DieRoten.pl

Superpuchar Niemiec: Bayern powalczy o pierwsze trofeum!

02.08.2019, 22:17:52
DieRoten.pl

Stało się! Po kilku tygodniach przerwy i oczekiwania zawodnicy Bayernu Monachium wracają do akcji w pierwszym meczu o stawkę, którym będzie Superpuchar Niemiec.

Już jutro późnym wieczorem „Bawarczycy” w swoim pierwszym oficjalnym pojedynku nowego sezonu 2019/20 powalczą o pierwsze trofeum! Rywalem podopiecznych Niko Kovaca będzie Borussia Dortmund, która jak wiemy w poprzedniej edycji Bundesligi zdobyła wicemistrzostwo Niemiec.

Obie ekipy mają już za sobą serię różnych spotkań towarzyskich, w których zarówno Niko Kovac, jak i Lucien Favre mogli przetestować nowe rozwiązania taktyczne oraz dać szansę gry wielu młodym zawodnikom.

Początek meczu na Signal Iduna Park dokładnie o 20:30. Choć faworytem tego starcia według bukmacherów są monachijczycy, to nie można zapominać, że dla obu drużyn będzie to bardzo ważny pojedynek z wielu różnych powodów. Nikogo nie powinien więc dziwić fakt, że nastroje w obozach FCB i BVB są bojowe, zaś każdy z piłkarzy i członków sztabu jest zdeterminowany, aby odnieść sukces.

Historia ostatnich spotkań mistrzów Niemiec z dortmundczykami potwierdza tylko, że jutro wieczorem nie będziemy się nudzić − emocje, widowiskowa gra i grad bramek gwarantowany. Nie bez powodu zresztą mecze te określa się w całej Europie mianem „Der Klassiker”.

Signal Iduna Park

Areną jutrzejszego i tak oczekiwanego w Niemczech i nie tylko boju o Superpuchar Niemec będzie jeden z jeden z najsłynniejszych stadionów piłkarskich w Europie i świątynia kibiców Borussii Dortmund, czyli Signal Iduna Park.

Mogąca pomieścić dokładnie 81.365 widzów i będąca największym obiektem w Niemczech, SIP została wybudowana z myślą o mistrzostwach Świata w 1974 roku. Inauguracja nowego stadionu BVB nastąpiła tego samego roku – Schalke 04 Gelsenkirchen pokonało swoich odwiecznych rywali w „Derbach Zagłębia” 3:0.

W 2006 roku obiekt przeszedł największą renowację w historii – unowocześniono całą konstrukcję, zaś pojemność została zwiększona do ponad 80.000. Jako ciekawostkę można również nadmienić, iż 30 stycznia 2004 roku padł rekord frekwencji na Singal Iduna Park – wówczas podczas meczu dortmundczyków z „Die Koenigsblauen” na trybunach zasiadło 83.000 widzów!

Młodzi imponują

Mistrzowie Niemiec spośród wszystkich klubów z 1. Bundesligi przygotowania do nowego sezonu rozpoczęli najpóźniej, a mianowicie 8 lipca. Początkowo Niko Kovac miał do swojej dyspozycji ograniczoną kadrę, ale po kilku dniach do klubu powróciła reszta zawodników.

Podobnie jak przed rokiem ekipa  „Gwiazdy Południa” odbyła kilkudniowe tournee po Stanach Zjednoczonych − tym razem Bayern odwiedził takie miasta jak Los Angeles, Houston i Kansas City. Piłkarze FCB nie tylko trenowali w pocie czoła, ale i również promowali markę bawarskiego klubu na amerykańskim rynku.

Ponadto Robert Lewandowski i spółka mieli okazję przetestowania swojej formy w trzech sparingach − w pierwszym z nich „Bawarczycy” polegli 2:1 z Arsenalem, ale później było już tylko lepiej. W drugim meczu mistrzowie Niemiec ograli 3:1 Real Madryt, zaś na pożegnanie z USA podopieczni Kovaca pokonali skromnie 1:0 drużynę AC Milanu.

Po powrocie do kraju wznowiono przygotowania i ponownie rozegrano spotkania towarzyskie − tym razem w ramach turnieju Audi Cup. Choć Bayern rozbił w półfinale Fenerbahce 6:1, to w finale lepsi okazali się gracze Tottenhamu Hotspur, którzy lepiej wykonywali rzuty karne (w regulaminowym czasie gry padł remis 2:2).

− To był produktywny turniej. Każda z 4 ekip grała ofensywną piłkę i zdobyła wiele bramek. Widzowie byli świadkami wielu dobrych akcji. Jestem zadowolony, ale wciąż mamy trochę czasu, aby się poprawić. W 1. połowie wystawiliśmy bardzo młody zespół. Trzeba przyznać, że młodzi wykonali bardzo dobrą pracę − powiedział po meczu Kovac.

Warto nadmienić, iż z bardzo dobrej strony w starciu z Tottenhamem pokazało się wielu młodych piłkarzy. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim Renato Sanches, Sarpreet Singh (sprowadzony do FCB II tego lata) oraz zdobywcy obu bramek − Fiete Arp & Alphonso Davies.

Wysoka forma BVB

W przeciwieństwie do monachijczyków Borussia Dortmund rozpoczęła przygotowania do nowego sezonu o 5 dni wcześniej niż Bayern Monachium. Na samym początku podopieczni Luciena Favre'a rozegrali sparing z FC Schweinberg (10:0), po czym podobnie jak mistrzowie Niemiec udali się tournee po Stanach Zjednoczonych.

Włodarze i sztab szkoleniowy klubu z Zagłębia Ruhry z pewnością mogą zaliczyć ten wyjazd do bardzo udanego. Nie dość, że dortmundczycy powiększyli grono swoich fanów i odnieśli sukces marketingowy & wizerunkowy, to w dodatku piłkarze pokazali się z bardzo dobrej strony.

Punktem kulminacyjnym tej wyprawy za Ocean był pojedynek z Liverpoolem, w którym to zwyciężyli dortmundczycy 3:2. Po powrocie do kraju Sancho i spółka kontynuowali przygotowania oraz odbyli drugi obóz przygotowawczy, podczas którego rozegrali następne dwa sparingi. W ostatnim z nich BVB ograło 4:1 szwajcarski St. Gallen.

− Ogółem rzecz biorąc posiadaliśmy większe posiadanie piłki i zdominowaliśmy ten mecz. Było w porządku. To dobrze, że nasi przeciwnicy przetestowali nas − powiedział po meczu Favre.

 „Der Klassiker" po raz 115. w historii!

Jutrzejszego wieczoru na wypełnionej po brzegi Signal Iduna Park z całą pewnością możemy spodziewać się kolejnego wielkiego widowiska i spektaklu najwyższych lotów, który budzi zainteresowanie fanów na całym piłkarskim globie. Aby wyobrazić sobie co może nas czekać o 20:30, wystarczy spojrzeć na kilka lub też kilkanaście ostatnich potyczek FCB z BVB.

Według statystyk prowadzonych przez doskonale nam znany już serwis „Soccerway” , obie drużyny w swojej długoletniej i równie bogatej historii miały już okazję stawać ze sobą w szranki przy 114 okazjach! O wiele lepszym bilansem mogą pochwalić się „Bawarczycy”, którzy zwyciężali 55-krotnie.

W związku z tym skuteczność monachijczyków wynosi ponad 48%. Mimo wszystko klubu z Zagłębia Ruhry w żadnym wypadku nie należy lekceważyć. Do tej pory dortmundczycy przy 30 okazjach schodzili z boiska jako zwycięzcy (po raz ostatni nastąpiło to w listopadzie minionego roku).

Pozostałe pojedynki (29 razy) kończyły się już remisami. Warto także przyjrzeć się obecnym statystykom strzeleckim − w dotychczasowej rywalizacji w ramach popularnego na całym świecie  „Der Klassikera", ekipa rekordowego mistrza Niemiec zdobyła 217 oraz straciła 143 bramki.

Początek rywalizacji pomiędzy Bayernem a Borussią sięga połowy lat 60'. W pierwszym meczu w historii BVB pokonało „Gwiazdę Południa” na wyjeździe 2:0. Wówczas w zespole Cajkovskiego grali tacy legendarni piłkarze jak Maier, Beckenbauer, czy Mueller. Tamtego południa obie bramki dla BVB zdobył Wosab.

Ostatnie sześć spotkań:

Jak więc wynika z grafiki zamieszczonej powyżej po raz ostatni mistrzowie Niemiec mieli okazję grać przeciwko Borussii Dortmund w kwietniu. Wówczas w bardzo ważnym meczu, który w dużej mierze zadecydował o losach mistrzostwa kraju, podopieczni Niko Kovaca rozbili swoich rywali aż 5:0.

Tamtego późnego popołudnia wynik meczu otworzył Mats Hummels, po czym kilka minut później swojego 200. gola w historii występów w Bundeslidze zdobył Robert Lewandowski. Przed przerwą do bramki BVB trafiali jeszcze Javi Martinez oraz Serge Gnabry. W drugiej połowie monachijczycy kontynuowali swoją dominację, zaś kropkę nad i w końcówce postawił nasz rodak ustalając wynik spotkania na 5:0.

Okiem eksperta, czyli Julia Kramek dla DieRoten.pl

Z wielką przyjemnością zapraszam Was również do zapoznania się z opinią i komentarzem Julii Kramek, która na co dzień zajmują się pisaniem dla największego i najlepszego w Polsce portalu o Borussii Dortmund, czyli Borussia.com.pl. Prywatnie Julia jest oddaną miłośniczką i fanką BVB.

− Superpuchar zawsze jest traktowany trochę po macoszemu. Niby nie ma w tym niczego dziwnego, bo każdy ma w perspektywie zbliżający się start sezonu. Z drugiej strony, jest to mecz prestiżowy – w końcu Der Klassiker – i szansa dla nowych piłkarzy na pokazanie się. Bo tego meczu nie traktuje się już jako kolejnego sparingu.

Nie spodziewam się meczu na poziomie finału Ligi Mistrzów, ale wiem też, że nie będzie w nim grania „byle do ostatniego gwizdka”. Ten mecz w żaden sposób nie zadecyduje o przebiegu sezonu i nie pozwoli nam wyłonić faworyta do zgarnięcia mistrzowskiej patery. Da nam jednak poczuć atmosferę zmagań na niemieckich boiskach i uprzyjemni oczekiwanie na start sezonu.

Liczę na zwycięstwo BVB, choć spodziewam się wyrównanego starcia. Typuję 3:2 dla gospodarzy.

Coman gotowy do gry

Wyjściowa jedenastka Bayernu Monachium na jutrzejszy pojedynek z drużyną Borussii Dortmund jak zwykle owiana jest wielką tajemnicą, więcej informacji na temat składu z całą pewnością poznamy dopiero jutro na kilka godzin przed spotkaniem.

Niko Kovac w nadchodzącym spotkaniu z pewnością będzie zmuszony radzić sobie bez Lucasa Hernandeza, który na całe szczęście jest coraz bliższy powrotu do treningów zespołem − ma to nastąpić już w najbliższy wtorek, kiedy to monachijczycy rozpoczną obóz przygotowawczy nad jeziorem Tegernsee.

Co więcej podczas dzisiejszej konferencji prasowej chorwacki szkoleniowiec bawarskiego klubu potwierdził, że poza kadrą znajdzie się także Serge Gnabry, który to boryka się z kontuzją uda. Ponadto pod znakiem zapytania stoi występ Javiego Martineza.

− Serge Gnabry czuje się dobrze, ale wypada z kadry na jutrzejszy mecz. Staramy się postawić go na nogi na spotkanie Pucharu Niemiec z Energie Cottbus. Z Comanem wszystko w porządku. Wróci dziś do treningów i będzie mógł jutro zagrać − powiedział Kovac.

Javi Martinez ma problemy z kolanem. Musimy poczekać i zobaczyć jak to się rozwinie. Lucas Hernandez uda się z nami na obóz nad Tegernsee, gdzie rozpocznie treningi z zespołem dodał Chorwat.

  

Wiele wskazuje na to, że i tym razem Niko Kovac zdecyduje się na grę w systemie 4-3-3 z użyciem jednej szóstki. 47-latek dostrzega, że ustawienie to dobrze funkcjonuje w zespole rekordowego mistrza Niemiec, ale niewykluczone, że w zależności od rywala będzie one modyfikowane.

Zespół czuje się obecnie dobrze z tym ustawieniem i do tej pory wychodzi wszystko bardzo dobrze. Nie oznacza to jednak, że nie możemy go zmodyfikować czy coś − podsumował 47-latek.

Siebert rozjemcą zawodów w Dortmundzie

Jutrzejszy szlagierowy pojedynek Superpucharu Niemiec pomiędzy Borussią Dortmund a monachijczykami poprowadzi doskonale nam znany Daniel Siebert, który w swojej dotychczasowej karierze 19-krotnie prowadził już spotkania z udziałem Bayernu Monachium.

Po raz ostatni 35-letni nauczyciel z Berlina miał okazję sędziować mecz drużyny rekordowego mistrza Niemiec 24 kwietnia 2019 roku, kiedy to „Bawarczycy” pokonali 3:2 w starciu 1/2 finału rozgrywek Pucharu Niemiec ekipę Werderu Brema.

Ogółem rzecz biorąc bilans spotkań FCB, kiedy arbitrem głównym był Daniel Siebert wypada bardzo dobrze, albowiem mowa o czternastu zwycięstwach, czterech remisach oraz jednej porażce z Hoffenheim, która miała miejsce 9 września 2017 roku.

Swoją licencję DFB Niemiec otrzymał w 2007 roku, zaś jego debiut w 2. Bundeslidze przypadł dwa lata później. Z kolei w sezonie 2012/13 został mianowany arbitrem w 1. Bundeslidze. W 2015 roku nauczyciel z Berlina otrzymał licencję FIFA, co czyni go najmłodszym arbitrem FIFA z Niemiec. Na arenie międzynarodowej od tamtego okresu 35-latek miał już okazję poprowadzić wiele spotkań, z czego 5 w Lidze Mistrzów oraz 8 w Lidze Europy. Skład sędziowski na mecz prezentuje się następująco:

Arbiter główny: Siebert (Berlin)
Asystenci: 
Foltyn (Wiesbaden) Seidel (Hennigsdorf)
Czwarty arbiter: 
Osmers (Hannover)
Sędzia VAR: Schroeder (Hannover)

Bogata tradycja budowana przez lata

Od lat pojedynki „Bawarczyków” z „Die Borussen” uchodzą za wielkie widowisko  mogliście o tym przeczytać już wcześniej, ale dla starszych kibiców obu zespołów najbardziej w pamięci zapadł z pewnością pamiętny mecz z sezonu 1971/72.

27 listopada 1971 roku to data, która dla wszystkich kibiców klubu z Zagłębia Ruhry jest bardzo bolesna, gdyż tego dnia w ramach 16. kolejki Bundesligi Gerd Mueller, Franz Beckenbauer i spółka rozgromili gości z Zagłębia Ruhry aż 11:1! Na domiar wszystkiego BVB w tym samym sezonie spadło do drugiej ligi.

17.000 widzów zgromadzonych na Stadion an der Gruenwalder Strasse w pierwszej połowie doczekało się łącznie czterech bramek, zaś w drugiej części starcia w Monachium podopieczni legendarnego Udo Lattka wpakowali sowim rywalom jeszcze siedem bramek! Jedynego gola dla BVB zdobył wówczas Weinkauff

Bramki dla ekipy „Gwiazdy Południa” zdobywali wtedy Gerd Mueller (czterokrotnie), Uli Hoeness (dwukrotnie), Franz Roth (dwukrotnie), Paul Breitner, Franz Beckenbauer oraz Wilhelm Hoffmann.

Kto powiedział, że tylko kibice Bayernu mogą być dumni z przeszłości swojego klubu? Jeszcze nie tak dawno temu, bo w sezonie 2011/12 w finale Pucharu Niemiec Borussia bez najmniejszych problemów ograła „Dumę Bawarii" 5:2. Warto pamiętać, że tego dnia Robert Lewandowski grający jeszcze w BVB strzelił przyszłym pracodawcą trzy bramki, a Łukasz Piszczek i Jakub Błaszczykowski zaliczyli po jednej asyście. 

Mimo wszystko najważniejszym pojedynkiem w historii obu klubów bez dwóch zdań jest finał Ligi Mistrzów z 2013 roku, kiedy to Bayern pod wodzą Juppa Heynckesa ograł Borussię Dortmund 2:1 i sięgnął po upragnione trofeum. Bramkę na wagę triumfu zdobył tamtego magicznego dnia Arjen Robben, który wykorzystał podanie Francka Ribery'ego i wprowadził kilkadziesiąt tysięcy fanów FCB na Wembley w stan ekstazy.

Eksperci typują

Każdy z nas chciałby pewnie efektywnego i widowiskowego zwycięstwa Bayernu nad ekipą z Zagłębia Ruhry, ale co myślą osoby z zewnątrz? Poniżej znajdziecie kilka typów piłkarskich ekspertów, dla których futbol to chleb powszedni.

Julia Kramek (Borussia.com.pl): 3:2 dla Borussii Dortmund.

Tomasz Urban (Eleven Sports): 2:1 dla Borussii Dortmund.

Mateusz Majak (Eleven Sports): 2:1 dla Borussii Dortmund.

Marcin Borzęcki (TVP Sport): 3:1 dla Bayernu.

Maciej Iwanow (Die Halbzeit): 3:2 dla Bayernu.

Michał Trela (Przegląd Sportowy): 2:1 dla Borussii Dortmund.

Martin Huć (BayerLeverkusen.pl): 3:2 dla Borussii Dortmund.

Michał Serafin (1. FC Kaiserslautern)3:2 dla Borussii Dortmund.

Lewandowski ekspertem od Klassikera”

Ze wcześniej przytoczonych statystyk możemy dowiedzieć się, że pomiędzy Bayernem Monachium a Borussią Dortmund doszło już łącznie do 114 pojedynków i prawie zawsze byliśmy świadkami wielkiego widowiska i gradu emocji. Mimo wszystko to Bayern może pochwalić się lepszą skutecznością, albowiem mówimy o wygraniu 48% meczów.

Bramek po obu stronach również nie brakowało, albowiem jeśli dokładnie przyjrzymy się statystykom, to mówimy o 360 strzelonych bramkach! W historii tych szlagierowych potyczek możemy wyróżnić kilku najlepszych strzelców, których bramki nieraz decydowały o losach spotkania.

Jednym z takich zawodników bezsprzecznie jest Robert Lewandowski, który jak dobrze wiemy w poprzednim sezonie stał się najlepszym strzelcem spoza Niemiec w historii Bundesligi (przegonił legendarnego Pizarro). Na domiar wszystkiego w ostatnim starciu z Borussią Dortmund 30-letni Polak zdobył kolejno 200. i 201. gola w BL!

Biorąc pod uwagę wszystkich strzelców w historii starć mistrzów Niemiec z dortmundczykami (w lidze), to Robert również może pochwalić się najlepszym wynikiem. W kwietniu strzelając dwie bramki BVB, kapitan polskiej reprezentacji stał się samodzielnym liderem w klasyfikacji strzelców „Der Klassiker”.

Pozostając jeszcze na chwilę w temacie bramek i rekordów Roberta Lewandowskiego, to warto wspomnieć, że w tym sezonie Bundesligi nasz rodak może zostać trzecim najlepszym strzelcem BL w historii! Do czwartego Burgsmuellera 30-latek traci raptem 11 trafień, zaś do trzeciego Juppa Heynckesa 18.

Ponadto 26 trafień (teraz już wszystkie rozgrywki) dzielą Polaka od zostania drugim najskuteczniejszym strzelcem w historii bawarskiego klubu! Pierwsze miejsce przypada legendarnemu Gerdowi Muellerowi (508), zaś na drugiej lokacie plasuje się Karl-Heinz Rummenigge (217). Robert z kolei może pochwalić się 191 trafieniami.

Garść ciekawostek

− Mecz o Superpuchar Niemiec po raz pierwszy został rozegrany w 1977 roku.
− Po raz ostatni obie ekipy spotkały się ze sobą w Superpucharze Niemiec w 2017 roku.
− Bayern zdobył w poprzednim sezonie mistrzostwo i Puchar Niemiec.
− Bayern w swojej historii 7-krotnie sięgał po Superpuchar Niemiec.
− Bayern zagra o Superpuchar Niemiec po raz czternasty w swojej historii.
− Bayern grał w finale Superpucharu Niemiec już 7 razy z rzędu (4 zwycięstwa i 3 porażki).
− Bayern jest niepokonany w Superpucharze Niemiec od 3 spotkań.
− Bayern w ramach przygotowań do sezonu wygrał trzy spotkania i poniósł dwie porażki.
− Bayern w ostatnich siedmiu finałach Superpucharu zdobył 14 bramek oraz stracił ich 9.
− Dortmund w poprzednim sezonie zajął drugie miejsce w rozgrywkach Bundesligi.
− Dortmund w swojej historii 5-krotnie sięgał po Superpuchar Niemiec.
− Dortmund zagra o Superpuchar Niemiec po raz dziewiąty w swojej historii.
− Dortmund w ramach przygotowań do sezonu wygrał 5 spotkań.
− Bilans 6 ostatnich pojedynków Bayernu z BVB to 4 zwycięstwa, porażka oraz remis.
− W 6 ostatnich spotkaniach pomiędzy FCB a BVB padło 27 bramek (z czego 20 zdobył Bayern).
− W 6 ostatnich spotkaniach pomiędzy FCB a BVB sędziowie pokazali 25 żółtych kartek.
− Po raz ostatni Dortmund ograł Bayern 10 listopada 2018 roku w Bundeslidze (3:2 dla BVB).
− Faworytem bukmacherów jest Bayern, zaś średni kurs na ich zwycięstwo wynosi obecnie 2,06.
− Kadrę Bayernu Monachium wycenia się obecnie na sumę 757,15milionów euro.
− Kadrę Borussii Dortmund wycenia się obecnie na sumę 669,10 milionów euro.
− Najbardziej wartościowymi graczami w kadrze FCB są Thiago, Kimmich oraz Lucas (po 70 mln €).
− Najbardziej wartościowym graczem w kadrze BVB jest Jadon Sancho (100 mln €).
− Kovac z całą pewnością musi sobie radzić jutro bez takich graczy jak Lucas, Martinez i Gnabry.
− Kovac jako trener rywalizował z BVB 8-krotnie (3 zwycięstwa, remis oraz 4 porażki).
− Kovac tylko dwa razy w karierze miał okazję rywalizować z Favre jako trener (porażka i zwycięstwo).
− Favre z całą pewnością musi sobie radzić jutro bez takich graczy jak Brandt, Buerki oraz Morey..
− Favre jako trener rywalizował z FCB 16-krotnie (5 zwycięstw, 3 remisy oraz 8 porażek).
− Goetze grający obecnie dla BVB miał okazję bronić barw Bayernu w latach 2013-2016.
− Hummels po trzech latach gry w Bayernie, powrócił tego lata do Dortmundu.
− Lewandowski zdobył 15 bramek w historii klasyków (14 dla FCB i 1 dla BVB).
− Najlepszym strzelcem w historii Superpucharu Niemiec jest Lewandowski (5 goli).
− Dla Daviesa, Arpa, Luasa oraz Pavarda może to być pierwszy Superpuchar Niemiec w karierze.
− W historii Superpucharu Niemiec rzuty karne decydowały o zwycięstwie w 5 przypadkach.
− Niko Kovac może jako trener sięgnąć po Superpuchar Niemiec drugi raz z rzędu.

Stach Gabriel

Kursy bukmacherów: Borussia (3.35), Remis (3.70), Bayern (2.05).

Mecze Bayernu, Ligi Niemieckiej i wszystkie najważniejsze spotkania możecie obstawiać w serwisie naszego sponsora: PZBUK.

źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (564)



04.08.2019 08:43
@JazGod
Tylko, że my mamy tylko Martineza jako 6 i Kovac niezbyt na niego stawia. Tutaj serio potrzeba Sane jako konkret transfer, Ziyech jako multi pozycja i jednocześnie spora jakość, Roca na DM i ewentualnie jak wystarczy to ktoś dodatkowo na skrzydło lub Werner za niewielkie pieniądze.

Potrzebne jakieś 200 - 220 mln na teraz.
A za rok kosmetyczne Hawertz czyli jakieś 100 mln ale jako jeden zawodnik i tyle.
04.08.2019 02:01
@Janson co do Thiago, trochę IMHO mylisz przyczynę ze skutkiem. Thiago jest tak samo ograniczony jak Schweinsteiger i/lub Guardiola - dobry albo w systemie doble pivote (w swoim najlepszym sezonie, jak pamiętasz, Schweinsteiger miał obok siebie Martíneza), albo z libero za plecami (Guardiola miał Koemana). Jak ktoś słusznie zauważył, Thiago bierze na siebie ciężar gry, podejmuje ryzyko, reguluje tempo, ma mnóstwo obowiązków ofensywnych i defensywnych. I niestety nie ma żadnego wsparcia: Tolisso to żart jako ósemka, cóż dopiero druga szóstka; Goretzka to żart na ósemce, szóstce i dziesiątce; Sanches to po prostu żart na tym poziomie, gdzie by nie grał. Z Twojego punktu widzenia Goretzka i Tolisso może nie popełnili błędów, z mojego zasadniczym błędem jest to, że w ogóle siedzą w Bayernie: bezproduktywni, unikający odpowiedzialności, poruszający się po boisku bez sensu, pozostawiający w środku absurdalną dziurę.

Thiago to nie Xavi ani Pirlo, ale Schweinsteigerowi nie ustępuje; to koledzy robią z niego Jodłowca.
04.08.2019 00:12
@MR wspomina o typowej 6. Całkiem słusznie. Każdy z nas ma porównanie jak Bayern wyglądał gdy zdobywał potrójną koronę. Schweinsteiger i Martinez byli strasznie skuteczni. Bayern nie kreował sytuacji „godzinami”, Bayern rozbijał akcje rywali i uderzał. Jeśli chcą powtórzyć ten sukces to muszą iść podobnym schematem.
03.08.2019 23:31
@ MR - " ... Thiago może grać tylko z typową 6 :)
Ten zawodnik stawiany jako jedyny defensywny pomocnik to większe zagrożenie niż pożytek. ... "

Pełna zgoda.
03.08.2019 23:30
Davies nie potrafi bronić. Jest ogrywany w łatwy sposób. Kimmich w środku nic nie daje. I ciągle zbiega na prawą stronę. Dodatkowo na pozycji skrzydłowych mamy 2 zawodników i jeszcze przesuńmy Davies na obronę gdzie jest Lucas i Alaba. Bo lepiej aby tam grał Muller.
03.08.2019 23:21
@RedMistrzuPL Nie oglądałem go, nie pamiętam ale powiedz mi czy Neuer ma taką charyzmę jak Kahn? Z tego co się dowiedziałem to nie. W ogóle Neuer wydaje się być grzecznym i spokojnym człowiekiem. Tacy ludzie raczej nie zagrzewają do walki towarzyszy.

Edytowano : 2019-08-03 23:24:17

@dzordan nie rozumiem twojego toku myślenia. Kimmich zaczynał w pomocy zrobiliśmy z niego obrońcę bo nie było dobrego zmiennika dla Lahma. Dlaczego więc Davis nie może być brany pod uwagę jako obrońca? Dlaczego Kimmich nie może wracać do korzeni a Davis musi zostać w takiej roli jak go sprowadziliśmy?
03.08.2019 23:15
@Janson
Do twego tekstu zgodzę soe, lecz nie z temstem Neuera, a co powiesz o Olim Kahnie.
Jak dobrze pamiętam był kapitanem i nie przeszkadzalo to
03.08.2019 23:12
To @arekbayern napisał "Po czwarte, wzmocnienie ofensywy takimi zawodnikami jak Sane, Carasco, Werner i może innymi to obowiązek tego klubu, w przeciwnym razie nigdy nie zdobędziemy potrójnej korony

Dla mnie Carrasco niech sobie gra w Chinach. Nigdy nie był zawodnikiem na poziom LM.

Edytowano : 2019-08-03 23:18:33

@szymson

Davies to skrzydłowy i koniec. To że zagrał na Lo to nie znaczy że tam ma grać. Davies ma bardzo dobre uderzenie z lewej nogi. I powinien być szykowany jako następca Robbena na prawe skrzydło a nie na siłę robienie niego lewego obrońcy bo nie mamy tam rezerwowego. Nie ma zawodników wszechstronnych. I koniec. Alaba i Kimmich grają w pomocy ale czy dają tam więcej nie myślę że nawet mniej. Szczególnie Alaba który moim zdaniem jest wypalony w Bayernie.
03.08.2019 23:12
Oczywiście, że w tym meczu było to głupotą, bo potem na skrzydle biegał bezproduktywny Sanches. Ale ogólnie Davies może być opcją i na skrzydło i na lewą obronę właśnie, ponieważ przed sezonem prezentował się tam nienagannie.
03.08.2019 23:10
Mam pytanie gdzie adoratorzy Thiago? Gość od lat jest "kieszonkowym liderem" ma niesamowitą technikę i wizję, każdy słabszy przeciwnik piłki nie powącha przy nim. Jednak gdy są mecze ważne Thiago nie ma. On jest winny naszej dzisiejszej porażki(z piłkarzy bo prawdziwymi winowajcami są ci co siedzieli na trybunach obok Watzke). On jako "6" miał odpowiadać za wsparcie stoperów . Przy kontrach Boa i Sule zostawali osamotnieni, praktycznie na łasce bądź nie łasce BVB. Thiago przyjmował piłkę, kiwał się i zagrywał ją do przeciwników, tak nie grają "6" nawet w spadkowiczach. Tragiczny występ. Alaba jest patologiczny, on nie ma nic, Davis w tą chwilę na boisku zaprezentował się lepiej od niego. Boa przy bramkach nie zawinił ale też nie zrobił nic aby im zapobiec. Sule podobnie ale trochę lepiej od Jeroma. Kimmich-lider z krwi i kości, im późniejsza faza meczu tym większą odpowiedzialność brał na siebie, szarpał walczył ale mógł dostać głupią czerwoną kartkę. Pavard dobrze, bez większych błędów. Goretzka jak zawsze gdyby nie strzały i debilne rajdy bez głowy, nikt by nie wiedział że on w tym meczu grał. Tolisso bardzo dobry mecz, walczył rozgrywał, nie pamiętam żadnego jego błędu. Coman wiatrak robiący zamieszanie i nic więcej. Muller... gdyby nie Thiago to byłby najgorszy na boisku, cienki jak sik węża drewniany skrzydłowy bez prędkości i dryblingu. Sanches próbował ale bez efektów nic nie zmienił ale zaliczył kilka głupich strat i prawie sprokurował karnego (dlaczego sędzia tego nie widział nie wiem). Lewandowski jak zawsze w dużym meczu odcięty od podań próbował zrobić coś samemu a że ma technikę porównywalną z Mullerem to zaliczył więcej strat i nie udanych dryblingów niż dobrych kontaktów z piłką którą i tak nie za często dotykał. Dodatkowo dostał żółtą za brzydkie wejście. Na koniec Kovac. Czy Chorwat mógł zrobić coś lepiej? Na skrzydle mógł wystawić Comana i no właśnie musiał mu dobrać kogoś z pośród Davisa, Mullera i Sanchesa. Kanadyjczyk musiał zostać w odwodzie w razie kontuzji Alaby lub Comana został Sanches i Muller. I mimo drewnianych możliwości Tomka każdy postawił by na niego od pierwszych minut tym bardziej widząc dzisiejszą formę Sanchesa która też nie powalała. Środek Pola musiał ułożyć z Sanchesa, Thiago, Tolisso i Goretzki i tak Thiago dla każdego byłby pewniakiem, Goretzka i Sanches zagrali podobnie słabo a Tolisso zagrał dobrze. W obronie zamiast Boatenga mógł grać Pavard który zdecydowanie lepiej pokazuje się na boku niż w środku. Niko nie jest winny tej porażki. 90% winy leży po stronie zarządu. Z pustego nikt nie naleje. Nie rozumiem tez czemu kapitanem jest bramkarz. Neuer zaliczył udany występ jest jedną z głównych postaci w tm projekcie ale po prostu w takich chwilach kapitan musi być z zespołem a nie 50m za ich plecami. On stamtąd nawet nie może dać sygnału, dodać otuchy, nic nie może on tylko może widzieć upadek.
03.08.2019 23:09
@dzordan
Mam nadzieję, że porównanie Sane do Carrasco to tania prowokacja/ironia.
03.08.2019 23:07
Tylko Davies pograł 5 minut na skrzydle potem na Lo. Co jest głupotą.

Edytowano : 2019-08-03 23:09:46

Krótkie pytanie w czym Sane jest lepszy. Jest chimeryczny, jest rezerwowym w City. Poza tym Dybala jako 10 lub 2 napastnik.
03.08.2019 23:07
Thiago może grać tylko z typową 6 :)
Ten zawodnik stawiany jako jedyny defensywny pomocnik to większe zagrożenie niż pożytek.
Nowa 6stka, Thiago/Ghoretzka, Gnabry/Ziyech :)
03.08.2019 23:06
@dzordan Bzdura. My potrzebujemy trenera. Zdrowego Lucasa na poziome z AM. Porządnego def. do środka, może i nawet dwóch do biegania, zabranie Thiago funkcji lidera i Sane wystarczy.
03.08.2019 23:06
@dzordan Jeżeli dla ciebie najbardziej przereklamowany piłkarz Dybala jest lepszy niż Sane to nie mam pytań :)
03.08.2019 23:05
Plus dla Kovaca, że pierwszą zmianą było wejście Daviesa i to dość stosunkowo szybko, a w dodatku za Thomasa. Mam nadzieję, że ten chłopak będzie grał na prawdę dużo, chociażby po wejściach z ławki. Może sami zrobimy sobie swojego Odoia :D
03.08.2019 23:02
Wzmocnienia zawodnikami pokroju Sane, Carassco czy Werner to raczej nic nie da. Jesteśmy FC Bayern potrzeba zawodników pokroju Neymar, Dybala, Coutinho, Hazard, Griezmann.
03.08.2019 23:01
To co, kupujemy Sane + w pakiecie Neymar i leci po LM :p
03.08.2019 23:01
4 3 3 z Mullerem. Boże przecież to sabotaż.
03.08.2019 22:59
@Moe
jakbym byl Sane to bym teraz zapierdalal do szejka prosic jednak o przedluzenie kontraktu koles sie tu wdupi bedzie na swieczniku i zewszad zjeby ale z kim bedzie mial grac ? mullerem goretzka thiago ?
03.08.2019 22:59
Głupota, głupota i jeszcze raz głupota. Z takimi pieniędzmi transfery powinny być już dawno zrobione i kadra kompletna na sezon to po pierwsze. Po drugie, Thiago to oferma na pozycji nr 6 i nie można go tam wystawiać, ławka rezerwowych na jakis czas mu nie zaszkodziłaby. Po trzecie, Boateng nie ma prawa grac z takimi silnymi przeciwnikami. Po czwarte, wzmocnienie ofensywy takimi zawodnikami jak Sane, Carasco, Werner i może innymi to obowiązek tego klubu, w przeciwnym razie nigdy nie zdobędziemy potrójnej korony. Co do kadry, to powiem trochę żartem, Alfons jest dobry ale dziwki do niczego ????.

Edytowano : 2019-08-03 23:00:20

Alfons jest dobry, ale dziwki do niczego haha xd.
03.08.2019 22:57
@pele, no to puchar już oddaliśmy, ale 3 wzmocnienia wciąż nie są pewne.

Edytowano : 2019-08-03 23:01:56

@PlacMariacki

Dokładnie, w piłce nie chodzi o holowanie, bezsensowne podania, a o stwarzanie sobie sytuacji. Dałbym się pochlastać za trenera, który nauczy naszych kopaczy grać z kontry. Cofnięcie, solidna defensywa, pressing, i właśnie kontratak. Tak dziś grają czołowe ekipy. My holujemy, podajemy, spowalniamy grę, dajemy przeciwnikowi się odbudować.
03.08.2019 22:57
Niby spora część meczu graliśmy piłką. Można było mieć złudne wrażenie że kontrolujemy grę. Ale Dortmund pokazał jak z nami grać. Wystarczy wzmocnić tyly, przyczaic się, wyprowadzić kontrę i pozamiatane..
03.08.2019 22:56
Jak Kovac zagra znów formacja 4 3 3 to nie powinien dostawać pensji do końca sezonu...FCBM!
03.08.2019 22:56
Walić ten puchar większość kibiców Bayernu oddała by go za 3 wzmocnienia w sierpniu
03.08.2019 22:55
Dokładnie. Thiago niby taki profesor, powinno się mówić o nim więcej, ale głupie straty ma praktycznie w każdym meczu. Jeśli chce być profesorem to nie powinien tracić piłek przez tak lekkomyślne, głupie i niecelne podania...
03.08.2019 22:55
Kupowal ktos nowa koszulke Bayernu ? Jaki sklep polecacie?
03.08.2019 22:55
nie wiem co z Alaba się stało:(...musi coś Kovac zmienić, wymysleć coś ekstra;/...BvB też zagrało bez kilku ważnych zawodników...teraz ruszy domino na rynku:D
03.08.2019 22:55
@DieRoten
tak mi sie wydawalo ze o kims waznym zapomnialem :)
03.08.2019 22:54
03.08.2019 22:53
@DonJupp4ever
bvb zagrali bez bramkarza hazarda i brandta
03.08.2019 22:53
Ma-sa-kra!!! Az zal byko patrzec na te bezradnosc... thiago ojcem tej porazki, po 2 jego stratach 2 bramki(on nie moze grac na 6) mial dzis wiecej strat niz celnych podan... goretzka niewidoczny, duzo zlych decyzji w ogole nie bral gry na siebie, to ma byc 10??? Tolisso momentami fajnie ale w drugiej polowie tez sie schowal i nie bral gry na siebie, poza tym te podania w poprzeg do przeciwnika... z przodu duzo ruchu ale skutecznosc beznadziejna, z tyl wydaje mi sie ze poprostu brakowalo asekuracji ze strony 6 (thiago tam sie nie nadaje!!!!!!) Davies na plus, tylko nie bardzo rozumialem jego role na boisku... natomiast sanches porazka, wiem ze wielu by chcialo zeby on jednak odpalił ale tak sie nie stanie, mimo ze swietnie pracuje na treningach, tu problem nie jest w nogach tylko w glowie... wypozyczyc do ajaksu moze ten hag z niego cos wycisnie...
Mam nadzieje ze na transferze sane sie nie skonczy, bo tu naprawde jest co poprawiac!!!
03.08.2019 22:52
@bayern1987dwa Ale Alaba jest klocem od... 3 lat? Może i dłużej, tak czy siak to nie jest jego taki pierwszy mecz, nie jest to pierwszy sezon, nawet nie drugi. Od lat tak właśnie się prezentuje.
03.08.2019 22:51
Pamiętajmy że zagraliśmy bez Lucasa, Sane, Gnabry a więc spore osłabienia, dlatego Kovać powinien wyjść 4-2-3-1 z Lewym i Mullerem a na bokach Coman z Daviesem, dałbym szanse też Singhowi zamiast beznadziejnego Sanchesa którego w Bayernie już nie powinni być tak jak Boatenga.
03.08.2019 22:51
@kamdi właśnie chciałem o to zapytać. Czy on powiedział "ich bin nicht unzufrieden" czy źle zrozumiałem. Śmiać się, czy płakać? :)
03.08.2019 22:51
Alaba też bierny przy tej pierwszej bramce, razem z Boatengiem zostali zjechani...tyle czekania na mecz i takie rozczarowanie, przed stoperami powinien grać jakiś czysciciel, Thiago trochę wyżej albo coś...nic, musza cieżko trenować, brakuje nam pod polem karnym takiej kropki nad i...kogoś kto zagra ostatnie podanie, ciasteczko.
03.08.2019 22:51
To teraz Hasan odpali YT i znajdzie nam dobrego grajka na skrzydło :P
03.08.2019 22:51
@seba
Nie uważam, że zagraliśmy źle i opisałem to już w poprzednich komentarzach. A to, iż trzeba wzmocnić zespół wie każdy, więc spokojnie kolego. Potrzeba nam kilku topowych wzmocnień, a jeden Sane dużo nie zmieni i to też wcześniej napisałem.

Edytowano : 2019-08-03 22:52:28

Inaczej, nie uważam, że zagraliśmy tragicznie, choć idealnie też nie. Strasznie dużo głupich strat no i te ostatnie podania.
03.08.2019 22:50
FanGraczyBayern-> najgorsze jest to, że Uli wytknął BVB (Watzke) co to za transfery zrobili...FCBM!

Edytowano : 2019-08-03 22:51:42

Na obecną chwile Uli zginął od własnej broni.
03.08.2019 22:50
Jest to nawet zabawne, że wydaliśmy już 120 mln a obrona wciąż jest w dupie. Pavard na środek się nie nadaje, za prawej nie ma dla niego miejsca. Lucas jest po zmarnowanym półroczy, w sumie to sezon do dupy. Minie trochę czasu zanim wejdzie na poziom. Pytanie jaki? Poza tym wszyscy wypowiadający się o nim określają go jako lewego... Eh.
03.08.2019 22:50
Hasan poprosił o wykupienie abonamentu na YouTube bo mu się skończył. I dlatego to zebranie bo napewno ma kilka ciekawych filmików do obejrzenia.

Goretzka, Thiago i Tolisso cały mecz słaby, mnóstwo strat ale i tak największe pretensje do Sanchesa który wszedł przy 0:2 na lewe skrzydło i przy całkowicie inaczej drużynie niż na początku. Niektórych naprawdę ciężko zrozumieć
03.08.2019 22:48
Dobrze, że się pali ze wstydu. Niech wzmacnia szybko zespół.
03.08.2019 22:48
@Szymson
i wlasnie przez takie pierdolenie ze nie zagralismy zle mamy to co mamy po co kogos kupowac skoro mamy rr po co wzmacniac jak mamy majstra ale to w jakich okolicznosciach zostal zdobyty to juz nikogo w zarzadzie nie obchodzi mamy dziury w skladzie ja sasha grey no ale kadra kompletna
03.08.2019 22:47
To nie obrona jest słaba tylko brak równowagi. Potrzebna nam typowa 6. Będę to powtarzał do znudzenia. Tak długo aż kogoś tam kupią!
03.08.2019 22:47
sam Sane tego nie pociagnie, to nie klasa Ronaldo czy Messiego...nam potrzeba 2+ jakosciowych graczy, praktycznie nic Lewemu nie kreowalismy...ale Uli był czerwony:D przez chwile wygladał, jakby miał się spalić z wstydu.
03.08.2019 22:46
Ciekawe czy Kalle wciąż jest za przedłużeniem umowy z Thiago? Najgorsze jest to, że on tak gra w większości ważnych meczów. Może i jego błędy nie są tak kosztowne, ale te przetrzymania, spowalnianie, to nie jest rozgrywający, lider. Na jego obronę można powiedzieć, że nie ma z kim grać. Co też jest prawdą. Najzabawniejsze jest to, że wielu (w klubie chyba też) łudzi się, że Tolisso, który nigdy nie był piłkarzem na poziomie Bayernu, na dodatek stracił rok, nagle zacznie grać na fajnych poziomie. No nie, nie zacznie. Gdyż po pierwsze w def. jest jeszcze gorszy niż Alcantara, to na dodatek w rozegraniu jest równie pożyteczny co Goretzka. Nie wiem co wymyślą z tym środkiem, ale zmiany są konieczne i to już w tym sezonie.

Przypominam, że w przypadku utraty mistrzostwa tracimy również miejsce w pierwszy koszyku LM a to już może nieść za sobą jeszcze poważniejsze konsekwencje i jakiś niechciany fakap w LM.
03.08.2019 22:46
Kovac po meczu:

„Zagraliśmy w dobrą grę. Nie jest to dobra gra, ale w porządku. Popełniliśmy dwa błędy, z których skorzystał BVB i nie zaryzykowaliśmy”

„Nie jestem niezadowolony. To tylko pierwsza konkurencyjna gra sezonu, a niektórzy gracze nie grali pełnych 90 minut wcześniej”
03.08.2019 22:46
@ dzojko - " ... Przykład kubicy z F1, dostał gówniany pojazd to jak ma rywalizować z najlepszymi Hamilton, Vettel skoro mają lepsze bolidy. To samo z Niko, dostał gówniany skład to jak ma nim rywalizować z najlepszymi. ... "

"Niko, dostał gówniany skład"
Chyba na odwrót to skład dostał gównianego trenera.

Kiedy Hummels grał w Bayernie Super Puchar był nasz teraz gra w BVB
to czego się spodziewaliście
03.08.2019 22:44
Bayern nie zagrał źle. Powiem więcej, podobało mi się jak kreowaliśmy grę, ale zawsze brakowało tego ostatniego podania, idealnego dośrodkowania, żeby akcja zakończyły się bramką. Potrzeba wzmocnień, nowych, jakościowych nazwisk i tu jest pies pogrzebany. Lekko się powtórzę, ale ławka rezerwowych wyglądała fatalnie. Dwóch bramkarzy, sporo juniorów i praktycznie żadnego klasowego zawodnika do ofensywy. To jest do zmiany!
03.08.2019 22:44
Włączają transfermarkt.
Pokaż więcej