niejeden raz dementowałem rewelacje, które opierały się na mało wiarygodnych źródłach, że Bayern płaci jak nikt inny.
A tymczasem fakty pokazują coś innego.
Bayern ponownie wydaje w okolicach 56% przychodów, co jest wynikiem podobnym jak w poprzednich latach. Bywało chyba nawet więcej, z tego co kojarzę raz ponad 60%.
Co się zmieniło? Strategia uległa zmianie? A może to tylko PR? Nie wiem, ale sam fakt, że z klubu idzie taka, a nie inna komunikacja, wcale nie oznacza, że Bayern płaci lepiej niż rywale podobnej klasy. Każdy przecież może patrzeć na finanse z innej strony i wyciągać różne wnioski.
09.03.2025 13:48
https://www.dieroten.pl/art/show/typer-informacja/58752
08.03.2025 14:05
Czekałem na oficjalny raport UEFA. Może to dobry czas, żeby napisać jakiś tekst o tym, bo chociażby tutaj zauważyłem przekonanie niektórych, że w Bayernie wydaje się na pensje absurdalnie dużo w porównaniu do reszty.
I kolejny oficjalny raport temu przeczy :)
07.03.2025 18:21
@elber09 Kimmich notuje średnio 2.5 kluczowych podań w Bundeslidze co jest najlepszym wynikiem w Bayernie i drugim wynikiem w lidze (za Grimaldo 2.7).
W Lidze Mistrzów średnia Jo to już 3.1 i lepszy jest jedynie…Tillman (3.5).
07.03.2025 05:23
Nie należy jednak zapominać i uczciwie trzeba przyznać, że Olise gra zdecydowanie najwięcej. Oczywiście nie bez przyczyny, ale przytaczanie gołych liczb bez uwzględnienia ilości rozegranych minut nie jest IMO najbardziej sprawiedliwym porównaniem.
06.03.2025 16:15
Nie wiem, czy budżet się nie spina i czy to "zasługa" poprzedniego zarządu. Dane chyba do końca tego nie potwierdzają.
Jeśli kierujemy się wydatkami na wynagrodzenia, to według ostatniego raportu deloitte układały się one następująco:
2020: 54% przychodu
2021: 61%
2022: 53%
2023: 56%
2024: 56%
Z top 10 największych klubów pod względem przychodu, tylko Real ma lepszy wskaźnik (48%), choć trzeba zaznaczyć, że miewali też niedawno sporo wyższy (73% w 2022).
Nie wygląda to na rozdawnictwo na lewo i prawo.
05.03.2025 08:06
Poprawiłem ostatni komentarz, bo zadziałała autokorekta i wyszło dziwacznie ;-)
01.03.2025 19:31
Nawiasem to może pokuszę się o jakiś tekst w tym temacie, bo dużo się pisze na temat wynagrodzeń w Bayernie, ale często podawane dane są mało wiarygodne.
01.03.2025 16:20
Polecam zerknąć na wynagrodzenia. Ciekaw jestem wniosków.
01.03.2025 15:10
Ale w czym problem żebyś napisał sam?
23.02.2025 18:29
@Zerafaelo ja chętnie udowodnię.
Bayern vs B04
Średnie pos. piłki: 69.6% vs 58.2%
Celność podań: 88.7% vs 85.4%
Progresywne podania: 1389 vs 1118
22.02.2025 13:22
@seba nie odpowiedziałeś jednak na pytanie, więc nie wiem po prostu, czy jest sens się produkować :)
Dodam pomimo wszystko: najwięcej podań progresywnych w LM (110).
Tutaj nie chodzi o „rekordy celnych podań”. Jak słusznie jeden z poprzednich zaznaczył, fakty świadczą o tym, że podania Kimmicha tworzą dużo sytuacji. Nie ma to większego związku z „biciem rekordów celnych podań”.
21.02.2025 12:12
@seba do najbliższego albo do tyłu? Zacznę od kilku faktów. Pytanie czy tylko jesteś otwarty na zmierzenie się z nimi?
Najwięcej podań w trzecią tercję w LM: Kimmich (122)
Najwięcej podań w pole karne w LM: Kimmich (38).
Najwięcej stworzonych okazji w LM: Kimmich (60)
Wymieniać dalej?:)
21.02.2025 11:41
@Skobry być może zatem to mój błąd, że klasyfikuje to jako kultura, bo tak naprawdę algorytm w założeniu ocenia „toksyczność”. Uważasz, że opis typu „toksyczność wypowiedzi: brak/niewielka/srednia/duza „ byłby w tym wypadku lepszym rozwiązaniem?
Ps Wszystkie zmiany na stronie staram się dokumentować tutaj - https://www.dieroten.pl/art/show/ogloszenia/54691
19.02.2025 13:56
@Gwzd44 rozwiązań jest wiele, więc nie kierowałbym się w w globalnej ocenie AI tym, że jedno, czy drugie rozwiązanie nie spisuje się zgodnie z oczekiwaniami.
My zdecydowaliśmy się na darmowe rozwiązanie, które ma swoje wady (jak widać). Idealnie byłoby podpiąć pod to np. chataGPT (z którego czasem korzystam, aby pomógł w obiektywnej ocenie komentarzy tych, co zaciekle twierdzą, że regulaminu nie złamali), któremu można dać kontekst, przedstawić regulamin etc. Tyle tylko, że to już płatna zabawa.
Co do nauki programowania to rynek się na pewno zmienia i nie ma tak łatwo jak np. za czasów pandemii. Osobiście wcale nie wykluczam, że za kilka lat trzeba się zmienić branżę, choć skłaniam się raczej ku takiej wersji, że wyparci zostaną po prostu ci najsłabsi.
19.02.2025 13:13
Wdrożyliśmy AI głównie po to, żeby z automatu otrzymywać zgłoszenia o tych komentarzach, które są uznawane jako toksyczne.
Co do oceny komentarzy, to tylko próba. Sam widzę, że ocena nie zawsze bywa adekwatna, ale łudziłem się, że może nieco zmotywuje tych, którzy mają problem z pohamowaniem się od wulgaryzmów ;)
19.02.2025 12:45
@FCB4ever2014 ok, tylko skończmy najpierw temat statystyk. Zagłębiłeś się w temat i masz coś więcej do powiedzenia ?
16.02.2025 22:47
@FCB4ever2014 to dobrze, że zajrzałeś w statystyki. One czasem potrafią otworzyć oczy. Dlatego polecam głębszą analizę, szczególnie na przestrzeni całego sezonu, a nie jednego meczu. Polecam i zapraszam do podzielenia się wnioskami.
16.02.2025 17:21
@alien666 zawsze statystyki mają dla mnie znaczenie.
Ty mówisz o ostatnim meczu, a ta statystka pokazuje cały sezon.
Ps według xpoints Bayer 04 miał za wczorajszy mecz „dopisane” 2.90 punktów.
16.02.2025 16:46
” W BL zajmują drugie miejsce, ale tylko dlatego, że są nieskuteczni; vide wczorajszy mecz”
Nie potwierdzają tej teorii obiektywne dane. Według expected points, Bayer „powinien” zgromadzić 43.5 punktów (ma 47). Bayern natomiast 53.2 (ma 55). Jeśli zatem mówimy o braku skuteczności to bardziej to dotyczy FCB.
16.02.2025 16:31
Już to wielokrotnie prostowałem. Dane przytaczane przez wiele stron typu capology nie są zbyt wiarygodne. Polecam raz jeszcze oficjalny raport UEFA. Według niego Bayern wydał na wynagrodzenia w 2023 roku 416 mln euro, a Real 453 mln euro. Rok wcześniej różnica była jeszcze większa.
Polecam raz jeszcze oficjalne dane -> https://editorial.uefa.com/resources/028a-1a4669b3fd84-38a84630b77b-1000/uefaeuropeanclubfinanceinvestmentlandscape_150224.pdf
Według wielu doniesień, bonusy w Bayernie mogą sięgać 30% pensji. W oficjalnym raporcie mówi się, że średnio bonusy w klubach wahają się od 15-25%.
15.02.2025 12:33
@FCB4ever2014 wprawdzie nie kilkunastu, a prawie 10 lat. Ostatni raz Bayern na tym etapie sezonu miał więcej punktów w sezonie 15/16.
Bayern ma również 62 zdobyte bramki w Bundeslidze i na tym etapie sezonu tylko raz w historii miał więcej.
07.02.2025 11:17
@mickud87 w kontekście Yamala, z tego co mi wiadomo, to mówi się o pensji netto. U Daviesa podaje się brutto.
05.02.2025 19:33
Ja tylko zostawię tutaj definicję z wiki:
Komin płacowy – zjawisko z zakresu ekonomii, element systemu płacowego. Polega na ustaleniu takiej hierarchii płac, w której jedno lub kilka stanowisk jest wynagradzane dużo lepiej od pozostałych.
05.02.2025 15:55
Tylko, że tam (w przypadaku Yamala) mówi się o kwotach NETTO. W przypadku zawodników Bayernu podaje się zarobki brutto.
04.02.2025 20:47
Bilans transferowy w ostatnich 5-ciu latch:
Bayern -211 vs City - 387
Co więcej, warto zwrócić także uwagę na wydatki. Według oficjalnego raportu UEFA, City wydało na płace w samym zeszłym sezonie o ok. 140 mln euro (66% przychodów) więcej niż Bayern (56% przychodów).
04.02.2025 11:35
To prawda. Usunąłem już, ale proszę sprawdzić swoje typy.
04.02.2025 07:56
Są różne szkoły, ale ja osobiście preferuję, żeby nie trzeba było scrollować na sam dół, aby zobaczyć najnowsze. To jednak moja prywatna opinia i jak głosów będzie więcej to zobaczymy przy kolejnych tego typu sprawach.
Ostatnio było identycznie -> https://www.dieroten.pl/art/show/ostatni-dzien-letniego-okna-transferowego-w-niemczech/56808
03.02.2025 19:57
@hoven polecam jednak zamiast się upierać to po prostu uważnie spojrzeć. Jest tam aktualizacja z dzisiaj i link do tego artykułu.
03.02.2025 16:33
@hoven nie, nie mija. Dlatego tak jest. Jeden jest zbiorczy, bez szczegółów.
Jest tam przecież krótka notka o tym i podlinkowanie, więc niezbyt rozumiem.
PS Gabriel z tego co wiem, to raczej nie czyta już komentarzy tutaj.
03.02.2025 16:13
Bo:
1) Tak zdecydowano.
2) Lepiej dla SEO.
03.02.2025 16:03
1) Źródło
2) Porównanie do innych?
3) To nigdy nie jest takie jednoznaczne. W Bundeslidze Bayern jest pod tym względem na 4. miejscu. Z tego co znalazłem w PL w zeszłym sezonie Arsenal był 3, a City 4. W tym, w okolicach listopada, Liverpool był na 5 (nie wiem jak teraz).
03.02.2025 12:54
Pytanie, czy to już się nie dzieje?
Sprzedani w ostatnich latach:
- Tillman (12 mln)
- Zirkzee (łącznie z klauzulą to ok. 28 mln)
- Nianzou (16 mln)
- Ch. Richards (12 mln)
01.02.2025 12:25
Trudno porównywać te dane.
Według oficjalnych raportów za 2023 rok, Bayern wydał na płace 416 mln. Możliwe zatem, że akurat te 300 to np. dotyczy tylko pierwszej drużyny. A niewykluczone również, że ta kwota "wzięta z sufitu" przez dziennikarzy :)
01.02.2025 12:20
United wcale nie pozyskało tego zawodnika.
To tylko plotki, a bardzo wiarygodne źródła mówią o potencjalnym transferze w wysokości 40 mln. euro.
31.01.2025 15:37
@Sopariev patrzyłem na kurs STS na zwycięzcę. Bayern na 6. miejscu (kurs 10), City na 5 (kurs 9). Czyli bardzo podobnie. Dalej już spora różnica, bo PSG 15.
30.01.2025 15:42
@Sopariev chyba sami kibice City mają inne zdanie :)
https://x.com/PatrykIdasiak/status/1884725919195046193
30.01.2025 15:32
@Reeken89 poczytaj zasady. W piątek losowanie. Albo Celtic, albo City.
29.01.2025 23:05
Nie.
29.01.2025 22:54
Jeszcze tylko gol Sportingu albo Milanu mógłby coś zmienić...
29.01.2025 22:52
Teraz to bym nie patrzył na BVB, tylko na Real...
29.01.2025 22:39
@DarthSmd a coś innego napisałem ? :)
29.01.2025 22:38
@Alistair na obecną chwilę widzę 10. miejsce.
29.01.2025 22:35
Brakuje dwóch bramek.
29.01.2025 22:35
Dzisiaj Bayern nie pozna swojego rywala w 1/16 LM.
W piątek losowanie i dopiero wtedy dowiemy się, kto będzie rywalem. Przy zajęciu 10. miejsca przeciwnikiem będzie drużyna z miejsc 23/24 (losowanie rozstrzygnie która).
29.01.2025 22:33
Raczej nie. To jedna z dwóch możliwości na obecną chwilę.
29.01.2025 22:29
Jest losowanie, ale w wąskim zakresie. Np kto z pary miejsc 9/10 zagra z 23/24.
29.01.2025 22:29
dzisiaj nie dowiemy się z kim gramy. Będzie losowanie np. 9/10 gra z 23/24.
29.01.2025 22:24
Już nie. Tak się to zmienia. Świetny format :)
29.01.2025 22:21
Ja tylko przypominam, że nie promujemy tutaj nielegalnych, albo wątpliwie legalnych projektów :)
29.01.2025 19:34
https://www.canalplus.com/pl/sport/bayern-monachium-slovan-bratyslawa/h/16110189_70142/streszczenie-obsada/
29.01.2025 19:14
@hoodykr nie do końca.
Tutaj wszystko wyjaśnione: https://editorial.uefa.com/resources/0294-1c8996e7b52d-cde2745ffb65-1000/format/wide1/ucl_ko_bracket.jpeg?imwidth=2048
Czyli np. kończysz na 9. miejscu to losowanie odbywa się tylko w obrębie dwóch rywali - z miejsc 23 i 24.
28.01.2025 22:58
@seba Ja podchodzę do futbolu inaczej. Im bardziej skrajna moja opinia na dany temat, tym bardziej staram się znaleźć w statystyce argumenty, które ją podważą :)
Już niejednokrotnie złapałem się na tym, jak sympatie(czy tez oczekiwania) do danych zawodników mogą wpłynąć na ocenę.
Dlatego IMO idealne combo to oko + liczby :)
28.01.2025 22:14
@seba a wiesz, że Puchacz ma też lepszą skuteczność niż Marmoush, Ekite, czy Davies i jest ona na poziomie Gittensa?
Sane ma 42% skutecznych dryblingów, a najlepsi dryblerzy w lidze mają:
- Wirtz 55%
- Gittens 53%
W zeszłym sezonie Sane miał 59%.
28.01.2025 21:59
Irankunda jest wypożyczony do Grasshoppers. Na razie 2 mecze i bez gola oraz asysty.
28.01.2025 09:17
Dzięki za info. Poprawione.
28.01.2025 08:29