DieRoten.pl

Z roku na rok Bayern Monachium notuje coraz to większy rozwój ekonomiczny. Podobnie jak przed rokiem mistrzowie Niemiec zanotowali rekordowe obroty finansowe.

Podobnie jak przed rokiem mistrzowie Niemiec oficjalnie zaprezentowali raport finansowy za poprzedni sezon (w tym wypadku za kampanię 2018/19). Tym razem mowa o rekordowym wyniku rzędu 750,5 milionów euro! W porównaniu do sezonu 2017/18 jest to wzrost o 14,1%.

To nie koniec absolutnie rekordowych liczb, albowiem zysk na czysto wyniósł 52,5 milionów euro! Poprzedni najlepszy wynik był znacznie mniejszy, albowiem mowa o 29,5 milionach euro – tym samym mówimy teraz o 78% wzroście! Swojego zadowolenia z takich wyników nie kryje dyrektor finansowy FCB, czyli Jan-Christian Dreesen.

− Sytuacja finansowa w Bayernie jest znakomita. Rozwój na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat jest przeogromny, na wszystkich płaszczyznach. Przez te wszystkie lata nasze zyski wzrosły nawet więcej niż dziesięciokrotnie – wyjawił Dreesen na łamach bawarskiego magazynu „51”.

− Nie będzie łatwo powtórzyć tych wyników. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy takich liczb w Bayernie. To niesamowite, że mimo wzrostu płac nasz klub nadal jest w stanie notować tak ogromne zyski – podsumował dyrektor finansowy FCB.

Przy okazji warto wspomnieć, że w przeciągu ostatniej dekady obroty „Bawarczyków” wzrosły o ponad 400 milionów euro! Więcej konkretnych liczb z pewnością poznamy dziś wieczorem – dokładnie o 19:00 w Olympiahalle w Monachium odbędzie się Coroczne Walne Zgromadzenie, podczas którego m. in. pożegnany zostanie Uli Hoeness, nastąpi wybór nowego prezydenta oraz podjętych zostanie wiele ważnych decyzji. Spodziewać również możemy się różnych ogłoszeń.

Pozostając jeszcze na chwili przy Hoenessie, to warto wspomnieć, że kiedy Niemiec zaczynał pracę w Bayernie w 1979 roku, to obroty Bayernu wynosiły raptem 12 milionów marek, zaś w dniu jego odejścia mówimy przecież o sumie ponad 750 milionów euro!

Przypominamy zarazem, że w wyniku rekordowych obrotów i zysków za sezon 2018/19, klub ze stolicy Bawarii wypłacił wszystkim swoim pracownikom dwa dodatkowe miesięczne wynagrodzenia jako premię w ramach podziękowań.

źródło: Kicker.de

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (23)

reklama



15.11.2019 21:28
@Marienplatz Dałeś się ponieść taniej propagandzie, spośród angielskich klubów tylko ManU ma większy przychody niż my... To nie brak kasy jest problemem a nasze wydatki, 1/3 pochłaniają podatki. Nad tym trzeba pracować zamiast się użalać, bo nie ma nad czym. Mamy większe przychody niż City i Liverpool. Aby nawiązać z nimi walkę na transfery musimy wreszcie zacząć sprzedawać zbędnych piłkarzy, na ich miejsce ściągać talenty za drobne, + co jakiś czas gwiazda do pierwszego składu, i znowu sprzedawać przy zachowaniu szkieletu drużyny. Rotacja. Owszem tu pojawia się problem - niemieckie podatki - bo nam czasem bardziej opłaca się trzymać leszcza na ławce, ale puścić za drobne, niż go sprzedać za solidny hajs, no ale to już szczegóły do których nie mamy wglądu. Może nowe władze zaczną o tym głośno mówić. Przydałby się kolejny spektakularny wpiernicz niemieckiej rep. na ME, może wtedy dojdzie do jakichś zmian.

Tekst ze stycznia 2019, obejmuje sezon 17/18

https://businessinsider.com.pl/sport/najbogatsze-kluby-pilkarskie-swiata-ile-zarabiaja-kluby/x5g5r7j
15.11.2019 19:55
Brawo, jeszcze Bayern wygra Ligę Mistrzów mimo kolosalnej przewagi Premier League i innych.
15.11.2019 19:08
Oby tak dalej i jeszcze lepiej
15.11.2019 16:42
Bayern poniekąd zmienił politykę transferowa, będzie więcej transferów za 100 mln. Najbliżej jest Sane, ale mogą być też inne duże transfery. Ale będa pewnie za darmo.
15.11.2019 16:31
@diablo Ej, ale przecież Uli i reszta chcą zniesienie 50+1 i wpuszczenia do niemieckiej piłki arabskiej i chińskiej gotówki. Na koszulce ganiamy z logo Qatar Airways a co roku "balujemy" w Dubaju...
15.11.2019 16:18
Kluby zarządzane w taki sposób jak jest zarządzany Bayern powoli przechodzą do przeszłości i właśnie to czyni nas innym na tle tych wszystkich klubów co biorą kasę od szejków.
15.11.2019 16:01
@tapczan Z tymi drogimi transferami to w zasadzie i tak i nie, zalezy jaki przyklad przytoczysz. Jak sie spojrzy na ostatniego zwyciezce LM to tak: trener fantastyczny, bez niego absolutnie nie byloby tego sukcesu, ale transfery wlasnie tych drogich pilkarzy zrobily im robote. Bramkarz i obrona do dupy? Kupili Alissona i Van Dijka za 150 mln i to zrobilo robote. Wczesniej triumfy swiecil Real. Tam wiadomo, troche farta, troche gownianego sedziowania, ale na czysto i tak by ze dwa razy ta LM by wygrali. Kto byl u nich liderem? Ronaldo czyli transfer za 100 mln czyli za pieniadze, ktore w tamtym czasie robily wrazenie jak 222 mln za Geymara. Troche pozniej Bale, czyli facet ktory tez byl absolutnie fundamentem. Bayern naturalnie byl klubem, ktory bazowal bardziej na druzynie niz jednostkach, ale na ten moment jestesmy na takim etapie ze wydanie sporej kasy, to obowiazkowe ryzyko, jesli nie chcemy spasc z czolowki. Dosyc mam juz ogladania bezowocnego Comana, dziurawej obrony, w ktorej rok w rok musi grac Boateng i kaleczyc nas swoimi babolami. W pomocy mimo tylu graczy tez nie jest kolorowo, a za Neuera tez powoli trzeba szukac zastepstwa. Zarzadowi az szczerze wspolczuje, ze musza to jakos sensownie ogarnac ale niestety, lata zaniedban zrobily swoje
15.11.2019 15:53
@Matilegolas "Żadnych kredytów i szastania pieniędzy niczym $ity,"

Szastanie pieniędzmi... Biorąc pod uwagę, że minionego lata wydaliśmy 150 mln tylko na kwoty transferowe a byłoby więcej, gdy nie zawalono transferu Sane. Oraz to, że dopiero co podano, iż przyszłego lata wydamy kolejne 200 mln, to jest to szastanie pieniędzmi czy jednak nie? Trochę chyba jest... Rozumiem jednak, że jesteś przeciwko transferom po 100 baniek?

PS City nie funkcjonuje na kredycie...

PS2 z naszym przyszłościowym myśleniem różnie bywa...
15.11.2019 14:09
Brawo! Żadnych kredytów i szastania pieniędzy niczym $ity, któremu nic nie zagwarantuje wygrania LM. Klub zarządzany jest mądrze, myśląc jednocześnie o przyszłości, a nie krótkotrwałych celach.
15.11.2019 13:45
@zielo151 Zgadzam się, że nie raz były podejmowane błędne decyzje, których niestety nie da się uniknąć, bo to jak sprowadzany piłkarz się sprawdzi to zawsze jest jakaś niewiadoma (weźmy przykłady z innych: np.transfer Coutinho czy Dembele do Barcy, Hazard do Realu).
Nie uważam, że zakupy piłkarzy za kwoty które są kosmiczne są jakąkolwiek gwarancją sportowego sukcesu.
Ze słabym szkoleniem oraz skautingiem jak najbardziej się zgodzę.
15.11.2019 13:24
@tapczan Czasem nie ma innego wyjscia. Jak inaczej godnie zastapic Robbery? Takie sa czasy ze za byle szczyla z BL wolaja sobie 100mln+. Po raz drugi zgadzam sie z @Moe . Nasze drozsze transfery w ostatnich latach to totalne niewypaly. Renato, Tolisso czy jak dotad Lucas slabiutko. Najlepsze jest to, ze goscie ktorzy przyszli za darmo albo za grosze graja jak z nut czyli Lewy, Gnabry czy Kimmich, ale wiecznie takiego farta nie bedziemy mieli. Oby tylko Sane wypalil, bo za niego slono zabulimy i jak on rowniez nie spelni oczekiwan to bedzie bolalo jak nigdy. Budzet na przyszle okienko czy raczej okienka to 200 mln i mysle ze to jednorazowy wyskok. Najwidoczniej taka kwota nie nadwyrezy budzetu. Oby tylko wiekszosc wyborow byla trafna, bo sporo dziur w skladzie do zalatania.
15.11.2019 12:58
"Przypominamy zarazem, że w wyniku rekordowych obrotów i zysków za sezon 2018/19, klub ze stolicy wypłacił wszystkim swoim pracownikom dwa dodatkowe miesięczne wynagrodzenia jako premię w ramach podziękowań."

a co nas interesuje co robią kluby ze stolicy Hertha czy Union? (:
15.11.2019 12:57
Poza tym nigdzie nie napisałem o braniu kredytów, czy innych zewnętrznych środkach pieniężnych. Dziś to jest bardzo ograniczone poprzez wewnętrzne bundesligowe regulacje, jak i uefowskie FF. Moja ironia to pstryczek w kiepski skauting, szkolenie, (za które dopiero co się zabrano), konserwatyzm, i brak transferowej odwagi. Masę przestrzelonych transferów, wiele talentów, które były na wyciągniecie ręki a przeszły obok nosa. Może coś się zmieni i oby transfer Daviesa był tylko dobrym prognostykiem i zapowiedzią lepszych czasów w tej kwestii. RBL pokazuje, że może i to za śmieszne jak na nasze warunki pieniądze.
15.11.2019 12:56
Trzeba być totalnym ignorantem żeby przekładać stabilność finansową nad ewentualny uzależniony od wielu czynników sukces w CL. Takie myślenie prowadzi tylko do problemów i na całe szczęście we władzach mamy ludzi, którzy doskonale zdają sobie z tego sprawę i nie zejdą z tego modelu zarządzania finansami.
15.11.2019 12:51
@Moe Dosadnie tu ujales, bez ceregieli ale prawdziwie. Brawo za taki sukces ekonomiczny, ale pieniadze w wielkich klubach powinny sluzyc wzmacnianiu klubu, a nie po to zeby sie nimi chwalic. Tak jak wczesniej wspomnialem, jesli nauczymy sie te pieniadze przekladac na sukcesy wieksze niz BL to wtedy dopiero bedzie powod do radosci. I nie mowe absolutnie o wydawaniu 300-400 mln co chwila jak $ity czy P$G.
15.11.2019 12:47
W kredytach nie ma nic złego, dopiero co jeden spłaciliśmy na budowę stadionu.
15.11.2019 12:43
@Moe Wolę być w czubie Europy od lat - warto sprawdzić ostatnią dekadę i do gdzie zachodziliśmy w LM - oraz mieć świetną kondycję finansową, aniżeli posiadać wielkie kredyty jak inni i wygrywać LM.

Prawo gospodarki i makroekonomii.
15.11.2019 12:41
Brawo Bayern . Mia San Mia
15.11.2019 12:40
Fajnie, wieczorem otworzę sampana i wypiję za ten sukces, j3bać Ligę Mistrzów, tylko ekonomia!
15.11.2019 12:32
Nie mogę się doczekać walnego zebrania.
15.11.2019 12:22
Gdyby przy tym dalo sie jeszcze przeprowadzic sensowne wzmocnienia i nie narobic sobie dlugow to czapki z glow. Lato zawalilismy ale niedlugo bedzie szansa sie odegrac :)
15.11.2019 12:13
Naprawę imponujące liczby! Stabilnie, bez długów i jeszcze na koniec wychodzi zysk.
15.11.2019 12:11
Naprawdę możemy mieć wielki powód do dumy!!!

reklama