Ciekawe czy gdyby VK przejął latem United a nie Bayern to czy by dał tam radę wprowadzić swoją wizję gry i solidnie punktować.
Niezmiernie się cieszę że ten fanatyk 3 obrońców trafił do Manchesteru a nie Bayernu.
22.12.2024 16:32
Ja uważam że Flick robi niestety wynik i przede wszystkim grę ponad stan. Uważam że żaden inny trener nie osiągnąłby więcej a przede wszystkim nie akceptowałby pokornie takiej kadry.
Szkoda mi chłopa ale z drugiej strony sam wybrał najbardziej obrzydliwy i pełen hipokryzji klub na świecie więc oby zatonął razem z nim.
22.12.2024 08:58
Generalnie kibice są trochę rozpieszczeni Fifą i Football Managerem ;)
W profesjonalnym futbolu wcale nie jest tak łatwo wygrywać ze słabszymi na wyjeździe w tygodniu w którym grało się puchary. Przeciwnicy też trenują całe życie i to nie są ziomki co raz na miesiąc przyszły na orlika i nie bardzo wiedzą o co chodzi w tym sporcie.
Generalnie rzecz biorąc tych słabych meczów w tym sezonie raczej nie było dużo. Mnie nadal martwi tylko to czy z mocnymi rywalami styl gry nie okaże się zbyt naiwny.
21.12.2024 17:30
Oby tak nie było, nawet kosztem jakości w bramce. Po prostu nie znoszę gościa.
17.12.2024 13:32
2
@daweed77 Elber zrobi rewolucję z Khanem i de Lightem.
16.12.2024 10:34
Przedłużenie Wirtza nie byłoby złą wiadomością. Chciałbym bardzo żeby Wanner w tym czasie zdecydował się na reprezentację Niemiec i stał się zawodnikiem wyjściowej 11 Bayernu. Musiale z jego skłonnością do dryblingu chciałbym na lewym skrzydle, tak by grał w stylu Francka.
Putalonka poprawiła nastrój, uwielbiam Flicka ale nienawiść do tych Superligowych Podnóżków Pereza jest silniejsza.
To co pisaliście niżej, nie ma co się przejmować porażką z Mainz bo takie mecze się zdarzają. To też są ludzie którzy spędzili wiele lat na treningu, mają w nogach mniej wysiłku przez wolny środek tygodnia. Kto grał trochę w piłkę wie że są takie dni kiedy słabiak sprawia problemy i nic nie wychodzi.
Wymierne dla pomysłu Kompanyego będą kolejne mecze z silnymi rywalami.
Obecna kadra nie jest dobrze zbalansowana. Niewątpliwie trzeba zmian, przekonamy się w czasie czy pod obecnym kierownictwem i sztabem. Szkoda że na horyzoncie brak obiecujących niemieckich piłkarzy na pozycji stopera, skrzydłowego i napastnika.
16.12.2024 06:58
Podobnie do niektórych z Was oceniam mecz, porażki ze słabszymi są częścią futbolu, no ale kurcze właśnie nie umiem uwierzyć w ten projekt... nie widzę żadnych przesłanek chociaż dałem sobie czas na spokojną obserwację od blamażu w Barcelonie.
Kontrola nad meczami jest pozorna, mimo wysokiego posiadania piłki i małej liczby strzałów rywali nie ogląda się meczu ze spokojem. Przewaga ofensywna również jest pozorna - nie poprę tego statystyką, ale odczuwa się że większość goli pada po stałych fragmentach lub dzięki jakości indywidualnej a nie wypracowanym schematom. Swoją drogą dość ciężko o skuteczny schemat jeśli niemal za każdym razem pozwala się przeciwnikowi na spokojne ustawienie całej drużyny w obronie.
15.12.2024 06:09
Podczas meczu pisałem, że martwi u VK brak schematów gry ofensywnej ale później Sane sprawił, że zacząłem mieć wątpliwości czy tym razem jest to wina trenera.
Skrzydła muszą przejść przebudowę, problem w tym że jakościowych kandydatów brak.
08.12.2024 04:22
2
No rzeczywiście trochę trudno o schematy skoro jeden z piłkarzy nie umie dobić piłki na pustą bramkę prawą nogą....
07.12.2024 17:03
Najbardziej martwi mnie fakt, że chociaż na początku wydawało się że największym problemem VK będzie gra obronna, to okazuje się nim bardzo jałowa gra w ataku.
Wydaje się, że głównie bramki wpadają po stałych fragmentach albo indywidualnym błysku. Schematów szybkiego ataku brak.
07.12.2024 16:56
Nie potrafię pojąć jak gość dostajacy kupę kasy za bycie trenerem, po 5 miesiącach nie potrafi skumać że granie Thomasem to gra w 10.
07.12.2024 16:49
Jak dla mnie Bayern może przegrać na tych MŚ wszystkie mecze po 5:0. Byle była BL i LM.
05.12.2024 09:59
@FCBx2 myślę, że gdyby obaj Joao byli dostępni za free to byliby uważani za znaczace wzmocnienie obecnej kadry. Do tego zdrowy Araujo. Będę się upierał że ich kadra była szersza i mocniejsza rok temu.
01.12.2024 21:05
Wydaje się jednak, że rok temu mieli mocniejszą kadrę niż teraz.
Ciągle nie mogę przeżyć tego meczu z bankrutami, no nie mogę...
01.12.2024 18:26
1
A mnie mecz w wykonaniu Bayernu się podobał. Zwłaszcza przy założeniu że grał w 10 po wejściu Thomasa.
BvB u siebie praktycznie bez stworzonej sytuacji, Bayern z kolei grający szybciej i w bardziej zdecydowany sposób niż zazwyczaj u VK.
Dla mnie ok i wskazanie jakiegoś progresu. Nie mogę ciągle przeżyć tego meczu z Barceloną, gdyby Bayern zagrał podobnie dojrzale jak wczoraj wynik meczu byłby inny.
01.12.2024 06:34
@bawarskimistrz
Taka to znaczy jaka? Wytłumaczysz tę zależność między odejściem z końcem kontraktu a brakiem chęci do poświęcenia u zawodników bo zaciekawił mnie ten temat. Dzięki!
30.11.2024 14:29
Nie wyobrażam sobie Nubela w bramce Bayernu.
27.11.2024 20:13
1
Należy pochwalić Bayern za wczoraj i ostatnie tygodnie.
Seria w obronie to ewenement zarówno biorąc pod uwagę ostatnie lata w Bayernie, jak i formę pozostałych czołowych klubów Europy.
Oglądałem na małym skupieniu ale Goretzka wydawał mi się jednym z lepszych zawodników na murawie. Szkoda tego złego przyjęcia w polu karnym na początku meczu.
Niemniej, mimo dobrych wyników i świetnej dyspozycji obrony nie potrafię jakoś uwierzyć w ten projekt i sukces w LM. Nie potrafię tego racjonalnie uzasadnić, oby mecze z BVB i B04 pozbawiły mnie tych obaw.
27.11.2024 07:44
2
Ja również zaliczę się po wczorajszym meczu do grona zadowolonych. Czasami zapominamy że prawdziwa piłka to nie Fifa czy FM i nie tak łatwo wydrzeć zwycięstwo słabszemu na jego terenie.
Teraz tylko przenieść to nudne wygrywanie po 1:0 na Barcelonę i AV w LM do końca sezonu i będzie pięknie.
10.11.2024 07:28
@Jurgen1982 to fakt. Ale B04 by się ośmieszył gdyby pojawiły się chociaż plotki o zwolnieniu Xabiego.
Natomiast BVB wydaje się notować regres na wielu płaszczyznach mimo wszystko.
09.11.2024 17:10
@Jurgen1982 myślę, że różnicę robi to, że Alonso miał całkiem niezły poprzedni sezon a co za tym idzie, spory kredyt zaufania.
09.11.2024 17:07
Mi, mimo braku zaufania do systemu VK mecz się podobał. Trzeba przyznać, że w ostatnich meczach nawet przy uwzględnieniu niskiej klasy rywali, ilość dopuszczonych strzałów na bramkę Bayernu robi wrażenie.
Końcówka listopada i początek grudnia ostro przetestuje filozofię VK, oby tym razem pozytywnie.
Ale żeby nie było za słodko - z Goretzką zamiast Palhinhy wynik byłby moim zdaniem wyższy. Sane zasługuje na więcej czasu gry, ale może gra tak dobrze dlatego że Kompany znalazł na niego sposób z tą rotacją?
07.11.2024 06:50
A on nie ma klauzuli na poziomie 100 baniek?
06.11.2024 20:04
Myślę że rosną szanse na to że Ter Stegen będzie opcja dla Bayernu. Po kontuzji Barcelona będzie chciała zejść z jego kontraktu i może go puścić za grosze.
Pytanie czy Bayern będzie chciał zaryzykować i co ewentualnie z Nubelem.
03.11.2024 16:53
Może jestem nieobiektywny przez sympatie do zawodnika ale Goretzka na ten moment bardziej by pasował do stylu gry Bayernu niż Palhinha.
02.11.2024 18:57
Brawo. Dokładnie tak powinny wyglądać mecze PN w ostatnich latach na tym etapie.
Oby VK dalej mnie wyjaśniał. Tylko proszę o rotację w drugiej połowie.
Sędzia fatalny w obie strony...
30.10.2024 21:36
@hoodykr mimo wszystko nie mam poczucia, żeby kadrę mieli słabszą niż rok temu, może nawet właśnie bardziej elastyczną i dynamiczną. Ale przyznam, że nie widziałem BVB zbyt dużo w tym sezonie, może rzeczywiście jakiś plan jest tylko wykonawcy zawodzą.
30.10.2024 07:42
Swoją drogą wygląda na to, że BVB popełniło klasyczny błąd pt. lepsze wrogiem dobrego. Mieli swojego człowieka, który wyciągał wyniki ponad stan, zwłaszcza w pucharach, a jednak nie potrafili tego uszanować.
Wiem, wiem, podobnie jak w przypadku Bayernu i VK trzeba trochę cierpliwości ale czasami trudno coś naprawić nawet z czasem, jeśli proces nie załapie od razu.
30.10.2024 06:59
Myślę, że byłbym załamany bo nie cierpię gościa, chociaż umiejętności nie można mu odmówić.
30.10.2024 06:56
Oby VK okazał się jednak zbawcą i dopracował detale, bo jedyną rezerwą będzie ten Hag :)
28.10.2024 13:03
@misza ok, generalnie masz rację, tym bardziej że w sumie nie ma innego wyjścia bo wiadomo że VK nie zostanie zwolniony a przede wszystkim nie ma żadnej rozsądnej alternatywy. Pocieszam się, że np kibice Arsenalu mieli podobny problem z Artetą na początku a teraz raczej nie żałują że jest ich trenerem. Rzadko bo rzadko ale zdarza się, że nowy trener wychodzi na prostą z zespołem po takiej kompromitacji, oby tak było i w Bayernie.
Ale czy nie uważasz, że dobrze by świadczyło o VK gdyby na rozpędzony zespół z szybkimi skrzydłowymi zmienił nieco koncepcję a szlifował te brakujące detale w innych meczach niż dwa wyjazdy w LM?
Może to kwestia tego że minęło parę dni, może rozsądne komentarze jak Twój i paru innych użytkowników ale jakoś dociera do mnie że trzeba jeszcze trochę cierpliwości. Ale żeby nie było za słodko, to wcale nie czuję żeby wysoka gra przekładała się na seryjne zdobywanie bramek. Musiałbym dokładniej przeanalizować temat ale wydaje mi się, że większość bramek to stałe fragmenty i strzały z dystansu niż koronkowe akcje wynikające z wysokiego ustawienia drużyny.
28.10.2024 09:10
No tak, masz rację że nie wszystko jest takie proste, pstryknięcie palcami i już niższa obrona działa.
Ale jakie inne potencjalne rozwiązanie widzisz jeśli chodzi o problem z traconymi bramkami niż grać trochę niżej i z większą asekuracją po bokach?
28.10.2024 07:56
@misza niemal od początku sezonu z wielu stron pojawiają się komentarze, że Bayern gra zbyt wysoko i zbyt często pozostawia stoperów bez asekuracji. Potem traci bramkę w 1 minucie meczu gdzie ostatnim zawodnikiem jest Kimmich stojący niemal na linii środkowej. Więc nie bardzo rozumiem celowość Twojego pytania, bo każdy w miarę zainteresowany kibic wie co jest największą bolączką Bayernu pod wodzą VK.
Przyczyna porażki Realu jest inna ale na szczęście to nie nasz problem. Trudno porównywać też sposób gry skoro oni wyszli czymś na kształt 442 ale odpowiadając na Twoje pytanie - tak. Gdyby w środę w Bayernie poziom asekuracji obrony był podobny do tej z jaką wyszedł Real szanse na dobry wynik byłyby wyższe.
28.10.2024 07:53
Dla jasności - nie oczekiwałem że Bayern pojedzie Barcę. Dopuszczałem możliwość remisu, porażki. Śmieszyło mnie jak niektórzy użytkownicy od miesiąca pisali jak to Bayern rozwali Barcelonę.
Jestem zawiedziony jedynie tym że Bayern zagrał dokładnie tak jak powinien żeby Barcelona mogła wysoko i bez wysiłku ten mecz wygrać.
28.10.2024 05:34
Idąc za radą @Pir5 będę szukał pozytywów w tym meczu i rzeczywiście można przyjąć że z TT mógł tu być wczoraj bezbramkowy remis ;) Generalnie to mecz wyglądał w miarę tak jak powinien wyglądać mecz z dołem tabeli.
@Pir5 w poprzednim artykule prosiłem Cię o podanie pozytywów które dostrzegasz. Chyba źle mnie zrozumiałeś bo w odpowiedzi wypisałeś jedynie swoje nadzieje i oczekiwania na resztę sezonu. Czy mógłbyś poświęcić parę minut i wyjaśnić mi dostrzegane przez siebie pozytywy? Chciałbym żeby ktoś pomógł mi spojrzeć inaczej na obecną sytuację bo ja sam jestem bardzo niespokojny o bieżący sezon.
28.10.2024 05:30
A czemu nie mieliśmy szans? Teoretycznie skład personalny mają słabszy i węższy niż w ostatnich latach kiedy gładko Bayern z nimi wygrywał.
Barcelona praktycznie bez transferów latem, z paroma nastolatkami w składzie i kontuzjami istotnych graczy. W obu zespołach nowi trenerzy od początku okresu przygotowawczego. Więc co sprawia, że akurat teraz nie było szans?
28.10.2024 05:19
@Sopariev myślę że to dobrze ukryty sarkazm
27.10.2024 16:55
No ten Company koniecznie do sprzedania.
27.10.2024 16:01
Ale za to nasi szybcy stoperzy nie nadążają za napastnikami rywali!
27.10.2024 15:57
Wyżej Panowie. Z ogarniętym zespołem już by było 0:1
27.10.2024 15:41
@Pir5 ok, ale to są jakieś założenia, nadzieje a nie pozytywy. Więc pytam o to jakie widzisz pozytywy. A Ty odpowiadasz coś o hejcie.
Ostatnio trudno mi się dogadać z kibicami Bayernu, na FB miałem rozmowę z gościem który nie odróżnia bycia przewidywalnym od bycia przewidującym.
Więc Pir - powtórzę pytanie bez złośliwości i podtekstów - chciałbym również złapać się jakiś pozytywów dlatego: jakie widzisz pozytywy?
27.10.2024 14:42
Jest różnica w graniu wysoko czwórka obrońców a dwójką.
27.10.2024 13:17
I jakie pozytywy udało się znaleźć?
Pytam poważnie, bez złośliwości.
27.10.2024 13:16
@Skobry niby tak, ale skoro nie dokonał żadnych zmian swojej wizji prowadząc swoją drużynę do spadku z PL to nie widzę za bardzo powodu żeby miał to robić teraz...
26.10.2024 17:55
@karolina96 no o tym mówię, że generalnie w którym kierunku się nie pójdzie z VK to z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie źle.
26.10.2024 17:49
@admin zwrócił uwagę na pewne zagadnienie o którym również wcześniej myślałem.
Oczekujemy (slusznie) - bardziej elastycznego i zbalansowanego nastawienia drużyny, ale gdyby teraz nagle VK wycofał się z pomysłu z którym przyszedł to natychmiast straci zaufanie zawodników i efekt będzie podobny jak trzymanie się taktyki z 2 obrońców.
Także tego...
26.10.2024 17:42
Tak, a potem można wyłączyć Football Managera i wrócić do prawdziwego świata.
25.10.2024 14:18
1
@Zerafaelo może Eberl myślał że bierze trenera co wygrał Champions League a to było Championship
24.10.2024 18:58
@admin a to rzeczywiście, zwracam honor. Chyba za bardzo oparłem się na swoich odczuciach wtedy a i nie udzielałem szczególnie na dieroten.
No cóż, dlatego nie przepadam za radykalnymi ocenami na małej próbce. Jednak w przypadku VK próbka meczów w Bayernie plus poprzedni sezon w PL wydaje mi się być wystarczająca do odczuwania głębokiego niepokoju :)
24.10.2024 18:09
@Johny84 poruszył ciekawy temat. Zastanawiam się jak czują się ci co pyszałkowato pisali o rozwalcowaniu Barcelony. Nie wiem co na to wskazywało bo mimo meczu z VFB czuć od początku sezonu że zespół i gra nie są stabilne.
Co do zarzutu o krytykę trenera za porażkę... trochę bzdura.
Ja i większość użytkownikow nie krytykujemy VK za porażkę, tylko za jej powody. Pamiętam pierwsze mecze Flicka, wyniki były różne, ale widać było że rodzi się maszyna. Natomiast w przypadku VK jest zupełnie odwrotnie. Nawet gdyby Bayern wczoraj wygrał 5:4, większość osób krytykujących również pisałaby w negatywnym tonie. Bo koniec końców chodzi o zdobywanie trofeow a z taką grą nie jest to możliwe nawet jeśli wczoraj Bayern wygrałby 10:0.
24.10.2024 17:47
Wg mnie w ogóle nie miał polecenia zabezpieczenia stoperów (tak jak powinien), tylko grania równo z Kimmichem na rozegraniu.
VK uważa że stoper sam sobie powinien dać radę.
24.10.2024 17:30
Uważam że wkrótce Bochumy będą problemem bo też skumają jak grać na Bayern Kompanyego tzn ustawia 7 obrońców i 3 napastników. Ci pierwsi murarka i laga a napastnicy co chwila 3 na 2 ze stoperami Bayernu.
No i dla mnie zwycięstwa z samymi Bochumami Bayernowi nie przystoją raczej. Wątpię żeby takiego Musiale zatrzymała w Monachium wizja gromienia Bochumów.
24.10.2024 15:14
1
Tak trochę śmiech przez łzy, jak wiecie jestem wielkim hejterem ustawienia z trójką obrońców. Ale zawsze może być gorzej bo przyszedł gość i chce grać dwójką obrońców...
24.10.2024 15:12
@Pir5 ale jak chcesz cokolwiek wygrać jeśli wystarczy zagrać prostopadłą piłkę żeby strzelić Bayernowi gola?
Mecz z VfB był znakomity, przyznaję. Nadal jeśli go uwzględnimy 4pkt zdobyte na 12 możliwych w meczach weryfikacyjnych to słaby wynik. W dodatku jedyne punkty wpadły na Allianz.
Jak dla mnie to mogą być nawet preeliminacje do LM, jeśli nie grasz w obronie nie zdobywasz tytułów.
24.10.2024 11:14
@Mathias zgadzam się, że Upa i Kim nie spełniają standardu dla stopera Bayernu. Nie zmienia to faktu, że nawet klon stworzony z genów Maldiniego, Beckenbauera i Ramosa nie dałby rady zapobiegać stratom bramek przy takim ustawieniu drużyny.
24.10.2024 11:01
Nie chcę nikogo obrażać, ale jak ktokolwiek miesiąc temu po paru meczach niskiej rangi zachwycał się Kompanym to niewiele wie o piłce.
Rozsądni powtarzali że weryfikacją będzie AV, Bayer i nawet połamana i grająca juniorami Barcelona. Cóż, weryfikacja nie wypadła okazale i powoli można oceniać Kompanyego. Tak samo gdyby w tych meczach zdobył 7 punktów - wtedy weryfikacja byłaby pozytywna i można by z optymizmem czekać na dalszą część sezonu.
24.10.2024 10:59
1
On jest głupi czy udaje? Przecież to właśnie nikt nie gani samej obrony tylko problemem jest ustawienie drużyny do bronienia.
Mówię, typ się mści za to że w seniorach Bayernu zagrał jeden mecz...
24.10.2024 10:11
Tu nie ma pola do dyskusji, zgadzam się w całej rozciągłości.
Bardzo słuszna uwaga, że nawet City Guardioli nie gra tak wysoko i ryzykownie.
24.10.2024 07:58
Flick ma spadek po Xavim, kontuzji znacznie więcej, kadra zbudowana na juniorach. A wyglada to jakoś stabilniej...
24.10.2024 07:26
Generalnie rozsądny komentarz, ale co by zmienil Wirtz we wczorajszym meczu? Co by zmienili lepsi piłkarze - jakich masz na przykład na myśli - kto gwarantowałby lepszą grę obronną zespołu w systemie 244?
24.10.2024 07:24
@Skobry to prawda, mecz z VFB dał mi trochę nadziei, że może być inaczej. Ale najwyraźniej był tylko błędem w systemie VK. Nie wierzę już, że pod jego wodzą da się zbalansować grę Bayernu, niestety. Nie byłem optymistą, ale wstrzymywałem się od kategorycznych ocen.
24.10.2024 07:02
Pewnie był tam gdzie kazał mu gangsta trener czyli wszędzie i nigdzie a nie tam gdzie powinien czyli przed stoperami...
24.10.2024 06:34
Piłkarze za słabi mówicie? Prawda! Zgadzam się w całej rozciągłości. Są zdecydowanie za słabi.
Ale nie na to by pokonać AV czy juniorów Barcelony. Są za słabi by grać z tymi drużynami dwójką obrońców ustawionych na kole środkowym.
Co więcej uważam że Lahm, Boa, Dante i Alaba też byliby za słabi na taką grę.
To troche tak jakby Kompany oglądał z nimi mecz z Realem w Monachium i przy bledzie Kima powiedzial do stoperów: "Macie grać dokładnie w ten sposób tylko że cały czas".
No niestety, to co cudem wypali w Championship to nie zadziała w Champions League. Zresztą PL też zweryfikowała takie pomysły.
24.10.2024 06:33
Czy Ty właśnie połączyłeś nazwisko zawodnika i trenera w jedno? Po de Lightcie i Khanie myślałem że nic mnie już nie zdziwi na tej stronie.
23.10.2024 22:31
Ja też, ale nie na stronie tylko w klubie. Będąc trenerem takiego klubu nie można popełniać non stop tych samych błędów.
23.10.2024 21:56
@PanMietek
1. Mimo wszystko spalonego trudno traktować jako okazję bramkową.
2. Wydaje mi się, że tam w razie gola również byłby sprawdzany spalony, aczkolwiek mogę przyjąć że była to jakaś okazja bramkowa
3. To miało miejsce już przy rozpaczliwych atakach na gonienie wyniku. Ja bym chciał żeby Bayern kreował sytuacje nie tylko wtedy.
Nawet wliczając sytuacje bonusowe to trochę mało...
03.10.2024 11:25
Mnie bardziej od wyniku martwi to, że drugi mecz z rzędu przy wysokim posiadaniu pilki Bayern nie potrafi wykreować czystej okazji bramkowej, oraz że Kane mimo świetnych liczb drugi sezon jest ciałem obcym w grze zespołu.
No i Upa znowu na pograniczu czerwonej kartki a takie sytuacje będą miały miejsce często w meczach z silniejszym rywalem.
03.10.2024 10:08
@seco555 no właśnie nie, na ten moment viaplay 55zl i c+ eleven 75 zł czyli za 130zl masz wszystko. A jak viapley upadnie to może być jeszcze lepiej.
18.09.2024 13:46
Ja nie mam w ogóle tv, tylko net. Wykupiłem roczny pakiet C+ z Elevenem za 75zl miesięcznie bo niedługo przejdzie tam Bundesliga. Liczę na to że C+ przejmie też od Viaplaya Premier League. Wówczas cena 75zl miesięcznie nie będzie już tylko rozsądna a wręcz rewelacyjna.
18.09.2024 12:52
1
Mam podobnie, byłem entuzjastyczny po jego pierwszych wejściach ale ostatnimi czasy niezwykle mnie irytuje.
18.09.2024 12:49
Wg. mnie trochę za bardzo masz w pamięci Goretzke z czasów Tuchelozy. To dobry pilkarz w odpowiednim systemie. Kimmich też słabo wyglądał w zeszłym sezonie, wydawało się że Bayern nie straci na jego odejściu a to nadal kapitalny pilkarz.
Uważam że gdyby Leon zarabiał tyle ile powinien czyli ok 10 baniek na sezon to w ogóle nie byłoby tematu jego odejścia.
18.09.2024 12:48
3
Jestem trochę w szoku z dwóch powodów:
1. Komentarze że u VK nie widać pomysłu na grę. No trzeba być naprawdę uprzedzonym. Jestem nadal dość sceptyczy, mam obawy czy sposób gry nie jest zbyt ryzykowny, ale rękę trenera widać naprawdę dosłownie gołym okiem.
2. Komentarze że bardziej niż wynik cieszy brak Goretzki w składzie. Czyli co, te 9:2 do bani bo nie dość że Leon zagrał to jeszcze strzelił gola?
Dobry mecz krytykowanego przeze mnie ostatnimi czasy Daviesa. Widać że taki system gry bardziej mu pasuje niż Tucheloza.
Jestem ciekawy jak tak ryzykowna gra sprawdzi się z silniejszym rywalem.
Co do Comana, Leona i Sane podtrzymuje swoje zdanie - to wartościowi piłkarze, którzy w odpowiednim systemie się sprawdzą. Ale na pewno nie są warci takich pieniędzy jakie otrzymują. No i podatność Kinga na kontuzje.
18.09.2024 05:04
@Reeken89 to prawda, ale można powiedzieć że Bayern póki co spełnia oczekiwania, a Bankruci grają ponad stan - Hansi tam musi łatać jakimiś dzieciakami i robi to świetnie, a ja np miałem nadzieję że będą się kręcić w dole tabeli.
16.09.2024 06:33
@bawaria42 Umknęło mi to że Sane nie chce przedłużenia umowy, byłem pewny że to Bayern bardziej się waha w tym temacie. Cóż, to zmienia postać rzeczy nieco, chociaż sam uważam że każdy z tej czwórki może coś wnieść, tylko że co najwyżej za połowę kwoty jaką inkasują obecnie.
15.09.2024 10:59
1
Czemu akurat tak? W sensie nie twierdzę, że nie, tylko nie rozumiem czemu w przypadku tej dwójki takie działanie Twoim zdaniem ma sens i jest zasadne a względem innej dwójki to już brak wyciągania wniosków?
15.09.2024 10:31
@FCB4ever2014 pamietam, uważam że wejście w rytm strzelecki i dobre samopoczucie podstawowej 9 to podstawa sukcesu drużyny
15.09.2024 10:25
1
Trener musi dbać nie tylko o aspekt fizyczny ale i psychiczny zawodników.
Posadzenie podstawowego napastnika na początku sezonu w meczu w którym potencjalnie łatwo byłoby mu o kilka bramek przyniosłoby znacznie więcej szkód niż zmęczenie fizyczne.
15.09.2024 06:21
1
Kilka wniosków z meczu kadry:
1) Tah to nie zawodnik na Bayern, uparcie się na niego daje podobną laurkę decyzyjnym jak Hudson Odoi Hasanowi. Chciałbym Niemca w obronie Bayernu, no ale na pewno nie Taha - stopera bez większych atutów i łatwego do minięcia
2) Niemcy nadal chcą grać jak Hiszpanie a nie mają do tego odpowiednich zawodników poza paroma jednostkami.
3) Mimo wszystko wyniki i styl nie są złe jak na uporczywe granie 10 na 11. Nie wiem czemu nie chcą spróbować grać w komplecie czyli bez Havertza na szpicy. Co ciekawe kilka lat temu, jeszcze zanim zaczął się taki eksperyment - sam myślałem że przy braku dobrego napastnika powinni spróbować z Havertzem w ataku. No ale z błędu można się wycofać a nie powielać go przez lata.
11.09.2024 07:05
@alien666 serio aż tak źle? Meczu nie oglądałem ale na sporcie i Weszlo był wskazywany jako jeden z jasnych punktów.
07.09.2024 07:42
Bardzo niedoceniany obrońca, indywidualnie jeden z najlepszych - świetny fizycznie, technicznie i inteligentny piłkarsko. Niestety dużo osób pamięta go z efektownej akcji Messiego.
Chciałbym żeby w Bayernie był teraz obrońca w 70% klasy Boatenga.
04.09.2024 08:02
Gdyby przyszedł Simons i odszedł Coman, to uznałbym okienko za bardzo dobre.
31.08.2024 07:11
Zgadzam się i powtórzę po raz kolejny - kluczowe będzie to czy pomysł obecnego duetu czyli VK okaże się wybitnym czy słabym trenerem. Pod tym kątem w ciągu pół roku powinno być wszystko jasne.
Jeśli Bayern wygra ligę i LM, to dla mnie trzech muszkieterów do pozbycia się, może dostać kontrakty dożywotnie po 30 baniek na głowę nawet.
30.08.2024 17:52
2
Kluczowy będzie i tak trener. Bankruci mają połowę składu juniorów i na razie Hansi jakoś to klei.
Jak VK okaże się ogarniętym trenerem, to z tą kadrą uzupełnioną utalentowanymi zawodnikami powinien ogarnąć solidne wyniki.
30.08.2024 15:45
Dwa zwycięstwa Bayernu z kim?
30.08.2024 02:11
Jak wszystko co nowe. Ale pograłem już trochę w FMa karier i jest w porządku ten format. Więcej emocji do końca i w miarę uczciwy.
29.08.2024 17:57
@Jurgen1982 widziałem akcję tylko na Twitterze w paru filmikach średniej jakości ale też nie bardzo wiem co mógł zrobić w tej sytuacji. Chciał przeciąć piłkę wślizgiem, nie trafił i poleciał dalej a jak się zatrzymał to został trafiony piłką. Jedyna opcje jaką miał to chyba nie zwalniać wślizgu żeby wjechać z impetem do bramki ale wydaje mi się że tylko nieprawdopodobnie doświadczony napastnik umiałby tak przewidzieć sytuację i odpowiednio się zachować.
27.08.2024 12:54
Ja bym Daviesa oddał z dopłatą, ale myślę że jego pozostanie mimo kończącego się kontaktu jest elementem gry klubu na pozostanie Musiali. Gdyby nie sympatia między tymi dwoma zawodnikami Kanadyjczyk już dawno byłby wytransferowany moim zdaniem.
26.08.2024 21:57
1
No i git. W sytuacji kiedy nie wypalił transfer Simonsa to Jo musi wziąć na siebie rolę kreatora gry. Powinno wypalić jeśli zdejmie się z jego barków zadania defensywne.
Podobają mi się wypowiedzi VK. Do dzisiaj mam dreszcze żenady na wspomnienie Kovaca w tym zakresie i kolejnych trenerów oceniam przez jego pryzmat.
24.08.2024 11:06
Tak naprawdę to w tym sezonie największe znaczenie będzie miał Kompany. Jeśli będzie w stanie stworzyć system minimalizujący skutki baboli naszych środkowych obrońców to będzie ok, jeśli nie to nie będzie...
23.08.2024 15:01
@hoodykr wielka szkoda, że akurat wtedy. Mimo wszystko ten triumf bywa podważany ale też smakuje trochę inaczej.
A jestem pewny że byliśmy w takim gazie że zmietlibysmy każdego w normalnym trybie rozgrywek.
23.08.2024 11:48
Generalnie w moim przypadku najbardziej niepokoi mnie to, że jakoś nie oceniam mega pozytywnie historii Eberla w poprzednich klubach. Może po prostu za mało zagłębiałem temat ale ani wybory trenerów ani same transfery w BMG czy Lipsku mnie nie powalały.
Ale okienko w Bayernie ocenilbym jako dobre pod warunkiem przyjścia wysokiej klasy ofensywnego zawodnika potrafiącego zagrać kreatywnie w środku pomocy - nawet z ławki rezerwowych.
23.08.2024 11:46
@tapczan to prawda ale wątpię żeby Jamal chciał o czymkolwiek rozmawiać zanim będzie jasne, że Bayern jest skazany na sukces, tzn przed półfinałem LM i zapewnieniem sobie mistrzostwa w tym sezonie.
23.08.2024 10:59
Musiala przede wszystkim chce wygrywać i myślę że pod tym kątem ten sezon wyjaśni jego przyszłość w Bayernie.
23.08.2024 10:15
Jak wiecie, działania Eberla mnie nie przekonują, żartuje że mści się za to że zagral tylko 1 mecz w Bayernie.
Ale uważam że część przypisywanych mu win jest niesprawiedliwa. Nie jest łatwo pozbyć się z zespołu zawodników dużo zarabiających, ze słabym zdrowiem po średnim sezonie. Niemniej w kwestii Comana i Goretzki liczę na czołówkę Premier League pod koniec okienka.
Natomiast Eberl musi być rozliczany z innych rzeczy - wyników w najbliższym sezonie, podpisania nowych kontraktów z czołowymi zawodnikami i nie dawania wysokich pensji zawodnikom których można zastąpić.
23.08.2024 09:23
Ponoć Gundo chce odejść od FC Bankrutów, może warto jego rozważyć jako kreatywnego środkowego pomocnika do kadry? Oczywiście tylko w przypadku rozwiązania kontraktu z Rejestratorami.
18.08.2024 17:12
Ja bym chciał kreatywnego środkowego pomocnika, jakim miał być Simons.
18.08.2024 16:22
Pobieżnie przejrzałem poniższe wywody, z tego całego galimatiasu pomysł żeby z Goretzki zrobić na stałe stopera nawet mi się spodobał :)
Oczywiście przy obniżeniu pensji.
14.08.2024 12:57
1
Jest gdzieś do obejrzenia mecz? Bo nawet na strumyku nie widzę.
13.08.2024 18:00
Ja byłem w podobnym szoku jak się dowiedziałem że ww. Panowie nie dali z siebie wszystkiego w sprawie Simonsa :) ale oni chociaż mogą się pocieszyć euraskami które wpływają na konto, wtedy łatwiej wyjść z szoku...
12.08.2024 14:12
Myślę, że będą jeszcze 2 transfery w ostatnich dniach okienka do jakich Bayern nas przyzwyczaił - wypożyczenie lub kupno w promocyjnej cenie jakościowego zawodnika który ma problemy w obecnej drużynie.
Priorytetem sprzedaż Comana i Goretzki, nie ze względu na ich jakość ale pensje jakie pobierają. Gnabry, jeśli będzie zdrowy może wiele dać, chociaż też zarabia zbyt dużo.
Ciekawe czy gdyby VK przejął latem United a nie Bayern to czy by dał tam radę wprowadzić swoją wizję gry i solidnie punktować.
Niezmiernie się cieszę że ten fanatyk 3 obrońców trafił do Manchesteru a nie Bayernu.
22.12.2024 16:32
Ja uważam że Flick robi niestety wynik i przede wszystkim grę ponad stan. Uważam że żaden inny trener nie osiągnąłby więcej a przede wszystkim nie akceptowałby pokornie takiej kadry.
Szkoda mi chłopa ale z drugiej strony sam wybrał najbardziej obrzydliwy i pełen hipokryzji klub na świecie więc oby zatonął razem z nim.
22.12.2024 08:58
Generalnie kibice są trochę rozpieszczeni Fifą i Football Managerem ;)
W profesjonalnym futbolu wcale nie jest tak łatwo wygrywać ze słabszymi na wyjeździe w tygodniu w którym grało się puchary. Przeciwnicy też trenują całe życie i to nie są ziomki co raz na miesiąc przyszły na orlika i nie bardzo wiedzą o co chodzi w tym sporcie.
Generalnie rzecz biorąc tych słabych meczów w tym sezonie raczej nie było dużo. Mnie nadal martwi tylko to czy z mocnymi rywalami styl gry nie okaże się zbyt naiwny.
21.12.2024 17:30
Oby tak nie było, nawet kosztem jakości w bramce. Po prostu nie znoszę gościa.
17.12.2024 13:32
@daweed77 Elber zrobi rewolucję z Khanem i de Lightem.
16.12.2024 10:34
Przedłużenie Wirtza nie byłoby złą wiadomością. Chciałbym bardzo żeby Wanner w tym czasie zdecydował się na reprezentację Niemiec i stał się zawodnikiem wyjściowej 11 Bayernu. Musiale z jego skłonnością do dryblingu chciałbym na lewym skrzydle, tak by grał w stylu Francka.
Putalonka poprawiła nastrój, uwielbiam Flicka ale nienawiść do tych Superligowych Podnóżków Pereza jest silniejsza.
To co pisaliście niżej, nie ma co się przejmować porażką z Mainz bo takie mecze się zdarzają. To też są ludzie którzy spędzili wiele lat na treningu, mają w nogach mniej wysiłku przez wolny środek tygodnia. Kto grał trochę w piłkę wie że są takie dni kiedy słabiak sprawia problemy i nic nie wychodzi.
Wymierne dla pomysłu Kompanyego będą kolejne mecze z silnymi rywalami.
Obecna kadra nie jest dobrze zbalansowana. Niewątpliwie trzeba zmian, przekonamy się w czasie czy pod obecnym kierownictwem i sztabem. Szkoda że na horyzoncie brak obiecujących niemieckich piłkarzy na pozycji stopera, skrzydłowego i napastnika.
16.12.2024 06:58
Podobnie do niektórych z Was oceniam mecz, porażki ze słabszymi są częścią futbolu, no ale kurcze właśnie nie umiem uwierzyć w ten projekt... nie widzę żadnych przesłanek chociaż dałem sobie czas na spokojną obserwację od blamażu w Barcelonie.
Kontrola nad meczami jest pozorna, mimo wysokiego posiadania piłki i małej liczby strzałów rywali nie ogląda się meczu ze spokojem. Przewaga ofensywna również jest pozorna - nie poprę tego statystyką, ale odczuwa się że większość goli pada po stałych fragmentach lub dzięki jakości indywidualnej a nie wypracowanym schematom. Swoją drogą dość ciężko o skuteczny schemat jeśli niemal za każdym razem pozwala się przeciwnikowi na spokojne ustawienie całej drużyny w obronie.
15.12.2024 06:09
Podczas meczu pisałem, że martwi u VK brak schematów gry ofensywnej ale później Sane sprawił, że zacząłem mieć wątpliwości czy tym razem jest to wina trenera.
Skrzydła muszą przejść przebudowę, problem w tym że jakościowych kandydatów brak.
08.12.2024 04:22
No rzeczywiście trochę trudno o schematy skoro jeden z piłkarzy nie umie dobić piłki na pustą bramkę prawą nogą....
07.12.2024 17:03
Najbardziej martwi mnie fakt, że chociaż na początku wydawało się że największym problemem VK będzie gra obronna, to okazuje się nim bardzo jałowa gra w ataku.
Wydaje się, że głównie bramki wpadają po stałych fragmentach albo indywidualnym błysku. Schematów szybkiego ataku brak.
07.12.2024 16:56
Nie potrafię pojąć jak gość dostajacy kupę kasy za bycie trenerem, po 5 miesiącach nie potrafi skumać że granie Thomasem to gra w 10.
07.12.2024 16:49
Jak dla mnie Bayern może przegrać na tych MŚ wszystkie mecze po 5:0. Byle była BL i LM.
05.12.2024 09:59
@FCBx2 myślę, że gdyby obaj Joao byli dostępni za free to byliby uważani za znaczace wzmocnienie obecnej kadry. Do tego zdrowy Araujo. Będę się upierał że ich kadra była szersza i mocniejsza rok temu.
01.12.2024 21:05
Wydaje się jednak, że rok temu mieli mocniejszą kadrę niż teraz.
Ciągle nie mogę przeżyć tego meczu z bankrutami, no nie mogę...
01.12.2024 18:26
A mnie mecz w wykonaniu Bayernu się podobał. Zwłaszcza przy założeniu że grał w 10 po wejściu Thomasa.
BvB u siebie praktycznie bez stworzonej sytuacji, Bayern z kolei grający szybciej i w bardziej zdecydowany sposób niż zazwyczaj u VK.
Dla mnie ok i wskazanie jakiegoś progresu. Nie mogę ciągle przeżyć tego meczu z Barceloną, gdyby Bayern zagrał podobnie dojrzale jak wczoraj wynik meczu byłby inny.
01.12.2024 06:34
@bawarskimistrz
Taka to znaczy jaka? Wytłumaczysz tę zależność między odejściem z końcem kontraktu a brakiem chęci do poświęcenia u zawodników bo zaciekawił mnie ten temat. Dzięki!
30.11.2024 14:29
Nie wyobrażam sobie Nubela w bramce Bayernu.
27.11.2024 20:13
Należy pochwalić Bayern za wczoraj i ostatnie tygodnie.
Seria w obronie to ewenement zarówno biorąc pod uwagę ostatnie lata w Bayernie, jak i formę pozostałych czołowych klubów Europy.
Oglądałem na małym skupieniu ale Goretzka wydawał mi się jednym z lepszych zawodników na murawie. Szkoda tego złego przyjęcia w polu karnym na początku meczu.
Niemniej, mimo dobrych wyników i świetnej dyspozycji obrony nie potrafię jakoś uwierzyć w ten projekt i sukces w LM. Nie potrafię tego racjonalnie uzasadnić, oby mecze z BVB i B04 pozbawiły mnie tych obaw.
27.11.2024 07:44
Ja również zaliczę się po wczorajszym meczu do grona zadowolonych. Czasami zapominamy że prawdziwa piłka to nie Fifa czy FM i nie tak łatwo wydrzeć zwycięstwo słabszemu na jego terenie.
Teraz tylko przenieść to nudne wygrywanie po 1:0 na Barcelonę i AV w LM do końca sezonu i będzie pięknie.
10.11.2024 07:28
@Jurgen1982 to fakt. Ale B04 by się ośmieszył gdyby pojawiły się chociaż plotki o zwolnieniu Xabiego.
Natomiast BVB wydaje się notować regres na wielu płaszczyznach mimo wszystko.
09.11.2024 17:10
@Jurgen1982 myślę, że różnicę robi to, że Alonso miał całkiem niezły poprzedni sezon a co za tym idzie, spory kredyt zaufania.
09.11.2024 17:07
Mi, mimo braku zaufania do systemu VK mecz się podobał. Trzeba przyznać, że w ostatnich meczach nawet przy uwzględnieniu niskiej klasy rywali, ilość dopuszczonych strzałów na bramkę Bayernu robi wrażenie.
Końcówka listopada i początek grudnia ostro przetestuje filozofię VK, oby tym razem pozytywnie.
Ale żeby nie było za słodko - z Goretzką zamiast Palhinhy wynik byłby moim zdaniem wyższy. Sane zasługuje na więcej czasu gry, ale może gra tak dobrze dlatego że Kompany znalazł na niego sposób z tą rotacją?
07.11.2024 06:50
A on nie ma klauzuli na poziomie 100 baniek?
06.11.2024 20:04
Myślę że rosną szanse na to że Ter Stegen będzie opcja dla Bayernu. Po kontuzji Barcelona będzie chciała zejść z jego kontraktu i może go puścić za grosze.
Pytanie czy Bayern będzie chciał zaryzykować i co ewentualnie z Nubelem.
03.11.2024 16:53
Może jestem nieobiektywny przez sympatie do zawodnika ale Goretzka na ten moment bardziej by pasował do stylu gry Bayernu niż Palhinha.
02.11.2024 18:57
Brawo. Dokładnie tak powinny wyglądać mecze PN w ostatnich latach na tym etapie.
Oby VK dalej mnie wyjaśniał. Tylko proszę o rotację w drugiej połowie.
Sędzia fatalny w obie strony...
30.10.2024 21:36
@hoodykr mimo wszystko nie mam poczucia, żeby kadrę mieli słabszą niż rok temu, może nawet właśnie bardziej elastyczną i dynamiczną. Ale przyznam, że nie widziałem BVB zbyt dużo w tym sezonie, może rzeczywiście jakiś plan jest tylko wykonawcy zawodzą.
30.10.2024 07:42
Swoją drogą wygląda na to, że BVB popełniło klasyczny błąd pt. lepsze wrogiem dobrego. Mieli swojego człowieka, który wyciągał wyniki ponad stan, zwłaszcza w pucharach, a jednak nie potrafili tego uszanować.
Wiem, wiem, podobnie jak w przypadku Bayernu i VK trzeba trochę cierpliwości ale czasami trudno coś naprawić nawet z czasem, jeśli proces nie załapie od razu.
30.10.2024 06:59
Myślę, że byłbym załamany bo nie cierpię gościa, chociaż umiejętności nie można mu odmówić.
30.10.2024 06:56
Oby VK okazał się jednak zbawcą i dopracował detale, bo jedyną rezerwą będzie ten Hag :)
28.10.2024 13:03
@misza ok, generalnie masz rację, tym bardziej że w sumie nie ma innego wyjścia bo wiadomo że VK nie zostanie zwolniony a przede wszystkim nie ma żadnej rozsądnej alternatywy. Pocieszam się, że np kibice Arsenalu mieli podobny problem z Artetą na początku a teraz raczej nie żałują że jest ich trenerem. Rzadko bo rzadko ale zdarza się, że nowy trener wychodzi na prostą z zespołem po takiej kompromitacji, oby tak było i w Bayernie.
Ale czy nie uważasz, że dobrze by świadczyło o VK gdyby na rozpędzony zespół z szybkimi skrzydłowymi zmienił nieco koncepcję a szlifował te brakujące detale w innych meczach niż dwa wyjazdy w LM?
Może to kwestia tego że minęło parę dni, może rozsądne komentarze jak Twój i paru innych użytkowników ale jakoś dociera do mnie że trzeba jeszcze trochę cierpliwości. Ale żeby nie było za słodko, to wcale nie czuję żeby wysoka gra przekładała się na seryjne zdobywanie bramek. Musiałbym dokładniej przeanalizować temat ale wydaje mi się, że większość bramek to stałe fragmenty i strzały z dystansu niż koronkowe akcje wynikające z wysokiego ustawienia drużyny.
28.10.2024 09:10
No tak, masz rację że nie wszystko jest takie proste, pstryknięcie palcami i już niższa obrona działa.
Ale jakie inne potencjalne rozwiązanie widzisz jeśli chodzi o problem z traconymi bramkami niż grać trochę niżej i z większą asekuracją po bokach?
28.10.2024 07:56
@misza niemal od początku sezonu z wielu stron pojawiają się komentarze, że Bayern gra zbyt wysoko i zbyt często pozostawia stoperów bez asekuracji. Potem traci bramkę w 1 minucie meczu gdzie ostatnim zawodnikiem jest Kimmich stojący niemal na linii środkowej. Więc nie bardzo rozumiem celowość Twojego pytania, bo każdy w miarę zainteresowany kibic wie co jest największą bolączką Bayernu pod wodzą VK.
Przyczyna porażki Realu jest inna ale na szczęście to nie nasz problem. Trudno porównywać też sposób gry skoro oni wyszli czymś na kształt 442 ale odpowiadając na Twoje pytanie - tak. Gdyby w środę w Bayernie poziom asekuracji obrony był podobny do tej z jaką wyszedł Real szanse na dobry wynik byłyby wyższe.
28.10.2024 07:53
Dla jasności - nie oczekiwałem że Bayern pojedzie Barcę. Dopuszczałem możliwość remisu, porażki. Śmieszyło mnie jak niektórzy użytkownicy od miesiąca pisali jak to Bayern rozwali Barcelonę.
Jestem zawiedziony jedynie tym że Bayern zagrał dokładnie tak jak powinien żeby Barcelona mogła wysoko i bez wysiłku ten mecz wygrać.
28.10.2024 05:34
Idąc za radą @Pir5 będę szukał pozytywów w tym meczu i rzeczywiście można przyjąć że z TT mógł tu być wczoraj bezbramkowy remis ;) Generalnie to mecz wyglądał w miarę tak jak powinien wyglądać mecz z dołem tabeli.
@Pir5 w poprzednim artykule prosiłem Cię o podanie pozytywów które dostrzegasz. Chyba źle mnie zrozumiałeś bo w odpowiedzi wypisałeś jedynie swoje nadzieje i oczekiwania na resztę sezonu. Czy mógłbyś poświęcić parę minut i wyjaśnić mi dostrzegane przez siebie pozytywy? Chciałbym żeby ktoś pomógł mi spojrzeć inaczej na obecną sytuację bo ja sam jestem bardzo niespokojny o bieżący sezon.
28.10.2024 05:30
A czemu nie mieliśmy szans? Teoretycznie skład personalny mają słabszy i węższy niż w ostatnich latach kiedy gładko Bayern z nimi wygrywał.
Barcelona praktycznie bez transferów latem, z paroma nastolatkami w składzie i kontuzjami istotnych graczy. W obu zespołach nowi trenerzy od początku okresu przygotowawczego. Więc co sprawia, że akurat teraz nie było szans?
28.10.2024 05:19
@Sopariev myślę że to dobrze ukryty sarkazm
27.10.2024 16:55
No ten Company koniecznie do sprzedania.
27.10.2024 16:01
Ale za to nasi szybcy stoperzy nie nadążają za napastnikami rywali!
27.10.2024 15:57
Wyżej Panowie. Z ogarniętym zespołem już by było 0:1
27.10.2024 15:41
@Pir5 ok, ale to są jakieś założenia, nadzieje a nie pozytywy. Więc pytam o to jakie widzisz pozytywy. A Ty odpowiadasz coś o hejcie.
Ostatnio trudno mi się dogadać z kibicami Bayernu, na FB miałem rozmowę z gościem który nie odróżnia bycia przewidywalnym od bycia przewidującym.
Więc Pir - powtórzę pytanie bez złośliwości i podtekstów - chciałbym również złapać się jakiś pozytywów dlatego: jakie widzisz pozytywy?
27.10.2024 14:42
Jest różnica w graniu wysoko czwórka obrońców a dwójką.
27.10.2024 13:17
I jakie pozytywy udało się znaleźć?
Pytam poważnie, bez złośliwości.
27.10.2024 13:16
@Skobry niby tak, ale skoro nie dokonał żadnych zmian swojej wizji prowadząc swoją drużynę do spadku z PL to nie widzę za bardzo powodu żeby miał to robić teraz...
26.10.2024 17:55
@karolina96 no o tym mówię, że generalnie w którym kierunku się nie pójdzie z VK to z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie źle.
26.10.2024 17:49
@admin zwrócił uwagę na pewne zagadnienie o którym również wcześniej myślałem.
Oczekujemy (slusznie) - bardziej elastycznego i zbalansowanego nastawienia drużyny, ale gdyby teraz nagle VK wycofał się z pomysłu z którym przyszedł to natychmiast straci zaufanie zawodników i efekt będzie podobny jak trzymanie się taktyki z 2 obrońców.
Także tego...
26.10.2024 17:42
Tak, a potem można wyłączyć Football Managera i wrócić do prawdziwego świata.
25.10.2024 14:18
@Zerafaelo może Eberl myślał że bierze trenera co wygrał Champions League a to było Championship
24.10.2024 18:58
@admin a to rzeczywiście, zwracam honor. Chyba za bardzo oparłem się na swoich odczuciach wtedy a i nie udzielałem szczególnie na dieroten.
No cóż, dlatego nie przepadam za radykalnymi ocenami na małej próbce. Jednak w przypadku VK próbka meczów w Bayernie plus poprzedni sezon w PL wydaje mi się być wystarczająca do odczuwania głębokiego niepokoju :)
24.10.2024 18:09
@Johny84 poruszył ciekawy temat. Zastanawiam się jak czują się ci co pyszałkowato pisali o rozwalcowaniu Barcelony. Nie wiem co na to wskazywało bo mimo meczu z VFB czuć od początku sezonu że zespół i gra nie są stabilne.
Co do zarzutu o krytykę trenera za porażkę... trochę bzdura.
Ja i większość użytkownikow nie krytykujemy VK za porażkę, tylko za jej powody. Pamiętam pierwsze mecze Flicka, wyniki były różne, ale widać było że rodzi się maszyna. Natomiast w przypadku VK jest zupełnie odwrotnie. Nawet gdyby Bayern wczoraj wygrał 5:4, większość osób krytykujących również pisałaby w negatywnym tonie. Bo koniec końców chodzi o zdobywanie trofeow a z taką grą nie jest to możliwe nawet jeśli wczoraj Bayern wygrałby 10:0.
24.10.2024 17:47
Wg mnie w ogóle nie miał polecenia zabezpieczenia stoperów (tak jak powinien), tylko grania równo z Kimmichem na rozegraniu.
VK uważa że stoper sam sobie powinien dać radę.
24.10.2024 17:30
Uważam że wkrótce Bochumy będą problemem bo też skumają jak grać na Bayern Kompanyego tzn ustawia 7 obrońców i 3 napastników. Ci pierwsi murarka i laga a napastnicy co chwila 3 na 2 ze stoperami Bayernu.
No i dla mnie zwycięstwa z samymi Bochumami Bayernowi nie przystoją raczej. Wątpię żeby takiego Musiale zatrzymała w Monachium wizja gromienia Bochumów.
24.10.2024 15:14
Tak trochę śmiech przez łzy, jak wiecie jestem wielkim hejterem ustawienia z trójką obrońców. Ale zawsze może być gorzej bo przyszedł gość i chce grać dwójką obrońców...
24.10.2024 15:12
@Pir5 ale jak chcesz cokolwiek wygrać jeśli wystarczy zagrać prostopadłą piłkę żeby strzelić Bayernowi gola?
Mecz z VfB był znakomity, przyznaję. Nadal jeśli go uwzględnimy 4pkt zdobyte na 12 możliwych w meczach weryfikacyjnych to słaby wynik. W dodatku jedyne punkty wpadły na Allianz.
Jak dla mnie to mogą być nawet preeliminacje do LM, jeśli nie grasz w obronie nie zdobywasz tytułów.
24.10.2024 11:14
@Mathias zgadzam się, że Upa i Kim nie spełniają standardu dla stopera Bayernu. Nie zmienia to faktu, że nawet klon stworzony z genów Maldiniego, Beckenbauera i Ramosa nie dałby rady zapobiegać stratom bramek przy takim ustawieniu drużyny.
24.10.2024 11:01
Nie chcę nikogo obrażać, ale jak ktokolwiek miesiąc temu po paru meczach niskiej rangi zachwycał się Kompanym to niewiele wie o piłce.
Rozsądni powtarzali że weryfikacją będzie AV, Bayer i nawet połamana i grająca juniorami Barcelona. Cóż, weryfikacja nie wypadła okazale i powoli można oceniać Kompanyego. Tak samo gdyby w tych meczach zdobył 7 punktów - wtedy weryfikacja byłaby pozytywna i można by z optymizmem czekać na dalszą część sezonu.
24.10.2024 10:59
On jest głupi czy udaje? Przecież to właśnie nikt nie gani samej obrony tylko problemem jest ustawienie drużyny do bronienia.
Mówię, typ się mści za to że w seniorach Bayernu zagrał jeden mecz...
24.10.2024 10:11
Tu nie ma pola do dyskusji, zgadzam się w całej rozciągłości.
Bardzo słuszna uwaga, że nawet City Guardioli nie gra tak wysoko i ryzykownie.
24.10.2024 07:58
Flick ma spadek po Xavim, kontuzji znacznie więcej, kadra zbudowana na juniorach. A wyglada to jakoś stabilniej...
24.10.2024 07:26
Generalnie rozsądny komentarz, ale co by zmienil Wirtz we wczorajszym meczu? Co by zmienili lepsi piłkarze - jakich masz na przykład na myśli - kto gwarantowałby lepszą grę obronną zespołu w systemie 244?
24.10.2024 07:24
@Skobry to prawda, mecz z VFB dał mi trochę nadziei, że może być inaczej. Ale najwyraźniej był tylko błędem w systemie VK. Nie wierzę już, że pod jego wodzą da się zbalansować grę Bayernu, niestety. Nie byłem optymistą, ale wstrzymywałem się od kategorycznych ocen.
24.10.2024 07:02
Pewnie był tam gdzie kazał mu gangsta trener czyli wszędzie i nigdzie a nie tam gdzie powinien czyli przed stoperami...
24.10.2024 06:34
Piłkarze za słabi mówicie? Prawda! Zgadzam się w całej rozciągłości. Są zdecydowanie za słabi.
Ale nie na to by pokonać AV czy juniorów Barcelony. Są za słabi by grać z tymi drużynami dwójką obrońców ustawionych na kole środkowym.
Co więcej uważam że Lahm, Boa, Dante i Alaba też byliby za słabi na taką grę.
To troche tak jakby Kompany oglądał z nimi mecz z Realem w Monachium i przy bledzie Kima powiedzial do stoperów: "Macie grać dokładnie w ten sposób tylko że cały czas".
No niestety, to co cudem wypali w Championship to nie zadziała w Champions League. Zresztą PL też zweryfikowała takie pomysły.
24.10.2024 06:33
Czy Ty właśnie połączyłeś nazwisko zawodnika i trenera w jedno? Po de Lightcie i Khanie myślałem że nic mnie już nie zdziwi na tej stronie.
23.10.2024 22:31
Ja też, ale nie na stronie tylko w klubie. Będąc trenerem takiego klubu nie można popełniać non stop tych samych błędów.
23.10.2024 21:56
@PanMietek
1. Mimo wszystko spalonego trudno traktować jako okazję bramkową.
2. Wydaje mi się, że tam w razie gola również byłby sprawdzany spalony, aczkolwiek mogę przyjąć że była to jakaś okazja bramkowa
3. To miało miejsce już przy rozpaczliwych atakach na gonienie wyniku. Ja bym chciał żeby Bayern kreował sytuacje nie tylko wtedy.
Nawet wliczając sytuacje bonusowe to trochę mało...
03.10.2024 11:25
Mnie bardziej od wyniku martwi to, że drugi mecz z rzędu przy wysokim posiadaniu pilki Bayern nie potrafi wykreować czystej okazji bramkowej, oraz że Kane mimo świetnych liczb drugi sezon jest ciałem obcym w grze zespołu.
No i Upa znowu na pograniczu czerwonej kartki a takie sytuacje będą miały miejsce często w meczach z silniejszym rywalem.
03.10.2024 10:08
@seco555 no właśnie nie, na ten moment viaplay 55zl i c+ eleven 75 zł czyli za 130zl masz wszystko. A jak viapley upadnie to może być jeszcze lepiej.
18.09.2024 13:46
Ja nie mam w ogóle tv, tylko net. Wykupiłem roczny pakiet C+ z Elevenem za 75zl miesięcznie bo niedługo przejdzie tam Bundesliga. Liczę na to że C+ przejmie też od Viaplaya Premier League. Wówczas cena 75zl miesięcznie nie będzie już tylko rozsądna a wręcz rewelacyjna.
18.09.2024 12:52
Mam podobnie, byłem entuzjastyczny po jego pierwszych wejściach ale ostatnimi czasy niezwykle mnie irytuje.
18.09.2024 12:49
Wg. mnie trochę za bardzo masz w pamięci Goretzke z czasów Tuchelozy. To dobry pilkarz w odpowiednim systemie. Kimmich też słabo wyglądał w zeszłym sezonie, wydawało się że Bayern nie straci na jego odejściu a to nadal kapitalny pilkarz.
Uważam że gdyby Leon zarabiał tyle ile powinien czyli ok 10 baniek na sezon to w ogóle nie byłoby tematu jego odejścia.
18.09.2024 12:48
Jestem trochę w szoku z dwóch powodów:
1. Komentarze że u VK nie widać pomysłu na grę. No trzeba być naprawdę uprzedzonym. Jestem nadal dość sceptyczy, mam obawy czy sposób gry nie jest zbyt ryzykowny, ale rękę trenera widać naprawdę dosłownie gołym okiem.
2. Komentarze że bardziej niż wynik cieszy brak Goretzki w składzie. Czyli co, te 9:2 do bani bo nie dość że Leon zagrał to jeszcze strzelił gola?
Dobry mecz krytykowanego przeze mnie ostatnimi czasy Daviesa. Widać że taki system gry bardziej mu pasuje niż Tucheloza.
Jestem ciekawy jak tak ryzykowna gra sprawdzi się z silniejszym rywalem.
Co do Comana, Leona i Sane podtrzymuje swoje zdanie - to wartościowi piłkarze, którzy w odpowiednim systemie się sprawdzą. Ale na pewno nie są warci takich pieniędzy jakie otrzymują. No i podatność Kinga na kontuzje.
18.09.2024 05:04
@Reeken89 to prawda, ale można powiedzieć że Bayern póki co spełnia oczekiwania, a Bankruci grają ponad stan - Hansi tam musi łatać jakimiś dzieciakami i robi to świetnie, a ja np miałem nadzieję że będą się kręcić w dole tabeli.
16.09.2024 06:33
@bawaria42 Umknęło mi to że Sane nie chce przedłużenia umowy, byłem pewny że to Bayern bardziej się waha w tym temacie. Cóż, to zmienia postać rzeczy nieco, chociaż sam uważam że każdy z tej czwórki może coś wnieść, tylko że co najwyżej za połowę kwoty jaką inkasują obecnie.
15.09.2024 10:59
Czemu akurat tak? W sensie nie twierdzę, że nie, tylko nie rozumiem czemu w przypadku tej dwójki takie działanie Twoim zdaniem ma sens i jest zasadne a względem innej dwójki to już brak wyciągania wniosków?
15.09.2024 10:31
@FCB4ever2014 pamietam, uważam że wejście w rytm strzelecki i dobre samopoczucie podstawowej 9 to podstawa sukcesu drużyny
15.09.2024 10:25
Trener musi dbać nie tylko o aspekt fizyczny ale i psychiczny zawodników.
Posadzenie podstawowego napastnika na początku sezonu w meczu w którym potencjalnie łatwo byłoby mu o kilka bramek przyniosłoby znacznie więcej szkód niż zmęczenie fizyczne.
15.09.2024 06:21
Kilka wniosków z meczu kadry:
1) Tah to nie zawodnik na Bayern, uparcie się na niego daje podobną laurkę decyzyjnym jak Hudson Odoi Hasanowi. Chciałbym Niemca w obronie Bayernu, no ale na pewno nie Taha - stopera bez większych atutów i łatwego do minięcia
2) Niemcy nadal chcą grać jak Hiszpanie a nie mają do tego odpowiednich zawodników poza paroma jednostkami.
3) Mimo wszystko wyniki i styl nie są złe jak na uporczywe granie 10 na 11. Nie wiem czemu nie chcą spróbować grać w komplecie czyli bez Havertza na szpicy. Co ciekawe kilka lat temu, jeszcze zanim zaczął się taki eksperyment - sam myślałem że przy braku dobrego napastnika powinni spróbować z Havertzem w ataku. No ale z błędu można się wycofać a nie powielać go przez lata.
11.09.2024 07:05
@alien666 serio aż tak źle? Meczu nie oglądałem ale na sporcie i Weszlo był wskazywany jako jeden z jasnych punktów.
07.09.2024 07:42
Bardzo niedoceniany obrońca, indywidualnie jeden z najlepszych - świetny fizycznie, technicznie i inteligentny piłkarsko. Niestety dużo osób pamięta go z efektownej akcji Messiego.
Chciałbym żeby w Bayernie był teraz obrońca w 70% klasy Boatenga.
04.09.2024 08:02
Gdyby przyszedł Simons i odszedł Coman, to uznałbym okienko za bardzo dobre.
31.08.2024 07:11
Zgadzam się i powtórzę po raz kolejny - kluczowe będzie to czy pomysł obecnego duetu czyli VK okaże się wybitnym czy słabym trenerem. Pod tym kątem w ciągu pół roku powinno być wszystko jasne.
Jeśli Bayern wygra ligę i LM, to dla mnie trzech muszkieterów do pozbycia się, może dostać kontrakty dożywotnie po 30 baniek na głowę nawet.
30.08.2024 17:52
Kluczowy będzie i tak trener. Bankruci mają połowę składu juniorów i na razie Hansi jakoś to klei.
Jak VK okaże się ogarniętym trenerem, to z tą kadrą uzupełnioną utalentowanymi zawodnikami powinien ogarnąć solidne wyniki.
30.08.2024 15:45
Dwa zwycięstwa Bayernu z kim?
30.08.2024 02:11
Jak wszystko co nowe. Ale pograłem już trochę w FMa karier i jest w porządku ten format. Więcej emocji do końca i w miarę uczciwy.
29.08.2024 17:57
@Jurgen1982 widziałem akcję tylko na Twitterze w paru filmikach średniej jakości ale też nie bardzo wiem co mógł zrobić w tej sytuacji. Chciał przeciąć piłkę wślizgiem, nie trafił i poleciał dalej a jak się zatrzymał to został trafiony piłką. Jedyna opcje jaką miał to chyba nie zwalniać wślizgu żeby wjechać z impetem do bramki ale wydaje mi się że tylko nieprawdopodobnie doświadczony napastnik umiałby tak przewidzieć sytuację i odpowiednio się zachować.
27.08.2024 12:54
Ja bym Daviesa oddał z dopłatą, ale myślę że jego pozostanie mimo kończącego się kontaktu jest elementem gry klubu na pozostanie Musiali. Gdyby nie sympatia między tymi dwoma zawodnikami Kanadyjczyk już dawno byłby wytransferowany moim zdaniem.
26.08.2024 21:57
No i git. W sytuacji kiedy nie wypalił transfer Simonsa to Jo musi wziąć na siebie rolę kreatora gry. Powinno wypalić jeśli zdejmie się z jego barków zadania defensywne.
Podobają mi się wypowiedzi VK. Do dzisiaj mam dreszcze żenady na wspomnienie Kovaca w tym zakresie i kolejnych trenerów oceniam przez jego pryzmat.
24.08.2024 11:06
Tak naprawdę to w tym sezonie największe znaczenie będzie miał Kompany. Jeśli będzie w stanie stworzyć system minimalizujący skutki baboli naszych środkowych obrońców to będzie ok, jeśli nie to nie będzie...
23.08.2024 15:01
@hoodykr wielka szkoda, że akurat wtedy. Mimo wszystko ten triumf bywa podważany ale też smakuje trochę inaczej.
A jestem pewny że byliśmy w takim gazie że zmietlibysmy każdego w normalnym trybie rozgrywek.
23.08.2024 11:48
Generalnie w moim przypadku najbardziej niepokoi mnie to, że jakoś nie oceniam mega pozytywnie historii Eberla w poprzednich klubach. Może po prostu za mało zagłębiałem temat ale ani wybory trenerów ani same transfery w BMG czy Lipsku mnie nie powalały.
Ale okienko w Bayernie ocenilbym jako dobre pod warunkiem przyjścia wysokiej klasy ofensywnego zawodnika potrafiącego zagrać kreatywnie w środku pomocy - nawet z ławki rezerwowych.
23.08.2024 11:46
@tapczan to prawda ale wątpię żeby Jamal chciał o czymkolwiek rozmawiać zanim będzie jasne, że Bayern jest skazany na sukces, tzn przed półfinałem LM i zapewnieniem sobie mistrzostwa w tym sezonie.
23.08.2024 10:59
Musiala przede wszystkim chce wygrywać i myślę że pod tym kątem ten sezon wyjaśni jego przyszłość w Bayernie.
23.08.2024 10:15
Jak wiecie, działania Eberla mnie nie przekonują, żartuje że mści się za to że zagral tylko 1 mecz w Bayernie.
Ale uważam że część przypisywanych mu win jest niesprawiedliwa. Nie jest łatwo pozbyć się z zespołu zawodników dużo zarabiających, ze słabym zdrowiem po średnim sezonie. Niemniej w kwestii Comana i Goretzki liczę na czołówkę Premier League pod koniec okienka.
Natomiast Eberl musi być rozliczany z innych rzeczy - wyników w najbliższym sezonie, podpisania nowych kontraktów z czołowymi zawodnikami i nie dawania wysokich pensji zawodnikom których można zastąpić.
23.08.2024 09:23
Ponoć Gundo chce odejść od FC Bankrutów, może warto jego rozważyć jako kreatywnego środkowego pomocnika do kadry? Oczywiście tylko w przypadku rozwiązania kontraktu z Rejestratorami.
18.08.2024 17:12
Ja bym chciał kreatywnego środkowego pomocnika, jakim miał być Simons.
18.08.2024 16:22
Pobieżnie przejrzałem poniższe wywody, z tego całego galimatiasu pomysł żeby z Goretzki zrobić na stałe stopera nawet mi się spodobał :)
Oczywiście przy obniżeniu pensji.
14.08.2024 12:57
Jest gdzieś do obejrzenia mecz? Bo nawet na strumyku nie widzę.
13.08.2024 18:00
Ja byłem w podobnym szoku jak się dowiedziałem że ww. Panowie nie dali z siebie wszystkiego w sprawie Simonsa :) ale oni chociaż mogą się pocieszyć euraskami które wpływają na konto, wtedy łatwiej wyjść z szoku...
12.08.2024 14:12
Myślę, że będą jeszcze 2 transfery w ostatnich dniach okienka do jakich Bayern nas przyzwyczaił - wypożyczenie lub kupno w promocyjnej cenie jakościowego zawodnika który ma problemy w obecnej drużynie.
Priorytetem sprzedaż Comana i Goretzki, nie ze względu na ich jakość ale pensje jakie pobierają. Gnabry, jeśli będzie zdrowy może wiele dać, chociaż też zarabia zbyt dużo.
12.08.2024 12:43