@hoven a ponoć temat się wyczerpał. Rozumiem, że muszę pisać to samo przynajmniej kilka razy ? To podziękuję.
12.01.2025 06:43
@hoven to świetnie, że dla Ciebie nie ma to znaczenia, ale dla mnie ma kolosalne znaczenie, jeśli zestawiasz ze sobą wątpliwej jakości dane. I potem niektórzy to czytają i faktycznie zaczynają w to wierzyć, co chociażby doskonale można zaobserwować powyżej.
Zdaje się, że Ty faktycznie kompletnie nie rozumiesz, albo po prostu jesteś zbyt uparty, aby to przyznać. Nie wiem co gorsze :)
Ciężko się ze mną rozmawia? O panie, spójrz pan najpierw w lustro.
11.01.2025 22:02
@yasiek i tyle są warte właśnie te "fakty" z tych stron. Później ludzie żyją w przekonaniu, że jeden z drugim jest przepłacony i mało komu chce się te doniesienia konfrontować z realiami (tj. oficjalnymi danymi od UEFA).
11.01.2025 21:57
2
@hoven przecież już wielokrotnie wrzucałem link do tego raportu. Kolejny raz -> https://editorial.uefa.com/resources/028a-1a4669b3fd84-38a84630b77b-1000/uefaeuropeanclubfinanceinvestmentlandscape_150224.pdf
Równo rozdzielone? To żeby finalnie wyszło tyle, to nie tylko 2,3 ale pewnie tak z kilkunastu zawodników musiałyby być mocno "przepłaconych". No chyba, że te doniesienia mediów na temat zarobków zawodnika X, Y, czy Z to najczęściej wróżenie z fusów? Przecież nawet w raporcie UEFA jest napisane, że bonusy potrafią stanowić nawet 25% budżetu płac.
"Czyli zarząd chcąc ich sprzedać o oficjalnie mówiac o zbyt wysokich zarobkach, o tym że trzeba wynagrodzenia obniżac problem sobie wymyślił? :)"
Ale wiesz, że dla jednego zarobki rzędu 10 k, to sporo, a inny powie, że za tyle nie wstałby z łóżka? Dla mnie każdy piłkarz z listy top 1000 (10000? 1000000?) jest przepłacony, jeśli pytasz się o moją prywatną opinię.
11.01.2025 21:56
Dawać można, ale bez podpisu zawodnika wart jest tyle co nic ;)
11.01.2025 21:34
@hoven ale że mnie to fascynuje? To przecież Ty raz po raz, na moje oko przynajmniej kilka razy dziennie, mówisz o zarobkach wyciągając nazwiska coraz to nowszych zawodników.
Co do raportu za 22/23 to chyba ponownie niezbyt uważnie go przeanalizowałeś. Bo przecież nie śmiałbym sugerować, że próbujesz umyślnie wprowadzać w błąd.
Naprawdę nie rozumiesz mojej wypowiedzi? To jeszcze raz. Jak to możliwe, że najlepszy zawodnik Liverpoolu zarabia rzekomo(!!!!!!!!) tyle, ilu kilku innych, ponoć (!!!!) przepłaconych zawodników Bayernu, a mimo wszystko to Liverpool finalnie płaci więcej (!). I to jest jedyny niezaprzeczalny fakt w tej dyskusji.
Mam wykładać na tacy wnioski, które wybrzmiały już tutaj niejeden raz podczas wcześniejszych dyskusji ? :)
11.01.2025 21:31
2
@hoven to kto w tym Liverpoolu tyle pieniądza inkasuje, że finalnie wydają więcej na płace niż Bayern? Fascynujące, prawda?
11.01.2025 21:11
3
@Barthyren dokładnie o tym pisaliśmy...w zapowiedzi spotkania :)
11.01.2025 21:04
@hoven a no tak. Śmiać to się można tylko z Bayernu i jego piłkarzy. Tapczanie! Bura!
PS "mu z Leverkusen oddalismy 1 strzal na bramke jakos w 80minucie" Sprawdź raz jeszcze jak dobrze nie pamiętasz. Bo kolejny raz - delikatnie rzecz ujmując - mijasz się z prawdą.
11.01.2025 19:23
2
Gladbach zupełnie bez szans. Wielka szkoda sytuacji Muellera, czy Goretzki bo to była typowa połówka na 1-0.
Trzeba grać konsekwentnie swoje, a sytuacje na pewno się pojawią. Byle tylko grać tak skutecznie w tyle.
11.01.2025 19:19
@FCB4ever2014
1) to się zatem zaraz pożegnamy. Tutaj rozmawiamy na poziomie.
2) takimi samymi gratulacjami jak po Lipsku, kiedy to zakładałeś „blamaż”?
3) widzę, że kolega ma jakąś traumę. Być może ona sporo wyjaśnia
4) nie tylko obrażasz zawodników Bayernu, ale także tych kibiców, którzy mają inne zdanie. No to tym bardziej podtrzymuje zdanie z podpunktu 1.
11.01.2025 16:31
1
@FCB4ever2014
Jakie pewne rzeczy mam odróżniać? Gdzie ja w ogóle zabrałem stanowisko, w którą stronę idzie klub?
Przede wszystkim widzę Twoje negatywne komentarze, gdzie roi się od umniejszania Bayernowi. Jeśli ciągła(!) krytyka, wieszczenie porażek, czyni Ciebie lepszego kibica od tych, którzy wierzą w swój klub, KIBICUJĄ(!) i widzą mimo wszystko szklankę do połowy pełną, to wypada już zgasić światło.
11.01.2025 12:42
@FCB4ever2014
Napiszę to jeden raz, potem będą ostrzeżenia.
1) Jeśli nie przeczytałeś jeszcze regulaminu, to zachęcam do przeczytania. Szanujemy tutaj zawodników Bayernu i te fragmenty o "gównianych grajkach" zachowaj dla siebie, albo zapraszamy w inne miejsce.
2) Doczekam się kiedykolwiek jakiegoś pozytywnego komentarza?
3) Dopytywałem się o definicję "dobrego kibica", bo bardzo łatwo przyszła Ci negatywna ocena reszty. Odpowiedzi brak.
4) Co jak co, ale narzekania tutaj nie brakuje. Jeśli myślisz, że będziesz jednym z nielicznych, to chyba niezbyt uważnie czytasz komentarze :)
11.01.2025 12:34
2
@FCB4ever2014 ja bym wyszedł od tego, kim tak naprawdę jest kibic. Ten który ciągle sieje defetyzm ? Ten który ciągle nastawiony jest negatywnie? Czekam na definicję dobrego kibica Twoim zdaniem, jak już pokusiłeś się o taką negatywną opinię reszty.
11.01.2025 10:22
A dlaczego nie mógłby liczyć na tyle co Alaba ? :>
11.01.2025 09:43
1
@FCB4ever2014 niby nie wygrał z x, czy y, a miał 4 punkty przewagi na jesień. Czy to nie o to chodzi w lidze?
PS Można liczyć na jakiś pozytywny komentarz kolegi?
11.01.2025 09:41
1
Czasami czytając komentarze można odnieść wrażenie, że Bayern przepłaca jak nikt. Tymczasem wg oficjalnych raportów jest na 6. miejscu w Europie i wydaje 56% przychodu na pensje. Wśród tej szóstki lepiej pod tym względem wypada tylko Real (54%). To faktycznie jest tak źle?
09.01.2025 17:54
1
@Matysbayern z czym konkretnie?
Przede wszystkim wypada zaakceptować fakt, że doniesienia mediów odnośnie zarobków to często wróżenie z fusów.
Ot chociażby Liverpool. Według tych stron, które rzucają tak na lewo i prawo zarobkami piłkarzy, Liverpool wydał w sezonie 22/23 na płace 170 mln euro (Bayern niby 267 w analogicznym okresie). A ile faktycznie zaraportowano za ten czas Uefie? Liverpool 429, Bayern 416.
09.01.2025 17:40
A skąd ta wycena Ryana? Wg transfermarkt wart jest 55 mln. eur.
09.01.2025 13:41
@hoven staram się nie wydawać opinii, nie oceniać, a prostować "fakty". Nie nazwałbym tego "dziwnym" prowadzeniem dyskusji, ale to Twoja opinia.
08.01.2025 17:41
@hoven wydatków Chelsea z sezonu 22/23 na pensje raport UEFA nie zawiera. Sezon wcześniej wydawali więcej niż Bayern.
United jeszcze sezon wcześniej wydawali znacznie więcej, więc tutaj może wchodzić kwestia bonusów, które potrafią stanowić - jak stwierdzono w raporcie - od 10 do nawet 25% wydatków na płace.
Co do Fodena, to przecież wyraźnie piszę, że to medialne spekulacje. Nie buduje na ich podstawie wielkich analiz. Stwierdzam, że wszystko wskazuje na to, że obecnie zarabia więcej niż Musiala i porównywanie jego obecnej umowy do tego co ma RZEKOMO dostać Musiala (a dlaczego nie porównujemy tego co media mówią w jego wypadku do tego, co mówią media w wypadku Musiali?) odrobinę trąci manipulacją.
A to muszę odpowiadać na Twoje pytania, żeby komentować?
08.01.2025 17:32
@skiner1979 cóż, tak możemy rozmawiać w nieskończoność. Ja Ci mówię, że to analizowałem i rozbieżności były bardzo duże (tzn. takie, które zdecydowanie potrafiły zmienić ranking. Jeden przykład, który mi najbardziej utkwił w głowie to Liverpool, który wg tych nieoficjalnych rankingów płac był daleko), a Ty powtarzasz swoje. Ok. można tak, ale dalsza dyskusja jest raczej bezsensowna.
Co do reszty, to przypominam, że Bayern odnotował właśnie 21% procentowy wzrost dochodów rdr.
08.01.2025 13:55
@skiner1979 nie, o to właśnie chodzi, że ludzie myślą, że są znane na podstawie danych z serwisów, które - jak powiedziałem wcześniej - potrafiły już bardzo się mylić.
Bayern wydaje na pensje wg ostatniego raportu 56% przychodu. Takiego wyniku absolutnie nie ma się co wstydzić, wprost przeciwnie. W porównaniu do czołówki to świetny wynik.
Co do rosnących płac to prawda, ale inflacja dotyka każde środowisko, również piłkarskie.
08.01.2025 12:59
@makaay po pierwsze to nie życzę sobie jakiś bzdurnych komentarzy o urojeniach. Po drugie. Ja tutaj z niczym nie dyskutuje (nawet nie wyraziłem swojego zdania w tej sprawie, a Ty starasz się tutaj niewiadomo co udowadniać. Może to o tych urojeniach mówisz ?), nie widzę potrzeby i sensu. Prosiłem jedynie o wskazanie fragmentu z tekstu opublikowanego na tej stronie, który można podciągnąć pod teorie spiskowe (Twoje słowa). Ciągle nakręcasz się na jeden temat, w kółko o tym samym, ale może przed wysłaniem odpowiedzi skup się bardziej na tym co rozmówca pisze i odpowiedz ze spokojem...na temat.
08.01.2025 12:52
@makaay jedno wiemy na pewno. Ty to masz problem z odpowiedzią na proste pytanie.
08.01.2025 12:22
@makaay zadałem proste pytanie. Czy odpowiedź na nie sprawia Ci problem? Bo nie do końca rozumiem.
08.01.2025 12:14
@makaay który konkretnie fragment w przytoczonym artykule to "teorie spiskowe"?
08.01.2025 12:08
@skiner1979 Nowszego raportu - z tego co wiem - nie ma. Być może pojawi się w przeciągu kilku następnych tygodni.
Już wcześniej porównywałem na kilku przykładach te dane i były spore różnice. Dlatego podchodzę do tych rewelacji z dużą rezerwą.
08.01.2025 11:55
1
Chwila, chwila. Foden również negocjuje nowy kontrakt, na obecna chwilę Musiala zarabia mniej. A spekulowano, że City ma mu dać pensje na podobnym poziomie co Haaland.
Zawsze znajdzie się natomiast zawodnika, który zarabia (według medialnych doniesień) absurdalnie dużo, albo dziwacznie mało. Można szukać non stop takie "rodzynki" (szczegóły potrafią zrobić kolosalną różnicę. Jedni podają pensję brutto, inni netto. Jedni podają gołą pensję, inni wraz z bonusami. A jeszcze inni w ogóle zmyślają ;) ) i porównywać jabłka z gruszkami, tylko mam poważne wątpliwości, czy może prowadzić do rzeczowych dyskusji.
Co do zarobków to raz jeszcze podkreślę, że warto te sensacyjne pensje zestawić z tym, co jest w oficjalnych raportach UEFA. Bayernowi całkiem daleko do ścisłej europejskiej czołówki, jeśli weźmiemy pod uwagę wydatki na pensje.
08.01.2025 11:33
@skiner1979 zacytuję raport UEFA:
"performance-related pay typically makes up 15–25% of larger clubs’ wage bills".
Według pewnych plotek w Bayernie jest to bliżej 30% np. Kimmich ma rzekomo (!) 15 mln + 5 w bonusach.
08.01.2025 11:18
@skiner1979
Temat płac jest chodliwy i różne źródła potrafią podawać kwoty, które znacznie od siebie odbiegają. Mogę się tylko domyślać z czego to wynika, ale zawsze w takich przypadkach polecam oficjalny raport UEFA.
Z tego co wiem, to ten jest ostatnim : https://editorial.uefa.com/resources/028a-1a4669b3fd84-38a84630b77b-1000/uefaeuropeanclubfinanceinvestmentlandscape_150224.pdf
Strona 28.
08.01.2025 11:02
Proszę nie wierzyć nieoficjalnym danym.
Według ostatniego raportu UEFA, Bayern jest na 6. Miejscu w Europie pod względem wydatków na płace.
08.01.2025 09:55
A ktoś podawał, że w przypadku Musiali mowa o takich pieniądzach "z góry" ? Bo w Bayernie to raczej norma, że spora część tej kwoty podawanej w mediach, to bonusy zależne od sukcesów i wystepów.
08.01.2025 07:29
@makaay znowu połowę w ogóle trudno zrozumieć, więc kończąc temat. Mnie zależy przede wszystkim, żebyś - mówiąc Twoim językiem - "nie srał" na Bayern i jego ludzi. Innych ma kto bronić i o nich się nie martw.
02.01.2025 20:37
@makaay pokrętna logika. Jeśli winisz Uliego za każdy mniej udany sezon, to bądź chociaż w minimalny stopniu konsekwentny i uczciwy i doceń jego wkład w sukcesy. Bo teraz to wygląda jakbyś chciał go obwiniać, kiedy Bayern nie wygrywa(wtedy to on jest jednocześnie trenerem i piłkarzami?), ale jak wygrywa to już zasługa…Flicka i Lewego. To nie jest poważne i wygląda jak wynurzenia hejtera.
Tymczasem w przypadku Barcy masz strasznie duzo wyrozumiałości. Chcesz czekać, wydaje się że wręcz życzysz im dobrze. Zupełnie inaczej niż w przypadku Bayernu. To jest co najmniej dziwne.
02.01.2025 20:07
@makaay a może to Ty widzisz to, co chcesz zobaczyć? Może to Ty nie chcesz zobaczyć porażek Barcelony i dostrzegasz tylko ich lepsze momenty? Może to Ty nie chcesz zobaczyć i docenić, ile dobrego dla klubu zrobił Hoeness?
Nikt tutaj niczego nie musi udawać. Jest wiele komentarzy krytycznych. Tyle tylko, że jak ktoś tylko krytykuje "swoich", wypominając im tylko to co złe, a jednocześnie wychwala rywali, wspominając co tylko dobre u nich, to mnie się zapala lampka ostrzegawcza.
02.01.2025 17:55
@makaay widzę natomiast jak kolega maakay ciągle pisze na jedno kopyto. Ciągle pojawia się wtedy, kiedy można uderzyć w klub i nieustannie za wszystko co złe obwinia jednego człowieka. Przypominam, że to strona kibiców Bayernu, a nie hejterów X, Y, czy Z.
@Sopariev patrzę na obiektywne dane, żeby ewentualnie znaleźć argumenty na poparcie tej tezy, ale...nic na to nie wskazuje.
xG: 2.23 vs 1.04
Duże szanse: 4 vs 2
Kontakty w polu karnym: 20 vs 25
02.01.2025 13:36
A Hazard, czy Bale ? :>
02.01.2025 07:15
1
Jak zawsze świetna robota :)
31.12.2024 11:57
Wersja 3.1.2 opublikowana.
28.12.2024 12:23
@MS7 nie, pozwolę Tobie się wykazać. Czekam na dane :)
22.12.2024 22:22
A teraz fakty:
- 3 kluczowe podania (więcej miał tylko Olise)
- 4 udane dryblingi (więcej miał tylko Olise)
- gol
Obiektywnie to był po prostu dobry występ. Nikt natomiast nie mówi o wybitnym.
22.12.2024 16:28
1
Skrót meczu jest na stronie w dziale wideo.
22.12.2024 16:23
@MS7 10 sytuacji, a xg 0.76.
22.12.2024 14:15
@MS7 ja bym jednak proponował rozmowę na poziomie. Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi.
Jaki decydujący głos?
22.12.2024 14:03
@MS7 w tym meczu jego xg wyniosło 0.76.
22.12.2024 13:37
No nie da się ukryć. Jak dobrze liczę ledwie 1 zwycięstwo w 7 ostatnich meczach w lidze.
21.12.2024 23:25
@FCB4ever2014 nie są, co pokazuje szereg obiektywnych danych. Pytanie, czy jesteś w stanie spojrzeć na to z dystansu, a nie przez pryzmat swoich przekonań.
Napisałem juz. Nie ma idealnej defensywy.
21.12.2024 22:53
1
Jak Gabriel nie będzie mieć lepszych pomysłów to bardzo możliwe :)
21.12.2024 22:48
Xg Lipska na poziomie 0.34, 1 wielka szansa (przy 10 Bayernu).
Jak musi zgrać defensywa, żeby nie obrywać?
21.12.2024 14:20
6
Wszystkie bramki już w dziale wideo. Zapraszam :)
20.12.2024 22:21
Dlatego mówiłem już jakiś czas temu, że pasuje ustalić listę tych dobrych zespołów ;)
20.12.2024 21:09
@Fari chłopie, ale Ty piszesz tylko źle. Tylko! Jak Bayern popełni błąd to jest Cię wszędzie pełno, jak Bayern gra dobrze to już nie komentujesz. Albo zdawkowo. To jest dziwne.
20.12.2024 21:08
1
@Fari nie. Czytam Twoje komentarze, gdzie jak nie idzie to jest ich tak ze 100 na ten temat, 100 dramatycznych. Jak jednak idzie to trudno znaleźć 1 słowo komentarza.
20.12.2024 20:58
4
@Fari czekam na komentarz. Bo póki co za każdym razem negatyw, wiec może się teraz doczekam?
Czy tez fatalna akcja, nic nie warta etc.?
20.12.2024 20:55
Lodu.
20.12.2024 20:38
@makaay ”pierw” to proszę skup się nad formułowaniem zdań, bo ja osobiście połowy nie rozumiem. Nie wiem nawet do czego się odnieść, bo po prostu bardzo trudno się to czyta.
17.12.2024 00:20
@makaay jakbym czytał wypowiedź fana Barcy. Czekam z utęsknieniem na podobny komentarz w kierunku klubu, któremu - jak twierdzisz - kibicujesz.
Bo to właśnie na tym polega. Żeby życzyć swoim dobrze, upatrywać pozytywów, a nie wszystkie porażki przedstawiać niczym zagładę, a sukcesy deprecjonować.
16.12.2024 15:56
1
@hoven w związku z urlopem, ograniczam moją aktywność do minimum. Z góry przepraszam :)
15.12.2024 22:35
4
dzięki za komentarz @jakuci92 i zapraszamy do częstszych wpisów :)
15.12.2024 22:05
@FCB4ever2014 czyli co konkretnie (!) powinien robić w tej sytuacji prawilny kibic? Wygwizdywać zawodników? Apelować o dymisję trenera? Konkrety.
Wyniki i styl gry fatalne? Chcesz rozmawiać poważnie? Bo jak nie to od razu powiedz.
15.12.2024 21:05
5
Ja nie widzę kogokolwiek zadowolonego po remisach i porażkach. Widzę natomiast ludzi, którzy rozumieją, że sezon jest długi i zawsze może się zdarzyć mecz, który nie zakończy się „odpowiednim” wynikiem. A przede wszystkim należy patrzeć trochę szerzej niż tylko wynik poszczególnych spotkań, bo układały się one różnie.
Czekam natomiast na wskazówki jak powinien zachować się „prawilny” według Ciebie kibic. Nie ma się cieszyć się zwycięstw tylko jechać ze swoimi? Na tym polega rola kibica? Bo ciągle tutaj krytykujesz, widzisz wszystko w ciemnych barwach i jestem ciekaw, czy to właśnie tak, Twoim zdaniem, powinien zachowywać się kibic.
15.12.2024 16:41
1
@hoven zacznijmy od ustalenia listy klubów, które grają w tym sezonie wg Ciebie dobrze ;)
15.12.2024 13:29
@bawaria42 pierwsza była lepsza i to jest fakt? Tzn.? Jakieś merytoryczne argumenty ty? Cokolwiek?
15.12.2024 13:28
@bawaria42
xg 0.4 - 1.55 na korzyść Bayernu, kontakty w polu karnym 7 - 36.
Wszystkie obiektywne wskaźniki na korzyść Bayernu.
10.12.2024 22:05
Ale to mówimy tylko o wynikach, czy o grze?
PS Trochę szacunku dla rywali :)
09.12.2024 16:26
1
Dzięki!
09.12.2024 09:22
@hoodykr to prawda, że tego typu spotkania nie ściągną przed ekrany masę ludzi, ale z drugiej strony - otworzą nowe rynki.
Przecież właśnie dlatego kluby urządzają tournee po różnych, czasami egzotycznych krajach, aby dotrzeć do nowego widza. Tutaj będzie można za "jednym zamachem" spróbować pokazać się kibicom w Argentynie i Nowej Zelandii.
Rozumiem w pełni obawy, ale warto mieć również na uwadze szanse, jakie się pojawiają. Dla globalnej marki ma to znaczenie.
06.12.2024 10:14
@fiidoo to nie fakt, tylko opinia.
Nie wszystko musi (nie mam misji, żeby cały internet oczyścić z bezwartościowych treści), ale my dążymy do tego, żeby komentarze były tutaj wartościowe. Co w tym złego?
06.12.2024 08:33
@Zerafaelo przedstawiciel gospodarzy. Drużyna z najlepszym wynikiem w sezonie regularnym tj. zdobywca „Tarczy Kibica”.
06.12.2024 05:20
Ja rozumiem, że każdy ma swoje zdanie, ale ciągle pisanie, że coś „jest gownem” nie ma nic wspólnego z merytoryką i wartościowym komentarzem.
06.12.2024 05:08
@ARTUR osobiście dostrzegam szereg plusów. Oto kilka z nich:
- Każdy drużyna zagra 8 meczów z różnymi rywalami. Kibice byli nierzadko znudzeni powtarzającymi się rywalizacjami, a tutaj co mecz to inny rywal. Jest ciekawiej
- Niemal co kolejkę możemy liczyć na hitowe spotkanie
- Małe kluby mają okazję rozegrać więcej spotkań, więcej także z wielkimi markami. W małych ośrodkach to wielki wydarzenie
- Wydaje się, że każdy mecz jest ważny.
05.12.2024 13:52
@Sopariev to nie jest idealne rozwiązanie, ale w biznesie tak to już jest. Wątpię, żeby trener czy zawodnicy byli w pełni uradowani, ale w tym wszystkim nie tylko o sport chodzi, prawda ?;)
05.12.2024 12:30
Nowy format LM znalazł dużo zwolenników. Ma sporo plusów.
05.12.2024 12:27
1
@hoodykr to nie jest idealne rozwiązanie, ale niepoważne byłoby...olanie tego. Chcąc konkurować z bogatymi, Bayern musi budować swoją markę, walczyć o kibica na innych kontynentach. KMŚ, które rozgrywane są co 4 lata, jest nie tylko darmową promocją, ale pozwala także sporo zarobić od razu.
W rękach działaczy i sztabu szkoleniowego jest to, żeby jak najbardziej sensownie przygotować zespół do tego turnieju.
05.12.2024 11:16
2
Bardzo wątpliwe. Turniej raz na 4 lata, do zgarnięcia duże pieniądze oraz możliwość promocji na wielu rynkach. Wątpię, żeby ktokolwiek z tego dobrowolnie zrezygnował.
05.12.2024 11:10
1
Muszą, nie ma innej opcji. Jest 12 drużyn z Europy, a grup będzie 8.
05.12.2024 11:07
KMŚ mają być co 4 lata.
05.12.2024 11:03
1
Naprawione, dzięki!
05.12.2024 10:30
@FCB4ever2014 ale ja wciąż nie poznałem odpowiedzi na pytanie co wskazuje, że to jest futbol archaiczny i jak wygląda futbol nowoczesny.
Po drugie. Panie kolego Pan nie patrzysz na statystyki tylko na wyniki. Jak zechcesz Pan zerknąć głębiej to daj Pan znać, to może będzie ciekawiej :)
05.12.2024 08:50
@Silesi Chelsea jest tam na 2. miejscu. Czy poważnie myślisz, że obecny Bayern jest drużyną gorszą?
05.12.2024 07:55
Jeśli to ma być archaiczny futbol to jak wygląda definicja nowoczesnego futbolu?
Poproszę o więcej szczegółów.
05.12.2024 07:50
Archaiczna? :|
04.12.2024 19:19
3
A z Benficą nie było presji? Z PSG? Przecież te mecze, w porównaniu np. do takiego spotkania z AV, niosły za sobą dużo większą presję.
Oczywiście, niektórzy patrzą na futbol(i generalnie sport), tylko przez pryzmat wyniku i nic innego nie jest w stanie ich przekonać, ale jak ktoś oglądał w tych meczach Bayern (z Leverkusen w lidze, czy z AV w LM), to doskonale wie, że "Die Roten" zasłużyli na więcej. Z Borussią też można powiedzieć podobnie.
Jak Leverkusen nie mogło wyjść z własnej połowy w spotkaniu ligowym, a wczoraj grając w przewadze, nie było widać w ogóle różnicy, to nie mówi wiele? Wynik ponad wszystko?
W pełni natomiast rozumiem ocenianie wyniku po zakończonym sezonie, ale nie rozumiem oceniania pojedynczych spotkań tylko przez pryzmat wyniku.
04.12.2024 11:30
A jakby grali skuteczniej, to argument o "słabej grze" z mocniejszymi w ogóle nie miałby racji bytu. Tak to można gdybać ;)
04.12.2024 08:51
@Stigliz ok, ale ja mówiłem konkretnie do tego użytkownika, który aktywizuje się tylko wtedy, kiedy jest źle. I to nie merytoryczne uwagi tylko niemal zawsze coś w stylu "sprzedać wszystkich qw!"
03.12.2024 22:48
2
A ja z utęsknieniem czekam na jakieś merytoryczne komentarze. A tutaj tylko negatywnie, a przy zwycięstwach cisza...
03.12.2024 22:40
1
SWoS i...wracają lata dzieciństwa, kiedy jak było gorąco to tłukło się z kolegami, a potem wychodziło się na boisko i kontynuowało się rozgrywkę w realu ;)
Masa pozytywnych wspomnień, szczególnie kiedy się grało obok siebie :)
03.12.2024 14:37
Jak to po raz czwarty ? Od ostatniego zwycięstwa Bayernu w Pokalu, 3 razy FCB odpadali w drugiej rundzie i raz w ćwierćfinale.
Ostatni raz odpadli w 1/8 PN w sezonie 06/07.
02.12.2024 11:24
@bawarskimistrz ale jak zapominam o Thiago jak on nie odszedł za darmo, a o tym była mowa.
Na razie trzymam się faktów. I jeden zawodnik utracony za darmo o wysokiej wartości to nie jest zupełnie coś, co odbiega od normy.
Co ma Flick do tej rozmowy? No jakbym z Marienplatzem dyskutował, powaga.
30.11.2024 14:53
1
O tym, czy nieudolną, to pokaże chyba finał tych negocjacji. Prawda ? ;)
30.11.2024 13:01
1
Duży przesady w tym. Póki co odszedł tylko Alaba.
Jak spojrzymy na zawodników, którzy odchodzili za darmo to wiele klubów się z tym boryka. Taki Milan "stracił" ponad 100 kk na odejściach Donnarummy i Kessiego. PSG jeszcze więcej na Mbappe. W Liverpoolu w tym sezonie kończą się kontrakty ich prawdziwych liderów - VvD, TAA i Salahowi. Cała trójka warta grubo ponad 100 kk.
W takiej sytuacji, o której piszesz ("trzeba było sprzedać x lat temu") zawsze również należy pamiętać, że do transferu wymagana jest zgoda także samego zawodnika. Jeśli zawodnik nie chce odejść to chęci pracodawcy tutaj nic nie dają.
Więcej będziemy więcej za kilka miesięcy, ale mówienie obecnie o dramacie jest zbyt daleko idące. A przede wszystkim...dzisiaj mecz :)
30.11.2024 12:59
@bawarskimistrz czyżby kolejne wcielenie @Marienplatz?
Mogłeś jeszcze dodać, że w Barcelonie to się poświęcają i nie miałbym nawet najmniejszych wątpliwości ;)
30.11.2024 09:09
Chyba trochę za szybko na takie opinie.
Jeśli mowa o Bradleyu, to jeszcze półtora roku temu grał na trzecim poziomie rozgrywkowym, a w obecnym sezonie zagrał ledwie kilka razy od pierwszych minut.
28.11.2024 07:24
1
Z drugiej strony Bayer i Dortmund całkiem ok. Patrząc po obecnej tabeli LM to faktycznie Bundesliga ma się czego wstydzić? No nie bardzo.
@hoven a ponoć temat się wyczerpał. Rozumiem, że muszę pisać to samo przynajmniej kilka razy ? To podziękuję.
12.01.2025 06:43
@hoven to świetnie, że dla Ciebie nie ma to znaczenia, ale dla mnie ma kolosalne znaczenie, jeśli zestawiasz ze sobą wątpliwej jakości dane. I potem niektórzy to czytają i faktycznie zaczynają w to wierzyć, co chociażby doskonale można zaobserwować powyżej.
Zdaje się, że Ty faktycznie kompletnie nie rozumiesz, albo po prostu jesteś zbyt uparty, aby to przyznać. Nie wiem co gorsze :)
Ciężko się ze mną rozmawia? O panie, spójrz pan najpierw w lustro.
11.01.2025 22:02
@yasiek i tyle są warte właśnie te "fakty" z tych stron. Później ludzie żyją w przekonaniu, że jeden z drugim jest przepłacony i mało komu chce się te doniesienia konfrontować z realiami (tj. oficjalnymi danymi od UEFA).
11.01.2025 21:57
@hoven przecież już wielokrotnie wrzucałem link do tego raportu. Kolejny raz -> https://editorial.uefa.com/resources/028a-1a4669b3fd84-38a84630b77b-1000/uefaeuropeanclubfinanceinvestmentlandscape_150224.pdf
"Place moga byc np rowno rozdzielone, kadra moze byc szersza, itp"
Równo rozdzielone? To żeby finalnie wyszło tyle, to nie tylko 2,3 ale pewnie tak z kilkunastu zawodników musiałyby być mocno "przepłaconych". No chyba, że te doniesienia mediów na temat zarobków zawodnika X, Y, czy Z to najczęściej wróżenie z fusów? Przecież nawet w raporcie UEFA jest napisane, że bonusy potrafią stanowić nawet 25% budżetu płac.
"Czyli zarząd chcąc ich sprzedać o oficjalnie mówiac o zbyt wysokich zarobkach, o tym że trzeba wynagrodzenia obniżac problem sobie wymyślił? :)"
Ale wiesz, że dla jednego zarobki rzędu 10 k, to sporo, a inny powie, że za tyle nie wstałby z łóżka? Dla mnie każdy piłkarz z listy top 1000 (10000? 1000000?) jest przepłacony, jeśli pytasz się o moją prywatną opinię.
11.01.2025 21:56
Dawać można, ale bez podpisu zawodnika wart jest tyle co nic ;)
11.01.2025 21:34
@hoven ale że mnie to fascynuje? To przecież Ty raz po raz, na moje oko przynajmniej kilka razy dziennie, mówisz o zarobkach wyciągając nazwiska coraz to nowszych zawodników.
Co do raportu za 22/23 to chyba ponownie niezbyt uważnie go przeanalizowałeś. Bo przecież nie śmiałbym sugerować, że próbujesz umyślnie wprowadzać w błąd.
Naprawdę nie rozumiesz mojej wypowiedzi? To jeszcze raz. Jak to możliwe, że najlepszy zawodnik Liverpoolu zarabia rzekomo(!!!!!!!!) tyle, ilu kilku innych, ponoć (!!!!) przepłaconych zawodników Bayernu, a mimo wszystko to Liverpool finalnie płaci więcej (!). I to jest jedyny niezaprzeczalny fakt w tej dyskusji.
Mam wykładać na tacy wnioski, które wybrzmiały już tutaj niejeden raz podczas wcześniejszych dyskusji ? :)
11.01.2025 21:31
@hoven to kto w tym Liverpoolu tyle pieniądza inkasuje, że finalnie wydają więcej na płace niż Bayern? Fascynujące, prawda?
11.01.2025 21:11
@Barthyren dokładnie o tym pisaliśmy...w zapowiedzi spotkania :)
11.01.2025 21:04
@hoven a no tak. Śmiać to się można tylko z Bayernu i jego piłkarzy. Tapczanie! Bura!
PS "mu z Leverkusen oddalismy 1 strzal na bramke jakos w 80minucie" Sprawdź raz jeszcze jak dobrze nie pamiętasz. Bo kolejny raz - delikatnie rzecz ujmując - mijasz się z prawdą.
11.01.2025 19:23
Gladbach zupełnie bez szans. Wielka szkoda sytuacji Muellera, czy Goretzki bo to była typowa połówka na 1-0.
Trzeba grać konsekwentnie swoje, a sytuacje na pewno się pojawią. Byle tylko grać tak skutecznie w tyle.
11.01.2025 19:19
@FCB4ever2014
1) to się zatem zaraz pożegnamy. Tutaj rozmawiamy na poziomie.
2) takimi samymi gratulacjami jak po Lipsku, kiedy to zakładałeś „blamaż”?
3) widzę, że kolega ma jakąś traumę. Być może ona sporo wyjaśnia
4) nie tylko obrażasz zawodników Bayernu, ale także tych kibiców, którzy mają inne zdanie. No to tym bardziej podtrzymuje zdanie z podpunktu 1.
11.01.2025 16:31
@FCB4ever2014
Jakie pewne rzeczy mam odróżniać? Gdzie ja w ogóle zabrałem stanowisko, w którą stronę idzie klub?
Przede wszystkim widzę Twoje negatywne komentarze, gdzie roi się od umniejszania Bayernowi. Jeśli ciągła(!) krytyka, wieszczenie porażek, czyni Ciebie lepszego kibica od tych, którzy wierzą w swój klub, KIBICUJĄ(!) i widzą mimo wszystko szklankę do połowy pełną, to wypada już zgasić światło.
11.01.2025 12:42
@FCB4ever2014
Napiszę to jeden raz, potem będą ostrzeżenia.
1) Jeśli nie przeczytałeś jeszcze regulaminu, to zachęcam do przeczytania. Szanujemy tutaj zawodników Bayernu i te fragmenty o "gównianych grajkach" zachowaj dla siebie, albo zapraszamy w inne miejsce.
2) Doczekam się kiedykolwiek jakiegoś pozytywnego komentarza?
3) Dopytywałem się o definicję "dobrego kibica", bo bardzo łatwo przyszła Ci negatywna ocena reszty. Odpowiedzi brak.
4) Co jak co, ale narzekania tutaj nie brakuje. Jeśli myślisz, że będziesz jednym z nielicznych, to chyba niezbyt uważnie czytasz komentarze :)
11.01.2025 12:34
@FCB4ever2014 ja bym wyszedł od tego, kim tak naprawdę jest kibic. Ten który ciągle sieje defetyzm ? Ten który ciągle nastawiony jest negatywnie? Czekam na definicję dobrego kibica Twoim zdaniem, jak już pokusiłeś się o taką negatywną opinię reszty.
11.01.2025 10:22
A dlaczego nie mógłby liczyć na tyle co Alaba ? :>
11.01.2025 09:43
@FCB4ever2014 niby nie wygrał z x, czy y, a miał 4 punkty przewagi na jesień. Czy to nie o to chodzi w lidze?
PS Można liczyć na jakiś pozytywny komentarz kolegi?
11.01.2025 09:41
Czasami czytając komentarze można odnieść wrażenie, że Bayern przepłaca jak nikt. Tymczasem wg oficjalnych raportów jest na 6. miejscu w Europie i wydaje 56% przychodu na pensje. Wśród tej szóstki lepiej pod tym względem wypada tylko Real (54%). To faktycznie jest tak źle?
09.01.2025 17:54
@Matysbayern z czym konkretnie?
Przede wszystkim wypada zaakceptować fakt, że doniesienia mediów odnośnie zarobków to często wróżenie z fusów.
Ot chociażby Liverpool. Według tych stron, które rzucają tak na lewo i prawo zarobkami piłkarzy, Liverpool wydał w sezonie 22/23 na płace 170 mln euro (Bayern niby 267 w analogicznym okresie). A ile faktycznie zaraportowano za ten czas Uefie? Liverpool 429, Bayern 416.
09.01.2025 17:40
A skąd ta wycena Ryana? Wg transfermarkt wart jest 55 mln. eur.
09.01.2025 13:41
@hoven staram się nie wydawać opinii, nie oceniać, a prostować "fakty". Nie nazwałbym tego "dziwnym" prowadzeniem dyskusji, ale to Twoja opinia.
08.01.2025 17:41
@hoven wydatków Chelsea z sezonu 22/23 na pensje raport UEFA nie zawiera. Sezon wcześniej wydawali więcej niż Bayern.
United jeszcze sezon wcześniej wydawali znacznie więcej, więc tutaj może wchodzić kwestia bonusów, które potrafią stanowić - jak stwierdzono w raporcie - od 10 do nawet 25% wydatków na płace.
Co do Fodena, to przecież wyraźnie piszę, że to medialne spekulacje. Nie buduje na ich podstawie wielkich analiz. Stwierdzam, że wszystko wskazuje na to, że obecnie zarabia więcej niż Musiala i porównywanie jego obecnej umowy do tego co ma RZEKOMO dostać Musiala (a dlaczego nie porównujemy tego co media mówią w jego wypadku do tego, co mówią media w wypadku Musiali?) odrobinę trąci manipulacją.
A to muszę odpowiadać na Twoje pytania, żeby komentować?
08.01.2025 17:32
@skiner1979 cóż, tak możemy rozmawiać w nieskończoność. Ja Ci mówię, że to analizowałem i rozbieżności były bardzo duże (tzn. takie, które zdecydowanie potrafiły zmienić ranking. Jeden przykład, który mi najbardziej utkwił w głowie to Liverpool, który wg tych nieoficjalnych rankingów płac był daleko), a Ty powtarzasz swoje. Ok. można tak, ale dalsza dyskusja jest raczej bezsensowna.
Co do reszty, to przypominam, że Bayern odnotował właśnie 21% procentowy wzrost dochodów rdr.
08.01.2025 13:55
@skiner1979 nie, o to właśnie chodzi, że ludzie myślą, że są znane na podstawie danych z serwisów, które - jak powiedziałem wcześniej - potrafiły już bardzo się mylić.
Bayern wydaje na pensje wg ostatniego raportu 56% przychodu. Takiego wyniku absolutnie nie ma się co wstydzić, wprost przeciwnie. W porównaniu do czołówki to świetny wynik.
Co do rosnących płac to prawda, ale inflacja dotyka każde środowisko, również piłkarskie.
08.01.2025 12:59
@makaay po pierwsze to nie życzę sobie jakiś bzdurnych komentarzy o urojeniach. Po drugie. Ja tutaj z niczym nie dyskutuje (nawet nie wyraziłem swojego zdania w tej sprawie, a Ty starasz się tutaj niewiadomo co udowadniać. Może to o tych urojeniach mówisz ?), nie widzę potrzeby i sensu. Prosiłem jedynie o wskazanie fragmentu z tekstu opublikowanego na tej stronie, który można podciągnąć pod teorie spiskowe (Twoje słowa). Ciągle nakręcasz się na jeden temat, w kółko o tym samym, ale może przed wysłaniem odpowiedzi skup się bardziej na tym co rozmówca pisze i odpowiedz ze spokojem...na temat.
08.01.2025 12:52
@makaay jedno wiemy na pewno. Ty to masz problem z odpowiedzią na proste pytanie.
08.01.2025 12:22
@makaay zadałem proste pytanie. Czy odpowiedź na nie sprawia Ci problem? Bo nie do końca rozumiem.
08.01.2025 12:14
@makaay który konkretnie fragment w przytoczonym artykule to "teorie spiskowe"?
08.01.2025 12:08
@skiner1979 Nowszego raportu - z tego co wiem - nie ma. Być może pojawi się w przeciągu kilku następnych tygodni.
Już wcześniej porównywałem na kilku przykładach te dane i były spore różnice. Dlatego podchodzę do tych rewelacji z dużą rezerwą.
08.01.2025 11:55
Chwila, chwila. Foden również negocjuje nowy kontrakt, na obecna chwilę Musiala zarabia mniej. A spekulowano, że City ma mu dać pensje na podobnym poziomie co Haaland.
Zawsze znajdzie się natomiast zawodnika, który zarabia (według medialnych doniesień) absurdalnie dużo, albo dziwacznie mało. Można szukać non stop takie "rodzynki" (szczegóły potrafią zrobić kolosalną różnicę. Jedni podają pensję brutto, inni netto. Jedni podają gołą pensję, inni wraz z bonusami. A jeszcze inni w ogóle zmyślają ;) ) i porównywać jabłka z gruszkami, tylko mam poważne wątpliwości, czy może prowadzić do rzeczowych dyskusji.
Co do zarobków to raz jeszcze podkreślę, że warto te sensacyjne pensje zestawić z tym, co jest w oficjalnych raportach UEFA. Bayernowi całkiem daleko do ścisłej europejskiej czołówki, jeśli weźmiemy pod uwagę wydatki na pensje.
08.01.2025 11:33
@skiner1979 zacytuję raport UEFA:
"performance-related pay typically makes up 15–25% of larger clubs’ wage bills".
Według pewnych plotek w Bayernie jest to bliżej 30% np. Kimmich ma rzekomo (!) 15 mln + 5 w bonusach.
08.01.2025 11:18
@skiner1979
Temat płac jest chodliwy i różne źródła potrafią podawać kwoty, które znacznie od siebie odbiegają. Mogę się tylko domyślać z czego to wynika, ale zawsze w takich przypadkach polecam oficjalny raport UEFA.
Z tego co wiem, to ten jest ostatnim : https://editorial.uefa.com/resources/028a-1a4669b3fd84-38a84630b77b-1000/uefaeuropeanclubfinanceinvestmentlandscape_150224.pdf
Strona 28.
08.01.2025 11:02
Proszę nie wierzyć nieoficjalnym danym.
Według ostatniego raportu UEFA, Bayern jest na 6. Miejscu w Europie pod względem wydatków na płace.
08.01.2025 09:55
A ktoś podawał, że w przypadku Musiali mowa o takich pieniądzach "z góry" ? Bo w Bayernie to raczej norma, że spora część tej kwoty podawanej w mediach, to bonusy zależne od sukcesów i wystepów.
08.01.2025 07:29
@makaay znowu połowę w ogóle trudno zrozumieć, więc kończąc temat. Mnie zależy przede wszystkim, żebyś - mówiąc Twoim językiem - "nie srał" na Bayern i jego ludzi. Innych ma kto bronić i o nich się nie martw.
02.01.2025 20:37
@makaay pokrętna logika. Jeśli winisz Uliego za każdy mniej udany sezon, to bądź chociaż w minimalny stopniu konsekwentny i uczciwy i doceń jego wkład w sukcesy. Bo teraz to wygląda jakbyś chciał go obwiniać, kiedy Bayern nie wygrywa(wtedy to on jest jednocześnie trenerem i piłkarzami?), ale jak wygrywa to już zasługa…Flicka i Lewego. To nie jest poważne i wygląda jak wynurzenia hejtera.
Tymczasem w przypadku Barcy masz strasznie duzo wyrozumiałości. Chcesz czekać, wydaje się że wręcz życzysz im dobrze. Zupełnie inaczej niż w przypadku Bayernu. To jest co najmniej dziwne.
02.01.2025 20:07
@makaay a może to Ty widzisz to, co chcesz zobaczyć? Może to Ty nie chcesz zobaczyć porażek Barcelony i dostrzegasz tylko ich lepsze momenty? Może to Ty nie chcesz zobaczyć i docenić, ile dobrego dla klubu zrobił Hoeness?
Nikt tutaj niczego nie musi udawać. Jest wiele komentarzy krytycznych. Tyle tylko, że jak ktoś tylko krytykuje "swoich", wypominając im tylko to co złe, a jednocześnie wychwala rywali, wspominając co tylko dobre u nich, to mnie się zapala lampka ostrzegawcza.
02.01.2025 17:55
@makaay widzę natomiast jak kolega maakay ciągle pisze na jedno kopyto. Ciągle pojawia się wtedy, kiedy można uderzyć w klub i nieustannie za wszystko co złe obwinia jednego człowieka. Przypominam, że to strona kibiców Bayernu, a nie hejterów X, Y, czy Z.
02.01.2025 17:18
@makaay Jakbym czytał wypowiedzi fanów Realu/Barcy/Kosmitów.
02.01.2025 16:56
@Sopariev patrzę na obiektywne dane, żeby ewentualnie znaleźć argumenty na poparcie tej tezy, ale...nic na to nie wskazuje.
xG: 2.23 vs 1.04
Duże szanse: 4 vs 2
Kontakty w polu karnym: 20 vs 25
02.01.2025 13:36
A Hazard, czy Bale ? :>
02.01.2025 07:15
Jak zawsze świetna robota :)
31.12.2024 11:57
Wersja 3.1.2 opublikowana.
28.12.2024 12:23
@MS7 nie, pozwolę Tobie się wykazać. Czekam na dane :)
22.12.2024 22:22
A teraz fakty:
- 3 kluczowe podania (więcej miał tylko Olise)
- 4 udane dryblingi (więcej miał tylko Olise)
- gol
Obiektywnie to był po prostu dobry występ. Nikt natomiast nie mówi o wybitnym.
22.12.2024 16:28
Skrót meczu jest na stronie w dziale wideo.
22.12.2024 16:23
@MS7 10 sytuacji, a xg 0.76.
22.12.2024 14:15
@MS7 ja bym jednak proponował rozmowę na poziomie. Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi.
Jaki decydujący głos?
22.12.2024 14:03
@MS7 w tym meczu jego xg wyniosło 0.76.
22.12.2024 13:37
No nie da się ukryć. Jak dobrze liczę ledwie 1 zwycięstwo w 7 ostatnich meczach w lidze.
21.12.2024 23:25
@FCB4ever2014 nie są, co pokazuje szereg obiektywnych danych. Pytanie, czy jesteś w stanie spojrzeć na to z dystansu, a nie przez pryzmat swoich przekonań.
Napisałem juz. Nie ma idealnej defensywy.
21.12.2024 22:53
Jak Gabriel nie będzie mieć lepszych pomysłów to bardzo możliwe :)
21.12.2024 22:48
Xg Lipska na poziomie 0.34, 1 wielka szansa (przy 10 Bayernu).
Jak musi zgrać defensywa, żeby nie obrywać?
21.12.2024 14:20
Wszystkie bramki już w dziale wideo. Zapraszam :)
20.12.2024 22:21
Dlatego mówiłem już jakiś czas temu, że pasuje ustalić listę tych dobrych zespołów ;)
20.12.2024 21:09
@Fari chłopie, ale Ty piszesz tylko źle. Tylko! Jak Bayern popełni błąd to jest Cię wszędzie pełno, jak Bayern gra dobrze to już nie komentujesz. Albo zdawkowo. To jest dziwne.
20.12.2024 21:08
@Fari nie. Czytam Twoje komentarze, gdzie jak nie idzie to jest ich tak ze 100 na ten temat, 100 dramatycznych. Jak jednak idzie to trudno znaleźć 1 słowo komentarza.
20.12.2024 20:58
@Fari czekam na komentarz. Bo póki co za każdym razem negatyw, wiec może się teraz doczekam?
Czy tez fatalna akcja, nic nie warta etc.?
20.12.2024 20:55
Lodu.
20.12.2024 20:38
@makaay ”pierw” to proszę skup się nad formułowaniem zdań, bo ja osobiście połowy nie rozumiem. Nie wiem nawet do czego się odnieść, bo po prostu bardzo trudno się to czyta.
17.12.2024 00:20
@makaay jakbym czytał wypowiedź fana Barcy. Czekam z utęsknieniem na podobny komentarz w kierunku klubu, któremu - jak twierdzisz - kibicujesz.
Bo to właśnie na tym polega. Żeby życzyć swoim dobrze, upatrywać pozytywów, a nie wszystkie porażki przedstawiać niczym zagładę, a sukcesy deprecjonować.
16.12.2024 15:56
@hoven w związku z urlopem, ograniczam moją aktywność do minimum. Z góry przepraszam :)
15.12.2024 22:35
dzięki za komentarz @jakuci92 i zapraszamy do częstszych wpisów :)
15.12.2024 22:05
@FCB4ever2014 czyli co konkretnie (!) powinien robić w tej sytuacji prawilny kibic? Wygwizdywać zawodników? Apelować o dymisję trenera? Konkrety.
Wyniki i styl gry fatalne? Chcesz rozmawiać poważnie? Bo jak nie to od razu powiedz.
15.12.2024 21:05
Ja nie widzę kogokolwiek zadowolonego po remisach i porażkach. Widzę natomiast ludzi, którzy rozumieją, że sezon jest długi i zawsze może się zdarzyć mecz, który nie zakończy się „odpowiednim” wynikiem. A przede wszystkim należy patrzeć trochę szerzej niż tylko wynik poszczególnych spotkań, bo układały się one różnie.
Czekam natomiast na wskazówki jak powinien zachować się „prawilny” według Ciebie kibic. Nie ma się cieszyć się zwycięstw tylko jechać ze swoimi? Na tym polega rola kibica? Bo ciągle tutaj krytykujesz, widzisz wszystko w ciemnych barwach i jestem ciekaw, czy to właśnie tak, Twoim zdaniem, powinien zachowywać się kibic.
15.12.2024 16:41
@hoven zacznijmy od ustalenia listy klubów, które grają w tym sezonie wg Ciebie dobrze ;)
15.12.2024 13:29
@bawaria42 pierwsza była lepsza i to jest fakt? Tzn.? Jakieś merytoryczne argumenty ty? Cokolwiek?
15.12.2024 13:28
@bawaria42
xg 0.4 - 1.55 na korzyść Bayernu, kontakty w polu karnym 7 - 36.
Wszystkie obiektywne wskaźniki na korzyść Bayernu.
10.12.2024 22:05
Ale to mówimy tylko o wynikach, czy o grze?
PS Trochę szacunku dla rywali :)
09.12.2024 16:26
Dzięki!
09.12.2024 09:22
@hoodykr to prawda, że tego typu spotkania nie ściągną przed ekrany masę ludzi, ale z drugiej strony - otworzą nowe rynki.
Przecież właśnie dlatego kluby urządzają tournee po różnych, czasami egzotycznych krajach, aby dotrzeć do nowego widza. Tutaj będzie można za "jednym zamachem" spróbować pokazać się kibicom w Argentynie i Nowej Zelandii.
Rozumiem w pełni obawy, ale warto mieć również na uwadze szanse, jakie się pojawiają. Dla globalnej marki ma to znaczenie.
06.12.2024 10:14
@fiidoo to nie fakt, tylko opinia.
Nie wszystko musi (nie mam misji, żeby cały internet oczyścić z bezwartościowych treści), ale my dążymy do tego, żeby komentarze były tutaj wartościowe. Co w tym złego?
06.12.2024 08:33
@Zerafaelo przedstawiciel gospodarzy. Drużyna z najlepszym wynikiem w sezonie regularnym tj. zdobywca „Tarczy Kibica”.
06.12.2024 05:20
Ja rozumiem, że każdy ma swoje zdanie, ale ciągle pisanie, że coś „jest gownem” nie ma nic wspólnego z merytoryką i wartościowym komentarzem.
06.12.2024 05:08
@ARTUR osobiście dostrzegam szereg plusów. Oto kilka z nich:
- Każdy drużyna zagra 8 meczów z różnymi rywalami. Kibice byli nierzadko znudzeni powtarzającymi się rywalizacjami, a tutaj co mecz to inny rywal. Jest ciekawiej
- Niemal co kolejkę możemy liczyć na hitowe spotkanie
- Małe kluby mają okazję rozegrać więcej spotkań, więcej także z wielkimi markami. W małych ośrodkach to wielki wydarzenie
- Wydaje się, że każdy mecz jest ważny.
05.12.2024 13:52
@Sopariev to nie jest idealne rozwiązanie, ale w biznesie tak to już jest. Wątpię, żeby trener czy zawodnicy byli w pełni uradowani, ale w tym wszystkim nie tylko o sport chodzi, prawda ?;)
05.12.2024 12:30
Nowy format LM znalazł dużo zwolenników. Ma sporo plusów.
05.12.2024 12:27
@hoodykr to nie jest idealne rozwiązanie, ale niepoważne byłoby...olanie tego. Chcąc konkurować z bogatymi, Bayern musi budować swoją markę, walczyć o kibica na innych kontynentach. KMŚ, które rozgrywane są co 4 lata, jest nie tylko darmową promocją, ale pozwala także sporo zarobić od razu.
W rękach działaczy i sztabu szkoleniowego jest to, żeby jak najbardziej sensownie przygotować zespół do tego turnieju.
05.12.2024 11:16
Bardzo wątpliwe. Turniej raz na 4 lata, do zgarnięcia duże pieniądze oraz możliwość promocji na wielu rynkach. Wątpię, żeby ktokolwiek z tego dobrowolnie zrezygnował.
05.12.2024 11:10
Muszą, nie ma innej opcji. Jest 12 drużyn z Europy, a grup będzie 8.
05.12.2024 11:07
KMŚ mają być co 4 lata.
05.12.2024 11:03
Naprawione, dzięki!
05.12.2024 10:30
@FCB4ever2014 ale ja wciąż nie poznałem odpowiedzi na pytanie co wskazuje, że to jest futbol archaiczny i jak wygląda futbol nowoczesny.
Po drugie. Panie kolego Pan nie patrzysz na statystyki tylko na wyniki. Jak zechcesz Pan zerknąć głębiej to daj Pan znać, to może będzie ciekawiej :)
05.12.2024 08:50
@Silesi Chelsea jest tam na 2. miejscu. Czy poważnie myślisz, że obecny Bayern jest drużyną gorszą?
05.12.2024 07:55
Jeśli to ma być archaiczny futbol to jak wygląda definicja nowoczesnego futbolu?
Poproszę o więcej szczegółów.
05.12.2024 07:50
Archaiczna? :|
04.12.2024 19:19
A z Benficą nie było presji? Z PSG? Przecież te mecze, w porównaniu np. do takiego spotkania z AV, niosły za sobą dużo większą presję.
Oczywiście, niektórzy patrzą na futbol(i generalnie sport), tylko przez pryzmat wyniku i nic innego nie jest w stanie ich przekonać, ale jak ktoś oglądał w tych meczach Bayern (z Leverkusen w lidze, czy z AV w LM), to doskonale wie, że "Die Roten" zasłużyli na więcej. Z Borussią też można powiedzieć podobnie.
Jak Leverkusen nie mogło wyjść z własnej połowy w spotkaniu ligowym, a wczoraj grając w przewadze, nie było widać w ogóle różnicy, to nie mówi wiele? Wynik ponad wszystko?
W pełni natomiast rozumiem ocenianie wyniku po zakończonym sezonie, ale nie rozumiem oceniania pojedynczych spotkań tylko przez pryzmat wyniku.
04.12.2024 11:30
A jakby grali skuteczniej, to argument o "słabej grze" z mocniejszymi w ogóle nie miałby racji bytu. Tak to można gdybać ;)
04.12.2024 08:51
@Stigliz ok, ale ja mówiłem konkretnie do tego użytkownika, który aktywizuje się tylko wtedy, kiedy jest źle. I to nie merytoryczne uwagi tylko niemal zawsze coś w stylu "sprzedać wszystkich qw!"
03.12.2024 22:48
A ja z utęsknieniem czekam na jakieś merytoryczne komentarze. A tutaj tylko negatywnie, a przy zwycięstwach cisza...
03.12.2024 22:40
SWoS i...wracają lata dzieciństwa, kiedy jak było gorąco to tłukło się z kolegami, a potem wychodziło się na boisko i kontynuowało się rozgrywkę w realu ;)
Masa pozytywnych wspomnień, szczególnie kiedy się grało obok siebie :)
03.12.2024 14:37
Jak to po raz czwarty ? Od ostatniego zwycięstwa Bayernu w Pokalu, 3 razy FCB odpadali w drugiej rundzie i raz w ćwierćfinale.
Ostatni raz odpadli w 1/8 PN w sezonie 06/07.
02.12.2024 11:24
@bawarskimistrz ale jak zapominam o Thiago jak on nie odszedł za darmo, a o tym była mowa.
Na razie trzymam się faktów. I jeden zawodnik utracony za darmo o wysokiej wartości to nie jest zupełnie coś, co odbiega od normy.
Co ma Flick do tej rozmowy? No jakbym z Marienplatzem dyskutował, powaga.
30.11.2024 14:53
O tym, czy nieudolną, to pokaże chyba finał tych negocjacji. Prawda ? ;)
30.11.2024 13:01
Duży przesady w tym. Póki co odszedł tylko Alaba.
Jak spojrzymy na zawodników, którzy odchodzili za darmo to wiele klubów się z tym boryka. Taki Milan "stracił" ponad 100 kk na odejściach Donnarummy i Kessiego. PSG jeszcze więcej na Mbappe. W Liverpoolu w tym sezonie kończą się kontrakty ich prawdziwych liderów - VvD, TAA i Salahowi. Cała trójka warta grubo ponad 100 kk.
W takiej sytuacji, o której piszesz ("trzeba było sprzedać x lat temu") zawsze również należy pamiętać, że do transferu wymagana jest zgoda także samego zawodnika. Jeśli zawodnik nie chce odejść to chęci pracodawcy tutaj nic nie dają.
Więcej będziemy więcej za kilka miesięcy, ale mówienie obecnie o dramacie jest zbyt daleko idące. A przede wszystkim...dzisiaj mecz :)
30.11.2024 12:59
@bawarskimistrz czyżby kolejne wcielenie @Marienplatz?
Mogłeś jeszcze dodać, że w Barcelonie to się poświęcają i nie miałbym nawet najmniejszych wątpliwości ;)
30.11.2024 09:09
Chyba trochę za szybko na takie opinie.
Jeśli mowa o Bradleyu, to jeszcze półtora roku temu grał na trzecim poziomie rozgrywkowym, a w obecnym sezonie zagrał ledwie kilka razy od pierwszych minut.
28.11.2024 07:24
Z drugiej strony Bayer i Dortmund całkiem ok. Patrząc po obecnej tabeli LM to faktycznie Bundesliga ma się czego wstydzić? No nie bardzo.
26.11.2024 23:17
Miał i to nawet znacznie więcej niż w pierwszej.
16 vs 28
Celność 93%
26.11.2024 23:08
@DarthSmd albo uśpiła.
26.11.2024 23:05
@dudikov te "multum" sytuacji to xG = 0.88
26.11.2024 23:01