@Reeken89 robi przysługę komuś? No transfer zawsze wiąże się z tym, że "robi się przysługę komuś". Nie za bardzo rozumiem o co chodzi.
Jak pisałem wcześniej. Nie wypożyczysz topowego zawodnika, który nie ma pewnych problemów w obecnym klubie. To było jasne od samego początku. Co nie zmienia faktu, że chodzi o poszerzenie kadry.
25.08.2025 20:30
3
@Reeken89 co to znaczy wypożyczenie na siłę? Od tygodni wszyscy mówią, że kadra za wąska. Gwiazdy w ramach wypożyczenia nie ma co oczekiwać, więc trzeba szukać zawodników, którzy w obecnych klubach mają problemy.
Jackson nawet jak nie zachwyca w Chelsea to jednak pewne liczby gwarantuje.
Jesli jednak Jackson nie ląduje to czekam na kandydatury, które Tobie odpowiadają.
25.08.2025 20:04
2
Zeszły sezon miał rzekomo słaby, a i tak strzelił 13 bramek i zaliczył 6 asyst.
Debiutancki sezon w Londynie - 17 bramek i 6 asyst.
Nie ma teraz szans na pozyskanie idealnego kandydata, gdzie nie będzie elementu ryzyka, ale Jackson nie wygląda wcale źle. Pracowity, liczby całkiem niezłe i uniwersalny.
PS W Villareal strzelił w ostatnim sezonie 13 bramek i zaliczył 5 asyst.
25.08.2025 19:08
1
To żadna nowość (jeśli to prawda). Większość transferów jest właśnie w ten sposób realizowana tj. na raty.
25.08.2025 15:31
3
Ostatnie 5 lat Gnabry'ego, gdzie forma rzekomo na poziomie "dna i metra mułu".
24/25 -> 7 bramek, 9 asyst
23/24 -> 5 g, 1 a
22/23 -> 17 g, 12 a
21/22 -> 17 g, 9 a
20/21 -> 11 g, 7 a
5 lat, 57 bramek i 38 asyst.
Jeśli to jest dno i metr mułu, to w zasadzie w Europie niewielu jest zawodników w formie, prawda?
25.08.2025 13:50
1
Dzięki.
23.08.2025 13:04
Błąd przy wznawianiu gry przez Lipsk.
22.08.2025 22:05
1
Tak jak napisane powyżej, ELEVEN SPORTS 1.
21.08.2025 21:08
1
@Zerafaelo jak to Perez nie czekał? Real przedwcześnie rozwiązał kontrakt z Audi? Źródło proszę, bo nie mogę potwierdzić takich rewelacji.
Przypomnę również, że współpraca z Audi w przypadku Bayernu wykracza poza zwykły sponsoring, gdyż koncern jest również akcjonariuszem klubu.
21.08.2025 17:11
1
@Zerafaelo
Po pierwsze: to nie są aktualne dane. Raz jeszcze przypomnę. Cytując "Prognozuje się, że marża operacyjna utrzyma się w przedziale od 7 do 9 proc".
Po drugie: Tak czy inaczej wciąż nie wiem, jak powyższe związane jest z obecną sytuacją Bayernu. Chyba, że masz informacje (źródła?), że któraś z firm nie wywiązuje się z umów?
21.08.2025 16:49
1
@Zerafaelo przyczyn może być kilka. Część być może poznamy wtedy, kiedy ukaże się raport finansowy za ub. sezon, a część być może po latach.
To, że jednak czegoś nie rozumiemy nie oznacza, że trzeba już kreować problemy tam, gdzie ich nie ma, a przynajmniej dane na to nie wskazują.
21.08.2025 16:33
1
@Zerafaelo powołujesz się na dane sprzed ponad roku. Przedstawione przeze mnie są już bardziej aktualne i widać wzrosty.
Fakt, że nie są notowani na giełdzie nie oznacza, że "mogą ukrywać niewygodne dane". Skąd w ogóle taka teoria?
Można tutaj wróżyć z fusów i przewidywać ze szklanej kuli, ale Ty pisałeś już tak, jakby wszystko się ziściło i Bayern na tym polu notował straty.
21.08.2025 16:05
1
Nic się tutaj nie klei. Bayern z roku na rok notuje wzrost przychodów, a kontrakty sponsorskie (również te od Adidasa i Audi) są również coraz wyższe.
Co do wyników finansowych np. Audi to — jeśli to w ogóle ma znaczenie w kontekście Bayernu ? (no chyba, że dysponujesz materiałami, które by potwierdzały jakieś obsuwy w terminach płatności ? zmniejszenie finansowania? ) — to w pierwszy kwartale 2025 zaliczyli wzrost 12,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny również zauważalnie wzrósł.(https://audi-mediacenter.pl/artykul,54572,mimo_wyzwan_w_pierwszym_kwartale_%E2%80%93_audi_odnotowuje_dynamiczny_wzrost_sprzedazy_aut_elektrycznych_)
Prosiłbym ewentualnie o jakieś linki do źródeł, które mają potwierdzać powyższe rewelacje.
21.08.2025 15:47
1
@elber09 nie ma jeszcze wyników finansowych za ostatni sezon. Tradycyjnie pojawi się pewnie pod koniec roku.
W ostatnich miesiącach mówiło się, że po raz pierwszy od dawna może być strata.
21.08.2025 13:22
1
Wanner ma być sprzedany, nie wypożyczony. Z tego co da się wyczytać między wierszami, to raczej to jego wola (podobnie jak z Aznou).
21.08.2025 12:17
1
Raporty finansowe z ubiegłych lat nie pokazywały większego problemu. W gruncie rzeczy dopiero w ostatnich miesiącach mówiło się, że po raz pierwszy może nie być zysku. Sprzedaż Tel i udział w KMŚ miały jednak uratować sytuację w poprzednim okresie finansowym. Zobaczymy jednak co pokaże raport.
Osobiście bardziej stawiałbym na splot kilku czynników. Na podsumowania przyjdzie jednak czas.
21.08.2025 11:31
1
Choć to nie jest idealne wyjście to jest jeszcze Diaz, który grywał na napadzie w Liverpoolu.
21.08.2025 07:57
@Danie1 tylko, że nie euro, tylko funtów, co daje niemal 80 mln euro.
W zasadzie równie dobrze można powiedzieć, że wszyscy w Europie obserwują, tylko Anglicy grają w innej lidze.
21.08.2025 07:27
@Sopariev wciąż czytam o tym fatalnie zarządzanym klubie, ale co obiektywnie o tym świadczy? Świetne wyniki finansowe (wg oficjalnych raportów) i ścisły top w rankingu sportowym (ranking UEFA)? Jeśli to jest fatalne zarządzanie to gdzie jest reszta?
20.08.2025 11:44
1
Nigdzie nie zniknęły. Podobnie jak pula przeznaczona za Woltemade.
Nie będzie jednak najpewniej pieniędzy na cele, co do których rada nadzorcza nie ma przekonania.
19.08.2025 20:15
2
@seco555 od oceny pozytywnej do tragicznej jest daleka droga, przynajmniej dla mnie :)
19.08.2025 20:05
1
@seco555 kwestia subiektywna. W obliczu sprowadzenia takich zawodników jak Diaz, Bischof, czy Tah trudno mówić IMO mówić o tragedii, ale jak widać — co człowiek, to opinia :)
19.08.2025 19:55
1
@seco555 Według Fabrizio Romano. To równie dobrze może być gra w kotka i myszkę z Chelsea.
19.08.2025 19:49
@hoven ile razy mam powtarzać, że wykropkowanie przekleństw nic nie zmienia?
19.08.2025 18:44
1
Nie wiem jak to jest w tych wszystkich upc i podobnych(można dokupić ten pakiet na LM? Ile wychodzi wtedy ostatecznie?), ale teraz pakiet online c+ i eleven to koszt 75 zł za mc. I masz LM, Bundesligę, Puchar Niemiec, Superpuchar, Premier League, LL i wiele innych.
Ps Proszę nie promować nielegalnych źródeł.
15.08.2025 11:00
1
@Comentateiro Niestety, ale tak to nie działa.
Im dłużej człowiek ogląda futbol młodzieżowy, tym bardziej wie...jak mało można przewidzieć. Widziałem dziesiątki młodych zawodników, którzy się świetnie zapowiadali, a poważnej kariery nie zrobili. Widziałem również takich, którzy w juniorach się nie mieścili w składzie, a teraz są nominowani do złotej piłki (np. Mctominay).
Nigdy nie mów nigdy. Jeśli bierzesz za benchmark jedną z najlepszych akademii, to zawsze znajdziesz coś, do czego można się przyczepić.
13.08.2025 16:11
3
@Comentateiro Bayern jest na drugim miejscu w rankingu klubowym UEFA. To nie cud, tylko fakty.
@Sopariev no tak. Nie ma co opierać się o obiektywne wskaźniki. Lepiej rzucać w "swój" klub epitetami, bo...tak. Bo media coś tam plotkują.
Apelowałbym jednak o większy szacunek do...swojego klubu.
13.08.2025 15:45
3
"w końcu poważnym klubem"? 2. miejsce pod względem sportowym (obiektywny ranking UEFA) i absolutna czołówka pod względem finansowym (raport UEFA), to niepoważny klub? W Europie jest zatem 1 poważny klub?
13.08.2025 15:37
1
Widzę, że porównania do United już się znudziły. Teraz już Arabowie, a co jutro ? :)
Tacy rozrzutni, a w Europie (z czołowych klubów) mało kto wykręca lepsze wyniki finansowe...
13.08.2025 15:33
1
Tak, mamy.
12.08.2025 18:09
@seco555 nie musiałem liczyć. TM podaje już zsumowane bramki z wszystkich rozgrywek. Co do kontuzji to miał spore problemy w sezonach 22/23 oraz 23/24. W pozostałych, w tym również tym ostatnim, nie było wielkich kłopotów zdrowotnych.
12.08.2025 15:48
@seco555 ryzyko jest zawsze. Ito przecież nie miał reputacji szklanki, a w Bayernie się posypało. Olise natomiast wcześniej miewał problemy, w Bayernie okaz zdrowia.
Chelsea ma dopłacać do transferu zawodnika, który nawet w swoim słabym sezonie strzelił 15 bramek, a jego wartość rynkowa szacowana jest na 35 mln euro? No nie wiem. Staram się tutaj patrzeć racjonalnie.
@Alistair nie polemizuję, każdy ma prawo do swojego zdania. W pełni rozumiem, że można cenić Comana, bo to solidny zawodnik. Nie wiem jednak, czy Nkunku jest gorszy, bo to mimo wszystko inny profil.
12.08.2025 15:28
Dziwię się jednak tak jednoznacznie złej ocenie ewentualnego transferu Nkunku. Wszystko zależy oczywiście od warunków, ale...to nie jest przecież jakieś beztalencie. To zawodnik, który poza jednym sezonem, gdzie miał poważne problemy z urazami, gwarantował do tej pory bramki. Nawet w zeszłej kampanii, w której nie błyszczał (delikatnie rzecz ujmując) ustrzelił ich 15.
Tak, transfer do Chelsea się nie udał, ale to nie było w przeszłości zawodnika, który nie odnalazł się w klubie A, ale już w B potrafił zachwycać? Sami przecież to już przerabialiśmy niejeden raz ;)
Pamiętając jeszcze wyczyny Nkunku z Bundesligi, a nie było to przecież wieki temu, osobiście bym Francuza nie skreślał. Przy odpowiednich warunkach myślę, że warto podjąć to ryzyko (oczywiście zakładając, że mentalnie jest gotowy na wyzwanie, ale o tym więcej wiadomo po rozmowie z samym zawodnikiem).
12.08.2025 14:49
1
W kontekście transferu Nuneza przewijała się kwota 53 mln euro.
11.08.2025 13:24
1
@hoodykr wszystko po kolei. Kompany przyszedł rok temu w takiej, a nie innej atmosferze. W klubie się gotowało i podstawowy cel był jasny - odzyskać mistrzostwo.
Teraz można robić kolejne kroki naprzód. Nawiasem, mało kto w ogóle bierze pod uwagę fakt, że zbyt szybkie pchanie młodzieży na wielka scenę tez może zrobić im sporo złego. Wszystko w odpowiednim czasie.
Młodzi także muszą się nauczyć, że nie dostają szansy dlatego, że są młodzi, tylko że sobie ją wywalczą będąc po prostu lepszymi niż konkurencja.
Generalnie, temat wprowadzania młodzieży jest mocno rozbudowany i naprawdę nie ma jednej, jedynej drogi dla każdego. Dla jednych np. lepiej jest grać regularnie z rówieśniki do pewnego momentu, niż zdobywać po kilka, czy kilkanaście minut z seniorami. Dla innych, odwrotnie.
Czas pokaże. Osobiście, nie wystawiałbym daleko idących ocen Kompany'emu (w kontekście młodzieży) po debiutanckim sezonie.
11.08.2025 09:39
Nie ma tutaj żadnej "linii redakcyjnej". Jeden autor może mieć inne zdanie niż inny, jak słusznie zauważył @Barthyren.
Co do "nic nie wnoszących newsów", to już opinia, którą mogę tylko przyjąć. Nikt nie każe wchodzić w każdy news, a ze statystyk jasno wynika, że ludzie wolą jak jest ich więcej, niż mniej.
10.08.2025 22:29
1
W ramach ciekawostki i faktów.
Celne dośrodkowanie w zeszłym sezonie BL:
Olise 27%
Kimmich 25%
Coman 22% (2 sezony wczesniej miał 27%, jeszcze wcześniej - 30%).
09.08.2025 19:30
@Danie1 czekam na liczby tj skuteczność w dryblingach, progresywne rajdy, czy też skut. w dośrodkowaniach. W porównaniu z ligową czołówką 😊
08.08.2025 23:05
1
@fiidoo w komentarzu powyżej mówiłeś o 2. Bundeslidze, a teraz piszesz o Yamalu?
To nie tylko kwestia farta. Talent tego typu zdarza się niezwykle rzadko, ale to nie oznacza, że reszta nadaje się do 2. Bundesligi.
08.08.2025 08:22
3
Nawet jednego pozytywnego zdania po takim spotkaniu? Nawet jednego? Kolega naprawdę siedział przy takim meczu i tylko narzekał?
08.08.2025 08:11
4
Jeśli przewidujesz bez cienia wątpliwości, co się stanie z chłopakami, którzy mają po 16, 17 wiosen na karku, to oznacza, że w futbolu jeszcze niewiele widziałeś. I mówię to z perspektywy osoby, która przez lata potrafi się bardziej jarać futbolem młodzieżowym niż seniorskim.
08.08.2025 07:48
1
Dwóch 16-latków na boisku.
07.08.2025 20:04
1
To w jaki sposób Bayern omija pressing rywali...Poezja.
@hoven w tym nie mam do Ciebie startu, wiec nawet bym nie próbował. Ale jak widać, nawet po latach wciąż mnie potrafisz zaskoczyć insynuując, że tego typu (absolutnie neutralne) pytanie ma zaczynać pyskówki. W szoku.
Czy wciąż coś w moim pierwszym komentarzu jest niezrozumiałego, że pisałeś o "o czym ten admin mówi" ?
07.08.2025 15:12
1
@hoven a czego nie zrozumiałeś z mojego komentarza, że się pytasz o czym mówię? Przecież w moim komentarzu powołałem się na doniesienia Romano i zadałem proste pytanie (na które nawet nie odpowiedziałeś). Co jest w tym niezrozumiałego?
07.08.2025 14:29
1
Są wypowiedzi nt jego talentu, jak również są zastrzeżenia (Gerland) na temat jego charakteru. Sam zawodnik również się wypowiada i zachowuje (wolał pojechać z kadra na Euro niż na KMŚ) tak, jakby nie do końca był przekonany do walki o skład w Bayernie.
07.08.2025 13:45
1
@hoodykr w zdecydowanej większości topowych klubów tak to działa. Dlatego tak jak mówił "Kalle", jak jeden zawodnik na sezon się przebije w klubie o takich aspiracjach to już to jest traktowane jako sukces.
07.08.2025 13:33
1
Radzę spojrzeć na statystyki, ilu zawodników z akademii Bayernu kończy w profesjonalne piłce.
07.08.2025 12:01
1
Bayern też zainteresowany. Romano natomiast podawał, że żadnych ofert nie było, tylko Liverpool rozważa (obserwuje) Barcolę.
PS Czy Tottenham sfinansował Bayernowi zakup Diaza?
07.08.2025 10:30
1
Z drugiej strony to tylko 4 euro za 3 mecze.
07.08.2025 09:34
1
Dziwne. Osobiście kupowałem dzień przed meczem z Lyonem i problemu nie było. Kłopoty techniczne były natomiast na pewno zaraz przed spotkaniem i podczas pierwszej połowy.
07.08.2025 08:58
2
@Sopariev Bayern kupił Gravenberach za 18 mln i oddał rok później za 40 mln (wartość rynkowa wynosiła wtedy 30 mln). To jest oddanie za bezcen?
04.08.2025 18:23
1
W pierwszej części były jakieś poważne problemy technicznie i nie dało się zalogować do FC Bayern PLUS. Teraz z tego co widzę działa, przynajmniej u mnie...
02.08.2025 16:43
1
Gra w U-19.
02.08.2025 15:09
Przypomnę jeden niepodważalny fakt. Liverpool wydaje więcej na pensje od Bayernu. Reszta to spekulacja.
02.08.2025 12:02
@Reeken89 nie. Płatne FCB TV+. Koszt miesięcznej subskrypcji to 4 euro.
01.08.2025 10:14
Podobnie jak w zeszłym roku - oficjalna klubowa telewizja.
01.08.2025 09:56
1
Torres to opcja alternatywna, ale dla Al-Nassr :) Nieco zmieniłem tekst, żeby nie było wątpliwości :)
31.07.2025 18:41
1
@Sielber9 ale to już było. Tego już się nie cofnie, tak jak swoich błędnych decyzji nie cofnie wiele innych klubów, które zaliczyły transferowe wpadki, nierzadko bardziej kosztowne.
Można jednak próbować straty ciąć (jak to we wszystkich inwestycjach), więc zapytałem, czy lepiej sprzedać ze stratą, czy dalej trzymać? Bo z Twojego komentarza absolutnie nie dało się wywnioskować odpowiedzi na to pytanie.
31.07.2025 17:27
1
@Reeken89 ale ja nie piszę o tym. Piszę o tym, co zrobić teraz, a nie co można było zrobić.
31.07.2025 17:07
1
@Sielber9 czyli rozumiem, że byś nie sprzedawał i trzymał zawodnika licząc, że jego wartość wzrośnie?
31.07.2025 16:39
@kibicod2007 "patrząc już na place zawodnikow jestemy na tym samym poziomie albo często wyższym" w ostatnich latach to najczęściej to jednak Liverpool więcej płacił (bazując na oficjalnych raportach UEFA).
Tah czy Bischof też "poszli za grosze".
31.07.2025 16:25
@kibicod2007 Diaz się tam przecież sprawdził. Nie był to zawodnik, który się nie sprawdził.
Nunez póki co nigdzie nie odszedł. A sprowadzali go za 85 mln.
Odnośnie kategorii wagowej to oczywiście miałem na myśli kwestię finansów (premie/tranmisje + pomoc z zewnątrz)
31.07.2025 16:06
1
@kibicod2007 kogo Liverpool w tym okienku się pozbył nietanio, który się nie sprawdzał? Quansah? Bayern więcej zarobił na Telu i Aznou. Kogo sprzedał Arsenal?
Premier League to niestety inna kategoria wagowa.
31.07.2025 15:15
@kibicod2007 ja bym jednak kolejny raz upraszał o merytoryczne, a przede wszystkim zgodną z prawdą opinie. Nikt, a na pewno nie ja, nie pisał, że Kompany to geniusz.
31.07.2025 13:21
@AdiFantasti ale ja to wszystko rozumiem. Wyobraź sobie jednak, że jeszcze będzie takich 10-ciu, którzy wklejają opinie innych, z innych miejsc. I będziemy tutaj dyskutować z wklejanymi opiniami kibiców z innych miejsc?
Piszę o tym, bo widzę, że to nie jest pierwszy raz i mam poważne wątpliwości, czy w tą stronę powinniśmy skręcać.
Tyle ode mnie w tym temacie.
30.07.2025 10:57
@bawaria42 najwidoczniej wiesz lepiej niż ja. Bo do teraz myślałem, że z kilkoma punktami nawet mógłbym się zgodzić...
@AdiFantasti ale to wciąż czyjaś opinia. Czy dyskusja w tutejszych komentarzach ma polegać na wklejaniu innych opinii? Ja mam wątpliwości co do tego i o tym mówię.
30.07.2025 10:00
@Danie1 Karl dopiero w lutym skończył 17 lat. Nie przesadzajmy.
@AdiFantasti nie wiem, czy dobrym pomysłem jest wklejanie wpisu jakiegoś kibica (konto na X?) i opisywanie go jako "głosu kibiców". Zaraz ktoś inny znajdzie wypowiedź kibica Y i wklei jako głos kibiców. Nie jestem przekonany do takiej formy dyskusji na wklejanie komentarzy innych, z innych miejsc.
30.07.2025 08:52
@FCB4ever2014 nie prowadzę statystyk. Wystarczy, że wrzucę komentarze do ai i już wiem. Tylko, że w Twoim przypadku nawet tego nie musiałbym robić.
Prawdziwe kibicowanie to też napisanie czasem słów krytyki? No to w Twoim przypadku „czasem” to tak przynajmniej 90%, stawiam bliżej 95%.
29.07.2025 07:47
1
@FCB4ever2014 a jaką mam mieć rację z Kompanym? Napisałem jedynie, że ma wizję. To widoczne gołym okiem. Fakt.
Większość były męczarnie? Wszelkie obiektywne wskaźniki pokazują, że Bayern był w ścisłym topie (często na pierwszym miejscu) w wielu metrykach określających poziom gry w ofensywie. Wiem, że i tak łatwo powiedzieć "a to tylko liczby", niż się zastanowić, czy "test oka" nie zawodzi, ale takie są fakty.
Dla prawdziwego kibica? Tzn. kto ma być według Twojej definicji tym prawdziwym kibicem? Bo czytając Twoje komentarze to tak z 90% co najmniej to negatywy. na tym ma polegać to "prawdziwe kibicowanie"?
28.07.2025 19:06
1
@kibicod2007 Kompany nie ma wizji gry? Ma, bardzo wyraźną.
Przemyślane transfery? O nie najłatwiej jak jest jakaś ciągłość w zarządzaniu pionem sportowym. A jeśli się nie mylę, to postulowałeś o zmianę trenera po tym, jak sięgnął po tytuł mistrzowski.
Albo ciągły bałagan na górze, ciągłe roszady, albo przemyślane ruchy.
28.07.2025 16:22
@seco555 to nie jest fakt, a opinia :)
Jeśli trzymamy się liczb, to Coman miał udział przy ponad 140 bramkach dla Bayernu. Myślę jednak, że przez ostatnich 30 lat znalazłby się niejeden gorszy. Niemal 60 występów dla reprezentacji Francji też sporo mówi.
28.07.2025 15:37
2
@seco555 ale kolega pisze poważnie czy trolluje?
27.07.2025 20:22
Ale przecież licząc Aznou, to Bayern już zarobił w lecie ponad 50 mln ze sprzedaży.
27.07.2025 16:20
I tak, u obrońcy mógł rok temu patrzeć głównie na walory szybkościowe, a teraz u skrzydłowego - na inne. To nie brak konsekwencji. Powtarzam jednak, że to tylko spekulacje i próba zrozumienia pewnych decyzji. Można oczywiście zakładać, że decydenci nie mają pojęcia i rzucają kostką.
26.07.2025 14:25
@Skobry my tu tylko spekulujemy. Podobnie było chyba w przypadku De Ligta.
Nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał „wciskać tłumaczenie”. Ja to bardziej definiuję jako próba zrozumienia takiej decyzji.
A każda decyzja kadrowa ma swój proces decyzyjny. Nie można wszystkich decyzji sprowadzać do wspólnego mianownika, bo w tak dużej grupie jest to po prostu niemożliwe.
Dlatego pisałem o tym otwarciu na inne opcje. Bo tutaj są inne okoliczności, inna pozycja.
26.07.2025 14:15
@Skobry bo na to mało kiedy jest jednoznaczna odpowiedź. Raz możesz bardziej potrzebować tego, innym razem tamtego. Tak to już jest z pracą z ludźmi 😉
Ważne żeby starać się zrozumieć, żeby otworzyć się na to, że trener może mieć różne potrzeby. Bo dany transfer może się komuś nie podobać, ale naprawdę nie trudno jest znaleźć przyczyny, które mogą stać za taką decyzją.
26.07.2025 13:16
Bo może najwidoczniej pasować bardziej pod względem umiejętności piłkarskich jak i mentalnych. Szybkość, determinacja, gra jeden na jeden, gra w pressingu i waleczność. Jeśli to ma Diaz, a niekoniecznie mają młodsi to mimo wszystko postawiłbyś na młodszych?
@Skobry ja bym powiedział, że jak najbardziej pasuje. Poza tym, najlepiej mieć w drużynie zawodników nieco różnych umiejętnościach, nieco różnym profilu. To że Diaz ma inny profil to nie oznacza, że już ma nie pasować do tego stylu, bo akurat jeśli mowa o grze bez piłki to może pasować idealnie.
Wszystko zależy od tego, jakich cech przede wszystkim poszukuje Kompany.
Bo nawet jesli mówimy o ataku pozycyjnym to można analizować sprawę pod kilkoma kątami. Diaz to przecież niekoniecznie musi być tym, który zrobi różnice w tłoku, ale może być tym, którzy najlepiej czuje wolną przestrzeń.
26.07.2025 13:02
@AdiFantasti Chociażby ostatnio były wypowiedzi trenerów z Zurichu nt Irankundy. Odnośnie Aznou również się to przewijało (choć mniej oficjalnie), zaś nt Wannera i jego charakteru wypowiadał się Gerland.
26.07.2025 12:22
Wstrzymałbym konie.
To był debiutancki sezon Kompany'ego i miał w pełni prawo skupić się na tym co tu i teraz. Nie można go za to winić, gdyż pojawił się w klubie w trudnym momencie. Czas dopiero pokaże, jak u niego faktycznie podejście do młodzieży w długim terminie.
Póki co ani Ibrahimović, ani Irakunda, ani nawet Wanner nie udowodnili w klubach, w których grali, że są gotowi na Bayern. Zwróciłbym także uwagę na to, że w niejednym przypadku (Irankunda, Wanner, Aznou) były niejednokrotnie doniesienia i wypowiedzi trenerów na temat niezbyt profesjonalnego podejścia do swoich obowiązków, czy kiepskiego mentalu.
Dlatego, konkludując - obawy rozumiem, ale z wyciąganiem daleko idących wniosków bym się wstrzymał przynajmniej do zakończenia tego sezonu.
26.07.2025 11:33
Kvara kosztował 70 mln. Bayern, żeby wypracować taki zysk potrzebuje kilku sezonów. Co więcej, według wielu informacji w ostatnim sezonie poważnie groził wynik na minusie.
25.07.2025 08:15
1
@AdiFantasti czy warto to zapewne dopiero przyszłość pokaże.
Nie wiem oczywiście, czyim pomysłem jest Diaz, ale wydaje się, że to mimo wszystko dużo bardziej skrzydłowy w stylu Kompany’ego (waleczny, dobry w pressingu, szybki) niż Xavi.
24.07.2025 21:37
3
A jak Kompany chce przede wszystkim zawodnika o profilu Diaza? To dalej należy kupować Xaviego, który jest zupełnie innym piłkarzem?
24.07.2025 21:18
1
Chyba nie wszyscy tam jednak "pykają za śmieszne pieniążki", jak Liverpool od lat wyprzedza Bayern w wydatkach na pensje.
24.07.2025 19:05
1
Ja bym jednak apelował o pewien dystans.
Raz, że w przypadku Diaza mowa o pensji netto.
Dwa - Liverpool w ostatnich latach był regularnie przed Bayernem, jeśli mowa o wydatkach na pensje (mówimy o oficjalnych raportach, nie medialnych "strzałach"). Dlatego też podchodziłbym z dużym dystansem do tych rewelacji.
24.07.2025 19:04
Jeśli miałbym być miły, to powiedziałbym, że mało co się ziściło. Bayern zdążył zdobyć nawet sekstet w międzyczasie i wciąż - według obiektywnych rankingów - jest w ścisłej europejskiej czołówce, zarówno pod względem sportowym, jak i finansowym.
Co jakiś czas wpadasz tutaj z podobnymi treściami, ale proponuję, żeby to był już ostatni raz. Rozumiem, że lubisz uwagę, ale to już trochę odgrzewany kotlet.
24.07.2025 15:49
1
Na przeszkodzie może stać sam zawodnik, który liczy na znacznie więcej minut niż ledwie ogony. To rzadko kiedy pozwala zresztą zaliczyć progres.
24.07.2025 07:40
1
Diaz ma zarabiać mniej niż te kwoty, które wymienia się w kontekście Leao.
23.07.2025 11:46
1
@seco555 na pewno. Takie kwiatki znajdzie się jednak wszędzie. Kwestia np. agenta i jego umiejętności negocjacyjnych, sytuacji kontraktowej w momencie transferu etc. etc. Zresztą, jak to w normalnym życiu. Ta sama praca może być zupełnie inaczej wyceniania w dwóch miejscach na świecie ;)
23.07.2025 11:04
@Reeken89 jak chcesz odbijać piłeczkę w bezproduktywnej rozmowie to nikt Ci tego nie zabroni.
Tylko to Ty tutaj przypisujesz Uliemu decyzję, którą publicznie on sam krytykuje i mówi, że by tak nie zrobił (!), a wszyscy w nią zaangażowani milczą (!!). Czy to zamyka temat? Nie, ale przynajmniej powinno dać mocno do myślenia.
Po czym ja mówię, że do niczego prowadzi przypisywanie jednej osobie wszystkich złych decyzji, a Ty na to "kazdy się myli, ale widocznie Uliego to nie dotyczy, a ja nie będę kogoś za wszystko chwalił tylko dlatego, że zbudował wielki Bayern".
Bezpośrednio odnoszę się do tego, co piszesz. W Twoim przypadku nie wiem natomiast do czego są Twoje komentarze, bo oznaczasz mnie, piszesz coś o chwaleniu, a tutaj nikt nawet słowa pochwalnego o nim nie powiedział.
23.07.2025 11:01
@Reeken89 poważnie? Przeczytałeś uważnie choć jeden mój komentarz? Szczerze niestety wątpię.
23.07.2025 10:41
1
@seco555 absolutnie nie podpisałbym się pod takimi wnioskami. Tak oczywiście mogło być, ale…
Analizowałem zarobki wg doniesień medialnych właśnie porównując Bayern i Liverpool i wychodziły drastyczne różnice (w porównaniu do raportów UEFA). Dlatego zawsze podchodzę do tych rewelacji z dużym dystansem.
23.07.2025 10:29
@Reeken89 no tak. To zawsze wina Tuska/Kaczyńskiego. Mówię, to już czasem przypomina po-pisowską wojnę. Jak chcesz, ale dla mnie nie prowadzi to do niczego konstruktywnego. Tyle ode mnie.
23.07.2025 10:25
1
@seco555 nie napisałem, że to mało. Twój komentarz mógł jednak ludzi wprowadzić w błąd.
Wszystko inne jest w moim komentarzu powyżej i nie mam tu nic więcej do dodania :)
23.07.2025 10:18
@Reeken89 ale przecież nie o tym rozmawiamy. Rozmawiamy dokładnie o przeciwnej sytuacji(!). Chodzi i to, żeby nie zrzucać wszystko co złe na jedną osobę. Tym bardziej w sytuacji, kiedy wiele wskazuje na to, że to nie była jego decyzja.
23.07.2025 10:12
@Reeken89 chodzi o to, żeby uparcie nie przypisywać wszystkiego co złe komuś, kogo się z różnych względów nie ceni.
Jeśli Uli publicznie mówi, że nie zwalniałby Nagelsmanna, a Kahn i Brazzo siedzą cicho i nie prostują tego, to jednak więcej mimo wszystko wskazuje na to, że tak było.
Można oczywiście wszystko zwalać na barki jednej osoby, ale jak już powiedziałem, taka rozmowa do niczego nie prowadzi. Bardziej przypomina już standardowa debatę polityczną w Polsce.
23.07.2025 10:04
@Reeken89 aha. Czyli chodzi o to, żeby przypisać mu każdą decyzję, która się nie podoba? Nie wiem, czy to daje jakiekolwiek podstawy do sensownej dyskusji.
@Reeken89 robi przysługę komuś? No transfer zawsze wiąże się z tym, że "robi się przysługę komuś". Nie za bardzo rozumiem o co chodzi.
Jak pisałem wcześniej. Nie wypożyczysz topowego zawodnika, który nie ma pewnych problemów w obecnym klubie. To było jasne od samego początku. Co nie zmienia faktu, że chodzi o poszerzenie kadry.
25.08.2025 20:30
@Reeken89 co to znaczy wypożyczenie na siłę? Od tygodni wszyscy mówią, że kadra za wąska. Gwiazdy w ramach wypożyczenia nie ma co oczekiwać, więc trzeba szukać zawodników, którzy w obecnych klubach mają problemy.
Jackson nawet jak nie zachwyca w Chelsea to jednak pewne liczby gwarantuje.
Jesli jednak Jackson nie ląduje to czekam na kandydatury, które Tobie odpowiadają.
25.08.2025 20:04
Zeszły sezon miał rzekomo słaby, a i tak strzelił 13 bramek i zaliczył 6 asyst.
Debiutancki sezon w Londynie - 17 bramek i 6 asyst.
Nie ma teraz szans na pozyskanie idealnego kandydata, gdzie nie będzie elementu ryzyka, ale Jackson nie wygląda wcale źle. Pracowity, liczby całkiem niezłe i uniwersalny.
PS W Villareal strzelił w ostatnim sezonie 13 bramek i zaliczył 5 asyst.
25.08.2025 19:08
To żadna nowość (jeśli to prawda). Większość transferów jest właśnie w ten sposób realizowana tj. na raty.
25.08.2025 15:31
Ostatnie 5 lat Gnabry'ego, gdzie forma rzekomo na poziomie "dna i metra mułu".
24/25 -> 7 bramek, 9 asyst
23/24 -> 5 g, 1 a
22/23 -> 17 g, 12 a
21/22 -> 17 g, 9 a
20/21 -> 11 g, 7 a
5 lat, 57 bramek i 38 asyst.
Jeśli to jest dno i metr mułu, to w zasadzie w Europie niewielu jest zawodników w formie, prawda?
25.08.2025 13:50
Dzięki.
23.08.2025 13:04
Błąd przy wznawianiu gry przez Lipsk.
22.08.2025 22:05
Tak jak napisane powyżej, ELEVEN SPORTS 1.
21.08.2025 21:08
@Zerafaelo jak to Perez nie czekał? Real przedwcześnie rozwiązał kontrakt z Audi? Źródło proszę, bo nie mogę potwierdzić takich rewelacji.
Przypomnę również, że współpraca z Audi w przypadku Bayernu wykracza poza zwykły sponsoring, gdyż koncern jest również akcjonariuszem klubu.
21.08.2025 17:11
@Zerafaelo
Po pierwsze: to nie są aktualne dane. Raz jeszcze przypomnę. Cytując "Prognozuje się, że marża operacyjna utrzyma się w przedziale od 7 do 9 proc".
Po drugie: Tak czy inaczej wciąż nie wiem, jak powyższe związane jest z obecną sytuacją Bayernu. Chyba, że masz informacje (źródła?), że któraś z firm nie wywiązuje się z umów?
21.08.2025 16:49
@Zerafaelo przyczyn może być kilka. Część być może poznamy wtedy, kiedy ukaże się raport finansowy za ub. sezon, a część być może po latach.
To, że jednak czegoś nie rozumiemy nie oznacza, że trzeba już kreować problemy tam, gdzie ich nie ma, a przynajmniej dane na to nie wskazują.
21.08.2025 16:33
@Zerafaelo powołujesz się na dane sprzed ponad roku. Przedstawione przeze mnie są już bardziej aktualne i widać wzrosty.
Fakt, że nie są notowani na giełdzie nie oznacza, że "mogą ukrywać niewygodne dane". Skąd w ogóle taka teoria?
Można tutaj wróżyć z fusów i przewidywać ze szklanej kuli, ale Ty pisałeś już tak, jakby wszystko się ziściło i Bayern na tym polu notował straty.
21.08.2025 16:05
Nic się tutaj nie klei. Bayern z roku na rok notuje wzrost przychodów, a kontrakty sponsorskie (również te od Adidasa i Audi) są również coraz wyższe.
Co do wyników finansowych np. Audi to — jeśli to w ogóle ma znaczenie w kontekście Bayernu ? (no chyba, że dysponujesz materiałami, które by potwierdzały jakieś obsuwy w terminach płatności ? zmniejszenie finansowania? ) — to w pierwszy kwartale 2025 zaliczyli wzrost 12,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny również zauważalnie wzrósł.(https://audi-mediacenter.pl/artykul,54572,mimo_wyzwan_w_pierwszym_kwartale_%E2%80%93_audi_odnotowuje_dynamiczny_wzrost_sprzedazy_aut_elektrycznych_)
Prosiłbym ewentualnie o jakieś linki do źródeł, które mają potwierdzać powyższe rewelacje.
21.08.2025 15:47
@elber09 nie ma jeszcze wyników finansowych za ostatni sezon. Tradycyjnie pojawi się pewnie pod koniec roku.
W ostatnich miesiącach mówiło się, że po raz pierwszy od dawna może być strata.
21.08.2025 13:22
Wanner ma być sprzedany, nie wypożyczony. Z tego co da się wyczytać między wierszami, to raczej to jego wola (podobnie jak z Aznou).
21.08.2025 12:17
Raporty finansowe z ubiegłych lat nie pokazywały większego problemu. W gruncie rzeczy dopiero w ostatnich miesiącach mówiło się, że po raz pierwszy może nie być zysku. Sprzedaż Tel i udział w KMŚ miały jednak uratować sytuację w poprzednim okresie finansowym. Zobaczymy jednak co pokaże raport.
Osobiście bardziej stawiałbym na splot kilku czynników. Na podsumowania przyjdzie jednak czas.
21.08.2025 11:31
Choć to nie jest idealne wyjście to jest jeszcze Diaz, który grywał na napadzie w Liverpoolu.
21.08.2025 07:57
@Danie1 tylko, że nie euro, tylko funtów, co daje niemal 80 mln euro.
W zasadzie równie dobrze można powiedzieć, że wszyscy w Europie obserwują, tylko Anglicy grają w innej lidze.
21.08.2025 07:27
@Sopariev wciąż czytam o tym fatalnie zarządzanym klubie, ale co obiektywnie o tym świadczy? Świetne wyniki finansowe (wg oficjalnych raportów) i ścisły top w rankingu sportowym (ranking UEFA)? Jeśli to jest fatalne zarządzanie to gdzie jest reszta?
20.08.2025 11:44
Nigdzie nie zniknęły. Podobnie jak pula przeznaczona za Woltemade.
Nie będzie jednak najpewniej pieniędzy na cele, co do których rada nadzorcza nie ma przekonania.
19.08.2025 20:15
@seco555 od oceny pozytywnej do tragicznej jest daleka droga, przynajmniej dla mnie :)
19.08.2025 20:05
@seco555 kwestia subiektywna. W obliczu sprowadzenia takich zawodników jak Diaz, Bischof, czy Tah trudno mówić IMO mówić o tragedii, ale jak widać — co człowiek, to opinia :)
19.08.2025 19:55
@seco555 Według Fabrizio Romano. To równie dobrze może być gra w kotka i myszkę z Chelsea.
19.08.2025 19:49
@hoven ile razy mam powtarzać, że wykropkowanie przekleństw nic nie zmienia?
19.08.2025 18:44
Nie wiem jak to jest w tych wszystkich upc i podobnych(można dokupić ten pakiet na LM? Ile wychodzi wtedy ostatecznie?), ale teraz pakiet online c+ i eleven to koszt 75 zł za mc. I masz LM, Bundesligę, Puchar Niemiec, Superpuchar, Premier League, LL i wiele innych.
Ps Proszę nie promować nielegalnych źródeł.
15.08.2025 11:00
@Comentateiro Niestety, ale tak to nie działa.
Im dłużej człowiek ogląda futbol młodzieżowy, tym bardziej wie...jak mało można przewidzieć. Widziałem dziesiątki młodych zawodników, którzy się świetnie zapowiadali, a poważnej kariery nie zrobili. Widziałem również takich, którzy w juniorach się nie mieścili w składzie, a teraz są nominowani do złotej piłki (np. Mctominay).
Nigdy nie mów nigdy. Jeśli bierzesz za benchmark jedną z najlepszych akademii, to zawsze znajdziesz coś, do czego można się przyczepić.
13.08.2025 16:11
@Comentateiro Bayern jest na drugim miejscu w rankingu klubowym UEFA. To nie cud, tylko fakty.
https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/club/?year=2026
13.08.2025 15:49
@Sopariev no tak. Nie ma co opierać się o obiektywne wskaźniki. Lepiej rzucać w "swój" klub epitetami, bo...tak. Bo media coś tam plotkują.
Apelowałbym jednak o większy szacunek do...swojego klubu.
13.08.2025 15:45
"w końcu poważnym klubem"? 2. miejsce pod względem sportowym (obiektywny ranking UEFA) i absolutna czołówka pod względem finansowym (raport UEFA), to niepoważny klub? W Europie jest zatem 1 poważny klub?
13.08.2025 15:37
Widzę, że porównania do United już się znudziły. Teraz już Arabowie, a co jutro ? :)
Tacy rozrzutni, a w Europie (z czołowych klubów) mało kto wykręca lepsze wyniki finansowe...
13.08.2025 15:33
Tak, mamy.
12.08.2025 18:09
@seco555 nie musiałem liczyć. TM podaje już zsumowane bramki z wszystkich rozgrywek. Co do kontuzji to miał spore problemy w sezonach 22/23 oraz 23/24. W pozostałych, w tym również tym ostatnim, nie było wielkich kłopotów zdrowotnych.
12.08.2025 15:48
@seco555 ryzyko jest zawsze. Ito przecież nie miał reputacji szklanki, a w Bayernie się posypało. Olise natomiast wcześniej miewał problemy, w Bayernie okaz zdrowia.
Chelsea ma dopłacać do transferu zawodnika, który nawet w swoim słabym sezonie strzelił 15 bramek, a jego wartość rynkowa szacowana jest na 35 mln euro? No nie wiem. Staram się tutaj patrzeć racjonalnie.
@Alistair nie polemizuję, każdy ma prawo do swojego zdania. W pełni rozumiem, że można cenić Comana, bo to solidny zawodnik. Nie wiem jednak, czy Nkunku jest gorszy, bo to mimo wszystko inny profil.
12.08.2025 15:28
Dziwię się jednak tak jednoznacznie złej ocenie ewentualnego transferu Nkunku. Wszystko zależy oczywiście od warunków, ale...to nie jest przecież jakieś beztalencie. To zawodnik, który poza jednym sezonem, gdzie miał poważne problemy z urazami, gwarantował do tej pory bramki. Nawet w zeszłej kampanii, w której nie błyszczał (delikatnie rzecz ujmując) ustrzelił ich 15.
Tak, transfer do Chelsea się nie udał, ale to nie było w przeszłości zawodnika, który nie odnalazł się w klubie A, ale już w B potrafił zachwycać? Sami przecież to już przerabialiśmy niejeden raz ;)
Pamiętając jeszcze wyczyny Nkunku z Bundesligi, a nie było to przecież wieki temu, osobiście bym Francuza nie skreślał. Przy odpowiednich warunkach myślę, że warto podjąć to ryzyko (oczywiście zakładając, że mentalnie jest gotowy na wyzwanie, ale o tym więcej wiadomo po rozmowie z samym zawodnikiem).
12.08.2025 14:49
W kontekście transferu Nuneza przewijała się kwota 53 mln euro.
11.08.2025 13:24
@hoodykr wszystko po kolei. Kompany przyszedł rok temu w takiej, a nie innej atmosferze. W klubie się gotowało i podstawowy cel był jasny - odzyskać mistrzostwo.
Teraz można robić kolejne kroki naprzód. Nawiasem, mało kto w ogóle bierze pod uwagę fakt, że zbyt szybkie pchanie młodzieży na wielka scenę tez może zrobić im sporo złego. Wszystko w odpowiednim czasie.
Młodzi także muszą się nauczyć, że nie dostają szansy dlatego, że są młodzi, tylko że sobie ją wywalczą będąc po prostu lepszymi niż konkurencja.
Generalnie, temat wprowadzania młodzieży jest mocno rozbudowany i naprawdę nie ma jednej, jedynej drogi dla każdego. Dla jednych np. lepiej jest grać regularnie z rówieśniki do pewnego momentu, niż zdobywać po kilka, czy kilkanaście minut z seniorami. Dla innych, odwrotnie.
Czas pokaże. Osobiście, nie wystawiałbym daleko idących ocen Kompany'emu (w kontekście młodzieży) po debiutanckim sezonie.
11.08.2025 09:39
Nie ma tutaj żadnej "linii redakcyjnej". Jeden autor może mieć inne zdanie niż inny, jak słusznie zauważył @Barthyren.
Co do "nic nie wnoszących newsów", to już opinia, którą mogę tylko przyjąć. Nikt nie każe wchodzić w każdy news, a ze statystyk jasno wynika, że ludzie wolą jak jest ich więcej, niż mniej.
10.08.2025 22:29
W ramach ciekawostki i faktów.
Celne dośrodkowanie w zeszłym sezonie BL:
Olise 27%
Kimmich 25%
Coman 22% (2 sezony wczesniej miał 27%, jeszcze wcześniej - 30%).
09.08.2025 19:30
@Danie1 czekam na liczby tj skuteczność w dryblingach, progresywne rajdy, czy też skut. w dośrodkowaniach. W porównaniu z ligową czołówką 😊
08.08.2025 23:05
@fiidoo w komentarzu powyżej mówiłeś o 2. Bundeslidze, a teraz piszesz o Yamalu?
To nie tylko kwestia farta. Talent tego typu zdarza się niezwykle rzadko, ale to nie oznacza, że reszta nadaje się do 2. Bundesligi.
08.08.2025 08:22
Nawet jednego pozytywnego zdania po takim spotkaniu? Nawet jednego? Kolega naprawdę siedział przy takim meczu i tylko narzekał?
08.08.2025 08:11
Jeśli przewidujesz bez cienia wątpliwości, co się stanie z chłopakami, którzy mają po 16, 17 wiosen na karku, to oznacza, że w futbolu jeszcze niewiele widziałeś. I mówię to z perspektywy osoby, która przez lata potrafi się bardziej jarać futbolem młodzieżowym niż seniorskim.
08.08.2025 07:48
Dwóch 16-latków na boisku.
07.08.2025 20:04
To w jaki sposób Bayern omija pressing rywali...Poezja.
Świetny gol Comana.
07.08.2025 19:48
https://fcbayern.com/fcbayerntv/en/fc-bayern-tv-plus-abo/livestreams/friendlies/live-stream-friendly
07.08.2025 19:45
https://fcbayern.com/fcbayerntv/en/fc-bayern-tv-plus-abo/livestreams/friendlies/live-stream-friendly
07.08.2025 18:41
@hoven w tym nie mam do Ciebie startu, wiec nawet bym nie próbował. Ale jak widać, nawet po latach wciąż mnie potrafisz zaskoczyć insynuując, że tego typu (absolutnie neutralne) pytanie ma zaczynać pyskówki. W szoku.
Czy wciąż coś w moim pierwszym komentarzu jest niezrozumiałego, że pisałeś o "o czym ten admin mówi" ?
07.08.2025 15:12
@hoven a czego nie zrozumiałeś z mojego komentarza, że się pytasz o czym mówię? Przecież w moim komentarzu powołałem się na doniesienia Romano i zadałem proste pytanie (na które nawet nie odpowiedziałeś). Co jest w tym niezrozumiałego?
07.08.2025 14:29
Są wypowiedzi nt jego talentu, jak również są zastrzeżenia (Gerland) na temat jego charakteru. Sam zawodnik również się wypowiada i zachowuje (wolał pojechać z kadra na Euro niż na KMŚ) tak, jakby nie do końca był przekonany do walki o skład w Bayernie.
07.08.2025 13:45
@hoodykr w zdecydowanej większości topowych klubów tak to działa. Dlatego tak jak mówił "Kalle", jak jeden zawodnik na sezon się przebije w klubie o takich aspiracjach to już to jest traktowane jako sukces.
07.08.2025 13:33
Radzę spojrzeć na statystyki, ilu zawodników z akademii Bayernu kończy w profesjonalne piłce.
07.08.2025 12:01
Bayern też zainteresowany. Romano natomiast podawał, że żadnych ofert nie było, tylko Liverpool rozważa (obserwuje) Barcolę.
PS Czy Tottenham sfinansował Bayernowi zakup Diaza?
07.08.2025 10:30
Z drugiej strony to tylko 4 euro za 3 mecze.
07.08.2025 09:34
Dziwne. Osobiście kupowałem dzień przed meczem z Lyonem i problemu nie było. Kłopoty techniczne były natomiast na pewno zaraz przed spotkaniem i podczas pierwszej połowy.
07.08.2025 08:58
@Sopariev Bayern kupił Gravenberach za 18 mln i oddał rok później za 40 mln (wartość rynkowa wynosiła wtedy 30 mln). To jest oddanie za bezcen?
04.08.2025 18:23
W pierwszej części były jakieś poważne problemy technicznie i nie dało się zalogować do FC Bayern PLUS. Teraz z tego co widzę działa, przynajmniej u mnie...
02.08.2025 16:43
Gra w U-19.
02.08.2025 15:09
Przypomnę jeden niepodważalny fakt. Liverpool wydaje więcej na pensje od Bayernu. Reszta to spekulacja.
02.08.2025 12:02
@Reeken89 nie. Płatne FCB TV+. Koszt miesięcznej subskrypcji to 4 euro.
01.08.2025 10:14
Podobnie jak w zeszłym roku - oficjalna klubowa telewizja.
01.08.2025 09:56
Torres to opcja alternatywna, ale dla Al-Nassr :) Nieco zmieniłem tekst, żeby nie było wątpliwości :)
31.07.2025 18:41
@Sielber9 ale to już było. Tego już się nie cofnie, tak jak swoich błędnych decyzji nie cofnie wiele innych klubów, które zaliczyły transferowe wpadki, nierzadko bardziej kosztowne.
Można jednak próbować straty ciąć (jak to we wszystkich inwestycjach), więc zapytałem, czy lepiej sprzedać ze stratą, czy dalej trzymać? Bo z Twojego komentarza absolutnie nie dało się wywnioskować odpowiedzi na to pytanie.
31.07.2025 17:27
@Reeken89 ale ja nie piszę o tym. Piszę o tym, co zrobić teraz, a nie co można było zrobić.
31.07.2025 17:07
@Sielber9 czyli rozumiem, że byś nie sprzedawał i trzymał zawodnika licząc, że jego wartość wzrośnie?
31.07.2025 16:39
@kibicod2007 "patrząc już na place zawodnikow jestemy na tym samym poziomie albo często wyższym" w ostatnich latach to najczęściej to jednak Liverpool więcej płacił (bazując na oficjalnych raportach UEFA).
Tah czy Bischof też "poszli za grosze".
31.07.2025 16:25
@kibicod2007 Diaz się tam przecież sprawdził. Nie był to zawodnik, który się nie sprawdził.
Nunez póki co nigdzie nie odszedł. A sprowadzali go za 85 mln.
Odnośnie kategorii wagowej to oczywiście miałem na myśli kwestię finansów (premie/tranmisje + pomoc z zewnątrz)
31.07.2025 16:06
@kibicod2007 kogo Liverpool w tym okienku się pozbył nietanio, który się nie sprawdzał? Quansah? Bayern więcej zarobił na Telu i Aznou. Kogo sprzedał Arsenal?
Premier League to niestety inna kategoria wagowa.
31.07.2025 15:15
@kibicod2007 ja bym jednak kolejny raz upraszał o merytoryczne, a przede wszystkim zgodną z prawdą opinie. Nikt, a na pewno nie ja, nie pisał, że Kompany to geniusz.
31.07.2025 13:21
@AdiFantasti ale ja to wszystko rozumiem. Wyobraź sobie jednak, że jeszcze będzie takich 10-ciu, którzy wklejają opinie innych, z innych miejsc. I będziemy tutaj dyskutować z wklejanymi opiniami kibiców z innych miejsc?
Piszę o tym, bo widzę, że to nie jest pierwszy raz i mam poważne wątpliwości, czy w tą stronę powinniśmy skręcać.
Tyle ode mnie w tym temacie.
30.07.2025 10:57
@bawaria42 najwidoczniej wiesz lepiej niż ja. Bo do teraz myślałem, że z kilkoma punktami nawet mógłbym się zgodzić...
@AdiFantasti ale to wciąż czyjaś opinia. Czy dyskusja w tutejszych komentarzach ma polegać na wklejaniu innych opinii? Ja mam wątpliwości co do tego i o tym mówię.
30.07.2025 10:00
@Danie1 Karl dopiero w lutym skończył 17 lat. Nie przesadzajmy.
@AdiFantasti nie wiem, czy dobrym pomysłem jest wklejanie wpisu jakiegoś kibica (konto na X?) i opisywanie go jako "głosu kibiców". Zaraz ktoś inny znajdzie wypowiedź kibica Y i wklei jako głos kibiców. Nie jestem przekonany do takiej formy dyskusji na wklejanie komentarzy innych, z innych miejsc.
30.07.2025 08:52
@FCB4ever2014 nie prowadzę statystyk. Wystarczy, że wrzucę komentarze do ai i już wiem. Tylko, że w Twoim przypadku nawet tego nie musiałbym robić.
Prawdziwe kibicowanie to też napisanie czasem słów krytyki? No to w Twoim przypadku „czasem” to tak przynajmniej 90%, stawiam bliżej 95%.
29.07.2025 07:47
@FCB4ever2014 a jaką mam mieć rację z Kompanym? Napisałem jedynie, że ma wizję. To widoczne gołym okiem. Fakt.
Większość były męczarnie? Wszelkie obiektywne wskaźniki pokazują, że Bayern był w ścisłym topie (często na pierwszym miejscu) w wielu metrykach określających poziom gry w ofensywie. Wiem, że i tak łatwo powiedzieć "a to tylko liczby", niż się zastanowić, czy "test oka" nie zawodzi, ale takie są fakty.
Dla prawdziwego kibica? Tzn. kto ma być według Twojej definicji tym prawdziwym kibicem? Bo czytając Twoje komentarze to tak z 90% co najmniej to negatywy. na tym ma polegać to "prawdziwe kibicowanie"?
28.07.2025 19:06
@kibicod2007 Kompany nie ma wizji gry? Ma, bardzo wyraźną.
Przemyślane transfery? O nie najłatwiej jak jest jakaś ciągłość w zarządzaniu pionem sportowym. A jeśli się nie mylę, to postulowałeś o zmianę trenera po tym, jak sięgnął po tytuł mistrzowski.
Albo ciągły bałagan na górze, ciągłe roszady, albo przemyślane ruchy.
28.07.2025 16:22
@seco555 to nie jest fakt, a opinia :)
Jeśli trzymamy się liczb, to Coman miał udział przy ponad 140 bramkach dla Bayernu. Myślę jednak, że przez ostatnich 30 lat znalazłby się niejeden gorszy. Niemal 60 występów dla reprezentacji Francji też sporo mówi.
28.07.2025 15:37
@seco555 ale kolega pisze poważnie czy trolluje?
27.07.2025 20:22
Ale przecież licząc Aznou, to Bayern już zarobił w lecie ponad 50 mln ze sprzedaży.
27.07.2025 16:20
I tak, u obrońcy mógł rok temu patrzeć głównie na walory szybkościowe, a teraz u skrzydłowego - na inne. To nie brak konsekwencji. Powtarzam jednak, że to tylko spekulacje i próba zrozumienia pewnych decyzji. Można oczywiście zakładać, że decydenci nie mają pojęcia i rzucają kostką.
26.07.2025 14:25
@Skobry my tu tylko spekulujemy. Podobnie było chyba w przypadku De Ligta.
Nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał „wciskać tłumaczenie”. Ja to bardziej definiuję jako próba zrozumienia takiej decyzji.
A każda decyzja kadrowa ma swój proces decyzyjny. Nie można wszystkich decyzji sprowadzać do wspólnego mianownika, bo w tak dużej grupie jest to po prostu niemożliwe.
Dlatego pisałem o tym otwarciu na inne opcje. Bo tutaj są inne okoliczności, inna pozycja.
26.07.2025 14:15
@Skobry bo na to mało kiedy jest jednoznaczna odpowiedź. Raz możesz bardziej potrzebować tego, innym razem tamtego. Tak to już jest z pracą z ludźmi 😉
Ważne żeby starać się zrozumieć, żeby otworzyć się na to, że trener może mieć różne potrzeby. Bo dany transfer może się komuś nie podobać, ale naprawdę nie trudno jest znaleźć przyczyny, które mogą stać za taką decyzją.
26.07.2025 13:16
Bo może najwidoczniej pasować bardziej pod względem umiejętności piłkarskich jak i mentalnych. Szybkość, determinacja, gra jeden na jeden, gra w pressingu i waleczność. Jeśli to ma Diaz, a niekoniecznie mają młodsi to mimo wszystko postawiłbyś na młodszych?
@Skobry ja bym powiedział, że jak najbardziej pasuje. Poza tym, najlepiej mieć w drużynie zawodników nieco różnych umiejętnościach, nieco różnym profilu. To że Diaz ma inny profil to nie oznacza, że już ma nie pasować do tego stylu, bo akurat jeśli mowa o grze bez piłki to może pasować idealnie.
Wszystko zależy od tego, jakich cech przede wszystkim poszukuje Kompany.
Bo nawet jesli mówimy o ataku pozycyjnym to można analizować sprawę pod kilkoma kątami. Diaz to przecież niekoniecznie musi być tym, który zrobi różnice w tłoku, ale może być tym, którzy najlepiej czuje wolną przestrzeń.
26.07.2025 13:02
@AdiFantasti Chociażby ostatnio były wypowiedzi trenerów z Zurichu nt Irankundy. Odnośnie Aznou również się to przewijało (choć mniej oficjalnie), zaś nt Wannera i jego charakteru wypowiadał się Gerland.
26.07.2025 12:22
Wstrzymałbym konie.
To był debiutancki sezon Kompany'ego i miał w pełni prawo skupić się na tym co tu i teraz. Nie można go za to winić, gdyż pojawił się w klubie w trudnym momencie. Czas dopiero pokaże, jak u niego faktycznie podejście do młodzieży w długim terminie.
Póki co ani Ibrahimović, ani Irakunda, ani nawet Wanner nie udowodnili w klubach, w których grali, że są gotowi na Bayern. Zwróciłbym także uwagę na to, że w niejednym przypadku (Irankunda, Wanner, Aznou) były niejednokrotnie doniesienia i wypowiedzi trenerów na temat niezbyt profesjonalnego podejścia do swoich obowiązków, czy kiepskiego mentalu.
Dlatego, konkludując - obawy rozumiem, ale z wyciąganiem daleko idących wniosków bym się wstrzymał przynajmniej do zakończenia tego sezonu.
26.07.2025 11:33
Kvara kosztował 70 mln. Bayern, żeby wypracować taki zysk potrzebuje kilku sezonów. Co więcej, według wielu informacji w ostatnim sezonie poważnie groził wynik na minusie.
25.07.2025 08:15
@AdiFantasti czy warto to zapewne dopiero przyszłość pokaże.
Nie wiem oczywiście, czyim pomysłem jest Diaz, ale wydaje się, że to mimo wszystko dużo bardziej skrzydłowy w stylu Kompany’ego (waleczny, dobry w pressingu, szybki) niż Xavi.
24.07.2025 21:37
A jak Kompany chce przede wszystkim zawodnika o profilu Diaza? To dalej należy kupować Xaviego, który jest zupełnie innym piłkarzem?
24.07.2025 21:18
Chyba nie wszyscy tam jednak "pykają za śmieszne pieniążki", jak Liverpool od lat wyprzedza Bayern w wydatkach na pensje.
24.07.2025 19:05
Ja bym jednak apelował o pewien dystans.
Raz, że w przypadku Diaza mowa o pensji netto.
Dwa - Liverpool w ostatnich latach był regularnie przed Bayernem, jeśli mowa o wydatkach na pensje (mówimy o oficjalnych raportach, nie medialnych "strzałach"). Dlatego też podchodziłbym z dużym dystansem do tych rewelacji.
24.07.2025 19:04
Jeśli miałbym być miły, to powiedziałbym, że mało co się ziściło. Bayern zdążył zdobyć nawet sekstet w międzyczasie i wciąż - według obiektywnych rankingów - jest w ścisłej europejskiej czołówce, zarówno pod względem sportowym, jak i finansowym.
Co jakiś czas wpadasz tutaj z podobnymi treściami, ale proponuję, żeby to był już ostatni raz. Rozumiem, że lubisz uwagę, ale to już trochę odgrzewany kotlet.
24.07.2025 15:49
Na przeszkodzie może stać sam zawodnik, który liczy na znacznie więcej minut niż ledwie ogony. To rzadko kiedy pozwala zresztą zaliczyć progres.
24.07.2025 07:40
Diaz ma zarabiać mniej niż te kwoty, które wymienia się w kontekście Leao.
23.07.2025 11:46
@seco555 na pewno. Takie kwiatki znajdzie się jednak wszędzie. Kwestia np. agenta i jego umiejętności negocjacyjnych, sytuacji kontraktowej w momencie transferu etc. etc. Zresztą, jak to w normalnym życiu. Ta sama praca może być zupełnie inaczej wyceniania w dwóch miejscach na świecie ;)
23.07.2025 11:04
@Reeken89 jak chcesz odbijać piłeczkę w bezproduktywnej rozmowie to nikt Ci tego nie zabroni.
Tylko to Ty tutaj przypisujesz Uliemu decyzję, którą publicznie on sam krytykuje i mówi, że by tak nie zrobił (!), a wszyscy w nią zaangażowani milczą (!!). Czy to zamyka temat? Nie, ale przynajmniej powinno dać mocno do myślenia.
Po czym ja mówię, że do niczego prowadzi przypisywanie jednej osobie wszystkich złych decyzji, a Ty na to "kazdy się myli, ale widocznie Uliego to nie dotyczy, a ja nie będę kogoś za wszystko chwalił tylko dlatego, że zbudował wielki Bayern".
Bezpośrednio odnoszę się do tego, co piszesz. W Twoim przypadku nie wiem natomiast do czego są Twoje komentarze, bo oznaczasz mnie, piszesz coś o chwaleniu, a tutaj nikt nawet słowa pochwalnego o nim nie powiedział.
23.07.2025 11:01
@Reeken89 poważnie? Przeczytałeś uważnie choć jeden mój komentarz? Szczerze niestety wątpię.
23.07.2025 10:41
@seco555 absolutnie nie podpisałbym się pod takimi wnioskami. Tak oczywiście mogło być, ale…
Analizowałem zarobki wg doniesień medialnych właśnie porównując Bayern i Liverpool i wychodziły drastyczne różnice (w porównaniu do raportów UEFA). Dlatego zawsze podchodzę do tych rewelacji z dużym dystansem.
23.07.2025 10:29
@Reeken89 no tak. To zawsze wina Tuska/Kaczyńskiego. Mówię, to już czasem przypomina po-pisowską wojnę. Jak chcesz, ale dla mnie nie prowadzi to do niczego konstruktywnego. Tyle ode mnie.
23.07.2025 10:25
@seco555 nie napisałem, że to mało. Twój komentarz mógł jednak ludzi wprowadzić w błąd.
Wszystko inne jest w moim komentarzu powyżej i nie mam tu nic więcej do dodania :)
23.07.2025 10:18
@Reeken89 ale przecież nie o tym rozmawiamy. Rozmawiamy dokładnie o przeciwnej sytuacji(!). Chodzi i to, żeby nie zrzucać wszystko co złe na jedną osobę. Tym bardziej w sytuacji, kiedy wiele wskazuje na to, że to nie była jego decyzja.
23.07.2025 10:12
@Reeken89 chodzi o to, żeby uparcie nie przypisywać wszystkiego co złe komuś, kogo się z różnych względów nie ceni.
Jeśli Uli publicznie mówi, że nie zwalniałby Nagelsmanna, a Kahn i Brazzo siedzą cicho i nie prostują tego, to jednak więcej mimo wszystko wskazuje na to, że tak było.
Można oczywiście wszystko zwalać na barki jednej osoby, ale jak już powiedziałem, taka rozmowa do niczego nie prowadzi. Bardziej przypomina już standardowa debatę polityczną w Polsce.
23.07.2025 10:04
@Reeken89 aha. Czyli chodzi o to, żeby przypisać mu każdą decyzję, która się nie podoba? Nie wiem, czy to daje jakiekolwiek podstawy do sensownej dyskusji.
23.07.2025 09:51