Sprawdziłem procent niemieckich piłkarzy z POLA w stosunku do kadry Bayernu (nie brałem pod uwagę bramkarzy) w poszczególnych sezonach:
99/00 - 52%, 00/01 - 46%, 01/02 - 46%, 02/03 - 46%, 03/04 - 44%, 04/05 - 44%, 05/06 - 42%, 06/07 - 38%, 07/08 - 41%, 08/09 - 46%, 09/10 - 42%, 10/11 - 37%, 11/12 - 48%, 12/13 - 48%, 13/14 - 43%, 14/15 - 46%, 15/16 - 43%, 16/17 - 41%, 17/18 - 42%
Tyle na ten temat. xD Ostatnim sezonem kiedy Bayern był w pełni "niemiecki" był sezon 98/99.
02.01.2018 16:37
To pierwszy tak dobry sezon Baileya w BL, bo we wcześniejszych latach gral w belgijskiej lidze - gdzie swoją drogą też popisywal się b. dobrymi statystykami - to tak dla porządku, bo uważam, że nie zawsze powinno patrzeć się w przypadku młodych piłkarzy jedynie na suchą statystykę. Ja patrząc na tych dwóch piłkarzy widzę dużo większą przebojowosc i panowanie nad piłka Baileya - zwyczajnie widzę w nim lepszego piłkarza. Moim zdaniem bliżej właśnie jemu do typowego skrzydłowego niż Brandtowi. Szkoda by było stracić możliwość jego zakontraktowania kosztem Brandta.
Co do Kluiverta, to również pokazuje b. dobre wyszkolenie, panowanie nad piłka, naprawdę dobrze u niego z asystami. Po tym sezonie stuknie mu 19 lat - w takim wieku przychodzil do nas Coman. To moim zdaniem ostatni dzwonek by go zaklepac, bo później dojdą do głosu spore pieniądze i odpadamy.
Edytowano : 2018-01-02 12:57:40
Zwłaszcza, że kontrakt kończy mu się za ponad rok, więc w lipcu będzie możliwość pozyskania go za stosunkowo małe pieniądze.
02.01.2018 12:54
Naprawdę myślisz, że tutaj ludzie specjalnie uwzieli się na Brandt, bo nie ma renomy czy mało kosztuje?
Heh, w samym Bayerze widzę (zresztą nie tylko ja) lepszego skrzydłowego od Brandta - Bailey. No ale to nie Niemiec, więc tematu nie ma...
Jak nie Bailey to wolałbym już zaryzykować z Justinem Kluivertem. Chłopak mając 17 lat w Eredivise 4 razy asystowal ( +zdobyl 2 bramki) a w całym sezonie miał bilans: 10 bramek, 18 asyst. Zawsze jest ryzyko że nie wypali, ale w tym wypadku jest szansa, że wyrośnie na świetnego piłkarza.
W przypadku Brandta tego nie widzę.
02.01.2018 10:12
Sorry, że to pisze, ale dalej nie widze u ciebie ani krzty szacunku dla tak zasłużonego piłkarza jak Ribery. Określenia "Król Bayernu Franek Pierwszy Wielki" albo notoryczne pisanie o nim per "gość" mówi naprawdę wiele. Co piłkarze Bayernu sądzą o Franku widać na przestrzeni wielu lat w rozmaitych wywiadach, a w ostatnim czasie choćby Comana czy bodajże Sule. Żarciki Franka ci przeszkadzają? Rozumiem, że te Mullera (który latał z megafonem na treningu lub bawił się wózkiem golfowym) już nie. I te fochy Tomka czy swojego czasu pogłoski o braku przykładania się do treningów tym bardziej są ok. Aa, rozumiem... Niemiec. -.-
Każdy zdaje sobie sprawe z tego, że Franek już długo nie pogra. Wiedzą to kibice, trener, zarząd, pewnie i sam Ribery. Skoro jeszcze gra w Bayernie, to widocznie trener (+zarząd) widział taką potrzebę (wypowiedź Juppa się kłania) - nikt go na siłę w zespole nie trzyma. Pewnie pogra jeszcze ostatni sezon lub odejdzie juz za pół roku, nie widze tu problemu. I nawet jeśli gra już ogony/słabiej w ostatnim latach kariery, to nigdy nie przyszłoby mi na myśl jego krytykowanie, bo takie zachowanie przystoi bardziej dzieciom kibicującym np. Realowi (którzy na okrągło wywalali w komentarzach Ronaldo po paru słabszych meczach). Zresztą, dobrze napisałeś - tak, Franek był(i jest) Królem Bayernu, i powinien mieć własną gablotkę w klubie za zasługi, tyle na Jego temat.
Co do Brandta, to naprawdę wierzysz w to, że jest w stanie zbliżyć się do statystyk Franka? Nie ta klasa, technika, nie ten przegląd pola, nie ta inteligencja boiskowa, w zasadzie wszystko nie te. Uważanie, że Brandt miałby dużo lepsze statystyki niż w Bayerze tylko ze względu na to, że Bayern stwarza więcej sytuacji jest krótkowzroczne z tego powodu, że:
a) Bayern to klub o wiele większy, gdzie presja w każdym meczu jest o wiele większa (pare słabszych meczów, i już pierwsze "smarowanie" w prasie)
b) partnerzy o wiele lepsi niż w Bayerze, więc akcje często rozkładają się w miarę po równo na wielu piłkarzy. Dochodzi więc do odwrotnej sytuacji - w meczu ma się o wiele mniej okazji niż w teoretycznie słabszym klubie, gdzie grać jest łatwiej bo np. akcje są bardziej skupione na konkretnym piłkarzu.
c)trudniejsi przeciwnicy, bo trzeba nagle grać z klubami typu Arsenal, Real, Chelsea, Porto itd a nie tylko z Freiburgiem czy klubami z LE.
Jak widzisz nic nie jest tak proste jak się wydaje, że większy klub=łatwiej. Łatwiej będą mieć tylko najlepsi.
Co do aklimatyzacji to na przestrzeni tych ostatnich 20 lat mieliśmy już tyle obcokrajowców, którzy radzili sobie bez problemów (również Brazylijczyków), i którzy kochali ten klub, że aż nie chce mi się wymieniać. Z drugiej strony mieliśmy pełno Niemców, którzy nie dali sobie w Bayernie rady (różne Baumjohanny, Peterseny), lub traktowali Bayern tylko jak zwykłą pracę (Kroos się kłania, w przeciwieństwie do Martineza (Hiszpan!!), który zgodził się na spore obniżenie pensji byle tylko grać dla Bayernu). Narodowość nigdy nie powinna być ponad wszystko. Nigdy! Jasne, jak jest okazja ściągnąć naprawdę dobrego Niemca, to taki transfer powinien być priorytetem, ale jak nie ma nic ciekawego na rynku to lepiej poszukać lepszego obcokrajowca niż na siłę ściągać słabszego na zasadzie "bo Niemiec". Zresztą po twoich wcześniejszych komentarzach właśnie widze, że marzy ci się taki masowy "zaciąg niemiecki" w Bayernie, a prawda jest taka, że od zawsze kibicowałeś klubowi, który niemiecki (w sensie składu) tak naprawdę nigdy nie był (udowodniłem to pare dni wcześniej, że stale ten procent wynosił ok. 50-55%, a gdyby wziąć pod uwagę wyłącznie piłkarzy z pola, to nie wiem czy Niemców nie byłoby koło 40%). Trochę szoker. :)
Edytowano : 2018-01-01 23:13:39
Zresztą jutro może w czasie pracy (jeśli znów będę się nudził) sobie spokojnie przeanalizuje procent piłkarzy niemieckich (od powiedzmy 99') tylko jeśli weźmie się pod uwagę piłkarzy z pola (bez bramkarzy, bo tam głównie Niemcy od zawsze byli). Wyniki mogą być śmiechowe. :P
01.01.2018 23:09
@Marienplazt
"Brandt to reprezentant Niemiec" - to dla mnie bez znaczenia. Zakochałem się w "mieszanym" Bayernie i przez te praktycznie 20 lat on zawsze w rzeczywistości taki był, więc narodowość to dla mnie sprawa drugorzędna (choć oczywiście w składzie przynajmniej te 50% powinni tworzyć piłkarze niemieccy).
"Taki Ribery ma po 14 meczach sezonu jednego gola i jedna asystę strzelone w dodatku Chemintzer! " -
Ribery ma prawie 35 lat, jest legendą, piłkarzem który przez 10 lat gry dla nas zdobył ponad 110 bramek i prawie 175 asyst (liczby nieosiągalne dla Branda nawet jakby przyszło mu grać u nas kilkanaście lat), a w dodatku zawsze był dobrym "duchem drużyny". Choćby przez wzgląd na to niestosowne jest moim zdaniem używanie wobec niego ironicznych określeń. Nawet jeśli przez swój wiek już powoli fizycznie niedomaga, to i tak powinien mieć załatwioną jakąś robotę w Bayernie jeśli tylko zechce zostac w Bayernie po zakończeniu piłkarskiej kariery.
"Polsrodki? To sie dopiero okaze. Jak można nie skorzystać z tak świetnej okazji za 12,5 mln. Może niech weźmie to ktoś inny i znów będziemy rwać włosy z głowy jak a noz wystrzelił. Co mamy do stracenia? "
Co mamy do stracenia? Prze kolejne lata będziemy mieć zablokowaną pozycje i zarząd nie będzie miał motywacji by szukać kogoś naprawdę dobrego (a jeśli chcemy wrócić do absolutnego europejskiego topu, czyli kontynuować to co w dużej mierze zawdzięczamy właśnie dzięki Frankowi i Arjenowi, to musimy mieć świetnych piłkarzy w drużynie, innego wyjścia nie ma).
01.01.2018 19:38
Pewnie, ze znalezienie godnych następców Robbery będzie piekielnie trudne, ale to nie znaczy, że mamy zadowalać się półśrodkami czyt. Brandt. Jeśli nie chcemy wydawać wielkich sum na piłkarzy trzeba zdecydowanie usprawnić nasz skauting i dokładnie obserwować choćby ligę francuską - to kopalnia talentów. To nie jest tak, że piłkarze o talencie zbliżonym do Franka czy Arjena się nie rodzą. Oni gdzieś tam są (np. Mbappe, ale z nim jest już dawno pozamiatane) - trzeba tylko mieć nosa (+trochę szczęścia) i odpowiednio wyłowić takiego młodzika (młodzika, bo piłkarzy trzeba "łapać" już jak mają po 18-19 lat) ZANIM trafi do innego wielkiego klubu i będzie kosztował +80 mln. Tak teraz będzie funkcjonował rynek - niestety, tu już nie ma możliwości by czekać, aż piłkarz całkowicie wypali, bo wtedy do gry będzie wchodziło MU, PSG, CIty, Real, Barca i jesteśmy na straconej pozycji.
Szkoda, że nie wzięliśmy tego G.Jesusa jak była okazja (ja osobiście go bardzo chciałem widzieć w Bayernie). Co do skrzydeł ja 100 razy bardziej wolałbym zobaczyć w Bayernie takiego Justina Kluiverta niż Bradta - to może być świetny piłkarz w przyszłości.
01.01.2018 17:59
Ale jak widzisz głowne role w ostatnich latach odgrywali w zespole Francuz,Holender i Polak (przynajmniej jeśli chodzi o aspekt ofensywny. Narodowość nie ma takiego znaczenia, bo pracowitym piłkarzem może być i Belg, Francuz czy Hiszpan (złego słowa bym nie powiedział np. o Xavim czy Inieście) jak i leniem Niemiec.
30.12.2017 20:56
@Marienplatz
Jak jest do wyrwania jakiś b. dobry Niemiec to ja nie mam nic przeciwko - a nawet powiem, że ściągnięcie takiego piłkarza powinno być priorytetem. Nie miałbym np. nic przeciwko temu by w Bayernie zagrał Sane, ale niestety w przypadku tego piłkarza "przespaliśmy" lub szkoda było zarządowi na niego pieniędzy.
Gdy jednak przychodzi czas wzmocnień kluczowej pozycji (skrzydła), to naprawdę wolę ściągnąć lepszego obcokrajowca niż męczyć się z Brandtem (i co mi później będzie po tym, że to Niemiec). Co do zależności między narodowości piłkarza, a skłonności do poświęceń, to sam nie wiem...
W ostatnich czasach absolutny top osiągnęliśmy (sportowo ale również medialnie) głównie dzięki duetowi holendersko-francuskiemu, a obecnie zdecydowanie najlepszym strzelcem jest Polak, więc różnie z tym bywa.
Edytowano : 2017-12-30 19:02:48
I nawiązując jeszcze do newsa wolałbym Sane za 50 mln (tyle kosztował City) niż Carrasco za taką samą kwotę, ale jednocześnie wolę już Carrasco za 50 mln niż Brandta (czy Draxlera) za mniejszą kwotę. Jakość zawodnika ma olbrzymie znaczenie.
30.12.2017 18:57
@Morton
Nie. Nudziło mi się ostatnio w pracy (:P) i przeglądałem kadry Bayernu począwszy od 2000 roku. Procent niemieckich piłkarzy w całej kadrze Bayernu przedstawiał się następująco (dodam, że Boatenga traktuje jako Niemca (choć ma drugie obywatelstwo), ale już np. Contento jako Włocha (choć posiada również niemiecki paszport)):
00/01 - 53%, 01/02 - 53%, 02/03 - 53%, 03/04 - 50%, 04/05 - 52%, 05/06 -50%, 06/07 -47%, 07/08 - 48%, 08/09 - 52%, 09/10 - 48%, 10/11 - 45%, 11/12 -56%, 12/13 - 57%, 13/14 - 52%, 14/15 - 48%, 15/16 - 47%, 16/17 - 48%, 17/18 - 48% (jak zawsze mogło w niektórych sezonach dojść do lekkie pomyłki, ale raczej trzeba założyć, że w mało których sezonach ten procent przekroczył liczbę 55)
Jak widać od 2000 roku Bayern ANI RAZU nie był tak naprawdę niemiecki - zawsze była to mieszanka niemieckich piłkarzy z resztą świata. Jak to było przed 2000 to szczerze nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale ja osobiście kibicuje Bayernowi mniej więcej od 1998 roku, czyli można założyć, że ja (i zapewne 99 procent tutejszych fanów) w rzeczywistości kibicowało od zawsze mieszanemu Bayernowi.
Edytowano : 2017-12-30 18:28:11
Sprawdziłem jeszcze sezon 99/00... 59%. Więcej, ale też bez szału jak na "niemiecki Bayern".
Edytowano : 2017-12-30 18:31:25
Na koniec jeszcze dodam, ze zauważyłem stałą sytuację, że te procenty (na korzyść niemieckiego Bayernu) zawsze nabijali bramkarze (drugi, trzeci, czwarty, czasem nawet piąty). Gdyby wziąć pod uwagę graczy wyłącznie z pola fakty mogłoby być dla niektórych niezłym szokiem. :)
30.12.2017 18:22
@Marienplatz
Bayern odkąd pamiętam (czyli od początku XXI wieku) nigdy nie był niemiecki. Ilość Niemców w żadnym sezonie nie przekroczyła 60% w przeważającej części wahając się od 50% do 55% (ba, w niektórych sezonach ilość niemieckich piłkarzy była mniejsza niż 50% (!!!) kadry, a Bayern ratował się piłkarzami z podwójnym obywatelstwem). Tak, w finale LM z 2001 w podstawowej 11-stce wybiegło jedynie 4 niemieckich piłkarzy (a mecz kończyło z 5), a w finale z 2013 roku w podstawie wybiegło 5 niemieckich piłkarzy (dla porównania BVB miało wtedy 7 Niemców w podstawie).
Nie ma co przesadzać z budowaniem "Niemieckiego Bayernu", bo takiego po prostu nie było (może w odległych czasach) i kontynuować trend z trzymaniem stosunku liczby Niemców w kadrze do obcokrajowców w proporcjach 50:50 tzn. lepiej jest ściągnąć lepszego obcokrajowca niż na siłę wpychać do drużyny gorszego Niemca.
30.12.2017 16:27
Widzieliście wartość Dembele? 80 mln!
Samo przyjście do Barcelony wydźwigało mu cene do poziomu Lewego, który seryjnie ładuje bramki już od ładnych paru sezonów.
28.12.2017 15:46
Muller w półtora roku stracił na wartości 30 mln (z 75 na 45)!! Niesamowity zjazd!
28.12.2017 15:38
Tak, są obrońcami - ja po prostu wymieniłem wszystkich ciekawych piłkarzy z Bayeru, którzy mogliby w przyszłości zagrać w Bayernie i sobie poradzić, Brand do tego grona moim zdaniem nie należy.
27.12.2017 22:04
Ja bym Jamesa widział za plecami Jamesa, a na prawe skrzydło kupił jakiegoś porządnego grajka, a jak nie to jakiegoś młodego piłkarza, ale takiego, z którego może wyrosnąć bardzo fajny grajek - ale nie Brandt bo jest IMO za słaby na Bayern, z Bayeru ciekawszy jest IMO choćby Bailey.
Niestety teraz mamy takie czasy, że żeby pozyskać za fajne pieniądze piłkarzy o potencjale prawdziwych cracków jak Robbery trzeba szukać już naprawdę wcześnie (nie ma szans wyrwać tanio super grajków w wieku 23-24 lat jak zrobiliśmy to z Riberym) i patrzeć na piłkarzy, którzy mają już koło 18-19 lat. Kluczowy jest tu skauting np. bardzo ciekawym wg mnie piłkarzem jest Justin Kluivert, który ledwo co skończył 18 lat, a już pokazuje ciekawe zagrania.
Edytowano : 2017-12-27 22:06:30
*za plecami Lewego ofc xD
27.12.2017 22:01
Mówiąc szczerze wole chyba już jednego Baileya niż Bradta+Draxlera.
Edytowano : 2017-12-27 15:03:31
W Bayerze ciekawi są jeszcze Henrichs i Tah.
27.12.2017 15:01
Mi się marzy taki prawdziwy następca Robbery - piłkarz nietuzinkowy, świetnie wyszkolony technicznie, bramkostrzelny, ze świetnym strzałem. Ani Draxler ani tym bardziej Brandt się niestety w tą charakterystykę nie wpisują. A tu próbka Robbena w PSV w wieku 18 lat:
https://www.youtube.com/watch?v=hKaDyC3mynQ
Edytowano : 2017-12-22 23:26:09
I zgadzam się ze zdaniem poniżej, że Franek i Arjen to najlepsze transfery zagraniczne w historii Bayernu (i jedne z najlepszych w ogóle). Mam nadzieje, że za mojego życia chociaż raz zobaczę jeszcze w Bayernie piłkarzy ofensywnych o takiej klasie sportowej i grających na tak wysokim poziomie (słowem: prawdziwych cracków).
Edytowano : 2017-12-22 23:28:31
Myśle, że taki Mbappe to materiał na podobnego grajka - jeśli będą omijać go kontuzje, to widze go w przyszłości ze Złotą Piłkę.
22.12.2017 23:15
@admin
Ale czemu nie? Moim zdaniem zwyczajnie lepiej jest kupić już jakiś talent za parę milionów (bo przynajmniej jest jakaś szansa, że wyrośnie z tego jakiś wielki piłkarz) niż podstarzałego przeciętnego piłkarza za kilkanaście milionów, który myśli sobie już chyba powoli o dorobieniu do emerytury w wielkim klubie. Od tego transferu wolałem już postawić na Wriedta tak jak wczoraj Stoger postawił na Isaka.
Edytowano : 2017-12-21 12:49:06
Nawet jakby Wriedt miał problemy w swoich meczach, to nie zmieni to faktu, że:
a)ani Wriedt ani Wagner nie pomogliby w LM
b) Bayern poradziłby sobie w BL pod nieobecność Lewego mając w przodzie nawet napastnika Termalici Niecieczy
c) zawsze lepiej w takich sytuacjach stawiać na młodzież, bo potencjał na rozwój jest dużo większy
21.12.2017 12:43
Słaby transfer, 13 mln za 30-letniego przeciętnego zawodnika - porażka. W LM i tak nie pomoże (przy kontuzji Lewego dalej leżymy), a w lidze to pod nieobecność Roberta to i z Wriedtem byśmy sobie dali rade - IMO bezsensowny transfer.
Mam nadzieje, że zakończenie obecnego sezonu będzie jednocześnie końcem ery takich głupich transferów, a zarząd w lecie nie będzie już spał by obudzić się w zimie. Niech Uli ściąga tych młodzików o wielkim talencie i sypnie czasami z 70 mln na piłkarza jak pobrzękiwał ostatnio.
Moim zdaniem najlepszym modelem jest sprowadzanie do klubu naprawdę dobrych piłkarzy (za +50-60 mln) + talenty za dużo mniejsze pieniądze (ewentualne uzupełnianiem piłkarzy z naszej akademii).
Małe porównanie:
Asensio w wieku 19 lat przychodził do Realu za 3,5 mln
Malcom w wieku 19 lat do Bordeaux za 5 mln
Dembele w wieku 19 lat do Borussii za 15 mln
Lemar w wieku 20 lat do Monaco za 4 mln
Wegner w wieku 30 lat do Monachium za 13 mln xD (deal życia!)
Edytowano : 2017-12-21 12:25:19
*wagner
21.12.2017 12:20
Zbyt mało piłkarzy stricte ofensywnych, jest ich raptem trzech, a jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że na murawie "biega" Muller, to mamy dwóch. Taką ilością tego muru nie przebijemy.
13.12.2017 21:23
Teraz będzie można zobaczyć prawdziwą siłę PSG.
11.12.2017 12:34
A ja tam nie widze jakiejś wybitnej gry City. Grają dobrze, fakt, ale większe wrażenie zrobiła na mnie gra PSG.
10.12.2017 18:59
United przegrywa 0:1. Fajni by było trafić na United w LM.
Edytowano : 2017-12-10 18:19:39
remis
10.12.2017 18:17
Kimmich jakie dośrodkowanie, klasa światowa!
09.12.2017 15:55
@superbayern
Myśle, że aż tacy głupi nie są i zostawią Zidane'a na ławce. Lige mają prawdopodobnie przegraną, ale LM to inna bajka.
Edytowano : 2017-12-06 21:17:41
@EclassOw
To już w sumie mało ważne. Istotne jest to, że z Juppem raczej już nie powtórzyłby się wynik z pierwszego meczu z PSG, i gdyby dzisiaj przyszło nam grać z nimi dwumecz, to powalczylibyśmy z nimi jak równy z równym.
06.12.2017 21:15
BVB już przegrywa dwoma bramkami, mają jeden z największych kryzysów od czasów przed Kloppem. Dziwie się, że Bosza nie zwolnili już pare tygodni wcześniej, bo aż się o to prosiło. W Dortmundzie musi dojść do 'trzęsienia ziemi", media nie powinny pozostawić po tym meczu na nich suchej nitki, a po sezonie muszą przejść prawdziwą rewolucję. Podziękować paru piłkarzom (Aubie,Castro, Schmelzerowi, Schurrle, Bartra też błąd za błędem...) i zrobić porządne transfery np. Malcom (chociaż wolałbym go widzieć u nas). Potrzebujemy silnej Borussii w lidze i Europie.
Edytowano : 2017-12-06 21:10:20
@superbayern
Dla mnie nadal Real pozostaje głównym faworytem do wygrania LM. Jeśli PSG spotka na swojej drodze Real, to IMO będą ich (PSG) ostatnie dwa mecze w tej edycji LM.
Edytowano : 2017-12-06 21:13:29
Po odejściu Dembele, to Pulisic jest jedynym naprawdę dobrych grajkiem w BVB (coś tam pokazuje jeszcze Goetze, a reszta...)
06.12.2017 21:08
Teraz w losowanie nie trafić przede wszystkim na Barcę i City.
05.12.2017 23:09
@MateuszFCB
No miałem właśnie napisać, że Ulreich się nieźle wyrobił. :P
05.12.2017 22:53
Chciałbym zobaczyć Real-PSG. To byłby meczyk!
05.12.2017 22:50
Ile bym dał żeby na skrzydłach biegali dzisiaj 25-letni Franek i Arjen. Z PSG nie byłoby co zbierać, bo strasznie dużo miejsca zostawiają na skrzydłach.
05.12.2017 22:13
Sędziowanie jest dzisiaj fatalne
05.12.2017 22:11
Trzeba koniecznie wykupić i zatrzymać Jamesa w Bayernie.
05.12.2017 21:46
Tolisso już wpadka w pierwszej sekundzie. xD Świetnie się zapowiada!
05.12.2017 20:48
No, wydaje się, że Jupp przesadził. Za Riberego powinien zagrać Muller, który zagrał trochę więcej minut od Franka po powrocie z kontuzji, a środek to już kompletnie nietrafiony - IMO powinien być tam Javi-Vidal.
05.12.2017 19:48
@xeremeleque
No, na przyjście Gabriela Jesusa do Bayernu bardzo liczyłem, teraz mielibyśmy załatwiony problem z napadem.
Co co Comana, to tak, w końcu czasami podniesie głowę do góry przed wrzutką by popatrzeć w pole karne, ale wg mnie pewnego poziomu nie przeskoczy, nie ma szans. Z pewnymi predyspozycjami (również boiskowymi) trzeba się po prostu urodzić. To moje skromne zdanie, jak ktoś uważa inaczej to ja problemu nie widzę.
03.12.2017 20:13
A co złego jest w tym, że wymagam od skrzydłowego, że ten będzie potrafił dobrze przymierzyć zza pola karnego. Coman na tym polu jest biedny, bardzo biedny. Co z tego, że jest szybki, jak prawie nic z tego nie wynika (cała społeczność tutaj "pozbyła" się Costy bez żalu, a przecież Coman od niego we wrzutkach wcale wyraźnie lepszy nie jest)? Franek takiej szybkości nie miał, ale miał inteligencje, wspaniały przegląd pola. Niemal w każdej akcji wiedział co chce zrobić, gdzie i w jaki sposób podać, był w tym jakiś zamysł.
U Comana cały czas powtarzane jest do znudzenia: jest szybki, jest młody, blabla... Tylko tej inteligencji brakuje, w ostatnim czasie chociaż troche zaczął podnosić przed wrzutką głowę do góry by popatrzeć, bo zazwyczaj to była wrzuta na ślepo typu "a nuż się uda".
Ale nie wiem, może ja po prostu za dużo wymagam od skrzydłowego w drużynie inspirującej do bycia w TOP 3 Europy?
Edytowano : 2017-12-03 20:06:11
A co do tego, że niewielu jest młodych piłkarzy o potencjale Franka Riberego... Oni są, tylko trzeba uważnie patrzeć i wyławiać zawczasu zanim zaklepią ich inne kluby.
03.12.2017 20:00
"Kolego", jak nie umiesz pisać w swoich postach z kulturą, bez wycieczek osobistych, to w ogóle lepiej nie pisz. To raz. Dwa, wielkich postępów u Comana nie zaobserwowałem. Dalej jest to piłkarz, który nie ma porządnego strzału zza pola karnego, którego podania wciąż pozostawiają wiele do życzenia (Coście też się czasami udawały), a do tego często zachowuje się jak jeździec bez głowy. Do poziomu Franka nie masz szans się nawet nie zbliżyć, a taki Malcom ma do tego IMO większe predyspozycje.
Edytowano : 2017-12-03 19:45:37
@Arms
Nie przypominam sobie bym o Sanchezie pisał, że to "złote dziecko", albo chociaż, że zapowiada się na wielkiego piłkarza. :)
Co do młodych talentów, to wiele razy pisałem, że jeśli Bayern nie chce inwestować dużych kwot w pojednyczych piłkarzy, to musi postawić na skauting i przede wszystkich przeczesywać takie ligi jak właśnie francuska, bo to kopalnia świetnych piłkarzy. Innego wyjścia nie ma. Tylko musi właśnie poprawić ten skauting, bo on lekko leży w Bayernie, przynajmniej jeśli chodzi o młodych, ofensywnych piłkarzy. Choć akurat przy Malcomie uważam, że ten transfer może wypalić.
03.12.2017 19:38
@DonJupp4ever
Tak, oglądam trochę francuskiej ligi, i uważam Malcoma za lepszego piłkarza od Comana. Nigdy też nie kryłem się z tym, że nie widze nic szczególnego w Kinglseyu. Dla mnie ten chłopak ma tylko dwie zalety: szybkość i młodość, a pare meczów na krzyż w których pokazał ciut więcej tego nie zmieni.
Edytowano : 2017-12-03 19:12:18
A jak ktoś myśli, że na treningach Coman nauczy się nagle świetnie strzelać czy popisywać doskonałym przeglądem pola, to... w sumie jego wybór. Ja tam uważam, że nie przeskoczy swoich ograniczeń, czyli jazda wzdłuż linii, głowa w dół i dzida w pole karne (czasami się uda, ale zazwyczaj nie).
03.12.2017 19:08
Brać go i nie na żadne roczne wypożyczenie, tylko wstawiać od razu do pierwszego składu. Chłopak już teraz zdaje się być lepszy od Comana przynajmniej o klase (i ma dobry strzał, czyli to co u Comana szczególnie brak).
03.12.2017 18:54
Moim zdaniem powinien odejść i zrobić miejsce dla kogoś lepszego, kogoś kto będzie mógł rywalizować w większym stopniu z Kimmichem.
02.12.2017 13:29
@wypozyczenie
No gdyby jeszcze mieli kogoś lepszego z przodu za Benzeme, to już praktycznie w ogóle nie mieliby żadnych większych wad w składzie.
22.11.2017 22:47
@wypozyczenie
Mi w ostatnich paru latach Real najbardziej zaimponował takim wyrachowaniem, pewnością siebie. Mogą przegrywac mecze w lidze, w grupie LM (to samo mieli w tamtym sezonie), ale jak przychodzą kluczowe mecze w fazie pucharowej, to pokazują niesamowity profesjonalizm i siłę. PSG teraz może miażdzyć, ale moim zdaniem odbiją się od Realu (jak oczywiście te dwie drużyny trafią na siebie).
Edytowano : 2017-11-22 22:41:28
Jeszcze jeśli miałby typować półfinały LM, to w chwili obecnej najlepszą czwórkę tworzyłyby: Real, Barca, PSG, City.
My niestety mamy swoje dosyć poważne problemy ze składem.
22.11.2017 22:38
Pomimo jednak tego jak PSG gra obecnie w LM, to jednak uważam, że jak trafią na Real to odpadną. Real pomimo przegranej z Totkami, to IMO najlepsza obecnie drużyna na świecie, a na wiosne bedą grać jeszcze lepiej.
22.11.2017 22:32
Co robi na ten moment PSG to miazga.
22.11.2017 22:28
To nie przypomina Ligi Mistrzów tylko lige podwórkową, przynajmniej w wydaniu Bayernu. Bez ładu i składu, wszystko na hurra...
22.11.2017 22:10
Neuer
Alaba
Rafinha
Thiago
Ribery
Robben
Coman
Muller
masakra...
22.11.2017 21:56
Wydamy teraz 20 mln za Wagnera i bedzie wszystko cacy, spokojna głowa.
22.11.2017 21:51
Tolisso przepłacony zdecydowanie. On nie jest wart tych 40 mln, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak wyglądają obecne ceny na rynku transferowym.
22.11.2017 21:34
Przegrywamy dzisiaj środkiem pola. Vidal co drugie podanie niedokładne, Tolisso jak zwykle mało widoczny.
22.11.2017 21:23
Ale Vidal dzisiaj słabo gra. Najgorszy chyba w naszym zespole.
22.11.2017 21:20
Przygotowywanie gruntu pod ewentualny powrót do Bayernu?
21.11.2017 09:39
Z tego co pamiętam to jakiś czas tego Griezmann mówił, że BL za bardzo go nie interesuje, także...
19.11.2017 22:33
Ja tam jeszcze jak grał na środku pomocy za Guardioli uważałem go za jednego z największych talentów w Bayernie. Lubie jego gre do tego stopnia, że stał się jednym z moich ulubionych piłkarzy w Bayernie.
19.11.2017 14:16
No fajnie jakby syn odziedziczył talent po tacie i w dodatku grał w Bayernie. Mielibyśmy Robbena Juniora w teamie i załatwiony problem przynajmniej z jednym skrzydłem na długie lata.
10.11.2017 13:02
Pulisic ma 19 lat, a jest moim zdaniem dużo lepszym zawodnikiem od Comana. Kolejna dyskusja na temat Comana i kolejny raz największą jego zaletą przytaczaną w komentarzach jest młody wiek. O czymś to moim zdaniem świadczy... Jeśli już jednak jesteśmy w temacie wieku i porównaniach do Robbena, to wiecie jaka jest największa różnica między Robbenem a Comanem?
Taka, że Robben mając (niemal) 34 lata gra w Bayernie, a Coman w tym wieku będzie mógł reprezentować chyba co najwyżej Sandencje Nowy Sącz (bez obrazy dla fanów), bo tracąc szybkość nie bedzie mógł zaoferować już nic innego - ani świetnych strzałów, ani dokładnego podania czy wyszkolenia technicznego.
Edytowano : 2017-11-05 16:43:09
Lacazette strzela właśnie na 2:1, znowu robi się ciekawie.
05.11.2017 16:41
Gra Rafy to jest jakiś skandal!
31.10.2017 22:40
Jacy łaskawcy... Od ladnych paru lat ten klub potrzebuje drugiego napastnika, a oni teraz w zimie są "otwarci na dobre sugestie". Co za refleks!
Po drugie, ja zgłaszam się na ochotnika. Mam dwie nogi, umiem biegać, kopnac piłkę - generalnie jestem "w stanie strzelać bramki". Podać swój nr telefonu?
30.10.2017 12:39
Rummenigge i Uli nieźle już czerwoni na tych trybunach. I dobrze, bo za błędy się płaci.
25.10.2017 22:15
Tego się właśnie bałem - przyjdzie grać z lepszym przeciwnikiem i Coman odbije się jak od ściany.
25.10.2017 22:12
Coman znowu głowa w dół i jazda!
25.10.2017 22:08
Usain Bolt na boisku xD
25.10.2017 22:05
Coman to miał chociaż jakieś jedno dobre podanie w tym meczu?
25.10.2017 21:36
Coman razem z Tolisso póki co najsłabsi na boisku.
25.10.2017 21:32
Aha, obudźcie mnie jak James zagra cały mecz na 10, ide spać.
Edytowano : 2017-10-18 22:45:39
...ale musze chyba zapaść w sen zimowy jak niedźwiedź, zanim klub łaskawie pozwoli mu zagrać na jego NOMINALNEJ pozycji.
18.10.2017 22:43
Tomek to powinien spytać się bramkarza w który róg chce piłke, a nie strzelać w niego.
18.10.2017 22:41
Jak tego Muller nie strzelił, to chyba tylko on wie. Kolejny jego bardzo słaby mecz.
18.10.2017 22:38
@Mort
Mądre słowa. Pozdro.
06.10.2017 21:02
Problemem Bayernu nie są Robbery, ale brak sensownych alternatyw w klubie. Coman? Błagam, jedyne jego zalety jakie non stop przewijają się tutaj w komentarzach, to to, że jest młody i szybki. Super. Next! James? Wszystko fajnie, ale on bardziej nadaje się na typową 10, do gry na skrzydle brakuje mi dynamiki. Next!
Oh, to już wszyscy? Biednie...
Uwzięliście się na tych biednych Robbery, a drugim największym problem Bayernu jest to, że on nie umie w transfery. A konkretniej nie umie w transfery młodych, ofensywnych piłkarzy (napastników, skrzydłowych etc.) Że to nieprawda? Proszę prześledzić sobie nasze transfery piłkarzy w wieku poniżej, powiedzmy, 24 roku życia choćby z ostatnich 10 lat. Tak, taki Shaqiri był jednym z lepszych. Szok?! Gdzie teraz gra? W takim jednym klubie z Premier League gdzieś tam w dolnej czesci tabeli. Reszte uzupełniają Baumjohanny czy inne Peterseny.
06.10.2017 20:43
@tacticalking
Jak ci się nudzi, to sobie znajdź jakieś twórcze zajęcie. Trolling wyjątkowo słaby i męczący - wróć jak zmądrzejesz.
04.10.2017 22:18
I Comą ma być następcą Franka/Arjena? xD
01.10.2017 17:35
Jasne, obejrzałem kompilacje, bo chyba ciężko jest obejrzeć cały sezon marsylii, który miał miejsce kilkanaście lat temu, prawda? Wystarczy mi jednak to, że u Comana przez te pare lat w Bayernie nie widziałem choćby ułamka tego co widziałem na tych filmikach z Frankiem. A że nie mówimy tu w tym przypadku o jakimś Karimim, który czarował tylko na YT, to wiadomo, bo widzieliśmy przez te wszystkie lata kim był Ribery w piłce - geniuszem.
30.09.2017 20:28
Obejrzałem sobie przed chwilką filmik na yt z występów Franka w Marsylii. Według opis z jego pierwszego roku w tym klubie czyli miał wtedy 22-23 lata. Powiem tak - Coman nie ma chyba najmniejszych szans nawet zbliżyć się do klasy Riberego. Już wtedy bowiem Franek posiadał świetny strzał, kontrole nad piłką czy podania.
Gdyby to ode mnie zależało, to poobserwowałbym Comana przez ten obecny sezon pod wodzą nowego trenera i jeśli nie zobaczyłbym u niego jakiegokolwiek większego progresu, to bym go po sezonie sprzedał.
Jeśli Bayern chce wrócić do pozycji w Europie jaką miał jeszcze pare lat temu, to musi znaleźć następców Robbery. Znowu musimy mieć genialne skrzydła, innego wyjścia nie ma.
30.09.2017 20:02
Real ma niesamowity skład! Nie tylko jeśli chodzi o nazwiska, ale przede wszystkim o klasę zawodników - tym zjadają PSG bez popitki.
29.09.2017 21:19
"Zresztą i tak teraz PSG przejdzie każdego tylko czekać jak kupią grizmanna albo dybale i stworzą prawdziwy dream team. "
Patrząc na to ile zostawiali wolnego miejsca naszym zawodnikom wątpie by mieli jakiekolwiek szanse w meczu z takim Realem. Niestety, ale widze bardzo duze prawdopodobieństwo, że Real trzeci raz z rzędu wygra LM. Jedyna drużyna, która ma szanse obecnie im w tym przeszkodzić to chyba tylko Barca między innymi dlatego, że te dwie drużyny znają się najlepiej.
29.09.2017 20:52
Idealny byłby Klopp, ale on ma kontrakt z Liverpoolem aż do 2022 roku, więc jeśli LFC go sam nie zwolni, to nie ma szans na jego zakontraktowanie. Tuchela nie chce. Wolę już Nagellsmana lub Sangola. Kto wie może Willy stanie się dla Bayernu tym kim dla Realu Zidane. :)
Edytowano : 2017-09-28 20:31:08
Hassenhuttl też jest opcją do rozważenia, ale ponownie, Lipsk może go nie puścić.
28.09.2017 20:29
@Matilegolas
No dokładnie. Pep chciał Neymara, a dostał Goetze, którego chyba nawet w ogóle nie chciał w drużynie.
28.09.2017 17:03
@Gladius
Są starsi i niektórzy niestety powoli nie wytrzymują trudów spotkań np. Franek czy Arjen. I mówi to wielki fan ich talentu. Mam do nich przeogromny szacunek, dla mnie to najlepsi piłkarze jacy przytrafili sie temu klubowi od czasu kiedy mu kibicuje (czyli od 1998) i jedyni z najlepszych w historii tego klubu (i historii futbolu w ogóle). Kim miał rotować Carlo na skrzydłach? Comanem? Każdy wiedział przed sezonem, że brakuje nam klasowych następców na skrzydłach, a zarząd nie pomyślał o żadnym skrzydłowym. Logika.
Boki obrony? Bernat i Rafa to żadna konkurencja. Po co taki Alaba ma się w ogóle starać jak i tak Bernat nie jest w stanie mu w jakikolwiek sposób zagrozić?
28.09.2017 16:52
@Gladius
Tylko z takim składem jaki mamy nawet połączone siły Kloppa, Pepa, Juppa, Zidana i Supermena nic by nie zdziałały. Z każdym sezonem naszej drużynie przybywa rok, o czym wielu zdaje się zapominać. Muller przestał grać od 1,5 roku (młodzieniaszkiem też już nie jest), Franek, Vidal, Robben starzeją się nieubłagalnie. Ile jeszcze mamy czekać na drugiego napastnika?! Ile na godnych następców Robbery? Coman? On poza szybkością nie ma nic, a jak bym chciał widzieć w Bayernie sprintera, to pare lat temu ściągnął bym do składu Bolta. Ktoś powie - młody jest. Tylko wyłącznie młodością nie można tłumaczyć tego, że on nie potrafi dobrze dośrodkować czy strzelić na bramkę. Na bokach obrony nie mamy żadnej konkurencji. Rafa czy Bernat w każdym powaznym klubie z topu już dawno zostaliby sprzedani.
Edytowano : 2017-09-28 16:30:32
+ kiedy my ostatni raz sprowadzili jakiegoś młodego (takiego powiedzmy poniżej 23-24 lat) ofensywnego zawodnika, który okazał sie strzałem w dziesiątkę? Ilu takich trafiło się w przeciągu 10-15 lat? To dużo mówi o naszej polityce transferowej i skautingu.
28.09.2017 16:27
Oby tylko nie Tuchel.
28.09.2017 15:56
Widze, że zarząd znalazł sobie niezłego kozła ofiarnego... Żeby była jasność, Carlo popełnił w Bayernie masę błędów. Masę. Brak taktyki i pomysłu na grę, nastawienie drużyny wyłącznie na wrzutki, które nic nie przynosiły, złe ustawienie, kiepskie wybory przy ustalaniu wyjściowych składów itd. Do tego dodajmy treningi, które wg plotek bardziej przypominały lekcje w-fu niż profesjonalne zajęcia. W zasadzie Carlo przypominał w Bayernie bardziej nauczyciela wychowania fizycznego niż trenera kubu piłkarskiego, ALE...
...w bardzo dużym stopniu winę za obecny stan klubu ponosi zarząd na czele z Ulim i Rummenigge. Te dwie osoby, a raczej ich skąpstwo. Wzmocnienia kluczowych pozycji (drugiego napastnika, skrzydeł, boków obrony) prosiły się już od paru dobrych lat! Nie zrobiono z tym nic, kompletnie! Przez te ostatnie pare lat przeleciało nam przed nosem tylu dobrych piłkarzy, że głowa mała! I wcale nie trzeba było wydawać na nich ogromne sumy. Pep odszedł nie dlatego, że po 3 latach chciał spróbować czegoś innego, tylko dlatego, że chciał mieć większą kontrolę nad transferami. A wszystkie te wypowiedzi Pepa czy Carlo o "drużynie kompletnej" można wsadzić między bajki, bo ide o zakład, że to było wyłącznie powtarzaniem tego co kazali mówić "szefowie".
Niech więc Kalle przy "wyciąganiu odpowiednich konsekwencji" jak to ładnie określił po meczu, zacznie może najpierw od siebie.
28.09.2017 15:36
Pal licho wynik, ale ten styl... Bezradność, brak pomysłu, brak wszystkiego! Nie wiem czy wy też mieliście takie wrażenie, ale oni wyglądają tak jakby grali pierwszy raz ze sobą! Tak całkiem na poważnie, oni naprawdę wyglądają jakby grali bez żadnego trenera, a treningi ograniczali do prostych gier! Jakby ich treningi przypominały lekcje w-fu w gimnazjum, czyli krótka rozgrzewka i najprostszy 'meczyk'. To jest punkt zero panowie, "drużyna" jest całkowicie surowa, CAŁKOWICIE.
27.09.2017 22:52
Zbili nas okrutnie
27.09.2017 22:45
Carlo ma podpisany kontrakt do 2019 roku?
27.09.2017 22:35
Spasujcie z tą polityką w komentarzach
27.09.2017 22:13
To było coś przepięknego
27.09.2017 22:11
Thiago chyba dzisiaj najgorszy na boisku
27.09.2017 22:09
Klasowy strzał Comą teraz widzieliśmy
Edytowano : 2017-09-27 22:03:33
@mike84
Wróóć!! Costa ma lepsze strzały z dystansu :)
27.09.2017 22:02
@mike84
Nie tylko ty. To trochę inna wersja Costy.
27.09.2017 22:00
Comą na plac wchodzi, zobaczymy co pokaże
27.09.2017 21:53
Strasznie zabolał mnie widok zasępionych twarzy Franka i Arjena na ławce - ludzi którzy w największym stopniu przyczynili się do awansu Bayernu na najwyższy europejski poziom. Nie wiem nawet co sobie mogą myśleć, gdy w arcyważnym i bardzo prestiżowym meczu LM oglądają mecz z ławki i widzą na murawie np. człapiącego Mullera, czy robiącego masę błędów Thiago. Gdybym mógł z nimi teraz pogadać, to mocno namawiałbym ich na zakończenie kariery po sezonie. Mam o nich na tyle ogromny szacunek, że szkody mi by podpisywali swoimi nazwiskami to co prezentuje obecnie Bayern.
A prezentuje to, że w LM możemy osiągnąć nas max 1/4 LM( w zależności kiedy trafimy na silną ekipę), czyli lata 2003-2007 właśnie wróciły.
Edytowano : 2017-09-27 21:52:44
*szkoda
27.09.2017 21:51
Niech ten Muller w końcu zejdzie z tego boiska!
27.09.2017 21:35
Boże, jak mi ten mecz przypomina mecze z Realem - ta sama bezradność i brak pomysłu w wykończeniu.
27.09.2017 21:34
@Riberyy007
Puszcza wszystko co leci w bramke. Ten strzał na 2:0 Neuer obroniłby z palcem w nosie.
27.09.2017 21:27
DieRoten
Nie no, w TOP10 jesteśmy, ale z TOP5 już raczej wypadliśmy.
27.09.2017 21:25
Ulreich zawalił 2 bramki.
27.09.2017 21:23
No czegoś takiego to sie nie spodziewałem. Hummels na ławce, javi w wyjściowym, Robben+Coman na ławce, gramy bez skrzydłowych... Oj, Carlo ryzykuje
27.09.2017 20:12
Od dłuższego czasu Robben nie stara się kończyć już akcji indywidualnie (czego prawdę mówiąc brakuje mi najbardziej) i większość kończy podaniem, więc nie czaje tych przytykow o egoizm Robbena.
27.09.2017 11:26
Oby zagrał w podstawie, bo bez niego będzie piekielnie ciężko.
27.09.2017 11:14
OMG żadnego Mullera w podstawie! Przy jego przyjęciu to go tam zjedzą na tym boisku.
27.09.2017 09:24
Mój skład na dzisiaj: Ulreich - Rafa (choć chciałbym bardzo Alabę, ale wątpie, że po kontuzji bedzie w stanie zagrać tak od razu pełne 90 minut), Sule, Hummels, Kimmich - Vidal, Rudy (gra obecnie lepiej niż Thiago czy Tolisso) - Coman, James, Robben - Lewy
To ile ten Morata kosztował? :P
03.01.2018 22:37
Sprawdziłem procent niemieckich piłkarzy z POLA w stosunku do kadry Bayernu (nie brałem pod uwagę bramkarzy) w poszczególnych sezonach:
99/00 - 52%, 00/01 - 46%, 01/02 - 46%, 02/03 - 46%, 03/04 - 44%, 04/05 - 44%, 05/06 - 42%, 06/07 - 38%, 07/08 - 41%, 08/09 - 46%, 09/10 - 42%, 10/11 - 37%, 11/12 - 48%, 12/13 - 48%, 13/14 - 43%, 14/15 - 46%, 15/16 - 43%, 16/17 - 41%, 17/18 - 42%
Tyle na ten temat. xD Ostatnim sezonem kiedy Bayern był w pełni "niemiecki" był sezon 98/99.
02.01.2018 16:37
To pierwszy tak dobry sezon Baileya w BL, bo we wcześniejszych latach gral w belgijskiej lidze - gdzie swoją drogą też popisywal się b. dobrymi statystykami - to tak dla porządku, bo uważam, że nie zawsze powinno patrzeć się w przypadku młodych piłkarzy jedynie na suchą statystykę. Ja patrząc na tych dwóch piłkarzy widzę dużo większą przebojowosc i panowanie nad piłka Baileya - zwyczajnie widzę w nim lepszego piłkarza. Moim zdaniem bliżej właśnie jemu do typowego skrzydłowego niż Brandtowi. Szkoda by było stracić możliwość jego zakontraktowania kosztem Brandta.
Co do Kluiverta, to również pokazuje b. dobre wyszkolenie, panowanie nad piłka, naprawdę dobrze u niego z asystami. Po tym sezonie stuknie mu 19 lat - w takim wieku przychodzil do nas Coman. To moim zdaniem ostatni dzwonek by go zaklepac, bo później dojdą do głosu spore pieniądze i odpadamy.
Edytowano : 2018-01-02 12:57:40
Zwłaszcza, że kontrakt kończy mu się za ponad rok, więc w lipcu będzie możliwość pozyskania go za stosunkowo małe pieniądze.
02.01.2018 12:54
Naprawdę myślisz, że tutaj ludzie specjalnie uwzieli się na Brandt, bo nie ma renomy czy mało kosztuje?
Heh, w samym Bayerze widzę (zresztą nie tylko ja) lepszego skrzydłowego od Brandta - Bailey. No ale to nie Niemiec, więc tematu nie ma...
Jak nie Bailey to wolałbym już zaryzykować z Justinem Kluivertem. Chłopak mając 17 lat w Eredivise 4 razy asystowal ( +zdobyl 2 bramki) a w całym sezonie miał bilans: 10 bramek, 18 asyst. Zawsze jest ryzyko że nie wypali, ale w tym wypadku jest szansa, że wyrośnie na świetnego piłkarza.
W przypadku Brandta tego nie widzę.
02.01.2018 10:12
Sorry, że to pisze, ale dalej nie widze u ciebie ani krzty szacunku dla tak zasłużonego piłkarza jak Ribery. Określenia "Król Bayernu Franek Pierwszy Wielki" albo notoryczne pisanie o nim per "gość" mówi naprawdę wiele. Co piłkarze Bayernu sądzą o Franku widać na przestrzeni wielu lat w rozmaitych wywiadach, a w ostatnim czasie choćby Comana czy bodajże Sule. Żarciki Franka ci przeszkadzają? Rozumiem, że te Mullera (który latał z megafonem na treningu lub bawił się wózkiem golfowym) już nie. I te fochy Tomka czy swojego czasu pogłoski o braku przykładania się do treningów tym bardziej są ok. Aa, rozumiem... Niemiec. -.-
Każdy zdaje sobie sprawe z tego, że Franek już długo nie pogra. Wiedzą to kibice, trener, zarząd, pewnie i sam Ribery. Skoro jeszcze gra w Bayernie, to widocznie trener (+zarząd) widział taką potrzebę (wypowiedź Juppa się kłania) - nikt go na siłę w zespole nie trzyma. Pewnie pogra jeszcze ostatni sezon lub odejdzie juz za pół roku, nie widze tu problemu. I nawet jeśli gra już ogony/słabiej w ostatnim latach kariery, to nigdy nie przyszłoby mi na myśl jego krytykowanie, bo takie zachowanie przystoi bardziej dzieciom kibicującym np. Realowi (którzy na okrągło wywalali w komentarzach Ronaldo po paru słabszych meczach). Zresztą, dobrze napisałeś - tak, Franek był(i jest) Królem Bayernu, i powinien mieć własną gablotkę w klubie za zasługi, tyle na Jego temat.
Co do Brandta, to naprawdę wierzysz w to, że jest w stanie zbliżyć się do statystyk Franka? Nie ta klasa, technika, nie ten przegląd pola, nie ta inteligencja boiskowa, w zasadzie wszystko nie te. Uważanie, że Brandt miałby dużo lepsze statystyki niż w Bayerze tylko ze względu na to, że Bayern stwarza więcej sytuacji jest krótkowzroczne z tego powodu, że:
a) Bayern to klub o wiele większy, gdzie presja w każdym meczu jest o wiele większa (pare słabszych meczów, i już pierwsze "smarowanie" w prasie)
b) partnerzy o wiele lepsi niż w Bayerze, więc akcje często rozkładają się w miarę po równo na wielu piłkarzy. Dochodzi więc do odwrotnej sytuacji - w meczu ma się o wiele mniej okazji niż w teoretycznie słabszym klubie, gdzie grać jest łatwiej bo np. akcje są bardziej skupione na konkretnym piłkarzu.
c)trudniejsi przeciwnicy, bo trzeba nagle grać z klubami typu Arsenal, Real, Chelsea, Porto itd a nie tylko z Freiburgiem czy klubami z LE.
Jak widzisz nic nie jest tak proste jak się wydaje, że większy klub=łatwiej. Łatwiej będą mieć tylko najlepsi.
Co do aklimatyzacji to na przestrzeni tych ostatnich 20 lat mieliśmy już tyle obcokrajowców, którzy radzili sobie bez problemów (również Brazylijczyków), i którzy kochali ten klub, że aż nie chce mi się wymieniać. Z drugiej strony mieliśmy pełno Niemców, którzy nie dali sobie w Bayernie rady (różne Baumjohanny, Peterseny), lub traktowali Bayern tylko jak zwykłą pracę (Kroos się kłania, w przeciwieństwie do Martineza (Hiszpan!!), który zgodził się na spore obniżenie pensji byle tylko grać dla Bayernu). Narodowość nigdy nie powinna być ponad wszystko. Nigdy! Jasne, jak jest okazja ściągnąć naprawdę dobrego Niemca, to taki transfer powinien być priorytetem, ale jak nie ma nic ciekawego na rynku to lepiej poszukać lepszego obcokrajowca niż na siłę ściągać słabszego na zasadzie "bo Niemiec". Zresztą po twoich wcześniejszych komentarzach właśnie widze, że marzy ci się taki masowy "zaciąg niemiecki" w Bayernie, a prawda jest taka, że od zawsze kibicowałeś klubowi, który niemiecki (w sensie składu) tak naprawdę nigdy nie był (udowodniłem to pare dni wcześniej, że stale ten procent wynosił ok. 50-55%, a gdyby wziąć pod uwagę wyłącznie piłkarzy z pola, to nie wiem czy Niemców nie byłoby koło 40%). Trochę szoker. :)
Edytowano : 2018-01-01 23:13:39
Zresztą jutro może w czasie pracy (jeśli znów będę się nudził) sobie spokojnie przeanalizuje procent piłkarzy niemieckich (od powiedzmy 99') tylko jeśli weźmie się pod uwagę piłkarzy z pola (bez bramkarzy, bo tam głównie Niemcy od zawsze byli). Wyniki mogą być śmiechowe. :P
01.01.2018 23:09
@Marienplazt
"Brandt to reprezentant Niemiec" - to dla mnie bez znaczenia. Zakochałem się w "mieszanym" Bayernie i przez te praktycznie 20 lat on zawsze w rzeczywistości taki był, więc narodowość to dla mnie sprawa drugorzędna (choć oczywiście w składzie przynajmniej te 50% powinni tworzyć piłkarze niemieccy).
"Taki Ribery ma po 14 meczach sezonu jednego gola i jedna asystę strzelone w dodatku Chemintzer! " -
Ribery ma prawie 35 lat, jest legendą, piłkarzem który przez 10 lat gry dla nas zdobył ponad 110 bramek i prawie 175 asyst (liczby nieosiągalne dla Branda nawet jakby przyszło mu grać u nas kilkanaście lat), a w dodatku zawsze był dobrym "duchem drużyny". Choćby przez wzgląd na to niestosowne jest moim zdaniem używanie wobec niego ironicznych określeń. Nawet jeśli przez swój wiek już powoli fizycznie niedomaga, to i tak powinien mieć załatwioną jakąś robotę w Bayernie jeśli tylko zechce zostac w Bayernie po zakończeniu piłkarskiej kariery.
"Polsrodki? To sie dopiero okaze. Jak można nie skorzystać z tak świetnej okazji za 12,5 mln. Może niech weźmie to ktoś inny i znów będziemy rwać włosy z głowy jak a noz wystrzelił. Co mamy do stracenia? "
Co mamy do stracenia? Prze kolejne lata będziemy mieć zablokowaną pozycje i zarząd nie będzie miał motywacji by szukać kogoś naprawdę dobrego (a jeśli chcemy wrócić do absolutnego europejskiego topu, czyli kontynuować to co w dużej mierze zawdzięczamy właśnie dzięki Frankowi i Arjenowi, to musimy mieć świetnych piłkarzy w drużynie, innego wyjścia nie ma).
01.01.2018 19:38
Pewnie, ze znalezienie godnych następców Robbery będzie piekielnie trudne, ale to nie znaczy, że mamy zadowalać się półśrodkami czyt. Brandt. Jeśli nie chcemy wydawać wielkich sum na piłkarzy trzeba zdecydowanie usprawnić nasz skauting i dokładnie obserwować choćby ligę francuską - to kopalnia talentów. To nie jest tak, że piłkarze o talencie zbliżonym do Franka czy Arjena się nie rodzą. Oni gdzieś tam są (np. Mbappe, ale z nim jest już dawno pozamiatane) - trzeba tylko mieć nosa (+trochę szczęścia) i odpowiednio wyłowić takiego młodzika (młodzika, bo piłkarzy trzeba "łapać" już jak mają po 18-19 lat) ZANIM trafi do innego wielkiego klubu i będzie kosztował +80 mln. Tak teraz będzie funkcjonował rynek - niestety, tu już nie ma możliwości by czekać, aż piłkarz całkowicie wypali, bo wtedy do gry będzie wchodziło MU, PSG, CIty, Real, Barca i jesteśmy na straconej pozycji.
Szkoda, że nie wzięliśmy tego G.Jesusa jak była okazja (ja osobiście go bardzo chciałem widzieć w Bayernie). Co do skrzydeł ja 100 razy bardziej wolałbym zobaczyć w Bayernie takiego Justina Kluiverta niż Bradta - to może być świetny piłkarz w przyszłości.
01.01.2018 17:59
Ale jak widzisz głowne role w ostatnich latach odgrywali w zespole Francuz,Holender i Polak (przynajmniej jeśli chodzi o aspekt ofensywny. Narodowość nie ma takiego znaczenia, bo pracowitym piłkarzem może być i Belg, Francuz czy Hiszpan (złego słowa bym nie powiedział np. o Xavim czy Inieście) jak i leniem Niemiec.
30.12.2017 20:56
@Marienplatz
Jak jest do wyrwania jakiś b. dobry Niemiec to ja nie mam nic przeciwko - a nawet powiem, że ściągnięcie takiego piłkarza powinno być priorytetem. Nie miałbym np. nic przeciwko temu by w Bayernie zagrał Sane, ale niestety w przypadku tego piłkarza "przespaliśmy" lub szkoda było zarządowi na niego pieniędzy.
Gdy jednak przychodzi czas wzmocnień kluczowej pozycji (skrzydła), to naprawdę wolę ściągnąć lepszego obcokrajowca niż męczyć się z Brandtem (i co mi później będzie po tym, że to Niemiec). Co do zależności między narodowości piłkarza, a skłonności do poświęceń, to sam nie wiem...
W ostatnich czasach absolutny top osiągnęliśmy (sportowo ale również medialnie) głównie dzięki duetowi holendersko-francuskiemu, a obecnie zdecydowanie najlepszym strzelcem jest Polak, więc różnie z tym bywa.
Edytowano : 2017-12-30 19:02:48
I nawiązując jeszcze do newsa wolałbym Sane za 50 mln (tyle kosztował City) niż Carrasco za taką samą kwotę, ale jednocześnie wolę już Carrasco za 50 mln niż Brandta (czy Draxlera) za mniejszą kwotę. Jakość zawodnika ma olbrzymie znaczenie.
30.12.2017 18:57
@Morton
Nie. Nudziło mi się ostatnio w pracy (:P) i przeglądałem kadry Bayernu począwszy od 2000 roku. Procent niemieckich piłkarzy w całej kadrze Bayernu przedstawiał się następująco (dodam, że Boatenga traktuje jako Niemca (choć ma drugie obywatelstwo), ale już np. Contento jako Włocha (choć posiada również niemiecki paszport)):
00/01 - 53%, 01/02 - 53%, 02/03 - 53%, 03/04 - 50%, 04/05 - 52%, 05/06 -50%, 06/07 -47%, 07/08 - 48%, 08/09 - 52%, 09/10 - 48%, 10/11 - 45%, 11/12 -56%, 12/13 - 57%, 13/14 - 52%, 14/15 - 48%, 15/16 - 47%, 16/17 - 48%, 17/18 - 48% (jak zawsze mogło w niektórych sezonach dojść do lekkie pomyłki, ale raczej trzeba założyć, że w mało których sezonach ten procent przekroczył liczbę 55)
Jak widać od 2000 roku Bayern ANI RAZU nie był tak naprawdę niemiecki - zawsze była to mieszanka niemieckich piłkarzy z resztą świata. Jak to było przed 2000 to szczerze nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale ja osobiście kibicuje Bayernowi mniej więcej od 1998 roku, czyli można założyć, że ja (i zapewne 99 procent tutejszych fanów) w rzeczywistości kibicowało od zawsze mieszanemu Bayernowi.
Edytowano : 2017-12-30 18:28:11
Sprawdziłem jeszcze sezon 99/00... 59%. Więcej, ale też bez szału jak na "niemiecki Bayern".
Edytowano : 2017-12-30 18:31:25
Na koniec jeszcze dodam, ze zauważyłem stałą sytuację, że te procenty (na korzyść niemieckiego Bayernu) zawsze nabijali bramkarze (drugi, trzeci, czwarty, czasem nawet piąty). Gdyby wziąć pod uwagę graczy wyłącznie z pola fakty mogłoby być dla niektórych niezłym szokiem. :)
30.12.2017 18:22
@Marienplatz
Bayern odkąd pamiętam (czyli od początku XXI wieku) nigdy nie był niemiecki. Ilość Niemców w żadnym sezonie nie przekroczyła 60% w przeważającej części wahając się od 50% do 55% (ba, w niektórych sezonach ilość niemieckich piłkarzy była mniejsza niż 50% (!!!) kadry, a Bayern ratował się piłkarzami z podwójnym obywatelstwem). Tak, w finale LM z 2001 w podstawowej 11-stce wybiegło jedynie 4 niemieckich piłkarzy (a mecz kończyło z 5), a w finale z 2013 roku w podstawie wybiegło 5 niemieckich piłkarzy (dla porównania BVB miało wtedy 7 Niemców w podstawie).
Nie ma co przesadzać z budowaniem "Niemieckiego Bayernu", bo takiego po prostu nie było (może w odległych czasach) i kontynuować trend z trzymaniem stosunku liczby Niemców w kadrze do obcokrajowców w proporcjach 50:50 tzn. lepiej jest ściągnąć lepszego obcokrajowca niż na siłę wpychać do drużyny gorszego Niemca.
30.12.2017 16:27
Widzieliście wartość Dembele? 80 mln!
Samo przyjście do Barcelony wydźwigało mu cene do poziomu Lewego, który seryjnie ładuje bramki już od ładnych paru sezonów.
28.12.2017 15:46
Muller w półtora roku stracił na wartości 30 mln (z 75 na 45)!! Niesamowity zjazd!
28.12.2017 15:38
Tak, są obrońcami - ja po prostu wymieniłem wszystkich ciekawych piłkarzy z Bayeru, którzy mogliby w przyszłości zagrać w Bayernie i sobie poradzić, Brand do tego grona moim zdaniem nie należy.
27.12.2017 22:04
Ja bym Jamesa widział za plecami Jamesa, a na prawe skrzydło kupił jakiegoś porządnego grajka, a jak nie to jakiegoś młodego piłkarza, ale takiego, z którego może wyrosnąć bardzo fajny grajek - ale nie Brandt bo jest IMO za słaby na Bayern, z Bayeru ciekawszy jest IMO choćby Bailey.
Niestety teraz mamy takie czasy, że żeby pozyskać za fajne pieniądze piłkarzy o potencjale prawdziwych cracków jak Robbery trzeba szukać już naprawdę wcześnie (nie ma szans wyrwać tanio super grajków w wieku 23-24 lat jak zrobiliśmy to z Riberym) i patrzeć na piłkarzy, którzy mają już koło 18-19 lat. Kluczowy jest tu skauting np. bardzo ciekawym wg mnie piłkarzem jest Justin Kluivert, który ledwo co skończył 18 lat, a już pokazuje ciekawe zagrania.
Edytowano : 2017-12-27 22:06:30
*za plecami Lewego ofc xD
27.12.2017 22:01
Mówiąc szczerze wole chyba już jednego Baileya niż Bradta+Draxlera.
Edytowano : 2017-12-27 15:03:31
W Bayerze ciekawi są jeszcze Henrichs i Tah.
27.12.2017 15:01
Mi się marzy taki prawdziwy następca Robbery - piłkarz nietuzinkowy, świetnie wyszkolony technicznie, bramkostrzelny, ze świetnym strzałem. Ani Draxler ani tym bardziej Brandt się niestety w tą charakterystykę nie wpisują. A tu próbka Robbena w PSV w wieku 18 lat:
https://www.youtube.com/watch?v=hKaDyC3mynQ
Edytowano : 2017-12-22 23:26:09
I zgadzam się ze zdaniem poniżej, że Franek i Arjen to najlepsze transfery zagraniczne w historii Bayernu (i jedne z najlepszych w ogóle). Mam nadzieje, że za mojego życia chociaż raz zobaczę jeszcze w Bayernie piłkarzy ofensywnych o takiej klasie sportowej i grających na tak wysokim poziomie (słowem: prawdziwych cracków).
Edytowano : 2017-12-22 23:28:31
Myśle, że taki Mbappe to materiał na podobnego grajka - jeśli będą omijać go kontuzje, to widze go w przyszłości ze Złotą Piłkę.
22.12.2017 23:15
@admin
Ale czemu nie? Moim zdaniem zwyczajnie lepiej jest kupić już jakiś talent za parę milionów (bo przynajmniej jest jakaś szansa, że wyrośnie z tego jakiś wielki piłkarz) niż podstarzałego przeciętnego piłkarza za kilkanaście milionów, który myśli sobie już chyba powoli o dorobieniu do emerytury w wielkim klubie. Od tego transferu wolałem już postawić na Wriedta tak jak wczoraj Stoger postawił na Isaka.
Edytowano : 2017-12-21 12:49:06
Nawet jakby Wriedt miał problemy w swoich meczach, to nie zmieni to faktu, że:
a)ani Wriedt ani Wagner nie pomogliby w LM
b) Bayern poradziłby sobie w BL pod nieobecność Lewego mając w przodzie nawet napastnika Termalici Niecieczy
c) zawsze lepiej w takich sytuacjach stawiać na młodzież, bo potencjał na rozwój jest dużo większy
21.12.2017 12:43
Słaby transfer, 13 mln za 30-letniego przeciętnego zawodnika - porażka. W LM i tak nie pomoże (przy kontuzji Lewego dalej leżymy), a w lidze to pod nieobecność Roberta to i z Wriedtem byśmy sobie dali rade - IMO bezsensowny transfer.
Mam nadzieje, że zakończenie obecnego sezonu będzie jednocześnie końcem ery takich głupich transferów, a zarząd w lecie nie będzie już spał by obudzić się w zimie. Niech Uli ściąga tych młodzików o wielkim talencie i sypnie czasami z 70 mln na piłkarza jak pobrzękiwał ostatnio.
Moim zdaniem najlepszym modelem jest sprowadzanie do klubu naprawdę dobrych piłkarzy (za +50-60 mln) + talenty za dużo mniejsze pieniądze (ewentualne uzupełnianiem piłkarzy z naszej akademii).
Małe porównanie:
Asensio w wieku 19 lat przychodził do Realu za 3,5 mln
Malcom w wieku 19 lat do Bordeaux za 5 mln
Dembele w wieku 19 lat do Borussii za 15 mln
Lemar w wieku 20 lat do Monaco za 4 mln
Wegner w wieku 30 lat do Monachium za 13 mln xD (deal życia!)
Edytowano : 2017-12-21 12:25:19
*wagner
21.12.2017 12:20
Zbyt mało piłkarzy stricte ofensywnych, jest ich raptem trzech, a jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że na murawie "biega" Muller, to mamy dwóch. Taką ilością tego muru nie przebijemy.
13.12.2017 21:23
Teraz będzie można zobaczyć prawdziwą siłę PSG.
11.12.2017 12:34
A ja tam nie widze jakiejś wybitnej gry City. Grają dobrze, fakt, ale większe wrażenie zrobiła na mnie gra PSG.
10.12.2017 18:59
United przegrywa 0:1. Fajni by było trafić na United w LM.
Edytowano : 2017-12-10 18:19:39
remis
10.12.2017 18:17
Kimmich jakie dośrodkowanie, klasa światowa!
09.12.2017 15:55
@superbayern
Myśle, że aż tacy głupi nie są i zostawią Zidane'a na ławce. Lige mają prawdopodobnie przegraną, ale LM to inna bajka.
Edytowano : 2017-12-06 21:17:41
@EclassOw
To już w sumie mało ważne. Istotne jest to, że z Juppem raczej już nie powtórzyłby się wynik z pierwszego meczu z PSG, i gdyby dzisiaj przyszło nam grać z nimi dwumecz, to powalczylibyśmy z nimi jak równy z równym.
06.12.2017 21:15
BVB już przegrywa dwoma bramkami, mają jeden z największych kryzysów od czasów przed Kloppem. Dziwie się, że Bosza nie zwolnili już pare tygodni wcześniej, bo aż się o to prosiło. W Dortmundzie musi dojść do 'trzęsienia ziemi", media nie powinny pozostawić po tym meczu na nich suchej nitki, a po sezonie muszą przejść prawdziwą rewolucję. Podziękować paru piłkarzom (Aubie,Castro, Schmelzerowi, Schurrle, Bartra też błąd za błędem...) i zrobić porządne transfery np. Malcom (chociaż wolałbym go widzieć u nas). Potrzebujemy silnej Borussii w lidze i Europie.
Edytowano : 2017-12-06 21:10:20
@superbayern
Dla mnie nadal Real pozostaje głównym faworytem do wygrania LM. Jeśli PSG spotka na swojej drodze Real, to IMO będą ich (PSG) ostatnie dwa mecze w tej edycji LM.
Edytowano : 2017-12-06 21:13:29
Po odejściu Dembele, to Pulisic jest jedynym naprawdę dobrych grajkiem w BVB (coś tam pokazuje jeszcze Goetze, a reszta...)
06.12.2017 21:08
Teraz w losowanie nie trafić przede wszystkim na Barcę i City.
05.12.2017 23:09
@MateuszFCB
No miałem właśnie napisać, że Ulreich się nieźle wyrobił. :P
05.12.2017 22:53
Chciałbym zobaczyć Real-PSG. To byłby meczyk!
05.12.2017 22:50
Ile bym dał żeby na skrzydłach biegali dzisiaj 25-letni Franek i Arjen. Z PSG nie byłoby co zbierać, bo strasznie dużo miejsca zostawiają na skrzydłach.
05.12.2017 22:13
Sędziowanie jest dzisiaj fatalne
05.12.2017 22:11
Trzeba koniecznie wykupić i zatrzymać Jamesa w Bayernie.
05.12.2017 21:46
Tolisso już wpadka w pierwszej sekundzie. xD Świetnie się zapowiada!
05.12.2017 20:48
No, wydaje się, że Jupp przesadził. Za Riberego powinien zagrać Muller, który zagrał trochę więcej minut od Franka po powrocie z kontuzji, a środek to już kompletnie nietrafiony - IMO powinien być tam Javi-Vidal.
05.12.2017 19:48
@xeremeleque
No, na przyjście Gabriela Jesusa do Bayernu bardzo liczyłem, teraz mielibyśmy załatwiony problem z napadem.
Co co Comana, to tak, w końcu czasami podniesie głowę do góry przed wrzutką by popatrzeć w pole karne, ale wg mnie pewnego poziomu nie przeskoczy, nie ma szans. Z pewnymi predyspozycjami (również boiskowymi) trzeba się po prostu urodzić. To moje skromne zdanie, jak ktoś uważa inaczej to ja problemu nie widzę.
03.12.2017 20:13
A co złego jest w tym, że wymagam od skrzydłowego, że ten będzie potrafił dobrze przymierzyć zza pola karnego. Coman na tym polu jest biedny, bardzo biedny. Co z tego, że jest szybki, jak prawie nic z tego nie wynika (cała społeczność tutaj "pozbyła" się Costy bez żalu, a przecież Coman od niego we wrzutkach wcale wyraźnie lepszy nie jest)? Franek takiej szybkości nie miał, ale miał inteligencje, wspaniały przegląd pola. Niemal w każdej akcji wiedział co chce zrobić, gdzie i w jaki sposób podać, był w tym jakiś zamysł.
U Comana cały czas powtarzane jest do znudzenia: jest szybki, jest młody, blabla... Tylko tej inteligencji brakuje, w ostatnim czasie chociaż troche zaczął podnosić przed wrzutką głowę do góry by popatrzeć, bo zazwyczaj to była wrzuta na ślepo typu "a nuż się uda".
Ale nie wiem, może ja po prostu za dużo wymagam od skrzydłowego w drużynie inspirującej do bycia w TOP 3 Europy?
Edytowano : 2017-12-03 20:06:11
A co do tego, że niewielu jest młodych piłkarzy o potencjale Franka Riberego... Oni są, tylko trzeba uważnie patrzeć i wyławiać zawczasu zanim zaklepią ich inne kluby.
03.12.2017 20:00
"Kolego", jak nie umiesz pisać w swoich postach z kulturą, bez wycieczek osobistych, to w ogóle lepiej nie pisz. To raz. Dwa, wielkich postępów u Comana nie zaobserwowałem. Dalej jest to piłkarz, który nie ma porządnego strzału zza pola karnego, którego podania wciąż pozostawiają wiele do życzenia (Coście też się czasami udawały), a do tego często zachowuje się jak jeździec bez głowy. Do poziomu Franka nie masz szans się nawet nie zbliżyć, a taki Malcom ma do tego IMO większe predyspozycje.
Edytowano : 2017-12-03 19:45:37
@Arms
Nie przypominam sobie bym o Sanchezie pisał, że to "złote dziecko", albo chociaż, że zapowiada się na wielkiego piłkarza. :)
Co do młodych talentów, to wiele razy pisałem, że jeśli Bayern nie chce inwestować dużych kwot w pojednyczych piłkarzy, to musi postawić na skauting i przede wszystkich przeczesywać takie ligi jak właśnie francuska, bo to kopalnia świetnych piłkarzy. Innego wyjścia nie ma. Tylko musi właśnie poprawić ten skauting, bo on lekko leży w Bayernie, przynajmniej jeśli chodzi o młodych, ofensywnych piłkarzy. Choć akurat przy Malcomie uważam, że ten transfer może wypalić.
03.12.2017 19:38
@DonJupp4ever
Tak, oglądam trochę francuskiej ligi, i uważam Malcoma za lepszego piłkarza od Comana. Nigdy też nie kryłem się z tym, że nie widze nic szczególnego w Kinglseyu. Dla mnie ten chłopak ma tylko dwie zalety: szybkość i młodość, a pare meczów na krzyż w których pokazał ciut więcej tego nie zmieni.
Edytowano : 2017-12-03 19:12:18
A jak ktoś myśli, że na treningach Coman nauczy się nagle świetnie strzelać czy popisywać doskonałym przeglądem pola, to... w sumie jego wybór. Ja tam uważam, że nie przeskoczy swoich ograniczeń, czyli jazda wzdłuż linii, głowa w dół i dzida w pole karne (czasami się uda, ale zazwyczaj nie).
03.12.2017 19:08
Brać go i nie na żadne roczne wypożyczenie, tylko wstawiać od razu do pierwszego składu. Chłopak już teraz zdaje się być lepszy od Comana przynajmniej o klase (i ma dobry strzał, czyli to co u Comana szczególnie brak).
03.12.2017 18:54
Moim zdaniem powinien odejść i zrobić miejsce dla kogoś lepszego, kogoś kto będzie mógł rywalizować w większym stopniu z Kimmichem.
02.12.2017 13:29
@wypozyczenie
No gdyby jeszcze mieli kogoś lepszego z przodu za Benzeme, to już praktycznie w ogóle nie mieliby żadnych większych wad w składzie.
22.11.2017 22:47
@wypozyczenie
Mi w ostatnich paru latach Real najbardziej zaimponował takim wyrachowaniem, pewnością siebie. Mogą przegrywac mecze w lidze, w grupie LM (to samo mieli w tamtym sezonie), ale jak przychodzą kluczowe mecze w fazie pucharowej, to pokazują niesamowity profesjonalizm i siłę. PSG teraz może miażdzyć, ale moim zdaniem odbiją się od Realu (jak oczywiście te dwie drużyny trafią na siebie).
Edytowano : 2017-11-22 22:41:28
Jeszcze jeśli miałby typować półfinały LM, to w chwili obecnej najlepszą czwórkę tworzyłyby: Real, Barca, PSG, City.
My niestety mamy swoje dosyć poważne problemy ze składem.
22.11.2017 22:38
Pomimo jednak tego jak PSG gra obecnie w LM, to jednak uważam, że jak trafią na Real to odpadną. Real pomimo przegranej z Totkami, to IMO najlepsza obecnie drużyna na świecie, a na wiosne bedą grać jeszcze lepiej.
22.11.2017 22:32
Co robi na ten moment PSG to miazga.
22.11.2017 22:28
To nie przypomina Ligi Mistrzów tylko lige podwórkową, przynajmniej w wydaniu Bayernu. Bez ładu i składu, wszystko na hurra...
22.11.2017 22:10
Neuer
Alaba
Rafinha
Thiago
Ribery
Robben
Coman
Muller
masakra...
22.11.2017 21:56
Wydamy teraz 20 mln za Wagnera i bedzie wszystko cacy, spokojna głowa.
22.11.2017 21:51
Tolisso przepłacony zdecydowanie. On nie jest wart tych 40 mln, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak wyglądają obecne ceny na rynku transferowym.
22.11.2017 21:34
Przegrywamy dzisiaj środkiem pola. Vidal co drugie podanie niedokładne, Tolisso jak zwykle mało widoczny.
22.11.2017 21:23
Ale Vidal dzisiaj słabo gra. Najgorszy chyba w naszym zespole.
22.11.2017 21:20
Przygotowywanie gruntu pod ewentualny powrót do Bayernu?
21.11.2017 09:39
Z tego co pamiętam to jakiś czas tego Griezmann mówił, że BL za bardzo go nie interesuje, także...
19.11.2017 22:33
Ja tam jeszcze jak grał na środku pomocy za Guardioli uważałem go za jednego z największych talentów w Bayernie. Lubie jego gre do tego stopnia, że stał się jednym z moich ulubionych piłkarzy w Bayernie.
19.11.2017 14:16
No fajnie jakby syn odziedziczył talent po tacie i w dodatku grał w Bayernie. Mielibyśmy Robbena Juniora w teamie i załatwiony problem przynajmniej z jednym skrzydłem na długie lata.
10.11.2017 13:02
Pulisic ma 19 lat, a jest moim zdaniem dużo lepszym zawodnikiem od Comana. Kolejna dyskusja na temat Comana i kolejny raz największą jego zaletą przytaczaną w komentarzach jest młody wiek. O czymś to moim zdaniem świadczy... Jeśli już jednak jesteśmy w temacie wieku i porównaniach do Robbena, to wiecie jaka jest największa różnica między Robbenem a Comanem?
Taka, że Robben mając (niemal) 34 lata gra w Bayernie, a Coman w tym wieku będzie mógł reprezentować chyba co najwyżej Sandencje Nowy Sącz (bez obrazy dla fanów), bo tracąc szybkość nie bedzie mógł zaoferować już nic innego - ani świetnych strzałów, ani dokładnego podania czy wyszkolenia technicznego.
Edytowano : 2017-11-05 16:43:09
Lacazette strzela właśnie na 2:1, znowu robi się ciekawie.
05.11.2017 16:41
Gra Rafy to jest jakiś skandal!
31.10.2017 22:40
Jacy łaskawcy... Od ladnych paru lat ten klub potrzebuje drugiego napastnika, a oni teraz w zimie są "otwarci na dobre sugestie". Co za refleks!
Po drugie, ja zgłaszam się na ochotnika. Mam dwie nogi, umiem biegać, kopnac piłkę - generalnie jestem "w stanie strzelać bramki". Podać swój nr telefonu?
30.10.2017 12:39
Rummenigge i Uli nieźle już czerwoni na tych trybunach. I dobrze, bo za błędy się płaci.
25.10.2017 22:15
Tego się właśnie bałem - przyjdzie grać z lepszym przeciwnikiem i Coman odbije się jak od ściany.
25.10.2017 22:12
Coman znowu głowa w dół i jazda!
25.10.2017 22:08
Usain Bolt na boisku xD
25.10.2017 22:05
Coman to miał chociaż jakieś jedno dobre podanie w tym meczu?
25.10.2017 21:36
Coman razem z Tolisso póki co najsłabsi na boisku.
25.10.2017 21:32
Aha, obudźcie mnie jak James zagra cały mecz na 10, ide spać.
Edytowano : 2017-10-18 22:45:39
...ale musze chyba zapaść w sen zimowy jak niedźwiedź, zanim klub łaskawie pozwoli mu zagrać na jego NOMINALNEJ pozycji.
18.10.2017 22:43
Tomek to powinien spytać się bramkarza w który róg chce piłke, a nie strzelać w niego.
18.10.2017 22:41
Jak tego Muller nie strzelił, to chyba tylko on wie. Kolejny jego bardzo słaby mecz.
18.10.2017 22:38
@Mort
Mądre słowa. Pozdro.
06.10.2017 21:02
Problemem Bayernu nie są Robbery, ale brak sensownych alternatyw w klubie. Coman? Błagam, jedyne jego zalety jakie non stop przewijają się tutaj w komentarzach, to to, że jest młody i szybki. Super. Next! James? Wszystko fajnie, ale on bardziej nadaje się na typową 10, do gry na skrzydle brakuje mi dynamiki. Next!
Oh, to już wszyscy? Biednie...
Uwzięliście się na tych biednych Robbery, a drugim największym problem Bayernu jest to, że on nie umie w transfery. A konkretniej nie umie w transfery młodych, ofensywnych piłkarzy (napastników, skrzydłowych etc.) Że to nieprawda? Proszę prześledzić sobie nasze transfery piłkarzy w wieku poniżej, powiedzmy, 24 roku życia choćby z ostatnich 10 lat. Tak, taki Shaqiri był jednym z lepszych. Szok?! Gdzie teraz gra? W takim jednym klubie z Premier League gdzieś tam w dolnej czesci tabeli. Reszte uzupełniają Baumjohanny czy inne Peterseny.
06.10.2017 20:43
@tacticalking
Jak ci się nudzi, to sobie znajdź jakieś twórcze zajęcie. Trolling wyjątkowo słaby i męczący - wróć jak zmądrzejesz.
04.10.2017 22:18
I Comą ma być następcą Franka/Arjena? xD
01.10.2017 17:35
Jasne, obejrzałem kompilacje, bo chyba ciężko jest obejrzeć cały sezon marsylii, który miał miejsce kilkanaście lat temu, prawda? Wystarczy mi jednak to, że u Comana przez te pare lat w Bayernie nie widziałem choćby ułamka tego co widziałem na tych filmikach z Frankiem. A że nie mówimy tu w tym przypadku o jakimś Karimim, który czarował tylko na YT, to wiadomo, bo widzieliśmy przez te wszystkie lata kim był Ribery w piłce - geniuszem.
30.09.2017 20:28
Obejrzałem sobie przed chwilką filmik na yt z występów Franka w Marsylii. Według opis z jego pierwszego roku w tym klubie czyli miał wtedy 22-23 lata. Powiem tak - Coman nie ma chyba najmniejszych szans nawet zbliżyć się do klasy Riberego. Już wtedy bowiem Franek posiadał świetny strzał, kontrole nad piłką czy podania.
Gdyby to ode mnie zależało, to poobserwowałbym Comana przez ten obecny sezon pod wodzą nowego trenera i jeśli nie zobaczyłbym u niego jakiegokolwiek większego progresu, to bym go po sezonie sprzedał.
Jeśli Bayern chce wrócić do pozycji w Europie jaką miał jeszcze pare lat temu, to musi znaleźć następców Robbery. Znowu musimy mieć genialne skrzydła, innego wyjścia nie ma.
30.09.2017 20:02
Real ma niesamowity skład! Nie tylko jeśli chodzi o nazwiska, ale przede wszystkim o klasę zawodników - tym zjadają PSG bez popitki.
29.09.2017 21:19
"Zresztą i tak teraz PSG przejdzie każdego tylko czekać jak kupią grizmanna albo dybale i stworzą prawdziwy dream team. "
Patrząc na to ile zostawiali wolnego miejsca naszym zawodnikom wątpie by mieli jakiekolwiek szanse w meczu z takim Realem. Niestety, ale widze bardzo duze prawdopodobieństwo, że Real trzeci raz z rzędu wygra LM. Jedyna drużyna, która ma szanse obecnie im w tym przeszkodzić to chyba tylko Barca między innymi dlatego, że te dwie drużyny znają się najlepiej.
29.09.2017 20:52
Idealny byłby Klopp, ale on ma kontrakt z Liverpoolem aż do 2022 roku, więc jeśli LFC go sam nie zwolni, to nie ma szans na jego zakontraktowanie. Tuchela nie chce. Wolę już Nagellsmana lub Sangola. Kto wie może Willy stanie się dla Bayernu tym kim dla Realu Zidane. :)
Edytowano : 2017-09-28 20:31:08
Hassenhuttl też jest opcją do rozważenia, ale ponownie, Lipsk może go nie puścić.
28.09.2017 20:29
@Matilegolas
No dokładnie. Pep chciał Neymara, a dostał Goetze, którego chyba nawet w ogóle nie chciał w drużynie.
28.09.2017 17:03
@Gladius
Są starsi i niektórzy niestety powoli nie wytrzymują trudów spotkań np. Franek czy Arjen. I mówi to wielki fan ich talentu. Mam do nich przeogromny szacunek, dla mnie to najlepsi piłkarze jacy przytrafili sie temu klubowi od czasu kiedy mu kibicuje (czyli od 1998) i jedyni z najlepszych w historii tego klubu (i historii futbolu w ogóle). Kim miał rotować Carlo na skrzydłach? Comanem? Każdy wiedział przed sezonem, że brakuje nam klasowych następców na skrzydłach, a zarząd nie pomyślał o żadnym skrzydłowym. Logika.
Boki obrony? Bernat i Rafa to żadna konkurencja. Po co taki Alaba ma się w ogóle starać jak i tak Bernat nie jest w stanie mu w jakikolwiek sposób zagrozić?
28.09.2017 16:52
@Gladius
Tylko z takim składem jaki mamy nawet połączone siły Kloppa, Pepa, Juppa, Zidana i Supermena nic by nie zdziałały. Z każdym sezonem naszej drużynie przybywa rok, o czym wielu zdaje się zapominać. Muller przestał grać od 1,5 roku (młodzieniaszkiem też już nie jest), Franek, Vidal, Robben starzeją się nieubłagalnie. Ile jeszcze mamy czekać na drugiego napastnika?! Ile na godnych następców Robbery? Coman? On poza szybkością nie ma nic, a jak bym chciał widzieć w Bayernie sprintera, to pare lat temu ściągnął bym do składu Bolta. Ktoś powie - młody jest. Tylko wyłącznie młodością nie można tłumaczyć tego, że on nie potrafi dobrze dośrodkować czy strzelić na bramkę. Na bokach obrony nie mamy żadnej konkurencji. Rafa czy Bernat w każdym powaznym klubie z topu już dawno zostaliby sprzedani.
Edytowano : 2017-09-28 16:30:32
+ kiedy my ostatni raz sprowadzili jakiegoś młodego (takiego powiedzmy poniżej 23-24 lat) ofensywnego zawodnika, który okazał sie strzałem w dziesiątkę? Ilu takich trafiło się w przeciągu 10-15 lat? To dużo mówi o naszej polityce transferowej i skautingu.
28.09.2017 16:27
Oby tylko nie Tuchel.
28.09.2017 15:56
Widze, że zarząd znalazł sobie niezłego kozła ofiarnego... Żeby była jasność, Carlo popełnił w Bayernie masę błędów. Masę. Brak taktyki i pomysłu na grę, nastawienie drużyny wyłącznie na wrzutki, które nic nie przynosiły, złe ustawienie, kiepskie wybory przy ustalaniu wyjściowych składów itd. Do tego dodajmy treningi, które wg plotek bardziej przypominały lekcje w-fu niż profesjonalne zajęcia. W zasadzie Carlo przypominał w Bayernie bardziej nauczyciela wychowania fizycznego niż trenera kubu piłkarskiego, ALE...
...w bardzo dużym stopniu winę za obecny stan klubu ponosi zarząd na czele z Ulim i Rummenigge. Te dwie osoby, a raczej ich skąpstwo. Wzmocnienia kluczowych pozycji (drugiego napastnika, skrzydeł, boków obrony) prosiły się już od paru dobrych lat! Nie zrobiono z tym nic, kompletnie! Przez te ostatnie pare lat przeleciało nam przed nosem tylu dobrych piłkarzy, że głowa mała! I wcale nie trzeba było wydawać na nich ogromne sumy. Pep odszedł nie dlatego, że po 3 latach chciał spróbować czegoś innego, tylko dlatego, że chciał mieć większą kontrolę nad transferami. A wszystkie te wypowiedzi Pepa czy Carlo o "drużynie kompletnej" można wsadzić między bajki, bo ide o zakład, że to było wyłącznie powtarzaniem tego co kazali mówić "szefowie".
Niech więc Kalle przy "wyciąganiu odpowiednich konsekwencji" jak to ładnie określił po meczu, zacznie może najpierw od siebie.
28.09.2017 15:36
Pal licho wynik, ale ten styl... Bezradność, brak pomysłu, brak wszystkiego! Nie wiem czy wy też mieliście takie wrażenie, ale oni wyglądają tak jakby grali pierwszy raz ze sobą! Tak całkiem na poważnie, oni naprawdę wyglądają jakby grali bez żadnego trenera, a treningi ograniczali do prostych gier! Jakby ich treningi przypominały lekcje w-fu w gimnazjum, czyli krótka rozgrzewka i najprostszy 'meczyk'. To jest punkt zero panowie, "drużyna" jest całkowicie surowa, CAŁKOWICIE.
27.09.2017 22:52
Zbili nas okrutnie
27.09.2017 22:45
Carlo ma podpisany kontrakt do 2019 roku?
27.09.2017 22:35
Spasujcie z tą polityką w komentarzach
27.09.2017 22:13
To było coś przepięknego
27.09.2017 22:11
Thiago chyba dzisiaj najgorszy na boisku
27.09.2017 22:09
Klasowy strzał Comą teraz widzieliśmy
Edytowano : 2017-09-27 22:03:33
@mike84
Wróóć!! Costa ma lepsze strzały z dystansu :)
27.09.2017 22:02
@mike84
Nie tylko ty. To trochę inna wersja Costy.
27.09.2017 22:00
Comą na plac wchodzi, zobaczymy co pokaże
27.09.2017 21:53
Strasznie zabolał mnie widok zasępionych twarzy Franka i Arjena na ławce - ludzi którzy w największym stopniu przyczynili się do awansu Bayernu na najwyższy europejski poziom. Nie wiem nawet co sobie mogą myśleć, gdy w arcyważnym i bardzo prestiżowym meczu LM oglądają mecz z ławki i widzą na murawie np. człapiącego Mullera, czy robiącego masę błędów Thiago. Gdybym mógł z nimi teraz pogadać, to mocno namawiałbym ich na zakończenie kariery po sezonie. Mam o nich na tyle ogromny szacunek, że szkody mi by podpisywali swoimi nazwiskami to co prezentuje obecnie Bayern.
A prezentuje to, że w LM możemy osiągnąć nas max 1/4 LM( w zależności kiedy trafimy na silną ekipę), czyli lata 2003-2007 właśnie wróciły.
Edytowano : 2017-09-27 21:52:44
*szkoda
27.09.2017 21:51
Niech ten Muller w końcu zejdzie z tego boiska!
27.09.2017 21:35
Boże, jak mi ten mecz przypomina mecze z Realem - ta sama bezradność i brak pomysłu w wykończeniu.
27.09.2017 21:34
@Riberyy007
Puszcza wszystko co leci w bramke. Ten strzał na 2:0 Neuer obroniłby z palcem w nosie.
27.09.2017 21:27
DieRoten
Nie no, w TOP10 jesteśmy, ale z TOP5 już raczej wypadliśmy.
27.09.2017 21:25
Ulreich zawalił 2 bramki.
27.09.2017 21:23
No czegoś takiego to sie nie spodziewałem. Hummels na ławce, javi w wyjściowym, Robben+Coman na ławce, gramy bez skrzydłowych... Oj, Carlo ryzykuje
27.09.2017 20:12
Od dłuższego czasu Robben nie stara się kończyć już akcji indywidualnie (czego prawdę mówiąc brakuje mi najbardziej) i większość kończy podaniem, więc nie czaje tych przytykow o egoizm Robbena.
27.09.2017 11:26
Oby zagrał w podstawie, bo bez niego będzie piekielnie ciężko.
27.09.2017 11:14
OMG żadnego Mullera w podstawie! Przy jego przyjęciu to go tam zjedzą na tym boisku.
27.09.2017 09:24
Mój skład na dzisiaj: Ulreich - Rafa (choć chciałbym bardzo Alabę, ale wątpie, że po kontuzji bedzie w stanie zagrać tak od razu pełne 90 minut), Sule, Hummels, Kimmich - Vidal, Rudy (gra obecnie lepiej niż Thiago czy Tolisso) - Coman, James, Robben - Lewy
27.09.2017 09:03